Mennyit fogyaszt az Ural?

  2008. február 19. - Winkler Róbert Címkék: olvasói levél ural

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Gondolom, a google viszi cikkünkhöz az érdeklődőket, mert a mi címlapunkon már elég régen szerepelt. Viszont elég sok olvasói levelet kaptam rá annak idején, csak a tavalyi leveleimet már a szerver iránti empátiából töröltem. Ugyanakkor még mindig jönnek, és általában az a lényeg, hogy az Ural márpedig nem fogyasztott annyit.



 

Tisztelt Winkler Róbert !

1.5 évig Ural 375 soför voltam a seregben . Az írásában említett 170-250 literes átlagfogyasztás erősen túlzó !! A századunknál ( 6 drb.  Ural 375 ) kb. 100 literes átlagfogyasztásuk volt igen nehéz terepű gyakorlatoknál .
Dávid Gyula

Tisztelt Totalcar!

Nemrég olvastam az Ural 375-ről szóló cikket és azt kell mondjam, ennyire nem szörnyű a gép. Igaz nekem egy Kamaz W 8-as dízelmotorral szerelt 375-ösöm van, amit jómagam építettem át. Igaz, nem hobbi, hanem erdészeti célra. Hátulütője annyi,hogy a végsebesség így 40 km/h-nál kimerül, viszont nincs az a teher, amit ne vinne el a hátán.

Jelenleg az autó összsúlya 12-13 tonna körül van,ami néhány darab rönkkel eléri a 20-22 tonnát is. És bírja az orosz technika.

Benzinszállító járgányként húzta az igát, mind az 1500 km-en keresztül,amit sikerült belehajtani a honvédségnél. Azóta kapott ezt-azt és egy terepszínű festést.

További jó munkát!

 
Hát akkor tessék: ki hol volt katona? És mennyit fogyasztottak az Uralok?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr45345528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

első 2008.02.19. 19:08:04

ELSŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2008.02.19. 19:13:26

Szentkirályszabadján a Bakony Harcihelikpter Ezrednél naponta 100 menetlevelet írtam. De az M-zárolt készlet üzemanyagának eltüntetésében nem vettem részt.
;-)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.02.19. 19:18:46

ööö, ez milyen terepen lenne álcaszín?

asdfjklé 2008.02.19. 19:25:28

hé, mit kell figyelni a második képen? én csak egy kertet látok.Jja meg egy fél Kangoo-t talán...

htibi · http://www.htibi.ini.hu 2008.02.19. 19:25:48

én csepelt vezettem. én ma láttam egy terepszinü faszállítót Szőcén.

mikroprof 2008.02.19. 19:27:56

Klapka Lövészdandár Tata. Üzemanyagosként szintén 375-ös Uralt vezettem és ha még jól emléxem a normatíva nehéz terepen megrakva (~5e l nafta) 3,5-ös szorzóval jött ki olyan 110-120 literre.

Bogyó 2008.02.19. 20:09:47

"92 -es szuper benzinnel mentek, 100km/100L átlagfogyasztással. A 86-os benzinnel csörögtek" kaptam az infót apámtól ;]

Nyakiapu 2008.02.19. 20:15:10

Hali!
89-90 között voltam katona Szolnokon a Killiánon!(Utolsó másfél évesként!)
Asszem nem kell a nevet részletesebben ecsetelni,minden repülős tudja miről beszélek!
A Repkisz-nél voltam bika kocsin.A telephely és a reptér között ingáztunk,ez kb max 10 km!
A fogyasztás nekünk szintén kb:110-120 lityi volt átlagban!

kispia 2008.02.19. 20:22:50

Az abasári laktanyában GAZ-66-os sofőrként voltam,de nálunk is voltak benyás URAL-ok.Normájuk 100on 100 lityi:)

virgulino 2008.02.19. 20:24:21

Csá! 88-90 között voltam Szolnokon a 3100-nál Zillel jártam az 60-70 litert csípott,néha Uraloztam is annak kellett a 100 terep nélkül is! Ja és az Ural super benzint kért!

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2008.02.19. 20:29:00

Én nem voltam katona és nem is akartam vón az lenni. Ennyi elég volt:
safetyarea.blog.hu/2007/10/18/haborus_archivum_video

CSL 2008.02.19. 20:29:59

virgulino: Pedig elvileg az URALban a Zil131 mocija van..

baranyp 2008.02.19. 20:37:11

Bkeszi TÁVKEI 91-92.Gyönyörű benzines tűzoltó zil sofőrje voltam egy évig.Sajnos viszonylag keveset vezettem,a tényleges fogyasztását sem tudom,mert álló helyzetben is meg kellett tankolni heti 40 literrel,mert az őrvezetőm lopta a benzint a laktanyaparancsnoknak.El volt számolva mert elvileg 4 óránként járatni kellett a levegő termelés miatt.(ettől egyébként szarrá volt kopva a motorja,a budakeszi úton csak úgy jött fel lépésben,ha leengedtük a vizet a tartályból.)

CSL 2008.02.19. 20:57:46

Amúgy vagy 2 éve voltam egy katonai bontóban mert erdészeti fakiközelítéssel akartunk foglalkozni és ott nem voltak csak benzines URALok a csávó azzal ámított hogy az bizony jó gép és nem eszik az olyan sokat meg ha 100 on Miskolcig Debrecentől bever 30 liternél többet vissza adja az árát..:) Mese habbal..:)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.02.19. 21:13:31

Kiskunfélegyházi elektronikai harcezred,ott a lajtos ural 100l-t fogyasztott 100km-en,söt a laktanya területén is elfogyott a fele ha kisfákat kellett vele kirángatni....

veder 2008.02.19. 21:51:31

Kiskunhalason voltam Ural-sofőr, az enyém diesel volt, ami 40-et ivott, papíron 60-at :)), a benzínes pedig bizony beszlopálta a 60-80 litert, telerakodva. Ja, és király a gép, akadályt nem ismert!!!!

Kardics 2008.02.19. 22:26:02

89-90 Határőrségnél voltam. De csak én mert Ural nem volt, csak IFA:)

Peti 2008.02.19. 22:35:55

MH 32.Őrezred 91-92 Nálunk csak üza.szállító Ural volt és egy műhely felépítményes. Én nem ezeken voltam sofőr,de mivel a kutas srác a surranó társam volt,így első kézből kaptam az infót. Az Ural benzines volt (szigorúan csak 92-est lehetett bele tankolni,86-ost tilos volt),és Ócsáról hordták az üzemanyagot. 80 liter körül evett,de 100-110 lett rá elszámolva (mikor hogy sikerült). Mivel 92-essel járt,így közvetlenül a tankjából tudtuk "vételezni" a benzint az ezeröcsimbe. Boldog békeidők!:-)
Egyébként aki soför volt az tudja,hogy a fogyasztás csak attól fügött milyen ügyesen írtad a menetlevelet,mennyit hitt el a gépkocsiparancsnok,illetve mennyit pörgetted a kilométerórát egy ablaktörlő,vagy másmilyen kis motorral.
A "százon háromszáz" meg csak egy urban legend. Még a Krazok is jóval alatta voltak akár ponton felépítménnyel,akár harckocsiszállító trélerrel. Mondjuk a dunántúli osztottfülkés Maz/Zil rakétaszállítókról már el tudom képzelni.

Masgas 2008.02.19. 22:37:49

Nos az uralok között is van különbség!
Az üzemanyagszállító tartálykocsiban nem lehetett kikapcsolni az összkereket állandó összkerékben volt elletétben a platós lövegvontatókkal.Nos ha jól emlékszem az alapnormája 65 vagy 68 liter volt superből.
Az állandó összkerék annyira feszítette a hajtásláncot hogy 70-nél már alig lehetett az úton tartani úgy pattogott az eleje.

wan2bee 2008.02.19. 23:03:28

megkonnyeztem a kotelezo sorkatonasag es a magatol ertetodo orosz technikai felszerelesek felhasznalasanak eltorleset...

Gelu 2008.02.19. 23:11:29

Ejh :D Vki nem sofőr még véletlenül.. sokat eszik a kocsim.. :D :D

Wierdchild 2008.02.19. 23:13:09

Áll a ...szom! EZ GYÖNYÖRŰŰŰŰ!!!!!!

Gábor 2008.02.20. 00:03:45

Hát, Én nem voltam katona. Meg, hát, na jó, ezek nagy teherautók, de az én kisteherem télen írtó sok: hat és felet eszik. Hát muhaha, nem tudok jobbat. Persze nem ugyanarra a célra, meg ésatöbbi, de azért ezek az értékek csak magasak.

wan2bee 2008.02.20. 00:36:33

Gabor, ezek az ertekek magasak, de ha talaltak volna alkalmas kotelet es kampot az orszagon, akkor ezek az uralok az Uralok az orszagot is kuhuztak volna a sza*bol. Ezek errol szoltak. -40ben a 15 evig tajgan felejtett darabot ket parasztgyerek siman kitudja hozni onnan meg akkor is, ha arkokkal szakadekokkal es meteres sarral kell megkuzdeniuk. Ez az Ural. Mas haszongepjarmu erre nem nagyon lenne kepes. Ezek mellett a 100liter benzin pikula..

bigpond 2008.02.20. 04:21:52

Ez a legszebb orosz auto!
Emlekszem siman be lehetett ulni ala hu:so:lni.

Pesti 2008.02.20. 06:05:19

1987-88 Rétság. Irnok-és rádios voltam. Gyakorlaton aztán lehetett ámuldozni. Ez a gép elmegy ott is ahol a harckocsi elakad. Sőt többször láttam, amint méteres latyakban elakadt BMP-t, PSZH-t söt T55AN-t is kihuzott pedig ez utobbi 50 Tonna felet van ha jol emlékszem. Tükör jéen 6 kerékhajtással, egyész nap az volt a dolga hoy minden kerekes jármüvet (mert egyik sem ment fel a dombokon) felhuzta minden erölködés nélkül szinte alapgázon. Amikor egy harckocsit be kell huzni , nem igen van más ami megteszi. Fogyasztása átlagban terepen, sokszor vontatás közben 120L kötül volt, de sik aszfalton teher nélkül (csak csapatszállitásra) beérte 75-80L-el is. (papiron akkor is 120-at fogyaztott, terepen meg 50-et), De nem is vásárolt egy tiszt sem benzint az egyetlen Rétsági kutnál. (volt kb 20 Kraz, és 20 Ural+ meg néhány DAC amiket renesn letankolták naponta)

Gaben 2008.02.20. 07:38:36

Szabadszállás 97-98
Én úgy emlékszem, 100-on 100l.

AP (törölt) 2008.02.20. 08:16:50

Nézzétek azt, hogy egy szinte bármilyen komolyabb versenyautó megeszik 40-50 litert százon versenytempóban.
Ahhoz képest nem sok a monstrumtól a 100.

karlmann 2008.02.20. 08:33:19

Apám sofőr, majd oktató is volt, vezetett mindent ami a HM-nél volt. Megkérdeztem, azt mondta az Ural normája hivatalosan 100-120L volt 100km-re, de szigorúan csak szuperbenzinből, az akkor még gyakori 86-sal erősen csörgött és rossz terepen le is fulladt. A gyakorlatban üresen, jó úton kijött 70-ből is, de nehéz terepen összkerékhajtással, tüzérségi eszköz vontatással is belefért a normába. Viszont mindenki, akinek egy kicsi kapcsolata is volt, az Uralból származó üzemanyaggal járt.

csabi6ai 2008.02.20. 08:54:49

Szép jármű... Egyszer a discoveryn láttam, egy műsort az orosz tajgáról, ahová Urlalokkal és Ford Explorerekkel mentek... az ural beindult a nagy hidegben, az explorer nem... :-) fogyasztásról: "kicsit meglepődtünk, hogy milyen gyakran kell a fordot tankolni, majd a végén kiszámoltuk, 100liter üzemanyag fogyott 100 km-re... Sztem az Ural 100-120literje nem is olyan sok... :-)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.20. 09:20:07

Winkler, aki Szombathelyen volt katona, ráadásul hiradós azt átverték a foyasztással kapcsolatban...

CSL 2008.02.20. 10:40:10

Mondjuk ebben 4320 asok vannak meg Kamazok

zombi 2008.02.20. 10:50:36

Igaz, hogy ez nem Ural, hanem Kraz, de az Ural is hasonló biztonságos jármű:
spynet.ru/auto/10199-kak-parkujutsja-krazy-4-foto.html

gatsy 2008.02.20. 13:34:33

Öööööö, én nem voltam katona, de az nem Kangoo, hanem Peugeot:)

virgulino 2008.02.20. 16:49:50

CSL! Megtaláltam 1 nálam felejtettt füzetet a címe: A GÉPJÁRMŰ-VEZETŐ/ZRÍNYI KAT. KIAD.1985/Zil131 150LE 3200 ford.40 lit./100km. Ural375d 129kw/175le/ 3100 ford. 48liter/ 100km. mindkettő benzines! Ez a hivatalos normája, plusz a szorzók. De addig nem halok meg amíg nem lesz valamelyik a sajátom. Ha nyugdíjas leszek ez lessz a hobbim!

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.02.20. 19:13:23

Fakiközelítéssel. CSL, ez egy igazi szó, vagy csak úgy lett? (Ne érts félre, így is, úgy is gyo''nyo''ru''.) És ami azt illeti, pont a seregben voltak ilyen szavak.
Én ugyan csak utas/rakomány voltam (a nem kívánt szó to''rlendo''; a platón u''ltem és nem kérdezte senki hogy 'hova lesz?'), de azt elmondta a sofo''r hogy a Gaz 66-osban a fogysztás mérséklésére egy valahova becsavart dolog szolgált, amito''l nem lehetett teljesen lenyomni a gázpedált. Ez a szép az orosz technikában, a gyermeki báj.

nm 2008.02.20. 21:53:51

Hali! 2004,KFOR,Pristina..Szabad időnkben egy ZIL-131 est tunningoltunk.Elektronikus gyújtás,nagyobb karburátor,fordulatszám korlátozó kikötése..1-2-ben füstölte a hat kereket,200m-en gyorsult 90km/h ra../200m volt a telephelyen a végén el kellett fordulni,hogy megáljunk/A fogyasztása 3perc/0.5l alapjáraton,fordulaton kb 2-3 kövér gázfröccs 0.5l..Aki látta sohasem felejti el!!

szodaereje 2008.02.20. 23:18:24

43. Nagysándor József Híradóezred, Fészkesfehérvár 1999. Erősen gyújtáshibás 5-7 hengeres (a V8-ból) benzines Ural alig teherrel, félig terepen, félig közúton 200 l/100km. De ha megengedték volna, hogy megcsinálja a sofőrsrác (civilben mozdonyszerelő, ez látszott is erősen testi adottságain)nyamvadt gyújtást és belője a porlasztót, biztos lement volna. Annyit evett a gép, hogy nem volt hogy ellopni a benzint!
A BTR 60 (R142 híradóközpont, én ezt vezettem) a két gaz66 motorjával (W16, hehe) nem evett ennyit!

szodaereje 2008.02.20. 23:29:21

Hozzá kell tenni, ez a hibásan üzemeltetés számlájára írandó. Később uazzal, civilben, porlasztóhiba miatt rajta tartott szívatóval alig 3 km terepezés alatt kifogyott a nafta az 5 literes olajosflakonból.
Ennyit számít!

Bazsi 2008.02.21. 09:50:50

2004. Szabadszállás, URAL 4320 (V8 diesel KAMAZmotor) Ez vez.gyak.-on átlag 40-nel beérte. A 375-ösök (benzines) 80-100 körül "szagolgatták" a benzint. A 34 km-es "vezetés nehéz terepen" című előadás 3 napig tartott és olyan menetleveleket írtak a "főnökök" hogy ha itt leírnám senki nem hinne nekem:) Ott valóban volt 100-on 300 a diesel-lel! Valójában beálltunk a fák alá (rejtés) és miközben tábort rendeztünk, meg sátort állítottunk a "főnökök" írogatták a menetlevelet mi sorosok pedig aláírtuk hogy azon a napon vezettünk 2-300 km-t. Kis túlzással egyébként az URAL ahol elfér el is megy. Mostoha körülmények közé a legjobb választás. Meg a KRAZ:)

CSL 2008.02.21. 10:25:57

virgulino : Akkor lehet tévedtem.. De úgy emlékeztem mind a fettőben 175 lovas 7.2literes V8 volt

Gomulka Béla : Lehet nem létezik ilyen szó de akkor fel kell venni a szótárba!:) Igazi nyelv újító lennék?:)

Bazsi: A terepes KRAZ mindent visz!:)

virgulino 2008.02.21. 20:33:09

CSL! Én nem tudom hány ccm3, a könyvben ez van leírva! Lehet hogy csak a hengerfej más, mert az uralba szuper kellett a zilbe meg normál. Azért jó volt mindkettő. Bár a zil jobban ment. Én lövészeten földúton 110-et mentem az óra szerint. Az ural 80-nál már táncolt!

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2008.02.21. 20:48:00

Nekem Marcaliban volt egy Ural-4320-asom.
Mikor hozzám került volt benne 240 Km, mikor leadtam volt benne 1400 valahány.

Kama3 740-es V8-as dízel volt a motorja, aszfalton kb 40-et, terepen 60-70 litert fogyasztott.

Érdekes volt ott a szervizben dolgozni ezekkel a nagy dögökkel, fékpofaszabályozás fenn a helyén,100 kilós tekerős kézikészülékkel..ehhejjj.
Mikor a kopasz kikönyörögte, hogy csak had álljon be vele a műhelyajtón, és a lökhárító kinyomott maga előtt vagy 2 sor téglát :D

A mai napig magvan a kezelési/szerviz gépkönyve is.

www.tanyalap.hu/Moslekos/dogman/ural.htm

gripen 2008.04.09. 20:11:14

DOGMAN
Hogyan lehetne hozzájutni URAL 4320-s Kamaz V-8 motorral szerelt gép kezelési/szerviz gépkönyvéhez?

tz. · http://www.vbulletin-forum.info/ 2010.04.27. 12:37:03

Szerencsére könnyen beszerezhető egy Ural tehergépkocsi:

veteranapro.hu/tehergepkocsi/ural

:-)

redsamara 2010.10.27. 20:03:06

Hali Keszthelyen voltam katonáéknál sofőr Uralon a V8-as benzines pontos gyári adat minimum 52 liter középnehéz terepen.

b.imi"76 2011.05.15. 17:38:41

Valós tény hogy nem gazdaságos és tán nem egy "erőmű" a motorja a mai kritériumokhoz. Azonban a kezdetekben "KAMAZ" dízelmotorokkal szerelték őket. Azonban a gyárban történt tüzkárok miatt került bele a benzines változat egy másik gyártótól. Én Baján a "Vaskúti"laktanya(gépesített lövész-dandár) vendége voltam egy évig a javító szd. írnokaként. A teljes orosz jármű arzenál étvágyát láttam mivel mindegyikből volt, s mindennapos vendégek voltak a műhelyünkben. Bizony sok múlik azon hogy hány gazdája van a gépnek, s hogy milyen üzemű a gazdi autója... A sors úgy hozta hogy erdészeti munkámhoz szükségem lett egy teherautóra kőkemény zalai terepre. A horrorárú "unios" technika helyett uralt vettem melyben egy dízel "MAZ" motor dübörög. KCR5010-es daruval szerelt és mondhatom hogy amit kapott azt egyetlen "uniós"verda sem élte volna túl! A motor V6-os hosszúlöketű és mindent kibír.Egyetlen konstrukciós hiányossága a diff.zár hiánya. Bár ahol nem megy el anélkül ott inkább nem kéne közlekedni... A fogyasztása egy KAMAZ étvágya alatt jóval! A Szervórol annyit hogy reggelizz bőségesen ha nekivágsz úgy hogy pl.az olajszint a szervótartályban kicsi, vagy laza a szivattyút hajtó ékszíj... Nincs azzal semmi baj! Összegezve én bántónak találtam amit olvastam róla a Total-car kommentálásában. a 70-es évek technikáját fikázzák a mai értékrendhez számítva. Akkor az volt a csúcs nálunk! Nálam most is kifogástalanul működik!

souljaboy17 2011.09.01. 19:49:57

Tisztelt Totalcar!!
17 éves srác vagyok! Az URAL 375 -ről lenne nekem is egy két szavam!!
Szerintem nem ojan rossz mint ahogy az le van itt írva.Nekünk is van 1 benzines v8 motoru és fahordás céljábol van használva.A 45km/h sebesség nem igaz!!mert nem az a végsebessége.9 3m fával is ojan 55km/h sebeséget is értünk már el vele!A csörlőjéről is lenne egy két szavam annak se 50 q a teherbírása mert mi 80 t-nás kompot aszfalton húztunk és az már nem 50 q.A kormánnyal is szépen el lehet bánni 1 kézzel.Azon is csodálkozom hogy azt írta hogy terepen az ablakfelhózó kar az oldalába ál az embernek én még ezt nem tapsztaltam.Meg azon is csodálkoztam még hogy kérte az 1-t mert akár 3.- l is el lehet vele mozogni!!
Az télleg igaz hogy nagyon szép csendes a motorja és nem hallani mást csak ahogy a vezérműszíj susog meg persze ahogy a kipufogó dübörög.Az átlag fogysztása ojan 90-100 l között mozog.Nagyon szivesen beszélgetek magával ha maga is bele egyezik ha gondolja írjon.Én várom a véleményt.
Viszlát

kovácsúr 2013.04.02. 14:45:39

sziasztok. nyugger, megtűrt járadékos vagyok. üzemanyagszakon végeztem a kat sulit és üzásként is dolgoztam. (szolgáltam) a benzines ural (tartály)normája 54/100 erre jönnek rá a különböző útviszonyok normaközi szorzói. a dizeleké 45 liter/100
sajnos magyarországon a gyenge zilmotorral szerelt változat futott. én egyszer boltoltam a ruszkikkal egy uralmotort (félhivatalosan) az lett a zászlóalj legerősebb gumikerekes vasa. erőt egészséget!

kovácsúr 2013.04.02. 15:19:54

@Pesti: megerősítem, mi két tartályuralommal húztunk ki t-72-t igaz az is rásegített de akkor is :) 87-bakony
süti beállítások módosítása