Amikor reccsen a sisak

  2014. szeptember 26. - Sturcz Antal Címkék: baleset bringa esés downhill

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pillanatok a sivatagból
2015-07-09 18:35:47

Ahmed burnuszban térdel a Land Cruiser mellett, a szeleppel babrál. A levegő halk sziszegéssel távozik az

Ahol harmincezerért is parkolhatsz
2015-05-23 14:55:14

A Jumeirah Beach Residence-et nehéz lenne egy magyar helyhez hasonlítani, talán a Váci utca és a füredi Tagore

Azt hiszed, itt elnyomják a nőket?
2015-05-21 10:23:04

A dubaji metró egyértelműen király, pedig a föld alá ritkán bukik csak le. A Red Line inkább amolyan

Itt végzik az elkobzott dubaji luxusautók
2015-05-19 17:46:32

Nem tudom, mi az öt legnépszerűbb Dubajjal kapcsolatos téma, de az itt pihenő magyar modellek után biztos nagyon

 

Mindig azt kérdezik, hogy miért csinálom. Anyám szerint fel kéne nőnöm, és hagyni a downhillt, az ő véleménye talán még védhető is. Egy volt tanárom azt mondogatta, hogy az egész nem több, mint magamutogatás, hogy kinek mekkora a töke. Hát, az erdő mélyén a vaddisznókon kívül sok embert nem ejt ámulatba a dolog.

Van, aki adrenalinfüggőségről, meg életérzésről beszél, ilyenkor sikítva kaparom az arcom, leginkább az utóbbitól. Senki sem azért csinálja, mert szeret félni, aki ezt mondja, hazudik. Ha el kéne magyarázni egy laikusnak, akkor onnan a legjobb megközelíteni a dolgot, hogy nem egész két percen át több inger éri az embert, mint máskor egy nap alatt: beszűkül a látókör, és annyira összpontosul a figyelem, hogy egy kicsit megszűnik a világ.

Persze előfordul, hogy nem adja ki, de ez már csak a nagy számok törvénye miatt is benne van. Az én átlagom szezononként egy komoly zakó, ilyenkor egy-két napig nehezebben kelek ki az ágyból és sántítok. Pár hete az akkor teljesen új, nem egész hét napja vásárolt bukóm volt rajtam, de többet nem lesz. Túl gyorsan mentem be egy mandínerbe, kicsúszott az első kerék, és a fejem ért le először. Sajnos videón nincs meg, de talán jobb is, hogy nem látom magam kívülről.

10569072 10203549502191334 7574780745042392529 n

Az állvédő mindkét oldalon megrepedt, a kis törésvonalak egészen a sisak tarkójáig futnak, belegondolni is rossz, mennyire összekócolom a fogsorom, ha csak rohambili van rajtam. Több ismerős használ ilyen Urge Down-O-Maticot, oda is verték már keményen, nekik bírja, nem értem, az enyémmel mi lehetett a baj. Szerintük gyári hibás, én úgy gondolom, hogy egyszerűen csak túl nagyot buktam. A forma negatívját például ki lehetett venni a kanyarból, annyira belenyomódtam a talajba. Pedig olyan szép sisak volt.

10386354 795401467177039 8016675103002696786 n

Egy kicsit megijedtem, mert a fejem elég szokatlan pózban tekeredett alám, szóval kell egy Brace. Ez tulajdonképp egy nyakhám, amely a mellkasra, és a hátra vezeti le a fejet érő erőket, így nagyjából lehetetlen kitörni a nyakunkat, hasonlít a Forma-1-es pilóták HANS nevű nyakvédőjére. Terepmotorosok is használják, egyetlen baja az ára: míg egy középkategóriás sisak 30-40 ezer forint körül már kapható, addig ilyen hámból 60 ezer alatt egyszerűt sem lehet venni. Most eljutottam arra a szintre, hogy kell, szóval a jövő szezon ezzel indul.

DSCN1339

A gép maga tökéletes, végre belekerült a lapos kormány, és az integrált kormányszár is. Ez hasonló, mint a legtöbb motoron, szép, eloxált alutömb, amely négy csavarral rögzül a villavállra. Ha az udvaron van dolgom, sokszor kirakom a garázs elé, mert jó ránézni, aztán persze előbb-utóbb el is indulok vele valahova. Minden nap, amikor kivihetem a hegyre, ugyanúgy hoz lázba hoz, mint amikor tíz éve elkezdtem, és úgy tűnik, így is marad. Kicsit sajnálom, hogy az új gumik csak szezon végére jöttek össze, de tavasszal sem lesznek rosszak, sőt! Egy bánatom van: annyira patikán működik az egész, hogy elmaradoznak a nagy szerelések. Mindegy, jövőre jön egy új elmebaj, amit ugyanúgy megvalósítunk.

Igen, ez még mindig egy autós blog, de helyettesítsék be a biciklit autóval, vagy motorral a lényeg ugyanaz: a sebesség király dolog, nem számít, mivel élvezzük.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr236726039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DrSzolon 2014.09.26. 13:58:50

Promóvideókon kívül eddig nem nagyon foglalkoztam a témával. Nekem egy kérdésem lenne a videókat nézve: némelyik ösvény (pl a második videóban) turistaútvonalnak nézett ki. Mit csináltok, ha kirándulókkal találkoztok? Nem szokott belőle baleset lenni? Vagy vannak olyan ösvények, amiket csak ti használhattok?

Sturcz Antal 2014.09.26. 14:12:30

Hallottam már ilyenről, velem még nem fordult elő. A második pályán járnak rendszeresen, de pont azért szeretjük, mert belátható.

Johnny336 2014.09.26. 14:27:38

@DrSzolon: általában a kevésbé frekventált helyeket részesítjük előnyben, ahol tényleg túrázók vannak, és nem családok. Előbbiek szoktak ránk számítani, és nem pánikolnak, hanem normálisan oldalra lépnek, mi lassítunk, megköszönjük, és haladunk tovább.

Johnny336 2014.09.26. 14:31:23

@Sturcz Antal: ezek a videók merrefelé készültek?

@protézisesh: van, csak országútival csinálják :)

Sturcz Antal 2014.09.26. 14:34:58

@Johnny336: Az első Dorog mellett, egy kis hordalékdombon, a másik Mogyorósbányán, a szikláktól lefelé.

@protézisesh: Van, nem olyan rég még a Gellért DH volt ilyen:

www.youtube.com/watch?v=iuixFJ9TeMk

bpe 2014.09.26. 14:40:29

nnna, pont szemeztem a crcn egy tavalyi urge real jettel, fél ár, de akkor télleg csak a lényeg nincs rajta.. ;)

jó, nem downhill, deattólmég: youtu.be/TtXcB-SvnIY

fruszti 2014.09.26. 14:41:55

@protézisesh: röhögni fogsz, de még beltéri is van:
www.youtube.com/watch?v=I0wcZjFXsiA
persze ez már inkább a prasztvakítás kategória szerintem

Sayniqua (törölt) 2014.09.26. 14:50:38

Tyűű, szép kis gödör keletkezett...:) A lényeg, neked bajod nem esett!

Szkotti 2014.09.26. 15:20:21

Nomen est omen? Vö. stürzen: (ném) irod esik

:o)

Miseew 2014.09.26. 16:05:30

Én tuti visszavitetném a boltba...azért egy ilyen sisak többet kéne kibírjon. Egy próbát megérne.

castroll 2014.09.26. 16:17:11

Baszki! Sisakformájú kacsaúsztató! Ilyet ütni a földbe... De aztán betemettétek, ugye? Nehogy egy turista kitörje a bokáját...

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=5bCQIquRECA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3yDv-MfzwAS7CsmV5Msm_J6V6ieh 2014.09.26. 16:38:12

@Miseew: Nem akarok kötözködni, de pont ez a dolga a bukónak. Ugyanaz a szerepe, mint az autók gyűrődő zónájának. Az autóknál sem mondjuk, hogy egy ekkora ütközéstől nm kellene ennyire deformálódnia a kaszninak. A sisak a törésével azt akadályozza meg, hogy a fejed törjön.

diszkriminans (törölt) 2014.09.26. 16:52:56

@Johnny336:
Mondjuk én például túrázás közben éppen a kevésbé frekventált helyeken számítok kerékpárosra.

hangacsi · http://www.hangacsi.blog.hu 2014.09.26. 17:47:46

@Miseew: Szerintem meg tökéletesen ellátta a feladatát.
A viselőjét megvédte egy nagy eséskor. A sisakok nagy esés esetén egyszer használatosak.

NoMind 2014.09.26. 20:39:29

@Sturcz Antal: nem tudtam sajnos erről a Gellért DHról pedig tuti kimentem volna megnézni, remélem lesz még, elég kemény menetnek tűnik :) De a bringa egy olyan után, lefele a hegyről a lépcsőkön, így kábé félig totálkár vagy nem? Bírják azok még azt is?

Rocko- 2014.09.26. 20:40:31

- jobbulást!
- fogd fel tesztnek, a sisak jól teljesített. én gond nélkül vennék ugyanilyet a helyedben.
- jól hangzik ez a bringa-HANS. (a pályabiciklis párja a su-HANS?)

McLawrence 2014.09.26. 20:58:37

Nekem egészen felfoghatatlan a DH. NAGY RISZPEKT, hogy így meritek művelni! Én az országúton sem merem durván engedni, bár erősen aszfaltfüggő, hogy mikor indul be a majré. :-) Kapaszkodjatok az egérbe ti is: www.youtube.com/watch?v=T26rPJDr-hM

Sturcz Antal 2014.09.26. 21:21:47

@NoMind: Bírják, bár attól is függ, hogy az embernek van-e lehetősége megvenni az ide szánt alkatrészeket. Sokan nem feltétlen DH-ra kitalált dolgokat építenek be (nekem például a hajtóművem ilyen) aztán vagy jó, vagy nem. Gellért DH után egy csavarom sem lazult meg például. Az ember vigyáz a cuccaira, óvatosan edz, gyakorol, aztán versenykörben se isten, se ember. Olyankor úgy megtol a hevület, hogy egy autónyi sziklának is nekihajtasz, ha úgy gyorsabb. És sokszor úgy gyorsabb.

Liquid_Night 2014.09.27. 08:20:34

@Sturcz Antal: Ebben számomra tökéletesen leírtad, hogy miért csinál ilyet az ember.

Amúgy tán nem véletlen, hogy ezt adta yt utána:
www.youtube.com/watch?v=AlhgZaR30A0
(mondjuk nálatok nincs összkerék, fejben van a computer, és lábban van az active diff, ez talán a másik ok)
:)

outtatime 2014.09.27. 12:21:49

@McLawrence: jájj

Fel nem foghatom, hogy meri bárki odadobni az épségét(életét) két ilyen bowdenre?
Szerintem ha DH-re vetemednék, minimum lenne az olajos fékcső, szervóval, rendes féktárcsás-féknyerges megoldással.

Nem vagyok valami hűdenagy bringás (csak közlekedem vele), szóval nem tudom ilyen létezik-e, ha rám lenne bízva létezne :)

Sturcz Antal 2014.09.27. 20:08:54

@outtatime: A legtöbb dh-s csak ilyet használ. Nézd csak meg jobban az utolsó képet: ott figyel a kétdugattyús nyereg, és a cső is.

outtatime 2014.09.28. 06:51:12

@Sturcz Antal:
Nem tudom valamiért megnyitni nagyobban a képeket, de elhiszem.
Rendes olajos a fék?
Mindenesetre ez megnyugtatóbbnak hangzik mint két sodrony műanyaghüvelyben.

W.Szabi 2014.09.28. 10:34:24

Lehet tudin h a pályák hol vannak pontossan?Jánoshegye, 3mas határhegy már nagyon unalmas és a pályák is már mély vízmosás jellegűek néhol.Inkabb hasonlitanak triál pályára :) Felszállítást kocsival oldjátok meg vagy vissza tekertek?