Úgyis azt kérdezed először, hogy van-e alatta titkos alagút.

  2014. március 17. - prokee Címkék: pusztulás tököli reptér bunker légókocka csepel autógyár

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Úgy olvass, ahogy vezetsz!
2015-01-24 17:43:36

A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a

Ha nem érted a féltengelycsuklót, vagy a differenciálművet...
2014-11-22 14:15:51

...akkor most fogod. Ez a féltengelycsukló: forrás:  educationalgifs.com A differenciálművet pedig egy

A dolgok körbeérnek - a hazakerült Trabant szép története
2014-10-29 17:49:14

Említettem már, hogy nyáron Németországba, Freitalba költöztünk. Van tennivaló bőven a költözéssel

Rendszámokkal játszanak a gyerekek
2014-10-20 14:51:02

Úgy kezdődött, hogy valami hülye véletlen folytán minden alkalommal, amikor egy lelkét kilehelt autómat

Eredetileg a Csepel Autógyárról akartam írni, de végül egy Légoltalmi bunker lett belőle. Nem gond, önmagában is érdekes, bár valamivel kevesebb autófílséget tartalmaz.

P1016380
Nem egy szívderítő látvány

Gyerekként naponta HÉV-eztem el a gyár mellett, és bámultam eleinte a narancssárga Volvókat, aztán a járóképes buszalvázakat, és hihetetlen izgalommal töltött el, hogy egy igazi autógyár mellett lakunk. Itt nőttem fel, a barátaim szülei a gyárban dolgoztak, apám pedig helyőrségparancsnok volt Szigethalmon. Talán nem kell elmesélnem, milyen pozíció volt ez akkoriban. Elég csak annyit elmesélni, hogy tíz-tizenegy lehettem, amikor szólt, hogy ha repülni akarok, felvisznek az oroszok egy kétüléses MIG gyakorlógéppel.

Nem lett belőle semmi, engem ugyanis egyáltalán nem izgatott holmi hülye vadászgép, amikor a földön sokkal érdekesebb dolgok történtek. De hiába, az Autógyárba sosem jutottam be.

Aztán tizenhárom lettem, és elköltöztünk. Huszonöt évig szinte be sem tettem a lábam Szigethalomra, csak a még mindig ott lakó nővéremet látogattuk meg néha.

Tavalyelőtt pedig úgy alakult, hogy visszaköltöztem, három gyerekkel. Három olyan gyerekkel, akik legalább olyan érdekesnek találják a valamikori gyárat és környékét, mint amilyennek én láttam. Arra gondoltam hát, megírom a történetét. Na nem afféle bővített Wikipédia-szócikket, sokkal inkább arról írok, amiről mások nem szoktak.

Például a méltatlanul ismeretlen Pestvidéki Gépgyárról, amely félig-meddig sikeresen álcázott hadiüzemként civilben mérőműszereket és olajégőfejeket gyártott, a privatizációra jelentkező reménybeli új tulajdonos mégis igen meglepődött, mikor megtudta, hogy persze, persze, de itt valójában a világ egyik legnagyobb MIG21-javítóbázisa, vagy a Varsói Szerződés legnagyobb tudásanyaggal rendelkező Mi8-as szakembergárdája az érték. A PG-ről, amely a kecskeméti KÖRÜ-vel közösen kifejlesztette azt az égő olajkutak oltására alkalmas eszközt, ami egy lánctalpas alvázra szerelt repülőgép-hajtóművel egyszerűen elfújta a tüzet.

Vagy a Dunai Repülőgépgyárról, amely a Weiss Manfréd Művek hadiüzemeként német repülőgépeket és azok motorjait szerelte össze.

Vagy arról, hogy a Csepel Autógyárnak saját HÉV-vonala volt, ami sajnos ma már nyomokban is alig látható, bár a gyártelepi vízdarut még körbecsodálkozták a gyerekek.

Volna tehát téma rendesen, de a központ mégiscsak a Csepel Autógyár lett volna. Ezt azonban valamiért mély elzárkózás övezi. Sokáig nem értettem, miért, aztán egészen véletlen kiderült: a helyi politikában téma lett, hogy az önkormányzatra és az Ipari Parkra ráerőltessenek egy szabadon látogatható, állandó gyármúzeumot. Érhető hát, hogy mindenki kerüli a témát, és nem találtam segítő emlékezőket.

Aztán közben én is elköltöztem, szóval így nem írtam én meg a Csepel Autógyár Minden Eddiginél Részletesebb és Szerteágazóbb Történetét.

Persze azért született belőle ez-az. Itt van például rögtön a Tököli Repülőtér valamikori légoltalmi bunkere. Ez ugyanis nem a valamikori gyár területén, hanem a Sziget Center Bevásárlóközpont területén, a T-köl Kft tulajdonában van. Az ingatlan kezelője igen segítőkész volt, rövid egyeztetés után Göbölyös kollégával már a kocka mellett álltunk.

P1016356
Kissé rátelepül a látképre - saját galéria

A bunker 1943-ban épült, és 1944 nyarán már rendesen meg is szórták bombával, amikor a szövetségesek a Weiss Manfréd Műveket (Csepelen) és a Dunai Repülőgépgyárat (Horthyliget, később Szigethalom) támadták. A bunker jól ellenállt a robbanásoknak, eltekintve attól a kis malőrtől, hogy az áramellátást biztosító kábeleket a föld alatt nagyjából egy méterrel vezették el, és így az első néhány bomba cafatokra tépte azokat. Így bár tök sötétben, de élve vészelték át a gyár dolgozói a bombázásokat.

P1016360
Itt fogunk bejutni - saját galéria

Aztán a háború után csak állt a Pestvidéki Gépgyár kerítése mögött. A PG közben Dunai Repülőgépgyár lett, amely a katonai megrendelések elmaradása miatt sokáig vegetált. A szűkös anyagi helyzet miatt az Európa-szerte ritkaságszámba menő méretű sárkányhangár ingatlanadóját sem tudták fizetni, így a gyár területének Szigethalom felé eső részét áruba bocsájtották, az óriási hangárt pedig lebontották.

P1016391
Nagyjából ennyi világosság szűrődik be - ezek a bejárati lépcső feletti ajtók - saját galéria

Ez a sors várt volna a bunkerra is - ha lett volna rá vállalkozó. A bunker egyik falán több próbát is tettek, a levegős bontógép fél napi verte a falat, aztán feladta, és levonult.

P1016372
Úgy igazán nem sikerült kárt tenni benne - saját galéria

Jöttek robbantók is. Felmérték a terepet, aztán fogtak egy térképet, és húztak egy kellemetlenül nagy sugarú kört, ahonnan minden lakót és a teljes áthaladó forgalmat el kell tüntetni, komolyabb időre. Mivel a Csepel-sziget legfőbb, megkerülhetetlen hosszanti közlekedési tengelye, a ráckevei HÉV és nyugtalanítóan nagy számú lakóház bőven a körbe esett, erről az eshetőségről is lemondott a tulajdonos.

P1016384
Talán érzékelhető, hogy mekkora épület - számtalan szocpol-lakóparkot lehetett volna felhúzni ennyi anyagból - saját galéria

A bunker tehát állva maradt, a sárkányszerelde helyén pedig egy Tesco épült. A gyár téglakerítését csak az építkezés vége felé bontották el, ami a bunker szempontjából nem volt igazán előnyös megoldás. Az átláthatatlan fal fedezékében ugyanis szabad volt a rablás. Eltűntek a nyomásálló ajtók, de itt-ott még a rézkábelek is, amelyek értelemszerűen falon kívül futnak az épületben. A vezetékekben akkor még lehetett áram, a zabráláshoz a megfelelő látási viszonyokat az akkortájt becsavart és mai napig látható sajátmárkás izzók biztosították.

P1016402
Éles helyzetben sem volt kevésbé nyomasztó, csak akkor még voltak itt falikutak. Meg vezeték, meg lámpa, meg miegymás - saját galéria

Ahogy a vasajtók eltűntek, szabad lett a bejárás a hajléktalanoknak is, a faajtókat, bútorzatot már ők tüzelték el. Számtalan helyen letépték a falon kívül, csövekben futó kábeleket, nyilván néhány száz forintra sikerült konvertálni.

DSC02461
A kábeleket random módon tépkedték le - Göbi galériája

A kocka alapvetően háromszintes. A két oldalsó főbejárat a középső szintre vezet, oldalanként három-három nyomásálló ajtón lehet bejutni. Az emeletre vezető két lépcső alján két-két nyomásálló ajtó helye látható.

P1016421
A második emeletre vezető lépcsők - saját galéria

Az objektum közepén egy függőleges akna található. Mielőtt bejutottunk volna, több, egybehangzó forrás is állította, hogy lift volt benne, ezért nem személyi, hanem nagy értékű anyagi javak tárolására alkalmas óvóhelynek mondták. Közelről megvizsgálva azonban kiderült, hogy ez kizárt. Gépészetnek semmi nyoma, egy kis létra, nyomásálló szakaszoló ajtók és kevéske elektromos kábel volt csak az aknában. Koppig másztam, és ez alapján úgy tűnik, csupán egy bejárható, az óvóhely gyors átszellőztetésére alkalmas légakna lehetett, esetleg egy komolyabb légszállítású ventillátorral. Mindenesetre az akna vége már a tetőn látható félgömbben van. Négy irányba megy el szellőzőakna, amik derékszögben torkollnak más aknákba. Nem ember-méretűek, nem bejárhatóak, de a beltértől hermetikusan elzárhatóak.

DSC02523
A kupola belsejében - Göbi galériája

A középső szinten négy, fent hat terem van, amelyeket emberek fogadására építettek, tehát személyi óvóhely lehetett az eredeti rendeltetése. A fenti hatból kettő kisebb. A nagyok többszázas termek, tehát jelentős tömeget tudott fogadni az óvóhely.  Ha a Csepel Autógyár területén lévővel hasonlítjuk össze, ez is legalább 2000, de inkább 2200 fő befogadására alkalmas lehetett.

P1016424
Nagyjából egy tömeghelyiség kétharmad látszik a képen - saját galéria

Az egyik oldalról lehet bejutni az alsó szintre. Itt lehetett a gépészet és a híradós szoba, meg valószínűleg az óvóhely parancsnokának lehetett egy önálló szobája - ez relatíve kicsi, és saját vécéje van. Apropó, MINDENHOL vécébe botlani, és ezek sima házi fajanszok, lefolyóval, ellentétben például a Csepel Művekben találhatókkal, ahol a tőzegvécé volt az általános. Hogy hová gyűjtötték a keletkező anyagot, nem tudjuk.

DSC02516
Sok más légoltalmi objektumtól eltérően itt nem tőzegklotyók, hanem sima angolvécék vannak - Göbi galériája

Az alsó szinten van egy négyszögletes aknafedél, ami láthatóan és feltűnően nem illeszkedik párhuzamosan a falakhoz, valami mást követ. Mivel minden környékbeli ismerősöm szerint titkos alagutak vannak az óvóhely alatt, ez kifejezetten érdekesnek tűnt. Lemásztam, az irányt belőve szervizalagút lehetett a Csepel Autógyár és a repülőtér irányába (pontosabban anno a Repülőgépgyár és a reptér felé). Nem titkos menekülőalagutak persze, hanem csak szimplán kábelek, csövek lehettek benne valamikor. Ezeket nem fedeztük fel alaposabban, hiszen kicsi, alacsony járatok, és részben szemét borítja őket. Bár a környéken erős a legenda, hogy ezekben át lehetett jutni a gyárba, (egyesek szerint még a Csepel Művekbe is, ami innen egyébként több, mint tíz kilométer) az is lehet, hogy nem is vezetnek pár tíz méternél messzebbre.

DSC02541
A titkos alagút lejárata - Göbi galériája

Már csak azért sem, mert a gyár felé eső oldalon van egy toldalék-épület. Ennek egyetlen bejárata le van hegesztve. Nyomásálló ajtók voltak rajta valamikor, most egy lemez zárja csak. Nem találtunk összeköttetést a nagy kockával, pedig a képeken látható, hogy valami átmegy fejmagasságban. Az összekötő "híd" alatt is van egy aknafedél, lehegesztve. Nagyjából abba az irányba esik, amerre bentről az alagút megy.

DSC02540
A valahová vezető út - saját galéria

Egyébként ebbe a kis átjáróba vezet ki bentről egy "bújós" vészkijárat.

P1016365
Aknafedél a szervizalagút felett - saját galéria

A gépészet szinte teljesen hiányzik. Jól láthatóan lánggal vágtak ki rengeteg dolgot, és ami ott maradt, nem kímélték. Még lámpákat és konnektorokat is szereltek le, sőt, csöveket is bontottak ki. Meg is lepődtünk, hogy volt még olyan cső, amiben otthagyták a réz idomokat...

P1016430
Kissé nyomasztó hangulat, bíztató mennyiségű lámpával

Az épület egyébként világítás nélkül belülről TÖKSÖTÉT. Nem úgy értem, hogy elég sötét van, és hát nehéz tájékozódni, meg kell szokni, hanem TELJESEN SÖTÉT. A főbejáratok lépcsőjén még csak-csak bejut némi fény, de az első sarkon túl kikapcsolják a világot. Mi aggregátorral, hosszabbítókkal és reflektorokkal készültünk, de voltak pillanatok, amikor szétrúgtuk-széthúztuk a dugókat - ilyenkor elég idegesen kapkodtunk, és áldottuk az előrelátást, hogy akkus kézilámpákat is vittünk.

P1016395
A fényviszonyok nagyjából reálisak, a kisfeszültségű vészvilágítással még sötétebb lehetett - saját galéria

A bunker még ebben a lerabolt állapotában is lélegzetelállító. A fojtogatóan sötét helyiségek, a külső hőmérsékletet hónapos késéssel követő klíma, a valaha volt szigorú katonás rend nyomai egyaránt felpörgetik a képzeletet és az adrenalint. Nem csoda hát, hogy nem tudtam kihagyni a tetőre mászást sem. Még úgy sem, hogy mérsékelten tériszonyos vagyok, a létra pedig korántsem volt bizalomgerjesztő.

P1016369
A létra is zárva, amúgy sem könnyű megmászni - saját galéria

Már felkapaszkodni is nehezen sikerült, de megküzdöttem vele, Göbi kompakt gépével feljutottam a tetőre. A legjobb pillanatban ahhoz, hogy a naplementében elkészüljön ez a kiváló zárókép, és hogy a gyerekek hónapokig tartó irigységét kivívjam.

DSC02554
Kupola naplementével

Aki pedig maga is szívesen megnézne egy hasonló, de felszerelt bunkert, keresse Leventét, a tavasz közeledtével hamarosan újraindítja bunkertúráit.

FIGYELEM:
A tököli légókocka magántulajdon. Azt felnyitni, megmászni a tulajdonos vagy az ingatlan kezelőjének engedélye nélkül tök tilos. Ha azonban a bunker hasznosítására megfelelő ötleted van, vagy a bunkerre néző üzlethelyiséget szeretnél a Sziget Center Bevásárlóközpontban, szívesen segítenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr755840741

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pepejoe 2014.03.19. 18:52:28

Régen sokat bicajoztunk a Csepel Művekben, tele van kisebb-nagyobb bunkerekkel (van piramisformájú is az egyik kerítésbe építve) meg lövészbunker az utcasarkokon. A gyár kerítésén kívül is van pár a környező utcákban vagy pl. a Szabadkikötő bejáratánál, a sorompó mellett. Múltkor láttam, szépen lefestették kívülről valami rózsaszínszerűre és kapott virágosládát a lőnyílásába. :D
Erről a Sz.halmi bunkerről azt hittem, hogy valami nagyfesz.elosztóállomás védőépülete, olyan mint a régi Ferencvárosi pályaudvar mellett nem messze lévő hasonló építmény.

Pityubácsi 2014.03.19. 18:57:56

érdekes, hogy nem a föld alá süllyesztették, hanem ennyire kiáll a földből.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2014.03.19. 19:01:06

Pedig egyértelműen adja magát a hasznosítás: sötétkamrának ideális, vagy akár fotóműteremnek is tökéletes.

3gb 2014.03.19. 19:13:02

A naplemente tényleg gyönyörű!!!, egy-két tengerimalac megsütve, meg hami-hami király :-)

gobolyosg 2014.03.19. 19:35:43

az öreg Szalacsi Sanyi bácsi megirigyelné

csonkin 2014.03.19. 19:56:53

A 80-as évek közepén volt szerencsém belülről is megismerkedni az "ojjektummal". Ebben a bunkerben tárolták a Petvidéki Gépgyár munkásőrségének kézifegyvereit.

Kandabula 2014.03.19. 20:02:49

Ez egy atombunker. Több ilyen épült az országban, egy van pl. a volt Ganz-Mávag területén, a Kőbányai út és a Róbert Károly körút kereszteződése közelében, az utcáról jól látható. Az igazi óvóhelyek a lakosság részére a mélyben vannak. Ismereteim szerint az volt a monstrum felépítmény feladata, hogy a robbanás energiáját elnyelje. Kell, hogy legyenek az építménytől messze elvezető alagutak is, annak érdekében, hogy az óvóhelyet az épület rongálódása esetén el lehessen hagyni. Nagyon valószínű, hogy ezt a programot nem fejezték be. Bécsben is áll még két ilyen, a lebontása olyan sokba kerülne, hogy inkább meghagyták. Az egyikben akvárium látogatható.

prokee · http://prokee.blog.hu 2014.03.19. 20:24:15

@Kandabula:
Nem atombunker. Akkor épült, amikor még atombomba sem volt. Menekülőalagutak sincsenek alatta.

Nick Leeson 2014.03.19. 20:59:04

Mondjuk a bevásárló központ mellett elég gázosan néz ki. Nem hiszem el, hogy legalább egy vidám festést nem kaphatott volna...

Lehetne ezt hasznosítani, de ahogy valakinek ötlete támad, abban a pillanatban az "értéktelen, omladozó, épületből" hatalmas bérleti díjat termelő, gazdasági épület lesz egy szempillantás alatt. Ezt a bérleti díjat persze senki nem fogja kifizetni, így megint marad a következő ötletig, "használhatatlan, értéktelen" valami...

HummeRC 2014.03.19. 21:31:38

"Sosem értettem, miért készülnek olyan kapcsolók, amiket TILOS lekapcsolni."
Általában két okból szoktak ilyet beépíteni.

1. Üzemszerű használat közben tilos lekapcsolni, mivel életfontosságú rendszerek vannak rákötve. (pl szellőztető / túlnyomás biztosító rendszer) Tervezett karbantartásnál lekapcsolható, mivel akkor előre fel vagy készülve a rendkívüli helyzetre.

2. Nem volt ritka az önmegsemmisítő beépítése sem, melynek valós helyét és funkcióját csak a parancsnok ismerte.

Legalábbis a család anno műszaki területen dolgozó öregjei így mesélték, mikor még faggattam őket.

Köszönöm a beszámolót, érdekes volt. :)

Rocko- 2014.03.19. 21:32:10

ijen írás lyöhet még!

kombusz 2014.03.19. 21:51:16

@Kandabula: A Róbert Károly körútat nem keresztezi a Köbányai út. :)

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2014.03.19. 22:03:05

Jó volt olvasni, köszi! Főleg a PG-s linket, faterom réges-régen ott dolgozott...

fagyostekintet 2014.03.19. 22:43:12

@Kandabula: Olyan, amiben az akvárium van, több is akad. Asszem összesen nyolc.

prokee · http://prokee.blog.hu 2014.03.19. 22:54:12

@RÁJEN: Van vagy 19 része a PG-s történeteknek, olvasgasd!

GHG 2014.03.19. 22:59:28

Rohadt jó ez a poszt, jöhet még ilyen!
Egyet hiányolok! :P Az oda vezető úton lévő alkatrészekből összerakott "robotról" mehetett volna egy kép a galériába! :D

Tipp a hasznosításra: Oda kell adni egy brazil családnak és azoknak nem kell fél év, porig rombolják.

EddieCivic4g 2014.03.20. 07:38:45

@GHG: Már rég megtették volna, ha olyan egyszerű lenne... Ha láttad volna, mi ment itt éjszakánként. A bunker valószínűleg csak azért áll még mindig, mert egyik Ladára se fért fel:)

Medgar 2014.03.20. 08:45:55

Az alagútban azok "talált" közúti jelzőtáblák?

camell · http://indafoto.hu/camell 2014.03.20. 08:50:03

@Kandabula: Azok nem flak-tornyok? Teljesen más célt szolgáltak, itt egy cikk róluk:

katpol.blog.hu/2011/09/29/a_masodik_vilaghaboru_becsi_emlekei

cetix 2014.03.20. 09:16:00

@Kandabula: Bécsben légvédelmi tornyok, Flakturmok állnak, 3 db. háromszög alakban elhelyezve a városban.

uluk4i 2014.03.20. 09:52:33

@gobolyosg: inkább a zárpi, mert ő építette a bunkert, Sanyi bá csak idegenvezetett a buta városiaknak...teccikérteni?

schlumbergerna 2014.03.20. 09:55:51

@Kandabula: Akkor a harmadikat még nem láttad :-)

Vénsárkány 2014.03.20. 10:22:29

Nagyon érdekes volt a cikk, örülök, hogy valaki legalább így emléket állított a PG-nek.
Nagy érdeklődéssel várom, hogy az Autógyár is sorra kerüljön!

sweethome 2014.03.20. 10:51:04

Remek írás! Köszönöm.

vitamina 2014.03.20. 11:15:48

Majdnem ingyen megnézhető pár ilyen bunker jobb állapotban a Csepel Művek területén, zenekari próbahelynek vannak kiadva. Jó a cikk! :)

tailor13 2014.03.20. 12:33:03

Jó írás, köszönjük, kérünk még :)

GHG 2014.03.20. 13:05:51

@EddieCivic4g: Hehehehehehhheheheheheheeeeeeee :D :D :D
Nevettem/nevetek a kommenteden, de ugye azért legbelül tudjuk hogy ez elég szomorú a maga valójában (mármint ami történt, amire gondolsz).

halor 2014.03.20. 14:36:27

Na most a ventilátor az egy l betűvel írandó. Amúgy érdekes és élvezetes cikk volt, köszönjük.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.03.20. 15:14:46

Szerintem lehetne belőle egy Óvóhely nevű kocsma, ahova a férfiember elmenekülhetne, ha otthon veszélyben érzi magát, úgy nagyjából minden hétvégén.

Kandabula 2014.03.20. 15:27:51

Elnézést, javítok: A Kőbányai út és a Könyves Kálmán krt kereszteződéséhez közel. A bécsi szörnyeket valóban eredetileg légvédelmi ütegeknek építették. A hazai kolosszus "atombunker" szerepét fenntartom.

EddieCivic4g 2014.03.20. 16:36:00

@GHG: Az egész bontás szomorú volt, nem csak az éjszakai "közbeszerzés". Reggel még gyönyörködtem az "irányítótoronyban", ahol 99 júniustól 2000 februárig voltam rádiós. Délután hazafelé már semmi nem volt ott...:(

EddieCivic4g 2014.03.20. 16:50:30

@Kandabula: A tököli ojjektum nem atombunker.
1, atombunkert nem nagyon szoktak a talajszint fölé építeni.
2, azokban egy pöttyet komolyabb szellőzőrendszer van
3, amikor ez épült, még azt se tudták, mi az az atombomba, ami nem is létezett még akkor.

Később ráfogták, hogy atom ellen is jó, de ugye még a 70-es években is az iskolások a pad alá bújtak atomtámadás esetén. Jó, tudom, azok régi iskolapadok, azokban még volt anyag:)

GHG 2014.03.20. 18:31:55

@EddieCivic4g: Belülről vagyunk férgesek évtizedek óta, mindig is mondtam ... Nekem egy gyártelep előtti vasútállomás volt a kedvenc helyem (sok más pajtásommal együtt) úgy 15 éves koromig. A gengszterváltás' után meg lineárisan pusztult az a gyártelep, s vele együtt az állomás is. Ma már 4 félig-meddig összedőlt fal van csak az egészből. A többit mindenki sejti... :(

CSÖRR-CSI££ 2014.03.20. 18:50:55

@Kandabula:

"Az ellen nem véid..."
ahogy ezt már többen is említették.
A 2-es és a 3-as metró alagútja és állomásai viszont igen.

prokee · http://prokee.blog.hu 2014.03.20. 19:42:17

@Kandabula:
Ez sem atombunker.
Nyilván annak mondták, mert itt akarták elveszejteni a vasút kevésbé értékes vezetőit, hogy egy atomcsapás után kevesebben kelljen osztozkodni a megmaradt konzerveken és nőkön.
Persze az is lehet, hogy csak az újságíró mondta rá.

Pepejoe 2014.03.20. 22:23:02

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:

Komolyan mondom, hogy ez rohadt nagy ötlet...ha lenne nagyobb fájdalom nélkül kockáztatható pénzkeretem, lenyúlnám tőled az ötletet.
Azért kicsit elégedetlenkedem: pöppet lehetne eldugottabb helyen, bentebb az eredeti reptéren, most kapásból kint van a főút meg tecsó mellett...ez az összes hátránya, amit tudnék mondani. Bááááár...ha adnak körülötte minden irányba 10-15 métert, megvalósítható egy kis elkülönülés, kell pár gyorsan növő fa, néhány kilőttnek látszó kibelezett harcjármű valamelyik lőtérről, (mondjuk BTR) a deszanttérbe szék és kisasztal, a bunkerba csocsó meg darts, a tetejére meg valami teraszféleség. Olyan árak kellenek, hogy kifizethető legyen de a sarki csöves ne ott igya órákon keresztül az egyetlen kisfröccsét.
Bele kéne tolni pár millát de állítom, hogy zabálnák a dolgot.
Ugyanezt meg lehetne csinálni valamelyik hangárral a reptéri gurulóút mellett, szinte látom magam, ahogy ülök a hangár elött a kempingszéken és iszom a söröm.

Radirdrift 2014.03.21. 09:25:41

Ez jópár évvel ezelőtt földdel volt borítva, úgy hogy csak egy dombot láttál, aminek a tetején antenna lógott ki. Így hogy a dombot elhordták, már csak az épület látszik

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2014.03.21. 12:01:37

Talán a Hamster blogon olvastam, hogy Berlinben is vannak ilyesmi kockák, ott mondjuk légvédelmi szerepe is volt nekik.Azokat is próbálták lerombolni a ruszkik, mikor odaértek 45-ben, nem sikerült.Aztán később próbálták lebontani a németek is, de olyan q drága lett volna, hogy hagyták a francba.Ha járok eccer Berlinben, meg fogom sasolni, hacsak lehet... Azokban is volt még anyag... :D