Én megmondtam előre, hogy baj lesz

Rettenetes csapágyszerelés az út szélén, minden nélkül - Bogáron

  2014. augusztus 23. - Bende Tibor Címkék: diy csapágy tc flotta belsőség-találkozó tibby bogar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pedig milyen jó kis Bogár volt
2014-09-27 08:52:08

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Én megmondtam előre, hogy baj lesz
2014-08-23 06:50:05

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Bogár saga: Polírozom a bohócot
2014-08-02 12:15:37

Az előző részek tartalmából: Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni. Vettem egy bogarat, örültem neki.

Elment az eszünk: kasznit cseréltünk a Bogáron
2014-06-01 07:10:34

Épp Göbivel ültünk az irodámban, amikor Marci hívott, aki a Velvetnél dolgozik. Autót akart venni, mert a

Az előző részek tartalmából:
Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni.
Vettem egy bogarat, örültem neki.
Elkezdtem szerelgetni, kiderült, nagyon élvezetes dolog.
Kasznit cseréltünk rajta, szép sárga lett.
Az egyik részben pedig felpolíroztam
Ezúttal lerobbantunk az út szélén

Lilla: Ez a csotrogány nem fogja kibírni addig, az tuti. Legalább vigyük el az én kis szerszámkészletemet a Mazdából. Vagy menjünk azzal.
Tibby: Ugyan, nem lesz itt semmi gond, hiszen a kerékcsapágyakat és a fesszabályzót is kicseréltük.

A Velencei tó magasságában blokkolt a bal első kerék, majdnem keresztbefordítva az autót. A hegyhátszentjakabi Belsőség találkozóra igyekeztünk az M7-esen. A Bogárhátú némi égett szag és füst keretében lelassult, de kormányozható maradt. A leállósávon elgurulgattunk az első kihajtóig, alig egy kilométerre, majd onnan Pázmándig, a Hegyalja vendéglő parkolójáig. Szinte lépésben, mondjuk hússzal. Ott a tűző napon kézifékkel megálltunk, és néztünk egymásra Böbével és Lillával, hogy ez most mi volt?

lerobbanas1
Ha már megszívtuk, legalább ehessünk

Utólag nem is értettem, miért pont ezzel a kocsival jöttünk, miért nem a BMW-vel, de aztán megmagyaráztam magamnak, hogy azzal tavaly voltam, meg a Bogár amúgy is képes végigcsinálni, és mi sem fogunk kikészülni. Plusz ebben cigizhettek a csajok, a másikból seprűvel kergettem volna ki a bagósokat.

Ötször elmondtam nekik, hogy ne hozzanak ezer táskát, de persze hoztak. Így se szerszám, se emelő nem maradt a kocsiban, hogy elférjen az összes gumimatrac, süti, Jager, a huszonhat bikinifelső, lábujjközös papucs, strandtörölköző, kolbász, meg a Tatratea.

DSC 1514
A Tatratea fogyasztását senkinek sem javaslom, főleg nem reggelire

Meg a vízipisztoly-gyűjtemény, aminek kapcsán Lillát többen megfenyegették, néhányan a tettlegességtől sem riadtak vissza, erről itt egy kép, ahogy éppen a Becsületesnepper fenyíti, ő pedig látványosan, a következmények teljes letojásával fektében is tovább locsol.

DSC 1371
A fekete lovag mindig győz!

Szóval a Tatratea. Ez utóbbi ivásától kérem, kíméljék meg magukat, koffein és 72 százalékos alkohol, mellbimbóig elzsibbad, aki issza. Tényleg. 

A sok cucc miatt tehát nem volt nálunk szerszám, kivéve egy nyamvadt kisollót. Pedig ők megmondták előre, hogy vigyünk szerszámot, mert ez a csotrogány úgyse bírja ki addig. Legközelebb ne utazzanak boszorkányokkal, a saját nyugalmuk érdekében, kérem fogadják meg.

IMG 4505
Püff neki, elátkoztak, ennyi volt a nyaralás

A kerékcsapágy tutira nem lehet. Azt kicseréltük Pupp Balázzsal, mert nagyon hangos volt már. Szombat este csináltuk, alig egy hete. Biztos túl ráállítottunk a fékre, és az szorult meg a sztrádán. Csendben mélázgattam. A csapágyra nem állítottunk rá, bár hét közben is éreztem, hogy melegszik egy kicsit a kerék, de nem hittem, hogy érdemes vele foglalkozni, azon túl, hogy kicsit melegszik a kerék. Könnyen elfordult, nem lógott. A fékpofatávolság viszonylag hamar kiderül, lekapjuk a kereket, úgy könnyebben hozzáférni az alaplap hátulján lévő lyukhoz, amin a fékpofa és a fékdob távolsága állítható egy csavarhúzó és egy fogaskerék segítségével, és robogunk is tovább. Ha kell, esetleg a csapágyhézagnak is utánállítunk, mielőtt (csap)ágynak esik az autó.

20140808 121926
Biztosan jó helyen támaszt? Azért tettem alá egy fadarabot, az örög nem alszik alapon

Csak épp nincs emelőnk. Egyedül a kerékkulcs maradt a csomagtartóban. Lilla ügyesen felismerte a helyzetet, és a miniruháját igazgatva, ártatlan képpel belépett az étterembe, hogy hol kaphatunk segítséget. A Szomszédot javasolták, itt, pár háznyira, biztosan lesz ott emelő is, meg szerszámok. Alig volt negyven fok. Miközben sétáltunk, felhívtam Göbit, a Motordoktort, és elmondtam a tüneteket. Ő is arra tippelt, hogy beállhatott a fék. Várjuk meg, amíg kihűl, és biztonság kedvéért vegyük le a dobot, nehogy az legyen, hogy valamelyik pofa befordult, vagy ilyesmi. Ha esetleg fékpofa, munkahenger vagy szerszám kell, szóljunk, még egy fél órát otthon van, csak aztán jönnek a találkozóra. De mindenképp tesz be emelőt, féktisztítót, meg pár szerszámot, és odajön Pázmándra.

IMG 4500
Ez a felni belülről tiszta trutyi volt, akkor még azt hittük, fékfolyadék, de csapágyzsír volt


A Szomszéd otthon volt, és hatalmas szerencsénkre szinte minden volt nála. Soroltam a kívánságaimat: nagy krova, hosszabbító, hatos imbusz, hetes kulcs, kis és nagy csavarhúzó, fogó, emelő, vízpumpafogó. Mindent szépen beletett egy vödörbe, és mondta, majd meglátogat, látta, hogy itt álltunk meg az étterem előtt. Emelőből persze, csak a kocsiba való négyszög volt neki is, mert a krokodilt valaki elvitte kölcsön. Ezzel persze nem tudtam a murván biztonságosan megemelni, de szerencsére jött egy cimbije egy háromtonnás olajemelővel a platóján. Azt is kölcsön kaptuk, meg némi fadarabokat a biztonságos emeléshez.

Pár perc alatt lent volt a kerék, a felni belső oldalán telis-tele fékfolyadékkal. Ajjaj. Munkahenger? Megszabadítottam a fékdobot mindentől, ami a helyén tartja, és óvatosan ütögetni kezdtem, ahogy tanultam. Meg se moccant, illetve megmoccant, úgy pár millimétert, de onnan tovább nem. Lilla közben felvette a festőgatyámat, amit útszéli aláfekvésekre tartok a kocsiban, mert érezte, hogy kicsit sok lesz a falusi főutcán a kivillanó női combokból. Gyűltek körülöttünk az emberek, és mindenki segített volna egy kicsit. Mint a répa, amit mindenki ki akar húzni a mesében. Hát itt betolni szerették volna, az tuti. Egyre nagyobb szerszámok kerültek elő, de semmi. Pedig a fékpofákat már teljesen beállítottam az állítócsavarokkal. Elvileg nem akadhatott. El is fordult már a fékdob, ki is hűlt, de semmi. Lefelé nem jött.

20140808 123627
Egyre többen és többen jöttek segíteni

Böbe ekkor már az étteremben rendelte az ebédünket, én pedig ismét felhívtam Göbit. Elmondtam, nem jön le a dob. Megnyugtatott, hogy már úton van, addig együnk, aztán majd ő leszedi, mert látott már ütni engem, úgy ütök, mint egy lány. Elmondtam, hogy nem szeretem az erőszakot. Kinevetett. Káposztasalátát ettem, minden másodpercét kiélvezem a nem K-vitamin antagonista gyógyszereknek. Ebéd közben CDEF-terveket készítettem: Göbiék a cuccokat és valamelyik lányt elviszik a találkozóra, amíg én a másikkal hazavonatozom az Ulysse-ért, és azzal odarongyolunk Hegyhátszentjakabra. A Bogárral közben beállunk a szomszéd udvarára. Elvonatozom Pestre, szerzek alkatrészeket, és a Fiattal, meg egy szerelővel visszajövök. Simán hazamegyek, és otthon maradok. Az utolsó falatnál megálltak az étterem előtt. Két kislánnyal, feleséggel. Jesszusom.

20140808 132712
Ebéd közben abban reménykedtem, hogy megoldódik

Ő is nekiállt, de semmi. SEMMI! Egyszerűen nem akart kifelé megmozdulni. A csajok (3-33 között) közben fagyiztak, és a szemben lévő ház kerítésének árnyékában elszenderedtek az árokparton. Hullámzott a forró levegő. Fullasztó volt a meleg, sehol egy kis árnyék a mi oldalunkon, ahol szereltünk. Nem mondom, elég furcsa látvány lehettünk. Ütöttük, ütöttük, de semmi. Újabb ötlet jött a segítőnktől. Van itt a háznál egy háromágú kombájn csapágylehúzó, sűrű menetes, ha visszatesszük a kereket, hogy legyen mibe beakasztani, ezzel tutira lejön. A csonkon megtámasztjuk, és jó lesz. Három percen belül kerékkulccsal csavartuk a sűrű mentetes lehúzót. Kis recsegés, és hopp, megindult.

IMG 4508
Ez a csodalehúzó istenszerszám, a lehúzók god módja, az örökélet

Mutatom, mit láttunk alatta.

IMG 4509
Ezt láttuk, amikor leszedtük a dobot a helyéről. Egy megsemmisült csapágy, ettől rettegett Csikós Mestrénél, Olaszországban

Az ott egy vadonatúj, frissen cserélt kerékcsapágy, ráolvadva a tengelycsonkra. Aki ott volt, csak ismételgette: én még ilyet nem láttam. Aztán megnéztük a fékdobot, elrepedt. Ez szuper. Péntek délután három óra, Pázmánd. Két elpilledt kislánygyerek, egy végtelenül türelmes feleség, Göbiné, akinek azon a héten már egyszer visszaéltem a türelmével egy éjszakába nyúló feszültségszabályzó és főkábel nem tervezett cseréjével, vacsoraidőben, a kertjében. Khm. Aztán volt még két, árok szélén pihegő nagykorú nő, néhány izzadt férfi, és a rohadt meleg. Ami viszont nincs, és a továbbhaladáshoz nem nélkülözhető, az egy kerékcsapágykészlet, és egy fékdob.

IMG 4512
És itt látszik, hogy a csonkra felmenő része elrepedt. Ezt ugyan nem tesszük vissza, az tuti

Felhívtam Nyegleót, a Totalcar mindentudóját, és minden probléma megoldóját, hogy ugyan merre van éppen. Hát éppen a Totalcar áruház budai kirendeltségétől pár percnyire van. Ó! A szerencse velünk van! Ismét, mint a kasznicserénél. És mit ad isten, pont volt a polcon ilyen csapágy, ami egyébként megegyezik a Pólóéval, meg pár huszonéves VAG termékével. Oké, de honnan lesz fékdob?

Göbivel járattuk a fejünkben a bogarhatu.hu taglistáját végigvéve. Nem ott van Gumibogi gumis műhelye? Valahol a Kondorosi úton, ahol a sarkon kell lemenni egy telepre? De! Felhívtuk, pont volt nála egy fékdob, öt percen belül az is Nyegleó kezében landolt, további harminc perc múlva pedig az enyémben Pázmándon. De az a harminc perc nem akárhogy telt el.

IMG 4513
A vidéki embernek két jó barátja van. A másik a fűnyíró

Addig oké, hogy lesznek új alkatrészek, de ezt a rágyógyult izét, ezt innen le kellene szedni. Előkerültek a durvább dolgok. Vágó, flex. Ütöttük a csapágyat, de a Koyo nem vajból készíti ezt az alkatrészt, nem igazán jutottunk előre. A flex volt a következő terv. Beflexeljük a tengelycsonkig, ott addig ütjük, amíg elreped, és akkor lejön majd. Lényegében ez történt. Én hol fotóztam, hol a pléh dísztárcsával védtem a szépre polírozott fényezést a szikráktól, hol vésővel ütöttem a csapágyházat, hátha elvékonyodott annyira, hogy elrepedjen. Sikerült! A kezemben volt a bűnös.

IMG 4517
Újabb félóra hidegvágózás után hopp, lent is van

Nyegleóék megérkeztek, kezünkbe nyomták a cuccot, lerendeztük az anyagiakat, és továbbnyargaltak, mi összeszórtuk az autót, és húsz perc múlva ott se voltunk. Tényleg húsz perc volt, és ebben az is benne volt, hogy visszavittük a cuccokat, meg megmosakodtunk, amennyire lehetett.

IMG 4534
Miután összeraktuk, egész vidáman sederintettünk bele a naplementébe, nem volt semmi gond

És hogy mi ebből a tanulság? Nem sok, de az fontos. Vidéken működik az élet, ezúton is köszi az étterem türelmét az egész napos kalapáláshoz, meg az áramot a flexhez. Köszi az inkognitóban maradó segítőinknek a segítséget, a szerszámokat, az emelőt, a hőlégfúvót, a flexet. Elbúcsúzni nem tudtunk, de járok még arra, és meglátogatom egy üveg itallal. A bogaras közösség összetartása pedig ismét csillagos ötös.

IMG 1031
A hazaútnak félve vágtak neki a csajok, hogy úristenmileszlerobbanunk, de simán hazaértünk, és alig evett

Amúgy este hét után, alig nyolc óra alatt már ott is voltunk Hegyhátszentjakabon. Persze mindenki kiröhögött, főleg a Sipos.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr56626379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oldm4n 2014.08.23. 07:24:56

Az elöl ülő hölgynek nem őszinte a mosolya...! :D Egyébként arról nem hallottak az urak, hogy Bogiban az új alkatrészt rövid (!) próbautakkal teszteljük? Mert bármi megtörténhet... sőt, bármi meg is történik!

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.08.23. 07:37:56

Méteres rúd az emelőben, nagykrova, anyám :)

b-gabee 2014.08.23. 07:41:26

Az a Totalcaros körömfestés nagggyon lol!

bajan 2014.08.23. 07:43:58

Kiserted a szerencséd Tibi, kívánom hogy el ne törjön az a korsó egyszer.

nem kéne... 2014.08.23. 07:47:17

@Opel P1:

az nem rúd, az szerintem az egyik képen látható pickup gyári emelője, kurblis.
azért ilyen hosszú a szára a kurblinak, hogy be lehessen nyúlni vele az autó alá.

@Oldm4n: ez új dolog, mesélnél erről bővebben?

qmatch 2014.08.23. 07:56:53

Erről az jutott eszembe, amikor S120 skodámról egy balkanyarban letört tengelyestül a jobb hátsó kerék egy falu határában - percekkel az M7-en való 130...140 döngetés után....hm .

Még ilyen hölgykoszorúm sem volt, de meleg az igen.

Akkor autós szakmában logisztikázó jó barátom hozott alkatrészeket - szombaton, délután.... nem tudom, kit ölt meg érte.

Régi "szép" idők.....
.... 12 éve egy SuzukiWR+ van alattam, és teljesen elszoktam a szereléstől - csak a szoksásos kopó/fogyó.

BTW érdekelne, hogy mitől szarik be egy vadiúj kerékcsapágy ?
Nem a gyors válaszok érdekelnének, hanem a konkrétumok....

abes 2014.08.23. 08:00:58

Hogy sikerült ezt a csapágyat így meghúzni? Ez nem kicsit melegedett, olvadás előtt darálás nem volt?

1303LS 2014.08.23. 08:21:26

Minden jó, ha jó a vége.
Még szerencse, hogy nem a tengelycsonkon forgott meg a csapágy, azt kicsit nehezebb cserélni, mint a dobot.
Te Tibi, milyen hangosan dübörgött a BoniEmm, hogy ennek nem hallottad a hangját előre? :

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2014.08.23. 08:43:11

Sajna ilyen megesik az öregedő, újabb kiadású csodákkal is. Nekem alsóőrsön legutóbb az öreg vektra az intercooler alsó csonkjáról dobta le a turbó csövet, majd a légfelesleg miatt nyomott olyan koromcsóvákat, hogy biztos azt hitték a környékbeliek, hogy beszart a tuningolós hülyegyerek verdája. Pedig csak a ~15 éves awab bilincs fáradt el.

mtk001 2014.08.23. 08:48:21

Jobban kell Lillára vigyáznod, mert, ha az apukája megharagszik :
először kiveszi a manduládat, utána megműti az orrsövényferdülésedet ! :-)

dstr 2014.08.23. 08:56:07

@qmatch: "Erről az jutott eszembe, amikor S120 skodámról egy balkanyarban letört tengelyestül a jobb hátsó kerék egy falu határában"

Az én 120-asom Sárospatak közelében egy jobbosban produkált hasonlót. A bal hátsó keréknél megszűnt a hajtás, de a kerék alatta maradt. Megemelve az autót, a kerék egyszerűen kidőlt alóla. A dob belső része rajta maradt a féltengelyen, a külső pereme pedig a felnin. Vasárnap délután volt, és Miskolcról jött a segítség az összetartó Skodás társadalomtól. Azóta volt jónéhány autóm de egyikkel sem volt hasonló kalandom :o)

Nesebar 2014.08.23. 09:17:01

@qmatch: Audi A3 '97, hátsó kerékcsapágycsere, Bárdiba be, vadiúj Meyle márkájú beszerel. 2-300km után már jött is a búgás, kiszerel, visszavisz, SKF be, azóta semmi probléma. Okot máig nem tudjuk mi se. Az új dolgok is lehetnek selejtesek.

Bende Tibor 2014.08.23. 09:32:28

@abes: se daralas, se hang nem volt. Kicsit langyos volt a kerék, amikor hazaértem vele a héten, de betudtam a nyárnak, meg a fekezeseknek.

Glover 2014.08.23. 09:39:36

Az én feleségem, ha azt mondja, eső lesz, bármennyire süt is a nap, viszek ernyőt! :) Már csak a boszorkányokkal való utazás miatt is... Úgy látom, nem én vagyok az egyetlen, aki ilyen hozzátartozóval rendelkezik...

Amúgy elmondhatjuk, hogy minden nő egy angyal, de ha letéptük a szárnyait, simán felülnek a seprűikre, s tovaszállnak!

-roy- 2014.08.23. 09:39:40

+1 skodás kaland.
Nekem muszáj volt gyorsan elvontatni a helyszínről, csak úgy húzta maga után a szikracsíkot a naplementében.

Bende Tibor 2014.08.23. 10:04:33

@samot: honnan veszed, hogy nem szakember cserelte?

Hurri Kán 2014.08.23. 10:05:53

"Egyre nagyobb szerszámok kerültek elő, de semmi."
Inkább nem teszek fel kérdéseket :D

abes 2014.08.23. 10:06:07

@Bende Tibor: Ha ismét jelentkezik a hiba nézzétek meg a tengelycsonkot. Ford hátsó csapágynál jártam így, ette a csapágyat. Semmi lógás forgás nem volt csak valami nem stimmelt. Csonk csere után pöpec lett minden.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.08.23. 10:06:34

@samot: Az egy dolog, hogy kevés információból vonsz le következtetést. A csapágyat szakember cserélte. Éppen ezért érthetetlen ami történt.

outtatime 2014.08.23. 10:07:29

Az úgy van, hogy a nők kedvenc kifejezései a "na ugye" és az "én megmondtam".
Az egész életüket arra építik fel, hogy ezt a két szópanelt minél többször bevethessék. Lehet tíz évig és százhúszcsillió alkalommal nem jön be, erre fel sem figyelünk. Aztán egyszer igen, azt meg hallgathatjuk tíz évig százhúszcsilliószor.
És nincs ellenszer.
És most ezt elmentem valahová a gépre is, mert ha lesz még fiam is, esetleg jól jöhet, ha ki kell képezni a nőkkel való együttélésre. (mármint nagyon remélem nem áll át a sötét oldalra, mennyi bukó van a fiúnevelésben, eddig le sem esett)

Garp 2014.08.23. 10:12:10

Tibby a story jo, de azert a szitu eleg meleg. Tudom h utolagos pampogas, de nagy baj lehetett volna belole, az Orangyalotok jo melot vegzett. :fejcsoval:
Roviden: gaz, de kiraly.

deak.atti 2014.08.23. 10:38:44

@dstr:

Szia!

Ha már 120-as, és nem Bogár ...

2005 év vége, lányunk pocakban, délutáni időszakban csörög a telefonom: "Szia, kiesett a Skoda hátsó kereke, most mit csináljak?", "Hol vagy?", Gazdagréti tér, itt anyáznak a buszosok, mert pont a kanyarban áll, félrebukva. A kereket már visszahoztam, ami elgurult.". Én is pánikszerűen telefonálgatni kezdtem, kinek van jobbos lengőtokja szélesfutós 120-ashoz? Egy órán belül a kezemben volt egy komplett, fékdobbal, mindennel. Újabb egy óra, két izmosabb haver összeszed, Wartburggal odarohan.Két pótkerék letesz, Skoda ráborítva a bal oldalával, láss neki a lengőtok cserének! Még úgy se egyszerű művelet, hogy mellmagasságban csinálod, ezért is döntöttük fel, alatta fekve iszonyatos szívás ... Újabb egy óra, autó visszaborít, mehetünk haza! A gazdagrétiek mobillal fotóztak szerelés közben ...

Solct 2014.08.23. 10:50:29

Ezt rengetegszer megettem a 6KV poloval én is. (ugyanezen csapágy páros van abban is.)

1. Grafitos és vagy hőállú zsírt nem rakunk ide, mert kiveri magából és soha nem fog visszafolyni a megfelelő helyre, mivel nem olvad meg.

2. Soha nem húzzuk túl az agyat, mert akkor ezen végkifejlet lesz az eredménye. Nekem 200e km-es tapasztalat szerint úgy bírják a legjobban a kerékcsapágyak, hogy nagyon ici-pici lógást hagytam neki. Tényleg picit. Tized mm-t. Azóta, csak a téli nagyon szar utak eszik meg, jellemzően 70-90e km alatt.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.08.23. 10:52:00

Ne vidékezzetek ennyire, attól, hogy nem Pöstön vagytok, nem változik semmi, ott is csak emberek vannak.

Csapágy meg : aaaargh, az ilyen hibák imádnivalóak. A megoldás ügyes volt :)

gobolyosg 2014.08.23. 11:13:20

Ezt hívják kapcsolati tőkének ;)

1127ccm 2014.08.23. 11:36:57

Kulon pontot erdemelnek a szuper csajok! Ilyen azert nem minden bokorban terem!

deak.atti 2014.08.23. 11:37:36

@deak.atti:

... csak még egy hozzáfűzés:

A Bogár és a Skoda osztóköre megegyezik. Tehát, ha legközelebb fékdobot kéne levenni valahol otthontól távol, akkor az első kérdés az legyen, hogy kinek van a helységben Skodája? Tisztességes Skodás legalább egy darab fékdob lehúzót tart a sufniban ...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.23. 11:42:22

Nem tudnám elképzelni hogy olyan autót tartsak amivel nem tudnék elindulni akár 1000 km re biztonságosan.
Itt a 3.világháború küszöbén az élet múlhat egy ilyen autón :-) :-) :-)

jk88 2014.08.23. 11:58:48

@Leon61: Vagy meg is kéne zsírozni beszereléskor.
Vagy nem kínai szart kell venni.

inuitdog 2014.08.23. 12:14:07

Lehet az agy ráhúzási nyomatékkal kell a csapágyhézagot állítani? Dr. Porsche konstrukciója OK, csak kicsit elavult.
A mai alkatrészeknél nehéz eldönteni, hogy mi hamisított.

Bambano 2014.08.23. 12:17:19

azt hogy dobta az élet, hogy két csajjal mentél bulizni? :)

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.08.23. 12:21:56

Nekem a kis Polskinak tört ki a jobb első kereke egy vasárnap hajnalon a semmi közepén. Begyalogoltam a legközelebbi faluba, megkerestem a kocsmát, az ottani infóval megkerestem a falu egyetlen autószerelőjét. Vasárnap reggel 6-kor addig dobáltam a redőnyt kővel, amíg kijött. Nem volt csapágya, de bent állt a műhelyben egy 850-es Fiat, abból kivett egy csapágyat nekem, majd visszafuvarozott a helyszínre. Addigra az ott hagyott asszonykámat kurvának nézték és kapott konkrét ajánlatot is. A faszi kicserélte a törött csapágyat, majd alig kért valami pénz és elporzott. Mentünk tovább és a következő stoplámpás kereszteződésben beesett a fékpedál, csak kézifékkel tudtam beavatkozni, a védett út közepén álltam meg egy 360 fokos piruett után. De nem volt baj, csak a faszi visszanyomta a fékpofákat, én meg nem pumpáltam fel őket. Nagy kaland volt. A kis polák többször is próbált megölni, de időben eltakarítottam a háztól.

Alfax 2014.08.23. 12:22:17

én citroen saxomon 3 havonta cserélek első kerékcsapágyat.

a citroen ds-emen 42 éve van ugyanaz, nem morog.

abes 2014.08.23. 12:35:21

@Gyurma73: Ezért tartok bogarat. ;-)

Tibby is el fog jutni arra a szintre, hogy két olajcsere között semmi dolga nem akad és akkor mit fogunk olvasni?

KIZS 2014.08.23. 12:58:31

Ilyen autó kell ha össze akarjuk rázni a közösséget, és nem csapatépítő tréning :)
Mondjuk ez a kis problémánál nagyobb volt, de az öregautózásnak ez az egyik lényege: a kaland. Nem unalmas, nem leküzdhetetlen és a végén pozitív élményeid lesznek. Ha pedig semmi probléma nem adódik, akkor is ezeket a verdákat még vezetni kell. Koncentrálsz, gépészkedsz, elfáradsz. Ha maga az utazás a cél, akkor ennél jobb megoldás nem nagyon van (oké a motorozás jobb egy kicsit :) ). Nem olyan semleges mint egy akármilyen mai autó. Mert ott valljuk be az utazás nem sokban különbözik a TV nézéstől...

SwedishRunner 2014.08.23. 13:13:36

@qmatch: a csapágyak 99%-ban szerelési hibától szarnak be. Az említett márka nem a "futottak még" kategória.

dstr 2014.08.23. 13:22:30

@deak.atti: Nagy igazság! Faros Škodás doblehúzóval fekszik-kel :o)

TaaT 2014.08.23. 14:44:37

Havernak kicsit búgott a kettesgolf (aszem) bal hátsó kerék csapágya, gondolta ha már megy ki Hollandiába kicserél(tet)i nehogy valami probléma legyen belőle, aztán a német autópályán éjszaka egyszer csak valami elkezdett világítani a kocsi bal hátuljánál. Égett és füstölt a bal hátsó kerék :)

outtatime 2014.08.23. 14:49:36

@SwedishRunner: Nem feltétlenül, nekem a mindenféle utángyártott és gyárinak csúfolt csapágyak ugyanazon a jobbelsőn átlag 3-4 hónapot bírtak, egy jobban kifogott példány egy évet is, amikor elegem lett, bontóból, hasonló roncsról két darabban (illetve görgőkkel nem tudom 8-10-12) lehúzott, csonkon összeillesztve beszerelt holmi meg már negyedik éves és semmi baja azóta sem.

nem kéne... 2014.08.23. 15:26:01

@Leon61: egen, csak itt nem volt olyan.
mindkét oldal új, ugyanakkor, ugyanaz csinálta, a jobb oldal hibátlan, ez meg nem hogy nem ANNYIRA jó, hanem semennyire.

joozan ész 2014.08.23. 15:50:14

@dstr: Ez teljesen igaz. A régi szép 120-as idők, mikor a Skodások még összejártak. Pld.: Siófok, Cserke, Egerszalók stb.

Nekem komplett motorcsere volt Pesten.

zsolti_ 2014.08.23. 16:39:16

@qmatch: @deak.atti: @dstr:

kb 20 éve egyik skodás haverékat hazafelé előzte meg a jobb hátsó kerék. Elég érdekesen lehettek ezek az autók is összerakva, mert már a sokadik skodás "előz a hátsó" sztorit olvasom.

samot 2014.08.23. 17:18:00

@streetsta: Az informàcio a képen van!Nagy kommentàr nem szükséges a làtottakhoz!Minden tiszta rozsda a fékbetét "tükrös" a megégés jele.Szoval a làtottak alapjàn sokszor nem volt szervizelve.A történtek egyenes történése a szerviz hiànyànak.Ez nem okoskodàs,hanem csak a szigoru tények a fényképek alapjàn.Azért sok szerencsét,jo utat(föleg annak aki ilyen kocsival szembejön).

KIZS 2014.08.23. 17:25:23

@samot: én a egy fékporral teli fékdobot látok, normál állapotú betéttel. Mondjuk kétségtelen, hogy nem értek hozzá és dobfékes autóm sincs már hosszú évek óta.

qmatch 2014.08.23. 17:45:03

Nahát - szétskodáztuk kicsit, bocsánat , én kezdtem... :)

Pár évvel említett esetem után már terhes asszonyommal a belében dobta el a BAL hátsóját ugyanaz a skoda. Több hátsó kereke nem volt...

Egyébként imádtam. Erre nyomós okom az előtte 20+ éves koráig hajtott S100 volt - érdekes, abból nem tört ki a kerék ...

BTW a skodánál is lehetett "túlhúzás" az ok , mivel a tengely "kerekes" vége belülről vállal támaszkodik a csapágyhoz , majd jön a fékdob , aztán a bazinagy koronásanya.
...így a válltól a végéig jól meg lehetett feszíteni szegény tengelyt , és ehhez jött még a kerék felől ébredő nyírás/hajlítgatás .

Persze, azt beszélte minden "öreg" skodás, hogy ez anyaghiba - tény , hogy a 120 előtti pár évtizadben nem igen volt ilyen.

A bogár reszelésről eszembe jut még régi haver mercijén kerékcsere a belvárosban....
... "okosan" szétnyaltuk a spéci(nek látszó) kerékcsavar fejét. Szerencsére akkor még voltak a belvárosban szuterén-műhelyek , onnan kunyiztunk ártalmas eszközöket. Ránk esteledett mire kész voltunk - minden értelemben.

BTW a bogár szép - "nincs csúnya bogár, csak..." - kollégáméra szoktam néha csorgatni ; családja egyetlen autója , nem kiállítási darab , de szépen szolgál nap mint nap.

Göbölyös úrral pedig egyszer "ütköztünk" egy XYZ kútnál az Üllői úton , ha Tibié szép, akkor az övé nem tudom mi .... !!!! Emlékszem, nem győztem kivárni , hogy elinduljon végre , és hallhassam a tuningboxert - így Ő hallotta a WR+ zizegését ... fordítva mindketten jobban jártunk volna. Így csak "odaköszöntem" egyet .

Kalmani 2014.08.23. 17:58:03

Tipikus Lada kerékagy szindróma... Az új kerékcsapágy pár km alatt tönkremegy. Miért? Mert a szerelő a kerékcsapágyat nulla kotyogásra állítja. Az elő hosszabb út során felmelegszik a csapágy, és megszűkik a csapágyhézag.
Szereléskor mindig egy kicsit kotyogósra kell állítani a kerékagyat. Inkább kicsit jobban kotyogjon, mint szoros legyen. Persze a rögzítőanyának, és alátétnek is tökéletes állapotban kéne lenni.

teddybear01 2014.08.23. 18:26:39

@qmatch: Az unokatestvéremék éppen Münchenbe készültek, amikor a tervezett indulás előtt két nappal éjjel a lakótelepi parkolóban kitört az balmelső kerék. Elrozsdásodott a karosszéria, és kitörtek a lemezből a rögzítőcsavarok. Ja és nekik is S100-asuk volt.

csongiaparaszt 2014.08.23. 18:56:46

Azt értem, hogy túlhúzta a szaki (hiába, no, egyre kevesebben tudnak öreg autót szerelni), de hogy morgás-darálás nélkül így rágyógyuljon? Nem piskóta.

Pufibá 2014.08.23. 20:06:17

Legalább a csajok csinik! :-)

Pufibá 2014.08.23. 20:12:39

@Alfax: Több oka lehet:1:állat módjára kanyarodsz,2:rossz a futómű beállítása,mert ennél nem összetartás kell,így mindig feszítve van,3:üt a fék vagy az agy és szétcseszi a csapágyat.

ostvan2 2014.08.23. 20:15:27

@teddybear01: "Elrozsdásodott a karosszéria, és kitörtek a lemezből a rögzítőcsavarok. Ja és nekik is S100-asuk volt." A 100-as Skoda első futóműve egy komplett egység, ami 4 komoly csavarral volt rögzítve a fenéklemezhez. Abból korrózió okán nem tudott kidőlni a kerék (kb 3-4 mm-es anyagból préselt gerendaszerű alkatrészről beszélek). Olyan előfordulhatott, hogy ez a futóműegység egyben kiszakadt, ha valami nagyobb akadályban megakadtak a kerekek (pl. fűben megbúvó vasúti betonalj), de ez akkor is egyben maradt. Rallysok tudnának hasonlókról mesélni. De korrózió miatt a kasztniból esetleg a Zsigulinál dőlt ki a kerék.

Bende Tibor 2014.08.23. 20:21:35

@abes: akkor nekiállok tuningmotort építeni

Sayniqua (törölt) 2014.08.23. 20:44:58

Király a story!

Örülök, hogy vidéken az emberek ilyen segítőkészek! Van még remény :)

Sayniqua (törölt) 2014.08.23. 20:46:09

@Bende Tibor:

Göbölyös doki is beleizzadt kissé, nem gondolod át ezt még egyszer?

:))))

ZYLO 2014.08.23. 21:11:38

Öreg autóval, szerszámok nélkül, ez már igazán extrém sport.

A régi fékbetétek vajon mennyire passzolnak az új fékdobhoz?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.08.23. 22:21:51

@samot: Világért sem akarlak megbántani, de az, amire te azt mondod tény, az sokkal inkább okoskodás. A tény ezzel szemben az, hogy a csapágy vadonatúj volt, szakember szerelte be (ugyanaz, aki a Hangyászt készíti fel és nap, mint nap sokszáz lóerős autókat szerel). Persze, ettől még azt gondolhatsz, amit csak akarsz, de a tények ezek.

amenta 2014.08.23. 23:23:36

Hát Tibby, szerencséd volt, hogy a dob nem fordult rá a betétekre,és forralta szét az egész féket. Én így jártam, nem volt vicces, mikor az m1-en elém vágó hülye miatt fékeztem volna, csak nem volt mivel.

napivuki.blog.hu/2013/05/20/faketelenul_hazafele

deak.atti 2014.08.24. 01:12:39

@qmatch:

Szia!

Annyira nem OFF topic, mert mint fentebb mondtam, egyformán 130 mm-es az osztóköre a két autónak, ráadásul olajban futó merev tengelyes, lengőtokos kivitel mindkettő, tehát nem véletlenül ajánlottam a Skoda 120 agylehúzó keresését hasonló esetben. Wartburg kuplungszett például kompletten jó a Bogárba, ezt biztosan tudom. Van itt átfedés bőven, csak rá kell jönni ... :o)

Anyaghiba? Nem hinném. Az biztos, hogy a 120-as féltengelynél létezik az úgynevezett "alámetszés", ahol a kés kifordul a menet legyártása után az anyagból, a menet átmérője alá csökkentve a keresztmetszetet. Mindig itt törtek el a féltengelyek. A menet a koronás anyával együtt letört, a kerék meg fékdobostól elszáll. Érdemes lenne egy Bogár féltengelyt illetve lengőtokot megnézni, hogy azon is ilyen -e a gyártástechnológia. S100-ban nem vagyok otthon, de szerintem az ugyanaz, pepitában ... :o)

DA

deak.atti 2014.08.24. 01:20:36

@-roy-:

Szia!

Mi is lejjebb húztuk, egy parkolóig, tényleg a kanyar legkellősebb közepén esett szét. Csoda, hogy a BKV buszosok elfértek mellette. Azt mondja az egyik a nejemnek: "Hölgyem, vigye már innen ezt az autót, nem férünk el!", nejem: "Szóltam a férjemnek, hogy csináljon valamit ...", "Ne annak szóljon, hanem egy autómentőnek, ez már nem megy sehová. Tudom, mert volt Skodám ..." :o)))))

DA

qmatch 2014.08.24. 06:42:39

@deak.atti: A farmotort nem soroltad fel - bár az is evidens :)

Nálam nem a menetnél tört el , hanem közvetlenül a fékdob agy és a csapágy határánál - ott , ahol "kibukkan" a tokból-csapágyból a tengely. A menetes végnél igazából nem is kap terhelést , hiszen ott "csak" húzó ( koronás anya ) igénybevételt kap.... persze ettől még ott is törhet.

Az S100 tényleg tökugyanaz , mégsem volt vele baj.
... de azért egy hiperugrás volt a 120 hozzá képest - csendesebb , erősebb (LOL) , jobb futómű , 5 gang .... meg aztán életem első olyan autója volt , amit ÉN vettem , az S100 családi örökség volt.
A haverok nyugati romokkal jártak ( 90-es évek ) , azokból sokat tanultam , de én kitartottam a skodánál. Mondjuk nem vetett fel a pénz , az igaz....

A 120 halálát egy elcseszett kis-motorgenerál okozta - húúú , pedig de jót tett neki a hk.-csapágy és dugattyúcsap csere !!
Ám a perselyek egyike kissé megemelkedett , és egy kis dzsuva bement alá a víztérből.
... a csendesebb motorral pedig csak mentem, mentem, nem néztem utána, hová tűnik a hűtővíz - csak töltögettem bele , olcsóbb volt , mint a benzin :) . Igaz , akkoriban a nősülés jobban lekötött :)
Nászutunkból visszatérve konstatáltam, hogy a kartel TELE VAN , nyílván vízzel. De már késő volt - rendbe tettem ugyan , de amint eltűnt a víz előtűntek a csúnya hangok megint , nanáhogy...
Egy buszsofőr vette meg, mert nem rohadt , a motort meg bevállalta.
Így ért véget a hosszú farmotoros korszakom...

... egyeseknél meg most kezdődik csak igazán :) .

nem kéne... 2014.08.24. 09:02:18

@streetsta:

Zoli, hagyd.
a csapágy egyiken sem szorult, mindkettőt agyig kitömtük zsírral, porvédőt ugyanúgy, nem szorult, nem akadt, nem darált, amikor felraktuk.
csapágyat meghúztuk játék nélkülire és onnan visszalazítottam negyed menetet mindkét oldalt.
fasztudja, mi történt vele.

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.08.24. 16:03:02

Nekem a 2102 bal eleje tört így össze 110-nél Kápolnásnyék előtt az M7-esen, csapágycsere után másnap. Mentem vele próbakört, csak picit volt meleg. A törés után a felniről szedtem össze az LZS-2-t. Csúnyán ferdén állt a kerék, épp csak elvergődtem a lehajtóig.

A belső gyűrű kilágyult a hőtől, simán deformálta a kalapács.

Szombat délután lévén egy helyi szerelő udvaráról tarháltunk össze komplett kerékagyat csapágyastul, ezeréves fehér zsírostul. Óvatosan húztam meg az anyát. Velencénél még megálltam ellenőrizni: semmit sem melegedett.

Tanulság: új csapágy ne melegedjen. Ha melegszik, visszaengedni.

Daniel01 2014.08.24. 16:39:50

Valószínűleg az történhetett,hogy szimplán megszorult a csapágy,és csak az utánna való úton nyalódhatott így szét.Sajna idén ki kellett hagynunk a belsősség találkozút,mert Mercis túrná voltunk Lengyelbe,e jövőre majd úgy szervezzük a programot,hogy ide is le tudjak jutni majd:)
További jó utat mindenkinek!

Valami? Amerika? Naná! 2014.08.24. 19:57:35

Azért azt a szétflexelt, -hidegvágózott tengelyt (esetleg csonkállvánnyal együtt) ugye ki fogjátok cserélni?

Másik.

Ebben miért lehet bagózni? Ilyen pici térben, mint egy autó belseje (legyen az akármilyen BMW, vagy Bogár, de bárakármi) kész gáztámadás minden egyes szál cigi. Arról nem beszélve, ha van egy nemdohányzó, akkor a világ legnagyobb bunkósága rágyújtani. Különbenis a cigi már nem menő. Dohányzó csajok különösképpen nem menők. Ja, a bogár sem.

p44 2014.08.28. 10:43:45

@Bende Tibor: NEM derült ki egyértelműen az ok (miért csak az egyik)...

most akkor a szerelő b.szta el, vagy a "nem sz*r" minőségű alkatrész volt mégis sz*r, vagy mindkettő? :)

zazooo 2014.09.01. 17:58:40

@deak.atti: két elméletről tudok a féltengelytörést előidéző okra: az egyik, hogy az évek alatt fellazul a kerékagy-tengelyvég kúpos kapcsolata, majd mocorogva egyre lazább lesz (szerencsés esetben nyiszog is, amit legalább van esély észrevenni), és az állandó nyüsztetéstől a tengely végén lévő ék helyétől kezdődően elfárad az anyag. A másik, hogy a nagy féltengelycsapágy mögötti szimering hal meg, átereszti a váltóolajat az amúgy zsírral töltött csapágyba, kimossa belőle a zsírt, és az így innentől jelentkező melegedések fárasztják le a tengelyt, pont a legterheltebb helyen.