Pillanatokon múlt

  2014. augusztus 29. - Nyegleo Címkék: selejt benzincső tc flotta fiat tipo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Amikor az augusztusi Heti merítésbe beraktam a kiégett Audit, nem sejtettem, hogy kis híján a sorsára jutok. Nyaralás közben lassabb menetben benzinszagra lettem figyelmes. Gyorsan körbenéztem a motortérben meg a tank környékén, de semmi, és utána el is múlt a szag. Mivel tankolás után voltam, biztos kicsit félrefröccsent, azt éreztem.

Fénykép0053
Megette a benzin

Következő úton megint éreztem, félreálltam és még járó motornál néztem meg. Azonnal meglett a bűnös. A szivattyú és karburátor közti nyomóágon gyöngyözött a cső, csendben domborodva.

naread.png

Azonnal leállítottam. Körbenézve szerencsém volt, pont egy autószerviz mellett sikerült megállnom, így fél órán belül vadonatúj benzincsővel folytathattam utam. Érdekes módon, ellentétben az Audis szerelőjével, itt nem mondták, hogy Fiat betegség, jó lesz még az.

Fénykép0055

Lehet mondani, hogy biztos régi volt, de sajnos másfél éve az összes ki lett cserélve.

(A képek minőségért elnézést kérek, a félhomályos műhelynek és egy B2710-es telefonnak meg a sietésnek köszönhetők.)

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr316647159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.08.29. 10:41:37

A hűtővíz cső, a hidraulika cső és a vákuum cső nagyjából ugyanolyan fekete kívülről. Ami az egyik anyagot bírja, nem biztos, hogy a másikat is bírja. Ha nincs ráírva nagy betűkkel, mire jó, az ember hamar összekeveri, és hónapokon belül kész a baj.

Csövet csak a csőboltból, manapság szép nagy betűs feliratozással. Tavaly csöveztem át egy kocsit. 32 folyóméter pár tízezer forintból megállt.

Nyegleo 2014.08.29. 10:59:52

@bervas: ez benzincső volt tényleg. És hirtelen körbekérdezve nem egyedi jelenség a ma kapható "kiváló" minőségű csövekkel.

Régebben Trabanttal (1986-os, 601S) küzdöttem végig, hogy minden csövet megevett a benzin, amíg bele nem került egy talán Robur fémszövésű üzemanyag csöve. Az túlélte a kocsit is talán. Csak a ledes mérőt nem lehetett már bekötni.

Rocko- 2014.08.29. 11:16:07

egész jól megúsztad akkor. :)

jk88 2014.08.29. 11:21:25

Ki lett cserélve minden cső, csak gondolom nem gyárira... Az utángyártott gumialkatrészek 110%-a pedig foshúgyszar, max. 2 év, és úgy néznek ki, mint a gyáriból a 20 éves.

rahsol (törölt) 2014.08.29. 11:36:35

@Nyegleo: Akkor most te is megtanultad, mi a különbség a gyári és az utángyártott között. Ráadásul nem is volt magas a tanulópénz.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.08.29. 11:42:40

Anno a jó kis 120-as kotkodában sikerült megszívnom Semperit benzincsővel, ugyanezt csinálta. Múltkor találtam belőle egy 5-6 éves darabot valamelyik fiók mélyén, kőkeményre szilárdulva. Hát igen, már a gumi sem az, mint régen.

kisörDög 2014.08.29. 11:44:56

Velünk is történt hasonló, igaz az egy Scénic volt. A menzincsőről van szó, ahogy jön a benzintartálytól a motorhoz. Nincs szem előtt ezért írom, ha valakinek Mégane vagy Scénic gépkocsija van (1995-2003), nézze meg ha legközelebb felemeli az autót, ott ahol a padlólemez aljáról (az autó közepén megy a cső) bújik elő a motor előtt, hogy jól oda-e van a padlólemez falához erősítve. Ilyen kicsi műanyag csipeszek tartják úgyemlékszem tíz centi távolságban egymástól amikből kieshet, ráadásul a cső amúgyis laza, menet közben verődik a féltengely oldalához, és az lassan eldarálja a cső falát. ......... Ha nemérezni a benzin szagát akkor még minden rendben, amit írtam csak a baj megelőzése.

Pepejoe 2014.08.29. 11:58:44

Sajnos még csak nem is márka és/vagy pénzfüggő ez, olcsót és jót is tudsz venni noname-ben és szart drágán is márkásban.
Amit pont 1 éve vettem magamnak, az jó, amit meg 3 éve másnak, az már 1 éve széthullott. Mire tapasztalat lesz, melyiket lehet-melyiket nem, már rég nincs az adott gyártó és három másik van helyette.

rahsol (törölt) 2014.08.29. 12:04:24

@Pepejoe: Párévente megszűnik a Gates és a Contitech, vagy mégiscsak ócska noname fost vettél? :)

Nyegleo 2014.08.29. 12:27:15

@rahsol: Semperit volt amúgy, de volt aki Gates-t dobált ki nagy erővel hasonló gondok miatt.

Viszont úgy vélem, ha valamit üzemanyagcsőnek árulnak, illene is teljesíteni azt, mindegy a márka. Ez azért elég konkrét életveszélyt jelent.

kovvik 2014.08.29. 13:14:35

Szerelőként mondom, hogy nincs használható benzincső a boltokban. Bármilyen márkás és drága jó esetben 1 évig biztonságos. Azt ajánlom, hogy az összes boltban vásárolt, nem gyári benzincsövedet cseréld ki gyárira. Ha bemész egy bontóba és veszel egy német, japán autó 6-10 éves benzincsövét, az az elkövetkező 10 évben biztos jó lesz. (Saját japán autóm 22 éves benzincsöve mint az új.)

Pepejoe 2014.08.29. 14:36:33

@rahsol:
Nem. Az Contitech volt, a drágán márkás fos halnazban van. Neked lottózni kéne. A Contitech a noname kategóriába tartozik nálam azóta. Mégsem, mert a noname meg azóta is jó, hozza azt a keveset, amit egy benyacsőnek kell. Ugyanez az azonos márkájú vez.szíjaknál.

rahsol (törölt) 2014.08.29. 16:09:56

@Nyegleo: Gyárival sosem volt ilyen problémám.
Sakkozzon az utángyártottal az, aki már nem akarja sokáig megtartani az autót.

@Pepejoe: Minden márkánál van legalább egy ember, akinek van valami rémtörténete. Semmit nem jelent.

Pepejoe 2014.08.29. 16:52:48

@rahsol:
Oszt' nagyon érdekel, hogy más részére jelent-e bármit is, avagy nem. Nekem jelent és én kerülöm a hulladék Contitechet minden gumiárú terén. Épp ezért, mert még egy darabig megtartanám a kocsikat. Te sugalltad, hogy pl.a Contitech az jó, hát közben meg mégsem. Most meg már csak a gyári jó. Aminek persze bárki lehet a beszállítója.
Egyébként vannak autók, amikhez vagy nincs már egyáltalán pl. gyári cső vagy annyiért, amiből veszel egy másik autót. Tudom, azok dobják el és vegyenek másikat.
Amúgy meg nem egy ember hanem három, továbbá csak vez.szíjból tudnék mutatni jobban kitakarítva a kócerájt olyan hármat-négyet, amik szétfeslettek és/vagy butára nyúltak félidő elött vagy fogak tépődtek le.
Nem életszerű a csöveket évente kétévente cserélgetni, pl. Nyegleo Semperitjétől is többet várna az ember. Legalább tudjuk, hogy a Semperit nem szállít be csöveket, hiszen a gyáriak nem folynak. Vagy ezek szerint a Semperit szar márka.
Na mindegy.

abes 2014.08.29. 17:01:12

Semperit és Gates is ugyanígy mállik. :-(

Gyári már nem létezik hozzá. (VW Bogár)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.08.29. 18:09:47

@Nyegleo: Neem pár éve egyszerűen szétnyílt a Ford gyári cső. levágtam, helyére dugtam, irány a szerelőm. Ő fogott egy benzincsövet, kciserélte, nem kért semmit.

traxx 2014.08.29. 19:38:19

Én anno a régi Ritmoval jártam hasonlóan. A gyári gumialkatrész 22 évig bírta, az utángyártott fél év után halálozott el. A baj, hogy az utángyártott cucc újként tökéletesen minőségi anyagból valónak tünt :(

luki7 2014.08.29. 19:40:41

@kovvik: Lehet hogy hülyeség,de: szilikon csövet senki nem próbált? Persze olyanra gondolok amit üzemanyaghoz is ajánlanak, pl: www.demon-tweeks.co.uk/performance/universal-straight-hoses/samco-fuel-and-oil-straight-silicone-hose
A szakmámban mi is használunk gumit, és amióta átálltunk szilikonra, kiderült az fényévekkel többet tart, jobban bírja a hőt, a vegyszereket, rugalmasabb stb.

románc cuvée 2014.08.29. 21:28:42

Gufero-t se vegyen senki, az is egy határ ócskaság. Mipolánnal pótoltam az öt év alatt mállósra hulló csövet, miután a teszkó parkolóban elnyomott vagy fél litert a gép (Golf 2).

rahsol (törölt) 2014.08.29. 23:31:59

@Pepejoe: Elsőre is a gyárit javasoltam, ha visszaolvasol. A márkás csöveket arra írtam válaszként, hogy eltűnnek a gyártók - a nagy nevek nem tűnnek el, ki tudod kísérletezni, hogy melyik jó, és melyik nem.

Ha öreg autód van, amihez már nincs gyári, akkor meg olyan kereskedőtől vásárolsz, aki az adott modellekre szakosodott, és van benne egy kis tapasztalata, hogy mit érdemes árulni, és mit nem:
atm-classicparts.de/Benzinschlauch-mit-rostfreies-umfl-6-mm-VW-Kaefer-VW-BUS-Transporter-T1-T2-NEU

Ha meg nincs pénzed megfizetni a minőséget, szívsz az olcsó szarral, de ez az élet minden területén így van, ez nem érv.
Mindenesetre az, hogy az összes benzincső szar, egy barokkos túlzás - ha így lenne, minden nap azt olvasnád az újságban, hány autó égett ki.

mihály nyilas 2014.08.30. 09:24:21

nekem az 1.3as régi szutyukimnál szakadtki, a szűrő előtt a soroksárin. 30L benyó minusz 5 perc alatt, unixba be. Helló, 20cm 8as benzincső kéne. Válasz: 1db 3méteres van 5 ezerért. Nekem csak 20cm kell-nekem meg csak 3 méter van egybe, kő vagy nem kő?
Kölött....

outtatime 2014.08.30. 10:42:00

A 3 méter egyben az mibe kell, valami ZIL-be, vagy bigfootba?
Vagy ez ilyen rövidáru? Vágod amennyi kell?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.08.30. 12:58:48

Na, jön a Twingo ellenőrzése, mert abban is néha benzinszag van. Igaz, többnyire csak tankolás után, vagy majdnem tele tanknál, szóval lehet a szuszogó is. Jól rám hoztátok a parát, de jobb félni, mint megijedni.

rahsol (törölt) 2014.08.30. 18:11:31

@outtatime: Az özönvíz előtti autókban méteráru a benzincső, az újabbakban formára hajtogatott műanyag vagy fém csövek vannak, crimpelt csatlakozóval és/vagy anyával, nem sok gond van velük.
Amit a képen látsz, eredetileg mezőgazdasági gépekbe való.

outtatime 2014.08.31. 05:34:16

@rahsol: Pedig pont akartam javasolni, hogy el kell menni ilyen esetben a tömlős bácsihoz/nénihez, aki ha tudja is a szakmát, ki fog választani egy adott folyadékot álló, ha kell nyomásálló, ha kell acél- vagy szövetbetétes holmit, és igény szerint a végeire rádolgozza a szükséges csatlakozásokat pár marék gyöngyért.
Mondjuk a mg.gépek tömlői a gázolajat bírják, benzines traktorból meg nincs sok, de pl.: kaszákhoz, permetezőkhöz, fűnyírókhoz, szivattyúkhoz, aggregátorokhoz is árulnak holmikat, nem lehetetlen a küldetés. Végső esetben ha jó arc az eladó, akár rendelhet is, ha megfelel az ár és biztosan elviszed.

outtatime 2014.08.31. 05:41:55

A fenti képen látható tömlőhöz sok hasonlót láttam traktorokon, szerintem nem feltétlenül a benzin ette meg (nem lehetetlen), hanem egyszerűen elöregedett, traktorokon ugyanígy megrepedezik előbb a külső gumi(műgumi), majd kihasasodik a szövet, végül tisztességes "támasztás" híján a belső is megadja magát (az egész 5-10 munkaóra alatt lejátszódik, és a traktorok általában nyélen mennek minden sebességfokozatban (munka közben)), olyankor szokott 20+ liter hidraulikaolaj eggyé válni az anyafölddel.

Magyarul gatya az anyaga a tömlőnek, tényleg ajánlom betérni egy ezzel foglalkozó szaküzletbe.

outtatime 2014.08.31. 05:44:58

www.optimit.hu/allomanyok/letoltes/PUA.pdf

nem reklámoznék, tényleg csak vegyük szemügyre a fenti kókány és a jó közötti különbséget :)

Nyegleo 2014.08.31. 09:06:46

@outtatime: mindamellett a fenti kókányt (amennyiben a posztban szereplő csőre gondolsz) is pont ez a cég készítette, és üzemanyagcsőnek árulják.

outtatime 2014.08.31. 13:44:46

@Nyegleo: Erre nincs mit mondani, a legjobb szándék mellett is lehet kókány valami, ha az alapanyag rossz. Ezek a kívül igazi gumival borított tömlők csak ott bírják, ahol víz, napfény, olajak, zsírok nem érik őket, lehet frissen bírják amit kell, de tényleg pár tíz hétig csak. Jó, mondjuk traktorokon, azokon látom havi rendszerességgel, akár udvarról árult új gépeken is lehet találni ilyen elernyedt vackokat. Tuti megoldás nincs, a link sem a céget akarta reklámozni, csak a keresztmetszeti felépítést. A céget nem ismerem, kiskereskedő-gyártó vállalkozóhoz járok ilyesmiért. Nem szerelek autót, ezt a részét nem tudom, de traktort meg igen, oda kiváló cuccokat (is) gyártanak a hazai iparosok is.

outtatime 2014.08.31. 13:49:57

eléggé "overkill" megoldás, de vannak 4 acélszövettel bevont csövek, 250 bar-ig bírják, még az is elképzelhető hogy benzin sem eszi (ennek viszont utána kell járni, kifejezetten nem emlékszem), ennek megfelelő az áruk, ellenben nem ég le az autó, meg benne senki. Mg. szakbolt. ;)

rahsol (törölt) 2014.08.31. 18:11:57

@outtatime: Én inkább a tapasztalatnak hiszek, mint valakinek, aki az interneten képről kikövetkezeti, hogy gatya az anyag, majd ajánl helyette egy kisipari fost.

@Nyegleo: Ha a bogarasoknak bevált, hátha neked is be fog.

outtatime 2014.09.01. 18:33:21

@rahsol: kisipari, de olyan gépeken bír ki több évet, amely nagyságrendekkel nagyobb igénybevétel mellett működnek minimum két műszakban áprilistól novemberig. Ami a posztképen szereplő fekete szétrepedezett gumicsövet illeti, azzal meg egyszer tesz próbát az ember, majd megtanulja, hogy az ismeretlen utángyártók vackait kísérletezze halomra, vagy keres egy megbízható szakembert.

Katana750 2014.09.01. 21:03:15

Szintén Fiat, de Tempra volt sok évig a munkás kocsim(1,9TD) és a résolaj csövek voltak kritikán aluliak. Mindegy,hogy szövetes vagy gumi, pár hónap után könnyezésnek indultak, töredeztek. Más baja nem is volt amíg élt. Nagyon jó kocsi volt.