A szovjet Testa Rossa

Előzetes: Egy különleges autómúzeum

  2007. december 20. - Balázs Viktor Címkék: előzetes ferrari le mans 250 gto versenyautó szovjet 250 testa rossa zil

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pöccre indult húsz év után az első magyar Astra
2012-03-01 06:00:00

Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg

Húsz év után újra beindítják az első magyar Astrát
2012-02-12 16:05:00

1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez

Végállomás, nem megy tovább
2010-03-08 14:33:00

14:15 Bendével az irodájában éppen a Hotel Daniaban készült videót nézzük, amikor Vályi Pista nevét írja

Utolsó erővel
2010-03-08 09:29:00

Lejtőn megyek és csóvál ez a szar - jelentkezett be Csikós reggel 7:57-kor, Ausztriából. Bécs előtt 57

Ralph Lauren 1958-as Ferrari 250 Testa Rossája

Szép? Csúnya? Tökmindegy.

Ugyanis a Ferrari 250 Testa Rossa a világ második legdrágább klasszikus Ferrarija a 250 GTO után. Állítólag nyolcmillió dollárba kerül manapság egy korai példány, már ha van belőle eladó. Mellesleg a típus háromszor győzött Le Mans-ban, ami a hajókoffernyi pénznél is izgalmasabbá teszi. Találtam is egy gyönyörűen fotózott példányt fehérben, így néz ki:

Ferrari 250 Testa Rossa. Forrás: Top Gear Nederland

A szép és sikeres autók persze úgy vonzzák a pauszpapírt, mint a kombik hátsó ablaka a koszt. Ma a kínaiak másolnak, tegnap a koreaiak kopíroztak, előttük meg a japánok és…

Fehér ZIL-112 Sports

…és a szovjetek. Erejét tekintve ugyan világhatalom volt a Szovjetunió, az űrben is ők voltak először, de autóból valahogy többnyire csak szánalmas másolatokra futotta nekik. Azt persze többé-kevésbé a Belsőség minden látogatója tudja, hogy a Csajka Packardból lett, a Zsiguli pedig Fiatból.

Azt azonban a legtöbben nem is sejtik, hogy a hatvanas években a Testa Rossa is modellként szolgált az orosz autóiparnak. A ZIL 112S típusjelzésű sportkocsiba a ZIL V8-as motorját építették bele, így az orrnehéz autó a gázpedált a tűzfalra szegezve 260-nal is nyargalhatott.

Egy ilyen autót talált meg az egyik szovjet utódállam múzeumában az egyik barátom.

Meg Brezsnyev Lincoln Town Carját.
És Sztálin ZISZ-ét.
Hogy a gázturbinás Pionyír 2-t ki ne hagyjam.

Kíváncsiak?
Akkor legyenek péntek reggel a Totalcaron.
Már csak egyet kell aludni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr17269972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rámiusz · http://fejesphoto.extra.hu 2007.12.20. 08:21:56

Ha az a gusztustalan csatornabádogból fémvolanzó mellett élhajlított popszegeccsel felgányolt levegőbeömbő nem lenne rajt kifejezetten szép lenne.
Egy jobb bádogos szebben meghajlítaná. :)
Meg ha a szélvédő sem ugyanilyen popszegecselt izé lenne.
De mint különlegesség kifejezetten tetszik. Hmmm... Szegény ember Testa Rossa-ja.

Don 2007.12.20. 08:30:58

De legalabb formajaban tavolrol emlekeztet egy kiforditott es szogletesitett NACA szivonyilasra, ez pirospont :)

Rocko- 2007.12.20. 08:54:03

tudtommal a Lada licence alatt gyártotta az autót.
et kifejezetten saját fejlesztés:
href.hu/x/47pe
ez pedig nagyon nem :) =>
href.hu/x/47pd

tanár úr 2007.12.20. 09:01:09

Jó ez. Legalább a milliárdos gecik rájönnek hogy csak a nevet fizetik meg

2007.12.20. 09:07:32

> Ha az a gusztustalan csatornabádogból fémvolanzó mellett élhajlított popszegeccsel felgányolt levegőbeömbő nem lenne rajt kifejezetten szép lenne.
Egy jobb bádogos szebben meghajlítaná. :)
Meg ha a szélvédő sem ugyanilyen popszegecselt izé lenne.
De mint különlegesség kifejezetten tetszik. Hmmm... Szegény ember Testa Rossa-ja.

Ugye milyen iszonyú? De _nagyon_ kéne, főleg így fehérben (na jó, a kék NART-csík is jöhet).

simoo · http://simoon.extra.hu 2007.12.20. 09:09:36

nem a nevet...

a legendát, a ritkaságot..

Rocko- 2007.12.20. 09:13:01

ja, a második linkem a Ladamborghini. :)

nondebr 2007.12.20. 09:56:01

Imádom a fanyalgó fikázást! Hogy az "elvtársak" csak másolni tudtak. Nézzen körül mindenki manapság az utcákon. Autók terén mást se látni, csak az egymástól való koppincsot. Piacgazdaságice.
Engem az a verda is érdekelne, amelyiknek a burkolt jobb hátsó kereke belóg a képbe. Csak nem egy sebességi rekordkisérletező?

ommm 2007.12.20. 10:08:33

"Ha az a gusztustalan csatornabádogból fémvolanzó mellett élhajlított popszegeccsel felgányolt levegőbeömbő nem lenne rajt kifejezetten szép lenne.
Egy jobb bádogos szebben meghajlítaná. :)
Meg ha a szélvédő sem ugyanilyen popszegecselt izé lenne."

az elvtársak a külsőségekre nam adtak :)
és a Csajka ólomnehéz V8-asával bizonyosan fantasztikus menettuljadonságai lehettek :))


és az a TG megvan, a Ferrari Special, szép darab, tele régi, gyönyörű Ferrarival és fantasztikus képekkel.

rámiusz · http://fejesphoto.extra.hu 2007.12.20. 10:16:49

RE Orosz Péter:
"Ugye milyen iszonyú? De _nagyon_ kéne, főleg így fehérben (na jó, a kék NART-csík is jöhet). "

Borzalmas. Mintha egy D2*-es modell motorházára a tanyanytuningműhelyben ráflexlték volna. Megnéztem a wiki-s linket is. Oldalról nagyon gáz. Legalább leburkolhatták volna. A belseje... No comment. Echte UAZ feeling. Burkolatlan VAS, eldolgozatlan hegesztési varratok mindenütt, kényelmetlen "ülés"szerű lóca. 260 Km/h EZEKEN a diagonál virsligumikon??? Inkább lennék kamikáze egy bombával megpakolt Zero-n. :)

*:
GYK. Dinnyéskettes (kereklámás zsiguli)

Ui.:
Beleszerettem... :D

Normális 2007.12.20. 11:05:40

Egy újszülöttnek minden vicc új...

www.autosoviet.altervista.org/ENGLISH-automotorusse-formula.htm

(Emlékszem, a 60-as évekbeli Autókvartett kártyánk egyik kedvenc ütőlapja volt a "Vjezda" (helyesebben Zvezda) versenykocsi, a Nagy Országból...:))

yvess 2007.12.20. 11:07:29

Már a Tatra is állat volt, na de ez...ez mindent visz. A komunizmus egyik legnagyobb bűne az volt, hogy ezek az autók nem kerülhettek szériagyártásba. Akkor még én is retro mániás lennék.

ommm 2007.12.20. 11:33:30

Tatra...ehhh...dr. Orosz?!?!?!?

KorbenDallas 2007.12.20. 11:34:14

Csak nem a rigai autómúzeum?

osztovata 2007.12.20. 12:02:22

Még helyesebben Zvjezda... Az e az je az oroszban.

apamacko 2007.12.20. 12:11:04

Balázs viktor : Nem Csajka motor hanem ZIL111 ! Mivel a Csajka(~5500ccm) ugye Gaz ez meg Zil(~6000 ccm)
De köszi !
Várjuk a holnapot :-)

Balázs Viktor 2007.12.20. 12:43:58

apamacko: Utánanéztem (megint) bizony igazad van, az egy ZIL motor. Sorry.

nondebr: mondj egyetlen szovjet autót, amit mások lemásoltak, és egyet fogok érteni veled. Jól tippelsz, a ZIL mellett valószínűleg egy sebességi rekorder áll. Sárgásbarna szivar felépítménye, és küllős első kereke van. Sajnos a nálam levő fényképen is csak egy kis darab látható belőle, kitakarja az előtte álló... na ez majd kiderül holnap:)

a_q 2007.12.20. 15:18:11

Ugyanolyan ocsmány ez az orosz koppintás, mint a mai kínaiak...
Úgy is mondhatnám: jól áll neki a távolság!!!(a terem végéből kellett volna fényképezni) Egyébként mire nem jó egy Zsiguli lámpa??Vagy lehet, hogy a lámpát az olaszok koppintották..?
Egyébként mai áron szerintetek mennyi lehet a különbség a két autó ára között? És ha a replika ferrari eladó lenne, megvenné valaki?

Karb · http://karburator.blog.hu 2007.12.20. 15:38:01

Már irní akartam erről a kocsiról, ez nem igazság.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2007.12.20. 19:46:10

Elvtársak, barátaim.
Nem ocsmány másolásról van szó, hanem a másik elfogadásáról. Míg a Moszkvics kifejezetten antiimperialista szándékkal készu''lt (ld. Brezsnyev Bosszúja), a fentemlített Csajkarossa a baráti szándék megnyilvánulásának félreérthetetlen jele. Mint a Harmadik típusú találkozásokban a dallam. Én dallam, te visszadallam, barátság és meghívás: Dreyfuss végu''l mégse fo''lo''slegesen csinált makettet a krumplipu''rébo''l. The end. A Pobjeda és a Zsiguli meg egyenesen a nyakbaborulás és Honeckeri szájoncsók ekvivalense. Lásd továbbá Dacia, Skoda Favorit, Crnava Zastava, csak a Zaporozsec haladt megszégyenu''lten, de felemelt fejjel.
Éljen a népek barátsága.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.12.20. 21:10:49

VFTS Samara, 300 ló hátsókerékhajtás, roflmao: tinyurl.com/2tyvex

ottopappa 2007.12.20. 22:57:14

miluman!

Nem engedi nekem megnyitni a linket... Esetleg elküldenéd nekem a tartalmat az ottobacsi83@yahoo.com-ra?
Samara mániás vagyok, csak azé'... Köszi!

Nándesz 2007.12.20. 23:03:20

Inkább egy szovjet Testa Rossa, mint egy Tesla Rossa :)

Normális 2007.12.20. 23:16:22

Kedves Osztovata,
Eredetileg a Zászló, az bizony ë-val, azaz "jo" -betűvel íratik az oroszban, a hivatalos magyar ortográfiája mégiscsak "e"...
Magam sem értem, miért.
De van ez így mással is: a "jerü"-t nyugodtan írhatnánk "ü" nek, hiszen van ü hang a magyarban. Mégis, "i" a hivatalos magyar átírása, aminek az oroszban csak hangsúlytalan helyen mondják. Pl. Szabályosan nem Pakrüskin a híres vadászpilóta, hanem "Pokriskin".
Lelkük rajta, tudjuk, miről/kiről van szó...

Normális 2007.12.20. 23:41:14

frászt zászló, csillag, bocsi...

Balázs Viktor 2007.12.21. 09:02:55

Szolgálati közlemény: a cikk csak holnap (szombaton) reggel jelenik meg, mert Csikós rovatvezető olyan hosszan írta le tegnapi fejtegetéseit, hogy Winkler főszerkesztőnek ketté kellett szelni, és ma olvashatjátok a második részt.
Úgyhogy: türelem, és elnézést.

KorbenDallas 2007.12.21. 19:25:52

Normális: pedig zvjezda lesz az (e-vel) ill. zvjizdára hasonlít a kiejtése, akkor van benne jo (ë), ha ragozod, pl. "sz zvjozdoj" azaz csillaggal, vagy "zvjozdi" azaz csillagok.

boldo 2008.08.13. 21:02:39

üssetek, de ez inkább egy cobra másolatnak néz ki....nem?
süti beállítások módosítása