Mi az az EV e magyar RAV-4 oldalán?

  2015. május 26. - Csikós Zsolt Címkék: toyota spotting Electric RAV-4 Villany-RAV-4

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Ezt tényleg nem vettem volna észre, ha nincs rajta az a bazi nagy EV-matricázás. Á, valaki csak hülyéskedett, ez egy legkorábbi fajta Toyota RAV-4, ilyenből sose volt elektromos.

DSC01380 0

Aztán leszálltam a bicikliről és alaposabban körbejártam. Oppá, hol is van a kipufogó? Mi ez a rács a hátsó sárvédőn? És nini, itt egy érdekes, kipattintható fedél a hűtőmaszkon. Basszus, ez tényleg elektromos. Továbbmegyek, szinte biztosan valami gyári kivitel.

De micsoda? Talán valami prototípus? Ha igen, hogyhogy forgalomban van? Hogyhogy még létezik? Hiszen ez egy legalább 12 éves autó? Hogyhogy MAGYARORSZÁGON?! Csupa-csupa kérdés meredezett hirtelen a szemem előtt, a családom unottan vár a Fény utca végén, nem értették, miért röpködök egy unalmas, öregedő szappandoboz körül, mint elektron a hidrogéatommag körül. Á, nem értik ezek a finomságokat, pedig ezek ám a nagy dolgok.

DSC01378 0

Mindenesetre gyorsan lefotóztam az autót, mielőtt elillan, mint valami látomás. Ha megvan a kép, már beljebb vagyok az ügyben. Otthon nekiálltam kikeresni az autót és valóban érdekes dolgokat találtam róla. A Toyota 1997 és 2003 között készített összesen 1484 villamos RAV-4-est. Ezekben a benzines verziókhoz nagyon hasonló gépészet volt, csak az Otto-motort cserélték villanyra, illetve a normálisan a benzinmotorról hajtott segédberendezéseket - fékszervó, kormányszervó, klímaberendezés - működtették külön kis elektromotorokról. A hajtóerőt egy 50 kW-os (67 lóerős) villanymotor adta, amely - felületesen mondva - egy hagyományos, hidrodinamikus kuplungos automata váltóhoz kapcsolódott. Csak a váltó itt nem váltott semmit, hiszen csupán egyetlen fokozata volt.

Még érdekesebb dolgok derültek ki a töltéséről: bár az autót a kaliforniai, szigorú emissziós kvóták teljesítése érdekében készítette a Toyota (néhány ilyen autó hátán sok-sok normál, benzinest forgalomba tud állítani egy gyártó), a töltése mégis 220 voltról működik, igaz, a 6000 wattos töltőberendezés (öt óra alatt nyomja tele Coulombbal) dugója olyan villás, mint az amerikai háztartási eszközöké - legalábbis ezt írták a források. Egyébként magánember nem vehetett ilyet, csak közületek, nagyvállalatok lízingelhettek, s a Toyota elvben visszavette ezeket a futamidő végén.

DSC01381

A tankja egy 24 darab különálló, 12 voltos, 95 Ah-s NiMH akkumulátorokból álló csomag, amely 150 kilométernyi számított hatótávolságot biztosít az autónak. Egyébként a végsebessége 126 km/h. A vállalat nem készült ekkora érdeklődésre, olyannyira nem, hogy az utolsó, 2003-as megrendeléseket már nem is a szalagról biztosította - azokat a kocsikat kézzel szerelték össze megmaradt tartalék alkatrészekből.

De jött egy furcsa csavarintás a sztoriban. 2001-ben, amikor éppen úgy tűnt, a 42 ezer dolláros ár ellenére is sikersztori a RAV-4 EV, a Toyota úgy döntött, hogy néhány autót mégis elad magánszemélyeknek - végül összesen 328 kelt el belőlük, az utolsó 2002 novemberében. Nos, ez az autó, itt Budapesten egyike a túlélőknek. Sajnos csak addig ér valamit, amíg működik benne az akksi, a piaci értéke ugyanis kisebb, mint a Toyotánál még mindig megrendelhető akkucsomag. Ha minden igaz, annyira talán nem kell aggódnia a tulajdonosnak: az első próbapéldányokat 480 ezer kilométerig tesztelte még anno a Toyota, a felhasználók pedig már simán 250 ezer kilométer körüli futásokat jelentettek mindenféle fórumokon - mindennemű fődarabcsere nélkül.

Csak egy megjegyzés a végére: az a RAV-4, amihez a Tesla, azaz Elon Musk szállította az akkukat, nem ez az első szériás volt, hanem a következő, amiből több is készült, ezáltal sokkal ismertebb is.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr887461236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2015.05.29. 13:02:27

Azta,nem semmi egy gepezet. Sokasodnak a villanyautok.

jojó78. 2015.05.29. 13:17:55

Érdekelne róla egy teszt. Persze ha a tulajdonos belemegy :)

Rocko8756 2015.05.29. 13:18:00

tessék itt egy fasza összeesküvéselméletes dokumentum film az elektromos autók "gyors" kihalásáról. szó van benne a fent említet ráváról. fogyasszátok szeretettel, a zsindavideó jóvoltából: indavideo.hu/video/Ki_olte_meg_az_elektromos_autot_2

ccvv 2015.05.29. 13:18:20

Ekkora batár, elférne benne még egy (-két) akkucsomag, aztán mindenre elég lenne egy ekkora országban. Évente kétszer meg lehetne bérelni egy dízelt, utazáshoz. Akkor nagyon kéne!

jojó78. 2015.05.29. 13:19:54

Csikós Zsolti küldtem neked a Facebookon pár képet. Szerintem egyéb mappában keresd.

orángutánfutó 2015.05.29. 13:21:44

most, hogy írod, nemrég én is láttam Pesten a forgalomban. egy hétig azt hittem csak képzelődtem. :DDD

TaaT 2015.05.29. 13:54:05

@Rocko8756: "A videót szerzői és/vagy tartalmi okokból letiltottuk."

Secnir 2015.05.29. 14:04:23

a TC tesztelt már villanyautót: totalcar.hu/tesztek/villtrab/ , csak meg kellene kérdezni, hogy az évek teltével (ez kb egy tízéves cikk) hogy áll költségügyileg? akksik, stb...

dpetiba 2015.05.29. 14:09:55

2003-ban voltam Californiában. Akkor láttam előttem ilyet: Full Electronic Vehicle. Ez volt rajta. Én is gondolkodtam azóta miért nem terjedtek el ezek?

madbalee 2015.05.29. 14:36:31

Erröl volt szo valamelyik egesterben. Azt hiszem kb egy eve a Tesla kapcsan. Talan Androczi Balazs hozta szoba.

Boka1 2015.05.29. 14:38:20

A mérnökök egy Toyota targoncából rakták át a villanymotort. Az már bevált.

Arcade Macho 2015.05.29. 14:45:50

@Secnir: "csak meg kellene kérdezni, hogy az évek teltével (ez kb egy tízéves cikk) hogy áll költségügyileg? akksik, stb..."

itt van valaszul egy 4 eves cikk: www.origo.hu/auto/20110520-shell-eco-marathon-huszkilos-autoval-tornek-gyozelemre-a-magyarok.html

"Egy liter benzinnel 4896 kilométer"
negyed evszazados technikaban 5 liter dizel / 6 liter benya, azaz 20 km, illetve 16 km / 1 liter uzemanyagot tudtak

tehat tortent valami elorelepes? 16 --> 4896?

feherb 2015.05.29. 14:47:48

"Sajnos csak addig ér valamit, amíg működik benne az akksi, a piaci értéke ugyanis kisebb, mint a Toyotánál még mindig megrendelhető akkucsomag."

Volt egy vicc:
-Hogyan lehet megduplázni a Trabant értékét?
-Tele tankolod.

Szerintem ha 250 ezer után megdöglik az aksi benne, akkor jobban megéri venni bele egy vadi új aksi csomagot, mint venni egy másikat, amiben van 230 000 km.

Ha eddig stimmel a gondolatmenet, akkor viszont mégis sokat ér a kocsi aksi csomag nélkül is, mert önmagában egy aksi csomag nem fog elindulni semerre.

Mondjuk kell hozzá egy lendület, hogy az ember pár milkát kiadjon egy olyan autóra, ami még elmegy 250 000 km-et szinte ingyen, de nem csillog úgy mint ami most jött a szalonból.

UdjanMineck 2015.05.29. 15:03:42

Olyan autó, aminek 126 km/h a vége, és 150 km-t megy, nem kéne soha. Pláne egy RAV-4, ami egy SUV, tehát nem szép, ahogyan egyetlen SUV sem az.

Tökösmákos 2015.05.29. 15:08:42

@dpetiba: A válasz benne van a cikkben: "Sajnos csak addig ér valamit, amíg működik benne az akksi, a (z autó) piaci értéke ugyanis kisebb, mint a Toyotánál még mindig megrendelhető akkucsomag."

Az összes "konnektorból tölthető" de kisebb részben még az egyszerű hibrid autó is ezért piacképtelen, csak marketingeszközök.

Tudom ez sokaknak hihetetlenül hangzik mert a propaganda nem ezt harsogja a médiában. Mégis így van.
A hibridek talán még meg is érik olyannak aki VÁROSBAN (ahol valóban kevesebbett fogyaszt mint egy modern dízel) évi több tízezer km-ert megy. Lásd taxisok vagy házaló ügynökök.

De a "konnektoros" elektromos autó még ezeknek sem. Mert vegyük pl a Leaf-et ami kb 10 milla. Ennek több mint a fele az akkucsomag ára. Ez kibírja rossz esetben 3, jó esetben 5 évig. Utána cserélni kell, mese nincs.

Vegyünk egy Swiftet amit kb. 240 ezer Ftból lehet megvenni. Fogyaszt városban 6 litert. Megy évi tízezret (átlag magyar még ennyit se megy egy évben, kicsi az ország, na). Az évi 240 ezer Ft 400 ft-os benzinnel (az elmúlt évek átlagára ennyi volt). 4 év alatt az kb. 1 milló Ft és 40 ezer KM. + 240 ezer Ft az autó ára.
Az autó a végén kb ugyanannyit ér, vagy alig kevesebbet.

Vegyünk egy Leafet, 10 millás autó. Fogyasztása átszámolva kb 800 Ft / 100 km. Az évi 80 ezer Ft. 4 év alatt 320 ezer Ft. + 10 milla az autó ára. Ekkor kell az akkupakkot kicserélni benne. Kb. 5 millió Ft-ért. Az autó ELVILEG ér 2-3 millát de nincs ember aki megveszi hogy aztán belevegye az akkupakkot 5 milláért, anélkül meg használhatatlan.

Megoldás barkácsolni tudóknak hogy vesznek egy OLCSÓ elektromos autót (pl. régi Pug 106 elektromos változat) vagy 5-10 év múlva ilyen levedlett Leafeket, aztán rendelnek hozzá Kínából akkut, olcsón. Ez se lesz igazán olcsó mert ezekre a súlyuk miatt nagy a postaköltség, ráadásul a kínai "noname" akkuk minősége közelében sincs a márkás akkukénak (hiába gyártják azokat is Kínában, nem annyi a bekerülési költségük sem).

Hogy miért ilyen baszott drága az akksi és a napelem azt egy olyan világban ahol a vezető valutát petrodollárnak hívják és az értékállóságát az adja hogy olajat csak érte lehet venni (az olajkereskedelmet dollárban bonyolítják) és amelyik ország ezt a megállapodást felrúgva aranyban vagy másban akarja értékesíteni az olaját rögtön lerohanják, elfoglalják vagy csak polgárháborút robbantanak ki benne, talán nem kell magyaráznom.

Ugyanígy politikai okai vannak a dízelek európai elterjedtségének is. Idézet:
"abba a hibába sem szeretnénk esni, mint amibe mások estek, hogy a CO2-adóztatás a dízel irányába tolta el szélsőséges módon a járműparkot. Európa óriási gázolaj-importőrré vált, miközben a termelési érték alatt adja el a benzint a világpiacon, amivel tulajdonképpen az amerikai autózóknak az olcsó benzinjét finanszírozzuk. Másrészt nem szabad elfelejtenünk, hogy az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a dízelmotorok kipufogógőzét rákkeltő anyagnak minősítette."

Tehát azért erőltetik az EUra a dízelautókat hogy a gázolajat is jó áron el tudják adni. Miközben a környezettudatos országokban (US, Japán, Svájc) a dízel autók elterjedtsége marginális.

Tetszik vagy nem, MINDEN politika. A tegnapi BOSCH cikkben a képaláíráson "Az urak nagy befolyással bírnak az autózás jövőjére" sírva röhögtem.

Rég járhatnánk és fűthetnénk ingyen. Napi 2-3 órás munkával meglehetne mindenünk. De mennyivel nehezebb lenne uralkodni felettünk akkor. :P

Cave Nick 2015.05.29. 15:08:48

@feherb: sztem egy ilyen elektromos rav most is menő, simán megérheti egy akkupakk árát belefektetni + -legalábbis a képek szerint- döbbenetesen eredeti, korróziómentes állapotban van.

inuitdog 2015.05.29. 15:14:02

Vajon hány hónapnyi tankolással jutottak el hozzánk vagy repülőgépen hozták? A 126Km/h és a 150Km hatótávolságból a két érték egyszerre nem teljesül. Városban talán jó lehet, de oda minek SUV.

Shadowbull 2015.05.29. 15:19:49

@Tökösmákos: "a vezető valutát petrodollárnak hívják és az értékállóságát az adja hogy olajat csak érte lehet venni"

Ostobasag.

"amelyik ország ezt a megállapodást felrúgva aranyban vagy másban akarja értékesíteni az olaját rögtön lerohanják, elfoglalják vagy csak polgárháborút robbantanak ki benne"

ez is.

Shadowbull 2015.05.29. 15:26:52

@jó magam: kozvetlenul utana pedig a villanykorte-osszeeskuvest, es teljesen ki leszel kepezve a temaban!

jó magam 2015.05.29. 15:33:48

@Shadowbull: Nyilván a helyén kell tudni kezelni az ilyen anyagokat, de szerintem ha valaki így rácsodálkozik egy akksis rav4-re lehetnek még benne új információk :)

A háziviziló effektus persze jelen van :D

Tökösmákos 2015.05.29. 15:39:48

@Shadowbull: Bár a mérnökök (ami te is vagy) tipikus félművelt emberek (akik egy dologról rengeteget tudnak, de épp ezért a nagyobb összefüggésekben teljesen tájékozatlanok) én akkor sem hiszem hogy te ostobaságból tagadod a tényeket.
Szerintem neked ÉRDEKEDBEN ÁLL tagadni őket. Magyarul propaganda tevékenységet folytatsz. Épp úgy mint én. Csak míg én az igazságért, te épp az igazság ellenében.

Enterprise 2015.05.29. 16:10:29

én sokkal jobban örülnék 1 olyan villany autónak amiben aggregátorként lenne 1 kis motor mely csak áramot termelne lenne benne aksi is hogy ne csak a motortól kapjon közvetlen áramot.

Shadowbull 2015.05.29. 16:49:37

@Tökösmákos: tipikus peldaja vagy a konteohivo idiotaknak. Fogalmad sincs a vilagrol, elhiszel minden vad osotobasagot, raadasul uldozesi maniad is van.

Nem vagy komplett, ennyi.

hdnctrl 2015.05.29. 17:29:30

@Tökösmákos: biztosan egy 15 éves papírSwifttel kell összehasonlítani egy ÚJ Leafet?

Én úgy tudom, az akkucsere 4.000 GBP (5.000 GBP az új és kapsz egy ezrest, ha visszaadod a régit), azaz kb 1.7 MFt.

Valamint 100.000 km-ig vagy 5 évig van garancia az akksira, a kapacitásvesztést is beleértve.

ONF 2015.05.29. 18:54:36

@Shadowbull: Az a jó, hogy egyszer azért kapod az ívet mert modern műanyag és lélektelen - esetleg elektromos - autókat propagálsz máskor pedig azért mert a "háttérhatalom" véreskezű tisztje vagy és nyakig benne vagy a kőolaj lobbiban.
Anno talán azzal a "négerzsidó portárs a vágóhídon" szereppel jártál a legjobban :)

Arcade Macho 2015.05.29. 19:49:29

@Tökösmákos: elegge nagy a vagdalkozas amit eloadtal
egyreszt azt allitod hogy a dizeleket az europaiakra az amcsik eroltetik ra, pedig szimplan az europai dizellobbi tolta a sajat lobbistait, most meg eppen ugy tunik visszanyal a NOXos fagyi

masreszt: lmgtfy.com/?q=nissan+leaf+battery+price
masfel milla!!!

azaz ha 150e km -t szamitunk akkor 10 HUF / km az akksi, ehhez termeszetesen hozza kell adni az aram arat, ami ~ 6 - 8 HUF /km lesz pluszba

de teccik a gondolatmeneted a koszlott nyunyugi stifttel, nem is latok am bömbit meg merdzsot meg SUVot se az uton, csak occo gazdasagost

Shadowbull 2015.05.29. 19:57:29

@Ordasnagyfarkas: a lenyeg az hogy az eber es muvelt olvtarsak lelepleznek folyamatosan. Igy nem tudom vegezni a konspiracios melot.

Tenyleg jobb neger portaskent.

Tökösmákos 2015.05.29. 21:27:08

@Arcade Macho: a "a koszlott nyunyugi stift" áll a legközelebb "vezetési élményben" meg kényelemben az elektromos autókhoz.

De kiszámolhatod bármilyen, elektromos autó méretű normális autóra.

Nem én állítom hogy az amcsik erőltetik rá Európára a dízelt hanem az államtitkár ( www.vezess.hu/magazin/glattfelder-bela-interju-jarmuadoztatas-atalakul/61019/ )

De bármibe lefogadom hogy "leszólnak" majd neki hogy itt is dízeleknek kedvező adórendszer KELL hogy legyen.
Ahogy az IMF tagság 1982-ben, illetve az EU tagság se közkívánatra történt.
De persze ezek "konteók". :P

Kopasz Szuzukis 2015.05.29. 21:30:16

1-2 apró "szösszenet" az akkumulátoros üzemmel kapcsolatban. Az, ugye világos, hogy a nagykapacitású, kis tömegű lítium akkukban van egy töltésszabályzó-kisülésszabályzó áramkör. Ami számlál IS! A Li-PO és Li-Ion akkuk kb. 500 feltöltést bírnak. Jó esetben, kíméletes használat esetén 700-at. Ha ezt a számot meghaladja a töltésszám, megy a levesbe az 5 év cseregarancia. A 100ezer kilométerrel együtt. Mert üzemszerűen használta ki a tulaj az akku lehetőségeit.
Ha megküldöd a verdát 126-tal, akkor kb. 50km a hatótáv. A 15km az kb. 50-60km/h tempóval, igen finom gyorsításokkal jön össze. Ilyen tempóval autókázva egy benyás gépjárművel a fogyasztása sem olyan nagy ám, hogy megérné villanyosra cserélni.

Az ólomakkumulátorok brutálisan nehezek.Ha egy ilyen verdába ólomakksit tennének, akkor a tömege kb. másfél tonnával lenne nagyobb.

Lítiumból meglehetősen kevés van a Földön. A jelenleg ismert ásványkészlet csak a mostani teljes autóállomány tizedének lecserélésére lenne elég.

Amíg a villamosáram jó részét fosszilis tüzelőanyagok elégetésével termelik, a villanyautókázás egyáltalán nem környezetbarát.

nikarágja 2015.05.29. 21:39:47

@Shadowbull: a mongolidiota eu-s funkcionariusok seggét nyalod, akik meg az amikét

Rocky 2015.05.29. 22:05:10

@Shadowbull:
Atyaisten te milyen egy idióta baromállat vagy.
Csak azért képes vagy kommentelni, hogy odaírd bármiféle indoklás vagy vita nélkül, hogy
OSTOBASÁG???

hooopp 2015.05.29. 22:23:19

Láttam a Savoya-parknál, az OBI parkolóban.

ChopiTzr 2015.05.29. 22:23:39

Most eszembe juttatátok mennyire vágyom egy Toyota IQ EV-re a városban...

Arcade Macho 2015.05.29. 22:24:03

@Tökösmákos: az altalad linkelt cikkben ez van: "Európa óriási gázolaj-importőrré vált, miközben a termelési érték alatt adja el a benzint a világpiacon, amivel tulajdonképpen az amerikai autózóknak az olcsó benzinjét finanszírozzuk"

az olajfinomitas mint tekknologia az ilyen
dizelt es benyat kapnak a leparloban, na most ha valamibol felesleg van akkor azt aron alul kell eladni, de ez messze nem azt jelenti hogy a bömbire az amerikai lobbi eroltette ra az akaratat, mert ez tenyleg egy hatalmas nagy butasag
a bömbi meg egyeb gyartok kezdtek el tolni hogy de facca a dizel es toltak az EUs donteshozokat hogy szamukra KEZDVEZO felteteleket hozzanak!!!
mondok egy peldat is!!! dizelbol az amcsiknal mar 2008 -ban olyan hataertek volt dizelre, mint nalunk az Euro 6, ami itt nalunk cca fel eve lett kotelezo

a nyuzugi stift es a nissan leaf osszehasonlitast meg egy kicsit sasold, pl. Stift III - hossz: 3.74 m, nissal leaf hossz: 4.45 m

Arcade Macho 2015.05.29. 22:27:40

@Kopasz Szuzukis: 1 oras dugoban amikor haladnak 3 km -t akkor milyen arany jon ki? mondjuk csapjuk hozza a kuplungkopas koltseget is...

a litium keszlet miatt nem kell aggodni van belole dogivel, oceanokban is nagyon sok van, az hogy azt meg nem termelik ki annak az az oka, hogy jelen pillanatban del-amerikaban csak "osszegereblyezik" az anyagot, kepzeld meg azzal sem bajlodnak hogy elparologtassak a vizet a sobol energia befektetesevel, ott hagyjak hogy a magaslati nap lassacskan elparologtassa a vizet

CSÖRR-CSI££ 2015.05.29. 23:51:29

A "Villanykörte-összeesküvés" egy nagy kamu!
Abban azt állítják, hogy a villanykörte-kartell 1000 órában limitálta a villanykörték üzemidejét.
EZ BIZTOSAN NEM IGAZ!

Boldog lennék ugyanis, ha kibírnának ezer órát, de sajnos mostanában nagyjából havonta kell cserélgetni őket, de legutóbb például a spájzban, ahol naponta 4-5-ször tíz másodperceket ég, nem bírt ki egy hónapot, míg a lépcsőfeljáróben levő három nap után pukkant el, holott az is pár perc/nap időtartamban van használva.
Tehát, nem igaz az ezerórára limitált élettartam, amiről abban a filmben beszélnek!

Nincs itt semmilyen összeesküvés, kérem!

Aki szerint pedig a technológia mai szintjén elvárható lenne, hogy egy villanykörte kibírjon kétezer órát, netán többet is, vagy hogy egy tintás nyomtatót ne kelljen kompletten cserélni 150 oldal után az konteohívő idióta!
Sőt, paranoiás is!
A hivatalos médiából kell tájékozódni, kérem, mint minden normális ember, és nem mindenféle hülye amatőr videókból, amik vannak a zinterneten!

ui: Az olajlobbi meg nagyívben sz*rik a villanyautókra, meg az egyéb alternatív megoldásokra!
Hogy miért? Hogy miért nem manipulálják a fejlesztéseket és a piacot?
Hát azért, mert nem annyira hülyék, hogy olyasmit csináljanak, amitől az idióta összeesküvés-elméleteseknek igazuk lenne.

Elég hiteles és meggyőző voltam?

sechskant (törölt) 2015.05.29. 23:59:58

@CSÖRR-CSI££: Tenyleg te vagy a hulye, ha nem keresteted meg villanyszerelovel a tulfeszultseg okat (pl. nullavezetek serult valahol), mert meg csak fel sem merul benned, hogy ez nem normalis. A folyton beszarado tintasugaras szarok vasarlasa sem vall tul sok eszre az 50 euros monolezerek koraban.
nyomtatobolt.hu/product/ml-1660

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.05.30. 00:21:15

@CSÖRR-CSI££: Villanykörte, vagy kompakt fénycső? Vagy az a halogénez cucc, amit villanykörte helyett lehet most kapni?

A kompakt cső az pl. helyből nem szereti a fel-le kapcsolgatást (legalábbis a gagyi, bár nálam azok is jól bírják).
De simán lehet félrekötve is valami, ahogy a kollega írja.

CSÖRR-CSI££ 2015.05.30. 00:38:39

@sechskant: A lokális túlfeszültség még lehet ok, bár akkor is furcsa, hogy a váratlan helyzet miatt a sufniból előbányászott "békebeli" Tungsram, ami még talán öreganyám éjjelilámpájából lett kimentve anno, évek óta működik ugyanazon a körön, ahol az újak rendre behalnak.

A tintasugaras nyomtatónak nem a patronja beszáradásáról van szó az említett kérdéskörben, hanem arról, hogy szoftveresen letilt egy bizonyos számú nyomtatás után, amit a szakszervizben olyan áron "javítanak", hogy érdemesebb újat venni.
A szoftveres letiltás hivatalos indoklása az, hogy a fejtisztító egység szivacsdarabkája, ami egy kis tálkában van, megtelik a fej automatikus tisztogatása során, mert teletüsszögi fesékkel, és a gyártó nem akarja, hogy szétfolyjon, mert az elés snassz lenne. (dolgoztam fax- és nyomtató szervizben, láttam ilyet) Ezért írja ki a felugró ablakban, hogy a márkaszervizbe kell bevinni.
Ott sem az a baj, hogy a szivacsot nehéz kicsrélni, vagy a számlálót lenullázni, hanem éppen az, hogy nagyjából öt perces munka, az anyagköltsége egy kis mosogatószivacs árának megfelelő, tehát nem keresnének rajta semmit, ha becsületesek lennének.
De mivel a csipet a felhasználó nem tudja lenullázni, mert ahhoz egy spec szoftvert kell rajta lefuttatni, sőt, általában fogalma sincs, hogy mi a hiba, ezért kénytelen elfogadni a szerviz ajánlatát, a "drága" javítást vagy az új nyomtató vásárlását.

Tehát, úgy tűnik, te is egy kicsit elhamarkodottan hülyéztél le, bocs

CSÖRR-CSI££ 2015.05.30. 00:44:28

@ColT:

Általában az új, "körtében" halogének döglenek, de az is esete válogatja, valaelyik megy már vagy egy éve, viszont a spájzos az az állítólag már kihalófélben levő hagyományos volt, éspedig Tungi.
A kompakt fénycsövek bírják, de olyant wc-be, spájzba, tehát ahol sok kapcsolgatás, kevés használat az arány, az általad említett okból nem teszek

Rocko- 2015.05.30. 01:19:12

@Shadowbull: a konteóhívőket sosem szokták zavarni a tények.

Stratocaster 2015.05.30. 05:22:44

Itt Svédországban is látni néhányat, az elektromos művek felirata van rajtuk, gondolom kipróbálásra kapták anno, de szerintem beváltak, mert a mai napig néha találkozok velük a forgalomban.

vtec 2015.05.30. 06:45:09

Csak azt nem értem, hogy miért nem veszik visza a használt aksikat nagyobb áron. Abban is ugyanolyan anyag van mint az újban. Tele lítiummal, stb.

Schütii 2015.05.30. 08:48:40

@CSÖRR-CSI££: Azt mennyire nehéz értelmezni hogy az izzók MAXimális élettartama 1000h?

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2015.05.30. 09:36:48

@CSÖRR-CSI££: Nekem majdnem mindenhol kompakt van, és bírják. De akkor neked az elektromos hálózatoddal lesz gond, nem kicsi.

jürgen baromartz 2015.05.30. 09:52:28

én egy másik, törtfehér színű, ugyanilyen elektromos rav-4-et láttam pár hónappal ezelőtt, szintén budapesten. (magam is rácsodálkoztam rendesen.) szóval tuti, hogy nem ez az egy van belőle itt nálunk.

UdjanMineck 2015.05.30. 11:09:16

@Schütii: ...de fogd már fel, te szerencsétlen, hogy EREDETILEG nem ennyi volt!!! Mi olyan nehéz ennek a felfogásában?! Ennyire nem világos a Vilanykörte összeesküvés című film? Atyaég, de tényleg.

Shadowbull 2015.05.30. 14:08:51

@Tökösmákos: "Nem én állítom hogy az amcsik erőltetik rá Európára a dízelt hanem az államtitkár"

Idezned pontosan hogy hol allitotta ezt az allamtitkar?

Shadowbull 2015.05.30. 14:10:08

@Tökösmákos: "illetve az EU tagság se közkívánatra történt."

Vegul is nepszavazas sem volt a belepesrol.

Ja, de.

Shadowbull 2015.05.30. 14:11:11

@Rocky: Az embernek nincs mindig kedve reszletesen hulyekkel vitatkozni hulyesegekrol.

Arcade Macho 2015.05.31. 20:07:46

@vtec: "Abban is ugyanolyan anyag van mint az újban. Tele lítiummal, stb. "

a litiumot nem eri meg, viszont a kobaltra ugranak, jelen pillanatban a kobalt miatt hasznositjak ujra a litiumot is

Rónarider 2015.06.16. 01:50:28

@Shadowbull: az megvan, hogy a DuPont mérnökei megcsinálták a nylonharisnyát, amitől a nők azonnali és eszeveszett tempójú harisnyavásárlásba kezdtek? Egyszer, mert nem szalad el, nem szaladt vagy nem tidom mi az amortizáció harisnyafronton, de az első széria azt nem csinálta? És akkor a mérnököknek meg kellett tervezni a tönkremenős változatot. Valamilyen tematikus adón láttam egy riportot nagyjából 10-15 éve, az egyik ilyen fejlesztő unokája beszélt arról, hogy a nagyapja szabályosan belebetegedett, hogy nem a jót és mégjobbat kell hajszolni, hanem ukáz alapján a tervezhető szart. Na akkor ez vagy igaz (az unoka egy nagyon idős néni volt, mi oka hazudni?) És akkor fujjfujj, vagy nem és én simán benyaltam (mondjuk harisnyafronton hézagosak az ismereteim)'