Kezdődik a szívás?

  2014. március 29. - Perkó Rudolf Márk Címkék: volkswagen totalcar flotta transporter garázs t2b tc flotta szerelős kastenwagen

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Belsőség a Totalcarra költözött
2015-07-31 16:04:54

A blog 2015 augusztus 1-től ezen a címen megszűnik, DE a Belsőség nem áll le, sőt. Mostantól a

Kinyomtattuk a Totalcart
2015-07-13 14:40:12

Bár korábban létezett a Totalcar nyomtatott kiadványként is , most nem erről van szó, csupán egy kérésnek

Legyél kísérleti nyúl!
2015-03-28 16:25:40

Korábban már egy kérdőív formájában kifaggattam az olvasókat , hogy mi, hogyan változzon a TC címlapon, de

Sokféle tuning, sokféle embernek
2015-03-26 10:59:19

Szombat délután fél egy felé indultam kifelé a Hungexpóról. Hiába volt kiírva az üvegajtóra, hogy kijárat

Legutóbb ott fejeztem be a történetet, hogy elhoztuk Zsolttól a T2-t, és ideiglenesen letettük egy garázsba. A garázs Botond barátom apukájáé, nagyon jó helyen van, aknás, van víz. Pár éve még én segítettem Botondnak az armatúrák felszerelésében. T2-szereléshez építette, maga az álom. Amikor a salgótarjáni kertből, ahonnan a tűzoltót elhoztuk, felhívtam Béla bácsit, Botond apukáját, csak annyit beszéltük meg, hogy tegyük le nyugodtan, a részleteket majd később kitaláljuk.

20140112 142117
Az elhozatal napján, Béla bácsi garázsában

Következő héten meg is látogattunk Béla bácsit, és átbeszéltük a bérlést. Kicsit nehéz szívvel léptem ki tőlük, mert tudtam, hogy bármilyen jó a garázs, az amúgy reális piaci ár nekem csak neccesen fér bele a büdzsémbe. Ahogy elindultunk haza, megláttunk egy hatalmas garázskaput, rajta egy kiadó felirattal és egy telefonszámmal. Vasárnap délután volt, de félretettem az udvariasságot és tárcsáztam. Tíz perc múlva már ki is nyitották nekünk a több mint negyven négyzetméteres garázs kapuját. Víz, akna nincs, de ha három autóval számolunk, elég baráti az ár. Mivel mindig mindenki garázst keres, el is kezdtem telefonálni. Ahogy ez lenni szokott, mindenkinek vagy pont lett garázsa, vagy mégsem keres. Aztán a szerencse mégis mellém állt, mert kiderült, hogy Gábor, az egyik barátunk, aki nemrég vett egy W114 Langot, még nem talált helyet a Mercinek. Másnap kivettük a garázst. Béla bácsinak elmeséltem a helyzetet, sűrű bocsánatokat kértem, rendes volt, megértette a helyzetet. Nincs harag.

DSC 4300(1)
Itt bizony festeni is kell majd egy kicsit

Mivel a motor még nincs benne a T2-ben, megint trélerezni kellett. Kaptam kölcsön két elég jó minőségű rámpát és feltoltuk rá a kék bódét. Indulhatott a munka. Mivel látszólag teljesen egyben van a kaszni, a Bandival és Csikóssal való egyeztetések után arra jutottam, hogy a gyanús helyeken meg kell dolgozni a fémet, hogy kiderüljön, van-e alatta rozsda, esetleg lyuk. Ezután rozsdaátalakítani, alapozni, majd festeni. Pedig fejben már forgatót építettünk, homokszórtunk, hegesztettünk, fényeztünk és ültettünk, de a valóságban csupán flexre, csiszolópapírra és a drótkefére volt szükségünk. Az autó hátával, a motortérrel kezdtük. A bal oldalt rendesen ki is csiszoltam már, a sárvédőn belülről találtam is egy komolyabb és egy kisebb lyukat. Kissé megijedtem, hogy a lyukak csak szaporodni és szaporodni fognak, de szerencsére csalódnom kellett. Még egy lyukat találtam azóta, a bal hátsó emelőponton. A motortér alatti vékony lemez rohadt el leginkább. Ezeket muszáj lesz hegeszteni.

20140118 082840
Tréleren már megint, remélem utoljára

Ha tizenpár éve nem lakatolták volna ki és fényezték volna le a buszt, most minden bizonnyal több munka várna rám, így csak feleslegesen kaparásztam pár szombat délután az alvázvédőt, és nyugodtam meg, hogy alatta szép kék fényezés van. A belső tér is szép, egy részen a raktérben a fényezés alá lett kenve valami barna ragadós anyag, ezt már elkezdtük kikaparni. Külső részen az egyetlen problémás rész a bal hátsó oldalpanelen lévő díszítőelem alatti felület. Ezt is visszacsiszoltuk már, korrantoztuk, de itt kell majd fényezni is. A tetőn van egy két rozsdapötty, illetve az esőcsatornán is megjelent egy-kettő, ezért azt is ki akarom majd csiszolni. A tervek szerint fehér lesz a tető, ha már úgyis festünk.

20140118 083858
Peace Garden State. És a legrozsdásabb lemez

Következő projekt a tank kiszedése volt, de ebbe beletört a bicskánk, illetve majdnem a tank pántja. A T2-ben a tank a farmotor és a raktér/utastér között van. Felülről átmegy rajta két pánt, aminek a vége egy-egy tőcsavar és a kaszni másik oldaláról fog rá egy-egy anya. Ezek rohadtak be. Csináltunk erőkart, csavarlazítóztuk, lefogtuk a pántot fogóval, de akkor is tekeredett az anyával együtt. Inkább abbahagytuk a feszegetést. Azóta már tudom, hogy a melegítés-hűtés, melegítés-hűtés fogja leszedni az anyát, de ez a következő hétvégi feladat lesz. Sajnos nincs túl sok időm mostanában a garázsban lenni, ezért nem haladunk rohamléptekben, de nyáron mindenképp szeretném az úton látni a buszt.

DSC 4306
A motor itt még a csomagtérben

És hogy mi a végső terv? Mivel a Kastenwageneket (így hívják németül a hátul ablaktalan változatot) jellemzően munkáscsapatok használták, vagy ablakot vágtak az oldalukba, ezért meglehetősen kevés maradt meg belőlük. Főleg a sima, alacsony tetősből, mivel a postás, magas tetős változatból több megmaradt. Még egy kis feláruk is van a német piacon. Ezért is marad dobozos, úgyis hobbiautó lesz. Csak az oldalajtót tervezem majd ablakosra kicserélni, hogy bármikor vissza lehessen alakítani. Ablakos oldalajtóval és hátsó üléssorral  talán több főre is lehetne vizsgáztatni, de ennek még nem jártam utána. (Tud erről valaki valamit?)

DSC 4307
Kábelek, kábelek, kábelek

Ha a rozsdák eltűnnek és kijavítódnak, jöhet a többi feladat. A motortérben kicsit összeolvadt a kábelköteg, ezt mindenképp ki akarom javítani, még mielőtt bekerül a motor. Van is hozzá két csereköteg. A motor gyári egyhatos, szimplaszívós hengerfejekkel. Jelenleg félig összerakva áll a garázs padlóján, de mivel fedetlen nyílásokkal tárolták, ezért úgy döntöttünk, szét kell szedni teljesen és úgy összerakni. Szerencsére elég kevés dolog hiányzik, eddig csak a kipufogó került fel a beszerzendők listájára.

20140118 083839
Innen már remélem, a saját lábán jön ki

Még a T3-hoz vettem új első féktárcsákat, de kiderült, hogy T2-eshez valók, így Zsolthoz kerültek, majd vissza hozzám. Bence talált még egy szett C-s gumit, amit szakszerűen eltárolt az apukája, amikor a busz még járt, így azok kerülnek majd a gyári felnikre. Sőt, egy kedves olvasó felajánlott egy tetőcsomagtartót is. Más változtatást a következő időszakra nem tervezek. Így is lesz elég munka.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr105881545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tizenkettő 2014.03.29. 07:36:12

Csak regadó plusz milliónyi papír és engedélyezés után lehet személyszállítóra alakítani. Egyszerűen nem éri meg.

Tizenkettő 2014.03.29. 07:39:18

Én úgy emlékszem, a T3-as féktárcsa nem jó a T2-eshez. Még ha elsőre hasonló is.

Tizenkettő 2014.03.29. 07:40:23

Ja, hogy eleve T2. Bocs, félreolvastam.

Antony Mann 2014.03.29. 07:55:21

Tgk bol szgk,csak regadoval,fuggetlenul mar attol,hogy hany eve van itthon forgalomban.

Ez a garazs tarolni jo,de komoly felujjitasra nem.Oda akna,csapos,rengeteg szerszam,co,lemezhajlito,stb kell...

Arra mindenki figyeljen: ahogy a "mester"meghallja a restauralas varazsszot -vagy az OT-t-megbolondulnak az arak.
Ne oraberbe egyezzunk,munkareszeket-folyamatokat fizessunk!

Ne engedjuk,hogy ,ez milliokat fog eni",ezer ennyi szoveget,mert a munka szempontjabol nem relevans ,ez ne a mester haszna legyen!

El ne higyjuk,hogy csak 250 e ft az anyag egy fenyezesre,igy nem ritkan 600-700 e teljes festes....max 30 e ft elemenkent,ebbe mar femig csiszolas is benne van!Nem nyugat europai arak,itthoniak..viszont a kesz termeket nyugodtan arulhatjuk kulfoldon is!

Ugyanez a sema a lakatosra,autoszerelore is...szanjuk ra az idod,egy "regimodi videki szakira"aki kv-gatas kozben hajlit lemezeket ugyes kezimunkaval par ezresert...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.29. 08:24:52

Mondjuk a veteránra nem kell regadó.

Tizenkettő 2014.03.29. 08:31:09

@Gyurma73: De nem is kapsz minősítést, ha módosított az autó, úgyhogy eleve kizárt az OT ha átalakított.

Tizenkettő 2014.03.29. 08:32:11

@Gyurma73: Röviden átalakítás = regadó. Más lehetőség nincs.

504Laci 2014.03.29. 08:48:04

Ha akarsz üveget bármelyik helyre, gyere el és válogass, ajándék. Csikós Zsolti vagy Vályi Pista tudja a számom.

Szkotti 2014.03.29. 09:16:32

"Tréleren már megint, remélem utoljára"
"de nyáron mindenképp szeretném az úton látni a buszt."

Engedd meg, hogy MUHAHHA.
Nem rossz szándékból, de elég rózsaszínűek a tervek.
Március vége van, persze, nem tudom mikor íródott a poszt, és ha nem az idei nyárról van szó, akkor reális is lehet.

vancello · http://vancello.hu 2014.03.29. 09:43:40

Gondolom inkább magadat akartad biztatni ezzel az írással. Rád fér. :D

Perkó Rudolf Márk 2014.03.29. 12:49:59

@kipe: A te eseted azért komolyabb. Nálam nem lesz teljes lakatolás, fényezés, csak a problémás helyek kijavítása, ami eddig úgy tűnik nem olyan sok.

grease monkey (törölt) 2014.03.29. 12:51:22

@Tizenkettő: Valszeg erre jött rá az eladó is :)
Egy busznak meg nincs sok értelme, ha csak 2 ember ülhet benne.

delmarco 2014.03.29. 12:52:33

@Antony Mann:
Teljesen egyet ertek veled en is igy csinalom videki szaki tud hajlitani, a legjobb, kereseket teljesit ezt igy meg ugy szeretnem ennyi... "olcsoert".

Perkó Rudolf Márk 2014.03.29. 13:06:35

Arra már én is rájöttem, hogy ha személyautót akarnék belőle csinálni ahhoz be kéne fizetni a regadót. Ez 105 ezer lenne. Olyan opció érdekelne, hogy marad teherautó, csak két üléssorral.

Az sem nagy tragédia, ha marad 3 személyes,csak körüljárnám azért a lehetőségeket :)

1127ccm 2014.03.29. 14:31:43

Nyáron majd egy "pöttyössel" koccintunk

Bambano 2014.03.29. 14:49:50

a nyáron útonlátni a buszt című mondathoz szeretném javasolni a nemrégiben itt megjelent posztot, ami a 02-es bimmer festésének csúszásáról szól :P

jó lenne egy ilyen, belepakolva valami combosabb porsche motor meg futómű...

Schütii 2014.03.29. 16:23:55

@Perkó Rudolf Márk: Most őszintén, az a 105 ezer Ft fog majd ki a projekten? Nem igazságos, persze, sajnos az élet sem az.

nmmarton 2014.03.29. 17:48:05

Szia Márk!

Gratulálok a buszhoz. Az átalakításban nem tudok segíteni, de a motor ügyében szívesen adnék tanácsot. Nekem egy t2a mikrobuszom van egy 1.6-os motorral. Azért írok mert a mai forgalomhoz nem igazán tudom ajánlani ezt a motort. Takarékosnak akkor takarékos hogyha 70-nel mész. Ha jót akarsz akkor egy kétliteres motor raksz bele. Itt lehet kapni szepes.hu/site/index.php?id=2_KIN . Sajnos az enyémbe a motortartó lemez átszabása nélkül csak az 1.8-as megy, az meg horror áron van. Ha érdekel milyen működés közben egy ilyen busz akkor szívesen kölcsönadom az enyémet két hétre, napi használatra alkalmas, két éve volt kilakatolva és lefényezve. Próbáld ki és ha tetszik akkor utána kezd el reszelni az 1.6-os motort. Vezettem kétliteres automatát, az olyan könnyen viszi a 110-120-at 10-11 l/100km fogyasztással, hogy öröm nézni. Elérhetőségem martonnoll@gmail.com.

sok sikert
M

peugeot405 2014.03.29. 19:58:54

Nem csak 3 személyes teherautó létezik (5 személyes is gyakori).Szerintem átalkítási engedély és NKH vizsga.. Az új ülésekhez viszont kell bizti övet fabrikálni.

szálka 2014.03.29. 20:34:14

@Perkó Rudolf Márk:
üdv
nem feltétlenül kell melegítgetni. vannak remek fagyasztó sprayk. olyan berohadt csavarokat is ki lehetett szedni amiket egy vödör csavarlazítóval sem. pl loctite tényleg jó.

rejtett kamera · http://rejtett-kamera.eu 2014.03.29. 21:18:32

A hátuljáról látott kép és a színe alapján először azt hittem hogy az új budapesti buszokról van szó. Gondoltam is hamar elkezdtek rohadni.

kabelbarat (törölt) 2014.03.29. 21:30:03

Ez tényleg elmebaj.
Nem pazarlás egy ilyen autóba pénzt energiát és időt ölni?
El lehet majd adni reális áron?

Szkotti 2014.03.29. 23:35:32

@Perkó Rudolf Márk: "csak a problémás helyek kijavítása"
Igen, a kaszni a leírásod alapján nem vészes.
De írtad az előző posztban, hogy megragadt a motor + kosárban van jelenleg is. Ott van a köteg csere/javítás, és az összeszerelés, meg amit összeszerelés után fogsz észrevenni. Mindez súlyosbítva a szabadidő hiányával.
Nem vagyok a VW Tranyók nagy ismerője, de raktam már össze autót az alapokról, higgy nekem, ha jövő ilyenkor ki tudod próbálni, hogy gurul-e önerőből, már jó vagy. De drukkolok.

zoliee81 2014.03.30. 06:39:14

Azért megnézném ezt a kis dobozt, egy kétliteres motorral suhanni.. :)
A fékek vajon megfognák? Én a Tafton azokkal kezdtem, tárcsát kapott elöl-hatul..

nmmarton 2014.03.30. 10:59:01

Ami információ lemaradt. A kocsi Budapesten van, nem kell érte a világ végére utazni.Az 1.6-os motor nálam sose fogyasztott 8 litert, inkább 10+ liter feletti az étvágya. (az elmult 17 év tapasztalata) Ugyan sokan mondják hogy keveset eszik, de én egyre kevésbé hiszem el. Ezért nem ajánlom ezt a motort. Ami egy bogárba gyors, azzal a busz szenved. Ebbe legalább 70-80 paci kell hogy menjen is.

biker_kolee 2014.03.30. 13:44:35

@kabelbarat: Méghogy. Csak kúszik felfelé az áruk, napról napra.

Rocko- 2014.03.30. 18:29:40

@biker_kolee: már ha olyan állapotú lesz.
a probléma, hogy @kabelbarat: kolléga racionalitást keres az érzelemben. megéri a pénzt egy p*nára költeni? gazdaságilag nem. ellenben ott a kufircfaktor, amit nem szabad elfelejteni, máris valamilyen síkon rentábilissá válik a dolog.
vagy nézhetjük azt is: minek kajára költeni? hiszen az ember úgyis kidobja magából, akkor meg minek? mégis, nem lehet nélküle megélni.
szóval igen, pazarlás. de a tulajdonosa élvezi, neki ez számít, az ő pénze megy el erre, innentől pedig szerintem nem megkérdőjelezhető a dolog.

Perkó Rudolf Márk 2014.03.30. 20:35:08

@Szkotti: Szerencsére ezeket a köröket lefutotta az előző tulaja. A motorja pár hónapja járt, a hiányzó alkatrészek listája várhatóan nem lesz túl hosszú.

kabelbarat (törölt) 2014.03.30. 21:28:07

@biker_kolee: @Rocko-: Én csak azon aggodalmaskodom, hogy vajon egy 3 személyes dobozosért ugyanúgy lelkesednek-e mint egy körpanorámás 7 személyesért.
Azt meg ne mondja nekem senki, hogy mindegy mennyit fog érni a végén a kocsi. Mert úgyis lesz majd másik nagy szerelem, és azt is meg kell majd venni valahogy.

Rocko- 2014.03.30. 21:29:42

@kabelbarat: "Én csak azon aggodalmaskodom, hogy vajon egy 3 személyes dobozosért ugyanúgy lelkesednek-e mint egy körpanorámás 7 személyesért."
én erra a kérdésre nem tudok válaszolni.
"Mert úgyis lesz majd másik nagy szerelem, és azt is meg kell majd venni valahogy."
az a jövő zenéje. nem azt mondom, hogy capre diem, de egy nem munka célú autót sosem szabad befektetésnek venni, mert a végén úgyis csak az jön ki, hogy bukó a dolog.

kabelbarat (törölt) 2014.03.30. 22:38:30

@Rocko-: Ha bukó, akkor sem mindegy hogy mekkora bukó. De szvsz egy jól megválasztott veteránon lehet keresni. Pl. egy T1-ből szerintem gond nélkül ki lehet venni a ráfordított pénzt a végén, mert abban mindenki meglátja a hippi varázsbuszt.

Perkó Rudolf Márk 2014.03.30. 23:51:26

@kabelbarat: Sőt jobban lelkesednek, mert elfogytak. Ezeket elhasználták munkásautónak. Vagy ablakot vágtak bele. Magastetősből van egész sok, mert a német, osztrák, svájci posta azt használt (utóbbi jobbkormányosat, hogy ne kelljen körbesétálni a sofőrnek :) ), azoknak az ára is alacsonyabb szokott lenni.

Ez jelenleg a legolcsóbb ilyen kivitel a mobile.de-n:
suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-t2-model-all-t2-kasten-bulli-van-nuernberg/190736507.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=31&makeModelVariant1.modelDescription=kasten&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT

Perkó Rudolf Márk 2014.03.30. 23:53:20

@Schütii: Nem fog ki, csak csúsztatja, és nem adnám ki, ha nem muszáj :)

Quattroman 2014.03.30. 23:56:04

@Perkó Rudolf Márk:
nem kapsz rá engedélyt több mint tíz éve. én az utolsó eresztésben csináltam meg a T4 buszomat két üléssorra, hatszemélyesre. (maradt Tgk.) nem elég ha a tolóajtó üveges az ülés mellett is annak kell lennie, ráadásul válaszfal is kellett az ülések mögött a rakodótér közé, mondjuk elég nagy kegy volt hogy elfogadták a gyári válaszfal helyett az általam készített csőkeretbe hegesztett OC hálót :-D

nmmarton 2014.03.30. 23:58:31

Szerintem ezen kár gondolkodni. Egy új 7-es BMW mennyit lehet bukni pár évesen? Ennek legalább nem esik az ára. Cserébe sokkal több időt kell várni egy vevőre.
Akkor marad az 1.6-os boxer? Ha jól értelmezem nincs magyar papírja a kocsinak. Az öreg 40 éves citroenemnek nem volt papirja amikor megvettem. Az egyetlen módja a forgalomba állításának, hogy kellett egy papír a motor megvásárlásáról, és egy a karosszériáról. Majd erre egy összeszerelési engedélyt kellett kérni. Esetleg erre lehet kapizsgálni, hátha megoldás lehet a problémádra.

Perkó Rudolf Márk 2014.03.31. 00:00:03

@Quattroman: Ettől féltem. Azért köszönöm a hasznos infót!

Perkó Rudolf Márk 2014.03.31. 00:02:19

@nmmarton: Minden papírja magyar és tiszta.

Quattroman 2014.03.31. 00:03:12

@nmmarton:

összeépítési engedély is sok éve már hogy csak sportcélú járműre adnak licences versenyzőnek az MNASZ hozzájárulásával.
ebből asszem elég nehéz lenne rallyautót faragni...