Egy 75%-os kör Stiggel

  2014. március 27. - Winkler Róbert Címkék: úton Audi S1 tc videó Stig Blomqvist

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

_A0D6289.jpg

Az új Audi S1 bemutatóján jó kis betétprogramokat találtak ki az unatkozó újságírók ébren tartására. A legjobban természetesen mindenki Stig Blomqvistot várta. Már csak az a kérdés, ilyenkor utólag mit ír az Audinak leadott számlájára? 200 újságíró beszaratása, SZJ924010, alanyi adómentes?

_A0D6312.jpg

Stig nyugisan melegítette az S1 motorját, közben az irodában elhangzott a kérdés, ki hol és mivel szeretne kezdeni. Lehet az (új) S1-esekkel befagyott tó jegén kirajzolt pályán csapatni, vagy
- közúton közlekedni S1-esekkel, vagy
- ugyancsak közúton kipróbálni az S3 kabriót.

Vagy - és én itt már meg is kezdtem az araszolást tyúklépésben a pult felé -, be lehet jelentkezni Stig Blomqvistnél egy taxikörre egy eredeti S1-gyel, melyen nem replika-alapon áll Walter Röhrl neve. Sikerült elsőként bejelentkeznem, bár hogy ennek mi értelme volt, nem egészen tiszta - egy Stig Blomqvist nyilván harmincadszorra is képes tizedmásodpercre ugyanolyan időt menni. Viszont a pálya esetleg romlik, vagy Blomqvist azt mondja, meggondolta magát, és ennyi pénzért sem hajlandó ezeket a majmokat fuvarozgatni; mégsem árthat időben bejelentkezni.

untitled-1.jpg

Egy próbafülkében felvettem az egyébként rettentően meleg tűzálló overált - nem is értem, Stig hogyan bírta ebben egész nap-, a balaklavát, rá a sisakot és a HANSt. Nekem már beszállás előtt melegem lett, Blomqvist még késő délután komfortosan kávézgatott a szettben. Na mindegy, bemásztam mellé, becsatolgattak, néhányszor rákérdeztem, forog-e már a képrögzítő berendezés, de így is lemaradt a beszélgetésnek az a része, hogy ha Stig régi ralivideókat nézne, de az autókról eltüntetnék a matricázást, felismerné-e magát pusztán vezetési stílus alapján.

_A0D6305.jpg

Nem vártam konkrét választ, hiszen fogalmam sincs a raliról, de el tudtam volna képzelni, hogy tök könnyű a kérdés. Kiraktam még a facebookomra is, hátha jönnek mindenféle ötletek. Nem jöttek, érdemben legalábbis. Aztán Stig Blomqvist hümmögött és gondolkozott, már amennyire a hümmögés és gondolkozás kivehető egy harmincéves raliautóban az intercomon át. De végül arra jutott, hogy valószínűleg nem tudná megkülönböztetni magát, nemhogy Walter Röhrltől, de még Michelle Moutontól sem. Pedig ő, mármint Stig ezzel az autóval világbajnok lett.

_A0D6318.jpg

Hangos, krákogó, nyüszögő, nyunyogó, és persze csattogó; hangos, de valahogy nem az az elsődleges, hogy az ember elégedetten állapítsa meg, mennyire jó is az öt henger. Az utcai, homologizációs SportQuattro ezerszer jobb volt, és persze nem csak azért, mert az én vezettem, és nem mondták, hogy vigyázzak rá. Amikor visszatértünk, persze mindenki arra volt kíváncsi, beszartam-e. Sajnos nem, pedig szerettem volna - eleve ugye nem a saját cuccom volt rajtam. De a 68 éves világbajnok elég nyugisan vezetett. Amikor megkérdeztem, hogy ha a versenytempó 100%, akkor ez mennyi, egyértelmű választ adott: 75.

Ha netán nyugdíjasnak tartanák a tempót, vagy nem hiszik el, hogy ez a bácsi a két lábon járó rali-történelem, akkor itt egy kis ízelítő abból, milyen, amikor időre megy. (a szerk. megj.)

Bónusznak pedig a skandináv dizájn két szép példája. Az első azt mutatja, hogy az ösztönös dizájnzseni olaszokhoz hasonlóan a svédek is úgy hoznak létre magasabb esztétikai minőséget, hogy nem görcsölik túl a külsőségeket.

_A0D6280.jpg

Egy kevésbé túlgondolt mécsestartó a rödöni templom cintermében, ami afféle VIP-temető a templom mellett.

_A0D6277.jpg

Rödön városának temploma.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr745880027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mazzzzu 2014.03.27. 09:21:42

tényleg elég nyugis volt, azt gondoltam többet mutatnak majd a képességekből, de az autós újságíró, még mindig az élet császára!

qmatch 2014.03.27. 09:24:58

...mindjárt megnézem, csak....

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2014.03.27. 09:26:26

Háááát,ilyen tempónál még lehetett gyönyörködni a tájban.
Azért átnyúltam volna a bal lábammal a jobb lábára,vagy megkérdeztem volna ha diktálom az itinert akkor gyorsabban is tudunk menni?.... :)

danihungary 2014.03.27. 09:27:52

Blomqvist Blomqvist Blomqvist Blomqvist Blomqvist Blomqvist Blomqvist. Bocsánat a grammarnazizásért de Blomqvist. nem Blomqvuist, és nem is Blomquist. Csak mert mindkét verzió szerepel a cikkben. :D

copass 2014.03.27. 09:29:25

jó kis bestia ez!:D
azért vigyorgásmegvolt!:D

1127ccm 2014.03.27. 09:51:20

Az elégedetleneknek: Ki mondaná azt ha megkérdeznék, hogy mehetsz egy laza kört egy világbajnokkal egy világbajnok autóban, Hogy ááá hagyd a ..csába, inkább veretek egy gyors kört a Visz-i sportpálya murvájában a szakadt kockaladámmal?!

AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2014.03.27. 10:00:50

@1127ccm: Nyilván ez csak egy kis szurkálódás volt a részemről,perszehogy vigyázni kellett az újságíró tepsi épségére! ;)

Zotyó 2014.03.27. 10:05:21

Hát ez nagyon gyenge volt Stigtől, de most komolyan mit vártunk? Egy eredeti, ma már szinte felbecsülhetetlen értékű szörnyeteggel fog száguldozni 1-2 újságíró miatt? Nyilván már nem fiatal, benne van az is, hogy a hófalnak nekiüti a kocsi seggét, de gondolom nem is a sajátja az a kocsi, ha meg az övé, akkor is érthető miért vigyáz rá. Nyilván egy replika quattro-t ő sem sajnálna ennyire. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2014.03.27. 11:24:53

Ezek szerint ott is van Lidl (lásd még a powerfix Lidlis asztalos szorítókat). :))

tamas11 2014.03.27. 11:56:31

ő az, aki verseny elején lepadlózta a gázt, és csak akkor vette el, amikor kellett - a végén ... Közben a másik lábával rá-ráfékezett.

stig 2014.03.27. 12:36:11

Számomra ő marad a No1.

Bárki bármit is mond az autós újságírói szakma igencsak irigyelt tevékenység volt számomra eddig is, de ezután még inkább ...

Szkotti 2014.03.27. 13:54:29

Amit Winkler úr végigült, azt úgy hívják, hogy "co-driver experience" vagyis navigátor-élmény, és sok csapat szervez ilyeneket szponzorautóztatásra, vevőcsalogatónak, stb. és gyakran felújítás előtt álló autóval, a kilométerét már rég lefutott versenymotorral végzik, költséghatékonyságra való tekintettel. Itt nyilván nem ez volt, de az előbbiek jól mutatják, hogy egy hétköznapi embernek még egy elfogyóban lévő technikával is nagy élmény egy ilyen karika.

Volt alkalmam megnézni a san marinói Rallye Legendet, és hát, szívrepesve vártuk az öregeket (mind a nagy nevek, mind a verdák tekintetében) és első körben lebiggyedő szájjal néztük a sétaautózást.
Igen ám, de ahogy előttem is írják, a művész urak 30-40 éve tekerik a kormányt, biztos, hogy körbeautóznának engem bárhol-bármikor, de azért csak öregszenek, kopnak a reflexek, tompul a látás. A másik, meg hogy pont egy Audi S1 szerelővel beszélgettem (aki a típus fénykorában is ezt csinálta), és ő simán azt mondta, hogy pl. az S1 cuccai konkrétan beszerezhetetlenek. Nem azért, mert ne lenne meg a háttér az Audi Traditionnál, hanem mert sok esetben az eredeti alkatrészt készítő mester már nem él, nem adta át másnak a tudást, a szerszámokat meg elsodorták a történelem viharai.

Szóval ha csak lépésben gurulnánk is, én akkor is beülnék bármelyik nagy öreg mellé.

Avant1 2014.03.27. 19:00:12

Amit a kezdetiek után, 2:40-3:10 között előad a havas-jeges úton, azért gyors, főleg 68 évesen. Aki korai quattro-t nem vezetett sokat, nem tudja, milyen odafigyelést igényel jeges úton így menni, főleg ekkora turbólyukkal - hirtelen jön meg az erő...kis hatástól extragyorsan vált át alulkormányzottból felülkormányzottba. Már akkor le kell reagálni, mikor még el sem indult a hátulja. A szerző nyilván biztonságban érezte magát a bajnok mellett (azért tűnt neki nem olyan gyorsnak. Vagy átlagsebességet mért).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.27. 21:01:16

@Tie: Igen, itt is van Lendli... :D

A sebesség meg lehet, attól is volt lassú, mert az útburkolat eléggé összevissza volt jeges-havas-száraz...

Quattroman 2014.03.27. 21:09:54

Robi,
ezért az egy dologért rohadtul irigyellek.

CSÖRR-CSI££ 2014.03.27. 21:45:28

@Doze:
Ez teccett, köszi ;)

Amúgy meg tényleg igaz, hogy Stig 75% -a kevesebbnek tűnik 75% -nál, mert sem nem látványra, sem nem időre ment (+a 78 év + nem sérülhet az autó), de ha az utcai autózás öreguras szintje a 0%, ahogy én vezetek, amikor jókedvem van az a 20%, a rali versenytempó 100% -ából mínusz 25% azaz 75 már olyan, mint amikor valaki három keréken viszi be az autót, amivel csigalassú és utolsó azon a szakaszon, de az utcai autózáshoz képest mégis egy másik dimenzió.
Szóval, ralitempóban a 75- és a 100% között több van, mint a kalapos skodás nyugger és a boyracer között, mert exponenciálisan emelkednek a dógok -amennyire én tapasztaltam,
de lehet, hogy valaki szerint tévedek, pedig nem :D

whale 2014.03.27. 21:51:33

@Doze: Igen, szerintem is nagyon udvarias volt ezzel a 75%-kal.:) Az egyenesekben lehetett 75, de a kanyarok előtt mindig elvette és óvatosan fordult, ott kb. harmada lehetett a versenytempónak. Persze nem is versenyen volt, én sem mennék határon pár firkász kedvéért. Még a végén összerókázzák az autót.:D

TurboRudi 2014.03.27. 22:43:14

Az elsö gondolatom volt belenezni a Still too fast to race-be, amikor a B csoportos gepek javat kiviszik egy autoszallitoval egy rallye tanpalyara es az öreg Stig megkergeti mind a 3 fele quattrot, egy Lanciat meg egy rs200 Fordot. Erre akkor is befizetnek, ha 45 fok lenne es izadnek az overallban, mint q.va a gyontatoszekben...
A riportban elmondja, hogy 1965-ota versenyez, azaz majd 50 eve. Gondolom ment nyelgazon eleget, nekem egy ilyen 75%-os kör is megtenne.

malkolmcole 2014.03.27. 23:35:33

"fogalmam sincs a raliról"

Ezt azért nagyon furcsálom! Pedig azt hittem...

robbob 2014.03.29. 13:42:51

Hogy lehet az, hogy 2014-ben ilyen fos minőségben van felvéve/feltöltve egy videó egy ilyen látványos eseményről?!

Élőben borzasztó jó lehetett, irigyellek!

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2014.03.30. 18:49:06

Jó lesz ez 50%-nak is.

Névnáciskodás 2: Michèle Mouton és nem Michelle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Michèle_Mouton

www.rallybase.nl/index.php?type=profile&driverid=3485