375 tachográflap, mind szabályos

Egy újabb sajtóközlemény az NKH-tól

  2008. március 07. - RT76

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a


Nagyon pörög a Nemzeti Közlekedési hatóság. Még épp csak megemésztettük egy országos közlekedési akció eredményeit, máris itt egy másik, egy magyar-román közös vállalkozás zsivány teherautó-sofőrök lefülelésére. Mivel a múltkor a Belsőség közönsége olyan élvezettel fogyasztotta a különben meglehetősen száraz, rágós közleményt, hadd tálaljam most a kedves vendégek elé ezt a még porcogósabb, még töményebb fogást. Esetleg egy laza fröccsöt valakinek hozzá? Úgy biztos jobban csúszik.

Sajtóközlemény

Nemzeti Közlekedési Hatóság
2008. március 7.

 

A 2008. március 6-án végzett magyar-román közúti ellenőrzések tapasztalatai

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) és a Román Közúti Közlekedési Hatóság (ARR), közös közúti ellenőrzéseket végez a magyar-román határátkelő övezetekben 2008. februárjától kezdődően, havi két alkalommal.

A 2008. március 6-i ellenőrzést a nagylaki- és röszkei forgalmat érintő és elosztó Szeged környezetében, 8 ellenőrzési ponton hajtották végre a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) közúti ellenőrei. Az ellenőrzés kapcsolódott a Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság 3 országot érintő, Szeged főbb útjain, a 43-as utat kiemelten kezelő, bemutató, tanulást segítő közös ellenőrzési akcióhoz. Így aradi, temesvári, szabadkai és kikindai rendőrök, illetve a hazai katasztrófavédelmi hatóság is képviseltette magát.

A hazai ADR ellenőrzési gyakorlat, a mobil vizsgáló berendezés, valamint a tengelyterhelés mérési eljárás nagy érdeklődést váltott ki a román közlekedési hatóság munkatársai körében.

A vizsgálati pontokon összességében 32 jármű, illetve járműszerelvény vizsgálatára került sor. Az ellenőrzött járművek honosság szerinti aránya a következő: belföldi áruszállítók 27, külföldi áruszállítók 5.

Az ellenőrzési műveletek száma 67 volt, tekintettel a vizsgálatok komplex végrehajtására.

A vizsgált menetíró korongok száma 375 volt. A külföldi hatósági jelzésű járművek vezetőitől 91, a belföldi hatósági jelzéssel ellátott járművek vezetőitől 284 korong származott. Minden vizsgált menetíró korong szabályosnak bizonyult.

Az ellenőrök 1 belföldi honosságú veszélyes áru szállító járművet vizsgáltak. Az ellenőrzött (ADR) jármű megfelelt az előírásoknak.

Műszaki-közlekedésbiztonsági szempontból vizsgálat alá vont tehergépkocsi és vontatmány száma 24 volt (17 belföldi, 7 külföldi). A belföldi áruszállítók közül 1-nél műszaki hiányosság volt megállapítható, a külföldi áruszállítók esetében műszaki szabálytalanság nem történt.

A mobil vizsgálóállomásokkal összesen 10 belföldijármű ellenőrzésére került sor, melyből 9 esetben találtak hibát az ellenőrök.

Környezetvédelmi vizsgálatnak összesen 12 belföldi gépjárművet vetettek alá, szabálytalanság egyiknél sem volt mérhető.

A közúti közlekedési szolgáltatás feltételeinek vizsgálata 20 jármű esetében történt (12 belföldi, 8 külföldi). Az ellenőrzött áruszállítóknál szabálytalanság nem volt megállapítható

Intézkedések:

  • Műszaki vizsgára összesen 8 gépjárművet rendeltek be az ellenőrök (belföldi áruszállítók).
  • Szabálysértési eljárás kezdeményezése 1 esetben történt (belföldi áruszállító).

Tengelysúly mérést 2 belföldi áruszállító jármű esetében végeztek az ellenőrök, melyek közül egyik sem bizonyult szabálytalannak.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr57369907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marusz 2008.03.07. 14:13:07

Kiváncsi lennék az a 8 müszakis min bukott el

ommm 2008.03.07. 14:29:37

az ellenőröket is ellenőrzik?
és úgy általában?
hmm...emlékeztet egy korszakra...

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.03.07. 14:38:57

"A hazai ADR ellenőrzési gyakorlat, a mobil vizsgáló berendezés, valamint a tengelyterhelés mérési eljárás nagy érdeklődést váltott ki a román közlekedési hatóság munkatársai körében."
Ez tetszik. Hurrá, valamiben jobbak vagyunk, mint a románok.

DR!FT3R 2008.03.07. 15:21:54

ommm 2008.03.07. 14:29:37

Az a korszak nálluk még mindíg tart úgy látszik :)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.03.07. 15:22:20

A tahógráf nem jegyzi a sebességet?
Most kinéztem az ablakomon és itt Szeged belterületen tutkó nem 50-nel mennek a román/bulgár/török kamionos...

Egy hónappal ezelőtt pont emiatt volt itt baleset,szépen leesett egy török kamion a hídról és lesodorta az egyik volt kollegámat biciklistől-mindenestől.

Azóta két születésnapja van egy évben.

Borisz 2008.03.07. 15:54:09

És ki ellenőrzi le hogy az ellenőröket ellenőrzők nem korruptak e? :) Ez olyan, mint amit a Fábry mondott tegnap, kérem vigyázzanak értékeikre, kormány épület mellett haladunk el :Ö)
Persze viccelődjünk csak, majd nem lesz visszaélés ha bevezetik a pályán is a rendszámleolvasós mérést, fizethecc a felhajtásért - meg a gyorshajtásért is. Hajjajaj...

Taksoft 2008.03.07. 15:56:53

A korong volt szabályos, vagy a sebesség, amit mutatott? Mert akkor igencsak ellenőrizni kellene az ellenőröket is, ahogy ommm írja, tapasztalatom szerint csak addig tartják be a sebességkorlátozást, amíg előzni nem tudnak, vagy ameddig nem gyorsulnak fel. Vagy a tachográfbuherálás mesteri szintre javult, és a beállított érték fölé nem megy.
Bocs, de ezt nem tudom elhinni, hogy egyik sem gyorshajtott. Vagy valami nagyon beharangozott dolog volt, jó pár nappal előre szóltak mindenkinek...

senki 2008.03.07. 16:01:50

Az ilyen nagy akció híre a kezdés után 5 perccel végigfut a CB rádiókon, és aki sáros, az vagy megáll pihenőidőt tartani, vagy elkanyarodik másfele.
De hát ezt magunknak köszönhetjük. Mivel Mo-n divat minden ellenőrzést levillogtatni, jelezni a többi közlekedőnek, ezért a notórikus szabályszegők megússzák. Néhány balik akad fenn, vagy akinek éppen nincs szerencséje.

Borisz 2008.03.07. 16:09:30

Hát vannak szabályok amiket külföldről átvehetnénk:
- állj a jobb oldalra a metrón ha nem sietsz
- párhuzamos közlekedés...külső-belső sávban egymás mellett 40-nel tökölődők
- ne szemeteljünk a városban...városon kívül
és még biztos van többszáz ilyen ami mind szuperklassz lenne. De hogy ne villogjunk másoknak az ellenőrzésnél??? Na azért azt nem felejteném el, nem az adócsalókat, drogoskereskedőket meg politikusokat védeném meg a következményektől, hanem az átlagpógárt' akit a rendőrség feleslegesen csesztet és megbüntet mert például 70 helyett 87-tel ment.
Szerintem.

ashnur · http://blog.elni.hu/ 2008.03.07. 16:59:17

Borisz, félig igazad van, de alapból nem kellene 87-el menni ott ahol 70 a határ. Az ember becsülete és élete nem attól függ, hogy ki a miniszterelnük és mit csinál. Nehogymá valaki azt állítsa, hogy azért mehet 87 el 70helyett, mert Gyurcsány hazudott.

kamionos 2008.03.07. 17:27:12

probáljátok ki a kamionosok életét,és mindenre választ kaptok úgyérzem itt sok hozzá nem értő ember van

Totox 2008.03.07. 18:18:36

Bármien is a kamionosok élete ugyan Úgy ahogy nekem sincs neki sincs joga gyorsahjtani

country 2008.03.07. 19:02:11

próbálja ki a kamionos annak az életét akit félálomban megöl.

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.03.07. 19:31:53

Vagy inkább a hozzátartozóiét.

A tachográfról csak az derül ki, ha a maximálisan megengedettnél gyorsabban hajt. Azt nem tudja hogy városon belül van-e vagy sem, vagy épp korlátozó tábla hatálya alatt vagy sem. Ha több X-nél akkor szabálytalan ha kevesebb akkor nem. (Nem tudom most mennyi pontosan a max, azért nem akarok számot írni.)

hard 2008.03.07. 19:32:11

BeeTm 2008.03.07. 15:22:20

De jegyzi, csak a gps koordinátákat és a korlátozó táblákat nem jelzi hozzá.
Persze az nem életszerű, hogy egy főúton 100 km-t megy pl 80-al, mert tuti kellett falunak is lennie.

Borisz 2008.03.07. 21:15:43

ashnur: természetesen nem érdekel hogy a Gyurcsány mit csinál mer magánügye, meg egyébként sem állítottam hogy valaki azér megy annyival amiér, érted.

Én csak azt mondom, hogy erkölcsileg én személy szerint nem itélem a szemből villogót (meg magamat se, mert én is mindig villogok) mert úgy érzem, hogy a sablon 50-90-130 egy blőd és mert túlléptem (pl nem 100%-al) lehet hogy vki figyelmetlenségből vki leszarásból a társadalomra helyezett veszélyeztetése csekély azokéval szemben (lásd maffiózók és fehérgalléros bűnözők) akiket a rendőrségnek TÉNYLEG üldöznie kéne.

Szal ne ércs félre, nem támogatom a diszkóbalesetes 170-el piásan tépőket, csak nem értek egyet a hideg számokkal -a mellett hogy a közlekedésben figyelek másokra is, átengedem a gyalogost, beengedem a beragadt kocsit, villantok a busznak estébé, szal nem tartom magam parasztnak automatikusan mert mondjuk késő este hazafelé pestről a százason ha nincs forgalom 110-zel csordogálok haza
Respect 4 all

K.Géza 2008.03.07. 21:50:19

Mielőtt valaki azt hinné ez csak magyarmódi sajna a külföldiek nagy része is ezt csinálja!
Hiába német pl egy kocsi ráteszik a román sofőrt lejárt az idejenyomtat egy szabadságost aztán gyerünk tovább.
Digitális tahográf már megvan hozzá a trükk,persze magyar a kitaláló! :)
Mész szabájosan kapsz 800 eur-t vagy csalsz kapsz 2500-at na te melyiket választod??
De őszintén!!!

mugen 2008.03.08. 00:39:30

-ashnur 2008.03.07. 16:59:17

Légy oly kedves, add meg a rendszámodat privátban és igérem, soha nem foglak a villogásommal zaklatni, hiszen egy olyan törvénytisztelő polgárral szemben mint Te, (aki mindig betartja a szabályokat), szabályt szegnék azzal, ha indokolatlanul "szemközt" villognálak! Soha nem tudnék megbocsátani magamnak!
Esetleg ha hoznának egy "villogási" törvényt és bevezetnék a 300Ft/villantás díjat az "indokolatlan" esetekért, akkor természetesen azonnal kikötném a fénykürt kapcsolót...persze onnantól indulna az ablaktörlő+ablakmosó kombó, rövid-hosszú-rövid kódolással

kalasnyikovfan 2008.03.08. 01:01:14

A gyorshajtás ellenzőknek javasolok egy utat a hatoson, de azt hiszem van még pár út amin fejbe lőhetné magát a közútkezelő illetékese ...

Ciri 2008.03.08. 06:48:43

Gyorsan hajtani,lassan hajtani,szabályosan haladni,szabálytalanul haladni,tahográfot birizgélni,egymásnak villogni, ősi Román szokás.

Oszt kész !

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.03.08. 16:56:02

Borisz, a Gyurcsánynak nem magánu''gye hogy mit csinál, mert választott tisztségviselo''.
A kamionosokat meg szidja az aki semmit nem vesz ami ko''zúton érkezett. Ha a határok és egyéb ko''zúti akadályok nem lassítanák o''ket, akkor lehet hogy nem kéne annyit gyorshajtaniuk.

Borisz 2008.03.08. 19:45:20

Tudom hogy nem fogalmazok túl pontosan: én magam szarom le hogy a Gyurcsány meg a többi semmirekellő mit csinál úgy cakumpak a-tól z-ig jobbos balos libes nemzetis szocis procis hóbelevanc.

Arra akartam rávilágítani ashnur-t hogy a megelőző kommentem nem tartalmazott olyan utalást hogy a politika miatt vezetne akárki is úgy ahogy.

kolompár vinetu 2008.03.09. 01:13:37

Millen igazs! Ostán éngem meg basogatnak két liba miatt!

kockahas 2008.03.09. 20:34:34

Csak az szidja a gyorshajtásért a kamionosokat,aki betartja a sebességhatárokat!A jelenleg érvényes magyarországi szabályozás szerint a tachográf alapján nem büntethetnek a sebességtúllépésért.Az NKH-nak vannak olyan müszerei,amelyeknél kibukik ha megbuherálták a tachográfot.
süti beállítások módosítása