Ponton a gyógyulás útján

  2013. december 01. - Csikós Zsolt Címkék: mercedes diy szerelés dezső ponton tc flotta domsjö

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


csik_matrica_s.jpgRendszám van rajta, lehet használni! Egy frászt. Köhög, tüsszög a motor, nem lehet újraindítani, ha meleg, ráadásul kábé húsz lóerős. Ezek a restaurálás igazi mélypontjai, amikor kész az autó, a légy nem tud rászállni, mert seggre esik a fényezésen, amin még hajszálkarc sincs, hibátlanul csukódnak az ajtók, csillog a króm, a belső térből enni lehet, büszkén feszít a test a magas gumikon, amik mellesleg újak, benne van az aggódás, a gondoskodás, a pénz, az idő, a szeretet – nincs jobb veteránautó nála. És mégis szar.

Van egy kis probléma a legfelső részén megragadni hajlamos fékpedállal, a negyedikben vadul zörögni kezdő kormányváltó-pálcával, a döglött hangú, vén hangszóróval és az indexszel, amelyikre kézzel kicsit rá kell segíteni balra, mert nem kattan teljesen ki a villogási helyzetig. Ezeket idővel rendbe tudom tenni, de igazából egyik sem súlyos hiba. De a motor – attól falnak megyek. A Ponton azt képviseli most, amiről mindig beszélek, hogy Magyarországon ilyenek az oldtimerek: csilliókért szépre megcsinált, mutogatós darabok, amiket pocsék vezetni. Most akasztják a hóhért, nekem ilyen az autóm.

DSC00374
Itt minden új volt, ami benzint kevert és szikrát villantott

Mivel a gyújtásban minden új, a karburátor új, a motor, már amennyire jó pár évvel ezelőtt sebtében átnézte Karesz, jó (tehát van kompresszió, szép a vezérműtengely, nem lógnak a himbák, új a lánc), de akkor mi a fene van? Ősi viking átok ül rajta? Eldöntöttem rég - olyan emberhez viszem, aki rendesen ért is hozzá, a legkisebb apróság sem kerüli el a figyelmét, tudja, hova kell nyúlni, és oda is nyúl.

All in all, nagy nehezen eljutottunk vele Árva Andráshoz Újpestre, s a gyárudvaron Dezső hirtelen nagyon is otthonos közegbe került: balról egy svéd rendszámos Fecske és egy Triumph Spitfire, jobbról Sipos úr Transitja, bent a műhelyben egy T3-as Bundeswehr-színű VW Transporter pickup, mellette egy amerikai kivitelű állólámpás Merci. Jót cseveghettek éjjel, képzelem a zsibit, ami ott volt.

DSC00386
Dezső jó társaságban, bár a Xantia és a Honda Spacy-m már a műanyagkorszak szülöttei

Árva András nem kispályás figura. Anno a nyolcvanas és kilencvenes években raliautókat épített, Sierra és Escort Cosworth-öket. Néhányan összeálltak a legjobb szakemberek közül, és ezeket az autókat teljes karbantartással bérbe adták versenyzőknek. Volt, hogy két hét alatt a semmiből raktak össze Angliában egy N-csoportos Sierrát, kaptak egy sarkot a műhelyben, ott voltak a cuccok, és tizennégy nap múlva előjött a homológ, baromi ütőképes versenyautó, amivel például a Kotán is ment. Mondom, Árva Andrásnak egy karburátor, egy különleges befecskendező, egy elektronikus gyújtás olyasféle pajtása, mint nekem a Rejtő-féle Piszkos Fred, a kapitány.

Számomra abszolút referencia, Littner Zsolti barátom csodálatos BMW 518-asa, amiről a Totalcaron már kétszer is írtunk, a tíz éve óraműszerűen működő 280E állólámpása (a rettegett D-Jetronickal), a nemrég eladott 220SE kupéja a szörnyű drágán javítható mechanikus befecskendezéssel, de egy 6.9-es Merci, Sipos úr 280 SEL 4.5-öse is mind neki köszönheti a kicsattanóan egészséges működését. Legyen az három ikerkarbi, javíthatatlan Dell'Orto, Kugelfischer, K-jet, D-Jet, KE-Jet, akármi, Árva András csak kicsit lepillant rá az orrára csúszott szemüvege mögül, felméri a helyzetet, majd jellegzetesen karmesterszerű mozdulataival nekilát - aki látta őt akcióban, sose felejti el. És az az autó általában két, három, maximum a negyedik menetre (ezek az öreg autók azért elég nyűgösek, mire hozzá kerülnek, tehát több menetben köhögik csak ki az összes hibájukat) isteni lesz. Én most az első menetre vittem Dezt.

Nekiállt. Aznap estére belőtte a jó tíz fokkal odébb levő gyújtást, egyben kiderítette, hogy azért lötyög a rotor a tengelyén, és azért nincs rendesen, pozícióban rögzítve az elosztófedél, mert nem a Ponton elosztója van a motorban, hanem – kapaszkodjanak meg – egy állólámpásé. Bizony, benne van a 115-ös cikkszám, igaz, elég rejtetten... Sose gondoltam volna, nahát, ezek a svédek... Másnap, egy hozzá való rotorral és kupakkal máris helyére került minden.

DSC00381
András nekiáll, ujja fúvókákon zongoráz

Szintén akkorra jól állt minden gyertya a motorban (az egyiket valamelyik svéd kulcstekergető ferdén kapatta be, én meg nem mertem erőltetni), kitakarította a menetet, szelephézagot állított. Máris egész tűrhető lett a kocsi, Sipos úr lelkendezett, amikor kipróbálta, én azért vártam az éles próbát. András pedig azt mondta, van még rajta meló bőven.

Aztán elmentünk családilag Miskolc-Tapolcára a Foltossal, András meg egy szép hétvégét rászánt Dezsőre. Ez alatt lényegében végig a karburátorral küzdött. Ami, ugye, új. Több menetben nyomozta ki, pontosan milyen karbi lenne való erre az autóra, és ahány forrás, annyiféle infót szerzett. Az még csak hagyján, hogy Solex 34 PCIB, mert mindegyik leírás szerint az, tehát stimmel. De hogy milyen fúvókák, keverőcső, tűszelep van benne, na, az a kérdés. Nyolc szájton négyféle variáció volt, beleértve a Littner Zsoltitól, Dombi Andristól és tőlem, könyvből kihalászott információkat is.

A Dezsőn eredetileg, ugye, egy elég rozoga állapotban levő karbi volt. Lógott a pillangószelep-tengelye, törött volt a keverőcső-állványa, ezért a tetején a féklevegőfúvókát egy ráhenkölt zsugorcső tartotta helyben, az úszóház-szellőztető és a gyorsítómembránja egyaránt repedt volt, a tűszelepe se zárt rendesen. Elment a Weber-karbiszervizbe, 21 ezerért felújíttattam, de beszereléskor mégis kiderült, hogy orrán-száján dől belőle a benzin.

DSC00378
Árva és Dombi Andrások

Szerencsére addigra beszereztem egy vadiúj (tényleg, nyoma se volt rajta használatnak) Pontonba valónak hirdetett 34 PCIB karbit a Siójut autóbontóból valami hihetetlen röhejes áron. Hiányzott belőle egy vagy két fúvóka, azt Csabi áttette sebtében, a szívatóbovden állványát is le kellett csavarozni a másikról (ez mondjuk, máris gyanús lehetett volna, mert a Pontonokon minden egyfelé ment a huzal), mert ami ezen volt, rossz irányban állt. De a benzinömlés megszűnt, az autó, végül is, valamennyire működött, hazajött Egerből, elment Veszprémbe OT-ződni, de tudtam, szükség lesz még finomhangolásra, noha már ott vagyunk a szeren. Hát nem voltunk ott.

Erről az új karbiról András kiderítette, hogy nem a Pontoné. Hogy pontosan mié, annak hosszú és felesleges lenne utánajárni, mert volt ilyen karburátor újabb Mercikben, Citroën ID-ben, talán Borgwardban és Neue Klasse BMW-ben is, bár utóbbira nem mernék megesküdni. De ez a 34 PCIB biztos nem a Pontoné. A Pontonban ugyanis 1-es kódú keverőcső van, ebben meg 49-es, azaz másutt vannak rajta a más mennyiségű furatok, más a mérete is a csőnek, egyszóval a lelke nem stimmel. És az egész istenverte karburátort ehhez a keverőcsőhöz fúvókázza hozzá a gyár. A venturija és a keverőcsöve - ez a lelke.

DSC00387
Azért még szinte új

A 49-es keverőcső a Mercedes-Solex 34 PCIB relációban csak a kis Fecskén fordult elő, méghozzá a 80 lóerős motornál. Szerkezetileg az ugyanaz, mint az én 68 lóerős motorom, amit tudunk róla, hogy a kompressziója nagyobb az utóbbinak – ahogy megjelentek az egyre nagyobb oktánszámú üzemanyagok, idővel úgy változtatták a motorok kompresszióját a gyárak, hogy nagyobb legyen a teljesítmény, de ez csak mellékjegyzet.

Azt sajnos nem tudjuk, hogy a Ponton 68 lóerős M121-es és a Fecske 80 lóerős M121-es blokkja között a kompresszióviszony-különbségen kívül mi az eltérés, hogy esetleg nagyobbak-e utóbbiban a szelepek, más-e a szelepek összenyitása, satöbbi. Pedig nem ártana tudni mindezt, mert ha nagyok az eltérések, akkor lehet, hogy meg leszünk lőve egy Fecskéhez helyesen összerakott karbival.

Közben még azt is kinyomozta András, hogy az én Pontonomban a kódja szerint nem is az eredeti motorja van, hanem az eggyel korábbi, 180b-be való, és bár a két motor minden paraméterében azonos, ember meg nem mondja köztük a különbséget, a régebbi mégis csak 65 lóerős, nem 68. Ajjaj, nagy a kavar.

DSC00385
Dezső-száj, karburátorra éhesen

Megkaptam az utasítást – elő kell szednem az elrontott régi karburátort. Amit én meg jól elástam, amikor elhoztam Egerből a Pontont, mert úgy gondoltam, ha benne az új, akkor egy darabig ehhez az alkatrészhez nem kell nyúlnunk. Futottam egy közepesen mélyre ásó kört a garázsban, nem lett meg. Arra gondoltam – talán levittem a balatoni garázsba. Na, onnan előszedni nem lesz kis meló, így télen...

De a karbi kell, kaptam meg Andrástól kedvesen, ám ellentmondást nem tűrő határozottsággal. Tehát hétvégén rászántam egy fél napot, rommá túrtam a garázst, az autókkal kiálltam az utcára, a motorokat kitettem a szabadba, és morzsánként mentem végig a cuccokon. Már mindent megnéztem, és készültem feladni, amikor az egyik polc tetején, ahol csak a Ponton vegyi maradékai voltak, megpillantottam a festékeket. Leszedtem a dobozt. És ott a festékes kannák között virított egy kis fehér papírdoboz, benne a karbival. Naja, ezt tényleg úgy tettem el, hogy nem lesz rá többé szükség, én barom.

DSC00382
Keverőcső-ház a régi karbiból

Loholtam vele Andráshoz lelkesen, szedte szét azonnal, rángatta ki a (weberes szerviz által már réz foglalattal rögzített) féklevegő-fúvókát, vette ki a keverőcsövet és tényleg, ott volt, ami kellett. Csak sajnos minden furatába belepiszkáltak valamikor a hosszú élete során, látszott az amatőr dörzsárazások nyoma, a furatok szélén ott volt mindenütt a kitüremkedett anyag. Tehát ez hulladék.

Hirtelen fogalmunk se volt, honnan szerezzük Ponton-speckós, 1-es kódú keverőcsövet, és Andrásnak hiába van egy óriási ládányi mindenféle fúvókája, a keverőcső az speciálisabb dolog, olyanból közel se olyan színes nála a paletta. Végül úgy döntött, jobb híján - hiszen nem volt más keverőcsövünk – hogy Fecske-paraméterekhez építi fel a karbit, mást nem tehettünk.

Előkerült a fúvókás csodadoboz, minden belement, ami a 80 lóerős motorhoz kell, egyetlen ponton tértünk el: 55-ös helyett 50-es üresjárati fúvókát alkalmazott, mert 55-öse nem volt, s ezt ellensúlyozandó, az üresjárati féklevegő fúvókát is nagyobbra vette. „Nem lesz igazán jó alapjáratról az átmenet, amikor gyorsítasz, de amíg nem tudok szerezni egy bele valót, megteszi. Majd hozd vissza, megoldom” - kommentálta.

DSC00384
A fenti a nem bele való, a lenti pedig a szétfurkált, elméletileg bele való keverőcső

Közel egy hét után elhozhattam Dezsőt – épp ideje volt, mert akkor már négy napja ázott az esőben, holott előtte, amióta elkészült, alig látott pár cseppet hazafelé a veszprémi veteránvizsgáról, tehát már nagyon szerettem volna fedél alatt látni. Este, szakadó esőben vettem át, elmentünk egy rövid próbakörre. Az autó működésével kisebb csoda történt, azaz teljesen használható lett, csiribí-csiribá. De persze – és ezt tudtuk előre – nem lett tökéletes, mondjuk úgy, hogy egy 10-es skálán 1-ről (éppen működőképes) 8-asra mászott az autó. Ez mit jelent?

Most már biztosan indul, és ez az, ami a legfontosabb, hiszen nem kell hórukk-embereket hívnom minduntalan. Az alapjárat is stabil, ami szintén sokat javít a kellemén. Nem tüsszög, nem prüszköl, nem dadog minden gázadásra, kitartott sebesség mellett sem. De azért inog kicsit az alapjárat, torpan a hirtelen gázra, harmad fordulattól elfogy az ereje, egyenletes tempónál pedig olykor-olykor ritkán, de érezhetően ránt egyet, az ereje pedig közel sem olyan, mint amikor Domsjőből hoztuk haza, még a kendácsolt karbival, rossz gyújtással, hathengeresbe való vezérműlánccal. Úgy vélem, még legalább két menetben simogatni kell, mire olyan lesz, amilyennek lennie kell, most jönnek az igazi finomságok, az apró trükkök.

DSC00376
Használhatatlanból használhatóvá lett, de igazán jó még nem

Két dolgot tudok:
1) Werner Oswald, a német autók óriási szakértője, legendás újság- és szakkönyv-író ezt az M121-es Mercedes-motort tartotta a márka legharmonikusabb háború utáni motorjának, s e véleményét a kilencvenes évek közepén fogalmazta meg.
2) Rüsselsheimben és Ornbauban is hallottam már ilyen OHC-benzinmotoros kis-Pontont menni, és jól emlékszem, mennyire szép, finom hangjuk volt alapjáraton, mennyire meglepően kulturáltan húztak el mellettünk, amikor kint álltunk az úton. Nem nyugszom, amíg Dezső is olyanná nem lesz. Folytatás következik.


Miért, tényleg azt hitték, hogy olvasnivaló nélkül maradnak...?

>-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Megjelent posztok azóta, hogy Dezső a hazánkban állomásozik (időrendben visszafelé):

2013.11.09. Dezső végre magyar lett
2013.10.20. Na, áttoltuk a vizsgán
2013.09.28. Dezső a bírák előtt
2013.07.31. El se hiszem, beindult a honosítás
2013.06.13. Totalcar Pályanap - Hazajött a Ponton!
2013.06.09. Centikre a befejezéstől
2013.03.03. Legközelebb talán már el is hozom
2012.12.23. Már csak papírmunka van vele?
2012.10.30. Te jó ég, a végén még elkészül!
2012.09.30. Alagút vége? Az a mozdony lámpája…
2012.07.22. Dezső keréken!
2012.06.10. Vakul, aki látja
2012.03.29. Breaking, a Ponton fényeződik!
2012.03.18. Ponton - lassan már aranyból
2011.11.26. Puchot mentettem, Bianchit kergettem (részben Dezsőről szól)
2011.09.25. Egyre lassabban, de biztosan előre
2011.07.17. Mi van a Mergákkal? (részben Dezsőről szól)
2011.05.01. Egy isteni sellő, avagy a tökéletes krumpli
2011.03.27. A beszakadt köröm öröme (részben Dezsőről szól)
2011.03.06. Utolsó simítások a testen
2011.01.15. A oszlopom már van
2010.12.19. Pokoli örömtűz az alagútban
2010.11.21. A kút neve Dezső
2010.10.03. Dezső a műtőasztalon
2010.08.21. Mozgásba lendül a Ponton ügye!
2010.04.15. Zaba a Ponton árnyékában
2010.04.01. Ponton Dezső először a klubban
2010:03.17. Ponton Dezső zuglói polgár lett
2010.03.12. Négy hülye és a guruló krumpli esete
2010.03.11. Dezső önerős lett!
2010.03.10. Megint röfög a Dezső. És hogy!
2010.03.10. Ennyivel volt csak hosszabb a lánc
2010.03.09. Megjött a diagnózis a motorról
2010.03.08. Végállomás, nem megy tovább

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr75659447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.12.01. 07:42:35

Én semmit nem értek a kompressziókból-fúvókákból, ilyesmikből, de nagyon örülök, hogy végre _tényleg_ kezd összeállni ez a masztodon.

Balthazor Hellman 2013.12.01. 07:44:23

Meglesz ez... a nyáron már túrabeszámolókat olvasunk :)

peti251 2013.12.01. 07:55:25

Kitartás, olyan lesz, mint lennie kell! és különben egy percig se bánkódj, a lelked mélyén egy kicsit örülsz is neki hogy szerelni való van még rajta...

lehet hogy nem olvastam, és indiszkrét is a kérdés, de vételáron felül úgy mindennel mondjuk egy erős tól-ig határok között mégis mennyi pénzt nyelt el?

Csikós Zsolt 2013.12.01. 08:19:08

@peti251:
Sokat, baromi sokat. Tudsz venni belőle egy jól felszerelt új Golfot jobb fajta motorral. De az öt év múlva a felét éri, ez meg marad annyi, amennyi. Azaz inkább több lesz. Van jó oldala is ennek a pénzszórásnak, bár akad jobb befektetés is.

pce85 2013.12.01. 08:27:08

Hááát Zsolt! Régen azt mondták nekem az igazi winnerek ebben a "szakmában", hogy eredeti állapotú autót kell venni, mert a gányolt az sux.
Próbálom tartani magam hozzá, de ezért nálam is van szerelni való. Igaz nem ilyen könyékig belenyúlós. Most egy 55 éves gyári hengerfejtömítést cseréltünk, mert átégett. Visszament egy NOS darab, Solex 32 karbi pucolás (szigorúan csak kívülről), szelep állítás, NOS deklitömítés, gyújtásállítás, hűtőrendszer öblítés, új motorolaj és mehet.
Persze, ha bele KELL nyúlni, nincs azzal baj. De miért nem lehet megelőzni vagy minimalizálni a későbbi szopást?
Gratulálok a poszthoz, bár még nem olvastam végig :)

protézisesh 2013.12.01. 08:31:09

Te Csik, ezt a keverocsovet egy ugyes esztergalyos kb egy ora alatt kifaragja neked ha vannak mereteid. Alakra nem bonyolult...

T1OK3 2013.12.01. 08:34:03

Kár,hogy egyszer tökéletes lesz,nem lesz miről olvasni!Nem érdekelnek a kopogós műszerfalú műanyag autók,de majd Csikós úr úgyis belekezd egy új projektbe(csak még magának sem meri bevallani)

Csikós Zsolt 2013.12.01. 08:40:21

@T1OK3:
De hiszen tudod, hogy van az adagolórendszerben már másik projekt. Puch, kongatja a harangot? :-) De nem merek hozzányúlni, egyelőre még rángatózik a szemhéjam, ha a restaurálás szót kimondja valaki mellettem.

Csikós Zsolt 2013.12.01. 08:41:22

@pce85:
Ez milyen autó? Citroen ID?

cheb23 2013.12.01. 08:50:01

Én pl a Giuliettám solexeibe wartburg tűszelepet találtam.

pce85 2013.12.01. 08:51:22

@Csikós Zsolt: Annyira nem bonyolult :) Simca Aronde. Héregen láttad anno.
Bocs de van egy Off: RIP Paul Walker (Fast & Furious)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.12.01. 08:54:50

Szuper cikk, a szokásos Csikós színvonalon, köszönöm. Kicsit feldobta a ma reggelemet Paul Walker halálhíre után.

Tizenkettő 2013.12.01. 08:57:09

@protézisesh: Csak azt nem fogja tudni mekkora furatok kellenek.

Schütii 2013.12.01. 09:04:38

Na ez most kb. az életemet mentette meg. Öröm olvasni az ilyen precíz szakmunkákról.
Viszont nem értem hogy 3 lóerő eltérés miért kíván más karbi speckót, ez nem egy hegyes versenymotor, meg nem is új autó aminek hozni kell az EU V normát. Ha ilyen "nüanszok" ennyit számítanak, akkor nem is lehetne egy fúvókaszattel végigautózni egy évet az 50 Celsius fok ingadozás miatt, sőt még a Késestető megmászása közben is meg kéne állni fúvókázni.
A gyújtáshoz meg egyáltalán nem kellett volna Árva András kvalitása, az egyszerűen csak egy benézett helyzet. Volt.

Schütii 2013.12.01. 09:05:50

@protézisesh: Álom, álom, édes álom...

Tizenkettő 2013.12.01. 09:06:05

Azért ez a gyújtás dolog is érdekes. Senki nem tett eddig rá egy stroboszkópot hogy megnézze hol van az alapelőgyújtás?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.01. 09:07:57

akkor egy régi dízel sokkal egyszerűbb mint ez a benzines?
dízelt kellett volna venni:-)
egy jól felszerelt golf az egy minigarzon ára manapság:-) amit ki lehet adni :-)

csongiaparaszt 2013.12.01. 09:16:56

Egyszer csak jó lesz ez.

760kodnék 2013.12.01. 09:19:08

Jaj, de örülök ennek a posztnak, mert említett „mesterekről” már régóta kikívánkozik belőlem, hogy kiírhassam magamból az alábbiakat. Elárulom, nem dicséret lesz:

„Árva András nem kispályás figura.” – hát az tuti. Több, mint másfél hónapot állt nála az autóm anélkül, hogy hozzányúltak volna (pedig mivel hallottam, hogy elfoglaltak, előre egyeztettem, hogy mikor jó nekik, csak akkor állítottam be) … Vittem hozzá Haynes könyvet (ugyanis megvettem azt is), dobozban minden szűrőt, szíjat, 6 új gyertyát, csomó apróságból ÚJAKAT, hogy minden adva legyen a varázsláshoz…ami elmaradt… Amikor már heti kétszer hívtam, meg amikor csak arra jártam beugrottam, hogy: Na, mi a helyzet? Történt már valami? De semmi. – picit elég kezdett lenni.

Persze mindig mondták, hogy nekik milyen jó, hogy egy ilyen autó áll a műhely előtt, mert csomóan megnézik és jó referencia, hogy náluk még ilyen is van. Aha.
Egyszer jött egy hívás, hogy ha megint arra leszek, mehetnék, mert ők nem tudják kiinterpolálni a pontos motortípust a Haynes-könyvből, a szelephézagok beállításához pedig kell, mert van vagy hat féle variáció, mindegyik más értékekkel. Éreztem, hogy elakadás van, a végre megindult eddigi tétlenségben, tehát pont arra jártam. Megint. Néztem én is a könyvet a nyitott motortér fölött, hallgattam a hümmögést a szemüveg mögül, aztán együtt rácsodálkoztunk a bazi nagy matricára a bal első tornyon, ahol is ott figyelt az összes szelephézag érték collban, de gyengébbek kedvéért mm-ben is zárójelben………..
„aki látta őt akcióban, sose felejti el” – bár láttam volna…
Utolsó utáni megbeszélt határidő napján, mikor hónom alatt a P rendszám, meg a füzete, megkérdezték, hogy tényleg ma akkor elviszem a kocsit, ahogy beszéltük? El. Mivel ezt beszéltük. Húha, húha, de hát ők most nagyon éppen dolgoznak rajta. Ja. Aznap betolták a műhelybe és ráraktak egy benzinnyomás-mérőt. Kevés a nyomás, így ők kikötötték a nyomástárolót (!), de jó az úgy. Persze. Mondom, miért nem szóltak róla, hogy elszakadt a membrán, mert akkor ugye – ahogy beszéltük – hozom a kellő alkatrészt, ha tudom. Biztos a benzinszűrő van eltömődve. Mondom: Akkor talán cseréljék ki a vadi újra a dobozból, amit hoztam. Ja, hogy van új??? Van. Ahogy beszéltük.

Mondtam, hogy akkor kezdjünk el beszélgetni. Mit csináltak eddig? Nem volt hosszú felsorolás. Nekem volt kellemetlen faterom kora beli embereket számonkérni. Mi legyen? Erre jött a köv. ajánlat: 1. hagyom a kocsit még (!) egy hétig és ők csudát tesznek; 2. Elviszem és hááááát – nem tartozom semmivel. Nem tudom, miért lepődtek meg, mikor mondtam, hogy kettes és én is úgy gondolom, hogy egy kanyit nem adok – lévén semmit nem kaptam cserébe. Pedig nálam minden szám-minden számmal stimmel, nincs benne idegen alkatrész és minden a sajátja, csemmi cserebere nem volt.

Aztán mondtam, hogy akkor vegyenek le róla minden cuccukat, ami nem az enyém, adjanak 5 liter vizet útravalónak, mert a dzsuvás hűtőfolyadékot SEM cserélték le, ahogy kértem, mert tele volt mindenféle üledékkel, barna trutyival és melegedett és a soha viszont nem látásra. Persze még az udvaron lefulladt a kocsi, mikor behúztam D-be, mert az alapjáratot letekergették. Kértem egy visszaállítást (csavarhúzóval azonnal kivitelezve) és eljöttem…

Nekem nem jó emlék.

760kodnék 2013.12.01. 09:27:28

Ja! A legelső, amit kértem tőlük, az egy kompressziómérés, mert bár messze nem ad pontos képet a motor állapotáról, de elég gyorsan és egyszerűen elvégezhető és hasznos lehet a továbbiakhoz, meg legyen egy ilyen is, viszonyítani a későbbiekben, meg mert én kértem és kész. Ki szavaz arra, hogy meg lett csinálva? :-)Áh…mindegy.

Viszont így a szép, napos vasárnap délelőttöm most még szebb lett és örülök, hogy más, pl. Csikós is alakul és örül. Ez jó.

Csikós Zsolt 2013.12.01. 09:28:41

@cheb23:
A tűszelep azért nagyságrendekkel egyszerűbb dolog, az nagyjából szabványosítva volt már régen is. :-)

@pce85:
Hű, és még mindig nem írtam meg... Pedig azóta olvastam is erről a kis széria Aronde-ról, ami Mo-ra és Bulgáriába ment. Még a számod is megvan!

Ó, jaj, PW?

@Schütii:
Hogy nem az eredeti van benne? Ahhoz elég sokat kellett nézegetni ám...

@Tizenkettő:
De igen, csak amikor a karbiproblémák nagyon durvák lettek, hozzányúltam, mert már beindítani se lehetett. De az alaphiba szerintem még mindig nincs meg.

@Gyurma73:
A Ponton dízel, a maga 45 lóerejével - halál.

Tizenkettő 2013.12.01. 09:32:15

@Csikós Zsolt: Én továbbra is azt mondom nag hiba volt nem szétszedni a motort, vagy legalább a hengerfejet leszedni, méregetni egy sort, hogy mi hogyan néz ki valójában. Így rohadt nagy az ismeretlen egyenlet. És akkor legalábba hengerfejben is rendberakták volna azt a rossz menetet. Költségekben már nem jelentett volna sokat.

ChPh 2013.12.01. 09:40:05

Kedves Csík!

Felmerült bennem az a kérdés, hogy ha 8 helyen 4 féle infó volt, akkor a Mercredest miért nem kérdeztétek meg? Vagy akkoriban még nem volt meg, hogy melyik motorhoz milyen alkatrészeket használtak fel?

Üdv,
Ch

Schütii 2013.12.01. 09:40:28

@Csikós Zsolt: Elsősorban nyilván nem az hogy eredeti-e, hanem hogy közel sincs a gyújtás ahhoz a ponthoz ahol lennie kéne. Nem tudom te milyen módszerrel nézted, meg hogy András milyennel.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2013.12.01. 09:40:30

Megint nem az öreg autó a baj, hanem a kókányolás :S Remélem, lesz hozzá cucc :)

Ad Dio 2013.12.01. 09:43:12

@protézisesh:

"Te Csik, ezt a keverocsovet egy ugyes esztergalyos kb egy ora alatt kifaragja neked ha vannak mereteid. Alakra nem bonyolult..."

"Alakra" nem az, főleg messziről :-). Egy ilyen karbi alkatrész tűrése 2-3 század. Minden furatnál. Keress hozzá esztergályost. Anno próbálkoztam egy specialistával, aki lézer berendezések alkatrészeit gyártja. Nem jött össze.

pce85 2013.12.01. 09:44:50

@Csikós Zsolt: Szép történet. Majd ha jó idő(d) lesz, ütközzünk :) Ha a PW => PV, az is meg van :) Nyári HRinges Opel Családi Napon a parkolóba vezető sorban láttuk egymást. Nálad is fiúk hátul, nálam is. Vigyor, integetés :)

Tizenkettő 2013.12.01. 09:48:55

@Tizenkettő: Ami a keverőcsöveket illeti, solexet utálom és annyira nem is ismerem, de pl a webernél a keverőcsöveket mind mind meg lehet találni műszaki rajz kíséretében. Az alapján tényleg lehet le lehetne gyártani is akár. Kérdés a solexnek van-e ilyen adatbázisa vagy dokumentációja. Rühellem a solex karbikat...... Mindegyikkel csak szopni lehet. Tele vannak pakolva agyament megoldásokkal amik vagy működnek vagy nem. Leginkább nem. Karburátor = weber vagy dellorto. A többi felejtős. Egyébként 100% hogy létezik ennek is weber megfelelője. Nem hinném, hogy ebben lennének már ilyen emissziócsökkentő eljárások amik elbonyolítják. Az inkább a 70-es 80-as évekre jellenző. Ezeknél még nincs olyan sok paraméter, hogy ne lehessen jól beállítani. Főleg ha mindezt egy hozzáértő műhely vagy ember csinálja akinek van pl gázelemzője, vagy AFR métere. A torpanásnak meg két oka lehet. Vagy az előgyújtás nem jó, és a vákumdob nem vesz vissza belőle eléggé, vagy a túldúsítás nem megfelelő. Esetleg, ha alapjárat közelében van ugyanez a probléma akkor az átmenet nincs jól beállítva a teljesítmény rendszer és az alapjárati keverékképzés közt, és amikor a pillangószelep nyit akkor pillanatra elszegényedik a keverék. De ennél solexnél nem tudom hogyan van megoldva, mert ott vannak érdekességek itt is, mint pl megkerülő ág a teljes alapjárati keverékképzésre, ellenben a weberekkel ahol a pillangószelep nyitással kap levegőt az alapjárathoz.

volgapierre 2013.12.01. 10:09:34

Nekem egyre inkább meggyőződésem, hogy a valóban öreg autókon mindent, de tényleg mindent meg kell csinálni. A-tól Z-ig, semmit ki nem hagyva. Nem 100%, hogy utólag minden egyes elemnél indokoltnak bizonyul ez a szintű alaposság, de szerintem a megbízhatóságra csak így van garancia. Mert ami "jó lesz az"-alapon úgy marad / kerül vissza, az simán lehet, hogy tényleg jó - csak éppen azt nem lehet tudni, hogy még negyven évig, vagy csak négy napig.

"a motor, már amennyire jó pár évvel ezelőtt sebtében átnézte Karesz, jó"

Az én kocsim motorja rossz. Vagy hát nem rossz, mert működik, soha nem is volt vele baj, azt leszámítva, hogy bizonyos fordulaton bonanzázik és dübörög. Mindig elsőre beindul, és magától soha nem is áll meg. Fickós az olajnyomás, füstmentesen jár és csendesen dorombol - dicsérni is szokták, milyen szépen jár. Erős, jól húz, öt emberrel és teletömött csomagtartóval is erőlködés nélkül utazunk vele 110-et. Gyári normán belül, sőt, ha ügyes vagyok, az alatt fogyaszt. Szelephézagok, gyújtás és karburátor mind pontosan beállítva. Mértünk kompressziót, hengerenkénti tömítettséget, leszedtük a vezérmű-fogaskerék fedelét, megnéztük, mit mutat a technika. Szépen nyitnak és zárnak a szelepek, pár éve kapott új olajpumpát, tömítéseket, stb, stb. Ha el akarnám adni, nemhogy egy csillogó szemű outsiderre, hanem egy rutinos veteránosra is simán rá tudnám melegíteni - az ugyanis nem könnyen deríthető ki, hogy a főtengelynek miliméteres lógása van.

Tizenkettő 2013.12.01. 10:18:38

Na meg ezek után az úszószintet is megnézném először....

Rodolfo63 2013.12.01. 10:29:13

többedjére olvasom már a ponton sztoryban, hogy nehéz belőni, melyik is a megfelelő alkatrész hozzá - ha átlagembernek nem is jönne össze, de talán a totalcar-ra tekintettel (+plusz némi pr osztályharc árán) a mercedes-t nem lehetne bevonni ebbe a projektbe?

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2013.12.01. 10:30:01

No offense, de ha én birtokolnám ezt az autót - amibe milliókat raktam bele - méretpontos jégesőálló ponyvát varratnék rá.

Nagyjából 70-80e forintba kerülne, de csak egyszeri beruházás, ennyiért olyat csinálnak, ami nem karistolja össze a fényezést és pl most sem ázott volna 4 napig az udvaron.. illetve baromi jól jöhet, ha esetleg nyáron elkapja az embert egy jégeső.

Anno Winkler is rinyált, amikor a sárga autóját napokig kinthagyták a fészer mellett - joggal persze - pedig akkor még a tetőcsere sem volt készen (ha jól emlékszem), itt meg egy patent fényezett autóról beszélünk.

Tizenkettő 2013.12.01. 10:33:02

@gergo: Hát igen ez elég tré dolog más milliókért frissen felújított autóját kibaszni a havasesőbe.....

IpiApacs 2013.12.01. 10:42:21

@Csikós Zsolt: Nincs esetleg a mesternek üveggyertyája?
Faterom mindig ezzel finomította a karbis motorok járását...

Herlock Sholmes 2013.12.01. 11:04:07

@Tizenkettő: hehe...és a Pierburg? Na az ám a szopóbódé:-)

beluska001 2013.12.01. 11:07:55

Ilyen szintű felújitásnál elhanyagolni a motor állapotát szerintem nagy felelőtlenség volt. Ès még ezt az autót szeretnétek Fiva minősiteni. gratulálok !!!!!!

kkn 2013.12.01. 11:34:06

@beluska001: Ha olvastad korábban, rémlik, hogy össze volt törve, és az volt az első, hogy azon a téren rendbe legyen téve. Miközben minden pénz arra ment rá. Közben nem volt pénz egy külön témára. Az most jön.

1127ccm 2013.12.01. 11:44:19

A Puch ot mar en is varom! Kar h az ilyen regi autok nagyon nehezen keszulnek el. Majdnem azt irtam h soha sem lesznek tokeletesek, a kerdes az h a gazdaja mekkora kompromisszumra kepes.

Quattroman 2013.12.01. 11:47:36

Zsolt,

mikor az osztófejről írtad az aktuális "erdőjárást" említettem hogy bele kellett volna nézni a rotor belsejébe mert tuti hogy eltérés van....

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.01. 11:50:13

@Csikós Zsolt: 45 lóerős csak?
de gondolom nem egy pörgős fajta?
nyomatéka az mennyi?
bár,.szerintem ilyen autónál nem is számít a teljesítmény hisz a 100 at bármelyik motorváltozat tartja.
Nem sok dízelt gyárthattak.

bonfred 2013.12.01. 11:50:46

A vasárnapi betevő Csikós cikk megint megvolt. :-) A Dezső-saga pedig folytatódik, nagyon helyes.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.01. 12:01:16

@760kodnék: Én ügyfelektől jókat hallottam róla. Lehet, hogy pont egy szar időszakot fogtál ki. A Rézmányi karburátorával kapcsolatban múlt héten voltam egy zuglói karburátor szakműhelyben. Beszélgettemm a szakival (a sarokban egy Elkon S300 katódsugárcsöves oszcilloszkóp állt), és eléggé lehangoló volt. Tudom, hogy mint ügyfelet nem érdekel a szakma helyzete, de nem fogsz embert találni az öreg autód szakszerű javítására hamarosan.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.01. 12:06:34

@Csikós Zsolt: Volt már egyébként kompresszió és nyomásveszteség mérés?

Tizenkettő 2013.12.01. 12:10:55

@novothauto: Ezt az előző postban már kérdeztem amikor kiderült, hogy nem jó valami.

Tizenkettő 2013.12.01. 12:11:49

@novothauto: És azt hiszem pont azt tanácsoltam, hogy keressen fel vele, hogy tisztább legyen a kép.

met13 2013.12.01. 12:19:04

Jo volt olvasni a neverending story legfirsebb reszet :)
Ugy gondolom, hogyha 50 evvel ezelott adott volt a technologia egy keverocso legyartasahoz, akkor azt nagy valoszinuseggel ma is meg tudjak csinalni....
Utangyartott keverocsovek is keszulnek manapsag (es nem a keverocso farol szuretelik...).

A vas technikai adatait nem hiszem, hogy nem lehet kideriten, ha maskepp nem, fel kell venni a kapcsolatot valamelyik Ponton klubbal....

www.mbig.de/autos/ponton/technische-daten/180-190-und-180a.html

En biztos, hogy szetbombaztam volna a motort is amig a karosszeria keszult.
Azert setheto, volt, hogy kb. hasonlo huncutsagok lehetnek a motorban is mint a kasztnin (es voltak/vannak is).

11880 (törölt) 2013.12.01. 12:31:07

"Mercedes-Solex 34 PCIB"

Helyett: 34 PICB
i.imgur.com/HisvHN5.png

"Közben még azt is kinyomozta András, hogy az én Pontonomban a kódja szerint nem is az eredeti motorja van, hanem az eggyel korábbi, 180b-be való, és bár a két motor minden paraméterében azonos, ember meg nem mondja köztük a különbséget, a régebbi mégis csak 65 lóerős, nem 68."

Itt is sikerult osszekeverni a dolgokat. A 180a motorja a 65 lovas (32 PICB), mig a 180b es 180c egyarant 68 (34 PICB). (Es van meg a sima 180-as, 52 loval, 32 PICB karbival, de ez most lenyegtelen.) Mi lenne, ha innenonnan osszeguberalt konyvek helyett a muszaki dokumentaciot nezegetnetek? Ha az altalatok kompetensnek gondolt vajakos emberek helyett a gyartot es a beszallitot kerdeznetek? Egyaltalan, az mitol biztos, hogy 1-es keverocso valo bele? Mert az volt beleheftelve?

Az ember azt kivanna, hogy alljon ossze az autod vegre es legyen benne oromod, de egyszeruen fajdalom nezni azt a "Stan es Pan autot szerel" c. mutatvanyt, amit eloadtok. En a helyedben visszamasznek a rajtkockara, es kideritenem, milyen motor van az automban egyaltalan.

puchiburu 2013.12.01. 12:36:14

@novothauto: Meg olyat sem, aki emailes megkeresésre válaszolna. Legalább annyit, hogy bocs öreg, nem érünk rád, meg a szarodra. Igaz?

puchiburu 2013.12.01. 12:38:52

@puchiburu: Szeptember 24-én írtam.

cheb23 2013.12.01. 13:38:06

@Csikós Zsolt: igen az lett volna, ha a benzinszintet nem a tűszelep fedélből való kiállásával adták volna meg nyugalmi helyzetben, és ennek a fránya wartiénak a rezgéscsillapítója 2mm-vel hosszabb, ami a benzinszintet csúnyán elviszi. Ráadásul életemben az volt az első solex szétborítás, nem is gondoltam, amig egy eredetivel nem találkoztam, hogy az nem az aminek látszik.

josip 2013.12.01. 13:55:52

@Ad Dio:
"Egy ilyen karbi alkatrész tűrése 2-3 század. Minden furatnál. Keress hozzá esztergályost. Anno próbálkoztam egy specialistával, aki lézer berendezések alkatrészeit gyártja. Nem jött össze. "

Az a 2-3 század ebben a méretben kb IT8 3század pontosságot jelent, és tekintve hogy egy 50 éves E400 esztergán IT7 (<2 század) pontossággal lehet dolgozni, nem a megfelelő 'specialistát' találtad meg.

Ad Dio 2013.12.01. 14:11:42

@josip:

Akkor jó. Köszönöm az okítást. :-)))))

OMDG...

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2013.12.01. 14:12:33

Megint jó volt olvasni a vasárnapi Csikós cikket. Azért most már kezdem várni a Puch sztorikat.

josip 2013.12.01. 14:18:30

@Ad Dio: Bocs, nem kioktatni akarlak, csak rámutatni arra hogy amit valaha egyszer legyártottak, azt le lehet gyártani újra.
Ráadásul ha azt a valamit nagy sorozatban vagy tömegben gyártották, akkor biztos nem tündérek lehelletével polírozták nanométer pontosságra és ezért jó eséllyel bármelyik gépműhelyben legyártható.
;)

Ad Dio 2013.12.01. 14:32:42

@josip:

Javaslom tégy vele egy próbát: menj el, gyárt(as)s le egy ilyen alkatrészt és gyere vissza ha sikerült ;-).

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.01. 14:35:44

@puchiburu: Lehet, hogy ez nem a Csikós cikke alá tartozik. Van egy bonyolult eszköz, telefonnak hívják. Heti 7x12, vagy 6x14 órás műszak után nem biztos, hogy van kedvem 200 "miabaja" levélre válaszolni. Telefon megy egy perc.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.01. 14:40:58

@puchiburu: Sajnos rendszeresen belefutok olyasmibe, hogy basznak válaszolni emailre, nem is kell ehhez veteránautó.
Legutóbb a pixelfix.net adta ezt elő (saját üzenetküldő rendszerrel!), akiket pont itt ajánlott valaki.
Biztos, nem kell a pénzem.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.12.01. 14:48:49

@novothauto: Ez nézőpont kérdése. Lehet, hogy nem egy perc, hanem húsz. Ráadásul a telefont pont akkor kell felvenni, amikor csörög, nem amikor ráérsz. És legtöbbször sokkal érthetőbben lehet kifejteni valamit levélben.
Már szerintem. (Nekem is segítettél levélben, nem te tehetsz róla, hogy négy műhelynek tört bele a bicskája a problémámba, ami aztán spontán megoldódott(!). Ha érdekel, megírom- hogy másként, levélben. Talán jól jöhet egyszer.)

Árpádné, Pehely 2013.12.01. 14:59:01

@Csikós Zsolt: 5 év múlva a felét éri, de mi lesz 50 év múlva? :p

alfax 2013.12.01. 15:02:45

Tényleg PICB és nem PCIB volt a Citroen ID-ben, van hozzá leírásom, ha kell.

alfax 2013.12.01. 15:09:11

@Csikós Zsolt:

32 PICB Leírás: www.anomal.eu/solex.pdf

egyébként az én új gyújtás-karbi kombóm rángatott néha egész addig, aíg rá nem jöttem, hogy a megszakító üllője alá befolyt egy csepp olaj és ott szétterjedt hajszálcsövesen, és kb blokkolta a kontaktot a megszakító testével. !!!

takarék-láng 2013.12.01. 15:12:04

@Csikós Zsolt:

Sokat, baromi sokat. Tudsz venni belőle egy jól felszerelt új Golfot jobb fajta motorral.

Ha a szponzorok alljak, mi a gond.

Csikós Zsolt 2013.12.01. 15:20:50

@beluska001:
Ha adsz pénzt, megcsinálom a motort. Én már a környezetem összes tartalékát kimerítettem. Egyébként felújítottnak árulták, és a teknő és a szelepfedél levétele után igazoltnak látszott ez, csak a hengereket és a szelepeket nem láttuk, de a kompressziómérés nem mutatott rossz értékeket, olajat nem eszi, olajnyomás jó, zaja minimális. Viszont amiről beszélsz, még egy kiló kiadás - csak a nézegetés. Gyere, nézegesd meg kívülről egy százasért a garázsban, ígérem, azt a szétszedésre szánom, és meghívlak közben is, amikor darabokban van. A Fiván nem azt számolják, hány csavart bontottál meg az autón, el vagy tévedve. Ott elvileg kötelesek átengedni a szép állapotban, kicsit kopottasan, de műszakilag rendben levő (fék, futómű, ablakok) autókat, még ha rudazatos fékjük és fakerekük van is.

Nem ebben a világban élsz, de így még jobban örülök, hiszen még sose léptem kapcsolatban élő ufóval.

Csikós Zsolt 2013.12.01. 15:22:50

@takarék-láng:
Az, hogy nincs szponzor. Ez tényleg felfoghatatlan? A MB Magyarország egy íves köpésre nem volt képes (azaz hogy legalább egy telefon legyen, kösz bazmeg te hülye, hogy ennyit tolod a márkát Magyarországon kb. az elmúlt 100 blogposzt során a legismertebb autós oldalon), az nem az a társaság, ők a kaviárevőket szeretik.

Csikós Zsolt 2013.12.01. 15:25:23

@takarék-láng:
A szpozorok, akiket látsz a posztok végén, akkor adtak fejenként kicsi pénzt, amikor kimentünk az útra elhozni az autót, tehát a hazahozatalt (de utána semmit) ők finanszíroztak. Én meg, mivel rendesek voltak, kiteszem a logójukat továbbra is, mert ennyi bajtársiasságnak bele kell férnie. Bárki, aki vitatja, hogy tett az autóba anyagiakat, itt jelezheti.

Ja, kaptam három dísztárcsát és egy kopottas hátsó lámpaburát, illetve vagy négy gyönyörű prospektust, amióta az autó készül, ezek voltak a szponzori beavatkozások, ha számít.

Csikós Zsolt 2013.12.01. 15:27:06

@11880:

Van ám olyan, hogy tipó, ember elgépel, pláne posztban, tudod.

Csikós Zsolt 2013.12.01. 15:28:53

@Gyurma73:
A 100 a dízelnek gyilkolás, az 90-et szeret. Az meg nem elég a csalós tachográffal szerelt kamionok ellen, a pályán. Kis úton meg beragadsz az autópályadíj-kerülő Ifák és bolgár Ivecók közé... Ez a baj a Bianchival is.

takarék-láng 2013.12.01. 15:35:54

@Csikós Zsolt: Hat akkor igencsak bajtarsias vagy :)

takarék-láng 2013.12.01. 15:37:00

@Csikós Zsolt: Szponzorok a poszt vegen, na ezert hittem, hogy tampogatnak.

puchiburu 2013.12.01. 15:44:02

@novothauto:
Lehet, hogy nem ide tartozik, de ide mindig van idöd írni, gondoltam, reagálsz rá.
Nem szeretem a telefont, mert a szó elszáll, késöbb félreértések adódhatnak belöle.
Külföldröl pláne, mert nem is mindig olcsó.
Írásban tisztább a dolog, le is írtam elég sokmindent.
Nem "miabaja" mailt küldtem, hanem tüneteket, és hogy vállalod-e, valamint hogy mikor tudnád vállalni.

De ahogy gondolod, én kérek elnézést.

aripeti · http://www.aripeti.com/ 2013.12.01. 16:00:03

nem vagom hogyan mernek emberek hozzanyulni egy muemlekhez a biblia (vö.: gyari szervizkonyv) nelkul. barkacs-sufni, na.

puchiburu 2013.12.01. 16:00:28

@agresszív kismalac: Nekem az elsö munkahelyemen azt tanították, hogy minden megkeresésre válaszolunk.
Telefonosra minimum telefonon, írásosra mindenképp írásban. (Jó, Viagra reklámra nem feltétlenül.)

Ha meg megrendelés jön, akkor nanáhogy reagálunk.

puchiburu 2013.12.01. 16:02:28

@Csikós Zsolt: Nem vagy célcsoport. Nem veszel új autót tölük, meg gyári új alkatrészt sem.
Söt, a lapod fogyasztóit sem tekintik annak.
(Mi is kaviáros klubnak hívjuk öket.)

Ádi F. 2013.12.01. 16:07:23

@Csikós Zsolt: Pedig nagyon érdekes cucc lehet a ponton diesel, valamivel alacsonyabb fordulatú, mint a késöbbi motorok. Kent Bergsma a 180D(ezső) pontonját 55-60mph között szokta használni, mivel a gyári végsebességük 112-126km/h között alakul, ez nem is meglepő. Talán egy ponton után egy om615-el szerelt autó is dinamikusnak tűnhet, igaz a 190D már 50 lóerős volt.

11880 (törölt) 2013.12.01. 16:13:20

@Csikós Zsolt: Lehet, hogy ok nem takolas es onszopatas formajaban szeretnek reklamozni a markat, es nem ennek a celkozonsegnek - ki tudja. De abban teljesen biztos lehetsz, hogy ezt az iveskopeses-kaviaros stilust nem dijazzak.
En megertem, hogy minden tartalekodat ebbe az autoba ontotted, ez volt az almod, es most feszult vagy, mert meg mindig van rajta mit csinalni, a huszadik nekifutas utan is. De szedd mar ossze magad baszki, es probalj meg a nyilvanossag elott uralkodni magadon.

Mondjuk a Pappastol kicsit eros tamogatast varni ugy, hogy meg csak a kornyekukre sem vagy hajlando menni alkatreszert, hanem azt rakod be, amit Karesz epp talal az udvaron, vagy az utangyartott szarokat a lellei autosboltbol. Ha te lennel a Pappas ugyvezetoje, te tamogatnad magadat? Gondolkodj mar.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.01. 16:26:50

@agresszív kismalac: Nem erre gondoltam, hanem arra, hogy van aki felhív, hogy - Tibor küldtem egy levelet, fontos volna - elolvasom válaszolok, visszahívom, stb. De azzal nem tudok mit kezdeni, ha valaki pár hónapig puffog, majd a képembe vágja egy fórumon, ahol nem is kompetens ez a téma. Ennyi erővel megcsörgethetett volna.

hofi601 2013.12.01. 16:58:29

@Csikós Zsolt: Én már próbálkoztam, és jeleztem akkor is, meg most is, hogy a crowdfounding nem ördögtől való ám.

puchiburu 2013.12.01. 17:11:13

@novothauto:

Mondom én kérek elnézést, mert én máshogy szoktam. Hetek, hónapok távlatában a telefonbeszélgetések "elgörbülnek".

Csináltál egy weboldalt és megadtad a mailcímedet, a hülye kuncsaft (én) abból indul ki, hogy használod. Akár munkafelvételre is.
Mert nálunk így szokás.

Én vagyok a hülye, mert vártam jó darabig, abból kiindulva, hogy nem mailek olvasásával keresed a kenyeredet, így elöbb-utóbb sor kerül a válaszra is.
Nem így történt. Akkor sem, amikor ismét elküldtem.

Söt, továbbképzést kapok, hogy kell téged megkeresnem.
Rosszkor és rossz helyen említem, hogy mindenáron el akartam költeni egy valag pénzt a hobbiautómra, hogy ismét százas legyen, hát ja. Itt fordulsz meg rendszeresen írásban, ez van.
Én külföldön élek, és nem megy a "hozd be szerdán, majd ránézek" stílusú telefonos szervezés. Az ilyeneknek mindig az a vége, hogy elfelejtödik, elcsúszik, nem is akkora beszéltük meg, nem is veled, velem, stb.

Most már értem, hogy te telefonon szervezel mindent.

puchiburu 2013.12.01. 17:27:37

@puchiburu:
Ja, ez pedig a weboldaladról van:

"Kérem küldje el e-mailben az autója adatait (típus, évjárat, motorkód, alvázszám, teljesítmény), és írja le, milyen hibajelenséget tapasztal."

Ezért bátorkodtam.

760kodnék 2013.12.01. 19:20:18

@novothauto: Azért érdekes, hogy pont Tőled jön komment az enyémre, mert a régi autóm motorjának helyrerakásával kapcsolatban Neked is írtam egy e-mailt anno - semmi válasz... Az is olyan volt, hogy nem pont erre számítottam volna, de mindegy. Addig megyek, amíg össze nem áll a dolog.

760kodnék 2013.12.01. 19:26:01

@puchiburu: Szintén így jártam. Akkor egy ideig csodálkoztam is, de már elmúlt...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.01. 19:33:40

akkor ez az autó nem csak szobor lesz hanem használati tárgy is?Autópályán nem használnék egy ilyet az nem élmény.

Quattroman 2013.12.01. 19:36:00

@josip:

a forma kimunkálása nem lehet probléma manapság, a kalibrált furatokról pedig annyit hogy minden valamire való karbisműhelyben alap hogy van kalibráló dörzsárkészlet.
egyezzünk meg abban hogy ez nem egy úrtechnika amit csak a NASA tud produkálni...

Herr Glatzkopf 2013.12.01. 19:45:03

Én itt kint Bajorországban láttam és hallottam egy dízel Pontont. Nem nagyon kímélő üzemmódban ment vele a tulaj és emlékeim szerint elég nagy hangja volt.

Szponzorkérdés: elég nagy baj ám az, ha a MB nem segít, nekik ez valószínűleg egy apróság, egy szar kis gesztus lenne...de nem: ez a magyaros, betartós mentalitás sajnos tetten érhető a nemzetközi vállalatok magyar képviseleteinél (is). Biztos vagyok benne, hogy a német központ hamarabb segítene.

Zsolt: kitartást kívánok! A Veteránba írt 6.9-es cikk pedig régóta fennálló hiányérzetemet szüntette meg: régi álmom egy olyan "laposra vasalt" "überzöldséges"! :D

josip 2013.12.01. 19:51:40

@Quattroman: Magam is pontosan erre kívántam célozni :)

Józsi a guminagykeres 2013.12.01. 20:06:10

@Csikós Zsolt: "A MB Magyarország egy íves köpésre nem volt képes"

Kaptál tortát. :D
belsoseg.blog.hu/2011/01/28/csinos_csaj_csikost_csokolgat

11880 (törölt) 2013.12.01. 20:15:01

@josip: A kollega ellenben viszont arra probalt celozni, hogy mivel nem ismered sem az otvozetet, sem a pontos gyartasi eljarast, nagyjabol a hajadba kenheted a precizios esztergagepedet.
Ezzel a "kifaragom ugyanarra a meretre, es jo lesz" logikaval max szeklabat lehet gyartani, autoalkatreszt meg kevesbe. (Elfelejtettuk mar a legendas minosegu kisipari alkatreszeket?)

Egyszer, csak egyszer latnam, hogy valamelyik foteltudos nekiall, es legyartja azt az alkatreszt, amirol eppen szakert.

Hurri Kán 2013.12.01. 20:54:24

Ehh... Legyen már végre autó belőle. Na jó, mégse, akkor mit olvasnánk? :)

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.01. 20:56:02

@puchiburu: @760kodnék:
Nem akartam volna szétqrni a Zsolt blogposztját, remélem nem haragszik meg érte. Jelenleg 1100 körüli levél van a postaládámban, amire nem válaszoltam. Ezek zöme "miabaja" típusú. Mivel általában hétfőtől vasárnapig nyolctól gyakran este tízig kell dolgoznom, hogy életben tertsam a vállalkozásomat, nem mindig marad időm, és agykapacitásom a levelezgetésre. AKINEK VALÓBAN FONTOS az rámcsörög, hogy valamit nyögjek a problémájára. Már akinek nem esik le a karikagyűrű az ujjáról, hogy egy szerelővel kell beszélnie.

Amúgy veteránokat nem javítunk, mert nincs meg hozzá a tudásunk, tehetségünk, stb ami szükséges ehhez.

karlmann 2013.12.01. 21:08:38

Hát ebbe rendesen sikerült beletenyerelni. Sajnos itt csak az segít, ha mindent darabokra szednek. Egy ilyen kocsi, ami ilyen szinten tele van "Frankenstein" alkatrészekkel másként aligha menthető. Persze lehet próbálkozni ezzel-azzal, de sok értelme nincs, mert bármivel lehet gond és sanszos, hogy nem csak eggyel.

Példaként csak egy dolog. A legjobb barátom most restauráltat egy 1981-es Audi Coupe-t. A kocsit én is vezettem többször is és nem volt semmi baja azt leszámítva, hogy egy kicst kéken füstölt, de volt benne erő, vette a fordulatot, hidegen-melegen indult 7-8 liter között fogyasztott, szóval minden rendben volt. Látszólag. Hat hete a szétbontáskor derült ki, hogy gyakorlatilag lötyögtek benne a dugattyúk, pedig a kompresszió a mérések alapján nem volt rossz, igaz jó se. Lényegében az olaj tömített már benne csak. Szóval minden csak akkor jó, ha meg lett mérve, le lett ellenőrizve!

puchiburu 2013.12.01. 21:09:41

@novothauto:
El vagy tévedve és személyeskedésre semmi szükség. Nem vagyok sem jobb, sem rosszabb egy szerelönél. Az különböztet meg töle, hogy ö ért az autóhoz én meg csak szeretem.
Nincs kedvem sokadszor leírni, hogy fontos és drága dolgokat nem szeretek telefonon intézni. Mert fontosnak fontos, csak nem sürgös.
És nem veterán. Mindegy.

Örülök, hogy van elég munkád és megélsz belöle.

puchiburu 2013.12.01. 21:10:53

@novothauto: Egyébként meg tökjó a Zsolt posztja, mert itt rekordsebességgel válaszolsz :)))
Lehet, hogy már elötte is itt kellett volna kezdenünk.

josip 2013.12.01. 21:13:28

@11880: Anyag képról rázénésre nagy valószínűséggel automata sárgaréz 3% körüli ólomtartalommal a forgácsolhatóság miatt, pl CuZn39Pb3, vagy ehhez közeli.
Pontos gyártási technológia? Nem kell túlmisztifikálni, a gyár a gyorsan-pontosan-olcsót háromszögből választotta ki a neki optimális arányt.
Ha megvannak az adatok, akkor a gépműhelyben a technológus vagy az ügyeletes szaki megtervezi azt a gyártási technológiát, ami a rendelkezésre álló gépparkkal kiadja a szükséges eredményt.

Ami a legendás méretű kisipari alkatrészeket illeti, ott sok esetben vásárlói igényekre reagálva a háromszög túlságosan eltolódott a gyorsan-olcsót felé.

Csikós Zsolt 2013.12.01. 21:35:43

@takarék-láng:
Á, dehogy. De baromi hálás vagyok nekik, hogy az elején besegítettek az utazásban, tényleg pár nap alatt kellett dönteniük, ráadásul mind kicsike cég, a nagyok meg se bírtak mozdulni.

@puchiburu:
Én tudom, hogy a Novoth Tibi mennyire elfoglalt, szoktam nála járni. Ha azt mondom, hogy se estéje, se hétvégéje, se karácsonya, se szilvesztere, és közben egy rozzant Fiesta van és egy patika tisztaságú, jól felszerelt, legális szoftverekkel ellátott műhely a mindene, akkor sejtheted. Az itt posztolást becsületből kezdte (soha egy fillért nem kapott érte), és ahogy beindult a műhely, nincs hozzá lelke, hogy abbahagyja. Akkor csinálta a szoftveres hátteret, amikor még volt ideje. Azóta pedig bepörögtek az események, elfolyt minden idő a keze közül. Sajnos az egyfős cégekkel ez megesik. Az az elvárás, amit támasztasz a Tibivel szemben, egy jól felszerelt, sokfős szerviznél megy, ahol van munkafelvevő, kapcsolattartó Gizike, satöbbi. Itt semmi sincs, csak egy ember próbál egy Gellért-hegynyi sziklát feltolni az Everestre. És ingyenes fórumon sehol, soha nem volt elvárás, hogy minden levélre válaszoljanak, a Nepperűző, Autójogász, stb doktorok nálunk sem tudnak minden levélre (pláne a litániákat író és akkora, árnyalt válaszokat váró levelezők leveleire) válaszolni, mert egy külön szerkesztőséget kellene foglalkoztatni, hogy ez működjön. A kötelező válaszadás az állami szerveknél és a fizetős cégeknél várható el (ebay, OTP, Vízművek, stb.) De szerintem azoknál sem működik hibátlanul.

@11880:
Te tényleg nulla információból dolgozol. Soha nem ment bele semmi a Karesz udvaráról, az a használós állólámpás, amire gondolsz, és az köszöni, szuperül van, a magyar OT-állomány 98 százalékánál jobb műszakilag, tehát igazából a Karesz udvara nemhogy levon, hanem inkább hozzáad az élményhez, kár, hogy a Ponton nem ott készült, jó ötlet későbbre. A Pontonhoz kizárólag a Niemöller, SLS, mbclassics, Karasch vonalról, illetve ebayről szereztem be dolgokat, márpedig azért, mert a Mercedes (és a Pappas) is ugyanazokat árulja - négyszeres áron. Tudom, ismerek egy csomó gyártót, aki ide is, oda is szállít. Ugyanazt. Süt belőled a felsőbbrendűség, a helyből lekezelés, a másik idiótának nézése és az alulinformáltság, és közben pontosan tudom, hol csúszol el. Igazából csak az eszet osztani jársz ide, ami nem kellemes hozzáállás. Nyilván javítja az egód méretét, nyilván könnyű beböfögni egy ismeretlen nick mögül a tények felületes ismeretével, de ez árnyékbokszolás, ami tényleg messze van mindentől, amit normális hozzáállásnak lehet nevezni.

@hofi601:
Viszont kurvára nem etikus egy ismert lapon író újságíró magánhobbija esetében. Ezt is megírtam akkor, és masszívan tartom a véleményem. Van elég korrupt újságíró ebben az országban, nem akarom szaporítani a számukat.

760kodnék 2013.12.01. 21:41:37

@novothauto: Az utolsó mondat teljesen jó lett volna...akkor. DE MÁR VALÓBAN NEM FONTOS

puchiburu 2013.12.01. 21:51:44

@Csikós Zsolt:
Értem. És ezeket a bennfentes infókat a weboldal alapján nekem honnan kell tudnom, ha hozzá vinnék egy autót?

Rendszeres olvasótok vagyok. Van két hobbiautóm és az egyik épp rakoncátlankodik. A cikkei alapján arra gondoltam, hogy alapos ember, odaszervezném hozzá az autót. Felkerestem a weboldalát és innentöl tudjuk.

760kodnék 2013.12.01. 21:53:04

@puchiburu: Én ugyanez. Nincs értelme még egyszer leírni, de már ketten vagyunk.

puchiburu 2013.12.01. 22:00:01

@Csikós Zsolt: Még valami, hogy nyugodtan tudjak aludni.

Van WÜRTH naptár a mühelyében?

Csikós Zsolt 2013.12.01. 22:00:48

@puchiburu:
Alapos ember. A gépekkel.

Nem bír munkaszervező lenni is. Nem tud rendszergazda lenni is. Van olyan, hogy az ember kezéből kicsúsznak a dolgok, mert megváltozik körülötte a világ. A Novoth a kuncsaftok autóit mérhetetlen alapossággal és tisztességgel megcsinálja, ez a core value, ettől nem tágít. Valahol engednie kell a rendszernek, hát itt enged. És hozzáteszem - nem kötelező válaszolnia, azt csak fizetős szolgáltatásnál várhatod el. Ha már fizettél előtte - ez a logikája mindennek. Ingyenebéd nincs, ezt meg kell tanulni, ha valaki a te lelkeddel, hobbiddal, félelmeiddel foglalkozik, az neki időbe kerül és energiába, és ha nem mostatok egy lavórban lábat gyerekkorotokban, akkor ezt nem várhatod el ellentételezés nélkül. Sem itt, sem másutt, senkinek nincsenek elcseszni való negyedórái :-)

Csikós Zsolt 2013.12.01. 22:01:46

@puchiburu:

Asszem nincs. Sok a fehér fal. A csillogó padló. És a hipószag - nem viccelek, a Novoth Tibinél kórházillat van, nem gépszag... :-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.01. 22:04:25

a diesel pontont menet kozben olyan hanghatas kiser mintha egy eloszerias maxim geppuskabol tuzelnenek folyamatossan. A halvanykekol koromfeketeig kiengedett fust repertoarrol nem is beszelve. Szerintem az nem volt veletlen hogy akkoriban nem a dizel volt a bestseller.

amugy meg YEEEHAAAA kezdodik az atlag sz@pas, a kulcsin makulatlan, a belbecs meg - finoman szolva - "nem erett ossze" :))) egyfelol orulok, mert igy friss ponton infokhoz jutunk, masreszt a jobbik ( es kevesbe onzo ) enem azt mondatja hogy ej ej szekeny Mr Csikos mar megerdemelne egy popec gepet de hat ez nem erdem kerdese. Gyaszolni akkor kell majd ha eladja - ez a veszely egyenlore nem fenyeget.

APropo:

@Csikós Zsolt: azert meg nem kell lehurrogni az MB HUngariat mert ugy gondoljak hogy nem a potencialis vevoik olvassak a Dezso posztokat. Mas az elkepzelesuk a PR rol, ennyi. Bizonyara van ott olyan ember aki ert a PRhez remekul es o azt mondja: "erre nem".

Csikós Zsolt 2013.12.01. 22:09:32

@visszakettopadlogaz:

Erre a remekül ért a PR-hez dologra nem etikus válaszolnom, túlságosan benne vagyok a szakmában hozzá.

Az Opelnek mindenesetre szuperül bevált, hogy hozzánk vágott egy Insigniát, asszem ennyi kattintást Insigniára még nem generált semmiféle médium Magyarországon, mint a Domsjö Express során a TC. Hát ennyit a célcsoportról - ezt az autót nemcsak a veteránosok olvassák, bár te talán nem látod, én viszont nagyon is.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.01. 22:21:27

@Csikós Zsolt:

nem ismerem a helyzetet, en csak gondolom hogy nem a vak es elmebeteg jelentkezokbol alkalmaznak PR munkakorbe, tenyleg nem tudom hogy mennek a dolgok.

mas.

Rocko kolleganak kuldtem kepet frissen melegeben a multkor amikor vartam a kocsimra a SanFranciscoi servizben: ki van rakva egy "fecske" es egy nemet rendszamos 280E "duplalokharitos ( '77? '79? fogalmatlan vagyok e targykorben) az ugyfelterbe, a varakozok tudjak fenykepezgetni es nezegetni amig varnak a kocsijukra - mint kiderult nem az MB SF e az auto hanem valaki restauralta es berakta ide hogy valami penz azert jojjon vissza mert ezert a mercedes fizet - a kocsik ele raknak ilyen semmitmondo tablat hogy " egy kis darab a gazdag tortenelmunkbol" vagy hasonlo, nem emlekszem pontossan.

Az uzleti modell ott bukna meg otthon szerintem hogy Magyarorszagon nincs ceg amelyiket erdekli hogy mit csinal a vevo amig unatkozik.

Hurri Kán 2013.12.01. 22:24:10

@visszakettopadlogaz:
"en csak gondolom hogy nem a vak es elmebeteg jelentkezokbol alkalmaznak PR munkakorbe,"
Mondjuk úgy, kiválasztás esetén nem okvetlen a jelölt szakmai felkészültsége a döntő. És akkor nagyon visszafogottan fogalmaztam.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.01. 22:27:55

@Hurri Kán: a sogor-koma-jobarat dolog tartja komaban a magyar gazdasagot, meg a korrupcio.

Csikós Zsolt 2013.12.01. 22:39:02

@Hurri Kán:

Te tudsz valamit. Én is... :-)

És van egy érzésem, hogy nem vesznénk össze ezen a témán egykönnyen...

orlasa 2013.12.01. 22:49:57

OFF

Novoth Tibi:

Tényleg csak jobbító szándékkal szólok bele. Egyszerű a dolog, le kellene venni az oldalról az ominózus szöveget:

"Kérem küldje el e-mailben az autója adatait (típus, évjárat, motorkód, alvázszám, teljesítmény), és írja le, milyen hibajelenséget tapasztal."

És helyette kiírni munkafelvétel/tanácsadás csak telefonon.

Én is írtam annó üzenetet csak miután nem kaptam választ én telefonáltam is.

Amíg ott a szöveg jogos az ügyfelek elvárása, hogy ha írnak akkor választ is kapnak.

Quattroman 2013.12.01. 22:50:28

@11880:
minden valószínűséggel az ötvenes években biztos nem sárgarezet használtak, hanem kristálynövesztéssel előállított alapanyagból dolgoztak

Hurri Kán 2013.12.01. 22:57:45

@visszakettopadlogaz:
Többek között. Attól tartok, ez az urambátyám világ, ami főleg a kisebb, családi cégekre jellemző, az életbe se fog itt elmúlni. Nagy cégeknél meg általában kínosan ügyelnek arra, hogy ügyfélszolgálati/PR/stb. vezetőnek lehetőleg olyan embert vegyenek fel, aki kínosan ügyelt arra, hogy amióta az egyetemről kijött, lehetőleg egyetlen eleven ügyféllel se találkozzon. És ez sajnos nem vicc...

@Csikós Zsolt:
Meglehet... Mesélte valaki, aki látta, hogy kitől hallotta a szomszédja. Nekem magamnak természetesen csakis jó tapasztalataim vannak e téren ;-)

puchiburu 2013.12.01. 23:10:39

@Csikós Zsolt: Oktass még! Bár kicsit fölényeskedöen teszed.

malenykij polgar nem szép ember, de gavallér. Pénzt vittem volna hozzá, munkát.
Most úgy adod elö, mintha új kuncsaftként elöre kellene fizetnem, hogy szóba álljon velem. Bocs, de ezt így nem eszem meg.
Én csak azt hittem, hogy ö is a vevökböl él. Ha nem kell neki új vevö, mert úgy el van havazva, rendben van.
Ja, és minden olyan szervíz gyanús, ahol nincs WÜRTH naptár.

hofi601 2013.12.01. 23:19:33

@Csikós Zsolt: Ebben nem értettünk egyet akkor sem, és most sem, de sebaj, így szép az élet. :) Ami most következik, az puszta agyvihar, nélkülöz mindenféle átgondoltságot: Ott a Puch, kiszámolod kb. hogy mennyiből lehetne talpra állítani, úgy ahogy szeretnéd. Az lesz a célösszeg, amit el lehet kezdeni gyűjteni. Ha összejön, bevállalod, hogy nekilátsz, és havonta posztolsz róla, aki x Ft-nál nagyobb összeggel száll be, azoknak meg szervezel egy Csikós-szarjai hétvégét, Karesszal, Csabival stb., ahol meg lehet tapogatni a tárgyakat, lehet beszélgetni az alkotókkal, esetleg viszed egy kört a népet valamelyik járművel. Vagy, ha kész az autó, eladod/elárverezed, és a befolyt pénz x%-át odaadod egy gyermekotthonnak. Szerintem abszolút win-win helyzet, és semmi etikátlan nincs benne.
A "magánhobbi"-t is merészkedem vitatni. Odáig, amíg csak megéled az élményeid odáig magánhobbi, amint megírod, már nem az. Nem is maga a tárgy az érdekes...

Csikós Zsolt 2013.12.01. 23:20:06

@puchiburu:
Én jobban értékelem a Pirellit. Azért komolyan tenni is kell valamit, a Würth jön szinte magától. :-)

Csikós Zsolt 2013.12.01. 23:23:30

@hofi601:

Szerinted volt az én életemben (a járműveket tekintve) bármilyen átgondoltság, valaha is? :-) Ha lehetett, mindig érzelemből, sőt, viharos érzelemből vettem mindent. Amit ésszel választottam (124-es kombi Merci, Aprilia Gulliver robogó, Seat Ibizám anno), azt nagyon hamar meggyűlöltem. Minél jobban szeretnék valamit, annál jobb köztünk az összhang, nekem nem kell szeretőt tartanom, ott vannak ezek a járműveim...

11880 (törölt) 2013.12.01. 23:37:53

@Quattroman: Meglepodnel, ha tudnad, mennyi know-how van egy ilyen oreg szarban.

@josip: Ugyes vagy, hogy mindezt szemre lemerted. Mikor latsz munkahoz? Lenne itt egy megrendelo, ahogy nezem.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.01. 23:58:16

@novothauto: hát ha éjjel nappal dolgozol és nem keresel eleget akkor lehet keveset kérsz.Ha sok a meló az ember megválogathatja kinek csinálja meg az autóját és kinek nem.
Ha valaki úgy jön ide hogy ez csak 5perc az egész akkor megmondom neki mutassa meg hadd tanuljak.:-)
az autójavítàs nagyon beruházás igényes munka,itt nincs állami támogatás.
Folyamatosan vásárolni beruházni fenntartani kell ennek ára van..Nálunk sincs senkinek túl komoly autója.
De mindenkinek nem kell megfelelni.Ez kőkemény világ.

josip 2013.12.02. 00:15:54

@11880:

Kedves 11880! Azt kell mondjam, hogy neked bizony nem a zsemle kicsi!

VOGAben 2013.12.02. 00:21:43

Mi ez a cirkusz? :) Dezső eddig csak poroszkált a célegyenes felé, s lám már suhan. 10-ből nyolcas!? Finomhangolás ez már.

SwedishRunner 2013.12.02. 01:07:45

@Hurri Kán: Ami szomorú, hogy újabban mérnököknél sem!

11880 (törölt) 2013.12.02. 01:17:02

@Csikós Zsolt: A kerdes targya nem a Pappas arkepzese volt, hanem az, hogy megis hogy a tokbe varsz toluk tamogatast, ha sem uzleti, sem szocialis kapcsolatokat nem apolsz veluk. Eleve az Opelhez hasonlitgatas egy agyrem, az MB egy kokonzervativ ceg, premiumgyarto egy eleg konkretan meghatarozhato reteg szamara, defenziv kommunikacioval, baromi tudatos image-epitessel, nulla kockazatkeszseggel, ezert eleg komoly szemelyes bizalom kell ahhoz, hogy nyilvanosan odalljanak valaki melle. Ugy pedig soha az eletben nem mozditjak nyilvanosan a kisujjukat sem, ha nincs beleszolasuk a kommunikacioba.

Mindegy, remelem, egy szep napon raebredsz, hogy nem a vilag szivat teged, hanem te szivatod sajat magadat.

Rocko- 2013.12.02. 01:42:08

@novothauto: csak nagyon halkan merem feldobni a tippet, hogy még mindig van padavanod, akkor a Gizikés/emailezős részét esetleg rábízhatnád, vagy keresse a sablonokat, az könnyen megoldható, vagy épphogy a kihívást jelentő eseteket keresse, vagy olvassa fel, ha tudsz rá koncentrálni.
de ne válaszolj nekem erre, elég ha megfontolod az ötletet.

kayaibrahim 2013.12.02. 02:24:07

Légyszi ne rontsátok el mások örömét nem idevaló kommentjeitekkel.
Itt az idő örülni.

Stratocaster 2013.12.02. 04:52:35

@novothauto: "nem mindig marad időm, és agykapacitásom a levelezgetésre. AKINEK VALÓBAN FONTOS az rámcsörög"

Júniusban hívtalak fel, akkor azt mondtad, éppen valami nagy munkában vagy benne, ezért írjam meg, mit szeretnék. Aznap meg is tettem, aztán még háromszor újra elküldtem a levelet, egyszer sem kaptam választ. Pedig csak egy időpontot szerettem volna egyeztetni vidéki apukámnak (Volvo T5). A magam részéről tanácstalan vagyok, hogy lehet veled kommunikálni :-(

josip 2013.12.02. 05:24:44

@Stratocaster:
[OFF]
Ha VALÓBAN FONTOS lett volna, rácsörögsz még párszor :)
[ON]

nick: 2013.12.02. 05:40:24

@novothauto: nem az lett volna az egyszerűbb (és a korrektebb is), ha simán ideírod, hogy "bocs, fiúk, kimaradt/elfelejtettem/elcsesztem"?

...a sok egyéb fórumkommented mellé kifért volna helyben és időben is (azaz nem a posztok helyettre gondolok)

mindenkivel előrfordul az ilyen, nem egy nagy kaland - ha tudja utána legalább megfelelően kezelni

ez így csak fölöslegesen lett kínos neked, fölöslegesen offolta a jó kis poszt kommentfolyamát, és fölöslegesen szállt be Csikós úr is védeni, amit nem igazán lehet

sosem szégyen azt mondani, hogy elnézést, hibáztam, sőt...

Schütii 2013.12.02. 06:58:49

@Safrane(k): Mos' nem azér', de engem mennyire támogatna a MB ha venni akarnék egy bazi nagy aranyláncot rajta medálként az MB csillag? Érted mire gondolok!?

Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2013.12.02. 10:02:46

Zsolt, szep dolog hogy ve'ded Pikoszkop Tibort, de felesleges, jelenleg kevered a szezont a faszommal. Tibor nem az ingyenes-miabaja-tanacsosi munkaja soran nem valaszolt a kolleganak, hanem a sajat cege hivatalosan erre a kapcsolattartasi celra feltuntetett elektronikus levelcimerol, ami egeszen mas. Ahogy valaki itten irta, ha nem fer bele az idejebe, akkor torolje az emiles kontaktot honlapjarol.
Te meg hasznald az allolampat, s dezsot add el a krautoknak.

zöldi 2013.12.02. 10:15:43

@Csikós Zsolt: Zsolt, ismerek egy embert, aki sk gyart gsxr fuvokakat. Ha gondolod, atkuldom a cimet.

ganxta77 2013.12.02. 10:30:05

Ahogy látom Tibor önként felült a sz..órollerre. Ami az egészben nem valami szimpatikus, ahogy megnyilvánul a számonkérések hatására.
De mint tudjuk, a stílus maga az ember.
Ja és a zsenit az őrülttől egy hajszál választja el vagy az sem. :)

mt-03 2013.12.02. 11:34:59

hat az a satu ahogy kinez (es hogy belefogott egy ilyen kis bizbaszt), haaat inkabb nem is mondok semmit... ;)

Jamesblond 2013.12.02. 12:42:14

Orulet hogy Csikos milyen oszinten ir arrol a "szoborrol" ami a csalad meg a baratok penzet is felitta.
En tuti nem birnam meg magamnak sem bevallani hogy meg mindig nem jo.
Egyszeruen leadtam volna az igenyeimbol (bevakultam volna) es ramondanam hogy jol van az, kicsit berzenkedik a valtokar, meg nem szazas az index, kutya baja!

Tibirol meg:

Nem ismerem, de lattatok mar egyedul dolgozo autoszerelot szemelyes garanciaval igenyes meloval?
Van ilyen. Mig dolgozik, meg probalja a legjobb minosegben megoldani a bibit, addig allandoan csorog a telefonja a satupadon... Ha allandoan telefonalna, nem lenne kesz soha semmi.
Vannak gyengebb idoszakok, olyankor hatha beesik valami a honlap miatt, az meg azert van. Olyankor nagyobb esellyel van valasz is. De azt is tudni kell, hogy olyanok sokasaga is ir neki, akik valaszt szeretnenek, de mar nem oda mennek elkolteni a zsejuket, vagy a vilag masik vegen laknak.
Szerelo sors :D Ha jo, az termeszetes. Ha nem 100-as, vagy mas szinu, vagy nem er ra, akkor szidni-szidni-szidni :D :D

David Bowman 2013.12.02. 14:21:17

Magyar képviseletekkel nem is érdemes kisérletezni. Az AUDInál, és a BMWnél is ráfutottam már az "ez meg milyen autó?" kérdésre gyári kinézetű, soha át nem alakított gépekkel. A fiammal egykorú szakértelmetlen alakokkal vannak tele.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.12.02. 14:26:28

@ganxta77: Milyen számonkérés? Mivel számomra érthetetlen okokból rengetegen panaszkodtak a kommunikációs zavarokra, részben ezért október 1-től van egy munkatársam, aki az alkatrészt és az ügyfelezést intézi. Én már csak az autókkal foglalkozom, őszintén az emberek nem is érdekelnek. Az előtte lévő időszakban viszont ki volt írva a kapcsolat menüpontban, hogy ha elmarad a válasz a megkeresésre, akkor telefonáljanak.

Éppen egy tizenkét éves négyes Golfon dolgozok, amire ráköltött a tulaj 350 ezret, és ugyan olyan szar az autó.

Neki szeretnék megfelelni.

David Bowman 2013.12.02. 14:36:00

@visszakettopadlogaz: Kivétel akkor a Szentmihályi úti Citroen bolt. Ott is érdekes régiségek vannak a kirakatban, és nem a sajátjuk. Néhányszor meg is álltam, és bementem, pedig amúgy semmi dolgom velük. Volt már Megré, Fantomasz, Maseratti motoros, meg mittudomén.

Herr Glatzkopf 2013.12.02. 19:19:13

@Schütii: Értelek, de szerintem kicsit másképp értelmezzük a problémát.
Ugyanis Zsolt az általa jegyzett Merga-tesztek publikálásával véleményem szerint azért szerezhetett az importőrnek pár ügyfelet, lehet, hogy az ő cikkei voltak némelyek számára a végső lökést megadó tényezők. Hangsúlyozom: nem tudom biztosra, csak feltételezem, a nagy számok törvénye alapján becsúszhat egy-két ilyen olvasó is.
Másrészt: induljunk ki abból, hogy a németországi fogyasztók segge fényesre van nyalva. Ez tény, ha ott valami kérést fogalmazol meg, mint potenciális vásárló/érdeklődő, akkor hétszentség, hogy válaszolnak! Ha érkezne hozzájuk egy ilyen piti megkeresés a magyar importőrtől, tuti legkésőbb másnap, de végső esetben harmadnap válaszolnának!
Ez egy teljesen komoly téma, Zsolt ráadásul azért ismertebb figura is, akár mercedeses körökben is, a magyar importőrnek éppen ezért kellene csak egy icipicit megerőltetnie magát és egy egymondatos emailben megkérdezni Jürgent Stuttgartban, hogy van-e ez, vagy ez nálatok.
Lenne kb. 10 perces meló, mert ott meg megmondják a készletlista alapján.

Miért ne segítenének? Miért is nem segítenek? Ha nem is ingyen, de valami kis kevés kedvezményért. Vagy ha nincs kedvezmény, legalább tudja meg a marha veteránmerci-őrültje, hogy van, vagy nincs esetleg ilyen alkatrész.

Cymantrene 2013.12.02. 19:44:09

@mt-03: Ne tévesszen meg az ólom pofa, amibe befogta a kis biszbaszt. Puha, naná, azért abba fogja be, így persze hogy összeverődik.

Cymantrene 2013.12.02. 19:46:33

@David Bowman: Az a Citroën Pásztor lesz, ők restaurálással is foglalkoznak. Az oldtimerek azt reklámozzák, nem az újakat.

11880 (törölt) 2013.12.02. 21:01:07

@Safrane(k): "Lenne kb. 10 perces meló, mert ott meg megmondják a készletlista alapján."

Eleg nehez lesz szerencsetleneknek olyan kerdesre valaszolniuk, amit fel sem tettek nekik, mert a kopasz ugy irtozik a markakereskedesektol, mint ordog a szenteltviztol.
De igazad van, azok a rohadekok a Daimlernel tanuljanak meg gondolatot olvasni.

David Bowman 2013.12.03. 10:30:12

Azért lenne némi marketing értéke annak hogy " a biztosan bele való eredeti alkatrészeket, a gyár eredeti katalógusai alapján szállította a ..." Közbe Csikós párszor megemlítené, hogy milyen jó is ez így, és mennyi szopást spórolt meg a csillagos dobozban érkező eredeti kuplungtárcsa okán.
Különben a TÁTRA azért kezdett el személyautót gyártani, mert a gyár tulajának konkrét vásárlási szándékot kifejező cseh nyelvű levelére pökhendi és lekezelő hangú választ küldött a MB, mondván, hogy tanuljanak már meg németül. Lamborghini - Ferrári dettó. Nincs új a nap alatt. Ha valakinek rossz napja van, jó nagy károkat tud okozni egy levéllel.

károly szántana 2013.12.03. 15:51:52

Tegnap volt a History Channelen a Zálogcsillagokban ez az autó: classiccarsofthe1960s.blogspot.hu/2012/04/1961-mercedes-190-custom.html így szétbarmolni egy amúgy szép autót. A felni 30"-os, a felfüggesztés változtatható magasságú (nem tudom a pontos megnevezését), sötétített hátsó lámpák...
Remélem, Csikós úr nem látta, mert sírva fakadna...

károly szántana 2013.12.03. 15:55:23

@David Bowman: a Skoda elödjét alapították meg így (Václav Klement írta a levelet a Seidel&naumann-nak), nem a Tatrát...
A levél: de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Gr%C3%BCndungsgrund_Gvonlauin_und_Klement.jpg&filetimestamp=20100120172018&

11880 (törölt) 2013.12.07. 20:41:08

@David Bowman: "Különben a TÁTRA azért kezdett el személyautót gyártani, mert a gyár tulajának konkrét vásárlási szándékot kifejező cseh nyelvű levelére pökhendi és lekezelő hangú választ küldött a MB, mondván, hogy tanuljanak már meg németül."

Hulyeseg. Ignaz Schustala es Hugo Fischer von Röslerstamm egyarant beszeltek nemetul, es Röslerstamm 1897-ben Mannheimben vasarolt egy boxermotoros Benz-autot. Ennek alapjan keszult az elso Tatra-modell, a "Nesselsdorf Präsident". Elutasitasrol szo sem volt, Mercedes-Benz nem is letezett 1926-ig.

Te ezeket a hangzatos sztorikat a kocsmaban szeded ossze?

@károly szántana: Ja, csak abban a sztoriban sem a Mercedes, sem a Tatra nem szerepel :)

Peter Csongradi 2013.12.10. 00:15:21

Üdvözlök Minden hozzászólót!

Gratulálok az autóhoz, gratulálok a kitartásodhoz; és köszönjük a cikkeket! Pont most fejeztem be az összes végigolvasását.. 3X-ra. További jó egészséget, és eredményes munkát kívánok Neked Zsolti; és üdvözlöm az összes autóbuzit, nemautóbuzit, veteránbuzit és laikust is!

Tisztelettel: Csongrádi Péter

Kayassine 2013.12.26. 00:35:35

December 25-én este 3/4 hat tájban a Ponton a saját lábán ment teljes családdal a Hűvösvölgyi úton.

odamondó 2013.12.26. 18:34:38

Csikós Zsolt érdekes, hogy a trollos bejegyzéshez nem raktál kommentelési lehetőséget? Miért?

Csikós Zsolt 2013.12.26. 23:09:06

@odamondó:

Mert nem én döntöttem el, mikor jelenjen meg a poszt. És most karácsony van, nekem meg két gyerekem a családban és egy keményen végigdolgozott évem a hátam mögött. Ha valamikor, hát most nagyon nem szerettem volna egész nap degenerált emberekkel vívni.

odamondó 2013.12.27. 18:32:08

@Csikós Zsolt: Oké. Azért nagy kár egy trollos bejegyzésnél kihagyni a trollok hozzászólási lehetőségét.

Amúgy nem kötelező az emberekkel vívni, de ahogy érzed.