1650 km a kisautóval... még büszkén

  2014. július 30. - Csikós Zsolt Címkék: olaszország úton bianchi róma csikós

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

A legnagyobb dolog: bementünk Rómába. Igaz, a Colosseum melletti fotózkodás elmaradt, mert akárhányszor is jártuk körül a területet, mindenütt barikádokba botlottunk, marcona rendőrökkel a réseknél, de nagyrészt meglettek azok a fotók, amikről álmodni se mertem. A kisautó az Angyalvárral, a kisautó Vittorio Emanuele írógépével, a kisautó a Trevi kúttal (ami évek óta gyalogos terület, de a sarkánál belátni, igaz, épp renoválják), a kisautó a távoli Colosseummal, a kisautó a Fórum végével. Eufória a köbön.

DSC02649

Igaz, ehhez vagy egy órát bent zsizsegtünk a legdurvább római forgalomban, ami igazából nem is olyan szörnyű, mint amilyennek kinéz. Persze, innen és onnan nyomul mindenki, sok a motoros, de ha a te orrod van előbb a résben, beengednek, tök mindegy, hogy Dodge Ram-nózit tolsz-e be oda, vagy egy olyan aprót, mint az Autobianchié. Csak csendben mondom – a homogenitása és a beépített logikája miatt sokkal otthonosabb nekem Róma, mint a kaotikus és agresszív Budapest.

DSC02651

Ez persze már vasárnap történt, két nappal azután, hogy megérkeztünk az olasz fővárosba. Szombaton még óvatosabbak voltunk, akkor kint hagytuk a kocsit a városfal mellett (úgyis randa volt még az idő), és metróval vitettük magunkat a Colosseumhoz és a Fórumhoz, ami meglepően nagy foltokban le tudta kötni a gyerekeinket, pedig akkora területen vannak a romok, és annyi mindent lehet felolvasni róluk, hogy az ember rendesen elfárad.

DSC02690

Vasárnap reggel viszont eldöntöttem – egy életem, egy halálom, lehet, hogy ez az utolsó alkalom, hogy ilyen képet készíthetek bármilyen autómról, a Bianchinak pedig egészen biztos az utolsó túrája ez, hiszen jövőre a Bálint már nem fér be hátra, még ha sikerülne megint akkorát spórolnunk, mint idén, amikor összevakartuk ezt a túrát.

DSC02652

Behatoltunk a ZTL-be (Zona Trafico Limitato), ami emitt a bel-római lakosok számára járható csak, nagyobb részén pedig az Euro 3-asnál jobb kocsiknak. Mi egyik kritériumnak sem feleltünk meg, ezért adrenalinsistergéssel a fülünkben, kicsit úgy érezve magunkat, mint amerikai kémek egy német hadiszálláson a második világháborúban, de a helyzetet rettenetesen élvezve hatoltunk előre.

Rómában a másik nagy probléma az lett, hogy felfigyeltek ránk a helyiek és a turisták. Hol egy taxis szorított ki egy útszűkületnél, hogy elmagyarázza, milyen rég látott errefelé ilyen autót, hol egy amerikai turista készített iPaddel képeket, amíg az Angyalvár mellett fotózkodtunk, hol az idegenvezető nő hagyta ott a csoportját a Trevi-kútnál, hogy hüledezzen egy kicsit, honnan jöttünk ezzel a csöppséggel, majd ő is ránk lőtt párat. De ennél sokkal több volt az incidens, nem beszélve azokról, akiknek meg se álltunk. Tetszett nekik az autó, ennek meg én persze örültem, mert talán vissza tudtam neki adni a hatvanas évekbeli Róma egy foltnyi hangulatát.

DSC02642

Délután azért megint csak a zónán kívül parkoltunk le, hogy bemetrózzunk a Vatikánba. A pisai, és sienai után beszereztem végre a római matricát is egy boltban, sőt, vettem egy Italiát is – ezek kellenek a kisautónak, olyanok, mint orosz katonatiszt mellyén a kitüntetések. A boltosnak mutattam a képet, mire lesz, mire mondta, hogy neki meg egy 1961-es 500-asa van, amit sokat használ, igaz, csak Olaszországban volt még vele. Pillanat alatt barátságot kötöttünk, szerintem a matricákat is olcsóbban adta.

DSC02726

Aztán a Vatikánban ért bennünket a döbbenet. Az óriási teret körülvevő, négysoros oszlopív mentén végig, tömött sorban álltak a turisták. Amikor 1996-ban utoljára itt jártunk, egyszerűen besétáltunk a Szent Péter bazilikába, most meg... Az a sor legalább négyórás volt, ha nem több, ahogy a beengedés ütemét néztem. Oké, hogy népszerű az új pápa meg volt közben a szeptember 11., de ez akkor is brutál. Lemondtunk a belső látogatásról, végül is – a régi, gótikus és román katedrálisok sokkal szebbek, ilyen unalmas barokk pedig van otthon is rogyásig, igaz, kisebbek és kevésbé jut róluk eszembe a kétmarokszám elszórt hívői pénz.

DSC02406

Az Angyalvár felé vezető sétaúton a Bálint szpottolt nekem egy érdekes autót – Fiat 1100 D állt az út túloldalán, rendes, fekete, kocka Roma rendszámmal, abban a lavórkékben, ami olyan jól áll ezeknek a régi olasz kocsiknak. Aki nem tudná – kis csúsztatással ez a Fiat 124, azaz a Zsiguli elődje.

DSC02703

A Spanyol lépcső felé vezető metrót keresve belebonyolódtunk egy kis ruhavásárlásba, majd rögtön utána egy perugiai Fiat 500 L-be, amin amellett, hogy nem rá való kerekek voltak (Fiat 126, illetve a Fiat 500 R-en voltak ilyenek), a római behajtási engedély mellett veteránigazolás is virított – végre szemügyre vehettem egy ilyen plecsnit.

DSC02728

Jól kidögölve (mint minden nap), visszahajtottunk a 20 kilométerre, majdnem a tengerparton levő, külvárosi szálláshoz, s a szállóhoz vezető folyosón igazán zsír café racert kaptam le, közvetlenül a terhesnő-fürdőztetést hirdető plakát alatt.

DSC02789

Utolsó esténk volt Rómában, s immár harmadszor is a tengerparti (konkrétan a strand homokján van) kajáldához hajtottunk, ahol isteniek a tészták. Utunk eddigi legcsodásabb veteránautójába botlottunk előtte: egy 1600 Super kivitelű (ez valamelyik erősebb változat, talán 90 lóerős), fekete, kabrió 356-os Porsche volt. Na, erre még nekem is ömlött a nyálam.

DSC02571

Másnap 250 kilométernyi út várt ránk, irány a csizma majdnem másik oldala, a hegyek között fekvő Gubbio – tudják, ahol az Assisi Szent Ferencet is forgatta Zefirelli (a valódi Assisiben csak néhány jelenet készült), sőt, ahol Mario Girottival (alias Terence Hill) a Don Matteót felvették. A melegre való tekintettel úgy döntöttünk, hogy amennyit lehet, pályán megyünk, mert rájöttünk – Olaszországban még egy ilyen lassú kis izével, mint a Bianchi is jó sztrádázni.

DSC02910

A kellem ott kezdődik, hogy ebben az országban én még nem láttam senkit bosszúállni, tudják, ami nálunk olyan általános. A belső sávban nyomják, mint barom, középen sodrós a tempó, és hihetetlen, de a lassúak lemennek a szélére. Indexet persze nem használnak, féktávot nem ismernek, de valahogy nem agresszióból, sokkal inkább úgy tűnik, mintha mindig valamit csinálnának a vezetés helyett – intenzíven dumálnak, telefonálnak, emaileznek, esznek, hadonásznak, de nincsnek ott. Viszont a szándékos rosszindulat, illetve a reflex, hogy mindent agyon kell tiporni, ami lassabb, egyáltalán nem érezhető. Bő száz pihentető kilométert lenyomtunk a pályán (ami itt délebbre részben ingyenes, részben elég olcsó, összesen 3,90 eurót fizettünk), majd egy szinte sztrádának mondható, de helyenként igen meredek négysávoson nyomtuk tovább a hegyeken át.

DSC02972

Egy kútnál megálltunk szendvicset enni (teljesen átszoktunk az olasz tempóra, reggel édeset eszünk, ebédre kicsit, s vacsorára hagyjuk a nagy zabát, a siesták miatt előbb-utóbb úgyis rákényszerül erre az ember), s távoztunkban elkapott egy audis csávó a kút parkolójában, nem hagyott továbbmenni. Merthogy honnan jöttünk, és tényleg onnan, hát igen, ő is római, régen mennyi ilyen Autobianchi volt, de most, aztán kiderült a végén, miért lelkesedik: pont ilyen kocsijuk volt gyerekkorában, valami hét évig. Ő is körbefotózott bennünket a tablettel, aztán végre sikerült lelépnünk.

DSC02860

Úgy tűnt, a pályahasználat miatt túl hamar érnénk a Gubbio melletti szállásra, ezért egy régi vágyunkat valóra váltottuk – elkanyarodtunk Perugia felé. Az első hely volt utunk során, ahol még sem a Kati, sem én nem jártam, viszont elég sokat hallottunk róla, mennyire állat. Ezt kissé nehezen tudtuk meg, ugyanis az odavezető út talán a legmeredekebb, amit eddig megéltünk, volt, ahol féltem, hogy a kettest se bírja el a Bianchi, az egyik emelkedő tetején már alapjárat környékén vergődve estünk át.

DSC02870

Kárpótolt ezért, hogy két veteránautót is találtam egy udvaron az út mentén, egy Simca 1100-ast egész jó állapotban és egy meglehetősen rozsdaette – szerintem menthetetlen – Alfa Giulia 1.3 Supert. Nem olyat, mint nekem volt, annál újabbat, már a négy fényszóróval elöl és a modernebb műszerfallal. Azzal a fekete rendszámmal, még halálában is vagány kiállásával annyira hozta azt a hangulatot, amik a Piedone-filmek sajátjai, hogy szinte fájt. Kár érte, basszus.

DSC02872

Perugia azonban minden hegymászást megért. Ez a sziklatetőre épült város más, mint a toszkán települések, ez sokkal inkább középkor, mint reneszánsz, ennek megfelelően komorabb is. A kocsit valahol a várfal aljában hagytunk, onnan indultunk fel, gyalog.

DSC03018

Itt láttuk meg utunk eddigi első, az utcán menő Bianchináját (érdekes, a későbbi A112-ből egy szálat nem láttam, még ledobva sem), egy piros Quattropostit (a limuzin), olyat, mint amilyet Fantozzi is használt. Persze a nagy izgalomban nem bírtam elég gyorsan előrántani a gépet, csak integettem és kurjongattam a csávónak, aki egy, az enyéimhez hasonló gyerekkel a jobb egyen elhúzott mellettünk. Hátulról azért elkaptam, egy fotó, ez is több mint a semmi.

DSC02882

Perugia hihetetlen meredek, meseszerű sikátorai mindannyiunkat megfogtak, Bálint fogalmazta meg, őket miért: épp olyanok, mint amilyenek a helyszínek a Harry Potterben. Igazából talán nekünk, felnőtteknek is emiatt tetszik annyira. De tényleg, ha valaki arcleszakadós régi olasz várost akar, ezt nem hagyhatja ki – az építészet, az utcák, a kilátás egészen különös, ráadásul Perugiában elképesztő édességboltok vannak, olyan különlegesek (és tucatszámra), amilyeneket másutt nem láttunk, pedig azért jártunk pár helyen.

Nekem ez a terület azért is kedves, mert itt láthatóan jobban szeretik az öreg autókat, mint utunk eddigi részein. Perugiában három másik 500-as Fiatot is láttam mozogni, a Gubbio felé vezető úton pedig sokkal több „thumbs up!” dudálást kaptunk, mint eddig bármikor, szinte már zavaró volt.

DSC02979

A szállás, amit Bandi évekkel ezelőtt felfedezett, s amely miatt Kati már márciusban feladta a kempinges tervet és az egész utunkat Bed and Breakfastek köré szervezte, tényleg a legjobb az eddigiek közül, pedig a Montefalcone-i és a pisai sem volt utolsó.

Eleve egy végeláthatatlan hegy nyerge mentén jutottunk oda (azaz inkább ide, hiszen épp az ágyban ülve írom a posztot, amíg a többiek be nem fejezik a Carcassone-t), a végén olyan makadámúttal, hogy a navi azt se tudta már, hol van. A ház szinte elbújik az erdőben, s az úton sem az egyik, sem a másik irányban nincs település, csak félkilométerenként egy-egy másik, hasonló, erődszerű valami.

A bácsi, aki kiadta nekünk a fölső szintet (75 euró reggelivel, kempingben nem úszod meg olcsóbban), tanár volt Bolognában, aztán amikor valami rendezvényszervezői állása lett, inkább elköltöztek vidékre. Mondta, ez a ház iszonyú olcsó volt, de mire átépítette magának, a felét ellopták – tetőgerendákat, téglát, ablakokat, a munkások két tehenet tartottak a konyhájukban, mialatt építkeztek. Horror.

DSC03030

Panaszkodott a recesszió miatt, de közben feltárta előttünk a meseházat. Mind a hatalmas hálóból, mint a fürdőszobából olyan a kilátás, mint egy leszálláshoz közelítő repülőgépből, ráadásul körben folyamatosan gomolyognak a felhők, mindenütt apró dombcsúcsok vannak, rajtuk kis kastélyokkal, házcsoportokkal. Nem hittünk a szemünknek.

Mialatt kipakoltunk, a Bianchi kapcsán elkezdte elmesélni a fiatalkori élményeit a hetvenes évek elejéről, amikor vett egy akkor már bő tízéves 500-as Fityót, fillérekért. Mivel tanár volt, két és fél hónapja volt minden nyáron kóborolni, ezért először elment Isztambulba. Annyira megtetszett neki a vándorlás, hogy következő évben továbbnyújtotta az utat – egészen Damaszkuszig. Egyedül. Egy 500-assal. Egy hónap alatt. Na, akkor én kussolok ezzel a kis balettprogrammal.

DSC03166

Iszonyú későn, szakadó esőben indultunk kajáldát keresni. Úgy esett, hogy harmincas tempónál is minduntalan megcsúsztunk az átfolyásokon, végül valami földúton leverekedtük magunkat egy Alcatraz nevű helyre. Kemping? Szafári park? Mi ez? Nem tudtuk kivenni az esőtől. Egy tisztára Jean Reno-szerű figura esődzsekiben kivezette a feleségemet fedél alá, mi követtük a gyerekekkel, a saját ernyőnk alatt.

Valami recepcióra kerültünk, ahol torzonborz hajú, középkorú nők ücsörögtek, fura italokat hörpöltek, egyikük halkan gitározott. Valami karszalag kellett, Jean elment nekünk négyért, közben észrevettem, hogy a recepciós pult alján mindenféle horroros, pornós és egyéb horrorpornós, elvont grafikák vannak. Nudista telep, csak túlságosan esik? Szabadkőművesek? Kommunisták? Mi a fene?

DSC03179

Akkor menekültünk, amikor megtudtuk – all you can eat van, de ehhez 25 euró a belépő, igen a bambininek (bambinóknak?) is. Eltéptünk a szakadó esőben egy távolabbi helyre, amit Kati szpottolt idefelé – olyan négy kilométert szenvedtünk, s egy hatalmas parkban levő hatalmas kőházhoz hajtottunk. Először valami gyerekétkezdébe toppantunk, tisztára SZOT-üdülő, csak terméskőből és fából. Udvariasan átirányítottak egy épülettel feljebb, ahol három alkesz ült egy sötét, asztalokkal teli, nagy teremben.

Hamar kaptunk villanyt, étlapot a meglehetősen mogorvának tűnő, molett pincér csajtól. De aztán egyre kedvesebb lett, a tészták, amiket hozott, mennyeinek bizonyultak, a vino della casa isteni volt (egy kóstolásnyit mertem, de elhozhattuk az üveget). Majd az este végén, fizetéskor megpillantottuk a kutyát. Sose láttam még ilyet élőben, a cukiság szobra volt. Feküdt a felfoghatatlan mennyiségű, nagymamadunyhányi szőrén, és amikor a családom egy emberként dögönyözni kezdte, kéjesen röfögött. A pincér csak szinte könnyezett a meghatottságtól, mondta, imádja, jöjjünk másnap, megmutatja a hat kölyköt, mert azok is vannak. Milyen kutya, kérdeztem, és hirtelen nagyon jól jött volna, ha ott a Winkler, aki alaposan ki tudta volna színezni ezt a kifestőkönyvet. Ó, Ungheriából vette, különleges (a fajtát akkor sem értettem). Ezt, Magyarországon? Mondtuk, magyarok vagyunk, de sose láttunk ilyet, a csaj vonogatta a vállát. Mindegy, megnézzük a kicsiket negyed óra múlva, mindjárt indulunk vacsizni.

DSC02608

Ma egyébként megnéztük Gubbiót, hol szakadó esőben, hol napsütésben, Gubbio szintén fantasztikus. Nekem bevillant, hogy először 1996-ban jártam itt, az Alfa 146 bemutatóját – brrr... tizennyolc éve, azok az autók már szinte mind bontóban vannak. De Gubbio változatlan. Mellesleg itt is lapátolni lehet az 500-as Fiatot, és akárki, akármit is mond, ezek az autók mutatnak a legjobban egy ilyen középkori városban. Vagy talán még a Topolinók.

DSC03230

Végre elmentünk a város végébe is, ahol kosaras libegő visz fel San Ubaldo templomához. Sokkal meredekebben emelkedik és a kosaras megoldás miatt sokkal ijesztőbb a mi Hárs-hegyi beülősünknél, pláne, hogy lent Gubbio figyel. A templomban ott a három üreges, egyenként 300 kilós fa izé (Cesi), amiket évente egyszer, május 15-én a hívők bevadult csoportja felcipel ide, a hegyre. El se tudom képzelni, hogyan, iszonyú meredek az egész.

DSC03103

Hazafelé persze a funicolare (libegő) útjának az első percében elkapott bennünket az özönvíz. Ronggyá áztunk, főleg a Kati és a Bálint, az esernyő ugyanis nálunk maradt, Norbikám ragadós kezében. Rohantunk a kocsihoz, de itt fény villant az olcsó, hatvanas évekbeli autók egyik gyenge pontjára – a páramentesítő rendszerre.

A fűtés ugyan jó a Bianchiban, sőt, gatyarohasztó, de a légáram igen gyenge – lényegében az jut előre a szélvédőhöz, amit a motor turbóhűtése befúj egy elágazáson át. Azaz alig valami, pláne, ha nem pörög eléggé szerencsétlen. Terrort hirdettem, aki megszólal, lehelni, mert azt kipenderítem. Így is kábé egy kéttenyérnyi lyukon, az ablakra feküdve vezettem le a 25 kilométer nagy részét hazafelé. Az utak egyébként errefelé olyan pocsékok, hogy a Mátra harmadrendű útjainak aszfaltjával vetekszik, mindenütt tengelytörő gödrök, darabokra hullott felületek, csak araszolni tudtunk. Úgy értünk haza, mint egy hegymászás után, megázva, verejtékesen, kimerülten. Sebaj, itthon volt száraz ruha, megyünk kutyát dögönyözni, zabálni.

DSC03023

Holnap Porto Garibaldi, ott két nap, tengerezünk (ha lesz hozzá idő), aztán Monfalcone, utána Szlovénia, Balaton, Budapest. A jobb első kerékcsapágy mintha morogna, a sebmérő után a duda is feladta a harcot, de egyelőre a Bianchi bírja. Még egy bő ezres, de ennek nem tudom, hogy örülök-e, vagy sajnálom inkább. Eddig szuper volt az egész.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr536559031

Lacko68 2014.07.30. 17:40:54

Jó utat hazafelé!!! Nagyon fasza amit csináltok!

virgo 2014.07.30. 18:21:54

Az a kutya egy csau csau.
www.kutya-tar.hu/fajtak/csau-csau

Jó lett a cikk,további jó nyaralást!

_____________ 2014.07.30. 18:36:42

A várva várt folytatás, köszönjük, taps!

solkim001 · http://travelbug.blog.hu/ 2014.07.30. 18:39:39

Szeretem ezeket a cikkeket, kicsit átélhetem, amit én soha nem mertem megtenni az öreg(ebb) autóimmal!
Sok szerencsét és jó utat a hátralévő távolságra!

Danessz 2014.07.30. 18:39:58

Hiányozni fog az út, mi? :)

mozo78 2014.07.30. 18:41:36

Élvezet volt ezt is olvasni, mint az eddigieket. Köszönöm!

Nem is tudom melyik kellene jobban, a 356-os, vagy a kis piros limuzin. :)

További jó nyaralást!

mozo78 2014.07.30. 18:41:36

Élvezet volt ezt is olvasni, mint az eddigieket. Köszönöm!

Nem is tudom melyik kellene jobban, a 356-os, vagy a kis piros limuzin. :)

További jó nyaralást!

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.07.30. 18:46:21

Egyre nagyobb kedvem van egy ilyen túrához...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.30. 19:06:44

Azért jó lenne ha írnátok több árat is,pl a libegő ,benzin,kaja ,stb árát,csak hogy képben legyünk az ottani viszonyokban.
Amúgy itthon is van vagy 5000ft pl Trófea személyenként,ami a fizetésekhez képest nem kevés,azért kint 25 euró az nem sok,még délen sem.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.30. 19:11:25

Milyen autó az a rendőrautó?:-)
És az a kabrió római rendszámmal?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.30. 19:14:38

Azt nem tudtam hogy a Hárs-hegyen (2.ker)is van ilyen lebegő,csak a János-hegyit (12.ker) tudtam.

Lacek33 2014.07.30. 19:22:10

Csak így tovább, nagyon jó utat nektek. Már most várom a következő beszámolót! :)

Rolee33 2014.07.30. 19:33:18

@Gyurma73:

a rendőrautó egy Citroen C-Zero
a kabrió pedig egy MG Midget, ha nem tévedek :)

Scaleo 2014.07.30. 19:42:49

Nem vagyok egy nagy veterános, de ez a 356-os vitán felül csodálatos példány.

hft 2014.07.30. 19:44:47

@Gyurma73: Citroen C-Zero a rendőrautó szerintem.

primatus 2014.07.30. 19:55:46

Az a kutya a Csau-Csau (Chow Chow. Nem rossz kutya.... viszonylag ritkán látni már itthon. www.kutya-tar.hu/fajtak/csau-csau

plümpike 2014.07.30. 19:57:29

Zsolt, Róma forgalma kutyafüle, Nápoly után szidd a budapesti autósokat. Meg úgy egyáltalán, bármit budapesten.

Nápoly egy lerohadt lepratelep, de azért imádtam.

colymbus 2014.07.30. 19:58:27

Róma.......nem tudom hányszor voltam már, de mindig magával ragad. A közlekedési morálra 10 perc alatt átáll az ember, és csak sodródik az autókkal.

Ez a behajtási matrica nekem új, még soha nem vettem, igaz Eu3, ill. Eu4-es autóval voltam az utóbbi 5-6 alkalommal.

Én bementem karácsonykor még a píazza Navonára is autóval, igaz a rendőr másodszorra csak az ujjával mutatta, hogy ez a második, találkozásunk, tünés kifelé.

Az E45-ös az ingyenes autóút Ravenna-Orte között, de igen gyalázatos. 110 körül valahol a közepén belehuppantam egy akkora mélyedésbe, hogy a a rugók koppanásig felütöttek, az ajtózárak meg kioldottak, mert ütközést észleltek. Egy kanyar után meg az igen keskeny leállósávot kellett a belsőből megcélozni, mert a két forgalmi sávban egy gőzölgő autó állt keresztben, motorja kiszakadva a szélső sávban heverve.

Feleségem megint a római szállásokat nézegeti.....azt mondja a szilvesztert Rómában szeretné tölteni.

Megyek pénzt keresni.

szeme közé, laposan! 2014.07.30. 19:59:16

Olaszországban duda nélkül? Hehh... :)

jk88 2014.07.30. 20:19:18

Azt azért az írás alapján furcsállom, hogy valaki, aki (az írottak hangvétele alapján) utálja a feltűnést, az miért feltűnő autóval megy kirándulni...

deak.atti 2014.07.30. 20:45:59

Szia!

Zsolt, ha legközelebb jössz Jenő bácsihoz, előtte szólj, kapsz pendrive-on tőlem képeket Perugiából. Ha tudtam volna, hogy még nem jártatok ott ... T. Dénes barátomtól meg tudod szerezni a számomat. Vagy hagyj üzenetet, hogy mikor jössz a cuccért, mellékelem a képeket mellé. 2008-ban egy közös olasz-magyar-belga postai projekt miatt 3 napot (na jó, kettőt meg egy hajnalt) töltöttem ott. Milánóig Malévvel, onnan egy kis légcsavaros lélekvesztővel repültünk. Na, azon féltem ... Kollegámmal szénné csavarogtuk magunkat mindkét este. Olasz postai menzán ebédeltem! Életre szóló élmény volt. :o) Ottani libegőn mentetek? Várban mi is fent voltunk, tényleg varázslatos egy hely, tetszett nagyon. Emlékszem, nagyon akartam igazi olasz lasagnét enni, és megkérdeztem a projekt szervezőjét, hogy hol kapok én itt ilyet? Először nem értette, mit is akarok, majd leesett neki, és elmagyarázta, hogy igazából az egy észak-olasz kaja, úgyhogy próbálkozzak Malpensán, a milánói reptéren. Ott aztán találtam valamit, ami majdnem olyan volt, ettem belőle egy adagot, és némi hiányérzettel kipipáltam a bakancslistámon ... :o)

DA

Csikós Zsolt 2014.07.30. 20:55:40

@Gyurma73:
Libegő 6 euró oda-vissza felnőtt, 5 euró oda-vissza gyerek, kábé annyit megy, mint a budai, csak sokkal meredekebb.

Benzin literje (95) 1,68 és 1,79 euró között, ez fájdalmas.

Roma Pass (Colosseum, Fórum, Palatinus-domb, ingyenes BKV, mindenféle egyéb belépőkből kedvezmény) háromnapos 36 euró, kétnapos (de akkor csak egy ősi helyszín ingyenes) 24 euró.

Kaja helytől, fajtától nagyon függ, de egy háromszög-szendvics kis szar helyen 2,50, jobb helyen 3,00, egy melegszendvics 5-6, egy tészta 8-15, egy pizza 5-14, egy kávé 1,10, egy kapucni 1,30-1,50, egy latte 1,30, de változó. Fagyi kis cono (két kenés) 1,80-2,50, közepes cono (három kenés) 2,20-2,80.

Vatikáni rendőrautó egy elektromos Citroen C-Zero (Mitsubishi iMIEV), a kabrió egy Austin-Healey Sprite vagy MG Midget, látnom kellett volna az elejét.

Akkor legyen Hárs-hegyi, egyébként 26 évig ott laktam mellette :-)

@plümpike:
Tudom, vezettem már ott, kétszer is. Soha nem szoktam rettegni forgalomban, még a többszörösen összetett párizsi körforgalmakban sem, miközben feladatokat kell megoldanom, de Nápoly iszonyat, az egyetlen hely, amire ezt mondom.

@colymbus:
Azóta még rosszabbak az utak. Komolyan, rosszabbak, mint a magyarországi sokadrendűek, még a kétsávos főutakon is repkedünk összevissza. Nem csak az autó miatt :-)

@szeme közé, laposan!:
Meggyógyult! Kiszáradt!

@jk88:
Nem a feltűnést utálom (azt elviseli az ember, vagyis lefordítja az autó erényének, mert valójában az is, nyilván nem az ő rettentő szimpatikus, kissé leégett kopasz fejének szól), hanem a felvágást. Gumifüstölés nagy V8-cal, kabrióban üvöltve zenehallgatás, sportkocsival lenyomás külső sávból háromszoros tempóval. Ezt.

Csikós Zsolt 2014.07.30. 20:57:30

@deak.atti:
:-höhö

Egyébként már Gubbiót is otthagytuk, 240 kilométerrel északabbra, Porto Garibaldiban vagyunk, a kajára várunk.

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2014.07.30. 21:05:06

@Csikós Zsolt: és persze az az egész család... az élet császárai-az autós újságíró rokonai! barátai és üzletfelei...!

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2014.07.30. 21:10:05

Én meg egy szaros montenegrói út miatt szenvedek hogy mivel menjek.Egy megbízhatatlan 150le-s 1.9dci 2005-ös bazi kényelmes lagunával,vagy 2010-es 1.6tdci 90le-s pöcsköszörű c-max fordal?! te meg egy....eh hagyjuk is..

Schütii 2014.07.30. 21:18:22

Azt a nagy rendszámkeretet nem lehetne valahogy likvidálni? Elég ormótlan ez az "új" rendszám önmagában is, de az a fekete gyászkeret egyszerűen megerőszakolja a Bianchi személyiségét.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.30. 21:41:25

@a 3.audimnak romlik el a váltója!: Én is hasonlóan vacillálok mivel vigyem a családot: közel 20 éves, amúgy tök megbízható, de mégis rizikós v6 automata Dodge Grand Caravanal, amivel mennyei kényelemben visszük a fél házat, vagy egy szinte új, 35e km-es benzines V50-el, ami tuti nem romlik el, fasza biztonságos, de gyakorlatilag nyomorogva utaznánk? Valszeg az előbbivel megyünk...

Csikós Zsolt 2014.07.30. 21:59:25

@akos696:
Hát igen, szűk lenne az a Volvo :-)

MrChip 2014.07.30. 22:14:49

Köszönjük az írásodat! Nagy öröm ez Nekünk olvasóknak is, hogy ilyen jól telik a nyaralásotok, és, hogy harcol a kis autó :)Hajrá, és várjuk a többi írást :)

csongiaparaszt 2014.07.30. 22:22:27

@a 3.audimnak romlik el a váltója!: Montenegróban azért erősen sanszos, hogy megtalálod-e a helyi Renault klubot, és jön-e a szimpi klubelnök bácsi a szerelő haverjával meghekkelni a verdát, ha lerohad :)

csongiaparaszt 2014.07.30. 22:27:02

Mekkora királyság ez a túra. Jövőre gondolom a Dezső lesz a soros, ha már szűknek bizonyul a kisautó.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.07.30. 22:31:06

@Csikós Zsolt: Igen, nézőpont kérdése, jogos az irónia, de sajnos az 1 éves fiam már önmagéban több méretes felszerelést is igényel. :)Pl összecsukható kiságy, babakocsi, gyerekülés stb. Amúgy mióta ezzel a családi busszal járkálok, minden sima személyautó maga a megtestesült klausztrofóbia. A múltkor, a túrátok elején álltam meg eme gép mellet a pécsi vásárnál, és hosszasan tátott szájjal néztem a gép (ma már) valószínűtlen külső és főképp belső méreteit:

kepfeltoltes.hu/view/140720/2014-07-20-1209_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Azóta még nagyobb tiszteletem a Tiétek :) Ha így halad a projektem, ahogy az elmúlt 1 évben akkor akár 5 éven belül elkészül a '84-es 244-es 2.3b Volvóm, tetőablakkal és indulhatunk azzal túrázni külföldre(bár az asszony egyenlőre nem annyira rajong az ötletért) :)

Dömijani 2014.07.30. 22:44:35

Érdekes dolog ez a régi (kicsi, szűk, gyenge, lassú, stb.) autóval utazás messzire. Ma olyan nagy halálmegvető hőstettnek tűnik, pedig valaha csak ilyenek voltak az egyszerű embereknek, ha barangolni akartak - és akartak és mentek is. Egyik rokonunk rendszeresen járt Olaszországba az éppen aktuális kis fityójával (jó, még szinte újak voltak), 500-assal, 600-assal, 850-essel, 127-essel, később Waresszal, Skoda 1000 MB-vel.
Más kérdés, hogy akkoriban ezek hétköznapi autók voltak, bárhol megtalálható szervizháttérrel, emiatt kevesebb parával a műszaki hibák miatt. Ugyanakkor egy rendszeresen karbantartott, jól felkészített autónak nem igen kottyant meg egy néhány ezer km-es túra - és ez szerintem ma is így van. Persze, egy régi vasban több rejtett hiba lehetősége fordulhat elő.
Nem azt akartam mondani ezzel, hogy egy ilyen utazás olyan egyszerű dolog, hogy pusztán elhatározás kérdése. Egyáltalán nem az! A bátorság csak egy kisebb szükséges része a vállalkozásnak, tudom én. Még az elszántságon és az irdatlan sok melón túl is ezer más "apróság" kell hozzá. Ezért is gratulálok hozzá!
Szóval, nem csak az olaszoknak tartotok időutazást, azzal, hogy megmutatjátok nekik a régi kis macchinájukat, hanem magatoknak is, hogy ilyennel járjátok be az amúgy is csodás vidékeket, városokat. És ez az élmény nehezen szerezhető be másként.
Újra van egy cikksorozat, amit szívesen olvasgatok. Hajrá! Néhány lapáttal a kerekek alá! És kerüljön el a szopórém!

beni4 2014.07.30. 22:59:12

Jövőre nagy korú lesz a Vectra elvisszük Nápolyba

Don_Matteo 2014.07.30. 23:05:12

@Csikós Zsolt:
Ha már itt Gubbio vagyon emlegetve, nem tehetem meg, hogy ne trollkodjak ezzel a nickkel. :)

Turista fényképezős, kérdezgetős, csodálkozós élmény elég durva tud lenni.
Éppen Roussillon ( www.erdekesvilag.hu/az-okkersarga-falu-franciaorszag/ ) városát akartuk megcsodálni mikor egy piros lámpánál egy komplett busznyi japán turista feszült neki a 3db/fő sűrűségű fényképezőgép állományának. Annyi kép ami akkor készült rólunk megtöltene egy dvd-t is. :)
Szomorú a kirándulásban az, hogy már maguk a francia turisták is fényképeztek... már ők is alig-alig látnak autót a saját múltjukból.
További jó utat!

dennisthemenace 2014.07.30. 23:18:50

@Csikós Zsolt: Remelem, ha Argentát hoz az utadba a sors, lekattintod..:)
Ha nem, majd viszek nekik egyet mutatóba jovo nyáron.:)

Bambano 2014.07.31. 00:18:42

azé' a te szádból elég furcsán hangzott, hogy egy rozsdaboglya menthetetlen :)))

fedél nélkül (törölt) 2014.07.31. 00:33:39

@Csikós Zsolt: Patentold le te is a tetőt aztán bömböltesd a PC-speakert :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.07.31. 06:08:03

jo a beszamolo :)

a vw furcsa a hosszu olasz felirattal, eloszor azt hittem maszek felirat de ragoogleztam

a fekete porsche cudar jo.

Bianchi elott le a kalappal hogy birja - 4szemely, cucc, a magyar alfoldtol jelentosen eltero domborzati viszonyok... Egy ilyen tura ujkoraban is megviselte volna...

tovabbi jo utat!!

kellemes alapjárat 2014.07.31. 07:29:45

<b>"Nekem bevillant, hogy először 1996-ban jártam itt, az Alfa 146 bemutatóján – brrr... tizennyolc éve, azok az autók már szinte mind bontóban vannak."</b>
Ez így azért kis túlzás, nyilván nem fut már a 233ezer gyártott példány mindegyike, de azért még akad belőle itt-ott.
És mintha '95-ben jelent volna meg :-)
Viszont az a Giulia awesome.

Vupi 2014.07.31. 08:54:44

A cikk az alábbi szöveggel jelent meg:
"Már Budapestnek fordult a Bianchi orra, de még majdnem egy hét és bő ezer kilométer hátravan a szenvedéseiből. Nekünk mindenesetre jó."

Gondolom a szenvedés nem szó szerint van értve!
A cikkből nem ez tűnik ki! :-) Nem volt szerencsés így fogalmazni, mert amúgy király a történet, aki olvassa úgy érzi, mintha maga is részese lenne a helyszínnek!
Sok szerencsét az út hátralévő részére, jó nyaralást!

szeri13 2014.07.31. 09:14:08

@Csikós Zsolt: zsolt aztan a legvegen rakhatnal egy terkepet is merre mentetek. koszi

dailyvicodin 2014.07.31. 09:41:43

@szeri13: az szerintem is jó lenne!

szuper cikksorozat, azt veszem észre magamon, hogy minden nap többször megnyitom a blogot, hogy tettetek-e ki újabb sztorikat!

jó szórakozást!

Csikós Zsolt 2014.07.31. 09:42:04

@Bambano:
Dehogyis, nem olvastad az idevágó cikket. Nagyon is határozott véleményem van a romok meg- és megnemmentéséről:

totalcar.hu/magazin/velemeny/2010/04/28/muszaj-e_minden_oreg_verdat_megmenteni/

Csikós Zsolt 2014.07.31. 09:49:14

@kellemes alapjárat:
Ez jelenti a "szinte". A java részük ott van, itt Olaszországban régen kvázi lapátolni lehetett, most elvétve látsz egyet.

@Vupi:
A 80-nal utazást (emelkedőkön meg néha 60, sőt, 35) szerintem elég sokan szenvedésnek hívnák. Nem magamból indulok ki, mindig kicsit úgy érzem, mintha ufó lennék, és innen próbálnám elmagyarázni az egészségesen gondolkodó többségnek, hogy azért ebben is lehet kicsi szépség.

@dailyvicodin:
Hm, nem hinném, hogy sokat kitennék, majd a végén, összefoglalóul, otthonról, talán kedden-szerdán, tudomisén. Számoltam, most vagyunk Porto Garibaldi mellett, innen még 240 Monfalcone, onnan 460 Földvár, onnan 120 Bp, azaz bő 800 km van még hátra. Kicsit (alig észrevehetően) kattog megint valami elöl, de nagy vész nincs, szerintem kibírja. Látnivaló pedig innentől semmi, ma lett volna az egyetlen egész napos tengerpartozás, de hol szemerkél az eső, hol csak egyszerűen borult az idő és hűvös van. Társasozni fogunk, az nem igazán blogtéma.

Csikós Zsolt 2014.07.31. 09:50:37

@Csikós Zsolt:
Ja, eddig 2300 km volt az út, igaz, a végét a navi adataiból adtuk már össze (nem megy a sebmérő).

Mamagaio 2014.07.31. 10:22:01

A Speedster mindent visz.
Annyira gyönyörű, hogy a tájképek már nem is érdekelnek...

expert70 2014.07.31. 10:48:59

Pontosítás végett Zeffirelli nevét kettő "f"-fel írjuk, az Assisi Szent Ferencről szóló film címe: "Napfivér, Holdnővér".
A kocsi helyreállításához, üzemeltetéséhez, az út megszervezéséhez és kivitelezéséhez gratulálok.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.07.31. 11:41:47

@Csikós Zsolt: itt sincs jobb idő.
mondjuk ezzel a kocsival olyan a 80,mint mással a 160:-)

Pensiveus · http://ebbenmaradtunk.tumblr.com 2014.07.31. 11:44:43

Kitalálhatom? A "túra" után lesz egy hatalmas összefoglaló, majd merchandising orrba-szájba, Bianchis-Rómás-Piedónés pólók, térkép kis kék autócskákkal megjelölve merre járt a tréler... vagy izé, na, a járgány. Bianchi andare a Roma - meg ilyesmi.

Majd ősszel Zsolt el fogja a verdát adni - miután sikerrel megduplázta az értékét.

Clever.

(Javaslom ennek a sosemkoszolódó szuperfesték receptnek a levédetését is.)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2014.07.31. 12:28:41

Köszönjük a beszámolót, az autótörős cikk mellett ez olyan mint a szódabikarbóna a gyomorsavra :) Sokkal jobb ezt olvasni.
Meg nézegetni!

dailyvicodin 2014.07.31. 12:36:53

@Pensiveus: üldözési mániával nem itt kéne ám ücsörögni hé!

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2014.07.31. 14:02:52

@csongiaparaszt: hazahozni sem érdemes,mert nem ér annyit.
bezzeg két éve egy 1.6 97-es carinaval mentünk eszembe sem jutott hogy izgulnom kéne miatta.csak annyira jellegtelen hogy a magyar rendszám ellenére sem lehet megtalálni egy külföldi parkolóban.

castroll 2014.07.31. 17:05:50

De most komolyan!
Piros lámpánál kipattansz az autóból és lefotózod?? :-)

moltam4300 2014.07.31. 18:39:44

@Pensiveus: Algopirin, vikodin, most csináljak ezért egy Xanaxos/rivós nicket? :D Valami bajod van...

Algopirin 2014.07.31. 18:52:42

@moltam4300: seduxen például van :D

tudod mivel darabolják az algopirint? :D

Ádi F. 2014.07.31. 19:03:07

"A 80-nal utazást (...) szerintem elég sokan szenvedésnek hívnák." Először is szeretnék gratulálni az ötlethez és annak megvalósításához! Nem gondoltál arra, hogy egy picit hosszabb difit építs be, mivel Ti szinte csak országúton/pályán használjátok (ráadásul jó, sőt a gyárinál erősebb a motorja), de az autógyárak (szerintem) abban az időben szinte mindig az ideálisnál rövidebb difit raktak az autók alá, gondoltak az utánfutóra/dombra/az amortizációból eredő gyengülésre. Szerintem van tapasztalatod a témában, a foltosodban is 3.69-es difi van és, ha jól veszem ki a szavaidból (és merítek a saját tapasztalataimból...) sokkal élhetőbb főleg országúton és pályán (de szerintem a városban is...). Nem kell sokkal hosszabbnak lenni, elég, ha 5-6-7km/h val menne gyorsabban azonos fordulatszámon, gondolj bele 90-el tudnád hasítani.

Csikós Zsolt 2014.07.31. 19:36:27

@Pensiveus:
Ismered a Green Wash oldalt? Ott vehetsz ilyen löttyöt, fújósban adják, igaz, csak egyszer használtam, Pisa után. Tiszta lesz a kocsit, elég sokáig, még eső után is. Persze ha nem nézed le az ilyen dolgokat, mint öt percet rászánni a takarításra, két percet a mikroszálas rongy mosására.

Kérsz most azonnal egy helyszíni makrofotót itt Porto Garibaldi mellől? Közelebbről koszosabb.

Gone again. Mekkora Isten állatkertje, tényleg túl sok pszichiáter kiment már ebből a szegény országból.

Te amúgy irigy vagy? Nem megy a blogod? Ígérem, nem megyek oda trollkodni bosszúból, nekem nincs gyomorfekélyem és acetonos légzésem, a pattanásokat is elfelejtettem kamaszkoromban. Szánalmas.

Csikós Zsolt 2014.07.31. 19:38:18

@Pensiveus:
Amúgy összefoglaló lesz.

Te trollkodtad végig a domsjői túrát is? Fáradhatatlan névtelenség mögé bujkáló csávó vagy. Egyszer majd leírhatod a neved is, látod, az enyém is itt van, még a nickem is az.

Vagy az ijesztő lenne, mi?

Don_Matteo 2014.07.31. 19:41:20

@Ádi F.:
de 90-nel meg gyorsabban jó a modern autó is... ezeknek a régi csodáknak pont az a lényege, hogy jobban átéled az utazást. Nehéz elmondani, de aki már ment DVD lejátszós klímás "nappalival" meg egy ilyen autóval is ugyanazon az úton tudja miről beszélek. Ez a kis olasz érzésem szerint sokkal silányabb szerkezet, mint egy kacsa (én azt ismerem) de maga az élmény hasonló lehet. Ez a kirándulás valahol a motorozás és az autózás között, de még a motorozáshoz közelebb van. Szerintem.

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.07.31. 20:06:52

A kutya egy csau-csau. Szerencsétek volt vele, mert alapból egy elég morgós, idegeneket nem tűrő fajta, pláne ha kölykei vannak.
Ha jobban megnéztétek volna, akkor lila színű a nyelve, az egyetlen kutyafajta világon.
Hajrá tovább, remélem a kicsi kocsi kibírja!!!

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.07.31. 20:06:52

A kutya egy csau-csau. Szerencsétek volt vele, mert alapból egy elég morgós, idegeneket nem tűrő fajta, pláne ha kölykei vannak.
Ha jobban megnéztétek volna, akkor lila színű a nyelve, az egyetlen kutyafajta világon.
Hajrá tovább, remélem a kicsi kocsi kibírja!!!

outtatime 2014.07.31. 20:39:20

@Csikós Zsolt:

Rövid az élet a népneveléshez, nem múlik rajta semmi, megváltoztatni nem kell, szerencsére nem vagyunk egyformák. Ha trollkodni akar, hadd tegye.
Kinek mire áll fel :)

NeomatiK 2014.07.31. 21:03:05

Kedves (a) Zsolt!

Ha még nem írták mások (mert nem olvastam el az összes hozzászólást), akkor én megteszem. Tendenciózusan odaírod a névelőt a nevek elé: a Kati, a Bálint. Ez így nem helyes! És ráadásul hülyén is hangzik. Aki újságírásra adja a fejét, az legyen képben a szabályokkal is. Finito!

dailyvicodin 2014.07.31. 21:09:24

olvasok régit amíg nincs új, ez megfogott:

"De magyarázom neki, hogy jönnek a kanyarok, mesélek a motorokról, amik eltépnek, hősiesen bírja, pedig rólam is szakad a veríték. Apával van, zajos gépek között, ez neki most, ebben a korban sokat jelent, minden percét a fejembe vésem ennek a sétának, nekem sokkal jobb nem lehet a világon."

Csikós for president!

Ádi F. 2014.07.31. 22:04:57

@Don_Matteo: Persze, de az egész lényege a használhatóság és az autó lényegének átélése, a feeling, ezt képes az előző kamion "kiiktatása" fokozni. Tényleg kellemetlen, amikor ott van mögötted a török scaniás 460 lóerővel, miközben nézi a a taxi első részét és középen kutatja a másodikat. :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.07.31. 22:14:20

"Vittorio Emanuele írógépével" Írógép? WTF? LOL! Ez olyan, mint a budapesti Szabadság-szobor, mint a világ második legnagyobb sörnyitója??? :D

Csikós Zsolt 2014.07.31. 22:14:45

@doominogame:

Lila volt a nyelve, morgott is. De nagyon úgy tűnt - kéjből. A gazdi is biztatott, dögönyözzük bátran. Ez mint kiderült, az apaállat volt, az anya kint az esőben, egy ólban szoptatta a hat picit, a gyerekek látták őket (mi nem, csak egy ernyőnk volt, és zúdult az eső).

@NeomatiK:
Igen, a Grétsykkel már hét éve birkózom itt, a TC és a Belsőség oldalain, ez a téma vagy hússzor előkerült. Ámde (ami tényleg hibás nyelvhasználat): ha túllépünk a gimis kötelező nyelvtanon, és mondjuk, eljutunk Nádasdy Ádámig, akkor akár rájöhetünk arra is, hogy ezek tájjellegű fordulatok, akárcsak az Alföldön az ő-zés, vagy az, hogy Miskolcon makuka a szotyola. A pesti zsargonba annyira bekúszott a nevek névelőzése, mint ahogy az elölt lehet előlnek is írni (nemcsak ha valami elől menekülsz, hanem ha valami nem hátul van, hanem...) Szörnyű ez a nyelvészet.

Csikós Zsolt 2014.07.31. 22:15:45

@geegee:
Olasztól hallottam, hogy írógépnek hívják, és tényleg, a vitrinemben levő öreg Continental tényleg így néz ki, csak fekete :-)

Pensivius · http://ebbenmaradtunk.tumblr.com/ 2014.07.31. 22:54:20

@Csikós Zsolt: Ismerem, de elmondtam már: meglátásom szerint semmire sem jó. Autót mosni csak bő vízzel lehet - ahogy magam is teszem. Szörnyen röstellem, de azt tényleg nem feltételeztem, hogy nyaralás alatt kocsit is mosol.

"Te trollkodtad végig a domsjői túrát is?"

Nem én, úgy éljek. Most sem trollkodom, mindössze hangot adok, a fősodrattól eltérő véleményemnek. Persze, amennyiben ez kimeríti, akkor trollkodom.

Miért vagy ilyen paprikás, és miért tiltasz rendre ki, hacsak nem trafáltam véletlenül bele valamibe?

africans 2014.08.01. 06:21:59

@Pensivius: Bár Csikós Zsolt nem szorul rá hogy megvédjem, de mégis hadd válaszoljak helyette:

Te vajon szeretnéd-e ha egy csomó időt pénzt energiát beleölsz ebbe az útba, aztán a nyaralásod idején ahelyett, hogy a gyerekeddel mondjuk társasjátékot játszanál, ahelyett megosztod az élményeidet másokkal, aztán idejönne valaki és konkrétan azt állítaná, hogy hazudsz, és szándékosan átversz több ezer olvasót?

Te vajon nem lennél-e paprikás, ha valaki a névtelenség álarca mögül a tisztességedet és a becsületedet kérdőjelezné meg?

Csikós Zsolt 2014.08.01. 08:33:54

@Pensivius:
Mert mindenkinek rontod a szórakozását. Egy viszonylag jól sikerült buliban, ahol mindenki önfeledten szórakozik, egyfolytában a porckorong-sérv műtéteddel kínzod a társaságot. Nem érzed, nem kellesz ide. Mérgezed a levegőt a gyomorbajoddal, ami csak rád tartozik. Gyáván, névtelenül, állhatatosan és pofátlanul. Tényleg ennyire irigy vagy?

Buta feltételezésekkel nagyjából lehazugozol (nincs is ott az autó, mitől tiszta, nem lehet egy ilyen túrát így megcsinálni), majd vissza- és visszajössz ugyanazzal. Szerinted nem idegesítő?

Apropó, a fiam kérdezte, vajon mire van a légy, hiszen semmire se jó, de baromi idegesítő. Hm.

Mellékesen: ha van kedved, jövő héten beviszem az összes benzin- és ami megvan, kajacetlit a szerkesztőségbe, ellenőrizheted a valóságukat, sőt, belenézhetsz a TC naptárába és a központi indexes szabadságolási naptárba is, illetve megtekintheted az autón a dátumos szlovén pályamatricát, illetve a telefonomon a magyar pályahasználat-visszaigazolást. Akkor találkozunk is, legalább el tudod magyarázni, honnan vetted ezt a sok sületlenséget.

Mostantól már tényleg nem veled szeretnék kelni és feküdni a maradék kevés szabadságomon.