Készül a váltó a GTV–hez

  2008. január 15. - Kari Címkék: alfa romeo technika totalcar flotta gtv

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kellene még egy Alfa
2008-07-18 06:41:00

  Nem, nem hülyültem meg, egyszerűen csak hiányzik még egy a flottámból. Lassan két éve, hogy rendszeresen

Kész az első kecskeméti Merga
2008-06-30 15:00:00

  Eredetileg arról volt szó , hogy a 2012-ben induló gyárban csak A és B osztályokat fognak gyártani, de a DAG

„Megb@szlak, amikor akarlak”
2008-05-16 11:18:00

Egyre jobban bebizonyosodik, hogy Dopeman szövege az élet bármely területére igaz. Ha egyszer bekerül az ember a

Autós újságíró piperepolca
2008-05-13 18:30:00

Látom már, ebből sorozat lesz. A múltkor megtaláltam az autós újságíró ideális munkaeszközét , most pedig

A szerző Alfa Romeo GTV raliautója váltójának egyik új fogaskereke

Most kaptam kézhez a fogaskerekeket a hőkezelés után. Annyira szép a vas ebben az állapotában, ha ilyen formája van. Látszik rajta a nyers erő, semmi ferde hajlam a fogaknál, csak az egyenes a király. No és persze búcsút vettünk a transaxle Alfák leggyakoribb váltóbetegségétől is, a szinkronkopástól. A szerző Alfa Romeo GTV raliautója váltójának egyik új fogaskereke Itt nincs semmiféle szinkron, kapcsoló körmök vannak.

Fog is nagyokat csattanni váltáskor, menet közben meg visítani az egyenes fogak miatt…hű de várom már. De előbb még köszörülés, aztán összeszerelés, közben bekerül a Fastcartól vásárolt 4:3-as végáttétel is. Ha minden igaz, akkor a 16-os kerékmérettel olyan 190 km/h körül lesz a végsebesség a 3 literes V6 motorral, 6500-7000 körüli fordulatra számolva (ez a gyári tiltás fölött van, szóval még 190 km/h-se lesz). Azt hiszem ez bőven elég, majd meglátjuk, hogy a gyorsulás milyen lesz.

A szerző Alfa Romeo GTV raliautója váltójának új nyelestengelye

Ja, és jut eszembe egy kis olasz meglepetés: ha jól tudom, a nyelestengely az összes Alfa transaxle (mármint AlfettaGTV7590 vonal) váltónál egyforma átmérőjű. És ez az átmérő kisebb, mint egy 1200-as Ladáé. Hopp, a meglepetés. Pontosabban csak a vége, ahová a kuplungtárcsa felcsusszan, ott kisebb, direkt lecsökken a tengely vastagsága. Nem tudom, miért, mindenestre most készítettek nekem új nyelestengelyt is, Lada méretű véggel. Így új kuplungtárcsát is kell csináltatnom, aminek a közepe Lada lesz, a külseje meg Alfa lenderék méretű. A nagyobbik baj, hogy a mostani szinter tárcsám így még tartaléknak sem tud megmaradni…nem baj, megy az Alfetta alá. Hihi.

A szerző Alfa Romeo GTV raliautója váltójának új fogaskerekei

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr4298053

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ww88ap.com 2018.04.25. 16:49:14

Temazepam online kopen - piodopw

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apamacko 2008.01.15. 10:20:45

Szent elmebetegség !

Jó munkát !

(mi baj volt a régi nyelestengellyel ?)

Kent Brockman 2008.01.15. 10:28:47

Mert ugye minden versenyautóban kell lennie valamilyen Lada alkatrésznek, még ha az csak egy csavar is a biztosítótáblában :)

ommm 2008.01.15. 10:33:33

azok az oroszok tudtak valamit :)

aztán számolj ám be az első tesztekről és ha lehet ültesd Oroszt dokit a jobb1-be egy kamerával a kezében. hadd halljuk/lássuk mi is.

szép munka, gratula. autóbuzéria rulz!

tomnemtom 2008.01.15. 10:36:25

remélem, a lada-tengely átmérője van túlméretezve ( vagy így sikerült nekik ), nem az alfa alul !

klarky 2008.01.15. 10:48:01

Hát igen, mert ha nem akkor ott valami törni fog ám! De ne így legyen.

Amúgy ez igen, szívesen tölteném én is ilyenekkel az időmet... 8-)))

feketenap 2008.01.15. 10:48:56

Hát biztos, hogy nem a fogaskerekek lesznek a hajtáslánc leggyengébb pontjai. Szólni is fognak mint az állat. Lásd L60-as IFA 1-es 2-es.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.01.15. 11:20:30

Szinterkuplungos Alfetta? Utcára?

invad3r 2008.01.15. 11:36:26

Szabad megkérdezni h mennyibe fájt mindez? Csak puszta kíváncsiságból..

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2008.01.15. 12:33:07

Úgysem fogja megmondani...

Szinteres autót egyik ismerősöm is használ utcán és semmi problémája vele, csak azt szokta meg nehezen, hogy nagyobb gázzal kell indulnia, és nem csúsztatni a kupplungot...

rallysgt 2008.01.15. 12:34:00

hajra!eljen a rally! sok sikert a vashoz!

NullJozef 2008.01.15. 13:08:56

Aztán majd az összes benzinkutas váltóolajat akar veled vásároltatni, 'mer' má§' nagyon visít'. :DDDD Amúgy meg irigy vagyok...

dm 2008.01.15. 13:28:21

Halo.
Akkor ez egy lada tolókerekes váltó módosított áttetelekkel?
Legjobb szórakozás az biztos.
Remélem az 1-es jobbra fent lesz! ;)

ommm 2008.01.15. 13:43:21

szerintem inkább GTV-re gyártott egyedi darab. a nyelestengely és a kuplungtárcsa közepe lesz Lada méret.
ha jól fogtam fel

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2008.01.15. 15:28:50

Öööö...izé.... jól néz ki... ezen kívül "egyebetnemtudokmondanikéremkapcsojjaki".

apamacko 2008.01.15. 16:09:05

Csak az a kérdés nem szóltak előre h kapsz másik nyelestengelyt ?
Az Alfa-sok csak kiszámolták h elég vastag az ha eddig is bírta ?
Mert így tényleg kár a szinter kuplunért.

Amúgy igen biza irigyek vagyunk !

kariking 2008.01.15. 16:48:03

A kapcsolási sor marad a helyén, nem lesz jobbra fent az egyes. Nem, ez nem Lada váltó, ez Alfa váltó, csak a nyelestengelye vastagabb, és az áttételek, meg a kapcsolási mód változott, no meg nem kell állanódan kuplungolni majd :)
Az árát tényleg nem mondom meg itt, magánban szivesen.

kariking · http://ralialfa.blogspot.com 2008.01.15. 16:49:42

Ja, ez lemaradt: dehogynem szóltak, sőt együtt beszéltük meg, hogy vastagabb lesz a nyelestengely. Azon a kis vastagságon nem múlik semmi rossz dolog, viszont jó talán igen.

micar 2008.01.15. 18:18:29

Tessék vásárolni jó futóművet is alá, mert amikor láttam RTE versenyen akkor nem tűnt tökéletesnek (tapasztalat alapján javasolnám)

szatyi 2008.01.15. 18:18:46

Azt lehet tudni, hogy a fogaskerekek hol készültek? Az egyik kollégámnak kellene egyedi fogaskerék a törött váltójához, de eddig csak aranyárban találtunk. Ez viszont elég korrektnek néz ki így, hogy betétben edzett anyagból megköszörülik ami tetszik.

micar 2008.01.15. 18:21:05

A készitő neve publikus?

micar 2008.01.15. 18:24:34

Szatyi!
Szerintem az egyedi sosem olcsóbb!

XJS · http://www.ae86.hu 2008.01.15. 18:31:09

Kari, lehet tudni a fogaskerekek tervezojet, gyartojat, hokezelesi eljarasat, stb?

(Mas: szinter nem azert nem jo utcara, mert szinter, hanem mert altalaban fix kozepu lesz olyankor a tarcsa, ami ugye gyarilag rugos.)

kariking · http://ralialfa.blogspot.com 2008.01.15. 18:56:27

Lehet tudni az ember nevét telszámát, de csak magánban, írjatok emilt és válaszban megadom.
A nméretezést, tervezést, gyártást ő csinálta a hőkezelés csepelen - gondolom - a vasműben történt. De ezt is ő intézte. Én a kész végterméket fogom megkapni. Nem olcsó, de ez gobndolom egyértelmű.

A futómű sokat változott azRTE-s fellépések óta. Sőt, minden sokat változott már, csak tavaly nem tudtunk vele rajthoz állni sehol, mert a beígárt január elkészülés helyett júliusban mentettem ki a műhelyből - ahol csak ígérgettek - persze alig félkészen. De mostmár celvileg kész, ez a váltó teszi fel az i-re a pontot.

Az mostani szinter rugós közepű, mert állítólag a fix lebegő gázpedálállásnál - végsebességnél - berángat, és ezt nem akartam. De aztán kiderült hogy magas a végsebesség, sosem érjük el, így a következő tárca már fix közepű lesz.

ommm 2008.01.15. 19:16:14

kilókilenceven bőven elég, gondolom :)

csiky944 2008.01.15. 21:36:13

hát vannak pályák ahol sokat megy a gíp 5.rottyon,szal sztem is elég bár pályafüggő

micar 2008.01.15. 22:06:58

Melyik bajnokság lesz tervben ?
Túra vagy mnasz

micar 2008.01.15. 22:08:12

Egy kategóriában indulunk, ha rte-ben.

kariking · http://ralialfa.blogspot.com 2008.01.15. 23:11:47

Mnasz rali2 F2. Itt megyünk. Az RTE-s dolgok csak tesztek voltak, piros rajtszámmal. Remélem idén összejön a komplett bajnokság, nem csak egy-két futam mint eddig. És most, hgy külön vették a kétkerékhajtású kategóriát, talán lesz eredmény is :) bár ehhez kellenének még versenyzők is, mert egyelőre csak a Váradi Gyugyó van a Mercivel, de ő nem ellenfél, muhahaha.

micar te mivel versenyzel?

micar 2008.01.16. 00:28:01

idén valószinűleg rte marad, de talán belefér egy vagy 2 Rali2.
bilikék 2-es golf 2,0 pdtdi

Hexina 2008.01.22. 18:09:54

Kedves Kariking.Olyan kérdésem lenne,megtudnád adni annak az emberkének
a elérhetőségét,ahol a képen látható fogaskerek gyértják. .Köszönöm .Hexina