Ez tényleg 10 millió mérnök országa

  2014. augusztus 21. - Perkó Rudolf Márk Címkék: poszt komment diy házilag parkoló prokee asszisztens segéd

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Belsőség a Totalcarra költözött
2015-07-31 16:04:54

A blog 2015 augusztus 1-től ezen a címen megszűnik, DE a Belsőség nem áll le, sőt. Mostantól a

Kinyomtattuk a Totalcart
2015-07-13 14:40:12

Bár korábban létezett a Totalcar nyomtatott kiadványként is , most nem erről van szó, csupán egy kérésnek

Legyél kísérleti nyúl!
2015-03-28 16:25:40

Korábban már egy kérdőív formájában kifaggattam az olvasókat , hogy mi, hogyan változzon a TC címlapon, de

Sokféle tuning, sokféle embernek
2015-03-26 10:59:19

Szombat délután fél egy felé indultam kifelé a Hungexpóról. Hiába volt kiírva az üvegajtóra, hogy kijárat

Azt sejtettük, hogy Prokee Parkolásasszisztens? Tolatóradar? Mind felesleges filefranc című posztjához jönnek majd olyan alternatív megoldások, amiktől leesik az állunk, de tothbel felhasználó Suzuki SX-4-ének periszkópos kamerája mindenen túltesz.

"Egy Philips 7" monitor lett beépítve egy házilag gyártott műanyag középkonzolelembe. A kibillentés 5 Volttal, a behúzás 12 Volttal megy. A gyári középkonzolelem nyitható fedele és a szivargyújtó lett megtartva a többi saját terv. Tartozik hozzá a lökhárító alól periszkópszerűen lesüllyedő és indexre elforduló kamera, amely, ha nem használjuk visszabújik a lökhárító alá."

Szép, igényes és profi munka, gratulálunk. Aki pedig hitetlenkedne, hogy ez jól működik, nézze csak meg a videókat:


Így jön le a hátsó lökhárító alatt a kis kamera


Így forog az index kapcsolásával


És a legprofibb a képernyő nyílási mechanizmusa rükverc kapcsolására

Több gyártó is megirigyelhetné ezt a profi, összehangolt működést. A szerkesztőség egy emberként gratulál.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr206623989

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

viva.la.revolucion 2014.08.21. 18:28:13

10/10
én is amikor megláttam a kommentek között tátott szájjal néztem

andorka 2014.08.21. 18:28:42

Like! Csak egy kényelmi szempont: kidől a kóla a pohártartóból amikor kijön a tévé, vagy nem? :D

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.08.21. 18:53:55

az igen, ezt le fogják nyúlni! :) gratula

milu vagyok:) 2014.08.21. 18:56:30

Kár, hogy egy 3210-es Nokiával rögzítették a videókat...

Zoltán Maszlik 2014.08.21. 18:56:44

Aztakutyafáját:O Iszonyat jó! Gratula a kivitelezőnek:)!

Blindmouse 2014.08.21. 19:09:43

Ez a gyökérforma is mérnöknek minősül? :D megérne egy fikacikket az alkotása. :D
www.youtube.com/watch?v=zyJvvLxtsbw

Kandabula 2014.08.21. 19:15:31

Nem egyszerűbb megtanulni vezetni? Oszt jónapot!

Sumaragu Waldemar 2014.08.21. 19:22:41

Szuper, nagyon tetszik!

A készítőnek: engedj meg egyetlen apró kiegészítést. Én is csináltam az enyémbe tolatókamerát és az első héten rájöttem, hogy nem jó az ha rögtön kikapcsol ahogy kiveszed rükvercből. Nem tudom téged zavar-e, de ha rám hallgatsz, teszel bele egy kis, kb 10-20 másodpercet kikapcsoló késleltetést, hogy pl., amikor beállsz mondjuk két autó közé és kell párszor előre hátra menni, akkor ne kapcsolgasson ki-be a cucc.
Amúgy grat....

Sayniqua (törölt) 2014.08.21. 19:47:35

Sufnicucchoz képest egészen igényes megoldás!

Pé Er 2014.08.21. 20:05:04

Azért az elkényelmesedett, pöffeszkedő, bebuzult vállalati mérnökök erre nagyon rácsodálkoznának.
Félelmetes mekkora alibizés folyik a nagy autógyárakban.

Nyiri 2014.08.21. 20:06:05

Jó cucc. Ezzel meg is duplázta az SX4 értékét :P

rahsol (törölt) 2014.08.21. 20:14:09

Inkább a tízmillió MacGyver országa.
A mérnökök azok mást csinálnak :)

1kutya 2014.08.21. 20:17:31

kimennék vele vadászni (pláne mostanság), azért kíváncsi lennék mit látna utána benne a delikvens!? :-DDD

Hun_Fighter 2014.08.21. 20:33:57

Azta... qrva jó, gratula! :)

ElPadre 2014.08.21. 20:41:36

igényes megoldás, grat az elkövetőnek.

de egy sx4-be? hogy is szokták ezt mondani, szarra a pántlikát? :)

Gülücsipacsodamuki 2014.08.21. 20:44:32

Az ilyen embertől kell autót venni, minden elismerésem.

b.f. 2014.08.21. 21:05:14

@ElPadre: irigykedsz, hogy a 40 éves Wartburgodba nem lehet az ilyet belebarkácsolni?

Amúgy elfogadnám a saját autómba is ezt, elég igényes munkának tűnik.Kár, hogy gyárilag sem lehet ilyet rendelni a legtöbb autóba. Pedig ha otthoni kivitelezéssel megoldható, akkor egy autógyárnál is lehetne olyan innovatív szakember, aki megálmodja ezt a technikát.

Egy dolgot mondjuk nem értek. Miért nem a gyári rádió helyére építették be a képernyőt?

Liba Tóni 2014.08.21. 21:11:29

Hát, aki SX4-gyel sem tud parkolni, az a jogsiját sem érdemli meg.

kuki123 2014.08.21. 21:25:07

@Pé Er:

"Azért az elkényelmesedett, pöffeszkedő, bebuzult vállalati mérnökök erre nagyon rácsodálkoznának.
Félelmetes mekkora alibizés folyik a nagy autógyárakban."

Ugyan nem autóipar, de saját példámon:

Azon gürizik a mérnök, hogy amit kitalál a marketig hogy ezt és ezt kell ebbe belerakni, majd a pénzügyrészleg meghatározza hogy ennyiből...meg kell csinálni....tegnapra.

Akkor bizony igen nagy a fejvakarás és a funkciók és egyéb ötletek lehuzigálása a listáról.
Ha szerencsénk van még működik is ..mindenki happy...lenne, aztán még ebből kell 20%-kot még ki spórolni.

És olyanra tervezni, hogy mindenféle(olykor legkreténebb) szabványnak megfeleljen, és a 8 osztályos is össze tudja szerelni a dedósoknak tervezett, de sehol nem árult spéci szerszámmal. (és olyanra tervezni hogy senki más nem tudja javítani az adott alkatrészt ha elromlik, csak a gyár,
és max a gari + fél év időt bírja ki).

Így megy ma a mérnöki munka. A marketinges, a pénzügyi vezető döntésével és a HR segédletével.

Phteven 2014.08.21. 21:27:32

Tolató kamera monitorját nem hátra kellene tenni? Amikor tolatunk, úgyis hátra kell nézni. Aki előre nézve, pusztán tükörből, monitorból tolat, az meg sem érdemli a jogsiját. Értendő ez arra a szituációra, amikor van hátul ablak.

A monitort egyébként nem értem, lehet kapni olyan fejegységet, amiben van monitor külső jel csatlakoztatási lehetőséggel. 1 és 2 DIN-es is.

Phteven 2014.08.21. 21:28:37

@kuki123: ... és vásárlói támogatással.

2014.08.21. 21:52:31

klassz, és biztos vagyok benne, hogy a készítője nem elsősorban szükségből, hanem hobbiból készítette, ennek ellenére szerintem akinek a pittyegős tolatóradar sem elég a biztonságos parkoláshoz, annak nem biztos, hogy jogosítványt kell adni.

DarthVader 2014.08.21. 21:59:14

@Phteven:

" Aki előre nézve, pusztán tükörből, monitorból tolat, az meg sem érdemli a jogsiját."

:))) Ja, tolatni tudni kell. Akkor nem kell kitekert nyakkal seregni-forogni. És ha mégse tudnánk, akkor nem kell leszólni azt, aki tud :)

belepo 2014.08.21. 22:05:27

Nagyon profi.

Fiatalabbaknak a régi vicc:

Hír: A NASA kifejlesztette a súlytalanságban is használható golyóstollat 2 millió dollárból.

Oroszok: Sajnos nekünk nincs ennyi pénzünk, így ceruzát használunk.

Vs: 10x10-es gerenda a padlóhoz fúrva.

///M_Straight_six 2014.08.21. 22:10:35

@Phteven: "Aki előre nézve, pusztán tükörből, monitorból tolat, az meg sem érdemli a jogsiját"

Ez egy elég kompenzálási kísérlet volt a vezetési tudásod hiányára. Miért is kellene hátrafordulni? A belső visszapillantóból belátod a teljes hátsószélvédőt, ellenben hátrafordulva nem látod olyan centire pontosan az autó sarkait, oldalát. Folyamatosan fürkészve az összes tükröt tolati a legjobb, ha szükséges időnként hátranézve. Ha parkradar is van, az még egy plusz biztosíték, ellenben a 3 éves kisgyereket a kocsi mögött, vagy a betontuskót hátratekert nyakkal sem látod meg. Az hogy tükrből tudsz tolatni, még nem zárja ki, hogy hátra is nézz néha, ellenben a legtöbb hátrafelenézve tolató sofőr nem tud tükörből tolatni... Szóval ne az legyen már a balf*sz aki tud...

mihgromo 2014.08.21. 22:12:28

@Phteven: Ez komoly? Szerinted az tud tolatni, aki forgolódik, mint a fenti kamera? Én annak nem adnék jogsit, aki nem képes tükörből tolatni! Sajnos nem is oktatják ezt az autós iskolák, ezért látunk egy rakás félbéna sofőrt "parkolásnak" látszó műveletet végrehajtani a városban, sok-sok esetben teljes sikertelenséggel. Ez a gáz! Ja és próbáld rábeszélni a kamionsofőröket, hogy hát forduljanak már hátra és úgy tolassanak!

Rozimari 2014.08.21. 22:12:36

Baró a cucc! Aki tolatás közben tekergőzik, az valószínűleg az egyenesben a kormányon hasal.

Phteven 2014.08.21. 22:29:08

DarthVader, ///M_Straight_six, mihgromo: Megnézném azt a tolatást, amikor sofőrünk a váltó előtt bámulja a középkonzolt tolatás közben... Mindazonáltal nem gondolnám, hogy veletek bármiféle vitába kellene bocsátkoznom. :-D

Egy idevágó idézet:

Vinny: Nehogy most még odébb állj! Az hiányzik, hogy észrevegyék a kárt! Hogyhogy nem láttad?

Tyrone: Nem vettem észre!

Vinny: Nem tűnt fel egy négytonnás kamion? Nehéz összekeverni egy zacskó szotyival, nem gondolod?

Tyrone: De furcsa szögben állt.

Vinny: Közvetlenül mögöttünk van. Hátramenetben hátrafelé kell nézni!

www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bRJxNpPj6Zc#t=117

Phteven 2014.08.21. 22:31:17

@mihgromo: "Ja és próbáld rábeszélni a kamionsofőröket, hogy hát forduljanak már hátra és úgy tolassanak! "

Látom, a szövegértés sem tartozik az erősségeid közé! Keresd a következő mondatot: "Értendő ez arra a szituációra, amikor van hátul ablak."

A kamionokon szerinted van hátul ablak?!

TaaT 2014.08.21. 22:36:19

@Blindmouse: Ennek a gyereknek az egész csatornája megérne egy misét, amit azzal az autóval művel, jaj. :/

Nyiri 2014.08.21. 22:54:28

Phteven: Akárhogy is véded az álláspontod ez benézted. Már oktatás közben sem értettem miért nézzek hátra. Mindig tükörből tolatok. A két oldalsóban tökéletesen látom a kocsi oldalait a középsőben meg a teljes hátsó ablakot.

Állítsd be jól a tükröt és nem lesz gond.

Egyedül a tolatóradart hiányolom, mert lépcsős hátú autónál nehéz bemérni a lököst

mtk001 2014.08.21. 22:59:00

Nagyon jól átgondolt, nagyon szépen megcsinált munka !

fda 2014.08.21. 23:06:34

@belepo: "vs. 10x10-es gerenda a padlóhoz fúrva."

Van, aki nem kizárólag a saját garázsában parkol le a kocsijával, hanem időnként más helyeken is. Például a bolt előtt. Gondoltad volna?

Pepejoe 2014.08.22. 00:20:30

Szerintem az ülésnek is jobb, ha nem forgolódik az ember túl sokat. Ha jól sejtem, az én ülésemnek ezért volt leszakadva a jobb oldaltámasza amikor vettem. Azóta a hátsó ülésre sem pakolok semmit, amiért gyakran hátra kéne nyúlni. Kímélem.
Inkább tükörből tolatok mert nem nehezebb, esetleg kinyitom az ajtót és kihajolok balra, ha van erre hely. Amelyik jobb, a helyzet hozza. Épp ezért szerintem nem gáz forgolódni sem, ha valakinek úgy a könnyebb és jobban érzi a helyzetet ám legyen, csak ne menjen neki a másiknak, nekem mindegy hogy hogy csinálja.
Én mondjuk más okok miatt általában kerülöm a centizős szitukat. A parkolóban annyi hely van még otthonlévőscsúcsidőben is, hogy gokartpályát lehetne felállítani és én mindig oda teszem az ótót', ahol senki sincs. Azt pedig megtehetem általában és szerencsére, hogy ne kelljen kocsival mennem túl "zűrös" helyekre.

zsoci 2014.08.22. 01:14:28

A működés valóban profi, csak tök felesleges, int minden tolatókamera. Aki nem tud tolatni a saját szemével, ne üljön autóba.

nitro1 2014.08.22. 01:47:53

@zsoci: Jogos. De csak akkor, ha aki meg nem tud gépelni, kihagy betűket, az se üljön gép elé és ne kommentelgessen. ;-)

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.08.22. 06:48:43

@rahsol: Milyen márnök az, aki otthon nem barkácsol? 8-O

Aldo Moro 2014.08.22. 07:56:02

Én meg azon a véleményen vagyok, hogy aki nem tud tükörből tolatni, az forgolódik, mint buzi a Pick szalámin.

Lowtyo 2014.08.22. 08:10:31

tolatás a gyengék fegyvere

Rémbódess 2014.08.22. 08:25:52

Szintén igényes beépítés:

www.youtube.com/watch?v=jeNnPz3hvfU&feature=youtu.be

Gyári navigáció lecserélése egy nagyfelbontású, érintőképernyős cuccra.

rahsol (törölt) 2014.08.22. 08:26:40

@ColT: Nem erre céloztam, hanem a megoldás erősen házilagos mivoltára, mint amikor MacGyver egy doboz gyufából készít atombombát. A motorok mozgása már most is elég darabos, az első keményebb télen le fognak térdelni. A kamerát a szoknya alá rakni sem volt nagy ötlet, sérülékeny (egy magasabb padka tolatásnál megreccsentheti), beázhat (oda verődik fel a latyak), és a látószöge is elég szar, mert túl alacsonyan van. Nem véletlen, hogy még a legolcsóbb tolatókamerákat is a csomagtégfogantyúba rakják, mindenféle motor nélkül:
www.mazda-forum.info/attachments/mazda6-und-mazda6-mps/17826d1332087564-rueckfahrkamera-mazda-6-gh-dsc00144.jpg
(Külön bónusz a hangyaháború a bekapcsolásnál, mint amikor a Junosztyon csatornát vált az ember.)

Ezeket a triviális buktatókat egy mérnök felismerte volna. Ezért is különösen vicces, amikor egyesek már arról fantáziálnak, hogy ettől majd leesik a gyártók álla :)

románc cuvée 2014.08.22. 08:35:11

A múltkori postban én is rácsodálkoztam a technkára, elég faja. Erre orral befelé parlkoásnál van szükség, ha pl. olyan helyen tolatsz, ahol elég sok bringás jár. Őket jellemzően nem látod a sok parkoló SUVadéktól, meg magasított egyterűektől, és persze a legkevésbé sem figyelnek a környezetükre (a piros lámpa egy másik téma :)).

EddieCivic4g 2014.08.22. 08:36:20

@zsoci: Aha, szóval ha az emberke épít magának egy tolatókamerát, mert meg tudja csinálni, akkor az biztos azért van, mert nem tud tolatni. Az eszedbe sem jut, hogy pusztán azért csinálta, mert így kényelmesebb tolatni?
Nekem se megy annyira a tolatva párhuzamosan parkolás. Ja, tudom, hogy kell, épp csak évente 1x van rá szükség. Nem tudok versenyezni azzal, aki naponta többször megcsinálja. Ettől még 17 éve vezetek balesetmentesen.

files32 · http://www.youtube.com/watch?v=qeCgElxLKaw 2014.08.22. 09:09:31

@1kutya: Tenne rá lámpamosót törlővel, a Nivákon is volt.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.08.22. 09:22:05

Mindig hátraforgolódok, egyszerűen azért, mert nem csak a saját kocsira kell vigyázni, a hátsó oldalablakokon pedig remekül látható az a közeledő jármű vagy bóklászó gyalogos, ami tükörből nem, vagy túl későn tűnne fel. Persze ahol ilyesmire nem kell számítani, ott jó a tükör is, de azért ne hirdessük már nagy pofával, hogy a legnagyobb májerség csőlátással hátrálni bele a nagyvilágba :)

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2014.08.22. 09:23:12

Ja, régi szarom van, amiből még ki lehet látni hátrafelé, elismerem, sajnos ez egyre kevésbé jellemző...

Audi Hungaria Karrier Győrben 2014.08.22. 09:28:41

Bármi is volt az alkotó motivációja, szívesen beszélgetnénk vele - akár egy állásinterjú keretein belül.

Az effajta kreativitásra és precizitásra mi folyamatosan építünk Győrben.

Örülnénk egy mihamarabbi személyes találkozónak, elérhetőek vagyunk a gusztav.gulyas@audi.hu vagy a nikoletta.herbszt@audi.hu címen.

TatoliBalint 2014.08.22. 09:47:33

Kár, hogy ez a tetszetős megoldás használhatatlan. Ebben biztos vagyok. Ugyanis a hátsó lökhárítót ez sem látja, hiszen jóval beljebb és lejjebb van annál, 100 %, hogy evvel is kb ugyanolyan pontossággal lehet csak MEGBECSÜLNI a lökös távolságát a faltól, mintha a többi visszapillantóból tolatnék. Ez így eléggé értelmetlen, egyszerűen csak látványos.

tlantos 2014.08.22. 09:53:11

@Phteven: aki tukorbol nem tud tolatni, az nem erdemli meg a jogsit.
Nem is emlekszem, mikor fordultam utoljara hatra tolatashoz.

RS2madman 2014.08.22. 09:58:38

Én is kísérleteztem hasonlóval (kamera a lökhárító alá), bár az enyém fix beépítésű volt, de sajnos csak megerősíteni tudom a TatoliBálintot, sosem használtam, semmivel sem lehetett gyorsabban és pontosabban beállni vele mint a hagyományos tükrökből, egyszerűen nem érte meg használni, ennek akkor lenne értelme ha a lökhárító legvégébe lenne beépítve, de azt nem sokan szeretik bántani...

Angol beteg 2014.08.22. 11:48:53

Ha ha ha...a sok fanyalgo. ..nem tudja megfizetni az autójába való kamera rendszert? Vagy nem tudja házilag megcsinalni? A barátunk nagyon ügyes kreatív ember. Gondolom az ő szintjén a leg olcsóbban oldotta meg. Felnézek rá. Még a végén viszi valamire az Audi-nal, ha komoly a felhívás. Én is építettem a saját autómba, igaz össze kellett legozni ( kamera Kínából, fejegység Angliából, beépítő keret ax USA-bol) idő és türelem kérdése volt csak. Mivel a fejegység kezeli az első kamerát azt is beépítettem egy speciális emblémába gyártottat.

RS2madman 2014.08.22. 12:16:46

@Angol beteg:
még ha komoly is a felhívás, és nem csak valaki szórakozik, maximum beállhat a gyártósorra összeszerelni.
kétlem ugyanis, hogy mérnöki diploma nélkül bármiféle tervezési feladatot rá bíznának, erre a tolatókamerára szinte bárki képes az utcáról, csak meglévő dolgokat kell összelegózni és bekötni, unokatesóm a VW-jét az utolsó csavarig szét tudja bontani és bármit átalakít rajta, amihez kedve van, ennél komolyabb dolgokat is, de csak egy szakmunkás autószerelői végzettsége van így nem alkalmazzák sehol mérnöki célokra.
az audi tervezőmérnökei a legjobb német egyetemeken végeztek, és nem igazán Magyarországon dolgoznak, itt maximum csak projektmenedzserek, meg kamumérnökök vannak, akik SEMENNYIRE sem szólnak bele a tervezési folyamatokba.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=5bCQIquRECA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3yDv-MfzwAS7CsmV5Msm_J6V6ieh 2014.08.22. 12:42:49

@Phteven: Pl ZIL teherautókon van hátul ablak, de a ZIL sofőrök is tükörből tolattak. Amíg vezettem én is mindig tükörből tolattam. H az ember egyszer megtanulja a fortélyát, sokkal egyszerűbb, mint forgolódni.

hummel8 2014.08.22. 12:48:05

@TaaT: W..
"...Kezdetben PC gépházakat modifikáltunk, de később az egyik projektem is kezdte kinőni magát: az autóépítés. Azóta más autókhoz is készítünk egyedi alkatrészeket..."

szerintem van ott baj rendesen, ö maraz a kategoria akit nem illik kigunyolni...

outtatime 2014.08.22. 13:05:07

És mi történik akkor, ha a pohártartó nem üres, a sofőr meg elfelejti és kapcsol egy hátrát?

outtatime 2014.08.22. 13:07:13

@hummel8: aki "módosítottunk" helyett képes "modifikáltunk"-at használni, az kicsit megérdemli azért.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2014.08.22. 13:37:09

@Phteven: Igaz, szükségből, a méretes rakományok miatt, de megtanultam tükörből tolatni. Akkor most adjam vissza a jogsimat? Vagy te vagy a béna, és add vissza te!

1kutya 2014.08.22. 15:12:57

@files32: megnézném azt a lámpamosót 2cm-es méretben :)

csopperespostás 2014.08.22. 20:28:40

@Phteven: Gondolom Te ponyvát teherautóval-neaggyisten nyergessel is hátra fordulva szoktál tolatni! Csak mert különben meg sem érdemled a jogosítványodat! Gratulálok!!!!!!!!!!!

rahsol (törölt) 2014.08.22. 20:41:49

@outtatime: Ez a kisebbik gond. Így néz ki egy gyári kamera, ebben a szögben nézi a halszemoptika a szoknyát a csomagtérfogantyú alól:
i.imgur.com/bNgaO8W.jpg
A szoknya alól kibújó kamerával a lényeget nem látod: magát a szoknyát, ill. hogy minek mész neki vele. Geológiai célokra viszont kiváló, közelről lehet vele vizsgálni a talaj repedéseit :)
Csinos kis barkácsprojekt, de parkolásnál a gyakorlati haszna egészen pontosan nulla.

Blindmouse 2014.08.23. 01:46:02

@hummel8: Szerintem követeljünk ki egy belsőség postot róla hogy "Így NE építs autót.." :D

outtatime 2014.08.23. 08:17:33

@rahsol: Szerintem meg innen már csak egyetlen lépcső "bemérni" azt a pontot a monitorra vetített képen, ahol a kameraszög két szélső pontján és középen még nincs kocc az autó és a mögöttes akadály között, majd szoftveresen rágyógyítani a segédvonalakat a kamera képére.
És akkor már habzsidőzsi, lehet nyélgázon, padlófékkel tolatni.

Apró popó, tudom tudatlan vagyok, de az ABS hátramenetben is ábéeszel (sosem vettem észre, mondjuk se radar, se kamera, meg nagygázos tolatás jégen kimaradt)?

És a citromprütykölők figyelmébe ajánlanám, hogy a cikkben a példás összehangolt működést ajánlják az autógyártók figyelmébe, nem magát a rendszert. :)

files32 · http://www.youtube.com/watch?v=qeCgElxLKaw 2014.08.24. 11:09:34

@1kutya: Az orosz az nagy, de ez itt 10 millió mérnök országa.