Írtam a GKM-nek

(F)Új KRESZ

  2008. április 16. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Mai publicisztikánkra annyi levél érkezett, oly sokan értettek egyet azzal, hogy ez a KRESZ 2.0 máris bűzlik, így kibontatlanul, celofánon át is, hogy elhatároztam, nem hagyom annyiban a dolgot, nem várjuk ki azt a bizonyos sejtelmes társadalmi vitát. Inkább megkeressük, ki találta ki ezt az egészet, és megpróbálunk beszélgetni vele.

Elküzdtem hát ezt a levelet:

Kedves GKM!

Kérem, hogy a személyes adatok védelmérol és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló (Avtv.) 1992. évi LXIII. törvény 19. § (4) bekezdése alapján szíveskedjenek lehetővé tenni, hogy a következő közérdekű adatokat megismerhessem:

- kérésem teljesítésekor ki (név, szervezeti egység, beosztás, hivatali telefonszám)az ügyintézője az "Új KRESZ"-ként ismert eloterjesztésnek?
- ezt megelőzően kik (név, szervezeti egység, beosztás, hivatali telefonszám) vettek részt az "Új KRESZ" előkészítésében

Kérem továbbá, hogy az Avtv. 19. § (1) bekezdése alapján szíveskedjenek lehetővé tenni, hogy az "Új KRESZ" normaszövegének tervezetét teljes terjedelmében megismerhessem.

Kérem, hogy a kért adatokat e-mailen bocsássák rendelkezésemre.

Üdvözlettel:

Rácz Tamás
Felelős szerkesztő

http://totalcar.hu
Most ketyeg egy törvényben meghatározott tizenöt napos határidő. Ha addig nem kapunk választ, megyünk az adatvédelmi ombudsmanhoz, és meglátjuk, mi lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr39428629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.16. 17:41:31

Ezért már megérte reggel posztot írnom:)

bobbácsi 2008.04.16. 17:42:51

Rácz Úr!

Így kell ezt csinálni!
Hajrá!

Kiváncsi vagyok 15 nap elég lesz-e a válaszra.

strfrc 2008.04.16. 17:54:30

k_urva nagy kuss lesz, sztem nem fogsz választ kapni, de azért titkon szoritok.
alternatív verzió, amiben a magyar bürokrácia élen jár: megindul az egymásra mutogatás és el fogsz veszni, mint asterix a hivatalban. :D

tuti 2008.04.16. 18:04:08

kresz2.0=röhej..Bekaphatják,nyomorult senkiháziak..kaszálnátok???Takarodjatok ki a szántásba!!!Mocsadékok..lejárt a jogsim...most mi lessz?Megbüntettek?Hüüüha...menten beszarok..állítsatok meg--megy az állas a pillangóablakon keresztül..fasszopók.Büntessetek-büntetek!!!

rognork 2008.04.16. 18:21:00

kis butus...
még mindig tartom, ha tiltakozni kell, vegyetek fel a listára.

bervas 2008.04.16. 18:29:13

Így kell ezt csinálni. Civilek meg sajtó az, amitől a tohonya hivatalok a legjobban tartanak :-)
Kiváncsian várom a fejleményeket.

Lally 2008.04.16. 18:38:13

Oda kell baszni az asztalra...

ommm 2008.04.16. 18:43:50

I'm a pitbull
terrier...

Go Tomi Go!

hard 2008.04.16. 18:45:49

Olyan ombudsman most van, vagy most aztat épp nem szavazzák meg? :)

Sam8888 2008.04.16. 19:01:37

Sok sikert! Reméljük észbekapnak azok a majmok!

pipi 2008.04.16. 19:18:00

Én azt hidtem, hogy amit a teherautósokkal csináltak ott befejeződik a degenerátság.De tévedtem.Miközben olvastam a cikket azt hidtem, hogy olyan fáradt vagyok, hogy nem jól látok és rosszul olvasom, de nem.Néha ezek a barmok gondolkodnak?Vagy csak szarják az idiotábbnál idiotább rendeleteket.Ha ütni kell rám számithatsz.

koaka 2008.04.16. 19:41:32

Én arra gondolok, hogy csináljuk azt, hogy:
1. kijelőlöd a levelet,
2. Ctrl+c,
3. megnyitod a saját e-mail rendszered,
4. új levél létrehozása
5. Ctrl+v
6. átírod a nevet
7. küldés
és akkor aki nem kap 15 napon belűl választ, az megy az adatvédelmi ombudsmanhoz Rácz Tamással együtt.
Szerintem Én megcsinálom!
Tartsatok velem :-)

dextercapo 2008.04.16. 19:50:38

pipi : nyugodtan onthatjak a rendeleteket , mert ok altalunk tankolt , vett allami audibol , buntetlenul szegik a szabalyokat.
ehhez a tiltakozashoz szerintem az osszes motoros is csatlakozina . nevetseges az egesz . megint par renitens miatt szivatnak mindenkit . ha naponta mondjuk ketmillio ember megy at jarmuvel zebran , mondjuk atlag huszon , es ez mondjuk alkalmankent tiz masodperc plusz (nem szamolva a fogyasztast , feket , valtast , kuplungot mint jarulekos koltseget) az kb tizenket es fel evet jelent (ez eleg minimum szam) tehat ha ot naponta nem hal meg egy gyalogos szigoruan zebran , akkor kidobunk egy eletet az ablakon - kiontjuk a gyereket a vizzel .
masik szamitas - ha valaki haromszor kenytelen sebesseget valtoztatni ot kilometer alatt csak a tablak miatt , az vegrehajtja . ha otvenszer , az berag es tesz az egeszre - onnatol plusz balestek lesznek az ideges lassu , az ideges gyors soforok es a "nekem igazam van , harmincrol harom meter a fekut" gyalogosokkal .
elmebaj .

AP (törölt) 2008.04.16. 20:22:14

yeehaw!
végre egy tökös húzás

mugen 2008.04.16. 20:29:00

Végignyálaztam a "zöld" és a "fehér" könyvet, de semmi érdemlegeset nem találtam benne. Hatástanulmány jobbra-balra, SWOT és kutyafüle. Lehet, hogy szar dokumentét lestem? A kérdés az lenne, hogy a nyergesekkel mi lesz az autópályán? Volt egy okos kis feldobott ötlet, miszerint autópályán tilos lenne kamionéknak az előzés. Ezt szívesen venném, ellentétben a barom sebességkorlátozásokat, esőben, hóban, oldalszélben, 40%-os páratartalom felett, cserebogár rajzási- és süllő ívási időszakokban...Tudnál infózni nyerges ügyben Tamás? thx

ovd 2008.04.16. 20:49:11

Szerintem a közérdekűség megáll az ügyintézőnél, a kidolgozóknak semmi köze a közérdekűséghez. Az első ugyanis a kapcsolattartó a hivatal és a "köz" között de a második csoport személyes adatai kapcsolattartási szempontból irrelevánsak. Másrészt gyanítom a személyes adatok védelme miatt nem is adhatják ki. Jó hogy nem a lakcímüket kéred azonnal. LOL! Másrészt te magad mondod, hogy nem is ismert a tervezet nagy része. Kis türelem kéne és majd akkor nyilatkozni és hegyezni a késeket ha az egészet olvastad. Én a magam részéről örülök, hogy legalább valakinek eszébe jutott egy BLOG-on kívül, felelős helyen is, hogy KRESZ reform-ra van szükség. Ha azok a hivatalnokok nem léptek volna akkor tovább hőböröghetne itt mindenki és 25 évig nem történne megint semmi. Én addok nekik egy esélyt. Kicsit olyan itt a hangulat mintha bemennél egy étterem konyhájára és nekiesnél a szakácsnak, hogy szar lesz a kaja miközben még a lisztet se öntötte ki a zacskóból és a tojás is még a csirkében van.

hard 2008.04.16. 20:54:20

Mugen: Gyere egy kört az M1-en tatabányáig. Pest felé a 6x km-től 33 db kamionnal előzni tilos tábla és 3 db feloldó tábla van. Kb 45 km-en.

mugen 2008.04.16. 21:16:19

hard arra nem járok, de elhiszem, hogy így van, viszont ha az összes autópálya minden kilométerére igaz lenne az általad jelzett korlátozás, az nem lenne rossz. Valahogy nem tudom kiverni a fejemből azt az esetet, amikor kilométereken keresztül előzött egy nyerges egy másikat, közben torlódik mögöttük a kocsisor, mert mindezt 80km/h mellett teszik autópályán és még "versenyeznek" is, tehát nem engedi el egyik a másikat. Bevallom, kifigyelt a jobbom középső ujja, amikor sikerült az említett ukrán "gyorsot" megelőznöm hosszú percek után! Persze utána imádkozhattam, nehogy defekt miatt a leállósávban találkozzak "szergejel", valszeg nem lett volna "táváris ja ljublju!" :)

meee 2008.04.16. 21:31:33

Jaj de jó, hogy itt örvendeztek, hogy milyen tökös legány ez a Tomi - az ügyintéző neve, elérhetősége nem közérdekű adat, szóval nyomulhatsz, akkor sem fogsz basztatni egy embert, aki még csak az sem biztos, hogy teljesen a saját ötletei alalpján írta az egészet, sőt.
Amúgy a Közlekedási Hatóság dolgozta ki a tervezetet, mint az a sajtóban is megjelent.

A társadalmi vita pedig nem sejtelmes kifejezés: nyilvános lesz a tervezet, mint ahogy alapból minden tervezet az.

Inkább annak járj utána, azt mikor lehet elérni, és ott szállj be a véleményezésbe - megteheted.

Tehát előbb gondolkodni, aztán keménykedni.

Ottopappa 2008.04.16. 21:57:20

Kedvencem az a 30 felett a bringásoknak bukósisak volt... 1 percig röhögtem rajta.

Gábor a hegyről 2008.04.16. 21:58:10

Baromi egyszerű.
Aki(k) ezt az egész kresz 2.0-át megszülte, az bizony íróasztalt vezet, nem autót.
Kirúgni, helyét sóval behinteni.

V8 2008.04.16. 22:01:36

A kezdeményezést támogatom! Igazán össze lehetne hozni egy VEKE-szintű autós érdekvédelmet.

Csubakka Junior 2008.04.16. 22:31:10

Egy dolog motiválta a tervezet íróját, mégpedig minél több olyan előírást összetákolni, amit ember nem fog betartani - így aztán lehet bűntetni, meg pénzt begyűjteni mindenféle eszement jogcímen. Esőben 70-nel, mi?!

V8 2008.04.16. 22:35:14

Egyébként vonatkozó topik, sokszor érdemi vitával: forum.index.hu/Article/showArticle?t=9177227

Útellenör 2008.04.16. 23:15:13

Hát KRESZ ökör átirás helyet foglalkozhatnának egyéb megoldásokkal a közlekedés javítására. Pl. az útfejlesztésre szánt pénzeket h ne tegyük zsebre meg ilyen ésszerünek látszó dolgok...

GKM 2008.04.16. 23:25:35

Kedves Rácz úr!

Levelét nem kaptuk meg. De ha mégis, akkor a titkárnő/takarítónő már jól kitörölte. Be vannak tanítva.

mugen 2008.04.16. 23:30:08

Csubakka Junior 2008.04.16. 22:31:10 "Esőben 70-nel, mi?!"

Várj, ne ess még hanyatt, hiszen még az esőzés mértéke sem tisztázott! Enyhe csepergéstől, zápor/zivatarig van egynéhány átmenet, még verbálisan kifejezve is. Képzeld el, ahogy a biztos úrral vitatkozol, hogy ez most csepergett, vagy szitált?! Előbbinél 83, utóbbinál 81,5km/h az előírt maximális sebesség! Lesz majd rendőr bácsi + KPM + meteorológiai szolgálat + mozgó kémiai labor a helyszínen és győzködheted Aignerszicsót, hogy "fél kilométerrel arrébb még nem is esett!" Szonda helyett vízállásmérő lesz szolgálatilag bevetve és annak alapján szabják a bírságot is. "Kérném szépen, itt 0,1 ml/négyzetcenti folyadék esett a gépjárműre! Mérjük csak meg, hogy ez ablakmosó folyadék, vagy eső okozta nyom! Kérném a kémiai laboros kollégákat!" Jaaa, hogy éppen az előbb jöttél a mosóból? Bizonyítsd be! Onnantól kezdve, tilos a kerti mosás, csak a kijelölt mosókban és jegyzőkönyv ellenében mosatunk majd autót, így is növelve a környezetvédelmi hatékonyságot ugye, meg állambácsi bevételét, mivel mosásonkét lenne 30%vízadó és újabb 30%mosószer adó, amire még rájönne 10% csatornadíj! Ez sztem teljesen reális elképzelés, legalább annyira, mint a biciklis 30-al bukóban a busz sávban!

Csubakka Junior 2008.04.17. 00:12:54

mugen 2008.04.16. 23:30:08

Ne adj még ötleteket nekik, kérlek! De egy-két esőszenzorkütyüt majd biztos beszerez a hatóság, potom 1,89Mrd forint értékben, természetesen közbeszerzési eljárás lefolytatásával.

Nándesz 2008.04.17. 03:25:24

Nem ide vág, de tegnap volt a tévében, hogy mostantól a fóliasátrakat is engedélyeztetni kell (ismétlem: fóliasátor), és ha a kertecskédben úgy tákolsz egy fóliát, hogy nem járkálsz előtte hivatalba és fizetsz jópár ezret, akkor bizony megbaszkurálnak. A következő lépés a feketevágás visszahozása és a padlássöprés lesz? Ezt már nehéz kommentálni. De talán nem is kell...

blaise 2008.04.17. 04:15:50

meee: Jaj de jó, hogy itt örvendeztek, hogy milyen tökös legány ez a Tomi - az ügyintéző neve, elérhetősége nem közérdekű adat, szóval nyomulhatsz, akkor sem fogsz basztatni egy embert, aki még csak az sem biztos, hogy teljesen a saját ötletei alalpján írta az egészet, sőt.
Amúgy a Közlekedási Hatóság dolgozta ki a tervezetet, mint az a sajtóban is megjelent.


Pedig nincs am igazad, Abszurdisztan azert tart ott ahol tart mert soha semminek nincs felelose. Illetve dehogynem, ha a csoresz kisember szur el valamit, kirugjak, megbuntetik, tarkonlovik helyben esatobbi. De ha a nagybetus HIVATAL tesz valamit, akkor az ugy van jol, legfeljebb nem sikerul olyan tul jol de nem baj, megprobalhatja megegyszer... Lotudo, kedves barataim, a Hivatalban emberek dolgoznak, hivatalnokok, akik ha elkurnak valamit akkor igenis nem legyen tobbe hivatalnok. Ugyhogy igenis kemenyen, neveket, felelosoket! Es dogoljon ehen a hulyeje, en is ehendoglok a csaladommal egyutt ha nem vagyok esznel. Adjisten

Inner Circle 2008.04.17. 07:06:08

dextercapo: "nyugodtan onthatjak a rendeleteket , mert ok altalunk tankolt , vett allami audibol , buntetlenul szegik a szabalyokat."
Ha még csak az audis majmok csinálnák!... szerintem azoktól valami értelmesebbet kapnánk, mert pénzt máshonnan is lehet kaszálni, és számolnának vele, hogy ők se fognak mindig villogós verdával járni. Szerintem rosszabb a helyzet, a Közlekedéstudományi Intézet vagy hasonló veterán gittegylet a felelős a "szakmai előkészítésért". Egy-egy ilyen Intézet (szintén a mi adónkból fizetve, ofkórsz) kábé annyira modern és naprakész gondolkodású szakértőkből áll, mint a Bivalybasznádi Kapaképző Egyetemen a Gőzgép és Homokóra Tanszék. Ezek a negyvenéves, jobbára Pobedán szerzett tapasztalatukkal hatéves project keretében kikutatják, hogy az autó 30-cal kisebbet üt, mint 50-nel, hát nosza, legyen a zebra előtt 30 a megengedett, és full komolyan gondolják. És a GKM ahelyett hogy hazazavarná őket, képes ezzel a sz.rral előállni... Jut eszembe, ilyen kormányválságos időben nem kéne a két évvel ezelőtti, megszavaztatott KRESZ-fejlesztési tippeket megint elküldeni mindenkinek? Legyen már valami hasznunk ebből a balhéból... szerintem kapva kapnának rajta: X párt örülne hogy megint rúghat egyet a kormányon, Y párt úgyis minden marhaságot felkarol (ld. "Ne legyen jobbkézszabály!), Z párt örülne hogy elhatárolódhat a minden rosszért felelős koalíciós partnerétől, V párt meg örülne hogy végre másról van szó.

kicsee 2008.04.17. 07:08:42

meee:
ezt mind magad találtad ki, vagy segítettek?

Igenis blaisenek (is) igaza van, neveket felelősőket. Még mielőtt ez a szar az emberek közé menne, kell leállítani.
Bár kiváncsi vagyok mit hoz majd a társadalmi vita... hogy megy ez? Ül egy csomó ember a kultúrházban nyergesbivalybasznádon és józsibácsi javasol majd valamit? Utána a legjobb javaslatok megyei döntön mérkőznek és a legjobb 19 javaslat majd megy a HIVATALba?

Pd · http://www.fordgalaxy.mlap.hu 2008.04.17. 07:59:44

Lally 2008.04.16. 18:38:13

Oda kell baszni az asztalra...

Jóó :)

Oda kell baszni az aszfaltra ...

:D

Majmász Gedeon 2008.04.17. 08:01:13

"Én azt hidtem"

Pipi ettől kirázott a hideg. Másodszorra agyérgörcsöt kaptam.

Hit, hinni, hittem.....

Hidd el!

keljfeljancsi 2008.04.17. 08:11:45

Nagy húzás!
Grat!
Várjuk a folytatást!

Zsóti 2008.04.17. 08:35:50

Elég lenne a jelenlegi sebességkorlátokat betartatni, a VALÓBAN veszélyes helyeken. Miért nem méricskélnek soha pl iskolák közelében???? Aki ott megy 70-nel, az tényleg barom.

zenith · http://mb-w108.atw.hu/ 2008.04.17. 09:29:00

Kíváncsi vagyok, mi fog történni a Következmények Nélküli Ország hivatali gépezetében. Szerintem simán visszaköpi, meg sem rágja...

AP (törölt) 2008.04.17. 09:39:03

Megnézem én azt az embert, aki éjszaka fenn a hegyen az ötven méter egyenesben kucorog majd a sebességmérő kamera mögött a medvék társaságában egyedül..

subtotal 2008.04.17. 09:49:34

Én azt nem értem, hogy mi a jó francért engedték ki ezeket a ... részleteket a tervezetből, ha most nem nyilatkoznak az egészről. Szondázzuk a társadalmat, hogy fel kapja-e a fejét vagy sz@rik rá? Esetleg diszkreditálni akarják a tervet mielőtt az értelmes vita elkezdődne?

Ezt az esőben csökkenteni dolgot nem tudom, hogyan fogják bizonyítani mondjuk egy automata által készített fotón. És hogy állítják be az automatákat mondjuk az M1-en? Aki 110 felett megy mondjuk Budapest előtt azt mind lefotózzák (van egy hely ahol nincs korlátozó tábla, óra szerint 129-el mentem tempomattal és úgy villantott rám nagy nyugalmamban az automata az éjszakában, hogy azt hittem a Skynet mégiscsak elétrekelt)? Diszkót lehet majd esténként oda szervezni :)

lanciabacci 2008.04.17. 10:08:54

Kedves Tamás,
nekem a következőek lennének a javaslataim, hogy a nagy egyetértésen túl valami konstruktivitást is vigyek a buliba:

1) kellene írni egy alternatív javaslatcsomagot és kitenni a TC-re vagy az indexre és kint is tartani, akár egy saját URL-en is.
2) meg kellene nyerni néhány ismertebb és hiteles arcot a dolognak (Winkler, Karotta minimum)
2) valamilyen egyszerű módszerrel el kellene juttatni a dolgot az érintettekhez, illetve terjeszteni a saját ötleteinket*
3) végig, mindig, mindenkivel kínosan kedvesen, higgadtan, kimérten, kultúráltan, vagyis partnerként viselkedni minden adódó helyzetben, hogy még véletlenül se lehessen hőbörgésnek nevezni/gondolni a dolgot. A verbális agresszió is kerülendő, még akkor is, ha a másik egy nyilvánvalóan rosszindulatú barom.

* mondjuk mindenki, aki támogatja az elképzelést (amit addigra valahol közzétehetnénk), kiragaszthatna egy A4-es fehér lapot valami egyszerű szlogennel (pl. KRESZ 2.1 és webcím [pl. KRESZ2008.com]) a kocsija bal hátsó ablakára. Persze bármilyen más megoldás is szóba jöhet.

KissZoli 2008.04.17. 10:09:03

Lenne egy kerdesem:
Milyen formaban jut oda a level?
(Remelem nem E-mail-ben!)
Ja, es ha a postara biztad a dolgot ,akkor gondolom kezbekapja az illeto es nem a postaladaba dobjak!?
A gyakorlat szerint a postaladaba sosincs level....... :)

Pipi 2008.04.17. 10:12:42

és ki a rosseb ír a nevemen???? mert én nem kommenteltem tegnap este negyed nyolckor, ugyanis épp Csepelen róttam a köröket, hogy megtaláljak egy stúdiót:) vagy a kisbetű.nagybetű különbséget észleli a rendszer??

Krájzler 2008.04.17. 10:43:38

Támogatom Rácz kolléga megmozdulását, és ennek folyományaként acci ötletét is támogatom. Van pár olvasója a Belsőségnek, és gondolom médiakapcsolata is akad, hogy nagyobb nyílvánosságot kapjon...

Atom · http://atom.blog.hu 2008.04.17. 10:59:56

Kiváncsi leszek ill. már vagyok:P

The good boy 2008.04.17. 11:06:21

Arra nem gondolt senki, hogy ezek a megszellőztetett infoknem is valami új kresz tartozékai, csak tesztelni kivánják a közvéleményt, hogy hogyan fogadnák? (autós hasonlattal élve, mint amikor egy koncepciót dobnak ki valamelyik autószalonon, hogy véleményt kapjon a gyár az új irányról, mielött piacra dob valamit)
Ismerve a mai politikai "elitet" (sicc!) ismerve még az is lehet, hogy az új nagy kresz nem is nagyon létezik. Ezért huzzák az időt a vitával.
Mondjuk a mai politikai "elitet" (sicc!) ismerve még az is lehet, hogy ez a szörnyszülött gondolat, valóban papirra lett vetve. Gondolom olyan agyából ugrott ki az egész, aki egy évben megy vagy ezer km-t, azt is valami soförös limó hátsó ülésén ülve megkülönböztető jelzést használva.
Atomot nekik!

The good boy 2008.04.17. 11:21:51

Ja és mégvalami, a kamionokkal való elözés tiltásáról az autópályákon.
Én már régen vártam ezt, hogy végre tiltsák meg az elözést a kamionoknak, de:
Diszkriminációnak tartom, hogy CSAK a pest/buda felé vezető oldalon van tiltva, ha jól emlékszem annó az volt erre a magyarázat, hogy az aglomerációban élők gyorsabban beérjenek bp-re - pl. dolgozni. Kösz. A k*rva anyjukat. Én nem pesten lakok, de gyakran járok az M1,M3,M7,M0-on. Kérem szépen én meg hamarább haza akarok érni, amikor pl. pestet elhagyom. Mert kifele nincs tiltva az elözés.
Egyébként meg minden szabály annyit ér, amennyit betartatnak belöle. Az M0-on már régóta nem lehet tgk-val elözni, mégis mennek egymás mellett 70-el km-eken keresztül. Németeknél egyszer voltam olyan szitúban, hogy a szembe oldalon (3 sáv volt nem kettő, mint itthon) kb. 10 km-es kamionsor volt a legszélső sávban, miközben a másik kettőben alig volt forgalom. Mivel a legszélső sávban valami miatt feltorlodott a sor, kamionosék áltak. Érdekes módon ott egy román sem merte elkezdeni elözni a kollégáját). Úgyhogy elöbb gyözödjenek meg, hogy amit bevezetnek, azt be tudják-e tartatni, aztán hozzanak ki ilyen hülyeségeket, mint esőben 70, meg 30 felett bukó a kétkereküeknek. Persze gondolom az elektromos mopedosoknak továbbra sem lesz előirva a bukó, mert az nem kerékpár, de nem is motor (itthon).
Hú, de felk*rtam az agyamat ezeken a genetikai zsákutcákon.

Rocko- 2008.04.17. 12:39:58

melletted állunk RT!

pipi 2008.04.17. 17:00:45

Pipi!!!!Igen.Mert én kisbetüvel írtam nem véletlen.Vissza térve a témához.Egy nagy parkolót akarnak csinálni Budapestből?Vagy sétáló utcává akarják alakítani az egész várost?Mert evvel ezt fogják elérni.Olyan szmog lesz a városban, hogy kifog pusztulni minden zöld ami még van.Mert ugye már ez sem kutya ami van néha.A másik.Mindenki csatlakozon a Bocsiék kezdeményezéséhez és majd belátják(titkon remélem), hogy mekkora baromságot találtak ki.Mert addig amig az a rohdt kőr gyűrű nem lesz kész addig ilyen baromságokkal csak rontanak az amúgyis siralmas közlekesésen.Apropó!M0-ás.Hallottátok, hogy az M0-ás fizetőssé akarják tenni a tgk és a kamionok számára?Eddig mi volt?Hú, majd kész lesz és milyen kurva jó lesz és ingyenes lesz meg ilyenek.Most, hogy "közeledik" a vége fogy a pénz, már mindjárt fizessük a kurva anyukat.Nem kellett volna el tapsolni, és már rég kész lenne.Más mindenért meg szedik a zsírt, de sehol semmi.Egyszer úgy komolyan kiváncsi lennék hova folyik el ennyi lóvé?Megint ott tartok, hogy szétbasz az ideg.Bocsi mindenkinek, de ez kijött.

Devil Inside 2008.04.17. 17:01:30

Azt nem értettem a kiszivárogtatásnál, hogy hogy van pofájuk modernizálásnak nevezni azt a tervezetet, ami nem veszi figyelembe, hogy az autók műszakilag mennyit fejlődtek, pl. a két éve is megszavazott 160-as sebességkorlátozás autópályán teljesen reális, 140-150-es utazót lazán visz az autók nagy része. A "ha egy kicsit is nedves a burkolat, akkor 110-re kell lassítani" pedig egy nevetséges hülyeség. Nagy esőben úgyis lelassít az ember, ha csepereg, akkor pedig nincs miért. Legalábbis, ha nem tükörradiállal kóricált ki a pályára...

Miközben vszeg az indoklásként használt "a legtöbb baleset (relatív) gyorshajtás miatt van" is egy elég torzított statisztikán alapszik. Pl. egész biztos vagyok benne, hogy amikor valaki hátulról beledurrant egy másikba, akkor általában gyorshajtásként könyvelik ezt el, mert azt rá lehet húzni bizonyíthatóan, nem a követési távolság be nem tartása miatt - ami valójában okozta a balesetet, csak utólag még tanu sincs, aki meg tudná mondani, hogy 5 méterre vagy 15 centire ment a csattanás előtt a másik mögött a jóember.

AP (törölt) 2008.04.17. 19:28:03

esőben 70..

fenn a hegyekben a zápor közepén, esetleg

Jack 2008.04.17. 19:28:43

Grat. a levélhez! Remélem tényleg sikerül elérned az illetékeseket és sikerül vmi értelmes változtatást kisajtolni belőlük!

Üdv:
Jack

BTO 2008.04.17. 19:50:14

Én támogatnám Boros Lajos ötletét Legyen fizetős a zebrán való átkelés 100-s be és váltson a lámpa zöldre a gyalogosnak,ne csak az autósokat baxtassák ,sarcolják,fizessenek mán a gyalogosok is a Fránya felfestésü átkelő helyükért.

By Bumeráng

Rocko- 2008.04.18. 08:44:13

pipi 2008.04.17. 17:00:45
"Olyan szmog lesz a városban, hogy kifog pusztulni minden zöld ami még van."
csak a szmogos részre: nézd meg most a légszennyezettségi térképet, és nézd meg, ha BKV közlekedik.

pipi 2008.04.18. 15:01:21

Rocko!Én a sok elindulás és megállásra gondoltam!Mert úgye a buszokra is vonatkozik.A másik ha lassítják a forgalmat akkor nő a légszennyezeség is.Nem?Vagy nem erre gondoltál?

Rocko- 2008.04.18. 16:07:44

én csak arra gondoltam, h mindkét sztrájk alkalmával kisebb volt a légszennyezettség, mint egy normál napon.
meg arra, h múltkor a Borároson mellettem indult egy BKV busz, nagy gáz, és még a Lágymányosi hídnál is kapart a torkom, pedig a kocsin az összes ajtó ablak zárva volt.

meee 2008.04.18. 17:23:10

Rocko, hát mindenki elhúzott a városból, szabit vettek ki, oszt reggel a Budaörsi úgy nézett ki mint péntek du. szokott.

Azért volt alacsony a légszenyezettség, nem azét mert nem jár a BKV...

A fentebbiekhez meg...
Kedves kioktatók - fel se fogjátok, miről beszélek... nem arról, hogy nem kell a civil szférának - mondjuk nektek - fellépnetek -, csak arról, hogy a felelősséget a vezetők viselik, akik aláírják ezeket az anyagokat. Meg gondolom az utóbbi idők kormányzati keménykedései miatt szóltak felülről, hogy keményet kell csinálni. Valamint még egyszer: nekem az rémlik, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál csinálták a tervezetet.

Ennyi.

Rocko- 2008.04.19. 00:31:14

tehét a BKV 20-30+ éves, az akkori normatíváknak megfelelő buszparkja alig járul hozzá a környezetszennyezéshez, a szmogot a ~10 éves autók okozzák.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.19. 14:58:14

Én nem lennék ilyen bátor :D

Inner Circle 2008.04.30. 12:07:56

Ha valakit még érdekel: utánakérdeztem, tényleg a fent említett gittegylet csinálja az előkészítést, a dolog felelős vezetője meg állítólag valami BKV-s csúcskáder rokona (nő), akit azért tettek oda, mert még a BKV-hez is túl hülye volt, ami már önmagában egy értékítélet.
Adóforintjaitok dolgoznak, fiúk-lányok. Ezektől ne számítsatok semmi jóra.
süti beállítások módosítása