Hidrogénes BMW az Európai Parlament elnökének

Regierungsbeziehungen

  2008. április 25. - RT76 Címkék: bmw

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Egy dologra jó volt ez a sajtóközlemény: tanultam valamit. Megmondom őszintén, eddig fogalmam sem volt, van-e egyáltalán az Európai Parlamentnek elnöke, és ha igen, ki az, és honnan szalajtották. Hát most már tudom, jegyezzék meg önök is: Hans-Gert Pötteringnek hívják, német kereszténydemokrata, és 1945-ben született.

Hát szerda óta már ő is BMW-vel jár, 7-essel, és vizet pufog ki. Szeretem a BMW-ket, sőt, magát a BMW-t is, rendes, őszinte, minden németségével együtt jó fej cégnek tűnik. De mindig felidegesítem magam ezen a hidrogénes 7-esen, valahányszor előkerül a világ autós sajtójában. Mert minek?

Van ez a szörnyen hatékonytalan dugattyús motor, ami több hőt csinál az elégetett üzemanyagból, mint mozgási energiát. Tudja mindenki, hogy rossz, ezért hát a legtöbben el is hajítják, amikor a jövő autóját kutatják, és csinálnak inkább tüzelőanyag-cellás, meg elektromos, meg sűrített levegős motorokat. Vagy próbálják hatékonyabbá tenni a rendszert, például a fékezési energia visszatöltésével (ezt maga a BMW is csinálja, az Efficient Dynamics termékcsalád lassításkor tölti az akkut), meg segéd-villanymotor beépítéssel, hibridrendszer fejlesztésével.

De hogy a nehezen tárolható, energiaigényesen előállítható hidrogént besuvasszuk egy mindig párolgó tankba, aztán elégessük hatékonytalanul egy tizenkét hengeres Otto-motorban - ilyen hülyeséget csak a BMW csinál. OK, hogy vízgőz jön ki hátul a luxuslimuzinból, de hidrogénnel hajtani dugattyús motort, hát az olyan, mintha hajtott kereket kormányoznánk.

Na mindegy, a BMW máshogy látja. Így:

Az Európai Parlament elnöke is csatlakozott azon politikusokhoz és hírességekhez, akik tesztelik a BMW hidrogénhajtású limuzinját. Hans‑Gert Pöttering három hónapon keresztül használja majd az új környezetbarát technológiát, összhangban az Európai Parlament saját szén-dioxid kibocsátásainak csökkentésére irányuló erőfeszítésekkel. Dr. Norbert Reithofer, a BMW igazgatótanácsának elnöke szerdán Strasbourgban adta át a világ első, sorozatgyártásra alkalmas hidrogénhajtású autója, a BMW Hydrogen 7 egyik példányát az EP elnökének. Az ünnepélyes átadáson jelen volt Anja Weisgerber néppárti EP képviselőnő is, aki a téma parlamenti felelőse.

Az átadás során Dr. Norbert Reithofer kijelentette: „Célunk a fenntartható mobilitás, amelyet csak a politikusokkal együttműködve, kiszámítható körülmények között érhetünk el. A Hydrogen 7 azt bizonyítja, hogy léteznek kezdeti megoldásaink, amelyek a helyes úton járnak. Bizonyosak vagyunk benne, hogy a hidrogénben van a legtöbb lehetőség jövőbeni mobilitásunk biztosítására. Büszkék vagyunk rá, hogy ezt a megoldást már ma valósággá tehetjük.”

A BMW csoport egyike azoknak a vezető nemzetközi autóipari vállalatoknak, amelyek elkötelezettek a fenntartható mobilitásért. A bajor konszern felelősségét a jelenlegi modellpalettában a BMW Hatékony Dinamika (EfficientDynamics) koncepcióval demonstrálja. Egyedül Európában, megközelítőleg 700.000 db Hatékony Dinamika rendszerrel ellátott gépjármű átadása várható idén. A környezettudatos innovációkkal szerelt BMW-k a 2006-ban eladott autókhoz képest kb. 150 millió literrel kevesebb üzemanyagot használnak majd fel, ami kb. 373.000 tonna szén-dioxid kibocsátás csökkenést von maga után.

A BMW több, mint húsz éve foglalkozik a hidrogéntechnológia fejlesztésével. A sorozatgyártásra alkalmas BMW Hydrogen 7 modellből száz darabot készítettek, amelyeket politikai, gazdasági és közéleti személyiségeknek adnak tesztelésre. A szemléletváltáson túl e tesztelések másik célja, hogy a hétköznapi használat tapasztalatait felhasználják a modell továbbfejlesztésében.

Felvetettem itt a szerkesztőség pár tagjának, hogy én vagyok-e a hülye, vagy tényleg a BMW. Szerintük én, mert igaz, hogy a tüzelőanyag-cella jobb lenne, ha lenne, de az csak prototípusokban, meg hamarosan eljövendő, de igazából még nem megvehető, csak állítólag szériaérett autókban van. Otto-motor meg már elég sok kocsiban. És ezért hasznos, és reményteli, ha a meglévő alapokra fejleszt egy gyártó olyan rendszert, ami minimális átalakításokkal teszi lehetővé az átállást tiszta üzemanyagra.

Fene tudja. Szerintem akkor is inkább surrogjon, mint durrogjon az a hidrogénes jövőautó. Szerintetek?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr90441711

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SsPL71 (törölt) 2008.04.25. 14:37:12

Ajjaj, most már tényleg belátható időn belül kiürülnek a fosszilis eredetű üzemanyagtartalékok. Ha már a BMW is ilyen komoly lépést tett. Vagy még kifogom tudni fizetni a benzint az én életciklusom alatt?

csabus 2008.04.25. 14:42:19

Legyenek amelyek surrognak, és legyenek olyanok is amik durrognak. Durrogás nélkül az autó olyan mint a lovaskocsi ló nélkül. Egy kérdésem azért lenne: oké, hogy hidrogénnel hajtunk, de egy esetleges balesetnél, ha sérül a hidrogéntartály vagy az azt szállító elemek, vajon mi fog történni?

Pipi 2008.04.25. 14:43:00

akkor bizony hindenburg léghajós játék következik...

ommm 2008.04.25. 14:43:50

Mikor majd licitálni kell az utolsó liter 98-asra az E-Bayen, akkor ott leszek.

Viszont tény, hogy a BMW már elég régen próbálgatja ezt a hidrogén rendszert. Valami céljuk biztosan van vele.

electroma.5555 2008.04.25. 14:44:47

"hát az olyan, mintha hajtott kereket kormányoznánk" :)

chabba 2008.04.25. 14:52:54

A BMW luxuscikként egyébként sem volt az ésszerű döntések célpontja. Emiatt szerintem egyáltalán nem gond, ha dugattyús hidrogénes motort fejlesztenek, sőt, az ő szempontjukból tök logikus.

Miután a dugattyús-hidrogénes megoldás nem hatékony, a hidrogénes korszakban a dugattyús motor és az igazi motorhang ugyanúgy a gazdagság jele lehet, mint most az ugyanúgy pazarló, de baromi jó V8-asok.

AP (törölt) 2008.04.25. 15:07:07

mindegy, csak hangja legyen!
tehát inkább durrogjon

AP (törölt) 2008.04.25. 15:08:29

persze nekem akkoriban valószínűleg ilyen lábbal hajtós-szobabiciklis feltöltésű elektromos autóm lesz, feltéve ha addigra fröccsöntenek olyat a kínaiak

Lowtyo 2008.04.25. 15:15:24

Adjunk azoknak a segge alá hidrogénes autót akik később majd nyomhatják a gombot ilyesmi témában. Hát mindenesetre elegánsabb annál, mintha vastag borítékkal jelent volna meg a béemwés csákó, de így sem tetszik a dolog.
A hidrogén amúgy szimpatikus. Olyan kis cuki azzal az egyszem elktronjával.

Antera 2008.04.25. 15:30:22

Hááát... Tamás, a dugattyús motor lehet hatékonytalannak tűnik, csak sajna még senki sem talált ipari méretekben gyártható, össz technológiai hatékonyságban jobb, a közúti viszonyoknak is megfelelő technológiát. Csak a duma nagy.
Jó pl. az üzemanyagcella, mint ahogy a modellvasútban is jó a 6V DC, de a nagyvasúton mégiscsak a 25kV a tuti... (És az üzacella-villamosgép kombó hatásfoka sem nagyságrendekkel jobb a dugattyús gépénél, fejleszteni kell még).
Szerintem a nagyobb gond magával a hidrogénnel van, ami elég ideális energiahordozó környezeti szempontból, de a tárolása-kezelése nem egyszerű és igen infrastruktúraigényes, én ezért vagyok kicsit szkeptikus.
De igazad van, hidrogénnel hajtani dugattyús motort tényleg olyan, mint hajtott kereket kormányozni! Pont semmi baj sincs vele, de gyönyörű látszatszlogen a valóságot együgyüen egyszerűsítők szájában! :-)

Zsolt 2008.04.25. 15:34:24

Hát én meg őszintén remélem, hogy ha elfogy az olaj, akkor ilyen kocsik lesznek...
Mert hiába könnyebb villanyautót csinálni, az otto-motor az otto-motor, a belső égés pedig belső égés :)
pedig nem igazán vagyok BMW-s, remélem ezt a hidrogén meghajtást megcsinálják rendesen :)

Thomas 2008.04.25. 15:54:12

A hidrogént nyilvánvalóan vízbontással állítják elő. Kiszámolta már valaki, hogy egy liter cseppfolyós hidrogén előállításhoz szükséges elektromos enegia megtermeléséhez mennyi széndioxid kibocsátására van szükség? Valószínűleg többre, mint amennyi azonos közlekedési értékű benzin elégtésekor keletkezik.
Ámde a nagyvárosok levegőjének tisztasága még így is szempont lehet. Különösen, ha a hidrogén előállítását külön e célra épített szélkerekekkel termelt árammal oldják meg.
Amúgy én se szeretnék a közelben lenni, amikor egy megsérült hidrogéntartály környezetében a durranógáz berobban...

Béla_ 2008.04.25. 15:56:30

Ez mind szép és jó, de mi van akkor ha Hans-Gert Pöttering úrnak pár nap után elfogy a hidrogénje, és utána kellene tankonli? Visszaviszi márkaszervízbe? :)

amo 2008.04.25. 16:03:13

vigasztaljon nem csak te vagy a hülye, hanem a teljes szerkesztőség - veled együtt :-)

old_jack 2008.04.25. 16:03:47

Az uj szomszed 3db BMW-t parkoltat az udvarban. Ebbol ketto regi hetes (E32, E38) Mindketto V12-es...., ja es nem akar keresztenydemokrata politikus lenni:-) Annal jobb a stiluserzeke;-)

Parasztvakítása BömbösH7 2008.04.25. 16:11:28

Most az egyszer jól megmondta Rácz Tomi. A szerkesztőségben a többiek meg totál hülyék. A hidrogén közúti közlekedésben soha nem fog elterjedni, mint ahogyan már több mint 40 éve nem tud (a GM épp 42 évvel ezelőtt mutatott be ilyen tanulmányt). A hidrogén előálltásával, kezelésével és felhasználásával nagyobb pazarlást keresve sem lehet találni. Csak az olajmaffia, meg a hozzá nem értő hülyék reménykednek a hidrogénben (tehát elég sokan :) Ezek közül a legnevettségesebb és legszánalmasabb "megoldás" a bömbös-é. A primer energia kevesebb mint 5%-a hajtja a kerekeket, a többi veszteség! De a bömbösnél ez lehet 100% !!! veszteség is, ha néhány hétig nem megy sehova az ember, mivel a csillagászati áron, összesen 3 helyen beszerezhető cseppfolyós hidrogén elpárolog. Iszonyat röhej! Ennél még a gőzmozdony meg a hagyományos villanykörte is jobb hatásfokú, az előbbi kihalt, az utóbbi betiltás alatt van. A bömbösnek egyetlen célja lehet ezzel, a godolkodásra képtelen tudatlan barmok - azaz az emberek nagyobbik része - számára elhitetni, hogy milyen "előremutató" meg milyen zőőőd megoldása van. Valójában pontosan az ellenkezője!!! bömbös = gané

Phaeton 2008.04.25. 16:15:43

Németországban már van legalább 6 hidrogén töltő állomás. Rendes "benzinkút".

Rocko- 2008.04.25. 16:22:46

utolsó képen úgy néz ki, mint ha betörték volna az ablakát.

Parasztvakítása BömbösH7 2008.04.25. 16:31:21

Thomas: Jeleneleg a hidrogén döntő többségét nyilvánvalóan NEM vízbontással állítják elő, hanem vegyipari folyamatok melléktermékéből, vagy fosszilis anyagokból (pl. földgáz reformálása). Ha vizbontással állítanák elő, még a mostani csillagászati áránál is vagy 10x drágább lenne.

Vidra 2008.04.25. 16:36:54

Majd amikor minden falut a saját szélerőműve vagy vízerőműve lát el energiával akkor lesz értelme Hidrogént előállítani.

Parasztvakítása BömbösH7 2008.04.25. 16:42:00

Vidra: Tévedsz, akkor se lenne értelme, mert az erre a célra felhasznált elektromos energia 50%-a kapásból elveszik az elektrolízis vesztesége miatt. Ennél messze jobb, ha meglevő áramot egyből betöltjük az elektromos autóba. A hidrogén soha a közelébe se érhet ennek.

moha.csi 2008.04.25. 17:15:59

én úgy emlékszem, hogy a hidrogénnel még az a baj is van, hogy magas hőmérsékleten ég, ahol a levegő nitrogénje is "elég", és abból lesz a savaseső, az meg nem nagyon "zöld".
az akkumlátor meg maga a környezeti ártalom, tehát a konnektorba dugott autó, a hybrid, szóval a villamos sem jó.
"a benzin csúnya, rossz".
akkor mi marad?
kevesebbet közlekedni?
de hát autózni jó.
fogyasszunk helyi terméket(kaját meg ruhát...), és akkor nem kell a kamionba meg a hajókba a kőolaj, és akkor marad marhulni elég.

danken 2008.04.25. 17:22:49

szerintem meg túllihegik ezt az egész baromságot, hidrogénestől(bmw), hibridestől(toyo), csak egy befektetés amiből szép hasznot csinálnak majd, ennek kedvez most a kialakult hisztéria is, amit a sok zöldfejűnek köszönhetünk.

Parasztvakítása BömbösH7 2008.04.25. 17:46:05

moha.csi: Egy kissé rosszul emlékszel. Az nem a hidrogén baja, hogy magas hőmérsékleten ég, de tény hogy a bömbi H7 mivel levegőben és nem tiszta oxigénben működik, nitrogén oxidokat is kipuffog a vizgőzön kívül. A nitrogén oxidok meg nemcsak hogy kő keményen mérgezőek, de erős üvegházhatású gázok is. (A savas esők a kéndioxidból keletkeznek, olyat viszont nem ereszt ki magából ez a bömbös).

Az az akkumulátor, ami a mai kocsikban van (mindegyikben van!) azaz a savas ólomakksi igaz ugyan, hogy veszélyes hulladék, de 100%-ban újrahasznosítható. A hibridekben nikkel-fém-hidrid akksik vannak, azok nem mérgezőek, nem számítanak veszélyes hulladáknak és szintén 100%-ban újrahasznosíthatók. Tehát szó nincs arról, hogy "akku = maga a környezeti ártalom" állítás igaz lenne.

Parasztvakítása BömbösH7 2008.04.25. 17:56:34

danken: Szerintem viszont nagyon rosszul látod. Nincs a Földön akkora idióta (igen, még Paris Hilton sem :), aki ilyen hidrogénes baromságot venne. Ugye az üzemanyagcellás elektromos autók 1, 2, 3 millió dollárba kerül(né)nek, a bömbös féle marhaság ugyan olcsóbb, de a fenntartása csillgászati és használhatatlan az egész úgy ahogy van (nincs üzemanyag, nincs infrastruktúra, elpárolog a hidrogén, stb). Úgyhogy ezekből egy vas hasznot sem lehet csinálni, ellenben szép kövér veszteséget, hiszen sok 10 milliárd dolcsit rávertek már az értelmetlen hidrogénhajkurászásra.

A hibridek egy teljesen más tészta. A Toyoya 2001 óta képes profitot csinálni a hibridjeiből, úgyhogy keresnek is rajta szépen. De az legalább működik, megfizethető, és 25-30%-os valódi megtakarítást tud nyújtani az üzemanyagfogyasztás ill. a környezetterhelés terén.

bányászjózsi 2008.04.25. 18:07:19

tele van a f*szom az ilyen ingyen BMW-kel. Megint olyan ember kapja, aki a havi fizetéséből is meg tud venni egy zsír új 750-est. Most egy hónapig ezzel jár, aztán visszaül a 12 hengeres páncélozott pullmann mercibe, aminek 35 liter a fogyasztása. Képmutató színjáték az egész, nulla értelemmel (a reklámot leszámítva). Az átlagember meg nyomorog a 180 havi részletre vásárolt Buzuki-ban. Már anyukám is megmondta, hogy politikus legyek, vagy bankrabló...

Strauf 2008.04.25. 18:27:07

parasztvakítása mióta hoz nekem megtakarítást egy prius? Egy 520D bmw kevesebbet eszik nála (város-országút-város tesztben...)

Parasztvakítása BömbösH7 2008.04.25. 18:33:47

Strauf:
Akkor menj a füstölgő bömbösöddel egy kicsit városban, és majd megtudod mennyit bír enni valójában.

imi 2008.04.25. 18:35:00

bányászjozsinak:Teljesen egyet értek a hozászólásoddal,amugy szerintem ebböl a hidrogénes autokbol ,nem leszz semmi,vagy ha leszz akkor is méregdrága leszz és nem hiszem hogy egy átlagbérböl élö ember,megveheti ez a gazdagok játékszere,örüljünk ha megvehetünk egy benzin elektromos autót (de még az is szinte megfizethetetlen)toyota prius, camry,lexus ford

AP (törölt) 2008.04.25. 18:53:31

"tele van a f*szom az ilyen ingyen BMW-kel. Megint olyan ember kapja, aki a havi fizetéséből is meg tud venni egy zsír új 750-est. "

egyetértek

mugen 2008.04.25. 19:19:01

A lesz az egy SZ! uff és ide nekem a bömöst! Ha elfogy a hidrogén, húzzuk a traktorral, hiszen mégis csak egy új 7-es ingyéé!

Szepi 2008.04.25. 19:37:33

Sziasztok!

2006-ban voltunk Németországban egy tanulmányi kiránduláson és akkor voltunk a BMW-nél is,Münchenben.Már akkor hirdették,hogy ez-az-amaz jár a hidrogénes 7el.
A hölgy aki vezetett minket megemlítette,hogy már négy hidrogénes kút van az országban és megkérdezte vigyorogva,hogy hány darab található Magyarországon.
Kicsit lesütött szemmel azt válaszoltuk igaz ugyan,hogy egy sem,de ne haragudjon hölgyem Hány darab széria gyártású hidrogénes autót lehet kapni?!

Amúgy meg a legnagyobb kíhívás az üzemanyag tartály és bármilyen "bombabiztos" akkor is szivárog és meg sem ejtettük akkor még a -200 Celsius körüli hőmérsékletet.

Éljen a kőolaj:)

Shadowbull 2008.04.25. 20:08:38

Megjottel ide is, EV? :)

Maradjunk annyiban, hogy a hidrogenes BMW nem pufog ki nitrogen-oxidokat.

Amugy nagy valoszinuseggel hamarabb lesznek hasznalhato elektromos autok, mint hidrogenhajtasuak.

A BMW is tori a fejet elektromos autokon. Valszeg ez az egesz ceco szep lassan el fog halni annak ellenere, hogy a jelenlegi jarmutechnologiaba nagyon jol beillesztheto lenne.

sb

stevee 2008.04.25. 20:08:52

szerintem az a baj, hogy a fejlesztés elmúlt huszonvalahány évében JELENTŐSEN CSAK A KOCSI VÁLTOZOTT.... (egyébként szerintem lassan inkább már 30 éves a fejlesztés, azt hiszem '79-es fotón láttam először hidrogénes hetest) Ha valami 30 év alatt nem sikerül tökéletesre, akkor mikorra fog? : )

stn 2008.04.25. 20:17:34

1. cseppfolyos hidrogén szobahomersekleten nincs.

2. totalcar.hu/tesztek/hondafcx/ ja jol tudom, az usa-ban már kaphato, 100000USD körül.

3. Villanymotor hatásfoka 90% folott van, az uzemanyagcellae is, nincs valto, etc. na monnya nekem senki, hogy ezt egy otto motor is tudja...
uff

Shadowbull 2008.04.25. 20:17:53

30 evvel ezelott nem valoszinu hogy hengerenkenti befecskendezes lett volna benne....

Piotrek 2008.04.25. 21:24:03

Szép! 100 év után azért ez már haladás.Csak így sem vagyunk sokan akik BMW-t tudnak venni,ezért nem valószínű,hogy a hidrogénes 7-es bömbiért kilométeres sorokban fognak majd tolongani a népek.Amúgy nekem is adhatták volna tesztelésre!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.25. 21:31:24

amikor globális felmelegedés miatt Hollandiát elönti a tenger minnyá', há' akkó' meg vizet pöfögünk és megfojCSuk a hollandokat? Népirtást érzek! XD

ha5nx 2008.04.25. 21:46:54

"1. cseppfolyos hidrogén szobahomersekleten nincs.
"

De van.
Csak nyomás kérdése.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.04.25. 22:23:26

stn,

fcx nincs ugy. illetve nem elado, hanem kizarolag kalifornian belul lizingelheto.

a hidrogenellatasban az a rossz, hogy mindenut atfer a kis genya az egy szem cuki elektronjaval. atmegy meg a vason is. lassan, de biztosan.

a gazok homersekletebol eredo nyomaskulonbseget sokkal ugyesebben lehetne kihasznalni varoson beluli kozlekedeskor. es az tenyleg levego.

a h12 bmw az olyan, mint az arany ipod. puccos, de valodi haszna nincs.

bass_bandi 2008.04.25. 22:39:49

A hybrid lényege, hogy a mozgási energia ne hővé alakuljon a fékezés által, hanem újra gyorsításra esetleg forhalomban araszolásra lehessen használni álló otto motor mellett. Elobb utobb a dizel hybrid is tudni fogja ezt, es akkor az 520D is 3 liter fog fogyasztani. Es nulla fékpofát, meg féktárcsát, ami nem tudom menyire káros és mire. Csak még nem tartnak ott hogy megérje, vagy muszáj legyen beletenni.
Amúgy már eleve az pazarlás hogy a motor alapjáraton jár a pirosnál...

Szerintem egyébkéne a Toyota hybrid programja egy nyilvános teszt, nem hinném hogy sok haszon van rajta.

Erről a hidrogénes otto motorról meg szerintem annyit, hogy keményítenek a károsanyag kibocsátási normákon ezerrel, mindenki emiatt van betojva. Szerintem átmeneti megoldás csak. Az otto motorra még akkor is lesz fizetőképes kereslet, ha a Porschénak is annyi károsanyagot kell kibocsátania mint egy Yarisnak. Átmenetileg jó lehet arra hogy kifuttassák az otto motor gyártási kapacitást és lenyoják a gyártük a károsanyag kibocsátási értékeiket. Hosszú távon luxuslesz az otto motor és lehet, hogy pont hidrogénnel fog működni...
Szerintem nálunk kicsit okosabb és hozzáértőbb emberek hoztáák meg azt a döntést, hogy beleöljön a BMW egy csomó pénzt. Tekintsuk ezt alapnak hogy megéri és azon filózzunk hogy vajon miért éri meg?

nemkellfelninemfogfajni 2008.04.25. 22:54:12

Tamas! Meg ne sertodj, de Te valoban sikhulye vagy! Sem a fizikahoz, sem a kemiahoz sem a mernoki dolgokhoz nem ertesz. Talan egyzser majd valaki elmagyarazza Neked, vagy utana olvasol, es azutan tobbe nem irod le, hogy mennyire hulye is vagy valojaban.

Seregély 2008.04.25. 23:45:05

Kicsit off-topic, de azért leírom, hátha nem lesz baj :-)
Húgom immár két éve kint él USA-ban, Ő meséli milyen pánik van kint a benzin-áremelkedések miatt. Egyes helyeken 4.2USD felé ment egy Gallon. Tíz éve 1 dollár alatt volt. A szomszédja a családi aranyakat adta el néhány napja, hogy a családi Ford Excursion-ba (6.8L V10) tudjon tankolni. Ez egy kicsit furcsának tűnhet, de kint nem lehet meglenni kocsi nélkül. Húgom pl. napi 180 mérföldet kocsikázik a munkahelye miatt, amiből mondjuk 30 mérföld dugó. Ilyen órási batárokat 1-2 évesen most meg lehet venni pár ezer dollárért. Chicago-ban van olyan Toyota kereskedés, ahol hétfőnként sorban állnak az emberek Prius-t rendelni. Szóval nagy a pánik. Kiváncsi leszek, nálunk mi lesz, ha 400-450Ft lesz egy liter benzin, ami egy éven belül valószínüleg bekövetkezik.

Kicsit a témához is hozzászolva: szerintem itt a nagy kérdés az energia előállítása. Amíg ez nincs megoldva tiszta, olcsó módon, szinte mindegy hogy az autónkba töltjük a drága kőolaj szarmazékot, vagy az erőműben állítanak elő belőle eletromos áramot, és azzal töltjük fel az aksit, vagy hidrogént állítunk elő segítségével. Az ilyen hidrogén-autók kicsit olyanok, mintha feltalálták volna a 19. században a belső égésű motort, de senki nem tudná, hogy lehetne benzint vagy gázolajat előállítani a kőolajból.

benzingoz 2008.04.26. 00:14:52

Ez kész őrület! Mindenki veri itt a nyálát, hogy üvegházhatás, meg elfogy az olaj... Csak szólok hogyha a sivatag alatt kimerülnek a tartalékok, akkor az óceán alatt van belőle elég és a szorgos norvégok már termelik is ki rendesen (mellesleg az oroszok is, merthogy a MOL tőlük importál sokat...). A drágulást pedig nagymértékben köszönhetjük a magyar adóztatási politikának, mivel az olaj világpiaci árát a nyári szezon előtt lejjebb nyomták még az arabok is! Nagyobb adotehernél a mol nem akar kisebb profitot, ugyhogy amennyivel többet perkál az állam felé annyival többet keres rajtunk, és nem esik a haszonkulcsa! Megint más kérdés hogy egy korszerű katalizátorral szerelt jármű károsanyag kibocsátása töredéke egy tiz évvel ezelőtti modellnek, és a nitrogénoxidot (5 éves csereperioduson belül)majdnem 90%-ban bontja vagy köti!

Carnivora (törölt) 2008.04.26. 00:27:14

Nézzük
4.2 USD ~ 162 x 4.2 = 680.4 Ft
1 Gallon ~ 3.8 liter

Tehát cirka egy lityit kap az amcsi 179 forintért. Gyűjtést ne szervezzünk nekik? nézzél már szét itthon mennyi egy liter ...

Egyébként meg ez a hidrogénes kísérletesdi egyértelmű egy okból született mivel sok millió otto motoros kocsi van azokkal kell kezdeni majdani v.mit, és átszerelni egy új motortechnológia építése meg idő.

A cellásdival meg megint az a baj, hogy azt felkell tölteni v.mivel az erőművek nagyrésze szintén szénhidrogén alapú az atomenergia miatt megy a nyivákolás állandóan a fúziós erőműveket meg egy-két évtizeden belül nem húzzák fel ...

Egyébként érdekes ez a szénhidrogén készlet becslés is minden évben kiderül a nyolcvanas évek óta, hogy még van 20 évre való ... :D

Carnivora (törölt) 2008.04.26. 00:31:59

Ja, és az amcsi megveheti a hibrid Camry-t annyiért, amennyiért itthon egy sima Corollát vehetsz ...

scheiß umveltschutz 2008.04.26. 00:57:34

Egy nagy marhaság az egész hidrogénes,m meg elektromos kocsi. Van olaj annyi, hogy sose fogy el. Fele annyiba kerül egy liter benzin, mint egy liter tej! Akkor miről beszélnek, hogy kevés van? A világ legnagyobb bűnszövetkezetben elkövetett rablása az amit a Föld országainak kormányai művelnek környezetvédelem név alatt sokféle adók formájában!

olajosköcsög 2008.04.26. 01:16:21

scheiß umveltschutz az a nagyon nagy marhasag amit te mondtal. Sose fogy el? Te nem vagy magadnal, a legtobb kitermelohelyen mar evek ota csokken a termeles, uj konnyen kitermelheto lelohelyek pedig elfogytak! olaj van meg, csak tobbszoros aron lehet kibanyaszni. Az igeny pedig stabilan no (kina, india) ugyhogy itt a vege a tortenetnek. Meg az a szerencse, hogy megy az egekbe az olaj ara, kulonben siman kipusztitanank magunkat, igy viszont az olajra epulo cuccok lehetetlenitik el sajat magukat.

Lead Auditor 2008.04.26. 01:21:31

Seregély!

Én is kint élek az Egyesült államokban, és azért szeretnék pontosítani picit.
1. Nem hiszem, hogy sorba kellene állni a Priusokért, mert ha bemégy egy kereskedés udvarába tucatnyian állnak sorba szépen egymás mellett (mint szinte minden más autó kereskedésben)
2. Azért pánikról ne beszéljünk, mert ugyan valóban helyenként 4 dollár felé ment a benzin gallonja, de a 87 sima mezei benzin - amit legtöbben használunk - még mindig átlagosan 3,50 körül van, és ha ezt átszámolom az itteni keresetemhez, akkor még mindig nagyságrenddel olcsübb mint otthon.
3. A családi aranyakat eladó szomszéd szép mese, csak annyira baromság, hogy ordít.... Ha valóban annyira meg lenne szorulva, akkor eladná a Fordot (persze , nem kapna piaci árat érte, de el lehet adni) venne egy egyszerű 5 éves neont 4000 dollárért, és szépen furikázna vele.
4. Majd légyszíves szóljál, hogy hol lehet ilyen 1-2 éves batárokat venni pár ezer dollárért (ami ugye a magyar nyelv szerint kb 2-3 ezret jelenthet), mert azonnal megyek oda, és vásárolom fel őket... Butaság... csak nézz körül a neten, és egyből kiderűl, hogy nem igaz... www.autotrader.com pl ...
5. Semmilyen pánik nincs, persze mindenki emlegeti, hogy drága a benzin, de ettől még rengetegen járnak truckokkal és SUV-kal.

Végűl engedtessék meg a saját tapasztalatomat elmondani: egy négy literes Ford Mustanggal járok nap mint nap, havonta kb. 2500 mérföldet, de mégsem estem pánikba eddig. Hogy miért? Mert egyrészt az átlagos mérnöki fizetésemből ki tudom fizetni a benzint, és mivel javarészt országúton járok sokat az autómmal (mint szinte az ameriakiak legtöbbje) ezért a fogyasztása is igen kedvező. Átlagosan 23-24 mérföldet tudok megtenni egy galonnal, amit ha átváltok a fedélzeti kijelzőn bizony 10 liter körüli fogyasztást kelent. És Isten lássa lelkem, nem érzem túl egetverő fogyasztásnak, mert bizony az anyósom Opel Corsája Magyarországon vidéken is megeszi a 10 litert...

Ettől függetlenűl igaz az a tény, hogy egyre többen foglalkoznak a környezetszennyezés témájával, egyre többen vesznek Prius-t (ennyit soha sehol nem láttam, még Japánban sem), és igenis eléggé környezettudatosan próbálnak gondolkodni. Persze ez sem megy egyik napról a másikra egy olyan országban ahol edig az energiahordozó sosem volt igai kérdés... Lassan megy lassan megy, de őszintén csinálják...

Lead Auditor 2008.04.26. 01:26:09

Carnivora!

Az még hagyján, hogy mennyire jön ki egy liter, na de mennyi alatt keressük meg a rávalót..... És ez a nem mindegy...

És persze teljesen igaz, hogy a Hybrid Camryt igencsak megfizethető áron lehet megvenni...

Éppen beszéltük a feleségemmel, hogy nekik egy valamilyen hibrid gépet fogunk venni. Egy kicsit ellensőlyozandó az én Mustangomat :) Tudom tudom, nem szabadna vele járnom, de nem tehetek róla, ki kell élveznem ha otthon nem tehettem... És bár off-topic, de csak annyit, hogy 3 havi fizetésemből meg tudom venni... azért ezt otthon pontosan 3 éves fizetésemből tudnám megtenni... kicsi különbség mintha lenne közötte..

On-topic: ettől függetlenűl és is az üzemanyagcellában látom a jövőt...

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.04.26. 02:34:33

Emberek.

Senki sem gondol a földgázra? Nem kellene szégyen legyen avval járni (én sem aláznám megy egyik BMW-met sem vele) és már minden jobb.

A másik alternatíva a bioetanol. Szerintem ez kellene elterjedjen. Biodízel traktorok szántanák a parlagon hagyott földeket, részben biodízelt, és részben bioetanolt termelve. Meg van oldva minden. A fillérbaszóak eregethetik
a sültkrumpliszagot, a rendes emberek pedig még sokáig örvendhetnek a leszabájzás körüli motorhangnak. Pont.

Aldo Moro 2008.04.26. 07:47:46

Majd sajnálom már szegény amerikaiakat, hogy el kell adni a családi aranyat egy kis benyáért. Ha ártakná a kövér seggét egy nem v10-es autóba, lehet maradna is pénze. Az elektroidióta mit keres itt is. Ez már globális szennyezésnek számit.

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.04.26. 08:15:11

megszaLott: a földgáz nem fosszílis üzemanyag? Részemről én is a bioetanolt támogatnám, mert így egyrészt rosszabb hatásfokkal ugyan, de üzemeltethetem majd azt a '68-as Corvettet, ami mindíg a szívem csücske volt, és az ötvenedik születésnapomra fogom megvenni, másrészt nem lennének parlagon heverő termőterületeink.

Matthew 2008.04.26. 09:40:50

Seregely!

Az amerikai tortenet valoban kamu, en sem erzekelem, amit irtal, akarmikor megyek is ki. Eleve Prius-t leginkabb Californiaban fogyasztjak, mashol csak mutatoban talasz. 1-2 eves batar par ezer Dollarert? Ha lehet kuld el az ismerosod elerhetoseget, mert szeretnem megvenni azokat, amiket O latott mindet! Hiszteriarol szo sincsen. Egyetlen egy gondjuk van, hogy 10 ev alatt kozel negyszerese lett a benzin ara, de ettol meg senki sem fog elmenni eladni a csladi aranyat. :-) Ez total kamu! Joval kesobb lesz az atlag amerikainak megerolteto megvenni a benyat, mint akarmelyik nagypofaju magyarnak.

de hogy ne csak off legyen, valoban rendszeresen riogatnak bennunket azzal, hogy elfogy a benya. Ez teny, elfog fogyni. De jelenleg meg 25 evig tuti van! Es ez a szam evrol-evre nem latszik csokkeni. Nem kell hiszteriat kelteni! Hasznalni kell, de esszel, es persze mindenki addig nyujtozkodjon, amig a penze er. Az egesz a kurva mediabol jon. Nem tudom mire jo ez nekik, hogy hiszteriat keltenek. A MOL meg persze szereten hasznot, es kap is. Megis a fo ludas nem a MOL hanem a kurva magyar adorendszer. A hidrogenes aut pedig nem rossz otlet, inkabb orulni kene neki, hogy nem minden barom a hybriddel foglalkozik, ami hosszutavaon egeszen egyszeruen zsakutca. Nagy mennyisegben iszonyatosan draga lesz a hybridhez az akksi gyarta. Rengeteg karos anyag, es nagy problemak vannak az ujrahasznositas korul is. Arrol nem is beszelve, hogy ahybrid is benzinnel megy kedves hybridbuzik.

pjotr 2008.04.26. 10:10:56

Sokaknak nem fog tetszeni a véleményem, de azért leírom. :)

Baromság az egész. Röhejes, hogy az utolsó cseppig el akarjuk fogyasztani a fosszilis tüzelőanyagokat és közben az alternatív hajtások megoldásán görcsölünk. Nem azért kellene altenatív energiaforrások után nézni, mert elfogy a kőolaj, hanem mert tönkretettük a földet.
Egyébként is elkésett az egész.
Ha megoldást akarunk, akkor nagyon gyorsan nagyon drasztikus lépésekre lenne szükség. Mondjuk kivonni a forgalomból az összes 1500 köbcenti feletti motorral rendelkező személyautót. Betiltani a nemzetközi kamionforgalmat, belföldi viszonylatban pedig pár száz kilóméterre korlátozni. Ezek helyett vasutat fejleszteni. Betiltani az összes hobbit, sportot, ami fosszilis tüzelőanyag fogyasztással jár. Lemondani/betiltani egy rakás felesleges tevékenységet/terméket, mely a mindennapi életben nélkülözhető, viszont komoly környezeti ártalmat jelent, stb. Persze ez megvalósíthatatlan, mert nem lenne társadalmi támogatottsága, ráadásul nagyon komoly negatív gazdasági következményei lennének.
Gondoljatok csak bele, mennyi fölösleges dolgot csinálunk/fogyasztunk, ami a környezeti egyensúly rovására megy!
Majd akkor fog működni mindez, ha a föld lakossága a felére csökken. Úgyis csak a saját kárunkból tanulunk, kollektíve is.
Ha a BMW komolyan venné az egészet, akkor egy 1-es lenne az ajándék, harmad akkora motorral, nem egy 7-es.

pjotr 2008.04.26. 10:46:41

Off.:

www.fintrend.com/inflation/images/charts/Oil/Gasoline_inflation_chart.htm

Mesélje már el valaki, miután megnézte a fenti linken a grafikont, miért is olyan egetverően drága az USA-ban a benzin?

Egyébként magyar viszonylatban sem más a helyzet.
1998 első negyedévében átlagosan 149Ft volt a gázolaj és 159Ft a 95-ös. Azóta 2007 végéig összesen 101%-ot inflálódott a forint. Ez 2007 végi áron számolva 299Ft-os gázolajnak ill. 320Ft-os 95-ösnek felel meg. Ehhez képest 2008 januárjában 298Ft. a gázolaj és 294Ft. a 95-ös. (források: apeh.hu és ksh.hu)
Akkor miért is drága az üzemanyag?
Ja?! Hogy a jövedelmek esetleg nem nőttek ennyivel? Arról bizony nem a kőolaj világpiaci ára és nem a MOL tehet.

egy síkidióta vagy Aldo Moro 2008.04.26. 11:34:05

Hiába no, kutyából nem lesz szalonna!

Monty 2008.04.26. 12:08:49

Érdekes a beszélgetés, és örülök, hogy nem folyik végre komoly anyázás, mint szokott, hanem érveket és ellenérveket vágunk egymás fejéhez.

Szeretnék párat én is felvetni. A biodízel, bioetanol, energiafű trióról csak annyit, hogy szerény véleményem szerint az utóbbi idők legnagyobb "környezetvédelmi" parasztvakítása. A fanatikus környezetvédők - akiket környezettudatos szemléletmódom ellenére, ill. miatt jómagam gyűlölök, mert miattuk megy a falnak minden normális ember, ha már csak meghallja a környezetvédelem szót - találmányai, teljesen értelmetlen. Ugyanis kelet ázsiában rizsválság van kialakulóban, éheznek az emberek. Afrikában a helyzet komoly javulása nélkül továbbra is emberek milliói éheznek. Erre a parasztok kitalálták, hogy milyen tök jó lesz energiafűvel áramot termelni, meg biodízellel és etanollal kocsikat hajtani. Magyarországon most zár, vagy zárt be az egyik legpatinásabb cukorgyárunk, a Szerencsi cukorgyár, mert a termelők inkább átállnak a három biocumó termelésére, mert az jobban megéri a nyomott eu-s árak miatt. Ezzel szemben Brazíliában nap, mint nap őserdők hektárjait írtják ki csak azért, hogy cukrot termeljenek.
Hatástanulmányok kimutatták, hogy ha a világ termőterületeinek a 100%-át csak a három cumóra használnák, akkor is maximum ha jól emlékszem a tüzelőanyagszükséglet valami 20%-át tudnák fedezni. Szóval írtsunk ki minden erdőt, minden fát, dögöljön éhen mindenki, ne termeljünk gabonát, meg haszonnövényeket, se háziállatokat, mert azok is azt zabálják, de kocsikázni fogunk tudni marhára, meg áram lesz az tuti!
Amúgy meg magyarországon szerintetek mennyi parlagonheverő - nem számítva a pihentetett földeket, mert a trió ugyanúgy leszívja a termőtalaj minőségét - terület létezik? Mert szerintem nem túl sok.

A hidrogén szerintem jó ötlet, főleg az üzemanyagcella, de a tisztán elektromos verdák se rosszak. Ez a jövő, és azt se tartom elképzelhetetlennek, hogy a hidrogénes belsőégésű motor dettó megmarad luxuscikként, azoknak akik szeretik a hangját. Legalábbis jó lenne! :D

P.s.: Individualisták, voltak, vannak és lesznek is

Monty 2008.04.26. 12:15:58

Pjotr:

"hanem mert tönkretettük a földet"

Ehh. Az ember baromira egy egoista faj. Ha az ember tönkre is akarná tenni a Földet se tudná. A Föld beleröhög a pofánkba, mert mi bolhák vagyunk akik miatt viszket a háta. Magunkat elpusztthatjuk, meg jó pár növény-, állat- és gombafajt is magunkkal vihetünk, de a Föld és rajta az élet is megmarad, max. ember nem lesz többé, és megváltozik a Föld is picit. De nem megy tönkre, csak más lesz. Ugyanúgy lesz evolúció miegymás. Csak nem az ember lesz a leglustább állatfajta a Földön, hanem valami más! :P

Szal ennyire ne legyünk egoisták! ;)

Shadowbull 2008.04.26. 12:52:50

The Great Global Warming Swindle.

Csak hogy mennyire tesszuk mi tonkre a foldet. Ajanlott dokumentumfilm.

sb

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.04.26. 13:31:21

Pjotr

Ejj mennyire utálom a csöves hippiket. Menj szépen gitározzál, és tűzz virágot a hajadba. És közben olvass sok-sok felmelegedéses kamuszöveget, amit mind magadfajták írtak.
Get a life.

trip 2008.04.26. 13:48:38

Monty, te teljesen el vagy tévedve. A bioüzemanyagokat nem a környezetvédők, hanem a mezőgazdasági lobbi karöltve a karvalytőkével erőlteti. A környezetvédők kezdettől fogva maximálisan tiltakoznak a bioüzemanyagok ellen. Inkább a saját tudatlanságodat kellene gyűlölnöd, az nagyobb hasznot hozna.

trip 2008.04.26. 13:51:51

An Inconvenient Truth.

Csak hogy mennyire tesszük mi tönkre a Földet. Ajánlott 2 Oscar díjas dokumentumfilm.

Shadowbull 2008.04.26. 18:57:10

Akkor nyugodtan nezd meg az altalam ajanlottat. Pontosan elmondja, hogy hol (hazudott) tevedett Al Gore, meg az egesz CO2 alapu globalis felmelegedes-maffia. Meghozza egyetemi professzorok. Ha megnezted, gyere vissza.

sb

pjotr 2008.04.26. 20:08:57

Monty!

Nagyjából én is így értettem. Elég, ha annyira tesszük tönkre, hogy nekünk idővel már nem jut rajta élet.

megszaLott!

El vagy tájolva. Ugyan olyan benzin és gázolaj használó vagyok, mint itt mindnyájan.
Ha utálod a csöves hippiket, hát keress egyet a híd alatt és panaszkodj neki! Gitározni nem tudok, virágot meg had ne mondjam ki tűzzön kinek a hajába. Ha nem tetszik a véleményem írd meg miért és azt, hogy Te hogy látod (érvekkel, ha képes vagy rá)!
Egyébként bárki bármit mond, szerintem a megoldás nem a jelenlegi energiaforrások kiváltása korszerűbbekre (legalábbis nem csak), hanem az energiafogyasztás drasztikus csökkentése.
Apropó, ha már útálkozás. Én meg a hozzád hasonló szűk látókörű primitív suttyókat utálom megszaLott, akik tesznek mindenre és tesznek mindenkire. Akiket csak a saját jólétük foglalkoztat, meg hogy leszabájzásig nyomják a gázt. Fogadjunk simán kidobod a piros lámpánál a szemetet az autódból és a kanyarodósávból előzöl! Amit írsz és ahogyan írod, az pontos kórképet fest az intelligenciádról (ill. annak hiányáról). Pont.

[] (törölt) 2008.04.26. 21:36:49

"De mindig felidegesítem magam ezen a hidrogénes 7-esen, valahányszor előkerül a világ autós sajtójában. Mert minek?"

Ha idegileg labilis vagy, cikkírás helyett kezeltesd magad.

A hidrogén is egy alternatíva, amibôl vagy lesz valami, vagy nem. A zsákutcákra is szükség van a fejlôdéshez, ezen fröcsögni nem vall túl sok észre.

trip 2008.04.26. 22:18:58

Akkor nyugodtan nézd meg az általam ajánlottat. Pontosan elmondja, hogy hogyan tesszük tönkre a Földet. Nem Al Gore állítja, hanem az ezzel foglalkozó tudósok döntő többsége. Ha megnézted, gyere vissza.

Shadowbull 2008.04.26. 22:34:36

Figyi, asziszed nem lattam?

Egy baj van, hogy amit Al Gore allit, az nem igaz.

Shadowbull 2008.04.26. 22:36:23

"az ezzel foglalkozó tudósok döntő többsége."

Igen, oket neveztem maffianak.

Amugy mit kuzdesz a masik ellen? Ha Al Gore-nak van igaza, akkor ugysem szamit, nem?

Shadowbull 2008.04.26. 22:40:43

Esetleg kiderul a kellemetlen igazsag?

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.04.27. 01:12:52

Kedves pjotr 2008.04.26. 20:08:57


Akkor csak szépen sorban, mivel a műveletlen fejemmel nem tudok egyben válaszolni:

"El vagy tájolva. Ugyan olyan benzin és gázolaj használó vagyok, mint itt mindnyájan."

Ugyanolyan nem lehetsz, mert betiltanád az 1500 köbcenti fölötti autókat. :)

Nem dobom ki a szemetet az autóból, azért vannak a zsebek az ajtókban. Leszabájzásig szeretem forgatni (már ahol lehet), az én pénzemet égetem, és tényleg élvezem.

Szerinted nem lehetek intelligens ember, ha utálom a hippiket, és a kommunistákat,
akik megszabják (környezetvédelem címén) hogy nekem milyen autóm lehet, mert bassza a csőrüket, hogy ők biciklivel járnak? Ne haragudj, de ebből a "tíltsuk be a nagyköbcentis autükat" szövegből ez jött le. Ha kicsit értenél az autókhoz, akkor tudnád, hogy vannak helyzetek, amikor a nagy köbcenti kevesebbet fogyaszt.

Bemásolom ide a parlament ajtajára tűzhető követeléseidet, értse mindenki ahogy akarja:

XXI. századi Csöveshippi Újkommunista pártunk követelései:

1. pont: Kivonni a forgalomból az összes 1500 köbcenti feletti motorral rendelkező személyautót. -- 2500 köbcentitől felfelé gázkamrában kivégezni a tulajaikat.

2. pont: Betiltani a nemzetközi kamionforgalmat, belföldi viszonylatban pedig pár száz kilóméterre korlátozni. --
Ez megoldást jelent az előző pont által felvetett problémára, ami az elszaporodott 1500 köbcenti alatti autók előzési problémáit jelenti. Ezután már csak egymást fogják feltartani.


3. pont: Ezek helyett vasutat fejleszteni. -- A vasútfejlesztéssel egyetértek. :)

4. pont: Betiltani az összes hobbit, sportot, ami fosszilis tüzelőanyag fogyasztással jár. -- Elrettentő példaként élőben közvetített mágjahalálra
ítélni Bernie Ecclestonet, Sebastian Loeböt, és Kimi Reikonnent is.

5. pont: Lemondani/betiltani egy rakás felesleges tevékenységet/terméket, mely a mindennapi életben nélkülözhető, viszont komoly környezeti ártalmat jelent. Gondoljatok csak bele, mennyi fölösleges dolgot csinálunk/fogyasztunk, ami a környezeti egyensúly rovására megy!
--A magyarok költözzenek vissza jurtákba, az alaszkaiak igluba, az összes amerikai (bevándorlók is) wigwamba, az angolok éljenek ganéban, és a feketék másszanak vissza a fára.


"Majd akkor fog működni mindez, ha a föld lakossága a felére csökken."--Gondolom olvastad a Mein Kampfot :)


Hogy mondjak én is valamit. Mindenki abból él meg, amiből tud. Van aki globális felmelegedést hazudik, de ezzel munkát teremt sok sok mérnöknek, aki ilyen hidrogénes cuccokat fejlesztenek ki.
Nem szemetelek, azt is tudom, hogy szennyezzük a környezetet, de nem ilyen súlyos a helyzet. Okos emberek ebben a pillanatban is azzal foglalkoznak, hogy legyen jövő. És itt nem a zöldekre gondolok.

Uff beszéltem

kommunista hippi 2008.04.27. 02:41:52

megszaLott

Az irasod alapjan azok koze a legprimitivebb hulyek koze tartozol, akik 2 fillerert megbasszak a kecsket is. Azon a gyokercsakra szinten letezel akit semmi mas nem erdekel csak a sajat primitiv igenyeinek kielegitese (gyakorlatilag ez az allati szint) azzal sulyosbbitva, hogy mindent es mindenkit ki is irtanal, csak hogy neked jo legyen.
Majd a kovetkezo eletedben esetleg feljebb lephetsz, de egy biztos, lesz honnan.

dr. Rufus 2008.04.27. 08:25:42

Edelweiss!

Hát ez marhajó!

"De mindig felidegesítem magam ezen a hidrogénes 7-esen, valahányszor előkerül a világ autós sajtójában. Mert minek?"

Ha idegileg labilis vagy, cikkírás helyett kezeltesd magad."

Percekig szakdtam a röhögéstől! :D:D:D:D

Rácz Tamás!

Komolyan kezeltetned kéne magadat, ha ez zavar! Mondjuk az sem lenne hátrány ha kicsit utánaolvasnál a témának.

Shadowbull 2008.04.27. 09:16:45

"Ha kicsit értenél az autókhoz, akkor tudnád, hogy vannak helyzetek, amikor a nagy köbcenti kevesebbet fogyaszt."

Plane kevesebbet szennyez. Valodi szennyezokbol, ugymint CO, HC, NOx.

Shadowbull 2008.04.27. 09:18:20

"Van aki globális felmelegedést hazudik"

Globalis felmelegedes az adatok alapjan nagy valoszinuseggel letezik. De nem a CO2 okozza, hanem a napfolttevekenyseg, ami a felhokepzodest befolyasolja.

A CO2 emelkedese nem oka, hanem kovetkezmenye a globalis felmelegedesnek, ugyanis a melegebb oceanok tobb CO2-t engednek a legkorbe.

Shadowbull 2008.04.27. 09:20:03

Az emberi CO2 emisszio durvan 1-5% kozotti reszaranya a termeszetes CO2 kibocsatasnak.

A legrosszabb szam, amit olvastam, az 30 gigatonna volt.

A termeszetes meg 770 gigatonna.

Evente.

A 30 gigatonnanak 10%ert felelnek a szemelyautok, es osszesen 20%-kal a teljes kozlekedes.

sb

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.04.27. 12:38:26

Szerintem a zöldek több kecskét basznak:D
Egész jól érzem magam a primitív igényeimmel, és nem hiszem hogy sok jegesmedvét nyírnék ki azzal, hogy (viszonylag) nagy köbcentivel élvezkedek, és mindenféle elektroniaki cuccot használok.

trip 2008.04.27. 12:49:50

Shadowbull: Küzdeni itt csak Te küzdesz, te próbálod a döntő többség által elfogadott elméletről belátni, az ellenkezőjét. Szélmalomharc.
Pont olyan vagy mint azok a 60-as évekbeli, a dohánygyárak által lefizetett orvosok, akik oldalas hirdetésekben büszkén hirdették, hogy ők is egyre többet dohányoznak és a dohányzás nem okoz rákot meg semmi rosszat, sőt még jót is tesz.
Nem lennék meglepve, ha az olaj vagy autóiparban lennél érdekelt, és csak a saját megélhetésedet féltése miatt próbálod terjeszteni ezt az ellenpropagandát. Nagyon kilóg a lóláb.

Shadowbull 2008.04.27. 13:21:42

Annyira tipikusan ostoba sotetzold vagy, mint a tarsaid :)

Szinte tudtam, hogy nem azzal fogsz foglalkozni amit leirtam, hanem szemelyeskedni kezdesz :)

Az altalam ajanlott filmben pontosan bemutatjak a fajtatokat.

Olyanok vagytok mint a boszorkanyuldozok a kozepkorban.

Ha valaki olyat mond, ami nektek nem tetszik, akkor visitotok, hogy boszorkany, boszorkany!

Vedd tudomasul, hogy egyaltalan nincsen donto tobbseg, csak a magukat nagy hangon szakertove kinevezett megelhetesi rettegok karogasa hallatszik.

Tudod, hogy tobb ezer kutatoi allas szunne meg, hogyha azoknak is nyilvanvalova valna a hazudozasotok, akik a penzt adjak nektek?

Valodi tudosok tucatjai cafoljak folyamatosan az elcseszett elmeleteteket, de oket meg sietve kikialtjatok az olajmaffia szekertoloinak.

Kevesebb csoportosulas csinalt mar nagyobb kart a Foldon, mint ti.

Miattatok egetik el az erdosegeinket a kazanokban, mert jaj CO2, es az biomassza, azt jo elegetni.

Miattatok fog nemsokara ehezni a fel vilag, mert az elelmiszert beletankoljuk az autokba benzin helyett.

De te csak baszogass engem tovabb nyugodtan.

sb

Carnivora (törölt) 2008.04.27. 23:36:29

A South Park-ban volt, hogy nem vagyunk még elég érettek a hibridekhez ...

Monty 2008.04.28. 12:25:50

No eddig tartott a nem anyázás, ahogy elnézem. A korábbi értelmes vita azért jobban tetszett! :S

Szal én azt mondom, hogy mind a két félnek valahol igaza van. Több szituációban megmutatkozott már, hogy a természet valamelyik kölcsönhatásában akár csak egy minimálisan is megváltoztatjuk az egyik változót borul az egész rendszer. Pl.: nem egy növényfaj pusztul el attól, hogy megváltozott a talaj ph-ja pár ezrelékkel.

Ugyanez igaz lehet a károsanyagkibocsájtásra is. Ha a környezeti változó bizonyos határok között normális, és mi átbillentjük ezen a határon akkor elég durva folyamatokat szabadíthatunk el. Ezt matematikában káoszelméletnek nevezzük, és baromi okos emberkék ücsörögnek a problémákon.

De azt nekem ne mondja senki, hogy ha azon múlik mondjuk egy város ivóvíz készletének a sorsa, hogy egy kiba kis virág már csak ott él az országban, akkor a virág maradjon. Mert ez történt pár éve, talán szászországban, amikor az összes multizöldike felvonult aki csak létezik, hogy rohadjon szomjan mindenki, de a virág az kell. Na én láttam anno fotókat a virágról, kábé úgy nézett ki, mint mikor a csalánt keresztezed a labodával. Szal no comment. Azért nem kellene átesni a ló túloldalára. Én mindent megteszek azért, hogy a saját mocskomat eltakarítsam, viszont vannak olyan dolgok, amiket nem fogok feladni, hogy néhanapján, mikor rámjön, agyonpörgessem a verdát, és okádjam a füstöt. Mindezt főleg annak a tekintetében, hogy az autózással akarják megfogni a kiba környezetszennyezést, míg az összes elavult szén olaj és egyéb fosszilis üzemanyagot használó 60 éves erőmű okádja a füstöt szűrés nélkül jóformán. Na erre mondom azt, hogy egy átlagos állampolgárról minden bőrt le bír húzni a mindenkori kormány, plusz az EU meg a többi atyaúristen szervezet, de a nagy cégeket, akik szétcseszik a föld élővilágát sose támadják, max nyomnak nekik egy kis ejnyebejnyét meg 20 milla büntit, amit fű alatt vissza is szereznek a köv. szerződés kötésekor.

Ma a környezetvédelemnek nincs jövője. Folyamatosan falnak megy az ember, észérvekre elhajtják és mantráznak neki valami kamu kifogást. Nem érdeke egyik hatalomnak se szinte, kivéve talán az északi államokat, akik már megengedhetik ezt a luxust. És higgyétek el, hogy a szélsőséges környezetvédők inkább lejáratják a környezetvédelmet, nem pedig a javára tesznek. Ugyanúgy, mint minden szélsőséges ember, túlzásba viszik a dolgot. Én a rációt tartom szem előtt, és a logikus dolgokat, nem pedig az utópiákat.

Tamás 2008.04.28. 13:00:39

Szörnyen hülyéket írsz! Attól, hogy a szémerőművek okádják a füstöt, aminek TE is okozója vagy, mert használod az áramát, neked az jut eszedbe, hogy akkor még pluszba agyonpörgeted a verdát is, hogy az is okádjon füstöt. Neked az a ráció meg logikus, hogy ha egy módon szennyezed a környezetet, akkor szennyezd még egy újabb módon is?
Szerintem vizsgáltasd meg magad!

Tamás 2008.04.28. 13:07:58

shadowbull, ez a tipikus más szemében a szálkát magáéban a gerendát sem esete. Csak fröcsögsz és semmi érvet nem mondtál. Pont te személyeskedsz és hisztérikusan próbálod azokat a dolgokat a másikra kenni ami éppen a szenneyezőkre jellemző. Nem attól lesz igaz valami, hogy te állítod. Az még semmi.

Monty 2008.04.28. 13:19:31

Tamás:

No ja egyértelmű... Abba bele se gondolsz, hogy esetleg a környezetemben ahol tehetem spórolok az árammal? Jah hogy az spórolás miatt lenne? Na ne mondd. Hát mert marhára nem. Ahol csak lehet kisteljesítményű izzókat használok, nem égetem feleslegesen a lámpát, de nem fogom elrontani a szememet csak azért, hogy egy milliomod grammal kevesebb CO2 jusson a légkörbe. Mert az is környezetszennyezés, ugyanis utána járhatsz dokihoz, irathatsz fel szemüveget, aminek az elkészítése szintén károsanyagkibocsájtással jár. Sőt már az is, hogy lélegzel.
Szóval te nekem ne pattogj légyszíves, hogy baromságokat írokm meg nekem mégegyszer ne személyeskedj, hogy vizsgáltassam meg magam, mert nem vagy nekem senkim, rendben? Maradj meg te is a normális hangnemnél, ha már én annél vagyok.

Egyébként meg még annyit, hogy az ember gyarló, és kényelmes lény. Ezen nem lehet változtatni, hiszen a természet is folyamatosan a kényelem felé tart, minél kevesebb energiabefektetéssel megoldani a fajfentartás problémáit. Erről szól az evolúció. Szal én azt mondom, hogy nem feltétlenül kell minden úgymond pocséklást kiölni egyből, hanem ésszerű és hatékony átszervezéseket kellene végrehajtani. Amúgy meg szerintem ez alapvetően egy autósoldal, és ha te itt vagy, akkor te is kedveled a füstokádókat, ha meg nem akkor ne ide gyere szívózni azon, hogy ki minek vezet kocsit. Csak, hogy én is személyeskedjek egy kicsit... :S

Tamás 2008.04.28. 17:20:30

Az egy fél lépés előre tizet hátra technikádtól ne várd hogy bárki is meghatódik.
Ez hasonló baromság mint amit korábban írtál (nincs benne se ráció se nem logikus, ámde mindezek ellentéte).
Baromira nem az az érdekes, hogy mi jár CO2 emisszióval (mert szinte minden azzal jár), hanem az, hogy mi mennyivel jár. Ha te valamennyi CO2-t megspórolsz egy cselekedeteddel egy másikkal meg az előző 100x-osát okádod ki, és ezek után baromi büszke vagy a megtakarításodra, akkor fokozottan igaz, hogy vizsgáltasd ki magad.

Shadowbull 2008.04.28. 19:57:56

Tamas, ott vannak az erveim, es ott van a forrasmegjelolesem is. Latom azt nem sikerult elolvasnod.

Azt meg engedd meg nekem legyszives, hogy szabadon kifejtsem a velemenyemet a CO2-maffiarol.

Amugy sajat magatokat kopitek le, amikor az szemelyautokat probaljatok kicsinalni a CO2 emisszio miatt. Eroltetitek a kis kobcentis autokat, ami VALODI szennyezes szempontjabol tokeletes ongol lehet, es elhanyagoljatok a valodi szennyezoket, a vegyipart, az energiaipart. Ja hogy azoknak szinten eros lobbijuk van? Vagy esetleg hallgatolagosan nem tamogat az egyik eromu titeket, hogy a segitsegetekkel kicsinalja a konkurenciat?

Rovidlatoak vagytok, sot, vakok. Hisztek, de a valosag nem erdekel benneteket. Szep kis modern vallas lettetek ti, eredendo bunnel, vilagvegevel, megvaltassal, miegyebbel.

Szerencsere azon mar reg tulvagyunk, hogy az egyet nem ertoket szep nagy nepunnepely kereteben magjara lehetett vetni...

sb

Shadowbull 2008.04.28. 20:02:56

"hogy rohadjon szomjan mindenki, de a virág az kell. Na én láttam anno fotókat a virágról, kábé úgy nézett ki, mint mikor a csalánt keresztezed a labodával."

Ez itthon is megvolt, amikor a Zengore akartak epiteni a radart. Nem lehetett utat csinalni, mert jaj mi lesz a banati bazsarozsaval. Aztan veletlenul bennefelejtettek a tanulmanyban a szamlalas eredmenyet: a tervezett ut nyomvonalan (kabe 3 meteres sav, fel a hegyre) tobb ezer to bazsarozsat szamoltak. Olyan marha rikta volt.

Hat most ott lesz a radar a pecsiek arcaban.

Gratulalok.

De ugyanilyen kartekonyak az atomeromu keritesehez onmagukat odalancolok, meg a tobbi ostoba.

Shadowbull 2008.04.28. 20:53:36

egyebkent ott egye meg a fene az autokat, legfeljebb csokken majd a fogyasztas, azzal nem artanak senkinek.

A problema ott van, hogy az egesz hiszti eltereli a figyelmet a valodi problemakrol.

Az autok csak egy jo gumicsont, amin lehet rugozni.

Robi 2008.04.29. 13:10:11

Jol irtak nagyon kilog a lolab, inkabb csak te akarod eleterni a figyelmet a buzos autokrol, de nem fog sikerulni. Ezeknek mar reg ki kellett volna halniuk de az ilyenek mindent megtesznek hogy a sajat joletuk miatt hatraltassak a fejlodest es rengeteg embernek szenvedest pusztulast okozzanak.

Shadowbull 2008.04.30. 08:23:56

Latom nem sikerult megerteni amit irtam. de sebaj, nem logsz ki a tobbi IQ-lightos kozul.
süti beállítások módosítása