Egyre több szoci kocsi

Te jószagú május elseje!

  2008. május 01. - papptibi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A


Az Internacionálétól és Rákosi elvtársról szóló daloktól zeng a Liget, mint az elmúlt ötven-hatvan évben szinte mindig. Persze, ma már nem komoly a dolog – a KGST-autók seregszemléjén azért mindig előkerülnek a mozgalmi nóták. Pár éve nem voltam kint, így meglepett, hogy mennyi autó volt ott (a sor vége a Stefániáig ért), mintha még ma is működnének a gyárak. A másik meglepi az volt, hogy mennyi Skoda gyűlt össze, noha a parádé anno Trabant-Wartburg színekben indult. Hol a fenében rejtőzött eddig ennyi 100-as Skoda, pláne 1000 MB! Ha gyerekkoromban láttam egyet, az ünnepnap volt, most meg rogyásig volt velük a placc.

Aki veterános sznobizmussal nézi az eseményt, az hamar rosszul lesz a Közlekedési Múzeum előtt. Egyszerűen ez nem tárlat. Az emberek többnyire azt hozzák el, amivel járnak, ami egy 105-ös vagy 120-as Skoda vonatkozásában néha lehangoló. Esetleg vicces, ha elkezdik tupírozni a kocsit. Persze azért akad pár igazán eredeti és gyönyörű autó is a tömegben – de jobb ellazulni, élvezni a hangokat és a szagokat. Azokon nem fog a sufnituning sem.

Én gyerekkoromban leginkább a kétüteműek kellemes, rákkeltő aromás vegyületekben dúskáló kipufogógázát kedveltem, és ezért ebből szippanthattam egy párat a bulin. És amikor egy Zsigulit kicsit megsüt a nap, milyen jó műbőrszag dől belőle, ha kinyitják az ajtót...na ezekért kell kimenni május elsején. Meg a Wartburgok vékony motorhangjáért, meg azért a hangért, amivel beindul egy Skoda-motor.

Szívet melengető a Polski Klub jelenléte is; a "Nagypolszkik" nem voltak túl gyakori autók Magyarországon. A Kispolszki kombi viszont még engem is meglepett, igaz, ez már a 126bis-ből készült. Mindenesetre nem csak az optika torzít, a kocsi tényleg ilyesmi alakú. A másik, amire nem számítottam, a népes Moszkvics-populáció. Még Aleko is akadt.

Bár a KGST-nek már vége, azért akad egy-egy "újdonság" is, hiszen lassan kultautóvá vénülhet a Tavria is. Az idén egy kis Ikarus-tárlat is volt, kabrió városnéző verzióval, meg Bözsibusszal, illetve 200-as, a belsejében apró kiállítással.

Azért vannak típusok, amiket hiányolok. Daciások, ébredjetek! Az rendben, hogy visszaszivárgott Romániába a hazai park nagy része, de azért három-négynél többnek (és jobbnak) lett volna hely a múzeum előtt... ennyire nem szeretjük a Dákót? Pedig eleinte nem is volt olyan rossz autó, mint a végén.

A Volgásoknál az fog meg, hogy nem csak az imperialistáknak volt az elütött gyalogos oldalát végighasító orrdísze, hanem a béketábornak is. Igaz, nem ragadozó, csak egy sima kérődző, de legalább valami. Euro NCAP gyalogosvédelem: tíz csillag levonás!

Ja, és a jelképek. Volt itt vaskereszt, néhány utalás a kedvenc autóinkat gyártó KGST-országok egyes részeinek visszacsatolására, meg vörös csillag is. Ezt hívják sokszínűségnek? Azt pedig mindenki döntse el, hogy az egyik Moszkvics orrán felsorakozott matrjoska-babákon szereplő urak közül (Lenintől Putyinig) ki tekinthető önkényúrnak. Szóval, éljen a szagos-hangos május elseje!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr23448656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Galamb 2008.05.01. 20:00:57

Kár, hogy nem tudtam kimenni. Bár ez a mozgalmiság taszít egy kicsit, azért az ezerembicskukat meggusztálgattam volna.

ommm 2008.05.01. 20:05:40

jól esik a szemnek ilyet látni.
manapság főleg

AP (törölt) 2008.05.01. 20:26:41

tavaly voltam az orosszal
:sóhaj:

Rocko- 2008.05.01. 20:26:44

na, helyes, h volt valaki. :)

martong 2008.05.01. 20:28:10

ez ugyanaz a Moszkvics amit Anna fotózott a Motorexpón asszem :)

docgoyo 2008.05.01. 20:30:58

Óh, mama! Add, hogy végre találjak egy szép 2103-ast!

liberta 2008.05.01. 20:41:24

sorry az offért, de megmutatnám én mit találtam május elsején:)
okli.uw.hu/kitt.jpg

Galamb 2008.05.01. 20:52:43

ookli: hókotró májusban?

Gergow · http://zlgergow.extra.hu 2008.05.01. 20:56:56

Jó a poszt!

ookli:
Széép! Hol kaptad lencsevégre?

liberta 2008.05.01. 20:59:33

Gyorben egy hotel parkolojaban ahova jarok edzeni.

Dzseri 2008.05.01. 21:11:58

én kintvoltam szintén, nekem nagyon tetszett. volt egy nagyon szép gyárira restaurált első szériás 601-es, az télleg tuti volt. tényleg sokszínű volt. a vicces-hülyegyerek ladától a gyári fólázott üléses kockawarbin át a tipp-topp 1000mb-ig minden :) jóvolt.

Max 2008.05.01. 21:14:44

Tatra T613???

Homár 2008.05.01. 21:16:06

Hát kérem szépen egy Csajkánál nincs szebb a világon.

Titi120 2008.05.01. 21:20:07

Épp ma láttam motorozás közben egy rakodó - és egyéb munkagépekkel teli, valószínűleg önkormányzati telephely udvarában egy fekete, messziről jól állapotúnak látszó Volga M 21-est.

volante · http://volante.blog.hu 2008.05.01. 21:22:27

"Azért vannak típusok, amiket hiányolok. Daciások, ébredjetek!"

Vinném én a gépet, ha nem záróvizsgákra kéne készülnöm. :)

Csikós Zsolt 2008.05.01. 21:23:08

Azért sok a Skoda és kevés a Trabant (Wartburg), mert régeben a Muczánék (Trabant-Wartburg Klub) szervezték a Szocialista Járműipar Gyöngyszemei nevű találkozót ide. Aztán a beszólások, szokásos magyar komplikációk, illetve a helyszűke miatt feladták a múzeum előtti helyet. Akkortól egy másik társaság, a Skoda-klub szervezte oda a tavaszi találkozóját. Volt is egy ideig bből elég rendes súrlódás, de mára úgy tudom csitultak a kedélyek. Ám az autók eltolódtak skodás irányba. Ennyi a magyarázat - ez alapvetően egy másik szervezet, másról szóló találkozója. De tény: szoci mindkettő.

ShwartzWazul 2008.05.01. 21:33:16

No, néhány kiegészítés és javítás.

A Skodákon egyáltalán nem kell csodálkozni, mivel a találkozó (kezdetektől) egyik fő szervezője Kika, aki tudvalevőleg a Skoda Klub elnöke.
Én is kint voltam (ki se hagynám) gyönyörű Skoda Klubos pólómban. Volt ott - szinte eltűnve szürkéskék színével - 1000 MB, ami pont 40 éves és eredeti fényezésű. Rozsda egy szál se.
Látható volt 130 RS pályagép. No meg Lada VSTF is. Meg kell említeni a két megjelent Warsawát és a gyönyörűen helyrehozott 8 személyes Barkast is.
A Volgák a szívem csücskei, mivel ilyen (M21) volt a szüleim első autója. Gyönyörűek, bár engem kissé idegesít, hogy utólagosan felteszik rájuk az ugró szarvast. Megyarországra ugyanis nem szállítottak ilyennel az M20-as óta. Az M21-esek is szobrocskák nélkül érkeztek. A szögletes M24-esen meg kifejezetten röhejesen néz ki.
Volt ami nekem nagyon hiányzott. Mert hiába volt gyönyörű Csajka (eladó 7.2MFt), ha nem volt a másik szoc. luxusautó a Tatra. Ennek ellentételezésére ugyan megjelent egy Rolls-Royce Cornish II. kabrio, de valahogy nem emlékszem, Anglia mikor volt a szocialista országok táborában.
Amúgy a Dacia felhozatal valóban gyengére sikeredett, viszont kettő közülük tökéletes állapotban volt.
A kétütemű szekció a teljes palettát felvonultatta. 500-as, azaz szappantartó Trabantból ugyan csak egyet láttam, de volt Trabant limo és Kombi Trabi utánfutójú Kombi Trabi is. Nálam az uv-zöld Trabant Tramp verte ki a biztosítékot. A púpos Wartburgok között is szépségeket lehetett látni, többek között a fenti képen látható Kabriót.
Ja, és Zaporozsecből egyetlen, bár igen jó állapotú árválkodott.
A katonai és a motoros szekciót majd valaki más biztosan kivesézi. :-)

Csubakka Junior 2008.05.01. 21:45:22

Lassan oda kell figyelni a Trabik árára is. Az egyik haver a múlt héten adott el egy roncstelepszökevényt 135ezer HUF-ért, amit Csehországba vittek el.
Pont ma láttam egy fiatal párt, egy-egy gyári állapotú Babettával téptek, korhű bukóban. Baromi jól mutattak.

Redcat 2008.05.01. 21:54:01

A Volgának csak az első két szériáján volt az ugró szarvas. Aztán mindenféle NCAP nélkül lekerült róla.

sima 2008.05.01. 23:11:03

kár, hogy nem készült fotógaléria a poszthoz a lemaradtaknak :[

MantaMann77 2008.05.01. 23:21:52

volante:
Voltunk kint Daciások. Autó nélkül is... Rémes kék TLX-ét dijjazták is. Épül még egy 1300-as és az enyém is.
Van nekünk is éves találkozónk. Persze nem ekkora.

Köszönet a szervezőknek! Nagyon szép rendezvény volt!

GiXXXer 2008.05.01. 23:23:15

Én ma egy mattfeketére "fényezett" Skoda Rapidot láttam, motorostalálkozóra jött, ahol voltam. Jó arc a tulaj, nagy Skodás, van neki patent 1000MB-je is, csak az meghalt volna az NDK lakókocsitól. A HotRod stila Rapid sem volt egy virgonc vele, de elcibálta a mocismajálisig.

kopeti 2008.05.01. 23:49:21

Herr S(c)wartz!
Talán inkább VFTS volt a Lada,nem?:-)

Nem tudod,gyáriak voltak? Mert itt Magyarországon sok az olyan 2105 amit kiszélesítenek "házilag",meg tuningolják egy kicsit,aztán az szerintük már VFTS. De közük sincs a Vilnius-ban készült eredetiekhez. Remélem azért egy kiállításra eredetieket vonultattak fel...

kopeti 2008.05.01. 23:52:11

S(c)hwartz
az elöbb kimaradt egy h

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.05.02. 08:10:56

Az eredeti Vilnius Fabrik Tuning Sport Ladából talán 1 darab, ha van az országban.
Nekem az utánzatok is nagyon tetszenek,főleg a kis átmérőjű széles felnivel.
És a széria Ladák is,hóban, vizes úton,keskeny és kopott hátsó gumikkal :D

rognork 2008.05.02. 08:13:27

a katonai szekció is jó volt, fug, gaz69, uaz469, gaz63. hiányoltam a btr80-at, esetleg vsbrdm-2 is jöhetett volna. vagy egy kraz, bár az nem fért volna el olyan könnyen. a legszebbek sztem: volt 1 barna kocka varnyú, egy piros 110r, egy m21, meg a p50.

ommm 2008.05.02. 08:47:12

130RS...
hmm...ha eredeti volt, akkor azt, remélem, jól megnéztétek. nincs több 30-nál belőlük.

AP (törölt) 2008.05.02. 09:01:14

kopeti egyetlen eredeti orosz vfts van itthon, Budai Béla garázsában Kaposváron, de egy ideje nincs benne működő motor.

toto92 2008.05.02. 09:07:45

Mi csak véletlenül akadtunk bele (eredetileg a tűzoltómajálist kerestük), de gyönyörű autók voltak ott. A rally Skoda nagyon ott van :)

Sancy 2008.05.02. 09:17:16

Az csak RS replika volt (ha a kék-piros), a motorterében ott figyelt a 110 R típustábla. Reggel öröm volt utána araszolni a Hungárián, kivétel nélkül megbámulta mindenki. :-)
Ikarus tavaly is volt kint, sőt 2005-ben, amikor a Hungaroring parkolójában volt megrendezve (igaz nem fért be minden autó), egy 280-as volt ott.
Daciások minden évben ilyen kevesen jelennek meg (legalább is szerintem).
Képek itt vannak/ide kerülnek fel: skodaklub.racingnet.hu/galeria-658-2008_majus_1_-_a_szocialista_jamuipar_gyongyszemeinek_xi_seregszemleje_.php

Régebbi képek egy kattintással feljebb.

DávidG84 2008.05.02. 10:34:21

Zasztavák nem voltak?? Egyedül ŐK maradtak ki a tudósításból :(

Misika 2008.05.02. 11:34:37

Az általam készített képek az alábbi oldalon tekinthetőek meg

szocjarmkepek.extra.hu/

az első nem saját :D

w a s d 2008.05.02. 13:06:09

Lassan kezdem én is úgy gondolni, hogy a szoci kocsikkal egy valamit érdemes kezdeni. Gyári állapotba hozni őket, és igyekezni megtartani úgy.

feketenap 2008.05.02. 14:26:03

Jó a 130RS, de azért egy szépen restaurált/megőrzött 1000MB-n szívesebben legeltetem a szemem.
Van a családban egy 82-s 120L, műszakilag remek állapotban. Talán majd egyszer kap egy korhű fényezést. Mást nem igényel.

ommm 2008.05.02. 14:38:17

... na csak mert egy eredeti RS itt kezdődik. ja, hogy sok? kérem, ez egy versenyautó.

skoda-130.autobazar.eu/130-rs-id315495.html

tatabike 2008.05.02. 19:14:06

Te Dzseri, az az első szériás 601-es, amit láttál, az véletlenül egy 500-as Trabi volt szerintem....

tatabike 2008.05.02. 19:18:31

SwartzWazul, nem egy záporse volt ott, nem figyeltél jól...:)

tatabike 2008.05.02. 19:37:14

Azért ne feledkezzünk meg a csodaszép Skoda Felícia kabriókról sem, azokat még nem említettük, ha jól láttam... Amúgy meg annyi idióta ember osztotta ott az eszet, hogy az iszonyat. Én csak 35 éves leszek, de tudom, hogy a Felícia az nem Octavia, de egy 50 év körüli fazon, aki ilyenek között töltötte a gyerekkorát, az nem tudja. Ami nem baj, csak legalább ne hírdetné tele torokból, és hülyítené a gyerekeket. Mindegy. Másik sokat látott "szakértő" szerint a Polski Fiat 650E az 700 köbcentis. Legyen. Volt egy írtó dagadt nő, az meg minden kocsi orrára rátehénkedett, és úgy fotóztatta magát. Na, hajtottam is volna el a náthásba, ha az én verdám is ott leledzik a segge alatt... A silány sufnituning tragacsok szerintem is rontották a színvonalat, főleg az a sok szakadt Skoda meg Lada, nem értem, miért engedik azokat ilyen helyre. Némelyiken látszott, hogy fél kilós kalapáccsal "tervezték" a lámpájára a szemöldököt, nem tudom, ki mondta ezeknek, hogy a morcosítás jól áll ezeknek az autóknak... Mondtam is a feleségemnek, hogy azokat érdemes megnézni inkább, amiken OT-s rendszám van, azok az igaziak. A kocka Volga orrán trónoló szarvas tényleg tiszta szánalmas volt, csak a vak nem látta, hogy nem illik a talpa alá a motorháztető... Meg volt egy szakadt, csupa rozsda Lada, amiben viszont volt "jó nagy zene"... nohát, gratulálok. Sok olyan autó is volt, ami még készülőfélben gurult ki a találkozóra, remélhetőleg jövőre már teljes pompájukban megcsodálhatók lesznek. Mint az a szerencsétlen 125P, aminek az indexe feletti rozsdás lyukon befért volna a Fekete Laci ökle...szegény verda... "Röviden" ennyi, azért nekem minden évben tetszik. Ja, volt 650-es oldalkocsis Ural moci, nagyon kerály....:)

perko · http://http:/perko.hu 2008.05.02. 19:38:05

ommm

Csak kérdezem. Ez az üléshuzat, vagy a favoritmotor miatt eredeti?:D

Max 2008.05.02. 22:36:45

Na ha sikerůl vennem egy Tatra T613, persze restaurálás után, hát beztosan járni fogok az ilyen találozókra hogy legyen Tatra is :-))))

VadMacs · http://126.hu/ 2008.05.02. 22:50:20

tatabike:
a kispolszkik közül a 650E mint ahogy a nevében is olvasható, 650 (azaz 652) köbcentisek. 700ccm -es (704ccm pontosabban) a FIAT 126 BIS, azaz a vízhűtéses példány. Ez az amit talán a legjobban kevernek mindennel - lévén a legtöbbet a FIAT adta el nyugaton, annak ellenére hogy a lengyelek gyártották (az olaszok ekkor kezdték "elfoglalni" a lengyel gyárat, ami ma a tulajdonukban van már, ott készül pl az új 500 -as :) ). Hasznaltauto.hu -n lehet a legtöbb baromságot olvasni a 700 -asról, mint pl "lancsia motoros" (a FIAT-Lancia embléma figyel a blokkon, hasonlóan pl az UNO, Punto, stb modellekhez), "eredeti olasz", "polszki fiat 126 BIS", polszki fiat BIS", stb. Vicces hallani hogy még egy ilyen kiállításon is ennyi marhaságot hall az ember. ;)

Ha szóltunk ezekről, meg kell említeni hogy a legkisebb az első kispolszki volt, a maga 600 (594) köbcentis motorjával. :)

kopeti 2008.05.02. 23:22:48

Ap, ezt sajnálattal hallom ha így van...

Megnéztem amit Ommm belinkelt. Segítsetek, valamit nem értek. Azokon a képeken nem egy 110R látható? Én úgy tudtam, hogy a 100-as sportcoupé változata a 110-es, ahogyan a 120-asé a 130-as. Márpedig azokon a képeken szerintem nem 130-as látható. Vagy tévedek?

ShwartzWazul 2008.05.02. 23:47:59

tatabike:
Akkor lehet, hogy engem hallottál, a kispolák mellett, merthogy az egy 126 BIS kombi volt, ami bizony vizes 700-as.

kopeti:
Csak részben tévedsz. A 110R-ből fejlesztett versenyautó a 130 RS. A 120-as kupéi a Garde és a Rapid, amik lehettek 130-asok (1300 ccm), de RS jelzés nélkül.

devisionhun 2008.05.03. 21:09:10

ShwartzWazul:
Illetve a 130asoknál már nem RS, hanem LR jelezte a gyári versenygépeket.

Amúgy a Kiss Csabi RS-e nem eredeti, de nagyon közeli mása a gyári 130RSnek.
Riszpekt neki!
(én sima utazóautónak csinálom az enyémet =D)

apamacko 2008.05.03. 22:55:54

Én családdal jutottam ki a (foto)gépet leejtettem (elszakadt a szíj) a párom folyamatosam mondta fogjam a lányom kezét stb.....

Jövőre megyek a Jawa 350-nel egyedül !
(idén is ez volt a terv de asszonynép :-)

De még Moszkva401 is volt, Zapo is és GAZ-14 Csajka ami itt sosem volt !

Kika · http://skodaklub.hu 2008.05.05. 21:53:19

Kedves Csikós Zsolt!
Horváth Krisztián vagyok a Skoda Klub vezetője. A Szocialista Járműipar találkozója és helyszíne az én ötletem volt még 1996-ban.
A találkozó a kezdetekkor 1997-től közös rendezésben futott a Trabant Wartburg Klubbal, aztán bizonyos nézeteltérések miatt külön utakon járunk Muczán Gáborral.
Ennek okait itt és most nem firtatnám.

Skodry 2008.05.06. 08:15:19

Galamb


Nem a kommonizmusért rajongunk, hanem az autókért. Ne keverd a kettőt. :)
süti beállítások módosítása