A Porsche, ami sosem volt

  2014. május 15. - ommm Címkék: v8 porsche audi porsche 969

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Annak idején, amikor a nyolcvanas évek über-Porschéja, a 959-es megjelent, már tudta a gyártó, hogy előbb utóbb-tovább kell majd lépni. Tudták jól, hogy egy olyan őrült fegyverkezési verseny veszi kezdetét, amely azóta is tart. Mert tény, hogy már a 959-F40 páros előtt is létezett a LEG-szindróma, de az igazi haddelhadd pontosan ezzel a két típussal kezdődött. És azóta is tart.

p965 2
Ez a másik prototípus nem létezik már. De látszik, hogy komolyan foglalkoztak a kérdéssel. Amit aztán több évtized múlva a RUF oldott meg maradéktalanul

Szóval biztosak voltak benne, hogy a 959-es utódjának még erősebbnek, gyorsabbnak kell lennie. Ugyanakkor nem akartak ismét belefutni egy olyan iszonyatosan költséges programba, mint amilyen a 959 volt. Így adódott a megoldás, hogy a kor legmodernebb- és legkomplexebb szupersport-autójának alapjaira építkezzenek tovább. A Project 965 1987-ben született, és a szériagyártást 969 névvel élte volna meg (ezt védette le a Porsche). Költséghatékonyan akarták megoldani a dolgot, és logikusnak tűnt a testvér Audi V8-as motorját lapátolni a szűk fenékbe. Ehhez egy 964-es 911-es elejét házasították a 959-es hátuljával, melyben elfért egyáltalán a V8.

p965
Az 59-es feneke volt annyira széles, hogy beférjen a V8-as Audi-motor. A Porsche saját, nyolchengeres motorja nem volt jó e célra.

De nem jött be nekik, akkor még csak meddő kísérlet volt, bár annak kétségkívül érdekes. Valószínűleg 1987-ben senki nem gondolta volna, hogy még csaknem harminc évvel később is hathengeres bokszermotor dolgozik majd minden vérbeli Porsche fenekében. És milyen jó ez így.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr216169468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csata ha jó 2014.05.15. 14:18:51

"soros, hathengeres bokszermotor dolgozik" LOL
Mi olvasók, meg örülünk ennek a sosemvolt motornak, illetve a szerző hozzáértésének.

ommm 2014.05.15. 14:25:16

@csata ha jó: Ja, bocs, éppen BMW-ztünk bandival, miközben ezt a posztot írtam. Freud.

László Gaál 2014.05.15. 14:42:46

@ommm: Pista, lesz ma Égéstér?

Nyiri 2014.05.15. 14:47:27

Mikor voltam a Porsche múzeumban úgy jöttem, ki hogy kell egy Porsche. Addig kb. szartam rá, hogy van ilyen autó. Leginkább a 90-es évekbeli 911 kellene. De az nagyon.

Persze ki volt állítva legújabb helyben megrendelhető változat is. Azért annak a kulcsát se dobtam volna el :D

madbalee 2014.05.15. 14:50:20

a 959-est akar 2X annyiert is eladhattak volna. Szinte "pillanatok alatt" elkelt az összes. Ezt a banjak azota is. Erthetetlen, hogy löhettek ennyire melle az arral a marketingesek.
Erdekes poszt kösz ommm!

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.05.15. 14:59:37

Ha faros V8, akkor maradok a Tatránál.

newneo 2014.05.15. 15:02:30

Ez is csak egy skoda 120 :D

Schütii 2014.05.15. 15:04:48

Paul Walker ezzel mennyi idő alatt halt volna meg?

PaOntan 2014.05.15. 15:13:43

Imadom mikor a nemet ember a "this"-t "zisz"-nek a "that" szot pedig "zet"-nek ejti ;-)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.05.15. 16:28:29

@PaOntan:
Erre hajaz a klasszikus germán vicc, ami úgy kezdödik, hogy a német partoknál rádión bejelentkezik egy hajó:
- Mayday, Mayday, we are sinking!
- Hello, zisz iz dö dzsörmen kósztgárd. Wat ár jú szinking about?

Szkotti 2014.05.15. 16:58:47

@csata ha jó: ez is szép: "előbb utóbb tovább fog kelleni lépni"
előbb-utóbb tovább kell lépni?
előbb-utóbb tovább kell majd lépni?

No offense, a kocsi meg érdekes.

kamikazeee 2014.05.15. 17:19:18

Na igen, emléxik még közületek valaki a Needforspeed Porsche Unleashed játékára 2000-ből. Az akkor mekkorát ütött már..., csupán a maréknyi pálya volt az egyetlen hátránya, mint minden más autós játéknak. Azóta eltelt közel 15 év, és továbbra is ők birtokolják egyedüliként a Porsche szimulátoros autóinak a jogait. Most már igazán kiadhatnának egy újabb Porsche editiont, tele ilyen ritkán vagy sosem látott prototípussal...

kkn 2014.05.15. 17:42:16

@Szkotti: Kár volt szegény omm-on számonkérni ezt, valószínűleg ő már nálunk szokta meg ezt a formát.
Itt mindenhonnan a médiából ez a forma folyik: " fog kelleni " a " kell majd " helyett. Nem tudom, hogyan született meg ez a-macska-fel-van-mászva-a-fára szerű alak. De sokan nem is tudják már, hogy ez magyartalan. A nyelvészek szerint mára elfogadott, mert a nép ajkán így formálódik a nyelv. Sajna manapság inkább korcsosul, de ez van. Akik meg ismerik a jót, kikopnak.

redriot77 2014.05.15. 18:56:02

@kamikazeee: emlékszem, a legjobb NFS volt. Újabb játékok közül a Forza4-hez van Porsche kiegészítő, 30 típussal, az sem rossz. 993 GT2 RS @ Norschleiffe azért egy elég szórakoztató kombináció. ;)

ss26 2014.05.15. 19:26:04

Nem volt érdekesebb a Jalopnikon?

Tomchy 2014.05.15. 20:19:54

@redriot77: Ez konzolon ment, vagy pc-s játék volt?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.15. 23:06:15

Tök értelmetlen a farmotor egy ilyen erős autóban.

hdnctrl 2014.05.15. 23:28:29

@Szkotti: A kell-leszhez képest ez akadémiai nyelv.

Cooper911 2014.05.16. 05:29:48

@kamikazeee: Hahh, nagy kedvencem volt. Qrva jó volt, hogy a versenyek mellett voltak teszt vezetések is teszt pályákon végigmenni, speckó trükköket megcsinálni stb. Meg hogy a régi Porschéktól a legújabbakig, az utcaitól a verseny változatig mindenféle gép benne volt.
No és a Testdrive II-re ki emlékszik? Porsche 959 vs Ferrari F40 :)

pberencz 2014.05.16. 06:16:43

'87-ben volt az audinak szériagyártású V8-as motorja???
Nekem úgy rémlik, hogy csak kb 2-3 év múlva debütált az Audi V8 nevű brutál limo.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.16. 06:54:22

@pberencz: akkor már épp készen volt.
Bár szerintem nem az volt az alapja

kamikazeee 2014.05.16. 09:51:31

@pberencz: Na igen a cikkből az nem derült ki, hogy ez a 3,6 vagy a 4,2 literes Audi V8 motor...

pberencz 2014.05.16. 10:25:02

@Gyurma73: '89-es alvázszámtól lehetett rendelni és gondolom az utolsó pillanatig faragták a motort, mint általában az lenni szokott. Ezért tartottam furcsának, hogy 87-ben egy Audi motort akartak beletenni, mikor az még a fasorban sem volt. Nyilván már folytak a tesztek, de a széria gyártástól még nagyon messze volt. Ennek fényében viszont egyáltalán nem biztos, hogy az egy Audi motor volt, elképzelhető, hogy csak az lett az végül. Emlékezzünk csak a 924-es Porsche-re! Ott is volt egy furcsa csavar a sztoriban. Bár, ott pont fordítva.

pberencz 2014.05.16. 10:26:15

@kamikazeee: A 4,2-es meg csak '91-'92-től volt.

pimpike_ 2014.05.16. 10:33:18

Kedves Dániel!
A főoldalon lévő "Teszt: Škoda Felicia 1,3 LXi - 1997." cikk ugye komoly?
Mert viccnek durva lenne...

pberencz 2014.05.16. 10:45:00

@pimpike_: És a "Hány nő fér egy előző Octavia-ba" cikk? Már egy ideje nem nagyon értem a koncepciót... Valamivel biztosan ki kell tölteni a munkaidőt, így hát marad a billentyűzeten pötyögés, ha már kint ócska az idő...

living folk hero (törölt) 2014.05.16. 10:51:30

ez a pali nemetul beszel csak angol szavakkal

a ket hatso lampaval nem sz@roztak, a lenyeg hogy igy legalis volt kimenni vele a bahnra :)) nagyon cukik:)

( amugy a szeria gyartas az a mass product de most nem fogok belekotni minden hibaba )

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.16. 12:50:05

@pimpike_:
biztosan köt rá biztosítást és átiratja az összeset amin keres,persze oda sem lehet kommentelni,mert nincs kedvük dolgozni a szerkesztőségben.
Mert az ilyen cikkeknél bizony lenne mit törölgetni :-)

asd007 (törölt) 2014.05.16. 13:13:59

"soros, hathengeres bokszermotor dolgozik"
hozzáértés megvan

ommm 2014.05.16. 13:15:04

@asd007: Hol is olvastál ilyet?

Janer6328 2014.05.16. 14:01:47

@kamikazeee: Ha van okostelefonod /nem nokia/ érdemes lenne kipróbálnod a Real Racing 3 játékot. Elég új simulátor élményt tud nyújtani, döntögetős irányitás, stb... És van benne 13 db Porsche is...
rr3.wikia.com/wiki/List_of_all_cars_%28fully_upgraded%29

vagy képekkel: quickgamer.net/games/real-racing-3/cars/

Orván Biktor 2014.05.16. 14:20:48

@ommm: Sehol, már kijavítottad. De akkor is....!

madbalee 2014.05.16. 23:02:22

A V8-as Cayman is érdekes lehet amit Piech kapott a 75. születésnapjára.

Rocko- 2014.05.17. 12:23:56

@pberencz: @kamikazeee: "'87-ben volt az audinak szériagyártású V8-as motorja???"
szlriagyártású motor nem volt. de tekintve, hogy az Audi V8 '88-ban jelent meg, gondolom nem volt nehéz egy közel kész motort szerzeni a tanulmányautóhoz.

asd007 (törölt) 2014.05.18. 22:59:26

@ommm: a cikkben, de tagadt csak,süllyedj tovább
-.-'