Radikális tuning péntek estére

  2008. február 29. - Kereszturi Tamás Címkék: japán toyota mr2

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mit vegyek a Micra helyett?
2015-07-11 17:25:58

Kicsi lett a Micra. Amikor vettem, ingázásra egyedülálló szülőként, egy-két gyerek szállítására

Október elején ne vegyél autót!
2011-11-24 13:50:00

Elfelejtettem. Már megint. Jellemző rám. Már épp belevágtam egy önkritikus siránkozás írásába, amikor

TC Drag: Legalább a MIG-nél gyorsabb voltam
2011-09-20 10:48:00

Mindenkinek megvolt a módszere, amivel (akár csalással is) felkészült a versenyre. Én a becsületes

Karácsonyi Hiéna: Hajrá Tibby, ne hagyd magad Tibi
2010-12-11 20:30:00

Tavaly nyár közepén sikerül összeszervezni a nagy fogyasztástesztet . Nem volt egyszerű. Öt kisfogyasztású


Tegnap a Totalcar legújabb titkos (pssszt!) projektjének arculatához kerestem épp ihletet a neten, mikor erre találtam. Nagyságrendekkel veri a Belsőségen a napokban megjelent japán pimpmesterek munkáit. Az elkövető nem átallott két TE58-as sugárhajtású helikoptermotort bepréselni egy másodikszériás Toyota MR2-esbe.


A hajtóművek után nézve kiderült, hogy ezeket az USA első jet-meghajtású helikopteréhez, a Sikorsky HSS-1F-hez fejlesztette 1957-ben a General Electric a haditengerészet számára. Az első polgári jethelikopter is ennek a motornak a továbbfejlesztett változatát, a CT58-ast kapta.

Teljesítménye is egy kicsit meghaladja a gépkocsiknál alkalmazott meghajtásokét, egyenként 1050 lóerőt adnak le. A hatótávolság tekintetében egy picit szkeptikus vagyok elnézve azokat a – hajtóművekhez képest – apró piros üzemanyagtartályokat.








A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr3359634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

simoo · http://simoon.extra.hu 2008.02.29. 17:08:34

anyáááám
elmeháborodottaknak, elmeháborogatás
:D

ALF 2008.02.29. 17:26:13

Ki az a Kereszturi Tamás?

karlmann 2008.02.29. 17:29:25

Ez kb. olyan mint amit a neten mutogattak pár éve, amikor egy amerikai pasas startrakétákat szerelt a kocsijára, majd az első próbaúton szörnyethalt. Aztán a Mythbustersben megint téma volt.

Leegor 2008.02.29. 17:29:38

Nagy az isten állatkertje!
És alacsonyak a kerítések :))

Egyébként vajon hátra miért nem jutott alufelni?

a megmondó 2008.02.29. 17:30:06

ez nagyon raj!elképzelem,amint a pirosnál meggyullad a mögöttem álló suzukis/dacias/bnws:) barom!!!
(100+hsz garantálom)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.29. 17:37:40

Jay Leno-nak van egy Y2K motorja. Ő mondta valami műsorban, hogy rendszeresen figyelmezetni kell a mögötte haladó autósokat a pirosnál arra, hogy ne álljanak túl közel, mert a hajtómű megolvasztja a lökhárítókat:)

series_one (törölt) 2008.02.29. 17:40:27

ebben az a legjobb, hogy azt hiszik a népek, a "láng" tolja az autót.
pedig szerintem nem.
ez elvileg axiális teljesítményt ad le.

brabus 2008.02.29. 17:51:16

lófaszt, ez sugárhajtású, tehát a "láng" tolja!

CSL 2008.02.29. 17:52:05

series_one:
Mivel helikopter hajtómű így valszeg a munkaturbinára kifejtett erőhatás hajtja! Viszont attól még elég a kökösöd ha nagyon ráálsz!:)

ommm 2008.02.29. 17:52:33

ööö...volt már.
bocs

Boka 2008.02.29. 17:52:39

Szerintem az a "piros tartály" nem üzitank (gépész szemmel) az két zárt tágulási tartály.
De lehet, hogy tévedek...

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.02.29. 17:54:07

series_one 2008.02.29. 17:40:27
Gyakorlatilag is. Helikopterre szerelni normális, hagyományos hajtónűvet szerelni csak a rotorlapátok végére lenne értelme, az meg nem megy szilárdsági és egyéb okokból.Engem leginkább a kuplung és a váltó érdekelne.

agaras 2008.02.29. 17:55:01

>ebben az a legjobb, hogy azt hiszik a népek, a "láng" tolja az autót.
pedig szerintem nem.
ez elvileg axiális teljesítményt ad le.

akkor minek az elejére ekkora spoiler?

feketenap 2008.02.29. 17:55:04

Most jön a sugárhajtású hajtómű működési elvének vitája?
Axiális teljesítmény???
Beszarok rajtatok.

zsosz 2008.02.29. 17:55:25

Kedves Megmondó.
A te autód tüzálló?

AP (törölt) 2008.02.29. 17:59:09

Jajaja én is elképzelem, ahogy mögöttem meggyullad a szuzukis barom!
Hehehehe hötyhötyhöty

jóistenem..

Sikorsky 2008.02.29. 18:13:38

Kereszturi Tamás!

"sugárhajtású helikoptermotor"
"jet-meghajtású helikopter"

Ha ennyire nem értesz hozzá, alkalmazz egy lektort, mielőtt ilyen förtelmes ökörséget leírsz!

agaras 2008.02.29. 18:15:25

jetbike:

youtube.com/watch?v=NFGy-A68_vY

az benne a durva hogy egy sebbesség van benne ezért 100ról 200ra rosszabbul gyorsul mint 200ról 300ra hehe

kkkttt 2008.02.29. 18:35:44

üdv. nektek:
az Y2K ha jól tudom gázturbinás, nem sugárhajtóműves...

kkkttt 2008.02.29. 18:40:30

...ami tényleg olvasztja a lökhárítót.
múltkor láttam a Dscoveryn a riportot.

DR!FT3R 2008.02.29. 18:56:04

Jézus ereje! Ez már betegség! Aszta k*rv@ milyen merevítések vannak az utastérben... Ez télleg betegség...Szegény MR2, mit vétett?

a megmondó 2008.02.29. 19:06:29

ap már bekapta a horgot...

Mikee 2008.02.29. 19:13:15

Üdv!
A helikoptert valószínűleg a munkaturbina hajtja.
Az autót meg lehet, hogy a "láng"
És a gázturbina miben is különbözik a sugárhajtóműtől???
Mert szerintem nemsokban...
LOL

a megmondó 2008.02.29. 19:19:30

ha már így rákérdeztél zsosz,igen az!
már régen bekentem az egészet prolongal,amitől felkeményedett,mint a tarzan sarka!szal nekem nem ártana kettő úr

AP (törölt) 2008.02.29. 19:25:38

Be..
Nem veszitek észre, hogy kezd unalmas lenni ez a dolog?
Meddig hötyögtök még mások kocsiján? Teljesen mindegy, hogy milyen is az..
Jó magyaros szokás szerint mindig a másikra kell ujjal mutogatni, ezért nem halad ez a kibebaszott kurva ország sehova. :)

kkkttt 2008.02.29. 19:27:47

...jogos.
szóval úgy értettem, hogy a gázturbina szolgáltathatja a teljesítményt a légcsavar vagy a rotor számára..itt még egy reduktor is van..az Y2K is ilyen, a kerék van meghajtva a.
..és van a gázturbinás sugárhajtómű, ahol a nagy sebességű gázsugár reakcióereje biztosítja a szükséges tolóerőt. ez a lángcsóvás

repeti 2008.02.29. 19:33:03

Sokféle gázturbinás hajtómű létezik. Javaslom nézzen utána mindenki hogy tisztában legyen vele. A csöves utasszállítókon gázturbinás sugárhajtómű van (angolul turbofan). Ugyanígy hívják a MiG-29-es és a Gripen erőforrását is (angolul turbojet), de azok utánégetősek (afterburner). A légcsavaros utasszállítókon lécsavaros gázturbinás hajtómű van (turboprop). A helikopteren meg tengelyteljesítményt leadó gázturbina (turboshaft). Utóbbi kettőnél nem az a lényeg hogy minél nagypbbat 'toljon' hanem hogy minél jobban hajtsa a tengelyt (a légcsavarét, illetve a forgószárnyakét)

CSL 2008.02.29. 19:36:19

Mikee: Szerintem a sugárhajtómű az úgy nevezett torlósugárhajtómű amiben semmilyen mozgó alkatrész nincs így turbina sincs ezért nem lehet gázturbina. Egy hátránya van minimum 800km/h sebességnél lehet bekapcsolni így csak második hajtóműnek vagy segédhajtóműnek használják vadászgépeken!
Egyébként szerintem ez a gép egy munakturbinána kereket hajtja mert más esetben felesleges lett volna helikopter hajtóművet beleszerelni akkor vadászgépé kellett volna! Viszont lehet csak ez volt kéznél és jól átalakították!:)
Kis érdekesség: www.haditechnika.hu/ARCHIVUM/196803/680303.htm

a megmomdó 2008.02.29. 19:36:59

ap kezdetnek megteszi:)

AP (törölt) 2008.02.29. 20:10:06

Aszittem csak én vagyok vadászgépbuzi.
másodikvilágháborúbuzik is vannak jelen?

Mikee 2008.02.29. 20:11:28

Azt nem tudtam, hogy hajtóművet is buhertak bele.
A torlósugárhajtómű, akárhogy is kell írni, nincs a vadászgépeken.
Mivel az egy szűkülő csövön sűríti össze a levegőt, magasságtól is függ a kezdősebesség és csak nagyon nagy magasságban gazdaságos üzemeltetni.
vagy mi...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.29. 20:15:21

másodikvilágháborúbuzik is vannak jelen?

jelen.

Lestat 2008.02.29. 20:29:09

Akkor talán elmélkedjünk a vadászgépekről, ha már mind ilyen autóbuzik vagyunk, pont témába vág... :) Sőt, térjünk ki a fenti gépjármű (ez még annak nevezhető?) által okozott környezeti ártalmakra is a zöldek kedvéért! Ha elfogy a csont, találunk még biztosan finomat.

bervas 2008.02.29. 20:32:34

Tisztánlátás végett.
A helikoffert a forgószárny hajtja. A gázturbina arra kell, hogy gázt termeljen a munkaturbina számára. Kuplung nem köll, az maga a turbina. Egy-két fokozatú fordulatszám csökkentő áttétel szükséges, hogy emberi fordulatszém érjen a rotorra/kerekekre. A két nagy cső a gázturbinák kipufogó csöve.

A vadász reppelőgépet a gázturbinából kiáramló forró gázsugár energiája hajtja. Pont úgy, mint amikor a vízipisztolyból kijövő víz lökése visszanyomja a tapasztalt júzer kezét.

A nagy utasszállító állatokat általában rövid tollú légcsavar hajtja. Sok rövid lapát van beledugva egy csőbe, hogy jobb legyen az áramlás, kisebb a veszteség. A cső hátánál, középen lakik a hajtó gázturbina.

A kis utasszállító állatokat normál 6-8-10 körüli lapátszámú légcsavar hajtja, amit szintén gázturbina hajt meg, mint a helikopternél.

A torlósugár hajtómű valóban úgy működik, ahogy tapasztalt elődeim leírták. A forró gázsugarat, ami hajtja a gépet előre, nem gázturbinával, hanem a nagy-nagy sebesség és a fifikás alakú cső segítségével összenyomott levegőbe kicsi csapon csorgó, majd meggyújtva elégő kerozin termeli. Nagy-nagy sebességnél a gázturbina nem jó, mert olyan a légellenállása, mint egy kavicsnak.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.02.29. 20:35:26

Mé köll egy sugárhajtómüvet belerakni egy kocsiba?

V8-as láncfürész sokkal kúúúlabb volt...

ommm 2008.02.29. 20:44:59

bervas: "Egy-két fokozatú fordulatszám csökkentő áttétel szükséges"
pofázzak bele, gondolom, ez a reduktor.

amúgy meg ez valamikor egy jó autó volt. most lett belőle egy használhatatlan szar.

Eteroxee 2008.02.29. 20:48:30

Suzukis vagyok... micsináljak?

Nemkellfélninemfogfájni 2008.02.29. 20:49:04

30-40 éve elég komolyan kíséleteztek az USA-ban és a SZU-ban is a gázturbinás hajtású személyautókkal, nem versenyautókkal, hanem polgári kocsikkal. Az M1 tank gázturbinája is a chrysler ezirányú próbálkozásaiból eredezik.

A károsanyag kibocsátás, és a drága előállítási ár miatt bukott el, meg a fogyasztás is durva volt, már az olajválság előtt is túlzottnak tartották (a 6000cm3 -es v8-ak idején). Egyszerűbb és megbízhatóbb mint egy dugattyús motor. Persze tradícionális hajtást szolgált ki a gázturbina, nem a "láng tolta" ezeket a kocsikat sem.

A sebességrekorder járművek viszont már mind "láng tolja" hajtásúak, a Thrust SSC és a régebbi rekorder Thrust2 is. A Bud rakétában meg - milyen meglepő - rakáta hajtómű volt. Ezekre már tényleg ki lehetne rakni a fuck fuel economy matricát, az SSC fogyasztása 5500L/100km körül alakul. Igaz hogy több mint 1200-al megy.

Érdekes, hogy egyetlen 400km/h-n felüli utcai szupersportkocsi sem gázturbinás, sem a veyron sem az ultima aero, pedig elég kompakt hajtás. Gondolom a költségekkel van a gond, meg a károsanyag normákkal.

Lestat 2008.02.29. 20:49:48

Eteroxee, ez még nem ok a rituális öngyilkosságra, sokan túléltük a szuzukisságot már... :)

fury 2008.02.29. 20:50:25

ez Maga "Turbo Boost")))))))ez képes felszállni is..

Eteroxee 2008.02.29. 20:52:01

Kis hátihelikopterek rotorjainak végére szoktak ramjet meghajtásokat tenni. Működik, csak bajosan lehet irányítani a szerkezetet a nehéz rotorvégek miatt

Eteroxee 2008.02.29. 20:57:09

És akkor én még IDE ilyen RAMJETEKKEL jövök! Kis Suzukis Nemkellfélninemfogfájni! Leírod Nekik mi az?

Lestat 2008.02.29. 20:58:12

Lehetne akár hasznosítani a közútkezelőknél is, télidőben a latyak leszárítására... jobb, mint a sózás. Meg biztos olcsó is lenne. :)

Mikee 2008.02.29. 21:01:24

A gázturbina, normál hajtóművön keresztül, nem kifejezetten a fogyasztás miatt nem jó normál használatra, hanem mert kisebb terhelésen nagyon romlik a hatásfoka és csak maximális teljesítmény környékén elfogadható.
A belső égésű motor viszont kisebb hatásfokromlással jóval nagyobb tartományban szabályozható.

Eteroxee 2008.02.29. 21:03:15

Lestat! Hu. Kösz. Csak elképzeltem, ahogy hólyagosodik a csodálatos, egyébként egy autómosós forgókefétől karcos piros lakkozás az Ignisemen!

Lestat 2008.02.29. 21:07:24

Hm, gépi mosást szeretik a suzukik, jaja. Kicsit le szoktam kenni viasszal, az egy időre eltünteti jól. Termék nevét nem írom, mert hátha megdobálnak érte, de drága cucc és Z-vel kezdődik a neve... :-D

bervas 2008.02.29. 21:10:37

Lestat:
Az ötlet működik. Repülőtereket pucoltak Csepel platóra szerelt MiG-15 hajtóművel.
Ha rosszul kezelik, kicit megégeti a betont. Az aszfaltot szerintem simán felgyújtaná :-D

FarkasMbertelen 2008.02.29. 21:10:56

Rég olvastam ennyi baromságot a légi járművekről!

kis tollú légcsavar???????
azok a gárturbina sűrítőjének lapátjai!!!

Megyek külföldre...
A végtelenbe és tovább!!! Hukk
Berci

jürgen baromartz 2008.02.29. 21:11:52

most meg már kereszturi tamás?
idegesítenek ezek az új nevek, semmi összefüggő arculat, semmi egységes stílus. a totalcar olyan lett mint egy átjáróház egy rakás újságíró-wannabe számára.
aszbesztmegbaszta.

ommm 2008.02.29. 21:15:15

ööö, bocs, de a Tamás már régebben be volt mutatva Kari által:
szóval:
Kereszturi Tamás, az új webmester

bervas 2008.02.29. 21:20:31

Berci:
"Kétáramú gázturbina" néven sem ismerős? A rövid tollú légcsavarok a ventilátor fokozat a kompresszor előtt.

Ha pedig gázturbina, engedtessék meg, hogy megemlítsem Pásztor Endre, Bandi bácsi nevét. Már 46-47-ben V1 hajtómű tuningolással tengette napjait, és máig jó erőben van.

Lestat 2008.02.29. 21:30:54

ommm, ez most jogos, de tényleg nehéz már követni ki kivel van... nagy lett a jövés-menés, biza.

jürgen baromartz 2008.02.29. 21:43:40

tudom hogy már kurva unalmas az örökös nyávogás, hogy totalcar így kaki-úgy tré, de...
emlékszem, annak idején hogy örültem péter annának, hogy végre, ha kicsit maszkulin hajlamokkal is, de van egy nő a sok hím között. akkoriban még vitt is színt a dologba, de a legutóbbi bejegyzése... hát nemtom.
na mindegy is, nem idevaló a vinnyogás-fikázás, meg volt is belőle elég. én többé nem hozom fel a témát. (nem mintha hardcore-belsőség kommentelő lennék, de valamiért minden áldott nap idetévedek, többször is)

Lestat 2008.02.29. 21:49:37

Majd kialakul minden, most elég szokatlan a helyzet. Valahogy mindig volt és lesz ezután is...

George 2008.02.29. 22:42:22

Fingós Csiccsolínó, és a többiek: Nem lehet folyamatosan a legeslegjobb teljesítményt elvárni egy laptól (sem). Most éppen egy hullámvölgyben van a Tc, ez van. De én azt mondom tartsunk ki, olvassunk mindig TotalCar-t, ahogy eddig, és akkor majd előbb utóbb (azér remélem inkább előbb) megint ugyanolyan jó lesz, mint nem is olyan régen. Esetleg másképp jó, másokkal. Üdv: George voltam, vagyok, leszek.

AP (törölt) 2008.02.29. 23:07:37

lassan elkezdhettek értékelni.

én legalább mindig türhő vagyok

Kereszturi Tamás 2008.02.29. 23:15:19

Kezdenék egy elmaradásommal: Kereszturi Tamás vagyok február 1-től a Totalcar fedélzetén web- és kiadványszerkesztőként.
Sikorsky gyorsan leleplezte tudásbeli hiányomat e témában, de mentségemre legyen mondva a képek mellett talált angol szövegből (melynek eredete kétséges) következtettem sugárhajtóműre: "2 x T58 General electric Jet engines with afterburners". A további témafejtegetésből kimaradnék, tovább ne rontsam helyzetem.
AP, Scheerti WWII lánctalpasbuziként jelentkezek.

Musaic (törölt) · http://www.musaic.hu 2008.02.29. 23:18:23

A hangjára lennék én nagyon kíváncsi. :)
Az oroszokat se kell félteni azért:
www.englishrussia.com/?p=831

repeti 2008.02.29. 23:26:57

Csak megjegyezném, hogy a sugárhajtómű elég nagy kategória, beletartozik a rakétahajtóműtől a jetski vizet priccoló motorjáig minden. Érdekességképpen: a magyar Jendrassik György már a második világháború előtt/alatt (1938-1941) egy 1000 lóerős légcsavaros gázturbinás hajtómű kifejlesztésén dolgozott, megtévesztésül CS-1 (azaz csónakmotor, hogy a németek nehogy lenyúlják a terveit) néven. Másik érdekesség hogy a Rolls-Royce a világ harmadik legnagyobb, gázturbinás repülőgép-hajtóműveket gyártó vállalata is egyben (a General Electric és a Pratt & Whitney után).

CSL 2008.03.01. 01:40:27

Mikee:
A gázturbina is belsőégésű..

fury 2008.03.01. 04:23:22

"afterburners"...utánégetők))))afterezzünk)))

mattmetal 2008.03.01. 08:03:56

Repszerelő a szakmám....
Olyan a fent található kommentek 90%-a, mint mikor dr. House osztja az igét.
Én kerek szemekkel bekajálom, hugom (pszichológus hallgató) meg összekarmolja magát.
Azért sokat röhögtem.

mattmetal 2008.03.01. 08:09:06

Azért néhány szó:
A gázturbina minden esetben hajtómű és nem a "helikopter MOTORJA".
A rakétahajtómű külön kaszt (nem jet engine), mert nincs szüksége környezeti levegőre.

Ínyenceknek ajánlom:
SR-71 Blackbird hajtóművének tanulmányozását. (Nekem olyan letaglózó, mint az NR 750 ováldugattyúi)

AP (törölt) 2008.03.01. 09:01:03

Én egész pontosan a WW2 német lánctalpasok, a csendes-óceáni légiharcok, illetve az angliai csata iránt érzek buzériát.

Mikee 2008.03.01. 10:14:37

A hajtómű...
Hát itt is vannak fogalombeli problémák.
Hajtómű alatt általában olyan hajtás átvivő szerkezetet értenek, amely nem az energiát termeli, hanem átviszi, átalakítja(autóban váltó pl.)
Repülőgépekben ez már nem ilyen egyértelmű, mert az energiát is a gázturbina adja, és közvetlen az is viszi át...
Szóval érdekes téma...
lol

lol 2008.03.01. 10:26:13

szóval. csak kb a feléig olvastam el ezt a sok butaságot. de sterintem a a kerekeket hajtaná talán arra alkalmasabb (szélesebb) kerekeket raktak volna föl, nem? a másik meg, hogy szereintetek az a 2 kbsztt nagy szűkülő cső hátul a kipufogóóó??? (lol)

ommm 2008.03.01. 13:05:47

AP: msn? beszélgesssünk :)

Nemkellfélninemfogfájni 2008.03.01. 13:35:33

Na, utánanáztem. A kocsi hátuljára írt toyjunkies -nak van weblapja, toyjunkies.com ott hirdetik, van pár érdekes kép is a motortérről.

Tényleg a tolóerő hajtja, legalábbis a "Thrust power by 2 GE T58-3s turbine engines"-ből erre következtetek, meg a motortéri képekből is.

Viszont akkor ez így egy rendkívül alacsony hatáékonyságú módja a T58 motor felhasználásának. Sokkal többet ki tudott volna hozni belőle, ha a turbina kerekeket hajt, mint ahogy a sikorsky-ban a rotor tengelyét, meg az kontrollálhatóbb is. Ez így inkább dragster versenyekre való? Ahhoz viszont elég kicsinek tűnik ez a gázturbina, és gyenge a mr2 is szerkezetileg.

Persze a turbólyuk még mindig egy villámreakció lehet ahhoz képest, amikor megtolja a gázkart és várja hogy felpörögjön a turbina. Meg a a dolog jellegéből adódóan motorfék sincs.

A hatvanas évek végén az inidycarban, F1-ben (Lotus volt és összkerékhajtású) és Le Mans-ban is indultak gázturbinás (nem tolóerőt használó hanem - reduktoron keresztül - a turbina tengely forgásával hajtott kerekű) versenyautók. Az F1-es gázturbinás Lotust Graham Hill és talán Jackie Stewart is vezette. Műszaki problémák miatt halt el, az indycarból meg adminisztratívan kitiltották.

ommm 2008.03.01. 13:50:48

Nemkellfélninemfogfájni 2008.03.01. 13:35:33:

csak itt, csak neked :) enjoy.

ommszem.blog.hu/2007/04/28/kozkinccse_tetetik_2_resz

AP (törölt) 2008.03.01. 14:26:26

Ilyen antiszociális embernek van szerinted MSN-e? :))

nemmind1? 2008.03.01. 14:33:05

nah végre valaki, aki utánanéz a dolgoknak és nemcsak összevissza találgat butaságokat..

ommm 2008.03.01. 15:14:21

AP: ja, tényleg. bocs :)

Nemkellfélninemfogfájni 2008.03.01. 17:05:40

ommm

Köszi, mostmár a háttér és a nevek is helyén vannak a Lotusal kapcsolatban. Jól egyben van a poszt és király a blog is!

A gázturbina ábra honnét való, ha nem államtitok? Gyerekkorom kedvenc rongyosra olvasott Leiner György Autótípusok könyveiben voltak ilyen ábrák, amik valóban elmagyarázták mi hogy működik nem pedig valami "amicuccunkbanhúdemennyibonyolultbizbaszvannaazértilyendrága" jellegű marketing bullshitek voltak, mint a mostani szép és színes, csak épp semmire nem jó robbantott ábrák nagyrésze.

Sajnos a Fittipalids videot leszedték a jutyubról... sux.

ommm 2008.03.01. 18:48:29

Nemkellfélninemfogfájni:

ebből van az ábra:
ommszem.blog.hu/2007/04/21/kozkinccse_tetetik

és kösz, a Fittipaldi videót már megjavítottam.

plac 2008.03.01. 18:54:51

Hat asszem ezeknek se hozza a postas a ngyugdijat, ha sokat probalgatjak ezt a verdat.

fury 2008.03.01. 22:40:33

Pajti-kapcsold be az utánégető,lézervezérlös,foton meghajtású,Turbo hajtás-pajtás"üzemmódot))))))))))))))

Rocko- 2008.03.02. 00:47:45

Musaic · www.musaic.hu 2008.02.29. 23:18:23
ezejket néztem én is. a vonat egy turbinás metrókocis, a hajó meg a álunk található nemezetközi szárnyas, csak nem olyan motor van benne. :)

AP 2008.03.01. 14:26:26
simán, nem benzinnel megy. :D

FarkasMbertelen 2008.03.02. 11:04:19

bervas:

Visszajöttem a zŰRBŐL srácok!
"Ha pedig gázturbina, engedtessék meg, hogy megemlítsem Pásztor Endre, Bandi bácsi nevét. Már 46-47-ben V1 hajtómű tuningolással tengette napjait, és máig jó erőben van. "
Csókoltatom, de Bandi Bá' biztosan nem talált sok mozgó alkatrészt a V1 hajtóműben annakidején...

Csabi · http://www.bernhardt-fashion.hu/ 2008.03.02. 16:18:30

olyan a műszerfala mint KIT-nek :D

Pipi 2008.03.03. 12:27:00

nem egyszerű:D:D:D azért megnézném azt az embert, aki ezt vezetni tudja.

Tshu-hash 2008.03.07. 23:01:12

Ez az autó kb másfél-két éve az eBayen volt eladó. Ha kicsit előbb ráleltek, meg lehetett volna venni olcsó pénzért! :-)
süti beállítások módosítása