Támad a rozsda

  2014. május 08. - Lendvai Zsolt Címkék: bmw totalcar flotta diy cápa e21 tc flotta szimós zsolti kiscápa

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ég veled, Jules!
2015-07-18 09:31:40

Jules Bianchi mintegy kilenc hónappal ezelőtt, a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet. A

Megfőztem a BMW-t
2015-07-04 06:25:15

Naiv voltam. Amikor megvettem a BMW-t, persze alaposan átnéztük, mérlegeltünk, hogy mire lehet számítani. Az

A világ leghülyébb közlekedési lámpája
2015-05-16 11:12:52

Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa

Bocsi! Eladó a BMW?
2014-12-29 18:49:19

Úgy tizennégy éves lehettem, amikor édesapám elmesélte, hogyan szedte rendbe első Zsiguliját. Komoly

Az elmúlt szűk egy évben nem vittem túlzásba az E21-es BMW-mről szóló posztokat. Ennek persze meg is volt a maga oka: időm az mindig éppen annyi volt, hogy eldönthettem, írok egy rövid szösszenetet, vagy inkább megpróbálok valamire haladni az autóval. Közben a feneketlen szerkesztőségi levelezőlistát azért szpemmeltem az élet nagy kérdéseivel, és az internet legmélyebb bugyraiban portyáztam a legszükségesebb alkatrészek után. A tavasz beköszöntével azonban már az sem lehetett kifogás, hogy a műhelyben hideg és sötét van.

002

Tavaly, miután az átírás körüli kálvárián nagyjából túltettem magam, nekiláttunk a BMW lábra állításának. Ebben tulajdonképpen édesapámnak voltak - illetve vannak - a legnagyobb érdemei, aki szabadnapjain flexelt, kalapált, hegesztett, csiszolt - szinte kérni sem kellett. Én sajnos a saját elvárásaimhoz képest keveset tudtam hozzátenni. A legkritikusabb hibákat tehát már akkor sikerült kijavítani, került az autóra két új küszöb, javítottuk a taposókat, és megújult a teljes futómű és a fékrendszer is. Ősz végén aztán egy hatalmas ponyvával letakarva tért nyugovóra a kiscápa.

A tavaszi első indításnál aztán kellemes meglepetésként ért, hogy egyetlen pöccintésre indult, és gyönyörűen járt az egynyolcas négyhengeres. Némi meglepetést aztán a kaszni is tartogatott - igaz, ezt már inkább a kevésbé kellemes fajtából. Azt persze tudtuk, hogy az ajtók sarkai nincsenek jó állapotban, de a lámpákat kiszerelve szinte már hallani lehetett, ahogy a rozsda kíméletlen, sárga fogaival csámcsog a lemezeken. Persze nemcsak a lámpák körül találtunk rohadást. A tankajtónál is foltozni kellett, és a csomagtérajtó körüli vízelvezető sem volt már teljesen ép. Ehhez képest a motorház- és csomagtértetőn díszelgő rozsdapöttyök igazán nem voltak említésre méltók - igaz, itt meg a lakk hámlott tenyérnyi darabokban.

015

Ezek a karosszériamunkák elég aprólékosnak és időigényesnek bizonyultak. A lemezeket méretre vágni, formára hajlítani, a rosszat kivágni, a jót beilleszteni - mindezt úgy, hogy ne maradjon rozsda, mert az később is csak gondot okoz. Ráadásul olyan, nehezen hozzáférhető helyeken kell pepecselni, mint az üzemanyag-betöltő környéke. A lakatolás után az előkészítéssel is sikerült haladni, a fényező néhány hét múlva már fogadja is az autót.

010
Rosszul hozzáférhető, kivágni is nehéz

Télen, amíg az érdemi munkák szüneteltek, fejben nagyjából összeraktam, mire lehet majd szükség az összerakáskor. A jobb első lámpapár egyike átlósan végig volt törve, a két hátsó burát pedig milliónyi hajszálvékony repedés díszítette. Ezek az alkatrészek még beszerezhetők az E21-hez, azonban első fényszóróból inkább az egylámpáshoz valókat hirdetnek. Alaposan kutakodva így is sikerült lecsapnom egy teljes garnitúrára, amelyeket végül két komplett hátsó lámpával és egyéb apróságokkal együtt sikerült jó áron megvenni egy nagyon korrekt BMW-stől. Került aztán egy pár hibátlan ködlámpa is - az enyém leszerelés közben, a kezemben porladt el. Bár ez a bevásárló lista végén szerepelt, de annyira szép volt, hogy nem hagyhattam ott.

Bár az összerakás még kicsit messzinek tűnik, már el is kezdtem gyűjteni az ihletet. Erre kiváló alkalmat szolgáltatott a Totalcar első Parkoló Parádéja (aminek azóta volt már folytatása is), valamint az április végi Oldtimer Premier. Hogy mire is csorgattam a nyálamat? Naná, hogy egy csodálatos szürke Alpina E21-re.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr416117755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

collins323i 2014.05.08. 19:08:44

Igy tovább! ;)
A félreértések elkerülése végett a DDA-031 rendszámú BMW E21 NEM Alpina!

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.05.08. 19:10:46

Az ilyen rozsdák eltűntetése elég szar dolog. Nehéz úgy megcsinálni, hogy ne térjen vissza néhány év múlva újra. Többek között a legtöbb "szakszerviz" sem képes ilyenre.

Momina 2014.05.08. 19:19:31

A rozsda szó megragadott a cikk címében, azért kattintottam ide, és bár ez nem egészen arról szól, amit kerestem, feltennék egy teljesen laikus, teljesen bagatell, egyszerű kérdést, ha lehet. A trollkommentek elkerülése végett direkt előrebocsátom, igen, nő vagyok, igen, első kocsim, igen, nem értek hozzá, pont ezért kérdezek. Most nem írnám le az egész életem, hogy miért kérdem, miért én akarom megcsinálni, stb. ezeket ugorjuk át, röviden annyi, hogy a műszakin semmit nem találtak a kocsimon, minden rendben volt, egy megjegyzést tettek, hogy a kipufogódobon már nem tudom szó szerint idézni, rozsdafoltok vagy valami hasonló. Alábújtam, megnéztem, igen. Mi ilyenkor a legegyszerűbb megoldás? Valamilyen hőálló, rozsdára fújható, kenhető festék létezik, amivel megfelelő tisztítás után lekenem és ha nem is életem végéig, de a következő foltok megjelenéséig elvagyok? Válaszát előre is köszönöm!

DDD3 2014.05.08. 19:23:05

@Momina: dobcsere. Nem nagy tétel.

nincs_nick 2014.05.08. 19:30:13

@Momina: Ahogy DDD3 is írta dobcsere. Nyugodtan használd addig amíg más hangja nem lesz, ekkor lyukadt ki. Előtte felesleges cserélni. Ráadásul vannak dobok, amik két hónaposan teljesen rozsdásak tudnak lenni kívülről és még 10 évig nem rohadnak át.

Amennyiben újabb autód vagy esetleg olyasmid van amihez drágább a kipuff (pl. Mazdák standard két csöves dobjai), akkor pedig gurulj el egy kipufogóshoz és ők pár ezer forintért meghegesztik ha valahol kezdene lyukadni.

Momina 2014.05.08. 19:34:05

Köszönöm a válaszokat! Akkor festéssel, ilyesmivel ne is próbálkozzak? A kocsi szinte még új, 39 ezer km van benne, abból 20 ezret már én tettem bele az elmúlt másfél évben. A dob hangjával semmi gond, látványra lyuk sincs rajta, amilyen közelről tudtam, megnéztem lámpával.

TaaT 2014.05.08. 19:40:55

@Momina: A kipufogórendszer elemei kopóalkatrésznek számítanak, nyugodtan lehet cserélni ha már nagyon odavan. Mondjuk pár felületi rozsdáért azért még nem érdemes.

Naezatutti?! 2014.05.08. 19:46:12

@Momina: Lehet venni horgany spray-t. Le kell venni a dobot (ha a felső része is olyan, ha nem akkor elég kimaszkolni felemelés után, megtisztítani egy csiszolóvászonnal/erősebb kefével nagyjából, hígítós ruhával áttörölni és két-három rétegben átfújni (tétegek közt be kell tartani a száradási időt). Olyan lesz kinézettre mint a gyári új, sokáig jól is fog kinézni, savnak/lúgnak ellenáll jó ideig (nem lesz foltos). A spray költsége kb 2000-2500Ft, a szerelés ideje függ a kocsitól és rutintól (le-fel kb 20 perc), festés rétegtől/hőmérséklettől függ (1 óra).

Momina 2014.05.08. 19:51:57

@Naezatutti?!: óó, köszönömköszönöm! Akkor előbb ezt csinálom meg, aztán később, ha romlik a helyzet, akkor a dobcserét. Nagyon pöpec állapotban tartom a kis drágát, zavar az a rozsdafoltosodás... No, nem is offolom tovább szét a posztot, köszi mindenkinek a választ!

NBE 2014.05.08. 20:03:11

@Momina: a dobot a benne kicsapódó pára belülről rohasztja kifelé, így a külső felületkezelés funkcionálisan nagyjából semmit nem számít neki. (Az anyagot belülről érő támadás nagyjából egy nagyságrenddel erősebb).

Ha nagyon zavar, smirgli+Korant kombinációját ajánlom, illetve azt, hogy már a legkisebb kívülről észlelhető anyaghiánynál keresd fel a kipufogóst - ekkorra már a nem szem előtt lévő részek jobbára jóval előrehaladottabb állapotban vannak, ami a lecsökkent ellennyomásból eredően már egy kicsit is modernebb autón is elég drága hibalavinát tud elindítani (pl. szétégett lambda szonda, majd katalizátor és barátaik).

Momina 2014.05.08. 20:06:49

@NBE: Na, akkor most megint elbizonytalanodtam, mit csináljak :)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.05.08. 20:22:44

@Momina: Írd meg, hogy milyen típusú autóról van szó.

lone 2014.05.08. 20:39:38

@Momina: Szia! Tényleg, ahogy a többiek írják, felesleges szórakozni vele. Én is így voltam a régi Fordommal, húú, rendbeteszem, mert szeretem ha rendben vannak a dolgok. Ez esetben tényleg felesleges. Amíg átmegy a vizsgán és amíg nem hangos, nincs meg a veszélye, hogy leszakad, szétesik, addig nem szabad hozzányúlni.. Mindig belülről rohad, ha kívül lejavítod, fél év alatt újra rozsdás lesz és mellette belülről úgyis kilyukad, ha ki akar.. De jó látni, hogy vannak ilyen nők :-)

Momina 2014.05.08. 20:42:44

@lone: Ó, ne is mondd, az ismerőseim akkor is furán néztek rám, mikor a téli gumikat most lecserélés után rendberaktam, a kavicsokat a bordákból kipiszkáltam, a sólétől samponos vízzel lemostam és megszárítva, egyenként bezacskózva elraktam a cipősszekrénybe :D

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.05.08. 20:44:23

@Momina: Én is azt tudom javasolni, amit itt már sokan. Segíteni rajta nem lehet, így felesleges agyalni rajta. Nem mostanában lesz vele gond.
Ráérsz aggódni akkor, ha a karosszérián találsz rozsdát ;)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.05.08. 20:46:12

@Momina: Ennyit én is meg szoktam tenni cserekor. Annyi különbséggel, hogy nem rakom a cipősszekrénybe, és be sem zacskózom.

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.05.08. 20:50:56

@Momina: ha már ennyire maximalista vagy, tegyél még meg annyit, hogy picit le is ereszted a kerekeket, mikor elrakod őket :)

nikarágja 2014.05.08. 20:54:12

Aszerint jarj el, amit "nincs nick"- irt, mert lehet az meg 5 ev is, hogy kijukadjon a dobod!

Lendvai Zsolt 2014.05.08. 21:00:20

@collins323i: Ezek szerint csúnyán benéztem. :)
Viszont attól még gyönyörű.

ZON 2014.05.08. 21:04:42

@Momina: és ha a külső, napszítta oldalfalát körbefúvod gumiápoló sprével, egyrészt meghosszabbítod az életét, jövő novemberben felrakáskor "újgumi" fílinged lesz, továbbá az ismerőseid síkhülyének nyilvánítanak (nem lesz igazuk).

chr 2014.05.08. 21:07:36

@Momina: Tényleg szép dolog, hogy így odafigyelsz a kocsira.

Esetleg még annyi kipuf témában, hogy dobcserénél esetleg van lehetőség rozsdamentes dobot, vagy akár teljes rozsdamentes kipufogó rendszert venni az autóhoz, de
egyrészt jóval drágább lesz, másrészt valószínűleg csak univerzális dobot tudsz beszerezni hozzá, ami valahol biztosan nem fog passzolni, vagy a felfüggesztésénél, vagy a lökhárítónál, úgyhogy további problémákat vet fel, mindenképpen profikkal érdemes csináltatni.

Ellenben tartósabb mint a hagyományos, bár konkrét tapasztalatom nincs róla.

Tulajdonképpen ez már valamilyen szinten autótuning, és csak akkor érheti meg, ha hosszú távra tervezel.

Ez a téma kb. megérne még egy cikket..:)

Momina 2014.05.08. 21:08:06

@ZON: Akartam már venni, de a férjem kicsavarta a kezemből a gumiápolósprayt az autósáruházban, mondván, esőkor kocsimosáskor úgyis lejön, nincs értelme

E34 2014.05.08. 21:09:09

Szia Momima! Tényleg nem kell a kipufogóval csinálni semmit, mert az (ma már sajnos) teljesen természetes jelentség, ha rozsdapöttyök majd nagyobb rozsdafelületek jelennek meg rajta. Jó pár évig nem szabad, hogy kilyukadjon, akkor meg már lehet, hogy nem a Tied lesz, vagy ha igen, akkor csere. ( Jóidőkben még annó, főleg a prémium szegmensben saválló ill. rozsdamentes dobokat készítettek..., e34-emen a hátsó pld. ilyen).

Írta egy kommentelő, hogy csiszolás, majd korant-ot kell ráfújás előtt rátenni. Ez jó (vagyis jó lenne) nem nagy hőigényű felületekre, de ahol hő van, ott nem működik(tapasztalat). Sajnos a korant elsőre nekem is tetszett, de az igazi rozsda elleni szer - s most nem reklámolok - a Mike Sanders-re hasonlító zsírok. Azt még a rozsdára is rá lehet fújni (portalanítás mindenképpen kell ), eddig csak jókat hallani róla. Én is túl vagyok küszöb és ajtócseréken ( E34), de mivel én a zsírt nem tudtam megoldani, Würth rendszert használtam, mind az üregekbe, mind alvázra. Remélem hosszú távú lesz.

chr 2014.05.08. 21:14:49

Ja, és egyébként egyetértek azzal, hogy amíg ki nem lyukad (repedtfazék hand) addig le kell szarni, hogy rozsdás :) Akkor meg lehetőleg egy normális profi kipufogó szervízbe kell vinni, nem sima lakatoshoz.

Vannak alkatrészek amiket eleve nem is felületkezelnek, mert nincs értelme, ilyen a kipufogó is, főleg a leömlő (motorhoz legközelebbi csövek), ami akár több száz fokosra is felmelegszik (izzik), nics olyan festék, stb ami megmaradna rajta.

kzolee 2014.05.08. 21:33:40

Az E21 márpedig egylámpásan a legszebb, szerintem.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.08. 21:37:41

Kipufogónál nem gond.ha felületi rozsdás,egy 39 ezer km et futott gyári dod nem lehet rossz.
Bár a rövid távok nem túl jók nekik, a rozsdamentes dobok is tönkre mennek egyszer.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.08. 21:43:07

Sajnos tapasztalat hiába foltozgatjátok a BMW-t, sajna mivel a hegesztés átalakítja a fémszerkezetet sajna idővel rohadni fog, a gyárban más technológiát alkalmaznak.
Bár a CO hegesztés egy fokkal jobb mint a láng,de kenhetsz rá bármit csak elhúzni lehet megakadályozni nem,

Nesebar 2014.05.08. 21:48:08

@Momina: Ha lenne férjem, őt kérdezném rozsdásodás ügyben. Vagy rosszul gondolom?

ommm 2014.05.08. 21:49:45

@Lendvai Zsolt: A 323-as, ami ott volt, na aaaaz igen! Sperrel, sportváltóval, mnyammm.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.08. 21:52:19

A festékek sajnos nem rugalmasak,egy idő után megöregednek és hajszálrepedések keletkeznek,idővel tönkre mennek.
Ha belül az összes üreg ki van fújva,talán elnyújtható az életartam.
Gyári összerakást csak a gyárban tudnak produkálni,galvánfürdővel,ilyet még a márkakerewkedések sem tudnak.

Momina 2014.05.08. 21:59:11

@Nesebar: Rosszul :) A férjem egyáltalán nem műszaki beállítottságú, nem érdeklik az autók (egy ilyen blogon tudom istenkáromlás ilyet mondani) engem viszont nagyon, főleg a sajátunk. Mindig csinálok rajta valamit, legyen az csak takarítás vagy szépítgetés, kényelmi alkatrészek, stb. vagy olvasok róla, tanulmányozom a szervízkönyvét, ilyenek.

Nesebar 2014.05.08. 22:09:42

@Momina: Ja így értem, rendben.

vitya25i 2014.05.08. 22:48:22

@Momina: Végülis, a kerék az autó cipője, nem? Ha befér oda a szekrénybe és az autó is családtagként van kezelve, akkor semmi furcsa nincs ebben :))

Hurri Kán 2014.05.08. 22:57:00

Ilyenkor kicsit sajnálom, hogy nincs már meg a kiscápám. Vagy nagyon?

B.GY. 2014.05.08. 23:01:40

@Momina:
Ha nem műszaki beállítottságú a férjed,akkor honnan találta ki hogy a gumiápolóspray lejön az első mosásnál? Nem olyan könnyen adja az magát.Most vettem a Lidl-ben gumiápoló habot,nem jött le róla.

qmatch 2014.05.09. 06:40:23

Momina:
a kipufogó belülről rohad igazán, főleg hátul, ahol - ugyanis ez a baj - a lehűlt gázból kicsapódik a víz, elkeveredik némi égéstermékkel, és savat alkot.
...első és közép dobokból alig fogy el egy darab, míg a hátsóból több is

dobot festegetni azért sem érdemes, mert kevés "szórós" festék marad meg a néha több száz, aztán akár mínusz 20 fokos vasdarabon - ez akár gyorsan is változhat, ha forró dobbal áthajtasz egy tócsán, és....

...miről is volt szó, valami béemvé, vagy mi...?
:)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.05.09. 06:54:14

Minden autohomárnak ilyen feleséget, mint Momina! :D
Meg Csikósné! :-)

CsGy 2014.05.09. 08:35:57

@Momina: A gumiápoló habot leginkább az idényen kívüli tároláskor használjuk, akkor pedig jellemzően nem mossuk a gumit.

Palladrin 2014.05.09. 09:03:25

@geegee: Hogy ahhoz is jobban értsen, mint a pasi? Ameddig nem ért hozzá addig lehet kifogásként hozni, hogy most le kell menni a haverokhoz a benült ricsniztetni, mert nagyon kóvályog már a parcentirolás ... és akkor elenged a haverokhoz sörözni! :)

ll323i 2014.05.09. 10:31:56

@ommm:
Pedig azon is kellett lakatolni bőven ;)

ommm 2014.05.09. 10:38:45

@ll323i: ...és ez így van rendben. Ez a világ rendje.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.05.10. 15:38:49

@Palladrin: Mondjuk neked is vagyon igazságod... :D

skrimp 2014.05.12. 19:25:32

Hogy akkor volt valami szerkesztőségi megbeszélés, ahol ki lett adva, hogy fossátok magatokból a régiautós posztokat, mert kb. csak azokat olvassák már?