Légvédelmi ködlámpa az új Fiorinón

  2008. február 13. - Winkler Róbert

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Sajtóközleményt hozott a posta.

„Kedves Kolléga, mellékelten küldöm a  tegnap bemutatott FIAT Fiorino sajtóközleményét és árlistáját szíves felhasználásra. Az új modell a mai naptól már rendelhető a hazai márkareskedésekben. 
A belépő alap modell most bevezető áron nettó 2  399 000 Ft megvásárolható ajándék klímával. Az Fiorino SX változatához is ajándék klíma jár.”


Erre persze egy szóval se mondjuk, hogy rohanjon mindenki Fiorinót venni, mert például nekem nagyon hiányzik róla egy olyasféle mackó- vagy mopszarc, mint az előző Doblóról. Viszont tényleg szép így narancssárgában. Azt távolról sem állítom, hogy percekig gyönyörködtünk volna benne, csak megállapítottuk, hogy sajtófotón, ebben a narancssárgában ritka mutatós egy kishaszonjármű.

Aztán megláttuk a bekapcsolt ködlámpát, melybe gondos kezek még egy kis sugárnyalábot is retusáltak, és elhűltünk: hogyan képzelték a Fiatnál, hogy egy ködlámpa, ami olyan magasan van, mint más autókon a rendes fényszóró, bármit is segít a ködben.


Én a ködlámpa-szkeptikusok közé tartozok. A múltkor pont egy ködlámpás tesztautó volt nálam, köd is jött a megfelelő pillanatban, és hosszasan gurultam a néptelen úton, ködlámpa be, ködlámpa ki, van-e különbség. Szerintem nincs. Kicsit jobban virít a köd több lámpával. Rácz kollága a reflektorra esküszik, Csikós a helyzetjelző-ködlámpa kombóra, de szigorúan tejködben, 20-as tempónál.


Kereszturi webszerkesztő döntötte el a vitát: Monor és az ő faluja között gyakran van igazi, nagyonkemény köd, az egész falu azt teszteli, úgyhogy rengeteg tapasztalat birtokában jelentheti ki: igen, a ködlámpa segít a nagy ködben. Főleg ha alacsonyabbra rakják, mint az új Fiorinón.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr4337774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2008.02.13. 23:56:53

"Csikós a helyzetjelző-ködlámpa kombóra"
Mert volt egy pár mercije. Nem?

Hepi 2008.02.13. 23:56:55

A 307-es Peugeot-on is a tompított fényszóró mellett van a ködlámpa..és segít a ködben :) én helyzetjelzővel együtt szoktam használni.

csunyamalac 2008.02.14. 00:04:46

Aki a reflektorra esküszik köd esetén, annak jogsija sincs.

Brigi "B. A." főnöke 2008.02.14. 00:11:58

"...Rácz kollága a reflektorra esküszik, Csikós a helyzetjelző-ködlámpa kombóra,..."

300+ hozzászólás (lehet majd annak nevezni?) lesz, erre 1 liter repülőbenzinben merek fogadni.

Nekem csak hátul van ilyen izé, de azt csak akkor használom, ha sötét helyen kell tolatgatni, vagy ha nagy a köd, és mögöttem sokáig senki/semmi.

A kocsi meg rulez, bár szerintem picit berlingós.

Leegor 2008.02.14. 00:29:43

Igazából a ködlámpa csak akkor ér valamit, ha akkora köd van, hogy max 30 km/h-val lehet menni. Ja, és ha mélyen van. A fényszóróval egybeépített megoldás szerintem használhatalan.
Aki pedig a hátsó ködlámpát már esős vagy párás időben is felkapcsolja, az monnyon le!

Foximaxi 2008.02.14. 00:32:33

Éljenek sokáig a hátsó ködlámpát (na jó az elsőt is) indokolatlanul égetők! Egy távoli és kietlen bolygón. (:

gergo 2008.02.14. 00:33:25

a kodlampaval te jobban nem fogsz latni megha ha az aszfaltol 20 centire is van a lampatest. az csak arra jo h teged jobban lassanak. viszont nem vakitod el a szembe jovot es magadat se nem ugy mint refivel. anno en is probalgattam helyzetjelzo kodlampa kombot de ugy se lattam semmit mert ahoz meg keves a kodlampa. az bevialgit a kod alla 4-5 meterig es onnantol semmi.

series_one (törölt) 2008.02.14. 00:35:08

hűgyerekek, ha lehetne ide képet beszúrni...
páran kiakadnának az én megoldásomon.
de remélem előkerül a tie is a ződ szörnnyel, az autója homlokfelületének lassan már a fele lámpa lesz és nem a kisebbfajtákat szereti.
sötétben látni jó.
szóval ami van fény elöl, azt fölb_szni aztán lehet haladni.
persze ha valaki szembejön, akkor szokás lekapcsolni.

Lestat 2008.02.14. 00:38:14

"Aki a reflektorra esküszik köd esetén, annak jogsija sincs."

Legalábbis jó egy marha, annyi szent. :-D

Egyébként semmi értelme ködben a ködfényszórónak, a tompított használatával ugyanolyan szar menni, de legalább nem vakít vissza a ködfal.

DonGatto 2008.02.14. 00:50:29

Kis technikai jótanács, legközelebb ne felejtsd le a cimkéket a posztról

Tomek 2008.02.14. 01:18:58

Pár évvel ezelőtt éjszaka jöttem haza Nyíregyházáról Bp.-re. A Nyíregyháza vége táblától az M3-as bevezetőéig tejföl sűrűségű köd volt. Másnap felszereltettem egy (nem gagyi) ködlámpát az autómra...

hurkahab 2008.02.14. 01:23:21

Olyan a profilja a kicsikének, mintha beletolatott volna 70-nel egy betonfalba. Hiányzik a seggéből 20-30 cm ahhoz, hogy szép és arányos legyen. De akkor már nem lehetne keresztben parkolni vele. Ezek a mai dizájnerek...
Úgy vettem észre több, mint 10 év vezetés alatt, hogy a köd, mint olyan, mindig bizonyos magasságban "lebeg" az országút kígyója felett.Éppen ezért nekem érthetetlen a talajszinttől majd' fél méterre beépített ködlámpa. Ez beszarás. Biztos friss diplomás termék, akinek nincs jogsija. Ugye az ember akkor veszi le a refit, ha annak a fényéből sok verődik vissza a ködfalról. A tompított fény csak a foncsor felső részéről terül szét, irányítottan és olyan elbaszott kagylóhéj-szerűen az aszimmetrikus európai szabvány okán. Így kevesebb fény ütközik a tejfölbe, több éri el a talajszintet is, meg a ködmentes szintet is, ami ilyenkor azér' fontos, na. Már csak a szaggatott vonal miatt is. Ezért látunk többet.

"hűgyerekek, ha lehetne ide képet beszúrni...
páran kiakadnának az én megoldásomon."

Konkrét megoldásterv, gyorsan összecsapva: változtatható magasságú ködfény. Eressze le egy villanymotor az első kötény alá (ezt levédetem :) ). Vagy kiképezni egy-egy csatornát kétoldalt az idomban és abban mozogjon a cucc. Akár szép is lehetne, de főleg hasznos.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.14. 01:27:31

Szerintem a ködlápa jól megvilágítja az út szélét. Ez a lényege.
Ejj, de hiányzik Orosz.

bigpond 2008.02.14. 01:30:25

Szerintem pedig az lenne a legjobb ha kodlampa szemmagassagban lenne! Lasd a kulonbseget a tompitott es reflektor kozt .Reflektornal szorodik a feny minden fele,nem is latni semmit.Tompitottnal a feny inkabb a szem tegelyevel parhuzamosan halad kevesebb a zavaro visszatukrozodes a vizcseppekrol. Szemmagassagu kodlampanal a ket tengely tok parhuzamos lenne,szerintem igy lenne a legjobb.
Emlekeimben ugy el ,azert van a kodlampa alacsonyan mert ott van a legritkabb kod.ilyet en eleg ritkan lattam es akkor a latotavolsag is nagyobb szokot lenni.
Persze lehet,hogy rosszul gondolom.
Szep napot!

lt · http://www.kartalikutyaiskola.fw.hu 2008.02.14. 01:44:10

Szerintem az alacsony sárga ködlámpa jó

Beszólok! 2008.02.14. 04:17:14

Jó, hogy nem piros színű, mert akkor guruló postaládának nézném...

A magasan szerelt ködlámpa meg monnyon le! Csak az úttesttől max. 15-20 centire lévő, sárga színű ködlámpa ér valamit, ami "alávilágít" a ködnek. A többi csak arra jó, hogy sűrűbb legyen előttünk a tejföl.

Tommi 2008.02.14. 06:19:01

Nem tudom... Számos esetben jó volt a ködlámpa, számos esetben meg nem...

feketenap 2008.02.14. 06:21:50

A ködlámpáról:
1. A reflektor úgy jobb ködben, hogy az előttünk lévő tárgyakról már messzebbről visszaverődik fény. Igaz, hogy az utat szarabbul látni, de a távolabbi dolgokat a hamarabb észrevenni. Aki ezt nem látja be, az még nem vezetett ködben.

2. A tuti megoldás szerintem, állítható magasságú fényszóróval rendelkező autókon, a reflektor felkapcsolása és egyidejűleg a lámpát egyik "le" állásba betolni (mintha tele lenne a csomagtartó)

3.Aki nem kapcsolja le a hátsó ködlámpát, amikor mögé ér egy másik autó, az monnyon le!

feketenap 2008.02.14. 06:24:12

4. Annak is törjön le a keze, aki nem vált tompitottra, ha utolér valakit.

Radar53 2008.02.14. 06:37:27

Meg annak is törjön le a keze, aki egyáltalán felkapcsolja a ködlámpát! Semi értelme, csak vakítja a másikat. Nekem van, de még nem vettem hasznát, pedig elég sokat vagyokúton(évi40-50e KM).

Géb 2008.02.14. 07:49:20

Akkor a Golf-Bora pároson, a régi és kevésbé régi Mergákon se volt értelme a magasra helyezett ködlámpának, ugye?? Egyébként valóban nem sok... Fiat fikázáskor illene megemlíteni ezt is, kedves Róbert.
És ha már úgyis haszontalan az egész szerkezet, akkor legalább dizájn szempontjából legyen jó...

Suzuki Swift GL rear fog lamp users for president!!!

taksoft 2008.02.14. 08:08:31

Lehet hogy rosszul tudom, de az első ködlámpát nem csak és kizárólag tompított fénnyel együtt szabad használni? Se helyzetjelzővel nem mehet, se refivel. Persze ez senkit sem érdekel.
Talán nem is az abszolút magassága, hanem a vezetőhöz képesti helyzete számít, hogy mennyi fog visszaverődni belőle. Az meg lehet, hogy jó itt is(?).

jenő 2008.02.14. 08:11:44

ködlámpa alul jó, de szart sem ér akkor sem mert ha abban a távolságban vesszük észre az akadályt akkor ugyismindegy :-)

Az összes baromköcsög suttyó aki esőben használja meg ne lepődjön meg ha felbaszom a xenon köd és xenon refi kombót !!

karlmann 2008.02.14. 08:31:46

Hát abból a magasságból legfeljebb légvédelmi fényszórónak lenne jó.Az első szériás Vectra esetében nagyon alul helyezték el,ami a kivilágítatlan biciklisek észlelését segíti. Viszont emiatt sokkal hamarabb kap be köveket és szépen be is törik. Citroen Xsara esetén viszont pont olyan légvédelmi megoldást alkalmaztak, mint szegény Fiaton. Tapasztalataim szerint ez csak arra jó, hogy a szembejövők hamarabb észleljenek. A megfáradt apukák esetleg praktikusnak is találhatják, mert nem kell lehajolni a benzinkútnál, ha le kell tisztítani.

Andris 2008.02.14. 08:51:14

megasurmóság: köd nélküli éjszakán ködlámpa és xenon kombóval közlekedni a városban, lehetőleg nagy német szedánnal, törekedve a legalább 100km/h folyamatos tartására. Kérjük, aki magára ismer, jelentkezzen mielőbb az onkológián, hátha...

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.02.14. 08:51:58

Tegyétek egyszer az arcotokat oldalra fordítva, sűrű ködben a talajra, s rájöttök egyből a dolog logikájára.

AP (törölt) 2008.02.14. 09:08:01

Én a ködlámpát azért imádom, mert ha bekapcsolom, és csak helyzetjelzővel gurulok, rögtön én leszek a legrajabb csávó a grundon!

Rocko- 2008.02.14. 09:14:49

Fiat híresen béna ilyen témában. tessék meg nézni az első Multiplát.

Jim 2008.02.14. 09:16:07

Bazz, off, de csak nekem tűnt fel, hogy egy-két oldschool belsőség-tag nem kommentel azóta, amióta nincs Orosz? Ennyire csak nem lehetnek összekötve. Na mindegy, nem érdekes. On

feketenap 2008.02.14. 09:32:37

Hát akkor OFF
Jim: nem csak neked tűnt fel.
Én speciel nem ismerek személyesen senkit, mégis úgy érzem, elég nagy huszárvágás volt ez. De nem csak én érzem így, meg kell nézni a "viszlát hétfő" kommentszámát. Bevallom őszintén, számítottam rá, hogy OP tejhatalma csökken a bloqszerkesztést illetően, mert jelentek meg itt egyre-másra ilyen-olyan postok.
Lehet, hogy a vezetőség részéről van egy törekvés, hogy többen szerkesszék ezt a bloqot, hogy színesebb legyen, viszont OP így már nem vállalta. Nem tudom hogy így volt-e, de mindkét álláspontot van igazság.
Azt viszont nem szeretném megtudni, hogy különösebb stratégiai indok nélkül búcsúztak el a dokitól.
Viszont, ha ő lépett, előzmények nélkül, t is meg lehet érteni, biztos indoka volt rá.
Egy szó, mint száz, jó páran vannak, akik a szokásosnál is szúrósabb szemmel nézik ezt a bloqot, és nem kommentelnek.
Én viszont azt hiszem, hogy aki ideszokott már, akinek a napi rutin része volt ez a hely, az előbb utóbb visszatér.
Az autóbuzéria nem vész el, csak átalakul.
ON

europid 2008.02.14. 09:35:53

A ködlámpának igenis van létjogosultsága.
Egy világítótornyon a Cap Race-n.Rühellem, amikor megyek a pályán, icipici köd van, de mindenki akinek van (ha már fizettem érte egy csomót), rögtön ködössel nyomul.Előre nem lát jobban , mivel akkora köd nincs, és egy zseblámpával is ugyanazt látná, hátrafelé meg virít a veszettül piros lámpája, ami köd nélkül a receptoraimat égeti.Ha megelőzöm, és rávillantom párszor a hátsó ködöst, persze nem esik le a hülyének, hogy mér?
Ami a Fiatot illeti:Nem tudom, jó helyen van-e a lámpa, de ha lenne lóvém, dögöljek meg, vennék egyet.Marhára tetszik,formás, dögös.Végre ismét tetszenek a Fiatok.

AP (törölt) 2008.02.14. 09:51:39

A harmadik képbe a Seicento orrát vélem belelátni.

Noinfo (törölt) 2008.02.14. 10:00:51

Magyarország a ködlámpa-fetisizmus fellegvára. Az első extra, ami kell!
1.1 literes motor, rádióelőkészítés. 1,999,999 Ft-tól. Most ajándék ködlámpával!

littlerock 2008.02.14. 10:04:31

Elég sokat autózok ködben... este használok ködlámpát, de bármilyen meglepő, nappal, vagy kora reggel, amikor már elég fény van, egy polarizált napszemüveg csodákra képes... erre tökéletes példaként szolgálnak, a dombóvárrólészakra kivezető egyenesek, a 8-as főútn, illetve a pápai elkerülő... ott ahol még semmi nem látszik előtted, szemüveggel már tisztán kivehető egy autó körvonala... sűrű ködben talán még 50 métert is jelenthet... ez nem kamu...no igen nem tesco-ban árult polaroidot használok, ez kicsit drágább volt, de megérte...

mattmetal 2008.02.14. 10:16:00

Az anyátok szencsééééégit.
Egyedül MegszaLott véleménye ér valamit.
Az még senkinek nem jutott eszébe kedves, korlátolt barátaim, hogy azt a kurva ködöt "nagy" távban semmivel nem lehet átvilágítani ?!
A ködfény célja elöl az, hogy rövid és széles kévét világítson. Ott, ahol van felező és csík az út szélén (ne adj Isten még fényvisszaverős is a festék), azt úgy megvilágítja gyakorlatilag közvetlen előtted, hogy a perifériás észlelésnek hála a sávodban tudsz maradni, és legalább nem veszélyezteted a szembejövőt.
ELLENVÉLEMÉNY ?!

littlerock 2008.02.14. 10:17:12

europid!

ennél én nagyobb mocsok vagyok, a fényszóróizzóim 80/100-asak (1,5 éve benne vannak, és a fényszórónak semm baja, még mielőtt valaki lehülyézne miatta) ha valaki ok nélkül használja a ködzárófényt 2-3 alkalommal rávillantok, aztán kicsit lemaradok, pár métert, és had vakuljon...
(szigorúan ha nincs szembejövő, és nincs kanyar, gyilkos barom nem vagyok)

mattmetal 2008.02.14. 10:18:35

LITTLEROCK: Neked is igazad van, csak mikor elkezdtem írni még nem voltál látható, respekt.

w a s d 2008.02.14. 10:30:38

Valaki írta, hogy berlingós. Gondolom ez azért van, mert a PSA- val közöen fejlesztette a Fiat a Fiorinot.

lanciabacci · http://multipla.szakkor.hu 2008.02.14. 10:30:46

Rocko: ülj le, egyes!

és írd le százszor holnapra: "A Multipla lámpái a lehető legjobb helyen vannak: ködlámpa alul, tompított középen, refi fent."

Jim 2008.02.14. 10:40:35

Feketenap! Elég logikus, amit mondasz, én is olvastam OP indokait, de ez nekem nem jött le, csak most, hogy egy "haragszomrád" - okkal-ok nélkül, ennek eldöntését mindenki maga tegye meg - is lehet az oka a dolognak.

Viszont érdekes, hogy az egyik arc meg most nyomul a TC-n, vagy mi.

Félreértés ne essék, nem baszogatni akarok, egyszerűen csak szeretek a dolgok mögé látni, bár igaz, és sokszor előfordul, hogy annyira triviális a megoldás, hogy nem veszem észre, és összeesküvés-elméletek gyártásában meg jó vagyok.:))

A ködlámpáról is már vagy két szót:

Hátsó, mélyre pakolt ködi igenis fasza, ugyanis tapasztalatom szerint komolyan növeli a láthatóságot. Elsőről nem tok nyilatkozni, mert az nincs:)))) (Tejködben majd mindegy, hogy mi pislákol, egyszerűen nem kell száguldani és kész..., kevésbé durva ködben megteszi a tompított, sebességcsökkentés mellett).

Rocko- 2008.02.14. 11:11:43

lanciabacci · multipla.szakkor.hu 2008.02.14. 10:30:46
már miért is? a távolsági fényszóróval az utat világítjuk vagy a Holdat?

· http://www.magyarok.lu 2008.02.14. 11:31:57

engem az idegesít, amikor a mögöttem jövő köd nélküli, csak esik az eső és mégis ködlámpát használ és ha a belső tükörbe nézek, elvakít. sajnos a "leckéztetés" nem müxik, mert a hátsó ködlámpám csak akkor kapcsol be, ha az elsőt már bekapcsoltam (VW kereklámpás Polo)

völgyben lakunk, tegnap este hazafelé menet is ködben mentem és szerintem segít, h jobban látszódjam és lássak, de a bunkóság mindenhol utolér, Köln felé mentem ködben, autóúton, pályán, sima úton és nagyon kevesen kapcsolgatnak ha jönnek szemben vagy utolérsz vkit... néha jól jönne vmi többnyelvű fényújság előre-hátra :-)

monty 2008.02.14. 11:31:59

A témához kapcsolódva:

A 206osomon nincs sajna ködlámpa, és hiányzik. Az Astrán amit sokat vezettem volt, és a környékünkön sok a kanyargós, dimbes-dombos rész, ahol a lenti részekbe olyan frankón beül a köd, hogy harapni lehetne. Az Astrán a ködlámpa eléggé alul van és én mindig használtam ködben. Nekem segített.

Az, hogy ki hogyan használja meg mindenkinek a szuverén joga. Lássál, és ne vakíts meg mást. Ha ez a két dolog műxik akkor nincs gond.

A városban, "haj de baromi menő a ködlámpám" emberkék meg megcsókolhatják az alsófelem, és szívhatják a refimet! :S

lanciabacci · http://multipla.szakkor.hu 2008.02.14. 11:55:06

Rocko: ...ööö... hogyan is világítsam meg a lényeget röviden; mondjuk próbáld ki egyszer egy zseblámpával, hogy milyen magasan érdemes tartani akkor, ha a lehető legnagyobb területet a lehető legtávolabbra szeretnéd vele bevilágítani magad előtt, azonos fényerővel. Mondjuk térdmagasságban vagy feljebb? pl. Mulder ügynök is mindig fejmagasságból világít az UFOkra éjjelente, egy kihalt virginiai országút melletti erdőben. A fej egyébként az a testrészünk, ahol a szemünk is található. Egyszóval a Multipla reflektorai(!) éppenhogy tökéletesen ergonómikusak. Azért, mert neked nem tetszik a formája, még nem szar, érted...

Más megközelítés: szerinted miért szerelnek pl a terepjárók, kamionok, rally autók tetejére/motorházára kiegészítő reflektorokat?

karlmann 2008.02.14. 12:12:07

Mattmetal!

Pont ezt írtam a Vectra kapcsán! Az oldalra világítás a lényeg. Így látod jobban a felezőt, a bringást lámpa nélkül az út szélén stb... Amikor kipróbáltam először egy sportpályán, az jött ki, hogy a ködfényszóró tiszta időben 2,5 méterrel többet világít oldalara, mint egyedül a tompított. Ködben ez kevesebb mint a fele 1,1 méter egy A-s Vectra esetében alul elhelyezett ködfényszóróval.

AP (törölt) 2008.02.14. 15:45:27

azért szerelik a raliautók motorházára a lámpákat, mert máshova nem férnének

lanciabacci 2008.02.14. 17:57:21

Éreztem, hogy ezt még megkapom, mint fontos kiegészítést. Korábban ugyan elfértek a hűtő előtt is, de ez a dolog lényegén azonban nem változtat.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.02.14. 18:24:28

ez a sárga fiathoz képest egész jól néz ki, nem? úg dizájner érkezett a csapatba?

Kifordított kacagány 2008.02.14. 19:09:48

ködfényszóró: azért van, hogy bevilágítson a köd alá és ne a vízpáráról, hanem a tereptárgyakról verődjön vissza a fény. igen, a jól beállított fényszóró az út szélét is bevilágítja, mivel várhatóan ott van a legtöbb tereptárgy és ugye ez elengedhetetlen ahhoz, hogy az úton tudjunk maradni.
a jól beállított első ködfényszóró nem vakít senkit, még tiszta időben sem.
és természetesen ezt a csodát nem azért találták ki, hogy százzal lehessen repeszteni ködös időben is, hanem azért, hogy minél biztonságosabb legyen az a lassú tempó.

refi: aki úgy gondolja, hogy a refi bármire is haszálható nagy ködben, az rosszul van bekötve. mivel előre világít, a vízpáráról közvetlenül a sofőr szemébe fog visszaverődni a fény, ami leredukálja a látótávolságot kb a fényszóró előtti tér 2-3cm-es körzetére. tény, hogy szép fényes és világos lesz tőle a köd, csak kár, hogy látni nemigen lehet majd tőle semmit és senkit. a tompítottat is célszerű ilyenkor minél lejjebb állítani.

én néha tiszta időben is használom a ködényszórót. tisztában vagyok azzal, hogy(mivel nálam nem lehet külön kapcsolni a hátsót és az elsőt) a mögöttem jövőnek okozok néhány kellemetlen percet ezzel, de szerintem ez még mindig jobb, mint ha bátor huszárokat taposnák el akik az út szélén kódorognak. sajnos nem dívik egyes állatfajok körében a törekvés arra, hogy látszódjanak és bizony ahol számíthatok a fajtájukra és nincs más lehetőségem arra, hogy időben észrevegyem őket, ott élni fogok a technika adta lehetőségekkel.

józsi 2008.02.14. 19:44:31

Köd esetére: refit elfelejt, tompítottat leállít a minimumra.
Még nagyobb köd esetére: helyzetjelzőt + ködlámpát bekapcsol és szigorúen max. 30 km/h-val közlekedik.
Abszolút köd esetére: otthon marad.

egy átlag 2008.02.14. 19:53:22

Tudtommal sem az első sem a hátsó ködlámpa nem a jól látás, hanem a jól láthatóság miatt van az autókon. Az első ködlámpa a köd alá világítva messzebről látszik, és csak úgy tűnik, h jobban látsz, mivel oldalra is beszór.
Szóval max. oldalra látsz jobban, és hát ezzel nem lesz rövidebb az észlelési időd.
off(És hogy szakadt volna kurva anyjába az összes kínaiműxenonosködzárazó seggfej) on

Jozef 2008.02.14. 20:34:54

Szerintem,a ködlámpának az az értelme,hogy a sok tulok tiszta éjszakán ill.esőben helyzetjelzővel együtt tudja használni,ezáltal spóroljon a naggggyon drága H4-es,H7-es és (mű)xenon izzóján.
Ugyanakkor mutatja a tulajdonosnak a társadalom hierarchiájában elfoglalt igen előkelő pozícióját.Pl.Lsd:ANGEL EYES bimmer,természetesen soha nem látható bekapcsolt tompítottal,hiszen abban az esetben értelmét veszítené az éndzsöl ájz.

szg 2008.02.14. 20:52:32

Hozzá akartam szólni a témához, de fölösleges, mert Kifordított kacagány 2008.02.14. 19:09:48 tökéletesen leírta a dolgot.

Az az észkombájn aki az elején pontokbaszedve azt írta, hogy miért nem éri meg ködlámpát használni, és miért éri meg refit, az max "ködöcskében" vezetett, de nem olyan ködben amit lánfűrésszel lehetett volna vágni.

Lestat 2008.02.14. 22:22:43

Jozef 2008.02.14. 20:34:54
"Pl.Lsd:ANGEL EYES bimmer,természetesen soha nem látható bekapcsolt tompítottal,hiszen abban az esetben értelmét veszítené az éndzsöl ájz."

Nem is igazán értem hogy jön ide az angel eyes... Lehet neked zavaróak, ugyanúgy mint a felesleges ködlámpázó menőgyerekek, de most nem a ködlámpa tirpák felhasználásáról ment a vita, hanem a rendeltetésszerű használatról. Amúgy meg jól néz ki az angel eyes, gondolom nem pakolná ész nélkül mindenki utólag a kocsijára ha olyan szarul festene. :-P

4x4 2008.02.14. 22:23:09

"szerinted miért szerelnek pl a terepjárók, .... tetejére ..... kiegészítő reflektorokat?"

Én azért, mert amikor szélvédő aljáig
ér a sár az autó elején lévő lámpa
hiába világít.
Próbáld ki, izgalmas. :(

Lestat 2008.02.14. 22:25:41

OFF

Ha neked nem tetszik, majd max. kifaragod baltával a leendő BMW-dből, de ha másnak tetszik, miért ne csicsázhatná meg vele az autóját...

Na, most már remélhetőleg ON.

Rocko- 2008.02.14. 22:30:43

lanciabacci · multipla.szakkor.hu 2008.02.14. 11:55:06
itt most marhára nincs köze a témához annak, h nekem tetszik.
"Mondjuk térdmagasságban vagy feljebb? pl. Mulder ügynök is mindig fejmagasságból világít az UFOkra éjjelente, egy kihalt virginiai országút melletti erdőben."
értem. és ha az UFO hason fekve kúszik, akkor Mulder nem látja meg. ismétlem: a ködlámpa az utat világítja meg, sűrű ködben. amire te gondolsz, az a távolsági fényszóró.

Más megközelítés: szerinted miért szerelnek pl a terepjárók, kamionok, rally autók tetejére/motorházára kiegészítő reflektorokat?
amiért az egyszeri emberek terepjáróval, rallyautóval meg kamionnal ugranak le a mamához vidékre meg tescoba.

mattmetal 2008.02.15. 08:12:56

KARLMANN: Köszönöm, köszönöm, köszönöm.
KIFORD.KACAG.: Minden OK, de a ködlámpákat köttesd szét külön kapcsra, mert ha mögötted jövök tiszta időben és üzemel a ködzáród - ha nincs is épp kedvem refivel büntetni - azt hiszem jó nagy bunkó vagy... pedig úgy tűnik nem vagy az.

mattmetal 2008.02.15. 08:15:32

ÉS HA BELEGONDOLOK :
nemsokára lesz energiatakarékos -külön- nappali és éjjeli tompított.

HŰŰŰ BAZZZ, mi lesz akkor velünk primitív magyarokkal???

Kifordított kacagány 2008.02.15. 10:58:13

mattmetal 2008.02.15. 08:12:56
már egy ideje tervezem, de eddig még nem jutottam el odáig. nagyon ritkán használom ilyen célból és mivel lusta ember vagyok a szükség még annyira nem szorított, hogy nekilássak(szégyellem is magam miatta). egyébként ha valaki tartósan jön mögöttem, akkor úgyis lekapcsolom.
természetesen ez még mit sem változtat a bunkóságomon:)

a büntetésről jut eszembe. ha mégis nekiállnék egy ilyen szétválasztásnak, rögtön hátra is tennék egy reflektort külön kapcsolóval. néha ingert érzek egy ilyen használatára:)

lanciabacci 2008.02.15. 12:07:23

Állj! Ez itt egy ordas nagy félreértés! a Multipla ködlámpái legalul vannak a köténylemezben, ahogy az kell, de ezt írtam is az elején. Fent csak a távolsági fény van (refi, reflektor, országúti - ki hogyan nevezi), aminek, ugye, semmi értelme ködben, hiszen az a közvetlenül talaj felett a legritkább mindig, de ez nem újság.

Az összes többi példám is csak a reflektorra vonatkozott tehát. Így tehát csak arról van szó, hogy nem ismered a típust és felületesen ítélsz.
süti beállítások módosítása