Autót a semmiből

  2011. október 08. - ommm Címkék: corolla patkány tc flotta junkyard porból shitgun

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

A formája remek, majd meglátjuk, mi lesz belőle

Minden valószínűség szerint ön egy folytatásos reality-show első részét olvashatja/láthatja most, érezze át a pillanat nagyszerűségét, főszerepben egy autóra emlékeztető tárgy, két hülye és kazalnyi szórakozás.

- Arra gondoltam, hogy nektek adnám azt a Corollát, amit anno még donornak vettem a Hacsihoz, csak aztán semmi nem kellett belőle – hiszen egy Toyotáról beszélünk – így szerencsétlen már csak a helyet foglalja hatodik éve, sürgősen el kéne vinni.

Ezt közölte Karotta komoly arccal Telós Bandival és velem a dohányzóban.

- Csak a meglévő kormányművet kell belelógatni és kész, működik. – legdörzsöltebb PR-oshoz méltóan kapacitált, de mi már azonnal eldöntöttük, hogy kell, naná. Bandival összenéztünk: csapatósnak, de jó lesz.

Legalább hat éve áll helyben, a gumik mentek a kukába, kapott két használtat, csak hogy mozgatni bírjuk

Nem voltunk túlzottan optimisták, hiszen egy legalább hat éve helyben porladó autóról (a legendás ős-drifter, Chicken néhai verdája) beszélünk, ráadásul a nyolcvanas évekbeli japán autók azért iszonyatosan képesek rohadni, de egy maximálisan low-cost projekthez remek alany lesz: ha a motorja jó, akkor fillérekből megoldunk mindent, bízunk magunkban.

A bal oldali lökhárító-bakkal nem kellett bajlódni, kirohadt. A téglák lenyomják a zsanérokat, a csomagtérfedél még csak dísznek van rápakolva

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy adományozó atyánk, Karotta, sem látta az autót jó pár éve, így nem csoda, hogy emlékeiben némiképp élénkebb színekben élt még, tán ezért is kockáztatta meg a kormányműves kijelentést, de nem számít. Gyors telefon Ogrénak (Gyuri és csapata meglehetősen TC-közeli), aki – hangjában nem titkolt örömmel – vette tudomásul, hogy elkerül az autó a helyéről, ki is hozták Sabchoz, átmenetileg, amíg Bandi 02-ese el nem kerül gyógykúrára, addig itt berheljük, aztán átvisszük a 02-es helyére.

És ez még a jobbik küszöb!

Eddig a pontig még nem is láttuk az autót, csak Sabc mesélt a telefonba mindenféle rozsdahalmokról és szép kihívásokról, nagyon kíváncsiak voltunk már.

Jogosan tehetnék fel a kérdést: miért szopatja magát két felnőtt ember ilyen hülyeséggel? Miért teszi tönkre szabadidejét, miért öl energiát egy ennyire reménytelen dologba?

Először is, kell a kihívás, márpedig ez a Corolla egy igazán szaftos darabnak ígérkezik ebből a szempontból. Nem mondom, hogy unalmas az életünk, de ez a kis rozsdakupac úgy jött most, mint bors a tokányra, felpörgetett, felrázott mindkettőnket, hiszen ez egy tisztességes, hátsókerekes-sperres autó, VALAMIRE biztosan jó lesz. Lelki szemeink előtt feltűnt a poros úton keresztben felbukkanó rozsdamarta bontószökevény a két vigyorgó hülyével valami vidéki libekergető-ralin és máris jobban éreztük magunkat.

Ez a koptatott-dizájn határozottan tetszik

Másodsorban mindketten zsákutcába futottunk: a Polski-projekt szépen, csendben kimúlt, el is adtam, amit lehet (a két ülést nem), Bandi 02-ese pedig megújul annyira, hogy ne legyen szíve széthajtani a pályanapon vagy kivinni a lőtérre. Valahogy törvényszerű volt, hogy együtt találjunk ki valamit, túrtuk is a netet, felbukkantak 340-es Volvók, mindenféle öreg BMW-k és kis japán autók, a megoldás aztán ölünkbe hullott.

A beltérben lényegében egy fél Gloria (feltehetően az ex-Elnöki) és némi Alfa-alkatrész. Akadt azért használható is pl. két alufelni

Nem iszunk, nem drogozunk, sem Bandi sem én nem szórunk súlyos tízezreket ruhára, menő csukákra, ilyen maradi izék vagyunk ebből a szempontból. Persze nem fogunk erre sem költeni sokat, összevissza 4000 forintban van az autó eddig, csővel együtt sem lesz több százezernél.

Hat évig állt a földben, meg is látszik rajta, de hejj, tökéletes, ilyet akartunk, nem borult ránk a bank ahhoz, hogy drága csapatós verdánk legyen, lesz hát olcsó, nagyon olcsó. A végeredmény ugyanaz, csak az arányok mások.

Ez mind benne volt, és még több is

Nincs megoldhatatlan probléma, talán ezért sem borzasztott el minket a látvány, ami Sabc műhelyénél fogadott: egy alkalmi szemétdomb- és alkatrész-lerakat négy keréken, tele lyukkal. Gyorsan számba vettük, milyen apróságok hiányoznak (váltó, kuplungszerkezet, főfékhenger-vákuumdob, kardán, kormánymű, vízcsövek…) de Karotta megnyugtatott: a dolgok többsége régi pincéjében van, menjünk el értük, ott megtaláljuk, a váltó Tomitsunál Pestlőrincen. Ezt Bandi önfeláldozóan el is hozta, itt jegeltük a parkolóházban Árpád mozdulatlan motorja mellett.

Karotta régi lakásának pincéje tartogatott egy-két meglepetést

Egyik este aztán elmentünk a misztikus pincébe és effektíve a földből ástuk ki a számunkra kincset érő kardánt, váltót és komplett – alig kopott - kuplungszerkezetet-kormányművet (erről valaki régen levágta a kormányösszekötőket), de találtunk ott ültetőrugókat és ki tudja még mit. Körbetáncoltuk a rozsdakupacot, mint kajovák az utolsó nagy máglyát, mielőtt tömeges öngyilkossággal tiltakoztak volna a kormányzat politikája ellen.

Ez a Corolla lesz a mi máglyarakásunk, már érzem, aztán vagy beleesünk a végén, mint az éjjeli szúnyogok, vagy melengeti lelkünket, ha végre beröffen.

Krokodilra vele, aztán hadd menjen alá a váltó és a kuplungszerkezet

Egyelőre ugyanis nem sikerült beindítani, bár Karotta elmondása szerint alig valamivel több mint 100 ezer kilométer van a motorjában. Ez lehet akár így is, de fene tudja, milyen állapotban van, lehet csapágyas, hengerfejes, a motor állapota dönti el, hogy érdemes-e vele tovább foglalkoznunk, de nagyon bánnánk, ha kezdeti lendületünk máris megtörne, hiszen nagyon megszerettük ezt a romhalmazt.

Alkatrészhalom 2.: 1426 hangszórórács, 45 hangszóró és két szatyor rozsda

Szétosztottuk a munkát – ez nagyon fontos, főleg, ha közös a projekt - és nekiláttunk. Kipakoltunk három kupac alkatrészt a beltérből: 1. a teljesen típusidegen cuccok (Gloria és Alfa alkatrészek nagy összevisszaságban) 2. kuka 3. a jó lesz még ez nekünk – kupac.

Bandi aláfeküdt, kezelésbe vette a hajtásláncot, fel kellett rakni a váltót ahhoz, hogy az önindítót a helyén rögzítsük, és majd megforgassa a lendkereket. Eközben én csupaszítottam a hátsót, felszereltem a csomagtérfedelet és 45 perc szopás után egy jól vektorált erőkar segítségével lejött a hátsó lökhárító is. A másik oldalon a bak már szerencsére kirohadt, azzal nem lesz gond. Ellenben a hossz- és kereszttartók épek, bár egy tábla lemez legalább belemegy, de van mire alapozni.

Tájkép hiánnyal és optimistával

A közeli gumisnál gyorsan rakattunk két használt abroncsot előre, hogy legalább a műhely ajtajáig el tudjuk gurítani miután felraktuk az elpucolt könnyűcske váltót és a kuplungszerkezetet (ez pikk-pakk készen volt), lett jobbos tükör, az ablakemelő-szerkezetet is sikerült beműtenem, ablak is akadt (be volt esve az ajtóba), közben megérkezett Kopasz és Sabc is, agyaltak-agyaltak, de a motor csak nem röffent be.

A motor porszáraz, olajfolyás nincs sehol, bár az idő múlását mi sem illusztrálja jobban, mint a négy-öt megszáradt csigaház a szelepfedélen

Már egy héttel korábban, az első inspekciónál (lol) is feltűnt, hogy a jobb első fényszóró mögött riasztóan sokpines csatlakozók lógnak látszólag a semmiben. A sejtés, hogy ezek nem a fényszórókhoz tartoznak, ott motoszkált bennünk, de láthatatlanul, mint Picasso Guernicáján a náci bombázók, nyugtattuk magunkat, nem fontos az ott.

Aztán amikor ötödik próbálkozásra is csak az önindító forgatta meg a motort, de szikra nem jött ki a megszakítóból, akkor hagytuk abba. Az első és az ötödik indítás között eltelt három-négy óra és történtek dolgok. Először is, BMW-vízcsövekből tökéletes, csepegésmentes vízkört varázsoltunk, másodszor, kiderült, hogy a gyújtógyertyák tök jó állapotban vannak, a vezérlés is egész fitt.

Sabc is kijött, hogy az édesanyja autójával foglalkozzon. Mint a mellékelt kép mutatja, nem egészen sikerült. Szereti a kihívásokat ő is

Amíg én hamar feladtam az elektronokkal való harcot (egy műszert, lámpasort, vagy autórádiót még bekötök, de ez már nekem magas) és az egyéb hiányosságokkal törődtem, Bandi és Sabc a találékonyság, vaslogika és türelem magasiskoláját prezentálták: kimértek mindent, amit lehet, szálanként végignézték a vezérlőkompjútert, minden csatlakozást, a megszakítót. És lemerítettek két akkumulátort, de semmi.

Itt még küzdöttem a berohadt 17-es csavarokkal, aztán letéptem a fenébe az egészet

Már ott tartottak, hogy direktben adták a kraftot a vezérlőnek és az indítómágnes behúzójának, de szikra csak nem jött ki a hibátlan megszakítóból. Pedig még gyorsan letöltöttünk pár kapcsolási rajzot az ae86.hu-ról.

Sajnos nem vettük észre, ami otthon – a komplett rajzot böngészve – pár pillanat alatt világos lett: az a soklábas csatlakozó bizony az ECU reléjének, a motor főreléjének és pár biztosítéknak helyet adó dobozkához csatlakozik. Na bumm, ezért nem volt hajlandó szikrát adni a megszakító (hiszen oda-vissza figyeli az ECU).

A remek ülések másodlagos felhasználási helyükre kerülnek majd, ide jönnek a Polskiba szánt STI-kagylók

Gond egy szál se, amikor önök ezeket a sorokat olvassák, talán éppen akkor túrok az egyik legnagyobb hazai AE86-gurujának pincéjében a hiányzó dolgok után, köszi Tomi!

Ha beindul, onnantól kezdve már szórakozás és sétagalopp, csak idő kérdése. Mindenre van megoldásunk, még talán küszöböt is varázsolunk rá. Nem építünk újjá, nem restaurálunk, a cél, hogy minél hamarabb legyen egy autó, amit nem sajnálunk és fillérekből fenn tudjuk tartani.

Itt már eltettük estére, szépen visszaigazgattunk mindent úgy, ahogy volt. És van már ablak és tükör is!

Egyszer élünk, ha nem próbáljuk meg, azzal magunkat köpnénk szembe. Szép kihívás, de élvezzük, szórakoztat, és nem félünk - ez is csak egy autó. Egy napon talán előkerülnek a papírjai is (folyamatban). Valami lesz belőle, ha más nem, csirkeól. Bővebben a képgalériában.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr203280291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cro166 2011.10.08. 08:24:13

Azt a ..... ...... , ez ám a kihívás:DDDD

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.10.08. 08:30:19

Ööööö. Ennek megszakítós a gyújtása? ECU-val? Nem hinném....

A 17-es csavar helyett meg nem 17-es "fejű"-t akartál írni?

Amúgy meg kitartást, én biztos szétflexelném, a hajtásláncot meg betenném egy jó MK1, vagy MK2 Escort bódéba. :D

A Polski mennyire fulladt ki? Az autót is eladtad?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.10.08. 08:32:30

Őszintén mondom, h szerintem baromi unalmasak már ezek a szerzünk egy rakás sz@rt és abból kocsit gyártunk sztorik, ráadásul úgy tálalva, mintha ezek ilyen világtörténelemben először előforduló, hihetetlen dolgok lennének. (lássuk csak: volt már egy Karotta féle AE86, egy elnöki japán valami, egy polski, egy ponton (ez mondjuk jó, ezt szívesen olvasom, Csikósnak drukkolok), egy MB 190-es ócskaság, egy Cougar, csak ami most hirtelen eszembe jut). De ti posztot írtok abból is, hogy egy ócska Sierra kombit valaki a kert végében neolux-szal sivatagi homok színűre fúj, mert miért ne, jó poén.

Nem irigykedek (erre meg pláne nem), de nektek komolyan ez a munkátok? Ezért fizetnek? Hol lehet jelentkezni?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.10.08. 08:33:35

Jaj, a hangyászt ki is felejtettem...

biker_kolee 2011.10.08. 08:45:59

@klarky: Ne legyél már ennyire rosszmájú. Ez hobbi, valaki ezt szereti, valaki a nőket, valaki játékgépezik, kinek mi a munkaidőn túli elfoglaltsága.. :))

Szobadísz 2011.10.08. 08:49:03

A@klarky:

Ahhoz képest, hogy unalmas és nem érdekel, mégis mindegyiket elolvasod.
Ez az igazi aberráltság, nem a roncsimádat!

Leadfoot 2011.10.08. 08:49:46

A Polski kifulladt? :-( Hogyhogy?

karlov 2011.10.08. 08:50:59

Azért valljuk be tényleg kicsit szappanoperás,bulváros már ez...

skyrangr 2011.10.08. 08:55:35

@klarky: erről szól a belsőség. ha újautó tesztet akarsz, akkor olvass a TC-n.
szerencsére demokrácia, és szabad világ van. mindenki azt ír amit akar, te meg azt olvasod el, amit akarsz ;)
amúgy ebből sem kocsit, hanem egy csapatós bontószökevényt építenek. amivel remélhetőleg hamarosan lesz jó pár szép pillanatuk :)

skyrangr 2011.10.08. 08:57:00

@karlov: szerintem Ommm és TelósBandi megcsinálnák TC, és belsőség nélkül is.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.10.08. 09:00:50

@klarky: Mi van a böngésződben felül?

belsoseg.BLOG.hu

BLOG

Tehát mindeni azt ír, amit akar.

Max nem olvasod.

kitiltott bögre 2011.10.08. 09:00:52

erre a tettre nincs szó,nincs fogalom.:)

karlov 2011.10.08. 09:04:18

Az lehet de nem kell megkövezni valakit mert ide írta,hogy neki nem ez a legjobba tetsző poszt.

arthur877 2011.10.08. 09:04:53

Nagyon szomorú vagyok a Polski eladása miatt! Már majdnem kész volt... És még csak nem is írtad meg. Ha azzal nem tudtatok készen lenni(egyszerű mint egy faék) akkor ezzel hogy birkóztok meg, ha egy spéci csatlakozót is a lámpának tudtok be?

tonalcar 2011.10.08. 09:15:25

@klarky: a nagy polszkid tükrében fura amit ide írtál. És hát ez is egy blogféle, mi a baj itt ezekkel?

LBL 2011.10.08. 09:17:19

Közös lónak mindig túrós a háta.
(Egyes tudálékos kocsogok szerint túros, de azok tudálékos kocsogok.)
Ráadásnak még össze is fogtok veszni.
Na de hát fiatalság, bolondság. :)

tök mindegy 2011.10.08. 09:23:38

@skyrangr:
ahogy a Polskit is?
vagy ezt tényleg megcsinálják?

skyrangr 2011.10.08. 09:25:37

@tök mindegy: talán most több a spiritusz :)
mondjuk a Polákra én is kíváncsi lennék miért csömörlött meg... gondolom Ommm túlszaladt az 'éppeszű' limiten :)

Hurri Kán 2011.10.08. 09:26:02

Mi van a Polskival??? :)

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.10.08. 09:32:44

Vadász,vadász....

Ommm,azt a pénzt inkább költsd a gyerekre!

tök mindegy 2011.10.08. 09:32:57

Én is kiváncsi lennék, hogy hova tünt a Polski és a kezdeti hatalmas lelkesedés.

fzr1000 2011.10.08. 09:33:12

klarky:
Engem meg spec. a 2000 utáni autók abszolute nem érdekelnek,épp ezért általában nem is szoktam elolvasni a teszteket-bemutatókat.(viszont szívesen olvasok az 50-79-ig gyártott gépekről)
Akkor most én is lázadozzak hogy miért nyomatják mégis mindenhol azokat?

Gomulka Béla 2011.10.08. 09:39:36

'(Egyes tudálékos kocsogok szerint túros, de azok tudálékos kocsogok.)'
- ezért már megérte kinyitni az internetet ma reggel.

Ami az autót illeti - hát ahhoz az autónak semmi koze nincs. Ez már régen a Totalcar házi Dakar-ja, kalandsport, az Északi Sark felfedezése. A lényeg az, hogy egy, az autótól legtávolabb eso anyaghalmazból kell jármuvet varázsolni, a leheto legkanyargósabb úton, a leheto legnagyobb számú blog-post utbaejtésével, a leheto legrovidebb ido alatt, hogy az úri kozonség meg ne unja. Gigászok kuzdelmérol van szó, nehézsúlyú profikéról. Winkler erossége az, hogy semmi nem elég jó neki, és nem ér rá semmire, csak arra, hogy autószerelok tevékenységérol írjon riportokat. Kemény ellenfél. Csikós hihetetlen mélységekbe képes lemerulni a hozzávalókért, térben és idoben és még pár fizikai fogalomban, ahol a 'távol' szó értelmezheto. Egy gigász, az a Csikós.
A szerzo és tsa. láthatóan a fizika határteruleteire merészkedik: ahogy a fotókon kinéz, a Toyota részben antianyagból áll, és ha a muvelet során ez-az felgyorsulna a fénysebesség 1.0001-szeresére, én biztosan nem csodálkoznék.
A szomszéd falu focicsapata nemrég vasgyujtést rendezett, hogy abból építsék újra a pályát. Negyvenhetezer eurót, nem vicc, szedtek ossze. Láttam a kupacot (nagyobb volt, mint a pálya), mondtam is magamnak: ilyet se látsz tobbet, Béla. Tévedtem.

fzr1000 2011.10.08. 09:43:03

Gondolom az otthoni gazdasági minisztérium költségvetési bizottsága összeférhetetlenséget állapított meg a Polski és a T5-ös Volvo project között,ezért az előbbit törölték.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.10.08. 09:46:05

Tényleg, mi lett a polszkival?

Ez a corolla nagyon jó lesz. Téli játszósautónak kiváló lesz!

Abszolút átérzem a lelkesedést! Én kb. 2 hete szereztem egy yamaha dt 50-est. Hervadt kis gyösz, de a téglagyárban meg a dunaparton csapatni hatalmas élmény!

Egy játszósautó (motor) egy férfiembernek mindenképpen kell!

sargarigo 2011.10.08. 09:56:15

Kihívásnak,jó de inkább felgyújtottam volna.Persze ha idő van miért ne.

=Daniken= 2011.10.08. 10:06:14

jézusom.....tábla lemez? mekkora?búza táblányi???

Csikós Zsolt 2011.10.08. 10:12:02

@LBL:

túros +1
tudálékos köcsög +1

Második helyre felléptem ezzel? Elsőre?

:-)

mmjr 2011.10.08. 10:22:35

@Süni25:
Kizárt dolog, hogy egy befecskendezős japán autó megszakítós gyújtású lenne, de ez blog ide azt ír az újságíró amit akar.
Ommm rendszeresen ír butaságokat műszaki témában.

Pierr Kardán 2011.10.08. 10:25:20

Polski projekt befuccsolásán nem csodálkozom, apámnak a 70-es években fuccsolt be a nagypolszkis projektje. Minden eső kb. 20 deka rozsdát mosott ki a kocsiból, a legmegdöbbentőbb helyeken tudott rozsdásodni az a vacak. 3 éves korában úgy nézett ki, hogy egy mai hardcore rat-tunningos sírva fakadt volna az irigységtől (leukoplaszttal volt egy csomó helyen javítva a karosszéria, az ép részeken is rücskös volt a festék, a hátsó laprugó bekötési pontja kompletten kirohadt, ezért 10 cm-t "ültetve" volt a kocsi, stb.)

Ha beindult (mert melegen rohadt nehezen indult!) akkor viszont királyság volt az autó, simán ment 140-et, ami akkoriban olyan volt, mint ma a 250 :-))

Polszki csak rémálmomban jöjjön :-((

csuvel 2011.10.08. 10:26:39

Na basszus, ettől a látványtól majdnem feljött a reggeli kávém.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.08. 10:28:41

@klarky: Trikolor. Nem neolux. És az a kisautóblog volt, hiszen játékautót ott festünk.
Tényleg, Pista, ha játszósautót csináltok, miért nem a kisautóblogba írjátok?:)
Jó lesz, ha csipkeditek magatokat, idén télen végre csapatban csapatunk. Talán a kopasz BMW-je is működni fog. És akkor lehet McK-ékhoz kiruccanást tervezni.:)

gőzhenger 2011.10.08. 10:30:55

@Csikós Zsolt: A mercid restauralasanak legalabb van valami ertelme, mert szep lehet a vegere, meg normalis modon csinalod.
De te ott vagy ezekkel az emberekkel egyutt, mondd meg normalisak ezek? Minek egy ilyen szarhalmot venni? Sosem lesz ebbol semmi. Idopazarlas.

magyar_ellenállás 2011.10.08. 10:31:47

@LBL: "Közös lónak mindig túrós a háta.
(Egyes tudálékos kocsogok szerint túros, de azok tudálékos kocsogok.)"

Van, ugye, a "túró" és a van a "túr" = seb (mint pl. a pép).

Ha magyar az anyanyelved, gondolom, az "s" képző használata nem fog gondot okozni a jövőben.

De, ha Pákó vérrokona vagy, akkor bocs, nem szóltam. Akkor nyugodtan hanyagold az ékezetek jelentésmegkülönböztető szerepét. :)

Korzó...

w a s d 2011.10.08. 10:37:39

"egy műszert, lámpasort vagy autórádiót még bekötök, de ez már nekem magas"

Csak az a baj, hogy képesek, és azt mondják, a rádió garanciája házi bekötéssel nem érvényes.

Ritka olcsó kasznismunka lesz az, ha megáll az egész 100 alatt.

@Süni25: Kár lenne a Ford kaszniért és a Corolla kaszniért is. Na meg azokat az Escortokat elég jópénzért mérik. (Mint ahogy ezeket a Corollákat is, de ugye ez a példány rendkívül olcsó volt.:D)

Tomchy 2011.10.08. 10:38:34

@magyar_ellenállás: OFF: És az megvan, a túros hátú lovat mivel gyógyították? Hát nyers hússal. Őseink nem puhították a nyereg alatt a húst, hanem ez kiválóan hűsítette a közösen használt ló hátán a különböző nyergek által feltört sebeket. Ez a közös ló meg olyasmi lehetett, mint a céges kulcsos autó. :O)

ON: Hajrá patkányII!
ラット
Ezt mondja a google fordító a "patkány" szóra japánul. Tessék felfesteni az oldalára ecsettel/Neolux-szal!

nem kéne... 2011.10.08. 10:39:07

@gőzhenger:

nem vették.
kapták, bár nagy jelentősége nincs.
amúgy meg mi értelme van.
van aki szabad idejében papírhajókat úsztat, van, aki animálpornót készít, van, aki gőzmozdonyt fűt és van, aki szar autót bütyköl.
végül meg van, aki ilyesmiket olvas ugye.

magyar_ellenállás 2011.10.08. 10:41:38

"Engem meg spec. a 2000 utáni autók abszolute nem érdekelnek"

Én is ezért járok egy 1999-essel. :)

Ennek a roncsnak a feltámasztásába már nem ölnék egy árva munkaórát sem, max. annyit, hogy szétszedném, RENDESEN megpucolnám a használható alkatrészeket, és feltenném őket egy hirdetős oldalra darabáron egy pár hónapra. Aztán tolnám a MÉH-be a maradékot.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.10.08. 10:42:03

@tonalcar: Nem a régi autókkal van bajom, azokat imádom, azért is foglalkozok én is a sajátommal.

Egyébként ha már szóba hoztad. Azt a saját pénzemből, a saját szabadidőmben csinálom. Minden egyes csavart magam teszek a helyére (persze azon munkák kivételével, amihez nincs szerszámom, helyem, vagy tehetségem, pl. ahogy írtam is, az autó alját nem kezdem el magam hegeszteni), nekem nem segít senki, soha még egy csavart sem tartott meg nekem senki és erre büszke vagyok. Néha úgy nézek ki a ház előtt mint egy munkásruhába öltözött cirkuszi mutatványos, aki kézzel-lábbal-fejen állva produkciót csinál.

Az alkatrészeket magam szerzem, én megyek a bontóba, én túrom a netet, én rendelek a vateráról, nekem senki nem szólt még, h gyere haver, itt van ez vagy az vidd el.

Továbbá én nem szaladhatok el az autómmal Hegyeshalomtól Záhonyig az ország "legjobb" futóműveséhez, motorspecialistájához, karosszériásához azért, hogy utána a nekem kibérelt/fenntartott pályán lazuljak egyet a kész művel.

Ez az ami ezekben a posztokban kicsit fáraszt már, hogy nem az van, h X. Y. vesz egy autót és nekiáll megcsinálni, hanem az van, h X. Y. vesz egy - szerintem szándékosan, mert arról lehet írni - vackot, majd jönnek a posztok, h mit kapott, mit hozatott, amit valahol, valaki (akikkel megint csak úgy csinálnak, mintha nekünk olvasóknak is már-már jó barátjai lennének) berakatnak.

Hát ez egy nagy nulla, nem autóépítés, felújítás, szerelés.

Még jó, h nem milliomosok ezek az emberek, mert akkor arról olvashatnánk, hogy az Impreza WRX STi-t hogy csinálja pályaautóvá a Prodrive.

Ja és még valami. Én 1 év alatt 2x írtam az autómról. Itt meg hetente mentenek meg teátrálisan egy bontószökevényt.

Tehát nem a témával van a bajom, hanem a megvalósítás módjával.

magyar_ellenállás 2011.10.08. 10:43:28

"Engem meg spec. a 2000 utáni autók abszolute nem érdekelnek"

Én is ezért járok egy 1999-essel. :)

Ennek a roncsnak a feltámasztásába már nem ölnék egy árva munkaórát sem, max. annyit, hogy szétszedném, RENDESEN megpucolnám a használható alkatrészeket, és feltenném őket egy hirdetős oldalra darabáron egy pár hónapra. Aztán tolnám a MÉH-be a maradékot.

A Ponton és a Cougar tutujgatása még érthető, ez majd az atomháború után lehet kuriózum. :)

LBL 2011.10.08. 10:47:36

@Csikós Zsolt: Ööööö... Nem teljesen értem ezt a helyezés dolgot, de mindegy: legyél első helyezett. :)

LBL 2011.10.08. 10:49:26

@magyar_ellenállás: Pont erről van szó, hogy más a kocsog, meg más a köcsög.
Pákó is alkothat új magyar szót, miért ne?

A nyelv meg fejlődik, alakul. Régen biztos túros volt az a hát, de ma már túrós. Legalábbis szerintem. :)

Typ3 2011.10.08. 11:02:24

@streetsta: Vagy lehetne indítani a Kisautó mintájára egy "Játszósautó" blogot...

magyar_ellenállás 2011.10.08. 11:05:25

OFF

@LBL: Bárki alkothat új szavakat, de, ha nem fogadja el egy közösség, akkor nincs sok értelme. A kocsog ugyanazt jelenti Pákó egybites agyában, mint a köcsög, csak nem tudja kiejteni az ö hangot. Ellenben az ő anyanyelvében bizonyára van jópár hang, amit meg mi nem tudnánk kiejteni.

"A nyelv meg fejlődik, alakul. Régen biztos túros volt az a hát, de ma már túrós. Legalábbis szerintem. :)"

Lassan írom. :)

TÚRÓ + S = túrós
TÚR + O (ejtéskönnyítő hang) + S = túros.
SEB + E + S = sebes

Teljesen más a két szó jelentése.
Ennyire egyszerű.

ON

LBL 2011.10.08. 11:10:14

@magyar_ellenállás: Teljesen más a két szó jelentése... Hát, szerintem a közmondásban, miszerint közös hacsirokunak túrós (avagy túros) a háta, hajszálpontosan ugyanazt jelentik.

(Kivéve ha tudálékos kocsogok vagyunk, akik ellenállnak a fejlődésnek, és még Pákó nyelvi leleményeit se fogadják el, azt hiszik hiba. :)

Csikós Zsolt 2011.10.08. 11:13:05

@LBL:

Hát, csak a tudálékossági versenyben. Vicc volt, ott állt a smiley a végin...

LBL 2011.10.08. 11:14:13

@Csikós Zsolt: Jóvanna, nehéz a felfogásom, mindig is az volt. :)

Krisi 2011.10.08. 11:22:32

csak egy gyors kérdés: azt a százezret ugye úgy számoltátok, hogy fejenként? :)

én amúgy nem csapnék ilyenbe, mert ezekkel az a baj, hogy egyszer összeáll, hurrá megy, fasza! aztán hű, jó ez így, de azért kéne még alá egy kicsivel jobb futómű, na akkor majd tényleg jó lesz! aztán ejj, már tényleg majdnem tökéletes, csak még pár ló kéne ide, na majd akkor.. aztán egy kis ez, egy kis az, aztán ott tartotok hogy ráköltöttetek egy valag pénzt, de még mindig van 47dolog, ami kéne bele, hogy tényleg jó legyen.

de ezt csak zárójelben írtam, mert nem akarok ünneprontó lenni. még szerencse, hogy sperr van benne, az sokat ad az élményhez! majd ha nagy leszek nekem is lesz :D

(off: télen hátsókerekes kocsinál tényleg rosszabb a sperdifis, mint egy nem sperdifis? mert valaki azt mondja hogy a sperr az folyton csak elkapar, más szerint meg pont azért jó, van valaki akinek van tapasztalata mindkettővel? ne hagyjatok tudatlanságban!)

vancello · http://vancello.hu 2011.10.08. 11:27:31

Remek roncsderbi csótányt lehet még belőle varázsolni 100ezerért. Azért egy "vidéki libakergető" ralihoz ez nevetségesen kevés. Pláne csővel.
Azért hajrá. Kommentek biztos jönnek rá.

deepwing 2011.10.08. 11:28:14

Ja, ment a nagy lelkesedés a polszkiba meg a sok poszt a fiatmotor meg a többi baromság, aztán amilyen lendülettel "készült" úgy ment a levesbe..
most meg ez a méhtelepre való szar vált ki nagy reményeket:-) Egy vicc komolyan, az óvodások belátnák, hogy mekkora ökörség ezzekkel foglalkozni. Ebbe egy komplett vaslerakat kell, nem 1db táblalemez.
Az egyetlen értéke a benne levő benzin.

midnight se 2011.10.08. 11:34:23

@mmjr: "Ommm rendszeresen ír butaságokat műszaki témában" - sajnos ez igaz, de tudtommal nem muszaki vegzettsegu, "csupan" csak szereti az autokat. A nagypolski projekt befuccsolasaert kar, bar ha az nem ment, ez sem fog, mert ez az auto sokkal szarabb allapotban van.

100 ezerert meg a meseben, de nem is irom tovabb, mert ki leszek tiltva, ahogy az mostanaban szokassa valt.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.10.08. 11:36:07

@vancello: Ha a rozsdát kijavítják, az üléseket rendesen lecsavarozzák, esetleg csöveznek is, féket, kormányművet futóművet megcsinálják, akkor ralisprinteken simán indulhatnak. Az már bőven jó.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.10.08. 11:39:16

@scheerti: Mondjuk erre a százezer nem elég, ha midnent ők csinálnak, akkor se. De ez legyen az ő problémájuk, részemről hajrá:)

vancello · http://vancello.hu 2011.10.08. 11:43:50

@scheerti: 100ezerből egy üres Zsiguli kasztnijuk sem lesz becsövezve. Idegesít, mikor lenézik a "vidéki háztáji ralikat". Ott nyilván rothadó fosokkal indulnak vidéki suttyók, egy sufniban összetákolt, ám széthullott bontószökevénnyel. Rendes fék, futómű, erős cső és kasztni, megbízható technika kell oda.

Shadowbull 2011.10.08. 11:44:08

Hat sracok, lelki szemeim elott egy vegtelenitett orbitalis szopas jelenik meg.

Lehet valami a szerkesztoseg levegojeben, ami erre kenyszeriti az ott huzamosabb ideig tartozkodokat.

Vagy esetleg a Csikos fertozo? Ki tudja. Mondjuk nekem mindig is gyanus volt :)

Azert hajra. Ha auto nem is lesz belole soha, levelnehezeknek meg jo lehet :)

sb

vwpolo · http://edrink.blog.hu 2011.10.08. 11:46:26

@ommm: Mi lett a polskival, volt róla poszt, csak én nem láttam? Hogyhogy kudarcba fulladt?

Bambano 2011.10.08. 11:48:55

elkértétek már azt a grafikát Csikóstól, amit a posztjai elé szokott rakni, hogy márpedig ő normális? :PPP

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.10.08. 11:49:30

@vancello: rögtön utána hozzá is tettem, hogy százezer akkor se elég, ha mindent maguk csinálnak.

Ja, ennél jobb állapotú gép kell egy ralisprinthez, az biztos, de azért nem kell egy NASA űrrakétának sem lennie. Mindenesetre a 100 000 pénz négy-ötszöröse az, amiből szerintem soksok munkával ki lehet hozni egy vidéki ralikra alkalmas gépet. Ilyen Extrémkupás cucc a talán feléből megállhat.

skyrangr 2011.10.08. 11:53:34

@vancello: azért ne rugaszkodjunk el nagyon a valóságtól, merthogy az általad említett dolgok előfordulnak... :)
és ezzel nincs is baj, hiszen már indulásuk pillanatában tudják, hogy nekik a cél végigmenni, és csapatni egy jót.
just for fun :)

Demidoux 2011.10.08. 11:53:40

Minden elismerésem az alkotóké!
Így kell lelkesedve munkához látni. :)
Hallgatólagosan mindenki tudja, hogy ez pénzbe fog kerülni. Pont azért, mert minél jobb lesz, annál jobbat akarnak majd, aztán tényleg nem fogják majd sajnálni azt a kis plusz pénzt bele. De szerintem főleg a munka, meg az utánajárás lesz sok.
Drukkolok nektek!

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2011.10.08. 11:54:44

Inkább valamelyik E34-est kellett volna vinni, nem ezt a hulladékot :))

Shadowbull 2011.10.08. 11:57:13

"Nem iszunk, nem drogozunk"

Kave, cigi?

Egyszer majd szorozzatok fel.

sb

Bambano 2011.10.08. 12:02:02

már csak egy finn kamiont kell keríteni, aki lezúzza nektek hátulról, hogy minden tekintetben meglegyen a párhuzam :P

Gomulka Béla 2011.10.08. 12:14:13

@Shadowbull: Azok egyrészt legálisak, másrészt nem bélyegzi meg oket a jólnevelt társadalom olyan mértékben, mint az ivást. (A bagós és az iszákos is fuggo, de a bagós nem ordítja fel a kertvárosi utcát hajnaki fél haromkor, hogy azénédeskicsipááróóóóm).

Ami pedig a nyelvészkedést illeti (nem számoltam, de szerintem a hozzászólások jó negyede a túró/túr kérdéskorével foglalkozik, nem a Toyotával. Hogy ez mit jelent zsurnalisztikai szempontból, azt majd hétfon megmondja a Bende. De ha én a hadmuveletben résztvevo újságíró lennék, a legkozelebbi posztban biztos elsutném a poént, mondjuk egy fotó formájában: egy zacskó túrót tennék a Toyota tetejére. (Nem jó poén, de talán ezert is nem vagyok újságíró.)

Shadowbull 2011.10.08. 12:15:13

csak kivancsisagbol felszoroztam en: napi egy doboz cigi, 600 forinttal szamolva (nemtom ez mennyire realis, de kabe) az evi 219.000 forint.

Legyen a kave egy masik 100e, akkor a cigi + kave az evi 300-350e forint.

sb

Polly-pudli-pötty 2011.10.08. 12:15:18

Ha beindul megy, megáll,akkor nem nagy dolog két off-os küszöb.
A srácokra nagy hatással volt Karotta hacsija ezek szerint.
De Karotta ae86-ját ettől az autótól még rengeteg munkaóra és pénz választja el.
De ettől szép kihívás.

Nekem sokkal jobb tippem van alázós olcsó versenyautóra.
www.youtube.com/watch?v=GO1hvnQs-EY&feature=related
11:40től látszik igazán mit tud a kismerci. :)

h4z4rd 2011.10.08. 12:16:39

Jó mulatást a projekthez, Kartácsok. Végignézem a fotőlyből a tandem szopórollerezést. Minden esetre drukkolok.

@LBL: Számomra ez a hónap kommentje.

@magyar_ellenállás: @Tomchy: OFF: -az megvan, hogy a túr nem sebet, hanem tajtékot jelent (szintén szép szó)? A szólás azt jelenti, hogy a többgazdás paripa sosem pihen, nem gondozza senki, a folyamatos vágtázástól képződő hab a "háta közepéig" elborítja, ami ugye rendeltetésszerű használat esetén nem fordul elő.
Az meg, hogy a hátranyilazós időszakban miféle nyereggel koptattuk a lovak hátát, majd szóba kerül úgyis egy másik tudálékos köcsögség révén. Addig maradjunk az STI-székeknél. ;)
ON

Hurri Kán 2011.10.08. 12:18:36

@Shadowbull:
Bagót azt letettem már évek óta hálistennek, de kb. tényleg annyiba kerül(t), a kávé annyi nincs, de igazából mindegy. Amit korábban elfüstöltem, abból, v. annak egy részéből veszek mindenféle autókról szóló, régebbi, v. újabb könyvet. Szóval kb. ugyan ott vagyok, de hát valamibe bele kell ugye hülyülni. :)

h4z4rd 2011.10.08. 12:21:22

@Gomulka Béla: dehogynem, egynek nagyon is jó!

Mondjuk én is bagózok, de azért lehet párhuzam az iszákosokkal néha. Az alattunk lakó öregúr tartalmas, hosszantartó és erőteljesen hurutos bokákolásától alszom viszonylag rosszul kb két éve.
Még a kutyám is morogva riad fel, amikor az öreg rákezdi.

nem kéne... 2011.10.08. 12:25:14

@Shadowbull:

ja.
napi hatszáz forint mondjuk csak a cigi, ha egy doboz per nap.
oszt akkor az éves szinten több, mint kétszázezer forint a semmire meg még nem is egészséges.
csakcsak abba kéne hagyni.

Gomulka Béla 2011.10.08. 12:26:24

@Shadowbull: Ezek az osszegek józan számításokra alapulnak. A fuggés viszont fuggés. A bagós/iszákos/stb soha nincs egyedul. A fuggés mindig ott van vele. Sot, bizonyos dontések meghozatalában is segít. (Egyébként nem csak hatóanyagtól lehet fuggeni. Van például olyan, hogy valaki a német prémiumgyartányok mundérja becsuletének védelmérol képtelen leszokni ...)

=Daniken= 2011.10.08. 12:32:40

@Shadowbull: akartam épp kérdezni, hogy miután leraktam a blázt, számoltam egy gyorsat...kijött vagy 30-40 k/hónap. abból már vehetnének ehelyett a szétrohadt papundekli helyett egy komplett autót a neten és abból még maradna 300k helyre rakásra...mert ez így baromság.

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2011.10.08. 12:36:37

"Egyelőre ugyanis nem sikerült beindítani, bár Karotta elmondása szerint alig valamivel több mint 100 ezer kilométer van a motorjában."

Karotta a legnagyobb nepper a TC-ben. :)

Százezer.
Japersze.

Biztos bemondás alapján elhitte az előző tulajának,nektek meg továbbmondta mint a mesében.

Na mindegy,ez a te dolgotok, majd látunk egy háztáji X-men összecsapást, Wolverine már van....

=Daniken= 2011.10.08. 12:37:04

@h4z4rd: itt a pont.

"A szólás azt jelenti, hogy a többgazdás paripa sosem pihen, nem gondozza senki, a folyamatos vágtázástól képződő hab a "háta közepéig" elborítja"

mert azt a lovat ugye takarítani és kvázi mosdatni kell...régen a Tenkes kapitányában sem úri passzió a lovak fürdetése:-)

A kisebesedett hát lehet a következmény.

És valóban "túros".
Ez van srácok, Kazinczy már nincs közöttünk, de szelleme lám tovább él...
:-DDD

h4z4rd 2011.10.08. 12:41:51

@AUTÓNEPPER: "Na mindegy,ez a te dolgotok, majd látunk egy háztáji X-men összecsapást, Wolverine már van...."

Jó, akkor nem csak nekem tűnt fel. Wolverine Light.

h4z4rd 2011.10.08. 12:43:46

@AUTÓNEPPER: -miért, lehet, hogy tényleg csak 100k körül van benne, viszont a javát üveghangon, kilinccsel előre tette meg.

Gomulka Béla 2011.10.08. 12:44:10

@=Daniken=: És innen a mondás: ó, hogy a kis Túr siessen beléje! (Mint a gyermek - de nem anyázunk, ez nem olyan blog.)

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2011.10.08. 12:49:19

Én minden ilyen helyen azt mondom, hogy venni kell egy E30 325i-t Németországból, és kész a játszósautó. Csak arról keveset lehetne írni, mert a rozsda sem fogja ennyire. Ezt elindítjátok, megossátok, és eladjátok. Bíztos örömöt szereztek vele valami japóautósnak. 112 lóerőre hamar rá lehet unni, ha nem kell sajnáld az autót.

m_balage 2011.10.08. 12:55:48

@Lakótelepi Ladás hülyegyerek: ja, a két szép E34 az udvarban, az engem is jobban érdekelne :) az ezüst, az ugye nem a sabcmobil-v8? az már elbomlott tudtommal

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2011.10.08. 13:02:04

Én szeretem az ilyen rozsdaboglyákat.Pont megyek Sabcihoz, legalább megszagolom közelről a cuccot.

Halálos_fogkefe 2011.10.08. 13:04:20

"Nézzük meg a szikrát" erre megfogja :)
bátrak vagytok srácok, nem féltek hogy hanyattvág a delej?

tök mindegy 2011.10.08. 13:11:12

@midnight se:
csak nem bölcsész?
ha az akkor bátran írhat bármit, elvégre nem műszaki...
akár politikus is lehetne belőle

négykarika 2011.10.08. 13:12:56

Mi a túro van a Polskival?

yenoee 2011.10.08. 13:44:35

Anyám borogass. OMFG. Muramista.
Ne akarjatok ebből semmit szerintem, vagy ha igen, akkor vegyetek egy szép és jó Hacsit, aztán aggassátok rá a patinát erről. Párszor majd nem adja ki a Ringen vagy a lőtéren, és idővel összeérik fostos csirkeól külsejű vicces ótónak.
DE EZ???
Nem akarok károgni, de menet közben esetleg kiderülhet, hogy a kaszni merevsége vetekszik egy takonnyal frissen telefújt, majd szétteregetett papírzsebkendőével. Ami néhány komoly rétegelt-ragasztott tartó (a.k.a. szélvédők) között málladozik, s esetleg össze is rogyna nélkülük teljességgel. És akkor kellhet néhány négyzetméter táblalemez, illetve pár folyóméter gázcső is, hogy ne tekeredjen a létező összes irányba.
Ennél bármi jobb lenne. Bármi, amiben van fém.

Aeolian 2011.10.08. 13:46:21

A nagy pók project kívülről nézve sokkal egyszerűbbnek tűnt mondjuk ez a corolla valóban kultikus élményautó lesz ha elkészül. Addig azért sok rozsda fog leperegni a két megszállott szemhéján.

Tommi 2011.10.08. 14:10:21

@Shadowbull: Igen. Én is ezért hagytam abba egy hónapja. Inkább elrakom benzinre azt a pénzt.

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2011.10.08. 14:16:05

Végül is, ha beindul, akkor már ott a placcon lehet pörgetni, amíg szét nem esik a kuplung, vagy fel nem forr a víz. Másra úgysem lesz jó.

Shadowbull 2011.10.08. 14:59:39

@Gomulka Béla: höhö. csak nem mindegy, hogy valamiert te fizetsz, vagy teged fizetnek :)

sb

zöldi 2011.10.08. 15:01:28

De jó is az ingyen jármű :)
Ingyen Simson: Na, megcsinálom rendesre a belét, a többi nem számít(na, egy olcsó fény csak belefér): 100e
Az ezután kapott ingyen MZ Ts és a 3 darab ingyen danuvia olyan sebességgel találtak új gazdát- ingyen- hogy nem volt idejük megprorosodni a garázsban.
Bezzeg a 20 ezerért vett papíros Acsona tök jól megy 5 éve:)

toronte 2011.10.08. 15:12:09

Hát sok sikert és kitartást! Én félnék neki vágni :) Sokat nem nézek ki ebből a bódéból :S Kell majd bele anyag az szent. De ha egyszer lábraáll(na)... :)))

Ciri 2011.10.08. 15:33:38

@Shadowbull:

"csak kivancsisagbol felszoroztam en: napi egy doboz cigi, 600 forinttal szamolva (nemtom ez mennyire realis, de kabe) az evi 219.000 forint."

Aki leszokik, ezt a zsét soha nem látja a pénztárcájában többletként.
Nem tudom hogy van ez, de így van :)

Gomulka Béla 2011.10.08. 15:35:05

@Shadowbull: Szóval ez a siker titka! Mármint a német prémiumgyártók sikerének. Mint a Szabad Európa, úgy megy a NPGyBE rendszer: minden nyelven sugároz.
Jut eszembe, évfordulós a Sz. E. Az unnepelésen ott volt a Viktor valamelyik foembere, meg még pár dignitás. Kasza László tudtommal nem - lehet hogy azért, mert az ÉS-ben publikál?

(Hogy is van Moldovának a Virág az anyagias center címu orokbecsu darabjában? De hát hol a szív, hol a lelkesedés? Igaza van, kifelejtettem. Szív száz forint, lelkesedés kétszáz forint. Az idézet nem pontos.)

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.10.08. 16:47:40

@streetsta: A Kopasz BMW-je biztos, hogy működni fog!:))

spapda 2011.10.08. 17:03:22

Most akkor megszakítós a gép, vagy sem? A cikk szerint az, a kommentelők szerint nem. Az viszont eléggé ciki lenne, ha a játszós autót építő nem tudja, hogy mi van a gépben. Nekem gyanús, hogy nincs benne megszakító, elvégre '83-tól gyártották, ha jól tudom, injektorral. Ekkoriban már a karbis japán motorokon sem volt túl gyakori a megszakító.

Amúgy a japánoknál nagy divat volt a lámpa környékére biztosítéktáblát meg ilyesmit rakni a '80-as években, anno a Toyota Tercelen (4WD kombi) is ott volt, meg a 626-os Mazdán is (dízel).

Suttora 2011.10.08. 17:11:28

Nyilván nem megszakítóra, sokkal inkább gyújtáselosztóra gondolhat.

GalloG 2011.10.08. 17:13:38

A Polski önerejéből járóképes volt, utastere is volt, küszöbe is volt, stb.
Mégis ment a levesbe, befulladt a projekt.

A fentiek és a képek alapján ebből az életbe nem lesz játszós autó, pláne nem 100 ezer HUF-ból. Úgy indul, hogy kellene hozzá egy ilyen működő autó kompletten, és akkor ezt el is lehetne dobni a kukába így ahogy van.

Én szeretem az autóépítést meg a kihívást ahogy több előttem szóló, de ez tényleg csak arra jó, hogy írjanak róla egy csomót, mi meg elolvassuk és telekommenteljük az alját (és közbe pörög a hirdetések megtekintés-számlálója), semmi másra.

Gondolom azt a 100 ezret is a TC adja, hogy legyen miről posztolni. A bedolgozó szakemberek meg a reklámért cserébe csinálják, nem ingyen.

Ezek után merjen bárki is egy rossz szót szólni a Wheeler Dealers-re vagy az Overhaulin'-ra azok közül, akik szerint ez cool és hajrá.

Én inkább olvasnék a Pontonról 100x ennyit, pedig az a kocsi formára, technikára nagyon nem tetszik. Nem mellesleg Csikós sokkal jobb szövegezésű cikkeket ír egyenlőre.

gnme 2011.10.08. 17:27:19

sajnálom a polszkit nagyon :-(

olyan ez, mint a nagymotor (750<) ... amikor már a kémény lyukába kell dugdosni a pénzt, akkor kell nagymotort tartani család mellett

persze ... innét párszáz kilométerrel odébb, ojrópa boldogabbik felén erre (is) "jut" pénz

van a fizetés .. vannak kötelező kiadások .. és van a "erre JUT MÉG pénz, mert a hobbim"

na .. emón ilyen kategória nincsen .. és nem is lesz

:-(

zenét, pálinkát!

www.youtube.com/watch?v=bVteNOqPHHU&feature=related

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.08. 17:33:38

ahogy elnézem a kocsit lesz írás róla bőven.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2011.10.08. 17:48:21

Ha nem lesz ebből semmilyen szintű restaurálás, vagy felújítás, hanem csak az a lényeg, hogy menjen, akkor ebben mi a kihívás? Pár alkatrészt megvenni és belerakni nem egy nagy kaland, annak a motornak meg semmi baja.

spapda 2011.10.08. 17:54:57

@Suttora: Én is erre gondoltam, de ha már autós újság/blog/akármi ez, akkor ennyire azért illene figyelni (kulcsszavak: műszaki ismeret és szakmai igényesség, ugye), 4-szer fordul elő a megszakító kifejezés az írásban, tehát következetesen rosszul van alkalmazva.

Gott in Frankreich 2011.10.08. 17:59:55

@Matenak: Ha meg sose lett volna villaskulcs a kezemben, en is hasonloan egyszerunek kepzelnem el a vilagot.

MonteCarlo 2011.10.08. 18:02:35

Ez emlékeztet arra, amikor mi ugyanígy húztunk ki a sárból egy 70-es évekbeli Toyota Cressida Coupét, ami kb 3 éve egy helyben állt, és az is szintén ingyen volt.

Csak az részben restaurált volt, de ott pl. az ülésekért kellett a város másik feléig utazni, csak nem pincében, hanem a galambok ketrecei alatt állt szintén évekig, sz*rfogóként hasznosítva... :)

Matenak · http://csipszerelde.hu 2011.10.08. 18:07:09

@Gott in Frankreich: Nekem is volt már, nyugi. Több játszósLadám is volt, most meg japán ritkasággal járok. De egy "csakmenjen" szintet elérni nem egy nagy sztori, én meg úgy olvastam ki ebből, hogy itt csak ez a cél. Tehát nem kell majd alkatrészeket japánból hozatni, felújítómestert kajtatni (hisz bontott is jó bármiből ahhoz, hogy menjen még egy ideig), bizbaszokat polírozni és egyéb csillió pénzt és időt felemésztő tevékenységgel szórakozni.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.10.08. 18:11:59

@Shadowbull: ..szki ne sámolgass már, olyan hülye csak nem vagyok, hogy másfél hónapig dolgozzak csak azért, hogy cigizzek meg kávézzak...

Matenak · http://csipszerelde.hu 2011.10.08. 18:15:08

@Gott in Frankreich: Nem vagyok gonosz, de most nyilván azt remélem, hogy minden szar lesz amihez hozzányúlnak, arról nem izgalmas olvasni, hogy minden rendben. :-P

Accordbela 2011.10.08. 18:15:33

Vettem én is egy ilyen autót,4 éve(nem ilyet de japánt)aztán feladtam...Fél év alatt csak 2 kilót koltottem rá hogy egyáltalán a forgalomban részt vehessen.50 ezer volt,kert végébol,3 évi állás után kb. ugyanilyen gumikkal.De indult 5 próbálkozás után!És nem volt szarrá rohadva,a mai napig egy 15 éves német autó szintjét hozza hogyha felpolírozom,puccba vágom.Miután muszakija lett,meg minden papír a nevemen,stb.még beletoltam 300 ezret.A koltségekkel most úgy állok hogy 7-8 kilóban van.Egy éve áll mert nem akarok már rá kolteni.Ma már beismerem,hulye voltam,de ez volt az elso oreg autom.30 éves.Pénzem soha nem jon vissza,eladni nem tudom,nem koltok rá még 500 ezret hogy patent legyen.Pedig szép kis autó,akárhol voltam eddig,mindenki úgy nézett rá mint egy csodabogárra.Ha valakinek kell egy százasert viheti...Ja,muszaki nélkul mert az lejárt idén júniusban...Új kuplung,féltengelyek,szép,hozzáillo 14-es alufelnivel egyutt,nyári gumikkal.Szóval ilyen szétrohadt mocskot soha!Nem akarok én magamnak gondot,igy is van elég!

zöldi 2011.10.08. 18:20:14

@gnme: A család mellett motortartás tika a kevés kilométer évente. Ezt nem nehéz betartani, idő úgysincs rá :)

fogash 2011.10.08. 18:24:25

tudom ugatok, de a 17es kulccsal 10es csavarokat buzerálunk, nem 17est... Ugyanígy a 13as kulcs a 8as csavarhó való, stb.

amúgy egy kalappal a feltámasztáshoz.
és ugyanitt 2.0T kredenc eladó.

Schütii 2011.10.08. 18:25:42

Pista, te akkora hülye vagy, hogy nagyítóval kell keresni még egy ilyet, pedig egyébként csilliárdnyi hülye van a világon... Beleölsz egy csomó energiát a Polskiba, aminek van műszakija, aztán hagyod a picsába az egészet, egy fos miatt, ami még csak egy klasszissal sem lesz (ha lesz, LOL) jobb csapatós gép mint az lett volna. De legalább megszabadítottátok Bazsót a roncstól megszabadulás minden nyűgjétől. Gratulálok! Idióták...

Rocko- 2011.10.08. 18:29:44

@klarky: és neked ezért a kommentért fizetnek?
ez a munkád hogy olvasd és utána fájjon?
nem tetszik, ne olvasd.

ommm 2011.10.08. 18:31:31

@arthur877: Sok lett volna tisztességes hátsó, sperres futóművet készíteni alá és sanszos, hogy sosem lett volna igazán jó. Low-cost alapnak ez sokkal jobb.

@Schütii: Nyugodj meg, sokkal jobb lesz. Ez működni fog. A Polski nem fáj, időben abbahagytam.

gnme 2011.10.08. 18:32:05

@zöldi: :-) ...majd szétnéznek még itt a tankkal

www.youtube.com/watch?v=EPvjuTFHlGU

ommm 2011.10.08. 18:33:33

@AUTÓNEPPER: Hah, arra sokkal több megy, és az sem fáj. Hitelem nincs, másra nem költök, eddig 4000 Ft, pedig ma nagyon akartam Tomiéknak pénzt adni a cuccokért, amiket elhoztam. Sörben maradtunk végül.

Rocko- 2011.10.08. 18:35:09

@Shadowbull: de hát írják is: szeretik a ihívásokat. :)

Rocko- 2011.10.08. 18:38:13

@m_balage: sztem az E32. direkt belenagyíottam, az 740i lesz.
amúgy stimmel, Sabcé bomlott.

ommm 2011.10.08. 18:38:36

@klarky: "Hát ez egy nagy nulla, nem autóépítés, felújítás, szerelés."

Fuh, még szerencse, hogy se nem felújítunk, se nem építünk, szerelni fogunk még, jó sokat.
Ja, és nem adtunk érte pénzt, láthatod, miért. Kaptuk. Ne fájjon már neked, hogy én és Bandi mivel múlatjuk a szabadidőnket. Köszönöm.

Rocko- 2011.10.08. 18:40:04

@Shadowbull: @BOSCHtechnikus: @Ciri: @gyvy: bazz, most már rá kéne szoknom a cigire, hogy leszokhassak.

karlov 2011.10.08. 18:40:45

Lehet,hogy én vagyok túl nagyra vágyó de hobbi autónak én biztos,hogy nem választottam volna olyat amin két ajtónál több van és tizenkettő egy tucat ,hétköznapi autó.Nem kell,hogy valami nagyon drága,ritka darab legyen de nem egy szürke egér.
Lassan ,pár év múlva egy Daewoo Nexiát fogunk itt nagy izgalomban "lájkolni".
Persze nem fáj,hogy másnak ez örömet okoz csak én épp nem tudok vele azonosulni.
Azért hajrá...

GGG77 2011.10.08. 18:42:21

Hajrá!!! Nagyon jó formájú autó ez.

ommm 2011.10.08. 18:42:23

@vancello: Nem cél a helyezés, hahó, ez csak szórakozás, móka.

Jelzem, a Polski-patkányhoz nem létezik kielégítő és a tervekbe illeszthető alacsony költségvetésű sperres hátsó futómű megoldás. Ezért lett eladva mindene, remélem, akik megvették a cuccokat, azóta is elégedettek vele.

Rocko- 2011.10.08. 18:42:30

@Matenak: "Pár alkatrészt megvenni és belerakni nem egy nagy kaland"
:)))))
cserélj le egy váltót meg mondjuk cseréld ki a legelbaszottabb helyekre tett alaktrésezket, aztán rájössz, hogy a nem nagy kalanddal elment egy heted.
azt mondja, hogy nem nagy kaland. :))))

GGG77 2011.10.08. 18:45:02

@Ciri: Az tuti. Én ugyan még nem próbáltam leszokni (napi egy doboz sajna simán elmegy), de tuti, hogy hamar 200 kiló lennék.

ommm 2011.10.08. 18:49:05

@GalloG: "Gondolom azt a 100 ezret is a TC adja, hogy legyen miről posztolni. A bedolgozó szakemberek meg a reklámért cserébe csinálják, nem ingyen."'

Mpfmmmfff... ne haragudj, most elképzeltem, ahogy a Bende Tibi átnyújt borítékban száz ropit erre azzal, hogy "Nesztek fiúk, érezzétek jól magatokat!"... Ilyen bolygóállás nincs, elhiheted, ez csak a Bandi és az én dolgom.

ommm 2011.10.08. 18:50:26

@spapda: Van ilyen, nagy úr a megszokás, jó eséllyel Polskis időből maradt meg, ezért alkalmazom rendszeresen helytelenül. Megkövetem magam.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.10.08. 18:55:27

@zöldi:
Nekem autóban ülni (értsd: állni a dugóban) nincs időm. Ezért járok motorral, ameddig csak lehet. Pénzt és időt takarítok meg.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2011.10.08. 18:56:07

@Rocko-: És képzeld, még mindig azt mondja! :) Egy hét meló... fúha, rengeteg! Ha egy fullos felújításról lenne szó, arra azt mondanám, hogy az igen, az már kihívás egy öreg japán legendánál. De egy "csakmennyen" állapotra hozásra ne mondjuk már azt, hogy fúdenagy történet. Ennyi. :)

toooth 2011.10.08. 18:57:07

Gratula az ajándékhoz, lehet majd rajta bogarászni. Ha majd olyan lesz mint az enyém volt tegyétek fel!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.10.08. 19:01:34

@ommm: Nem fáj, csak nem kell minden ilyen megmozdulásról posztot írni pláne úgy nem, h nem csak te csinálod ezt, hanem lassan mindenki a szerkesztőségben.

Vagy akkor legalább egyszer csináljátok végig és mondjuk úgy, hogy a posztok dolgozzanak fel egy témát. Kedves emberek, most féket fogunk légteleníteni, így. Kedves emberek, most kuplungtárcsát fogunk cserélni így.

De ez a poszt is - ahogy hála az égnek nem csak én látom így - nem is nulla volt, túloztam, bocsánat. Null volt!

Tudom ne olvassam, ígérem nem fogom. Én köszönöm!

@Rocko-:

Téged azért fizetnek, hogy lépten-nyomon bevédd a posztokat azokkal szemben akik nem tudnak fanatikusan tapsikolni minden hülyeséghez? Te is ommm akarsz lenni? Beígértek valami státuszt? Vagy már ott is vagy?

Tudtommal ez egy blog, ami jellegéből adódóan úgy működik, h vki ír valamit, aztán az emberek eldiskurálnak alatta. Ha nem tetszik, h vannak a tiédtől eltérő vélemények legyen zárva a komment mező. Vagy ne olvasd te se ha irritál.

peace

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.10.08. 19:02:02

@ommm: Biztos vagyok benne, hogy nem jön ki százezerből. Szerintem csináljatok egy JÓ csapatós autót. Nem kell bele high-tech drifter cucc, VEMS, meg turbo, de azért a karosszéria legyen rendben. Egy ilyen autót azért csinál az ember, hogy fejreálljon vele. Benneteket is várnak otthon?!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.10.08. 19:04:23

Egy Rali 3-as, vagy túraversenyen
-mondjuk Mezőtúron- is lehet borzasztó nagyot bukni.

m_balage 2011.10.08. 19:06:18

@Rocko-: igenám, de az ezüst 7er mellett áll egy kék és egy szintén ezüst E34, utóbbi Alpina-sztájl alufelnikkel.
Van felhozatal :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.10.08. 19:08:17

Ez a motor üvölt, hogy:

"rakj belém két Schrick vezérműtengelyt!!!"

Shadowbull 2011.10.08. 19:15:19

@GGG77: Hat nem kő annyit zabalni, meg mozogni kő egy kicsit.

Oszt nem leszel 200 kilo.

Nem nem pusztulsz el nagy valoszinuseggel 50 eves korodban nyomorultul tudorakban.

(tudom, most jon a tipikus cigis duma, hogy a nagyapa szomszedjanak a nagybatyja aki napi 3 doboz mezitlabas Kossuth-ot szivott 12 eves koratol, 90 eves koraban halt meg, de akkor is csak azert mert reszegen kiesett a kupi ablakan egyebkent makkegeszseges volt)

sb

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.10.08. 19:17:43

@karlov:
"hobbi autónak én biztos,hogy nem választottam volna olyat amin két ajtónál több van és tizenkettő egy tucat ,hétköznapi autó"

Melyik autóra gondolsz?

A Toyota 2 ajtós és olyan ritka, mint a fehér holló. Úgyhogy arra biztos nem.

Lemaradtam valamiről?

karlov 2011.10.08. 19:22:04

@Csumpi Hálidéj: a két ajtót benéztem épp ezen de ha ez itt valami különleges,izgalmas autó akkor én maradtam le valamiről.
Nexia alapból (Opel Kadet)is volt hátsó ajtó nélküli,mégsem gondolom,hogy az valami izgalmas gép lenne.

gnme 2011.10.08. 19:22:41

azért halt meg, mert torkán akadt a karéj szalonna, miután cukrozott dinnyét zabált, miután megitta a napi adagot és inzulin híján "elfelejtett" nyelni :-D ..hát nem belehalt?

nem segített itt már a kapanyél ..

w a s d 2011.10.08. 19:28:31

@karlov: De a Nexia jellemzően nem is 125(?) LE- s, sperres, hátsókerékhajtású autó a 80- as évekből, még ha van is belőle 3 ajtós, akkor sem.

comp 2011.10.08. 19:30:50

Ha a polski helyett anno BMW-t vettél volna, ahogy sokan tanácsolták, már vígan csapatnál, nem ilyen sajtreszelőket kellene defibrillálni.

magyar_ellenállás 2011.10.08. 19:32:51

@h4z4rd: "-az megvan, hogy a túr nem sebet, hanem tajtékot jelent"

Van olyan nézet, miszerint szláv eredetű szóról van szó, és sebet, fekélyt jelent.

Én józan paraszti ésszel szoktam gondolkodni, amúgy is, az oldszkúl nyelvészek gyanúsan sok magyar szót eredeztetnek a szlávból... :)

Túros: fel van túrva.
Én szeretném azt hinni, hogy nem bal kézzel vakarták a jobb fülüket az ősmagyarok, ha érted, miről beszélek... :) (Bár, a kockafejű finnugrász akadémikusok ezt előszeretettel csúfolják népetimológiának...)

Amúgy épp pár hete hallhattam egy kiselőadást a témáról az ősi magyar nyeregkészítés egyik legtovább fennmaradt fellegvárában, Tiszafüreden.

Accordbela 2011.10.08. 19:37:40

@Süni25: Nem mondom meg,csak privatban!:-)Amúgy senkinek se koll,mert egy regi szar,amirol nem írnak ódákat itt a TC-n.Lehet azert mert nekik nincs??Lehet hogy még nem is vezettek ilyet!Sot biztos.Nem akarok reklámot,ha valakinek kell,odaadom annyiért amennyit írtam.Egy szazas,de ne a tyúkok szarjak ossze megint.Csalad van,asszony van,gyerek van,ilyen drága hobbit nem engedhetek meg magamnak most már,ennyi a torténet.Nem írom ide hogy milyen autó,mert mocskolódast nem szeretnék.

karlov 2011.10.08. 19:44:08

Valaki nagyon akar velem vitatkozni...
De ha nem haragszik meg senki( de tényleg) ,akkor nekem ez akkor sem teszik.

ommm 2011.10.08. 19:45:06

@vancello: Ne ítélj elhamarkodottan, messze nem tudsz még mindent. Csak szólok, nehogy később szabadkozni kelljen :)

Nagyon nem számít semmi, sem a helyezés, sem a tetőre rakás. Ez nem az az autó lesz.

vwpolo · http://edrink.blog.hu 2011.10.08. 19:47:15

@ommm: mi lett a pókkal? Mindent eladtál, a kocsit is? Vagy akkor most hogy?:D És arról lesz még poszt vagy valami?

gnme 2011.10.08. 19:54:35

@ommm: nah.. ilyennel éredemes a neszűrben járőrözni (erről nincs mit lelopni)

Petta, miután járóképes lesz az ótó, felajánljátok a jászb***nyi rendőrségnek neszűri járőrözésre?

Igazán nemes tett lenne!

h4z4rd 2011.10.08. 20:01:29

@magyar_ellenállás: épp nem szempont a szó eredete, a visszamenőleges elszlávosítás szándékát magam sem kedvelem, viszont a szólás valódi jelentését mindkét verzió elég jól lefedi.

Nekem azért nem lanyhul a gyanúm, mi szerint a túró szavunk pont a fehéres színű tajtékhoz hasonlatos megjelenése miatt kapta ezt az elnevezést, pusztán a paraszti logika alapján. Aztán persze lehet, hogy tévedek.

Kartácsok! Van a fedélzeten önök között néprajzos-etimológus? Persze haladó szellemű.

Tsaby601S 2011.10.08. 20:04:05

Hajrá, innen szép a győzelem!

Valahogy...izé..olyan "szívmelengetően perverz" dolog ez az egész:)

És igenis minden értelemben Nagy Kaland egy ilyen meló Kicsit őrültnek kell lenni a hozzá a jó értelemben véve.

Ja! Ha nincs még az ismerősi körben, akkor szükséges egy végtelenül autóbuzi, a génkészletében autodata enzimekkel is megáldott széles kapcsolatrendszerrel rendelkező alkatrészkereskedő:)

3ndRush 2011.10.08. 20:10:54

Annyi mindent tudnék ide most írni..:)
Alapból irigyeltem a nagypókot, mikor vetted, mert gondoltam a kapcsolati rendszereddel majd faszás lesz belőle, és én mint a Mecsek szülötte nyálcsorgatva olvasgatom, h milyen frankó lett.
Kiváncsi lennék majd a sztorira, mert én is erősen csapatós autókat nézegetek low costban és a nagypókos érdekelne...
DE
Ez a mostani sztem is 1 orbitális pénznyelő... Nyilván nem az én pénzem, de abban biztos vagyok, h ebből + 100e forintból még semmi nem lesz... Miért nem indultok el a jól bevált 2107/2101/E30/Sierra vonalon?!:) Azért sok sikert kívánok, hátha 1X találkozunk vmelyik szerpentinen..;)

w a s d 2011.10.08. 20:11:55

@karlov: Ahhoz joga van mindenkinek, hogy ne tetszen neki, de gondoltam, megemlítem, mi teszi különlegessé ezt az akkori átlagautó- kinézetű típust.

Dennis01 2011.10.08. 20:13:37

Egy Hachiroku, ezt mar szeretem!
Sok sikert hozza sracok, remelem, azert a vegere jol fog kinezni, megerdemlik ezek a kocsik a torodest azok utan, amennyi boldog percet adnak tulajaiknak..
A 4A-GE egy szuper motor, kivanja a fordulatot, egy ilyen konnyu kasztniban (rozsda sokat segit LOL) ugy fog menni keresztbe hogy csak na.
Eldontottem, kell nekem egy Hachi ha beledoglok is.
Ezt tudja egy jol osszerakott, enyhen tuningolt Hachi meg 300-400 loeros szornyek ellen is:
www.youtube.com/watch?v=MGYGSqGz3gM

Remelem, az Initial Drifters matricat rajt hagyjatok.. :)

karlov 2011.10.08. 20:17:13

A különleges szó ennél talán kicsit sok vagy ha nem akkor nekem sokk.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.08. 20:31:36

ennyire elfogytak ezek külföldön is hogy ezt kell életre kelteni?

Dennis01 2011.10.08. 20:36:59

@Gyurma73: Nem fogytak el, de a tulajok rajottek, mekkora ertek egy jo allapotu Hachiroku, igy eleg borsos aron cserelnek gazdat. En nezegettem ezeket unalmamban, Japanbol hoznak be hajon, szallitassal-regisztracioval egyutt kb 6500-7000 fontba kerulne a moka. Mondjuk az is igaz, hogy jo allapotu Truenot (ritkabb verzio, a felnyilos lampaval) palyafutomuvel kapsz ennyiert.

tükörfúró 2011.10.08. 20:47:37

japán csapatós szatyorból tákolva?, amikor a tőszomszédságában tömött sorokban állnak az E32k.....
(homlokra mutogatós szmájli)

zootyo 2011.10.08. 20:47:45

Ennyi irígy, rosszmájú és tapló kommentet régen nem olvastam.
Miért fáj az nektek, hogy ki mire költi a pénzét és a szabadidejét? Méghogy unalmasak ezek a posztok... Dehogy! Ezerszer szivesebben olvasom mint például egy új müanyagautó tesztet. Akinek nem tetszik az ne jöjjön ide és főként nem kommenteljen.
Dühítő ez a tipikus Magyar hozzáálláss, hogy mindenki okosabb a másiknál és megmondja a frankót.

Dennis01 2011.10.08. 20:57:29

@ommm: A masodik linkben szereplo Levin tetszik a leginkabb, latszik, hogy siman szalonallapotu lehetne minimalis munkaval, de igy a gazdaja egy vagany autot akart, amit meg is kapott.
Mar alig varom, hogy lassam a tieteket akcioban.. ;)

tükörfúró 2011.10.08. 20:58:10

@zootyo: eddig tied az érzelmileg legnegativabb komment , ráadásul még igazad sincsen, a hozzászólások többsége inkább továbbgondolja a cikket, a megpenditett alaphangot, nem kategorikusan ellenséges, irigynek meg pláne nem nevezném egyik kommentelőt sem

azért valljuk be, miután a pókra is elment kitudjahány munkaóra, agyalás, sokszor X ft, és nemkevés cikk, van némi hitelességi vákuum szerű érzület az olvasóban itten

LBL 2011.10.08. 20:59:35

@ommm: Hát, ha ezek a példaképek: lesz vele meló bőven, amíg nagyjából olyan lesz. Ezek lemezből vannak, nem rozsdából. :)

AzHofi 2011.10.08. 21:01:14

"ez is csak egy autó"

nem úgy tűnik :-)

gnme 2011.10.08. 21:04:51

... ha megfáradnátok, azért a tisztálkodásra is szakítsatok időt

www.pannonhalmipalinkarium.hu/images/pparf.png

ommm 2011.10.08. 21:12:20

@LBL: Hmm...nem akarom lelőni a poént, de hol olvastad a posztban, hogy éppen nincs kéznél olyan közeli családtag, aki lemezmegmunkálással foglalkozik? :)

@tükörfúró: A Pók is egy jó buli volt, buktam rajta ötven ropit, van ez így, az egy jó pár cipő vagy egy napszemüveg ára :)

Gomulka Béla 2011.10.08. 21:28:11

@BOSCHtechnikus: Annak idején én is ámulattal olvastam Winkler cikkét a magyarországi pornográf iparról. Azóta nyilván sokat fejlodott a világ, és sokat oregedtem én, de ezt a dolgot a két vezérmutengellyel egyáltalán nem szeretném látni. Juj.

Figyejjémmá 2011.10.08. 21:30:23

Na és kinek miért fáj? Arra költenek, amire akarnak. Nem eldrogozzák, elisszák,sőt bazz! Ebböl posztok születnek. Nehogy már más ossza be, hogy mire költik a pénzüket! Én pl. a kerékpározásra kattantam rá, és érdekes módon ha azt nézem mennyit költöttem rá, és mennyit spórolok a szájbatekert bkv-n, akkor erősen pluszban vagyok, sőt, jól érzem magam, és ez számít. Ők is nagykorúak, a pláne az, hogy minket is szórakoztatnak ezzel. Szerintem hajrá! @ommm: Azért a pólókat valahogy egyszer eljuttatom, ha lesz időm! :)

Matenak · http://csipszerelde.hu 2011.10.08. 21:55:38

@ommm: Az első kép távirányítós autókat ábrázol, látszanak a kasztnitartó rudak. :)
Amúgy értem én, hogy missile lesz a gépből.
noriyaro.com/?p=3447

Shadowbull 2011.10.08. 22:03:22

@gnme: edes istenem, mi ez a szar?

sb

Bambano 2011.10.08. 22:03:29

@malenykij polgar: áttolja a döglött lovat a másik portára :)

Shadowbull 2011.10.08. 22:13:47

@malenykij polgar: nekem is ilyesmi jutott az eszembe :)

Egyebkent kovezzetek meg, de mielott Karotta nem kezdett el irogatni rola, en eletemben nem hallottam errol a tipusrol.

Egyszer mar emlitettem errefele a csoportdinamikat, oszt jol megsertodtek :)

Elvileg a Pista is meg a Bandi is szereti a BMWt, erre nekiallnak berhelni egy Toyotat :))))

sb

GERI87 2011.10.08. 22:26:02

Távol áll tőlem a házi kókány de Csikós irományait azért elolvasom....ha nem is mindig végig.
Nála is abbamaradnak projektek meg ilyenek...de ti minek erőltetitek ezt?:)

A végtelen szopás az amcsi döggel...VmaxZsoltikkal..

Meg ezek a hulladékok...

Értem én hogy minél több bőrt lehúzni ha kajálja a nép...4 poszt minimum addig is míg kifullad...de...magunkat megszopatni minek?

meg ezek a anyagi becslések "kijön 100-ból"....persze...mi?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.10.08. 22:34:42

De frankó, nekem is kellene egy ilyen játszós-szerelős-csapatós autó.Már csak érteni kéne hozzá kicsit...Ez tipikusan az "innen szép nyerni" állapot; sok sikert hozzá.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2011.10.08. 22:41:12

Buzik vagytok fikázó tömegek, én speciel örülök, hogy Ommm is típustársam lesz :)))

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.10.08. 22:47:11

@Dennis01: Még a hacsi láz előtt nézegettem egy amerikai piacos 3 ajtóst (bukólámpást),klímást, gyönyörű állapotban, persze búgó difivel (mindegyiknek olyan), de adtak hozzá másikat.

Valamiért nem vettem meg. (300.000.- volt az ára)

Rá egy évre elindult az Initial Drifters csapat, meg úgy általában itthon a drift, mindjárt felugrottak az árak. Egy olyan állapotú, mint amit én nem vettem meg simán 900.000.- 1mill környékére.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.10.08. 22:50:14

@Accordbela: Ha elmondod, hogyan kell privátot írni.....

midnight se 2011.10.08. 22:54:37

@tök mindegy: Azt hiszem, bolcsesz. De semmi baj ezzel. Egy bolcsesz nyugodtan irjon, csak ne akarjon okosnak tunni. (omm nem szokott mondjuk, de kerdehetne a szerkesztosegben esetleg)

McK (törölt) 2011.10.08. 23:02:51

Ti tudjátok..nekem ettől kissé felfordult a gyomrom.
Jó lenne végre valami értelmes dologba kezdeni,mert ez egyre komolytalanabb.

Tisztán magánvélemény.

midnight se 2011.10.08. 23:05:11

@ommm: "Nyugodj meg, sokkal jobb lesz. Ez működni fog"
- varjuk ki a veget. Meg az a szerencse, hogy nem egyedul kell nekiallnod, hanem segit a Bandi meg a tobbiek...

midnight se 2011.10.08. 23:12:39

Ennel a projektnel a bende mercije is ezerszer tobb ertelemrol tanuskodik, pedig ott is fogta a fejet a nagykozonseg.

McK (törölt) 2011.10.08. 23:14:50

A CÉL,egy játszós autó birtoklása,becsülendő ötlet.

De ez az út nem odavisz,innen általában a balekok közelítenek,mert aki KICSIT ért hozzá,az tudja,hogy ebből örömöt adó készülék 3-szor annyiért se lesz,mint egy JÓ állapotban lévőből.

Hogy példát mondjak.
Hójáró.
318 IS,korrekt ,rozsdamentes állapotban,sperr-rel,húzott kormány,két új versenyüléssel,kemény szilentes,Katona gátlós futóművel,széles övekkel 300 ezer Hun Ft volt.

Abból lesz élmény autózás is.

EBBŐL CSAK ÉLMÉNYSZERELÉS. Igaz,írni sokat lehet róla..:D

Krisi 2011.10.08. 23:54:53

@ommm: 1 jótanács: ezentúl bele ne üljetek Wolverine vagy TéZé Corollájába, mert úgy jártok mint Bende Tibi, aki beleült Hosszú barátunk patent 520-asába, megtudta milyen amikor valami jól működik, aztán visszaült a saját E28-asába, és hirtelen rájött, hogy mekkora szakadék választja el a két autót egymástól, pedig milyen hasonlónak tűnnek.

Szóval mindig tartsátok szem előtt, hogy ekkora anyagi keret ráfordításával ebből soha nem lesz olyan gép mint az övéké, ahhoz kb egy tizedesjeggyel több kéne.

amúgymeg csapatós autónak ilyet vennék:
www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/75/alfa_romeo_75_3.0_v6_america-4866715
hátul teker, sperrdifi, V6, 185 gyí, mi kell még? :)

DrSzoke 2011.10.09. 00:30:49

@fogash: japannal a 8-as menetre 12 kulcs.A 10-esre surun hasznalnak 14-es fejet.

Rocko- 2011.10.09. 00:44:19

@klarky: nem, nem fizetnek engem, nincs beígérve semmi, sőt, nem is szeretnék a totalcarnál dolgozni.
ellenben azt nem szeretem, amikor valaki tévedésben van, és ezt másra hárítja. (jajj, ezek a terepjárók nem tudnak terpejárni. persze, mert nem terepjárók, hanem SUV-ok. VAGY jajj, hát ilyen az index. nem, ez nem az index, ez a belsőség.)
és ugyanilyen tévedés, amikor elovlasod az egészet, majd panaszkodsz, hogy nem tetszik.
hát kérlek, akkor bizony te tévedtél el.
és való igaz, nem kötelező tapsikolni hozzá. örülj, hogy téged nem érint, viszont akkor legalább más örömét ne rontsd el, ha már neked nem tetszik.
talán nem olyan nagy kérés.

Krisi 2011.10.09. 01:27:42

@Rocko-: látom még mindig nem tetted túl magadat a múltkori SUV-os dolgon :)

Rocko- 2011.10.09. 01:43:14

@Krisi: hát ha mások hülyeségeket beszélnek, azon nehezen teszem túl magam. :D
de majd iegyekszek meghagyni az embereket butának. ;)

ommm 2011.10.09. 06:45:21

@midnight se: Jaj, nem :) Feljebb írtam már, miért a megszokás.

@McK: Nem szándékoztunk érdemi összeget adni érte. Amúgy iszonyat sok ilyen kategóriájú autó fut, él és működik szerte a világban (low cost racers), gazdáik nagy örömére.

@Krisi: Ültünk azokban eleget, nagyon szerethető autók, de ez a miénk!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.09. 08:49:10

@Asszeretnémondani: Ezt. Már. Hallottam.
A végén ott leszünk, hogy a rózsaszín párduc nem fog havat járni, a Karottának nem lesz télifutóműve, neked nem indul be/nem fűt (mondjuk a fűtőradiátorom nekem is ereszt), a semmiből épülő autó meg csak félúton lesz. Csak a Sierra lesz hadrafogható. Még kiderül, igaz a szlogen: Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb, csak Ford lehet!:))))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.09. 09:04:25

@ommm: A második linken lévőhöz vannak a Karottánál jófajta Hayashi felnik, olcsón:)) (Olyan, mint az elsők. Ha azt kiimádkozzátok belőle, megemelem a kalapom.)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.09. 09:17:00

@Matenak: "Az első kép távirányítós autókat ábrázol, látszanak a kasztnitartó rudak. :)"
Aztak... és ezt nem vettem észre:))

h4z4rd 2011.10.09. 10:47:04

Pont jó lesz ez arra, hogy ordítva-röhögve pörögjenek vele, na.
Csak ne felejtsetek el kamerarögzítő peckeket berhelni a ketrecre, hogy nekünk is jusson a jóból.

LBL 2011.10.09. 11:09:11

@ommm: Ajajj. Közeli családtag, akit nem kedvelsz különösebben? :)
(Amúgy én nektek szurkolok, nem a rozsdának, csak láttam már milyen az, amikor odatartom az acetilénlángot, és eltűnik a fél autó.)

LBL 2011.10.09. 11:11:00

@midnight se: "Egy bolcsesz nyugodtan irjon, csak ne akarjon okosnak tunni."

Azt hiszem, ez klasszikus lehet. :)

Crazy_Horse 2011.10.09. 13:50:11

Jól teszitek srácok, hogy megmentitek ezt a kis Hacsit. Baromi nagyokat fogtak vigyorogni benne.

Rocko- 2011.10.09. 14:19:06

@gnme: mindig is röhögtem azon az angyalföldi vagy békásmegyerei lakótelepi srácokon, akik azt hitték, hogy niggerek.
küldeném nekik soxeretettel: www.youtube.com/watch?v=Aicdfl1-bi8

Rocko- 2011.10.09. 14:24:43

@streetsta: az mán valam, ha egy profi nem veszi észre. ;)

nem kéne... 2011.10.09. 15:28:52

@streetsta:

minőség, megbaszhatóság, ford.
:)))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.09. 15:37:49

@nem kéne...: Ízlések és pofonok, én maradnék a nőknél.

TóthZé 2011.10.09. 16:27:22

@streetsta: igaz, hogy másik pilótával és tulajjal, de CXS azért továbbra is gyúr a télre ;)

TóthZé 2011.10.09. 16:29:30

Egyébként hajrá, nem olyan vészes ez, én még kicsit irigy is vagyok. :) Mindensetre, ha félúton feladnátok és elfogyna a kedv, szóljatok, beszerzési áron átveszem :D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.09. 16:38:44

@TóthZé: Ez igaz. Akkor Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb, csak Toyota lehet!:)))

ommm 2011.10.09. 17:30:23

@TóthZé: A jövő héten eldől minden, Tomi sokat segített a cuccokkal.

trizul 2011.10.09. 18:36:44

Engem csak az bánt az egészben hogy valaki kap ingyen egy Hacsit, aki nem is értékeli ezt az autót, csak azt látja benne hogy milyen jót ökörködhetnek majd vele.
Ha ez működöd képes lesz, ugyan úgy rohad majd tovább, hullik szét. Ha meghal a motorja, vagy netán össze lesz törve, vagy megunják, csak el lesz dobva.
Én össze tenném a két kezem, ha kaphatnék egy ilyen hacsit, és kevés pénzből is normális autót építenék belőle.
Ez az autó nem ezt érdemli, akármilyen állapotban is van.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.10.09. 18:49:57

@Shadowbull:
>Elvileg a Pista is meg a Bandi is szereti a BMWt, erre nekiallnak berhelni egy Toyotat* :))))

Egy Toyotának látszó valamit.

p0l1c3c4r 2011.10.09. 21:08:13

@ommm:
kicsit offtopik, de láthattalak ma Győr belvárosában a kredenccel valamikor késő délután?

ommm 2011.10.09. 21:10:08

@p0l1c3c4r: Nem, ma nem ültem autóban egyáltalán. Legalábbis nem tudok róla :)

Figyejjémmá 2011.10.09. 21:43:56

Én ültem, de nem én vezettem, és enyhén nem voltam szomjas. :D Amugy a trabant jobb mint a ford. A trabant meg tud fordulni, de a ford nem tud meg trabantulni... tudom, régi, szar, voltmár, de én jól elvagyok. :D

ANTI-SQUIRREL 2011.10.10. 14:58:43

Jatszoauto + presztizs: www.autotrader.co.uk/classified/advert/201138416573641/sort/priceasc/usedcars/make/jaguar/postcode/da67bh/page/1/radius/100?logcode=p

kb 350-bol mar otthon is van mindenestul.
Ha veszel ra road tax-ot akkor tudod hasznalni is otthon pont 1 evig, amig le nem jar minden rola.

Itt egy masik csak ez Ford: www.autotrader.co.uk/classified/advert/201139418857881/sort/priceasc/usedcars/model/mondeo/make/ford/postcode/da67bh/page/4/radius/100?logcode=p

Ez 1.2M-tol indul otthon.
550 font most kb. 185. HUF ez 270-bol otthon van szorostul-borostul. (benzin, utazas)

Viszont ezek legalabb mennek es 150 evvel fiatalabbak! :)
Egy TC tesztet megerne szerintem.
süti beállítások módosítása