Javítsd magad, az a biztos!

  2015. május 16. - streetsta Címkék: video csináld magad lada diy szerelés merkur

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Sosem gondoltam volna, hogy létezett ilyen, közel háromnegyed órás videó. Tökéletes korlenyomat: félprivát videostúdió egész profi munkája, alatta korhű zenékkel. Parasztmerciktől Samarán át Niváig minden akkor, a Merkurnál forgalmazott típust tárgyal. Van benne Martinelli téri (ma Szervita tér) "autószalon", sőt, megnézhetjük az első emeleti autósboltot is.

felszerelés
Hazai gyártóktól és tőkés importból beszerzett minőségi autófelszerelési cikkek

Minden fontos cucc ki van pakolva a pultra, egyértelmű, hogy a legendás Videoton hangszóróknak bérelt helyük van a bemutatóban. Látják, így néztek ki az antracit szürke dobozok, még mielőtt a kalaptartóra szerelve, a nyári nap sugaraitól olvadt táblás csokoládéra emlékeztető formát vettek fel. A készítők időutazásra is be voltak rendezkedve, hiszen a Color Star képernyőjén az éppen általunk nézett videofilm nyitóképei futnak.

motortér
Mikor látott utoljára ilyen hamvas Lada motorteret?

Klassz kis felsorolást kapunk, mit érdemes magunknál tartani, hogy ne érjenek kellemetlen meglepetések. Gyújtógyertyák, kábelek, megszakítók, komplett szerszámkészlet. Melyik ma, újonnan átvett autó csomagtartójába pakol a tulaj benzineskannát, lábpumpát? Egyébként egész lenyűgöző, hogy a Prevent milyen nagy termékskálát gyártott, jégoldótól a csavarlazítón és hidegindítón át a kátrányeltávolítóig: tiszta nyugat.

Kíváncsi vagyok, ki milyen érdekes részletet vesz észre, jöhetnek a kommentek, a múltba révedő emlékfelidézések. Nekem például nagyon tetszik, ahogy hosszasan elmagyarázzák, minden folyadék szintjét ellenőrizzük le, az ablakmosó tartályba is kukkantsunk bele. Majd működtetik többször az ablakmosót, ami az ablaktörlő lapát alá sprickol. És hát, ilyen hamvas Lada motortereket sem sűrűn látni ma már.

rajt
Rajt a szinte vadonatúj Hungaroringen

Sokaknak lesz hasznos ez a nem túl rövid film, másoknak semmi újat nem mond, de múltidézésnek több, mint tökéletes. Köszönet Stefanits Richardnak, hogy megosztotta ezt, a gyanúm szerint 87 körül készült videofilmet, és nagy hála Vittorio Vancellónak, amiért feltöltötte a Youtube-ra (most látom csak, hogy Vittorio Vancello =Vancelo, a blogger, aki ki is posztolta magához, látogassanak el hozzá is!). Állítólag csináltak ilyen filmeket más típusokhoz is, azokat is jó lenne megnézni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr357464068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2015.05.16. 18:52:23

Még diagonál gumik? :)

Marcellusca 2015.05.16. 18:53:36

Akku savszint ellenőrzés, utántöltés és akkutöltés?

Börtönőr 2015.05.16. 18:55:05

1986-ban a Martinelli téri autósboltban akartam venni sárga fényű fényszóróizzót a trabantba(akkor ez vagyány dolognak számított) Az eladó mondta,hogy nincsen.
Az Autó-motor újságban akkor még volt kérdés rovat. Írtam egy levelet,hogy hol kapok 6v-os sárga izzót? Kis idő múlva válaszolt is Almási Tibor,hogy a Martinelli téri autósboltban kapható.
Elmentem ismét...a válasz:nincsen. Ekkor megmutattam az aláírt levelet. Az eladó zavartan bement a raktárba és azonnal hozott két darabot. A kék trabi sárga fényszórókkal nagyon vagány lett:-)

Marcellusca 2015.05.16. 19:01:08

Gyárilag nem keresztkulcsot adtak a Ladákhoz. :(

vittorebene 2015.05.16. 19:19:07

Most szóltak, köszi a hivatkozást! Megtisztelő és manapság ritka szokás. :) (A vancello nickem miért is van letiltva?)

Ecotrans 2015.05.16. 19:25:01

@T. bátya: makkos cipő + fehér zokni!

TaaT 2015.05.16. 20:01:51

Na jó, az ablakmosós résznél felröhögtem :D

Slippery Slick a menetlabilizátor 2015.05.16. 20:06:06

13:10-tol autópályan vontatnak! "természetesen a KRESZ ide vonatkozó szabályai szerint" :)))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.05.16. 20:19:18

@vittorebene: Azt sajnos nem tudom... De a hivatkozás már csak természetes. Kösz még egyszer a feltöltést

Börtönőr 2015.05.16. 20:22:21

@Ecotrans: Majd divat lesz nemsokára megint.
Újabban egyre több lányt látok köldök fölé érő hasfarmerben.

504Laci 2015.05.16. 22:00:27

Arra azért kíváncsi lennék, hogy a 4:22-nél látható Prevent Hobby spray mit tartalmazott...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2015.05.16. 22:03:57

@504Laci: Na, azon én is gondolkodtam. Aztán arra jutottam, hogy hobbyt:)

novothauto · http://novothauto.hu 2015.05.16. 22:12:54

Keresztkulcs pörgetés...régen csináltam.

tomcsibácsi 2015.05.16. 22:37:55

Mostmár értem, hogy miért van ( számomra ) elbaszott oldalon a ladák gyújtáskapcsolója.

( hogy egyedül is meg tudjam nézni van-e szikra. )

tomcsibácsi 2015.05.16. 22:41:21

Makkos cipő-fehér zokni: Maksa Zoltán kék köpenyben kereket cserél egy ladán.

Ha ma autópályán LADA rendszámmal vontatnál egy LADA rendszámos ladát a helyszínen lelőnének. :-)

Pörge 2015.05.17. 00:24:51

Megnézném hány újdonsült autósnak mondják el, ha kiég egy biztosíték, és nincs pont akkora amekkora kell, csak kisebbet szabad beletenni. Videóban sem említették.

jelentéktelen alak 2015.05.17. 00:41:20

Jól látom, hogy már a régi kerek lámpás 1.3-as Ladában is halogén izzó volt? Vagy csak hasonlít rá?

bigpond 2015.05.17. 05:39:20

@jelentéktelen alak:

Mar a ketutemu Trabantok vege (88 korul) is halogennel vilagitott, elektronikus gyujtassal mentek, volt itt fejlodes kerem!

Egy ilyen hamvas Ladatt siman bevallalnek ma is - nem erdekelne ki mit gondol rolam - es egy idoutazast is ebbe a korba.

Ilyen karbantartas videokat mellekelhetnenek mai autokhoz . Tudnak az emberek mit kell lebontani egy egocserehez, mit ,mikor , es miert kell ellenorizni. Mert ugye kellene. Nem mindenki szeret minden fiszfasszal a markaszervizbe menni., meg a garancia is lejar egyszer.

Emlekszem a sok sarga fenyszorora de sose gondoltam , hogy ez meno ( volt) . Mostmar tudom ezt is :-))

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2015.05.17. 09:06:16

@tomcsibácsi: esküvőn divat, hogy a pár nevét rakják ki rendszámtábla helyett a félvezető autóra, tudomásom szerint még soha senkit nem büntettek meg emaitt. Autópályán sem.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2015.05.17. 09:08:56

Ejj, előző kommentemet benyelte, tegnap meg fél órával később duplázott...

Videóhoz: izzócsere kesztyű nélkül hatékony :)

Schütii 2015.05.17. 09:11:46

A Medikémia (Prevent) ma is nagyon sok jóságot készít az autósoknak, valószínűleg még többet mint egykor.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2015.05.17. 11:17:27

@Marcellusca: Én 2015-ben is ilyen akksit vettem a 95-ös Carinába, csak a hangulat végett. :)

csakazértistotalcar 2015.05.17. 11:21:47

Nagyon jól mutat a Zastava 55 GTL a szalonban, mint ahogyan a T 2-es VW is, meg a Dacia 1310-es az Erzsébet-híd feljárón. De, minek egy egész tűreszelő készlet a szerszámok között, vagy (kb. 14:40 körül) a megszakító egyik rögzítő csavarja miért is balmenetes? A fékfolyadék szintet minden Zsiguliban/Ladában visszajelző fény mutatta a műszerfalon. Persze lehet ellenőrizni. Azt nem értettem, miért nem jelzett a "madár", mikor defektje lett a JOBB (!) első kerékben és félreállt? Azt meg végképpen nem tudom, hogy akkor miért a BAL (!) elsőt cserélte ki? Klassz volt, ahogy a nyaraló kertjében Cserkuti Öcsi (sokszoros magyar bajnok autóversenyző) mossa az ezerkecskét. Mint ahogyan az is jól mutatott, amikor a Ringen egy 2105-ös VFTS túrja magát előre a célba, ahol az Olivetti (irodatechnika, számitástechnika) reklám virít.

csakazértistotalcar 2015.05.17. 11:28:52

Bocs, elírtam! Cserkuti Öcsi egy 1300-ast takarít

tlantos 2015.05.17. 15:13:11

Szukseg szerint vagy 10e km-enkent ellenorizze a gyartyat. Ha a hezak nagyobb, mint 0,6mm, utogesse vissza.
100e csereperiodusu gyertyat hasznalok, 1,1-es hezaggal.
Kisse megvaltozott a vilag.

tlantos 2015.05.17. 15:18:06

@JohnyG: akkor olass utana. Az elso lehajtoig szabad vontatni. Kulonben esetleg ott doglenel eleted vegeig :)

TaaT 2015.05.17. 15:21:17

@tlantos: Amerikaiak van hogy 100e mérföldet elmennek egy irídiumos gyertyával.

tlantos 2015.05.17. 16:22:54

@TaaT: nem praktikus pedig. 100e merfold az kozel 160e km.
Az Ignis gyari gyertyai is iridiumosak, 100e km a csereperiodusuk. Volt, aki 130e utan cserelte ki. Mukodott. De ocskan nezett ki :)
Nekem platina van, de azt meg az lpg nyirja ki, 60e-nel csereltem.

tlantos 2015.05.17. 16:40:04

Vezermulanc ellenorzzes 10e km utan...
Manapsag hozza se lehet ferni, de kb. orok elet.

tlantos 2015.05.17. 16:44:07

Amugy aszondja, hogy ha lukas az uszo, cserelje ki. Ok, de mi a banattol lukadhatott ki?
Viszont most mar tudom, honnan jon az a marhasag egyesek fejeben, hogy izzocsere utan be kell allitani a fenyoszorot :)

5valve 2015.05.17. 19:18:44

Minden Ladához adtak egy ilyen DVD-t?

boom2 2015.05.17. 20:39:28

A videóban lévő piros 2101-es Lada egy kései darab a lökhárító miatt és a motor előtt lévő hűtő rés miatt.
Lehet 2101-es és 2101-011-es is utóbbi 1300-as motorral is.
De biztosra semmi se mondható, mert az oroszok kicsit sem törődtek azzal, hogy a típusra jellemző alkatrészt tegyenek bele, ami volt a polcon nekik az került bele sokszor még nyugati exportra is.
Mellesleg az ablaktörlő kar tiszta fém színű volt, nem úgy mint a videóban ha épp nem hiánycikk volt.
A hajtásnál nem említi a kardánt, pedig a lada egyik rákfenéje a hardy-tárcsával és kardán keresztekkel, és a futóműnél az alsó göbcsapszeggel is gond lehet és kifordul a kerék, ezért a gumi harangját rendszeresen ellenőrizni kell.
Manapság a dilettáns boltosok a felsőt eladják alsónak, mert be lehet rakni, csak épp életveszélyes! Pedig ma is lehet venni gyári oroszt, zsírozhatót.
Ha egy kicsit is nehéz tekerni a kormányt akkor itt kell legelőször keresni a bajt. Továbbá érdemes kicserélni a segéd-irányítókart csapágyas verzióra.
Töltés gondokat, pedig rendszerint a mechanikus feszültség szabályozónál kell keresni. Remekül helyettesíthető a Szamara elektronikusával pl.
A fékfolyadék és tengelykapcsoló tartályt teljesen felesleges nyitogatni.
Az ablakmosó fúvókát nagyon egyszerű beállítani, miután berak az ember egy rendes külső ablakmosó szivattyút.
Az akku egyáltalán nem triviális, ugyanis ezekben a Ladákban a saru polaritása fordított, a mai autókhoz képest.
A gyertyákat rendes ember többnyire kicserélte 10ezer kilométernél és nem tisztítgatta.
Az indítókar, alias kurbli igazából semmire se jó. Ugyanis ha az önindító nem képes a motort indítani, akkor kurblival se fog menni, amit tapasztalatból tudok.
Jó dolog a kézi szívató, ugyanis a Lada szinte bármilyen éghető anyaggal képes menni, a megfelelő üa mennyiséget a szívatóval után lehet állítani
Tetszett a videóban a dilettáns kormánykerék fogás, de az se volt kutya, ahogy az emelőt használta. Azt rendesen be kell dugni, mert kifordulhat. Jah és mivel kicsi a talpa ezért kivétel nélkül mindig kellett hozzá egy deszka is. Jó az a mondat is, hogy "erősen húzza meg a kerék csavarokat"
A gyújtás elosztó, megszakító kombót is érdemes kihajítani a francba és a 2107-es opto-elektronikus CDI gyújtását berakni és örökre elfelejteni a gyújtás problémákat, csiszolgatást, filc olajozást, kondi cserélgetést...
Kedvencem a gáz-rudazat faudy fejei, amik izzé-porrá törnek, persze előzés közben. Műanyagból csak a szürke színű a jó, de érdemes vasra cserélni.
A porlasztót NEM szabad szakműhelyre bízni ma már, mert tök hülyék hozzá egytől egyig, keresni kell egy öreg szakit, akinek jó a füle, meg van strób lámpája.
A karosszéria alját rendesen kifelejtették a filmből pedig a rugó tornyoknál, a küszöböknél, az emelési pontoknál, a kerékjárati ívek aljánál és az első lámpa mögött közvetlen nagyon szeret rohadni így ezeket kell alaposan megmosni és nem kell sajnálni az üreg és alváz-védelmet tőle.
A videóban nem említi, hogy a hátsó dobfék kényes jószág, igazából hibás konstrukció és soha az életben nem lehet beállítani rendesen, tartósan. Ráadásul a korai példányoknál nem automata után állítású volt, ami 87 körül azért még elég gyakori volt.
Olajnyomás: olajszűrőnél 2 fajta is létezik és nem csak a kicsi és a nagy térfogatú, hanem nyomásértékre is.
Az égőcserénél nem kell a fényszórót beállítani, ha csak valami balfék el nem állítgatja a csavarokat, de annál inkább figyelni kell a korábbi pt45 izzóknál, hogy ne fordítva álljon.
Végül nem látom a bólogató kutyát, a hülye gyerek rácsot, a koppány kipuft, az elefánt fül kieg. zárat, mert a gyári leesik. Divat volt a lökhárítón a statikus fesz. levezető gumicsík, nincs sehol a magyar kisipari 2 részes kardánbox, a frankó ülésvédők, mert nem fagyott vagy égett oda az ember valaga, a kormánykeréken a vastagító "huzat" ugyanazért, mint az ülés huzatnál, plusz rendesen meg lehessen fogni.

boom2 2015.05.17. 20:46:27

Zsiguli /Lada Hogyan tovább
ezt a könyvet szinte minden KGST járműhöz kiadták

L.P. Suvalov A zsiguli

Üzemeltetési Utasítás Kézi könyvből legalább 4 volt
Kék, Narancs-sárga, Oliva zöld, és Piros borítóval a 2101 és 2102-esekhez

Végül még a színválaszték jutott eszembe, hogy elsírnák az autógyárak magukat ma, ha csak fele annyi szín lenne, mint annó, más kérdés, hogy ide mit hoztak

boom2 2015.05.17. 21:16:52

kimaradt a wunderbaum!!!!

tomcsibácsi 2015.05.17. 21:42:14

@boom2: Meg a tengizből hozott, izzó üvegébe, műgyantába öntött skorpió.

boom2 2015.05.17. 22:15:09

@tomcsibácsi: az nagyon egyedi, én csak klasszikus műgyantába öntött kisautós váltó gombokkal találkoztam, michelin babával vonóhorgon, meg ilyenek.

CSÖRR-CSI££ 2015.05.17. 22:21:52

@csakazértistotalcar:

A TELJES tűreszelőkészlet az akkori idők atyáskodó állami PR -gépezetének egy tipikus megnyilvánulása.
A szocialista társadalom minden állampolgárát az öntudatos és felelősségteljes magatartásra, életvezetésre (autóvezetésre) akarták kinevelni, ezért mindent túlzóan, és az életszerűségtől messze elrugaszkodottan propagáltak.

A lapos tűreszelő a kráteresre beégett megszakítóhoz kellett, de a kapitalista társadalmak ösztönlényeihez képest egy evolúciós szinttel feljebb álló szocialista ember semmit nem bíz a véletlenre.
Ő tudja (mint ahogy Stirlitz is mindig "TUDTA"...), hogy az egyszál tűreszelő könnyen elkallódik, ezért bölcs előrelátással a teljes készletet nagy gondossággal a szerszámkészletbe helyezi.

Ha ez valakinek nem magától értetődő, akkor máris beigazolódott a propaganda szükségessége!

:)))

boom2 2015.05.17. 22:26:10

A vezérmű láncot csak a hitvány láncfeszítő miatt kellett legfeljebb ellenőrizni, mert maga a lánc 2 motort is kiszolgált.
Tök felesleges 500km-enként ellenőrizgetni az olaj szintet, még kopott motorral is.

tomcsibácsi 2015.05.17. 22:33:26

@boom2: Nekem van ezen a kéken "gumifarok" hátul.
Még piros prizma is van rajta.
Nemrég vettem rá, mert a régi elkopott. :-)

boom2 2015.05.17. 22:45:01

1310 TLX delfinkék Dacia..

Matiz2121 2015.05.18. 11:01:04

38:18-nyitott ajtóval filmeztek a pirosból.

csakazértistotalcar 2015.05.18. 11:13:59

@CSÖRR-CSI££: Naná, hogy azért. Csak vicces, hogy a lapos tűreszelő mellett a "készletben" félgömbölyű, gömbölyű, háromszögletű, négyszögletes, félhátú reszelők is vannak. Akár egy tisztességes szerszámkészítő műhelyben. Esetleg kulcsot reszelni? :)))

Rónarider 2015.05.20. 21:41:53

@csakazértistotalcar: Jajj, hát régen minden jobb volt, ezekben meg anyag is volt még, tehát lehetett reszelni, jut is, marad is alapon :)