Rövid menet egy kőkemény minivel

Villámteszt: Mini Cooper S kabrió

  2007. október 15. - Péter Anna Címkék: mini featúra villámteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a többivel

Mini Cooper S kabrió szemből

Egy Mini próbakört sohasem utasítanék vissza, ez ráadásul egy Cooper S Cabrio, British Racing Green metálfénnyel és barna bőrülésekkel. A csúcsmodell.

Féltem, igazságtalanul fogom megítélni a Minit a négykerék-meghajtású Volvo S80-ból átülve (erről hamarosan olvashatnak). Aztán jött a nagy meglepetés, a kis krómozott betonkád tapad, mintha vákuummal szívnák az aszfaltra, és merev, mint egy öntvény. Vastag páncélként köríti utasait, és megy, mint a veszedelem. A kormány nehéz és közvetlen, a kemény futóművel közösen szépen ébren tartják a sofőrt.

Mini Cooper S kabrió vezetőülése

Az automata váltó egy élményautóban nem mindig örömforrás, de a Mini így tökéletes dodzsem, csak nyomni kell neki, és olyan egészségesen kihúzza a dühös motort, ahogy kézi váltóval se tenném. Így lehet két kézzel a kormányba kapaszkodva sikítani és élvezni, mert az automata váltós Mini nem oszt feladatokat, gyorsan teper és ügyesen kanyarodik.

Mini vásárlására nincsenek észérvek, Cooper S Cabrióra annál inkább. A Mini gazdája kipróbálta az Eost, a 207 CC-t, a BMW 3-as kabriót és még az MX–5-öt is, aztán megvette a legvadabb kismalacot. Ha már csinálunk valamit, csináljuk rendesen, egy élményautó nem fér össze kompromisszumokkal, csak az ér, amelyik a legnagyobb mosolyt varázsolja a sofőr arcára.

Mini Cooper S kabrió motorja

Egy kabriónak pont ilyennek kell lennie. Pofátlanul drága kultuszgépeket szabadna csak megnyitni és vászontetővel borítani, a lenyitható keménytetős népautóktól a hideg kiráz. A kabrió ne legyen egyetlen autó, amit a közel két tonnás súly miatt dübörgő traktormotor vonszol, és kint lehet hagyni éjszakára a lakótelepen. A kabrió szeretett, különleges játszópajtás, garázsban alszik és játékos benzinmotor hajtja. Volvo C30 T5, Fiat 500 Abarth (ez még tetővel sincs) kabriók kellenének a Mini Cooper S és a (vászontetős) Mazda MX-5 mellé. A többi csak hiábavalóság.

Mini Cooper S kabrió hátulról

Egy nap a műhelyben

  2007. október 13. - Égő Ákos Címkék: gyereknevelés benzin

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem

Lola T–163 autós kártya

Gyerekkoromban elég szarul álltunk autós könyvekkel. Csak az autóskártyán a Lola T–163 okozott maradandó élményt.

Talán ezért van, hogy az ikrek révén különös figyelemmel szemlélem a kortárs dedós autós kiadványokat.

A héten a Kikában nem is tudtam ellenállni az Egy nap a műhelyben című, látványos valaminek. Már magában is szép tárgy, átmenet a könyv és a játék között.

Az 'Egy nap a műhelyben' című könyv egy motoron

A kis könyvecskéket forgatva hű képet kapunk a jelen autós szervizéről, és hogy mire is számíthat a gyerek, ha felnő.

Az 'Egy nap a műhelyben' című könyv egy motoron, kinyitva

Emberek kötet

Az 'Egy nap a műhelyben' című könyv Emberek kötete

Az 'Egy nap a műhelyben' című könyv Emberek kötetéből a benzinkutas

Első oldal első lap: a vásárló. Úgy tűnik, mintha ő állna mindenek felett, ő lenne az első, igazi kapitalista szellem.

Szerelő: A második legfontosabb ember az életünkben.

Benzinkutas: ő az autónk életében a második legfontosabb ember.

Hegesztő: ez kicsit zavaros, de majd karosszéria-lakatosnak fordítom a gyerekeknek.

Az utolsó az autófényező, a képen viszonylag rendes védőfelszerelésben ábrázolva.

A járművek

Az 'Egy nap a műhelyben' című könyv Járművek kötetéből a tartálykocsi

Nincs túbonyolítva: teherautó, autó, tartálykocsi, sportkocsi, autómentő. A legfontosabbak, én is nagyjából így mutatnám. Az autómentőt érdemes hamar megismerni.

A karbantartás kötet

Az 'Egy nap a műhelyben' című könyv Karbantartás kötetéből a tankolás

Meghökkentően kezdődik, az öt oldalon azonnal egy szélvédőcserével kezdenek, aztán motorszerelés, majd tankolás. Tankolás mint karbantartás? Itt kicsit zavaros a kép, nehezen fogom megmagyarázni, de majd meglátjuk. Kerékcsere és olajcsere. Slussz-passz.

Szerszámok

Az 'Egy nap a műhelyben' című könyv Szerszámok kötetéből a szerszámtartó öv

Szerszámtartó öv. Na ez az ácsoknál létezik, de autószerelő nem aggat az oldalára semmit, itt csúnyán félrevezették a szerzőt. Szerszámos láda, csavarhúzók, csavarkulcs, fogó. A többi nagyjából rendben.

Az autóalkatrészek ismertetésénél az öt oldal még manapság is kevés lehet. Műszerfal, sebességváltó, visszapillantó tükör, rádió, kerékabroncs. A logikát értem, ezek azok az elemek, amiket a gyerek a saját autónkban is hamar felfedez. Nem kell lebontani a hengerfejet, hogy nézd fiacskám, ott a dugattyú, és várjál, apa még barkácsol kicsit, és végre megláthatod a csapszeget, amiről már annyit beszéltem.

Az 'Egy nap a műhelyben' című könyv egyik oldala

Végül a benzinkút kötet igazából azokra a kutakra utalhat, ahol műhely is működik. Ilyen nálunk viszonylag kevés van. Töltőpisztoly, műhely, autómosó, porszívó, számítógép, ami valójában motordiagnosztika.

Kicsit gyanús, hogy ez a kötet az üzemanyag-forgalmazó maffia titkos propagandakiadványa. Szinte mindegyik könyvecskében van utalás benzinre, üzemanyagra. Már csecsemőkorban is szoktassuk csak a gyereket: benzin nélkül nincs élet. Na de ezt aztán nem hagyhatom, a benzinkút kötet helyett csinálok egy alternatív hajtásokat. Hibrid, etanol, stb. Öt oldalra be is fér.

Az 'Egy nap a műhelyben' című könyvből egy benzinkút

Elmebeteg forgalom, ólálkodó kecskék

Előzetes: Opel Astra szedán bemutatón Antalya tartományban

  2007. október 10. - Jermann Kálmán Címkék: előzetes törökország opel úton

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gondosan ápolt fertő
2007-12-06 16:40:00

Máshol rég lecsapolták, feltöltötték, mezőgazdaságilag hasznosították a hasonló lápvidékeket.

Halálhörgés, szidalom
2007-12-02 09:21:00

Mondhatunk mi bármit, tetszeleghetünk a tárgyszerűségben, ön, az olvasó úgyis azt gondol, amit akar. 5,5 liter

Új információk autóshonlap-ügyekben
2007-12-01 14:39:00

Minap jelent meg cikkem a Totalcaron az autós honlapokról . Sajnos sok márka kimaradt, de voltak olyanok, amik

Ludditák tobzódása
2007-10-16 18:06:00

A géprombolók annak idején az ipari fejlődést akarták gátolni. Féltették a munkájukat a gépi erőtől.

Tevék és az új Astra

Törökország történelmünkből nem túl dicső részt hasított ki magának. A 150 év nyomai még mindig megvannak: a mohácsi vésszel indult hódítás száz évekre megbélyegezte az oszmán birodalom lakóit. De ezek az idők elmúltak. Az egykori dicsőség szertefoszlott, jó darabig Törökország Európa (ide sorolom, bár területének apró része tartozik kontinensünkhöz) legszegényebb országai közé süllyedt. Elszigeteltségüket a demokratizálódás mellett az idegenforgalmi potenciáljuk oldja. Magam is régóta tervezgetem az első látogatást, így kapóra jött a négyajtós Astra szedán bemutatója a tengermelléki Antalya tartományban.

Fóliasátrak Antalya közelében

A környékének nevet adó városhoz a levegőből közeledve először az üvegházas és fóliasátras zöldségtermesztés hatalmas telepeit látjuk. A Földközi-tenger, és a partvonalával párhuzamos magas hegység kedvező klímát teremt, ennek okán messze földön híresek a helyi mezőgazdaság termékei. Ugyanezért nevezik Török Riviérának a környéket, homokos és sziklás partjánál langyosan hullámzik a kék tenger.

A város felülről igazán elborzasztó látványt nyújt. Az iparosodás korának taszító terméként sivár 5–10 emeletes lakótelepek, ameddig a szem ellát. Úristen, ide jöttünk, amikor az Avas panelrengetege vagy Békásmegyer különb, és mennyivel közelebb van! Azért nem ilyen tragikus a helyzet, a tengerpartot a sűrűn beépült tartományi székhely határán kívül a közelmúltban felhúzott szállodasor szegélyezi. A késő őszig meleg időjárás hosszúra nyújtja a szezont, ismert hotelláncok nem haboztak horribilis összegeket beruházni. A stílus keleties, annak is a giccsesebb fajtája, de le akarják nyűgözni a külföldi turistát.

Tengerparti kilátás Antalyában

Felénk sem ismeretlen Antalya, ám legfőképp a gazdagabb oroszok, ukránok kapták föl. Olyannyira, hogy török, angol, német nyelvű feliratok mellett mindenhol ott ékeskednek a cirill betűk is. Konkrétan láttam helyi rendszámú kirándulóbuszt, amin öles ВАЛАМИ ТУР matrica hirdette, hogy ők elsősorban szlávok kiszolgálására szakosodtak. A rendkívül drága, €250/éj szobaártól induló Kempinski Hotel The Domeban is gyanúsan sok szőke, a jellegzetes vonásaikról könnyen felismerhető turista tartózkodott.

Egy Tofaş a forgalomban

A város közelről sem szebb. Iszonyat forgalom, a rogyadozó tragacstól az új Fiat Lineákig (rengeteg van, ott gyártják) minden. A kedvencek vitathatatlanul a helyi gyártású autók, a Tofaş mindent visz a virító sárga taxikkal, a Fiat 131-es késői utánérzésével. Dacia sem ritka, szeretik a Mégane limuzint is. Egyáltalán, az összes négyajtóst. Amiből nincs ilyen karosszériaváltozat, az gyakorlatilag elásta magát Törökországban. A kombi sem kevés, de csapott hátút nem érdemes keresni. Minek, ha kisebb, csúnyább, és bőven van hely közlekedni és parkolni? Vezetni meg tudnak.

Tesztautó-Astra a szerpentinen

Mármint tessék odatenni egy jó nagy szmájlit az előbbi állítás után. Hajtanak, mint a vadbarom, a lakott területet jelző táblának csak a távolról érkező balfácánokra van hatása. Próbáltam én felvenni a forgalom ritmusát, de 90-nel az ugribugri gyalogosok között? És még így is letolnak, meg a parkolósávban előznek. Még félelmetesebb a kanyargós hegyi utakon a buszsofőrök tempója. Szeretik és használják az ideális ívet, attól függetlenül, jön-e szembe valaki. Pihent idegzet kell egy nagyobb szerpentines túrához. Egyidejűleg előzékenyek is, ha látja, hogy meg tudom előzni, indexszel jelez. Csak pont fordítva, mint nálunk szokás: a balt teszi ki. A köszönetnyilvánítást elvárja és visszaigazolja. Igen, láttam rommá tört autót. Az lenne hihetetlen, ha nem.

Macskák kövön

Azért sem értem a nagy rohanást, mivel bármikor és bárhonnan felbukkanhat egy kóbor kutya, kóbor kecske, kóbor kisgyerek, kóbor rőzsehordó asszony. A falvakban a háziállatok keresztül-kasul futkosnak az úton, a lelkesen integető kölkök majd’ elénk esnek, egy kecskét elütni meg duplán veszélyes: csúnyán megsérül az autó, és a jószág gazdájának haragját is kivívjuk vele. Ja, természetesen itt még van úton terelt állatfalka, úgy, mint a régi filmeken. Lakott területek közelében feltűnően sok a macska, gondolom, nem tejjel táplálják őket, hanem a rágcsálók ellen hasznosítják.

Az aszpendoszi amfiteátrum

A tengerpart és az októberi 31 fok még kevés lenne ahhoz, hogy pont ide csődüljenek a külföldi turisták, akik mehetnének más délszaki országba is. A törökök szerencséjére eltűnt népek, letűnt korok voltak szívesek hátrahagyni némi örökséget, amit az élelmes maiak ügyesen kihasználnak. Itt van például órás autóútra a tán legépebb állapotban fennmaradt római kori amfiteátrum, Aszpendosz. Lenyűgöző, hogy 18 évszázad szinte nyomtalanul repült el fölötte. Fénykorában 20 ezer néző ünnepelte a fellépőket, akusztikája ma is hibátlan, köveit a milliónyi turista sem tudja elkoptatni. 1500 forintnyi török líra a belépő, csoportokat összegyűjtve rövid bemutatást is kapunk.

A kissé hiányos török történelemoktatás okán továbbra is testvéri szeretettel fogadnak (nem tudják, hány mondóka és átok őrzi 150 éves ittlétüket), sőt, ahogy hallottam a lelkes fiatal idegenvezetőtől, mi is törökök vagyunk, csak északról kerültük a Fekete-tengert, ők pedig délről. A legendás barátságosság tényleg igaz, a jóindulatuk szinte kézzelfogható, bárhová álltam a képekért, sehol nem voltunk útban. Az árusok persze tolakodók, a szolgáltatást kínálók erőszakosak, de istenem, ebből élnek.

Étterem menüje

Az árak, legalábbis Antalyában, meghökkentően magasak. Mármint az aprócska belvárosban, a kikötő fölötti bazárnegyed éttermeiben. Ha másban nincs is összehasonlítási alapom, de azt látom, hogy a helytől függően 250–1800 forintos italárak és az 1300–6000 forintos ételárak megállnak a helyüket egy felkapott olasz turistaparadicsomban. A másik a benzin, egy török líra 150 ft, egy liter benzin 2,87 líra, az annyi, mint 430 ft! A gázolaj is 350 ft, egyedül autógázzal érdemes arrafelé közlekedni: 234 ft. Ehhez képest a fixáras taxi nem is drága:

Fixáras taxi ártáblája

Nyilván az őslakos nem falatozik a sznob külföldieknek fenntartott helyeken, illetve a magas benzinár is csak egy tényező a szállítási/utazási költségben. Ha kicsi a fizetés, olcsó az autó, akkor elfogadható az üzemanyag adóterhe. Egyébként errefelé vonat egyáltalán nem jár, busz viszont millió, ahogy feljebb már bepanaszoltam őket. Ha viszont valaki olcsón és gyorsan akar haladni, arra ott a motorkerékpár. 1–4 fővel láttunk szóló járművet, bukósisak vagy szemüveg minden századikon. Gondolom a török emberélet még nem elég drága e kiegészítők kötelezővé tételéhez, mert a rendőrön is csak hercig sildes sapka volt.

Rendőr bézbólsapkában

Akár autóbuzi, akár csak utazó, Törökországot látni kell. Az ordító ellentétet a szemetes, romos falvak és a fényes kirakatú Volvo-szalon között. A ronda tízemeletestől 50 kilométerre az 1800 éves színházat. A városszéli sitt- és szeméthalmokat a pazar kanyon mellett. Program, mint égen a csillag, raftingolhattunk, hajózhattunk, kvadozhattunk, golfozhattunk, langymeleg tengerben úszhattunk volna. Helyette inkább új Opel Astra szedánokat vezettünk.

Az új Opel Astra szedán

Cikk róluk holnap a Totalcaron.

Antik kolbász és lendkerék

Játékautók az Ecserin

  2007. október 10. - Péter Anna Címkék: kaja veterán játékautó

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a többivel

Carola az Ecserin

Caroláékkal kimentünk az Ecserire, részben kolbászt tesztelni. A helyszín ideális, a közönség nekünk megfelelő, az asztalterítő – rajzszöggel lefogatott műanyag, természetesen – kellőképpen mocskos. A tálcának használt papírdobozt is támogatjuk, jót röhögtünk a költséghatékonyság kikényszerítette találékonyság minimalista megnyilvánulásán.

A kolbász viszont rémes.

Kolbászos tálca az Ecserin

Gasztronómiai gyorsjelentés

A túl homogénre darált sápadt kolbikban nyoma sem volt a rizsszemnyi zsírdarabkák és a hús játékának, helyette csak virsliállagot tapasztaltunk. Íze a semmilyen és a jellegtelen között, csípősséget egyáltalán nem mutatott, pedig a kolbász egy kis toroköblögető csípősség nélkül mit sem ér. Egyedül a fokhagyma erős ízét éreztük, durván felülírta a húst, paprikát, és a borsot is. A mustár vizezett volt, a savanyúság tartósítószer-ízű. Eddigi tapasztalataink azt mutatták, minél alpáribb a hely, annál merészebb és jobb a kolbász, hát ez nem feltétlenül igaz.

Lendkerekes hal és autó az Ecserin

Pedig az Ecseri jó hely (azért nem jobb, mint a régiségpiac a Pecsában), van például lendkerekes hal. Meg üvegtárgyak közé ékelt kanárisárga Formula-1-es autó. Integető katonai mini-matchbox. Iszonyú rozsdás amerikai rendőrautó. Alumíniumrepülők kupacban és önállóan könyvre helyezve.

Sárga Formula–1-es autó az Ecserin

Kitüntetés egymillió balesetmentes kilométerért. Különböző nemzetiségű buszok, törpeautók és mindenféle rendszámok, amiket nem engedtek fényképezni, mégis sikerült. Van versenypálya is kisautókkal, az volt nekem is. Ha végignézi a galériát, Csikós Zsolt írt a legtöbbhöz kommentárt is.

Kék űrkabinos izé az Ecserin

A legérdekesebb viszont a több helyen is felbukkanó kék űrkabinos szerzet, soha nem láttam még ilyet.

Valaki esetleg?

Boldog 170 ezredik kilométert, Tehén!

  2007. október 09. - Winkler Róbert Címkék: totalcar flotta toyota tehén 4runner

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Tehénitatás

A Tehén betöltötte. Napok óta vártam már, mikor fordul át, még a fényképezőgépet is bekészítettem az autóba, de aztán akkor vettem észre, hogy 170 001, amikor kifordultunk a garázsból a Fügével a menzára menet. Füge megértő volt, hogy most megállunk, makrót kapcsolunk, vakut ki, és katt, mert ő állandóan fotókészenlétben autózik, hátha meglát valahol egy zaftos rendszámot. Mire Az Endréhez címzett menzához értünk, lőtt is egy érdekes osztrák egyedi rendszámot.

A Tehén kilométerórája 170001 kilométernél

Khm, khm, figyelmet kérek! Nagy nap ez a mai. Tehén, a nem túl régi, de hű barát 170 ezer kilométeres lett. A tavaszi vétel óta sok érdekes kalandunk volt, és fejlődőképes autó lévén sokat haladt a tökéletesség irányába. Kicserélte a hátsó hídját, megszűnt az olajfolyás és a reccsenés elinduláskor. Kapott új riasztót és hifit, de beleépült a motoros navigációm dokkolója is, egy telefon-kihangosító mikrofonnal. Alapos belső tisztítás szüntette meg az évtizedes dohányzás utószagát. Új Pirelli Scorpion STR-jein szépen fut, ügyesen kapaszkodik a parkolóházban a meredek vasrámpára, akár szemből, akár tolatva.

A CHECK ENGINE lámpa ügyében megtettük a megfelelő lépéseket, egy tankolás óta nem ég, persze Csaba, a Reálszisztéma szervizvezetője figyelmeztetett, hogy ők aztán nem javították meg, csak kiütötték a hibát, de az ügyben épp várnak valami információt az európai központból.

A szép tiszta lemosott Tehén elölről

A tetősín keresztlécének mozgathatósága sokat javult, még nem tökéletes, de igyekszünk.

A fogyasztás városban nagyjából 15 liter, ha kényelmesen csordogálok, és 17, ha minden zöldet bármi áron el akarok érni.

Nagy hangú kéményt nem akarok, épp azt szeretem, hogy csendes.

A motoros antennát külön kapcsolóra köttettem, hogy ne mászkáljon állandóan ki-be akkor is, ha CD-t hallgatok.

A ház előtt egy tiszta Tehén áll

Van már hozzá két kurblim is, ha kerékcserére kerülne a sor.

Bebőröztettem a kormányt 10 rugóért Kecskeméten, szép lett és most már nem is mozog, ha megmarkolom.

Új bőrt kapott az első két ülés. Jó vastag bőrű tehén volt, isten nyugosztalja, áldozata nem volt hiábavaló, hisz’ egy bűnös ember autójának első üléssora most úgy néz ki, mint egy puccos Audié. Szép szürke, nem teljesen olyan színű, mint a hátsó, de a hátsó ablakok úgyis le vannak fóliázva, ezért az egy árnyalatért meg nem fogok egy kiló helyett kettőt elherdálni.

Viszont a vezetőülés még mindig ferde. Ki lehetett az a zsíragyú, dagadt állat, aki ezt így szétülte? Nem hogy szétülte, bőrileg, de ferde lett a váza. Továbbra is lejt egy kicsit jobbra, nehezen tudom megállapítani, hogy csak a támla vagy az ülőlap is. Állítólag nem igazán van mit tenni, venni kell egy új ülést bontóból, és át lehet rakni a bőrt. Na de persze motoros, villanyos deréktámaszos legyen az is. Nem akut probléma, de ezt még meg kell lépni.

A ház előtt egy tiszta Tehén áll

Kedves Tehén, kedves egybegyűltek! Tehénnel az élet nagyszerű. A városi káosz az aktív kikapcsolódás terepévé változott, a 3,4-es V6-os bőgése minden indítást bearanyoz, simogatóan finom járása érezteti gazdájával, hogy egy titkos, informális elitklub tagja lett, ahol adnak a kulturált járásra. Most így az őszi napfényben átálltam a hátsó ablakos szellőztetésről a tetőablakos homloknapoztatásra, és a városban se rossz vele, de alig várok valami jobb ürügyet, hogy hosszabb útra mehessünk.

Terveim a következők: tíz év alatt nagyjából elérjük a 300 ezer kilométert, vagy kicsit többet, és akkor jutányos áron elhelyezem kedves nevelőszülőkhöz, vagy a szép fekvésű Arany Alkony Tehénotthonba.

Az még persze nagyon odébb van, szinte már sci-fi. De a Pentagonnak is vannak hosszútávú tervei, hát én se maradhatok le. Főleg hogy a Totalcar kiváló, naprakész, mindig érdekes és mértékadó hírrovatában megláttam ezt:

Az új Toyota Land Cruiser V8. Fotó: Toyota

Ugye?

Kívül-belül, mondom én.

Ha tíz év múlva nem lesz nagyon horror a benzinár, természetesen a benzines V8 kell. Ha horror, a dízel V8 is jöhet, a lényeg, hogy ne tegyenek úgy a sírba, hogy sose volt V8-as autóm.

Az ideális ébresztőóra

Előzetes: Mazda2 bemutató

  2007. október 08. - Péter Anna Címkék: előzetes lamborghini ferrari gallardo mazda olaszország f430

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Célszerszám a sivatagban
2008-04-03 17:00:00

Emberem Tunéziában volt forgatni és szerencsére nem volt ideje bazári csecsebecsét keresni, egy jó kis

A tuningparádé legfigyelemreméltóbb járgánya
2008-03-25 11:00:00

  A rendezvényt három napig elviselő Angélának szobrot kell emelnünk- gondoltam a tuningshow női wc-jében. A

A legpengébb felni választás 2. menet
2008-03-23 09:23:00

  Közkívánatra tartunk egy második fordulót, elsősorban az olvasók javaslataiból. A gyári felnik

Nem Photoshop!
2008-03-21 18:00:00

Általánosban még a farmeremre is képes voltam szmájlimatricákat ragasztgatni, annyira hülye voltam a többivel

A bemutató estéjén hiába tompítottam le magam pár Sambucával, hajnalban távoli hangzavar ébresztett.

Hökrrrrrrrrdddrrrrrrrrrrrrrrrrrdrdrrdrr

Toszkánában, a semmi közepén épült majorban szálltunk meg, gondoltam elég lesz egy fürdőköpeny és a fényképezőgép megnézni, hogy mi az. Mikor kiléptem az ajtón, már kánonban nyomták, pofátlanul hangosan. Este láttam egy DB9-et a parkolóban, de az mintha máshogy szólna.

Nem is az volt. A lefelé vezető úton egy Ferrari F430 Spider és egy Lamborghini Gallardo Spyder melegedett magában. Így nem láthatták, ahogy csizmában és fehér fürdőköpenyben ólálkodom az autóik körül.

Reggel már csak a Mazdák álltak ott sorban.

Loganok összefutása

Tartósteszt: Dacia Logan MCV (10. rész)

  2007. október 07. - RT76 Címkék: szubkultúra tuning dacia logan dacia logan tartósteszt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Miért nem a ... lett az év autója?
2008-11-17 17:43:00

Szóval az Insignia az. De most miért? Tényleg? Akkor már miért nem a Skoda Superb ? Abban legalább van egy

Harci bálna Amerikából
2008-11-14 11:08:00

Aszongya Zoli nevű olvasónk, hogyaszongya: "Szia, a Mercit vagy egy honapja kaptam le Julian-ban. Vagy 60-70 km-re

Az autóbuzi szemüvege
2008-11-12 01:17:00

  Nem tudom, mihez kötöttem volna a dolgokat az automobilizmus előtt. Talán névről ismertem volna a falu

Családi barátkozás a Mazda6 kombival
2008-10-30 13:00:00

Miután Winkler kissé fanyalogva, minden lelkesedés nélkül számolt be magazinunk hasábjain kalandjairól a

Daciák a születésnapi találkozón

Szeptemberben múlt két éves a magyar Logan-klub, isten éltesse! Ennek örömére a klubtagok össze is gyűltek Csatkán bográcsozni, beszélgetni, Bakonyt nézni. Mivel a klubelnök tiszteletre méltó elhivatottsággal követi a Loganok nemzetközi és magyar sajtóját, én is meghívást kaptam a rendezvényre, családommal és partneremmel, a tartós Daciával egyetemben. El is mentem.

Egy ilyen születésnapi találkozó korántsem a legnagyobb társadalmi esemény a loganosok életében. Az igazi buli tavasszal, az éves nagytalálkozón esedékes, ilyenkor a mostani 20–25 helyett 60–70 autó is összegyűlik.

Egy család és a Loganja

Tuningolt Logan-orr

Kedves emberek az elkötelezett, klubéletet élő loganosok. Két fő csoportra oszthatók. Egyrészt vannak a többgyerekes családosok, akik kimúló öreg autójuk utódját keresve rájöttek, hogy ennyi helyet ennyi pénzért más új autóban úgysem találnak. Másrészt vannak a fiatal párok, akik rájöttek, hogy ennyi helyet ennyi pénzért más új autóban úgysem találnak. És persze akad, aki kilóg ezekből a skatulyákból, például az a srác, aki – csak ő tudja, miért – épp egy új dízel Daciát szemelt ki arra, hogy jelentős optikai átalakításokkal és motorizmosítással tegye egyedivé és sportossá, már amennyire ez lehetséges.

Végigballagtam a kocsik díszsorfala előtt és mögött, lefotóztam pár érdekes részletet, megköszöntem a kedves szavakat, amiket az eddigi blogolásért kaptam, megfogadtam, hogy továbbra is csak az igazat írom a Daciáról (ezt valamiért többen is a lelkemre kötötték), ettem a babgulyásból, és tíz percre megtuningoltam a tesztautót. Bizony.

Sárkány egy Loganon

19 lóerő negyvenezerér’

Egy kellemesen eszelős Logan-tulaj felkínálta a lehetőséget, hogy átmenetileg őrjöngő vadállattá változtathassam az autót. Vagy legalábbis 68 helyett 87 lóerőt szedhessek ki belőle (állítólag ennyit mért fékpadon az ő autójával). Persze, mondtam, nézzük csak. Ez a móka nemigen árt a Logannak, hiszen a gyár épp most dobta piacra a 86 lovas másfél literes dízelt: ugyanez a motor, ugyanez a turbó, csak más elektronika.

A Fekete Doboz a Logan MCV motorja előtt

Nem mondom meg, milyen dobozt kötöttünk a Dákóra, nem akarok reklámozni egy forgalmazót sem. És személy szerint helytelenítem is az ilyesmit, garanciás utcai autó motorját piszkálni, fuj. Ha valaki mégis kedvet kap a vajákolásra, innen elindulhat kedvére, amerre jónak látja.)

A beszerelés nagyjából két perc: motorháztető fel, takaróműanyag le, gyári vezérlőstekker motorról le, dobozba be, motorba doboz stekkere be, műanyag vissza, gépháztető le, oszt uzsgyi. A cucc állítólag semmi mást nem csinál, csak a közös nyomócsöves rendszer befecskendezési nyomását emeli (1600 barról 2000 fölé), ezáltal pörgősebbé teszi a motort. Ettől jobban kihasználható lesz a felső fordulatszám-tartomány.

Biztos így van. A rövid próbaúton mindenesetre annyit még a kanyargós bakonyi utakon is észrevettem, hogy mintha érdemesebb lenne pörgetni a motort, van élet 3000 felett is, és 120-ról is lehet érezni némi gyorsulást, ha padlógázt nyomok.

Logan MCV-nk és egy másik Logan MCV

A hajszolás nyilvánvalóan meglátszik a fogyasztáson, az addigi 300 kilométerre vetített 5,3 körüli átlag a tíz-húsz kilométeres mókával azonnal feljebb mászott pár tized litert, de a tuningolt tulajok szerint ha nem használjuk ki az új lehetőségeket, valójában még kevesebbet is eszik a dízel Dacia a kis fekete dobozzal, mint anélkül.

Logikus, hiszen a finomabb porlasztás jobb hatásfokot jelent, más kérdés, mit szólnak majd a nagyobb terheléshez hosszú távon a porlasztócsúcsok. Élményben mindenesetre nem osztott, nem szorzott a doboz, a nagy kombi bizony 87 lóerősen is ásítósan lomha – tán a kisebb, könnyebb négyajtóson nagyobbat dobna a trükk.

Aztán visszaértünk, a dobozt köszönettel visszaadtam, és most kíváncsian várom, mit tud majd a gyári chiptuning. A Renault Hungária ugyanis valamikor november elején adja ide a 86 lovas Logan kombit egy összehasonlításra a tartós Daciával. Ha az is csak annyival megy majd jobban az alapnál, mint amennyire ez most a dobozzal jobban ment, nem fogja megérni a 150 ezres felárat – de hát majd meglátjuk.

Sznobság és Dacia

Dacia embléma

A hajsza után még pár percet beszélgettem a klubelnökkel. Kérdeztem, hogy állnak a Logan-tulajok azzal a faktorral, ami engem még mindig gátol abban, hogy Logan embléma Renaultsport jelvénnyela nevemre vegyek egy ilyen, minden racionális érv alapján nekem, a nem különösebben jól eleresztett magyar családosnak tervezett autót: a sznobsággal. Mardossa-e őket a kétség, hogy nem inkább egy rendes, igazi nyugati ótót kellett-e volna venni? Feszegetik-e le a kék pajzsos emblémát, hogy krómtól csillogó női nemi szervre cseréljék?

Nem jellemző, mondta. Elvétve akad, aki hangsúlyozza ugyan a rönóságot, és takargatja itt-ott a Dacia feliratot, de aki belépett a klubba, inkább büszke választására, és egyáltalán nem alszik nyugtalanul, amiért nem ugrott be mondjuk inkább egy használt Volkswagenbe. Szóval a loganosok klubja cseppet sem anonim alkoholisták gyülekezete, inkább büszke dámaegylet, ha teccenek érteni.

Dacia piknik-parafernáliával

Szeretik az autójukat, szeretik azokat, akikkel összeköti őket a Logan. Jó nekik.

Dacia Logan MCV tartósteszt

Dacia logó

2007. júliustól decemberig nálunk van egy hétszemélyes Dacia Logan MCV, Laureate felszereltségben. Minden héten olvashatnak róla itt a Belsőségen (bár most kimaradt egy, mert a szerző elkavarta a fényképeket). Az eddig megjelent epizódok:

Befogadtam egy románt (2007. július 19.)
Pezsgés a Dacia körül (2007. július 27.)
Első tankolás a tartós Daciával (2007. augusztus 3.)
Hátamon a váram (2007. augusztus 10.)
Anzix a negyedik daciás hétről (2007. augusztus 17.)
Dákó a Belsőség szemével (2007. augusztus 24.)
Belestem a szoknya alá (2007. augusztus 31.)
Dízel Daciával dübörögtem Dalmáciában (2007. szeptember 16.)
Dacia a Zasszony szemével (2007. szeptember 23.)

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a tartósteszt okos könyvjelzőjét (RSS).

Süppedni kerékképletig

Kerax 450.32 8×4 billenő Sóskúton

  2007. október 06. - Égő Ákos Címkék: renault munkagép featúra kerax

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így szeresd a Saabod
2008-10-19 09:32:00

2000-ben alapítottam a Saab 900 Klubot , és azóta minden évben, ahogy közeledik az aktuális találkozó

Hogyan tankoljunk 59 litert a 45 literes tankba?
2008-10-16 23:34:00

A varázspöcök egy szelep, ami a tágulási tartályból engedi ki a levegőt. Ha nem állunk meg 45 liternél

Segédeszköz a követési távolság megtartására
2008-10-06 02:10:00

A találmány lényege, hogy a km/ó érték mellett a m/s értéket is feltüntetik egy kombinált skálán. Így a

Kályhatisztítás tolatókamerával
2008-09-24 14:51:00

Már legalább három éve a garázsban pihen a napellenzőbe épített monitor és a tolatókamera. Azt hiszem

Elakadt Renault Kerax kamion a homokbányában

Bányamunkás bemutatójára szólt a meghívó, pontosabban két építőipari Renault teherautó bemutatójára Sóskútra, a bányába. Gyalog tíz perc tőlünk, ismerem a terepet, volt homokbánya, gyönyörű hely, finom süppedős homok. Itt rendezik a Truck-Trial EB-ket, ideális terep a megmérettetésre. Fél három felé érkezem, addigra csak megebédelt és kivezette magát, aki akarta.

Homokbányában elakadt Renault Kerax kamion kereke

Dakaros szervizkamion

A helyszín viszont gyanúsan csendes. Örömmel fogadnak, és a kosztos asztal felé invitálnak, egyek valamit, van még időm, ugyanis akadt egy kis malőr: a Kerax elásta magát. Látom is: a távolban egy dakaros szervizautó próbálja kimenteni a szügyig süllyedt teherautót. Valami vonszoló hardverért futkosnak, én addig tájékozódom, és forgatom a prospektust.

„A Renault Kerax járműcsaládot a nehéz körülmények közötti felhasználásokhoz fejlesztették ki, így ezek a teherautók a legnehezebb építkezéseken és terepeken is jól megállják a helyüket.”

A kolléga átnyúl, és ujjával letakarja a meget a megálljákból. Jól van na, több hete nem esett, és ez a hely tényleg inkább versenypálya. Utoljára valami lánctalpas bemutató volt, az sem tesz jót a talajnak. Egyébként is ülj arrébb, mocsárszagod van.

Kerekek a sárban

Gracza Zoltán scaniás csizmában

Zoltán pár perccel érkezésem előtt süllyedt bokáig egy finom mocsaras részen. A homokos száraz homokbánya legváratlanabb helyein azért akad egy kis mocsaras rész is.

Nagy szerencse, hogy volt a csomagtartójában egy scaniás csizma. Egy teherautós szakírót nem érhet meglepetés.

Közben rájövünk, hogy ez az egész haszongépjármű-újságírói szakma durvább belterj, mint az autós.

Ötperces beszélgetésük leírva még a a legvadabb Belsőség-posztokat is csúnyán alázná.

Egy Csikós-féle veteránklubos rendezvény semmi egy kamion- vagy buszbemutatóhoz képest.

8x4-es Kerax a tájban

Hajtásvázlatok

Szóval minden ideális, megpróbálok alkalmazkodni, jól érzem magam. Kezd komolyan érdekelni a Kerax. Mivel csak én voltam hülye a témában, az amúgy tétlen Renault Hungária munkatársai készségesen segítenek. Néhány tollvonás, és megtudom, ezek a speciális járművek a legérdekesebb hajtásokkal rendelhetőek. 4×2-től a 8×4-en keresztül a 6×6-os kerékképletig. (Kerékképletig, értik, zseniális, el ne felejtsem ezt a jó kis szakkifejezést.) Az első szám a kerekek számát jelenti, a második a hajtást.

Érdekes, hogy a 4×4-nek a legjobb a terepjáró képessége, a 6×6-os a plusz tengelynek köszönhetően már nem olyan jó, bár teherbírás szempontjából övé az érdem. Magyarországon egy tengelyt 10 tonnával lehet terhelni, és ahogy elmondták, a 6×6-osból 13–14 tonna hasznosat ki lehet hozni, a 4×4-nél viszont csak 7–8 tonna a maximum. De akárhogy is variáljuk, Magyarországon a legnagyobb 8×4-es gördülő tömege is legfeljebb 30 tonna lehet, ez például a franciáknál 32 tonna. A bemutatott Kerax is annyit bírt. De nem kell kétségbeesni, létezik ebből a típusból 45 tonnás is, bányahasználatra.

8x4-es Kerax baloldali kerekei

AdBlue tartály

A 8×4-es kamionoknál mind a két első tengely kormányzott. A második egy mechanikus szerkezet segítségével körülbelül feleannyira fordul, mint az első. A difizár is többféleképpen kapcsolható, akár tengelyenként, vagy akár a két hátsó tengelyt is egyszerre rögzíthetjük. A Keraxban az új motorgeneráció a 11 literes Volvo Powertrain fejlesztésű (DXi 11). Ez akár 450 lóerős is lehet. Szerencsére mostanában nagyon rámentek a környezetvédelemre, és ezek a kamionok már Euro-4/Euro-5 normát teljesítenek.

Nekem teljesen új volt, hogy a szigorú követelményeket a Renault-nál ma már nem fojtással és szűrőkkel, hanem egy folyadékkal érik el. A karbamid vizes oldatát, egy AdBlue nevű anyagot juttatnak a katalizátorba, ami a káros gázokat szépen semlegesíti. Ott lötyög a cucc a benzintartály mellett, és elektronika ügyel rá, hogy mindig legyen benne anyag. Ha kifogy, 60 százalékára veszi le a motor teljesítményét.

8x4-es Kerax és 6x6-os Dakar szervizkamion

3–4 évvel ezelőtt elég sokat eladtak ezekből a speciális gépekből, de mostanában kicsit alábbhagyott az érdeklődés. Az ok az építőipar drasztikus visszaesésében keresendő. Ráadásul az autópálya-építés és a bányák sem erősek már nálunk.

A Kerax 8×4 némi extrával 26 millió körül megvásárolható. Ezért a pénzért egy használt, csoffatag, ötezres BMW M6 Hamannt vehetek. Az meg mire jó? Bár azzal aztán istenien el tudnék akadni Sóskúton. Na ebben nagyon hasonlóak.

Elakadt Kerax

A boldogító, füstöt okádó Szöcske

Klubozzon ön is márkahűtlenül!

  2007. október 04. - Csikós Zsolt Címkék: veterán busz szubkultúra terepjáró featúra katonai jármű

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Sokat olvasok mindenféle oldtimeres újságokat, néha írok is némelyikbe, feltétel nélkül habzsolom a téma minden apró morzsáját. De legyen az magyar, angol, olasz, vagy francia lap, mindegyiknél beleőszül az orrszőröm is, amikor hosszú cikkek jelennek meg különféle találkozókról. Ráadásul nem egy, hanem általában négy-öt.

 

Felületpazarlás, miért nem szerepel ott inkább még egy történelmi cikk, restaurálási riport, akár valami nyamvadt fotógaléria? A cikkíró szenved, mert minden találkozón ugyanaz történik, az ott szereplő autók bemutatására nincs elég hely, az olvasó meg unja. Alapvetően csak a rendezvény szervezője örül az ilyen cikkeknek, mert népszerűsíti az ügyét.

A Szöcske naplementében

Mégis felrúgom most az elveimet, egyszer már muszáj valakinek írnia teljesen szabványos, csinnadratta nélküli, tizenkettő-egy-tucat klubtalálkozóról is. A legunalmasabb fajta klubról, ami épp tíz éve létezik, nincs bejegyezve, nincs titkárválasztás, nincs klubkassza, nincs tagdíj, mostanában még a klubhellyel is egyfolytában gondok vannak.

Ide nem járnak Ferrarik, Aston Martinok, Jaguar és Porsche is csak egyszer-egyszer volt a százhúsz alkalom során. Kábé harminc-negyven ember mégis ünnepként éli meg minden hó utolsó péntekjét. Mercis haverkodik pözsóssal, prospektusgyűjtő buszrestaurátorral, tizenhat éves srác a régi vasas nyugdíjassal. Nézetek, felekezetek férnek meg egymással, már többször jött ki a választások előestéjére az időpont, mégse volt soha vita. A veteránklubozás valahogy kisimítja az ember idegeit. Mondjuk kell is ilyen a mesteremberek után.

A házigazda Szöcskéje

Szóval legutóbb Dunakeszin volt a chapter mítingje, szalonnázós, traubizós, rozsdaevős stílusban. A képek ott készültek. A legérdekesebb jármű a házigazda Szöcskéje volt. Ezt a NATO-csatlakozásunk előestéjén, egy katonai tenderkiírásra tervezték Magyarországon, a kilencvenes években, aztán az MN persze vett inkább jó olcsón G-Merciket.

A Szöcske elmenőben

A Szöcske hajtáslánca a VW Transporter Syncróból származik, két méterről le lehet ejteni mindennemű károsodás nélkül, száznegyvenet utazik, a terepszögei, emelkedőmászó-képessége, fordulóköre mind mondai. A Schwimmwagenen innen semmilyen terepjáró nem tud hozzá fogható dolgokat. A konstrukció tehát magyar, volt asszem három ilyen autó, emez véletlenül maradt meg, krosszautóként.

A Szöcske elölről

A fél klub a Szöcskén

Mostanában már áll vissza az eredeti állapota. Ismét VW-dízel van benne, igaz, még a turbó nincs rajta, de így is egész jól megy. A futómű rendben, fékek működnek, bár a csővázon még mindig sok a versenyzős időszakban ráaggatott lemezburkolat. Ha hiszik, ha nem, teljesen tiszta, forgalomképes, a zöld betűs tábla erdészeti rendszám. Autópályán, meg a mostanában elszaporodott „traktorral behajtani tilos” területekre nem mehet, máshová igen.

Most készült el, a kipufogó egyik dobját még gumipók tartotta (le is szakadt a végére). Felkapaszkodtunk rá vagy tízen, kihajtottunk a reptérre, száguldoztunk fel-alá, higgyék el, jobb volt az egész, mint Range Rover Sporttal nyomulni Dubajban.

A klub és a Volvo Sugga

Mrs. Csikós a Fiat 500-ban

Közben megjött a Volvo Sugga, amit néhány hete bemutattunk a Totalcarban, Horváth Lacát még a fotózás után elhívtam klubozni.

Teljesen zavaros motorsereg parkolt fel a kertben a dűlő tetejére, kint az utcán Volvo P1800, BMW E12 meg egy 635, egy vadiúj – tehát az új-új – Fiat 500 még olasz rendszámmal, meg vagy öt fekvőlámpás és három állólámpás Mercedes.

Aztán begurult a tatai szekció is, a Bözsivel.

A klub a buszon

Próbáltak mostanában végighajtani a péntek estébe hajló Dunakeszin egy világoskék, csillogóan újnak tűnő, de valójában negyvenéves farmotoros Ikarusszal? Remek móka, serkenti az agyműködést. A sofőr közben kapja az agyvérzést, mert a busz nem fér be a szűk utcákba, fűrészelni kell vele a sarkokon, tolatókamera pedig természetesen nincs rajta, ezért a hátul ülők ordítják, hány még a centi. Olyan is lett bent a hangulat, mint valami osztálykiránduláson, közvetlenül azután, hogy elfogytak a zugpiák.

A klub a buszon

Klubozzon ön is! Nem kellenek igazán márkatársak, nincs szükség azonos nézetekre, minél többféle a jármű, annál kisebb az esély a súrlódásra. Elég hozzá az öreg vasak szeretete, az már önmagában garantálja az élményt. Love and peace, hippikultúra magas fokon – nem kell hozzá más, csak két Zsiguli, egy Komár moped, meg valami öreg Rekord.

Öreg motorok a klubban

Előre a mágikus propulzió felé

Előzetes: Volvo V70 D5 + 12 másik Volvo összehasonlító tesztje

  2007. október 03. - Jermann Kálmán Címkék: előzetes volvo lol

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gondosan ápolt fertő
2007-12-06 16:40:00

Máshol rég lecsapolták, feltöltötték, mezőgazdaságilag hasznosították a hasonló lápvidékeket.

Halálhörgés, szidalom
2007-12-02 09:21:00

Mondhatunk mi bármit, tetszeleghetünk a tárgyszerűségben, ön, az olvasó úgyis azt gondol, amit akar. 5,5 liter

Új információk autóshonlap-ügyekben
2007-12-01 14:39:00

Minap jelent meg cikkem a Totalcaron az autós honlapokról . Sajnos sok márka kimaradt, de voltak olyanok, amik

Ludditák tobzódása
2007-10-16 18:06:00

A géprombolók annak idején az ipari fejlődést akarták gátolni. Féltették a munkájukat a gépi erőtől.

Megszakítjuk adásunkat, a Volvo világújdonságot vezetett be a környezetkímélet érdekében. Az új meghajtási rendszer végre elvonatkoztat a belsőégésű motor és a féltengelyes erőátvitel szent egységétől, de messze túlmutat a hibrid- és hidrogéncellás hajtáson is. Külön örvendezünk, hogy a találmány végre nem csak a később megvásárolható autókhoz, de visszamenőleg bármely más Volvóba is beszerelhető, legyen az szívó vagy turbó benzines, esetleg dízel. Nem számít, hogy elöl vagy hátul hajtott volt az átalakított jármű, ezzel végre leszámoltak a mindent megrontó hitvitával a két tábor között.

Három Volvo vízsugarak előtt

A vízsugárral hajtott új Volvók azon kívül, hogy rendkívüli sebességgel képesek előrespriccelni magukat, a kedvezőtlen klímaváltozás szárító hatását is kiküszöbölik. Nincs szükség a jövőben költséges öntözőcsatornákra, forgalmat lassító locsolóautókra: csak végiggördül méltóságteljesen egy Volvo a főúton vagy a városon, és éltető nedű jut a növényeknek, tiszta, pormentes levegő a lakóhelyeknek. Nem elhanyagolható szempont, hogy az eddigi kellemetlen motorbőgést lágy vízcsobogás váltja fel.

Azt vethetnék fel az ellendrukkerek, nincs akkora tank, amibe ennyi víz beleférne. Szerencsére a svéd mérnökök el tudtak vonatkoztatni más márkák mániákus mérnökeinek megfeneklett módszereitől. Így a vízsugárhajtású Volvók csak az 50 000 bar nyomásra sűrített hidrogént viszik magukkal, az oxigént a levegőből nyerik. Természetesen megoldott a bőséges hidrogénutánpótlás is: a motorgyárak mértéktelen energiaszükségletét megspórolva leállíthatók az észak-svéd fúziós erőművek, amelyek az egyatomos anyaggal működtek.

A felszabaduló motortérbe ezentúl elhelyezhetjük a saját járművel vontatott vízisífelszerelést, az eddigi ugaron nyílt veteményeskertünk szerszámait, esetleg a motorhangot hiányolók egy öt- vagy hathengeres mélynyomót.

Ízlesgessék az új kifejezést: vízfröccs. Milyen elavult már a gázfröccs.

Találós kérdés: mitől szenved a parkolóőr?

  2007. október 03. - Winkler Róbert Címkék: lol találós kérdés parkolás őrszpotting

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Parkolóőr autókkal

Nézze meg a képeket. A zöld Jazz a Fügéé, de nem az az érdekes, hanem a parkolóőr és a fehér céges furgon duettje. Ön szerint miért kerülgeti percekig?

Minket is érdekelni kezdett, úgyhogy figyeltük egy darabig, de mintha végül a fehér furgon győzött volna.

Parkolóőr autókkal

Nem állítjuk, hogy szándékosan csinálta, de ha igen, annak idején a bűvös kockát is biztos hamar kirakta, mert ehhez fejlett logikai képesség, térlátás és előre gondolkodás kell.

Megfejtés ma délután négykor.

Tehát akkor a megfejtési kísérlet (gratulálunk mindenkinek, aki hasonló vonalon járt):

Elméletünk szerint az volt a parkolóőr baja, hogy egyrészt a fehér furgon jegye lejárt, vagy nem is volt neki. Ugyanakkor le szerette volna fotózni úgy, hogy bizonyítani lehessen, ennek az autónak akkor nem volt érvényes parkolójegye. De a furgonos rafináltan (ösztönös zsenialitással?) szorosan a falra állt, így szemből nem kínálkozott olyan perspektíva, amiből lehetett volna egyszerre rendszámot és szélvédőt fényképezni.

Mindez csak elmélet, a parkolóőrt nem kérdeztük. De mi másért szerencsétlenkedett volna annyit a fehér furgon körül?

Kéne egy jó Brabus Unimog?

VII. Országos Unimog Találkozó

  2007. október 02. - Winkler Róbert Címkék: unimog featúra

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

A Hungaroring 8-as kapujánál nem találták a regisztrációmat. Nem is csoda, hiszen nem igazoltam vissza, hogy jövök. Akkor biztos a B-lista lesz, töprengett a hosztesszlány, de pár perc után gyanút fogtam a sapkáján, meg a sátron látható emblémák miatt: ő bizony valami pályaverseny, vagy mi beléptetését végezte. Az Unimog találkozó ugyanarra van, csak kicsit hátrébb. Micsoda boldogság elmenni a Gold Tribün mögött úgy, hogy tudom, nem kell órákig itt ülnöm, nézni a semmit és 200 decibellel hallgatva, hogy grrrr-grrrr-grrr.

Unimogok a találkozón

Tehát át kellett menni a tribün mögött, aztán a pálya mögé kanyarodni, és már rajta is kaphatjuk a rajongókat, amint egymást fényképezik Unimogokkal. Az Unimog egyik kedvenc járművem, imádom a történelmét, meg ahogy kinéz, hogy egyszerre traktor, hóeke, mozdony, katona és triálbajnok. Mind a történelem, mind a technikai érdekességek vonatkozásában szeretettel ajánlom részletes cikkeinket és tévés majomkodásainkat. Közepesen erős izgalmi állapotban értem hát oda, és bár első látásra nem volt nagy felhozatal, egy német Unimog találkozón nyilván százszor ekkora a tömeg, de volt egy rakás érdekesség, és persze mehettem egy óvatos kört egy óvatos, bár így is néha félelmetes pályán egy tűzoltó alapgéppel.

U1250:

U1250 Unimog

Egy másik U1250, 4700 üzemórával, 124 000 kilométerrel, eladó:

Eladó U1250 Unimog

És ilyen sok mindenre jó:

Eladó U1250 Unimog

Katonai Unimog a korai 60-as évekből:

Katonai Unimog a korai 60-as évekből

Számomra azért nevezetes, mert ezzel közlekedtem mélyvízben a műsorban, miközben a TV2 történetében egyedülálló módon Sodom volt az aláfestő zene. Jézusom, és Tom Astor, a német kamionos contry-sztár „Hallo, guten Morgen, Deutschland”-ja.

Az igazi hős akkor is az erdőtüzet oltó tűzoltóautó. A Marcali Tűzoltóság 110 milliós Unimogja oltott már erdőtüzet, de a jelek szerint a tűzoltók megtalálták az arany középutat a fényezés kímélése és a tűz eloltása összahangolásában:

A Marcali Tűzoltóság Unimogja

Három tartálya van, 2700 liter vizet visz magával, valamint 100 és 200 liter habot. A hab drága, de hatékony oltóeszköz, mert nem folyik le a felületről, mint a víz és elzárja az oxigént. Van benne egy rendszer, amivel öt tized százalékos bekeveréssel állíthat elő habot. Ugyanakkor, mivel ugye Unimog, elég gyorsan el tud szökdécselni a legközelebbi lajtoskocsiig vízért.

A Marcali Tűzoltóság Unimogja

A legszebb persze, hogy bár oltottak már vele erdőtüzet, olyan karcmentesen ragyog, hogy simán megvenném nullkilométeresnek. A tűzoltók persze most kicsit szégyenkeztek, mert Marcalitól idáig botrányosan poros lett – szerintük. Nem is merek belegondolni, mi folyhat Marcaliban, amikor a tűzoltók magukra maradnak a garázsban csajukkal, az Unimoggal.

Úgynevezett eszközhordozó Unimog:

Eszközhordozó Unimog

Alacsonyabb, de ugyanaz az összkerékhajtási rendszer, mint a terepjárónak, viszont tömeg függvényében más, háromjegyű neve van (U200-300-400). A terepjáró Unimogok ezresek (U3000-4000-5000).

Na igen ezért jöttem:

Az ős-Unimog

Bizony, ez az igazi ős-Unimog, tudják, Morgenthau-terv, világháború, általános traktor. A magyar Mercedes-forgalmazóé. Mint megtudtam, a haszonjármű-központban, az Albertfalvai úton lakik a pincében. Mesés bőregér, kicsit olyan, mint egy offroad Velorex, kicsit batmobile-os.

Az ős-Unimog

Szépen megfigyelhető a portáltengelyes rendszer:

Az ős-Unimog portáltengelyes rendszere

Hogy nem a kerékagyban folytatódik a féltengely:

Az ős-Unimog portáltengelyes rendszere

Hanem felette:

Az ős-Unimog portáltengelyes rendszere

Úristen, de nagyon kéne egy ős-Unimog! Itt a meghitt beltere:

Az ős-Unimog beltere

Szép tárgyak-sorozat következik. A balta:

Az ős-Unimog baltája

A háborúnak már vége volt, de azért raktak rá légvédelmi álcázó keresőlámpát:

Az ős-Unimog keresőlámpája

Dizájnelemnek is szép tud lenni egy vontatókötél. Forma és funkció, hát igen, itt kezdődne az ipari formatervezés:

Az ős-Unimog vontatókötele

Régivágású és persze modern síelők, zokogjatok: az ős-Unimogból a Rolba által épített hószóró:

Rolba Unimog-hószóró

Két motorja van, a platón egy Deutz motor forgatja a motollát, ami a megfelelően beállított irányba kúrja fel a havat. 1958, 1767 köbcenti, 30 LE, nem számítva a hátsó traktormotor.

Rolba Unimog-hószóró felirata

A Mercedes nagyon tudja, hogy a férfi valójában egy fejlődésben visszamaradt kretén. Ha nem számítanának az anyagiak, én is simán megvenném a krómos, sportüléses, fullos Brabus Unimog Black Editiont, ami nem jó konkrétan semmire, ráadásul az U500-as eszközhordozó változatra épül, de milyen mérhetetlenül menő!

Brabus Unimog Black Edition

És hol mutatták be 2005-ben? Hát természetesen Dubaiban.

Sínen járó Unimog is jött:

Sínen járó Unimog

Ez a változat sokkal olcsóbb, mint a tűzoltóautó, a BKV Combino-vontatói csak 57 millióba kerültek.

süti beállítások módosítása
Mobil