Ezennel eredményt hirdetnék az autós-motoros kivagyisági verseny Álmodik a nyomor kategóriájában. Keeway Light Chopper. Egy nagy használtautó-kereskedés irodájában lőttem, közvetlenül egy 2004-es Yamaha R1 mellett, nem is tudom, az értékesítőknek nagyobb megpróbáltatás a jelenléte, vagy a Yamaha kiváló kamikaze-motorjának.
Csikós kolléga szerint a győztes igazából az Aprilia Red Rose, bár azon is lehet vitatkozni. Támogató érv: a Red Rose csak 50 köbcentis, cérnahangon vonyít és kétüteműen füstöl.
Ellenérv: Az Aprilia Red Rose-on van önindító.
Ezen a Keeway-n viszont nincs. Egy önindító nélküli chopper kifejezetten menő is lehet, Toncsi barátunk például, aki lovas íjászkodik, egy annyira retró Harleyval jár, aminél külön érték, hogy berúgókaros. Ezzel kapcsolatban Toncsinak fantasztikus berúgókar-történetei vannak, de ezekről majd egy másik alkalommal.
El is bizonytalanodik az ember, nézegeti a markolatot, hátha van indítógomb. Persze, nincs. A CDI-felirat az Electric Starter közelében meg valami Mercedes-áthallás? Egyébként is: ki nézeget kapcsolókat a markolaton, amikor ilyen dúsan szegecselt nyeregtáskák ragadják meg a tekintetét?!
Na de erről majd egy másik alkalommal. A lényeg, hogy egy Keeway Superlight Chopper gyári kulcsokkal, szervizkönyvvel, japán alkatrészekkel (nyeregtáska-szegecs?), szervizkönyvvel, ja, az már volt, riasztó, hát igen, akartam is mondani, 4353 kilométerrel… ennyiér'?! 385 ezerért még robogó se nagyon van. Igaz, a Keeway ebben az időben még inkább kínai minőséget produkált, gond tehát lesz vele legalább annyi, mint egy régi Harleyval. Hiába, a stílusért meg kell szenvedni, ha már ebben az esetben megfizetni nem kell.
Vonatkozó Keeway népítéletek itt .