Ez nem létezhet. Pláne nem így

  2014. október 01. - Csikós Zsolt Címkék: alfa romeo alfa használt autonánia autonania vadonatúj Alfasud

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Rég volt új poszt az Autonánia-rovatban. Pista már nem álmodozik, hanem ha felhorgad, vadul vesz is. Dani áttette a fókuszt autókról robogókra. Bende Tibby épp a Bogara megültetésével, majd visszamagasításával, majd újbóli megültetésével, és az ehhez kapcsolódó filozófiai problémák mélyelemzésével – utazni vagy felvágni – van naphosszat elfoglalva. Sipos továbbra is buldózerrel tolja haza számolatlanul a romokat, vele ne foglalkozzunk. Bandi kiszeretett a járós öreg autókból, eladta lelkét a műanyagszagú, légzsákkal támadó japán ördögnek, csak fű alatt tart veteránt. Winkler a szűrt citromos után most talán a szűretlen ananászos sör főzésének tökéletes receptjén dolgozik egy eredeti Maui Jim és egy Persol-hamisítvány napszemüveg tesztelése között félúton. Papp Tibinek Avensise van.

Nincs, aki onanizáljon, hiszen kivételesen még nekem is mindenem megvan, amire vágytam, ha pénzt költök, azt maximum a meglevő cuccok befejezésére vágom ki az ablakon, miközben a fejemre kövekként záporoznak a Kiszámolóblog súlyos megállapításai. De most, hoppá, most kicsit megrepedt a védőburok. Muszáj volt elővennem az Autonánia-blogot, hogy hűs ölén megnyugvást találjak. Jöjjön hát.

12 alfasud ti
Ugrott, amíg nem reped el a varrás mentén

Nyugaton, ahol már a hetvenes években is vezettek statisztikákat az autók elromlási hajlandóságáról, rozsdásodási képességéről, tartósságáról, az Alfasud és annak sportos, laposabb, élesebb vonalakkal megrajzolt, sportos Sprint kivitele rendszeresen az utolsó helyen végzett. Mindennél jobban rohadt e típus, az elektromos rendszere komplikált volt, annak minden egyes eleme vészes gyorsasággal, ijesztően random módon fel tudta dobni a talpát, pár évesen pedig csoda volt, ha a gyújtáson kívül bármi is működött még, a műanyagjai sisteregve párologtak, amik nem, azok repedtek, görbültek, fakultak, tartósságról pedig nem sok értelme volt beszélni e kocsik esetében, hiszen soha nem érték meg azt a kort, amikor ilyen kérdés egyáltalán felmerülhetett.

36 3f b
Ha ma egyben van még, akkor ilyen parkolóban áll

Ezek az autók jobban rohadtak, mint a Zaporozsec, gyorsabban avultak, mint a faceliftelt, égbeorrú Dacia, elektromos szempontból zűrösebbnek bizonyultak, mint a Ferihegyi gyorsforgalmi mellett négy évre előrohasztott, rozsdapiros csorgásokkal díszített metálezüst Oltcit furgonok. Ám a Zaporozsec, a Dacia, az Oltcit nem fáj az embernek, mert már a vonatos tréler hátán hordott korukban is az autózás szemétdombjaira voltak valók, elnézést kérek, ha személyes érintettséget sértettem. De az Alfasud...

08
Régi Sud műszerfal

Amikor 1971-ben bemutatták, a legzseniálisabb típus volt abban az évben és még jó pár esztendőn át előrefelé, egyetlen kifogásolható tétel a nagy ötödik ajtó hiánya volt. Negatív legördülési sugarú első futómű (világelső, ha jól tudom), Rudolf Hruska-tervezte (Bogár, Tatra, Steyr-Puch), pörgős, modern, négyhengeres bokszermotor, emiatt rendkívül alacsonyra került tömegközéppont ötfokozatú váltó, állítható magasságú kormány, belülről mozgatható tükör, kivételesen szerény légellenállású karosszéria, négy tárcsafék (az elsők bent, a váltó mellett), csodás formaterv, óriási belső tér, kagylósított ülések... Mindent tudott, amit akkor lehetett.

05 1971 Alfa Romeo Alfasud 001 7561
Még tégla fényszórókkal

Az európai vevők szinte felhabzsolták azokat az első autókat, a sajtó egy emberként, lilára vált arccal, a földön hörögve, fennakadt szemhéjakkal királyt kiáltott, kiemelve az Alfasud soha nem ismert finomságú kormányát, már-már feleslegesen sportos motorját, ötfokozatú váltójának kényelmét, csodás rugózását, még a sportautók szintjén is kvázi ismeretlen stabilitását és úttartását, lenyűgöző helykínálatát, kortalan szépségű karosszériáját.

Tudják, azért jó, ha egy autóból a bemutatása után jó sokat megvesznek, majd kiderült róla, hogy az élettartama a tojássalátáéval vetekszik, hogy e módszer hátán rekordsebességgel sikerül gyűlölködők tömegét létrehozni az adott márka iránt. Az, hogy az Alfa Romeo nem bukott bele az Alfasudba, a cég vezetőit pedig nem lógatták ki a nyakkendőjüknél fogva mindenféle magas helyekről eltorzult arcú vevők, az a világ egyik még kielemezendő csodái közé tartozik.

35 alfasud super 1 3
Pár év alatt ide tudott jutni

Baj volt ott a ruszkiktól érkező, majd sok ezer kilométeres utaztatást követően bárminemű kezelés nélkül beépített lemezekkel, a sebtében megtervezett és nyomott áron gyártatott kapcsolókkal, és egyéb elektromos cuccokkal, valamint azzal, hogy az Alfa Romeónak állami nyomásra Dél-Olaszországba kellett vinnie egy gyárat – azért Alfasud, sud, mint dél, értik, ő ott készült, Pomiglianóban.

32 SUD FACTORY 01
Volt azért gépesítés, például futószalag

Na, képzelhetik, mit műveltek azok a maffia nyomása alól kimenekülő, halálosan ijedt, a komfortzónájukból messze repített, csavarhúzót életükben először markoló birkapásztorok, pláne azokon a közepesnél szerényebben automatizált, hetvenes évek eleji gyártósorokon... Jól sejtik, nem kapott ISO 9000-es minősítést az üzem, persze akkor még nem is volt talán ISO. Maximum Rivolta és Grifo, de azok a szavak az Iso-összefüggésben mást jelentett még.

10 girls
Kinek kellenek a hosszú combok, ha ott áll egy sárga Sud?

Persze az Alfa Romeónál is tudták, hogy nagy a baj, rettenetes kétségbeeséssel próbáltak javítani a Sudok hírnevén. Egyre komolyabb üregvédelmi eljárásokat, egyre szigorúbb minőségbiztosítást vezettek be, de a malmok lassan őrölnek ott lenn, délen, ahol a fügefa is csak pár centit nő évente. A Sudot csak az tartotta életben, hogy a vevők imádni akarták, bármi áron. A széria végére már nem is volt rossz, nem véletlen talán, hogy a nagyon kevés megmaradt Alfasudok kilencvenöt százaléka a nyolcvanas évekből való. Pedig akkor már nem zúztak az eladások, hiszen csak a mély berber gödrökből akkor véletlenül a zajló világba előmászó alulinformáltak, illetve a sorozatos arculcsapások ellenére is vakhittel a típusnál maradó Sud-vallásosak vettek belőle – az ő jutalmuk volt a fényévekkel jobb kivitelű, de közel sem annyira szép, riadt, nagy lámpás, műanyag ütközős utolsó széria.

27 alfa-romeo-alfasud-1.2-01
Sokkal tartósabb, de csúnyább az utolsó széria

Nekem volt Alfasud Sprintem. 1992-ben egy 1982-es, piros autó. Meghaltam érte, annyira vágytam rá, de még jobban meghaltam tőle, amikor az enyém lett, egyszer majd megírom a sztoriját. Gyönyörű volt, első szériás, vékony ütközős, csík hátsólámpás, az az eredeti, tiszta design, amiből már akkor is csak mutatóba akadt.

24 Alfa-Romeo-Alfasud-Sprint-Kaufberatung-01
A driver's car, what else

Az alatt, amíg az enyém volt, azt hiszem, kétszer éreztem meg, milyen lenne, ha jó lenne, különben soha nem ment, lerohadt, s olyan baljós autótechnikai hibák seregét sejttette velem különféle testbeszédi fogásokkal, hogy kimenekültem belőle. Épp időben, de ez is majd. Ám az a két alkalom, amikor jó volt... Te jó isten. Az mindent megért, soha nem tapasztaltam olyasféle élénkséget ilyen méretű autóban. Titokban mindig is vágytam rá, hogy egyszer legyen egy Sudom, akár csak egy limuzin, hogy ismét átélhessem a csodát. Hogy meggyűlöltem-e miatt az Alfa Romeókat? Volt-e utána Alfa Romeo Giuliám öt évig? Vettem-e utána Alfa 75-öst hirtelen indulattól vezérelve? Szóval nem. Szerencsére.

Erre nézzék csak, mit küldött nekem az a Torjay Laci barátom, aki egyébként egy ritka olasz autók alkatrészeire specializált céget visz, amikor dolgozik, szabadidejében pedig a nagyapjától kapott 127-es Fiatot restaurálta az újnál is szebb állapotúra, illetve azzal párhuzamosan, vagy tíz éve egy Sud 1.5 ti-t épít. Benne van nyakig a témában.

t11
Mindene vonalban

Bizony, egy Sprint. Pont olyan, mint az enyém, első szériás, kis ütközős, kis maszkos, csík hátsólámpás, Veloce ti-kivitel, a gyönyörű, eredeti, csorbítatlan design, maga a lemezbe öntött, nyolc évnyi börtön után az első prostihoz rohanó, melltartót foggal leszaggató, hörgő perverzió. 95 lóerős, két ikerkarburátorral, hogy az hogy tud szólni...

De nem akármilyen Sprint Veloce 1.5 ti, hanem a ritka, 200 darab Trofeo-kivitel egyike, kétszínű alufelnikkel, tweed üléshuzatokkal, fakormánnyal. Nemhogy 2014-ben, de 1982-ben is óriási különlegesség volt hát.

t19
Ezt használatba venni? Brrr...

Ezek az első generációs Sprintek már akkor, amikor nekem volt a narancssárga, sem léteztek. Huszonkét évvel ezelőtt, amikor volt hajam és fősulira jártam. Másodikból még csak-csak látni egyet, de még ha a karosszériát rendbe is teszik, a belső tér, a gépészet finom részletei már szinte mindegyiken, hm, olyan improvizatívak, mint egy Charlier Parker-szóló a New York-i Birdlandben.

t22
Fakormány a Trofeóban. A váltógombról pár hónap alatt le tudott kopni a barna erezet

Nézzék, ez hogy néz ki. Mint az új. A váltógomb, amelyikről még ötszámjegyű korban fehérre kopott mindeniken a fautánzatú festés, itt még csillogó barna.

t20
Ült-e már valaki itt?

Azokon a sose látott tweed üléseken ott a nejlon, s a műszerfal, valamint az ajtókárpitok láttán nincs okom feltételezni, hogy ne lenne vadonatúj a szövet rajtuk.

t23
Sose láttam ilyen Sprint-csomagtérpadlót

Te jó ég, nézzék az a csomagtérszőnyeget, amely tizenegynéhány éves korára ezeknek a kocsiknak megkeményedett és csíkokra tört. Itt még könyörög az első banános láda terhéért.

t26
Az alja? Mint a teteje

Az alja pedig mindent visz, ennyire szép egyszerűen semmi nem lehet, egy pötty rozsda nem sok, annyi nincs rajta sehol. Mi történt itt?

A magyarázat: 248 kilométer van benne. Kettőőőőszáz-negyvennyolc. Nem ezer, hanem pont. Három számjegy, ennyi meg a sanyi. Hogy a francba maradt ez meg? Ezt beteszed egy fűtött garázsba, és még ott se marad meg így. Öt év alatt se, nemhogy harminckettő. Kilőtték az űrbe, és csak most hozták vissza? Érthetetlen.

Itt a link, ámuljanak, bámuljanak.

Persze, semmire se jó. Egy 248 kilométert futott autót, ha elvinnék egy körre Zuglóból legalább Mátraházára, hogy kipróbáljam, hogy sikolt a szerpentinen az öreg Pirelli, mire hazaérnék, már kétszer annyi lenne benne. De hogy merném-e teli gázzal megküldeni azt az autót, amelyik még szinte légköri oxigént sem látott az elmúlt 32 évben? Csíra lennék ehhez.

t24
A motorról enni lehet. De letörném a kezét annak, aki ide belemorzsázik

Én legyek, aki a helyzetét megkövülten tartó hengerfejtömítésre ráküldi a hirtelen hőt az égéstérből, hogy az vidáman megpattanjon valahol Hatvannál, majd olaj és glikol zöldesen turhás, fehéren joghurtosodó szélű bélsárrá gőzöljön össze a bokszer rejtett nyombél-járataiban? Ki se mernék menni az utcára vele. Továbbmegyek: ki se merném tolni az utcára. Ennek az autónak egy laza, hússzal krúzolás a Körúton olyan pusztítás, mint egy nap a Hungaroringen bármelyik másiknak.

t28
A poszt megjelenésekor még megvolt

Szerencsére nem kell súlyos döntést hoznom, hogy megveszem-e. 20 900 euró az ára a mobilén. Az a mostani, rettentő erős forinttal számolva 6,5 millió forint. Brrr. Nyilván jó befektetés. Nyilván megveszi majd a német, mert a német, hát az az igazi olaszautó-buzi. Nyilván van olyan elméleti autós, pláne a németek között, aki nézegetni szereti a járművet, nem pedig perverz módon benzint temetni bele. Maradjon meg neki, én pedig könnyű szívvel távozom a helyszínről, azzal a tudattal, hogy ezen a földkerekségen legalább nagyon elméletben azért megvan még a lehetőség, hogy a Sud Sprint-csodáját egyszer még átélhessem.

És jó volt látni. Jürgen, kösz a fotókat.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr546734849

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TK86 2014.10.01. 15:20:53

Na erre azt mondom, megéri a pénzét, sőt!!!
Nagyon szép állapot, kb új! Meg hát maga a kocsi is azért bennem kellemes emlékeket/időszakokat idéz! Na meg hát ez autó, van karaktere! :)

whale 2014.10.01. 15:33:48

Aztakurva! Ez valami raktárban tűnhetett el anno...
Mondjuk pont erre sosem vágytam, de egy ilyen állapotú 75-ös nagyon kéne. Persze gombokért...:D

whale 2014.10.01. 15:35:23

Jól értem, Bandi eladta Rozit és vett egy rizsrakétát? A 02-es hogy áll?

Pensivo · http://ebbenmaradtunk.tumblr.com/ 2014.10.01. 15:41:54

Ha ez ennyire lázba hoz, itt egy vadonatúj (0 km.-es) W123, 1984-ből (sajnos már eladták rég):

derautojaeger.de/referenzen/mercedes-benz-300-d-w123.html?b=4

rugaferenc 2014.10.01. 16:04:56

Világelsőségek felsorolásakor a Citroen GS jutott eszembe. Aztán, hogy ki másolt kitől, az már mindegy is talán :)

másik oldalon 2014.10.01. 16:27:30

Néhény éve láttam a mobile.de-n W128 280E-t, gyakorlatilag minden extrával felszerelve (automata, klima, villanyablak, centrálzár, becker-mexico, stb) 30.000 Euroért 12km-el, na azért az kisit jobban megérte.
Ez se rossz, de 6.5milla egy nagy sorozatban készült beltéri szoborért?

mükkemakk 2014.10.01. 16:34:49

Jó kis kocsi volt, anno 92 nyarán hajtottunk ilyet....de a GTV V6 volt az igazi, az volt a vágyálom.

springer 2014.10.01. 16:55:56

Nekem is volt egy ilyenem, 1,5 Sprint Veloce, imádtam.
Soha semmi baja nem volt. Kivéve, mikor egyszer após alacsonyabb hőfokon nyitóra cserélte a hűtővízkupakot. Akkor forralta a vizet. Kupakcsere vissza gyárira, probléma megoldva.
Aztán sajnos persze megette a rozsda. :(

Utódja egy gyári-csillivilli állapotú 33-mas lett pár éves, persze az is piros, meg boxer. meg miegymás. Na, az szar volt.

Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2014.10.01. 16:59:34

Hé, kikérem magamnak, hogy a blogomat cikizitek! :-)

Szabi DMC · http://delorean.blog.hu 2014.10.01. 17:20:41

Majd megveszi egy magyar nepper, és visszapörgeti az óráját a harmadára :)

Zoltán Maszlik 2014.10.01. 17:26:09

"Bandi kiszeretett a járós öreg autókból, eladta lelkét a műanyagszagú, légzsákkal támadó japán ördögnek,"

Erről a témáról majd jön több info is?:)

Pityubácsi 2014.10.01. 17:34:06

egy ilyen itthonra nem kéne.
azért a képekre csitt-csatt-csitt-csatt :)

Csikós Zsolt 2014.10.01. 17:36:29

@Zoltán Maszlik:
Egyelőre folyamatban, de árajánlatokat már elfogad a Peugeot-ra :-)

@Kiszámoló:
Ó, hiszen a blogod kétségbe vonja az én szigorúan hideg, logikus számításokra felépített, józan életvitelemet :-)

Sayniqua (törölt) 2014.10.01. 17:48:33

Anno' egy haveromnak volt egy Alfasudja, 4 kerek lámpás, még a gömbölyű kasztnis, piros színű, három ajtós, Ti+lóhere kivitel.
Bocs, de nem tudom a pontos meghatározását....lehet röhögni :)
A lényeg, hogy 1993-ban ez nagyon menő járgány volt, és imádta mindenki. Itt-ott elkezdett rohadni, de egyébként viszonylag jó állapotban volt, boxermotor, 2 db 2 torkú karbi, 105Le, és olyan könnyű gázreakciót még addig nem láttam. A családról mindent elmond, hogy örökifjú anyukája akkor, egy piros, makulátlan, 4 éves kocka Swift Gti-vel járt, abban 30.000 km volt. Sajna a haver nem nagyon nézte az olajat az Alfában, és pár hét múlva megszorult az amúgy is kissé mechanikai zörejektől hangos motor. Ekkor komplett felújításra került sor, amíg mi a motort és a váltót raktuk össze, addig a kasztnis+fényező+autó elektronikai szerelő kombó csinálta a többi munkát. Kész lett a bódé és mi nekiálltunk beszerelni mindent mechanikát. Nagyon érdekes mechanikai megoldásokkal találkoztunk, mert pl: a motor+váltó duót 6 db, kb. 40 cm hosszú tőcsavar tartja egyben, és rögzítik a megfelelő helyen, ráadásul a futóművel együtt jön ki az egész cucc. Ahogy Csikós Úr leírja, az első féktárcsák közvetlenül a váltó mellett helyezkednek el, így kisebb a rugózatlan tömeg az első kerekeknél. Amikor összeállt minden, pöccre indult és nagyon sokáig üzemelt békességben a járgány, és nem esett a korrozió áldozatául, mert a kasztnis ember nagyon tisztességes munkát végzett. Az elektronikai műszerész srác két hétig vezetékelte a kocsit, de megbízható munkát végzett, mert többet sohasem volt gond az elektromos berendezésekkel. Sok évig hibátlanul működött, és végül egy osztrák bácsi vette meg a járgányt. Mi minden percét imádtuk, amit benne/vele tölthettünk.

alvázvédelem 2014.10.01. 17:53:54

akkor ezekszerint egy régi crx el összehasonlítva amiben van 200ezer km ,ha mindkettőt elkezdjük használni a Honda még így is tovább bírja,mint ez a null km es?

Grafiqs 2014.10.01. 18:07:01

@h.pityu: Percek óta bámulom, de a heves szívverésem azóta sem akar múlni...

G

ps.: köszi a linket ;)

_jk88 2014.10.01. 18:10:32

Pontont eladni, eztet megvenni. Pronto (nem a bútorfényező). :D

_jk88 2014.10.01. 18:11:42

(Btw. Grat papp "szétb@szomabogaramaztánmegkenemavizsgáztatókat" tibornak, hogy bárkit azonnal bannol, ha az nem osztja az ő véleményét. GG, így tovább.)

2014.10.01. 18:43:27

@Grafiqs: Ez a 27.000 EUR extrém, de 10.000 EUR környékén már nagyon jókat lehet találni.Nézz ki párat a marktplaats.nl-en, ugorj fel a wizzairre, bérelj autót, nézz körül és vegyél egyet. Esküszöm, soha nem fogod megbánni, úgy gondolj rá, mint életed eddigi legjobb döntésére.

DRichardka · http://oravilag.blog.hu 2014.10.01. 19:13:24

@_jk88: A Bogár-projekt az egy másik Tibor, nem Papp :)

1kutya 2014.10.01. 19:19:52

nekem is ilyen sprintem volt anno a rencerváltozás hajnalán. egy évig bírtam a vele való létet, aztán elcseréltem egy ogréra.
ami hiba lehetett benne az minden előjött, igaz rohadni még nem rohadt, csak rügyezett itt-ott :)
az ogre hatalmas ugrás volt ehhez képest, de minden hibája ellenére ezt jobban imádtam... kéne most is...

Grafiqs 2014.10.01. 19:40:53

@noob johnson: Tudom, hogy nem bánnám meg. Rajta is van a bakancslistámon. Egyelôre viszont kisgyerek plussz úton a következô és még a házat is be kellene fejezni... Addig is beérem az én hôn szeretett W202-esemmel.

G

Kagehiko Yamazaki 2014.10.01. 19:51:04

Hat igen, a moblien lehet szivdobogast kapni eleg könnyen...

- Szerzet - 2014.10.01. 20:45:10

A tekercsrugós Bogárban is negatív a kormánylegördülési sugár, csak azt nem tudom, hogy melyik évben jött ki. Valaki?

_jk88 2014.10.01. 20:48:53

@DRichardka: Erre csak annyit mondhatok, hogy ezt most elb@sztam. :D

samot 2014.10.01. 21:00:19

Azért a boxermotorjuk nem jellemzö az Alfàkra!Hamar el is felejtették!Alfa boxerral?Na ne mà....

Én is itt vagyok 2014.10.01. 21:14:00

Valamikor a kilencvenes évek elején én is hoztam egyet Svájcból- Nem rohadt még, zöld csík a lökhárítón, kényelem és isteni hang és úgy ment a pályán mintha sínen ment volna. Szét lehetett pörgetni a boxert. Aztán egyszer a vadabb gyorsulás után eltűnt a fék a jobb elejénél. Épp, hogy megúsztam, mert a fékezés is nagy volt. mint kiderült, a kemény gyorsításoknál kilőtte a nívópálcát és csupa olaj lett olyankor a féktárcsa. Lehet, hogy csak a szuszogó volt eltömődve de én gyorsan eladtam. Haljon meg vele más..

Facel Vega 2014.10.01. 21:18:40

Volt egy 1.3-as Alfasudom 1990-ben egy teljes hónapig. Catullusi érzés: "Gyűlölök és szeretek" Imádtam a stílusát, imádtam vezetni, de még jobban imádtam, amikor valami nálam is nagyobb hülye pénzt adott érte.

Azóta persze volt még négy Alfám (33, 145, 164, 156). Mert egy hülye vagyok.

2014.10.01. 21:19:23

@Grafiqs: Hát igen, erőn felül bevállalni valamit, nagy hülyeség. Remélem, hamar összejön a pénz.

GUP 2014.10.01. 21:27:15

ezt ajánlom gyógyír gyanánt a harmadáért:

suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=198550856&secret=eeb7253297f9b0647a956b9c92123541

ennyit tudtam segíteni:)

gfelkai
kultmobil

- Szerzet - 2014.10.01. 21:37:21

Azé' egy Alfasud most jó lenne járós autónak.

zöldi 2014.10.01. 22:00:13

Jelzem, egy alfasud sprint áll ötödik éve a szomszédban, seggel kifele, egy tető alatt, aminek nincs oldala. Szemmel láthatóan nem rohad, viszont 4 év alatt a borostyán benőtte a motorháztető felét.
Rendszámos.
Rákérdezzek?

supernem 2014.10.01. 22:27:34

Az első autóm volt egy '81-es sprint. A 105 LE-s. Alig párszor vezettem, mert elakadtam a vámolással (Osztrákiából hoztam), aztán meg behívtak... hosszú. A lényeg, hogy nagyon ott volt a verda. Az én nulla rutinommal mindent elsőre és úgy, ahogy kellett. Mintha az érzékszerveim meghosszabbítása lett volna. Áááá b+ imádtam. Ezeröcsiket reggelire megette. Amikor bevonultam leparkoltuk havernál (karosszériás), ott porladt halálra. Nabazdmeg nosztalgiahullám... :(

Csikós Zsolt 2014.10.01. 23:08:29

@samot:
1971-től 2007 tájáig volt minden alsó-középkategóriás Alfában bokszer (mínusz a dízeleket). Alfasud, Alfasud Sprint, Alfa Arna, Alfa 33 két generációja, Alfa 145, Alfa 146 egészen a TwinSpark motorokig - valamit kihagytam? Valamiről lemaradtál?

:-)

- Szerzet - 2014.10.02. 00:09:03

@alvázvédelem: Kösz! A Liener könyv szerint a VW1303-ban az volt, viszont csak 1974-ben jött ki. De már a VW1302 is McPhersonos volt, csak nem találok utalást a negatív kormánylegördülési sugárra. Amúgy mindegy is, Alfasudokról szólt a poszt. Mindenesetre körbenyálaztam a Maserati Quattroporte II/Royale témát is, hogy jobban aludjak.

- Szerzet - 2014.10.02. 00:41:10

@Csikós Zsolt:

"1997 – All Boxer engines replaced by Twin Spark engines." (from Wikipedia)

Na, kábé eddig az időpontig voltak számomra érdekesek az Alfák.

Hilux94 2014.10.02. 00:42:34

A talján hulladék állapottól függetlenül hulladék...

gizmo266 2014.10.02. 01:13:02

Csoda hogy nem rohadt szét az első eső után.

tlantos 2014.10.02. 08:40:29

Na ezt kellene az Alfanak megvenni a muzeumba, szerintem nekik sincs :)

Inner Circle 2014.10.02. 09:42:45

@tlantos: Van, csak Luigi és Salvatore már minden mozdíthatót kilopott belőle. Az olasz múzeumokban azért porosak az autók, mert ha a takaritónő hozzáér a tollseprűvel, diribdarabra hullik az egész (a csavarokat Vito vitte ki a portán egy marék szotyola papírjaival) :D

Inner Circle 2014.10.02. 09:51:09

Az a baj az Alfasuddal, hogy:
- ha négyajtós, akkor vagy egy minimálmodell az őskorból, kismotor-lófüttyfelszereltség, amiből normális már tényleg nincs, vagy elkezdjük fokozni a lökettérfogatot és a lóerőt, akkor meg eljutunk a 33P4-ig, ami nem Alfasud, vagy
- ha nem négyajtós, akkor már Sprint, akkor meg már inkább Alfetta GTV. Kívülről annyira hasonlít a kettő, hogy mondjuk 20 éve, amikor még hébe-hóba lehetett ilyeneket látni a forgalomban, de Net még sehol se volt, azt hittem, hogy ugyanannak az autónak a kétféle kivitele. Ehhez képest kb. egy azonos alkatrészük sincsen :D De a GTV hátul kapar, ami nem mindegy.
Összegezve: egyszer komolyan megnéztem egy fészliftes Sprint kasznit, hogy beleműtsek egy komplett 1.7 16V P4 hajtásláncot az állandó összkerékhajtással... talán mindenki jobban járt azzal, hogy túl drágán adták volna :-)

Inner Circle 2014.10.02. 09:57:25

@Csikós Zsolt: Nem hagytál ki semmit, de az Arnát igazán kihagyhattad volna. Úriemberek nem emlegetik az ebédlőasztalnál a félbolond rokont :D
Akkor már inkább a nem-boxer Alfasudokról pár szót:
alfasud.alfisti.net/as6ve.html
alfasud.alfisti.net/gioe.html

mv3 2014.10.02. 10:00:22

Volt Sprintem, klassz emlék. És az olyan apróságok, mint a csomagtartóban a nagy Alfa embléma, a fa kormány, az 1.5-ös boxer hangja (fordított fontossági sorrendben), mind mind olyan élmény, amit nehezen kap meg ma valaki. A Kis tömeg, pompás mozgékonyság, alacsony üléspozíció, és az a hang! Kevés pénzből a legtöbb sportkocsi érzést adta.
Remek volt nézegetni a képeket, köszönöm!

127_sud 2014.10.02. 10:49:51

@Inner Circle:
Azért a 4 ajtósból (illetve 5 ajtós) is volt jól felszerelt modell. 82-ben jött ki a Quadrifoglio Oro első elektromos ablakemelőkkel és fényszórómosóval, az 1,5-ös 95 Le-s motorral szerelték. Igaz az már "műanyagos" nem korai széria de nem ment rosszul.
A GTV az más tészta, az szintén egy király gép.

fastcar 2014.10.02. 16:18:20

@Csikós Zsolt:
Hali!
Mint már korábban jelezték, 97-ig volt a boxer (gyakorlatilag ugyanaz, ami 71-ben megjelent), de azért volt még néhány boxer az Alfa Romeo múltjában, ami kicsit jobb volt, mint ez az öntvényblokkos (az egyetlen nem alublokkos motor az 50-es évek eleje óta - egészen a Fiat-blokkos 16-szelepes TS motrjainak bevezetéséig) tömegcikk.
A 70-es években a prototípus-világbajnokságban 3-literes, 12-hengeres boxerrel futott az Alfa, amit aztán először a Brabhamnek adtak el az F1-be (Lauda csak annyit mondott Ecclestone-nak - a Brabham tulajának -, mikor Cosworth V8-ra váltott, hogy "hát nem egy Alfa-motor"), majd a gyári, újraéledő F1-modelljében is ez teljesített szolgálatot az évtized végén.
Illetve 1940-ben volt két, szivar alakú GP-autó, melyeket 1,5-literes, 12-hengeres, Roots-kompresszoros 560 LE-s motor hajtott. A típusjelzése Tipo 512 volt, ahol az 5-ös szám az 1,5-literes lökettérfogatra, míg a 12 a hengerek számára utalt.

handras17 2014.10.02. 17:07:16

Ilyenbe születtem bele, papíron 1982-es, de amúgy régebbi szériás 1300as téglavörös négyajtós. Imádtam kiskoromban, ez indított el az autób*ziság lejtőjén. Jó lenne egyszer venni egyet...

- Szerzet - 2014.10.02. 21:12:22

@fastcar: Az nem volt boxermotor, vagyis a dugattyúk nem egymással szemben bokszoltak: Alfa Romeo Tipo 512 - 1489cc V12 180°

Zoli742 2014.10.10. 12:57:25

@zöldi: Szia,

Nagyon megkoszonnem ha utanakerdeznel. 2 eve restauralok egyet, hatha hasznalni tudnam, vagy vannak plusz alkatreszeik.

Elore is koszi,
Zoli