Lopni megy a Nissan

  2015. március 04. - Stump András Címkék: nissan nismo lmp1 Le Mans Genfi Autószalon gt-r

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan idei Le Mans-i terveiről. Provokatívan trollkodásnak minősítettem az elsőkerekes versenyautójuk beharangozását, hiszen ők kezdték a provokációt, azzal, hogy elsőkerekesnek nevezték az akkor még összkerekesnek tűnő autót. Most már kicsit többet tudunk a gépről és a tervekről is, ideje árnyalni a képet. Lehet, hogy egy kicsit komolyabban gondolják, mint elsőre hittem.

DSC00162
Vannak szögek, ahonnan egész jól néz ki

Nagy munkában voltak még, amikor először megmutatták a piros tacskót, ezért is ment a ködölés, hogy most első- vagy összkerekes igazából. Még mindig nem dőlt el véglegesen, de jelen állás szerint hátsó hajtás nélkül fognak menni Le Mans-ban. Legalábbis ezt tudta meg Pista a Genfi Autószalonon, ahol a reflektorok alatt olvadozott a GT-R LM Nismo, és kérdezni is lehetett.

DSC00155
Mindig jó, ha valaki lelkesen magyaráz

A perdöntő kérdés számomra az volt, hogy hány autót indítanak Le Mans-ban. Úgy gondolom, egyetlen magányos autóval tényleg csak trollkodni lehet, kettővel, ahogy a Toyota példáján látjuk, még mindig necces az ügy. Aki komolyan győzni akar, három vagy több autót küld harcba, hiszen Le Mans-ban mindig vannak balesetek, defektek, műszaki hibák, és az elmúlt évek azt mutatták, egyszerűen kell egy kisebb flotta, hogy értékelhető valószínűséggel a végén jó pozícióban legyen egy gyártó valamelyik autója.

DSC00168
Jaj, azok a hátsó lámpák

A Nissan idén három GT-R LM Nismóval indul. Ezek szerint tényleg komolyabbak a szándékaik. AZT akarják, vagyis AZT is. A győzelmet. Meg persze hogy körbetáncolják őket a fűszoknyás lányok, és mindenki őket nézze.

DSC00154
Hatalmas a splitter

Még mindig nem gondolom, hogy az Audi, Toyota, Porsche ágyúsor ellen bármi esélye lenne az elölkaparós Nissannak, de ők hisznek benne, és ez jó. Nem emlékszem, mikor volt ilyen színes és izgalmas az LMP1-es kategória.

DSC00161
Nagyon-nagyon furcsák az arányai

Hogy mennyire lázasan dolgoznak még a tacskón, jól szemlélteti az állítás, hogy egyelőre nem tudták eldönteni, hogy melyik hibrid kategóriát választják, a 8 MJ-ost vagy egy kisebbet. Számos más dolgot sem tudnak még, mivel most mennek az első éles tesztek olyan helyszíneken, ahol konkurensek is vannak.

DSC00157
Elég szűk a hely. A térdhajlat alatt pörög a KERS energiatárolója

Az mindenesetre már kiderült, hogy a sofőrök élete nem lesz egy leányálom. Az irdatlan hosszú motorháztető hátsó sarkainál kihozott kipufogócsövekből kivillanó lángcsóvák például elég zavarók éjjel, ezzel lehet, hogy még kezdeniük kell valamit. A leszorítóerővel és a végsebességgel elégedettek, állítólag az első kerékre jutó durva nyomaték sem rángatja nagyon a kormányt, bár ezt nehéz elképzelni, ha igaz a benzinmotor 600 lóerőre saccolt teljesítménye, amihez legalább még egyszer ennyi jöhet pluszban a KERS villanymotorjától.

DSC00160
Innen jönnek a zavaró lángok

Annyit bevallottak, hogy sajátos kanyarvételi technikát kell alkalmazni, a hosszú orral korán kell ráfordulni az ívre, és minél hamarabb vissza kell hozni az első kerekeket egyenesbe. Legalábbis valami ilyesmit mesélt a csávó, aki Genfben az autó mellett állt. A gumikopásról még nem tudnak (vagy nem akarnak) nyilatkozni, pedig az kritikus lesz az 1200-1500 lóerő körüli összteljesítménynél, ami az első kerekekre rászabadul.

DSC00169
Elöl brutál széles kerekei vannak

Akárhogy is nézem, ez a fura piros autó élénk színt visz majd Le Mans-ba. Nézni kell a versenyt, idén (is) őrült izgalmas lesz. A Nissan a negyedik erő, és bárhol is végeznek, örülök, hogy egy ilyen agyament koncepcióval oda mernek állni a rajtvonalhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr367240851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.04. 19:22:45

megnézzük! idén is lesz Pista a tévében?

nagyonnagyon 2015.03.04. 19:52:09

nismo... irgalmatlan hangulatú szó :) én drukkolok !

3gb 2015.03.04. 20:37:10

szeretem, mindig jó a verseny! Persze a tét, meg maga a kiírás adja ezt a dolgot, mint pl a dakar-nál, meg a tour-nál is. :-)

urv 2015.03.04. 20:38:11

@Aranyba mártogatott étnyúl: Úgy tudom Le Mansban lesz a tévében.

urv 2015.03.04. 20:38:12

@Aranyba mártogatott étnyúl: Úgy tudom Le Mansban lesz a tévében.

urv 2015.03.04. 20:39:33

Ígérem megtanulok várni, és nem kattintgatok lelkesen. Ja meg megtanulom azt írni, amire gondolok:Úgy tudom Le Mansban lesz, NEM a tévében.

P Viktor 2015.03.04. 20:41:03

Ez igen. Imádom a márkát és remélem ellopják a showt mindenki elöl.

urv 2015.03.04. 20:42:26

Jelentem pályázok a legtöbb komment egymás után címre, de nekem is lenne kérdésem:

Készül esetleg egy cikk arról, hogy hogyan érdemes kimenni a versenyre? Nyilván az Internet tele van infókkal, de szívesebben olvasnám egy általam hitelesnek tartott ember véleményét, aki tapasztalattal is rendelkezik.

nikarágja 2015.03.04. 21:06:34

@urv: felülsz egy fapados gépre és viszel egy okostelefont, tv-appal (Pistát a Porsche viszi, Égéstér)

ommm 2015.03.04. 21:24:01

@urv: Repülővel Párizsba, onnan TGV-vel negyven perc alatt LeMans-ba, az ottani állomás előtt áll meg ötpercenként a villamos, ami kivisz a pályára. Ott meg ott alszol a fűben, ahol akarsz.

@nikarágja: Elméletileg, egyelőre lepattanok az akkreditációról, mert nehéz megértetni velük, hogy egy netes honlap cikkeit nehéz kinyomtatni és lefénymásolva elküldeni. Illetve nem nehéz, csak faszság és 2015 van, meg már voltam is ott.

madbalee 2015.03.04. 21:34:51

Ennek a GT-R LM Nismonak a reklámjában érti valaki miért vágnak be snitteket, ahogy a Holdon áll út nélkül a verda?
www.youtube.com/watch?v=_Gx_E23VpQQ

Űrtechnika, ami visszatér a Földre?

Mazzzzu 2015.03.04. 21:59:34

Mikor az Égéstérben is mondta a Pista, hogy lehet, hogy milyen lesz LeMans idén, kirázott a hideg, pedig egy nagyon zsúfolt, túlfűtött buszon ültem, mondjuk én elcsépelem, hiszen minden év elején azt mondom, idén nagyon jó lesz LeMans...

Amúgy, ha összejön LeMans, attól még remélem egy helyszíni tudósításban, telefon vagy vmi, ha megoldható, feltűnik Pista a magyar Eurosporton.

ejj de jó lesz idén LeMans

madbalee 2015.03.04. 22:17:12

Milyen lenne már, ha Montoya indulna valamikor esélyesként LM-ban.
Neki lenne még esélye a "Triple Crown"-ra.
Villeneuve-nek 2008-ban nagyon drukkoltam.