És gányolást vállalsz?

  2014. augusztus 03. - papptibi Címkék: totalcar flotta suzuki diy baleno tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Már elég ideje van a családban a Balenónk ahhoz, hogy kijelentsem: nem egy különleges darab. Még ha elvonatkoztatunk élemedett korától, akkor sem. Akkor sem tartozott az élmezőnybe, mikor új volt. Intő példa mondjuk beleülni egy vele egyidős Corollába, hogy érezzük. Ez pici nyers darab. De talán ez is a szerethető benne. Mondjuk, ha belegondolok, hogy egy bő évtized múlva már veterán lesz... de nem gondolok bele. Sosem lesz érték, ha mást nem, hát ezt megtanultam a Csikós mellett eltöltött évek során.

SBaleno3a07

Azt is megtanultam már, hogyha egy Balenót megforgatunk még egy kis osztrák útszóró sóban, végképp kitolunk vele. Az osztrákok tényleg nagyon sóznak telente, és az öreg autó náluk rohad, nem is akárhogy.
Mire gondolok? Tavaly tavasszal, egy szép, napos szombaton megtankoltam, szokásom szerint, tele. Azon lehet vitatkozni, hogy mi a jobb, sokszor keveset vagy kevésszer sokat, de én jobb szeretek ritkán a kútra járni. Leállítottam a napon, majd nem sokkal később arra lettem figyelmes, hogy valami csöpög belőle. Benzin.

Literre nem sok. Pár deci benziből is elég tisztességes benzintócsát lehet gyártani egy kocsi alá, és bevallom, kicsit féltem, hogy valaki pont most pont itt fog eldobni egy csikket. Alánéztem, és a betöltő cső engedte át a benzint. Gyorsan szóltam Hajninak, a feleségemnek, hogy most egy darabig ne tankolja tele, majd kiautóztam belőle ennyit, hogy már ne folyjon a csőből az anyag.

SAM 0038

Aztán minden így maradt. Lakáseladás, -vásárlás, költözés, miegyéb, zűrös évünk volt. A Baleno ráadásul iszonyat torzítva mutatja a benzinszintet, 300 km után már a negatív zónában kószál a mutató, de még lazán elmegy még egyszer annyit. Mivel a kis, háromajtós Baleno is ugyanazt a tankot kapta, mint a nagymotoros, összkerekes kombi: 51 litereset.

SAM 0036
Így lógott a cső, amin az ablakmosó a spricnihez jutott valaha

Aztán ott volt a zörgő hangszóró, a komplett madarakat, faleveleket beszívó szellőzőrendszer, amely mindezt valahogy be is köpte az utastérbe, miután kisebb darabokra aprította. Ja, és mellesleg még mindig nem működött a hátsó ablakmosó, ami egy ferdehátú autón komoly kiszúrás. De hiába fenyegetőztem, a dolgok csak gyűltek.
Azt hiszem, így indul meg egy autó lefelé a lejtőn. Ezek olyan dolgok, amivel sosem megy az ember szerelőhöz – nem is éri meg -- csak napról napra jobban gyűlöli a kocsit. Hajni nem gyűlölte, de engem nagyon piszkáltak ezek a dolgok, de ha belegondoltam, hogy mindössze a jobb hátsó rész burkolópaneljeit nem kell lefejtenem az utastérben, könnyű szívvel halasztottam el a műtétsorozatot.

Mostanában úgy alakult, hogy többet járok Gödöllő felé, így kis kitérővel útba esik Balenós Laci is, akiről tudom: egyszer hirtelen felindultságból elhelyezett a padlásán egy komplett, háromajtós Balenót, alkatrészenként. Egyszer megkérdeztem hát, van-e neki benzin betöltő csöve, felszaladt, megnézte, volt. Aztán megkérdeztem, hogy nem rohad-e. Felszaladt, megnézte, rohadt. Hajaj. Na nem baj, azért beugrottam.

SAM 0044
Az alja rendben, ennek meg a teteje rozsdás. De talán menthető

Az ilyen japán kocsiknak az szokott a baja lenni, hogy a betöltőnyílás körül rohad szét a cső, mivel feljut oda valahogy a latyak, és széteszi. Ahogy a Laci-félét is. A miénk viszont lent ment tropára, egészen pontosan olyan lett a fém, mint valami leveles tészta, és a rétegek között utat talált a csőben a benzin, ha felért idáig a szintje. De a Laciéból és az enyémből össze lehetne hozni egy jót, ha van egy ügyes lakatos. Vagy ha nem, az a fenti rész nincs is nagyon elrohadva, talán befoltozható. Mindenesetre Laci nekem adta ingyen, mert úgymond rossz az alkatrész.

Végül a közeli lakatos az utóbbi megoldást választotta, de ezt csak némi rábeszélés után, miután megkérdeztem, hogy ilyen gányolást vállal-e. A kettőből egyet verzióra határozottan nemet mondott, mert mi van, ha valami nem sikerül, oszt' rácsorog a benzin a kipufogóra, és leég a kocsi. Viszont ahol a fenti lyuk volt, ott sosem áll a benzin – ezzel végül meggyőztem. Miután a javított, lefestett csődarab bekerült a helyére, kéjes örömmel nyomtuk tele benzinnel a Suzukit.

SAM 0031
Az utastér, jelentem, szétborítva

Eztán következett az utastér szétborítása. Az ajtóhangszórók beugrottak a helyükre, viszonylag hamar, bár a bontottak, amelyekre számítottam, rosszak voltak. (Viszont megmaradt utánuk a beépítőkeret, amit ezennel felajánlok a Baleno-szcénának, viszont ezzel nem fér be az 55 milliméter magas hangszóró, csak a laposabb kivitel.) Így végül vettem újakat, amelyeket a Media Markt különleges garanciapolitikája miatt úgy építhettem be, hogy lélekben lemondtam a garanciáról.

SAM 0011
A bonyolult, műszerészi felkészültséget igénylő csatlakozórendszer

Azt már tudtam, hogy a hátsó ablakmosó azért nem megy, mert valaki simán elvágta az ajtóba futó csövet, aminek valahol a C oszlopban volt a másik vége. Hogy pontosan hol, azt nem tudtam, csak annyit, hogy egy hátramenő kábelköteggel együtt eltűnik a küszöb elejénél. Kicsit durva, hogy a japánok az elektromos kábelekkel összekötegelve vezetik, bár a cső nem tűnik elöregedős fajtának, nem fogja zárlatolni a fél elektromos rendszert.
Ahhoz, hogy megtudjam, egyáltalán hol a vége, le kell szednem az utastér hátsó oldalsó burkolatát, de ehhez le kell szerelni a tetőoszlop burkolatát. Amit, hogy le tudjak szedni, le kell szerelni az első biztonsági övet. Majd hátrafelé haladva még a csomagtartó műanyag oldalfalát is szét kell borítani. Nem csoda, hogy ilyen nehezen szántam rá magam, most néztem, hogy az erről szóló poszt 2011 végi.

SAM 4845
És az egészet bebújtatjuk az eredeti gumiharmonikába

Végül meglett. A gyárban a csövet valahogy befűzték a C oszlop zárt részébe, el sem tudom képzelni, hogyan. Továbbra is tartom azt a véleményemet, hogy a Balenót úgy  gyártották, hogy az ablakmosó rendszer köré hegesztették. Hamar beláttam, hogy ugyanoda soha nem fűzöm vissza, hanem szépen felvezettem a C oszlop műanyag burkolata alatt a tető megfelelő csücskéhez, ahol aztán egy lyukon át be tudtam bújtatni abba a lyukba, amelyen át hozzácsatlakoztatható az ajtó csővégéhez. Amúgy egy ilyen kis százforintos toldó beépítéséért rohadtul meg kell dolgozni, de végre mosható a hátsó ablak!

SAM 4830
A távoli kürtő. Ide be nem nyúlok, pedig nincs vastag karom

Viszont a szellőzőrendszerrel egyelőre nem boldogulok. A kocsiban nincs klíma, és vele együtt pollenszűrő sem, sőt, még egy durva szűrő sem. Ezért helet, hogy ennyire darabos a befújt levegő. Arra gondoltam, a beszívó nyílásra kendácsolok valamit. Csakhogy ez az ablaktörlő vályúból szív, de egy olyan szakaszról, ahová benyúlni sem lehet, mivel fémlemez van, a szélvédő alatti szellőzőnyílásoktól kicsit balra. Egyedül ezt a rácsot lehetne szűrővé alakítani, de az ablaktörlők tengelyei körül így is betalálna ez-az. Egyelőre nincs ötletem a megoldásra, mert abszolút hozzáférhetetlen a nyílás. Hacsak nem bentről közelítjük meg a dolgokat, de hát ahhoz meg a műszerfal alól kéne kibányászni a szellőzőrendszert. Addig is kiporszívóztam vályúból a faleveleket és minden más dolgot, ami a fákról bele tud hullani. Aztán majd pár év múlva erre is rászánom magamat.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr626569557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szkenner Üzemeltető Szerver a.k.a. SZÜSZ 2014.08.03. 10:40:04

Kedves Tibi!

Örülök, hogy most itt tudok szólni mert a hangszórós cikkhez nem lehetett.
Hangszóró kapcsán, szvsz, A MM üzletben nem szabad ilyesmiket venni.
Célszerű a Jászberényi úti Marion-ba ellátogatni, ahol felkészültek, és csak ki is próbált hangszórót adnak el, nem kekeckednek a garanciával. Nem reklámozni akarom őket, csak tanácsként írom.
A szellőzőrendszerhez pedig, ha már a gányolásnál tartunk :), egy szúnyogháló darab beszabását javaslom, amit taknyolópisztollyal, vagyis ragasztópisztollyal lehet rögzíteni..

Török Zoltán 2014.08.03. 11:02:59

Igaz hogy Swifthez van, de talán a Balenohoz is használható ötletet ad. :) suzuki.prokee.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=szerviz-44f4d06276097

zuhanorepulesss 2014.08.03. 11:26:59

Ez ugrott be:

Ha egy FÉRFI megígér valamit, azt meg is csinálja!
Felesleges félévente emlékeztetni rá :)

Ilyenek vagyunk..:D

Phteven 2014.08.03. 11:45:25

Női bokaharisnya is jó ráhúzva arra a csonkra, hogy ne menjen be a sok szutyi. Az idegesítő szecska tornádón túl káros, ha bejut oda a kosz, mert rárakódik a fűtőradiátorra. Lecsökken az átáramló keresztmetszet és szar lesz a fűtés.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.03. 12:38:33

Mondjuk mi régen még tankot is hegesztettünk és nem eresztett.

Rocko- 2014.08.03. 13:02:39

szerintem magyar kisiparos tudna egyedi pollanszűrőt készíteni, de szerintem PT-t nem érdekli annyira a dolog, hogy utánajárjon. :)

@Török Zoltán: höhöhöh.

Csabby 2014.08.03. 13:06:08

Anno a Swiftemnél én is szúnyoghálót raktam be és ragasztottam, tökéletesen bevált a módszer.
Csak kérdem: lehetetlenség volna-e gumicsőre kicserélni a fémcsövet és vele együtt a levegőztető csövet is?

DBandesz 2014.08.03. 13:39:06

A MediaMarkt garanciális hozzáállásáról nekem is vannak tapasztalataim. Vettem 2004-ben náluk egy Blaupunkt Milano fejegységet, ami fél év után nem volt hajlandó kiadni a CD-t. Visszaviszem, mondom az ügyfélszolgálaton, hogy gond van. Azt mondják: semmi gond, adjam a beszerelő nyilatkozatot arról, hogy autóvillanyász szerelte be és intézik a garit. Mikor közöltem, hogy ilyenem nincs, megrökönyödve kérdezi tőlem a csaj, hogy mégis ki szerelte be?
Hát én, kezicsókolom, épp akad a nevemen egy ipari elektronikai technikusi szakvizsga, egy autógépészmérnöki diploma, meg úgy egyébként is a szabvány csatlakozókkal olyan nagy problémát nem jelentett a bekötése.
Erre jött a reakció, amitől leestem a cipőmről: legalább egy KISZERELÉSI NYILATKOZATOT szerezzek, mert különben tényleg nem tudja garanciában megoldani a javíttatást.
Nem lett javíttatva a fejegység, én ezért nem autókázok oda vissza Szentes és Szeged között. Egy régi személyi igazolvánnyal rásegítettem a kiadásra és kész.

Pepejoe 2014.08.03. 13:39:33

Szellőzőnyílásonként be kell gyömöszölni egy kis mosogatódörzsit, azt a fémhálósat. Bármikor kiszedhető, eltisztítható, aztán mehet vissza.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.08.03. 14:11:16

Érdekes hogy a Burgman boruláshoz n2m lehet hozzászólni.
Mondjuk nekem összetörné valaki már nem kéne.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.08.03. 16:10:03

@Gyurma73: Így van, nem értem miért nem lehetett a kettőből egyet csiálni...

Amúgy megnéztem volna a jakefált csövet, ha már szó esett róla.

Bambano 2014.08.03. 16:21:18

@DBandesz: miért nem írtál ott helyben egy ilyen nyilatkozatot?

DBandesz 2014.08.03. 16:24:05

@Bambano: Huszonöt éves voltam, nagy pofával, nulla kurázsival. Inkább rájuk hagytam, és használtam a plasztiklapocskát.

Tamáss 2014.08.03. 18:00:49

Nexiánál is jó dolog mikor repkednek be a dolgok a szellőzőn, úgyhogy lett belőle egy házi szűrő, ami még a port is megfogja egész jól.

postimg.org/image/99kvqb3r5/
postimg.org/image/4d8uh79z3/

Páraelszívó szűrő mire nem jó... :)

dogoljmeg 2014.08.03. 18:41:32

Erdekes, nekem egy szintem ex osztrak Imprezam van es abban is ez a csö lyukadt ki, nem ismer valaki valakit Pecsen aki megtudna csinalni? :) Aiket ismerek ket het mulvara vallaltak de sürgös lennne.

martinov 2014.08.03. 21:07:52

@Török Zoltán: Ugyanezt akartam én is javasolni. :) Már 6 éve teljesít hibátlanul ez a módszer a saját Swiftemen.

_krampampuli_ 2014.08.03. 21:40:29

@Tamáss:
Ez a jó megoldás szerintem is, a filléres konyhai páraelszívó-betét. Egy csomag évekre elegendő... Régóta ilyet használok én is a Peugeot 306-osomon. (Sajnos annak ellenére sincs gyárilag pollenszűrő, hogy klímás.) Ennél hozzá lehet férni könnyen a műanyag rácshoz, csak sajnos közel fél órás művelet, mire mindent lebontok, szép szorosan felhelyezem az új betétet, majd vissza.

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.08.03. 22:17:36

A csövet nem hegeszteni merő lakatos meg adja le a bizijét. Mert fűtésnél, gáznál, víznél mindent hegesztenek. Mi az hogy nem sikerül? Nem tud két vasdarabot lyukmentesen összehegeszteni? Addig csinálom, amíg jó nem lesz. Flexszel elvágom őket, majd összeillesztem és körbevarrom. Maximum 1 óra cigizéssel együtt. Hol tart ma a szakmunka? Szerintem ezért nem akarta, mert nem volt pofája 10.000-et elkérni, azalatt meg igazi magyar szakember nem fog szerszámot a kezébe. De a nyavítás az megy, hogy nincs megrendelés és munka.

cserepfalva 2014.08.03. 22:23:51

Nagyon uborkaszezon van a TC-on... :-)

Algopirin 2014.08.03. 23:00:52

fém szúnyogháló beszab. beragaszt. levan a gond.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.08.03. 23:03:15

Én is valami flexicsövet próbálnék, mint a vizesek a bojlernél, hogy kívül műanyag, belül meg tán réz és lehet hajlítgatni formára...De ez csak ötlet...

Rycki 2014.08.03. 23:09:20

Helló Tibi.

Nekem anno egy Daihatsu Charade -ban volt ilyen a szellőző rendszer.
A harisnyás megoldásokat elvetettem mert gyorsan megtelne porral, így inkább a nagyobb "madarak" és levelek ellen védekeztem.
Így jutottam el oda hogy kiszuperált rossz hangszórónak a rácsából lemezvágóval vágtam ki darabokat és azokat epoxyval ragasztottam a szellőzőrács alá.

Valahogy így:
kepfeltoltes.hu/view/140803/DSC02256_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

zsoci 2014.08.04. 01:05:04

Szerintem a hátsó ablaktörlő minden autón tök felesleges. Van oldalsó tükör, abban minden látszik.
Amúgy ez egy tipikus japán autó. Mindir rihad rajta valami, és rohadt nehéz bármihez hozzáférni. Ilyen az én Mitsum is, utálom is rendesen.

papptibi 2014.08.04. 10:00:49

@Rycki: Brutál. Én is valami hasonlón törtem a fejemet, de a Suzukin az ablaktörlő tengely körül is le kéne valahogy zárni a dzsuva útját

@zsoci: viszont egyre könnyebb, egyre jobban megy :)

@doominogame: olyan finnyásak manapság a lakatosok, sajnos nem tudunk megfelelő megrendelésekkel a kedvükben járni, nekem is ez a véleményem

@Tamáss: szépségdíjas megoldás ez a szűrő. Viszont én nem férek hozzá ilyen klasszul...

outtatime 2014.08.04. 10:20:32

valami passzos fémkupakra körben ráforrasztott bronzszövet, vagy az a holmi amiből a gázolajszűrőt csinálják a tölcsérekbe. (szerintem a benzinszűrő fémszövete hamar bedugulna). Négyzetméter-számra lehet venni, nem nagyon drága, de tartós, és mégsem combfix. :)

lodola 2014.08.04. 10:29:27

a csikkről nem lehet begyújtani a benzint,aki nem hiszi próbálja ki

Algopirin 2014.08.04. 12:02:45

írták itt a mindenféle szűrőket. bele kell tömni elé egy adag páraelszívó szűrőt, abba a "cső"-be amit fotóztál, hogy nem fér be a kezed. jóvilág.

okta 2014.08.04. 12:10:49

A Golf1 ilyen benzincső elrohadós. Mondjuk 33 évig jó volt... :-)

Nekem a sok trutyit csapta fel oda és masszív sár állt meg a cső és a kaszni között, az meg szépen elcsámcsogott rajta...lehet dobbetét megakadályozta volna.

Seri2112 2014.08.04. 13:16:34

A samarámnak ugyan ez a betegsége. Úgy néz ki akkoriban szerették a darált falevelet az arcba.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.08.04. 20:15:28

@DBandesz: Ilyenkor kell először megkérni, hogy ezt adja írásba, vegyétek jegyzőkönyvbe. Ha ettől eltérne, az már szabálysértés. Ilyenkor szépen elkéred a vásárlók könyvét. Majd szépen lejegyzel mindent.

Igen. A jótállási / szavatossági igényedet, az általuk elkövetett szabálysértést, a tényt, hogy a jótállás / szavatosság mellett kártérítésre is jogosult vagy. Hogy innen ugye a vita elhúzódása neked már jelentős kényelmetlenséggel járt.

Hogy ennek kapcsán te bejelentetted a szerződéstől elállást, mivel sem javítást, sem kicserélést nem vállaltak. De ennek ellenére nem vették át a terméket.

Elmész. Békéltető testületnél panaszt teszel ugyanezzel a papírral. Innen minden munka, stb. ellenértékét meg fogják fizetni.

Közlöd, hogy az autó egyszeri összeszerelése, stb. a szakembereitekkel volt jó csomó pénz. Lesz szakértői vélemény, hogy nem ti okoztátok a meghibásodást, stb.

A békéltető testület nektek ad igazat. Közben nagyon kell kussolni arról, hogy az ügy megy pár helyre. Ha nem fizetnek határidőre, és valószínűleg a kártérítési igény miatt nehezen fognak, akkor a BT jogerős határozata nyilvános.

Ezt eljuttatni mondjuk Totalcarhoz, pár helyre. A lényeg felhívni a figyelmet a problémára. Kapnak egy jó storyt, egy jó forrást. Majd beperelni a kereskedőt, és még azt is mondani, hogy amíg nem volt zene csökkent az autó használati értéke, az idegeskedés is nem vagyoni kár. Meg pár helyen feljelenteni őket / megfelelő hatósághoz megfelelő kérdést intézni hogy hivatalból induljon ellenük eljárás.

Ha a Totalcar / Index csinál belőle pár címlapos storyt csak a jogerős határozatok alapján támadva a céget, az ilyen húzásokból rendszeres a címlapos story...

Fogyasztóvédelmi szakember nyilatkozza le, hogy a sokszorosan törvényt sértő nagyáruház helyett törvénytisztelő cégeknél érdemes vásárolni.

Az ügy kapcsán pár a fogyasztóvédelmi kérdéseket feszegető cikk születik sorozatban, és 7-8 címlap arról, hogy miért nem jó náluk vásárolni, közben a perben is többet veszthetnek... Figyeld meg, milyen jó garancia lesz mindenre gyorsan.

DBandesz 2014.08.05. 06:54:59

@Válasszunk:

Ennél egyszerűbb megoldást választottam: a tájékára nem megyek azóta, és más üzletekben vásárolok. Amit te leírtál az mind szép, de munka mellet ennek a kivitelezése nem biztos hogy a főnökséget derűlátásra biztatná velem szemben.