Olcsó plusz lóerők, szevasztok!

  2015. április 15. - ommm Címkék: kamu lol síp fütyülő lefújószelep

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Emlékszem, annak idején, amikor a tavalyi Golf-napok egyik válogató zsűritagjaként egy éjszaka alatt kellett kiválasztanom kb. 1900 autó közül azt a - ha jól emlékszem - százat, amelyek bekerülhetnek a szűkebb, kiállított keretbe, na azon az éjjelen kaptam életem legtöményebb dózisát a hazai tuning-társadalomból.

Valószínűleg soha az életben nem találkozom még egyszer ilyen rövid idő alatt ennyi GTI-re átépített 1.6-os ötös Golffal. Sok közülük tökéletes munka volt, megvolt minden bel- és kültéri elem, a felnik, a dupla kipufogó, az ülések, egyszóval minden. De hogy milyen rohamosan fejlődik ez az autóipari gigapiac, azt mi sem mutatja jobban, mint a találmány, amellyel a napokban szembesültem és melyet most potom 17 ezer forintért bárki magáénak tudhat, ki tudja, mennyire lenne teljesebb a GTI-illúzió egy ilyennel. Több száz lóerő csak megér ennyit. A dolog szépséghibája, hogy ezeket a lovakat igazából a kívülállók képzelik majd oda, de ne legyünk igazságtalanok, hiszen a pávakakas díszes faroktollai is csak arra szolgálnak, hogy a tojót elkápráztassák, a valóságban csak a terhére vannak és jelentősen csökkentik túlélési esélyeit a ragadozókkal szemben.

blowoffkamu.jpg

És látják, ezért csodás elme az emberi, mert egy ilyen kamu-lefúvószelepbe aztán tényleg nem hal bele senki. Maximum a nevetéstől. Ha idehaza elfogyna, akkor ne aggódjanak, van még ott, ahonnan ez jött.

Igazából nincs új a nap alatt, hiszen az átkosban a telepi Zsigulit (ha nem futott Koppányra noch dazu dupla Koppányra - ami a lakótelep Akrapovića volt akkoriban) illő volt legalább egy fémsíppal tuningolni. És a fémsíp - igaz, modern formájában - de a mai napig él. Mondjuk értelme sincs több, de lám, kapható még, unNiversal turbo muffler címén.

És ha nevetnek ezeken, akkor jusson eszükbe az autó, melytől kötelezően hasra kellett esnie mindenkinek, a BMW i8, amelynek jobb oldali kipufogójába dolgozott a háromhengeres turbómotor, míg a bal oldaliban egy aktív hangszóró volt, amely kifelé játszott egy kamu motorhangot. És ehhez most nem fűznék hozzá semmit.

i8-sound-600x361.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr667370936

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2015.04.15. 17:46:30

Majd ha lesz a Totalcar áruházban, Karotta ajánlásával, akkor esetleg megfontolom.

vittore 2015.04.15. 17:48:28

De legalább nem ígér plusz lóerőket, meg kevesebb fogyasztást. Max a suhancverda sofőrje fogja így érezni és lesz tőle roppant elégedett. Ha húsz évvel fiatalabb lennék és felle ennyibe kerülne, poénból én is vennék egyet.

**ADAM** 2015.04.15. 17:54:47

Gyerekkori betegségek ezek. Elmúlnak, ha az ember autója és menetteljesítménye eléri azt a szintet, ahol már ezzel nem kell foglalkozni.
A Simsont még én is fúrtam. Az ezres motorom teljesen jó gyári hanggal is :)
A Skodán örültem, mikor kilyukadt a kipufogó. A háromezres benzines autómnál nem örülnék :)
Szóval azt hiszem, van egy
erő + hangerő = k
állandó :)

Janifeka 2015.04.15. 18:05:42

Ebben a kamulefújóban egy kiscsibe van :)

Xebu 2015.04.15. 18:12:39

Akár 4 cm-vel is megnöveli a farkad hosszát...

Gulyás G 2015.04.15. 18:19:18

...már aszittem villanyturbó...

Csabby 2015.04.15. 18:26:25

Annakidején (80-90-es évek)hogy is mondták?
Olcsó játék hülyegyerekeknek...

Börtönőr 2015.04.15. 18:41:46

Síp úgy 40%-ot folyt,elvesz az átmérőből egy pillanatra látszik. Egy kisebb autó nyílását teljesen elzárná:-)

pobeda 2015.04.15. 18:56:44

@Csabby: Vagy ahogy a MOMO mondja :felesleges dolgokat készítünk azoknak, akiknek felesleges pénzük van, igaz ők másik ligában játszanak.

laslo71 2015.04.15. 19:14:14

na igen annak idején a zsiga kipufogó végébe kalapáltunk egy darabka meghajlított rácsot amelyet a kiszolgált termény darálódól szereltünk ki, szinte ingyen sípolz amennyit kellett

athumra 2015.04.15. 19:33:17

@pobeda: Nagyapám ezt sommásan így fogalmazta meg: Ha a bolonnak pézze van, jól élnek a kereskedők;-)

CSÖRR-CSI££ 2015.04.15. 20:40:36

@Csabby:

Azt már a '70-es években is mondták :)

nick papagiorgo 2015.04.15. 20:50:36

Eez most az, amikor régen megfúrtuk a fémdarabot hármas fúróval, és bedugtuk a kipufogóba, hogy hangja legyen? És aki ólomból csinálta, az azért volt hülye, mert beleolvadt, aki meg acélból, annak meg néha kilőtt, és lábon találta a mögötte állókat? És a tuningmester ilyenkor kiszállt, és hátrament, megszemlélte a szerencsétlen áldozatot, köpött egy hegyeset, és megkérdezte, hogy hol a sípom bazeg?
Semmit sem változott a világ :)

halor 2015.04.15. 20:55:16

Nem kicsi itt a baj, ha ennek piaca és vevőköre van.

Phteven 2015.04.15. 21:03:14

@halor: Miért, a morcosító szemöldök mennyivel jobb? Bár mostanában mintha kevesebb ilyen szutykot látnék.

Pepejoe 2015.04.15. 21:08:00

És mindezt úgy, hogy ennek a cégnek egyébként egész jó ár-érték arányú cuccai vannak, amiknek értelme is van.
A helyükben nem cinkelném a nevem ilyen szarokkal.

vilagpolgar 2015.04.15. 21:11:22

Valaki elmagyarázza, hogy mi a baj a hangszóróból jövő "motorhanggal", ha ugyanúgy hangzik, mint az igazi?

ommm 2015.04.15. 21:23:57

@vilagpolgar: Az, hogy nem úgy hangzik :)

Pityubácsi 2015.04.15. 21:27:00

@pobeda: volt a bogaramban momo kormány.
kényelmesebb fogása volt, mint a gyárinak.

baltazar72 2015.04.15. 21:31:03

Sőt! Kifelé minek a motorhang? A sofjor halljon olyat amit akar. A külvilágot qrvára nem érdekli. Belül énekeljen neki egy Ferrari vagy egy TAG-Porsche F1 motor. Akár 424-es szuszogása. Tartsa meg magának és élvezze. A külvilágot meg hagyja békében.
Villanyautó rulez!

Spiritmonger 2015.04.15. 21:32:19

Mi a faxért kell nagy hang az autóba? Arra ott van a hifi, ha valamit hallgatni akarok, ha meg beszélgetünk, akkor legyen néma kuss, hogy értsük egymást.
A menetteljesítményeket és a vezetési élményt csendben is lehet hozni, legyen az a követendő példa!

baltazar72 2015.04.15. 21:33:56

Milyen szépen dalolt az 1500 cm3-s moci 18 000-es fordulaton!
Akkor még volt fílingje a versenyeknek!

Pé Er 2015.04.15. 21:45:38

Nem a kamu lefújószelep a gáz, hanem ez az erőltetett népnevelés ami itt folyik.Biztos olyan a magyar autós társadalom amit itt a cikkírók elképzelnek?

Ha vkinek ez kell, akkor vegye meg, használja egészséggel, mire fel kell ezért kiröhögni?

Ecotrans 2015.04.15. 21:48:28

Majd ha mindenütt villanyautó fog közlekedni akkor rájövünk hogy van értelme a generált motorhangnak.
Engem a múltkor majdnem elvasalt a parkolóban egy villanylexus, mert nem hallottam és kisvenkeltem elé.

Blindmouse 2015.04.15. 22:11:30

Kurvanagy felvevőpiaca van az ilyen kamusziszegőknek, BÁRMELYIK tyúnertalálkozón garantáltan megjelenik minimum egy olyan dízelkotla, amelyikben van ilyen hangszórós kamusziszegő, és parkolóhelyre alapjáraton betolatáskor is sziszeg összevissza miközben röhög mindenki rajta. :D

qmatch 2015.04.15. 22:53:56

Én elszégyelltem magam , amikor a kocsiból először "olyan sziszegőféle" hangot hallottam :) ...
... történt ugyanis , hogy "próbából" átalakított légszűrőházat csináltam az egyébként hagyományos szűrőnek - kevesebb cső , de nagyobb átmérő , burkolatlan szűrőfelület. Nem lett tőle SOKKAL JOBB , de kicsivel igen.

...no és mellékhatásként kihallatszik valami alapjárati megkerülőszelep nyitása-zárása - amikor gázelvétel után "leforog" a motor az alapjáratig , addig elég hangosan "sziszeg" valami.

Kotnyél 2015.04.15. 23:12:38

itt a remek oktatóvideó a témában: youtu.be/cbGWgvJN1_8

Kotnyél 2015.04.15. 23:14:50

@Kotnyél: valamiért lemaradt: érdemes a többi myth busted videót is megnézni, vannak egész meglepőek is

Spiritmonger 2015.04.16. 01:03:07

Miért hívják ezt tuningolásnak?
A tuning az a fék-futómű-motor, oszt jónapot.

pobeda 2015.04.16. 03:24:39

@Pityubácsi: Azért írtam hogy másik ligában játszik, és talán még mindig készülnek nálunk a kormányaik. Mert itt üzemet hoztak létre anno.

Shadowbull 2015.04.16. 07:01:50

Az Audi is pont ugyanigy csihol V8as benzines hangot a dizelmotorjahoz...

Shadowbull 2015.04.16. 07:02:51

@Spiritmonger: jelenleg az az altalanosan elfogadott nezet, hogy a vezetesi elmenyhez a hang is hozzatartozik. A gyrtok csak a vasarloi igenyek utan mennek.

Nick Leeson 2015.04.16. 07:30:47

@Shadowbull: Ez nem csak nézet! Láttam egy műsort pár éve, hogyan fejlesztették az első és második NFS játékot PC-re. Legnagyobb gondjuk az volt, hogyan adják vissza a sebességet a játékban a user felé. Gyorsan kiderült, hogy nem az útmenti tájnak kell gyorsan szaladnia, hanem olyan motorhang kell, ami nagy sebességet, és gyorsulást sejtet. Szerintem ez inkább valamiféle bio tulajdonság, tehát adott dolog az emberben. Jó motorhang mellett többnek érezni a sebességet!
Ha ebből indulok ki, inkább furikázzon valaki sportos hanggal, városban max. 60-nal, mint 120-al halkan!

protézisesh 2015.04.16. 08:08:47

@Pé Er: ezek szerint neked van ilyen a kocsidban?

Boar... 2015.04.16. 08:13:00

Egész komoly (és drága) autókban van "hanggenerátor"...legyen a "jómunkásembernek" is. Barátom full extrás, szolgálati A6-osában is "akusztikai trükk" adja a "motorhangot".

Boar... 2015.04.16. 08:15:37

@Spiritmonger:
You've got to hell of a lot to learn about rock'n'roll...

selgir 2015.04.16. 08:26:26

először azt hittem az i8-nál ez csak hoax..., de nem :D pedig a forma jó lenne, évek óta az első SZÉP autó!

Christofer Schmidt 2015.04.16. 08:36:36

Hát szerintem ciki. Ennyi. De tényleg, mire jó? Egy csomó pénzt elszórnak a Boyracerek ilyen szarokra meg a gagyi optikai tunying cuccokra. De a burkolat alatt csak egy egyhármas esetleg nagyobb gyári benzines van. Nagy májer lesz meg helyimenőcsávó. Én inkább vettem egy gyárilag erős autót. Aztán amikor autópályán erősködnek a helyi sziszegős szaros vagányok akkor csak nyomok egy padlógázt és elhúzok mellettük simán erőlködés nélkül. Aztán megy a pislogás mert nekik ledadog 160nál az ezeröcsi. Benzinkúton meg rákérdez, hogy megcsippeltem? Nem baszki csak a pénzen amit te elbasztál a látványra én inkább vettem egy véhatos kettőötöst meg sok benzint na csá. De mindenki úgy szórja a pénzét ahogy akarja. Én speciel benzinre.

Szkotti 2015.04.16. 08:58:19

@Spiritmonger: Na, hát ezaz. Munkahelyemen gyártunk pont ilyen hanggenerátorokat is, de én akkor mondtam, hogy megértünk a pusztulásra, amikor megtudtam, hogy a szintén nálunk gyártott 24 csatornás RangeRover erősítő azt is tudja, hogy a 4 ülés fölött elhelyezett mikrofonok segítségével kihangosítja az autóban zajló beszélgetést...érted. Hogy a jobbegyben jól halljad, mint mondott a muki a balkettőben...

Johhny Bravo 2015.04.16. 10:30:58

Azért szivesebben tapossa ki a gép szemét az ember ha jobban szól. Most nem erre a kamuhangra gondolok (ugye a Ford is imitálja a V8-at a legutolsó Mustang-ban vagy tévedek?) hanem például az öreg Fiatokra 127, 128, 850 (vagy 750 akár Zaszti) 128 Coupe vagy a 850 Sport Coupe és aztán jönnek a Ladák a kéttorkosokkal csak én vagyok ilyen hülye? Ezeket vezettem és még ha az ember nem egy motorgyilkos soffőr mint én akkor is konyomja a szemét mert rohadt jó és vigyorogsz tőle. Na ettől meg vigyorog a soffőr meg az utcanépe a soffőrön. :D

selgir 2015.04.16. 12:43:13

hol vannak azok a szép idők, mikor elékeléssel érték el a szép hangokat...

Szkotti 2015.04.16. 13:56:32

@selgir: +1
Sajnos már messze...

ommm 2015.04.16. 14:33:14

@Szkotti: Ezt tudja már pár éve a VW Multivan is

sechskant (törölt) 2015.04.16. 21:17:42

@Szkotti: Igazad van, teljesen felesleges, hogy a nagy sebessegnel a hatalmas homlokfelulet miatt fellepo szelzajnal ne kelljen orditva beszelgetni. Maradjanak csondben es kesz!

Mercel 2015.04.16. 22:12:20

@Pé Er:

"Nem a kamu lefújószelep a gáz, hanem ez az erőltetett népnevelés ami itt folyik.Biztos olyan a magyar autós társadalom amit itt a cikkírók elképzelnek?
Ha vkinek ez kell, akkor vegye meg, használja egészséggel, mire fel kell ezért kiröhögni?"

Kiröhögni és lesajnálni valamit ami szánalmas az nem népnevelés, hanem vélemény.
Ha valakinek ez kell használja egészséggel - mi meg ha kedvünk úgy tartja jól kiröhögjük.
Ez ilyen nagyon egyszerű.:)

Szkotti 2015.04.17. 09:05:23

@sechskant: Sajna nem ültem még sose Range-ben, de gondolom, milyen felháborítóan zajos tud lenni egy mostani gyártású a legális sebességek mellett...Szinte minden tesztben ezt lehet olvasni.

Spiritmonger 2015.04.17. 10:02:35

Boar, mi köze a rock and rollhoz a kamu hanggenerátornak?
Tényleg érdekel...

sechskant (törölt) 2015.04.17. 21:41:20

@Szkotti: Megengedett sebessegnel is van szelzaj, mert egy Range aerodinamikaja egy beepitett szekrenyevel vetekszik (meg aztan a Transporter sem egy F40, abba sem veletlenul lehet ilyen rendszert kerni). Masreszt eleg naiv dolog azt hinni, hogy egy olyan SUV-vel, amik kozul a V6-os kisdizel kivetelevel az osszes megfutja a 200km/h-t, sosem fognak gyorsan menni. Legkozelebb ne a fotelbol dontsd el, hogy minek van ertelme.

Rónarider 2015.04.19. 01:03:30

Semmi de semmi különbség nincs a gyártói és a sufni hanggenerálás között.
Finoman szólva is ciki. Egyik sem kell.

Azért mert xy gyártó is csinálja szakmányban szériaautóknál, még ugyanolyan arcpirító blöff. Le is írták magukat, legalábbis nálam.

danesdzsu2 2015.04.19. 09:35:33

@Shadowbull: Csak ez egy kicsit olyan, mintha én még egy nullát rajzolnék az 1000 eurosra vásárlás előtt, mert általánosan elfogadott nézet, hogy a gyártókat meg a haszon érdekli.