Lilla szerel: az erő nem velem van

  2014. április 21. - (X) Címkék: mazda diy szerelés 323f

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy biztos: gumira nem lesz gondod. Nyereményjáték!
2014-11-20 15:23:27

Hihetetlen, hogy már három hét is eltelt azóta, hogy Totalcar lebilincselő cikksorozatot küldött

Lilla szerel: az erő nem velem van
2014-04-21 14:55:26

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam

Ilyet még nem láttál!
2013-12-23 18:33:19

Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos

WTCC, Monza. Belülről
2012-03-13 10:31:00

Sági Elemér, amolyan kiküldött tudósítóként mesél a hétvégi WTCC-futamról. Ezt látni kell! - a

A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam túljárok az eszén, és beszereztem egy aksitöltőt. Na de ahhoz helyváltoztatásra kellett volna bírni az aksit, ami sehogy sem akart magától bekövetkezni, így az internetet segítségül hívva nekiálltam kiszerelni. Ugyan volt egy szerszámkészlet a csomagtartómban valamikor, de az valamelyik szerelőnek is szimpatikus lehetett, így önkényesen magához vette. A lakásban találtam egy 18-as csavarkulcsot, azzal álltam neki a roppant bonyolult műveletnek.20140412_175200.jpg

Mint sejthető, az aksitartó csavarja 12-es volt, persze én azért mindent megpróbáltam. Egy nyolcan körüli bácsi oda is jött, megkérdezte mit csinálok, mi a baj. Mondtam neki, hogy nem indul az autó, mire ő zsigerből megfejtette a probléma okát: nem jó a dinamó. Nyilván nem jártam sikerrel, de hamar sikerült kölcsönkérnem egy megfelelő méretű csavarkulcsot, azzal már ment minden, mint a karikacsapás. Egy darabig. Valószínűleg a férfiak (szerencsére) sosem fogják megérteni, milyen dilemmát jelent egy ilyen hadművelet végrehajtása egy nőnek.aksi.jpg

Először is: a töltő több darabból állt, mint kellett volna, de ezen azért viszonylag hamar sikerült túllépnem. Másodszor: előbb rakom a csipeszeket az aksira, és utána dugom be, vagy fordítva? És a piros megy a negatívra, vagy a fekete? Ezek evidens dolgok, kivéve, ha az embernek eggyel kevesebb X gonoszómája van. Ezen rendkívül nehéz kérdések megválaszolása után néhány órát nyugalomban, édes egyetértésben töltöttünk, de a románcnak véget vetett az aksiból szivárgó sav. Akkor úgy döntöttem, hogy inkább kirakom a szűrét, visszatettem a helyére, és csodák csodájára beindult az autó. Azzal a lendülettel elmentem 12-es, 13-as és 14-es csavarkulcsot venni, biztos ami tuti. Körülbelül 40 km megtétele után letettem az autót és borzasztóan örültem magamnak.

Másnap már kevésbé, amikor a slusszkulcs elfordítása után még az önindító tekerése sem érkezett válaszként. Ekkor már magabiztos mozdulatokkal hurcoltam a lakásba az aksit, feltöltöttem még egyszer, vissza a kocsiba, indul. Másnap ismét semmi. Ötezer forintért szereztem egy „új” aksit, kicseréltem, közben esett az eső, ami a régiből szivárgó savval keveredve megrövidített egy nadrággal és egy csizmával. Persze csak másnap bevásárlás közben tűnt fel, hogy a fekete nadrágot két-három függőleges csíkban marta ki a sav.

Az új szerzemény viszont teljesítményben és méretben is kisebb a réginél, sehogy sem tudtam rögzíteni a helyére. Gondoltam, ha a meglévő két rúdra vágatok még menetet, az nagyon jó lesz, de hirtelen nem találtam senkit, aki megcsinálta volna, úgyhogy az a fantasztikus ötlet pattant ki a fejemből, hogy a sarki lapszabászaton vágatok alá egy bútorlapot. Egy óra múlva meg is volt, szépen alá tettem, így már tudtam rögzíteni. Női logika. Mert ugye ha nem alá, hanem fölé teszem a lapot, akkor az aksi még mindig illeszkedik a tálcára, így viszont nem, ezért nem is annyira stabil. Elmozdulni így sem fog, de azért csak egészségesebb lenne. Nem mintha sokáig tartana a sorrendet felcserélni, de nem ez a lényeg.20140213_132149.jpg

Hanem az, hogy iszonyú büszke voltam magamra, hogy mindezt egyedül sikerült véghezvinnem. Tulajdonképpen egészen extázisba estem, hogy ha ez ilyen könnyen ment, akkor ez az egész autóbütykölős dolog nem is olyan vészes. Talán én is mindent meg tudnék rajta csinálni, ha egyszer megmutatná valaki. Még a végén lehetnék autószerelő. Esetleg egyszer majd a kevésbé hozzáértő ismerősök is hordhatnák hozzám az autójukat…

Viszonylag hamar le kellett szállnom a földre. A szárnyaimat letörte egy ékszíj. Meg egy bordásszíj. Sipivel megbeszéltük, hogy ő úgyis autót szerel, megyek én is, és kicseréljük a Mazdában a szíjakat. Nagyon lelkes voltam, hogy akkor majd én csinálok mindent, neki csak az instrukciókat kell adni. Megmutatta a kicsavarandó csavarokat, és nagy lelkesen neki is álltam. Tekertem, toltam, löktem, nekifeszültem, ütögettem, hiába. Már az első csavar lazításánál elhasaltam. Meg sem akart mozdulni. Egy egészen picit sem. A nem létező autószerelői pályafutásom a műhely kukájában landolt. Végül Sipi cserélte ki mindkét szíjat, az instrukcióit követve pedig én tettem fel az újakat, hogy legyen azért valami kis sikerélményem. Persze a csavarok meghúzásához és a feszesség beállításához megint csak ő kellett.

Szó sincs róla, hogy ezentúl ne próbálnék meg bármit megszerelni magam. Csak nem gondoltam volna, hogy a puszta fizikai erő hiánya fog meggátolni abban, hogy előbb-utóbb az alapvető dolgok után kicsit komplikáltabbakat is meg tudjak csinálni. Mert igen, ezek alapvető dolgok, tudom én is, de valahol el kell(ene) kezdeni.

Annyi vigaszom azért van, hogy végre itt a tavasz és nincs hideg, csicseregnek a madarak, nyílnak a virágok lekerülhetett a téli gumi. Novemberben – az autó értékét jelentős mértékben növelve – vettem egy garnitúrát, ugyan az egyik legolcsóbb volt, de mégiscsak új, gondoltam biztos jó lesz. Habár meg sem közelíti a néhány évvel ezelőtti fantasztikus szerzeményemet, de a gratuláció ehhez is jár magamnak és a gyártónak egyaránt. A féktáv duplázódott, a tapadás feleződött, viszont legalább csúszott. Ezek után a most utolsó szezonját futó nyári gumi olyan, mint saláta után a mekis fagyi – dupla öntettel.

A jobb idő további hozadéka, hogy a téli ablakmosó folyadékot nyárira cseréltem. Nem tudom milyen indíttatásból kellett az összeset kispriccelnem, miért nem volt jó rátölteni, de nem kellett volna, erre minden alkalommal emlékeztet a műszerfalon egyáltalán nem diszkréten világító narancssárga visszajelző. Ugyanis azóta azt érzékeli, hogy a tartály üres, hiába töltöttem rögtön után nyárival. Bökdösés, lökdösés, tunkolás mind hiába. Apróság, de idegesítő, mert egyrészt elég erős fénye van, másrészt mindig azt hiszem, hogy a kéziféket felejtettem behúzva. Akármennyire is megnyugtató a tudat, hogy Sipos úr Mazdájában sincs ez másképp, ha valaki tud valami trükköt, ne tartsa magában.20140416_201216.jpg

Nyárra már szeretném, ha a stabrúd rendben lenne, a hátsó lengéscsillapítókat sem ártana cserélni. Persze van sok más is, de most ezek a legfontosabbak. És hogy mikor lesz nyár? Biztosan csak akkor, amikor a gáz a csomagtartó teleszkópjában már kitágul annyira, hogy ne landoljon az egész a fejemen.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr866055516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

torró 2014.04.21. 17:53:24

Üdv mindenkinek! Hát igen."novothautó"-k igazat kell adnom, ha a kép hiteles az a hátsó felfüggesztés bizony elég macerás művelet. Volt szerencsém ilyen állapotú járgányokhoz, a Mazda meg elég jól rohad, volt már 7 éves 323-s aminek hátsó sárvédő peremeket kellett újítani. Szóval a csere bizony jót tesz a pénztárcának. A töltőt meg mindegy milyen sorrendben teszed fel, de valóban vigyázni kell, mert könnyen elsül a biztosító. Amúgy van egy barátom akinek szintén műhelye van, csak nem karosszériás mint én, neki van egy lány tanulója. Néha elmegyek hozzá az autómmal, mert nekem nincs műszerem a fedélzetihez. Mindig viccelődöm vele, de ügyes lány.

enterprisem89 2014.04.21. 17:53:55

Az ablakmosós kérdés a klubfórumon is megjelent a napokban. Ott az volt a tanács, hogy érdemes kiszedi a teljes tartályt és átmosni/ átmozgatni az úszót.
Viszont kár volt említeni, rájöttem, hogy nekem se működik, pontosabban nem világít, ha üres...
Sok sikert a további barkácsoláshoz, annak nincs párja mikor az ember saját magának csinálja meg az autóját, a szívás mellett ott figyel a büszkeség és az érzés, hogy igen megcsináltam felbecsülhetetlen.
u.i.: Nekem pl cirka 2 óra alatt lett működő ködlámpám ma, ingyé :)

novothauto · http://novothauto.hu 2014.04.21. 17:54:47

@Tamasu: A miniszoknya+mosolygás nyilván hímsoviniszta poén volt.

Ne vegyük most ide azokat, akiket felsoroltál, ők teljesértékű keresők.

Viszont, én a műhelyben látom azt, hogy embereket hogy földhöz vág egy autó javíttatása néha. Ezért írtam, hogy HA NEM SZERELEMBŐL VAN EZ AZ AUTÓ értsd nincs hozzá érzelmi kötődés, akkor most kéne meglépni. Persze ezt csak a józan ész mondatja velem, az első autómra 17-22 éves korom között ráköltöttem ingem-gatyám. Viszont a cikkből van egy utalás egy előző cikkre, hogy fontos eszköz családilag a helyváltoztatáshoz az autó, ezért gondoltam én, hogy ésszerű döntés lenne, amit írtam.

Én magam is olcsó, de jó állapotú autókkal igyekszem közlekedni, mert nem szeretnék és nem is tudok százezreket, vagy milliókat költeni egy darab fémre fölöslegesen.

Sajnos ismerek olyat, aki csak azért, hogy egy neki tetsző autót birtokoljon, kénytelen lemondani sok más élvezetről, akár egy kirándulásról, mert nem teheti meg csak azért, hogy birtokoljon valamit, aminek semmi értelme.

novothauto · http://novothauto.hu 2014.04.21. 17:59:10

Ja, amúgy persze hajrá, csak így tovább, meg ilyesmi :)

Nekem volt olyan mérnök hallgató lány tanulóm, hogy kenterbe vágta a fiúkat. Nem lehetett tőle hozzáférni a munkához.

Pepejoe 2014.04.21. 17:59:45

@Hurrá Torpedó:
Szerintem azt a kis 1.6-ost bármilyen aksi beröffenti, az egykorú 2000-es Vectrába sem kell 55-nél nagyobb. Ez mekkora lehet a Mazdában, 44-es? Jó az.

opel123 2014.04.21. 17:59:49

@Pepejoe: A gáz és a forró olaj is tud veszélyes lenni...

torró 2014.04.21. 18:03:59

@novothauto:
Mennyire igazad van. De tényleg van aki annyira ragaszkodik az öreg roncshoz, hogy nem is lehet lebeszélni, hogy horribilis összeget ne dobjon ki, mert nem éri meg. Számtalanszor volt ilyen, pedig a saját zsebem ellen beszéltem.Ráadásul, sokszor úgy kellett nekem egy egy elemet előállítani, mert nem kaptam hozzá sehol, még gyárit sem.

dol86 2014.04.21. 18:04:29

Az nagyon nagy marhaság, ha azt mondom, hogy ahol szét lehet húzni az ablakmosó csövét ott visszafele kellene nyomatni egy kicsit az ablakmosó löttyöt és az kiakasztja a beragadt úszót?
Az ötlet kipróbálásából eredő károkért semmilyen felelősséget nem vállalok :)

Pepejoe 2014.04.21. 18:11:51

@opel123:
Ez igaz de egy nem teljesen hülye férfiembernek nem nagyobb ennek a dolognak az uralása, mint egy nőnek a tankolás. :D A többi konyhaapplikáció alkalmazását pedig inkább meghagyom a háziasszonynak és lemegyek helyette téi-nyári kerékszettet cserélni a parkolóba, pedig meg tudná csinálni. Meg én is a rántást.

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.04.21. 18:13:09

Az nagyon nagy marhaság, ha azt mondom, hogy ahol szét lehet húzni az ablakmosó csövét ott visszafele kellene nyomatni egy kicsit az ablakmosó löttyöt és az kiakasztja a beragadt úszót?
Az ötlet kipróbálásából eredő károkért semmilyen felelősséget nem vállalok :)

Az.

Pepejoe 2014.04.21. 18:14:00

Az a kasztnirohadós kép is erről a Mazdáról van? Ez eddig nem esett le valahogy.

torró 2014.04.21. 18:15:43

@dol86:
:))))! Mindent ki lehet próbálni:) De általában , ez a cső a szivattyú csonkjára van nyomva, így nem csinálsz galibát.)Általában, komolyra fordítva, ki kell szedni, mert úgy akad le szerkezet, hogy lehet az erőltetéssel végleg elintézed. Általában egy nagyobb emelkedésű ellenállás tekercsen mozog egy csúszó érintkező. Ez néha úgy kopik be, hogy elszakad, vagy egy árkot húz bele és ebben akad el az úszó érintkezője. Bocs de nem lehet máshogy körül írni. Amúgy ha az első sárvédő elején van, kerék le, műanyag dob le és hopp, már ott is van. A hülye szerelője mi?:))))

_krampampuli_ 2014.04.21. 18:34:42

Az ablakmosó folyadékszint-kijelzőjéhez: úgy tudom, hogy (legalábbis PSA-nál) bizony meg kell venni a gyári ablakmosó folyadékot, azzal működik jól. Bármely (akár jó minőségű)nyári ablakmosó folyadék nem alkalmas...

bajan 2014.04.21. 18:36:29

@novothauto:

"amit birtokolsz az birtokba vesz"

Filmes idézet de tálaló.

opel123 2014.04.21. 18:42:31

@_krampampuli_: 3 évig jártam 207-essel és összevissza vettem mindent, ami szembejött a benzinkúton. Mindig bejelzett, ha fogyóban volt. Majd ránézek most mi a szitu, mert a feleségem hajtja.

_krampampuli_ 2014.04.21. 18:43:08

A pozdorjalap szerintem okos ötlet egy nő részéről. Sok férfinak nem jutna eszébe, inkább hagynáik lötyögősen az akkumulátort. Hasonló szituációban én egy erős bliszterből vágtam megfelelő méretű darabot: annak minimális a tömege, tulajdonképpen csak annyival jobb.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.21. 19:05:01

a csajnak en azt tanacsolnam menjen online tarskeresobe es allitsa be a kereso opciokat:
notlen,
autoszerelo,
konnyed kapcsolat is erdekel -re.

Egy szar kocsival szenvedni, na az a szopas....

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.21. 19:06:53

@doominogame: en ugyanezt csinalta - megnyomattam levegopisztollyal kicsit, utanna mint a Niagara. ( Mondjuk egy ford truck volt, ott a legkisebb alkatresz is fel kilo, akkor tudsz kart csinalni ha felgyujtod )

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.21. 19:09:17

@Pepejoe: ha egy kis autot nem teker jol egy jo akksi lehet a generator csapagy / vizpumpa szorul vagy valami amit hajt a motor. Jartam mar igy. Viszont 1.3 OHC opel motorral meg az fordult elo velem hogy sokkal jobban tekert mint szokott de nem indult - elszakadt a vezermuszij mint kiderult. ( 1.3 OHC nem akad ossze, szerencsemre )

SimonGábor 2014.04.21. 19:15:48

Lilla, szerintem vegyél egy normális új aksit, belevalót, nem játék ez. 5 ezerért meg egy használt vackot hiba volt megvenni, vidd vissza.
A kasztnit meg csináltasd meg, mert kiesik a kerék oszt az sem játék.

Pepejoe 2014.04.21. 19:19:20

@visszakettopadlogaz:
Egy könnyed kapcsolatnál nem tökmindegy, hogy nőtlen-e? Csak azért, mert ha azt az opciót kiveszi, akkor még több az esélye a sikerre.

zepp3lin 2014.04.21. 19:27:40

"Ezek evidens dolgok, kivéve, ha az embernek eggyel kevesebb X gonoszómája van." Ez fura dolgokat árulna el rólad... segítég: hu.wikipedia.org/wiki/Ivart_meghat%C3%A1roz%C3%B3_XY_rendszer

zsoci 2014.04.21. 19:33:54

1, nincs olyan, hogy csavarkulcs. Az valószínüleg villáskulcs volt.

2, Miért kell a ablakmosót lecserélni? Én kb évenete egyszer utánatöltök, azt jól van. A téli pont olyan jól mos.

1127ccm 2014.04.21. 19:36:00

Ugyes leszel, csak kitartas :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.21. 19:39:31

@Pepejoe: mivel ezt nem fogja olvasni a felesegem tuti ezert azt kell irjam : ES MILYEN IGAZAD VAN :D

calamites 2014.04.21. 19:48:07

@Görgei Lilla: Kedves Lilla! Égéstérben a helyed!!!

Pepejoe 2014.04.21. 19:50:59

@visszakettopadlogaz:
:D Itt kiélheted magad anonim...

Pepejoe 2014.04.21. 19:53:29

@zsoci:
Hogyne lenne. A csavarkulcs egy gyűjtőfogalom, bár talán régies és ritkán használatos. Ezen belül vannak a dugókulcsok, villáskulcsok, franciakulcsok, stb.

mtk001 2014.04.21. 20:05:24

Az akku rögzítéséhez férfi buhera :
Vegyél egy-két nagyobb anyacsart, tedd rá a menetesszárra, mint alátétet és frankón meg tudod húzni a rögzítő csvarokat.
A falap két dolog miatt nem jó, elmozdulhat könnyen egy komolyabb fékezésnél, vagy döccenőnél és megeszi akkusav.

Ha csavarozni van kedved érdemes egy elektromos kulcsot venni, vagy olyan racsnisat, amihez vannak toldók, amivel növelheted az erőkart.

Sok sikert a próbálkozásokhoz !

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.04.21. 20:07:56

@rendszamgyujto.hu:
Esetleg kisebb méretű csőgörénnyel megkínálni a tartályt hátha kimozdul a beszorult júdás?

ostvan2 2014.04.21. 20:47:34

Tény, hogy azokat a dokgokat, amit nagyrészt férfiak szoktak csinálni, a férfiak izomerejéhez állítják be. Sokszor ezért nem boldogulnak velük a nők. A nőknek (és a kevésbé edzett férfiaknak) szóló szerelési tanfolyamot azzal kezdeném, hogy megtanulják, miként lehet nagyobb erőt kifejteni a csavaroknál (hosszabb kulcsokat használni, hosszabítókat bekészíteni, stb.) Az akkumulátoros-motoros szerszámok használata csak műhelyben (tehát rendszeresen használva) célszerű. Talán ez alól a szivargyújtóról megtáplált eszközök kivételek. A többi úgyis lemerült akkuval fog előkerülni, amikor szükség lenne rá.
A pozdorjalemezes megemelés brilliáns ötlet. Hátránya, hogy ha sokáig kap vizet, akkor szétmállik. Néha rá kell majd nézni.

Faby 2014.04.21. 20:53:20

@HöZsö:

"A téli ablakmosó nem birkózik meg a rovarhullákkal."

Nem mintha a nyári olyan fasza lenne, kb semmit nem visz le az sem.

Hurri Kán 2014.04.21. 21:00:52

Értem én, hogy kell valami autó, de ez a Mazda szegény tényleg egy betegágy.

blacklord 2014.04.21. 21:08:20

Én -férfiként- nem hiszek abban, hogy a műszaki érzék nemileg predesztinált lenne. Már csak azért sem, mert ha új dolgot próbálok, még mindig tudok határtalanul béna lenni benne, és az utóbbi 15 évben rengeteg dologgal nagyon megszenvedtem, mire sikerült. Mindezt úgy, hogy műszaki vonalon mozgok vagy 10 éve (és annyira nem rosszul, hogy ne fizetnének ki minden hó végén :-) ). De ahogy téged, engem is mindig büszkeséggel töltött el, ha valamit megértettem és meg tudtam szerelni (vagy akár csak szét tudtam szerelni és össze tudtam újra rakni utána). Így nagyon sok mindent meg lehet érteni, és idővel egyre könnyebb lesz. A csavarhoz hiányzó erő egy általános kérdés: szinte minden pótolható mechanikusan-elektrikusan, és a legtöbb feladat jelentette kihívás a töredékére csökken, ha célszerszámmal fut neki az ember. Ha pedig van gyakorlattal is bíró mentora, akkor lesz a lehető legfájdalommentesebb a tanulási folyamat.
Ne hagyd magad elkedvetleníteni a sok begyöpösödött hímsoviniszta gyökértől, ha kedved leled benne, csináljad és legyél rá büszke! Jó volt ezt olvasni, és idővel elhalványul, szerencsés esetben pedig el is tűnik szerintem a sajnálatos magyar társadalmi viszonyok indukálta kisebbségi komplexus is (ami amúgy tudományos fokozattal bíró, nemzetközi élvonalba tartozó nők között is megvan a "bátorító" és "inspiráló" magyar közeg hatására, csak hogy a probléma kiterjedését illusztráljam).
Írni pedig kifejezetten jól tudsz mindemellett, szóval még egyszer, csak így tovább, én szívesen jövök még vissza!

ZYLO 2014.04.21. 21:56:12

Általános iskolás koromban én is hasonló stílusban szerelgettem a biciklimet, de már nem vagyok rá büszke...

Lilla, megfelelő szerszámok nélkül eleve esélytelen a szerelés. (Roppant kíváncsi vagyok, mi "mindent" lehetett "megpróbálni" a 18-as kulccsal a 12-es laptávú anyán. :) )

Ha már ennyi jó fej fickó van a közelben, kérj tőlük segítséget és először csak figyeld, hogyan csinálják.

__Nick__ 2014.04.21. 22:06:24

Az ablakmosó tartály szintjelzője úgy működik, hogy egy műanyag úszóba van beletéve egy mágnes gyűrű. Ez az egész úszó pedig egy reed relére van rátéve. A gond akkor szokott jelentkezni, ha ez az úszó annyira megszívja magát vízzel, hogy már nem úszik, folyton kiürült állásban ragad. Én úgy orvosoltam ezt a hibát, hogy egy műanyag kockát tettem még plusszban az úszóra, hogy segítsen magasan tartani a mágnest. Így egy kicsit korábban kapcsol, de működik.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.21. 22:12:23

nem hiszek a nokben mint muszaki emberekben.

pl mondom egy holgynek hogy NE egy kezzel huzza ki a zsinort a konnektorbol. Erre megfogja UGYANOTT a zsinort es KET kezzel huzza..... falra hanyt borso.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.21. 22:13:35

az ablakmoso tartaly dologhoz nem tudok hozzaszolni, 3 hete esett az eso 14 honap szarazsag utan de iden mar nem fog esni, talan jovo tavasszal megint egy kicsi.

Hurri Kán 2014.04.21. 22:14:10

@visszakettopadlogaz:
Égő villanykörtét megtörölni vizes ruhával? :D

Pepejoe 2014.04.21. 22:14:18

Azért nem csak ilyen megoldással van szintjelző. Van, amelyik az ablakmosó általi vezetőképességet nézi, magyarán rövidrezár a folyadék. Plusz gyönyör, hogy az ablakmosóban lévő etilénglikolra működik jól, így ha magadnak keversz mosogatószerből és vízből, akkor üreset tud mutatni, közben tele van.
Valami olaszon láttam azt hiszem, talán Dedrán. Ha teszel bele rendes folyadékot, egyből helyreáll a rend.

Pepejoe 2014.04.21. 22:20:25

@visszakettopadlogaz:
Az a hely és időjárás nekem lenne való...

320dezső 2014.04.21. 22:25:52

Volt ilyen mazdám, tényleg a tartályban lévő úszó a ludas.

1. Kicsavarozod a tartályt, 2 vagy 3 db 12-es csavar fogja.
2. Kiöntöd egy vödörbe az ablakmosó folyadékot, hogy a végén visszaönthesd bele.
3. Az aljába van egy fehér henger (gumitömítéssel) beledugva, kapcsold le a kábelezésről, majd húz ki a tartályból a hengert.
4. Szedd szét a hengert, benne lesz az úszó.
5. Takarítsd ki belülről a hengert, majd rakd össze úgy, ahogy szétszedted.

Nálam annyi volt a hiba, hogy az úszó körüli műanyag lerohadt róla a 20 év alatt, emiatt többé már nem úszott. Raktam alá egy kis szivacsdarabot, aminek nem tudom a nevét. Fehér színű, műszaki cikkeket csomagolnak bele, idegesítő a hangja.

Ha nem akarsz szerelgetni, akkor egyszerűen csak húzd le a visszajelző lámpát (3. pont).

Jó szórakozást! :-)

T4KK 2014.04.21. 22:26:45

www.youtube.com/watch?v=EF0Pyc4tb8E

Plusz szerezz egy barátot, aki odáig van érted. Majd ő segít megoldani a dolgokat.

Neurotoxin 2014.04.21. 22:31:39

"Ezek evidens dolgok, kivéve, ha az embernek eggyel kevesebb X gonoszómája van." Csak szólok, hogy nálunk az embereknél a nőnkek 2db X (XX), a férfiaknak XY ivari kromoszómájuk van.

Gomulka Béla 2014.04.21. 22:43:32

@Bende Tibor: Ugyan már, engem nem ver át a Szerkeszto úr. Csokonai Lili, hogy mást ne mondjak.

(Tippelek: Csikós.)

prim 2014.04.21. 22:54:34

@Pepejoe: nekem volt ilyen mazdám, tuti hogy 55-ös akksi kellett bele.

Görgei Lilla 2014.04.21. 22:59:33

@320dezső: Akkor meg is van a szombat délelőtti program, köszönöm!

takarék-láng 2014.04.21. 23:12:25

Hajra Lilla!
Fog ez menni, meg elobb-utobb a pasidat is megtanitod dolgokra :)
Ne csuggedj.
A testi erorol: En egy vekony eloldeszka hatul lec tipusu izomtalan frater vagyok, de meg minden rozsdas csavart sikerult megoldani, eldugott helyeken is, megfelelo fantaziaval (erts: a szerszamok, kulcsok megfelelo kombinacioja).
A csavar meghuzas/lazitas nem izomero kerdese.
Hajra Lilla, csak igy tovabb es ugyes leszel!

Egy Hun Hunniából 2014.04.21. 23:20:17

Bírom a sok partneri ajánlattevőt, tippadót :-D

Az senkinek se jutott eszébe, hogy a Lilla is azt szereti amit a pasik? A csajokat! ;-)
(a pasikat szerető pasik azok szerintem nem pasik, mielőtt valaki kötözködne)

Kör Karika 2014.04.21. 23:24:17

Az akksi 55-ös,még az 1.8-ban is ha jól emlékszem.
Bár gyorsan meg tudnám nézni egy ilyen kocsi gazdája vagyok már 14 éve :) Az ablakmosó tartályt hagyd a fenébe( 320dezsőnek van igaza a megoldásban ),pucolgatni kellene mindent...egyébként analfabéta sznoboknak való a sok karácsonyfa visszajelző,ki az izzót és kész,ha nem jön a víz elfogyott...ennyi.Sajna ezt a verdát az ínyencek mellett a rozsda is szereti.Ha a lengéscsillapító cserébe fogsz akkor nézd meg a hátsó tornyokat előtte,hangszórótakaró filc és a filcet hordozó fafittyfene ki és megkukkant...alatta a hangszóró és talán a torony vagy helyette rozsda...az 5. ajtó tartó gázrugó háziasszonyos megoldása a seprűnyél...mármint kitámasztva.Egyébként jó szórakozást hozzá megéri !!!

nem kéne... 2014.04.21. 23:58:05

@takarék-láng:

"A csavar meghuzas/lazitas nem izomero kerdese."

apu, várunk szeretettel, néha csodákat tudnál itt művelni.

Scaleo 2014.04.22. 00:41:39

@novothauto: Teljesen igazad van, de ezt a tanácsot már a múltkor is megkapta többektől. Ha nem fogadja meg, hát nem; a magánügye.

Két megjegyzésem azért nekem is van a poszttal kapcsolatban: az akkumulátorral nem érdemes szórakozni, venni kell egy normálisat, nincs mese. Jobb helyeken be is szerelik legott, így ez a problémakör is kikerülhető. A másik, hogy mindenféle szereléshez a legelső lépés a megfelelő szerszámok beszerzése. Azokkal is simán lehet nehézségekbe ütközni, de nélkülük kb. reménytelen a dolog. :)

venturaea 2014.04.22. 00:41:39

@Bende Tibor: elsődleges vagy másodlagos nemi jellegek szemrevételezése után állítod ezt? A TC-nál is van szereposztó dívány? Viccet félretéve nállunk is volt egy csajszi aki teherautó szerelő akart lenni de szerintem ez a szakma nem nőknek való. Ha nagyon vigyáz a kezeire akkor a kollégák szólják meg ha meg nem akkor tönkreteszi őket és szerintem egy nő nem nő szép és ép kezek nélkül. A körömpiszok még egy férfinak sem áll jól...

Scaleo 2014.04.22. 01:16:17

@venturaea: Ha ez a szíve vágya, miért ne csinálja? Egy lengyel csajszi, bizonyos Iwona Blecharczyk is kamionozik (www.youtube.com/user/TruckinGirlIwona/; truckingirl.com/en/ ), aztán nem mondanám neki, hogy ne ezzel foglalkozzon. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.22. 02:08:43

@Hurri Kán: az se gyenge... :)

@Pepejoe: 2007ben ataludtam az "esos evszakot", mire felkeltett a felesegem hogy nezzuk hogy esik az eso addigra elallt.

citrix 2014.04.22. 07:43:22

Mindig lenyűgöz ha egy csinos lány/nő autót szerel.Hiszen a Fuss tovább Wells-ben Lori Singer igencsak szétdobta a Gyalogkakukkot (a Roadrunner ma is megállja a helyét!),de akár Dasy is odatette magát ha helyzet adódott.Komolyra véve:le a kalappal Lolla előtt.Az akku babrálását csak eldobható ruhában ajánlatos,a sav mindent megmar néhány nap múlva.A méret lényeges (mindhárom dimenzió) és a pólusok helye is.Az aládúcolást nem javaslom,az akku nehéz és rázkódik,azt erősen kell rögzíteni.Ablakmosó szintjelzőjét szerintem bontóból meg lehet oldani olcsón és máris jól teszi a dolgát.Egy rendes autóban nem azért vannak visszajelző lámpák hogy legyen mit kiiktatni,tessék a hibát kijavítani.

citrix 2014.04.22. 07:45:01

Bocsánat a Lolláért,Lilla a helyes név,csak at a fránya o és i egymás mellett van :-)

protézisesh 2014.04.22. 08:17:27

a "csavarkulcs"-ig olvastam...

yxcvbnma 2014.04.22. 08:34:21

Lilla, szerintem cseréld le ezt a kocsit.

Dicséretes, és imponáló, hogy próbálod szerelgetni, de ez egy végtelen út eleje ezzel a konkrét kocsival.

Hamarosan ezt fogod gondolni: "Most adjam el, amikor kicseréltem az akksit, megcsináltattam ezt és azt és amazt. Most már jó lesz, mert csak ez és ez a baja van. Már ráköltöttem ennyit és ennyit, most már jónak kell lennie"

Közben a rozsdabomba ott ketyeg alatta (szó szerint). Az ellen meg nincs orvosság (vagy csak aránytalanul drágán)...

Az is igaz, hogy ilyen vagány kinézetű kocsit, mint a 323f nem lesz egyszerű találni.

Schütii 2014.04.22. 09:18:36

"megszerelni", "csavarja 12-es"

Abfangjaeger 2014.04.22. 11:51:10

A sok, aksi alátámasztáson rugózónak ajánlanám figyelmébe, hogy az akku simán lehet ugyanakkora kapacitású, mint ami benne volt, csupán a japán autókba szeretnek kisebb keresztmetszetű, de magasabb aksit beszerelni...

venturaea 2014.04.22. 12:06:23

@Scaleo: vezetni egy kamiont és szerelni egy kamiont ég és föld. A női test nem erre lett tervezve.

Tomato77 2014.04.22. 12:09:34

@rendszamgyujto.hu: A Focusomon is bent van a tartály a sárvédő mögött. Hozzáférni úgy lehet, hogy leveszem a kereket, utána pedig a műanyag "doblemez" borítást, és akkor ki lehet szedni.

vakegér 2014.04.22. 12:49:52

@Bende Tibor: Lehet, hogy nő, de ezt a cikket nem ő írta fullba, az tuti.

Ez az egész hímsoviniszta sztereótípiákra építkező csajos vonal meg occó és fárasztó.

Erdei osonó 2014.04.22. 13:42:05

Ismerek lányt aki huszonéves, 48kg-160 centi és a saját motorját (FZR600) ő javítja.
Olajcsere és ilyesmik az alap, de idomok le/fel, első-hátsó kerék ki/be, féknyergek, lánccsere, karburátorsor, szelepfedél alatti dolgok,stb.
Persze van figyelő tekintet és segítő kéz a háttérben ha kell de magától nekiáll mindennek és elég ügyes is. Az eszébe sem jut hogy gond lenne ha olajos lesz a keze. (ami kb. feleakkora mint az enyém :)
Szóval egy nő mitől ne tudná megtanulni/megcsinálni ezeket a dolgokat?

gigabursch 2014.04.22. 14:57:47

@rbalint88:
Jujjdehülye vagy... :-))))

@rendszamgyujto.hu:
Vannak kocsik, ahol ezt úgy oldod meg, hogy leveszed az első kereket (emelés, 4-5 csavar, kiveszed sárvédő belsőt (3-4 csavar) és kényelmesen hozzáférsz az egész tartályhoz.

@Neurotoxin:
B... Most esett le, pedig elsőre is gyanús volt.

@Görgei Lilla:
Kedves Lilla!
Az én kicsi feleségem is sokmindent megcsinál, van úgy hogy távszakértésből, mert muszáj és az nagy úr, viszont(!):
Hidd el, ne próbáld arra pazarolni az idődet, hogy férfi(as) legyél.
A nők a világ legcsodálatosabb és legkifürkészhetetlenebb teremtményei a Jóistennek, következésképp képesek teremtésre.
S arra csak ők képesek.
Passzióból szerelgess ha jól esik (mármint nem az eső), de véletlenül sem a magán- és családi életed rovására.
Jó ha tisztába szeretnél kerülni egypár ördöngös férfias dologgal (végülis a férfiak is szeretnél megérteni a női gondolkodást), de hidd el, van sok dolog amit csak férfiak tudnak jól végrehajtani és van sok, amit csak nők.
Ha nem egészítik ki egymást, akkor az több mint zsákutca. Az maga az élet tragédiája.

Shadowbull 2014.04.22. 15:02:08

@gigabursch: "A nők a világ legcsodálatosabb és legkifürkészhetetlenebb teremtményei a Jóistennek, következésképp képesek teremtésre.
S arra csak ők képesek."

WTF?

Husveti nyul legyek ha ertem mit akartal ezzel mondani.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2014.04.22. 15:05:34

@wasch: Nem kell ahhoz érdeklődés, csak a felismerés, hogy ha meg akarja oldani, akkor érdemes odafigyelni, és a gondolkodás, hogy mi van, ha valamit nem jól csinálok, nem lehet baj? Aztán rájön, hogy ehet, és akkor utánanéz.
Persze aki eddig nem jut el, arra mondhatjuk, hogy HÜLYE.

gigabursch 2014.04.22. 16:02:51

@Shadowbull:
Az igen szórakoztató látvány lenne... :-)

Ott van lejjebb a válasz.
Fölösleges szerepcserével erőlködni.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2014.04.22. 16:22:25

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Köszönöm az ötletet, de sajnos nem jött be, mert a szintjelző egy zárt csőben van amin van néhány luk amin áramlik ki-be a folyadék. De ez nekem is most derült ki, hogy a folyadékot kinyomattam és lámpával a dolgok mélyére néztem.

@Tomato77:
@gigabursch: Köszi az ötleteket, de sajnos én sem jól tudtam, nem a sárvédőn belül van a tarály, hanem egy lemezzel még beljebb a motortérben. Csak azért nem tudtam pontosan, mert oldalról a váznyúlvány takarta, felülről meg a hűtővíz és a szervófolyadék tartály takarta, szinte csak a beöntőnyílás látszott ki.
Lebányásztam róla a fenti tartályokat, meg néhány útbalévő dolgot félrehúztam és felfelé kiráncigáltam a tartályt.
Most már hogy napra került a páciens, belenézve elszörnyülködtem, olyan egybefüggő trutymó volt benne, mint az ázott kartonpapír. Ezek könnyedén egy slagos mosással ki is jöttek. Ami viszont a gondot okozhatta, hogy a mindenféle teszkós téli ablakmosók festékanyaga egybe állt, mindenhova bemosódtak, ott meg dugulást okoztak.
Legalább 5 literes tartályom van, egy évben egy pár ezer km-t megyek az autóval, akkor sem esőben, ez a folyadék legalább 5 éves volt. Most 2L nyárit öntöttem bele, de szerintem télen majd jól belefagy, mert nem használom el addig.
Köszönöm mindenkinek a segítséget.

gigabursch 2014.04.22. 16:47:16

@rendszamgyujto.hu:
Én minden tavasszal és ősszel megküldöm 2-2 l 20%-os ételecettel.
Mindig van hangja.

Az első ecetes mosás az ablakon is rendet tesz.

(Persze egy olyan nap, mint a ami esős és a hozzá való bő kétszáz km elegendő volt a rendszer átmosásához és bőséges leöblítéséhez.)

gigabursch 2014.04.22. 18:23:48

Egyébként a kábelsarukat megcsiszolgattad finoman?

Lehet hogy egyszerűen nem kap töltést a kocsi normálisan. Következő alkalommal ha hozzá kell nyúlj, ne hagyd ki.

Scaleo 2014.04.22. 18:39:53

@venturaea: Ezt én értem, de ha valakit ez tesz boldoggá nő létére, és tényleg ezt szeretné csinálni, miért is ne? Azért, mert más a társadalmi elvárás, meg nőietlen a szakma? Most ennyi erővel férfiak se legyenek balett-táncosok, mert az ő testük meg nem arra van tervezve. :)

ha1tt 2014.04.22. 19:39:48

@Shadowbull: Szerintem Gigabursch arra gondolt, hogy mi a fajfenntartásnak csak az elején tudunk közreműködni, az is pótolható, a lényegre csak nők képesek. Az pedig egy új ember, egy új világ teremtése. Ha nem, majd szól :)
Lilla, szuper csaj vagy! Kamion kerékcserét én se ajánlanék, de amit lehet, próbáld nyugodtan!
Főleg pedig írj, jó olvasni!

Indzsimeter 2014.04.22. 20:20:14

Erre meg kell inni egy-két pálinkát, utána meg valami eroset :-D A dinamótól fetrengtem, az oreg megmondta a tutit :-D

takarék-láng 2014.04.22. 21:48:19

@nem kéne...: kotekedes nelkul kerdezem, melyik az a csavar - szemelyauton - a milyen auton, amit nem tudtal (csoval megtoldott hajtoszarral) meglazitani?

Mert ha kamionszerelo vagy, az nem er, en meg sosem szereltem teherautot, szemelyautoval elboldogulok.

takarék-láng 2014.04.22. 21:53:37

@venturaea: "A női test nem erre lett tervezve. "
- a ferfi sem. Januar vegen emeltem ki egy motort zsiraffal, egyedul, ugy megroppant a derekam, hogy 1 hetig a levegovetel is nehez volt, azota csak a tusszentesnel nyilall bele valami.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.04.22. 23:00:48

@Hurrá Torpedó:
Én nem értek hozzá, de mennyibe kerülhet egy akku töltő?
Ha annak az árához hozzávesszük az "újított" aksi árát nem biztos hogy sokkal kellett volna még kiegészíteni egy ténylegesen új és használhatóhoz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.04.23. 02:07:46

@gigabursch: a nok mindent meg tudnak csinalni amit a ferfiak,de azert vannak dolgok amiket jobb ha nem.

PL sulyt emelni is tudnak olimpian, kerdes, ez mennyire noies.

kepfeltoltes.hu/view/140423/Olimpia_-_Agata_Wr_bel_www.kepfeltoltes.hu_.png

Shadowbull 2014.04.23. 06:45:14

@ha1tt: es akkor Lilla nem cserelhet akksit vagy mi van? Vagy akkor megtorik az elet teremtesenek kozmikus egysege?

En egyebkent sem hiszek a tarsadalmi konvenciok altal megszabott merev nemi szerepekben.

@visszakettopadlogaz: persze hogy mindent tudnak, plane ha meg vannak tamogatva egy kis kemiaval, mint az olimpian :)

ha1tt 2014.04.23. 07:19:44

Shadowbull, a kamionkerék mióta aksi?
Az pedig, hogy a gyermekszülés női dolog, azért több mint konvenció! (Schwarcit kivéve :) )

Shadowbull 2014.04.23. 07:46:16

@ha1tt: kamionkereket is cserelt? akkor lehet rosszul olvastam a cikket :)

didyman 2014.04.23. 08:04:05

@((Adam)): Nemnem, első alkalommal Isten se' rakja össze. :-)

didyman 2014.04.23. 08:08:17

@Egy Hun Hunniából: Tehát egy csajokat szerető csaj az csaj? Ez olyan hímsoviniszta. :-D

didyman 2014.04.23. 08:13:12

@Pepejoe: Miért, mennyiben jobb egy önjelölt férfi autószerelő, aki ugyanúgy elrontja a szíj feszességét, vagy leönti magát savval? Tudom, a savmarta póló az férfias viselet, meg kihúzhatjuk magunkat a farkasordítás közepette, hogy ezt is túléljük, és biztos a szíj volt hibás. :-)

didyman 2014.04.23. 08:23:13

@peti251: Minden egyszerű lelkivilágú (nagy, nehéz, hálózati trafós) töltőnek tökmindegy, hogy van-e rajta terhelés, kb. ugyanaz, mintha az adaptert hagyod terheletlenül, megjelenik rajta egy üresjárati feszültség, ami nem veszélyes egyik alkatrészére sem. A vezérelt töltőknél a jelen nem lévő akkufeszültség miatt elindulni nem fog a töltés, a tápellátás meg akár kapcsolóüzemű esetben is stabil kell legyen terhelés nélkül is (hiszen egy feltöltött, csepptöltött akku terhelése sem számottevő, azt is el kell bírja). Ami egy ilyen esemény (véletlen kábelszakadás, saru leesése, akku hibája, stb. miatt megszűnő terhelés) ellen nem védett, az nem jó minőségű töltő, nem is életszerű. Van olyan megállapítás is, hogy a bekapcsolási áramlökés káros lehet az akkunak, ezért ne rákötve dugjuk a 230-ba a töltőt-no, ha egy pártíz amperórás, többszáz A indítóáramot leadni képes akkunak megárt egy ms ideig jelen lévő, 10-20 A-es tüske, akkor azzal az akkuval már autót biztosan nem érdemes indítani.

didyman 2014.04.23. 08:26:25

@Pepejoe: Öntök pálinkát akkor a nyáriba, legalább legyen egy kis öröm törlés közben :-D

ha1tt 2014.04.23. 09:53:47

@Shadowbull: Nem. Csak én azt írtam, kamionkerékkel azért ne próbálkozzon, egyébiránt meg bíztattam, bíztatom. Te hoztad ide az aksi szerelését.
Azért jó, hogy egy vagány, szimpatikus leányzó milyen fínom kis vitát tud generálni egy csomó férfiembernél... :)

ha1tt 2014.04.23. 09:58:32

@didyman: Szerintem egy csajokat szerető csaj IS csaj, viszont egy fiúkat szerető fiú, hát, az khm... szóval nem az igazi.
Gondolom, mert az olyan lányokkal egy az ízlésünk - még ha ettől hímsoviniszta is lennék!
De talán maradjunk az aksinál. :)

ha1tt 2014.04.23. 10:00:59

@Neurotoxin: a kivéve helyett feltéve akart lenni, gondolom, és úgy rendben van a mondat.

Shadowbull 2014.04.23. 10:04:42

egyebkent Sipos ur is megeri a penzet, fiatal gyakornoklanyokat oktat szijcserere :) Megiscsak az autos ujsagiro az elet csaszara.

okta 2014.04.23. 10:10:30

Hát...szerintem is a dinamó nem jó...

:-P

nem kéne... 2014.04.23. 17:25:40

@takarék-láng:

azt nem mondták, hogy a zsiráfot nem kell megemelni? vagy hogy húztad meg a derekadat?

amúgy meg ja, kijön minden csavar.
végül is...
egy légből kapott sztori, nekem is csak úgy mesélték:

forum.index.hu/Article/viewArticle?a=69258160&t=9012660

takarék-láng 2014.04.23. 21:25:19

@nem kéne...: Ez nem semmi, ugyes volt. Az allatja, aki beragasztozta, kapna a fejere.

Mazdaguy 2015.09.23. 14:28:53

Óh a csodás 323F Astina. Szerncsére az enyém csak rohad, mármint a szó legszorosabb értelmáben, a múltkori kipuffrendszer csere keretében vettük észre, hogy nem nagyon, csak annyira rohad az alja, hogy megfogdoshattam a padlószőnyeget. Kiderült, atomjaira törték előtte, nem is egyszer (valószínüleg). Mindkét köszöb, 2-3x javítva (gányolva). Érdekes viszont hogy tipikus japánhoz hűen a benzincső atomjaira rohadt.. De a mai napig jön-megy teszi a dolgát. Esélyes, hogy a következő út már csak a bontó lesz (sajnos). Pedig nagy érték ám a bukólámpa. Ha lenne annyi pénzem biztos nem cserélném le, de nincs mit tenni, az első szerelem mindig véget ér.