Bogártuning Bandi bácsi módra

  2008. április 28. - Asztalos Angéla Címkék: bogár tuning

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Szabadesés, zuhanás nélkül
2011-12-29 17:46:00

Tél van. Nem lehet ugrani. Illetve lehetne, de nagyon bonyolult szervezést igényel, szóval vegyük úgy, hogy nem

Trabantban a deszantosok
2011-11-11 15:30:00

Én még soha nem Trabantoztam. Pár hete tapasztaltam meg először, milyen cuki kis autó. Már ahogy kinéz, olyan

Karácsonyi Hiéna: Dension csomag, senki többet harmadszor
2010-12-11 19:50:00

És íme az utolsó Dension csomag. Ha eddig nem sikerült megszerezned a pulcsit, sapit és nanotartót, itt az

Karácsonyi Hiéna: Yamaha csomag, már nincs sok hátra!
2010-12-11 19:20:00

Igen, ez már az utolsó Yamaha csomagok egyike. Úgy látszik, Rossit soha nem lehet megunni. Ha vinnél egyet a


Nemrég újra összefutottam Bandi bácsival és kék-sárga bogarával a tököli reptéren. Most is épp valamelyik repülőgép szerelésére indult, ám előtte ismét elidőztünk kicsit bogara mellett, amit gyorsan le is fotóztam belülről, ugyanis erre a múltkor nem került sor, és többen is hiányolták a belső képeket.

Ahogy fényképezgettem, egyre több furcsa műszert találtam a bogárban. Hengerfejhőmérő, szívótér-nyomásmérő? Hű, gondoltam, nem semmi az öreg, ez a bogár még talán repülni is tud!

Bandi bácsi készségesen elmagyarázta, mi honnan van, és mire való, és közben az is kiderült, hogy Bandi bácsi azért ért annyira a bogarakhoz (amellett, hogy szakmáját tekintve eleve repülőgép-szerelő), mert sosem volt más autója, és azokat is mindig saját kezűleg szerelte.

De ez Bandi bácsi esetében nem csak lelkes otthoni gányolást jelent. Precízsége a bogár minden egyes alkatrészén meglátszik. Nem is robbant le velük soha, és vizsgára is mindig ő készítette fel autóit.

Első bogarát, ami egy osztott ablakos, karos irányjelzős 52-es bogár volt, egy oldalkocsis Pannóniára cserélve szerezte még 1976-ban. Onnantól kezdve hű maradt a márkához.

Ez a mostani kék-sárga bogár 3 éve van meg, s eredeti állapotához képest óriási átalakuláson ment át Bandi bácsi kezei alatt: amikor megvette, lábujjhegyen vitte haza, aztán otthon egyből minden alkatrészt, minden egyes csavart átnézett rajta, belerakott néhány műszert, és csak utána kezdte el használni.

És most jöjjön a lényeg, a különleges, vagy inkább csak az átlagos autós számára különleges műszerek: van benne hengerfejhőmérő, fordulatszámmérő, olajnyomás-mérő, V/A mérő és szívótérnyomás-mérő. Ezek legtöbbjét Bandi bácsi különböző repülőkből szerelte ki - munkahelyi ártalom. De be lehet őket szerezni sima autósboltban is.

Ezek egyébként alap műszerek a repülőkben. Ott ugye sokkal nagyobb üzembiztonságra és sokkal inkább az optimális működésre kell törekedni, mert ha bármi gáz van, nem lehet olyan könnyedén félreállni az úton, mint egy autóval. Repülővel a levegőben maximum kényszert szállhatunk, és imádkozhatunk, hogy túléljük, és a repülő javítható maradjon.

A fordulatszámmérő még nem olyan különleges dolog, csak éppen a Bogárban alapból nincsen. De Bandi bácsi, műszaki ember lévén szereti pontosan látni a dolgokat, így a fordulatszámot is.  A bogármotor maximális fordulata egyébként 4000, ami a 750-es alapjárattal egy hosszú életű motornak számít. A 110 km/h-át 3300-as fordulatnál éri el, de a fordulatszám eme magaslataira is csak ritkán téved a mutató. Bandi bácsi nem szokta gyilkolni a gépet, de azért évente egyszer leellenőrzi a 130-at autópályán - ez a max. sebesség- csak hogy minden rendben van-e.

A V/A mérő és a szívótér-nyomásmérő egy Z-142-es repülőből származnak. A V/A mérő, azt hiszem egyértelmű, a szívótér-nyomásmérő már kicsit érdekesebb dolog. Ez a motor terheltségét méri, és elsősorban a gázállással szabályozható. A repülőknél igen fontos, megvan minden helyzetnek: emelkedés, utazás, leszállás stb… a maga szívótér értéke és gázállása, amit be kell tartani. Bár a teljesítmény itt nem csak a gázállástól függ, hanem például a légcsavar állásszögével is szabályozható. Az autókban pedig azért jó, mert így be lehet állítani a motor ideális teljesítményét az adott fordulaton, ezáltal a fogyasztás is optimálissá tehető - magyarázta Bandi bácsi. 90 km/h-nál 0,7 MPa a szívótér nyomása. 110 km/h-nál már 0,75. Tehát ha például 90 km/h-nál ennél többet mutat a műszer, és nincs szembeszél, akkor Bandi bácsi tudja, hogy valami nem stimmel, például mászik el a gyújtás, ideje bütykölni egy kicsit.

A hengerfejhőmérő, ami egy PZL-101 (Gavronból) származik, sem csak hóbort, hanem bizonyos helyzetekben igazán hasznos tud lenni. Például nyáron, ha laza az ékszíj, akkor a hengerfej hőmérséklete már egy dombra való felkaptatástól is jelentősen megnő, amit ez a műszer kiválóan jelez. A műszer egyébként csak egy hengert, a hármast méri, mert az van a legkevésbé hűtött helyen.

Az olajnyomás-mérő, ami kivételesen nem repülőből származik, egy órás műszer, ami atmoszférában mutatja az olaj nyomását. Ezt azért találta ki Bandi bácsi, hogy ne csak egy lámpa jelezze, ha gond van, mert amikor az jelez, akkor már nagy a gond, hanem pontosan, lehessen látni az olaj nyomását. Szakkönyv szerint 0,5-nél jelez a lámpa. Az olajnyomás átlagosan 3-4 körül van, de 1 atmoszférával még lehet tartósan járni, ám Bandi bácsi szerint ilyenkor már ajánlatos gyűjteni a pénzt az új csapágyra.

De ami nekem, még ezeknél is jobban tetszett, az a vendég műszerek között elhelyezett „Felhőrepülés Tilos” felirat volt. Ez a felirat egy vitorlázó repülőből származik, még abból az időből, amikor Bandi bácsi a vitorlázó válogatott szerelője volt.  A vitorlázó gépek még ma sem rendelkeznek a vakrepüléshez szükséges műszerekkel, mint az elfordulásjelző, csúszásjelző vagy a műhorizont. Látás nélkül pedig a pilóta könnyen elveszti a tájékozódási érzékét, ezért van ez a felirat is, hogy el ne felejtsük: zárt felhőzetben szigorúan tilos velük repülni.

Ezek után már egyáltalán nem lepődtem volna meg, ha találok egy gombot is, amit megnyomva kihajtogatódnak a bogár szárnyai, egy légcsavar, egy vezérsík, és akár fel is szállhatunk! És igen, van egy piros gomb az olajnyomás-mérő és a vízhőfok mérő alatt. Mi lehet ez? – kérdeztem. Csak nem..? De nem. Az csak az ideiglenesen beszerelt elektromos ablaktörlő gombja.

Aztán a kipufogóra terelődött a szó, és nekem eszembe jutott, hogy léghűtéses motor lévén itt is lehet gond a kipufogóból visszaáramló CO-dal, és már kerestem is a repülőkben egyébként kötelező CO indikátort, de nem találtam. Kérdeztem is Bandi bácsit, hogy miért nem rakott be egyet; sérült kipufogó esetén itt is áramolhat vissza CO az utastérbe. Ám erre csak ennyit válaszolt: „ Minek? Én bírom! Én DDT-n nőttem fel!”

Az egyik legfontosabb átépítést majdnem kihagytam: a gázt. Ezt kivételesen nem Bandi bácsi rakta be, hanem Tason szakemberrel csináltatta. Van kimondottan bogarakhoz való gáz-szett, ilyet rakatott be takarékossági megfontolásokból. Az ára, ami 3 éve volt 120 ezer Ft, a Szigetszentszentmiklós-Budaörs távolságon már egy év alatt megtérült, ami egy nyugdíjasnak nem is olyan mindegy – jegyezte meg Bandi bácsi. Most így 10 liter gázt fogyaszt, és a tévhittel ellentétben nincs tőle semmi baja a motornak. De azért 3-4 ezer km-ként nem árt átrakni egy kicsit benzinre, átmosatni a porlasztót. A 45 literes gáztartály pedig a hátsó csomagtérben található, a kalaptartó alatt.

Kellenek egyáltalán ezek a műszerek egy átlagos autóba? Vagy ez inkább csak amolyan hóbort? Nos, lehet így is nézni, meg úgy is. Szerintem a hozzáértő emberek számára tutira hasznos, a laikusok számára pedig, akik még a vízhőmérő lámpára sem szoktak soha odapillantani, és már csak azt veszik észre, hogy felforrt a víz, azoknak meg mindegy.

Pedig ha minden autóban lennének a jelenlegi vészjelző lámpákon kívül a Bandi bácsiéhoz hasonló műszerek, és esetleg lenne egy pár órás műszertan is a jogosítvány megszerzése előtt, akkor sokkal jobban megkímélhetnénk autónkat és pénztárcánkat is. Talán kevesebb lenne a szennyezés, mert mindig optimálisan üzemelnének a motorok, viszont az autószerelők munkája valószínűleg megnőne, mert csak ők tudnák elvégezni a szükséges beállításokat. De aztán az is lehet, hogy pont ezek miatt több lenne a baleset, mert sok ember képességeit meghaladná forgalomra és a műszerekre való figyelés egyszerre. A mai autók műszerezettsége annyira le lett egyszerűsítve, hogy már csak azt jelzi, ha valami véglegesen elromlott, Bandi bácsi műszerei már azt is jelzik, hogy el fog romlani. Azért nem mindegy.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr95441707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csubakka Junior 2008.04.28. 13:35:33

Kicsit a gyerekkorom jut róla az eszembe, amikor mindenféle lós.art erősítettünk a kemping bringákra (akinek bmx-e volt, az arra). Visszapillantó, kisrádió - műbőr tokban, antenna (a kindertojás dobozának akkor még értéke volt, ezért nem tettük fel az antennára), iránytű, szerelőkészlet valódi bőr tokban a nyereg alatt, kulacstartó, pumpatartó, fényvisszaverők tonnaszám, a küllők fekete színű szigetelőszalaggal betekerve, szóval csupa hasznos holmi. Aztán napokig tartott a leszerelésük, mert bejött a divatba a minimál stílus. Azért mi kinőttük.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.04.28. 13:43:20

Én meg betápláltam a bogár paramétereit a MS Flight simulator-ba és azóta azzal repülök... ;)

Különben is,miért baj,ha ennyivel több műszer van benne? Ja a GPS kimaradt azt össze kéne dobni Bandi bácsinak!
Az jobb,mikor a hifibuzi telikurja az autóját hangszóróval meg erősítővel,oszt csinált a verdából egy 4 keréken guruló trubadúrládát?

Sopánka76 2008.04.28. 13:50:32

Nekem tetszik!
Hajrá Bandi bácsi!
Ilyen az, amikor valaki tényleg vigyáz az autójára.
Százszor inkább hengerfej-hőmérő, mint vasalódeszka a hátuljára meg No Feri matrica!

BenkoG 2008.04.28. 13:50:32

Tudjátok, ez technikailag egy olyan excellence (tudásban, ötletekben, kitartástban, ügyességben és megcsinálásban), hogy az előtt le a kalappal. (T. negatív hozzászóló: ha volt valaha is a kezedben szerszám és Bogár, meg is tudtad csinálni, akkor külön fogod respektálni ezt a technikai teljesítményt.)
Persze az értelmét lehet vizsgálni (csak nem tudom, érdemes-e), de ilyen alapon mi értelme az ilyenolyan felfüggesztésnek, gumiknak, vezérlésnek, nitrónak stb., ülj be egy széria Astrába és légy boldog. ha pedig ez neked nem elég, akkor légy te is ennyire szaktudós és kreatív, aztán köpködhecc kedvedre... Csak azt is viseld el, ha más is ilyen hepciáskodó és bunkó módon fogja véleményezni a munkádat. Az öregúr a maga módján vérprofi, mérnöki teljesítményt nyújtott, ezt tessék tiszteleben tartani, akinek meg nem teccik, mehet a széria Astrába.

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.04.28. 13:53:51

"Az jobb,mikor a hifibuzi telikurja az autóját hangszóróval meg erősítővel,oszt csinált a verdából egy 4 keréken guruló trubadúrládát?"

...vagy rendőrautót fabrikál a Zweitaktból, aztán összetöri a kamerák előtt, csak hogy benne legyen a Fókuszban ? :DDDDD

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.04.28. 14:12:02

mint kicsee írta, az elektronikával telepakolt autók is mérnek sokmindent, de nem bíznak semmi döntést a vezetőre. max, ha nem tudnak megbírkózni vele, akkor jön a Check Engine felirat...

bgy 2008.04.28. 14:20:01

Off: mostanában nem láttam írást Annától. Hová lett? Vagy csak nem olvasok elég Belsőséget? (Az oroszok kivonulása óta nem vagyok annyira lelkes) Off vége.

Sanya 2008.04.28. 14:20:50

Max respect a faternak!

ommm 2008.04.28. 14:22:30

Bandi bácsi ezzel az autóval nőtt fel és jó esetben ezzel is teszik majd az anyaföldbe.
Szíve-joga azt csinálni vele, amit akar. Együtt vannak és így a jó.
Ez a bogár legalább működik és járja az utakat.
Respect neki.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.04.28. 14:30:14

prokee:
Az kizárt dolog,mert nem tudom! ;)))
Kéremkapcsojjaki!

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.04.28. 14:32:58

bgy:

Anna már nem TC tag,ezt már régebben itt leirták...

Magdus: Te most beszívtál,vagy mi?

MeatLoaf 2008.04.28. 14:34:27

"..és megkapjuk ezt a szocpolitikát.." "..csak azé,mer' olyan rendes ember Maga.." Hahahaha-Polgárjenö))))

S Lala 2008.04.28. 14:36:31

Úgy érzem a dicsérő szavakat és a tiszteletet inkább a kora miatt érdemli Bandi bácsi. Azért ha egy 20 éves vidám fickó ilyen esztétikai érzékkel tette volna ugyanezt, akkor mindenki leugatná ezt a barmolást és tákolást. Ez barmolás a javából. Hány bogaras van még aki ezek a szarok nélkül (pl jó féle román műszer)ugyanúgy meghibásodás nélkül róják az utakat. Képzelje mindenki oda a saját autójába ezeket a lomokat ilyen formában . És gondolkodjon azon hogy 10 pontból hányat adna!

Csubakka Junior 2008.04.28. 14:38:06

Anna nem TC alkalmazott? Erről én is lecsúsztam. Van itt jövés menés, rendesen. Bocs az off-ért.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.04.28. 14:46:34

Szerintem Magdus annyira le van merülve szellemileg, hogy az nem létezik.
De talán majd elmegy a polgári hivatalba, a Jenőhöz, aki majd biztosítja őtet és a kis családja részire.
Magdus, hanyas vagy...?

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.04.28. 14:49:46

S Lala:

Akkor még nem láttad Béla villanyász haverom piros vodafone trabiját:

trabi-szeged.lusteenet.hu

Csubakka Junior 2008.04.28. 14:50:25

Magdus, hanyas vagy...?

Egy biztos, nem százas.

MeatLoaf 2008.04.28. 14:50:44

Skatzok,kövezzetek meg-de a címlapról ez a Legacy dízel elképesztöen kéne..nagyon szép,nagyon quality..vélemény?Báár...nem Bandi báé..akkor ez Off..?Nagyon bejövős!Magdika-szaladj,Vilibá már vár,befesti a bajusza mellett a p...aszörödet is 8-D

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.04.28. 14:54:29

Ja, ez a dízel boxer remek lehet. Bár sosem volt dízel autóm.
Kíváncsi lennék a hangjára. Most sokan lehet, hogy kiröhögtök, de nekem a PD TDI az egyik legszebb dízel hang.
Meg kicsit kevés technikai információ volt a cikkben. Persze lehet, hogy kevés idő volt a tesztre.

okoska · http://www.kalandrover.hu 2008.04.28. 14:59:45

Hát nemtom, hogy a munkavédelmi előírásoknak megfelelően áll-é az a tartányos a levegőben, ott a háttérben-e?:))

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.04.28. 15:13:13

Szolgálati közlemény: aki látta Magdus elgurult gyógyszereit kérem, jelentkezzen!

AP (törölt) 2008.04.28. 15:25:47

Erről beszéltem. Valaki mindig porondon van.
És még engem kritizáltok.

cyd 2008.04.28. 15:36:14

ommm!
Bandi bá 3 éve él együtt ezzel a bogárral :)
A többi stimt. Maximális tisztelet a vén szakinak.
Aki nem jött volna rá itt nem az a lényeg, hogy "fúj utólagos műszer", meg "minek mikor nem is kell bele".
Itt a mérnöki munkát kell tisztelni, kitalálta, megtervezte, létrehozta, működik. Pont.

SsPL71 (törölt) 2008.04.28. 15:36:37

Bandibá, azé bogarat tuningol, mert a bogár eccerű mint a faék. Meg a Bandibá is :)
Azokat a műszereket nem nagy szám beletenni. Injektoros autóhoz már nem értene az öreg. Ezért nem is mert modernebb autót venni.
Én inkább úgy mondanám, hogy maradi.
Mobilja is azért régi típus, mert újabbat már nem tudná megtanulni kezelni és szerintem nem is akarja.

SsPL71 (törölt) 2008.04.28. 15:38:26

Ja, Angélát meg továbbra is Blokkolnám :)

T-boy (törölt) 2008.04.28. 15:39:51

A MAGA IDEJÉBEN a Bogár drága és jó autónak
számitott/30-35éve/,kevesen jutottak hozzá.
Bár sokat fogyasztott és garantáltan megpuposodtál benne/hátsó ülések 10évesig/
de mindenki örült volna neki.Ma hobby célra
kiváló.Gratulálok Bandi bácsinak.
Egy vizhőfokmérő nekem is hiányozna ha Astrám lenne pl.de van néhány "hozzáértő"
akinek teljesen mindegy,ha leáll a kocsi
=telefon.Defekt is meoldhatatlan gond.
Bandi bácsi ahova elindul,odaér.Ezt kevesen
mondatjuk el magunkról.

ommm 2008.04.28. 15:50:32

cyd: a Bogárra, mint típusra gondoltam, nem erre a konkrét darabra.

T-boy (törölt) 2008.04.28. 15:51:39

SsPL71!Több tisztelet.Bizonyára kiválóan
értesz az injektoros motorokhoz,és minden
időben nálad a célműszer,de egy idős embertől nem várhatod el.Szegény "csak"a
repülőgépekhez ért,az meg smafu.

StationW 2008.04.28. 15:53:47

SsPl71, nem feltétlenül. Bandibá szerintem az a tipikus bütykölésző öregúr, aki örömét leli a szerelgetésben, javítgatásban - magam is. Valszeg azért nem újabb kocsival teszi ezt, mert azoknál elvették ezt az örömöt a gazdáktól.

A nagyapám is hasonszőr ember volt (műszerész és buheramester), imádott trabit, később skodát, és mindenféle HH cuccot (házi hasznos) fabrikálni.

Ez különben baromi jó dolog, igazi kikapcsolódás, magam is gyakorlom - ha jut rá időm, komolyan mondom fiatalít.

Mellesleg ezeknek - és bármilyen egyéb - plusz műszer beépítése meglepően sok munkát, és kemény ötletelést jelent.

Egy hetem ment rá (esténként) a lambdamonitor kijelzőinek, és a váltásjelzőnek a műszerfalba applikálásába.

img.carstyling.hu/usercars/00/03/72/85/28.jpg

img.carstyling.hu/usercars/00/03/72/85/27.jpg

....és természetesen nem az első megoldás volt a nyerő:)

S Lala 2008.04.28. 16:14:29

Station W!

Örülök, hogy összejött! De valóban szükség van rá? Nem vagyok benne biztos. Ja és jómagam is bütykölő ember vagyok. Vasas ember, jó adag villamos és elektronikai ismerettel. És némi ésszel, mert rájöttem már 20 éves korom után, hogy nem is igazán van nagy szükség az ilyen utólagos tákolásokra. Azért egy kocsinál sok mindent érezni is lehet (neked is meg Bandi bácsinak is). Meg jobb az ilyenekre aludni egy párat mert lehet, hogy belátja az ember, hogy tényleg nincs rá szükség. Ha belegondounk, lelkiismeretesen végzett karbantartással és javítással, némi odafigyeléssel ugyanúgy hibamentesen (T-boynak- kerékcserével szükség esetén) közlekedhet az ember a régebbi típusokkal. A mostani kocsikba meg tehetsz akármilyen lim-lomot nem leszel vele előrébb. Aki meg olyan jól ismeri a kocsikat, hogy az ilyen utólagos tákolások ki tudnák segíteni, annak ezek nélkül is menni fog!!

S Lala 2008.04.28. 16:19:38

Magdus!!

Jobb lett volna, ha anyud lenyeli. Bocsi ha közönséges vagyok, de Magdust valahogy le kellene állítani. Bár lehet, hogy ez csak olaj a tűzre

T-boy (törölt) 2008.04.28. 16:24:36

Nekem is megvan a részletes szerelési könyvem,el is viszem hosszabb utakra,de
csak hamis illúzió hogy segit.
Legjobb a tudatlannak,nem ismeri a lehetséges hibákat.
A 90éves amerika mama elforditja a kulcsot
Caddy-n, elalszik az az 1 piros lámpa,aztán
megy..

pipi 2008.04.28. 16:29:36

Én csípem Bandi bához hasonló idős szakikat,mert mindig olyan precíz körülötük minden szerszám.Én merem állítani, hogy a ládikája teli van mindenféle régi kopott,érdekes szerszámmal és tuti, hogy látszik melyik a kedvenc csavarhúzója.És elmardhatatlan kellék a favágó kockás ingből levágott ronygy darab ami csak szürkén koszos, de nem olajos soha.A ládába megvan mindenek a helye és a láda is még ifjú korához köti őt, kelően megkopott, már nincsenek élei és mindene könyen nyílik.És ez így van jól az ilyen "öreg"szakiktól mindig baromi sokat tanulhat az ember, persze a te saját szerszámos ládádat soha nem fogod tudni olyan kedvessen berendezni mint a Bandi bácsi féléknek.Amig autószereléssel foglalkoztam rettentő sok ilyen szakival találkoztam és mindig csodálattal figyeltem ahogy a szerszámokkal dolgoztak és tisztelték öket.Őnekik soha nem voltak rozsdásak a szerszámaik még ha esőben dolgoztak velük akkor sem.Érdekes dolgok ezek.Vajon ennyi időssen ilyenek leszünk majd mi is?

MeatLoaf 2008.04.28. 16:34:02

pipi--->nem hinném,hogy leszünk hasonlók..ezeket a kocsikat már dögnagy számitógépek javitják,nem Mi..sajnos..hibastatisztika,hasonlók..nem lessz illö odaállnunk egy bazi csavarhúzóval..elveszik ez a kedves gesztus..

Lyani 2008.04.28. 16:35:00

Az en S100-amban volt tobbek kozt klima, fedelzeti szamitogep, tempomat, alithato magassagu karfa 8 eve. Megirtam a szoftvert (2 este) az automata klimahoz is, de mar nem volt ido beuzemelni, mert vettunk egy kombit a babacuccok miatt.

Aki sajnal 300000Ft-ot a nagyobb felszertsegre, amiben van fordulatszammero, tegyen bele egyet 1 Ft-ert utolag. A 300eFt-bol kanari szigetekrol webkameran nezheti hogy rohognek itthon a kokanyolasan.

T-boy (törölt) 2008.04.28. 16:48:33

S Lala!A sok sz.r motor,kocsi miatt kénytelenek voltunk megtanulni mitől megy,mitől áll meg.Csak végszükség,vagy
műszaki vizsga maiatt mentem szerelőhöz.
Tehertaxisként meg "minden megoldás" érdekelt,vagyis akárhogy ,de oda kellett
érni.Fék v.világitás hiánya nem akadály.
Szóval végigjártam a 'szamárlétrát'és,a
123Merci óta nem indulok külfölre nyugodtan.

pipi 2008.04.28. 16:49:58

MeatLoaf!Rohadtúl nincs jól ez így.Teljessen elszeméjtelenedik ez a kurva világ.Most így sokan megmosojogják Bandi bát de a kisöreg amit bele szerelt az autójába amit sokan tákolásnk néznek azt Ő keserves évek alatt sajátitotta el nem kévés tanulással.Jó.Lehet,hoy nem tudna hozzá szólni egy mai autóhoz,de a hozzá állás az amit nem vesznek sokan észre.És ezért basszák át az emberek fejét a szervízekben, mert ennek a kisöregnek presztízs a hozzá állás míg másoknál nyűg és ez a probléma.Kivesztek a lelkiismeretes szerelők(tisztelet a kivételnek).

pipi 2008.04.28. 16:53:59

T-boy!Jól olvasttam az uccsó mondatod?Nekem is az van!:)Én rohadtúl szeretem!Szerintem ez lesz az utolsó autóm.

Galamb 2008.04.28. 17:11:53

Ez egy nagyon jó post, Bandi bácsi pedig repülőgépszerelő, nem kókánymester. Igenis hasznos műszerek, annak, aki tudja mit jelentenek. De ide elég sok műszaki analfabéta írogat, nekik mindegy. Egy adatot ismernek a motorról, a lóerőt. De már kilowattba nem tudják átszámolni.

Angélától ez egy remekbeszabott írás volt, nemcsak utalt rá, hogy plusz műszerek vannak a Bogárban, hanem tételesen bemutatta, melyik mire való. Az itt publikáló "autós újságírók" zöme műszakilag felkészületlenebb nála. Sajnos.

Krisi 2008.04.28. 17:25:37

Az mondjuk tényleg idegesítő tud lenni, amikor nincs semmi műszer, jó kis Simsonomonpl. csak egy sebességmérő van, amivel jól elvagyok, de azért nem ártana egy benzinszint és egy fordulatszámmérő :)
Autóban meg szerintem is kéne vízhőfokmérő és olajnyomás jelző, aki ért hozzá valamicskét, annak jól jön.
De az nem teccik, hogy ma már csak egy csekk endzsin felirat van, aztán ha jelez, akkor két percen belül leáll az autó és hívhatjuk a sárga angyalt :)

Az itt szereplő bácsi meg biztos megszokta, hogy mindenről van visszajelzés, aki emiatt elítéli hát tegye. Ő dolga.

S Lala 2008.04.28. 17:36:44

Galamb!

Te egy tulok vagy. Igenis hasznos műszerek. Csak nem itt!! Magyarázd már el, hogy mi a fasznak az a sok szar bele!!!! Ha te olyan kurva okos vagy. De úgy magyarázd, hogy gépészmérnökként is megértsem ( a másik két diplomám az még szarabb) Minek kelenek ezek ebbe, ide!!!! Az elhelyezés is nagyon jó, lehet kamillázni folyamatosan, az utat meg majd nézze valaki más!!!
Tisztejük Bandi bácsit, hogy egy jó és idős repülőgép szerelő. Tiszteljük azért mert valószínűleg tényleg makulátlan a szerszámosládája!! Tisztelem.
De mi a fasznak kellenek ezek a műszerek egy személykocsiba. Főként, hogy az ilyen kocsik virágkorában a jó szakiknak semmi nem kellett, csak egy próbakör, meg a szemük-fülük. Gyújtáshoz no stoboszkóp, karbihoz csak egy 10-es kulcs meg egy csavarhúzó. Ha időnként felnyitja a motorházat és átnézi alaposan a gépet, akkor nem az a pár műszer ad neki létfontosságú infót. A legnagyobb gond viszont a beépítés, az elhelyezés, maguk a műszerek kiválasztása. Ezt egy BOGÁR-ba. A fél világot kiszolgálta ez a járgány, nehogy már ezek mentsék meg az útszélen rostokolástól?

S Lala 2008.04.28. 17:42:44

A Bogárba szükségesnek látjátok ezeket. Az új kocsikkal meg az a bajotok, hogy mindenféle kiegészítőt és berendezést beépítenek. Döntsétek már el, hogy mi a jó?

SsPL71 (törölt) 2008.04.28. 17:47:07

T-boy: most ráhibáztál, én is konyítok valamit a repülőgépekhez, igaz én navigációs műszerészként végeztem. Anno a nagy polski-mba én is tettem repülőgép műszereket, magasságmérő is volt benne, nem sok értelmét látom így visszatekintve.

Station W: szép munka, ez már azért tényleg kíván némi "mai-autó" műszaki ismeretet, bár mindennek utána lehet nézni. Hasznosságát viszont én is megkérdőjelezem. Na, meg kinek van ennyi ideje a család, meló stb. mellett, hogy ilyenekbe ölje azt a kevés szabadidejét is.

Magányos embereknek találták ki ezeket a bűvészkedéseket, nekem vannak sokkal fontosabb kötelességeim és boldogabb elfoglaltságaim (pl. család)

Manapság inkább azt vallom, végezzék az erre szakosodott emberek azt a munkát amit mondjuk megtudnék én is tenni, de szabadidő hiányában rájuk hagyok csak lemeózom amit meg csináltatok valami szakival. Hülyére azért nem vesznek lévén műszaki ember vagyok.

SsPL71 (törölt) 2008.04.28. 17:49:58

S Lala: teljesen egyetértek veled és a megfogalmazásoddal is.

Galamb 2008.04.28. 18:09:10

S Lala: honnan fogod tudni egy Bogárban, hogy elszakadt az ékszíj? Hogy besült a motor?

Mi fogja jelezni, hogy nem 3, hanem csak 0.6 az olajnyomás? Hogy elkopik a motor?

Miből jössz rá, hogy gyenge a töltés? Hogy lemerül az aksi?

A szívócsővákuumot szerintem minden mai autóban méri a fedélzeti elektronika, Bandi bácsi is hadd nézegesse, ha hasznát veszi.

A tulokra meg csak annyit mondok: "-Te vagy a faszfej, faszfej." Ford Fairlane után szabadon. Hogy még véletlenül se legyek OFF.

StationW 2008.04.28. 18:11:20

S Lala

Elég erős átépítésre került az egész autó, úgyhogy azért lett fixen beépítve, hogy ne kelljen minden új beállítás kipróbálásakor bedrótozni. Ráadásul a bejáratáskor is nagy segítség volt, mert mindíg tustam, hogy mennyire van terhelve a motor.

A felhasznált anyagok választásakor is igyekeztem igényes megoldásokat találni. A kiegészítő táblákat CAD-el terveztem, lézerrel vágattam,és varrattam. Amúgy az amerikai modell más rendeltetésű, de európában nem kihasznált műszereinek a helyére lett beépítve.

Egy szériakocsibanamúgytényleg feleslegesek.

StationW 2008.04.28. 18:13:26

Sspl

Amíg a kedvesema szakdoliját írta éjszaka, nekem is le kellett kötnömmagam:)

Mi is 3-an éldegélünk különben;)

StationW 2008.04.28. 18:25:14

Ja és a kocsi nem "mai" 1989.07.29-én született Hirosimában.

S Lala 2008.04.28. 18:26:28

Galamb!

Primitívek a kérdések. Nem volt sosem bogaram, de gondolom abban is van egy olajnyomás meg egy töltés visszajelző lámpa. Ha viszont nincs, az sem gond. Azt ugatom, hogy gondos gazda, karbantartás, stb. Egy jó ékszíj nem szakad el magától egyik napról a másikra. Tudod időnként a kis szemmeddel meg kell nézni. Ha majd lesz egy kis gyakorlatod akkor tudni fogod, hogy ami ma még tökéletes az egy hét múlva még nem fog elszakadni. Ha meg mondjuk szorul a generátorod tengelye (gondos gazdánál kizárt) akkor hallani fogod, hogy nyekereg a szíj. Az olajnyomás problémára meg azt mondom. Ha nem lesz olajnyomásod hallani fogod, hogy a nyugvó és hajtókarcsapágyak kopogni kezdenek. Ilyenkor nem hazamenni még 10 km-re, hanem megállni. A műszert sem igen nézed folyamatosan. A gyakorlat alapján ezért találták ki az autógyártók, hogy az általad óhalytott lomok feleslegesek. Ha van olajnyomásmérőd, egy időután megszokod mint ha ott sem lenne. Viszont ha piros lámpa kigyullad azt a jó gazda észre veszi. Mégegyszer JÓ GAZDA

Galamb 2008.04.28. 18:29:05

S Lala: Megpróbálom neked úgy elmagyarázni, hogy "gépészmérnökként" is megértsed. A saját szavaiddal:

Fasz, szar, kurva, szarabb, fasznak.


Így, ebben a sorrendben.

Galamb 2008.04.28. 18:46:09

A kérdések azért primitívek, mert neked szántam őket.

"Ha majd lesz egy kis gyakorlatod..."

Majd igyekszem utolérni magam. 1987-ben kezdtem Zillel a Volán TEFU-nál, azóta elég sokféle teherautóval meg busszal megbirkóztam, szóval nem hinném, hogy egy Bogár kifogna rajtam. De veled befejeztem a "vitát", mert nem beszélek ezen a nyelven.

T-boy (törölt) 2008.04.28. 19:03:38

pipi!Sajna már nincs meg a 123-as,de
mindent összevetve az volt a lejobb kocsim.
Ha jó állapotú,ne add el,mert visszasirod.
Most Golf4 van,meg sem közeliti,igaz nem egy kategória.
Más.A Bogár elég egyszerű,de olajnyomás,
töltésvisszajelző azért van benne.Ha inditod
minden egyéb fogyaszót lekapcsol pl./35évvel ezelőtt/Egyébként ma is van a
családban egy.

Radar53 2008.04.28. 19:15:00

Ötletet adott a további Suzuki barkácsoláshoz!

Rég volt ilyen jó cikk a belsőségenn! ....ja nem, tegnap a sportautós! De előtte!

kösz

Balage 2008.04.28. 19:30:50

Remélem, Bandi bácsi nem olvassa ezt a forumot! Nem érdemli meg ezt a sok köcsög hozzászólást! Magának készítette, Ő maga autózik ezzel a bogárral, és szerintem nem Ő jelentkezett, hogy fotozzák le és kerüljön fel ide. A sok köcsög pedig húzzon a faszba. Biztos van azoknak is olyan dolguk, amit szintén lehetne fikázni reggelig! Tisztelet a kivételnek!

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.04.28. 20:23:04

Csatlakozván Balage hozzászólásához, eszembe jut most egy vicc:
nyuszika füvet akar nyírni, és elindul a medvéhez, hogy kölcsön kérje a fűnyíróját. Útközben gondolkodik, hogy ááá, biztos nem adja oda-de azért megpróbálom. Megy-megy, megint eszébe jut, hogy vazzeg, a medve tuti nem fogja odaadni a fűnyíróját. Odaér a medvéhez, becsönget. Ajtó nyitnak neki, majd nyuszi azt mondja, k***va anyád medve és sz*rd össze magad a fűnyíróddal!
Aki meg gépészmérnökként nem érti, hogy hogy miért jó egy szívótér nyomásmérő egy bogárba, az valószínűleg pályát tévesztett.
A gépészmérnökök sem egyformák...

LiBerti 2008.04.28. 20:45:11

"A vitorlázó gépek még ma sem rendelkeznek a vakrepüléshez szükséges műszerekkel, mint az elfordulásjelző, csúszásjelző vagy a műhorizont."

Ez azért így nem igaz. Elfordulásjelző (népszerű nevén a "kanál") szinte minden vitorlában van, bár általában nincs rádugva az aksira/elemre, így nem megy. Csúszásjelző (népszerű nevén a "golyó") viszont mindig van. Általában egybe van építve az elfordulásjelzővel, de a golyó mindig működik, mert annak nem kell se aksi, se elem, csak a gravitáció. Műhorizont tényleg ritkán van vitorlában, pedig felhőzéshez az a legjobb. Csak elfordulásjelzővel felhőzni bonyolultabb.

Egy kis madzag nem volt a Bogár szélvédőjének a közepére celluxozva? Mert az az igazi csúszásjelző! :-)

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2008.04.28. 21:03:38

amugy dacia műszerek. vagy észreveette már valaki?

trebics 2008.04.28. 21:08:29

Egyszerűen imádom mikor háromdiplomásnak mondott okos entelegencs hozzászólásait lehet olvasni!
Ráadásul még saját maga bizonyítja a hozzá nemértését! Pfff....

Minden tiszteletem az Öregé! Hajrá!

T-boy (törölt) 2008.04.28. 22:59:16

A Nokiát valaki fikázta,nem tudom miért,
biztos h.működik.Telefon,szerintem csak
csórók között státuszszimbólum.Bandi bá'
rendelkezik,gondolom fényképezőgéppel,és
nem kiván a plázában/szerényen/netezni,
mindent a maga helyén.
Ügyvéd ismerősöm telfonja olyan ütött-kopott
hogy nekem is feltűnt,gondolom nincs rá keret,vagy a célnak igy is megfelel?

pipi 2008.04.28. 23:15:50

T-boy viccelsz?Eszem ágába sincs eladni.Ez volt minden álmom, egy ilyen Merci.A Golfok is jók voltak, mondjuk az 1-es,2-esek ugyan, de sok csodát meséltek azokról is.Itt jön ki megint.Mára elfelejtetek autót gyártani sajnos.Ez van.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.04.29. 01:17:01

Nekem nagyon tetszik. Sokkal inkább ilyen leleményes legyen a "tuning", mint sportlégszűrő és társai. Jópofa az öreg:)

427 2008.04.29. 08:35:56

Most az a vita tárgya hogy kellenek azok a műszerek vagy nem? Bandibának kellenek! Akinek meg nemteccik ménézegeti? :)

427 2008.04.29. 08:37:59

Mer ugyebár a műanyagkötények meg a vagalódeszka az kell mi? Me az a vagány wazze! Meg a csiptunying! :)

AP (törölt) 2008.04.29. 08:47:22

a "csiptunying" nem egy esetben 5-6 lóerőt dob egy egyszerű kis szívómotorra

tényleg jobb ez a három dácsiaműszer, mint az

értelmesebb

:P

AP (törölt) 2008.04.29. 09:47:18

azért ekkora marhaságokat ne találjunk már ki..

"Mer ugyebár a műanyagkötények meg a vagalódeszka az kell mi? Me az a vagány wazze! Meg a csiptunying! :) "

Boogie Man 2008.04.29. 10:15:25

A chiptuning igazából nem dob egy lóerőt sem. A chiptuning kompromisszum, motorkarakterisztikát változtat.
Ki lehet tolni a tiltást, és többet adni neki felső tartományban, és akkor magas fordulaton jobban fog menni, viszont alul nyomatékszegényebb lesz, vagy fordítva, lehet kisebb fordulaton nyomatékosabb, viszont hamarabb elfogy az erő. Ezt lehet lóerőben mérni, de az én nézőpontom szerint nem érdemes. :)

AP (törölt) 2008.04.29. 13:06:53

engine remapping?
lehet lóerőben mérni, bizony :)

StationW 2008.04.29. 13:48:15

Boogie Man, azért azt érzed, hogy ez most egy jó nagy marhaság volt...

Épp az a lényeg, hogy " kiegyengeted" a gyári görbét, nem pedíg az, hogy eltolod. Mivel a gyári beállításnak van szórása, azt változó mértékben - mert a motorok is kicsit mások, pedíg ugyan olyanok, pont mint az emberek:9 - javítani lehet. Ez azt jelenti, hogy mondjuk 2500-as fordulaton, ahol eddíg csak 40Le-s volt a motorod, ott most 45 lesz. És e mellett lehet, hogy a csúcsod nem változik és marad 6000-nél 100Le-s, de lehet hogy ott is bele lehet nyúlni. És akkor csak a keverékképzésről volt szó, de lehet még a gyújtást is bolygatni, ha van akkor a turbónyomást stb... (Gyári motorról volt szó)

Nem olyan kő, papír, olló ez:)

menyus 2008.04.29. 13:52:18

S Lala!
MInden tiszteletem a tiéd, de van egy olyan gyanúm, hogy ugyanolyan íróasztalhuszár vagy, mint akikekkel naponta küzdök. AKik életükben nem olajozták össze a kezüket, csak a tankönyveket szajkózzák...
Ja! Én is mérnök vagyok! De nem erre vagyok büszke!
Viszont nagyon szívesen eltöltenék Bandibá mellet egy két hetet. Azt hiszem tanulnék tőle! :)

T-boy (törölt) 2008.04.29. 13:55:20

A Bogár egy ráérő ember HOBBY autója.Saját
tapasztalat hogy hobbyra értelmetlenül és
szügségtelenül sokat költünk/béjeggyüjtés,
horgászat,vadászat stb/,többet mint Bandi bá.Soha nem térül meg,hát én igy gondolom.
Tiszteljük felebarátaink..hm..hobbyját.
A Bogár egy szerethető darab,aki ismeri,
tudja.

Boogie Man 2008.04.29. 13:55:39

kiegyengeted.. Aha. :) Biztosan.

StationW 2008.04.29. 14:13:07

www.mazdaklub.hu/forum/download.php?id=3470

Parancsolj, ha nekem nem, akkor higyj a szemednek. A mellékelt ábra két teljesítménygörbe, két különböző gyújtásbeállítással (egyik sem gyári). Ennyit számít pár fok - illetve 0,5. Ha még mindíg nem hiszed, akkor beteszem neked a teljes felparaméterezést, és a gyárit is, ha megtalálom. És ezen még mindíg lehet faragni. És ez csak gyújtás, keverékről még nem is beszéltünk...

Rocko- 2008.04.29. 15:26:06

beszélgettek itt csiptuningról meg nyomatékgörbérôl, ahelyett h olyan kocsit vennétek, aminek a nyomtékgörbéje egy egyenes arányt ír le. :D

StationW 2008.04.29. 15:31:39

Pl. hogyan aránylik a vas edény a német kivehető ajtós turmixgéphez? Vagy mire gondolsz? :)

imi 2008.04.29. 15:57:48

mi ez a fos,egyszinü fényezést,és négy alu felnit alá,meg egy sport kipufott alá és akkor ok mert egy sufnituningos kokány darab!

SsPL71 (törölt) 2008.04.29. 15:57:59

Ha akarnám én is kivezethetném egy műszerre a légtömegmérő jelét, de minek?

menyus: Nem a Bandibá mellett kéne eltöltened egy-két hetet, hanem meg kellett volna tanulni az alapokat és a gyakorlatban is alkalmazni tudni.

SsPL71 (törölt) 2008.04.29. 16:03:18

Eleve nem tennék a motortérbe, műanyag bilincset. Mint az az egyik képen jól látható.

agaras 2008.04.29. 17:57:08

hűha szépen vagyunk.

inkább aludjatok egyet helyettem. (szorgalmi időszak :z )

heavy mental 2008.04.29. 17:58:26

OFF:
nédmá! omm, megsárgult a kommentjeid alatt a háttérszín, mióta nem jártam erre! :))))

MAGDIANYUS 2008.04.29. 19:07:57

FEJberugjak itt mindenkit?Mer az lesz..

StationW 2008.04.29. 19:17:44

SsPL71 a széria akármiden, vagy bármiden, amit a XXI. század elveinek megfelelően kétlábon járó zombiknak gyártottak,valóban semmi értelme nem lenne...

Egyszer nézz meg egy komolyabb versenyautót, vagy egy régebbi oldtimert, érdemes a műszerezettségre szentelni pár percet.

Nem próbálom meg elmagyarázni, hogy miért vannak ott azok a műszerek - többek között a szívótérnyomásmérő, olajnyomás/hőfokmérő, HF hőfokmérő, AFR mérő, voltmérő...stb - úgysem fognád fel amint látom.

Üdv!

PRND21 2008.04.29. 19:38:18

Ohh..már sehol nem lehetünk Barátok nélkül.. ;-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.29. 20:21:05

Veteránkocsik taknyolását barkácsjellegű műszerekkel -igénytelen és stílusban abszolúte elütő illesztőkeretekkel, szigorúan szedett-vedett, különféle csavarokkal- hivatalosan is "KÓKÁNYOLÁS"-nak nevezzük. A gusztustalan festés már csak hab a tortán. Nesze neked veteránkultúra, nesze neked "szerelő", gyönyörű, mit ne mondjak.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.29. 20:24:43

Magyarul miért kell igénytelen kidolgozásúnak lennie minden utólagos változtatásnak? Nem sok idő kérdése ízlésesen is megoldani ugyanezt.

StationW 2008.04.29. 20:39:14

Tény, hogy az öreg nem GReddy cuccokon szocializálódott, hanem egy olyan rendszerben, ahol azért ment a kendács mert máshogy nem volt semmi. Kritizálhatjuk az izlést,és a minőséget (helytadok), de ez a cikk asszem a leleményességről, és a szakértelemről akar szólni;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.29. 21:38:57

Oké, csak mindez szép megoldásokkal miért nem megy itthon a legtöbb embernek? A falkonos spray, a reszelő és az egyforma szép csavarok nem igazán jelentenek pénz kérdést, ahogy pl. a bontott VDO műszerek sem. A kézügyesség és a térlátás megfizethetetlen, minden másra ott a ... :)

Lac 2008.04.29. 22:22:48

Hiper MAXIMÁLIS elismerésem a Szaki bácsinak!!!
Az olajnyomásmérő és mellete a hőfok-
mérő DACIA-ból való :)
Mellesleg ismereke egy ugyan ilyen megszállott Dacias szakit is és ha jól emlékszem ott a műszerek sajátépítésűek! :)

AP (törölt) 2008.04.30. 00:20:16

nem az a kérdés, hogy egy versenyautóra kell-e olajnyomás mérő..

427 2008.04.30. 08:47:50

Engem csak az idegesít, ha egyesek más örömét és szórakozását fikázzák! Az "igénytelen festés" A reptéri használat miatt van! Szerintem! Bandibának ez munkaeszköz is nemcsak hobby! Na! :)

SsPL71 (törölt) 2008.04.30. 09:30:34

Station W: értem, hogy benzin, de mi hajtja?

A Bogár ezek szerint ebben a konstellációban versenyautó?
Na, ne már :)))

SsPL71 (törölt) 2008.04.30. 09:41:18

Na, mi van, szabadságon van a blogmester?

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.04.30. 09:43:36

"Az egyik legfontosabb átépítést majdnem kihagytam: a gázt. Ezt kivételesen nem Bandi bácsi rakta be, hanem Tason szakemberrel csináltatta."
Ki az a Tészön? Valami amerikai gázautó-szakértő? :)

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.04.30. 10:01:47

A szívócső-depresszió mérőműszere minél kisebb vákuumot mutat, annál kisebb a fogyasztás?
Ladában is van ilyen csodatechnika, igaz néha kiakad,és úgy marad a mutató.Azután újra megembereli magát és megint működik egy darabig.
Az biztos,hogy legtöbbet spórolni a fékezés kerülésével és az üresben gurulással lehet.

StationW 2008.04.30. 10:25:41

Nem konkrétan a bogárra gondoltam, amikor a műszerezettségről beszéltem. Nyilván egy bogárban nem feltétlenül van szükség ilyen felszereltségre. De az öreg szabadidejében bütykörész, csinálja csak.

De te nem csak a bogár esetét kérdőjelezted meg.

Üresben gurulásnál többet ér a motorfék, mert akkor nincs üzemanyagbefecskendezés;)

GTD 2008.04.30. 11:31:07

Tiszteletem Bandi Bának! :)
Én egy turbónyomás mérőt "kókányoltam"
bele a 2-es GTD Golfomba,
most lehet mondani hogy felesleges meg szar
de sztem kifejezetten hasznos hogy nem
kell mindig néznem hogy milyet kormol.

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.04.30. 19:43:01

Egyébként sincs, mert karburátoros az autóm. :)
Az üresben gurulás vs. motorfék harcot már sok helyen megvívtam a neten.Az igazi spórolás az üzemi fék mellőzése,kevés motorfék,sok gyors gurulás üresben.
30 alatt nem éri meg gurulni,mert az alapjárati fogyasztás 100km-re vetítve magasabb lesz a normálnál.

menyus 2008.05.01. 17:02:16

SsPL!
HIdd el, kiderült már, hogy nem csak az alapokat tanultam meg! :) De nem vagyok annyira beképzelt, hogy azt higgyem, nincs mit tanulnom valakitől! Pedig elmúltam én is negyven! :)

Pitta 2008.08.30. 23:35:24

szerintem egy bogár az maradjon bogár, de nagyon elnyerte a tetszésemet ez a bogár. Hihetetlen hogy egy ilyen "idős" de fiatalos ember mikre nem képes, és nagyon gratulálok neki, hogy ilyen "repülőgépet" kihozott az autójából, met szerintem nagyon is hasznos dolgok vannak benne. és a színe is nagyon szép, hogy ne csak a tudásáról beszéljek. Én azt mondom, hogy egy ilyen EMBERTŐL kellene tanulni, nem pedig egy zenemániás hangőrülttől. Még csak 15 éves vagyok, de 2éve tervezek, és gyűjtök egy ilyen bogárra. Tényleg nagyon ügyes Bandibácsi, csak így tovább, és a végén még tényleg repülni fog. És az olyanokra akik "lefikázzák" a csodabogarat, azokra meg nem kell hallgatni, mert akik irígyek, azok azok is maradnak. Én is irigylem hogy egy bogár így néz ki, de én akkor is azt mondom ami igaz.
süti beállítások módosítása