A második az első a vesztesek között

  2015. április 28. - ommm Címkék: rali 1995 mcrae katalán sainz

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

1995, Katalán Rali. Kankkunen kiesett, Sainz vette át a vezetést, mögötte 8 másodperccel Colin. Akinek ez a két név nem mond semmit, az ne olvasson tovább.
A csapatutasítás az volt, hogy minden maradjon így, ez garantálta a maximális pontszámot a csapatnak, viszont tökéletesen ignorálta az egyéni világbajnokság állását, hiszen ha McRae nyer, akkor pontelőnnyel vág neki az utolsó futamnak, ami ráadásul a hazai versenye lett volna, így világbajnok lehetett volna.

Dave Richards kiadta az ukázt, pedig Sainz igazán nem kért segítséget és nem értett egyet a döntéssel.
De Colin sem.

A többi már történelem. McRae megállíthatatlan volt és hazai pályán verte el a spanyol öreget és adott fricskát a csapatutasításnak, hiába próbálták meg a gyorsaságin lelassítani/megállítani azzal, hogy elé ugrottak.

McRae nyert. Papíron. Majd kapott egy egyperces büntetést - az nem derült ki, hogy ki és hová nyúlt, hogy ez így legyen -, így 70-70 ponttal vágtak neki a szezon utolsó versenyének. Amit megnyert és világbajnok lett. A Toyotát a Katalán Rali után kizárták, hiszen rájöttek a flexibilis szűkítő-csalásukra, melyet ki tudja, mióta használtak már.

Hogy miért született ez a poszt? Tudja fene, néhanapján szembe jut, hogy mekkora nagy kár ezért az ízig-vérig versenyző-zseniért. Ha lennének példaképeim, az egyik biztosan ő lenne, mert nem adta fel soha.


WRC Rally Catalunya 1995 McRae Sainz by RallyBase

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr877405902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2015.04.28. 15:27:01

Itt nemcsak a nagy nevek hiánya, a rendes autók hiánya is súlytja a WRC-t. Pechünkre épp akkor lépett ki Loeb a WRC-ből, amikorra lett volna ellenfele.

És sehol egy méltó utód, sosem derült ki mennyire voltak a világbajnoki kvalitásoktól azok akiket Loeb a földbe döngölt és akinek esélyt sem adott (na jó néha egy kis előnyt adott egy egy biciklibalesettel).

Mekkora volt amikor Sainz Toyotája a cél előtt robbant le. Vagy amikor 4-5 világbajnok küzdött a címért...

Évente párszor jó visszanézni az ilyen videókat:
www.youtube.com/watch?v=9wODD40miYQ

okta 2015.04.28. 16:23:55

Sajnálom ommm, de örexünk. :-)

Az unokáink meg tátott szájjal fogják hallgatni a történeteinket arról, mikor még belsőégésű, környezetet szennyező autók/motorok versenyeztek egymással, a versenyzők a testi épségüket vagy akár az életüket is kockáztatták sok esetben...és hülyének fognak nézni minket, hogy mit szerettünk mi ezen. ;-)

madbalee 2015.04.28. 16:30:23

"Kankkunen kiesett, Sainz vette át a vezetést, mögötte 8 másodperccel Colin. Akinek ez a két név nem mond semmit, az ne olvasson tovább."

3 nev.

esef 2015.04.28. 16:46:52

@madbalee:
bizony. és még legalább 3 nevet fel lehetne sorolni abból a korból...

totál kár 2015.04.28. 19:56:29

Ráadásul Kankkunen szerzett több vb címet

Mazzzzu 2015.04.28. 22:01:20

az a durva, hogy az egyetemen ahová járok, kell készítenem egy beadandót, amihez a magyar online újságokat kellett, áttúrnom, pl. az indexet is, a legelejéről, 2005ig kb., feljött pár TC poszt is, ilyen 2002,2003as rallys posztok, Focusok, 206osok, asszem Octaviak, Lancerek ejj, nekem az is menő :D Akkor is ment még McRea :)

Mazzzzu 2015.04.28. 22:06:49

@Mazzzzu: ja és persze, csak azért írtam le, mert ma délelőtt történt ez, vhogy a régebbi rally szele engem is megérintett :D

1kutya 2015.04.28. 23:53:16

Isten az anyám, hogy nagyon szeretem az öreg Carlos-t, de McCrash mindenkit felül múlt anno.

Murva poraira...

Pasas 2015.04.28. 23:58:44

Hát az nagy volt mikor Sainz bevágta a bukót a hátsó ablakon. Sose felejtem el.

ommm 2015.04.29. 08:36:59

De amit jó látni, hogy az öreg Karcsi végig tud még gurulni a gyorson. Sainz-Moya, micsoda legendás páros...
www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ogUaLEzns1U#t=81

127_sud 2015.04.29. 10:17:46

@Pasas: Bizony nagy szívás volt kb. 800m-el a cél előtt lerobbanni de a navigátor Moya dobta be a sisakját a hátsó üvegen.

dr.oid 2015.04.29. 11:05:51

Nagyon látványosan, felelőtlenül és agyatlanul vezetett Colin McRae. Helikopterét rallyeautóhoz hasonlóan vezette, túl alacsonyan röpült a fák között, csúnyán odabaszta a gépet, a ribanc Fortuna pedig elhagyta. Baromságával a fiát is halálba rántotta. Többször kérték a csapatvezetők, hogy fogja vissza magát mert szétdönti az autót mielőtt célba érne. Általában szétdöntötte az autót. Egy csomó rallyeműsorban elmondták ezt az angolok és nem azért mert skót volt hanem mert egy forrófejű, konok barom aki ha egy kicsit is visszafogja magát és gondolkodik igazi nagy bajnok lehetett volna. Juha bácsi vígan traktorozik, Loeb gyűjtögeti a győzelmeket, nincsenek itt véletlenek, meg gonosz csapatutasítás.

CSÖRR-CSI££ 2015.04.29. 20:36:07

@dr.oid:
tudod, hogy nagyon komázzák a verseidet, de ezzel a hsz-eddel most vitatkozni fognak (ha lesznek még egyáltalán hozzászólások), pedig eléggé igazad van

ps: gonosz csapatutasításokra azért akad példa

CSÖRR-CSI££ 2015.04.30. 12:34:43

ELSŐzni már évtizede ciki, nade ez?: UTOLSÓ!!! :-P