Az szerelemrül és szobrokrul

  2014. május 07. - ommm Címkék: bmw totalcar flotta tc flotta adunk-veszünk alfa156

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

156
Túl szép és drága volt nekem, ez lett a veszte

Üres lenne a világ Alfa Romeók nélkül. Hát így történt.

Nagyjából ezekkel a mondatokkal zártam le a posztot, amelyben leírtam, hogyan lett nekem 156-os Alfám, az egyik legszebb kombi, amit az utóbbi évtizedekben az autóipar fel tudott köhögni magából.

Ez pedig az a poszt lesz, amelyben leírom, hogyan adtam el alig pár hónap és 2000 kilométernyi használat után.

Igen, eladtam és nem bánom. Nem bánom, mert 800 ezer forintért vitte el új gazdája egy sima utakkal teli, német jövő felé, és nem bánom azért sem, mert egyszerűen nem volt nekem való. Bármennyire is hittem azt egy hathengeres 166-os után, hogy az lesz. Legfőképpen három dolog okozta korai válásunkat. Hibátlan szépsége, az iránta érzett bizalom hiánya és a tény, hogy alig használtam. És ez a három dolog csodásan összefügg.

Beszoptam, naná, szerencsére nem úgy, mint Gaben, mert ezzel konkrétan nem b..tak át, az autó tényleg olyan volt és az volt, amit vettem. Egy szép, csodálatos tárgy. És akkor még nem gondoltam, hogy ez lesz a veszte is. Mert ha az embernek van egy szép tárgya, akkor azt szeretné, ha az mindig olyan maradna. Ez a baj. És valahol a történetben az teljesen mindegy, hogy egy utolsó patentig felújított veteránról, vagy éppen egy szép, új autóról van szó. Mert a szobor esztétikai értéke vitathatatlan, ellenben a használati értéke pocsék.

És ezen a ponton kiállok az öregautósok elé, akik ebben a pillanatban hördülnek fel egyként: ide lőjenek, aztán gondoljanak csak mélyen bele. Vajon egy hibátlan, patika autót, amit vagy megőriztek nekünk, netán csillió forintunk fekszik benne, na azt vajon tényleg olyan önfeledten, gondtalanul használjuk, ahogy szerettük volna? Úgy, ahogy elképzeltük? Háááát…. Kevés, nagyon kevés annyira gazdag (lélekben és/vagy bankszámlában) ember él ebben az országban, akik megengedhetik maguknak a nemféltést egy sokmilliós veterán vagy új autó kapcsán. És én bizony nem tartozom közéjük, nálam a szépség megöli az élvezetet. Még egy ilyen olcsó autónál is. És erre szerencsére barátaim, kollégáim is rájöttek.

IMG 6142

Féltettem a kavicstól, a házunkban lakó, ökörhugyozás-szerűen parkoló néniktől, a halszálkában ráparkoló másik autóstól, a mindent megmaró madárszartól és a többi közlekedőtől, ugyanakkor menni és járni is kellett volna vele, mert az állás az autó legnagyobb ellensége. És mivel minden mindennel összefügg, ezért folyamatosan bennem volt egy olyan gyomorgörcs, amit csak egy elektronikával bőven megszórt olasz autót használó ért meg. Ha nem megy, az nem jó, ha viszont megy, akkor bármikor elromolhat valami, a pompás futóművet pedig szó szerint a fülünk hallatára veri szét a magyar úthálózat.

Úgyhogy kapcsolatunk hektikus volt. Ráadásul elkezdődött az új autós év, ilyenkor pedig jelentős a tesztautó-dömping, így a csodálatos Alfa leginkább állt a ház előtt, én pedig minden este megnéztem az ablakból, néhanapján elmentünk vele vidékre, családhoz, alkalomadtán behozott dolgozni. Mindeközben viszont olyan feszült viszony alakult ki közöttünk, mint a rossz szeretők között: ritkán találkoztunk és olyankor egyszerűen nem lehetett tudni, mi sül ki a dologból. Valami miatt volt egy olyan filmszerűen drámai hangulata együttlétünknek, ami miatt folyton két lehetőség lebegett lelki szemeim előtt minden indítózáskor. Hogy most vagy békességben lezavarunk egy menetet, vagy a ribanc vérben fagyva hagy ott, miközben letépett cerkámat a kezében magasra tartva, diadalittasan elszáguld a semmibe.

s70
Kredenc nagy kedvenc volt, a szürkébe csomagolt őserő. 240 lóerő, öt henger, turbó és egy gigantikus turbólyuk, utána a mészárszék. Mai napig elégedetten használja gazdája családi autóként. Ja, és a kötelező karbantartáson kívül egy motortartó bakot kellett cserélni rajta

Aztán persze sosem ez történt. De a bizalmatlanságra adott okot. Először akkor, amikor a fékcsere alkalmával tüzetesen átnéztem a futóművet, a milliónyi szilentet, vékonyka kis stabpálcákat, az iszonyatosan igényes hátsó alu-segédváz alatt keresztülfutó borzalmasan igénytelen lemez lengőkarokat. A világ talán legjobb elsőkerekes-autó hátsó futóműve, remekül kigondolt dolog, gatya minőségben.

Szerencsére nem volt vele baj. De tudtam, hogy ha sokat járunk, előbb-utóbb a finom kis futóműből egy lógó-zörgő vacak lesz. Az eltelt hónapok alatt lényegében kétezer kilométert álltunk és a rabja lettem, amit gyűlölök. Mert én magát az autózást szeretem és az autó számomra csupán az eszköz, ami mindezt megadja, sosem szerettem volna ebbe a csapdába kerülni, nem éreztem magam jól. Ezért nem is voltam tagja soha, semmilyen márkaklubnak. Az elvakult típusimádat sosem szül békességet. Csak megfosztjuk magunkat a többi jótól.

Alig volt benne százezer kilométer, ezért csak és kizárólag a gyártó által előírt dolgokat kapta. Van egy ilyen fejlövésem, hogy ha lehet, akkor gyári alkatrésszel javítom az autóimat. Barátom lett a Selénia, a Tutela, a Paraflu és még a csodálatos Torjay Laci minden vajákolása is kevés volt ahhoz, hogy ne tartsam mérhetetlenül túlárazottnak ezeket a cuccokat. De nem panaszkodtam, ez ilyen, mást nem vagyok hajlandó beleönteni és kész.

a6
340 ezer forintért vettem meg frissen behozva, és ennyi kilométer is volt életem legunalmasabb és legtágasabb autójában. Szép kiállása volt, a csomagtartója pedig aranyat ért két kicsi gyerekkel

Aztán kellett egy új termosztát. Majd álltában fosta el magát egy fitting a szervófolyadék hűtőspirálján, aztán beállt a hátsó ablaktörlő (típushiba az összes korabeli olasz autón), vettem egy egész új alsó motortér-burkolatot (köszi Laci!), lecseréltük a szervófolyadékot is, a Novoth-műhelyben pedig rendesen átvizsgáltak mindent, kaptam egy szervizkönyvet is, én pedig elképzeltem, ahogy mondjuk egy év múlva az alig mozgó Alfa futóművére ráköltöm egy használt CRX árát. Haragudtam magamra, amiért eljutottam odáig, hogy rettegésben tart a tárgy iránti féltés. Ennyit nem ér az egész, ez hülyeség, az autó van értem, nem én az autóért, helló!

Pláne úgy, hogy a km/forint aránya nem volt éppen daliás. Visszanézve rá kellett döbbennem, hogy sem a csaknem 300 ezret futott, öthengeres, turbómotoros Volvómra, sem a 340+ ezret futott A6-os Audimra nem költöttem el ennyit. És a horizonton felsejlő hatvanezer forintos lengőkarok nem ígértek semmi jót. Egyszerűen nem bírja úgy a mindennapokat, ahogy azt elvárnám. Még úgy sem, hogy alig járok vele.

Most jó az autó, most ér a 156-os valamit, most kell eladnom és kész. Csíkos papír, ceruza: használni nem merem, állnia nem jó, csodaszép, de a feleségem nem vezeti, mert rossz vele parkolni, menjen.

Jó állapotú autót vettem és olyat is adtam el. Az utolsó héten még aranyáron kihegesztettem és görgőztettem a szép TI-felnik egyikét, amellyel kátyút fogtam valahol Kazincbarcika mellett (mondjuk, a Borsodchem előtti, kamionok által pusztított úton nem nehéz), melléraktam az összes alkatrész-számlát és el is vitték.

TI
Nagyon szépek a TI-felnik, de az egyikkel fogtam egy ronda kátyút és meg kellett javíttatni

A döntést megkönnyítette, hogy a feleségem megunta az autók közötti ugrándozást, és e célra félretett pénzéből vett magának egy 2005-ös Priust. Ember tervez, a nő pedig racionális, és ösztönből jól dönt. Ezzel a huszárvágással az autózás iránt felmerülő összes igényünkre a lehető legfrappánsabb választ adta, mert a Prius egyszerűen jó. Nem ellenkeztem, sőt, támogattam döntésében, autót is találtunk, frissen behozva, borzalmas képekkel hirdetve, de a valóságban jól felszerelve és hibamentesen.

A négyhengeres 156-os Alfa nem hiányzik. Mindig meg fogok nézni egy-egy szépet, ha látok az utcán, de örülök, hogy eladtam. Egy percig sem állítom, hogy nem jó autó, mert az. Amikor jó, akkor nagyon. És szép. És remek ülései vannak. Meg a kormánya, a motor hangja, ahogy mozdul, ahogy megcsillan rajta a napfény, ahogy befekszik a kanyarba…

Ettől függetlenül azonban megfogalmazódott bennem egy mondat, amivel nem kell egyetértenie és amit Stump Bandinak mondtam, amikor megkérdezte, hogy miért? Mert egy jól kitalált dolog, slendriánul megcsinálva.

Ehhez pedig nem vagyok elég gazdag, sem elég türelmes. Mert én autózni szeretek, használni és élvezni a dolgokat, para nélkül.

Így esett, hogy most van egy 24 éves, öregecske, kicsi, szürke, unalmas, négyajtós BMW-m, amire éppen a maradék pénzemet költöm.

De az egy már egy másik történet…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr256133098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sinistroll 2014.05.10. 09:14:37

Ecsém, hány cikket írt OMM barátunk a hátsó hajtás értelmetlenségéről, meg a sok hülye pozőrről, aki mutatós autót vesz. Közben meg 323F, T5, A6, meg Alfák a porta előtt... :-)

Egyetlen dolog számít: jó az a verda, vagy nem. Hogy ki miért veszi, ahhoz senkinek semmi köze. Úgyhogy én csak annyit mondok: Pista, welcome home. Remélem, a Bömöshöz hűségesebb leszel. :-)

2014.05.10. 09:35:35

Pista pár hónap után engedte el a 156-os dögöt, nekem ez 4 év nettó folyamatos szívás után sikerült, ebből látszik, mennyivel több esze van, mint nekem. Mondjuk a feleségem kocsija volt, ő ragaszkodott hozzá, én csak akkor ültem bele, ha feltétlenül muszáj volt, ha visszagondolok rá, ökölbe szorul a kezem.

jk88 2014.05.10. 09:35:55

Oszt' a prius hibrid hajtáslánchoz olcsóbb az alkatrész, mint az alfa futóműhöz? :p

KawaBazsy 2014.05.10. 09:42:45

Teljesen egyetértek. Ha az ember fejben "szobornak" tart egy autót, akkor nem szereti használni, csak nézegetni. Én is így jártam, ráakadtam egy gyönyörű, patika állapotú Celicára Németországban, s ahelyett, h boldogan használtam volna, mindentől féltettem, a legboldogabb akkor voltam, ha a garázsba állt, s nézegettem. :-) Kell egy szaggatós autó, amit nem sajnál az ember, de azért jól érzi magát benne (nekem Honda Civic lett tetőablakkal, eco motorral), s amellett lehet szobor is, fogyasztása mindegy, mert napira nem az használódik, s ha kijátszotta magát vele az ember, akkor kereshet újat.

Gomulka Béla 2014.05.10. 09:43:46

@ColT: Na ja, de a huszonéves beemvé nem lesz szobor, nem lesz fétis. Illetve nem olyan fétis lesz: ld. a 'tgun nevu Toyotát.

@jk88: Állítólag az nem romlik el. Csikós cikkezett errol a kozeli múltban.

Mindazonáltal én változatlanul úgy gondolom, hogy a sarkon ott leselkedik már egy családi szállító. Az a Citroen izé, Picasso talán: Omm lelkesedése a gyanús nekem. Valami már erjedoben van. Pár év, addigra lemennek az árak és Novoth felfedezi hogy mi az, ami óhatatlanul tonkremegy benne, áztán johet busz ...

jk88 2014.05.10. 09:45:05

Egyébként egyszerű a történet. Olyan autót kell venni, amihez olcsó az alkatrész, egyszerű, és jól bírja az állást.
Nekem ilyen van. :) Heti egyszer megyek vele 50 km-t. Ilyenkor az egyetlen gondja, hogy nehezen indul, mert az 1 hét alatt kipárolog a karbi úszóházából a benzin. Ilyen körülmények között használva sem emlékszem már, hogy mikor vettem hozzá utoljára alkatrészt, benzinen kívül mást nem kér. Alkatrészár? Műszerfal: 1000 Ft, órák bele: 500 Ft, első hátsó lámpatestek, hűtőmaszk, csomagtérajtó teleszkópok: "vigyed, ne is lássam - by bontós; 0 Ft:D" A legdrágább alkatrészt akkor vettem, amikor évekkel ezelőtt kitört a hátsó ablak, az akkor 4000 Ft volt...

És megy, könnyű vele parkolni, jó vezetni és nem eszik 7 liternél többet.
És hogy milyen autó? Majd pont elmondom, nem fogom felverni a piacon az árakat. :D
("Eine geheime entwicklung aus Ost-Deutschland" - :p)

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2014.05.10. 09:45:21

8–9 éve 100 ezerben vettem a twin spark kétliteres 156-osomat.
Beleraktam még vagy kettőszázezret.
Hurboltam mint az állat, és kétszer törtem, egyszer saját hibámból, egyszer nem.
Igaz, költöttem rá rendesen, de a futómű, fékek stb. még mindig hibátlan állapotban vannak, bárhová el mernék indulni vele, még csak meg sem fordul a fejemben, hogy esetleg otthagyhat az úton. És román utakról van szó!
Mostmár szabadulnék tőle, mert kezdi szeretni az olajat, és különben is, a háromszázezer az csak háromszázezer. De menni még mindig megy, nem is akárhogy.
A következő egy turbóbenzines 159-es lesz. Aki pedig pozitív szaldósan akar kijönni egy kocsiból, az álljon autókereskedőnek…
Van még kérdés?

jk88 2014.05.10. 09:48:08

@Gomulka Béla: Olyan nincs, hogy valami nem romlik el. Előbb utóbb mindennek kampó lesz.

másik oldalon 2014.05.10. 09:50:02

@Burgermeister: ....és anyagi szopás is lett a vége, noha az igazi -amire várt- talán el sem jött volna, csak évek múlva.

másik oldalon 2014.05.10. 09:52:13

@jk88: heti 50 km-re a taxi necces, hogy olcsóbb, és még piálni is lehet :)
Bár egy trabant az bizony reális élvezet.

s4tch 2014.05.10. 09:59:06

@jk88: a '97-es, első priusokban sem hullanak még az akksicellák. a sajátos működés miatt a fékek is sokkal tovább bírják, mint a "normál" autókban.

sunblind 2014.05.10. 10:03:23

Monnya ki, hogy csodaszép volt, egyedi, igényes részletekkel, egyéniséggel, csak pont használati szempontból meglehetősen unalmas és hétköznapi, nem olyan, amibe egy teljesen utolsó stációs benzinvérű skizofrén néha akkor is leviszi a kulcsot, és beül, ha csak a szemetet viszi le. Szoptam be énis ilyet, csak hosszabb időre, önnél viszont nem ez volt az első eset.
Igyon egy sört a pályakocsmában helyettem is. :)

Dr. Lakatos László 2014.05.10. 10:05:59

Novellapályázathoz igazán lenyűgöző érvek! Azonban!

1.) Egy autószépség látványa poszterrel fillérekből megoldható.

2.) Az ember dönteni kényszerül: kiállítási (leállítási)tárgyat vesz, mer' cuki (poszter), vagy járási művet, hajtani.

3.)Ha a finánci (ma)jális szempontok súlytalanok, pláne.

Most akkor vegyek AR-t, vagy keressek egy 100-as Skodát?

gumifust 2014.05.10. 10:09:26

Jó volt a cikk de kicsit meglepett.
Azt hiszem a mai napig vigyorogva szallnàl ki az Alfbòl, ha van turelmed kivani egy 2,5v6-ot (ne adj isten egy 3.2 gta-t). Az 1.8as peldany tenyleg csak szobornak jo es szeretonek nem eleg vermes. A v6-nak azt is megbocsatottad volna ha nem tuttad volna kinyitani egyik masik ajtajat. Ilyet is szerettel volna , szerintem nem volt jó ötlet megalkudni. Remelem a bombibe nagy motorost sikerült kifogni.

jk88 2014.05.10. 10:11:01

@s4tch: "Tovább" =/= "örökké".

s4tch 2014.05.10. 10:22:23

@jk88: az volt a felvetés (ráadásul a tiéd), hogy a prius hajtásláncához olcsóbb-e az alkatrész, mint az alfához. tekintettel arra, hogy a prius hajtásláncok a '97-es első darabokban is épek, ezért a válasz: igen, jóval kevesebbet kell költeni a prius hajtásláncára, mint egy alfa futóműre. a szavakon való lovagolást meghagyom neked.

Blogerovac 2014.05.10. 10:23:06

Ez az autó inkább átlagos, mint szép. Egy új Avensis kombi, na az már inkább szép. Persze kinek, mi :) A kollégámnak tetszik a saját Focus kombija is.

Mindenesetre sosem mernék Alfát venni, bármennyire is nagyon szép, meg micsoda érzés. Utálok szerelőhöz járni :), és itt nem nagyon érdekel, hogy csak minden hányadikkal van baj, amíg ez a szám nem közelít, vagy mutat túl mondjuk egy Mitsubishi, Honda vagy főleg Mazda hasonló számain.

Persze a szerelem, az szerelem. És a szerelem az fáj, ha már vége van :) Na meg néha közben is ;)

Globetrotter2014 2014.05.10. 10:23:13

Én nem bakancslista alapján vettem egyik alfámat sem hanem a legjobb autót akartam egységnyi pénzért.

Az első saját út tiszta sor volt, mindenkit vert élményben, beltérben (azonos felszereltséggel még az A3ast is).

Az összeszerelés olaszos volt, de legalább a márkaszervíz rendbe tette.

Aztán jött a keresés az Asszonynak, kvázi első (saját használatú) autónak. Ott is Alfa nyert 5000eur alatt nem sok szép autó volt. Pár megalkuvással egy kellemes utitársat kaptunk, az első tulaj átesettt pár durva dolgon vele (aki ismeri a modellt, az 1,6 TS eléggé hírhedt).

ÉS persze többször is mutogatták hogy itt ott lesz kiadás (hűtőcsere majd egyszer, hátsó futómú).

Aztán jött az új nagyobb családi verda és az egyiknek (S40 vagy 147) mennie kellett, az alfát vitték előbb, így az ment. De nem merném sokkal biztosabbnak mondani az S40est vagy a volvókat. Ugazából modellfüggő, nem annyira márka, hogy ki mibe fut bele használttulajként...

nincs_nick 2014.05.10. 10:24:33

@Wick: Az a Bosch generátor azért ment szét, mert csóringer olasz olyat kért. Bosch-nél szívesen példálóznak azzal, hogy nem egyszer dobják/dobták vissza olasz gyártók igényét, mert nem tudnak olyan vacakot gyártani amit kérnek.;)

zséroskenyér 2014.05.10. 10:34:08

615ert veve, 800ert eladva, ez miert van? en mindig vesztek az eladason :(

1127ccm 2014.05.10. 10:35:47

Pista szivembol szoltal. Epp ezert adtam el a 156 osom! Minden szavaddal egyet ertek. Kiveve azzal h nem hianyzik. Azota is vagyom ra!

Tibócza 2014.05.10. 10:39:08

Jó ezt olvasni amikor lehúzzák a wc-n az olaszt. Akinek ilyen autója van annak ízlése és stílusa, nem kevésbé kitartása és szenvedélye, mert az olaszt nem szeretni kell hanem rajongani érte.
Az érzés és az eufória... ezzel mondjuk visszaél a nyomorult néha.
Nekem is olasz van és javítok olyat ami nem az, nem keveset. Tapintatból és jólneveltségből nem osztanám meg a véleményem a többi nem olaszról.

Várom majd azt a posztot az írótól, hogyan fog vágyakozva nézni a rideg bmw-ből egy egy szép olasz autóra, és mikor szedi össze magát ismét, hogy esélyt adjon megint... magának.

**ADAM** 2014.05.10. 10:43:05

Ez butaság.
Ha megveszed újonnan és te használod, cseréled az olajat...stb., pont ugyanannyi baj lesz vele, mint bármilyen más autóval. Az autó nem tehet arról, hogy paraszt volt-e az előző tulajdonosa. A családban több 0km-es Alfát is láttam kimenni a világból. Nálam 12 éve van egy 3 literes Lancia Kappa. Semmi komoly hiba.

Vagy tudod mit? Inkább higgyétek el ezt az olasz autó rossz autó legendát, és akkor én mindig tudok venni jó áron nagyon jó autókat. A megbízhatónak hitt egyen Skodákkal és Opelekkel pedig járjatok ti :)

Liquid_ 2014.05.10. 10:47:57

Pista, kicsit csalódtam benned. Sokkal egyszerűbb lett volna azt írnod őszintén ahogy szoktad hogy nem tetszik wazze.
Miből gondolod hogy egy szintén nem a műszaki szögegyszerűségéről híres 24 éves gép bármiben más lesz?
Ha félted az igényes futóművet akkor vegyél egy Samara-t, csak azzal nem lehet kanyarodni :)
Egyébként meg elég szomorú hogy ti autós újságírók is elhiszek minden bullshitet, meg urban legendet anélkül hogy valóban utánanéznétek. Az égéstérben is néha igen durva elszólásaitok vannak ezügyben.
Nekem volt 156-om, 6 évig sok 10.000 km-t tettem bele és nem csak üveglapon autóztam vele, mégse volt semmi olyan baja a futóműnek amit nem indokolt volna a futásteljesítmény vagy a kor. Pedig én is az a fajta autóbuzi vagyok, aki ha csak hallani vagy érezni vél valami furcsaságot, már ugrik is megjavítani. Elektromos hibák? Ugyanmár, melyik új autónak nincsenek? Pont neked kéne tudnod, hogy minél több elektromos dolog van benne, annál több lehet a baj. Igen egy Trabi sokkal jobb mint egy Rolls mert nincs benne egy csomó olyan dolog ami elromolhatna.

Liquid_ 2014.05.10. 10:51:12

@protézisesh: láttál már közelről 159-et, esetleg ültél is benne? Mert szerinte nem.
Sárnehéz? Egy 4.6m-es jól felszerelt, erős, töréstesztre hízlalt autó nem lehet 900kg.
Nekem van egy és nemigazán érzem sárnehéznek.

norbsta 2014.05.10. 10:51:23

Nagyon kispolgári .... Bármennyibe is fajt a veterán vagy új autó bármennyire is szeretnénk megőrizni valamit "szoborkent" ezek használati tárgyak idővel elkopik, fakul, törik stb..

Viszont Helyettesíthető es javítható is .. Hihetlen mi?
Meg hogy nem lehet valamit ami értékes, kedves az ember szamara teljes értékben használni.. Sokkal fontosabb dolgok is vannak az életben mint hogy valaki megjarcolja a párszáz ezres olasz lomomat..

Ezt a fröcsögest meg sajnálom hogy lehozta a TC...

The Good Boy ! 2014.05.10. 10:51:44

a tc flottából gyakorlatilag két autó van (volt), amiről csak akkor született írás, amikor kb. Bende Tibby az asztalra csapott, és felkérte a dolgozót, írjon róla, mindegy hogy mi, csak legyen vagy 5000 karakter: az egyik Papp Tibi avensise, a másik karotta (tudom, ő már nem tc tag) priusa (ami ugye azért ment a háztól, mert összetörték). Sajnos aki hibák és pénzszórás nélkül akar mindennapi autózást, azok valami ehhez hasonló racionális autóvásárlást hajtanak végre. nekem is unalmas közbe-közbe a hondám nyolc évesen, de tudom, hogy bármikor nekiindulhatok fél Európának úgy, hogy előtte feltöltöm az ablakmosó tartály, meg esetleg megnézem az olaj-, szervo-, fékolaj- és hűtővíz szintet. Igaz nem azért, mert bármelyiket is enné, hanem azért, hogy ne mondják rám, hogy felelőtlen lennék (igaz senki nem látja, mert a garázs magányában, kb. 2 perc az egész). 8 év alatt a kopó kötelező dolgokon kívül csak egy garnitúra fékbetétet és a gumikat kellett cserélni. Ennek ellenére folyamatosan lesem a Hahu-t, hogy mire cseréljem. A szívemre hallgatva német prémiumok kerülnek a parkolóba, amikor meg racionálisan az eszemre hallgatok, akkor meg a priusok:D. Hát ezért nem újítottam még én sem. cserébe a lányom kapott egy cliot, amin kiélhetem a bütykölésre vágyó hajlamomat, abban a havi nagyon kevés szabadidőmben:) Mindenki jól járt!
Ommm-ot megértem, nekem is volt olyan autóm, amit egyszerűen imádtam (mai napig visszasírom), de mellette gyűlöltem elindulni vele, mert féltem, éppen mi fog történni vele, akár a szomszéd városba átruccanva is 20 km alatt. Ez nem szerelem, hanem rettegés!

Liquid_ 2014.05.10. 11:00:50

@Blogerovac:
tudod azért nem fog sose közelíteni az olcsó japó csodákhoz, mert az általad említett csodák tulajdonosai ha belenyúlnak a fosba kipofozzák és eladják, és mélyen hallgatnak róla mert azé egy japánt nem illik szarozni, de ha egy olasszal történik valami azt világgá kell kürtölni, amúgy se lehet jó mert hát mindenki azt mondja hogy szar. Ezért ha netán javítani kell valamit az katasztrófa, az nem baj hogy mondjuk após Almeráján 150.000 km-nél, már 2x kellett generátort cserélni, meg az összes motortartó bakot, és még mindig egy fos az alapjárat, nem lehet megcsinálni, attól az még egy megbízható japán autó... legalábbis sokak szerint. De ha nekem mondjuk kell egy kerékcsapágyat cserélnem, akkor mindenki kérdezi, már megint mi baj van az Alfával. Na ez a gond.

Teshow 2014.05.10. 11:30:35

Kár, hogy a kommentelés már megint visszakanyarodott az uncsi olasz-német-japán hitvitához.
A poszt ugyanis nem erről szól (és ez kivételesen még a címéből is egyértelműen kiderül) de ez egy bizonyos számú hsz után már nem szokott zavarni senkit :(

Tibócza 2014.05.10. 11:33:16

Sztem van itt olyan aki nem hitből nyilatkozik.

Zoltán Luczy 2014.05.10. 11:45:13

Az egyik legszebb kombi az utóbbi évtizedekben? Pista nagyon bírlak, jó arc vagy, de ez egyszerűen nem igaz!!!!! Nekem egy Jaguár X-Type kombim van. Na ez szerintem szép,és mivel lényegében Ford a kopó dolgok még gyáriban is "fillérekért" vannak. Én mentem az autómmal cirka ötvenezer kilométert, és még nem kérte hogy járuljak az urnához egy kis befizetésre. Igaz hogy tízezrenként Ford szervizben átnézés, olajcsere szűrők cseréje, de ez minden autón így van. Ja és a Prius jó választás volt családi autónak szerintem.

Kőmíves Kelemen · http://komkel.blog.hu/ 2014.05.10. 11:49:43

Múltkor két napra kiesett alólam az autó (nem a kocsi hibájából), két hetembe telt, mire azt a két napos kiesést visszahoztam, és egyszerűen horror volt mérgezett egérként rohangálni mindenhová.

Bármennyire is szeretnék egy jó kis régi autót, egyszerűen az anyagi keretbe nem fér bele, hogy 10 hónapot álljon, mellette meg ugyanúgy használjam a mostanit, ami megbizható, keveset fogyaszt, és kényelmes...

Pár napja eldőlt a szintezőléc, végigsodorta az oldalát, csinált rá pár karcot. Nem mondom, hogy nem káromkodtam rohadtul, de az autó HASZNÁLATI TÁRGY, sajnos sérül. Majd ha lesz még rajta pár hasonló, akkor kap egy polirozást/újrafényezést.

Tibócza 2014.05.10. 11:57:21

Azért az a cikkben kesze-kusza, és valljuk meg akit tarkón vágott a benzingőz valaha az erre a dologra keres megoldást, vagyis:
egy olyan autó mai családilag is jó, lehet menni naponta oviba, de ha arról van szó akkor toljon olyat hogy juj...
Direkt nem megyek bele abba, hogy megbízható nem az stb.
Vannak autók a két célra külön külön és vannak amik kicsit tudják mind a kettőt, de ne legyen már az a hiú ábránd, hogy büntetlenül lehet mindent. Lehet... de aztán tessék csak térdre és imához, mert hát ez van, mindegy mi az ford, bmw, kia...

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.05.10. 12:00:51

nem értem. vagyis lehet, h kicsit igen. "borzalmasan igénytelen lemez lengőkarokat. A világ talán legjobb elsőkerekes-autó hátsó futóműve, remekül kigondolt dolog, gatya minőségben." most ezt szemre? vagy van mögötte tapasztalat is? mert általában tömjénezitek a gyártó tervezőket.
vagy csak az az érzés uralkodott el, hogy papírautó van alattad, aminek bármikor eltörik a lengőkarja?

Thor71 2014.05.10. 12:02:57

Hm...családban olasz és japó autók vannak de eddig senkinek nincs baja. Japó az japó, olaszba meg Selenia olaj oszt' kész :)
Ja nekem egy Samarám van,tényleg nem kanyarodik viszont megy...mindig, mindent kibir nem kell félteni. A rongyrázási kényszer az emberekben iszonyat mélyre van beleverve. Inkább az un. "cifra nyomorúság" mintsem egy racionális és átgondolt,döntés. Hát egészségetekre a szaraitokat, én addig közlekedek árkon-bokron hegyen-völgyön.

UI.: Bocsi, de motoros vagyok egy kocsi ennyit jelent nekem.
Közlekedési és munka eszköz....és szerintem a legtöbb emberke szintén erre használja a családi kincset :)

autoitalia 2014.05.10. 12:16:40

Hmm. Nagyjából egyszerre vettük az autót Pistával (szeptember eleje), ugyanolyan 1.8 TS SW. Persze az enyém nem ennyire makulátlan, van itt-ott parkolási horzsolás a lökhárítón, karcolás a motorháztetőn, meg persze 200ezer+ kilóméter. Nálam azóta 13ezer szaladt bele, és a vételkori kötelezőeken kívül csak egy olajcsere volt. Persze, a hátsó ablaktörlőm nekem sem megy, de ez inkább időhiányból adódik, nem azért mert akkora fájdalommal jár megcsinálni/cserélni. Nem vitázom, egy szobor az szobor, ezen tényleg túl kell esni. Én használós családi autónak vettem, nem fáj hogy télen városban lazán beveszi a 10-et, hogy töltögetni kell az olajat olyankor, hogy néha komolyabb úthibákon már hallom a futóművet. Soha nem az jut eszembe amikor reggel beleülök, hogy úr isten, csak tönkre ne menjen valami. Hanem az, hogy melegedjen fel a motor, és akkor milyen szépen csap bele a mutató a hétezerbe. És nem félek, hogy megadja magát, amikor az előzés előtt 100-nát visszadobom harmadikba. Ezt szereti. És az asszony is, imádja vezetni, és hozzászokott, hogy kicsit nagyobb íven fordul meg, mint az ő Matiza.
Pista! Én is úgy látom, hogy túlgondoltad egy kicsit a dolgot. Lehet, hogy ha egy nem ennyire tüchtig állapotút veszel, most máshogy látnád az egészet, és boldogan használnád...

grease monkey (törölt) 2014.05.10. 12:32:43

@gab200: Tényleg vicces szobornak nevezni egy jó tízéves, párszázezres autót, amihez a bontóban szinte minden van. Gondolom beintett az asszony a második javítás után, aztán született a szobor-elmélet megnyugtatásképp :)
Arra lennék kíváncsi még, a BMW-t milyen elmélet alapján sikerült venni. Gondolom azért nem kár, ha rábasszák az ajtót, meg az alkatrész is olcsó hozzá :)

Patás 2014.05.10. 12:32:48

Hasonló a dilemmám, csak BMW-vel...volt egy E34-m, imádtam és gyűlöltem egyszerre. Évekig meg volt, mígnem eladtam, s vettem egy E39-t, amire mindig is vágytam. Minden olyan rajta/benne, amilyenről álmodtam (álmodni se mertem), hogy lesz benne, s most mégis az eladásán filózom, pedig alig egy hónapja van meg, s kevesebb, mint 1000 km-t mentem vele. Miután megvettem, akkor eszméltem fel (előtte is tudtam, csak fel nem fogtam), hogy mennyire bonyolult, mennyire pénztemető tud lenni, s bár jelenleg semmi baja, mégis meg kívánok szabadulni tőle...

supernem 2014.05.10. 12:36:04

Én biza minden szavával egyetértek. Volt egy 147-esünk, meg is népítéltem, ugyanezeket írtam. Jó, jó, de rettenetesen túlárazottak az alkatrészek. És gyakran kell őket cserélni. Nézegetni, beleülni, tapogatni és nem használni meg értelmetlen dolog.

grease monkey (törölt) 2014.05.10. 12:43:49

@Patás: Nem rettegni kéne, hanem érteni hozzá.

decompression 2014.05.10. 12:50:45

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: szerintem szemre (illetve szilárd meggyőződésem), 156-om van 200e+ futásteljesítménnyel, és azoknak a hitvány lengőkaroknak még az ég adta világon semmi baja nem volt, pedig utánfutót is látott már az autó. A hátsó futómű gyenge pontja a stabilizátor összekötő rudacskái, de ha gyári minőségűt tesz bele az ember, azoktól is el lehet várni 30e+ kilométert. Van persze műanyag kacat is gombokért, de azt minden tél után lehet cserélni, kilométertől függetlenül. Ha szarból épül a vár, nyilván szarvár lesz a végeredmény. :-D

mtk001 2014.05.10. 13:07:18

Nagyon megértelek !
Voltam hasonló helyzetben.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.05.10. 13:11:14

@decompression: jobb lett volna, ha nem látja. van olyan egyébként, amikor beképzeled magadnak például, h defekted van. lapos a gumi. hazaérsz, és 2,5 van benne. szar érzés lehet, ha egy ilyen autóbuzit, mint a Pista, elkap ez az érzés, akkor megértem, h eladta. szíve joga.

zöldi 2014.05.10. 14:23:05

@Thor71: Csatlakozom. A múltkor a szemét Daciám jól kibabrált velem, 100e km után második hibát produkálta, kért két talpast a futóműbe. De valahogy kibírtam az a munkadíjastól 12 ezret meg a 3 óra kiesést :)
2 kerék forever :)

ommm 2014.05.10. 14:46:12

@gab200: Pedig így van.
Nézd, ez a harmadik olasz autóm és a második alfám. A 66-os garázsban állt, de - rajtam kívül álló okokból - meg kellett szabadulnom tőle.
Viszont az 1.1-es, szervó nélküli Lancia Y, na az a világ legstrapabíróbb kisautója, azt évekig használtuk és megtartottuk. És ebben vastagon benne volt az, hogy nem féltettük, mert filléres tétel hozzá minden.

decompression 2014.05.10. 14:46:47

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: ja, nekem is van ilyen néha. Háromszor kiszállok, hogy mi van, először defektre gyanakodva, majd futóműhibát vizionálva, és csak harmadjára jövök rá, hogy akkora szél van, hogy majdnem gyalog is lelök az útról, jó hogy félrehúz a kocsi. :-D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.10. 14:47:45

Érdekes elmélet ha alig megy vele akkor miért kell félteni hogy szétmegy??
Több az ellentmondás a cikkben ahogy mások is mondták.
Ha úgyis tesztkocsikkal jársz,akkor nem mindegy hogy 100ezer km már nem megy el javítás nélkül.
Nekem sajnos az eleje sosem tetszett a régi 156os nak, a faceliftes már bejön:-)

ommm 2014.05.10. 14:48:05

@abcd1234: Na most ez nem igaz. A Prius önmagában A megbízható hordozóedény. A 24 éves BMW-n meg aztán tényleg bármit meg tudsz csinálni. Elektronika? Mondjuk van benne befecskendező-rendszer, fényszórók meg egy fejegység :)

ommm 2014.05.10. 14:49:53

@DjFlash: Teljesen más lett volna a helyzet, ha történetesen van egy családi házam egy jó nagy garázzsal/udvarral! Azért az sokat számít ám ilyenkor.

ommm 2014.05.10. 14:52:12

@Biker1983: Így van. Annyit, amennyit majd egyszer igényelni fog, na annyit nem ér meg. És erről én tehetek, mert egy alig százezret futott autóba egyszerűen nem rakok mást, csak a gyári alkatrészt.

ommm 2014.05.10. 14:54:16

@malenykij polgar: Egyelőre nem, de a m20b20-nál erősebb. Azt majd a legvégén, addig még akad némi tennivaló.

tiramiska 2014.05.10. 14:56:57

Mekkora terkó... Valami öreg-bácsis Logan kellene kevés kilométerrel.... ;)

ommm 2014.05.10. 14:59:55

@Liquid_: "Miből gondolod hogy egy szintén nem a műszaki szögegyszerűségéről híres 24 éves gép bármiben más lesz?"

Mert van vele tapasztalatom némiképp. És műszaki szinten elég szögegyszerű. Valamint van alatta egy rohadt nagy sperrdifi. Az meg nekem jelenleg felér egy klímával meg négy villanyablakkal. Az van a feleségem Priusában.

ommm 2014.05.10. 15:01:24

@Teshow: Köszönöm. Pontosan, ahogy írod.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.10. 15:02:47

Nem is tudtam hogy van olyan tipus hogy 525e.

ommm 2014.05.10. 15:04:31

@grease monkey: Nem hinném, hogy bármi közöd van hozzá, de megnyugtatlak: jó nőt vettem feleségül, aki tolerálja az autóbuzériámat.
Most beállt egy ideális állapot, amin nem szándékozunk változtatni.

ommm 2014.05.10. 15:05:53

@grease monkey: Ja, és az 56-osban 99 ezer km volt, amikor kiolvastuk. Alaposan. Az nem éppen párszázezer.

ommm 2014.05.10. 15:07:47

@Gyurma73: Mert a szabad ég alatt állás az autó egyik legnagyobb ellensége.

románc cuvée 2014.05.10. 15:26:24

Aldo Moro kellene ide, hogy megmondja a tutit az olaszokkal kapcs!
Az Alfáért talán nem kár, az a cro-magnoni Volvo viszont egy igazi badass (volt).

dhrbikes 2014.05.10. 15:35:30

OFF
@Negotiator: Ne haragudj, de nem vitelezünk ki semmit. nem vagyok nyelvtannáci, de ez rettenetesen hangzik, nem érzed? (A kivitelezés nem igekötős ige, mint a kivisz/vidd ki.)
ON

jk88 2014.05.10. 15:37:39

@s4tch: Kevesebbet kell hozzányúlni, de ha egyszer cserélni kell benne valamit, akkor annak az árából vehetsz 10 teljes alfa futóművet.

jk88 2014.05.10. 15:40:00

@ommm:
"Most beállt egy ideális állapot, amin nem szándékozunk változtatni."

Nem gecziségből (na jó, egy kicsit de :D) ezt a mondatot most szépen eltesszük egy fél évre, és akkor majd megnézzük, mi a helyzet. :p :D

grease monkey (törölt) 2014.05.10. 15:55:06

@ommm: Az autó alacsony értékéről és olcsó javíthatóságáról volt szó, hogy sikerült idekeverni a futásteljesítményt?

Hurri Kán 2014.05.10. 16:25:20

Értem én, hogy benzinvér, meg autóbuzéria, meg főleg Alfa, meg azt is értem, hogy az A6 kombihoz képest a 156 -mint élvezeti cikk- ég és föld. No de azt, hogy az Alfához mi mennyibe kerül, stb. vásárlás előtt is lehetett tudni, nem? :) Ha innen nézem, nyilván nem ésszel meghozott döntés volt ;)
Szóval az A6-os kombi egy tökéletes családi közlekedőedény lett volna, adott helyzetben teljesen racionális választás. De nem, az nem volt jó :)
Na mindegy, amúgy semmi közöm hozzá, nem az én pénzem, nem az én életem, legalább kderült, az Alfa ára jó helyre ment! Jó mulatást a Bömöshöz :)

hdnctrl 2014.05.10. 17:12:27

"Kevés, nagyon kevés annyira gazdag (lélekben és/vagy bankszámlában) ember él ebben az országban, akik megengedhetik maguknak a nemféltést egy sokmilliós veterán vagy új autó kapcsán. És én bizony nem tartozom közéjük, nálam a szépség megöli az élvezetet. Még egy ilyen olcsó autónál is."

Ebben a pár mondatban van a lényeg: egy autónál nem a vételár a döntő. Ha nincs pénzed fenntartani (mert gyakorlatilag erről szólt a cikk), mást kell venni. Okosan.

M.Árpika 2014.05.10. 17:58:36

25 évet letaxiztam budapesten. Életem legjobb 9 éve egy 164 2.5 TD volánja mögötttelt.520.000KM volt benne mikor kiütötték alólam. 340.000 ft-ot költöttem rá cakli pakli. Nem hibátlan autó az Alfa, viszont egyszerüen rajongani lehet érte.Engem mindenki lehülyézett amikor megvettem,de nem lett igazuk(ezt ők is belátták) Azótacsak olasz.Most Fiatom van,nejemnek egy kis Lancia Y.ja.Nagyon pici pénzből fentarthatók,viszont tagadhatatlanul oda kell figyelni rájuk.

Polifémosz 2014.05.10. 18:57:14

Én sem értem, hogy mire volt jó ez az egész....Akinek olcsón fenntartható, megbízható autó kell, az miért vesz Alfát? Pláne szakemberként...
Tipikus suszternek lyukas a cipője eset. Hogyan adtok így másnak tanácsot?

Cro166 2014.05.10. 19:21:58

Nem is tudom mit írjak..nyilván nem erre az autóra volt szüksége.Oké h tetszik, de az kevés. Arról nem is beszélve, hogy az ember környezete, ismerősei, barátai,szerelője,(pénztárcája,szokásai elégé befolyásolja a véleményét.Nyilván aki pályára jár, meg versenyezni, meg driftelni, annak az utcai autójában is a legfontosabb dolog a sper,meg a hátsókerék hajtás, le..... a kényelmet a szépséget,meg a klímát.Nem kell ezen megsértődni senkinek.(még ommm-nak sem,aki elég durcin válaszolgat, ahogy látom) :)

kzolee 2014.05.10. 20:15:00

@ommm: Megfertőzött a hátsókerékhajtás? :)

csongiaparaszt 2014.05.10. 20:16:58

Mondtam én az előző Alfás posztnál, hogy nagyon szép autó ez, de nem adnám érte a V40-em. Ehhez most nem is akarok többet hozzáfűzni.
De mi a baj a márkaklubokkal? Amikor Opelem volt Opel klubos voltam, most Volvo klubos vagyok, egészen hasznos tud lenni ez.
Az öreg bimmer meg igazán szimpatikus dolog.
Hajrá.

csongiaparaszt 2014.05.10. 20:24:28

Az előző Alfás posztnál mondtam, hogy nagyon szép ez az autó, de nem adnám érte a V40-em. Ehhez most nem fűznék hozzá többet.
De mi a baj a márkaklubokkal? Amikor opelem volt opel klubba jártam, most volvo klubba járok, egészen hasznos tud lenni ez.
Az öreg bimmer pedig igen szimpatikus választás.
Hajrá.

protézisesh 2014.05.10. 21:19:49

@Liquid_: és te ultel mar 155-ben? 500 kiloval (!) konnyebb a 159-nel es papiron ugyanannyi loero. Csak nem buta Holden-blokkok vannak benne, hanem teiver olasz paripak, igazi olasz motorokbol. Es az nagyon nem mindegy. De ha csak a katalogusokat olvastad, akkor ugyse erted. :(

dieselrocket524 2014.05.10. 21:27:54

na végre a jo uton jársz :D

Speedman 2014.05.10. 22:15:24

@Polifémosz: Egyetértek. Ugyanúgy észérvek nélkül, lelkesedésből vett egy autót, mint sok átlagpolgár, amit végül sem ő, sem az asszony nem használt.
A szabad ég alatt tönkremegy az autó? Ez előtte nem jutott eszébe? A 24 éves BMW meg megfiatalodik majd tőle?

Idézet a 156 vásárlásakor: "Elment az Audi 650-ért, sosem örültem még jobban, hogy megválok egy tárgytól.Na most ilyenkor, amikor végre felszabadultan, szívből vehet az ember autót, két lehetősége adódik. Az első, hogy azonnal nekiszalad fejjel a falnak, és megvesz valami csodálatos, régen óhajtott autót, eljátszva a hozzáértőt, majd a későbbiekben megmagyarázva a döntést és a ráköltött dellát, vagy körbenéz és megtalálja azt, aki keni-vágja az adott témát és bízni lehet benne."
A posztírónak sikerült kombinálni a kettőt.

Az Audi szót, meg lehetett volna helyettesíteni az Alfával, és már meg is születhetett volna ez a cikk is. Kár volt ennyit vesződni vele.

ommm 2014.05.10. 22:25:11

@Speedman: nem, egyátalá nem volt kár. így már volt 56-osom, tudom milyen, használtam egy kicsit és megyünk tovább. mi ezzel a baj?

Speedman 2014.05.10. 22:46:01

Ha úgy indult volna a 156-os történet, hogy ezt is kipróbálom egyszer (vagy egy jó alkalmi vásár), oké rendben van. De ez "szerelemből" lett véve, aminek nagy csalódás lett a vége.
Amit furcsállok, hogy osztjátok az észt, ha hasonló esettel találkoztok, mert ugye ésszel kell vásárolni, erre kiderül, ti is ugyanabba a hibába estek, még ha nem is lett pénztemető ez a kaland.
Ebben Robi sokkal "jobb". :)

2014.05.11. 01:26:50

@ommm: Speedman nyert, sorry.

Csak a yamaha 2014.05.11. 08:53:51

Olasz és jó autó..olyan max a mesékben van...Dizájnolásaik azok jók..de összességében nem szépek az olasz autók.Hanyag összeszerelés ill silány minőségü alkatrészek. ...Alfa akkor nálam a 155...külsőre..Igen a régebbi autók fény évekkel jobbak voltak....SZERINTEM...

wilhelm 2014.05.11. 09:57:00

Na jó, ha összegzünk, akkor az új bimmer négyajtós, 89-90-es évjáratú, négyhengeres, de erősebb a hathengeres 320-nál. Azt gondoltam hogy 318is, de az nem létezett négyajtósként. Úgyhogy vagy cserélt motoros valami vagy 320is csak hogy az olasz vonalon maradjunk, de az meg olyan ritka (és drága), hogy abból is csak egy új szobor jöhet ki, nem pedig egy jó csapatós verda amire Pista vágyik...

wilhelm 2014.05.11. 09:59:18

Természetesen most csak az e30-asokról elmélkedtem, gondolván hogy az e36-os csak igen limitált számban jött ki 1990-ben...

Russell Coutts 2014.05.11. 11:02:42

Azt nem értem, miért nem lehet bevallani, hogy "rájöttem, hogy mégsem ez az igazi", vagy "elmúlt a szerelem", "beleszerettem másba", vagy bármi, ami legalább igaznak hangzik. :)
Ez így eléggé öngyőzködésnek hangzik, eléggé fülénél fogva előrángatott érvekkel. :)
Már csak azért is, mert
- az első futómű teljes felújítása _gyári_ alkatrészekkel, mókadíjjal kb 90k HUF. Még a magyar utakon is elmegy 60-80k km-t. Ez 3-6 év, használattól függően.
- a hátsó útómű teljes felújítása _gyári_ alkatrészekkel, mókadíjjal kb 60k HUF. Mág a magyar utakon is elmegy 100-120k km-t. 6-10 év, használattól függően. Egyébként meg mese, hogy olyan bonyolult. Egyáltalán nem az. Semmivel sem bonyolultabb, mint egy ugyanolyan évjáratú, ugyanolyan felszereltségű bármilyen más autó. És igen, tapasztalatból mondom.
Nem azért... 4-5 évente elkölteni 100k-t javításra szerintem nem olyan nagy dolog. Ez minden autóval megvan.
Most feleségem jár a régi 156-ommal, én egy picit ritkább VW-t hajtok. No az a tömény szopás, ha javítani kell... Egy sima szervó szivattyú maga 70k HUF "baráti alapon", és 5-6 évente ezt is cserélni kell. Most akkor mi a különbség?

Liquid_ 2014.05.11. 11:21:29

@protézisesh: Nézd, a 2 autó egyáltalán nem egy kategória. Azonkívül meg nemnagyon volt 200 ló feletti 155.
156-om volt, az sokkal könnyedebb ez tény, de a 159-be is megfelelő motor kell és nem érzed nehéznek, amúgy meg:
155 2.5 V6 1370kg / 167Le - 8,2
159 2.4 Q4 1650Kg / 209Le - 7,8

Liquid_ 2014.05.11. 11:25:16

@ommm: mért nem vallod már be hogy kellett egy csapatós autó, oszt jóvan :) senki se fog kritizálni. Nem kell belemagyarázni olyan dolgokat, amiket nem tudsz tapasztalatokkal alátámasztani, viszont belesüllyedsz vele az olaszfikázók mocskába, amit pont tőled nem vártunk.

ommm 2014.05.11. 20:04:07

@Russell Coutts: Hát nem. Nézd meg, mennyibe kerül EGY gyári minőségű lengőkar. Máris fújhatod a kilencvenezret. És ez még csak az eleje.

ommm 2014.05.11. 20:09:24

@Liquid_: 1. tapasztalat akad bőven. Olyanoké, akik ismerik és értenek hozzá. Meg a sajátom pluszban.
2. próbálj rámutatni a belemagyarázásra, esetleg abból a szemszögből, hogy egy családi autó, amit egyedül én használok, az mennyire családi.
3. a Prius mellett meg aztán végképp marhaság lett volna megtartani az 56-ost.
4. fika? Szerintem tévedsz. Sosem voltam elkötelezett márkafanatikus, talán ezért is könnyebb rámutatnom arra, amire egy márkabuzi nem fog és válltig bizonygatja az ellenkezőjét. Semmi bajom az 56-ossal, az Alfákkal meg aztán végképp nem. Ha jók, akkor nagyon. De rúl sok zopás és apró bosszúság szinten tartani őket. Nekem ennyit nem ér.

Russell Coutts 2014.05.11. 20:33:55

@ommm: Hát megnéztem. :) Nem is egyszer. :) Decemberben cseréltem kompletten. :) Elég jól tudom. :) A gyári került bele nekem is. :)

Nem túrtam sokat a netet utána, de azonnal találtam 26k HUF-ért darabját. :) Szerintem ennél te is tudnál olcsóbban is kapni :)
http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=JTC105|SZ#.U2-9tygkTqw

Az utóbbi 2-3 évben igen nagyot esett a 156 alkatrészek ára :)
Nem bántásból mondom, de ezzel most ismerted el, hogy nem néztél utána, valójában mennyibe is kerül, hanem a városi legendákra támaszkodva, prekoncepciókra alapoztál. Ez nekem elég erősen azt mutatja, hogy annyira már nem érdekelt a téma, hogy legalább egy kicsit utána nézz -> nem ez az igazi indok. :)

spapda 2014.05.12. 07:21:33

A csávót beszippantotta a TC-s frenkizés és csordaszellem: egy ideig a srácok mindenféle csóró Mercit vettek, mostanában a lerúgott BMW a menő, amit "majd olcsón kipofozunk és lesz egy megbízható élmény youngtimerünk". Valószínű.

PaOntan 2014.05.12. 08:07:13

OFF :
Emlekszem, meg a HIX Autos idokben 2000 kornyeken volt egy srac a forumon, aki megvette ujonnan az Alfa 146-at es onnantol kezdve havonta jart vele szervizbe. Ettol fuggetlenul evekig probalt mindenkit meggyozni, hogy milyen csodalatos kocsi ez (legtobbszor pont a BMW volt az "ellenfel"). Valahol itt vesztettem en el az olasz autokba vetett hitemet...

Burgermeister 2014.05.12. 09:47:12

Az S70 jobban all Ommm...:)

közösperonos átszállás 2014.05.12. 13:17:04

@PaOntan: "legtobbszor pont a BMW volt az "ellenfel""

Ami szereptévesztés, mert az az 1-es BMW kategóriája, ami akkor még nem létezett. :-)

Ugyanakkor amit írsz, valóban OFF, mert az ilyesmi az olaszoknál erősen modellfüggő. Ami már önmagában hiba, viszont a fönti 156-nak gyakorlatilag semmi baja nem volt, csak ommm beparázott, hogy tuti lesz. (Csikós mondott már olyat korábban itt is, hogy a sok állás megviseli az olaszokat, lehet, hogy ebből az irányból jött a gondolat...)

ommm 2014.05.12. 13:58:25

@spapda: Látom, nagyon nem vagy képben autóvásárlási szokásaimmal és az előzményekkel, így pedig nem hinném, hogy bármilyen szinten meg tudod ítélni a dolgot. De nyugodtan mesélj csak, hallgatlak. Addig is jól elvagyok az öreg BMW-mmel.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2014.05.12. 14:45:56

E30 M20B25? Vagy E34 M50B25 vanos nélkül? Bár az utóbbiban már lenne némi elektronika. Volt sperres E30-am, azóta is sajnálom, fiatalon és meggondolatlanul addig jártam a lejárt német papírokkal amíg megfogtak. Aztán szétbontottam :( De máig is vágyom egyre, pedig lassan tíz éve megvan az E36 325i-m. Ezt már sosem adom el, mert amikor vettem még drága volt, s utálok bukni dolgokon. És minden porcikáját szeretem :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.05.14. 19:11:20

@PaOntan: Jaja, egy CGO nevű júzer volt, én is csak lestem, hogy mi ebben a tenger szopásban a jó, de ráhagytam.Mindenkinek megvan a maga keresztje... :D

balintadam95 2014.05.16. 12:13:44

Nekem minden álmom egy E30 de sajnos logikusabb döntésnek tartok egy E36-ot, most valamicske reményt adtál, hogy talán mégis. :) Várom az öreg BMW-ről a cikkedet.

Sam8888 2014.05.17. 10:08:07

@ommm: Akkor megvan a megfejtés: 318is :)
Genyó vagyok, hogy lelövöm a poént? :D
Cikk mikor lesz? :))

Sam8888 2014.05.17. 10:52:39

Méghogy nem racionális? Én is úgy lettem BMW-s, hogy végiggondoltam mi kell nekem: hátsókerékhajtás, legyen hozzá alkatrész (bontva is), márkán belül lehessen variálni a motorpalettával, itthon meg tudjam szerelni alkalomadtán... Ja és legyen üzembiztos, megbízható.

Egyszerűen Európában ebben a kategóriában nincs alternatívája (huligánautó).

Mindenféle mást nézegettem, Toyota Supra, Nissan 180SX, Skyline, Toyota Starlet, AE86, Alfa GTV6, 75, Ford Sierra... stb.
Valahogy a fenti felsorolásból egyik sem adta ki egészben, csak a BMW...

Duen, racingbazár, vatera, bontók, stb tele bmw alkatrészekkel, gyakorlatilag fillérekért.

Ha akarom, akkor gyakorlatilag bármekkora motor belerakhatok, bontott alkatrész is van dögivel (bár egyre kevesebb, ahogy idősödik). Net tele van leírásokkal mitmeghogy, szögegyszerű az egész, villany annyi van benne, amennyi kell.

Nem mellesleg az E30-ak most még last minute elég olcsók. Pár éven belül rohamosan elkezd felmenni az áruk. Ha szépen rendberakja Pista, 4-5 év múlva drágábban eladhatja, mint vette. :D
A szebb példányok ára már most annyi, mint egy E46-osnak, az M3-ak meg...

alfamore 2016.09.20. 21:43:06

@gumifust:
Egyetértek veled! A 156 -ban 4 hengeres motor kompromisszum. A dízelről ne is beszéljünk! Ki kell várni egy V6 -ot! Én megtettem! Közel 1 évig bújtam a netet napi szinten várva a lehetőségre hogy a közelébe kerülhessek egy Busso V6 -nak! Sikerült! Igaz a legfiatalabb is már 11 éves lehet! Az enyém az én drágaságom 2001 -es 2.5 -ös és természetesen szedán! De hát ugye izlések és ... Svájcból hozták, sportfutómű,Oz felniken,235-ös tappancsokkal...egy ÁLOM! Ha nem is megyek vele minden nap, de ilyenkor is látnom kell! El kell ismernem ez már függőség! Nem is akármilyen! Ahogy a motor beröffen az a morgás mint egy szörnyeteg! S mikor elindul! 1 év alatt 10 ezret tettem bele, de nincs vele gond, csak meg kell kapnia amit megérdemel! De hogy árnyoldalairól is írjak! Vegyes 12 liter! Itatni kell a pacikat ugye. A futóműre még nem kellett költenem, rendben volt mikor vettem! Viszont Pesten, mindennapi használatra sajnálnám ezt az autót! Nem szabad megölni azokkal az utakkal! Szaladgálos autónak kell mellette egy hétköznapi verda amit nem félt annyira az ember. Mi is így oldottuk meg! Egy V6 -os ALFA nem egy autó a sok közül! Ez megérdemli hogy az ember kitartson mellette! Soha nem fogom eladni! Mert hiába fizetnék meg az árát, visszasírnám! Gyerekek! Szeretem!