Heti merítés

  2015. január 04. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Sprinter Killer :)

masterfl06

Az autót használtan vettük, ismerőstől, jó vétel volt tavaly év elején...egészen idén januárig.

Ő a nagy fehér, aki nem tehet arról hogy megcsinálták

DSCF3814

Mivel 8 éve csak Fordot hajtottam, 2 generációt, úgy gondoltam, hogy a következő generáció csak jobb lehet. Sajnos tévedtem!

Elaludt a motor vezérlő elektronika!

DSC 0083

Menet közben a toló ajtó zárja kipattan minden ok nélkül és nyitott ajtót jelez a műszerfalon, hetekbe telt mire rájöttünk és hónapokba mire beállították!

Nagyon kényelmes, de munkára megbízhatatlan

sprinter 004

Klímája hatékony, 2-es ülése utasaimnak kényelmetlen. Kasznija pár helyen rozsdásodik. Megbízhatatlansága miatt már nem annyira kedvelem,főnököm pedig már utálja is.

Csak hosszútávfutónak

278

Ebben már sok a km, de nem érződik. A részecskeszűrőtől érdemes lenne megszabadulni mert rengeteg problémát okoz, pedig ez autópályán fut.

A képek csak illusztrációk!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr937039707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alvázvédelem 2015.01.04. 09:36:32

épp aktuális a furgonos kérdés mikor dupla autópálya díjat kell fizetniük január 1 .től.

Tirpákium 2015.01.04. 09:36:34

Már kezdtem azt hinni, hogy a Transit sz*r, de megint csak a szokásos sunyi márkaszervizelésre derult fény. Rossz terepre kimerészkedve, (pl. építkezés) ennek bírja legjobban a futómuve, ez tapasztalat.

P12_dCi 2015.01.04. 09:40:02

@alvázvédelem: az éves maradt ugyanannyi.

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.01.04. 09:43:51

Tehát a fehérfurgonosoknál is van ilyen ki-kit-nyom-le hierarchia? Bámulatos.

b-gabee 2015.01.04. 09:48:39

Érdekes, az egr mindenhol megdödlik. Nemrég vettem egy 1,6 tdci fókát, néha pirosnál szórakozik a fordulat, fordos haver szerint meg fog dögleni ebben is. Másoktól is hallom, hogy a mai diesel-ekben hamar tönkremegy. Úgy néz ki, hogy a kettőstömegű, befecskendező rendszer, olajcsere, turbó mellett erre is figyelnie kell egy mai olajkályha tulajnak.

alvázvédelem 2015.01.04. 09:52:45

@b-gabee: hát ez kb 15 éves történet,és a benzinesekben is van.

Schütii 2015.01.04. 09:53:14

@alvázvédelem: Nem értem hogy miért fáj(hat) a furgonosnak a pályadíj.

Józsi a guminagykeres 2015.01.04. 10:22:01

@alvázvédelem: Eddig nem jártam autópályán mert soknak találtam az éves 43eft-ot. Egyszer-egyszer vettem 10naposat. Szokásos útvonalamat meg tudom oldani két db megyei matrica megvásárlásával.Vidéki vagyok,eddig csak olyanokkal beszéltem,akiknek jól jött ez a megyei rendszer illetve mindegy mert vett éveset eddig is.Szóval itt vidéken volt eddig igazi úri huncutság az autópálya.

Tippszmix 2015.01.04. 10:25:45

Azt hittem, a Transporternél nincs silányabb manapság, de ezek szerint mindenki küzd a saját démonjaival... Mercedesekkel nekem nem volt gondom (most, hogy leírtam, majd lesz), csak a fenntartása nem épp olcsó.

b-gabee 2015.01.04. 10:51:29

@alvázvédelem: Tényleg, sógorom is a 22 éves fastrájában feszt ezzel tökölődik. Viszont a 15 éves 1,2 bengás fiatomban nincs. Ezek szerint az egr is rohadt egy dolog, mégis mindenki a többi alkatrész miatt huhog.

Csalfa Romeo 2015.01.04. 11:10:49

A mai kisteherautók szörnyen kényesek meg puhányak lettek, legalábbis az európai márkák. A távol-keletiek jók lennének, de kicsik. De ha igaz, idén megtörik a jég - a Hyundai a H350-essel belép ebbe a kategóriába. Ha minden koreai lesz rajta, ill. benne, akkor bombajó lesz, de ha egy európai gyárral közösködtek a megalkotásakor(sajnos eléggé hasonlít a Sprinterre, így ez lehetséges), akkor nagy mellényúlás lesz az egyébként jó autóiról ismert Hyundai konszerntől.

alvázvédelem 2015.01.04. 11:24:35

@Schütii: nekem az a fura hogy egy G astra van ra kétszer annyi a díj mint a nem Van ra,pedig a két kocsi pontosan ugyanúgy terheli az autópályát.

alvázvédelem 2015.01.04. 11:26:35

@Józsi a guminagykeres:
én ritkán járok ,szerencsére itt az m0 sem fizetős.
Egykocsira mindenképp kell .

suncow 2015.01.04. 12:07:04

@b-gabee:
Ha vegleg megdoglott,akkor Volvotol vegyel EGR-t,mert nekik van felujitott (a regit oda kell adnod) es igy fele annyiba kerul (felenk €170 vs. €330), mint a Ford/PSA vagy az utangyartott EGR-ek.

Schütii 2015.01.04. 12:07:20

@alvázvédelem: A vállalkozás elszámolja költségként a pályadíjat, az ÁFÁt meg visszaigényli, és nyilván minden vállalkozásnak aki fuvaroz, meg kell vennie a matricát (érdemes) tehát nincs versenyhátrány.

Never 2015.01.04. 12:07:41

@Józsi a guminagykeres: Mert ugye aki vidéki bugris (mint pl. én) az fizesse csak a matricát - sírás csak akkor van, ha a nagyfalusiak is kell, hogy valamiért fizessenek, amiért eddig rajtuk kívül az egész ország fizetett (próbáljon valaki autópálya nélkül bemenni Budapestre, és meglátja, hol lakik a magyarok Istene...)

Never 2015.01.04. 12:10:27

@b-gabee: Nekem is ingadozott a 2.0 TDCI-ben a fordulat alapjáraton és 80km/h-nál is, és megoldódott a dolog - nem kellett hozzá más, mint egy hosszú (700 km) autópályás út, végig maximális szabályos sebességgel (130km/h). Ennyi idő alatt kiégett az a korom, ami a városi forgalomban lerakódott az EGR-ben és máshol. Lehet, hogy csak szerencsém volt, de az autó sokat megy városban, és ha nincs pályán megjáratva havonta legalább egyszer, akkor feltűnően kormol, többet fogyaszt és sz*rakodik.

cso zsi 2015.01.04. 12:12:10

@Schütii: Miért nem érted?
Ha nem az összpályás éveset veszed, akkor minden kisebb kategóriában dupla árat kérnek, mint eddig.
Ez két megyénél már 20000, és akkor még nem kötöttél utánfutót mögé.
"Új díjkategóriák az alábbiak szerint:

D2 díjkategória: a hétnél több személy szállításra alkalmas személygépkocsi, valamint a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi és lakóautó.
U díjkategória: a D2 és B2 díjkategóriába tartozó járművek vontatmánya."
ematrica.autopalya.hu/

alvázvédelem 2015.01.04. 12:37:36

@Schütii: akkor lehet 1000 forint is a gázolaj ha elszámolja költségnek nem?
csak lehet már alig van nyereség amiből elszámolhatja.
És akinek 8 személyes kis busza van és nagycsaládos az hova számolja el?

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2015.01.04. 12:39:12

Elképesztőnek tartom ezeket a történeteket munkaautóknál! :O Ezek alapján még mindig a Ford a legjobb, szidja bárki is.
E-matrica: semmi bajom nem lenne ezzel a sztorival, ha picit máshogy tálalják. Mondjuk nem egy karácsony-szilvesztert hagynak a "felkészülésre", tájékozódásra, különböző portálokon vadászva a térképeket, híreket, mi lesz, hogyan, hol, stb. (aki nem bújja a netet vajon a 2 mondatos rádióhírekből ki tudott művelődni?) Undorítónak tartom ezt a közönyt az állam részéről, és a megfelelő tájékoztatás hiányát. Na meg azon utak adóztatását, amik kb. elkerülhetetlenek (4-es autóút, M9, M8, reptéri út, stb.)

alvázvédelem 2015.01.04. 12:40:20

@Never: az elkerülő,bevezető út pont azokat érinti aki Bp re mennek,aki itt él azt pont nem. bp környékiek jártak rosszul.

daneel1976 2015.01.04. 12:41:12

amelyik lenyomja a sprintert,azt a pirosnál is megbámulják és integetnek!!!! (-nézd,apu,milyen szép fehér teherautó!!!-hol,melyik sávban,hanyadik sorban???) : DDDDDDDDD

Never 2015.01.04. 12:44:27

@alvázvédelem: Amennyire követtem a híreket, sok külső kerület is nagyon tiltakozott. Eddig viszont Budapest és az agglomeráció nagy kiváltsága volt az ingyenes autópálya (bár az M0-t röviddel ezelőttig azért csak erősen hunyorítva lehetett autópályának nézni), Debrecen, Szeged, Nyíregyháza, Győr vagy Pécs autóin (aki kimozdult bármennyire is) kötelező költség volt eddig is a pályadíj.

Never 2015.01.04. 12:47:05

@daneel1976: A fehér furgonok közötti micsoda-méregetés sajnos a kétszámjegyű főutakon zajlik nagyrészt. Ott pedig jönnek a hírek, hogy "ismeretlen okból áttért a menetirány szerinti bal oldalra" és "a vétlen gépjárműben életét vesztette..."

Tisztelet a normálisan vezető furgonosoknak, de - ahogy azt már sok helyen kitárgyalták - jelentős részük felelőtlen bunkó módon közlekedik, veszélyeztetve az összes többi résztvevőt.

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2015.01.04. 12:47:47

@Csalfa Romeo: én két H1 után látni sem szeretnék Még egy hunyadit aminek én fizetem a javítását...

alvázvédelem 2015.01.04. 13:15:49

@Never: az elkerülők fizetpsek voltak?

Never 2015.01.04. 13:24:13

@alvázvédelem: Nem - de mi a fenét kerüljek el, ha helybéli vagyok, Nyíregyházán? Vagy Győrben?

alvázvédelem 2015.01.04. 13:32:16

@Never: és a kivezetők?
Mondjuk amit én használok M0 az ingyenes maradt.

alvázvédelem 2015.01.04. 13:33:34

@Never: pl dél budáról dél pestre jobb az elkerülő ,pedig bp i vagyok.

Schütii 2015.01.04. 13:33:39

@alvázvédelem: Akinek 8 személyes busza van magánhasználatra az megszívta, igen. Egyébként miért van az szerinted hogy ugyanúgy működik a közúti fuvarozás most is mint amikor 20 Forint volt a gázolaj? A fuvarozás volumenét a végfelhasználói igények szabják meg, nem a fuvarozók döntik el hogy mennyit fuvaroznak. Akkora mértékű sarcot nem vet ki egyik idióta kormány sem hogy azonnal megálljon az élet. Ha egyik napról a másikra 1000Ft lenne a gázolaj, akkor is csak puffognánk rajta egy kicsit (vagy sokat), de aztán ugyanúgy megvennéd te is a kenyeret meg a tejet, mert ettől nem lesz literenként 1000Ft-tal drágább a tej, legfeljebb 50 Forinttal, most csak mondtam egy számot, az meg nem csap senkit földhöz, aki eddig nem ott volt.

Ecotrans 2015.01.04. 13:38:36

EGR szelepet ki lehet venni, megtisztítani a koromtól, van direkt erre való habspray. Csak hát sok helyen rögtön cserélik, akkor is ha nem kéne, mert általában nem olcsó alkatrész, és a szerelőnek ugye legalább 40 százalék hasznot termel.

csiky944 2015.01.04. 13:50:20

@Ecotrans: Aham,amikor fél munkanap kicserélni egy egr-t,mert olyan helyen van,akkor majd jól kipucolják neked tisztító spray-vel. Hát persze... Utána meg ha szarakodik,akkor meg azt mondják, hogy Lehúzott a kókler és nem javította meg az autót...

Sorbán Csaba 2015.01.04. 14:06:43

Nekem 2007-es Fiat Ducato Panorama-m van . Motorikusan nagyon megvagyok vele elégedve 207 000 km van benne soha semmi komoly problémám nem volt 8,5-9,0 literes az átlag fogyasztás (hosszú távon 7,8-at is mértem)ami szerintem jó . Egy nagyon negatív dolog ami nagyon dühítő az a fényezés-festés !!! 2-3 éves korában már el kezdett a külső festék réteg le koválni ,fel púposodni foltokban de ezt megfigyeltem a Citroenél és a Peugeot Boxernél is . (Állítólag mindegyik kasznija egy helyen készűl a franciáknál ) Viszont rozsda még nincs egy mák szemnyi se! Ja és a belső zörejeket meg kell szokni ! Katasztrófális a tolóajtó ,csapkodni kell mint az ólajtót lehetetlen tökéletesen beállítni a régebbi model tolóajtó mehanikája jobb volt ! Összeségében megvagyok vele elégedve :)

alvázvédelem 2015.01.04. 14:15:29

@Schütii: nem csak fuvarosoknak van kis tgk.
Sokan azért vettél mert olcsóbb ,de nem számolják el.

alvázvédelem 2015.01.04. 14:18:26

@Ecotrans: van az 100% is.
Ha egy alkatrészen 50 % kedvezmény van .
akkor 100 helyett 50 ért kapja.
50 ben van neki 100 ért adja ,arra bizony 100% ot tett rá.

3gb 2015.01.04. 14:24:31

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:
Évek óta nem értem, hogy miért nem lehet ezt megfizettetni a külföldiekkel? Belépsz az országba autóval 10 euro, kisbusszal 15, busszal 20 stb. stb. De ha már nem, akkor miért nem mondják azt, hogy aszfaltkoptatási díj van: évi 12 000 minden autóra, itt van a számlaszám, tessék utalni, nem ezt az eszeveszett f@szságot csinálni, ilyen rohadt bénán.

huspotyolo 2015.01.04. 14:44:21

@Never: Gondolom a Székesfehérvári helybeliek is majd örülni fognak annak a plusz pár ezer autónak, akik Balcsiról hazafelé eddig se vettek matricát. Ugyanígy Kecskemétre, a környékből bejárók se mind fognak matricázni, mert az ingyenes pálya kerülő volt, de legalább gyorsabb volt. Most a kecskemétiek orra alá fog pöfögni a CO2. De a hétvégi autós "vidékieknek" is nagy öröm lesz Budapesten átcammogni ha a családdal kirándulnának.

Nem rossz dolog ez a megyei matrica, de NYUGAT EURÓPAI, kulturált módon is be lehetett volna vezetni. Pl az ingyenes elkerülő szakaszok ugyanúgy megmaradtak volna, és a matrica a megváltott megyéből kilépve az első lehajtóig lenne érvényes. Így pl a Dunavecsei melósok sem sz**nának és Veszprém megyében található 6km-es, 1 lehajtóval rendelkező fizetős szakaszra sem kéne legalább évi 5000-et fizetni a semmiért. Arról nem is beszélve, hogy 2 hét alatt akarják bevezetni a köztudatba, egyből bírságolva!

Nem hülyék az emberek, így is megvették volna a megyei matricákat, mert MEGÉRI. Igaz a mostani "kötelező" vételhez képest kevesebb lenne a bevétel. Szerintem kb 70% amúgy is kiváltaná, de nem olyan érzése lenne az embernek, hogy tejelő birkának nézik.

alvázvédelem 2015.01.04. 14:53:36

@Schütii: ha egy corsa Van el húzol egy kis player.hu/auto-motor-2/2015-utdijak/ az 15 ezer ft egy hónapra.
ha egy 6 személyes limuzinnal mész az meg 5ezer.és az sem számít ha a limuzis jóval nehezebb mint a corsa és a kis futó együtt.

maxval a bircar̴nan · https://www.youtube.com/watch?v=QU_RCFZBK9g 2015.01.04. 15:26:06

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg:
És az összesen 2 darab nem budapesti Duna-hidat (Bajánál és Dunavecsénél) meg sem említetted, melyekre rögtön két matricát is meg kell venni, mivel mit ad isten, pont megyehatáron fekszenek!

Schütii 2015.01.04. 15:26:54

@alvázvédelem: Jó akkor a magánzó Corsa Vanesek is megszívták. De valszeg ők még mindig kevesebben vannak mint azok akik jól jártak ezzel a megyei izével.

3gb 2015.01.04. 15:52:59

@huspotyolo:
Majd, ha kevés lesz a bevétel, akkor átrajzolják a megyehatárokat, az igazán semmiség. Lehetne mondjuk 40-50 megye is. :-)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2015.01.04. 16:55:58

@3gb: tényleg, hát örülhetünk is, lehetett volna járásmatrica is. áldott legyen a törvényalkotó neve, aki lehetővé tette ezt nekünk!

A súly a megbízhatóság jele 2015.01.04. 16:59:17

@huspotyolo: Teljesen egyetértek. De ahogy látom itt is van pár ember aki csak a saját két megyés világában gondolkodik.

huspotyolo 2015.01.04. 17:04:51

@3gb: Igaz. :)

Vagy akár a NAV-hoz bekötött online, GPS-es tachográfot is bevezethettek volna, mint a pénztáraknál. Ha nem fizeted be az útdíjat OBD csatlakozón letiltják a motorelektronikát. :D A modern autókban már a szélvédőmosó szintjét is látják, így a szappanadó kerülőket is ki lehetne szűrni.

statik 2015.01.04. 17:12:11

@Schütii: Van olyan teherautó amire nem igényelhetsz vissza áfát, tudatlan...Pl a legtöbb 6 személyes furgon: Toyota hiace, Transproter stb.

nick papagiorgo 2015.01.04. 17:26:07

Nem teljesen értem ezt a görcsölést a matricákkal, amennyibe kerül most a benzin, kb egy tankolásból meg lehet venni egy egész éves megyematricát. Az tény, hogy ezt elegánsabban is lehetett volna csinálni (több időt adni rá, a reptérre ne csak fizetős úton lehessen kijutni stb.), viszont azokat sem értem, akik valami újmagyar kurucként egész évben kerülőutakat kívánnak használni, hogy megtakarítsák az éves ötezret (fillérbaszó népek).
Az izgi inkább az, hogy ha 10 forinttal felmegy az üzemanyag, akkor felmegy mindennek az ára, mert hát ugye a fuvarozás mindenbe beépül, de most, hogy olyan 50-70 Ft-al lett olcsóbb az üzemanyag, mégse lett olcsóbb semmi se. A pékek egyenesen azt mondták, hogy ez csak pár forint a kenyér árában, csak azt tudnám, hogy akkor ha felmegy az üa. ára, akkor miért megy fel a kenyér, ha ez tényleg ilyen filléres dolog.
Bocs az offért.

nick papagiorgo 2015.01.04. 17:27:23

@nick papagiorgo: bocs, úgy értettem, hogy egy tankoláson történt megtakarításból lehet megvenni egy megyematricát

statik 2015.01.04. 17:33:21

@nick papagiorgo: Ezt a személyautósoknál megértem. De a munkámhoz furgont használok. Nem fuvarozunk, hanem kell a szerszámok, műszerek szállításához. Amennyiben idén háromszor - négyszer vidékre kell mennem, és matricát kell venni, hozzá vesszük a helyi 10000 Ft-s megyei matricát, könnyen belátható, hogy bele vagyok kergetve az éves matricába. Ha azt nézzük, hogy 2010 előtt a matrica vásárlásaim összege nem érte el a 10 - 15 000 Ft, ezzel szemben most éveset meg kell vennem, ez kb 3 - 400 %-os infláció a részemre. Akkor volt 3 napos matrica 1800 Ft-ért. Ez nem baj, akkor a a ksh ezzel is számol. Az áfát nem tudom visszaigényelni erről a furgonról.

nick papagiorgo 2015.01.04. 17:48:03

@statik: Ebben igazad van, viszont a tavalyhoz képest a jelenlegi rendszerben is vagy éves matricát veszel 43 ezerért, aminek az ára nem változott, vagy megveszed a helyi megyematricát (10-ért) és évente 3-4-szer mellékutakon jársz (a megyematrica plusz a 3-4 heti vagy havi matrica már nem igazán éri meg, max úgy, hogy nem egyszerre kell a kb 43-at kiadnod, hanem részletekben, amikor épp arra mész).
Tehát tavalyhoz képest annyira nem drámai a változás. 2010-el összevetve persze már igen.

statik 2015.01.04. 17:56:53

@nick papagiorgo: Miért is a tavalyihoz kéne hasonlítani. A 3 napos matricát azért vették el, mert kicsi volt a bevétel. Erre nem jártunk autópályán. Belátták, hogy ezt elszámolták és adtak nekünk kisvállalkozóknak egy ilyet. Mi fizetjük a legtöbb adót. Még 2011 - 2014 között sem érte el a matrica vásárlásom a 20 000 Ft-t. A tavalyival összehasonlítva is 100%-os inflációval számolhatunk. A legrosszabb az ócska szöveg, hogy az átutazó furgonokra szabta ki az emelt díjat. Akkor tegye a gépjármű adómból levonhatóra, akár az 50%-át, hogy ugyan annyit fizessek így mint egy személyautós. Mivel semmivel nem kapok több szolgáltatást, és az autóm tömege sem több mint a személyautó esetében. Tehát kárt sem teszek többet.

Bambano 2015.01.04. 18:05:38

az ilyen szervizek miatt, mint ahol a fordba nem tették bele az akksit, viszi oda az ember a kocsiját, ahol bemehet a szerelőtérbe.
ami valószínűleg munkavédelmi szempontból zűrös, de teszek rá.

nick papagiorgo 2015.01.04. 18:18:06

@statik: persze, ebben igazad van.
Mondom, nekem a fő bajom a (főleg pesti) személyautósokkal van, akik hőzöngenek. Egyfelől ötezer forint nem a világ,annyiért a téligumit nem cserélik le nyárira. Aki nem tud egy évben ötezret kiadni, az ne autózzon, de tényleg, mert mit csinál, ha pl. lehal az akkumulátor? Másfelől kb egy-két tankoláson behozza, amennyi most az üzemanyag.Ilyen feltételekkel nem teljesen értem a hőzöngést, illtve azt, hogy ő majd egész évben tekereg kerülőutakon, légszennyezve meg dugókat okozva, amiatt a nyamvadt ötezer miatt.
Én már rég megszoktam, hogy a különféle kormányok különféle ötletein nem húzom fel magam, mert felesleges. Ez egy adottság, ez van, ezzel kell élni. Ha olyan ménkű nagy pénz lenne, hogy át kell miatta alakítani a családi költségvetést, akkor megérteném, de így? Ha pl. nem le hanem felment volna a benzin ára mondjuk 10-15 forinttal, azt az ötezret ugyanúgy elkölteném egy-két hónap alatt, nem matricára, hanem benzinre. Na mindegy, nem vagyunk egyformák :)
Azt egyébként hozzátenném, hogy ez az útdíj így ebben a formában egy hülyeség, nem fizetős szakaszokat tesz fizetőssé, elkapkodott, átgondolatlan stb. Én csak annyit mondok, hogy felesleges ezen pattogni, mert ha pattogunk akkor is ez lesz, meg ha nem, akkor is. Érdemes akkor már megspórolni a fáradtságot :)

3gb 2015.01.04. 18:23:18

@nick papagiorgo:
Majd meglátod, 2 hónapon belül fel fog robbanni a net, mert tízezer szám fogják kipostázni a büntetéseket ennek-annak. Mondjuk nekem biztos nem. Persze felmerülhet a kérdés, hogy érdekel-e más nyomora. Egyébként nem nagyon, csak jobb lenne egy komfortosabb országban élni, mert most ide-oda megyek, előbb-utóbb valaki szóba hozza, hogy melyik mit csinált, mit mondott, engem meg nem érdekel, csak így nehéz kizárni az életemből. Én alapvetően jó kedvű vagyok, meg mindenhol jól érzem magam, de ez a sok búvalbaszott ember felviszi a vérnyomásomat és az állítólag nem egészséges. Szóval nem az útdíjjal van bajom, hanem ezekkel a nagyon parasztos módszerekkel. Miért nem lehet valamit egyszerűen és korrekten?

nick papagiorgo 2015.01.04. 18:23:57

@Bambano: nem zűrös az, a boldogult Norautónál pl. nyugodtan bemehettél, és az sem volt sufniműhely. Annyi, hogy ki kell tenni egy táblát, hogy ha bemész, akkor nem felelősek a te esetleges sérülésedért. Ha pl. felfestenének egy vonalat, hogy eddig mehetsz, tovább nem, akkor simán meg lenne oldva a dolog. A kocsit látnád, de nem esnél fejjel az aknába.

Csak hát ugye kényelmesebb arra hivatkozni,hogy "munkavédelmi" szempontokból" nem engednek oda a kocsidhoz.

nick papagiorgo 2015.01.04. 18:27:47

@3gb: á, szerintem majd szépen megveszi a matricát mindenki. Miért, ha a BKV felemelné a jegyek árát, akkor több joggal lehetnének morcosak az emberek, hogy blicceltek és megbüntették őket?

Egyébként tényleg jobb lenne egy komfortosabb országban élni, csak ez az ország sose lesz komfortosabb, tökmindegy ki van hatalmon. Úgyhogy én már beleszoktam :)

statik 2015.01.04. 18:28:30

@nick papagiorgo: De a mi szempontunkból ez nem 5000Ft, hanem 42000 Ft.

3gb 2015.01.04. 18:38:31

@nick papagiorgo:
Persze, aki nem vesz azt megbüntetik, ok. De hányan fognak véletlenül belecsúszni? Azt sem verték nagydobra, hogy aki most anélkül flangál, mert nem lehet rendesen kapni, az majd a később vettel megússza a büntetést, de nem, csak akkor, ha a kijelölt ügyfélszolgálaton veszi és 1470 ft-ot még leszurkol. Ez azért már súrolja a vicc kategóriát nem? :-)

nick papagiorgo 2015.01.04. 18:53:21

@statik: ezért mondtam, hogy igazad van, és teljesen megértem a felháborodásodat.

nick papagiorgo 2015.01.04. 19:03:31

@3gb: ezért kell megvenni, és nem fogsz belecsúszni. Én pl. megveszem az asszonypajtás kocsijára is, mert ő mondjuk olyan útszakaszon jár, ahol nem kellene, de bármikor lehet olyan, hogy eltéved (elfelejt lehajtani), vagy sürgősen kell az ő kocsija (pl valami baj van, kórházba kell vinni valakit stb), és nem ér annyit, hogy akár megbüntessenek, akár mondjuk tegyek egy 30 km-es kerülőt.

Én egyébként úgy tudom, hogy nem kell az ügyfélszolgálaton venni (én pl ma neten vettem, kb 5 perc alatt), hanem ha megbüntetnek, akkor kell az ügyfélszolgálatra bemenni, és az 1470 Ft-ot leszurkolni. Mint annakidején a BKV-nál, ha volt bérleted, de nem volt nálad, akkor megbüntettek, de ha bementél az ügyfélszolgálatukhoz, és csak valami adminisztrációs díjat fizettél.Mondjuk a szolgáltató kétértelműen fogalmaz, mert úgy írja, hogy " azok az autósok, akik a díjköteles szakaszokat januárban matrica nélkül használják, mentesülhetnek a 14 875 forintos pótdíj megfizetése alól, ha legkésőbb február végéig a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálati irodájában a szolgáltatási díj megfizetése mellett (1470 Ft) az adott szakaszra érvényes megyei vagy országos éves matricát váltanak" - de gondolom, ha már van matrica (mert időközben vett), akkor nem kell veni még egyet, ez elég hülyeség lenne.

3gb 2015.01.04. 19:24:31

@nick papagiorgo:
Bárhol vehetsz az jó, illetve addig jó, míg nem használtál díjköteles szakaszt, a vétel előtt, mert akkor csak a NÚSZ-os lesz jó plusz a szolgáltatási díj. És biztosra veszem, hogyha holnap felhajtanék egy díjköteles szakaszra, majd vennék egyet a neten február végéig, akkor annyi csekket küldenének 14 875 Ft-ról, ahányszor ráhajtok. Amit beidéztél, az pontosan ezt takarja. Mondjuk ne legyen igazam, de feketén-fehéren ez van leírva.

Muzsikok közt 2015.01.04. 19:28:09

@b-gabee: @Never:

Hát lehet hogy mákom volt, de nekem más TDCI tapasztalatom van.

Mondeo3 2.2 tdci, használtan vettem (már eladtam), 130e km-rel 5 évesen (szervizkönyv nuku, olasz autó-tuggyukmitjelentez).

Amikor eladtam 200 volt benne(az órába). Semmi nem ment tönkre a 3 év alatt, de az EGR nekem is beszart, 100e Ft volt a csere márkaszervizben, számlával. Nem volt semmilyen fordulatszám-ingadozás, mert csak autópályán ment a vágen, csak eccer azt mondta hogy safe mode azt nem ment 110nél többet azt is alig. Kicserélték, minden fasza.

Soha ne legyen pénzzabálósabb modern dízelem!

Never 2015.01.04. 19:55:26

@Muzsikok közt: A 2.0 TDCI egy hűséges jószág. Nekem volt egy 2001-es 136 le-s, meg aztán egy Focus II 2.0 TDCI (140 le) és most egy S-Max 2.0 TDCI 140 le.

Az EGR csak ennél a harmadiknál jött elő, és itt annak tudtam be, hogy sokat megyünk vele városban (gyerekek hurcolása jobbra-balra). Az előző kettőnél 200e km feletti futásoknál sem volt vele gond. (Mondjuk a régi 136 le-s a porlasztócsúcsoknál kényes volt az üzemanyagra, de ennyi volt az össz gond vele - meg egy kilyukadt turbócső).

amenta 2015.01.04. 19:57:52

Ha már a tojásos cikkre nem lehet kommentelni, akkor ideírom:
az a trükk, hogy csak a fehérjét szabad beleengedni.

Egyébként akár tojás, akár hűtőtömítő, mindkét esetben fennáll az esély hogy olyat is eltömít, amit nem kéne. Csak mondjuk a tojást utólag ki lehet mosni, a hűtőtömítőt kevésbé.

MatseQ 2015.01.04. 20:02:21

A 2.4TDCi ponyvás Transitunkból pár éve az M3-mon Füzesabonynál kinézett két hajtókar a blokkból... 79.000km volt benne, szerencsére garanciában cserélték a motort de hazajutni nekem kellett. A 2.2-es dobozosból hajtottunk 3db-ot, azokat is újonnan vettük, kezdettől kehesek voltak. Hol az akkut szívta le, ha hideg volt akkor a legváratlanabb pillanatokban leállt a motor, újra csak több perces pihenő után indultak, a klímák eresztettek, a kp. zárak hol nyíltak, hol nem a hivatalos szervizben meg nem akartak érteni hozzá. Bár ezek még mind semmik mert volt 5db Transit Connect is a flottában, na azokat még ellenségnek sem ajánlom...

ledo76 2015.01.04. 20:11:57

@nick papagiorgo: Az a baj az érveiddel, hogy az M0 nem autópálya hanem elkerülő út, ergo a városi úthálózat része. Tehát nekem budapestiként miért kell 5000 forintot fizetni ha a város egyik pontjától a másikra gyorsabban és környezet kímélőbben akarok eljutni amikor eddig is legalább 2 féle adót fizetek ezért. Ha vidéken volt dolgom én is megvettem a pályamatricát (ráadásul a 4 napos kivezetésével ennek is jócskán meg nőtt a költsége), ez egy másik dolog. Azt nem fogjátok fel (ebben zseniális a Fidesz: oszd meg és uralkodj), hogy nem a megye matricákkal van gondunk (az még jó is) hanem az M0-ással aminek semmi köze ehhez és a világon sehol nem fizetős. De persze akkor csak simán jót csináltak volna abból meg nem lesz plusz bevétele a "dübörgő" gazdaságnak.
Ha azt akarod válaszolni, hogy ez így igazságosabb ne fáradj, mert ha valaki pl: Soroksáron lakik és Budafokon dolgozik neki most is ingyenes lesz, mert az EU-s szakaszokon nem lehetett(!) bevezetni a díjfizetést. Erről annyit, hogy nem lehetett kivételt tenni...

Kegyetlen 2015.01.04. 20:18:55

eleve a 43ezer Ft is irreális. 20 körüli lenne nekem elfogadható.

Muzsikok közt 2015.01.04. 20:20:27

@ledo76: Hát ez nagyon szép de itt pézről van szó.

Nem akartál netadózni zabáljad ezt. Lesz még más adó is mit gondolsz a ktgvetést 300 ft-os benzinárral kalkulálták?

Legyél már hazafi, bmeg!

nick papagiorgo 2015.01.04. 20:23:46

@3gb: hát ezek azt írják egy másik menüpontban, hogy az 1470-et csak egyszer kell megfizetni. Tehát - feltételezem - ha 10-szer megbüntetnek, akkor is egyszer bemész, és egyszer 1470. Azt nem írják, hogy csak a náluk vett matrica jó-e (mert a neten kívül még benzinkutakon is lehet venni állítólag), gyanítom, ezt még átgondolják :)

Mindazonáltal írja azt is, hogy "Az M0, 4-es út és M2 január 1-től díjkötelessé vált szakaszain jelenleg nincsenek fix ellenőrző kapuk telepítve. Az új szakaszokon mobil díjellenőrző autók meghatározott vezénylési terv alapján végzik majd a díjellenőrzési tevékenységet." Tehát, ha jan 1-én nem vettél matricát, amikor a részeg haverokat vitted haza, és nem találkoztál "matricamanóval", akkor jó eséllyel megúsztad :)

nick papagiorgo 2015.01.04. 20:34:17

@ledo76: először is, a fideszezést meg az uralkodói többest hagyjuk, én nem vagyok kormánybérenc.

Másodszor az M0 valóban nem autópálya, hanem autóút (azért az, mert a nyomvonala a dombok, kanyarok meg ezek miatt nem teszi lehetővé a 130-as sebességet. Meg még sok minden másért is, de ne menjünk ebbe bele). Elkerülőnek kétségkívül elkerülő, de nem a "városi úthálózat része", sok helyen pl. kívül megy Budapest határán. Eleve nem elsősorban a budapestieknek építették (azok miért kerülnének), hanem azoknak, akik Debrecenből akarnak eljutni Győrbe, hogy ne hajtsanak be a belvárosba, mint ahogy azt tették, amíg nem volt M0.

Az hogy mi fiezetős, mi nem, az változó, vannak olyan nagyvárosok, ahol ingyenes az elkerülő út, meg vannak olyanok, ahol nem, lévén az autópályahálózat része.

Egyébként, hogy ez mennyire igazságos, ésszerű stb. azt már írtam feljebb, én magam sem értek egyet ezzel a bevezetéssel.

ledo76 2015.01.04. 21:13:22

Nem írtam egy szóval sem, hogy kormánybérenc vagy, csak azt, hogy a Fidesz iszonyú "tehetséges" abban, hogy az érdekellentétek mentén kioltsa az ellenkezést (a netadónál először követtek el ebben hibát), te is nyavalygó budapestiekről írsz ahelyett, hogy simán csak örülnél annak, hogy jobban jártál.
Az M0 valóban csak autóút egyrészt, másrészt nincs kész, harmadrészt sok külső kerületi budapesti használja, mert kis kerülővel sokkal gyorsabb, harmadrészt külföldön ahol a körgyűrű az autópálya hálózat része és nem sokkal kisebb mint Budapest ott van beljebb (nem annyira belül és nem olyan fos mint a Hungária) egy kisebb gyűrü, vagy eleve nem fizetős a pálya (Németország). Budapestnek évtizedek óta hiányzott a Mo-ás, most hogy használható lett fizetős. Ez a fő és nem az, hogy a közig határon belül fut vagy sem.

Fferkó 2015.01.04. 22:09:23

Basszus, hogy bírjátok ezeket az összegeket a javításokra?
Ez 170k. az 220k. amaz 400k.
Az én perspektívámból szinte elképzelhetetlen olyan verda,
amibe ilyen "vagyonokat" kell javításképpen invesztálni.
(csak csodálkozok, rossz szándék nélkül)

Matrica ügyben opportunista vagyok, nekem k..va jól jött a megyés rendszer.

Liberal left wing trash 2015.01.04. 22:17:54

@Fferkó: 'Basszus, hogy bírjátok ezeket az összegeket a javításokra?
Ez 170k. az 220k. amaz 400k.'

Fuvarosok, nuku számla zsebbe megy minden.

Aztán ha évi 5öst kell fizetniük az útért amit a munkájukban elkoptatnak akkor habzik a pofájuk.

DeezL 2015.01.04. 23:02:28

@Ecotrans: de egyébként az Ecotec Opel és E_tec Daewoo motorok lényegében ugyanaz... azok ha hajtottad is sok esetben ették az EGR-t... de ja,van amit ki lehet pucolni,és jó lesz,de van ami be is szarik...

DeezL 2015.01.04. 23:17:56

teherautós tapasztalatom:először egy T3as Tranyóm volt 1.6 TD ,fasza volt szerettem,meg volt 4évig! Utána jött egy Merci 410d 2.9 diesel ,az megint csak nagyon jó autó volt!Mellé vettem egy Fiorinot 1.7 szívódiesel de beleugrott egy 1.9 TD úgy már elviselhetőbb volt,nem volt vele gondom!a Mercit leváltotta egy Hiace 2.4 TD az nagyon szar volt,hengerfejes volt 2x is,a Fiorinot leváltotta egy COmbo B,az is kapott egy másik motort ,az 1.7 D helyett megkapta az Isuzu 1.7 TD-t,ezek után jött egy SCudo 1.9 TD ,volt vele 1-2 nyüg de összességében,de jó volt, a Toyotát egy t4es Tranyó váltotta le, az nagyon király volt,csak azért adtam el ,mert kellett egy nagyobb méretű teherautó így jött egy Iveco Turbodaily 2.8 ID TD ez már 7. éve megvan több mint 500ezer km van benne,a Scudo helyett is vettem egy 14es Ducato 2.8 ID TD-t szintén ez 6.éve van meg ,ebben is gyűlik a km, de kb amíg mennek el addig meg lesznek, és legutóbb volt egy 3. kisteher egy Seat Incám 1.9 SDI,de kapott egy TDI motort ,az megint nem egy problémás db... utóbbi 3 autó mivel közv. befecskendezéses tök jól indul,és jobban is bírják ha jobban van hajtva!

Ford Transitot sosem akartam venni... újabb teherautóból nem is tudom mit vennék.. van egy Citroen Berlingom is 1-es szériából,rohadásmentes kasztnival olasz volt,most azt fogom helyre állítani,mert 1-2 nyügje azért van,bár tudom,ott a hátsó hídja fog majd terpeszteni,de 100ezer FT-nak megfelelő összeget bárhogy is nézzük megért szerintem

ÉS igen vállakozásban le lehet írni ezt azt,de akkor is ez csak a pénzlehúzásról szól...
Itt egy videó akit érdekel nézze meg!:
www.youtube.com/watch?v=10a_eR6xE2U

Tóth Ottó2 2015.01.04. 23:30:03

@nick papagiorgo: "nem zűrös az, a boldogult Norautónál pl. nyugodtan bemehettél, "
Pont ott nem engedtek be, persze az olajcsere is elmaradt, csak amikor megnéztem ott előttük és fekete volt az új olaj akkor jött a hebegés-habogás, meg hogy lecserélték dez ezek a dízelek rögtön feketék cser után is.
Aztán mondtam hogy jó, akkor rendőrséget hívok, és feljelentem csalásért. Erre kicserélték a szemem előtt még egyszer. Persze előtte elmondták, ha fekete lesz akkor kifizettetik még 1X :)
Érdekes módon nem volt fekete az olaj ;)
Szóval a norautónál is játszottak a 20Ft-ért.

szeri13 2015.01.04. 23:35:08

nekem is gondom volt az EGR-el 2.0 tdci c-max, de aztan az egyik szervizes haver siman leblokkolta, ergo rakott bele egy fem lapot igy nem tud kinyitni. es azota 224 ezer kilometernel jarok es gond egy szal se.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2015.01.05. 00:03:07

@DeezL: atyaég, eddig ezt sem tudtam, h a képviselőuraknak nem kell fizetni... mert nekik nem fér bele, mi? ez nem arcpirító, hanem bicskanyitogató

DeezL 2015.01.05. 00:45:41

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: pontosan.. meg kb évi 18millió Ft-ot kapnak,arra is hogy autózzanak... meg logika sincs az egészben... a Kaposvár mellettire fizetni kell,de ami van a Balatonnál ott már nem... most körbe kell menni...nagyobb forgalom főleg,hogy a régi 61esen minden útsarkon lámpa van már... jó nagy dugók lesznek meg stb...

Pizso 2015.01.05. 01:40:24

Az, hogy a Van többe van az azért lehetséges, mert a kormány a vállalkozásokat szívatja, hogy a polgári lakosság ne szívjon. Szerintem nem túl értelmes lépés. Illetve az lehetne, de akkor a Mávnak sokkal professzionálisabbnak kellene lennie.

Traktoros Z 2015.01.05. 06:41:27

@Pizso: Ennek a lépésnek alapvető baja (van vele több bajom is, de azt most hagyjuk), h ellene van minden racionalitásnak (kell a pénz).
Ez M0-ra van kitalálva (engem nem érint), mert máshol kisebb szívás a az adott város kikerülése. A térképet nézegetve csodálatos, h pl. Kaposvár közelében nincs autópálya, de azért az elkerülőre kivetik az útdíjat. :D Nem baj, majd megint a városok terhelése növekszik...
A másik szép dolog a vásárlás: akratam venni megyematricát Debrecenben(nem járok heti szinten sem autópályán, de nekem megéri az 5000 Forintot évente)és hétévégén nem lehetett, mert nem volt nyitva az árusító pont, benzinkúton meg nincs.
Az, h a teherautók 10 napos (amit azért vettünk, mert a 4 naposat törölték) és havi matricáját növelték az meg fáj: nem jártunk annyit kisteherautóval autópályán teherautóval, h megérje az éves matrica, most már megéri. :D

victor vacendak 2015.01.05. 07:36:33

@Aranyba mártogatott étnyúl: szerintem ők mindenkit lenyomnak, főleg lakot területen belül :-)

b-gabee 2015.01.05. 07:56:00

@Muzsikok közt: Én azért máshogy állok hozzá tesó :-)
Az én fókámat fordos szervízigazgató barátom szerezte, végig náluk szervizelték, a tulaj csak gyári alkatrészt rakatott bele. A szervítörténetet megkaptam egy excell táblázatban, amit a szalonban másoltak ki.

b-gabee 2015.01.05. 07:57:29

@Never: Nekem szerintem be fog szarni, kétszer nyomtam egy német-magyart 1400/út, nem jött helyre.

b-gabee 2015.01.05. 07:59:33

@suncow: Köszi, de az unixnál kedvezménnyel 40 ezerért kapok zsír új Valeo-t :-)

Never 2015.01.05. 08:11:59

@b-gabee: Hát bizony akkor annak sajnos annyi lesz. Kicsit utánaolvasgattam még régebben - ez az EGR szelep is hasonló környezetvédelmi varázslás, mint a DPF és társai, szerintem szinte semmi gyakorlati haszna, de legalább növeli a meghibásodások számát és a szervizköltségeket (és olyan vacak helyen van a motorban a 2.0 TDCI-nél, hogy a fél autót le kell körüle bontani, mire az ember hozzáfér).

DeezL 2015.01.05. 11:27:39

@Pizso: bekaphatják,sok olyan adó terhel minket ami miatt nem tudok felvenni embert... mert amúgy kéne,de most jelenleg még minimálbérre sem tudnám bejelenteni az illetőt, az meg szemétség.. én magam után minden hónapban közel 300at beadózik magam után...mert én naiv barom abban az időben nagyobb összegre jelentettem be magam a jó nyugdíj reményében,de szerintem ez változtatva lesz...

Aldo Moro 2015.01.05. 16:05:54

Miért nem lehet minden cikkhez hozzászólni? Akkor itt sem a matricáról lenne szó.
A mostani kedvencem, becsületesneppertől eredeztethető: " A 2001-es autóban azért van annyi kilométer, mert egyszer, kétszer, esetleg háromszor már megtekerték az kilométeróráját." Nekem a Brava 2001-es és még nincs benne 180 ezer. Mert én is tekerem ám. Mondjuk van mellé másik. A hétvégi sofőr megy egy évben 13 ezret, akkor pont ott van. A kertszomszédom Escortjában még nincs 100 ezer, a szembeszomszédom Fokájában meg 60 ezer se. Utolsó Escort és első Fóka. Akkor, hogy is vannak ezek az empirikus kijelentések?

kapitális 2015.01.05. 18:12:10

@Aldo Moro: A nepper tud néha akkora hülyeségeket írni, hogy még laikusként is fetrengek a röhögéstől tőle, meg van amikor nem a kérdésre válaszol, satöbbi, de ebben szerintem nagyrészt igaza van.
Egy 2001-es autó kb. harmadik gazdás lehet, annak meg kicsi az esélye hogy mindegyik tulaj 11-12 ezreket futott vele egy évben, bár ennél a kisautó kategóriánál még éppen becsúszhat, mert asszonyé volt a kocsi, vagy második autó, vagy satöbbi.
Mondjuk nekem az ismerőseim majdnem mind 30-40 ezreket mennek egy évben legalább.
Bár most hogy belegondolok, az utcában van egy bácsi, aki maximum ünnepnapokon veszi elő a verdát, mégis 3-4 évente cserélgeti(szalonból). Pár éve szervizben rábeszélték, hogy a 3 éves H Astra milyen öreg már, meg lejárt a garancia, atomjaira fog hullani satöbbi, erre a marha lecserélte egy új Corsára. Astra meg a kemény 20 ezer km-el ment a kereskedésnek, persze sima használtáron beszámítva.

Fröccskert 2015.01.05. 20:23:25

Volt párhoz szerencsém jónéhány 1000km-en. Utolsó szériás LT 2.8 TDI a (Crafter elött) ponyvás.Hosszútávra baromi jó.Baromi drága minden hozzá.Ha megjön a turbonyomás mint egy örült úgy megindul, alatta lepkefing.Még megvan 310ezer km bár sokat eszik ha van rajta 1t olyan mint egy Phateon kibaszott kényelmes. 1 szériás 2.8 Hdi Boxer ponyvás. Mindent kibirt. Váltója mint egy álom. Kisebb utakra használjuk már csak. Egyszer leszakadt az egyik motortartó hazahozott Fehérvárra Ajkáról. Bár azok a hangok.... 390 van benne motor és tartozékai bontatlanok. Ja és baromi nyomatékos bár itt nem érzed az Lt-s durvaságot a fogyija jó. Movano 2.2 Dti dobozos 1 kasznis. Mindent kibir bár gyenge de jó a fogyija. Nincs meg. Boxer 2.8 Multi dobozos. A belseje hamar széthúlik meg nehezen birja a terhelést. Amúgy fasza.Erős motor jó fogyi.Megvan. Zsákbamacska Kia K2500. Bakkecske. Gyenge rövid útra való mivel hamar elpörögi magát. Amúgy elég jó birja az igavonást.

nick papagiorgo 2015.01.05. 22:09:03

@Aldo Moro: ezek úgy vannak, hogy pl. az első fókát 99-től 2005-ig gyártották. Ha van benne 60 ezer, akkor az illető évi 4 ezret (99-es, 15 éves) ill 5 ezret (2005-ös, 11 éves) ment vele.
Namost az emberek általában az autójukkal éves szinten nem 4-5 ezret mennek. Egy céges autóba éves szinten akár 100 ezer + is belekerül. Lehet, hogy Te Csodafalván laksz, ahol az emberek azért veszik az autót, hogy nézzék, hétvégén kiálljanak a ház elé, és dicsekedjenek vele, nem pedig azért, hogy járjanak vele, de egy átlagos autóval nem 4-5 ezret mennek évente. Ezt azért tessék már felfogni, mielőtt hülyének nézünk másokat.A Becsnepper azért mondja ezt, mert ő általában olyan autókkal találkozik, akiknek megtekerték az óráját. Te mg olyanokkal, akik évente négyezret mennek. Ne legyen harag, de én inkább a Becsnepper tapasztalataira adok, mint a tiédre :)

DeezL 2015.01.06. 00:34:21

@nick papagiorgo: mind a két dolog igaz,de én rengeteg esetben olyan autókat hoztam kintről amiben korához mérten,vagy csak amúgy is kevés km van!hoztam Ducatot is kevés km-el olaszból, sütis autó volt, kivitte a városba a cukrászboltjaiba a sütit és ennyi... 69ezer km volt benne 2009ben .... 2000es évj. autó ugyanettől a cégtől 2008ban hoztam a Turbodaily-t ami szintén 2000es évj. abban ugyan 8 év alatt 126ezer került,mert a szomszédságukban lévő boltjaikba vittek sütiket,és oda több kellett,de ezekben az a jó,hogy így nem voltak szarásig pakolva

yxcvbnmaa 2015.01.06. 08:56:22

@nick papagiorgo:

Vidéken van sok példa van az extrém alacsony futásteljesítményű kocsira.
A családomban is ismerek egy Swiftet, 2000-es évjárat, és van benne összesen 30000 km. Nyugdíjas tulaj, gyakorlatilag csak helyben mozog vele (hétvégente, otthon/piac/tesco/templom). Újabban a bevásárlását is a rokonság intézi neki.

Ez eddig szép és jó lenne, de egy fillért nem adnék a kocsiért.
Ugyanis a tulaj csak odáig jutott el, hogy 15ezrenként kell olajat cserélni. Vezérműszíj még gyári.

DeezL 2015.01.07. 00:42:19

@yxcvbnmaa: de a 15ezer km is mondjuk 6év alatt van meg olajcserénél az még egy ok ,hogy az ilyen tulajtól ne vegyünk autót

DeezL 2015.01.07. 00:50:37

@Fröccskert: pedg a K2500ban az L200 motorja van,bár abból is láttam egypárat kifeküdni,mondjuk ha 90-100al van használva,olajcserék stb megvan akkor egész korrekt tud lenni,de pl nekem volt Hiace-m,de még is 2x hengerfejes lett,eladtam haveromnak ,mert kellett neki kisteher nála meg kevesebb gond volt vele