Így jó nosztalgiázni

  2014. május 01. - streetsta Címkék: rabszállító veterán autó veterán motor Skoda Lada Trabant Dacia Retropartyzánok 2014 malév busz Csajka

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Mégfilléresebb Koszradírok
2015-07-28 17:27:27

A Mágikus Koszradír hihetetlenül sok ember fantáziáját megmozgatta, már-már mikroszálas törlőkendői

Kreatív traffipaxolás
2015-07-21 20:26:01

Én értem, hogy szükség van sebesség ellenőrzésre, ha nem lennének traffipaxok, elkanászodnánk mindannyian.

Nesztek, rakenroll!
2015-07-08 18:16:52

A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse

Megbűnhődtem
2015-06-29 17:25:09

Ez van, ha az ember felelőtlenül fogyasztja a totalcaros és indexközeli tartalmakat. Kezdődött azzal, hogy

Április utolsó hétvégéje gyakorlatilag tökéletesre sikerült. Szombaton Oldtimer Premier reggeltől késő délutánig, egész hétvégén Retropartyzánok, vasárnap pedig budaörsi reptéren a Goldtimer-napon lehetett öreg autókat, motorokat, katonai járműveket és repülőket nézni. Ezek csak azok az események, amik Budapest nagyon szűk vonzáskörzetében voltak, és amikre sikerült eljutnom.

IMG 1995
A parkolóban is lehetett csemegézni

Még szombaton, közvetlenül az Oldtimer Premierről gurultunk át a Retropartyzánokra. Nem a tavalyi helyen, de egy a rendezvény alaphangulatának tökéletesen megfelelő, kissé lepukkant ipari telepen kalapálták össze a szervezők ezt a túlzás nélkül zseniális rendezvényt.

IMG 2005
A legkisebbeknek is jutott veterán, lehetett pedálosmoszkvicsozni

Már tavaly is iszonyatosan hangulatosra sikerült a dolog én akkor sajnos nem jutottam el, de Csikós szerencsére még időben írta le, mit látott szombaton, így vasárnap még az is el tudott menni, aki korábban azt sem tudta, mi az a Retropartyzánok. Idén jó előre beharangoztuk az eseményt, senki nem panaszkodhat, hogy nem tudott róla. Akkor a volt Csepel Művek területén egy hangárban gyűltek össze az alapvetően a szocialista járműipart képviselő autók, motorok, biciklik. Idén is Csepelen találtak helyet a Veterán Zsiguli Egyesület lelkes lányai-fiai, hangulatában az Orion-park is hozta a retrót.

IMG 2001
Háromtengelyes autómentőből épített Barkas-luxus lakóautó. A luxus szót tessék a helyén kezelni

A rendezőkről csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, ők úgy tűnik, a mai napig a munkaverseny lázában égnek, igyekeznek még a kétszáz százalékot is túlteljesíteni az ingyenes rendezvény létrehozása közben. A vicc az, hogy sikerül is, és a lelkesedés láthatóan az összes kiállítóra és résztvevőre átragad.

IMG 2031
Beceneve: Tacskó. Ezzel a hosszított nagypókkal parádézott II. János Pál pápa 1979-ben

Én nem tudom, milyen varázslatot kellett elkövetni, hogy a csarnok egyik sarkába bekerülhessen az a hatajtós, tető nélküli nagy-Polszki, amiből valamikor II. János Pál pápa integetett, mikor Lengyelországban járt. Ha nem is ekkora csoda, de mindenképpen csodálatos az a szintén lengyel gyártású Predom-Prespol lakókocsi, ami körül csak harminc-negyvenéves kempingfelszerelések, játékok, meg természetesen egy eredeti Csepel Camping kerékpár volt látható.

IMG 2038
Így kempingeztünk anno

Volt itt tényleg minden, a galériákat böngészve mindenki találhat személyes kedvencet. Imádtam a Malévos kombi Ladát és az impozáns Malév-Ikarust is, a gyönyörű, eredeti állapotú, égszínkék Dacia mellett hosszasan álltam és nézegettem a részleteket.

IMG 2013
Ilyen eredeti Daciát sem gyakran látni, érdemes a részletein elidőzni

Csóváltam a fejemet a fellelt állapotú Innocenti Mini mellett - nem is értem, hogy kerülhet ilyen állapotba egy autó. Mállik róla a festék, láthatóan volt már vastagon gittelve és újrafestve, van rajta felületi rozsda is, de olyan szépen patinás az egész, hogy vétek hozzányúlni.

20140426 181723
Fellelt állapotú Innocenti Miini

Tavaly nyári ismerősöm a Dacia taxi, most egy Lada kolléga mellett várta a következő fuvart. A rendőrségi szekcióban nem csak kék-fehér Ladák álltak, de volt egy kék-fehér Skoda 1000 MB is. Rajta a felirat: veřejná bezpečnost. Egy igazi, Csehszlovák rendőr Skoda!

20140426 175712
Csehszlovák rendőrségi Skoda 1000 MB

Mellette egy már újabb, sárga fehér VB autó, szintén a már nem létező Csehszlovákiából. És még hosszasan lehetne sorolni, mi minden volt kiállítva. Az én személyes kedvencem, nyugodtan kijelenthetem, a rabszállító Nysa volt

IMG 2046
Lengyel Nysa furgonból átalakított rabszállító. Akkoriban még csíkos volt a rabruha

De tényleg, a mindent vivő a rabszállító volt. Ebbe az egy járműbe bele volt sűrítve minden, amit a szocializmusról tudni lehet és kell. Ugyanaz az érzés kerített hatalmába, mint amikor a pompakocsivá átalakított Volga kombimat nézegettem. Mert ezek a kisipari módszerekkel, korabeli KTSZ-ekben, esetleg kisebb vállalatoknál átépített, már alapjaikban is rég elavult autók tökéletesen megmutatják, mitől volt sokszor megalázó, élhetetlen, lábvíz-szagú a létező szocializmus. Persze voltak kellemes oldalai is a letűnt rendszernek, de hogy valamikor ezeket a munkákat valaki átvette, hogy ekkora igénytelenség hivatalosan is elfogadható volt, az ép ésszel fel nem fogható.

IMG 2047
Miniatűr cellákban utazhatott az őrizetes, kis padon meg a fegyőr

A tessék-lássék szabott lemezek, a találomra behúzott szegecsek, az ecsettel lemázolt felületek mind feltartott mutatóujjként figyelmeztetnek, hogy az emberi igénytelenség, ha hagyják, úgy tud elburjánzani, mint egy rákos sejt. Az kuszálja csak igazán össze a szemlélődő, tátott szájú érdeklődőt, mikor meglátja a csak úgy a válaszfalra csavarozott személyautó-fűtésdobozt. Mert az igénytelen kendácsolás-halomba tökéletesen illik, nem is kérdés, csak meglepő, hogy a drága tervező és kivitelező elvtársak akár csak egy pillanatra is gondoltak a rabok közérzetére.

IMG 2048
Ez a fűtésdoboz (talán Lada?) gondoskodik róla, hogy télen ne fagyjon be a rabok és kísérőik feneke

Nehogy azt higgye ám valaki, hogy ez egy egyedi átépítés volt. Nem, ilyen rabszállítóval tele volt a Markó utca környéke, ahol felnőttem. Szériában készültek valahol, embereknek azzal telt a munkanapja, hogy reggeltől estig ilyeneket gyártottak. Gyakorlatilag selejtet termeltek, mert ilyen minőségű munkáért az egész kollektívát seggbe rúgták volna egy kapitalista gyárban. Minél tovább időztem a részletek felett, annál erősebb volt az érzésem, hogy a gyár brigádját kellett volna ezekkel a rabomobilokkal elszállítani.

IMG 2084
A fiatos szekció

A végére jutott még a csarnokban egy kis dekadens nyugat is, többek közt az olasz autók rajongói és a volvósok is kitettek magukért, de a tökéletes befejezéshez a lángosos bódéra volt szükség. Ahol a nép egyszerű fiai ugyanolyan olajtól csillogó ajkakkal majszolhatták a sajtos-tejfölöst, mint a hazánkban ideiglenesen állomásozó Szovjet csapatok Grisája, vagy a rend szúrós tekintetű, géppisztolyt szorongató őrei.

IMG 2119
A dolgozó népet szolgálva is megéhezik az ember

Akinek még ezek után is volt kedve egy kis mókához, az mehetett egy tesztkört egy Lada Rivával. Nem, nem Niva, Riva. Így hívták az angoloknál a kocka-Ladákat, parasztmerci-Ladákat. Ami azt jelentette, hogy akinek volt egy érvényes jogsija és elég bátorsága, kipróbálhatta, milyen érzés rossz oldalon ülve kormányozni egy Ladát. Természetesen ingyen. Ahogy az egész rendezvényért sem kellett egy vasat sem fizetni. Mondom, az egész rendezvény egy csoda volt.

A Retropartyzánok 2014-ről készült galériákat a fenti képekre kattintva, illetve ezen a linken Kéner Eszter fotóit , itt pedig Sipos Zoltán képeit nézhetik meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr366100762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csabby 2014.05.01. 17:45:14

Örültem hogy ott lehettem, rengeteg emléket előhozott a szoci autók látványa...nagyon jó volt a szervezés KÖSZÖNET érte az illetékeseknek!

robert.szalkai 2014.05.01. 17:53:44

A teljesség igénye nélkül pár kép tőlem is:
500px.com/dbob/sets/retropartyznok_2014

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.01. 18:06:30

Érdekes hogy az innocentin a krómok milyen jól egyben vannak a kasznihoz képest.
Meg hogy érdemes rozsdásan hagyni hogy pár év alatt elporladjon?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.01. 18:09:13

Kiváncsi lennék abban a Barkasban ami lakóautó lett milyen motor van, csak nem az eredeti 1000 köbcentis tépi szét?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.05.01. 18:24:12

Az az ezüst színű duplakörlámpás ezeröcsi az szép?
Azokkal a gagyi rá nem illő spoilerekkel,és szemöldökkel,anno nem volt ilyen.VW felni? 4x100as?
Hm

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.05.01. 18:51:56

@Gyurma73: Nyeeenyeeenyee, csak a nyígás. Senki nem állította, hogy az a legszebb Lada, de pofás volt, szépen megcsinált, és a szemöldököt leszámítva simán találkozhattál volna vele 20-25 évvel ezelőtt. Az ATS felnik lehettek akár megfelelő lyukosztásúak, a spojler szerintem még eredeti Polux lehetett, de legalábbis sok nagyon hasonló létezett a nyolcvanas évek végén, kilencvenes elején. Az Innocentinek nem kell elrohadnia, attól függ, hogyan használják. A Barkasban 1,7-es Niva motor van.

Gomulka Béla 2014.05.01. 18:52:22

Az a rusnya géppisztoly! Reméltem, hogy sose látok olyat tobbé, erre puff.

Nigger bácsi 2014.05.01. 19:38:55

A géppisztoly pisztoly töltényeket tüzel. A képen látható fegyver pedig a un. köztes lőszert használja, ami 7,62 x 39 mm-es.

Iron212 2014.05.01. 19:54:28

Az a sárga 127-es nagyon tetszetős darab, nem ez volt fenn sokáig hahun?

Tökösmákos 2014.05.01. 20:31:12

Nem értem a szerző felháborodását a rabomobilon. Akkor is ötödannyit kerestek a magyarok mint a nyugatiak, ahogy most is. A különbség csak annyi hogy a szocializmusban nem is várták el a balkáni fizetésért az európai munkát. Most meg elvárják, mivel már nem magyarok a cégek hanem külföldiek, vagy ha a cégek magyarok is, a megrendelőik azok külföldiek. Ezér élünk szarabbul mint 30-40 éve. Na persze lehet 3-4 millás alsókategóriás autónk 10 éves hitelre hogy még többet dolgozhassunk de benzinre még akkor se teljen bele. Ha megtörjük a casco fizeti az értékének a kétharmadát, de a bank az az egészet kéri. Birka nép, na :P

dennisthemenace 2014.05.01. 20:34:44

Kibaszott forró gépek lehettek az MZ-k, mert a vitrinben levo vasúti kocsi az MZ emblémával igazándibol egy hutokocsi..

dennisthemenace 2014.05.01. 20:37:29

Ami a rendorno egyenruháját illeti, szerintem csinosabb volt, mint a mai.

Pepejoe 2014.05.01. 20:40:41

Te jó ég, az a rissz-rossz AMD...egy jó nem került a kezembe. (DJ 52-64)
A kiképzésen mindenkinek beírták persze a "megfelelt"-et de iszonyatosan el voltam keseredve, hogy még a közelében sem jártam a 60-as célnak, azt hittem ilyen vaksi vagyok. Mind a véderdő lombjaiba b.szódott be vagy szétfröcskölte a havas sarat a lőtéren a cél elött 10-20 méterrel.
Aztán átkerültünk másik helyre, ott 63D volt 0 km.-esen, na az igen. Egyből kiderült a különbség. Még a hangja is más volt és nem ugrott bele a pofámba a tokfedél minden 4. lövésnél. Remélem hogy a letiprottakat betolták konzervdoboznak vagy odaadták az afgán és iraki lövészeknek. :D

bigwhite 2014.05.01. 21:00:23

> Hogy mondják keletnémetül, born to be wild?
Geboren, um wild zu sein.

Viszont a szürke cigánymercin a böser blick, az mindent visz, mint a piros ulti. LOL

Faby 2014.05.01. 21:11:54

B@sszus, de kár, hogy messze van Budapest! (egy egynapos kiruccanáshoz mindenképp)

Elnézve a képeket, a szoci autóipar nagy része meg volt nekünk is, szélesebb családban.

Skoda 100, 1300-as 125p PolskiFiat, Trabant 601, Wartburg 353w (később 4 ütemű is), Ladák: ezeröcsi, 1200s, "kocka" 1500 (2107), kombi 2104 (törés után 1500-ös homlokkal helyreállítva), Moszkvics 412, majd 2140.

Ezeket mind vezettem, előbb még csak stikában, aztán már legálisan, jogsival is. Sőt, szereltem is, jónéhány hétvégi program az volt, hogy nagyszülőkhöz el, aztán nagybátyámmal nekiestünk az éppen aktuális problémának. De jó is volt, de épp elég volt. Ma már élvezem a probléma mentes "műanyag" autómat.

Vállalati kocsik terén Barkas, volános Nysa, sőt, 200-as Ikarus is.

A francba, de öreg vagyok...

arthur877 2014.05.01. 21:49:26

Minden tiszteletem a rendezőké, nagyon élveztem a kiállítást!
Kicsit visszamentem az időben... :D

Cockroach 2014.05.01. 22:23:12

thx a lot - Veterán Zsiguli Egyesület tagjai :)

Dömijani 2014.05.02. 00:17:04

A hosszított nagypók Krakkóban turistajárgány volt. Anno '76 táján láttam ilyeneket ott az utcán. A pápa nem ezzel parádézott, csak ilyennel. Annak viszont a rendszáma van meg a tulajnak. Vagy rosszul tudom?

Dömijani 2014.05.02. 00:23:19

Jó volt a szolgálati járgány különítmény. Különösen tetszett a nyolcvanas évekbeli sárga Dacia magántaxi a plexi fényszóróvédővel és a magasított üvegszálas csomagtértetővel. Akkoriban sok ilyet lehetett látni. Hiányolom viszont az igazi régi igáslovakat: a lapos orrú Nysát, a trapéz hűtős Zukot, a hullámlemez oldalú Moszkvics furgont (Gelka, Patyolat, stb.) Ezeknek írmagjuk sem maradt?

Dömijani 2014.05.02. 00:27:36

@Nigger bácsi: ezért hívják gépkarabélynak. Bár az igazság az, hogy a seregben is (65 mintájú, vagy mi a szösz) AMD géppisztoly volt hivatalos elnevezése.

kitiltott, de seráfütty 2014.05.02. 01:12:40

Még egy igazi gusztustalan Robur kéne az összképhez :-)

YAN CHI 2014.05.02. 02:03:57

A fehér Csajkáról megnéztem volna több képet. Még feketében is ritka látvány.

bigwhite 2014.05.02. 05:58:28

@kitiltott, de seráfütty: igen, az úgynevezett "kenyeresautó" :)

PéZsé 2014.05.02. 08:06:08

"...lábvíz-szagú a létező szocializmus..."

Ezt bátran megmondtad,gondolom lehettél vagy három éves.

citrix 2014.05.02. 08:09:20

"ilyen minőségű munkáért az egész kollektívát seggbe rúgták volna egy kapitalista gyárban." Ja kérem,nem vagyunk a kapitalizmusban hogy a dolgozónak dolgozni is kelljen :-) (a pogány madonnából).

SimonGábor 2014.05.02. 08:39:01

@Tökösmákos: hát igen, kifogás a hanyag munkára, a nemdolgozásra, a hazaviszünk mindent a gyárból felfogásta, az mi dig van. Az ilyen kádárista idióták ha kihalnak, akkor lesz normális munkamorál itt. Addig mindig lesz kifogás :)

ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2014.05.02. 09:09:46

Köszönöm a kört a zöld Zsigával! Örök kedvenc marad. Jól esett, hogy "Nyomjad neki nyugodtan!"

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.05.02. 09:22:50

@PéZsé: voltam három éves is. 1976-ban. De nem bátorság kell hozzá, elég józannak lenni.

ha1tt 2014.05.02. 09:23:51

@Dömijani: Lehet, bár nekem is ilyen AMD volt, amivel a dolgozó népet szolgáltam, minket izén rugdaltak, ha géppisztolyt mondtunk.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2014.05.02. 09:25:56

@Tökösmákos: melléduma. Akkoriban semmi értelme nem volt a nyugatihoz hasonlítani a fizetéseket, két teljesen más világ volt. A hazai viszonyokhoz képest nem voltak rosszak a fizetések, de nem is ez a lényeg. Ez igénytelenség, összebaszás, beleszarás. Szebben nem tudom mondani.

Hun_Fighter 2014.05.02. 11:59:58

@streetsta: Jó lenne, ha ez a kifinomult, igényességre való törekvés meglátszana a cikkek és képalák helyesírásában is (szebben nem tudom mondani), mert ma még nem tudtam egyetlen cikket sem elolvasni anélkül, hogy minimum 2 ordenáré hibát ne találjak...

Ezt leszámítva köszi a cikket és a képeket, jöhet máskor is!

bigpond 2014.05.02. 12:18:18

@streetsta:

Ugyan nem lattam azt a fegyencjaratot de:
Volt benne futes? Igen
Fujt a pofajukba a jeges szel? Esett a fejukre az eso? Ki kellett dugni a labukat a kocsi aljan hogy hajtsak a jarmuvet elore? Nem.
Beleallt a seggukbe egy kiallo szog ? Valoszinu nem.
Fizettek az utazasert? Nem, az adofizetok megtetteek .
Az a baj , hogy nincs kromkeret a futes korul vagy mi? Katona koromban gyakran sokszaz kilometert utaztunk platon. Koszos volt , huzatos, zajos, rugozatlan,hideg, fapados, a kipufogogazok mind visszajottek, es meeg csak bunozo sem voltam. Oke, ok sem mind voltak bunozok, de a celnak tokeletesen megfelelt. Muszaly mindennek ujnak es szepnek lenni? Most komolyan, mindenkinek az agyara ment ez a nagy " igenyesseg"? Szerencsere ma mar igenyesek lettunk , tudjuk mit kell nezni egy kocsin ( illesztesi hezagok ,sorjas, kopogos muanyag, felszereltseg , stb.) , csak eppen fizetni nem tudunk erte, mennyivel jobb ez igy!
Atalakitottak nehany autot ami nem is eladasra ment, termeszetes, hogy rondaak lettek. Ha te dolgoztal volna az uzemben , biztos sokkal tetszetosebb lett volna az eredmeny, de akkor is szarul neztek volna ki.

Amugy nagyon joo lehetett a kiallitas, a dolgozo nepek meg egyszeruen zsenialisak.

Kunta Kinte 2014.05.02. 12:47:18

@streetsta:
Nem szerencsés valamilyen rossz eset alapján az egész társadalmi rendszert leszólni.
Sokkal átfogóbb politikai, társadalmi, gazdasági ismeretekre van szükség egy rendszer megítéléséhez.
Mostanság a gazdag kapitalista országok kereskedő cégei gyártatják a silány minőségű termékeket távol keleti régiókban.

A "kisember" számára élhetőbb volt a szocializmus, ezért fáj sokaknak ha valamilyen eset kapcsán az egész rendszert hordják le.

Schütii 2014.05.02. 13:29:07

Nekem úgy rémlik hogy az NDK gyártmányú Isolator gyertyáknak vastag réz alátétjük volt. A mai, BERU fennhatóság alatt készülők már nem olyannal bírnak.

kitiltott, de seráfütty 2014.05.02. 15:52:35

@bigwhite: a busz változat, ha lehet ilyen fokozatokról beszélni egyáltalán a Robur kapcsán, tán még trógerebb volt :-)

dennisthemenace 2014.05.02. 19:37:09

@SimonGábor: Sosem fognak kihalni. Mert nem a kádárizmus a gond, hanem a magyar igénytelenség.

eastern 2014.05.02. 21:41:32

Az akkori teljesítményeket, az akkori viszonyok figyelembe vételével kell értékelni. Hiánygazdaság volt, nem az volt a kérdés, hogy milyen, hanem, hogy van-e egyáltalán? Vagyis a mennyiségre mentek rá. Ki tudja, hány db ilyen rabo átalakítást követeltek naponta az egykori melósokon, a szocialista munkaverseny jegyében? A fejüket leharapták volna, ha elkezdik cicomázni és naponta csak kettőt készítenek, nem tízet.

1127ccm 2014.05.02. 22:22:02

Amugy en sem ertem a futesdoboz fikazasat. A celnak megfelel. Megmondom oszinten nem bannam ha ez lenne a futese annak az autonak amivel dolgozom! Mondjuk az iro azon csodalkozott inkabb hogy van. Nyugi ma is ilyen minosegben dolgoznak nehany helyen amiket ismerek.

3gb 2014.05.02. 22:56:53

hát nekem nem nagyon van nosztalgiám, egy olyan rendszer iránt, ahol a legnagyobb szentséget a magántulajdont nem tisztelik, leköpöm és mélységesen megvetem az ilyen mentalitást. oké, hogy az ezerötös zsiga jó volt, de én jobban szerettem a seggemet betenni a nyugatnémet bajor ötösbe. nem nő fel ez az ország ugyanott vagyunk, mint nyolcvanvalahányba basszameg. aki nem termel és nem dolgozik és itt nem a cigányokra gondolok, mert van közöttük gógyis, igyekvő és tanuló EMBER az dögöljön meg, ne nekem kelljen már eltartani, nem érdekel ha gyenge ha elesett, van erre alapítvány, bár az is inkább azt támogassa aki érdemes rá, dögöljenek meg, de a temetésüket se az én adómból finanszírozzák, de ezek a mostaniak is komcsik, mikor nő már fel ez az ország? sose

3gb 2014.05.02. 23:14:25

Kedves Csikós Zsolt!
"visszadiffundáltunk az arab civilizációba"
hát basszki!!!!! the greatest love of all :-)

Tökösmákos 2014.05.03. 00:25:11

@streetsta: Ja a fizetéseket nincs értelme a nyugatiakhoz hasonlítani de az elvégzett munka minőségét azt igen? :P
"Kis pénz kis foci." Nem én mondtam.

Katana750 2014.05.03. 09:03:06

@ha1tt: Akkor te HT. voltál? A képen látható szerintem a tiszti AMD-65/3. A legénységi a 65/5 volt. A különbség a tár befogadókapacitása volt. A képen, láthatóan a rövid(20as) tár van bekattintva. Nekem(sorállományúnak)30as tár volt szám szerint 5db. Lövészeten a század pk.-m hülyét kapott amikor a Panorámában Drúz milicistáktól látott módon szembefordítva össze szigetelő szalagozva látta a tárakat. Így marha gyors a tárcsere. Géppisztolynak egyébként a davajgitárt hívták, nekünk "Automata Módosított Deszant" volt a használandó megnevezése a fegyverünknek.

Katana750 2014.05.03. 09:11:44

A FIAT szekció 125öse olyan álom volt számomra 1984-85 körül, mint ma a fiamnak a W8as Passat.(elérhetetlen) A Barkas csigaház is nagyon bejön. Gratula a szervezőknek!

Rocko- 2014.05.03. 10:45:46

@Tökösmákos: egyszer úgy megnézném "Kis pénz kis foci." alapon, hogy ha valaki 3*; 5*; 10* több fizetést kap, akkor a munkája is emelkedne-e ebben a mértékben.

Rocko- 2014.05.03. 10:46:53

*munkája színvonala

kitiltott, de seráfütty 2014.05.03. 12:27:54

@Rocko-: Ez olyan, mint a költôi kérdés, nem vársz rá választ, hiszen tudod már elôre :) Az emberek alapbeállítása szerintem olyan, hogy az elvárt minimum már jónak számít és ezzel le is van tudva. Aki többet vállal/jobban csinálja, az elôrébb jut, egy bizonyos szintig. Azon felül már inkább a kapcsolatok számítanak. Mindenhol. Tisztelet a kivételeknek...

Rocko- 2014.05.03. 12:30:05

@kitiltott, de seráfütty: én azt a választ várom rá, ahogy megtörik az embereknek a téevs eszméi.
bizonyos technikai háttérhez vagy szakmai képzettséghez szükséges a pénz, de az ember fejében keletkező igényszinthez nem.

ha1tt 2014.05.03. 17:09:33

@Katana750: Jelentem, így van! Az "enyémhez is öt harmincas tár volt, lévén előfelvételis honvéd et. voltam. (Egy darabig, aztán csak jött pár dekor. :) )

ha1tt 2014.05.03. 17:16:55

@Rocko-: Bizony.
Hogy autós maradjon a példa, van olyan kőgazdag ismerős, akinek a sokmillás autójától ríva fakadok, olyan ledurrant szegény jármű, és van, volt olyan barátom, akinek a Trabijában, később Skodájában enni lehetett a padlóról (kitolás lett volna, egyenként szedné fel a morzsákat), mindig minden 100% volt rajta. Pedig ment vele, télen-nyáron kertbe, parádéba.

Katana750 2014.05.03. 19:14:13

@ha1tt: Ha dekor, akkor én jelentkezem mert megmaradtam honvédnak és utolsó 18 hónaposnak. '89 08-'91 02

Herbert Putzenschramm 2014.05.03. 20:50:25

Olvasgatom itt a kommenteket, mindig a kicsit egyszerűen gondolkodó szomszédom jut eszembe, akinek ezzel a mondatával 100%-ig egyetértek, elnézést a trágár szavakért de szó szerint kell idéznem:
"Ebben az országban akkor lesz talán valami előrelépés, amikor ez a sok rohadt Kádár-kurva végre kidöglik már a gecibe"

szaza 2014.05.04. 22:00:46

@Katana750: Nyilvan nem tudom hol elsz vagy a fiad mifele W8 Passatrol almodozik...de errefele ahol en elek, azok a W8 Passatok nem kimondottan az elerhetetlen kategoriaba tartoznak. Sot! Inkabb ugy mondanam, hogy nem kivanatos jarmu a kenyes W8 motor miatt.

$4000-8000 mar lehet relative alacsony futott merfolddel venni ezeket.

www.cargurus.com/Cars/l-Used-2003-Volkswagen-Passat-W8-t23814

Dömijani 2014.05.04. 22:10:23

@streetsta: Igen. Dee...
Az a gondom ezzel a véleménnyel, hogy ez egy mai újságíró fölényes véleménye egy olyan negyven évvel korábbi korról, amit nem ismer. És ez csak azért baj, mert ha veteránokról ír, akkor nem ártana kicsit tisztában lenni a korabeli viszonyokkal. Ez a rendkívül bosszantó szemlélet az, ami miatt már egyáltalán nem olvasom a veterán autós újságokat. (Nem fikázzuk le a Mona Lisát a rossz perspektívájú, műteremízű háttere miatt csak azért mert mi a Majálist szeressük jobban.)
Nem ecsetelném a szocializmus általános szemléletmódját, az akkori mindenféle vezetők szakmai és emberi felkészültségét. Vagy az aruválasztékot: ha akkoriban bementél egy vasboltba, nem biztos, hogy azt a méretű szöget kaptad, amit akartál venni. Röviden: akkoriban a saját házát sem feltétlenül csinálta meg szebben a "dógozó"; abból eszkábálta , amit talált (bárhol), lásd pl. színesre mázolt, betonvasból vagy lemezhulladékból hegesztett kerítések és teraszvázak.
Ez haszonjármű, nem repiautó. Az is lehet, hogy a rabok "saját maguknak" eszkábálták a TMK műhelyben, de legalábbis kis darabszámú egyszerű lakatosmunka, házi barkácsolás. És ez a színvonal akkor bőven elég is volt. Egy mai profi gyártású rabomobil sem sokkal igényesebb - mondhatnám, baromira célszerű kialakítású -, csak a ma elérhető mérnöki háttér, az anyagok és technológiák (hőszigetelt doboz, csúszásgátlós, vízálló rétegelt lemez, tüzihorganyzott rácsok, készen kapható fűtőberendezések, egyéb szerelvények stb.) alkalmazása kissé emészthetőbbé teszi a mai szemnek.

Dömijani 2014.05.04. 22:25:53

@Dömijani: Még valami: az sem biztos, hogy ez az "autó", így gördült ki a műhelyből, ahogy itt láttuk. Ki tudja, mit reszelgettek, toldozgattak még rajta utólag. A fűtés sem biztos, hogy a rabok kedvéért került bele. Lehet, hogy inkább a fegyőrökéért, miután panaszkodtak, hogy hideg van.

Katana750 2014.05.04. 23:33:05

@szaza: Gyálon lakom. Tudom mibe kerül egy ilyen passat. Egy 18 éves kölyöknek akinek nincs önálló keresete,(mert tanul) elérhetetlen ma Magyarországon fenntartani egy olcsón megvehető benzintemetőt. Az én neveltetésem pedig nem teszi lehetővé,hogy megdobjam a fiamat csak úgy egy ilyen kocsival. Majd ha megdolgozik érte, lesz neki. Így érthető?

vinogyel 2014.05.06. 23:30:18

Tetszett, ahogy a szociálisan érzékeny cikkíró kiakadt a rabszállító igénytelenségén. Én is kiakadtam ahányszor be kellett ülnöm. A rabok szempontjából a mai rabók is ugyanolyan igénytelenek, gusztustalanul antiszociálisak, szűk ketrecesek. A BV egészére jellemzőek az előző mondatban leírt jelzők. Mintha nem is Európában lennénk, hanem a sötét Balkánon.