Új fogyasztáscsökkentőt tesztelünk

  2008. február 08. - Winkler Róbert Címkék: totalcar flotta toyota tehén 4runner

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


Az igazság pillanata közelg. Megkeresett minket az évente esedékes fogyasztácsökkentő-díler. Mármint nagyjából éves bontásban ajánlanak nekünk tesztelésre egy fogyasztáscsökkentő csodaszert. Igazából nem nagyon érdekelnek minket a fogyasztáscsökkentő csodaszerek. Az ember úgy harmincéves korára belátja, hogy az autó kábé annyit fogyaszt, amennyit, a fogyasztás függ az időjárástól, a közlekedéstől, dugóban több, országúton kevesebb, függ a vezető jobb lábától, a stílustól. Vagy éppen nem függ semmitől, mert már épp elég olyat hallottunk, hogy valakinek mindig X litert fogyaszt az autója, történjen bármi.

Én a legutóbbi olajcserénél például elhatároztam, hogy kipróbálom a Prolongot, mert VMax Zsolt azt mondta, csökkenti a fogyasztást; egy olajcsere periódus alatt nagyjából annyival, hogy benzinre átszámítva a megtakarítás pont kiadja a Prolong árát, mindenesetre a kopást érezhetően csökkenti. Viszont ez sajnos elfelejtődött, a Tehén továbbra is prolongmentesen eszi a városi 17-et és országúti 12-t.

A legújabb projekt, amit már nem úszhattunk meg, mert egy autós médium kutyakötelessége utánajárni az ilyeneknek, egy tabletta, amit a tankba kell rakni. Értelemszerűen nem tesztautókat teszünk tönkre ilyesmikkel, úgyhogy önként jelentkezőket kértünk. Én lettem az egyik – egy nagy, benzines V6-ost csak nem nyír ki egy kapszulányi bármi, gondoltam. A fogyasztás csak az egyik ígéret, úgyhogy teljesítményt is mérünk: ma 14.00-ra megyünk  teljesítménymérés.hu műhelyébe, és bemérjük a Tehenet, meg egy Kari által hozott dízel haszonjárművet.


Vajon tudja-e egy tízéves japán automata a gyári értékét, ami 180 ló? Eddig nem érdekelt, de már kezdek izgatott lenni. Remélem, nem megy tönkre. A fogyasztáscsökkenésnek és a teljesítménynövekedésnek egyaránt nagyjából nulla százalék esélyt adok, de a Tehenem teljesítménye már kezd érdekelni. Jó, jó, pont elég erős, de úgyis azt szeretem benne, ahogy bőg, meg amilyen simán jár. De hány ló meg Newtonméter?

És hallott már valaki erről a cuccról?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr71331026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ujfiu 2008.02.08. 15:17:16

Üdv,

végre "projekt"-et, és nem "prodzsekt"-et olvasok a cikkben...

Pityu 2008.02.08. 15:44:41

Sziasztok, akit érdekel nézze meg:
www.spuri-adalek.hu/
Én Punto I -be használom egy éve (11 éves autó). Nyugodt vezetési stílus melett hosszútávon javult a fogyasztásom. Ami fontosabb, előzéseknél érzem, h. jobban húz a kicsi 1.1-es motor.

radikális 2008.02.08. 15:54:47

Amióta Norbi Update párizsi szeleteket dobálok a kocsim tankjába, a fényezése érezhetően szebben csillog.

Mr.BIG 2008.02.08. 15:55:02

Ez a tabletta tényleg nem valami bizalom gerjesztő...
De az érdekelne, hogy az olvasok közül, ki milyen arányban/számban használ magasabb oktánszámú benzint vagy különböző adalékokat(pl. injektortisztító). Természetesen a jó/rossz tapasztalatokról is szívesen hallanék..

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.02.08. 15:58:36

Hitetlenek vagytok!!!
A tabletta indirekt teljesítménynövekedét okoz: a gyártó és a forgalmazó cégek tulajdonosainak egyre nagyobb teljesítményü autói lesznek.

T.Adee 2008.02.08. 15:58:53

Csatlakoznék Pityuhoz.Én közel 3éve használom a Puntomba Spurit,tényleg jó,
a "prémium"sz@roknál(evo,Vípúver..stb)
sokkal többet ér.

Ada 2008.02.08. 16:01:18

Kedves Marikám!

Szerintem Saridont is dobjatok a tankba, akkor a Tehén sem fejfájásra, sem hátfájásra sem fog panaszkodni!

feketenap 2008.02.08. 16:01:55

Én is használok prolongot. Amikor reggel kómásan leülök a tévéelé, egyből jól kiröhögöm magam és felébredek, amikor a betonnal leöntött, technikusok által elfűrészelt vízcsövű V8-as még mindíg pöfög-a prolongnak köszönhetően. Még kávé sem kell.

Tie 2008.02.08. 16:04:41

www.spuri-adalek.hu/start.htm

Ja, ezen különösen jót röhögtem. JG-2 basz folyadék, dízel, benzin, és GÁZÜZEMŰ autókhoz.

Csak tudnám, hogy a vérbe öntik bele a gáztartályba a löttyöt. :-DDDD


ROTFLMAO GIGALOL, sőt, egyenesen MUHAHA!

feketenap 2008.02.08. 16:07:33

WR: javaslom, hogy szedjétek ki a légszűrőt, ha a környezet megengedi. Kicsit nagyobb gyertyahézag, de ez nem biztos, hogy javít.
A gyári értéket tuti nem fogja produkálni, pláne egy téli poroszkálós-szivatós-telenyomom a kipufogót korommal korzózós időszakban. Me gkéne hajtani előtte, min. 100 km-en.
Szerintem.

T.Adee 2008.02.08. 16:11:28

Mr BIG:
Mint írtam én közel 3 éve éve használom a Spurit(Punto1,1i)anno ismerős ajánlotta(Carina 2,0D)aki
akkor már jónéhány 10e km óta nyomatta a Toyotába.Először persze idegenkedtem
a cucctól erősen,de aztán rábeszélt az öreg,meg hát az az 1flakon ára csak nem vág a
földhöz...nosza!
Legelső tankoláshoz egy dupla adagot kapott a gép.
Semmi "extra" nem történt(igazából nem is vártam :) ,mig nem mentem tankolni.
Itt feltünt,hogy eddig a tartalékjelző lámpáig 700-720 km ment a gép,most
pedig 800-on túl voltam,tehát bő 0,5 kevesebb volt a fogyim 100km-ként.
Elkezdődött a "teszt"időszak: a spurit kihagyva az érték ismét visszaált
a régire,Próbálkoztam a "prémium nyálakkal".............az égvilágon semmi nem történt,(annyi,hogy egy tankolásom majd 2E FT-al került többe :)
Maradt sima 95ös+előirt adagban Spuri,ismét hozta az eredményt.
(most télen még jobb,7körüli átlag helyett 6,3-6,5el eljárok)
A elő-előforduló alapjárati "dadogás" teljesn megszünt,észrevehetően
élénkebb a gázreakció. Zk-nál mérten
alacsonyabb értékeket produkált az autó.
Nagyvolanalkban ennyi,nekem(ill a Puntomnak:) bevált a cucc.

Totox 2008.02.08. 16:16:56

Lassan tényleg mindent a kocsinkba dobálunk és töltünk Jó benzin Jó olaj Jó lev szürő és tuti gyertya ennyi:D(jó szaki)

Ada 2008.02.08. 16:25:34

És még javaslom a következőket:

Calciumot az erős alvázért
Furosemidet a felesleges víz elvezetésére
Viagrát, hogy tökösebb legyen a verda
Nitroglicerint üzemanyagcsőszűkület ellen ... bomajó!

ommm 2008.02.08. 16:28:42

Mr.BIG 2008.02.08. 15:55:02
Kérdésedre válaszolván.
Semmi ilyen szart nem használok. Az autóban jelenleg 180 000 van és köszöni szépen. Olajból 5w30, amit a gyártó előírt, soha egy cseppet sem találtam még alatta, igaz nem volt még megbontva komolyabban. Mivel a fogyasztással ki vagyok békülve úgy érzem nem éri meg a kockázatot, hogy bármi nem oda valót öntsek akárhová.
A benya VPower, mielőtt azonban bárki belémkötne ideírom, hogy pusztán azért, mert azt itt nálunk (szlovákia)nem vizezik olyan mértékben, mint a sima 95-öst, ez tisztán tapasztalaton alapul, nem a marketingdumán, hogy "majd jobban megy".

Ja, sok nagyokos megfeledkezik arról, hogy bizony manapság is gyújtógyertya adja a szikrát és szarnak rá megnézni, mert piszkos lesz a kezük, pedig lenne ám nagy meglepetés.

Gergow 2008.02.08. 16:36:17

Ezt nem fogom. Fogyasztáscsökkentő LOL.
Nem kell kitaposni a lelkét és nem fogja zabálni az üzemanyagot. Lehet akármilyen tuti fogyasztáscsökkentő szer annál jobban semmi sem csökkenti a fogyasztást mint a kisebb gázpedálállás.

Sanyi 2008.02.08. 16:39:01

A Winkler a Macbook Pro-ja miatt ennyire aktív. Egy ilyen gépről én is óránként blogolnék, öröm rajta dolgozni. :)

BMWFUN 2008.02.08. 16:43:25

Én be tudom biznyítani, hogy ettől a tablettától csökkent a 25i-m fogyasztása. Beledobtam tesztre egy Bp-i út előtt. A kellő mennyiségű sima Shell 95-ös benyával. Egy darabig simán ment minden, de mire hazaértem, kicsit furán járt a mocim. Mint később kiderült, az 5. hengerben kitört egy darab a szeleptányérból.:S
Azóta a vasam le van támasztva és nem fogyaszt semmit.
Persze csak a fogyasztás csökkent, de gazdaságosnak nem nevezném a pirulát.
Idén feltámad poraiból, de semmi ilyen marhaságot nem teszek bele többet.

Keyko 2008.02.08. 16:49:08

Én kb 1 éve használom ezt a tablettát a 156-os jtd alfámba.Érezhetően jobban megy tőle az autó,és lényegesen kevesebbet is fogyaszt.

Sörkálmán 2008.02.08. 16:52:41

Ez a fogyasztáscsökkentő emberre nem hat?
Valahogy nem akar lemenni a köpcöm magától...

Ada 2008.02.08. 16:59:53

Most komolyan...
Amikor az ex Civicbe sima 95-öst vagy V-Powert tankoltam, a teljesítményen nagyon kicsit érezhető volt a külömbség, a fogyasztásban semmi (6 l/100km).
Most az Octaviámba V-Power dieselt tankolok, és a sima Diesellel összehasonlítva semmi külömbséget nem észlelek. TDI motor van benne, és az eddig elért maximális fogyasztása 4,5 l/100km...

Az auógyárak évről évre fejlesztenek, hogy csökkentsék a fogyasztást és az emissziókat. A kőolajfinomítók is fejlesztenek, mert a konkurencia nem alszik...És akkor jön egy tabletta, és csodát tesz.
...Ti még hisztek a mesékben?

Pal85 2008.02.08. 17:08:54

Monden ilyen fogyasztás csökkentő, meg "nem fog füstölni a 30 éves vasad és százszor erősebb lesz" hülyeség. Mikor a 31 éves autóm motorja már kopott volt mehetet bele minden úgy is kopott maradt, anyagot semmi nem épít vissza. (:
Felújítás után meg kapja az előírt olajat és ennyi. Mást nem is szabad bele tenni. Gyárilag 98-as benzin van előírva. De amikor megszünt a sima 98, gondotam teszek egy brópát.95-el is ugyan olyan. Semmi változás sem a fogyasztásban sem teljesítményben. 2000ccm sor négy 8 szelep. Ha haladok kint a forgalommal (kb120-130) akkor 9-9,5. Bent is elvan egy 10 essel. Igaz fel lehet tornászni egészen 14-15 ig. De nem is ez a lényeg. A multkor felmerült bennem a kérdés hova fejlődött az autó ipar. Új Audi A4 2literes dízelje 140 lóval fogyasztott a tv-s teszt alatt 9-et/100km. Azt mondták közpes tempóval. Akkor hol a fejlődés? Jó ez kevesebb mint amit én fogyasztok, de kérem eltelt 31 év. Ezek meg lefaragtak 1-2 litert a fogyasztásból. Ettől függetlenül szeretném az új A4-et. (:

Üdv.

Tucsok84 2008.02.08. 17:15:17

Én is azt gyanítom, hogy régebbi, kopottabb motoroknál lehet hatása. Egyszer tankoltam v-powert stiftbe kevesebb lett a fogyasztás és mintha jobban is ment volna, de annyival nem, hogy megérje.
Olvasgattam ilyen tabletta működéséről, hogy amelett, hogy valami katalizáló hülyeséget csinál a motorban amitől tisztább gyorsabb jobb és jó illatú lesz az égés még benzinben lévő káros anyagokat is megköti, de ettől nem lesz "benzin-sár" a tank alján és nem fog hamarabb tönkre menni a szűrű. :) csak simán eltűnik a sok kosz a benzinből vagy nem tom :D

Pal85 2008.02.08. 17:15:20

Ada, de fura olyan mintha a Te kommentedre írtam volna, pedig nem. (: Ja még annyi,hogy a tesztelt audi manuális volt, a saját gépem a múlt évezredből pedig automata, az +1-1,5 liter.
De most komolyan van aki 4,5 literrel közlekedik. Ne már. (:
Amúgy meg biztos van fejlődés csak valahogy nem látom, vagy nem akarom látni.

szabopsz 2008.02.08. 17:21:30

No hát én a jólbevált magyar terméket használom.A neve spuri. Az utcai(rózsaszín) változatot használom, egy 12 éves B omegába kb 300e km. Na hát én csak jót tapasztaltam az adalékkal kapcsolatba. Motor érezhetőbben egyenletesebben jár, a hidegindítás nagyságrendel könnyebb. Teljesítménynövekedés, ha van is mésfél tonna miatt nem igen érezhető. A csodatablettánál éreztem menettulajdonságokon javulást. De én spuri párti vagyok. Egyetlen dolog lehet ezeknél ami hátrány: hogy megvan rá az esély, hogy ráég a szelepekre. De hát még ilyen tapasztalat nem volt, sokan használjuk a baráti körömbe. Csak jó...
Nem gondoltam volna, én se hittem a mesékbe... de ba**meg tényleg jó!

Ha jól tudom csináltak egy tesztet Fifthgear c.műsorba , és a prénium benzineket tesztelték teljesítmény méréssel. Egy kis clio-nál semmi külömbség nem volt, golf Gt-nél már vagy 10 ló volt a prénim benzin javára, impreza vrx sti-nél majd 30 ló volt a drága benzin töbletereje...
Nem mindegy milyen motorba töltöd.
olaj adalékról nincs fogalmam, de egy ecotec-be aminél a gyári olajfogyasztás 74 cl/100 km én nem fogok rakni!

A fene se érti!!

Ada 2008.02.08. 17:35:02

Vezetem maganka a fogyasztást, mert nem hiszek a fedcom-oknak, és tudni akarom, mennyi pénzem válik füsté...
Szóval akkor közzéteszem. Ennyivel közlekedek én... számoljátok ki....

Datum Megtett km Tankolt uzemanyag literben
2007. 06. 03. 941,7 39,68
2007. 07. 04. 842,3 36,27
2007. 07. 23. 952,0 39,33
2007. 08. 18. 817,0 33,69
2007. 09. 02. 926,5 39,53
2007. 09. 30. 863,1 35,87
2007. 10. 14. 656,5 27,83
2007. 10. 28. 907,6 39,86
2007. 12. 23. 766,8 34,35
2008. 01. 13. 727,4 32,52
2008. 01. 20. 853,1 36,56

szabopsz 2008.02.08. 17:35:51

Bocs, 7,4 cl / 100 km

Pal85 2008.02.08. 17:38:35

A benzines tesztet én is láttam. A lényeg a sűrítési arány. Nekem is volt haverom, aki 1.2-es Fábiaába tankolta a 99-est és amuldozott, hogy milyen jó. Ez hülyeség. Az imprezánál ezért nem mert nagy a kompresszió és 98-as benzinnel adja le a gyári teljesítményt. 95-ös benzinnel meg elkezdene kopogni. Csakhogy van benne kopogás érzékelő és elkezdi visszavenni az előgyújtást így szépen fog járni 95-össel is, de kisebb lesz a teljesítménye. De ha 100 oktánszómú cuccot teszel bele az nem fog javítani. Tehát ha valamibe 95-kel akkor kevesebb oktánszámút nem tehetsz bele mert be fog robbani a gyújtás előtt, magasabbat tehetsz bele csak semmi értelme. Vagy valami ilyesmi. (: A teszten ezért is tapasztaltak eltérést a komolyabb autóknál, mert azok alapból 98-at kérnek. Amit én feljebb írtam, hogy 77-es autóba 98-at írnak és 95-el is ugyan az. Annak az lehet az oka, hogy jó régn nem volt 95. Csak nagyon fika benzin meg 98. Ezt csak hallottam. Hogy igaz-e nem tudom. Még nem éltem 77-ben.

stevee 2008.02.08. 17:53:27

Szerintem is abszolút autófüggő a dolog, elképzelhetőnek tartom, hogy bizonyos motoroknál (nem igazán a motor korából, inkább a konstrukciójából fakadóan) 5% körüli fogyi csökkenés jelentkezzen. (az viszont más kérdés, hogy 5%-ot nem nagyon fogsz észrevenni, ehhez folyamatos labor-körülmények kellenének) VEZESS RUGALMASAN-LENDÜLETESEN, az sokkal hatásosabb!!

Kifordított kacagány 2008.02.08. 17:55:00

nekem egy kollégám aki már régóta használja áradozott róla, hogy nőtt tőle a teljesítmény, szebben jár a motor és talán a fogyasztás is csökkent(bár ezt az utóbbit annyira határozottan nem állította).
kövezzetek meg érte,de ennek hatására(bár csodát nem vártam), én is vettem párat próbaképpen. érezhető eredmény semmi. arról a részéről pedig, hogy égéstér tisztító, meg ólomhelyettesítő lenne, mit sem tudok, ahhoz szét kellene szedni a motort.
mindenesetre kiváncsian várom a teszt eredményeit.

Gabesz 2008.02.08. 15:01:03
hát oktánszámnövelő, meg égéshatásfokjavító, meg ilyenek. az a baj ezzel az egésszel, hogy akár még igaz is lehetne, de mivel kevesen vannak annyira ott ezen a téren kémia témában, ezért elég nehéz erről megbízható infót kapni. egyet tehetsz, kipróbálod és vagy-vagy. gondolom nagyon ártalmas dolgokat nem tesznek bele, egy kis szemét meg nem árthat, az amúgy is van az üzemanyagban elég. BMWFUN vasát se hiszem, hogy ez tette volna tönkre, meg egyébként is tudhatná(mivel rá van írva a dobozra), hogy csak a második kezelés során várható eredmény:)

csiky944 2008.02.08. 15:10:30
hát persze, nem lesz vízköves a benzincső tőle:)

poci 2008.02.08. 18:13:42

a kagylónál ezért kell 100-as benzint tankolni mer az is minden(ilyes)féle ,,szarral" van tele meg még kék 5ös is hahahahahahahaha!!!!!!!!!

szg 2008.02.08. 18:18:57

Ha jól emlékszem ősszel, tél elején volt itt egy cikksorozat az üzemanyagokról. Abban írta a szerző, hogy az előírtnál nagyobb oktánszámú üzemanyag használatától nem lesz nagyobb teljesítményű az autód. A cikk lényege szerintem az volt, hogy a reklámozott "mega-giga-power" prémium üzemanyagok marhára nem érnek semmit (csak a pénztárcádat vékonyítják, meg az üzemanyaggyártó fejesek luxusvilláját növelik).

Zsolt 2008.02.08. 18:30:14

Szerintem a mérési hibahatárhoz közelítő teljesítménynövekedésnek leszünk szemtanúi.

Fecó 2008.02.08. 18:32:57

Egyszer valaki,valahol fogott két teljesen egyforma verdát (új)és leengedték a motorolajat a kocsikból. Az egyiknek a motorját feltöltötték egy TV-shopos csoda cuccal. A másik minden kenés nélkül maradt. Zárt pályán elindultak a két verdával, és érdekes módon a teljesen kenés nélküli autó birt tovább körözni a pályán.Ha emlékeim nem csalnak 15-20%-al nagyobb távot tett meg a kenés nélküli autó !Ja a Kollegámat rá beszélték valami adagoló tisztitó folyadékra (fogyasztás csökkenés, jobb gyorsulás)borsos javítási költség lett belőle.
Üdv

Leegor 2008.02.08. 18:37:20

Nekem van két ilyen pirulám, ingyen kaptam, de nem merem beletenni a kocsiba.
Akitől kaptam, azt állította, hogy a tíz év körüli 1.3-as Corollája sokkal jobban megy és 2 literrel kevesebbet fogyaszt mint pirula nélkül. Muhahaha...
Ja és ez a promo cucc, ha akarok még akkor 1500 HUF/darab ha jól emlékszem

Zsac 2008.02.08. 18:39:02

No igen. Én jómagam vettem egy Ladát, amit versenyekre akarok építeni, és mivel azért nem kár, azokban próbálok ki minden ilyet.

Ami már megérkezett az az e-depo.hu oldalon találhato örökéletű mágnes, ami pedig úton van az a csak kizárólag katalizátoros motorkban müködö vizbefecskendezős aqua spricc.

Ezektől elvileg mind azt mondja a motor hogy vrrrrrmmm, miközben 10szer is meggondolja hogy tényleg használjon-e benzint.

Talán még le is szop...

A részletes tesztek érdekelnek valakit?

Aztán kitudja, lehet hogy müködnek. Ha jol vizsgáznak, akkor az ilyen játékokat át teszem a gta-ra (alfa 156 gta). az már jobb eredményt adhat, mint egy lada, mégse ugyanaz a kettő minősége, de azért az nem kisérletezgetésre van....

ha kell részletesebb "jegyzőkönyv" dobjatok egy mélt a zsacster@gmail.com-ra

karlmann 2008.02.08. 18:48:03

Húsipari cégnél dolgozom. Kell vkinek egy kis Norbi virsli, vagy párizsi? Garantálom, hogy egy hónap múlva 10%-al könnyebb lesz a kocsi ha ezt teszed a tankba. Egy éven belül elrohad az egész kocsi meglátod!
Utána nem lesz semmi gond se a fogyival, se mással! De mi van akkor, ha egy egész doboz tablettát teszek a tankba? Annyi benzint termel, hogy szétrobban a tartály? Winkler drukkolok neked, remélem megtudod ténylegesen mekkora a Tehén teljesítménye. Ez az egyetlen amiben biztos lehetsz.

poci 2008.02.08. 18:55:50

mert mivan ha ezt az updat-et mondjuk vki ráprószálna 7esből is simán csinálhatnál 3ast

Redbike 2008.02.08. 19:00:55

A lényeg, akit érdekel: próbálja ki.
Nem kellenek az előitéletek. Azokból van bőven, mint olvasom. - hajlamosak vagyunk rá.
Persze ez is a csodaszer kategóriába esik, mivel legtöbben a leirása elolvasása után sem értjük tisztán, mitől is működik ez.
Én is igy voltam vele, mikor egy éve kipróbáltam a négy éves 1000res Yarisunkban.
Úgy működött, mint az le van írva. A kocsi elötte kimélő vegyes üzemben kb. 5.3 l/100km fogyasztott. Az első "beszoktató kapszula" alatt még nem történt semmi fogy.csökk. A második tank benzin már hozott 0.5 l/100km fogy.csökkentést. A harmadik tankolásnál pedig már 4.4 l /100km körül fogyasztott.
Ezek után a maradék 3 kapszulámat odaadtam egy barátomnak, hogy ő is próbálja ki.
Ez 1000res Yarisnak a teljesítmény növekedése, lehet volt, de én azt nem próbáltam. A fogyasztás viszont csökkent, a megadott 15-20% csökkenés meg is volt.
Aztán többet nem használtam, mert féltem az autót, hogy lehetnek káros kopások is bár erre semmi bizonyítékom nincs.
Ha majd a Mol meg a Shell is kezdi árulni, és a csapból is az folyik, hogy ez a kapszula megoldja a dieselek kokszosodási és egyéb lerakódási problémáit, a benzineseknél pedig felér egy olcsóbb chip tuninggal, akkor majd lehet sokan megveszik????
Ez viszont nem fog megtörténni, mert nekik az érdekük, hogy fogyjon a nedü.

szarosleszisbekapod 2008.02.08. 19:03:09

Én marha dobtam ilyen szart a tankba!
Aztán egy hét után kezdtem egyre gyengébbnek érezni a vasat.Viszont b...ott jól füstölt.:D
Levittem a szerelőmhöz,aki megnyugtatott,hogy vehetek bele 4 új PD elemet.Az autóban nem volt ekkor még 70ezer km sem.Igaz,hogy nem kúton tankolok,de ugyanazt.Több haverom is ugyanilyen GO-val jár,és semmi baja egyiknek sem!Persze ők nem dobtak bele tabit...

Megmongya 2008.02.08. 19:03:48

Szegény Winkler a Marina parti lakóparkban vett egy pici lakást olyan 80 -100 milka körülit pici tetőterassza is van szegénykémnek.

Renato 2008.02.08. 19:08:29

hi Skacok ezek a kütyük csak akkor csökkentenek ha nem használod az autót állásban 100 % megtakarítás

Rb 2008.02.08. 19:20:55

No ,komment. Próbáld ki. Nekem az Ignisben bejött, és közben még használom is az autót. :))))
Igaz nem lónyálba dobálom, bár az Esso kuton sem az "életvizet" mérik.

mesz 2008.02.08. 19:24:54

Megmongya 2008.02.08. 19:03:48
Szegény Winkler a Marina parti lakóparkban vett egy pici lakást olyan 80 -100 milka körülit pici tetőterassza is van szegénykémnek.

dolgozzál te is, ne mást fikázz

mesz 2008.02.08. 19:28:22

gyűlölöm az irígy pöcsöket

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.02.08. 19:33:13

Ilyen az én formám! 101. lett :(

De akkor valami értelmeset is írok (már ha az):

Ha csökkenti a fogyasztást, akkor miért nem a motort kínálják meg vele? Ez pont olyan, mintha azt mondanám egy kövér embernek, egyen, amennyit belefér, mivel a kamrában minden cukormenes. Ahelyett, hogy a kamrát zárnám be.

Megmongya 2008.02.08. 19:37:54

Mesz ! Mesz ! Ha vetted vóna a fárattságot végigolvasod a hozzászólásokat, a válaszom egy kérdésre adtam, ugyanis benne voltam a Marina tervezésében . Mesz a Pi...ba
:-O

Maty. 2008.02.08. 19:39:34

A Bérescsepp lehet hasznosabb...:-)

Mindenevő 2008.02.08. 20:05:54

Én próbáltam már több mindent, volt hogy saját pénzen volt hogy kaptam, gondoltam tönkre nem teszem a verdát, egy próbát meg megér.
Nagyon nem részletezem, lényeges változást egyiknél sem tapasztaltam (többek közt ezt az FFI-t is próbáltam)
Változás: ha 160helyett 120al gurulsz, és 195/55 15-ös nyári gumi helyett -ekkor min 5,7- 185/70 14-es téli gumi van -ekkor min 4,7 (g astra 1.7dti)

stalis 2008.02.08. 20:17:47

Én a Dynotabot teszteltem. Jó volt, a kezdeti fogyasztási értékeket tényleg csökkentette, bele ment vagy 7 kapszula. Aztán elhagytam. Már lassan egy éve, de azóta is csökken a fogyasztás. Nem értem, de tetszik:)

Amúgy a Prolongnál szerintem jobb a Rimet. Orosz "csodaszer", de nekem ez megy váltóban, motorban egyaránt, és jó! És a kezdeti olaj,illetve üzemanyagfogyasztásomat jelentősen csökkentette.

Lotyó 2008.02.08. 20:18:33

Ez szerintem instant benzin.

Lacee83 2008.02.08. 20:46:42

Most már ott tartunk h gyógyszert kap a kocsi is ha sokat eszik. :-) Én a természetes gyógymód híve vagyok és inkább a gázpedállal bánok finoman az garantált fogyasztáscsökkenés. De a karbin is lehet állítani.

ocsua 2008.02.08. 20:51:18

Én bevenném redbullal, aztán 20%-al kevesebbet innék.....

ommm 2008.02.08. 21:00:40

használjátok egészséggel.
legyen igazatok, tévedjek én, de kösz, nem kérek belőle

Totox 2008.02.08. 21:03:07

Lassan meg jelennek a homeopátiás cuccok verdáknak:D

Brazzo 2008.02.08. 21:40:05

Burnsie! Ez a Marina part a Duna Plaza mögött!

Rocko- 2008.02.08. 22:13:33

én Norbi 2-es kódú kekszet szoktam beledarálni. azóta már egyszer visszapörgettem az üzemanyagmutatót. többet nem merek használni, mert félek, h nem tudnak miből megélni a zöldek.

arisztogatya 2008.02.08. 22:23:29

En mar varom a legszurohaba teheto fogyasztascsokkento szagositot. Igy meg ugy fogja ionizalni meg polarizalni a zoxigent, szal tarsatok a szemeteket nyitva.

arisztogatya 2008.02.08. 23:16:52

akarommondani: ...a lexurohazba...

Guszty 2008.02.09. 00:55:43

Én kb. fél éve használom ezt a tablettát a 2.0-s benzines, 2001-es Mondeomban, amiben jelenleg 130e km van. Én a méréseket nem csak átlagban mértem, hanem a pillanatnyi fogyasztást is néztem a fedélzetin, ugyanazon az útszakaszon, ugyanolyan időjárási viszonyok között, ugyanazzal a gumival, ugyanannyi utassal, akiken ugyanaz a ruha volt, ugyanannyi csomaggal a hátsó ülésen, ugyanannyi kosszal az autón... (csak hogy ne legyen kötekedés :D ) autópályán 130-nál, bekapcsolt tempomattal 8.1-et fogyaszt az autóm, a tablettával 7.4-et mutatott a fedélzeti. Egy pesti utat Komáromból (oda-vissza 240km) 6.3-as fogyasztásból úsztam meg fedélzeti, és utántankolás szerint is úgy, hogy volt benne 10km-en át 150-es autópálya tempó, meg országúton 3-4 erősebb előzés is, 100-as átlagtempóval. Ez az érték korábbi mérés szerint 7.1-re jött ki... szóval nekem bevált a termék, már 10000 km-en túlvagyok a használata mellett, és a motornál eddig semmi baj nem jelentkezett... remélem ezek után sem fog! :)

bkmsek 2008.02.09. 01:03:34

engem az érdekelne, h hogy lehet automata kocsit a fékpadra tenni!? nem úgy van manuálisnál, h fixen 4esben pörög, és alapjárattól tiltásig wrrooooaaammmm..? automatánál hogy rögzíted a fokozatot? overdrive-ra egyet visszavált, de alapjáratig nem lehet leengedni, mert levált.. ha meg a P-R-N-D-2-L sorozatből a 2test kapcsolom, akkoris 1esból indul
legalábbis egy régi nagymotoros mitsubishi.. 4 sebességes ősautomatával (O/D, eco/sport)

Kifordított kacagány 2008.02.09. 06:51:23

azért én abban sem hiszek, hogy pont ez a tabletta lesz az, ami megöli a motort. ha így lenne, akkor hiperszuper prémiumbenyák is azt tennék.

arisztogatya 2008.02.08. 22:23:29
le vagy maradva, ilyesmi már létezik
www.magnumtuning.hu/index.phtml?op=termek_reszletes&termek_id=656&PHPSESSID=e4bd0fe89d8bf85a841860ab81bc1c85

Tati 2008.02.09. 11:35:40

Jó a hivatkozott oldal.
Helyesírás 5-ös...

Ilyen retket reklámozni. Totalgáz színvonal!!!

Peti 2008.02.09. 16:01:55

Kipróbáltam a Corollánkban, ami enélkül is nagyon szépen megy. A kapszulával meg olyan volt, mint mikor német vagy szlovák benzint tankoltam. Nekem 12% fogyasztás csökkenés volt a vége. Gázkezelésen nem változtattam.

Tiv 2008.02.09. 17:45:53

Ha olajos, régi típusú automata van a tehénben, akkor szerintem hanyagolni kéne a görgős teljesítmény-tesztet, könnyedén sötétebbre tud tőle válni a váltó olaj színe. :D

Mr.BIG 2008.02.09. 19:24:59

Van egy 2001-es évjáratú 1.8 16V Vectrám, egyszer tankoltam, egy Klub Petrol nevű szörnyűségnél, elkezdett dadogni a kocsi.Rohantam a szerelőhöz, hogy vajon mi lehet.Szaki asszonygya: "Öntsd ez a löttyöt a verdába (injektortisztító)és most menj ki a kútra és nyomasd teli Véépóóverrel".Hál Isten azóta semmi gond, de nagyívben elkerülöm a noname kutakat.
Bár az is gond lehetett hogy kevés benzin volt a tankban és állítólag a lerakódott dzsuvától dadogott...ezek a modern motorok..mint a rossz kurvák..egyre többet, egyre jobbat, egyre drágábbat.
Bár aggyal még most sem sikerült feldolgozni azt az urban legend-et, hogy a pl a német benzintől egy literrel kevesebbet fogyaszt az autó.Azt mégis hogy?
A fogyasztást csak azóta figyelem mióta van fedcomp a verdán,de túlságosan nem érdekel, ha mennem kell valahova akkor megyek és kész.Annyit én nem használom a verdát, hogy 0,5 literes fogysztáskülönbozetből jelentős összeget tudnék megtakarítani.
Ja és a verda valami normális embernek eladó:www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1723423&command=ugras&screenwidth=1280

arisztogatya 2008.02.09. 20:45:20

Ja, azt en is eszrevettem h Nemetbol jovet kevesebbet eszik a kocsi. De azt is eszrevettem h odafele altalaban ellenszel van visszafele meg, lass csudat, hatszel.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.02.09. 21:16:40

Én Noni Juice-t öntöttem a bömösbe, és egyből kialudt a Check Engine lámpa.

Tomi 2008.02.09. 21:24:57

Nekem egy Scenic 1.9 TD van.
A turbó, rendszeresen elkoszosodik, aztán hol jobban húz, hol meg kevésbé pedig sokat járok autópályán is.
Én ennek a szernek a folyadék változatát kezdtem el most használni. Nem régóta vettem meg, azóta még nem tapasztaltam a régebbi megtorpanásokat.

Explorer 2008.02.09. 22:00:07

Én ezzel a fogyasztás témával úgy vagyok, hogy ha nyomod neki eszik, ha meg nem akkor kevesebbet. Ilyen eccerű.
Az 1.6-os Zafirámat meg tudom állitani 8.5-ben, meg 11 l/100km-ben is. Az Explorerben meg nem mérem az 20-at eszik.

Egyébként ezt vettem észre, hogy ha nyugaton tankolsz legalább fél literrel csökken a fogyasztás. :-(((

Rocko- 2008.02.09. 22:23:38

Mr.BIG 2008.02.09. 19:24:59
rendszeresen tankolok Klub petrolnál, sose volt ilyen problémám.

Explorer 2008.02.09. 22:00:07
"Én ezzel a fogyasztás témával úgy vagyok, hogy ha nyomod neki eszik, ha meg nem akkor kevesebbet. Ilyen eccerű."
erre hallottam nem rég egy nagyon jót: a lovakat etetni kell.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.02.09. 22:26:33

Mióta ezres micrát hajtok a ford ka helyett, cso''kkent a fogyasztás.
Miért kínlódik valaki azon hogy a suv-ja egy kicsit kevesebbet egyen? Van amibe nem lehet szo''get verni.

Rb 2008.02.09. 22:48:28

Ha valakit nem érdekli a pénz, akkor folyhat is a tank????
Láttam már ilyent is.
A kipufogóból meg ömlik a korom, nem baj csak az hátunk mögötti szívja.
Csak akkor leszünk dühösek, ha elöttünk is pöfékel egy, a miénkhaz hasonló gyárkémény.
Aztán a gyerekünk a járdán beszívja az összest.
Nekem számítanak a forintok, és ezért ki is próbáltam a szert. Müködik - és az autóm is.

EgymasikTom 2008.02.10. 01:34:48

Nekem ez jott be: Tornadofuelsaver.com
Negy eve hasznalom ket autoban is, az atlag fogyasztascsokkenes 27%, igaz en K&N levegoszurovel kombinaltam. A csokkent fogyasztas mellett erezhetoen megnott a teljesitmeny, foleg az alacsonyabb fordulatszam tartomanyokba
n.Emellett semmi extra macskaszar a motorban, csak a gyarilag eloirt kozonseges-szurke-mezei motorolaj es
gyertyak eloirasszeruen cserelve.
Ilyen jellegu csodaszerek nalam nem mukodtek, mint az a tabletta-bigyo.

Dezsoeke 2008.02.10. 12:43:57

Fogyasztáscsökkentés:)?

szerintem egyszerű, főleg ha gázolajat hamizik a kocsid!
Tankolj a Lajtától nyugatra, és rögtön 10%-kal kevesebb fogy.

Ha már más is tapasztalta, erősítse meg, hogy ez nem képzelgés, mert egyébként csak esetileg, leginkább túristáskodni járok arra.

Ja és ez garantáltan nem veszélyes a motorra:).

Perillustris 2008.02.10. 13:41:33

OFF

Marina-parti lakópark?

Ma már minden épületegyüttes lakópark. LOL

SZVSZ ez pl. csak egy sima lakótelep, építészetileg sem kiemelkedő.

ON

Kovics · http://www.kovicsfuvar.hu 2008.02.10. 15:00:18

helló mindenki! én az l60-as ifámba (9200 ccm) használok castrol TDA adalékot hidegben könyebben indul kevesebb lett a füstje és kb 2-3 literrel fogyaszt kevesebbet százon városban. persze nem rögtön el kellett pöfögnöm hozzá kb 400 litert. egyébként azt gondolom,hogy egy korszerű pláne számítógép vezérelte motorhoz fölösleges önteni ilyen cuccokatmivel a computer úgyis belepofázik. KK

brumi 2008.02.10. 15:59:40

Nem tudom ki ajánlotta be a tabi erre a tesztre, de kezdek kételkedni a vég-eredmény értékelésében. Ha ilyen hozzá álláson múlt volna, a mobil telefon sosem terjed el :) A tabi 7 - 10%-os megtakarítást okoz, CO szint és HC csökkenést. Akik nem próbálták ki, azok várják meg a teszt végét, 3500km futás után hozni fogja az eredményt. Próba nélkül nincs miről beszélni, mert nem ismerik. Nagyon bízom benne, hogy korrekt értékelés várható, és nem egy népszerűség hajhász cikk. A fentiek ben annyi zöldség elhangzott, hogy kabaréba nem is kell menni két évig.

okrospeter · http://www.okrospeter.myffi.biz 2008.02.11. 00:39:36

Szerintem a fogyasztáscsökkenés sikeressége attól is függ, hogy követi-e az illető az adagolási előírásokat, mert túladagolás esetén előfordulhat, hogy valóban nem csökken, hanem még nőhet is a fogyasztás, persze ugyanűgy hozva a teljesítmény növekedését és a károsanyag kibocsájtás (szó szerint) drasztikus lecsökkenését. Tehét lényeges, hogy mindig az adagolási előírás szerint használjuk vagy inkább egy picit kevesebbet és akkor biztos, hogy idővel (nem az első gázadásnál és nem az első teletanknál) érezhetővé, észrevehetővé válik a fogyasztáscsökkenés.
A másik lényeges dolog, hogy a tabletta (MPG-Caps) feloldódása némi időbe telik. Ezért előfordulhat az is, hogyha elmész egy hosszabb útra és közben valahol beletankolsz az autóba X litert és beleteszed az ennek megfelelő, előírás szerinti tabletta mennyiséget, majd rögtön mész is tovább, akkor előfodulhat, hogy mire a tabletta feloldódik addigra már kijártál néhány litert és ebből kifolyólag már is túladagolás állhat fenn. Ezért én azt csináltam, hogy egy kis üvegben előoldottam a tablettát (pl. 95-ös benzinben), mert csak bele kell önteni az előoldatot (célszerű tankolás előtt, mert így jól elkeveredik az oldat) és így kiküszöbölhető az oldódási idő. A másik lehetőség pedig a tablettának a folyékony változatát (MPG-Boost) alkalmazni, ami szintén rögtön rendelkezésre áll, csak ahhoz meg célszerű valamilyen mérőeszköz (mondjuk egy fecskendő) használata, hogy azt is pontosan tudd adagolni.

okrospeter · http://www.okrospeter.myffi.biz 2008.02.11. 01:04:11

Ha valakit érdekel az FFI termékek (MPG-Caps, MPG-Boost stb.) adagolása, akkor innen le lehet tölteni:
web.t-online.hu/okrospeter/adagolasok.doc

cebven 2008.02.13. 12:32:07

Több mint egy éve használom ezt a tablettát és több ismerősöm is. Az esetek többségében bejön a 7-14%-os fogyasztáscsökkenés, de 2-3 tankolás eltelik, mire hat a cucc. Én 1.8-as Versoban használom, de van a baráti körömben X3-as dízel BMW-s, Volvós is, mind kedvező tapasztalatról számoltak be. A dízelek csendesednek, élénkebbé válnak a kocsik az alsó fordulatszámtartománybanKb. olyan a hatása, mintha egy ember kiszállt volna a kocsiból. (nem a sofőr))

Csináltunk vaktesztet is, (feleségekkel )), mind észrevették, hogy élénkebb a kocsi.

Nem csodaszer, kémia. Mezei katalizátor. Gondolom, akik vizsgálat nélkül csípőből elvetik, pár éve ezelőtt úri huncutságnak tartották volna a radiálgumit, vagy a xenon-fényszórót, a légzsákról nem is beszélve.
De tény: vezetési stílus rulez)

okrospeter · http://www.okrospeter.myffi.biz 2008.02.15. 10:37:52

Akit esetleg érdekel a magyar nyelvű prezentáció is, azt itt lehet megnézni:
www.platina.extra.hu/index1700.htm

okrospeter · http://www.okrospeter.myffi.biz 2008.02.15. 11:05:13

Nyugodt szívvel lehet állítani azt is, hogy ez egy konkurenciamentes termék, mivel pont akkor fejti ki a hatását, amikor a hőmérséklet eléri a 450 C°-ot és a dugattyú már túlment a felső holtponton, így abszolút nem károsítja a főtengelyt és kb. 30%-kal meggyorsítja az égést. Ez pedig azt eredményezi, hogy az utógyújtás nem csattan bele a kipufogóba, hanem már az elégetett, hűlő félben lévő gázokat tolja kifelé a dugattyú, ezzel csökken a kipufogó hőterhelése és így hosszabb lesz annak az élettartama is.

Aki nem hiszi, járjon utána!

Acmee 2008.02.15. 12:47:23

Nézd meg az összetételt, ezek nincsenek közötte? ólom-tetraetil,vas-pentakarbonil, a metil ciklopentadienil-mangán-trikarbonil. Ez esetben sima oktánszámnövelő a cuccos.

Acmee 2008.02.15. 12:49:28

a mágneses-benzinmolekula rezgetőnek: benzin ugye szénhidrogén... Próbálj otthon szenet vagy hidrogént rezegtetni... De szólj mikor, megyek röhögni :D

okrospeter · http://www.okrospeter.myffi.biz 2008.02.16. 09:15:17

Ami az összetételt illeti, eleve nem lehet benne pl. ólom-tetraetil, mert az FFI kifejezetten elkötelezte magát a környezetvédelem mellett, hanem más, környezetbarát összetevővel oldották meg például a szelepfészeknek a kenését és mindazt, ami az ólom-tetraetil funciója volt stb. A többi anyagról meg nem tudom, hogy mi a funkciója, nem vagyok kémikus, de egy biztos, hogy az összetétele titkos, nem hozták nyilvánosságra és világméretű szabadalma van rá a cégnek. Gondolom a Metabond, a Duralube vagy a Prolong összetételét sem hozták soha nyilvánosságra.

okrospeter · http://www.okrospeter.myffi.biz 2008.02.16. 09:31:34

Amit pedig nyilvánosságra hoztak a termékkel kapcsolatban:
Az 1970-es években fejlesztették ki (de csak 2005-ben került ki nyilvános felhasználásra)
Szabadalmaztatott technológia
Az USA-ban gyártják
Előállítása egy EPA-regisztrált üzemben történik
Az FFI-nek világméretű marketing joga van
Jóváhagyott minden benzin, gázolaj és ethanol keverék meghajtású motorhoz
100% aktív összetevőkből áll
Nem tartalmaz hígítót, sem töltőanyagot

A technológiát 30 évnyi, széleskörű országúti teszttel bizonyították
Nem módosítja az üzemanyagot
EPA-regisztrált #201 220 001
Teljes Világméretű Biztosítás, amely minden felhasználót biztosít
Környezetbarát

okrospeter · http://www.okrospeter.myffi.biz 2008.02.16. 09:53:47

Az MPG-CAPS egy szabadalmaztatott klatalizátor réteget hoz létre a motor égésterének felületein, amely:
Az aktiválódás után 30%-kal felgyorsítja az üzemanyag-levegő keverék elégését
75% vagy magasabb arányban csökkenti a károsanyag kibocsájtást
Csökkenti a fogyasztást 7-14%-kal (de ettől jóval többről is beszámoltak már)
Növeli a motor hatékonyságát
csökkenti a hengerfej hőmérsékletét, így növeli a motor élettartamát
Megelőzi a szén és kenési hamu lerakódásának kialakulását
Csökkenti a motor oktánszám igényét
Javítja a gyűrűk tömítését és csökkenti a túlzott kenőanyag fogyasztást
Növeli az élettartamot
Hosszútávú javulást hoz a károsanyag kibocsájtásban

Mit jelent ez a fogyasztónak?
Alacsonyabb üzemanyagárakat (7-14% fogyasztás csökkenés)
Kevesebb károsanyag kibocsájtást
Jobb teljesítményt
Tisztább motort, csökkenti a kén és szén lerakódást
Oktán fokozást 0.4-1.0 százalékpont értékben
Motorélettartam javulást
100%, 30 napos pénz-visszafizetési garanciát

Bögre Zsolt 2008.02.20. 06:58:22

Sziasztok!Közel 60 ooo km mentem a termékkel már.1,5 dci autóm 5,5 L-es fogyasztását 4,8-ra vitte le.A zöldkártyám eredményei parádésak.Az üzemanyag literenkénti ára számomra nem 300 Ft,hanem 250 Ft a tabletta használatával,tehát megéri az árát.Ja és talán egy kicsit tudom védeni a környezetemet is!Mindenkinek szivesen ajánlom a terméket,mert müködik,és jó!Üdv.

IQLight 2008.03.06. 14:57:38

Sziasztok!

Két autóban is teszteltem a terméket (1.0 MPI polo és 1.3 16 V Swift), sima 95-ös benzin mellett. Nem vált be. Sem a teljesítmény nem nőtt, sem a fogyasztás nem csökkent, pedig fogyasztási naplót vezetek. A polo alapjárata a második tabletta használatánál kezdett ingadozni, de mivel bíztam a cuccban, továbbra is dobáltam a bogyókat a tankba minden tankolásnál. A hetedik tanknál elfogyott a türelmem és láss csodát, bogyó nélkül lett megint rendes alapjárat.

A swift átesett egy gyertyacserén a teszt közben és azt láttam, h minden gyertya vége piros. A szerelőm azt mondta, ez a hőterheléstől van. Több pirula nem került ennek a tankjába sem.

Akinek bejött, használja egészséggel. Én nem kérdőjelezem meg mások állítását, de nem leszek törzsvásárló. :(

papadan 2008.03.06. 22:00:09

Válasz IQLight írására.

Nagy valószínűséggel azért nem tapasztaltad a fogyasztás csökkenését, mert az a mennyiség túl sok volt azoknak az autóknak. Fele adaggal már érezhető a javulás.
A gyertyák vörös színe nem a hőterheléstől van, hanem a rárakódott katalizátor rétegtől.

Üdv: papadan

Lendvai74 2008.07.31. 17:45:39

Hát barátaim.... megbocsássatok, de én nem kockáztatom meg, hogy belegurítok egy-két tablettát a tankba. (tisztára olyan, mintha tablettás bort vegyészkednék) Egy 3 literes közös nyomócsöves részecskeszűrős precíziós motort nem kockáztatok, mert ha gallyra vágódik, akkor leszopom magam : 3M!!!

Lendvai74 2008.07.31. 17:59:17

Ja! El ne felejtsem : kipróbáltam mindenféle PRÉMIUM (!) üzemanyagot. Az OMV nem jött be - ingadozott az alapjárat, ki hallot már ilyen hülyeséget... soha többet nem tankolok náluk!
A Mol nagyon kultúrált volt, csendesen duruzsolt a hathengeres, de semmi extra.
Ami igazán meglepő volt, az a Shell V-Power Dízel : már az első tank üzemanyagnál fel tűnt, hogy közel 800 km-t tudtam elmenni a 68 literes tankkapacitással!? Mivaaan??? kérdeztem magamban A sz@r osztrák benyával meg 650-et!!!? És azóta csak V-Power dízel csorog a torkába a masinának. Kiszámolva teljesen ugyanazon az áron megyek 100km-t, mint a normál /petróleumozott, vizezett, kotyvasztott/ üzemanyaggal... csakhát nem szart eszik a Bayer boci!

vipi1993 2009.12.23. 15:47:12

A Spurival kapcsolatba mondom, nekem bevált! A tablettát is kipróbáltam, de annyit nem ért, mint az ima a templomba. Itt legalább tudom, hogy az árán felül mindig megtakarít. Ha tapasom, ha lábújhegyen megyek. 3 autónkban is használjuk, aki ezt nem érzi, az falábú!
No, szép napot!

Rotadium 2010.02.04. 09:31:31

Üdv mindenkinek.
Úgy féligmeddig elolvastam a blogot (rengetegen írtatok, nekem meg most kevés a kedvem a sok kétkedőt olvasni :) )
Gondoltam, én is megosztom Veletek...
A régi autóm (27 éves Skoda 120l) imádta az ilyen cuccokat (Spuri, mind az FFI). Mindkettővel hasonlót tapasztaltam, sokszori (kb 15000 km-en keresztül) mérés eredménye: a 8 literes fogyasztásából úgy 1 l-t faragtak le, nyugodt tempónál. A 38 kW-os motor ugye nem egy Adonisz, érezhetően megerősödött tőlük(imádtam terepen agyonhajtani szegényt), a kb 38 fokos emelkedőn úgy ment fel a vas, hogy rúgta ki maga alól a talajt, pedig elötte csak úgy- ahogy felmászott... a motor kb 7 fokkal hidegebben járt, sokkal(!!!) finomabb hangja lett. Az olajfolyás hírből sem ismerte, magam szervízeltem. Amikor enyém lett, elvittem műszaki felülvizsgálatra, kiröhögtek, mert kb fél óra porlasztó-baszkura után is megbukott volna a környezetvédelmi felülvizsgálaton, a Spuri; FFI után is megmérettem , már ilyen adalékkal vittem műszakira/Zöldkártyára, csak néztek, s kérdezték, hogy mit tettem vele, hogy ilyen lett (mondom, előtte egy "öreg Profi SZAKI" nem tudott vele mit kezdeni.
Ok, mindhatjátok, akinek jobb autója van, hogy az óvatosabb. Megértem, mert én akár mikor vettem volna 10000ért másik komplett Skodát. Igaz :)
Most egy 10 éves Renault Megane-t hajtok, csak most kezdtem ilyen adalékkal etetni (Spuri), már most jóval dinamikusabb, egyenletesebb, csöndesebb. Persze, ez sem sokmillió forintos autó, igaz, viszont nekem egyelőre csak ez van, tehát elhihetitek, hogy nem akarom megölni. Az eddigi tapasztalataim alapján bízok az adalék-gyártók profizmusában. Még írok, ha lesz konkrét tapasztalat a Renaulttal. Ciao

Rotadium 2010.02.04. 09:41:01

Ez lemaradt: Azt FFI-kapszulától félőknek: Kipróbáltam (kólás flakon, 2l 95-ös benya, 1 db FFI kapszula), a kapszula kb 8 óra alatt oldódott fel, lerakódás, bármi látható nyom nélkül, kb -5 fokon. Ekkora mennyiség 1 tankhoz kell, ezt higítottam a megfelelőre. Töményen "gyönyörű" aranysárga lett tőle a benzin, tökéletesen átlátszó, stb.

Dobai Gábor 2012.03.17. 03:41:11

Nem tudom megállni hozzászólás nélkül,mert magam is érintett vagyok az üzemanyag adalék ügyben.Volt egy Nissan Terranóm,azon kísérleteztem ki egy dízel adalékot.Azóta a svájci frank hitel nekem is betett alaposan,a kocsit el kellett adnom.A kikísérletezett adalék azonban jónak bizonyult és jelenleg ismerőseim használják.Van akinél jól bevált,van akinél nem,de ennek nem feltétlenül az adalék az oka és ezt az is elismeri akinél nem vált be.A fogyasztást több tényező befolyásolja,a tesztelés pedig odafigyelést igényel.Erre nem mindenki képes egyrészt,másrészt pedig az autók sem egyformán reagálnak.
A tüzelőanyag kémiai adalékokkal való kezelése alapjában véve nem hülyeség még akkor sem,ha egyes hozzászólók cinikusan el bagatellizálják.Azonban nehéz erről a témáról beszélni,pontosabban mondani valamit,mert aki erről tud valamit az többnyire megtartja magának.Szögezzük le: adalékolatlan tüzelőanyag 1921 óta nem létezik. Minden gyártó hozzákeveri a maga adalék agyagait a benzinhez és gázolajhoz,mert ezek nélkül a mai nagyobb kompressziójú motorok nem tudnának működni.Hogy ki mit használ adalékként,minden gyártónak féltve őrzött titka.Az erre vonatkozó ismereteket nem tanítják iskolákban és a vegyészek közül is csak a beavatottak ismerik.Vannak azért bizonyos ismert anyagok,melyeket utólagos adalékolásnál eredményesen lehet használni,mint például az FFI tabletta.Hatásos benzinhez és gázolajhoz adva is,csak azt elhallgatják,hogy a katalizátor élettartamát csökkenti.A dízel járművek többsége részecskeszűrővel van felszerelve,ezeknél használható,más kérdés,hogy mennyiért lehet megvásárolni.A Spurit kipróbáltam
,jó.
Ha valakit érdekel az én adalékom,kipróbálásra ingyen adok személyautóhoz való mennyiséget.Külön benzinhez és gázolajhoz.Budapesten bárhol át tudom adni.

Email: nissanterike@gmail.com
süti beállítások módosítása