Nem vagyunk normálisak

  2014. március 16. - Perkó Rudolf Márk Címkék: vásárlás dízel volkswagen totalcar flotta transporter t3 tűzoltó boxer t2 benzines t2b tc flotta kastenwagen panel van wbx

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Belsőség a Totalcarra költözött
2015-07-31 16:04:54

A blog 2015 augusztus 1-től ezen a címen megszűnik, DE a Belsőség nem áll le, sőt. Mostantól a

Kinyomtattuk a Totalcart
2015-07-13 14:40:12

Bár korábban létezett a Totalcar nyomtatott kiadványként is , most nem erről van szó, csupán egy kérésnek

Legyél kísérleti nyúl!
2015-03-28 16:25:40

Korábban már egy kérdőív formájában kifaggattam az olvasókat , hogy mi, hogyan változzon a TC címlapon, de

Sokféle tuning, sokféle embernek
2015-03-26 10:59:19

Szombat délután fél egy felé indultam kifelé a Hungexpóról. Hiába volt kiírva az üvegajtóra, hogy kijárat

Nyár végén ismét számot vetettem autótulajdonosi énemmel. A mérleg egyik nyelvén ott volt a T3-asom, ami rengeteg pénz és munka után egy kis fogyasztású, T3-as viszonylatban dinamikus, kilenc fő szállítására alkalmas kisbusz lett. A pincétől a padlásig tele voltam alkatrészekkel, és viszonylag komoly típusismeretre is szert tettem az évek során. A mérleg másik nyelvén az autóvásárlás, és egy T2 utáni vágy. Voltak persze magyarázatok is: a T3-asok ára elindult felfelé, és ez talán az utolsó pillanat, amikor még elfogadható áron lehet T2-höz jutni.

264316 225671377456120 3918601 n
Itt még Bence apukájának a kertjében. Háttérben Bence akkori Super 5-öse.

Az úgy volt, hogy évekkel ezelőtt Bence mondta, hogy az apukájának van egy T2-ese. Kék, dobozos/kastenwagen/panel van, ahogy tetszik. Én viszont még viszonylag friss és lelkes T3 tulaj voltam. Érdekelt a T2, de nem mentem el még megnézni sem, hisz két autó úgysem fér bele az életembe, minek fájdítsam a szívem, meg talán még meglesz pár év múlva is. Bence biztatott, de végül egy bogaras-buszos barátunk, Zsolt megvette.

A buszról kiderült, hogy kb. tíz éve kilakatolták, lefényezték, aztán megszorult a motor és leállították. Valahányszor találkozunk Zsolttal, én viccesen megkérdeztem, hogy mikor adja el nekem a buszt. Ő persze hallani sem akart a dologról, mert sokkal jobb állapotban volt, mint várta, és időközben a hiányzó dolgokat is összeszedte hozzá.

Amikor megért bennem az elhatározás, hogy a valaha osztrák tűzoltóként született T3-nak elengedem a kezét, szóltam Zsoltnak, ha felbukkan valahol egy reményteljes T2, legyen olyan kedves és szóljon. Nem a hirdetési oldalakon találhatókra gondolok, mert a dédelgetett, megtalált darabok fel sem kerülnek a netre, vagy addigra jelentősen megnő az áruk. Zsolt pedig elég régen benne van a léghűtéses világban, előbb értesül ezekről, mint a legtöbben.

DSC 4309
Az utolsó közös tankolásunk Aladárral, de ne szaladjunk ennyire előre, addig még eltelik pár hónap

A T3 eladására nem a leggyorsabb módot választottam. Először körbeszóltam a baráti körökben, hogy hátha kell valakinek. Jött is egy ismerős-ismerőse srác, meg is nézte, lelkes is volt, de nem volt meg rá a pénze. Vártam azért pár hetet, sőt később is mindig szóltam neki, amikor valaki jött megnézni. Aztán pro-kontra listával meghirdettem a T3 klub adok-veszek részében. Innen jött jó pár érdeklődés, küldözgettem szorgosan a képeket azoknak akik kértek még. A kedvencem talán az volt, aki látatlanban írta szeptemberben, hogy ő januárban jön haza külföldről, és addig várjak, mert akkor tuti elviszi.

IMG 0140
Ez volt az egyik kép, amivel meghirdettem

Gondoltam, hogy nem lesz gyors az eladás, de a hahut mindenképp el akartam kerülni, korábbi rossz tapasztalataim miatt. Megtörtént eset, hogy a hirdetés levétele után fél évvel reggel hatkor felhívott egy ember, hogy mennyi fa fér bele, mennyi a vége és mikor viheti el. Nem, ezt nem akartam még egyszer.

Pista tanácsára végül feltettem a jófogásra a hirdetést. Szintén pro-kontra listával, de kép nélkül. Írtak is, hívtak is, de megnézni nem jött senki. Itt külön szót érdemel az a lány, aki ezzel akart kiköltözni Olaszországba, hogy ott majd a faluból ezzel járna be a városba, mert idézem „olyan hippisre meg lehet csinálni”. Chatelés szerű levélváltásunk végére azt hiszem, én beszéltem le róla.

Zsolt hívott, hogy van egy eladó T2. Eredetileg katonai, kilenc fős, és a Zöld Pardon egyik konténerjének tetején áll, mint dekoráció. Motorja nincs, elvileg okmányok nélkül adják. Egyik nap egyetem után elmentünk Marcellal megnézni. Kívülről le volt fóliázva, a motorházfedél a beltérben, hátsó ülések hiányoztak. Felületi rozsda ugyan volt, de csak egy lyukat találtunk. Az oldalajtó egy korábbi T2a-ról származott, a kédereket pedig kiszívta a nap. Még így is jó vételnek tűnt 150-ért, de jó szívvel inkább csak 100-at adtam volna érte.

Némi utánajárás után kiderült, hogy ki akarták vonni a forgalomból, de végül csak a motort adták le vasnak, és az alvázszámba pedig valaki beleütött egy vésővel, és a busz maradt forgalomban. Tehát hivatalosan névre lehetett volna venni, sok utánajárással.

20130926 150845
Igen, egy konténer tetején van.

Lett egy újabb érdeklődő a T3-ra, aki T2-t ajánlott cserébe. Mondván kettő is van neki, de szüksége van egy vonóhorgos dízelre cuccolni. Egyik szombat délelőtt beültünk a buszba Bencével és Danival, és elmentünk Fótra megnézni a T2-eseket. Családi ház, az aljában kárpitos műhely. Már a belépés után éreztük, hogy nem lesz kerek a történet, de azért végigcsináltuk a megszokott köröket.

Először megnéztük a nyitott garázsban álló Porsche 944 kabriót, ami a tulaj szerint patika, és hatalmas értéket képvisel. Ezzel mi nem minden ponton értettünk egyet, de a véleményünket inkább megtartottuk magunknak. Mindenesetre már előrevetítette a T2-ről a telefonban hallottak valóságalapját. Naná, hogy mind a kettő rohadt volt, szinte mindenhol. Az egyiken volt egy nyitva hagyott, belevágott tetőablak is, ott beesett az eső is.

20131123 132312
500 ezer. Aha. És még az eső is beesik

Ráadásul Typ4-es motoros volt mindkettő, amit amúgy sem akartam. A belük is gányolás volt. A menthetetlen kategóriától nem sok választotta el őket. Az egyiket öt- a másikat hétszázezerre tartotta, és ezeknél sokkal jobb állapotban volt a ZP-s 150-ért. Kipróbáltattam az én buszom, hisz attól, hogy nekem nem kell egyik cserealap sem, neki még kellhet az enyém. A próbaút után pofátlanul alacsony összeget ajánlott fel. Eljöttünk.

Karácsony előtt jelentkezett egy újabb ember a klubos hirdetésre. A telefonban mondta, hogy ismeri a típust, van neki már egy, de az csak három fős, nem fér bele a család. Egy kettes Golffal jött, megnézte, tetszett neki, az árat is rendben találta, de az asszonynak még rá kellett bólintania. Vártam.

Mindeközben elmentem megnézni Zsolthoz a T2-t. Beleszerettem. Végül abban állapodtunk meg, hogy ha januárig meglesz a pénzem, akkor vihetem. Nála sem örül a család, hogy csak három fős a busz. Ha januárig nem viszem el, akkor marad és befejezi, mert akkor már lesz ideje foglalkozni vele.

Eljött a január. A T3-ra voltak jelentkezők, a kék dobozos T2-t pedig elvileg már lekéstem, és a ZP-set is eladták. Fejben persze ment a matek, hogy mit is lehet még venni nagyjából 600 ezer forintból. Először az MX-5-ösöket nézegettem, de hamar rájöttem, hogy azok drágábbak, sőt Winkler néhány mondatban el is tántorított az NA-tól, az NB pedig már vastagon több mint egymillió. Toyota MR2-ket is néztem, de ennyiért szűk és nem túl bizalomgerjesztő darabokat hirdettek.

Aztán Zách Danival sokat beszélgettünk róla, hogy 6-700 ezer körül már lehet venni E36 Compactokat, akár 318is-t is, ami már biztosan egy élvezhető kategória, és a leghasználhatóbb autó az eddig felmerültek közül. Racionális énemmel erre hajlottam leginkább. Ha találtam volna egy gyári (lehetőleg vizes-boxer) T3 Multivant elfogadható áron, akkor arra is váltottam volna szívesen. Meg persze pörögtek a Bogár-hirdetések is.

DSC 4263
Salgótarjáni reggel című csendélet. Transporterrel.

Aztán egy csütörtöki napon megcsörrent a telefonom. Zsolt volt az. Azért hívott, hogy van egy T3 hirdetés a hahun. Pedig ő nem is szereti a T3-asokat. Osztrák, gyári tűzoltó, 120 ezer kilométerrel. Azt írják 1.6 benzin, de van alsó hűtőrácsa is, gyanús. Telefon telefont követett, megtudtuk, mennyit kérnek érte, de Zsoltnak hiányzott egy kicsi, hogy megvehesse. Mondtam, hogy én kipótolom és odaadom Aladárt, ha cserébe elhozhatom a T2-t.

Szombat reggel Danival, ismeretségünk alapját szolgáltató szintén transporteres barátunkkal, hárman elindultunk Salgótarjánba, zsebünkben az összes megtakarított pénzünkkel. A mondat, ami aznap a legtöbbször hagyta el Zsolt száját, az volt, hogy „nem vagyunk normálisak”. Talán nem véletlenül.

Az osztrák tűzoltóról kiderült, hogy 1.9 wbx, és azon kívül, hogy lemerült az akkuja, nem nagyon találtunk rajta hibát. Mint kiderült, nem sokkal ezelőttig fűtött garázsokban élte az életét, és a fürstenfeldi önkéntes tűzoltóságnak volt az autója. Később egy másik, de már magyar önkéntes tűzoltóságnak ajándékozták, és tőlük vette meg a jelenlegi tulaj. Mind a hárman tudtuk, hogy ezt meg kell venni. Átnéztük az autót, aztán a papírjait, minden stimmelt. Itt dőlt el, hogy T2-tulajdonos leszek.

DSC 4304
Irány Budapest!

Trélert szereztünk, mivel a frissen vásárolt tűzoltónak nem voltak érvényes papírjai, és elindultunk a Pilisbe Zsolthoz. Innentől a nap a logisztikáról szólt. Miután letettük a tűzoltót, rátettük a T2-t a trélerre, és ideiglenesen egy barátom garázsába vittük. Utána pedig elmentünk Aladárral utolsó közös utunkra, vissza a Pilisbe. Este, hullafáradtan értünk haza. De lett egy T2-m. Szinte fel sem fogtam.

DSC 4305
Ideiglenes helyén. Megy a fejbenszerelés

Hogy milyen? Egyelőre még Lego, de már így is nagyon szeretem. Tervek már vannak, a munka lassan, de folyik. Távolról nézve a dolgokat egy fiatalabb, dízel, több személyes, műszakis autóra ráfizettem, és kaptam érte egy darabokban lévő, öregebb, teherautót. Zsoltnak pedig lett két T3-asa, pedig nem is szereti őket. Tényleg nem vagyunk normálisak.

20140223 163807
És így állunk most, egy garázsban Danival

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr895861457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GeRGelu: 2014.03.16. 07:16:46

ÜdVW a T2-esek világában!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.16. 07:30:21

Én vezettem ilyet borzasztó kínszenvedés volt,nem értem ezt a nagy rajongást a t2 es iránt.
Úgylátszik elkényelmesedtem.

szipipeti 2014.03.16. 07:43:57

Tényleg nem vagytok normálisak! De sok sikert! (Öröm, amikor látok egy-egy öreg, de szeretett autót a forgalomban).

2,2Q 2014.03.16. 08:06:19

Nekem is kedvencem a T2. Ugyan még nincs a háztartásban egy sem, de biztosan szerzek majd. Sok türelmet a feltámasztáshoz !

Gyurma 73 - mi okozott problémát a vezetésében ?
Lehet, hogy csak egy nem megfelelően összerakott példányt vezettél ?

m20b25 2014.03.16. 08:41:47

Pofás autók, de egyszer én is vittem egy cégnek a promós T2-jét és iszonyatosan rossz élmények maradtak bennem. Soha nem vennék ilyet, de másnak meg a BMW-től áll fel a szőr a hátán.
Ez a szép az elmebetegségben :) Sok sikert hozzá!

ZsZ 2014.03.16. 08:57:54

Szerintem egy levegős benzinesből tákolt dízel kombi nem ér 600-at, mint ahogy a fóti rozsdakupacok sem értek 50-nél többet.
Az árak elindultak felfelé, de a realitás nem minden esetben áll meg ;)

no_holy_shit 2014.03.16. 09:22:55

hehe :-) ismeros az "ideiglenes hely"

Perkó Rudolf Márk 2014.03.16. 09:24:39

@ZsZ: Nem 600-ért akartam eladni az enyém, ennyim lett volna a mellé spórolt pénzzel együtt.

orángutánfutó 2014.03.16. 09:26:44

az MK1 Caddy pickup ára is elszállt már egy ideje. megnéztem jópárat, kábé két-háromszorosára vannak felárazva. le s tettem róluk, pedig piszokul kéne egy... ;)

ZsZ 2014.03.16. 09:27:27

@Perkó Rudolf Márk: úgy már OK ;) Mindenesetre pár év legózás hátravan a dobozos elkészültéig. Már ha spórolósan oldod meg.

Antony Mann 2014.03.16. 09:36:12

Valoban gombokett lehet venni Californiaba T2,T3 gepket.Az igazi ertek a ,tetorista,T1,de ezek is par ezer dollar koruli aron vannak.Erdemesebb kint venni,mert ahajo 1000 dodoert elhozza Amsterdamig,a vam 200euro kb,a magyar mnkadijak alacsonyak (a teljes felujitas 1 misi kb)'es a felujitott peldanyok horror arat ernek.
nem rossz a T2 project sem,de az alkatresz/ munkadij kombo pont ugyanannyi lesz mint a T1,es a piaci ar sokkal alacsonyabb.

Antony Mann 2014.03.16. 09:43:27

@Antony Mann: amugy matematikai bizonyossag a nemet autok rentabilis felujitasa,majd europai ertekesitese.
Auto Usa:1-3000dollar(VW csoport)
Kiutazas:1000
Hazahozatal Bremerhaven-hamburg-amsterdam:1500
Felujitas:5000

kijon max 11e,az felfele ketekitve boven:2,5 millio ft.
Piaci ar 6-8 millio,hol lehet itthon 5-6 milliot legalisan,ennyi ido alatt keresni!?

no_holy_shit 2014.03.16. 09:43:41

@orángutánfutó:

nemetben talalni parat(1990 koruli) es regado sincs ra...

Perkó Rudolf Márk 2014.03.16. 09:43:49

@Antony Mann: A teljes felújítás egy T1-nél nincs meg egy millióból, de kettőből sem, itthon sem. Sok a specifikus elem, amik drágák.

orángutánfutó 2014.03.16. 09:46:56

@no_holy_shit: megnéztem ott is . sansztalan... :/

no_holy_shit 2014.03.16. 09:47:49

@Perkó Rudolf Márk:
mi van jobb kormanyos svajci postas T2-vel??

[vhogy en is megszerettem a T3-t, de baszott macera egy hasznalhato hajtaslancot* belerakni, foleg papirozva]

*tdi+fejreforditott passat valtoval, vagy 1,8T+LPG [bar ez könnyebb]

big snake 2014.03.16. 09:52:41

Évekig vezettem T2-es masinát a régi cégemnél. Szerettem. Amikor a főnököm megvette megvolt már vagy 25 éves. Viszont költeni nem nagyon szeretett rá, így elég viharvert volt kívül-belül.
Egyébként szerintem jó volt vezetni, érdekes, hogy az ember szinte az első keréken ül.
És mindent kibírt.
Volt, hogy elmentünk vele Pécsre melózni a fővárosból és már odafelé is erősebb volt a boxerhang a szokottnál. Aztán visszafelé indulva mondtam kollégámnak, hogy álljunk már meg és nézzük meg, miért ilyen fura a hangja.
Nos, a nívópálcán az olajszint nemhogy az alsó értéket nem érte el, de még a nívópálca alját se. :) És ment!
Igénytelen egy jószág volt, az biztos. Ha jól karban van tartva szerintem kimegy a naprendszerből is. :)

no_holy_shit 2014.03.16. 09:53:47

@orángutánfutó:
nezem-nezem es tenyleg not ízi...

pedig 1 vagy 2 eve lattam 1991 vagy 1992-s caddy-t 1,6b 400-500eu magasagaban 200ekm alatt. (1. tulaj, talan egy horpadas elol. (a 1h alatti cigis, sörös javitas)

hdnctrl 2014.03.16. 09:53:56

- Oh, my God. They found me. I don't know how, but they found me. Run for it, Marty!
- Who? Who?
- Who do you think? THE LIBYANS!
- HOLY SHIT!

ZsZ 2014.03.16. 09:55:38

@no_holy_shit: a 2.1 teljesen használható hajtáslánc, csak el kell fogadni a 10L feletti fogyasztást :)
Amúgy az autó karakteréhez egy felújított, beállított 1.6TD is tökéletes, 7,5-8,5-et fogyasztott nekem,110-es utazót simán tudta. Más kérdés, h amikor bekakált, a rendes felújítása annyiba került volna mint bepapírozni a TDi-t

NagySzellem 2014.03.16. 09:58:15

Csak félig igaz a cikk címe.
Zsolt normális.

SwedishRunner 2014.03.16. 10:08:12

Sosem értettem ezekhez a hentes szállítójárgányokhoz való ragaszkodást! T3-ban ültem, általános iskolás osztálytársam apjának volt, (ennek több mint 10 éve) rohadt égőnek éreztem. (Bocsi.) Most fényezőnél van a hobbiautó, ottvan egy ilyen T2-es, röhögnek a srácok, hogy mekkora egy szar volt ez annak idején, de a sok hülye film, meg a sok hülye zenész, aki ilyennel járt, meghozta neki a hírnevet. Lehet, hogy sokat ér, de vegye is meg valaki több milkóért. Egy fiatal SL Merci is "sokat" ér csak majd 1 éve ugyanazok vannak fent a HaHu-n ugyanannál az eladónál!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.16. 10:12:16

@2,2Q: zajos, lassú,sokat fogyaszt a teljesítményéhez képest,kényelmetlen,stb
Nem látom benne a bugit.

no_holy_shit 2014.03.16. 10:15:07

@ZsZ:

1,6TD eleg, de 110-nel vege van es nem is eszik keveset, csereb hangos
+ LLK-val + olajhutovel mar akar tartos is lehet...

van egy t3 dokank (JX+5-s valto. kb 170ekm). idaig 1 motor es 2 valto halt meg benne, pedig szerintem idaig 2x volt mogotte utanfuto, akkor vagy 30km-n.

2.0 8v vizes motorral(+LPG) viszont egesz jol megy

min 2014.03.16. 10:17:05

pfff pefig a családnak régen a 80'-as évek elején volt egy T1-ese. Mennyit jártunk vele mindenfelé, és mennyit kellett szerelni a kempingekben :-) Kár, hogy nem egy autobuzi család a mienk így nem is maradt meg.

ZsZ 2014.03.16. 10:21:01

@SwedishRunner: én meg már annyira megszoktam, hogy megőrülök ha személyautóban kell ülnöm. Nem is értem, hogy emberek hogy képesek olyanokat vezetni :) A kormány és a műszerfal mindent kitakar, semmit sem látni semerre, térdem-lábam mindig beakad valahova, ha kell valami a csomagtartóból, akkor ki kell szállni, körbemenni, stb. ;)
Mondjuk tényleg vannak olyanok, akiknek nem áll jól a busz, egyszerűen nem olyan a mentalitásuk.

no_holy_shit 2014.03.16. 10:21:58

@Gyurma73:
"Nem látom benne a bugit."
az auto filinges, jobban lehet vele csajozni mint egy cabrioval vagy izomautoval, de ettol meg a szeria hajtaslanccal hasznalhatatlan, de nyilvan ez az oka, hogy megmaradtak...

sprinter 2,9tdi (VP37) lefut 600-800ekm-t motorbontas nelkul.
a kulonben többe kevesbe elegge megbizhato 1,6TD golf 2 motor, ebben a kaszniban legkesobb 150ekm utan kuka. (nalunk a hajtokar kukkantott ki a blokkbol)

xfile 2014.03.16. 10:23:04

@orángutánfutó: Hi!Nézz körül Ausztriában,ottani oldalakon,hirdetési újságokban!Ott még találhatsz jó gépeket,csak rozsdásan,amit ki lehet hegeszteni.

no_holy_shit 2014.03.16. 10:24:27

tud vki atalakito szettet passat valtohoz? (mert ugy beraknek egy passat valtot es egy tdi (K14+502+cooler) a DoKa-ba

ZsZ 2014.03.16. 10:30:01

@no_holy_shit: 1.6 TD gyári váltójával 120 is tartható.
Azt azért meg kell szokni, hogy közel 30 éves konstrukció, 800kg hasznos terhelhetőség, 8000 km-ként olajcsere, 3 olajcserénként váltóolaj ellenőrzés, meg hasonlók. Oda kell rá figyelni. Melósautónak nem az igazi, de krúzolni a tengerparton király.
Az enyémnek az tett be, hogy mélygarázsból hideg motorral kellett egy meredek lejtőn kiállni nap mint nap.
Dokához: láttam olyat, hogy kőművesbrigád plusz raklap viacolor (másfél tonna csak a rakomány), aztán döngetnek nyélgázon, mert másképp nem bírja.

no_holy_shit 2014.03.16. 10:36:01

@ZsZ:
miutan meghalt az elso valto bekerult egy 4-s valto, es miutan meghalt a td bekerult egy 1,6D.
1.6D+emelkedo = 40km/h 2.-ban nyelgazon. nem kellemes nemet autopalyan...

1,7TD-vel (KY+JX turbo) mar egesz jol megy

min 2014.03.16. 10:37:52

a régi két betű-négy szám rendszámtáblákról meg lehet tudni, hogy mi lett velük vagy teljesen esélytelen?

no_holy_shit 2014.03.16. 10:39:34

@orángutánfutó:

amugy nem ertem, hogy az embereknek miert mindig az kell ami epp draga lett??

vegyetek e36-t meg golf 3 tdi-t szep allpotban kis penzert (aztan garazs es mike Sanders) es 3-4 mulva kruzolhattok.

jo golf 2 es e30 is mar draga...

haverom mot arul egy 1,8 8v malac passatot (GL Limo) (o a masdik tulaj, auto patika, 207ekm) 300eurot akar erte, de mindenki 200-t akar erte adni...

ha nem lenne 3 autom (es nem bringaval jarnek), akkor megvennem

ZsZ 2014.03.16. 10:42:28

@no_holy_shit: Az valóban szívás, viszont cimbora gyáriTD Bluestarjával 6 ember + cuccok + két vadvizi kajak a tetőn, simán jöttem 120-szal az A2-n. Az aljas hosszú emelkedőknél 80-ra visszalassult, de vállalható sztem. Pedig aztán az sem volt tip-top :)

zsebkettő 2014.03.16. 10:52:44

Induljunk ki abból, hogy minden jó ami farmotoros. Nem szeretem a motorzajt

=tatrafan 2014.03.16. 10:59:11

Na várjál, nicket váltok.

Induljunk ki abból, hogy minden jó ami farmotoros. Nem szeretem a motorzajt.

T54-44 2014.03.16. 10:59:36

@Gyurma73: Neked nem való a veteránautó. Van aki meg erre izgul, ez így szép

Csikós Zsolt 2014.03.16. 11:02:25

Rudi, mit jelent a wbx? Vizes boxer?

1127ccm 2014.03.16. 11:02:30

Minden regi auto zajos, lassu, nem megy, stb. Ha ezeket keresitek ujat/fiatalt kell venni. Ezeknek van egyfajta hangulata ami vagy bejon vagy nem. De az biztos h tobb egyeniseg es stilus sorult belejuk mint egy mai uniform szappantartoba. Mondom ezt ugy h igazan en se rajongok a transporterekert.
Mondjuk az furcsa nekem h ezek hiresen megbizhato autok hireben allnak es itt sok error szerepel a hozzaszolasokban.

=tatrafan 2014.03.16. 11:06:01

Ha léghűtéses még jobb, ha bokszer akkor még jobb. Én csak kicsit vezettem ilyet, de az csoda volt. A Bogár lenne a tökéletes autó, de az nekem baromira szűk. Ezt a problémát oldja fel a T2-es.

=tatrafan 2014.03.16. 11:07:47

@Csikós Zsolt: Nyilván. Én wasserboxernek fordítottam magamban.

dol86 2014.03.16. 11:09:25

Volt ilyen kék T2-em ráadásul igen ritka kétoldali tolóajtós 3 személyes. Szokásos (építkezés + gyerek) okokból el kellett adnom, és amikor vagy két éve eszembe jutott rákerestem a Hahu-n a T2-re. Hát épp árulta aki tőlem megvette. Nála csak állt. Állítólag valahol a Dunakanyarba került. Remélem egyszer találkozom vele. Nem volt tragikus állapotban, de törődést már igényelt. Ha most lenne eladó lehet megvenném.

no_holy_shit 2014.03.16. 11:28:07

@ZsZ:

filinges auto a T3, de akinek hippi auto (olcso, olcson fenttarthato, nagy) kell az vesz:
F-astra kombi 1,6i
sharan tdi
eurovan (nagyobb)
nissan vanette cargo

amint ad tippet(vagy CAD adatokat, hogy kivagassam vizzel), hogy honnan szerezzek passat valto atalakito kittet jatszok a DoKa-n majd magamnak is veszek egyet (4. autonak...)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2014.03.16. 11:43:42

@=tatrafan: szerintem sok orr motoros autó csendesebb mint ez.

johnnylightning 2014.03.16. 11:48:13

@Antony Mann: ne vedd rossz néven, de fogalmad sincs az árakról. Amiket itt felsoroltál, annak köze sincs a valósághoz. De keress legálisan 5-6 milliót, gondolom már meg is tetted, ha szerinted ez ilyen egyszerűen működik és már egy tucat T1-T2 autót újítottál fel, így tapasztalatból mondasz mindent.

Schütii 2014.03.16. 11:48:48

@no_holy_shit: "amugy nem ertem, hogy az embereknek miert mindig az kell ami epp draga lett??"

Ez valójában fordítva van, ami sok embernek kell, az drága lesz.

Schütii 2014.03.16. 11:52:03

@=tatrafan: "Induljunk ki abból, hogy minden jó ami farmotoros. Nem szeretem a motorzajt."

Faros Skodával volt e dolgod? (Nem hiszem)

orángutánfutó 2014.03.16. 11:57:37

@no_holy_shit: kösz a tippet. ezek közül mind megvolt. a bringa pedig ma is megvan! :)

Rocko- 2014.03.16. 12:38:03

hülye vagy!
ja, nem. :)

prokee · http://prokee.blog.hu 2014.03.16. 12:39:17

@Csikós Zsolt:
Az lesz az, Wasserboxer, Kaufer nagybácsi emlegette mindig wbx-nek.

VWheelmasters · http://vwheelmasters.com 2014.03.16. 12:41:55

Akit erdekel a T1esem az keressen ra a VWheelmasters -re facebookon illetve nezze meg ezt a kis video klippet amit nyaron csinaltam rola :) jo a T3 meg a T2is de a T1 a kiraly. www.youtube.com/watch?v=T6yXpj_aG2s

SwedishRunner 2014.03.16. 13:12:10

@ZsZ: Tudtam, hogy a mentalitásommal lesz a baj! Fenébe.... :-)

motor77sport 2014.03.16. 13:25:07

Imádom a veteránozást, de miután egy kb 20km-es sebességű ütközés után egy ismerősünk meghalt egy T3-asban (kifejelte a szélvédőt) nem nagyon vagyok érte oda. És igen nem ő volt a hibás, és nem volt bekötve.
Szóval öreg szélvédőbenülős buszt nem....

delmarco 2014.03.16. 13:35:51

Kinek a minek a Super Renault 5 all ott? (az Gt turbo esetleg)?

ZsZ 2014.03.16. 13:57:48

@prokee: bizony levegős LBX, vizes WBX, amcsiktól indult szerintem.

TheRminator 2014.03.16. 14:22:34

@ZsZ: LBX usákoknál? Aircooled Boxer

VWheelmasters · http://vwheelmasters.com 2014.03.16. 14:26:40

@ZsZ: LBX: Luftboxer WBX: Wasserboxer egyenesen a Nemetektol :)

ZsZ 2014.03.16. 14:51:00

@TheRminator: @VWheelmasters: a németek nem szeretnek rövidíteni ;)
mindenesetre a Sambán többször látom a WBX-et, mint a bulliforumon. Ott inkább a motorkódot írják.

ZsZ 2014.03.16. 14:53:44

@ZsZ: próbaképp gugliba beírva: vw lbx -> német oldalakat hoz fel, vw wbx -> angol oldalakat hoz fel
:)

=tatrafan 2014.03.16. 15:01:30

@Gyurma73: szerintem is. De nem azért, mert orrmotoros.

=tatrafan 2014.03.16. 15:03:52

@Schütii: Szerintem többel mint neked. Csendesebb volt-e a Zsiguli a 120-as Skodánál? Nem.

VWheelmasters · http://vwheelmasters.com 2014.03.16. 15:07:16

@ZsZ: el kell ismerni hogy bar furcsa de igaz, megfurcsabb hogy wasserboxer-kent kerul emlitesre az amerikai forumokon is es nem waterboxerkent de a WBX mind kettot roviditi. Es nem csak a VW hanem termeszetesen a Subaru motorokra is hasznaljak. az LBX egyertelmuen a nemet VW leghuteses motorokat takarja.

=tatrafan 2014.03.16. 15:16:39

Konkrétan a Rapidban 140-nél el kellett venni a gázt és újra rálépni, hogy megbizonyosodjak felőle, hogy jár a motor. Frankón. Semmit se lehetett hallani belőle, azt is elnyomta a szélzaj. Tehát nekem inkább legyen egy zajos motor hátul, mint egy elöl egy csendes.

Úgyhogy király lenne pl. egy WBX Multivan, klímásan is létezett, ha mindig lenne hozzá alkatrész akkor ott meg is állnék.

Perkó Rudolf Márk 2014.03.16. 15:51:53

@Csikós Zsolt: Azóta látom már megválaszolták, de igen WasserBoXer, azaz vizes, az LBX pedig LuftBoXer, azaz levegős.

=tatrafan 2014.03.16. 16:11:38

A Google fordítás isteni:

"Ugyanakkor a Csoport dacosan fix VW T3 és kezd betüddeln neki. Ő felvértezi azt egy dízel 1981, 1982, béna és szomjas léghűtéses boxer motor helyébe béna és szomjas 1,9 liter vízben bokszoló. 1984 van a turbódízel, egy évvel később, VW bemutatta az első motor a T3 2.1 - liter WBX és: VW T3 Multivan."

bulista 2014.03.16. 16:59:43

@Schütii: A Zápor Józsefet meg már meg sem merem említeni :xD

Térspecialista 2014.03.16. 18:24:32

@no_holy_shit: "az auto filinges, jobban lehet vele csajozni mint egy cabrioval vagy izomautoval,"

Te hol csajozol úgy általában....? :P

Térspecialista 2014.03.16. 18:28:23

@ZsZ: Nem a busszal van itt a "baj", hanem a T1-T2-vel. Azért egyik sem az a hű de tágas. :)

Schütii 2014.03.16. 19:07:53

@bulista: Hát jah, de arról csak sejtésem van. :)

Schütii 2014.03.16. 19:08:56

@=tatrafan: Mindegy, higgyél amit csak szeretnél.

VWheelmasters · http://vwheelmasters.com 2014.03.17. 06:37:14

@Térspecialista: marmint melyik resze nem tagas? En majdnem 2 meter magas vagyok kb 110kg es nagyon kenyelmesen el vagyok elol is (ha vezetek ha utazok) meg hatul is ahol raadasul van egy aggya alakithato hatso ules amin elferek en meg a nejem, vagy a nejem meg a 2 gyerek egymas mellett - ha meg be van zarva egymassal szemben 5 szemelyes (+2 elol) es egy 1965-os T1rol beszelunk. Ilyen belulrol youtu.be/JBGgW_c65Mo

Perkó Rudolf Márk 2014.03.17. 08:22:13

@no_holy_shit: Az Botond busza, felújítódott a motorja, de azóta sem jött ki a garázsból. Igen, ezért mi is haragszunk rá. :)

Golf kabrió vagy Renault 4?

no_holy_shit 2014.03.17. 09:16:16

@Perkó Rudolf Márk:
ja... azt hittem, hogy mar nincs meg neki... mindig panaszkodik, hogy nincs egy rendes autoja, erre kiderul, hogy a t2 meg megvan neki...

no_holy_shit 2014.03.17. 09:18:08

@Perkó Rudolf Márk:
"Golf kabrió vagy Renault 4? "
nem ertem (?) nekem sima G1 van (meg egy g3v tdi, es egy c corsa LPG)

GumpertApollo 2014.03.17. 12:27:07

Ugyan miért lenne rosszabb az MX-5 NA az NBnél?
Szerintem az NA sokkal stílusosabb(lámpák, kilincs, belső)
direktebb, könnyebb, az 1,6-os verzió erősebb is(kivéve a kései butított változatot). Najó, az NB merevebb egy kicsit, meg üveg a hátsó szélvédő (átrakható NA-ra). De sajnos mindkettő ruhad rendesen... Volt tapasztalatom mindegyikkel, NB helyett akkor már inkább egy NC... Egyébként külföldön olcsóak az NB-k is, az NA-knak meg megy fel az áruk. Mindenesetre nagy váltás lett volna buszból mx-5be ülni, nekem az mx-5 után a 3 ajtós corolla is busznak érződik :)

Perkó Rudolf Márk 2014.03.17. 17:18:29

@no_holy_shit: Azt hittem te vagy az egyik srác a szomszéd garázsból. Így felhasználónév alapján sajnos nem tudlak beazonosítani.

no_holy_shit 2014.03.18. 00:01:07

@Perkó Rudolf Márk:
a Boti pátyi szomszedjanak volt osztalytarsa :-D
de ha latod a Botit es elmondod a 3 autot tudni fogja :-)