Mit vegyek a Micra helyett?

  2015. július 11. - Kereszturi Tamás Címkék: tom micra eurovan totacar flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mit vegyek a Micra helyett?
2015-07-11 17:25:58

Kicsi lett a Micra. Amikor vettem, ingázásra egyedülálló szülőként, egy-két gyerek szállítására

Október elején ne vegyél autót!
2011-11-24 13:50:00

Elfelejtettem. Már megint. Jellemző rám. Már épp belevágtam egy önkritikus siránkozás írásába, amikor

TC Drag: Legalább a MIG-nél gyorsabb voltam
2011-09-20 10:48:00

Mindenkinek megvolt a módszere, amivel (akár csalással is) felkészült a versenyre. Én a becsületes

Karácsonyi Hiéna: Hajrá Tibby, ne hagyd magad Tibi
2010-12-11 20:30:00

Tavaly nyár közepén sikerül összeszervezni a nagy fogyasztástesztet . Nem volt egyszerű. Öt kisfogyasztású

Kicsi lett a Micra.

Amikor vettem, ingázásra egyedülálló szülőként, egy-két gyerek szállítására ideális választás volt. 850 kilós testét szépen viszi az 1,3 literes benzinmotorja. Magyar papírokkal nem is kaptam volna ennyire jól felszerelt példányt, klímával, légzsákkal, elektromos ablakokkal, központizárral. Osztrák papírokkal vettem, majdnem benyelve az NKH 70 ezer forintos tévedését.

4859534_0508a62d7d34ccb80fa32b94a497232c_wm.jpg

De tavalyelőtt alaposan megváltozott az életem. Megtaláltam a nagy Őt, s összetettük, amink volt. Két hozott gyerek meg két hozott gyerek az négy, ami már sok, erre hamar rájöttünk. Hirtelen nagycsaládosok lettünk. Az elmúlt nyarat még végigszenvedtük a Micrával. Nyaralni két részletben mentünk: a fél banda és a csomagok a kocsival, a másik fele meg tömegközlekedéssel. Nem volt kényelmes. Ősszel el is kezdtem a használtautó-hirdetéseket böngészni.

Azt hinné az ember, hogy egy autós magazin szerkesztőségében könnyű a kocsiválasztás. Egy frászt. Ahány munkatárs, annyi tuti tipp, annyi saját kedvenc. A Totalcar sikeressége ebből a sokszínűségből is ered, ami most rendesen betett nekem.

fiat-multipla-680x510.jpg

Csiki kezdte: Fiat Multipla. Annyira csúnya, hogy már szép. Ha nem is értek egyet ezzel az állítással, de mindenképp tetszenek az egyedi megoldásai. A 3+3-as üléselosztást ki szerettem volna próbálni, bár már a keresés elején figyelmeztettek, hogy nincs sok csomagtér benne, ha teletömöm emberekkel. Be is ültünk egy lestrapált Fiatba. Ha el is tekintettünk a konkrét példány belterében lévő, törött műanyagok töméntelen mennyiségétől, akkor is nehéz volt elhinni, hogy kényelmesen lehet vezetni, ha elöl három felnőtt ül. Így inkább kerestünk tovább.

Közben rájöttünk, hogy a hosszabb nyaralásokra érdemes elvinni egy-egy, bébiszitternek kitűnő nagyszülőt, így inkább áttértünk a hétszemélyes típusok keresésére. Leendő autónk másik fő felhasználása a hétvégi repülőtéri járat. Katámmal mindketten ejtőernyőzünk, ezt pedig a magyarországi fura körülmények miatt főleg Kaposújlakon, a fővárostól 250 km-re tudjuk művelni. Ilyen távon már érdemes más sporttársakkal osztozni az utazási költségeken, így a hátsó üléseken felnőtt embereknek is el kell férniük. E szempontok szerint vetettem el az 5+2 személyes egyterűeket is, mint a Zafira vagy a Touran.

682qd8z.jpg

Rudi, a Transporterek híve, rögtön feldobott egy rövidítést: T4. Az mindenre elég, mondta. Bár én személykocsit kerestem, de nem akartam látatlanban kizárni semmit. Amikor az egymilliós árplafont beírtam, rögtön látszott, hogy ennyiért normálisat nem kapni. Elvetve.

Pista a japán autók iránti szimpátiámat meglegyezte egy Mazda MPV-vel, de a Becsületesnepper rögtön lelombozott: azok mind rohadnak. A Toyota Previák közül a régi, 2000 előttiekből csak a 2,4 literes benzinest láttam, de azok sokat fogyasztanak, az újak pedig még drágák nekem.

4317126_e24248f768897e4f93ffcff38ff219d3_o.jpg

A Kia Carnivalra a szerkesztőség egyöntetűen megborzongott. Ez a Kia még nem az a Kia! - felkiálltással.

A Chrysler Voyager volt az első, amelynél elbizonytalanodtam.  A szerelőm szerint nyugodtan vehető, a kollégák viszont nem ajánlották. Persze, egy szerelőnek könnyű, ő maga javítja. A tanácstalanságomban Prokee vásárlása segített. Ami nem tetszett neki az amerikaiasságban (tudom, tudom, ez osztrák gyártású), az nekem sem jött be.

6714768_9bf69ef7e6106f4b185cfb8ffe38306c_o.jpg

Renault Espace: én is olvasok Totalcart.

Maradt tehát a két másik autócsalád, tehát a több gyártó által forgalmazott koprodukciók, a német Volkswagen Sharan/Seat Alhambra/Ford Galaxy-hármas vagy a francia-olasz Eurovan családnéven jegyzett négyes. Ha a nemzetekkel szembeni előítéletből indultam volna ki, akkor egyértelműen a német precizitást választottam volna, de a saját igényem felülbírált mindent. A német trió legnagyobb hátránya a tolóajtó hiánya. Akinek vannak gyerekei, tudja, nem lehet bízni bennük, hogy a nagy sietségben rá ne csapják az ajtajukat a szomszédos autóra, főleg ha hátulról másznak kifelé.

2604852_9944fdbe604ba885ff796517b19f0a77_o.jpg

Az Eurovan első szériájából (Evasion/806/Ulysse/Zeta) könnyen találhatunk jobb példányokat. Az első kereséseknél még Tibby is próbált rábeszélni a saját választására. Mindenképp benzinest ajánlott, de az én autópályázós közlekedésemhez a dízel áll közelebb. A korai darabok TD-jeivel nincs sok gond – mondták –, a közös nyomócsöveseknél már mélyen nyúlhatok a zsebembe, ha gond lenne az injektorokkal vagy akár a kettős tömegű lendkerékkel.  

5147384_ad66b12b0325ee896fe44c5f9e529dd5_o.jpgNézegettem én szépen az Eurovan 1-es példányokat, de az igazság az, hogy nekem a kettes kellett. Az egyessel szemben nem tudok észérveket sorolni. Kívülről semmi baj a kinézetével, kocka, nagy, praktikus, amilyennek egy egyterűnek lennie kell. De belülről már nem tetszett. A műszerfal nagyon 90-es évekbeli. Konzervatív műszeregység, s egy ronda klímapanel, akár a manuálist, akár a digitálist nézem. Pedig ez olcsóbb, fenntarthatóbb lett volna, de nem. Míg a kollégák egy-egy szebb, megkímélt példány hirdetését küldözgették, addig én C8-asokat, 807-eseket, Ulysse II-eseket vagy Phedrákat nézegettem.

5147300_3abda2ceda84ce24b1a343c70022b4e6_o.jpg

Az Eurovan 2-es család már jóval modernebb, személyautósabb az elődjénél. Jóval gyakoribbak a jobban felszerelt egyedek, akár 11 légzsák, ESP, ABS, kétzónás klíma, elektromos ablakok. Mind a négy márkát néztem, nem érdekelt, hogy milyen embléma van az elejükön, az úgysem számít. A külsejükben nincs sok különbség, talán a Lancia és a C8 elegánsabb, a Peugeot vagy a Fiat polgáribb. A Lanciánál figyelmeztetett csak a Pista, hogy ahhoz kevesebb és drágább a bontott karosszériaelem, mert nem forgalmazták Magyarországon.

eurovan-mit-qualitaetsproblem-729x486-28a27ddeb20291e6.jpg

Az egész projektre 1,2–1,3 millót szántam, ami eléggé korlátozta a számításba vehető kocsik számát, pláne, hogy mindenképpen tartalékolni akartam az első szervizre, mert ilyen idős kocsinál azt nem lehet megúszni pár százezer alatt. Egy magyar papírosért 900 ezer forintot fizettem volna, egy külföldiért 600-700-at. Ehhez képest magyarokat 800 alatt nem találtam, így abban a körben nem sokat nézelődtem tovább. Külföldiekből bővebb volt a merítés, az osztrákok vagy németek által levetett példányból volt a legtöbb.

Az első - világoskék és osztrák - C8-as megnézésére a Bandit tudtam rávenni. A karosszériája viszonylag rendben volt, a motor is szépen járt, bár indításkor jött belőle enyhe füst. Nem láttunk rajta nagyobb sérülési nyomot, de a belseje már gyanúra adott okot. Az anyósülés légzsákja eldurranva, a jobb oldali B oszlop burkolata mozgott, klímapanelja széttörve. Mi történhetett ezzel? Inkább otthagytuk.

citroen-c8_exclusive_2003_1024x768_wallpaper_28.jpg

Csikivel egy közeli óbudai telepre mentünk egy Peugeot 807-est megnézni. Gazdag felszereltség, három tetőablakos kivitel. Kicsit szemerkélt épp az eső, ami nagy segítségünkre lett a döntésben: érezhetően nedves volt az ívben lelógó tetőkárpit. Tudtam, nem új autót keresek, de még reménykedtem, hogy találok jobb állapotút is. Akadt egy budakalászi kocsi is, ez is osztrák. Rozsdás küszöbök, vegyes és használt ülségarnitúra, hiányzó burkolatok, bár tény, hogy az autó szépen ment. Meg lehetett volna menteni, de nyolcszázezerről indultunk, s a nepper éreztette velünk - alkura ne nagyon számítsunk, mert azonnal lesz rá vevő. Továbbálltunk.

Télre leálltunk az új autó projekttel, lakást kellett keresnünk, a kettő nem ment együtt. Messze volt még a nyár. Tavasszal, a nyaralások tervezésénél újból felvetődött, a Micrával együtt sehova nem mehetünk. Újult erővel kezdtem a keresésnek. Az új szezonban Sipos úr volt a segítségem.

p807-hirdetes.jpg

Újpalotán megnéztünk egy jól felszerelt, pezsgőszínű P807-est, amelynek kicsit rohadt a küszöbje, de egyben volt. A próbát és az alkudozást megnehezítette, hogy siófoki volt a tulaj, így mindent telefonon kellett intézni a budapesti kereskedő segítségével, aki bizományban vette át a kocsit. Ha már benne voltunk a lendületben, akkor a kétszáz méterre lévő kereskedésben álló, két, magyar papíros Phedrát is megnéztünk aznap. Ahhoz képest, hogy egymillió felett hirdették őket, az állapotuk nem igazolta az árukat. Cigiszag, gányolt karosszériajavítások, s persze ezekből is hiányzott a két hátsó ülés.

A szerkesztőség felé még benéztünk egy angyalföldi telepre is, ahol két Ulysse állt, de ezeken is látszott a nepperigyekezet, amellyel eladhatóbbá akarták tenni a kocsikat. Szilikon minden műanyagon, megködölt lemezek. Ki is takarították a kocsikat, ha nem is ügyesen. A szőr és szag elárulta, amit a karmolásnyomokból amúgy is sejtettünk: ezek kutyahordozó autók voltak. Ez még nem lett volna baj, de ezeket is 1,2-1,3 millióra tartották, s ezen a szinten már nem lett volna mozgásterem a kocsik rendbetételére.

Visszaérve megegyeztünk benne, hogy még az újpalotai pezsgőszínű Peugeot volt a legszimpatikusabb. Igaz, mindkét küszöb rohadt, az aksi lemerülve, a klíma nem hűtött, de a motor szépen járt, nem füstölt, s nem akarták kifényezni eladásra, ez önmagát mutatta. Persze ott szintén hiányzott két ülés (a nepperek mindig azzal kezdik, hogy ezeket kiveszik és felteszik külön a hirdetési oldalakra, emiatt olyan vegyes minden itthoni Eurovan 2 utastere), de a javításokkal együtt még így is megérné a 700 ezres árát, főleg, ha engednének belőle. Jövő héten megnézzük újra.



A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr137615562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thisisnotsound 2015.07.11. 18:15:40

Van Scénicből is 7 személyes.
Az 1.9-es motor teljesen vállalható. Hajtókar csapágyat érdemes cserélni ha még nem volt (35 ezer), egy füst alatt az olajteknőt is ki lehet takarítani.
Én is szkeptikus voltam, de 50 ezer km-t már bizonyított. Van benzines Hondám, volt 1.9 pd Octaviám, szóval nem volt alacsony az elvárás, de meglepően jól teljesített. Csak azért adtam el, mert kellett a 7 személyes kivitel. Újra Scénicet vettem, 2.0 dCi-t, de ez a Te keretedbe nem fog beleférni.

otthonka 2015.07.11. 18:18:22

Kéne is, jó is, az ára is jó, tehát jövő héten majd még megnézem...
Amikor nálam autót néz valaki, ilyenkor mindig abban reménykedek hogy mire visszajön eladom másnak.

Tomi1973Wien 2015.07.11. 18:18:46

na, ha vki ilyet keres es olvassa cikket, akkor most rohan, es megveszi eloled :LOL:

Teshow 2015.07.11. 18:39:42

Toyota Previa? Avensis Verso?

GrG 2015.07.11. 19:05:57

@thisisnotsound: a Scenic jóval kisebb. A Grand scenic 30 centivel rövidebb mint a eurovan 2.

Storm Region 2015.07.11. 19:07:57

Miért nem Logan mcv? Olcsó, nagy, kényelmes. Vagy Lodgy. Csak valahogy sose ajánlja a becsületes nepper se. Inkább a lelakott, 10 éves németeket, x ezer kilométerrel.

Elmés téveszmés 2015.07.11. 19:21:42

Bár 7 személlyel már nem opció,de a multipla kiskirály a maga kategóriájába.Simán el lehet vele elöl 3-an férni,a középső ülés kicsit hátrébb van tolva,így nem egyvonalban vannak az elöl ülők vállai..Én is pár hónapja vettem egy 1-es multit.Potom pénzért lett behozva a napfényes itáliából..egyszerű a szerelhetősége,a bravo/brava alap miatt meg még az alkatrészek egy része is bontottal fillérekből meg van...
Csúnya?Relatív.Az igazi szépség a belső értékből adódik..aki meg másoknak akar megfelelni,az élje le úgy az életét.
Bár bravo-m is van,és nem volt opció a multi,végül mégis meggyőzött.
Beleülni,és megszeretni egy pillanat műve..:)

korzo 2015.07.11. 19:26:28

Jó az az Eurovan II, csak türelem kell kifogni egy jót (meg vastagabb pénztárca).
Previából sajnos csak hullát vesz milla környékén - tudom, sokáig kerestem amit megvettem anno, és mint később kiderült az is hulla volt -, pedig az a legjobb ebben a kategóriában.
Az MPV meg pont annyival kisebb ezeknél, hogy ne legyen kényelmes (pl. én abban nem férek be a harmadik sorba)

Mondjuk ennyi pénzből én megvenném a kapható legjobb/legszebb Eurovan 1-t, mert a többinek csak az alját karcolászod. De még inkább megbarátkoznék a GrandVoyagerrel, mert abban van csomagtartó is három üléssor mellett is, míg a többiben ez csak jelképes (kivéve a Previa, de az drágább, pláne egy 2004 utáni, amiben már középen-középen is hárompontos öv van)

korzo 2015.07.11. 19:27:52

@Elmés téveszmés: A Multiplára tőlem is megy egy szavazat, a Zasszonynak az van és imádjuk.

Cobra. 2015.07.11. 19:38:42

Mondjuk az MCV is 1.2-ről indul, igazt arra valószínűleg nem kell mindjárt 100 ezreket költeni. Previa 2002-es dízel 1.4-től indul. Ha van biztos munkahelyed, akkor szerintem bevállalható egy kis hitellel (pl 500k 3 évre) és akkor marad pénz a karbantartásra. Bár én inkább Voyagert vennék gázszettel.

orángutánfutó 2015.07.11. 19:53:31

nemrég én is kacérkodtam a gondolattal, hogy veszek egy eurovan2-t. megnéztem az összes hirdetést itthon és a mobile.de-n, feltűnt mennyi motorhibás vagy motorcsere utáni darabot hirdetnek, és hogy nincs semmi áruk kinn. azután elmentem megnézni itthon párat, azonnal használható állapotban egy sem volt, csak csupa lerúgott szar. nem sorolom milyen hibák, de a legkülönbféle, ppedig az árat 1.3M-ra lőttem be + az itthoni forgalombahelyezés. ha nem lenne ennyire ronda az EV1 belseje százszor inkább azt vennék ma is.

thisisnotsound 2015.07.11. 20:01:38

@GrG:
Könnyebb is 200 kilóval. És a 6.-7. ülés eltűnik a sík padlóban ha nem kell.
Az a kérdés sokat megy-e az autó 1-5 utassal. Ha igen, és 7 személy csak ritkán ül bele akkor jobb választás.
A beltér variálhatóságában pedig verhetetlen.

qmatch 2015.07.11. 20:26:41

ha nincs elég zsozsója , még lehet egy pözsója.....
nem csak francia , még rohad is ...??.......

min 2015.07.11. 20:30:58

@Elmés téveszmés: Igen a multiplában elférnek hatan kényelmesen csak legyen egy másik autó ami viszi a csomagjaikat.

kizartdologmertnemtudom 2015.07.11. 20:31:23

Multiplát tessen keresni rendeset, zseniális, megbízható és fillér minden. Diesel vagy CNG.

Ha végleg nincs multipla akkor:

eurovan 1 , első gen 90 lovas HDI.
Kinyírhatatlan, motor nincs kettőstömeg, még kisnyomás az a nagy nyomás, ha elis romlik az új sem drága, bontott meg minden bokorba van. Kisteher alapok miatt bika masszív kaszni. Ronda de zseniális.

T4 és mk1 galasi/sharan/alblabla jók, de menthetetlenül pudva romok és nincs kivétel, facelift utáni fiatalok PD blokkosok és a benzinesek pedig fillért sem érnek.

Voyager: benzines temet, nemcsak benzint az automata váltót is. Kanyarban életveszélyesen billeg. VM motori diesel pedig rengeteget eszik, nemcsak gázolajat, de évi 2-3 hengerfejtömítést is.

Eurovan 2-től én óckodnék, jók, nem kicsit. De ebben az ársávban csak romok vannak, és azok már

DeezL 2015.07.11. 20:54:28

Multipla ronda,de JTD-ben agyonüthetetlen igénytelen autó!, a T4 király,sor 5 TDI motorja megbízható,meg úgy az egész Tranyó jó volt! Galaxy Sharan,ALhambra jó döntés,egyszerű,szerelhető fajta.. az Ulyesee,Zeta,Phedra,806-806, evasion C8at, el kell felejteni,főleg a 2.2 HDI-t....
Nekm volt VM TD-m több is,érteni kell hozzá ennyi, jó motor...

Gácsfalvi Róbert 2015.07.11. 20:55:15

@thisisnotsound: ilyen mocskot ne , franciát , olaszt soha. Német, japán és kész.

korzo 2015.07.11. 20:57:10

@min: Tömören: egy f@szt.
A Multiplában semennyivel nincs kisebb csomagtartó (sőt) mint egy kinyitott harmadik sorú Eurovan-ban vagy Sharanban vagy stb.
Mi voltunk úgy öt személlyel (három gyereküléssel), hogy a hátsó középső ülést kivettük, és úgy simán befért az utazóágytól kezdve az iker babakocsin át 5 szabványbőrönd meg az apróságok.

Vigyázz becsapós, mert qrva széles, szélesebb mint a Previám volt...

DeezL 2015.07.11. 20:57:22

@kizartdologmertnemtudom: volt pl 164es alfám 2.5 TD Vm ,1 évig használtam elég sokat mentem vele, soha semmi bajom nem volt vele, fogaskerekes meghajtású vezérlés stb.. király volt! meg volt egy Voyagerem is ,az is még fogaskerekes volt,mert van láncos 2.5 Vm is, az is jó volt!

DeezL 2015.07.11. 20:58:56

@Gácsfalvi Róbert: ilyenből tuti nem kell olasz vagy francia, de másban nem feltétlenül szarabbak mint a német,japán társaik

ps3peter 2015.07.11. 21:11:45

Ismerösnek nézegettem ilyen kaliberü autókat, de rájöttünk, hogy pont ebben az ársávban szinte csak szemét van. Végül lett 3600 euróért egy Grandis szervizkönyvvel, valós 175 ezer km-rel, örökéletü VW dízellel. A fentiekhez képest luxusürhajó minden tekintetben... Igaz, azt nem tudom mennyi egy ilyet honosítani, neki itt Németországban kellett.

Elmés téveszmés 2015.07.11. 21:12:58

@min: Ha 60centis bőrönd hosszában bőven befér,akkor miről beszélünk?:)
A hátsó ülések több pozícióban rakhatóak előre-hátra,és mivel bőven van lábtér így is(mi 180centi felett vagyunk,és kényelmes)még mélyebbre bővíthető a csomitér.Marha széles,magasan lehet pakolni..akinek ennél több hely kell,az már nem nyaralni megy,hanem ideiglenesen elköltözik..
Múltkor hoztam haza egy bicót.Az egyik ülést oldalára borítottam,és beraktam a bicót állítva,a kerekén,s így hoztam el.

DeezL 2015.07.11. 21:13:05

@orángutánfutó: ez nem véletlen... ipari hulladék úgy is mondhatnám.... de pl a Citroen C5 IIIas egy egész korrekt autó,nem 1.6 HDI-ben mondom,de a 2.0 HDIvel fasza,és ez már nem az a BX,XM,Xantia féle hidraulikus rendszer már jó régóta!

Gazsi bácsi lótetű 2015.07.11. 21:28:50

Az EV2 egy remek autó. Persze ezeket azok veszik, akik kényelemben akarnak sok sok km-t megtenni. Ezért aztán igen sokat futott példányokat lehet kapni belőlük nyugaton. Így aztán a nepperek rácsaptak a témára, visszatekertek, szilikonoztak, és a tulajok örültek a 130.000-et futott autójuknak. Amibe volt félmillió km. Nagyon nehéz jót kifogni. Azért én végigolvasnám a megfelelő topicot, sokat lehet tanulni belőle. Aztán a kinézett példányt elvinném a megfelelő mesterhez egy átnézésre vásárlás előtt. Értem én, hogy a totalcaros fiúk rohadt spílernek érzik magukat, de egy specialista, aki ehhez a típushoz ért, aranyat ér...

Fattyú 2015.07.11. 21:32:29

MPV valóban rohad, de szvsz megéri kilakatoltatni. Megy, jól fogyaszt, én 180 centivel és 115 kg-vel elvagyok leghátul is. Legnagyobb hibája: középső sor középső ülése csak kétpontos övvel van szerelve.

Józsi bá\' 2015.07.11. 21:48:01

Tudom, régebbi, de ismerősi körben van, havernak nagyon bevált, és ha tetszenek a kockaformák, akkor szintén csak ajánlani tudom a Mitsubishi L300-at. A kis tengelytáv miatt még városban is elég fordulékony, ha szempont, létezik összkerekes is, és 7 személy mellé még a csomagoknak is bőséggel marad hely.

Scaleo 2015.07.11. 21:49:32

@Storm Region: Érdekes, hogy nem merült fel. Tény, az első Logan-széria meglehetősen fapados volt, de ha ekkora büdzséből nem túl lelakott hétszemélyes kell, én minimum elgondolkodnék a dolgon. 7-8 évesek vannak már ezért a pénzért.

orángutánfutó 2015.07.11. 21:51:46

az EV2-k újkori ára 10 millió forint volt akkoriban. tíz-tizenkét év alatt majdnem a tizede esett. nem lehet véletlen...

AndrejTheHunter · http://lancia-forum.hu 2015.07.11. 22:02:14

@ps3peter: Tavaly én is már majdnem beleugrottam egy Multipla-ba és egy EV2 Ulyssébe is. Végül én is Grandist vettem és azóta sem bántam meg - igaz pár százezret nekem is hozzá kellett raknom az eredetileg szánt 1-1.2m körüli összeghez.

vasgyuszi 2015.07.11. 22:11:09

@Gazsi bácsi lótetű: "Az EV2 egy remek autó. Persze ezeket azok veszik, akik kényelemben akarnak sok sok km-t megtenni."

2010-es C8-ast hajtok, de szerintem városban iszonyat a futómuve. Autópályán oké, de városban ramaty. Az új C4 GrandPicasso egy álom ehhez képest. A konkrét bajom, hogy kis úthibákat nem nyeli el. Szerintem hülyén van hangolva, vagy nem megfeleloek a futómualkatrészek a 2 tonnához. Persze, tudok vele fürgén menni, gyorsan kanyarodni, nem borul, satöbbi, de szerintem nem az igazi. Mondjuk az eredeti nyárigumik olyan 35e km után rázósra koptak, pedig még profilmélység lenne rajta, de a szélei lekoptak és érezheto a kormányon, hogy nem oké.
A lényeg, hogy én meg vagyok elégedve a kocsival en bloc, de a rugózás nem az erossége. Ja, és az ülések... egy nagy kalap... sz_r. A vezetoülés rommá esett alattam (130-150kg), de a hátsó ülések, meg kissé alacsonyan vannak. Jó, ne legyek telhetetlen ;)

Csalfa Romeo 2015.07.11. 22:43:54

Ilyen helyzetben én mindig egy pofon egyszerű szabályt veszek elő: végigpörgetem az autómárkákat a fejemben, és megnézem, van-e (jelen esetben) egyterűjük. Pont az eheti égéstérben hozták fel a Hyundai Trajetet, hogy az jó-e, a Becs.nepper pedig bőszen bólogatott, hogy nagyon jó, nagyon jó. Ott van a Daewoo Tacuma is, tudom, a külseje miatt az ki van zárva. Vagy a Mitsu Grandis, brutál jó forma, VW-féle dízellel. Esetleg a Honda Stream, ha akad, vagy Nissan Serena. De amúgy egy elgázosított Dodge Caravan/Voyager is játszhatna, japán eredetű motor van azokban is. A VM-Motori féle dízelt nyilván kerülni kell.

A Carnivallal meg mi a probléma? Műszakilag nem volt a régi Kiákkal sem baj. Van itt azért lehetőség bőven.

pajaci 2015.07.11. 22:50:13

Főnökömnek volt 806-osa, null kilométeresen vette. Fél éven keresztül átlag heti egyszer kísértem a szervízbe, a 30 éves audimmal. Azután gyorsan eladta...

Egy Srác 2015.07.11. 22:59:16

@Fattyú: "Legnagyobb hibája: középső sor középső ülése csak kétpontos övvel van szerelve."

Azaz: ebben nem a jobb első az anyósülés... :)))

luki7 2015.07.11. 23:19:12

Én MPV-t vennék, és kilakatoltatnám (persze hogy ha "csak" a két sárvédő ív rohad). Helykínálatban és megbízhatóságban talán a legjobb ebben a kategóriában.

Cobra. 2015.07.11. 23:35:00

@agobela: ebben se marad csomagtartó, ha bent a 3. üléssor.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2015.07.11. 23:39:53

Az Espace sem dráma, csak nem a 2.2 cdi-vel kell venni.
Egyébként ebből a büdzséből csak a szar és a szarabb közül lehet válogatni, ha az író úr olyan finnyás, hogy nem jó neki az első generációs Eurovan.

Merénylő 2015.07.11. 23:40:02

@agobela: Ez azért kicsit túl szaladt a 1.2-1.3 millión

Csalfa Romeo 2015.07.11. 23:42:52

További ötleteim:
Opel Sintra/Chevrolet Venture
Pontiac Trans Sport(egy kis extravaganza, műanyag kasztnival)
Merci Viano/Vaneo(a Merci "szar" korszakából való, spanyol gyártású)
legelső Kia Carens
Toyota Avensis Verso
Nissan Almera Tino(lehet, hogy ez kicsi)
1,5 M körül már Ssangyong Rodiusok is vannak(lehet a népeket riogatni vele, amúgy jó kocsi)

Azon gondolkodtam még, hogy pár év múlva már ilyenből lesz BMW-logós is...még mindig nem tudtam ezzel megbarátkozni.

hdnctrl 2015.07.12. 02:54:07

Mivel mindketten ejtőernyőztök, tartsátok meg a micrát. Bocs, halt meg közeli ernyős ismerősöm, ezzel inkább azt akarnám sugallni, hogy nézzetek más hobbi után 4 gyerekkel. Mondjuk én is leszarnám, ha valaki ismeretlen adna életvezetési tanácsokat, de hát ugye ez egy blog.
Amúgy voyagert vennék.

DeezL 2015.07.12. 06:13:12

@Csalfa Romeo: és a Vm motori dieselt miért is kell kerülni?volt már? szerelted is? és a Grandis miért is jó az olajszivattyú problémás,már fos PD elemes stb..2.0 PD TDI-vel....? tök meglepő nem ,hogy csak 4 évig gyártott a konszern a 2.0 PD-t,míg az 1.9est 11-12évig.. a Mercedes Vaneo/A osztály az megint az a fasza autó amikor a műveletek 80%ában ki kell venni a motort ha akarunk rajta valamit csinálni,+ ez az idióta elektromos szervó ami olajos is, az vicc...

en.wikipedia.org/wiki/List_of_VM_Motori_engines itt egy lista a "szar" VMről

pobeda 2015.07.12. 06:22:50

Égéstér: Hyundai Trajet?

nyelv-ész 2015.07.12. 06:43:10

Én egy Toyota Hiace kisbuszt vennék, a 9 személyest. Mentősöket meg lehet kérdezni, mit bírnak.

mex900 2015.07.12. 07:05:43

1 éve ugyanebben a dilemmában voltam..A Multipla kicsi, Mazdák rohadnak és a dizel motor problémás, az Espace-ben csak 2000-es dizelt vagy az 1.9 dci-t szabad megvenni az meg ennyiert nincs,a Sharanon nincs tolóajtó, ronda és ennyiért csak leharcolt példányok vannak. Én kintről hoztam, tréllerrel leszállítva ugyanennyiért.Végül én is egy 2.2-es ulysset választottam Igaz az enyém 2005-ös, full extra és szervízkönyves 190000 km-el. Nem csalódtam benne, nagyon kénylemes(196 cm, 5 személynek). 7 személlyel már kell a tetőbox, mert kevés a hely hátul a csomagoknak. Fogyasztás 9 liter. A tiedről viszont a nepper már leszedte a gyári tetősint, illetve azért a kilométer is gyanus.Ha nincs benne hátsó csomagtérroló, akkor valószinüleg tényleg kiszedte az eladó a két ülést. A műszakihoz kell a 7 ülés, ha hét személyre akarod levizsgáztatni.Az ülés darabja 40000 Ft(angliából 15000 Ft)Haverjaim nyárom el szokták kérni (530D, Phaeton,Volvo s70 stb.) és eddig mindenki azt mondta, hogy pozitívan csalódtak benne, mert nagyon jó autó. Szerintem ennyi pénzért nem rossz választás, de ki kell fogni, mert egy leharcolt példány csalódást fog okozni.

andzsin 2015.07.12. 07:37:48

2002-es Corolla Versoval járok. Hibalista: 0. Rohadás: 0.

GrG 2015.07.12. 07:38:03

@thisisnotsound: fent írja hogy Kaposvárra akár felnőtteket elvinni. 4 évig volt Grand Scenicem és én kevés embert utálok annyira, hogy ezt tegyem vele. Gyereknek oké hátul de nem felnőttnek.

ZYLO 2015.07.12. 08:01:24

Azt hittem, lesz happy end a cikk végén. Ha a tulaj is olvas Totalcart, most biztosan nem fog engedni az árból.

Direkt rákerestem, annyival szebb-e az EV2 műszerfala, hogy emiatt zárod ki az első szériát. Háááááááát... Modernebb hatást kelt, de cseppet sem szebb vagy harmónikusabb. Sőt. Nem jutna eszembe emiatt választani egy autót. Reménytelenül maradi vagyok.

youngtimerfanatic 2015.07.12. 08:02:00

VW T 3 1,6 TD.Rá egy intercooler,azzal 80 LE.Minden utcasarkon fillérekért van hozzá minden.Kell venni egyet,szétszedni,saját részre komplett megcsinálni.Aztán örök élet +1 nap és van egy ritkaságod,aminek folyamatosan emelkedik az ára.Magyarországra minek ennél jobb?Ha nem érdekel hogy mit szól hozzá a szomszéd.

csongiaparaszt 2015.07.12. 08:03:01

Multipla, vagy Honda FR-V 6 személyre.
7-re pedig a Sharan-család, tolóajtaja ugyan nincs, de nem lehet egy napon emlegetni az Eurovannal. Vagy, ha nagyon ragaszkodik a tologatós ajtóhoz, akkor dízel Grand Voyi, kézi váltóval. Régóta van a családban, panasz nélkül muzsikál és már elment a Holdig.

Teshow 2015.07.12. 08:27:56

@andzsin: Nekem is Corolla Verso van, 1.8 VVT, 2005-ös, 300eKm.
Hibalista: 0, rohadás: 0. A kopó alkatrészekkel is meglepően kíméletes, láncos vezérlés örök élet +1 nap.

Sajnos viszont tényleg nem igazi 7 személyes, a hátsó két ülés rendszeresen, pláne felnőttnek használhatatlan, mondjuk a gyerekeim nagykamaszként rohadtul élvezték, de csak az egyik fért el benne, keresztben felrakott lábakkal.
Olyankor csomagtartó effektív zéró, tetőbox segíthet, de azzal a fogyasztás erősen megugrik.

Amúgy a nagycsaládos narátaim (4-6 gyerek) mind "ablakos" furgonnal járnak. Rövid Transit, Renault Master, Toyota Hiace és társaik. Ha a 7 felnőtt + csomag valós és rendszeres elvárás, akkor Micra meghagy napi szaladgálósnak, és mellé egy ilyen .... szerintem.
A Hiace amúgy tényleg szinte megölhetetlen, és még éppen nagyjából személyautós.

Teshow 2015.07.12. 08:31:55

Elfelejtettem hozzátenni, hogy amikor a leghátsó sorban ül valaki, mindig van bennem egy kis rossz érzés, ezért:
www.youtube.com/watch?v=a4nMXcB7ffI

stig70 2015.07.12. 08:51:02

Én 1 éve vettem egy Renault espace-t 2.2dci szervízkönyves kinti papírost 140ezer km-rel 700ezer-ért. Sokan szidják de nekem bevált csak a bal első ablakemelővel volt probléma.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.07.12. 08:51:33

@otthonka: Elmondom, ez miért butaság. Ha autót nézel (magadnak, használatra, nem mint kereskedő), csak akkor veszed meg a legelső látott példányt, ha messziről, óriási neon betűkkel ordít róla, hogy ennél jobb autó nincs a piacon. Minden más esetben körülnézel, mert lehet még egy hasonlóan jó, csak olcsóbb, esetleg az összes ülésével, szebb állapotban, akármi. Valamint minden egyes megtekintett darab után újabb tudással vérteződsz fel, mire érdemes figyelned, milyen különbségek lehetnek az egyes típusok, felszereltségek között. Ha több autóban ülsz és próbálsz, megtudod, nagyjából milyennek kell lennie a váltónak, kormánynak, motornak. Az alapos vevő nem átok, egy elnézett, észre nem vett hiba neki százezrekbe fájhat.

bopat 2015.07.12. 08:59:33

Csak egy tipp.
Nissan Pathfinder. 7 üléses
Árban nem tudom mennyi, de mindenképpen sokkal jobb választás az osszes itt felsorolt opcional.

M.Árpika 2015.07.12. 09:04:15

a Multiplát nézegetés után ki kell próbálni. Azután már nem is gondolkodsz a többin. Ehhez képest mind nyeklik -nyaklik. Kiváló autó ,kíváló konstrukció. Zseniális és egyedi. A saját kategóriájában nem szabad máson gondolkozni.Arról nem beszélve,hogy a gyerekek imádják,maximum mindig vitatkoznak,hogy mikor ki üljön elől középre.

Yaesu 2015.07.12. 09:14:27

+1 az EV2-nek, volt Phedra-m, V6 benzines, automata, kivitt a világból, nagyon szerettem, 250 ezer kilométer alatt nem volt semmi baja. Aztán egy Hondás hülyegyerek elnézett egy jobbkezest, GTK lett belőle. Ja, és karcolás nélkül szálltam ki belőle.

internal_combustion 2015.07.12. 09:35:57

Az a baj ezekkel az Eurovan 2-kel, hogy baromi jó autók. Kényelmes, nagy, jól is néz ki, kívül-belül. De pont olyan árban és korban vannak, hogy nem merném megvenni egyiket sem. Ezekben tényleg van vagy 500.000km alsó hangon és minden nagy szopást az fog beszopni aki ezeket most veszi meg. És még pont olyan jól tudnak kinézni kívül-belül, hogy a tulaj hajlamos lesz arra, hogy nekiálljon mindent jó drágán megcsináltatni rajta, mert zavarni fogja az is, hogy mittudomén nem működik a jobb oldali visszapillantótükör behjatás. A motorok problémáiról már ne is beszéljünk. Így pár év alatt simán bele mehet a kocsiba még fél- egymillió forint, amikoris majd ráún a tulaj és amikor a szerelő megsúgja neki, hogy nemsokára kellene majd egy kettőstömegűt cserélni, akkor eladja majd hirtelen ár alatt, mert elege van belőle.
Én inkább vennék egy 2 literes benzines Eurovan 1-et 500ért, elgázosítanám, még egy 100-200ból rendberakatnám és használnám boldogan. Szerintem a beltére sem olyan gyászos. Legalábbis megszokható. Aztán 5 év után még mindig el lehet majd adni kb 300ért. Ha jól karban volt tartva, akkor akár többért is.

Mercel 2015.07.12. 10:57:25

@Storm Region:

Becsületesnepper valószínűleg azért nem ajánlja a Dacia családot, mert tudja, hogy azok a dízelmotorok szarok, a belterük pedig igénytelenebb mint egy 20 éves Eurovan 1.
Most arról már nem beszélek, hogy a múltkor ültem egy Dusterben ami pedig újabb és feljebb pozicionáltabb aztán ledöbbentem rajta, hogy mennyire papírból vannak az ajtók. Na nálam ez a benyomás véget is vetett a gonolatnak.
Nemár, hogy egy 1 éve gyártott autó a régi Swiftnél is alufóliább legyen...

Mercel 2015.07.12. 11:03:39

@otthonka:

Pontosan az a nepper vagy akitől a büdös életben nem vennék autót. Meg mást sem.
Ha nem vagy képes a vevő fejével gondolkodni akkor nem vagy jó kereskedő. Ez esetben mindegy is mit árulsz.

nagyo78 2015.07.12. 11:31:28

Grand Voyager. Rövid változatom volt, a család konkrétan imádta. Nagy V6 + LPG, dieselt nem szabad venni! Hangulatosabb sokkal egy Eurovan-nél, plusz ott a V6 :) A Grand verzió csomagtere pedig tényleg sokkal nagyobb 7 üléses kialakításban mint kb. bármi.

LPTP3 2015.07.12. 11:43:14

@Gazsi bácsi lótetű: Mi tavaly léptük meg az EV1-ről EV2-re a frissítést. 800 ezerért adtuk el a hibátlan régit és cseréltük egy szintén 7 üléses, digitklímás, 2 literes diesel, de 3 évvel fiatalabb (most 11 éves), 200 ezres váltófelújítás utánira 1,6 millióért. Karosszéria nem rohad, az alcantara kárpit ezer forintos boholytalanítóval szépen felújítva. Extrák az EV1-hez képest: 2x annyi légzsák, 3 pontos öv mindenhol, automata váltó, GPS, tempomat, tolató radar, 2 zónás digitklíma, vonóhorog. Ami még talán hiányzik, az elektromos hátsóajtó. Nemrég voltunk vele nyaralni. Hazafele 1400 km-t hegyen-völgyön át max 20 perces megállásokkal simán végigcsinálta. Az automata váltó áldás volt az 1 órás araszolásban a dugóban.

Egy Srác 2015.07.12. 11:45:13

Én anno egy Renault Espace IV-et vettem volna. De azt 1 milláért még nem kapni. 1.5 - 2 között lehet már reménykedni. 2 felett meg a hülye is tud aránylag jó használtautót venni, az nem művészet. :)
A motorpaletta többsége viszont tényleg felejtős:
Az 1.9 dCi gyenge ehhez a bódéhoz és romlékony.
A 2.2 dCi az igazi rákfene, tán csak a beleütött motorszámra nem panaszkodtak még eddig.
A 3.0 V6 dízel aránylag jó motor, de mivel bonyolultabb, mint az emberi agy, ezért nem sokan vállalkoznak a szerelésére, akkor is horror munkadíjért. Márkaszervíz dettó.
A 3.5 V6 benzines szép is, jó is, annak, aki tudja etetni.

Maradt két motor: a 2.0T turbós benzines és a 2.0dCi FAP-os dízel.

A kétezres turbós benzines 175 lovas, viszi szépen a bálnatestet, romlékonyságban sincs vele semmi vész. Azt szokták megjegyezni, hogy "sokat eszik". Igen, a majd' 2 tonnás vasdarab cipelése egy turbós motorral nem fog kijönni 6-7 literből. Ez inkább olyan 9-11 között áll meg, lábmérettől függően.

A kétezres dízel az eddigi tapasztalatok alapján beváltnak tekinthető, nem egy romhalmaz, mint a 2.2. Természetesen a modern dízeles finomságok bármikor befigyelhetnek: kettős tömegű lendkerék, FAP, common rail.

Én egy 2.0T benzinessel szemeztem sokáig, de aztán családon belülről lett egy 2007-es Dacia Logan MCV-m, a 86 lovas 1.5 dCi motorral. Igaz, öt személyes, de egy gyerek mellett egyelőre elég. A motorjával semmi bajom, egy kis okosítás után 4.2 - 4.5 közti fogyasztással elmegy. A karosszériáját viszont tényleg használt sörösdobozokból heftelték össze. A mosás utáni törölgetésnél vigyázni kell, nehogy telenyomjam horpadással... :P

motor77sport 2015.07.12. 11:51:45

Vedd meg a Hyundai Trajetemet 1.2-ért, diesel, 2004-es a klíma ebben sem megy, de a kaszni hibátlan, a váltó most lett felújítva.

zavaros 2015.07.12. 12:11:54

Enyém mint első-és valószínűleg utolsó- tulajdonosé egy Peugeot 806-os. Elmegy az szegény nekem városban 7 liter gázolajjal.Pedig csak egy szegény P806 gyári motoros 1,9 TD. Dízel, koszos, büdös és vannak néha hibái(amelyek közül többen aztán megmagyarázhatlanul néha önmaguktól is megjavulnak).

Így, ebben az állapotban el lehetne adni usque fél millióért.De minek? A gyakorlati értéke jóval több, mint amit az árából venni lehetne, így marad.

Szervíz- és kopóalkatrészeken kívül soha nem kellett rá komolyabbat költeni. A legkomolyabb költség a gyári immobiliser kiiktatása volt, mert a gombok annyira elhasználódtak a nyomogatáskor hogy már untam,illetve az első ablakemelő motor cseréje..
17 éve kiszolgál, 1998 márciusában hoztam el a szalonból, ráadásul úgy hogy mindig bátran el lehetett vele indulni bármiért , karácsonyfától betonlapokig , külföldi autópályáktól hegyi túrákig..
150 ezernél ékszíjat cseréltem, 10 ezerként olajat és szűröket.
Első jobb ülés megfordítható, menetiránnyal szemben, gyerkőc imádja. Hátsó ülések kivehetőek( fűnyíró traktor így utazott a javítóba.)
Egyszóval: csak kacarászni tudok a sok "franciázó" specialistán.

Xtrem 2015.07.12. 12:40:26

@motor77sport: A Trajettel ugyanaz a baj, hiszen a szerző tolóajtósat szeretne venni. Mondjuk személy szerint én sem zárnám ki, a legrosszabb esetben pedig el lehet csúfítani az ajtókat valami védőféleséggel.
Attól függ mennyire fontos a komfort, mert a furgonok személyautósított változatai sem olyan rosszak - persze vigyázni kell, mert ugyebár ami 7+ személyes, arra már másmilyen autópálya meg megyei matrica kell, hadd húzzuk le őket alapon...
A Hyundai H1-est még nem említette senki, ha jól rémlik.
Egy Toyota Hiace elmegy a világ végére is (bár nem véletlen, hogy a Previaval együtt jól tartják az árukat még 10-15 évesen is), max nézni kell hozzá kényelmesebb üléseket. Ja és persze 800e-ért nem lesz belőle klímás sem, csak max rommá tört hulladék.

Storm Region 2015.07.12. 12:49:12

@Mercel: A 2012-es mazda 2-nek sincs szebb beltere, mint egy új Sanderónak/Dusternek. Na mind1. A dacia pont azoknak van, akiknek nincs pénzük, vagy a családra költik nem a presztizsre. Mindenki addig nyújtózkodjon, amíg a takarója ér! Nekem megfelel. Az mcv meg jó. A dízelét jobban szokták dícsérni, mint az 1.6-es mpi-t, az kicsit kevés 7 személyhez. Tény hogy nem szép autó, de nem kell sajnálni legalább. Én a kérdező helyében vagy mcv-t vennék, vagy az amcsi autót. Annyira azért nem horpad, rugalmas.

Pák Balázs 2015.07.12. 13:52:10

Harmadik Voyageremet hajtom, hatfős családdal. Mind benzines volt, két 3.3-as V6 meg egy 3.8-as V6, mind automata, tonna extrával. Ennel tágasabb családi autó nem sok van. Nem igazán finnyás, egyikkel sem volt komolyabb bajom, pedig nem voltak újak.
És nagyon jó árban vannak, mert mindenki be van tojva a "jajj, amerikai fos, billeg es sokat eszik" mantrától.
Nem egy sportkocsi, ez tény, de nem is az a célja.
Viszont belefér 6 rendes méretű felnőtt, vagy akár 7 is, ha nem túl nagyok a hátulra jutók, és marad hely a csomagoknak is.
A legtöbb 7 személyesnél a hátsó ajtó kb hozzáér a hátsó üléshez.

Szerintem nem kell félni tőle. Egy próbát megérne, meg esetleg beszélni olyannal, akinek van. Meg megkérdezni Korcz mestert, hogy mennyi a valtók leggyakoribb hibáinak a javítása. Messze nem olyan vészes, ahogy a hírek mesélik. 300000 km-enként váltófelújítás, ez fix. A második voyageremben majdnem fél millió km volt, már felújított váltóval. Teljesen jó és megbízható autó volt, persze érződött a kora, de sosem volt semmi érdekesebb baja. A 3.8 V6 sokáig bírja.

DeezL 2015.07.12. 14:11:26

@youngtimerfanatic: jó meglátás nekem volt 96-99ig ,kicsit még piszkálgatva, nem volt erőgép,de amire kellett nagyon jó volt

bödönödön 2015.07.12. 15:30:22

Ha csak a kirándulások miatt kell nem érdemesebb arra az időre bérelni egy megfelelő kocsit? Most elköltesz egy rakás pénzt és még utána a javításokra is...

Rocko- 2015.07.12. 15:53:03

@nyelv-ész: jaja, amikor költség-érzékenyégről esett szó, akkor nekem is a HiAce jutott eszembe.

Rocko- 2015.07.12. 16:51:51

"A német trió legnagyobb hátránya a tolóajtó hiánya. Akinek vannak gyerekei, tudja, nem lehet bízni bennük, hogy a nagy sietségben rá ne csapják az ajtajukat a szomszédos autóra, főleg ha hátulról másznak kifelé."
erre találták fel a gyerekzárat.

JmOS 2015.07.13. 08:34:23

+1 szavazat a Multiplára

A három teljes értékű ülés (és nem kispad!) egymás mellett óriási dolog (apu - anyu - baba).
Mi rengeteg cuccot el szoktunk benne dugni a család mellett is. Persze tipikus dobozautó, olyan a csomagtartója is: lehet plafonig rakni. Kipattintható ülések vannak benne - ez is óriási előny.
A JTD pedig erős, takarékos (nálam 5l alatt) és állítólag nem romlik el soha (az enyémben még csak 300e van, nem tudom...).

Nem tudom, sokunk számára a külseje is nagyon vonzó. El sem tudnék képzelni egy fészliftelt példányt. Brrr...

KOPP 2015.07.13. 09:10:51

Félve kérdezem: Opel Zafira?
Miért nem szerepel még a kommentelők ajánlásában sem?
(finoman nyomjátok a fejem a víz alá, ha kérhetem...)

Weiss Manfréd FC 2015.07.13. 09:34:19

Ne nagyon válogass, úgyis eladod a következő válásnál :)
Egyébként meg Hiace és amúgy azt a Kia-t sem írnám le.

Lordfoto 2015.07.13. 11:02:14

Avensis Verso..

nem egy nagy csoda..de a D-4D dizel megbízható és elég tartós..ahogy az autó is...a hét ülés valóban hét..és van még ugy is csomagtere kettő is....Május 28.-án vettem..Június 15 már Parália felé tartott..és csuklás nélkül ment oda vissza 2600Km-t....gyakorlatilag pihenő nélkül csak tankoltam...nagy..kényelmes..és alig eszik valamit... én is az EV2 felé hajlottam..de ez jobbnak tünt....most is jobbnak tűnik :)

Csalfa Romeo 2015.07.13. 11:56:13

@Weiss Manfréd FC: A Carnival szerintem is jó lehetne, tolóajtó van(azt írta, az fontos), a TC szerkesztőség meg azért húzhatta le, merthogy a "műszerfal anyagai, meg a váltóban a kapcsolási érzet, meg a billegős futómű" stb. A megbízhatóság kérdéskörében ők is a Népítéletre hagyatkoznak szinte mindig. Nem sok Carnivalos írás van, de szeretik a tulajok.
Az Opel Sintra meg a Merci Vaneo is tolóajtósak és nagyok. A Hiace persze, hogy jó, még ma is mentőznek velük, ha valamelyik csoda-Crafter bedöglik:)

Lordfoto 2015.07.13. 12:12:15

@KOPP: A hátsó két ülés csak dísz..és nincs csomagtér sem..:(

schofer 2015.07.13. 12:53:33

@Lordfoto:
Ezzel a véleménnyel nem értek egyet. A harmadik üléssor mögött is van használható hely. 3 év tapasztalata mondatja ezt velem.

schofer 2015.07.13. 13:00:47

Csak biztatni tudlak az EV2 megvásárlása kapcsán. Sok türelem kell hozzá, hogy egy megbízhatóan használható, ellenőrzött előéletű autót kifogj. Javaslom, hogy nézz rá az EV2 index fórumára, valamint nézz rá a facebook EV2 csoportjára is. Sok használható plusz információt találsz ott.
Három év használat és kicsivel több mint 60 ezer km megtétele után csak javasolni tudom. Az autó megvásárlásával és az eddigi használatával kapcsolatos észrevételeimet itt összegeztem:
totalcar.hu/autok/citroen/c8_2002/nagy_test_nagy_elvezet_franciasan/

Az index EV2 fórumot pedig itt találod:
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9170520
Remélem, hogy ha egy kicsit is, de tudtam segíteni.

Perkó Rudolf Márk 2015.07.13. 13:19:59

@youngtimerfanatic: Ez így nem állja meg a helyét. A T3-nak minden váltója rövid a kényelmes autópályázáshoz. Kényelmesen 110-et lehet utazni egy 1.6 (1.9) TD-vel. A coolernek nincs helye, mivel nem volt gyárilag, ezért barkácsolni kell. Extra szinte egyáltalán nincs bennük, amelyikben igen, annak meg már komoly ára van (pl.: klíma). A legfiatalabbakat is puszilgatja már a rozsda. Persze az áruk felfelé megy, de mindennapi használós autónak egyszerűen nem megfelelő.

Lordfoto 2015.07.13. 13:48:07

@schofer:

Hát főleg az eslő szériában a hátsó üléssor már a csomagtartóból nyilt ki..ergo maradt mögötte két diplomata táskának hely..és alig lábtér..egy ülőpadon mert az az....kipróbáltam...vezettem..és a java nálunk 1.6 benzines..ami egész egyszerűen kicsi ehhez az autóhoz.

Az általad említett fórum és az ott felgyűlt használati tapasztalat és a EV2 mesterrel történt megbeszélés alapján mondtam le ezekről mert értelmeset nem találtam itthon...:( ..de ettől persze biztos akad csak hát a fehér holló effektus ugye...nekem meg annál sürgősebb volt, hogy várjak egy-két évet..:)

Hurri Kán 2015.07.13. 16:38:17

Nem vagyok feltétlen híve a hitelnek, de: mivel kiderült, az elfogadhatóbb állapotú vasak olyan 1,3 1,4 mill. körül indulnak, nem lenne érdemes felvenni max. 1 millió hitelt? Abból kijön egy jobb állapotú autó, marad némi tartalék javításra, és nem egy beláthatatlan összeg.

castroll 2015.07.13. 17:35:07

Szeretem az ilyen autóvadász cikkeket, de elég lett volna megírni, ha már megvan az autó...

Ha valaminek a megvásárlásához hitelt kell felvenni, arra nincsen szükséged.

Svéd. 2015.07.13. 22:23:54

A Pénz nagy úr..a szaktudás is ....de mindig megállapítom szaktudás ide oda , ti se aszerint vásároltok autót...:-) Amit az előzőeknek felsoroltál hibát, ebben mind meg lesz.. elektromos adagoló és kütyük,kettős tömegű lendkerék , az alja rohad..az oldalán repednek az üvegszálak ..mert kevesen tudják de van rajta bőven...a vezérlése pedig egy bóvli gyárilag, nem véletlenül hirdetnek ennyi motorhibásat . Tényleg nem akarom a Jellegzetes Magyar rosszmájúskodást és agyaskodást megtestesíteni ,de az előző széria végéből egy sima kettőeggyest hagyományost, sokkal egyszerűbb sokkal megbízhatóbb.. kimondottan jól megy és az udvaron is elbarkácsolod..ezt meg tolhatod szervizről szervizre...

Abfangjaeger 2015.07.13. 22:50:41

Más szempontból megnézve a dolgot: Micra megmarad és kell mellé venni egy kombit. Persze, két autó után kell mindent fizetni, DE!!! ilyenkor kell leülni és számolni. Mennyi a két autóra a fizetendő összeg és mennyi az egy nagyobbra, mennyi a fogyasztás úgy, ha közös programokra kettővel mentek, egyébként csak egy megy, szembeállítva a folyamatosan nagy autóval közlekedéssel. Szóval mindent, és utána lehet számolni, hogy a két olcsóbb, esetleg magasabb fenntartású autó mennyi idő alatt emészti fel az egy drágább de kisebb fenntartási költségű autó magasabb vételárának a különbségét.
És lehet döntést hozni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 09:18:42

Én elgondolkoznék a bérlésen is.1-2 évig, amíg összegyűlik kicsit több gempa, nem vállalható megoldás?Magyarországon nem "olyan" nagyon drága bérelni, egy nyaralás lehet, hogy kijön mondjuk 50 ezer forint/hét összegből egy Transporter.Aztán meg, mikor már együtt van 1,5-1,8 milla, akkor már jobban kinyílik a választék vásárláskor.Na?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2015.07.14. 09:20:52

@RÁJEN: "én biztosan nem nézegetném a francia-olasz közös alkotásokat, pár Delon-filmen kívül ilyesmiből jó még nem sült ki..."

Bróhaha, ez jó volt, köszi... :D
Még esetleg Zsán-Pótbemondót (Kretén magazinra emléxik még valaki?) is ide lehet venni.

bigpond 2015.07.14. 12:09:37

Osszegezzuk, EV-I nem kell mert nem tetszik a muszerfala?? Ugy tunik nem vagy abban a pozicioban , hogy ez gond lehessen.
Lehet a kinalat legaljabol is valogatni de akkor garazs , hozzaertes (a TC-nel ez nem lehet gond) es melle egy szaladgalos auto is kell. Nalam is ez a felallas, a szaladgalos adoja evi 90.000 "Ft" es meg igy is megeri tartani mert akar hetekre is le lehet allitani a masikat. Nincs feleslegesen elore megvett alkatresz, van ido varni alkatreszre , celszerszamra. Nincs elnagyolt szereles mondvan, hogy hetfore az autonak menni kell es majd megegyszer szetszedjuk ha lesz ra tobb ido, meg ilyenek.

norisz01 2015.07.14. 22:15:32

Japánt kell venni a többi egy rakás szar!!

BAwagon 2015.07.14. 23:59:05

Minden tiszteletem a becsületesnepperè de azèrt nem irtam volna le az MPV-t annèlkül,hogy megnèzzek pàrat. Èn nagyon boldog tulaja vagyok egy rozsdamentes pèldànynak igaz ez JDM 2.0 benzin automata.

bigpond 2015.07.15. 09:25:32

@BAwagon:

Jaja . . . a nepper nepperszemuvegen at latja a vilagot, viszont a tulajdonods szemszogebol igy is festhet a dolog:
Olyat kell keresni ami meeg mentheto ( nem kell lakatolni) , ugyanis a rozsda megallithato.

intubátor 2015.07.15. 22:58:18

@nyelv-ész: 860.000nel kértünk generált, ehelyett újramatricázták, szénkefecsere, azt irány vissza műszakba. Agyonüthetetlen. Üdv egy mentős

noob johnson (törölt) 2015.07.16. 01:17:21

@Svéd.: Az egyetlen normális hozzászólás a Tiéd ebben a kommentfolyamban. A cikkszerző helyében én nem vennék semmilyen autót. A MÁV 3+ gyereknél már 90%-os kedvezményt biztosít. Vagy persze, vegyen egy rohadó kasztnijú francia egyterűt és nullázza le ezzel az amúgy is csekély megtakarításait. Aztán, ha mondjuk télen elromlik a kazán, lehet vállat vonogatni. Vagy, ha a 4 gyerek szeptemberben iskolába megy, ki fizeti a révészt? Meg ruhát is kell venni nekik, az OK, hogy ott a turi, iskolatáskához a Vatera, de a cipőt csak újat kéne venni? Esetleg ha munkanélküli lesz a cikkszerző, amíg új állást talál, miből él meg a 6 fős család megtakarítások híján? De az EV 1 az nem tetszik, nem elég menő.

Szokott ide publikálni a kiszamolo.blog.hu. Hát senki nem olvassa?

Noeuddebois 2015.07.16. 09:15:06

A Japánok között azért van még a Hiace-n, Avensis Verson és MPV-n kívül is élet. Amikor hasonló okokból mi is nagyobb kocsit kerestünk, egy barátom mutatta meg a Mitsubishi Space Geart. Több tucat típus kipróbálása után is egyből beleszerettünk mindketten, Németországban sikerült kifogni egy alig futott darabot és azóta sem csalódtunk. És bár ma már messze nem mai darab, a motorok, sebváltók elnyűhetetlenek - pedig a mindennapos nagyon vegyes városi/országúti/autópálya használatban kap hideget-meleget rendesen, a kényelme és helykínálata messze meghaladja a fent ajánlgatottakét. Pont attól jobb, mint a T3/4/5, vagy a Hiace, hogy ez minden szempontból egy 8 személyes személyautó, nem pedig egy laprugós soküléses teherautó. Ebből a fajtából nem sok van, de L400-ként, illetve a későbbi H1-ként ezerszám futnak az utakon, és aki csak használja nem panaszkodik - érdemes megnézni a Népítéleten. Nekünk még 16 évesen sem rohad, persze vigyázunk is rá, mert ennek a kategóriának nincs utódja, a kisebb gyerekek pedig még évekig velünk lesznek. Egyet tudok, tucatnyi új, vagy alig futott volvo, opel, ford, vw, renault egykori tulajaként soha olyan elégedett nem voltam még kocsival, mint ezzel. Hiába nyomulok most egy vadiúj Ford Transit Custommal, valahogy ez a régebbi japán egonómiailag egyszerűen utolérhetetlen.

akos696 · www.focusauto.hu 2015.07.16. 15:56:10

Én csak annyit javaslok a cikkírónak, hogy bármit is vesz, alsó hangon 200e ft-ot tartson meg az autó rendberakására/leszervizelésére. Vétel után egyböl vezérműszíj készlet, vízpumpa, összes szíj, görgők, minden folyadék+fékek, futóműben mindengyanús dolog cserés és akkor talán számíthat arra, hogy néhány évig csak olajat kell cserélni az autóban. Emlékezzünk rá, egy autó pont annyira megbízható, mint a legelhasználtabb alkatrésze, legyen az egy pár ezer ft-os szíj, vagy egy százezer ft-os kuplung.

Amúgy én harmadik autónak egy 3.0 v6 Mitsubishi motoros gömbölyű voyagert (dodge grand caravant) használok elgázosítva a család és a saját legnagyobb megelégedésemre. Egyik európai társa sem játszik vele egy ligában sem megbízhatóság, sem kényelem, sem megjelenés terén, és így elgázosítva még fogyasztás terén is ott van a dízelek szintjén.

Kalmani 2015.07.18. 08:48:53

1 000 000 forintért adnak hozzá szopóálarcot is!