Dízel Vectrát vagy Avensist?

  2008. február 21. - Winkler Róbert Címkék: olvasói levél

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Tipikus olvasói levél következik, máma gyütt.


Sent: Thursday, February 21, 2008 2:18 PM
To: Winkler Róbert
Cc: olvasok@totalcar.hu
Subject: Autovasarlas Vectra vs Corolla

Sziasztok!

Ferfi letemre sajnos nem nagyon ertek az autokhoz, de most szeretnek venni egyet. A kovetkezo 2 tipus kozott kellene dontenem, de akarkit kerdezek mindenki mast mond roluk. Ami kozos: ujat vennek, dizelt mert sokat fogok jarni vele. Megtartanam hosszu tavon (min 5 evig), kesobb esetleg asszonye lenne.

Lehetosegek:
Vectra 1.9Disesel, 150LE, fekete, cosmo csomag+premium+attractive+warm csomag, fekete metalfeny. 6.991.000 Ft

Corolla 2.0Diesel, 125 LE, Executive csomag+tolatoradar, 6.060.000 Ft

A lenyeg a megbizhatosag es az alacsony fenntartasi koltseg lenne.

Adjatok tanacsot legyetek szivesek melyiket valasszam.

Koszonettel:

xxxxxxxxxx


Kedves xxxxxxxxx,

A világért sem akarlak bosszantani, de a véleményünket kérdezted.
Én a helyedben inkább kétmilláért vennék mondjuk egy ilyet:

http://www.hasznaltauto.hu/1722566_toyota_avensis_2001

6 millió???

Sajnálom, hatmilliót akkor se költenék autóra, ha fegyverrel kényszerítenének. Inkább a halál.

Üdvözlettel:
 
Winkler Róbert


Ha Önöknek más a véleménye, adjanak jobb tanácsot olvasónknak. A lényeg, hogy mindenki tanácsoljon mást, mert agyalással-szakértéssel szép az élet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr5348484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

muhahaha 2008.02.21. 20:11:35

Új autót venni őrültség:) Najó egy DB9-esbe nem ülnék be senki után;)

feketenap 2008.02.21. 20:13:17

Ha nem kell a családi költségvetésben másra az temérdek pénz, vegyen nyugodtan újat. Bár kérdés, hogy az új "bálna" Corollát kedvelni fogja-e az asszony.
Mindazonáltal az a 2001-es Avensis a lehető legjobb választás, ha kevesebb pénzből keresünk Toyotát. Megbízható technika.

Viktor · http://www.vikiszava.net 2008.02.21. 20:18:14

Én se, egyiket se...
Nem is értem, miért pont ezek közül kell választani? Ha a megbízhatóság és az alacsony fenntartási költség a lényeg, akkor a régebbi Avensis tényleg jó vétel. Vegyél autót 2 misiért, másik kettőből utazd körbe a világot luxuskörülmények között, és nézz meg mindent, ami érdekel. A maradék kettővel pedig még kitalálhatod később is, hogy mit kezdesz.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.21. 20:19:38

Winklerrel egyetértek. Újat nem vennék, minek? 6 gurigáért? Minek?!

"A lenyeg a megbizhatosag es az alacsony fenntartasi koltseg lenne."

A mondat második fele számomra teljesen értelmezhetetlen. Ráadásul játékdízellel megvenni egy Vectrát? A Corolla meg kisautó akárhogy nézzük. Egy használt Audit vennék, Németországból. Úgy a feléért, 2.5-ös TDI-t. Simán elmennek 4-500000 km-t ha odafigyel rájuk az ember, az újjal meg 4 év alatt elbukja az ember a használt Audi árát. Ennyi lenne a véleményem..

AP (törölt) 2008.02.21. 20:21:41

Hatmillióért?
Használt Impreza!!

(ugyanúgy, mint 3-4-5-7-8-9 millióért is.. egyedül az évjárat változik)

lacza 2008.02.21. 20:28:06

szigorúan Mazda 6 MPS használtam abszolút családi:)

9mmPara 2008.02.21. 20:28:18

Egyetértek a fentiekkel: 6 milliót nem adunk közepes autóért. Egyikért sem. Az utóbbi években kijött új dízelek esetében pedig nem létező fogalom az olcsó fenntarthatóság. Csak a garanciális átvizsgálások és olaj- meg egyéb cserék 3-4 Ft/km költséget okoznak. Nekem egy kétéves 1,9 turbódízel járgányom van. Nagyon klassz, keveset fogyaszt, semmi hibája, jól megy, stb. De nem olcsó a fenntartása.

madbalee 2008.02.21. 20:31:13

Dízel és megbízható hááát??
2 milláért valami jó állapotú benzint:)

csiky944 2008.02.21. 20:33:32

hatért? IS Lexus dieselbe talán,vagy várnék egy c6-ra,aztán a fene tudja,lehet h inkább egy 944 egy VFTS és egy Maser Biturbo :D

thekingr 2008.02.21. 20:36:15

Apám most vett Toyota Avensist. Hát azt nem tudom mi lesz vele 5 év múlva mennyit kell szervízelni meg minden, de az én öregebb Opel Vectrámat nem cserélném el érte. A Német autók kicsit felhasználóbarátabbak, mintha jobban tudnák mi élvezet egy kocsi vezetésében, amit a japán kocsikban nem érzek. Na meg teli van hülye elektronikával, ami meg akarja mondani nekem, hogy mit csináljak FÚJJ. Szerintem az asszony is jobban örülne egy Vectrának. Sőt is jobban néz ki (kívölről és belölről egyarány), ami nem utolsó szempont, hogy mit nézegetsz 5 évig.
Szóval lehet, hogy a toyota megbízható, de én az Opelról se hallottam sok rosszat. (sőt elnyűhetetlen hírében áll)
De amúgy az új autóvásárlást én se támogatom, hacsak nem nyertél a lottón!!

autóbuzi 2008.02.21. 20:44:54

Agyfaszt kapok ettől a "hát én nem költenék x Ft-ot autóra" hozzáállástól. És egyre csökken az összeg. Hogy ti autóbuzik lennétek? Á dehogy. Az autóbuzi azért dolgozik, hogy összegyűjtse a pénzt az álmaira, egy új xy-ra. Kötve hiszem, hogy egy 7 éves avensis bármely autóbuzinak is álma lenne. Szerintetek egyébként egy "zenebuzi" sem veszi meg a kedvenc együttesének lemezét, csak 3 évvel később a 900 Ft-os kosárból? A magát persze zenebuzinak mondó letölti illegálisan, csak arra nem gondol, hogy ezzel az együttest teszi tönkre. Párhuzam: ha mindeki úgy vásárolna mint ti, nem lennének új autók. És akkor egy idő után szép régi avensisek sem... (Bár most hogy ezt így levezettem, utóbbi nem is lenne rossz. ;) Kicsit kaotikus voltam, lehet belekötni! Ja és a levélírónak: vedd meg amelyik tetszik!!! 5 évig mindkettő elmegy. Maximum az Opellel 10%-kal nagyobb eséllyel lesz az 5 év alatt 500eFt-tal több szervízkiadásod. Az várható értékben 50eFt. Ezt a toyotánál is megfizeted, csak már most benne van az eladási árban. Hiszen hasonló az áruk, és a corolla mégiscsak egy alsóközepes. Ennyit a toyota-titokról. És éljenek a rám rontók... ;)

zon 2008.02.21. 20:51:51

Valami kétliteres, 5-6 éves japán benzines kombi,és gázra szereltetni?

gl 2008.02.21. 20:54:08

Az új Mazda 6-ost próbáltam a múlt héten. Nagyon korrekt! Szerintem nézd meg azt is! Eddig volt két Toyotám, amikkel semmi gondom nem volt soha. Ez az új Corolla nagyon jól néz ki, de a Vectra azért mégiscsak nagyobb kategória. Itt az idén típusváltás lesz. max. 4-5 hónap. Vagyis: amelyik kereskedő a mostani Vectrára nem ad minimum 20% kedvezményt, azt ott kell hagyni és keresni másikat! A friss modellekkel mindig gond van ( tapasztalat ) a régi hamar veszít az értékéből. Ezért az Opellel várnék egy évet ( minimum ). A Corollát nem ismerem, de a 120 lovas motort kicsinek találom. Hogy jól néz ki az biztos! Szerintem nézd meg a Mazdát! Gondolkodj a benzinesben is! A három közül bármelyik jobb választás, mint egy 4-5 éves kocsi!

muhahaha 2008.02.21. 20:54:15

autóbuzi:

nagyot tévedsz:) sztem itt sokan pont attól vagyunk autórajongók, mert számunkra mindegyik modell lehet egy álom, akár új kocsi, vagy legyen az egy 30 éves 635CSI (nekem:) ) Az ár pedig adott mindegyik típusnál, de lehet, hogy egy kétmilliósnak sokkal jobban örülnénk mint egy 30 milliósnak...

Persze biztos van aki annyira fanatikus, hogy számára egy toyota avensis az álom, de itt nem arról volt szó. Itt a "kocsi mint csak egy munkaeszköz" (ami tőlem szerencsére távol áll) szemléletre kell egy megoldás, és tényleg őrültség 7 millát kiadni egy 0 km-es középkategóriás kocsiért, mert az "újautó" szagon kívül mást nem fog kapni pluszba...

Sancy 2008.02.21. 20:57:13

autóbuzi 2008.02.21. 20:44:54
A magát persze zenebuzinak mondó letölti illegálisan, csak arra nem gondol, hogy ezzel az együttest teszi tönkre.

Nem az együttest, hanem a kiadót. De ezt most nem részletezném.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.02.21. 20:57:57

Szegény jóember, most mit csináljon a szerencsétlen ha ezt a ketto''t kínálják neki. Én a Vectrát venném, az nagyobb és sokkal látványosabban le lehet lakni a leheto'' legkevesebb ido'' alatt. Horpadás, még a teto''n is. Kecses forgolódás hígtrágyában, és varjúlakta fa alatt való célirányos parkolás. Kerekenként más gumi. Végeérhetetlen a tuningleheto''ségek száma. Aztán, ha megvan, kérju''k a fotókat.

Nándesz 2008.02.21. 20:59:45

Vegyél első generációs A6 2.5 TDI-t vagy W202 C220 CDI-t (amit 2000ig gyártottak). Új autó felejtős. Mondjuk a kedves levélíró úgy sem fogadja meg a tanácsainkat :)

gravy_t 2008.02.21. 21:02:15

a vectrának túl kicsi a motorja a méretéhez képest, meg ahhoz képest, hogy dízel, viszont nagy kategória.

a corolla meg nem ugyanazt az imidzset adja, mint egy eggyel nagyobb kategóriájú autó, viszont japán (megbízható).

ha csak ez a kettő közül lehet választani, akkor az opelt választanám.

abban viszont egyetértek a többiekkel, hogy érdemes lehet megnézni más márkákat is: honda accord, mazda 6 - árban kábé stimmelnek azok is, és már egy kategória a vectrával. éééés jól is néznek ki!

Nándesz 2008.02.21. 21:02:29

Végső esetben amúgy én a Vectrát venném. (a Corolla amúgy is alsóközepes, nem Vectra kategória)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.21. 21:03:49

>vagy legyen az egy 30 éves 635CSI


És a sárga irigység elfogna ha elmondanám, hogy hol találsz belőle limitált szériás M modellt Magyarországon:)

9mPara 2008.02.21. 21:04:57

Autóbuzi!
Könyörgöm, a két járgány, amiről szó vagyon, két kiváló tucatautó! Nem mondhatod komolyan, hogy egy autóbuzi ezekre hajlandó évekig kuporgatni a pénzt. Megintcsak a saját járgányommal hozakodok elő: 4,5 milla volt és kiváló családi közlekedési eszköz A és B pontok között, de semmi több. Nem másfél millióval, hanem egy ezressel többet nem lettem volna hajlandó költeni rá. Így is nagyon rezgett a léc, és csak azért lett új, mert még soha nem volt új autóm és állítólag egyszer azt is meg kell élni.

gravy_t 2008.02.21. 21:05:19

és ha újat akarsz, mert azt akarsz és futja is, akkor vegyél azt, ne hagyd magad lebeszélni.

a használtak között is vannak nagyon jó autók, de ha pl. üzleti célokra is akarod használni, akkor a presztízs miatt új kell.

autóbuzi 2008.02.21. 21:06:45

Csak az a gond, hogy ti ezt az embert jellemzően hülyének nézitek. Nem kell helyette kitalálni, hogy mit akar! Megmondta: 6-7 millióért egy új autót, dízelt, fenntarthatót (még két alternatívát is adott, mert mondjuk ezek tetszettek neki). Nem kell kitalálni, hogy 2 milláért vegyen egy 7 éveset (ami 5 év múlva 12 lesz!!!), meg menjen utazni, meg cseréjen nyílászárót. Nem az a kérdés ti mit csinálnátok ha lenne 6 milliótok, hanem ő mit csináljon a megadott paramétereken belül! Lehet hogy van még mellette többször 6 millió Ft-ja. Minden relatív, ezt elfelejtitek. Egy átlag üzbég például kollektíve küldene el anyánkba minket a problémáinkkal.

9mmPara 2008.02.21. 21:08:10

Ja, hogy presztízs? Használt (igen, használt) Jag max. 4-ért, a maradék kettőt meg titokban elköltöm szervizre.

muhahaha 2008.02.21. 21:08:11

scheerti: ne is kínozz:D

amúgy még annyi: még ha ez a két kocsi közt kell választani, akkor is inkább egy fél-egy éveset! Meg se látszik rajta, hogy használt, és tuti milliókat lehet spórolni...

ommm 2008.02.21. 21:08:57

ha újat akarsz és ez a kettő maradt a szűkebb halmazban, akkor a Corolla (vagy Auris) inkább. Modernebb konstrukció és valszeg az árát is jobban tartja majd. De alkudj lefele belőle.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.02.21. 21:09:26

a hatmillióból már kijön egy Espada is, nem?

kipketer 2008.02.21. 21:10:33

Vegyél Corollát, de vigyázz rá nagyon, 5 év múlva vevő leszek rá!

muhahaha 2008.02.21. 21:10:50

autóbuzi:

ha valaki gazdag az két dologért az: vagy megnyerte a lottót, vagy ért a pénzügyeihez. Az előbbi sajnos meglepően ritka, a másik meg igenis megspórolja azt az 1 milliót még ha száz is van neki...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.02.21. 21:11:38

autóbuzi:
nem nézem én hülyének az újautó-vásárlókat, végülis valakinek ki kell fizetni azt a jó nagy értékvesztést, amit én hasznosabban el tudok költeni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.21. 21:15:04

autóbuzi, tanácsot kért, mi adunk. Ő saját bevallása szerint nem ért az autókhoz, ezért feltehetően egy újjal le is fogják húzni. Tetszik neki kettő darab össze sem hasonlítható autó. Mi felsoroltunk alternatívákat, hogy mit lehetne MÉG.

pongo 2008.02.21. 21:15:39

www.hasznaltauto.hu/1292861_honda_accord_2008

Én 6 millió ft-ért ezt venném. Biztos jobban jársz vele mint a Vectrával.

gamewolf 2008.02.21. 21:15:52

Amiben a többség eggyetért velem hogy új autóba beleszállni a világ legnagyobb hülyesége.Ahogy kigurul vele a szalonból már bukja a százezreket.A dízelautó pedig szerintem olyan mint a homoszexualitás kevesen fogadják el és egyre jobban elterjed.
Ha van fölösleges 6 millió forintja akkor szerintem vegyen Német autót azok jókis gépek,pofásak és megbízhatóak(habár mostanában a vw kezdd zülleni).
Családi dieselnek a Ford S-maxot tartom megfelelőnek
www.hasznaltauto.hu/1825542_ford_s-max_2006

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.21. 21:16:11

Bazeg. Ilyenek a spórolni vágyó okosok. Megveszi a dieselt felárért, arra nem gondol, hogy az kb 5 év múlva hozza vissza a többletet. 7 milliót költ autóra, s spórolni akar az üzemanyagon. Balek.

autóbuzi 2008.02.21. 21:16:49

9mPara! Én nem is azt mondtam, hogy a kérdező úriember autóbuzi. Nem is állította magáról. Én azt mondtam, hogy az sem az, aki ellenben azt állítja magáról, de következő diskurzust folytatja le: - Kedves autóbuzi! Milyen autót vegyek x Ft-ért, ha nem vagyok autóbuzi? - Kedves nem autóbuzi! Vegyél x/3-ért egy baromira nem autóbuzi autót, jó lesz neked az is. Mellesleg ha pisztolyt fognak a fejemhez se költenék x Ft-ot autóra, habár iszonyat autóbuzi vagyok, és nem kell pénisznagyobbító... Csak nekem lóg ki a lóláb? Egyébként felvetném, hogy a közös gondolkodási alap érdekében definiáljuk az autóbuzizmust... ;)

Andras 2008.02.21. 21:17:59

Ennyi penzert nem lehet egy audi A3 at venni?

sumis 2008.02.21. 21:18:11

A két millás toyotához képest 4-5 millás többlet, meg az ebből következő értékvesztés nem számít! Az "alacsony fenntartási költség" meg igen!

Sörkálmán 2008.02.21. 21:20:42

Teljesen felesleges új autót venni, hacsak nem egy olyan álmot sikerül, amit nem adsz el soha.
6-7 misit csak annak szabad kiadni egy autóra, aki kicsengeti hitel nélkül,
különben kihullik a haja az amortizáció tudatától.

WRobinak teljesen igaza van, vegyen egy 2misis 10 eves mercit, es gyönyörű is, jó is, erős is, és nem is zuhan az ára.
A kötelezője se sok, és cascora sem költök.
Ilyet, csak extrák nélkül, bőven fasza:
www.hasznaltauto.hu/1854662_mercedes-benz_c250t_1996

Apropó Casco. Az egy rablás. Összességében sokkal kevesebb az az ember, aki többet kap vissza vele, mint amennyit beletesz.

9mmPara 2008.02.21. 21:29:23

Kedves autóbuzi!
Egyetértek, definiáljuk! Szerintem autóbuzi az, akinek a gépkocsi fogalma többet (minőségileg mást) jelent az s.k. vezetendő, A-ból B- pontba közúton történő jutást lehetővé tevő, zárt belterű eszköznél.
Én nem tartozom ebbe a körbe, számomra a gépkocsi pontosan a fenti eszköz.

B.Petike 2008.02.21. 21:30:41

5 évig kell neki autó akkor azt tanácsolnám hogy vegyen 1-2 éveset esetleg valami szalonautót mer sokat spórolhat ha feladja azt hogy nem ő finghat először az autójába

autóbuzi 2008.02.21. 21:31:14

Csak még egy személyes megjegyzés. Nagyon kíváncsi lennék arra, hogy azok közül, akik itt hangoztatják, hogy mekkora fatális állatság új autót venni, hánynak van új autója. Gyanítom nagyon kevésnek. (A való életben úgy tűnik elég sok állat van, aki új autót vesz...) A görcsös önigazolás (én vagyok az okos, mert használtan vettem autót) egyébként jellemző az emberre, mert ha a meggyőződése nincs összhangban a valósággal akkor fellép az úgynevezett kognitív disszonancia, azaz emiatt rosszul alszunk. Így inkább hazudunk magunknak, vagy legalábbis a cselekedetünk helyességét alátámasztó részleteket hangsúlyozzuk (étékvesztés). Ergo, abban is biztos vagyok, hogy ha holnap rendelkeznétek elkölthető hatmillióval, sokan nem kétmilliós avensist vennétek, hanem 6 milliós új corollát. Már a toyotazombik, én például rá sem néznék ezekre... ;) No, okos voltam.

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.02.21. 21:31:27

A Toyotanak elég sivár a beltere, cserébe nincs agyonhúzott motorja, gyakorlatilag minimális a turbólyuk és még részecskeszűrő nélkül is kevésbé füstöl mint az agyonajnározott pdtdi-k. 126 LE 300 Nm-el elég a dinamikus közlekedéshez, még egy Avensis orrában is. Ha én vennék ennyi pénzből újat egy Liftback Avensist vennék 2 literes olajossal. Kifutófélben lévő modell -> lehet alkudni, és a tipushibákat is kiküszöbölték már. Viszonylag friss adat: Sol Plus felszereltséggel 6.630.000 a listaár. Egyvalamire érdemes odafigyelni: hidegen ne hajtsd meg a motort illetve hosszú erőltetett menet után alapjáraton hagyd visszahűlni, mielőtt leállítod, így megelőzheted a gyakori turbócserét.

A Corolla pedig lehet, hogy alsóközepes, de még a Jettától is nagyobb, ami viszont már majdnem Passat, szal érdemes a kategóriába sorolás előtt/mellett/helyett inkább beleülni.

oPal 2008.02.21. 21:33:15

Én is valamelyik Mazda 626 vagy az első 6os szériára tippelnék. az még zoomzoom is, nem olvad be teljesen az utak képébe.

Zsac 2008.02.21. 21:33:25

Sziasztok. Én úgy gondolom autót érzésre, és csak érzésre érdemes venni. Ezt nem lehet számokkal, müszaki adatokkal definiálni. És ha a kedves Levéríró Úriember ment, és ezeket próbálta ki a teszt vezetésen, és ezzel a kettővel érezte a legjobban magát, érezte ezt a "Na, ezaz" érzést, akkor ezt tessék megvenni. Ilyenkor érdemes elfelejteni a számokat. Én ilyenkor szoktam örülni, hogy van rá lehetőségem, hogy ilyen autót birtokoljak. 3.5 milloért vettünk alfa 156 gta-t...

29 Palms 2008.02.21. 21:33:33

Hmm...jó húzás volt, japán vs. német, lesz sok komment.

AP (törölt) 2008.02.21. 21:34:40

egy ember pont attól autóbuzi, hogy teliberakja a gatyáját teszemazt egy weber-ordítástól..

nem attól autóbuzi valaki, hogy vesz hétmillióé' egy középszar valamit..

Trabant-fetisiszták is vannak! autóbuzériában nem a zseton számít elsősorban.

szép is lenne, ha csak az lehetne autóbuzi, akinek futja is kedvenc ferrarijából pár különbféle színűre..

pontorson 2008.02.21. 21:34:58

Egyértelmű Toyota 2001. Az enyémet 2 éve hajtom, 60 ezer kilt taktam bele, gond semmi.

Kalti · http://kalti.blog.hu 2008.02.21. 21:36:38

Winkler...MOst akkor Corolla vagy Avensis? AZt hiszem nem mindegy :-) Mondjuk hatért gonodlom COrolláról van szó, az Avensisnek még embertelenebb ára van... 6 MIlla egy Corolláért...Brr... Inkább egy 5 éves SAAB 95, 3 gurigáért:)

AP (törölt) 2008.02.21. 21:37:20

"abban is biztos vagyok, hogy ha holnap rendelkeznétek elkölthető hatmillióval, sokan nem kétmilliós avensist vennétek, hanem 6 milliós új corollát."

tévedsz, rögtön mennék hárommillás imprezáért, a maradék hármat beletankolnám, és a végén a maradék zséből jó'berúgnék

hatmihály egy corolláért beteges ár..

Gabesz 2008.02.21. 21:38:28

Én se a Corollát, se a Vectrát nem venném meg. Bár támogatom az új kocsi vételét, ha van rá pénze és nem meg egy csomó hitelből.
De itt van az új Mazda 6, vagy az új Laguna, vagy esetleg az új Mondeó.
Én biztos hogy valami friss modellt vennék, nem pedig olyat ami már kifutó.

9mmPara 2008.02.21. 21:39:00

Csak megismétlem: nekem új autóm van, illetve az volt két éve, amikor megvettem. Első és utolsó új autóm. A motorom már egy tízéves korában vásárolt, röfögő V2-es olasz dizájncsoda.

magichorze 2008.02.21. 21:39:49

autóbuzi :

"agyfasz", B+ ezen röhögök 5 perce, folyik a könnyem :DDDDD

AP (törölt) 2008.02.21. 21:39:52

Gabesz itt esett ki.
Egy 6 éve futó, minden gyerekbetegségét már kinőtt típus csak megbízhatóbb lehet, mint egy új, aminél majd jövőre derülnek ki, mik a gondjai.

autóbuzi 2008.02.21. 21:45:14

AP Értelek, akkor egyről beszéljünk! De akkor ajánljatok neki 6 millás használt imprezát (az például nekem is kéne), de ne 2 millás avensist!!!!!!!! Az igazi autóbuzi tehát azt válaszolja a kiinduló kérdésre: "Kedves uram! Ha ön autóbuzi lenne, mint én, akkor venne egy használt imprezát. De nem az. Azért örülök, hogy tud 6 millát költeni egy kulturált új autója, vegye az x-et!" Igazam van? De hogy jön egy 7 éves avensis ajánlása egy autóbuzinak a szájából kifelé???? ;)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.21. 21:46:26

Inkább valami fasza használt, annyi pénzért, amiért középszar újat adnak.
Az új autókat azért veszik, mert úgy könnyebb a hitel...

magichorze 2008.02.21. 21:49:50

Szerintem kéne olyan, hogy a gyártók gyártanak eleve használt autókat, direkt ilyen megmondóembereknek.

AP (törölt) 2008.02.21. 21:51:31

Igazad van. Ha már buzulunk, akkor buzuljunk properly.

((Majdnem minden számra megvan a választásom, "ha hirtelen annyi millióért kéne autót venni muszájból a holnapi nap során", tehát iszonyatosan életközeli tényállás fennforgása esetén.
A hatos az Impi.
De ha háromért kéne, akkor Integra. Vagy Integrale. Ezt még nem rágtam meg.))

autóbuzi 2008.02.21. 21:51:33

MagicHorse: Egészségedre. Már érdemes volt a gép elé ülnöm... ;)

magichorze 2008.02.21. 21:56:18

autóbuzi :

:D

amúgy én egyetértek veled, mert ha lenne lóvém, én bizony új autót vennék, mert azt mégiscsak én hajtom széjjel, már ha érted mire gondolok. Akármit is mond bárki, a használt autó lutri, a blokkba nem fogsz belelátni, mikor megveszed. Sz'al ha a fenti kisgyereknek lövése sincs az autókhoz és van pénze ugyan miért venne használtat? Még így is bőven át fogják kúrni a fejét a szervizeken, elég baj lesz az neki.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.21. 22:00:57

Magic Horse 2008.02.21. 21:56:18
"Akármit is mond bárki, a használt autó lutri, a blokkba nem fogsz belelátni, mikor megveszed. "

Szóval gazdag vagyok, mert használt autóm van:DDD

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.21. 22:02:01

AP
Integra?
Ilyen hamar megszeretted az elölkaparást?

magichorze 2008.02.21. 22:03:17

megszaLott :

nem, nekem is használt van :D

szoptam is eleget az előző tulaj nemtörődömsége/hozzánemértése miatt

MartinV 2008.02.21. 22:07:01

a vectrat vegye, mert az nagyobb, csaladiasabb. a toyota meg megbizhatobb. ezert kell ford

igarember 2008.02.21. 22:07:54

ha minden áron új kell, ott van a kalina!kettőfél meg beszerelteted a gázt ozt ott az olcsón fönntartható autód, ami lehet h kibírja az 5-10 évet ha nagyon strapálod akkor is!
vagy inkább egy ilyet, ha nem kell új: www.hasznaltauto.hu/1858324_mazda_323f_2002
igaz nagyon menni inkább BMW kell!:))

Cobra 11 2008.02.21. 22:09:38

Ezzel most nem lett kisegítve. Szerintem ez elég barom válasz volt. Inkább ne mondj semmit.
Amúgy mért nem Avensis 2.0 dízel?

autóbuzi 2008.02.21. 22:09:51

Vissza az autóbuzi definíciójára: a "nem csak A-ból B-be" alapelvvel egytértek. De most akkor az autóbuzi, bármennyi pénze van, mindig egy eredetileg kétszer annyit érő autó használt verzióját veszi? Oké kis összegeknél ez igaz lehet de: mit vennétek mondjuk 13 millióért (Winkler már kiugrott az ablakon, de vele most ne számoljunk)? Egy új Imprezát (tegyük fel hogy az új, az az előző, újonnan ;), vagy használt M-es BMW-t? Na, nehezebb kérdés, ugye? (Nem kérek minden BMW szar, vagy az összes Subaru fos jellegű hozzászólást, a lényeg az elven van) Mit tesz ilyenkor az autóbuzi? Az újat veszi, mert az már elég jó? Vagy kell a jobb, de használtan? Vagy akkor most mi van a "Mo-n mindeki eggyel nagyobb autóban ül, mint..." kérdéssel? Ötlet?

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.21. 22:12:02

"szoptam is eleget az előző tulaj nemtörődömsége/hozzánemértése miatt"

Én is, de úgysem hiszem, hogy máshol motoros üléseket kaptam volna ennyi pénzért...

Cobra 11 2008.02.21. 22:12:05

Amúgy talán a Vectra, mert az erősebb.

peu405 2008.02.21. 22:12:05

Ettől hülyét tudok kapni.
Képes lenne majd 7 millát költeni autóra, de a fenntartási költségen meg szarakodik!

Cobra 11 2008.02.21. 22:14:48

Utazóautónál sokszor jöhet jól több ló a motorban.
peu405: igazad van, de hosszabb távon azért nem mindegy

AP (törölt) 2008.02.21. 22:15:44

Az Integra külön világ.. Pitbull.. Utcai versenyautó.. Mindig is imádtam.

autóbuzi: aha ez érdekes gondolat.
nálam csakis új impreza jöhet számításba, akármennyim is lenne.. egy rosso a hétköznapokban aligha használható, egy impi igen. azért az ellenkezőjéről meggyőzhető vagyok :)

magichorze 2008.02.21. 22:16:42

Hát igen, ez mondjuk jellemző. Megveszi a maki a 7 milkós kocsit, aztán beleönti a Tesco olajat, meg elmegy tankolni 40 km-rel arrébb, mert ott olcsóbb a benya 1,5 forinttal.

Ettől én is agyfaszt* tudok kapni.

* : by autóbuzi :D

Cobra 11 2008.02.21. 22:17:17

13 milláért? BMW 330i. Teljesen egyértelmű. (Legalábbis nálam)
Bár egy Ipmpreza ellen se tiltakoznék, de mindenképp legyen előző szériás, WRX STi, ja és ne a vadi új típus.

pongo 2008.02.21. 22:26:21

13 milláért én egy Nissan 350Z-t vennék. Az újabb kiadást.

De (szerintem)autót úgy érdemes venni, hogy 80%-ban a szívedre hallgatsz és csak 20%-ban az eszedre. (saját vélemény)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.21. 22:27:33

nyilván valóan céges kocsi lesz és ez fér a keretbe, és valszeg ezt a két márkát használja a cég

ilyenkor kár okoskodni a kétmilliós használt szarokkal, mert úgysem vesz egy cég használt autót és igaza is van, akonek fontos hogy menjen a kocsi, az garanciális újat vesz

konkrétan a kérdésre az én válaszom az, hogy biztos nem vennék 6 millióért alsó közép kategóriás autót, tehát én akkor már inkább a Vectrát venném, az legalább egy tisztességes méretű autó ennyi pénzért, hátra is befér két ember

9mmPara 2008.02.21. 22:30:15

autóbuzi!
No, ez már valóban egy keményebb kérdés. De szerintem (aki bevallottan nem vagyok az) egy ~ az olcsóbb, épp ezért valószínűleg használt kocsit venné meg, de az igazi választóvíz a tuningolhatóság lenne: mennyiért mit lehet még tenni a járgánnyal?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.21. 22:32:30

itt a 2006-os ADAC Pannenstatistik és a Toyota Corolla 6. helyen van, előtte BMW 1-es, Mazda 3, Audi A3, VW Golf/Bora és VW Beetle

www.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/pannenstatistik_2006/Untere_Mittelklasse/default.asp?ComponentID=179504&SourcePageID=179723

itt meg az Avensis, ami a 7. helyen végzett (bár még így is a Vectra előtt), Audi, Merci, BMW, Passat és az Octavia is előtte van

www.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/pannenstatistik_2006/Mittelklasse/default.asp?ComponentID=179510&SourcePageID=179723

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.21. 22:35:59

Ha már választani kell, én is Vectrát vennék, mert agyfaszt kapok a sok szürke japánautótól.

autóbuzi 2008.02.21. 22:50:01

Úgy tűnik ilyen árszinten már jobban befogadjuk az új autót, nem annyira kell a még erősebb annak árán, hogy feladjuk az "új varázsát". (Csökkenő határhaszon okosan mondva?) Visszatérve a 6 millára: azt mondtuk, hogy ennyiért a nem autóbuzi új corollát vagy vectrát vehet a jó autóbuzi meg használt imprezát. És mi van azzal aki újat vesz, egy kisebb katgóriát, de onnan a vadabbat. Mondjuk egy ClioRS-t, vagy hasonlót. Nem olyan hardcore, de azért 200 ló. Nem olyan fapad, de nem is kényelmes családi autó. Ő mi? Autóbuzi? Hol a határ? Mitől autóbuzi? Mert erősebb az autója mint az átlag? Vagy mert ritkább autó az utakon? Az autóbuzizmus valójában sznobéria?

kkkttt 2008.02.21. 22:54:55

gravy_t 2008.02.21. 21:02:15

szerintem a 150 lovas dizel még automatával is elég jól megy. Egy ilyen cégessel megjártuk Erdélyt, többször is, 5 személy, még a kalaptartó is tele cuccal, és 6,8-at fogyasztott. Igaz az átlagsebesség a rengeteg falu miatt nem nagy, de a hegyek szép nagyok. Ettől nagyobb motor teljesen felesleges bele...
Az 1.8 140LE benzines nálam átlagban 8-at eszik, pályán 7,2-7,5 ; Budapest-SPlit 6,8 klimával, dugó nélkül

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.21. 22:58:17

autóbuzi 2008.02.21. 22:50:01

Autóbuzi eleve nem vesz elsőkerekes autót, mert kanyarodni is szeret.
Pl. nézd meg Karottának hány elsőkerekes autója van:P

homonna 2008.02.21. 22:59:17

Vectra 1.8 140LE Elegance (szokásos dolgok , 2oldali elektronikus klima,guminyomás ellenőrző, esőérzékelő, automata fényszóró...stb) Szalonautó volt. 4.7M. Megérte?

homonna 2008.02.21. 23:00:23

ja... 1600 Km-el.

Leegor 2008.02.21. 23:01:18

A Vectra egy kategóriával komolyabb autó, szerintem ez mindent eldönt. Mondjuk kifutó modell, de legalább emiatt kiforrott.
Kedves Robi!
Te meg jó fej vagy, az ember akar venni egy normális új autót, te meg fel dobsz neki egy megkímélt importkocsit 7 évesen 147000 (muhahaha) km-el. Mikor volt abba 150 ezer, 2 évesen?

danken 2008.02.21. 23:05:40

Opelt szerintem, jobban megy, szebb is, de ha toyo akkor inkább Avensist mint Aurist, az ronda

baranyp 2008.02.21. 23:21:19

Nekem vectrám van,ugyan nagy benzines motorral,de ajánlani tudom.Nagy,kényelmes,megbízható és 5-10 év múlva is normális autó marad,egy corollát 3 év múlva fel sem ismersz,jellegtelen.
Ha műszakilag hidegen hagynak az autók,járd körbe,ülj bele,döntsön az,hová húz a szíved,melyikbe ülsz be szívesebben,jobb érzéssel,sok időt fogsz vele tölteni!

Leegor 2008.02.21. 23:21:45

Akik a "behozzuk Németországból a 10 éves dízel akármit és milyen fasza lesz" állásponton vannak, gondolkodjanak el azon hogy ott mire használnak egy ilyen autót. Közértbe járni? És még jóval nagyobbak is távolságok mint itt. Körül lehet nézni pl. a 8-10 éves A6-osok között, ha vmelyikben 250 ezer km van, az már drága, mert kevés kilóméteresnek számít. Akkor a magyar kereskedő mit hoz be? Az olcsót félmillió km-el, aminek a bele lóg. De vegyétek meg csak bátran 130 ezerrel az órájában, jó lesz az, meg gizda.

Leegor 2008.02.21. 23:38:13

Ja és még egy dolog:
Aki középszarnak nevez egy zsír új Vectrát, az remélem hogy min. 20 millós kocsival jár.
Mert ha nem, akkor kiállította magáról a szegénységi bizonyítványt.

majkulnajt 2008.02.21. 23:47:30

ha jól emlékszem,Henry Ford volt, aki azt mondta..."Egy Ford bárhová elvisz...csak a felsö tízezerbe nem..")))-kábé ezt gondolom én is a presztízs-baromságról))))társadalmi értékmérö-urak 5ször cseréltek azota "presztizs" autót..mig egy suzukis eddig max.uj gumikat vett..ugyanmár..van egy ötletem..vegyél 6milkából 12darab suzukit,1995-96kb,minden szinben))) Mind a kb 3 kezdeti szinben)))))))))...lennék a helyedben,haverem)))

Kent Brockman 2008.02.21. 23:56:28

Kedves xxxxxxxxxx!

Meg lett már mondva, vagy nem lett még megmondva?
totalcar.hu/tv/021123/

Üdv,
Hatos csatorna

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.22. 00:02:50

Leegor 2008.02.21. 23:38:13

Háát. Egy új Vectra max árban tudja legyűrni a használt ócskavasaimat.

ENZO 2008.02.22. 00:13:44

Új autón csak bukni lehet...

Leegor 2008.02.22. 00:16:00

megszaLott

Aha, most már látom, két tizenéves BMW.
Nem rossz autók azok, sőt.. de nem értem, hogy miért degradálod le azt, aki nem akar használt autót venni, öreget meg pláne nem. Gondolom azért tartasz kettőt, mert az egyik mindig szervízben van. Na jó ez csak vicc :))
Csak azért írtam, hogy értsed mit akar elkerülni, aki 6 milliót ad egy ilyen Vectráért.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.22. 00:24:49

Egyik nem tizenéves, és csak olajcseréjért eddig volt szervízben. Bár tavasszal esedékes két szilentcsere a jó utaknak köszönhetően.
A másik az volt szervízben eleget, de arra már megvételkor számítottam. Az afféle élvezkedős autó.
De azt viszont nem értem, hogy egy új Vectra miben tudna felülmúlni egy páréves megkímélt E39-et?

Skot 2008.02.22. 00:30:35

Sziasztok!

Nemreg estem hasonlo dilemmaba...Na de 6 milla??? Vectraert?
Vectra kombit vettem GTS optika, 3 eves 92e km 1.9 CDTI...155 LE 7 L varosban...
Auto klima, fed comp (szines navi) 6 legzsak elektromos kutyu tenger, kenyelem....
Egyeduli negativum a merete: mint egy csatahajo...De csak parkolasnal, amugy imadom...
Asszem mindent elmondtam...
Nincs penzem arra, hogy kulon csaladi, sportos es (vagy) konnyen fenntarthato autot vegyek...Ezert egybe probaltam suriteni...Tobb kevesebb sikerrel, de sztem jo kompromisszum.
Igen, biztos van jobb kedves autobuzeriasok, de ennyiert, ilyen tudassal, ilyen kategoriaban nincs...
Vasarlasnal azert erdemes alaposan atnezetni (meg a szalon autot is) mert engem is majdnem atvertek...

Javaslat: Benz2002 Kft. - Szekesfehervar

Csak jo szivvel...En ott vettem...(nem naluk dolgozom... :D )

De ugy hibatlan a dog ahogy van...
Ja es megy mint a veszedelem, neha magamra is szivinfarktust hozok...:)

Na de 6 millaert?! 4-ert mar megszolal...

hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1597664&command=ugras&p=ceg&screenwidth=1680

Rocko- 2008.02.22. 00:33:02

scheerti · scheerti.blog.hu 2008.02.21. 21:03:49
hát nem tudom, h M-es-e, de pesti alsó rakpart, reggel f9 környéke, é->d irányban. :)

Skot 2008.02.22. 00:35:07

megszaLott: Sokmindenben...Marmint a regieket (8+ ev)
Nyugi nem a BMW ellen vagyok! Csak lassuk be...3 ev keves hiba 8+ ev tobb hiba...ennyi...
Persze,majd meglatom a sajatomon ez hogy igazolodik...De amugy imadom! Kicsit onfeju...(mindent maga akar csinalni...Navigalni,ablakot torolni, lampat kapcsolgatni...)
De sztem a Kadettek es az F-es Astrak ota az Opel minosegben megy felfele...Meg nem BMW...Meg...
De az uj Vectr...Bocs...Insigna-ra kivancsi leszek nagyon!

Leegor 2008.02.22. 00:47:49

megszaLott

Mondanám, vegyél egy új Vectrát, majd megtudod, de úgysem teszel ilyet :))

Visszakérdezek inkább:
Szerinted egy új 1.2-es Fabia Sedan miben tud felűlmúlni egy W124 300 TE 4Matic-ot 1991-ből? Mert én azóta lettem elégedett autós, amióta megléptem ezt a cserét. Vérzik a szívem a Merciért, de a Fabia jobb. Majdnem mindenben.

Nemkellfélninemfogfájni 2008.02.22. 01:00:08

Szerintem a vectra használati érték / ár aránya jobb.

Ha hosszú távra tervez valaki és pénze is van, akkor használt autóval nem érdemes bajlódni. Az új autó első pár évére van garancia, eredete biztos. Egy használt kocsi ki tudja hogy volt karbantartva, milyen terheléssel volt használva, volt-e törve, mennyire kopott el a használat során a mechanika ... stb. Ha valaki megteheti, tegye meg hogy újat vesz nem kellene lebeszélni arról ami sokkal jobb döntés.

raffay 2008.02.22. 01:16:23

vegyél 100 trabantot

sima 2008.02.22. 01:16:49

hát, ha nem céges vásárlás lenne, akkor se korolla, se vektra. inkább 6 milka feléért egy subaru forester xt 2002-ből. nyámmm.

raffay 2008.02.22. 01:17:48

most látom csak h családi kell
akkor vegyél 80 kombiladát

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.22. 01:33:19

Skot 2008.02.22. 00:35:07
"Csak lassuk be...3 ev keves hiba 8+ ev tobb hiba...ennyi..."

NeNeNeee. több kilométer több hiba. Az idő csak rozsdát hoz, de nem egy E39-nél.

Leegor 2008.02.22. 00:47:49
"Szerinted egy új 1.2-es Fabia Sedan miben tud felűlmúlni egy W124 300 TE 4Matic-ot 1991-ből?"

Gondolom fogyasztásban:) Már akit ez érdekel... Miben lehet egy 1.2 fabia jobb? Kényelemben? Helykínálatban? Megjelenésben?
Gondolom azért vetted, mert nincs gond vele, s a Mercivel volt. De én a helyedben egy kb 2002-es E-t vettem volna. :)
Hogy sikerült megszokni? Több pénz a zsebedben, de a vállad éri az utasét...

Nemkellfélninemfogfájni 2008.02.22. 01:00:08
"Egy használt kocsi ki tudja hogy volt karbantartva, milyen terheléssel volt használva, volt-e törve, mennyire kopott el a használat során a mechanika ..."
Szervízkönyv, leinformálás a márkaszervíznél, festékvastagságmérő.
Használt autó nem kifejezetten jelent lelakott sokkilométeres szart. BMW-nél pl
azt jelenti, hogy az előtted levő tulaj fizette ki a márkanév felárat:)))


Vegyél 2000 biciklit:D

majkulnajt 2008.02.22. 03:35:28

presztízs.....külföldi lelakott-fos presztízsnek hitt ebben az országban.."könyökkiazablakbaoszt"...szarból nem lehet várat építeni......TISZTELET a kivételnek..Respect!!!!!mert a régi jó autók...ma is jó autók!Néhány újnál is jobbak....de-csak egyenesen...igenis vannak "soul survivor"-ok...túlélö lelkek..ne féljetek tölük.!!!Fortuna mindannyiótokra!!!))

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.22. 04:00:08

Azt a második tablettát nem kellett volna bevedd.

Ciri 2008.02.22. 05:48:16

Gyerekek!
Nem veszitek észre, hogy az autópiac szegmenseit képviseljük?? Ezen mi a faszért kell vitázni?
Lássuk:
1.Új autó vásárló (megmutatom, hogy tellik újra, no meg jó az a 2-5 év garancia)

2.Használtautó vásárló (megmutatom mindenkibek, hogy tellik prémium márkára,bukjon más az új kocsin.)

3.Suzuki vásárló (csak erre tellett, meg ugye fizessen más százezreket szervizre)

Hol itt a baj?? Mindenkinek igaza van egyszerre !!(Attol még a másik nem hülye)

A baj ott kezdödik amikor a levélíró egy kategóriába teszi a Vectrát és a Corollát!

Hogy lehet 6 millát kiadni egy Corolláért amikor azért már Avensist kap.Ha japán fan, akkor inkább vegyen azt.Ha nem, akkor vegyen mondjuk 6,3-ért Passatot,Vectrát.Abban az esetben, ha a Corolla szegmensében gondolkodik lehet választani dizel Focus sedant vagy Jettát, mindkettönő lényegesen jobban felszerelt, jobb futómüvel rendelkezö és sokkal olcsóbban elhozható autó (5Mmilla körül).

tamaska 2008.02.22. 06:15:01

Kedves kommentelő barátaim, olvassatok már figyelmesen, mielőtt véleményeztek!

"ujat vennek, dizelt"

"Adjatok tanacsot legyetek szivesek melyiket valasszam."

Szegény embert baszottul nem érdekli, hány éves milyen használt szart vennétek a helyében, az érdekli, hogy az általa kipécézet KETTŐ autó közül melyiket vennétek. Erről szólt vagy hat komment, A többi meg...

Ja, én a vectrát.

Ciri 2008.02.22. 06:17:29

Arról nem is beszélve, hogy mind a két autó borzalmasan drága így.Ha mágis ezeknél maradna -amit továbbra sem értek, mert ugye a Vectra kifutó(tehát csak akkor éri meg ha lényegesen olcsóbb, mint a kategóriatársak),a Corolla meg abszolut gyengécske és drága (akkor már inkáb Auris, az legalább néz ki valahogy)- akkor alkudjon, alkudjon és alkudjon !!

De én mindenek előtt körül néznék más kereskedésekben is...

rhynn · http://comicbooks.blog.hu 2008.02.22. 06:52:14

Nálunk a családban van egy Vectra, néha kölcsön kérem (én egy új Honda Civiccel járok, nem feszítek 15 éves BMW-ben, játszva, hogy én vagyok a nagymenő...), s nagyon tetszik a Vectra is. Kicsit hangos a dízel, a fogyasztás nagyon lábfüggő, de 5.5-6 litert ki lehet hozni belőle, ha megszokod, nem túl fárasztó a vezetés sem.

Új autó-használt autó: aki megteheti, újat vesz fő autónak,mert nem lehet összehasonlítani egy 8-10 éves használttal s mellé esetleg használhat, ha kell. (Mint én az MX5-öst, 1-2 év múlva).

A 10 éves merciket ajánlgatóknak: azért 10 éve még a biztonsá gi előírások mások voltak, meg az alatt a 10 év alatt még a hegesztések, illesztések is koptak. Manapság már egy új suzuki is biztonságosabb, mint egy kiégett, 300.000 kilóméteres, a 150ből még 80 lóerőt teljesítő presztízs kocsi. (mellesleg 8-10 évesen mitől lenne már presztízs?)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.02.22. 07:48:27

Ráadásul ha kicsengeti az árát,egyböl rárepül az APEH,hogy megnézze mibül vette a verdát....

bamboo 2008.02.22. 07:52:45

Öööö, hozzácsap még 2t (ahol 6 van ott lesz hozzá még 2) és vesz egy dízel eost dsgvel, bőrrel. Kényelmes, szép, jó, dízel, új, és nem tucatautó. Nem utolsó sorban anyunak is tetszeni fog. :)

VLaci 2008.02.22. 08:09:38

Gondold át még egyszer és vegyél egy KIA Carens-et 2.0-ás 140 LE CRDI motorral, Full extrával árban a kettő között van, de egy kis alkuval a Corollától is olcsóbban kijössz. Mindkettőtől tágasabb, legalább olyan kényelmes, megbízhatósága, garanciális feltételei (5 év teljes körű)kiválóak.
Ui. NEM vagyok KIA kereskedő, egyszerűen jó tanácsot akartam adni. Üdv: VLaci

AP (törölt) 2008.02.22. 08:47:06

A hegesztések koptak? Agyfaszt kapok menten.

Aki meg azt állítja, hogy elsőkerekessel nem lehet kanyarodni, az próbáljon ki eccer egy Integrát. De csak azt!

Géb 2008.02.22. 08:51:18

Ne hagyd magad lebeszélni! Igenis jó az új autó! Legyen az bármilyen olcsó, vagy drága, vegyél olyat amit megengedhetsz magadnak! Az új autó varázsa nem pótolható mással. A nagy használt kocsi fan-ek is újra vágynak csak szegényeknek üres a zsebe és hát Swiftel járni mégiscsak gagyi, úgyhogy marad a leharcolt A6 vagy a Winkler féle Tehén, és persze az ezerféle szívás az eltusolt problémák miatt.

A dízel Vectra nem rossz választás, strapabíró a Fiat motor, viszont irreális a dízel felár. Nagyon pontosan számolj utána, hogy megéri -e magasabb gázolajár és a benzineshez képest 30%-al magasabb szervízköltségek mellett is.

Ha Corolla méretben is gondolkozol, akkor inkább KIA C'eed kombi full extrásan 1,6 D vagy 2,0 benya motorral, vagy egy félmilliós árkedvezményes C-max.

Ja és persze mindenképpen nézd meg a japánokat. Accord, Mazda 6 , Avensis kombi.
Egyébként az én személyes tippem az ÚJ Mazda 6 kombi! Májusban jön, már lesz dízel is. Én tuti azt venném ebben a közép-puttonyos kategóriában.

ÉS tényleg hagyd a leharcolt szarokat!!! 2 használt és 5 zsír új autó után tudom mit beszélek!

AP (törölt) 2008.02.22. 08:56:58

Géb ne tudjad már, hogy mire vágyom..
Eddig a családban öt darab új autót vettünk, igaz, van egy hangulata, az ember egy napra valakinek érzi magát, de után évekig nyögné a farkam a részletet.
KP-ra más.

kamutotalcar 2008.02.22. 09:01:44

Szerintem igenis van értelme autót venni 5-6 millióért, és drágábban is. Bár én japánt soha nem vennék (Opelt meg mégkevésbé:) )... de ha ő azt szeretne, akkor egy 1-3 éves avensis vagy accord lenen szerintem a jó választás.
Egy 2.2 dcat avensis sol executive felszereltséggel. A sportosság sem volt feltétel, és szerintem kényelembe a toyota jobb, mint a másik két japó.

Kifordított kacagány 2008.02.22. 09:21:10

én általában használtautó párti vagyok, de most egyetértek GYUSZI BACSI 2008.02.21. 22:27:33-val és tamaska 2008.02.22. 06:15:01-val. még a típusban is. én is inkább a vectrát választanám, bár inkább valami olyan színben, ami nem fekete és nem szürke(az ezüst is szürke).
ha viszont igazán jó tanácsot akarok adni, akkor azt mondom, hogy az illető menjen el és próbálja ki mindkettőt(ne csak úgy, hogy fordul egyet a parkolóban) és azt válassza amelyiket úgy érzi, hogy jobb vezetni. ez szerintem az egyetlen olyan szempont aminél lényeges különbséget lehet találni a két típus között, de ez meg teljesen szubjektív különbség.
a fenntartási költség pedig egyiknél sem lesz kevesebb szerintem.

Vectra 2008.02.22. 09:26:08

Hello!

Nekem pont ilyen vectrám van (1.9 CDTi, 150Le) több, mint 2 éve, és csak pozitívan tudok szólni róla...
Nem tudom, hogy sikerült megoldaniuk a gyártás során, de átlagban 4,5 litert fogyaszt.
Városban 50-nél 4 litert ír, szóval fogyasztás terén szerintem első osztályú.
Tágas, méretes, így pakolni is kényelmesen lehet bele.
De érdemes lenne szétnézni, mert "0" km-rel nem éri meg megvenni ennyiért, nézzél inkább tesztautót. Én is így vettem. Majd 1 millával olcsóbb, és kitűnő állapotban volt.

csufar 2008.02.22. 09:52:44

de hülyék vagytok...a levélíró PRÓBÁLJA KI ŐKET! Amelyik jobban bejön, azt vegye meg. Új autónál mindegy a gyártó, a garancia úgyis megvéd. ha meg hosszútávra kell, vegyen rá öt év garanciát, aztán hadd szóljon. nekem a vectra jobban tetszik. meg nagyobb is :)

AntiAnti 2008.02.22. 10:02:41

Gyuszi bááácsi!
Aki megbízhatóságot a német ADAC statisztikából példálóz, az jóindulattal naív, rosszindulattal lütyő!
A német márkák assistance szolgálatai által "eltakarított" német fos-ok ugyanis nincsenek benne a stat.ban!
Igy fordulhat elő, h. a német csodák, lám-lám a statisztikák élére állnak.
A német köztudottan nacionalista náció!

Kifordított kacagány 2008.02.22. 10:24:15

csufar 2008.02.22. 09:52:44
hol élsz te? garancia? itthon? megvéd? ezen jót nevettem

AntiAnti 2008.02.22. 10:02:41
ilyesmit azért hallottunk más márkáknál is, ez nem lehet szempont. szerintem mindkét márka egyformán megbízható.

Lowtyo 2008.02.22. 10:28:18

Tisztelt iksziksziksz!

Kérdés sem férhet hozzá Önnek az én Tavriámra van szüksége.
Negyvenmittoménmennyi LE, fakópiros, sáros belső csomag + sárvédőrozsda csomag + beázó csomag + az ülésen felejtett mikulás csomag.

Unalmas az élete? Nincs egy autószerelő barátja sem? Unja, hogy csak tankolni és olajat cserélni kell az autóján? Szeretne kitünni a tömegből? Kalandvágyó?

Ha legalább négy kérdésre igen választ adott ne töprengjen tovább, Önnek a tajgák rémére van szüksége! Elhozom Önnek a 80-as évek panelház parkolójában autótszerelő hétvégéinek hangulatát.

Név és cím a lábtörlő alatt

Whitefalcon 2008.02.22. 11:12:58

Imádom azokat a véleményeket, hogy új autót venni hülyeség. Úgy látszik, csak az én családomban nincs Németországba bekötött autónepper...
Az első autómat használtan vettem, a kollégám rokonától. Gondoltam velem egy irodában ül, csak nem fog átverni. Elvittem állapotfelmérésre, nekik sürgős volt, jól jártam, szerencsém volt. A következő (jelenlegi) előtt jött a klasszik dilemma, és a tengernyi, többnyire ellentétes előjelű tanács.
Csak azt válaszolja már meg nekem v.ki olyan, aki az új autó ellen érvel, hogy a német (osztrák, svájci) kereskedő ugyan miért nem ver át, és miért csak a magyar?

csufar 2008.02.22. 11:17:43

Kifordított kacagány 2008.02.22. 10:24:15
belgiumban élek. most vettem egy új mazda5-öst. a listaára kábé pont annyi, mint amennyit a fenti csóka költeni akar. KI KELL PRÓBÁLNI. neked egyébként volt már valaha új autód? vagy garanciális?

Dave07 2008.02.22. 12:06:54

Halkan merem csak felvetni hogy egy Cee'd SW diesel? kb. 1-2 millával olcsóbbért 7 év garival?!?!
valahol az opel és a toyota között félúton?

Krisi 2008.02.22. 12:49:02

Autóbuzulásról:

Nem feltétlen pénz kérdése. Bár valakinek egy Ferrari Enzo az álma, hát sajnálom szerencsétlent, nem valószínű, hogy valaha is lesz neki.
Viszont sok Trabant, Lada, veterán, youngtimer stb. mániás van, akik járhatnának több milliós új kocsival, de inkább mennek egy stílusos, bár öregebb géppel.
Autóvásárlásnál én sem az eszemre fogok hallgatni, mert akkor vennék egy tucatautót, de nekem az autózás több annál, mint eljutni A-ból B-be egy alulmotorizált családi dízellel.

Viszont a hatmilliós problémára én azt javasolnám, hogy vegyen egy 1-2 éveset 4-5 millióért, ami sokkal jobban felszerelt, és még nincs benne sok kilóméter. Az árkülömbözet meg az 5 év alatt legrosszabb esetben rámegy szervizre, de ez nem feltétlen lesz így
és pénzügyileg ugyanott tart, viszont sokkal jobb gépet hajt. (hú, de rímelt:)
Az meg röhej, hogy kiad ennyi pénzt egy dízel tömegautóért, és utána az üzemanyagon spórol. Ennél már csak az jobb, amikor a csóró gyerek az összes pénzén vesz egy leharcolt X5-öst, és utána nincs pénze teletankolni :)

Krisi 2008.02.22. 12:55:52

És ha csak e két modell közül kell választani, akkor próbálja ki mindet, és hallgasson a szívére. De mégjobb, ha kipróbálja az összes hasonlót, és azután dönt.

Reaper 2008.02.22. 13:28:01

Meg, hogy uj autot venni hulyeseg. Mar bocsi de ez oltari nagy gyiksag. Miert kellene mindenkinek mas levedlett hasznalt szarat megvenni. Altalaban olyanok mondjak ezt akiknek meg eleteben nem jott ossze annyi love, hogy vegyenek egy valamire valo uj autot. A tisztelt leveliro pedig uj auto vasarlasan gondolkodik. Mi a faszert kell rakas ocska budit belinkelni a hasznaltauto.hu-rol?!?

Uram,
Ne adjon senki velemenyere! Tapasztalatbol mondom nem erdemes. Nezze meg, probalja ki, toltson el minel tobb idot mind2 autoban es vegye azt amelyikben a legjobban erzi magat. Mindegyik uj auto nagyon jo konstrukcio. Hasonlo cipoben jartam en is 5 honapja es ahany embert megkerdeztem annyi velemenyt, tanacsot hallottam. Na meg persze jottek a ’vegyel hasznalt BMW-t, Volvo-t’ tanacsok. Valassza barmelyik autot is, legyen benne nagyon sok orome!

Ciri 2008.02.22. 13:32:33

AntiAnti:

Máskor egy picit jobban nézz utánna dolgoknak, mert pontosan forditva igaz, amit a saját márkás aszisztanszokról írsz.Épp a japánok vannak e tekintetben "helyzeti előnyben"

Achmed the dead Terrorist · http://www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.02.22. 14:00:38

ADAC statisztika sem épp teljesen mérvadó. Nem teljesen mindegy azért, hogy a Toyotáknál típushibának nevezhető akkumulátor-végelgyengülés miatt kell hívni a sárga angyalt, vagy a motorelektronika száll el "kékhalállal", neadjisten letörik az indexkar vagy menet közben reteszel a kormányzár. Csakhogy statisztikailag egy kategória, az ADAC nem közli az okokat.

A 4 litert fogyasztó 1.9-es 150 lovas Vectra tulajának pedig üzenném, hogy esetleg számoljon utána tankolásnál, hogy valójában mennyit fogyaszt a verda, mert szerintem csal a fedélzeti computer. Ha pedig valós, kösse le nyugodtan a turbót, mert felesleges, úgysem használja. Vagy esetleg ne írjon hülyeséget szándékosan, a 4 literes fogyasztás irreálisan kevés városban. Bár ha jobban belegondolok, a nagybátyámnak egy 2.2es 177 lovas D-Cat Avensise van, és azért jár a kútra 1000 km-enként, hogy a 200 km alatt képződött 10 liter olajat leadja, mert csak 50 literes a tank, és nem fér el több.

4 liter megaf@szom...

V8 2008.02.22. 15:20:37

Csak hogy én is beszóljak az újautófanoknak. 16 éves használtautómból 8db kijönne 6M Ft-ból. Szereléssel, városi 20 literes fogyasztással is olcsóbban jövök ki, mintha vettem volna részletre egy alsóközepes újat. Belül pedig bőr, fa, ülésfűtés, tempomat, állófűtés, ABS, és sorolhatnám, de a quattro hajtásról se feledkezzünk meg! És nem egy lepusztult széteső rom, a legkisebb apróságot is azonnal megcsináltatom.

galex 2008.02.22. 15:40:47

annyit fűznék hozzá:
szerintem megbízhatüságban mindegyik oké, de egy OPELhoz azért olcsóbb az alkatrész, olcsóbb a fenntartás. Nem egy fiatal Toyotáról hallottam ami kisebb karambol után is gazdasági TK lett, mert baromi drága az alkatrész.

Cottonfield 2008.02.22. 16:28:11

...hát én egy Lancia Thesisen is elgondolkodnék, használtan. Az új kicsit drága. Viszont dízel nincs 2000cm3 alatt, mint a vectra.
Viszont nagyon egyedi és stílusos

Kifordított kacagány 2008.02.22. 16:40:37

csufar 2008.02.22. 11:17:43
ja, belgiumban tényleg megvéd a garancia, ezt el is hiszem neked, de én nem a belga állapotokról beszéltem. itthon sajnos nem hogy nem véd meg, hanem egyenesen rosszul jársz a kötelező szervizzel. hozzáteszem, hogy nem minden esetben, de meglehetősen ez a jellemző.
amúgy ha figyelmesen olvastál volna, akkor feltűnt volna, hogy az adott esetben én is inkább az új autót tartottam szerencsés választásnak. mivel munkaautó lesz(lehet, hogy céges és ezért a szűk választási lehetőség), mindenképpen célszerűbb újat venni. vélhetőleg az autó árát és a költségeit ki fogja tudni termelni a tulaj(az illető egyébként azt mondta, hogy az autókhoz nem ért, nem azt, hogy a pénzügyekhez). azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy az alacsony fenntartási költség abból a szempontból számít, hogy majd mikor megvásárolja 5 évesen a cégétől, ne kelljen rá sokat költenie. ez persze szerintem nem kiszámítható szempont a vásárlásnál, az új autó költségei meg nagyjából azonosak lesznek.
és igen, ki kell próbálni, rendesen. lehetőleg minél többet.
ha nagyon érdekel, igen, volt már új autóm(még mindig megvan). kb fél évig mondhattam rá, hogy új. a garancia mint előny nem játszott. nem mondom, hogy nem lesz többé új autóm, mert nem tudom mit hoz az élet, de az biztos, hogy annyira nem nagy szám új autó tulajdonosának lenni. az a véleményem, hogy inkább veszek egy használt autót ami tetszik, mint egy újat ami nem.
természetesen - visszatérve erre a választásra - én nem is megyek sokat munkaügyben, tehát az, hogy én milyen autóval akarok járni nem releváns ebben az esetben. ezért nem is akarnám sokikszet rábeszélni mondjuk arra amit én hajtok(és természetesen azért sem, mert nem én költöm a pénzét, hanem ő).

Reaper 2008.02.22. 13:28:01
ha erre buzdítod, akkor a te véleményedre sem kellene adnia;) de egyébként a többi részével egyetértek.

Achmed the dead Terrorist 2008.02.22. 14:00:38
tolni is lehet azt az autót:) egyébként ha jól tudom, akkor a turbo pont városban nem fogja horpadtra szívni a tankodat.

V8 2008.02.22. 15:20:37
ez mind így van, de itt most nem ez a kérdés.

kkkttt 2008.02.22. 17:42:07

13 millióért?
hmmm...mondjuk eg kis lakást :-)

Nani24 2008.02.22. 20:12:16

Szerintem, ha nem főként a kinézet a mérvadó csak rá kell nézni a megbízhatósági statisztikákra vagy a népítéletre, a Toyota nem véletlen van élen 1-2 japán társával.
Hiába erősebb az opel ,ha a japán lemegy a földről megfelelő bánásmód és karbantartás mellett.
Persze az olyan hülyeséget mint pl.a 30.000 km-es olajcsere azt minden motornál el kell felejteni.Aki az ilyen periódusú olajcserét elhiszi nem látott használt olajat 15.000km után. Ja és mi lesz a levegő és pollenszűrőből 30.000 alatt.
Szóval biztos ami biztos JAPÁN.

Cobra 11 2008.02.22. 21:56:36

Imándom a 328i-t, úgyhogy nekem is tetszene.

Zajcev 2008.02.22. 23:48:08

Ha lenne 6 millam befizetnem az M5-re a kezdoreszletet :D

Kifordított kacagány 2008.02.23. 06:48:52

azért az opel sem éppen a megbízhatatlanságáról híres és mint azt már itt valaki elmésen megjegyezte olcsóbbak az alkatrészek hozzá.

lajos 2008.02.23. 08:11:29

Ja 2 éves Avensist uszkve 200e+km-rel, oszt akkor az még legalább 1 évig autó ha kíméled.
Vagy nem.
Akkor+ belehelyezel 1 millát egy ügyes szerelő kezébe és akkor az még legalább 4-5 évig autó és 3-ba vagy. Aztán meghirdeted mondjuk 7 kilóért. Hidd el, hogy meg fogják venni...

Rocko- 2008.02.23. 19:15:00

Géb 2008.02.22. 08:51:18
én nem vágyok kifejezetten újra. valóban, az egyik indok az, h üres a zsebem. viszont a nyomósabb érv, h nem nagyon tudsz olyan autót mutatni manapság, ami tetszene. ami tetszik, azt meg a '90-es években árulták. akkor meg erőszakoljam meg magam, és vegyek újat, mer' az jó? dehogyis.

Bambano 2008.02.24. 09:25:58

Megnézi az ember a legutóbbi Tüv megbízhatósági statisztikát, ott opel meriva az első, toyoták a fasorba se. Ergo a toyota-opel kérdés az opel javára dől el. Utána ésszel elkezd számolni és rájön, hogy 2.2-es benzines vectrát akar.

Nekem mostanában minden ismerős szerelő, taxis, stb. azt mondja, hogy a nem Japánban gyártott toyoták semmit nem érnek.

Vectra 2008.02.24. 20:35:19

Achmed the dead Terrorist www.youtube.com/watch?v=sDsK8ZnmhC4 2008.02.22. 14:00:38

Nem hülyeség a 4 literes fogyasztás, de azt elfelejtettem hozzátenni, hogy ezt nem padlógáznál mutatja a computer. Nem kell ész nélkül nyomni a pedált, és simán kijön ennyi. 90-nél 4,7L.
Menj el valahova, és próbáld ki, mielőtt kérdőre vonsz.
Amúgy nem csal a mérőke, de nekem is feltűnt, hogy csak ennyit eszik. És a végeredmény is egészen szép. 1 tankolás 800 km feletti eredmény.

A másik....., ez most hogy jön ide?

"2.2es 177 lovas D-Cat Avensise"

Ég és föld a két autó, nem tudom, miért pont ezzel hasonlítod össze.
Nagyobb motor, több LE, más gyártmány/típus.
Na de mindegy. Én tapasztalatból beszélek, nem találgatok, és nem írok "hülyeségeket".

Amúgy csatlakozok az előttem szólókhoz, akik normálisan megmondták a véleményüket, és a végeredmény ugyanaz. Ha teheti, akkor menjen el a kedves vevő, és próbálja ki mindkettőt. Az a biztos, ha személyesen tapasztalja meg, milyen a 2 autó.

Paó 2008.02.26. 23:10:34

az eddig felsorolt "tökJóAutó"-k közé betenném a mi családi kombinkat is,
92'es Honda Accord Aerodeck-et 2.2-es, 14 éve van a családunknál, apám beletett eddig 630.000 km-ert....
:)
amit eddig nem kellett hozzányúlni, az a motor! és a váltó! a többi azért már elkopott néhányszor.)
az autó napi használatban van még, hasonló körülmények között, mint eddig,
1.000.000 km-nél egy születésnapi fotósorozatot a belsőségben talán megérdemelne.)
süti beállítások módosítása