Mondták, de nem hittem el

  2015. április 25. - Göbölyös Zsolt Címkék: mazda mx-5 totalcar flotta tcflotta göbi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Porsche-futómű és -fék a Bogárba, aztán igazi Porsche
2015-07-05 18:00:08

A tuning 1303-as Bogaramról már sokat írtam, akik kint voltak pályanapon láthatták is, meg is előzhettek, ha

Mondták, de nem hittem el
2015-04-25 07:48:36

Elég sokat vagyok autómániás emberek között, tehát már ezerszer szóba került a Mazda MX-5-ös. Jó autó

IMG 4198

Elég sokat vagyok autómániás emberek között, tehát már ezerszer szóba került a Mazda MX-5-ös. Jó autó meg könnyű meg szép a forma. Tudom, tagadnom kellene, de a forma miatt vettem meg. Soha nem vezettem, soha nem ültem benne, nem tudtam, milyen, viszont nagyon tetszett. Régóta nézegetem őket, de valójában csak idén jött el a pénzügyi lehetőség, hogy el is menjek megnézni pár eladót.

IMG 4213

A rendelkezésre álló összegből nagyot nem lehet virítani, ez rögtön látszott. Meg kell békéljek a rozsdásodó sárvédőívvel és a szakadt tetőponyvával. Lényeg, hogy beleszeressek, ne lógjon a bele és szimpatikus legyen az autó elsőre, ne legyen összegányolva, taknyolva.

Az első csapás akkor ért, amikor az egyik eladó kezembe nyomta a kulcsot, hogy menjetek el, próbáljátok ki. Először a meglepetés, hogy ennyire megbízik bennem, másodszor pedig az, hogy ez egy 1,8-as volt, sperrdiffivel, egész jól mozgott. De nem is a dinamika volt a megkapó, hanem az autó, mint egész. A Bogárra nagyon sok munkaórát kellett rátolnom és sajnos sok pénzt is, hogy ezen a szinten mozogjon és így fékezzen.

IMG 4209

Az "arasz szabály" ( a kormány, váltó és a kézifék egy arasznyi távolságon belül kell legyenek) ennél az autónál maximálisan bejön, hiszen váltás közben a kéziféken pihen a csukló, a kézifék végébe pedig majdnem beleér a gyári Nardi-kormány. Hasonló Nardi-kormányokat vadászni szoktam az ebay-en a Bogaraimba, ebben meg itt van gyárilag. Üléspozíció alacsony, a kormány közvetlen. Éppen beférek a 190 centimmel, de még pont jó.

Motor hosszában, hátsókerékhajtás. Könnyű, és ahhoz képest erős. Villámcsapásként döbbentem rá: van élet az E30-as BMW-n túl is.

IMG 4222

Innentől kezdve a Google Chrome kezdőlapján a leggyakrabban látogatott oldalak listáján a hasznaltauto.hu előreugrott és hónapokig ott maradt. Télen kell kabriót venni, persze, de közben kitavaszodott. Lassan, de észrevétlenül megtanultam minden adatot, tudtam, mikor lett az NA (első szériás bukólámpásban) 1,8-as motor, és szerencsével sperrdiffist is ki lehet fogni. Ezekben Torsen önzáró rendszerű differenciálmű van, a viszonylag erős motor és a könnyű kaszni miatt ez úgy kell, mint hűtőgépbe a világítás. Nélküle csal fél buli van, ezeket kezdtem keresi.

IMG 4223

Számos autót megnéztem, álmodoztam kevés kilométerekről és rá kellett jönnöm, hogy ezeknek csak a gazdájuk és a korrózió az ellenségük. A motor pont úgy szól és úgy megy a 130 ezer kilométeres szervizkönyvesben, mint a 307 ezer kilométeres agyonütöttben, ezek nagyon jó minőségű autók. Aztán Pista szólt a szerkesztőségben, hogy a Kopasznál van egy tizedik jubileumi modell, aminek eddig a létezéséről sem tudtam. Ezzel egy időben felkerült a hahu-ra is egy hasonló Anniversary.

Ezek 1,8-asok, ezekben volt először majdnem azonos végáttételű, de sűrűbb fokozatkiosztású hatos váltó, sperrdiffi és Bilstein futómű. Ráadásul erősebb keresztstabi és több kasznimerevítés van bennük. Hívtam is a Becsületesneppert azonnal. Végül a hahu-n lévőt vettem meg, kicsit rosszabb volt a teteje, de talán jobb a kasztnija, összességében szimpatikusabb, de inkább érzelmileg jobb, mint műszakilag.

IMG 4231

A neten kötött biztosítással a következő szombat délelőtt már a Mátrában talált minket. Minden kanyar, minden féktáv és minden váltás öröm ebben az autóban. Könnyű, fordulékony és amit egy mai sportautóban 150 és 200 között élsz meg, az itt rád köszön 50-80 km/h között egy közepes kanyarban. A hatos váltó alig ejt, könnyű keresztbe tenni és megfogni is. A kormány príma visszajelzést ad, jó az üléspozíció és az okosan hangolt szívócső kellemes hangot ad a négyhengeresnek. Semlegesen fordul, gázra túlkormányozott lesz, ahogy kell. Ahhoz, hogy a Bogár így menjen és forduljon, nagyon sok munkaóra és sok pénz kellett, abban is van szépség, ez egy hobbi. Mint a hülyegyerek, most erre vagyok rápörögve, de nagyon. 

Persze nem én lennék, ha így maradhatna. Már a tuningoldalakat bújom, látom, hogy sokan fejlesztgetik a nagyon jó alapot adó autót. Nem tud valaki egy eladó kompresszorkitet?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr807395132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sopánka76 2015.04.25. 08:10:12

Jó hogy szólsz, ennek a kipróbálása még a bakancslistámon van! :)

KPali 2015.04.25. 08:39:58

Gratula, jó döntés :) Én is ezt vettem a fekete 190-es után bő fél évvel. (1.8 NA) Elég húzos a kompresszor kit, 3000+ EUR/USD. Nehéz találni használtan, főleg olcsón.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2015.04.25. 08:47:47

Gratulálok, jó fogás, de én nem tuningolnám - leírtad, öröm vele minden mozdulat, úgy viszont jön a végtelen szívás...

sunblind 2015.04.25. 09:03:14

Lennél kedves egy rövid kiegészítést publikálni, hogy ennyi nézelődés után mik a tapasztalataid, mik a reális árfekvések, és hogyan állapítod meg a szlippdiff jelenlétét?
Persze, tudom, hogy korróziót kell nézni, meg hogy melyik országból származik, meg a tető állapota, beszéltem már Becsületes úrral is erről, meg összeolvastam mindent. Egy jó minőségű példány ilyen 1.8 6gang kiadásból igen magas áron van. Meg kell venni egy szép állapotút drágán?
Az egyetlen dolog, amire lecserélném a meglepően mozgékony fenekű, de sajnos mégiscsak elöl hajtós 100hp-t, amit ugyan perverzül imádok, de mégiscsak egyre inkább érik a gondolat.

andro11 2015.04.25. 09:04:41

4-5 hete ültem az enyémben utoljára, már az eladás gondolatával játszok egy ideje, de most előjöttek az én nézelődős és első párnapos élményeim :)

Jövök egy sörrel a szerzőnek!

UdjanMineck 2015.04.25. 09:05:14

Gratulálok én is, csodás autó, szép és jó is! (Bár szerintem túlértékelt típus. Én mondjuk inkább vettem volna egy MG TF-t.)

andro11 2015.04.25. 09:11:25

@UdjanMineck: Bérelj ki egyet egy napra, vagy hétre, és megváltozik a véleményed! :) Nem fogod visszaadni ;)

Ez nem csak egy kabrió, mint az MG. Vagyis ha akarod, akkor kabrió, ha akarod roadster, egy igazi lowbudget verseny/driftautó, ha meg akarod, akkor egy olcsó/normál fenntartású kisautó filléres alkatrészekkel.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2015.04.25. 09:12:18

Szuper, Doki, egyik barátomnak pont ilyen tizedik évfordulós van, nagy élmény :)

ONF 2015.04.25. 09:16:31

Tuningot én is kihagynám, nem illik az mx-hez (szerintem) persze a te döntésed :)

Én pont az mx-5 vs MR2 kérdésben mozgok. De nem igazán tudom melyik lenne a megfelelő, ráadásul itthon a kéziváltós klímás MR2-ből szörnyen kevés a felhozatal.

UdjanMineck 2015.04.25. 09:30:25

@andro11: Jaja, persze. Tudom. Csak valahogy az MG jobban tetszik stílusosabb, ritkább autó, de valószínűleg a fun-faktor a Mazdáé! :)

Komojtalan 2015.04.25. 09:34:18

@andro11: Én is így vagyok a saját autóimmal: A jót könnyű megszokni :-). Aztán jön hogy mintha egy kicsit lassú lenne, jobbra húz, idegesítő a belseje, öreg, szóval kellene másik autó. Szerencsére viszonylag sűrűn vezetek idegen autókat, átülve aztán hamar megtudom milyen jó autóm is van. Nekem 323F Mazdám volt 13 évig, az utolsó 3 évben senki nem értette miért nem adom már el. Elég rozsdás volt, de ami biztos 400k+ km után is állat volt a motorja. 178k -nál vettem (ugye ez kérdéses), én mentem 250k+ -t, de már több éve szétment a km bowden és nem cseréltettem ki, 287k -án állt, így csak sacc. 136 LE, de csak 950kg. Ment is mint a rakéta, a Seat hiába 156 LE, de 1200 kg, mondjuk még így is legyorsulná a turbó miatt, viszont a fogyasztás +2 liter városban, annyival meg azért nem gyorsabb.

Schütii 2015.04.25. 09:51:39

Kompresszor-kit?! OMG! Miért? Tudom.. "Miért ne?"..

UdjanMineck 2015.04.25. 09:58:35

@Ordasnagyfarkas: a "legújabb" MR2-esről beszélünk? (Ha igen, annál szerintem szebb és jobb is egy MX5-ös.)

Börtönőr 2015.04.25. 10:01:09

Kicsi,aranyos...csajos autó.
Barátnőmet el tudnám képzelni benne ahogy szaladgál vele a városban, de férfiként sosem vennék ilyet.

UdjanMineck 2015.04.25. 10:13:36

@Börtönőr: szerintem egy MX5-ös igazi uniszex autó. Férfi bátran ülhet bele, nyugodtan. Vannak tényleg csajos autók, egy MX3-as inkább az, de még az is határeset.

TURBÉK 2015.04.25. 10:15:20

Szép autó, gratula! 323ti compacttal mi történt? Nem írtatok semmit, pedig nagyon bele voltál zúgva!

UdjanMineck 2015.04.25. 10:15:39

@Börtönőr: egy Suzuki Cappucino. Na, az egyértelműen csajos autó!

Rocko- 2015.04.25. 10:31:18

grat az új autóhoz Göbi!

én szerencsére elég nagy vagyok hozzá, hogy ne férjek el benne, így nem fenyeget az NA veszély.
bár kétség kívül szép párosítás, amikor a munkahelyemen megjelenik a szőke, fiatal kolléganő egy MX-5-tel.

peti-peti 2015.04.25. 10:34:03

Az a szép a világban, hogy racionálisan működik. Mx-5-ből azért adtak-adnak el sokat mert durva jó vezetni, nincs szinte semmi baja, ami meg van, az olcsón gyógyítható. MG TF? Egy igazi betegágy... MR2? jó, de picit komplikált és drága volt anno, nem is vitték annyira. Csajos kocsi? Kevés csajt látni benne. Egyébként azt szeretem, mikor valaki határozott véleményt formál az mx5-ömről mondjuk egy Renault Thalia, vagy egy hangos kidurrantós vasaló Swift volánjánál ülve. Nem akarok senkinek a lelkébe gázolni, vagy vitatkozni vele. Csajos? Legyen az..... De hogy én rohadtul élvezem minden pillanatát a kocsim vezetésének, az biztos. Te meg azt gondolsz rólam, amit akarsz, pont nem érdekel.
Egyébként bőven elég az 1,6 sperr nélkül is, úgy jársz vele keresztbe-kasba, ahogy akarsz. Szóval mx5 örökké.....

totál kár 2015.04.25. 11:00:40

én vezettem ilyet,nekem nagyon szűk volt.Igaz én 1,6 os vezettem az valahogy nem akart menni.Csukott tetővel rendesen szorongtam benne

totál kár 2015.04.25. 11:07:21

ha 2 személyes Roadster akarnék venni BMW Z3 t vennék 2,2 es motorral.

Cresh 2015.04.25. 11:12:46

Nekem nc-m van, 1.8as motorral, szerintem hozzá ne nyúlj! :)

totál kár 2015.04.25. 11:13:41

De ha már 2 személyes és nyitott akkor inkább motor

Körömcsiga 2015.04.25. 11:32:38

Ha sokáig szeretnéd ilyen jó állapotban tudni, akkor hagyd el azt a akompresszort... :)

ONF 2015.04.25. 12:18:27

@Börtönőr: Általában a roadster az kicsi. Még nem nagyon hallottam olyan roadsterről amiről ne mondta volna valaki azt hogy "csajos". Talán még egy Wiesmann mf5-re is rásütnék ezt a bélyeget pedig egyszerűen a felhasználási céljából adódik a mérete. Itthon inkább a Q7, X5 testesíti meg a maszkulin végpontot, ami számomra meg inkább egy prémium családi csapatszállító és semmiképp sem férfias.

@UdjanMineck: Alapvetően RWD, manuál váltó, relatíve könnyű súly volt a keresési feltétel és ők ketten maradtak.

w a s d 2015.04.25. 12:47:14

Biztos tényleg nagyon jó, de azért pl. egy e30- ban, amin túl is van élet, ott az a plusz 2-3 férőhely. Ami azért néha hiányozna.

Rocky 2015.04.25. 13:15:13

"Számos autót megnéztem, álmodoztam kicsi kilométerekről, és rá kellett jönnöm, hogy ezeknek csak a gazdájuk és a korrózió az ellenségük."

Így is van! Ott vagy például te, az új gazda:

"Persze nem én lennék, ha így maradhatna. Már a tuningoldalakat bújom..."

Idióta!
Szegény autó!
Szegény japán mérnökök, akiknél egy ilyen önjelölt sufnibubus, okosabbnak képzeli magát...

sechskant (törölt) 2015.04.25. 13:37:32

Kompresszorkit elott egy uj tetohuzat kene szegeny autonak, mert ez a kifakult, toldozott-foldozott, oldalt legatyasodott kederes teto ugy nez ki, mint egy ciganysator.

Mercel 2015.04.25. 14:08:42

@Rocky:

"Idióta!
Szegény autó!
Szegény japán mérnökök, akiknél egy ilyen önjelölt sufnibubus, okosabbnak képzeli magát..."

Nézzél már utána kit idiótázol le..
Pár éve könyékig benne van a témában, pár autót átépített már.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.04.25. 14:10:48

És a szélvédőkeret alatt vagy felett nézed az utat? :D

Seca81 2015.04.25. 14:51:05

Nekem is volt ugyan ilyen 10 eves kiadas, csak tuzpirosban. Imadtam, de most Z3 van helyette :)

andro11 2015.04.25. 15:19:03

Nekem mindkettő van, de semmi közük egymáshoz, és nem pótolják egymást!

moltam4300 2015.04.25. 16:48:10

Annyira szánalmas ez az "okosabb vagy a mérnököknél" duma. Ők a tervezésnél rengeteg kompromisszumos döntést hoztak. És a tévhittel ellentétben lehet tartós egy tuning motor. Nem kókány módon, rendes cuccokból kell csinálni. Ez itt nem játszik, mert biztos vagyok benne hogy profi munka lesz. (lásd bogár)

3gb 2015.04.25. 17:39:34

Nincs is jobb, mint így elveretni a szép tavaszi időt, hegyi utak, kicsi tisztás, piknik kosár, nagy pléd :-)

Tökösmákos 2015.04.25. 17:44:51

@Ordasnagyfarkas: Ha nem akarsz keresztbe menni akkor mk3 MR2, ha igen akkor MX5. (Az mk2-eshez a súlya miatt kell a turbó, az mk1-esek meg már mind szétestek.)

bonitao 2015.04.25. 17:46:24

Fél éve rágódom én is... van egy 1.9 tdi A4 (ne aludjál olvassál!) B5-öm. nagyon szép, nagyon jó.. praktikus... keveset eszik... basszus elaludtam. A probléma ott kezdődik, hogy nem tehetem meg, hogy második autónak vegyem. Aztán rám jön a "hülyeség", lesz@rom nem kell nagy autó.. majd eszembe jut: minden hónapban 2-3 alkalommal 3-4-en ülünk az autóban. És ősz óta váltakozik bennem a vágy és a racionalitás. Hát élet ez így????

Tökösmákos 2015.04.25. 17:50:54

@Mercel: Van azért némi különbség aközött hogy egy 60 éves konstrukciójú bogarat (vagy egy Golf1-2-3-4-et aminek a motorja kb. ugyanolyan technikai fejlettségű pl. 1600 ccm - 60 ló :D ) vagy egy 1980 utáni japán autót építünk át. :P
De majd a cikkíró is meglátja. Én leszarnám a kompresszort mert amennyit hozzáad annyit elvesz a súlyelosztás és -növekedés miatt.

A 90 lovas MX5-ön kívül az összes úgy jó ahogy van.
De hát én nem értek hozzá, a bogarat bottal se piszkálnám meg se a többi túlsztárolt német fost (a levegős porschéktől lejjebb, és azokra is rá kell költeni kb annyit amennyit a bogarakra költött a szerző ahhoz hogy normális autót kapjunk. A vizeseket meg hagyjuk.)

bonitao 2015.04.25. 17:56:14

@peti-peti: láttam ma egy piros NB-t, csaj vezette, de így pirosan is megirigyeltem :D pedig szerintem(!) az a szín férfiaknál inkább csak olasz vasnál nézhető el

kapitális 2015.04.25. 17:57:44

@Seca81: Azt kifelejtetted, melyik a jobb, ha már volt mindkettő. Már nem azért, csak érdekelne. Mondjuk anélkül, hogy felnéznék hahu-ra, kapásból betippelem hogy egy azonos állapotú z3 legalább duplája egy mx5-nek.

UdjanMineck 2015.04.25. 18:27:03

@peti-peti: "MG TF? Egy igazi betegágy..."

Lófaszt. Látszik, hogy kibic vagy, és életedben nem is ültél benne.

UdjanMineck 2015.04.25. 18:28:51

@Ordasnagyfarkas: az RWD nem minden, sőt. A manuál váltó és a kis tömeg viszont tényleg elengedhetetlen feltételek.

Statler Waldorf 2015.04.25. 18:40:26

@Rocky: miért is kell "leidiótázni" az illetőt??? menjél ki a konyhába és azt idiótázd!

Statler Waldorf 2015.04.25. 18:52:38

Biztosan nagyon jó autó az MX5! Egy kicsit irigykedem is :-). Kevés benne az erő? Az mindig kevés! Én kismotorral kezdtem (babetta). Utána 400 cc, 500 cc, 650 cc, 1100 cc, 1200 cc, 1800 cc!!! Soha nincsen megállás! Nekem volt egy kanyarban. Akkor a motor el. Jött az autó. Az autónál ugyan ez a helyzet. Most is van egy Porsche és egy Maserati a garázsban és mind a kettő egy kicsit gyengus. Azon töröm a fejemet, hogy rakatok erősebb motort a Porschéba. Aztán mi lesz? Jön a motorjára egy kompresszor? Azután? Egy turbó? Vagy kettő? Lesz benne 6-700 paci? Sokszor gondolkodom ezen és aztán arra gondolok, hogy mekkora egy fasz vagyok. Minek ez a sok elégedetlenség, soha nem elég semmi! Mennyi idő alatt legyen az autó 100-on? Most 5 mp. legyen 4 (ca + 20.000 euro). vagy inkább 3 mp (még plusz ca 30.000 euro) és aztán? egyszer majd nem a gyorsulás lesz baromi gyors, hanem a lassulás 100-ról nullára 0 másodperc alatt (betonfal)? Vagy hol a vége? Meg tudom érteni, hiszen az emberben van az elégedetlenség. Úgy tudom tisztelni azokat az embereket, akiknek van egy OT-s autójuk és olyan boldogok vele, mint senki a világon. Ezt nekem is tanulnom kell, különben az élet tanít!
Nem akartam sok f@szságot írni, elnézést!

peti-peti 2015.04.25. 18:58:08

@UdjanMineck: Nem azt mondtam, hogy rossz autózni vele. Vezettem. Egy haveromnak volt. De az életét keserítette folyamatosan. Jó volt az, ha jó volt. Csak nem volt összefüggő két hónap, hogy ne kellett volna szerelőhöz vinni.

UdjanMineck 2015.04.25. 19:01:49

@peti-peti: valószínűleg kifogta szegény, peches volt. Van ilyen. Mindenben ki lehet fogni egy péntek délutáni autót, lehet Mercedes, Audi is... De azért egy MG nem betegágy.

Seca81 2015.04.25. 19:03:22

@andro11: Nem tudom andro, szerintem mindkét típus cabrio, hátul hajt, kétszemélyes, hasonló a tömeg/LE arány, szóval valamennyi közük azért van egymáshoz. Az egyik ebben jobb, a másik abban, nem elemezgettem az autóim minden rezdülését.

@kapitális: Nem felejtettem ki, egyszerűen nem írtam le és kész mert nekem mindkettő tetszik. Akkor a Mazda kellett, most a BMW. Ilyen egyszerű.
Annyit mondhatok, hogy a BMW jóval gazdagabb felszereltségű, minden tekintetben kényelmesebb kocsi, sok negatívuma nincs.
A Mazda ezzel szemben picivel fürgébb volt, keményebb, pattogósabb futóművel, épp ezért számomra vezetési élményben leheletnyivel emberközelibb volt, jobban a vezető köré építették mint a BMW-t.
Hobbiautónak vettem és szeretem mindkét típust, de nem is nagyon értem mit szerettél volna abból kihozni, hogy a BMW közel a duplájába kerül... Naés?

peti-peti 2015.04.25. 19:26:30

@UdjanMineck: Lehet, de ha a haveromat megkérdezed, ő mást mond. Én minden roadster-nek örülök, amit az utcán látok, hidd el, még az MG-nek is, én is szemeztem vele. A pénztárcám az mx5-öt engedte, szívem szerint Z8-al járnék. Egy jó állapotú Jaguar E-type-ért sír a szívem,na de az vagy 60-70 e. ejró (és állítólag az is vacak). Múlt héten láttam valakit a Hungária körúton valamilyen régi Ferrari-val, (talán Mondial?), az is nagyon tetszett. Szóval mindennek örülök, ami hátsókerekes, ha meg teteje nincs, az külön jó.

peti-peti 2015.04.25. 19:28:47

@bonitao: :). Jó csaj, jó autóban. Kell jobb? Én is jobban érzem magam tőle.

kapitális 2015.04.25. 20:40:08

@Seca81: Félreértesz, nem szerettem volna semmit kihozni belőle, egyszerűen kíváncsi voltam valakinek a tapasztalataira akinek mindkettő volt, mert hátha egyszer én is ebben a kategóriában fogok gondolkodni(bár egyenlőre valami szedán van tervben), és jól jöhet. Az árat pedig csak a "helyükön kezelés" miatt említettem :)

kenguru99 2015.04.25. 20:50:51

@TURBÉK: Ezt én is kérdeztem korábban Zsolt-tól mikor megláttam a 323ti-t a használtautón. Válasz akkor nem jött, hátha most.

BAwagon 2015.04.25. 21:03:45

@Rocky: "Idióta!
Szegény autó!
Szegény japán mérnökök, akiknél egy ilyen önjelölt sufnibubus, okosabbnak képzeli magát."

Azok a szegeny mernokok anno ugy terveztek ezt a motort,hogy feltolto volt rajta

BAwagon 2015.04.25. 21:05:22

@Seca81: "Nekem is volt ugyan ilyen 10 eves kiadas, csak tuzpirosban. "
khmmm , 10th AE csak ebben a kek szinben letezett

Rocky 2015.04.25. 21:22:07

Van autó építés. És van autó állagmegóvás, restaurálás.
Olyan, hogy tuning, olyan nincs. Illetve van, csak azt idióta hülye gyerekek csinálják...

BAwagon 2015.04.25. 21:25:43

Gratula az autohoz! @Stuntmanus
I am No.:3847/7500
Nekem elotte egy (JDM) `98-as RS volt. Az is 6 sebesseges volt torse LSD-vel de utcara szerintem a 10th AE jobb mert nem annyira rovid.

i949.photobucket.com/albums/ad337/bandriszal/IMG_2066_zpsgxd8qhqg.jpg

Egy Hun Hunniából 2015.04.25. 21:31:26

@moltam4300: Szánalmas aki mondja:-D
SOHA nem vennék tuning verdát senkitől, a Göbitől se!
A direkt légszűrőt felszerelők a lúzerek alapesete. Szerintem! De azért van aki "továbbtanul".(de minek!)
Az is igaz én nem a Halálos Iramban filmek "tripla turbós, nitróval feltüsszentett" és ugyanakkor 0-100-ra 90mp alatt gyorsuló gépeire "recskázok".

Seca81 2015.04.25. 21:39:56

@BAwagon: Ez komoly? Pedig az enyemben is ilyen szonyeg volt :)
Gondolom akkor tobb helyen is jelen van efajta jeloles, nekem csak a szonyegen volt. :(

BAwagon 2015.04.25. 21:43:27

@Seca81: Felnik , badge a sarvedon , kek belso,kek teto etc.... . 6 sebesseges volt LSD-vel a tied?

Slippery Slick a menetlabilizátor 2015.04.25. 21:47:20

Muszakilag nagyon szimpatikus kis kocsi, de a formájára nem bírom magam rávenni. Legalább egy lemeztetot hagytak volna rajta.

kbauer 2015.04.25. 21:57:35

Szép ez a gép, de egy kompresszorral a torkán nem venném meg tőled, ha mondjuk épp egy eladó példányt keresnék. Sokkal inkább, ha rendbehoznád a tetőt.
Azt hittem a képek alapján, meg a blog elején olvasottak alapján, hogy már kinőttél ebből a huszonéves hülyegyerekekre jellemző tuning-mániából

kalinka55 2015.04.25. 22:10:00

Nekem van egy 1.6os, csitirituningos nb-m. Szarok rátok ha szerintetek csajos autó, Én csak simán élvezem minden porcikáját és pillanatát, Ti, irigy kutyák meg mehettek a picsába.
Szerintem.

Super aGyuri 2015.04.25. 22:35:25

Nagyon szép, gratulálok!
Én egy 2002-es NB Magic editionnel nyomom, barna-fekete Nardi bőrkormány, barna belső. 2008-ban vettem 31000 km-rel, most már több mint 37000 van benne, és csak megy, csak megy, csak megy :)))

Józsi a guminagykeres 2015.04.25. 22:56:15

@moltam4300: Saját és mások által tapasztalt tartósság egy tuning motornál úgy kb. 10-20ekm.
Pl. dbilas es lexmaul cuccokból épített majd egyik nagy nevű itthoni cégnél padon programozott z18xe-n főtengely törés lett a vége másnak meg dugó olvadt el redtop-ban,hasonlóan drága minőségi cuccokból építve. nekem is volt hasonló,de csak tengely,leömlő,kipuff,eprom szinten piszkált motorom,azon 10ekm után kezdte pumpálni a kipuffgáz a vízcsöveket.

Rocko- 2015.04.25. 23:23:05

@BAwagon: ahaha, 10-W-40 vajon kié lehet? :D

Rocko- 2015.04.25. 23:25:06

vagy WD-40. :)
(de az nem lehet ugye.)

Józsi a guminagykeres 2015.04.25. 23:27:31

De a tdi tuning sem kisebb garancia a tartósságra.Egyik ismert ,adagolókat piszkáló srácnàl láttam egy komplett garázsnyi elpukkant motort.Béta verzsön volt az összes nyilván.

Pasas 2015.04.26. 00:35:32

Nincs kétségem hogy nagyon jó autók, de mikor meglátom a belsejét tudom hogy sosem érezném jól magam benne. Amúgy vagány kis autó, tetszik.

qmatch 2015.04.26. 04:58:36

Remélem , ezt is látom majd az Üllőin a benzinkúton :)

Jacko__ 2015.04.26. 07:38:26

@UdjanMineck: "valószínűleg kifogta szegény, peches volt. Van ilyen. Mindenben ki lehet fogni egy péntek délutáni autót, lehet Mercedes, Audi is... De azért egy MG nem betegágy."

Ebből szerintem már mindenkinek ordít, hogy te meg vagy csak ültél benne egyszer, vagy ha valaha volt is ilyened, akkor nyilvánvalóan elfogultan fényezed, mert akkora rakás szar, hogy szégyen bevallani, hogy a nyakadba vetted.

Aki viszont csak 2-3 órát szán némi netes felkészülésre a témából, az tudja, hogy az MG egy vicc a Mazdához képest. Nekem volt MX-5-öm (még mindig sírok utána), és nem volt egy óránál több guglizásra szükségem a vásárlás előtt, hogy kizárjam az MG-t...

Szerintem a jármű-történelem egyik (ha nem a legnagyobb) fintora, hogy egy angolok által teremtett kategóriában a japánok alkották meg az ikonná vált Tökéletes Autót...

Alapos Gerd 2015.04.26. 09:51:43

az e36 helyére jött az mx-5?

Mmboci 2015.04.26. 11:35:17

Én is ilyet vennék, NB 1.8 de szereznék bele egy Honda F20 vagy egy Toyota BEAMS mocit

BAwagon 2015.04.26. 11:41:11

@Rocko-: Irorszagban az elso karakterek a gyartasi evet jelolik. Ezutan kovetmezik a megye betujele ahol az elso forgalomba helyezes tortent majd egy szam ami random. Az en autom felar elleneben kapta a 10-es szamot referalva ezzela a 10th AE-re

UdjanMineck 2015.04.26. 11:53:35

@Jacko__: tökéletesen tévedsz, de te nem az az ember vagy, akinek most kifejtem, hogy miért, és mit tudok az MG-ről. Soha nem állítottam azt, hogy az MX5 nem lenne jó, sőt. Csak azt, hogy szerintem túlértékelt. Az pedig, hogy te holmi netes fórumoknak hiszel, meg guglizol ahelyett, hogy érdemi tapasztalatokat szereznél, téged minősít. Pontosabban az éretlenséged.

nikarágja 2015.04.26. 12:28:09

@RÁJEN: egyetértek, a Bogarakkal amugy mi van Doki?

BAwagon 2015.04.26. 13:00:54

@Rocko-: :-) nem az hanem 99-W-10

2-More 2015.04.26. 15:28:39

Kompresszorkit faszsag,foleg ha 1.8as,leven felmegy a valtojara a gyari 180 lova 323 GTR motorja. Akarmekkora szopas is a custom downpipe meg a kipufogorendszer, biztos h olcsobb es jobb lesz, mint a gyari motorra vmi himihumi kompresszorkit.

Az mas teszta, hogy limited modell tuningolni kicsit barbarsag.

Bandit 1200 2015.04.26. 16:34:21

Az 500 SL az férfiautó.És tudja amit kell.

szálka 2015.04.26. 18:38:27

grat az új szerzeményhez!
de ez most akkor hányadik autó is? vagy van ami már nincs meg?
2 bogár, fiat 127, bmw e36, w124, astra és most ez. meg amiről még nem tudunk :D

kaponyanyi 2015.04.26. 22:00:44

@Statler Waldorf: Na fiacskám, ha megcsináltad a házit, menj fogat mosni és lefeküdni. Ne itt trollkodj.

UdjanMineck 2015.04.28. 20:56:39

FIAT X 1/9-et vettem volna. Nekem az az életérzés. Szögletes, nyitott, szerethető és RITKA!

MisterD 2015.05.04. 23:52:40

Gratulálok a verdához! Érdekes, hogy mennyire másként látjuk a dolgokat:
"jó az üléspozíció és az okosan hangolt szívócső kellemes hangot ad a négyhengeresnek"

Szerintem az MX5 még egy 183cm magas embernek is kicsi. Be tudok ülni, de a látóterembe lóg az ablakkeret, szerintem neked is. És biztos nem tudsz kényelmesen ülni (csak hajlított lábbal,mint egy Trabantban), mert ha normálisan szeretnél ülni, akkor a bal térded beszorul a kormány és a behúzó közé. A Nardi kormány pont lehetne 1-2 cm átmérővel kisebb is, akkor tényleg jó lenne.

Az én fülemnek a motorhang botrányosan rossz, konyhai robotgép zúgás. Alacsony fordulaton még elmegy, mert mély a kipufogóhang, de pörgetve... Mindegy szubjektív dolog. A 4 hengeres BMW IS motor sokkal szebben szól, 6 hengeresekkel pedig nem lehet összehasonlítani.

A futómű rendben van, hozza a roadster élményt: feszes de nem ráz. A váltó nagyon jó, de itt sem kell elszállni, mert a Lexus és Honda váltó kapcsolása jobb. A fokozatkiosztás élvezetes, nem ejt nagyot, de már 140-nél is k..sokat pörög a kocsi. Autópályát felejtsd el.

Amiről viszont kevés szót ejtettél az az, hogy a 80-as évek olasz csodái rohadnak annyira, mint az MX5 NB-NBFL széria. A mindegyiken rohadó sárvédőív és a küszöb még nem egy nagy kaland, de az ajtók és a csomagtartó fedél már igen. A legrosszabb típushiba pedig az, hogy az első hossznyúlványok már 5-6 évesen elrohadtak!!! Ez bizony egy ütközésnél, főleg egy kabriónál a vég kezdete.

Összességében viszont az MX5 olcsó és megbízható japán technikájú, sprőd roadster, amit egy kezdő lány is könnyen elvezet. Tele sportkocsis megoldásokkal és kompromisszumokkal, amiért meg mi férfiak rajongunk.
Bár Z3 igényesebb autó, a formája túlságosan megosztó. A 4 hengeresek gyengék, a 6 hengeresek pedig orrnehezek. Az SLK pedig egy tank a többihez képest.

M2,5 2015.08.14. 22:44:27

Göbi lelkesedése nem sokáig tartott:)