Megfelell?

  2008. február 25. - Winkler Róbert Címkék: olvasói levél

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Reggeli kérdés:

Nem élcelődünk olvasóink helyesírásán, hiszen egyrészt az olvasóból élünk, másrészt az olvasónak elég, ha tud olvasni, nem követelmény, hogy írni is tudjon. Megvallom, szeretjük, ha egy kérdés elején van megszólítás, a végén meg aláírás, de ha nem, hát nem. Szóval egy romániai szerverről érkezett a következő kérdés:

skoda fabia combi 1.2htp 2004 es evjaratu megfelell csaladi autonak nem kiscsi a motorja 5 tagu csaladnak

Válasz: szerintem öttagú családnak nem. Szeretem ezt a háromhengeres 1,2-est, de maximum két embernek ajánlanám egy-két kis gyerekkel. Akkor inkább azonos költségvetésből legyen valami régebbi, erősebb autó.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr44353425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dancso 2008.02.25. 09:59:00

huha irni tudni kell :D

pszihó 2008.02.25. 09:59:54

Természetesen nézőpont,pénztárca,életkor,úthálózat hol-mire-mennyit-hányszor használjuk kérdése.

Eleve rossz a kérdés!

feketenap 2008.02.25. 10:01:02

Na igen, a nem magyar billentyűzet ugye.

Ha nem akart hazait venni - bizonyára megvolt rá az oka - lett volna valóban sok előnyösebb választás a csaladnak.
Fabia fanok kíméljenek!

ommm 2008.02.25. 10:03:24

1.2 HTP kettőnél több személlyel harmatos. kombiba nem való, igen, tudom milyen, cégautóként volt szerencsém.

Fabiás hülyegyerek ;) · http://www.vikiszava.net 2008.02.25. 10:10:01

Én BMW-ket meg Alfa Romeokat szoktam alázni az 1,2-es Fabiámmal. Senki ne mondja rá, hogy gyenge, mert nem igaz! Emelkedőn öt személlyel, szembeszélben 195-öt mentünk vele, és még bírta volna, de le kellett lassítani, mert egy M3-as feltartott.
Különben is, ha egy Fabiának úgy igazán odalépnek, el lehet felejteni a gyári teljesítményadatokat.
:)

hurkahab 2008.02.25. 10:11:01

Bazz ha nincs körítés meg magyarázat, az életbe nem jöttem volna rá, hogy mit akar az idézet írója... Hm. Azért nem árt, ha tud írni az ember. Nagyobb félreértések, viták is születhetnek abból, ha valaki hülyén fogalmaz.

1.2 kombi dinamikája súrolhatja a Daewoo Tico-ét. :)

AP (törölt) 2008.02.25. 10:12:07

Ez nem a Segitsetek tunningba!!!! :))

kaczpeti 2008.02.25. 10:14:45

Édesapámnak van 1,2-es háromhengeres, 47 kW-os kombi fábiája. Arra elég, hogy közúton szigorú 90, autópálya 130, sebességet tartson vele. 5 tagú családnak szűkös lehet, de költöztem vele már koleszra Lipcsébe, 4 személy és semmi hely a kocsiban a csomagok miatt. Kibírta, elvitt mindent rendben.

Bandi 2008.02.25. 10:19:14

És most jön az h 220-at mentem az 1.2-es Fábiámmal,de még ment volna, ha felment volna 220-ig.Jah és 4 litert eszik ilyenkor.

Gábor 2008.02.25. 10:26:55

Igen Bandi, megy 220-at, 1,2-sel, csak repülőből kell kidobni és akkor tényleg nem eszik sokat! :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.25. 10:30:41

Az 1.2-es háromhengeres iszonyatosan gyenge, pláne kombiban. Az 1,4-es 16V-s viszont egész jól megy, persze nem sportautó. De ilyen motorral már talán vennék kombit.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.02.25. 10:30:42

Az 1.2ccm 3 hengeresek köztudottan termelik a benzint....
Ezért nem kell tankolniuk soha.
Úristen,mi lesz ha gyártásba kerül a fiat 2 hengerese? :)

XJS · http://www.ae86.hu 2008.02.25. 10:42:29

off
a mai mazda6 kombi cikkben benzines motor alatt van dizeles felirat
on

feketenap 2008.02.25. 10:44:55

BeeTm: úgy tudom, a Fiat kéthengeres turbós motoron dolgozik. Biztosan nem fogják beletenni a Lineába vagy az Albeába. Elég távol lesz a kispolák fílingtől szerintem.

apamacko 2008.02.25. 10:48:52

1.4-16V kell venni vagy ha régebbi akkor a jó öreg skoda blokkost ! (1.4/68Le)
Szerintem ! OHV rulez :-)

zerozero 2008.02.25. 11:00:38

Fabiás hülyegyerek ;)

ajánlom figyelmedbe a következő oldalt :-D

1.2 Fabia adatai :
www.osszesauto.hu/prg/autoinfo5.kk?fnMID=32760

zerozero 2008.02.25. 11:02:59

Gyorsulás 0-100 km/h (mp): 18.4
Végsebesség (km/h): 151

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.02.25. 11:12:43

195 mit? Fábiás, hmm, illeto'' balekra vette az urakat, a mértékegység lehet bármi. Egyébként mi a baj azzal ha egy jármu'' lassabban megy pakolva mint u''resen?

pszihó 2008.02.25. 11:18:13

Szerintem unalmas hogy mindenki a lóerőktől várja a megváltást,aztán órákat tölt a dugóban egy 535i-vel!

De persze a fabiás a hülye!

Lowtyo 2008.02.25. 11:21:04

Ha élcelődsz azon, hogy megfelell,
A román srác majd jól megfejel.

zerozero 2008.02.25. 11:22:53

A sebeség mértékegysége a m/s ami jelen esetben nem igazán valósághű...

mile/h azt hiszem hogy szintén kizárható azért még se enzo-ról van szó.

Így marad a km/h :P


Azonkívül a gyorsulást mérhetjük lehulló falevelek számában is, ha ő nyeri a versenyeket a Bömösök és Alfák ellen állandóan.

zerozero 2008.02.25. 11:29:38

pszihó

Igazad van, de én meg azt nem szeretem amikor kicsit jön a meleg, a köszörűben bekapcsolja a kedves tulaj a klímát, kényelmesen hátradől, esetleg rákacsint a szökére a járdán, aztán kedves falábú barátunk lefullad :D

bkmsek 2008.02.25. 11:32:17

Magyarul (próbált meg) csóró írni, akkor miét kell románozni? Mi van, ha magában minden este elmormol egy "vesszen trianon"-t :p

www.hasznaltauto.hu/1754309_mitsubishi_sigma_1994

Tessék, családi autó. A különbözetből meg eltankolsz- súlyadózol egy darabig.

karlmann 2008.02.25. 11:34:22

Az, hogy kinek mi a megfellellőő azt mindenki döntse el saját maga: kiscsi egy ilyen motor vagy nem.

pszihó 2008.02.25. 11:39:55

Zerozero !

Lefullad?

Én vidéken lakom,de az országutakon 70-el araszol a kocsisor,a kisvárosban meg 30-40-el.
Erre bőven elég a fabia.Pestre meg pláne!

Ha meg néha autópályázni kell,még oda is elég mert az tele van kamerával.

Nem jaszkari az biztos,ide meg autóbuzik járnak oszt lenézik.
Ezen én nem lepődők meg, szerintem az autóbuzik az egyik leggyöpösebb csapat,akik soha nem fogják megérteni a sima közlekedőket,akik arra használják az autót amire való.

Van akinek nincsen szüksége farokhosszabbítóra!

Magyarvagyokesakkor? 2008.02.25. 11:47:18

Nem ertem, hogy az ineterneten kiterdekel a helyesiras es miert!? Akkor mar inkabb a szabadszajusag nagyobb gond. Az internet egy informacios kozeg, nem egy protokol megbeszeles. Kit izgatnak az ekezetek. Hasznaljak hivatalos levelekhez, konyvekhez. Itt az informacio a lenyeg, nem a csomagolasa. Arrol nem is beszelve, hogy szegeny levelironak konnyen lehet, hogy nincs is kurva magyarbetus klaviaturaja odakint. Es akkor mi van ? Valoban a helyesiras a legfontosabb?

Hózentróger 2008.02.25. 11:49:34

Nekem 1,4 16V-s 5 ajtos Fabiam van, ezzel kisebb motorral buntetes a kocsi, probaltam. Az enyem arra eleg, hogy normalisan kozlekedjek vele, de semmi extra. 1,2 kombiba? Meg az otajtosba is harmatos.

Hózentróger 2008.02.25. 11:50:39

"ezzel kisebb" = ennel kisebb

kaczpeti 2008.02.25. 11:53:28

nem az ekezetek hianya borzaszto (nekem is igy egyszerubb es gyorsabb), hanem a megszolitas es az irasjelek hianya. Legalabb egy "Szevasz" lett volna az elejen, benne vesszo a vegen meg kerdojel.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2008.02.25. 11:55:49

Hmm... Olvasót basztatni az álmoskönyv szerint nem túl bölcs szokás. Főként akkor, amikor bőven volna mit söpörni a saját portán. Lehetne, hogy mondjuk pölö P. Annának valamelyik írástudó felvilágosítást nyújtana a személynevek előtti névelőhasználat rejtelmeiről? És persze minden más újságírónak látszó számára is, akinek erre szüksége vagyon. Nevezthetnők ez mondjuk az 'Orosz doktor emlékprojekt'-nek...

zerozero 2008.02.25. 11:56:59

Én pontosan pestre gondolok. Azért fulladnak le a mazsolák, mert vissza fogja a motort a klíma, ez látszik az alapjáraton is amikor álló járműnél bekapcsolod, egy pillanatra esik a fordulatszám. (persze kis motorokról beszélek)

persze hogy elég, csak aki halmozottan béna annak egy átok lehet szerintem :D
Nem beszélve arról hogy hiába szütyögsz 5fő plusz a csomagok, jön egy nagy kamion a maga 400-600 lovával leelőz, aztán jön a nyöszörgés hogy jajj már megint a "köcög" kamionos előz a pályán... dádá


Én nem is engednék kis motorhoz klímát szerelni mert közveszélyes, megvan a véleményem a kis ccm+turbo párosról is, pl: kereszteződésben na de az egy másik téma lesz :)

camell 2008.02.25. 12:06:17

Magyarvagyokesakkor?: nem,nem az a legfontosabb, de akkor is: szerintem aléap, hogy valaki tudjon helyesen írni. Nekem bántja a szemem. És a véleményem is megvan róla...

camell 2008.02.25. 12:07:46

Bocsánat, alap akart lenni...

zerozero 2008.02.25. 12:10:12

camell

"Bocsánat, alap akart lenni..."

Ugye ugye... :P csak viccelek

pszihó 2008.02.25. 12:13:13

Zerozero !

Amelyik kocsi tudja a 95-öt,azt nem előzik meg a kamionok!/tachograf/

Az utak tele vannak jóval gyengébb dinamikájú járművekkel /szinte az összes haszonjármű/ -akkor őket is kitiltathatod!

Egy halmozottan bénát nem a kocsi lóerejével kell kompenzálni,mert az inkább fordítva sül el!

Egyszerűen nem kell neki jogsit adni!

pszihó 2008.02.25. 12:16:22

'a kis ccm+turbo párosról is, pl: kereszteződésben "

Ha arra célzol hogy azt is lefullasztják,akkor nem sok fogalmad lehet miben más egy turbós kocsi karaktere!

papracing 2008.02.25. 12:34:54

Ne fárasszatok mááá kéccázzal menő meg öt litert evő egykettes fábiákkal he!
Ha így lenne nem OCTAVIA RS t vettem volna!!!!

zerozero 2008.02.25. 12:39:50

2.5 d kisteher lazán megy 10mp-es sprintet. Ha átmegyünk a 3,5t megengedett legnagyobb ösztömegű gépekhez, megpakolva lehet hogy nincs nagy dinamikájuk ez igaz. Üresen igen csak meglepődnél, hogy otthagynak :)

turbó: indítás után 30mp-ig hagyni kell alapjáraton járni a motort, (leállítás elött is) hogy a megfelelő kenés eljuson a turbóig, és ne süljön be. Átlagos turbó 1200-as fordulattól működik. Amíg nem éri el a szükséges fordulatszámot az autó, addig biza úgy megy mint egy csiga. Ezt köznyelven úgy hívják hogy turbó lyuk. Ez az életben így néz ki: padló..., mint ha nem történne semmi, utána hátbaver és tol. A turbólyuk miatt építik most már egy kis és nagy feltőltövel a komolyabb autókat. így még kisebb lesz az a szegmens amiben az autó "halott"

Ha bárkinek más a véleménye, tapasztalata, nyugodtan jelezze, mert mindig nyitott vagyok mások véleményéből, tudásából tanulni.

Rocko- 2008.02.25. 12:45:25

Magyarvagyokesakkor? 2008.02.25. 11:47:18
az ékezet le van szarva, a helyesírás nem. és pontosan azért, mert ha nem tudod kibogarászni a másik mondanivalóját, mert értelmezhetetlen az írása, nos, az gáz.

Leegor 2008.02.25. 12:55:56

Na, akkor itt most megszólítva érzem magam, mint aktív 1.2 -es Fabia használó.

Öt személynek már maga a Fabia is kicsi, maximum 2 felnőttnek ajánlott + 1-2 kisebb gyerek elfér.
Az 1.2 motor nem olyan gáz, ha az ember tudomásul veszi, hogy ezzel sportolni nem lehet, de a sebváltó sűrű kapcsolgatásával városban meglepő dinamikát lehet kicsikarni belőle. A hangjától eltekintve én szeretem nagyon.
Autópályára viszont kevés, max 140 az utazója, efölött szomjas és hangos.
Ja és nem termeli a benzint, hanem galád módon 6 litert megeszik belőle 100 kilométerenként. Városban.
1-2 embernek városi szaladgálásra, évente pár hosszabb útra bőven megfelel, nem kell foglalkozni a "tizenöt éves BMW-m van, és megeszlek reggelire kisköcsög" típusu emberekkel. Ennyi.

Zébé 2008.02.25. 12:59:06

Az szép és jó, hogy városban araszoláshoz minek az erős autó. De egyszer legyél olyan helyzetben, hogy "menekülni" kell egy necces helyzetből. Nincs annál rosszabb érzés vezetés közben, mint amikor nyomsz egy padlógázt, az autó meg nem akar moccanni. Erős autóval lehet lassan is haladni, gyengével nem lehet gyorsulni.

Mastadoc 2008.02.25. 13:16:38

Múltkor az érdi emelkedőn akartam letúrni egy 535i-t, olyan 150 km/h körül, az amerikai importos MB1000-es csodámmal, amikor belenézek a visszapislogóba, hogy szabad e a pálya és meglepődve konstatáltam, hogy egy kamion előz, mint a szakramentum! Csodálkoztam is gazdagon, hogy lehet ez. Akkor értettem meg, amikor észrevettem, hogy egy 1.2HTP vette őt vontatókötélre.

pszihó 2008.02.25. 13:19:23

Zerozero !

Köszi az előadást,2.8 td ivecó daily-vel járok!De jártam jumperrel is,tökmindegy hogy megy üresen,azért van hogy megpakolják és szállítsanak vele.
Az ifákat,régi 10 tonna körüli teherautók,nyergesek látom nem jutottak eszedbe,azokat lazán leveri a fabia akárhányan ülnek benne.Sőt!
Az ivecómat üresen is!

A turbós kocsikon,főleg a személyautókon már alig érezni a turbólyuk nevű hatást,induláskor az alapnyomatékuk semmivel sem kisebb mint a szívóké.

Ez a turbóprobléma érdekes módon csak nálad merül fel,a baleseti okok között szerintem nem szerepel a turbólyuk!


Zébé!

Kicsit unalmas hogy a 'menekülés"-ssel példálózik mindenki,hogy nem biztonságos a gyenge autó.
Akit a kocsija ereje húz ki a szarból,az igencsak elkalibrálta magát,úgyis előbb utóbb belefut valami gixerbe!

Jetfighter 2008.02.25. 13:26:07

Úgy látszik, kihagytátok a "kiket nyomtam le röhögve" téma legjavát, vmelyik Index fórumról. Bejelentkezett egy csóka, hogy neki ugyan csak egy sima ezres Suzukija van, de a múltkor pár méterrel elkente egy M3-as BMW száját, sőt, városban fej-fej mellett gyorsult egy Ferrarival. Autópályán meg szinte bárkit otthagy, amikor csak akarja, igaz, akkor már sokat fogyaszt a gép és elég zajos.
Na, amit utána kapott, el lehet képzelni.:)
És akkor... "Igazatok van, tényleg nem égetem magát tovább. Jó az idő, léptem motorozni, csá: GSX-R..."

Leegor 2008.02.25. 13:29:40

Akik a HTP teljesítményét fikázzák:

Van itt nekünk a cégnél egy kulcsos autó, amit elég sűrűn szoktam vezetni, majd' minden nap megyek vele.
Fabia Combi 1.9 SDI
64 LE, szívódízel, 200 ezer fölötti km.
Na az lassú. Ha visszaülök a sajátomba, mindig repülőgépben érzem magam :))

Hózentróger 2008.02.25. 13:35:22

Nem olyan hulyeseg az a 'menekules'. Konnyen kerulhetsz olyan szitubab, hogy tenyleg az eros autod huzhat csak ki belole. Nekem nem volt penzem dragabb, erosebb kocsira, mint az 1,4 16V Fabia, igy bizom a szerencsemben.

1,9SDI tenyleg ganaj, 1,2HTP-t meg egyedul probaltam ki, eshat, nem jo, egyszeruen nem jo, mondjuk ki. 1100kg az otajtos, ebbe keves az ereje.

Zébé 2008.02.25. 13:35:25

pszihó:
Arra még nem gondoltál, hy azért példálóznak olyan sokan ezzel, mert tényleg így van? Ha unod, ha nem. Mit értesz az alatt, hogy "elkalibrálta magát"?
Az nagy tévedés, hogy csak saját hibájából kerülhet kellemetlen szituációba az ember. Márpedig akkor nem árt, ha van egy erős autó alatta.

gergoke · http://gergoke.hu/ 2008.02.25. 13:35:48

HTP = Hiába Taposod Paraszt

A fentinek a forrása az egyik ismerősöm, aki pont a bejegyzésben szereplő márka és modell (Skoda Fabia 1.2 HTP kombi) tulajdonosa.

pszihó 2008.02.25. 13:41:08

Zébé!

Légyszives fejtsd ki,hogyan menthet meg a kocsim ereje,egy más által okozott veszélyhelyzetből!

Hózentróger 2008.02.25. 13:43:37

pszihó 2008.02.25. 13:41:08:

Ugyan nem vagyo Zebe, de:

Utazol a kocsiddal 90-nel. Idiotagyerek elkezd elozni teged kanyar elott. Mar pont melled er, amikor hirtelen felbukkan a szembejovo. O tapossa a feket, te meg ertelem szeruen a gazt (lehet forditva is), hogy visszaferjen moged. Ez csak egy pelda volt, hirtelen ez jutott eszembe.

Zébé 2008.02.25. 13:47:36

pszihó:
Mondom, úgy, hogy ki tudok lőni a necces helyzetből. Nem értem, mi nem érthető ezen.

pszihó 2008.02.25. 13:48:35

Zsiráffül!

Roppant gyakori szitú,adjunk mindenkinek 200 lovas kocsit,aztán nézzük meg a statisztikákat egy év múlva!

Hülyeség,minthogy a példád is az!

pszihó 2008.02.25. 13:51:36

Zébé!

Érthető,de nem életszerű!


Érthető?

Egy kamionsorban a 4-es úton egy fabiás a seggén marad,nem előzget!

Ergo-biztonságosabb mint egy e 500-al előzgetni!

Ez érthető?

Lowtyo 2008.02.25. 13:51:37

Zébének igaza van. Biztos mindenkivel előfordult már, hogy picit elnézett egy előzést. Ilyen esetben bizony jól jön egy kis plusz kraft. (persze biztos vannak olyanok akik még soha, meg Ők a perfekt csávók stb...)
A másik pedig, hogy maga az előzés is biztonságosabb egy erősebb autóval, mert hamarabb vissza tudsz térni a saját sávodba.

Jaj remélem mindent helyesen írtam, mert a winkler kigunyul.

sólyom 2008.02.25. 13:51:58

Banyek, nem hogy örülnétek, hogy Romániában is olvassák a lapot...
Egyébként meg a románok nem tudnak megyarul sem írni sem olvasni. Csóró gyerek lehet hogy vegyes házzasságban született Romániában, így az egyik szülője magyar. De valószínű, hogy nem a magyar szülő volt a dominánsabb, így nem magyar iskolába iratták a gyereket, ezért csak otthon használta a nyelvet.már amennyire.
Egyébként pedig meglepően jók a már felújított főutak Romániában. Székelyudvarhely és Csíkszereda között simább az aszfalt, mint az M3-ason! És csak a kopóréteg legalább 15 cm...

Zébé 2008.02.25. 13:52:43

Na, eszembe jutott egy konkrét:
Autópályán mentem, reggeli órákban. Látom ám, hogy egy nyerges a tartályos pótkocsijával igencsak furcsán "imbolyog", ki-be a szélső és a leállósáv között. De néha bejött a belsőbe is. Szerintem aludhatott a sofőr, vagy a jófranc tudja, mi lelte. Én dudáltam, de nem sok foganatja volt. Megpróbáltam valahogy megelőzni, nyilván balról, a belső sávban. És akkor odaértem mellé (ő amúgy 80-nal ha mehetett, nem volt reális, hogy leszakadjak tőle), ekkor hirtelen megint elkezdett a belsőbe jönni. Ha akkor nem tudok hirtelen kilőni a járgánnyal, akkor nem tudom, hova kerülök, hogy csak az elválasztóra és onnan kórházba, vagy már egyenesen a temetőbe.

Lowtyo 2008.02.25. 13:56:02

Kérdezzétek a biztonságmániás svédeket miért raknak erős mocikat az autóikba.

pszihó 2008.02.25. 13:57:26

Zébé!

Oh ez milyen gyakori eset!
Még kiderül,hogy a gyengén motorizált autók arányaiban sokkal több,és a 'nagy sebesség' miatt súlyosabb baleseteket okoznak,és szenvednek!

A motorosokat könnyen kihúzza a lóerő a szarból,mégis sokkal több a baleset.
Miért?

Mert a lóerő csábít a száguldozásra!

Zébé 2008.02.25. 13:59:08

pszihó:
Te most arra reagálsz nekem, amit írok, vagy csak úgy írogatsz össze-vissza? Ki a franc írt itt a 4-esen a kamionsorról? Mert én nem, az biztos.
Az életszerűséget pedig nem te döntöd el, hanem az Élet. Az pedig már eldöntötte.
És olyanról nem hallottál még, hogy nem adják meg az elsőbbséget? Bemész a szituba, látod, hogy jönnek, de a világért sem gondolnád, hogy nem fogják megadni. És amikor bent vagy, látod, hogy nem fog megállni... na akkor mit csinálsz? Nem életszerű?
Másik példa, bár tudom, biztosan nem életszerű :-/ Budai alsó rakpart, jövök dél felől, kanyarodok balra a Mozaik utcába. Egy ideje itt már lehet menni egyenesen is, meg szemből is jöhetnek. Sötét van már ráadásul, lámpák azért vannak. Nekem külön balra kanyarodó sáv, zöld a lámpa. Aztán mégis bejön a barom szemből, de annyival, hogy a kanyarodás megkezdésekor még nem is látszott. Nem sokon múlott, talán csak néhány lóerőn, hogy még el tudtam húzni az autóm farát előtte.

pszihó 2008.02.25. 13:59:25

Lowtyo!/ne fárassz/

Képzeld arabok törekednek a legjobban a biztonságra!
Nézzd meg mikkel száguldoznak!

Zébé 2008.02.25. 14:02:40

pszihó:
Látom, vágod a lényeget... szóval, nem az a gázos abbana történetben, hogy épp egy nyerges himbálózik össze-vissza, hanem hogy ilyen sávok közötti "úszkálás" bizony gyakori. És az ilyeneket -az álmoskönyv szerint legalábbis- jobb minél előbb megelőzni, mert ha mögöted vannak, nem tudnak már neked bajt okozni.

"A motorosokat könnyen kihúzza a lóerő a szarból,mégis sokkal több a baleset.
Miért?

Mert a lóerő csábít a száguldozásra!"
Bocs, de ezért csak kiröhögni tudlak. Nem értesz ehhez, feleslegesen próbálunk meg vitázni.

pszihó 2008.02.25. 14:02:57

Zébé!

Szerintem inkább te nem olvasod el mit miért írok!
Mérlegre kell tenni a lóerő nyújtotta biztonságot,a negatív pszihológiai hatással együtt.

Szerintem ez utóbbi veszélyforrás,és gyakrabban okoz balesetet!

Érted?

pszihó 2008.02.25. 14:06:25

Zébé!

Van egy 650-es nagymotorom,azzal nem lehet lassan menni!
De én ezt nem érthetem csak te!

Akkor én itt befejeztem!

Lowtyo 2008.02.25. 14:07:33

Egy jó arab autónak nincs párja!
hahaha...

Zébé 2008.02.25. 14:07:50

pszihó:
Szerinted gyakrabban okoz. Meg szerinted az is ritka, hogy szabálytalanul, figyelmetlenül előznek.
Msfelől pedig nem csak a farokhosszabbító pattogó sportautók tudnak erősek lenni.
Tényleg, mesélj, kérlek az arab autógyártó óriásokról, ha már így szóba hoztad őket! ;)

Hózentróger 2008.02.25. 14:08:09

pszihó:
en nem szeretnek szemelyeskedni, de most itt magyarazod be magadnak, hogy a 60loeros autod biztonsagosabb, mint mondjuk egy egyanolyan, 100 loerosben? Egyebirant nem magatol a 200 loerotol lesz veszelyes az eros auto, hanem a barom vezetesi stilustol. Latnad anyamat apam 2,4-es Accordjaban. Korrekt 90-et tartja az uton, es nincs benn kenyszer, hogy tapossa neki.

zerozero 2008.02.25. 14:08:26

Azt nem értem hogy jutottunk el a városban tötymörgő, melegben klímát használó papitól aki első tavaszi klímázása után rögtön lefullad, a nem dinamikus, megpakolt kamionokig...
(amiről tudjuk jól hogy nem fog gyorsan elindulni, de nem is fog egy nagyot bólintani és megállni mert lefulladt, aztután megkeresni a titok gombját, és elindulni úgy hogy addigra már bepirul a lámpa neked.)

Pontosabban a nyegesvontatóig ami rakodásra alkalmatlan, de ha hozzá teszünk egy félpótkocsit akkor lehet egy 40t szerelvényről beszélni. Tény és való ez nem fogja hozni a 18mp-es gyorsulást, Amúgy 1 percig mehet többel is mint 90km/h nem rögzíti a digitális tachograf.


Ha megpakolt kisteherrel jársz, akkor tudnod kell azt az érzést amiről ZÉBÉ és Én is beszélünk... kereszteződésben erőtlenül menni mondjuk balra akarsz befordulni... amikor jobbról balról jönnek mint az állat, és vagy elkapod a ritmust vagy csatt :)

(Igen van mackósajtod)


Azért ne térjünk ki most a Buszokra és a nagy alvázkeretes vasakra, mert nekik aligha lesz bajuk abból, hogy elszámolták magukat, míg a fábiában pont a gyerekeid látják kárát annak hogy turbólyuk vagy erőtlen autóban ülnek :S

turbólyuk igen is elhangzott több tc-s videóban is ÚÚÚÚÚÚJ autóknál. Azt is értem hogy szívó motor is ugyan olyan gyönge alul, de azt tudja az ember hogy gyönge (50le) és nem arra van felkészűlve hogy (80le)

Mind1 látom már 3man próbálunk magyarázni neked valamit de nem érted meg.

pszihó 2008.02.25. 14:08:51

pszihó:
Gratulálok a mocidhoz! Itt mi most autókról beszélünk épp, de ne zavartasd magad! ;)

Zébé 2008.02.25. 14:11:09

Bocs, a pszihó 2008.02.25. 14:08:51 én voltam, csak félrenyomtam.

pszihó 2008.02.25. 14:17:43

Akkor beszélgessetek tovább a közveszélyes fabiákról,hamár a nevem olyan jól fekszik valamelyiknek!

Az ember azért hoz fel példákat,hogy alátámassza a véleményét,de ha valaki ezt nem érti joggal kérdezheti mit keres itt motor!

Minthogy elbeszélgethetünk honnan szerelvény a szerelvény,biztos ez itt most a lényeg!

zsosz 2008.02.25. 14:18:38

Volt 60 le-s kombim f astra, soha többet lassú autót, nem volt vele semmi baj csak a teljesitmény hiánya miatt cseréltem le. üdv

pszihó 2008.02.25. 14:23:43

Zébé!

'Képzeld arabok törekednek a legjobban a biztonságra!
Nézzd meg mikkel száguldoznak"

Erre jönni az arab autógyártás számonkérésével,kötöszködésnek hat!

Rosszul látom ugye?

kkkttt 2008.02.25. 14:24:26

igaz, még digitális tachográf előtt,...de a 36-oson Tiszavasvári és Nyíregyháza között én olyan 100 küröl mentem, de a Révészes nyergesek rendre beelőztek...igaz üresek voltak. de akkor is...rohadtul nem érdekelte,hogy szembe előzött. Gondolta úgyis fékezek, ha nem akarom hogy lenyomjon az árokba a pót.

Gianni 2008.02.25. 14:25:36

szasztok!
nekem egy 1.2es verziójú 16Voltos B corsam
van óra szerint mentem vele 185káemhát és igen 10 lityi fölött fogyasztott mindezt persze hátszéllel...de se klímával se klíma nélkül nem képes bmwket merciket és suzukikat sem legyorsulni ezért nem is probálkozom no power no problem.hova siessek???

kkkttt 2008.02.25. 14:28:52

185-nél szerintem már egy olyan 10% körül csal az óra. Legalábbis nálam. Legalábbis egy F Astrában, gps-el összehasonlítva.

pszihó 2008.02.25. 14:32:03

Autóteszt !

Hát ez szánalmas reklám ide pont szükséges!Egy fórum közepébe egyétek mi?

Gianni 2008.02.25. 14:36:56

ja és szerintem az embereknek megkéne tanulni rendesen vezetni...mert a sok kancsó nem ismeri a sebességváltót az új autók már nem nyomatékból mennek hanem lóerőből kiv. a dieselek ezért pörgetni kel őket erre a sok marha alapjáratról várja a hátba csapós gyorsulást és 5.ben próbálnak meg előzni 60nál...na ez a baleset veszélyes!!!!

Lowtyo 2008.02.25. 14:40:59

"Kérdezzétek a biztonságmániás svédeket miért raknak erős mocikat az autóikba."

"Képzeld arabok törekednek a legjobban a biztonságra!
Nézzd meg mikkel száguldoznak"

Szerintem ratad kívül mindenki érti mi a hiba kedves pszihó

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.25. 14:42:51

AP 2008.02.25. 09:57:28
"Made in Romania

ennyi"

Ez az egy dolog szokta kiütni nálam a bíztosítékot. Szóval: Húzzál vissza a jó kurva anyádba a szaros szuzukiddal együtt te kis senki!

Magyarvagyokesakkor? 2008.02.25. 11:47:18

Te meg mekkora gyík vagy. Szerintem magyar ember magyarul írjon helyesen. Én így interneten keresztül ebből állapítom meg, hogy ki mennyire művelt. Aki azt a szöveget írta, az valami 8 osztályos proli, eladta a nagyszülei házát, s most fábiát akar venni az árából.
Az ékezet más kérdés, ékezet nélkül is meg lehet állapítani, hogy valaki helyesen ír-e. Nekem angol windózom van, angol billentyűzettel, és mégis használok ékezetet. Sőt SMS-ben is.
üdv
megszalott -made in romania

pszihó 2008.02.25. 14:45:48

Lowtyo!

Mivel főként amerikai piacra gyártanak,nem igen menne kis mocival!

A biztonságmániás svédek gyártottak a nyolcvanas évek elején rönyó 1.3/dacia motorral is kis volvót.

De a v40 kombi 1.6 sem egy lóerőbajnok!

A 4.4-es v8-at egyébként a yamaha tervezte a fordnak-ami ugye megvette a volvót!
A svédek Összeollózzák az autót és nem gyártják!

Gianni 2008.02.25. 14:48:07

nekem szorul a billentyűzetem már mint a gombok rajta.ezért nem indig azt írja amit én szeretnék és igen a kell két elles...

ommm 2008.02.25. 15:09:18

hmm...valahogy félresiklott a beszélgetés.
az 1.2 HTP motor a maga kategóriájában nem rossz. High Torque Performance, és tényleg nyomatékoasabb, mint literes v. 1.2-es társai (akkoriban, mikor kifejlesztették legalábbis az volt).

de! a Fabia Combiba nem való és kész. Egy kombiba, ami azért az, mert alkalomadtán több ember megy sok csomaggal valahová. nonszensz és ellentmondásos.
nem akarok senkit megsérteni vagy lebecsülni, de érdemesebb egy kicsit többet rákölteni és venni egy erősebb motorizáltságú modellt.
azt pedig, hogy ha haladni is akarunk, nem csak menni, akkor szarrá kell taposni és sokat fogyaszt (kategóriájához képest!) már nem is kell felhozni.
a kisautósok örök fegyvere. kis motor-kis fogyasztás.

hát, amióta kis motorm van, aóta csak egy "lófasz"-szal intézem el ezeket a hülye érveket. és ne jöjjünk katalógusadatokkal.
a motor min. 2 literes.
tapasztalaton alapuló szubj. vélemény.

Hózentróger 2008.02.25. 15:15:55

ja, hat szerintem is.

Benzinmotorbol minimum 2.0
Kozos nyomocsoves dizelbol minimium 1,6

Csak nekem sem tellik 2.0-ra, ezert is vettem az 1,4 16V-t, ami mar egy kicsit megy is. Amugy szerintem kevesebbet eszik, mint a 1.2 HTP.

AP (törölt) 2008.02.25. 15:17:42

saját tulajdonban még nem volt olyan kocsim, ami 14.5 másodpercnél jobb időt futott százra, oszt még mindig élek

ez hogy lehet?

pszihó 2008.02.25. 15:18:34

Ommm!

Én el tudok képzelni többféle embert is akinek pont szinkronban van a képességeivel,igényeivel.Nem ritka az a 70 éves sofőr,aki évi pár ezer kilómétert megy,ritkán pár kilóméteres szakaszokon pl: hétvégi házhoz,horgászni stb.
Esetleg kezdőjogsis egyetemista diáklány,elnavigál vele ide -oda.

Nehéz az ő fejükkel gondolkodni?

Csomagtartó,max 80km/h,gazdaságos hülyebiztos olcsó újautó.

AP (törölt) 2008.02.25. 15:20:35

"a kisautósok örök fegyvere. kis motor-kis fogyasztás."

ez nem fegyver.. ezért vették!

Lowtyo 2008.02.25. 15:20:59

AP

Szar az órád. :)

De most komolyan. Suzukid van. Élet az? :)

ommm 2008.02.25. 15:21:15

nem, nem...hangsúlyozom, hogy saját szubj. vélemény.
nincs ezzel semmi gond. megvan a célközönség (különben nem gyártanák).
a gond ott van, amikor bizonygatni kezdik, hogy de mennyivel jobb, mint bármi más.
písz

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.25. 15:21:31

Hogy on is legyek:)
Egyik barátomnak van 1.2 HTP. Nem olyan rossz az. Ha kevés pénzem lenne adókra, akkor inkább egy ilyen, mint egy logan 1.4.
A sedan szerintem csunya, a kombiba kicsi ez a motor, de ki lehet bírni. Szerintem fábiából a kombi a legszebb.

pszihó 2008.02.25. 15:22:16

Megjegyzem az én személyautóm 2.0 benzines,de attól még nem tartom hülyének azt aki ilyennel jár.

Sőt nem is érezném katasztrófának ha ilyennel kéne járnom.
5 percel előbb kell indulni,aztán haladni normálisan!

Baromi balesetveszélyes!

peti 2008.02.25. 15:22:43

pszihónak és kkkttt-nek üzenném,hogy a tachográf és a sebességkorlátozó két külön dolog...

AP (törölt) 2008.02.25. 15:22:50

Csak kijött a román kollégából is az állat..

Helyes helyes, viselkedj úgy, ahogy a románoktól elvárható.

Nézzétek meg a négyes főúton, miket művelnek a tetves románok.
Olyan előzésekbe mennek bele, amik folyamatosan csak az őrangyalnak köszönhetően nem végződnek tragédiával.
Bunkók, na.

zerozero 2008.02.25. 15:25:48

Gianni

"szasztok!
nekem egy 1.2es verziójú 16Voltos B corsam "

mi az hogy 16 voltos? :)))

16v az azt jelenti hogy 16 szelepes a motor, amiből könnyen kiderül hogy neked 3 helyett 4 hengert tettek bele :)

Amúgy 12 voltos elektromos rendszer van az autódban, tehernél lehet 24voltos is esetleg mindenütt vagy csak az önindító motorhoz megy 24volt hogy jobban tekerjen, de indítás után egy relé lehúzza a másik akksit. De ott is 12volt az elterjedtebb.

személynél csak 12volt!
Motornál is :)

pszihó 2008.02.25. 15:28:16

peti!

Köszi peti,tudod mikor az ember gépel nem mindíg figyel oda apróságokra!
Ha nyergesvontatót írok akkor belémkötnek hogy pót is jár hozzá!

Ennyire hülyének nézzük egymást?

Esetünkben lényeg az,hogy igen ritka manapság a 100 km/h feletti kamion.

zerozero 2008.02.25. 15:35:02

Nem kötekedés képpen írom de, a nyergeshez FÉLpótkocsi jár, azért mert van ezen kívül még tandem pót, meg forgózsámolyos pót, meg van az utánfutó :P

kkkttt 2008.02.25. 15:37:30

alényeg, hogy elvileg 85km/h -nál kelle szabályozniuk nem? elvileg. Elvileg nem előzhetne 110-el nem? Érteetm és az előzőek alatt, hogy korongos tachográffal némileg egyszerűbb volt trükközni mint a digitálissal, mármint a sebsességtúllépés dokumentálásak terén.(+pihenőidő...stb) Nem gondoltam én egy percig se hogy a tachográf mondja mondja meg a gépnek, hogy mit szabad.

kkkttt 2008.02.25. 15:39:56

teljesen igazad van zerozero....
bár egy félpót kb duplája a többinek méretben :-)

pszihó 2008.02.25. 15:40:08

zerozero!

Elmész te a .....

Mikor a kamionos azt mondja hogy leakasztom a pótot őt is kijavítod?

Okoska!

peti 2008.02.25. 15:42:13

pszihó!

Nem kötekedésből mondtam. Egyébként meg elcsodálkoznál mennyi 100km/h feletti kamion van. Ugyanis a sebességkorlátozót egy kapcsolóra kötjük,így aztán ki tudjuk iktatni amikor csak akarjuk.
Elnézést az off-ért!
On: Szerintem a legfontosabb az,hogy tisztában legyünk az autónk képességével,és úgy sokkal könnyebb eldönteni milyen közlekedési szitukat vállalunk be (pl. előzés). Persze ez még nem zárja ki a veszélyhelyzeteket (már csak a többi fél miatt sem),de csökkentheti őket. Én sem vagyok annyira bevállalós ha egy 403-as M.A.N-nel megyek,mintha egy 530-as Topline-al

kkkttt 2008.02.25. 15:46:34

nem az baj, hogy 100 felett megy a kamion... de lagalább kérjen elnézést ha már félig a patkára tolt...Jó persze a többség nem ilyen.
Én alapból tisztelem a kamionosokat. Azért kemény nem ritkán 3 hétre elszakadni feleségtől, gyerekektől.

pszihó 2008.02.25. 15:47:22

peti!

Olaszországba járok ivecóval végig a kamionsorban!Alig van amelyik eléri a 100-at!
De ha jaszkaricsávó lennék peresgumis civic-el,lehet hogy 120-at mutatna az órám a kerék miatt,a kamionok között.

Igaz keletre nem járok,lehet hogy ott többet trükköznek a sofőrők!

De még mindíg jobb a helyzet,mint mikor 98-ban 150-el húztak a törökök!

zerozero 2008.02.25. 15:47:35

pszihó

csak azért mondom mert elvileg neked C-s jogsid is van, ha az ivecó daily-vel nyomulsz :) 5t a megengedettje nem?

Gianni 2008.02.25. 15:49:24

zerozero köszönöm szépen a felvilágosítást azt hiszem igazad lehet de mivel ez egy igen komolytalan autó ezért én is így állok a dologhoz...igen komolytalanul és még egy valami igen a 24 voltot szokták még terepjárókban is alkalmazni meg azt hiszem valamikor a dinókkal egy időben volt 6 voltos trabant is szelepek nélkül...

domi0318 2008.02.25. 15:49:37

Jjjja. Nekem is szemet szúrt, a 16voltos motor :-)))) Ebből le is lehet szűrni a 185km/h hitelességét, na meg azt, hogy ki mennyire ért legalább ahhoz a géphez, ami alatta van. És akkor mennyi köze lehet a többihez? hehehehehe.
Jó észrevétel.

Más. Kamionos? Nem általánosítanék, mert biztos vannak normálisak köztük is, sőőőőt! De amikor az amúgy is qrva szar fehérvári úton, 20 km-en keresztül szopat a gyökér, akkor eldurran az ember agya, függetlenül attól, hogy mennyi lóerő dobog a motortérben. Akkor már annyira kész voltam, hogy biciklivel is megelőztem volna. Kimegyek mellé, kicsit azért rámhúzza a kormányt, vissza háromba, padló, dudálok, anyázok, mutogatok, túlélem, majd 100 méter után magam mögé engedem picit, satuzok, és magam mögött tartom ötvennel kábé 1km-en át. Aztán persze megszívom, mert pirosat kapok, ő meg ott áll mögöttem. Nyílik az ajtó... De közben zöld lesz. Azóta tartok gázsprayt a kocsiban...
De lehet, hogy én vagyok a paraszt...

pszihó 2008.02.25. 15:50:47

zerozero !

C és E-s jogsim is van úgyhogy ne okíts!

Az ivecóm 3.5-es!

zerozero 2008.02.25. 15:58:59

Tényleg 3,5t itt van a tc-n is egy teszt :)))
nincs semmi fél okítás!!!

Gianni 2008.02.25. 16:00:27

elárulná nekem valaki mit szedtek hogy mindent ilyen komolyan vesztek?
tuti az anyag csak álljatok már levele mert megfogártani az egészségeteknek.
és igen tisztában vagyok az autóm képességeivel a sajátjaimmal már kevésbé szóval rettegjetek ha elindulok...:P

kkkttt 2008.02.25. 16:01:12

...vannak tahó kamionosok ez tény. Mint minden szakmában vannak tahók. Még meg is értem, hogy akit szivatnak, előzés után fel villantja a féklámpát egy pillanatra..., de emlékeztek arra a trabantos köcsögre aki simán kiszállt és lelőtte a kamionost pár éve? Na az ilyet kötném a kamion után és húznám amíg pislog.....

zerozero 2008.02.25. 16:04:16

Próbáljuk felvenni a nyugat precizitását :)))

Rájöttem mi a megoldás, mindenkinek PÁV II. kéne tenni, a sima B-kategóriához is. Akinek nem megy annak nincs jogsi. Milyen király lenne, úgy lehetne haladni bármilyen autóval 1literessel is hogy csak na :)))

domi0318 2008.02.25. 16:10:57

kkkttt!

Teljesen egyetértek. Kamionosk nélkül valószínű nem lenne a boltokban árú, például nekem sem lenne munkám, és még sorolhatnám. Azt se felejtsük el, hogy nem egyszerű élet az övék! De csak azért mert nehéz, nehogy már mindent lehessen. Képzeld el, mi van ha az orvos megy be reggel ilyen mentalitással dolgozni.
Élni és élni hagyni! Ez az elvem. Amúgy az erőszakot sosem tartottam megoldásnak, de az eset után még ő akart kiszállni a kamionból. No comment...

Hózentróger 2008.02.25. 16:14:14

domi0318:

az a baj, hogy sok orvos tenyleg be is megy ilyen felfogassal dolgozni.

kkkttt 2008.02.25. 16:17:02

most láttam az új Fabia kombit hátulról egy másik autós oldalon... hát... maradjunk annyiban, hogy létezik szebb kombi. Mondjuk nekem a Vectra kombi az etalon, igaz még egy kategória elvész köztük

pszihó 2008.02.25. 16:20:42

zerozero!

Páv 2 mindenkinek!
Zseniális,szerintem még a pesti dugó is megszűnne!:)
És nyereségessé vállna a bkv is!

domi0318 2008.02.25. 16:21:53

párolt zsiráffül

Jjja. Sajnos most dugámba kell dőlnöm. Igaz. Sajnos... Nem volt a legjobb példa, de remélem érthető mire akartam kilyukadni!

domi0318 2008.02.25. 16:24:38

pszihó

"És nyereségessé vállna a bkv is!"
Vállna???... Ezért a Winkler megkeres, és megbüntet. Egy 1.2 Fabiaban kell nyelvészeket fuvaroznod míg élsz!
:-)))))))))))

pszihó 2008.02.25. 16:30:15

domi0318!

:)))
Szerintem így is úgy is megkeres,mert küldöm ahol tudom!:)
Pedig bírom!

kkkttt 2008.02.25. 16:31:15

hát...nem is a normális kamionosokkal volt a baj sosem.

Érdekes egyébként, hogy úgy mint a magyarok általában, a kamionosok sem nagyon tartanak össze külföldön. mármint a magyar kamionosok. és most nem az egyazon céghez tartozó kamionokra gondolok

zerozero 2008.02.25. 16:31:52

Látod pszihó csak sikerült közös nevezőre jutnunk :)))

PÁV II. mindenkinek XD

De tetessük le velük a belföldi és nemzetközi személyfuvarozóit hiszen nem csak 1 személyesek az autók :)))

Ja és aki tetőcsomagtartót és kombit akar annak kell majd a belföldi árúfuvarozói is :D

kkkttt 2008.02.25. 16:33:45

Grétsi László egy fábiában :-)))))

Kifordított kacagány 2008.02.25. 16:35:42

Fabiás hülyegyerek ;) 2008.02.25. 10:10:01
és erről ők is tudtak:)

Magyarvagyokesakkor? 2008.02.25. 11:47:18
alapvető kultúra kérdése. nem, nem az ékezetek, hanem az igény arra, hogy helyesen írjunk. akinek nincs erre igénye, annak sokminden másra sincs.
ezzel most nem a kérdés feltevőjét akarom minősíteni, mert nála lehet, hogy az igény meglenne rá, csak tanulni nem tanulta, hanem inkább azokat, akik tanulták, csak nem érdekli őket.

pszihó 2008.02.25. 12:13:13
de sajnos kapnak. és még sokan mások is akiknek nem kellene.

pszihó 2008.02.25. 13:19:23
azért néha nem árt, ha van minek odalépni. nekem volt már néhányszor, hogy kellettek azok a lóerők és jó, hogy ott voltak(még többen is lehettek volna). sőt azt mondom, hogy leginkább nem miattam kellettek.
ami pedig a gaz lóerők csábítását illeti: ha valaki nem tud élni valamivel, csak visszaélni, az nem megoldás, hogy elveszed tőle(és mindenkitől), mert akkor esélye sem lesz megtanulni élni a lehetőségekkel.

ommm 2008.02.25. 15:09:18
és milyen igazad van

pszihó 2008.02.25. 15:22:16
én katasztrófának érezném. illetve ha katasztrófának nem is, de mindenképp kerülendő megoldásnak. jártam már ilyesmivel is, most meg nagyobbal. szerintem ez a mostani állapot sokkal jobb. persze ettől még én sem nézem le aki ilyennel jár. miért is tenném? még akkor sem, ha megmutatja, hogy milyen egy alázógép. olyankor legfeljebb kiröhögöm. mint ahogy azokat is, akik meg akarják magyarázni, hogy egy ilyen bőven elég és nem is kell jobb.
egyébként eddig a mostanival sem jutott eszembe visszaélni a lóerők adta előnyökkel. sőt, úgy érzem ezzel méginkább megtehetem, hogy szép kényelmesen megyek és élvezem a vezetést.

domi0318 2008.02.25. 16:36:46

pszihó

Ja én is bírom. Egyszer csináltam Vele egy interjút Győrben a Bayern München - Győri ETO meccs előtt, ahol díszvendégek voltak, meg az új A4 kabriót tesztelték.
Semmi másról nem beszélt, mint, hogy Lothar Mattheusnak milyen jó csaj a felesége :-)))))))))
Aztán írtam egyszer egy autós cikket, elküldtem neki, de nem adták le sehol.
:-(((((( Ettől függetlenül jó arcnak tartom.

kkkttt

Hát igen, az örök téma: a magyar és az összetartás szavak, nem, hogy egy mondatban, hanem még egy szövegkörnyezetben sem állják meg a helyüket. Ez a mi kis hazánk talán legnagyobb baja. Még egy ilyen fórumon is vérre tudunk menni.

pszihó 2008.02.25. 16:38:18

zerozero!

Ahogy áll a száz bőrt egy autósról reform elképzelhetőnek tartom.
Elég egy minisztériumi okoska,aki a hsz-ed láttán a homlokára csap,jövőre kész az új koncepció!

De akkor nekünk annyi,mert megkeres a söfőrtársadalom,és bosszút áll!:)

kkkttt 2008.02.25. 16:42:34

Véleményen szerint alapból nem a Suzikival van baj, hanem az általában a suzukis sofőrök mentalitásával, mivel a többségség trabantból, wartburgból ült át a fantasztikus baszámítási akciók következtében... Na és ők azok, akik úgy érzik, hogy nagyon megy a verda... pedig csak a régi kocsijához képest. És ezért sok olyan dologba belemennek, amibe nem igazán kellene...
amitől még falramászok, hogy a swiftek 80%-a tuti kijön eléd autópályán. dehát erről sem a suzuki tehet

domi0318 2008.02.25. 16:43:04

pszihó, zerozero

Üdítő ötlet!!! De tényleg!
A baj csak az, hogy mit várunk egy olyan országban, ahol ha összezúzok három parkoló autót, azt mondom: "az alteregóm volt!"...
Ha ezt apám tudta volna, hogy így is megy, akkor lehet azt mondja a váláskor anyámnak: "mit akarsz, nem velem éltél 20 évig, hanem az egyik alteregómmal. Amikor kedves voltam, na az voltam én!"
:-)))))
Alteregót mindenkinek, meg Skoda Fabiat!
:-)))))

pszihó 2008.02.25. 16:44:41

A 'környezettudatosság' ellentmond a 'biztonságos' lóerőknek!

Szerintem hamarosan be kell érnünk jóval kisebb kocsikkal is,ha egyátalán lesz még magánautózás a távolabbi jövőben!

Úgyhogy aki Véényóccal akar csapatni,az ne habozzon!

Kifordított kacagány 2008.02.25. 16:46:20

zerozero 2008.02.25. 16:04:16
ezt én is jó ötletnek tartanám, pedig nekem nincs is olyanom.

domi0318 2008.02.25. 16:10:57
azért akkor ott te sem az élni és élni hagyni elv szent zaszlaját hordoztad szerintem.

kkkttt 2008.02.25. 16:47:18

szomszédomnak vannak kamionjai.
történetesen beszél ukránul is, magyar cég, magyar rendszámú kamionokkal. egyi kamionja defektes lett, és csak egy ukrán kamion állt meg segíteni a sofőrnek...6 magyar kamion ment mellette. A két sofőr persze nem értette egymást, így a tulaj fordított telefonon nekik.
....gondoltam elmesélem...ez jutott eszembe az összetartásról most éppen

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.25. 16:53:00

Ap
Te valamivel nem vagy tisztában. Román állampolgár lehetek, de attól még magyar nemzetiségűek az őseim, magyar nevem van magyar iskolába, és
egyetemre jártam. Az a te marhaságod, hogy összekeversz azokkal a románokkal akik a nagyon civilizált forgalmatokat rontják.
Azt sem értem, hogy mitől lennék románabb nálad? Erdélyben nagyjából magyarok laknak, ha ezt nem tudod, akkor még a szuzukisok átlagműveltségét sem éred fel, úgyhogy vissza kellene húzz a cigányladába.

domi0318 2008.02.25. 16:55:50

Kifordított kacagány

Valóban. De tudod még vannak halvány emlékeim arról, amikor egy kanyargós, nehezen belátható, veszélyes úton, az előttem haladó teherautó/kamion, aki belátja a szabad útszakaszt jobb indexszel segít ha előzhetek, mi több azonnal kiteszi a balt, ha úgy látja, hogy mégsem. Ma ilyennel elvétve találkozom. Talán kiöregedett az a sofőrgeneráció, akinek ez még alap volt, mint a stoptábla? Nem tudom.
Azt viszont igen, hogy egyre több az olyan példa, mint amilyet leírtam. És valóban. Ember vagyok én is, mint ilyen: gyarló, és vettem egy kis elégtételt. De mégegyszer mondom: ha nem vált zöldre a lámpa, még meg is ver a csávó, vagy nemes egyszerűséggel letol az árokba. Ő, aki 20 km-en át szívatott, és az előzésnél rámhúzta a kormányt. És direkt nem írtam nemzetiséget....

Kifordított kacagány 2008.02.25. 16:57:24

kkkttt 2008.02.25. 16:47:18
miért, veled előfordult már, hogy megállt valaki amikor szükséged lett volna rá?
egyszer kaptam egy defektet és mit ad isten mielőtt sikerült volna felpumpálnom a pótkereket, a kínai ipar nagyszerű terméke megadta magát. csak egy pumpa kellett volna 5 percre, de az elhaladó kb 50 kocsiból egy sem állt meg(csak egy traktoros, de az szegény nem tudott segíteni), el kellett gurulnom a legközelebbi kútig.
egy másik alkalommal az M7-en én álltam meg egy bőszen integető emberkének(család kisgyerekkel). állítása szerint kb fél órája próbálkoztak. a forgalmat figyelembevéve az 500+ autót jelentett. 10 perc alatt oldottuk meg a problémáját.

zerozero 2008.02.25. 16:57:48

Kitaláltam arra is a megoldást akik elbuknának a PÁV II. és nem vennének autót nem fizetnének regadót, és a benzint sem vennék. Tehát ami nem tetszene állambácsinak.

Tehát: mivel közlekedni mindenképpen kell és egy átlag VÁROSI autós most hasamra ütök havonta a benzinnel matricákkal parkolással összesen befizet 40.000FT-ot. (kb ennyi LONDONBAN a teljes városra érvényes bérlet havonta)

Tehát ennyi lenne a havi bérlet, amiből futná a soffőrök rendes fizetésére, és új buszokra amik sürűn járnának, nem lennének rühesek tetvesek :)))

zsosz 2008.02.25. 16:58:53

Szia megszaLott.
Nekem suzukim van, de ennek mi köze a müveltségemhez?

Kifordított kacagány 2008.02.25. 17:03:37

megszaLott 2008.02.25. 16:53:00
talán azért, mert román állampolgár vagy és csak a nemzetiséged magyar. nem kell szégyelni az állampolgárságodat, attól még nem leszel más. egyébként nemrég pont egy romániai magyar vágta a fejemhez hogy erdélyben alig vannak magyarok, elenyésző a számuk a románokhoz képest és többek közt ezért nem is tudnak semmit tenni saját magukért. most akkor hogy is van ez?
egyébként nekem mindegy, hogy románnak, vagy magyarnak tartod magad, ugyanúgy szimpatikus embernek tűnsz.

domi0318 2008.02.25. 16:55:50
szerencsére azért a kultúráltabb fajtából is lehet találni még szép számmal az utakon. nekem az a tapasztalatom, hogy a teherautósok, kamionosok sokkal kultúráltabban viselkednek az utakon

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.25. 17:03:39

Téged nem akarlak megsérteni, ne vedd magadra.:)))

Van egy olyan elképzelésem, hogy aki eleget tanult, annak van rendes munkahelye, és ezért pénze rendes autóra.

zsosz 2008.02.25. 17:07:37

Azt nem tudom elegett tanultam-e?
Most pl nincs munkám, mert külföldre megyek dolgozni és ez idöbe telik.
Szerintem a suzuki rendes autó.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.25. 17:07:53

Kifordított kacagány 2008.02.25. 17:03:37

Vannak helyek, főleg a nagyvárosok, ahol többen vannak, pl Kolozsvár. Azért nem tudunk tenni semmit, mert az romániai magyar képviselők bénák:(

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.25. 17:09:29

zsosz 2008.02.25. 17:07:37

Én is amerikában kerestem meg az autók árát:))) De akkor még csak másodéves voltam.

Kifordított kacagány 2008.02.25. 17:14:25

megszaLott 2008.02.25. 17:07:53
látod, ott is a magyarokkal van a baj. ilyen nép vagyunk

zsosz 2008.02.25. 17:14:49

Ahogy elnézem a két verdát, lehet hogy a szuzukim drágább volt az egyiknél biztos.

AP (törölt) 2008.02.25. 17:16:58

Román köcsög neked 20 évesen milyen autód volt, és hányadik?
Ha már így a munkánál tartunk..

AP (törölt) 2008.02.25. 17:18:26

Már írtam valahol, hogy apám Erdélyből jött át ide 89-ben, tisztában vagyok vele, mennyire odavannak az ottani magyarok ettől a románozástól.
Csak olyan jólesik, látva hogy ennyire harapsz rá :)

AP (törölt) 2008.02.25. 17:21:18

Ő mondta, hogy ha anno ő képes volt átjönni, és vele együtt sokan, akkor igenis lehetett.
Aki mégis ottmaradt, mert megfelelt neki, az sajnáltatni szereti magát mint kisebbség, de azért hogy ez megváltozzon, nem akar tenni semmit.
Na EZÉRT románköcsögözlek le főleg. :)

zsosz 2008.02.25. 17:21:21

Akkor nem értem miért vagy ilyen nagyra velük? Én is vehettem volna 10 éves BMW-ét de nem kell.

domi0318 2008.02.25. 17:22:01

Kifordított kacagány

Nagyjából egyféleképpen látjuk a dolgot. Én itt most csak példákat hoztam fel, és messze nem lehet általánosítani. Valahol ott lehet az igazság (szerintem), hogy aki amilyen ember a járdán, az olyan marad ha a volán mögé ül is. A suttyó, az suttyó marad bármilyen verdában, bármilyen nemzet fiaként.

Lowtyo 2008.02.25. 17:22:08

Logan ment, Fabia jött. Szép kilátások.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.25. 17:24:14

zsosz 2008.02.25. 17:21:21

fenn is kell tartani:)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.25. 17:25:38

AP
Nem sajnáltatom magam, csak zavar, ha lerománoznak, mert a románokat a világ hónaljának tartom.

domi0318 2008.02.25. 17:27:20

megszaLott

Ez szakadtan is széééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééép!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Miért kell az ilyet eladni?
Legalább jó helyre került?

zerozero 2008.02.25. 17:27:44

40 éves Bíró Ica (10éves bömös)

vagy

20 éves xy (direkt nem írok nevet, de tehénke csúnyácska gondolok itt új autóra hitellel fapaddal.)


na? :)))


jó persze hogy a 20 éves Bíró Ica... na de neki nagyok az igényei = drága :P

zsosz 2008.02.25. 17:30:38

MegszaLott.
Sok sikert hozzá, én nem szeretek szervizbe járni. Évente egyszer elég.
Románozni meg hülyeség,ne sülyedjünk le északi szomszédaink szintjére.

domi0318 2008.02.25. 17:38:04

megszaloLott

Nagyon helyes! Mentsünk meg pár szép darabot az utókornak. Én a cápa-bmw kultusz fenntartásának köteleztem el magam. De hát idő-idő-idő-idő-idő.
Meg idő. Vagy mondtam már, hogy idő???

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.25. 17:40:27

Nekem azóta fáj a szívem. Amikor ezt az autót megláttam, megkerestem a tulaját, és könyörögtem, hogy adja el. Eladtam mindenemet, nyáron asztalosműhelyben dolgoztam, csak hogy megvehessem. Áhhhh, az első szerelem:)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.25. 17:46:42

zerozero 2008.02.25. 17:27:44

Ez nagyon jó volt:)))

pszihó 2008.02.25. 17:53:37

megszalott!

Szép ez a 9-es coupe,nekem majdnem ugyanez van limóban.Vagyis kettő!

domi0318 2008.02.25. 17:55:11

Első szerelem?
Valami hasonló történt velem is. Eladtam mindenem, dolgoztam, mint állat, csakhogy eltarthassam. Aztán persze lelépett.
Neked legalább egy autód volt...
Mindig rossz lóra teszek. :-))))

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.25. 17:57:29

Én évekeig kerestem egyet akatrésznek. Ha találtam volna, akkor most ez lenne az élvezet-autó, nem az E36.
Képed van? Jó állapotban vannak? Különben gratula, irigyellek.

zsosz 2008.02.25. 17:58:51

Hát ezek is szépek.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.25. 18:00:01

Én az első szerelmemet az első szerelmemben vetkőztettem le először:)))
Most akar elhagyni a második 4 év után, mert "neked fontosabbak az autók". :)
Erre mindig az a válaszom, hogy ők még soha nem basztak ki velem:)

pszihó 2008.02.25. 18:02:21

A drapp színű fullos arab verzió,még fed.computer is van benne.
Minden elektromos,bazinagy klíma ilyen már nem sok lehet.Vigyázok is rá!

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.25. 18:02:47

pszihó

Húha. Milyen jól néznének ki köztük a coupéval:)
Nagyon szépek, vigyázz rájuk.

Nekem őszintén az alkatrész kereséssel lett
tele a tököm. Bütykölni szeretek, csak kókányolni nem.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.25. 18:04:46

pszihó

Jól látom, hogy a kéken motoros tükör van?
Nekem hiányzott belülről az egyik állítógomb. Soha nem találtam meg.

Kifordított kacagány 2008.02.25. 18:15:08

azért ezek sem 1.2-es fábiák:)
de azért szépek

pszihó 2008.02.25. 18:15:28

Nem én voltam!:)

/A drappé is motoros,de van tartalékgombom is./

domi0318 2008.02.25. 18:19:27

pszihó

Gratula!!!!!!!!!

megszaLott

Ha menni akar hadd menjen. Engem autóért még nem hagytak el (bár szerintem ez csak duma és kifogás) de jöttem már el úgy, hogy ott hagytam mindent. Még az autót is. Bár ha olyanról lett volna szó, mint a Tied, vagy akár pszihóé, biztos, hogy csak a slusszkulcs kellett volna az osztozkodásnál.

pszihó 2008.02.25. 18:27:16

domi0318!

Ha már b.nő leírom,hogy a kéket kétszer megzúzta kicsit.Hosszú neki.

A drappba viszont nem engedem!:)

domi0318 2008.02.25. 18:30:39

És nem lett belőle azonnali szakítás???
A tolerancia bajnoka vagy :-)))))
Én visítottam volna. Bár a megbocsájtásért cserébe gondolom kérhettél bármit... A nők aztán tudják, hogy kell kanosszát járni :-))))

pszihó 2008.02.25. 18:32:58

domi0318!

:))))

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.25. 18:57:49

Nekem is bedriftelte a sáncba a 325i-t az üdvöske. Két hétig meg sem mert mukkanni utána:)

domi0318 2008.02.25. 19:01:30

Megoldás?
Külön autó. Bár a mostani barátnőm szerintem jobban vezet nálam. Pedig én sem tegnap kezdtem, de nem gáz elismerni ha egy csaj ügyes a volánnál.
Bár volt olyan nőm is, akinek 10 éve volt jogsija, autóval járt, de tolatva parkolni én tanítottam meg...

Zébé 2008.02.25. 19:49:13

zerozero 2008.02.25. 17:27:44

Attól függ, mire kell. Lehet, hogy a 40 éves "Bíró Ica" tudja azt, ami nekem kell. Ha azzal akarok fakítani, hogy új szaga van az autómnak, akkor olyat veszek, ha fapadosat is. Én tavaly vettem egy 6 éves autót, mert amennyi pénzem volt, abból újat csak olyat tudtam volna, amelyik nem tudott egy sor dolgot azok közül, amik nekem fontosak. Pl. csak gyenge motorral jöttek volna. Ennyi.

Azért vannak a magyar piacon ilyen egykettes fábiák, meg opelasztrák klímával és hasonlók, mert él még az a fogyasztói magatartás, hogy mindegy milyen fapad, de legyen autó. Dévúmatiz dettó, pár éve még ABS nélkül lehetett venni. Nyugat-európában ezek a kivitelek nem kaphatóak.

zsosz 2008.02.25. 20:00:45

Szerintem a swiftem is tud mindent amit kell,aki csunyának mondja az komoly izlésficamban szenved.

Kifordított kacagány 2008.02.25. 20:12:04

a szépség szubjektív. szerintem csúnya. bár ugye azt nem mondtad, milyen van.

zsosz 2008.02.25. 20:14:53

Az új 3 ajtós fekete metál.

zerozero 2008.02.25. 20:38:49

Zébé

Én is Icát választottam, és választanám mindig :) Megcsináltatom a melleit aztán kész. Szűz csajjal meg szenvedjen a fene :D

zsosz 2008.02.25. 20:42:25

Ica nem rossz majd ha lessz család gyerekek

Kifordított kacagány 2008.02.25. 21:05:22

zsosz 2008.02.25. 20:14:53
fekete? akkor nekem nem tetszik:)

zsosz 2008.02.25. 21:17:24

Tisztelt Kiforditott kacagány.
Nekem nagyon.
Jó éjszakát kivánok

zsosz 2008.02.25. 21:48:34

Még pár hétig utána 1 év garázs.

rozsdás bökő 2008.02.26. 10:22:37

Tudom, hogy ez a hozzászólás teljesen fölösleges ide és ilyenkor, de mégis.
Ez az én esetem: Fabia kombi, 1.2 liter, 12 szelep, 2 felnőtt, 3 gyerek. Elég. Mindig befért a 3 gyerek hátra. Nem voltunk még hónapokig nyaralni, de egy hétre be tudtam pakolni, dombos vidékre is el tudtam vele menni, 2 babakocsi, 1 kiskád, stb. Autópályán is megállta a helyét. Naponta munkábajártam vele. 50% város 50% 30-100 km közötti utakkal 6.6 litert evett télen. Nekem tetszik, de az 1.4-es motrot még egyáltalán nem találom túlzásnak, sőt biztosan jobban megy vele és még az sem fogyaszt sokat.

Psziho 2008.02.26. 15:22:29

rozsdás bökő !

Vigyázz mert jön egy 1986-os 325i bmw tulaj,aztán majd elmagyarázza milyen felelőtlen vagy hogy ilyen gyenge kocsival el mersz indulni!

Pedig ő csak néha lemossa a kormot a hátsólámpáról,utántölti az olajat,és gondnélkül autózik felepénzből,ha szitu van úgyis lazán megmenti a hat henger.:)
Néha még 5000-ért is tankol,és ha egyszer lesz pénze talán át is iratja!:)

Kifordított kacagány 2008.02.26. 16:12:17

ejj a régi szép idők, mikor még 5 rongyért tankolhattam. olyan már soha nem lesz

egyébként ide a rozsdás bökőt, hogy rozsdás bökő nem nagyon haragudna meg egy nagyobb autóért, ha galád módon kicserélnék a fabiájára.

Psziho 2008.02.26. 17:00:43

Nem vagyok benne biztos!

Szerintem vehetett volna öregebb nagyobbat olcsóbban,mégse tette.

Nagyon nincsen kétségbe esve az 1.2-től.

Az se mindegy mennyibe kerül fenntartani,nem?

Azért azt senki sem említi meg,hogy egy friss 0 km-es motort,vagy egy 12 éveset nem kell egy lapon említeni.

Egy öreg 2.0 benzines dinamikáját egy vadiúj swift lazán hozza!És futóművét is.
Fürge friss motor,nem lóg semmi és évekig nem kell rákölteni.

Ha az ember csak a köbcentit nézi könnyen tévedésekbe eshet!

Leegor 2008.02.26. 17:45:29

Na ez az!

Én az 1.2-es Fabiával sem megyek lassabban, mint bármilyen más erősebb autóval. Van egy tempóm, amit az autó tud, és kész. Volt 180 lovas öreg Mercim, ha nyomtam egy padlót nagyon ment, de két gondolat forgott a fejemben olyankor:
1.: Ez most 1 liter benzin volt.
2.: Ez most 1 hengerfejtömítés volt.
Nem hiányzik ez nekem, persze örülnék nagyobbnak, erősebbnek, de csak újonnan, ha van rá keret.

rozsdás bökő 2008.02.26. 18:27:56

Nem haragudnék meg, főleg ha ad hozzá megbízható, gyors és olcsó szerelőt is.
:-)
Eddig 10.000 kmnél többet vezettem a köv autókkal:
1.2 12V Fabia 5 ajtós (2004)
1.4 Octavia (2005)
1.9 TD Jumper (2002)
1.8 D Escort (1991)
1.2 Skoda 120

Ezután vettem a sajátot. Nagy dilemma volt, még most is az. Azt inkább elfogadnám, ha valaki egy 1.4-es 75 lovasra cserélné a motort. (Aztán ha nem tetszik, majd vissza is cseréli.) :-)

Kifordított kacagány 2008.02.26. 19:18:29

Psziho 2008.02.26. 17:00:43
persze, biztos igazad van, de azért az még megérne egy misét kb 12 év múlva, hogy az akkori 12 éves motor hozza-e az akkori 24 évesnek a dinamikáját:)
de nem érdemes megint használt vs új vitát nyitni, mert semmi értelme. mindegyiknek van előnye és hátránya és mindenki el tudja dönteni, hogy neki melyik kell.

gondolom nála sem feltétlen a fenntartás volt a legnagyobb gond, mert azért óriási különbségek nincsenek, hanem inkább a vételár lehetett a korlátozó tényező.

a köbcenti valóban nem minden, de azért csodák sincsenek.

Kifordított kacagány 2008.02.26. 19:21:34

rozsdás bökő 2008.02.26. 18:27:56
megbízható, gyors és olcsó autószerelők nincsenek, csak a mesékben:)

szerintem kérj valakitől kölcsön egyet. biztos lehet ilyent is bérelni valahol. kipróbálod és rögtön megszűnik a dilemma.
süti beállítások módosítása