Fékez az UAZ

  2014. február 12. - ommm Címkék: lol uaz fékez orron b+!

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Hatvanról, állóra fékez a 3909-es. Mondjuk sokszor vezettem az ilyen mentőt a seregben, de azon kívül, hogy egyszer - egy hasmarsos újoncot szállítva - lebontottuk vele a Nagyrőcei kereszteződésben egy jobbkezet meg nem adó Octavia egyharmadát, nem emlékeztem rá, hogy ennyire hülyén viselkedne. Mondjuk igaz, elég nehéz volt a cucc hátul. Természetesen a helyszínelés után továbbhajtottunk a kórházba, a Skoda nem, sajnos a srác közben kénytelen volt a szolgálati vödröt használni én pedig bevertem a térdem a műszerfal aljába, de nagyobb bajunk nem lett.

Valószínűleg az elvtársak nem gondolták, hogy valaha is üresen fog hatvanról állóra fékezni. De nem viccel, az biztos.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr925811341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

w a s d 2014.02.12. 18:33:29

Vissza billent a kerekére? Vissza. Akkor mi a probléma?:D

1kutya 2014.02.12. 18:37:46

orrnehéz, mint az ámbrás cet :D

kajman001 2014.02.12. 18:38:22

próbájátok ki ezt is :D

gobolyosg 2014.02.12. 18:42:15

hány méteren állt meg?

Schütii 2014.02.12. 18:44:38

Az igen! És ezt még mindig gyártják!
Ommm, azt tudtad hogy a 2-ese se szinkronizált? Mit össze lehetett recsegtetni, aztán az ember elkönyvelte, hogy szar ruszki szerkezet, ez ilyen.

BourneG 2014.02.12. 18:45:28

Az első sár után örülnétek,ha egyáltalán lenne fék,nemhogy ilyen!:P
Ráadásul ezen tuti nem az orosz Uaz gumi van,mert azzal nem csinál ilyet!Ki van zárva,hogy az a kemény gumi megnyikkanjon :D

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2014.02.12. 18:45:33

@gobolyosg: Egyébként meglepően rövid fékútnak tűnik.

Jah, és igen, próbáljátok ki ezt is, ha már a szamarát megemeltétek. :D

TaaT 2014.02.12. 18:45:38

Valami tuningfék van rajta? Vagy ezt dobfékekkel hozták össze? :D

Schütii 2014.02.12. 18:48:32

Mondjuk így biztos hogy rövidebb a fékút, hogy az orra a földet túrja. Szóval biztonságos autó a kis Buhanka.

dextercapo 2014.02.12. 19:00:52

nekem ugy remlik hogy a gyari uj fekkel , gyari gumikkal tudja ezt . amikor a rendszervaltas utan eloszor teszteltek , azonos eredmeny jott ki a magyaroknak is . volt fejvakaras , mert azt ugye nem lehet kimondani hogy visszamenoleg otven evre tilos forgalmazni ...

crln 2014.02.12. 19:04:53

+1 szavazat a "PRÓBÁLJÁTOK KI" bejegyzésre

Sayniqua (törölt) 2014.02.12. 19:11:12

Nosztalgikus érzések vettek elő.

berklac 2014.02.12. 19:15:18

Ez beállítási hiba !

Divi 2014.02.12. 19:18:01

@Sayniqua: és mit csináltak veled?

wody21 2014.02.12. 19:20:34

+ egy plusz a tesztre! Az lenne aztán az izgalmas ha sikerülne találni egy gépet és igazolni a "mítoszt" :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.02.12. 19:44:08

Anno a LuAZ ugyanezért nem kapott magyar típusengedélyt.

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.02.12. 19:46:45

A legenda szerint egyszer régen egy fékpofa felújító ktsz ki akarta próbálni a legújabb szinter technológiás fékbetétet.
A betét tényleg bitangul fogott. A teszt IFA alól kiszakadt az első híd, befordult a kocsi alá. Az is letette az orrát

Ad Dio 2014.02.12. 19:49:42

Ez a teszt inkább a gumikat dicséri.

GaryNomy 2014.02.12. 19:55:30

www.youtube.com/watch?v=Mk9DAU8JJ70
Ugyanezt meg lehet csinálni Barkasszal is. :)

Lázár-Nagy Zoárd 2014.02.12. 19:58:28

nekem ez nem sikerült, bár tény, hogy a seregben használt mentőnél jó volt, ha egyáltalán valahogy megállt a MEA kapuban.

ezzel szemben dobozos barkas-szal simán lehetett ilyet csinálni és még töküresnek sem kellett lennie. új, jól beállított fék és a gyári diagonál gumi. dobozos barkas súlyelosztásáról amúgy annyit, hogy ha nem volt rajta a doboz és ráálltál az első lökhárítóra, akkor amúgy is letette az orrát.

DOGMAN · http://kutyasagok.blogspot.com 2014.02.12. 20:22:44

MEA-ás voltam a seregben, sokszor fékeztük, fékeztettük meg ennyire az UAZ-t még mentős cuccal is fel-felemelte a hátulját ha frissen karbantartott volt a fék. A platós Multicar üresen ugyanígy emelgette a seggét satufékre.
Az ember ha unatkozik, sok mindent kipróbál :)

Sztavrosz_ (törölt) 2014.02.12. 20:27:10

@DOGMAN: A TZ-4K-14B egyhengeres kétütemű diesel létére (vagy ennek hála) motorfékre is produkálta ezt ha nem vigyáztál :)

JL 2014.02.12. 20:29:55

Ez legalább megállt:-) Anno a seregben a kb. zsírúj - ugyanilyen - dobozos UAZ-zal egy bitang satufék eredményeképpen kis híján felszaladtam a járdára...az ok: a bal hátsó fékmunkahenger falán egy kb. 0,5 mm-es spirális vájat futott végig, ennek köszönhetően "elfosta" a fékfolyadékot, s zéró lett a fékhatás...FAKKK!

rézfaszú_bagoly 2014.02.12. 20:41:07

a végén a *khm* priceless :D:D

NekemNemEzKell 2014.02.12. 20:47:43

@w a s d: Nem értem mit tudnak nyavajogni...

yenoee 2014.02.12. 21:06:14

@butschq: Asszem ez egy elég komoly költségvetésű kis videó lehet.

rATdrAgOn 2014.02.12. 21:18:43

UAZ, zsír, barkács, atom, a zsírrakéta is szépséges, ám a hidrós autó meg ilyenkor leteszi a farát. :)
www.youtube.com/watch?v=mBXZS-Ysq74
Hülye vagyok, vállalom. :D

hungarisztan 2014.02.12. 21:22:25

Számomra simán hihető. Vitorlázórepülős koromban a nem ritkán a kéttengelyes csörlőaggregátort vagy túlsúlyos (spéci utánfutó-engedélyes) repcsiket vontattuk UAZ-zal (mert ez volt), ezek simán emelgették az orosz technika fenekét már igen enyhe fékezéskor is.
A repklubban külön vezetéstechnikai típusvizsgát kellett tenni az UAZ-ra, csak úgy engedtek ki forgalomba – pláne vontatmánnyal.
Ja, és valahol 67 km/h körül törvényszerűen beszitált, amiből az okosok szerint csak gázadással lehetett kihozni. Viszont a végsebessége kábé 69 km/h volt, szóval 67 és 69 között eltelt vagy 30 vészterhes, halálközeli másodperc.

Na de a hangja, az valami gyönyörű öblös! :o)

Balthazor Hellman 2014.02.12. 21:45:28

négy hónapig hajtottam egy ilyen mentőt Kiskunhalason... az nem csinált ilyet...

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2014.02.12. 21:47:14

@hungarisztan: nagyon profi, nálunk Határhegyen az agrit a Belarusz 1000 (MTZ klón) vontatta, a szállítókocsira viszont egy dobozos ARO volt, na annak nem tudta megemelni a farát rendszerint semmi, merthogy inkább el sem indult...:) hiába, káeurópai repklubok...:) ja, a startkocsi Barkács volt, majd később Robur, azt feltolni a domboldalon már elég cudar volt...:)

erokun 2014.02.12. 22:13:06

szerintem meg ez direkt ilyen

redriot77 2014.02.12. 22:42:00

Elektronikus fékerőelosztás kéne bele mint a versenyautókba. :)

Madár Fokker 2014.02.12. 23:03:40

@Lázár-Nagy Zoárd: a remek súlypont miatt raktam én állandóan a tápos zsákokat a hátsó tengelyre, vagy mögé. Cserébe a kormányt is két ujjal tudtam tekergetni, amíg bebűvészkedtem a dögöt az udvarba :)

Pepejoe 2014.02.12. 23:21:11

@rATdrAgOn:

Ez ismerős, meg a pulzáló fékpedál/fékhatás is! :D

Useless Junk 2014.02.12. 23:46:25

Az a mentő inkább UAZ-452 lehetett. A klasszikus "Uborka"

ecch 2014.02.12. 23:59:57

@TaaT: Én arra tippelek, hogy beállt.

jk88 2014.02.13. 00:02:20

Nekem az is gyanús, hogy nem oldalról mutatják, hanem hátulról. Nem lehet, hogy Fekete Laci kapaszkodik a hűtőrácsba, és azért orrnehéz? :D

Mészáros Laci 2014.02.13. 05:45:12

A kamionok gépes felének is magas a súlypontja, az ABS egyik fontos feladata az orrabukás elleni védelem. ha vontatmány nélküli gépes közeledik egy zebra felé, ne lépj le a járdáról, mert ha van benne modern ABS, átmegy rajtad, ha nincs benne, rád borul.

Dömijani 2014.02.13. 07:24:51

@bervas: A műegyetem gjmű laborjában talán még most is ott várja a megoldást a fékezési problémára :-)

Dömijani 2014.02.13. 07:27:35

@Mészáros Laci: Érdekes új megközelítése az ABS szükségességének. Így keletkeznek az autós mítoszok, amik kitörölhetetlenül beleégnek az emberi "agyakba".

Schütii 2014.02.13. 07:29:44

@hungarisztan: @Pirx pilóta: Na, ha már így összejöttünk.. :)
Sok éve klubtársaink alatt meg az M0-n borult fel az UAZ + Ikarus szállítókocsi + IS-28 szerelvény (akkor hozták el éppen egy nagyobb javítás után, talán HHH-ről? Nem tudom.) :( De így már teljesen világos hogy mi volt az ok. Eleve az UAZ "fejre van trimmelve", amit az még fokozott hogy a nagy IS a szállítókocsin meg "faroknehéz" a többi géppel ellentétben, azok mindig a vonófejre támaszkodnak ha nincsenek autóra téve, az IS-sel meg mindig hanyatt akar esni a szállítókocsi. A két tényező együttállása nagyon veszélyes tud lenni és az ember nem is gondolná.

Schütii 2014.02.13. 07:36:24

@hungarisztan: Igen, ez a gázzal fogjuk meg a belengést nálunk is közkeletű hiedelem volt, de azzal egy baj van csak. Ha sikerül is így megfogni a szerelvényt, a nagyobb sebesség miatt még inkább durva lesz a következő belengés. Húztam én UAZzal is meg AROval, az UAZzal nekem nem volt gondom, az ARO a kicsivel is de rövidebb tengelytáv miatt hajlamosabb volt lengeni, no akkor annyit csináltam hogy gázról láb le, közben heves ellenkormányzás és egy miatyánk elmorzsolása addig amíg le nem lassult, csillapodott az egész rendszer. Izgalmas idők voltak azok. :)

győr atak paintball bolg 2014.02.13. 08:11:56

van egy 452 esem készül műszakira lassacskán:) orosz gumival vizes úton télege nem csinál ilyet XD de az elém szemből hirtelen beparkoló DHL-es autót szépen körbe korcsolyáztam és mindenki túlélte! egyénként szervós és 3000 merci motoros

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2014.02.13. 08:36:11

@Schütii: Úristen. Nem is tudom, hol rosszabb fejre állítani egy Nagyvast, terepen vagy az M0-n... ennek fényében elég ijesztő, hogy az ARO előtt egy ilyennel rángattuk a szállítókocsikat, persze üres platóval - de legalább a hátsó sorban ültek a kövérebb kollégák...:)
tablica.pl/oferta/mercedes-l206d-hanomag-2t-CID5-ID2TjSw.html

upiupi 2014.02.13. 08:43:31

Üdv Mindenkinek!

Szerintem a videóhoz kissé preparáltak a gépen. Gondolok itt arra pl. hogy laposabb az első kerék, súlyozva van az eleje.
Mivel nem látni csak a hátulját, így nem mondom hogy lehetetlen, de nehezen hihető számomra.

Röpcsis téma.
Szerintem a szállítókocsizás legjobbja a Niva. Rövid, keskeny, magas, viszonylag könnyű. :)

Schütii 2014.02.13. 09:14:03

@Pirx pilóta: Amivel a legkellemesebb volt szállítókocsit húzni az a hosszú VW T4 Tranyó. Igaz a motor megdolgozott (2.4D) rendesen, de a kasztnin semmit nem lehetett érezni, ment mint a repülőszőnyeg.

Mityu Addideapénzt kft LE 2014.02.13. 09:15:15

Mivel a motor-utastér elöl sokkal nehezebb, mint a platója. :)

Volt hozzá szerencsém 1986-92 között parancsnoki, platós, dobozos változatokhoz, a Budapesti Elektromos Művek, Óbudai királyságán. Azok kenyérszervós, fékrásegítősek voltak. kenyérszervó kormánymű: minél több kenyeret ettünk, annál izmosabbakká váltunk, így könnyebben tekertük a kormányító beeerendezést. :)
Fékrásegítés: jobb lábbal nyomtuk a féket, ballal meg rásegítettünk. :)
Hidegindítás télen: 10 kV-os kapcsolókesztyű (mely hónaljig ér) fel, szűrőház a karburátorról le, a hidegindító spay közvetlen befecskendez a karburátor pillangószelepekre... :)

Schütii 2014.02.13. 09:19:09

@upiupi: Nem ismertek számomra a Niva képességei, de a jellemzésed alapján éppen arra nem gondolnék. A vontató jármű szerintem legyen hosszú, nehéz és minél lejjebb a súlypontja. Persze más megvilágításba kerül a dolog, ha terepre kell bemenni gépért, arra bizos hogy kiváló a Niva.

Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2014.02.13. 09:23:15

@Schütii: úgy vélem, a szmájli upiupi nivás hozzászólása végén némi iróniát fejez ki...:)

Schütii 2014.02.13. 09:26:04

@Pirx pilóta: Áhá, már értem. :) Pedig volt olyan klub is ahol Niva volt az igás ló.

upiupi 2014.02.13. 09:47:30

Nem is a Nivával volt a gond, inkább a sofőrökkel. Láb a gázon, óra százon(na jó csak 90) effektus. 70-ig nincs gond, csak amikor versenyen 4 gépért kellett menni, és a legközelebbi volt 50 km-re, gyorsan telt az éjszaka.

zolika59 2014.02.13. 09:53:54

Nekem ezt annó Barkassal sikerült produkálnom.

ledo76 2014.02.13. 10:07:20

Pár évvel ezelőtt a Pacsirtamező utcában volt egy csúnya baleset: valamilyen SUV meg egy Peugeot(?) ütközött össze olyan szerencsétlenül, hogy a SUV felszaladt a személyautó tetejére. A témához kapcsolódó érdekessége, hogy jópár méterre onnan volt egy felborult dobozos UAZ, ami láthatóan nem volt közvetlen részese az ütközésnek, valószínű, hogy hirtelen fékezett és irányt váltott a baleset miatt és feldőlt mint egy büdösbogár.

ommm 2014.02.13. 10:41:49

@Balu az Alfás: Simán. Bármit fejre állítok. Hozzátok!

Balu az Alfás 2014.02.13. 10:46:10

Sajnos most csak olyan UAZ van a környéken, amin nincs fék... :)

Jamesblond 2014.02.13. 13:10:49

Az UAZ 452-nek terepen hogy olyan ugyes legyen, nyilvan a beton uton valo forszirozott manoverek oltaran aldoznia kell.
A kicsi japo mikrobuszok is orra allnak kiveve a Subaru Liberot, meg annak idejen az Audi TT is leesett az utrol az orrnehezsege miatt. Csak hogy lapos auto is keruljon a listara. A Latvia is uresen uj fekkel tudott hasonlot.

Easy Player 2014.02.13. 13:41:57

Több mint egy évet mentőztem sorkatonaként UAZ-zal és Nysaval.
Az UAZ főfékhenger csere után gond nélkül állt meg. Előtte összkerékhajtásba kapcsolva és a jó szerencsében bízva közelítettük meg a MEÁ-t. Hogy lassú lett volna? Hát ... Mindenki döntse el maga. A Kaposvár-Szigetvár-Pécs (kaputól kapuig kb.80 km) etap 45 perc alatt abszolválható volt és még csak ki sem kellett tolni a szemét.
A Nysaről annyi pozitív emlékem maradt, hogy fehér volt, úgy nézett ki, mint a Mentőszolgálat korabeli autói (villogóval, szirénával, kis piros zászlóval, stb.), csak HS-es rendszáma volt. Igazi városi rejtőzködő volt. :)
Amúgy félelmetes karosszéria kilengéseket tudott produkálni szinte bármilyen sebesség mellett. Egy marék szeg vagy 5x50-es csavar nélkül nem volt szabad elindulni vele. A sebességváltó csonkjára húzott sebességváltókar minduntalan elnyírta a stiftet, okozva ezzel - így utólag rágondolva - komikus helyzeteket.

gern 2014.02.13. 14:21:03

Régi szép emlékek! Addig ameddig jó a fék tényleg ezt csinálja. DE a barkas az volt az istencsászár!! Azzal ezt ütemesen lehetett csinálni.
Aztán az uazon elment a bal oldalon a fék....végül is élünk, és röhögtünk mint állat. 1990....szép volt

Dömijani 2014.02.13. 22:53:11

@Dömijani: Ez nagyon szélsőséges helyzet a videón. Az tény, hogy túlzottan elöl és magasan van a kocsi súlypontja, de ráadásul szerintem nagyon tapadós gumikat sikerült rászerelni. A régi orosz terepdiagonálok ennél kisebb fékerőnél megcsúsztak, ezzel az orrabukás veszélye elhárult. Láttam egy-két esetben csúszó kerékkel UAZ-t fékezni és nem állt orra.

Súlypontelosztási gondon viszont nem segít az ABS, mert az a kerék lefékezettségét figyeli és nem a fenék emelkedését. Az csak arra való, hogy fékezéskor is irányítható maradjon az autó, cserébe viszont sokszor jelentős fékerőt kell feláldozni (és fékutat). Ha a videón a kerék nem csúszott meg, akkor az ABS vígan szundikált volna tovább. Másrészről, ha megcsúszik, akkor nagy valószínűséggel nem áll orra a kocsi (lásd kamionokba építhető borulásgátló rendszerek, amik pont a kerék megcsúsztatásával érik el a kívánt hatást). Lehetne kifejleszteni olyat, ami a tengelyek terhelését is figyeli, de pont ebbe?

Röviden arra utaltam, hogy az ABS-nek ehhez semmi köze nincs. Mítosz, téves elképzelés.

Dömijani 2014.02.13. 22:57:24

@Dömijani: (Furcsa jelenség ez a komment is: természetesen Mészáros Laci kérdőjeleire válaszoltam, nem saját magamnak.)

s.peter · http://www.telekgumiszerviz.hu/ 2014.02.14. 15:53:45

@Dömijani: A tapadási súrlódási együttható nagyobb mint a csúszási. Ebből szerintem következik, hogy a ABS-t használva rövidebb lesz a fékút, kivéve a laza szerkezetű úttesten, pl.: föld, homok.

Azzal viszont egyetértek, hogy a videóhoz az ABS-nek semmi köze.

Dömijani 2014.02.14. 18:07:23

@s.peter: Igen, elvileg igaz. Lehet, hogy a gyakorlatban is, de a tapasztalás néha mást sugall. Így valszeg eltúloztam a fékút dolgot.
Száraz aszfalton nekem még nem sikerült megszólaltatnom az ABS-t, de igazán csúszós úton már okozott néhány kellemetlen meglepetést - és nem csak nekem.

dextercapo 2014.02.15. 15:53:58

@Dömijani: igen . az abs egy paradox dolog . aki szaraz aszfalton raszorul , az inkabb ne uljon autoba - kicsit sem tokeletes utviszonyok kozepette pedig demonstralhatoan oriasi fekut novekedest okoznak , tehat fokozza a balesetveszelyt .
ha pedig kukacoskodni akarok , akkor elvi hibas az abs szabalyzasaban is jelen van , pl uthullamokon drasztikusan romlik a hatasa .
valamikor most mar csinalni fogok egy videot ami demonstralja a helyzetet. ket eve nyalkas idoben egy suzuki fekjet teszteltem : az abs 40%-al novelte meg a fekutat.

hungarisztan 2014.02.15. 22:20:28

@Pirx pilóta: Szegeden is láttam Robur startkocsit – de ott legalább nincs domb... (cserébe lejtőzés sincs, hát valamit valamiért :o))

Amúgy a másik sztenderd agris vontató a Multikaresz volt – na, hát az is megérne egy misét... Minden, értsd, minden egyes indulás előtt a teljes üa. rendszer légtelenítése, végül már 3 perces részidővel ment. (Cocalista immobilizer... aki nem értett hozzá, el nem tudta indítani! :o) Mondjuk ez az UAZ-ra is állt: legalábbi a mienkben volt egy szerényen túlméretezett főkapcsoló az ülés mögé rejtve, anélkül lehetett tekergetni az indítókulcsot, egy coulomb töltés nem sok, annyit nem vándorolt át az indítómotoron... :o))

Multikárolyban még az volt a jó, hogy lehetett gyorsan startkocsit pakolni, bár csak lefele (a mienk billencs kivitelő volt, az oldalrabillenős fajtából). Még szerencse, hogy hamar beszart a billencs munkahengere (vagy szándékosan kiiktatták?), így maradt az egy fokkal kímélőbb kézi pakolás.

Amikor először vezettem UAZ-t vontatmánnyal, a roppant erős fékhatás következtében egy hirtelen pirosra váltó lámpánál a vontatmány egyszerűen betolt a kereszteződés közepére, a hátsó kerekek nemigen voltak teljesen a földön. Volt persze anyázás, mert a teljes lámpaciklust a kereszteződés közepén voltam kénytelen tölteni, semelyik keresztirány nem tudott elmenni (azóta is égek miatta – bocs, emberek!), mert a ráfutófékes, meglehetősen nehéz vontatmányt nemigen tudtam megmozdítani hátrafele (meg hát nem is igen láttam ki sem a dobozon, sem a húszforintos méretével vetekedő visszapillantón, így nem erőltettem, hogy leamortizáljak valamit).
Fantasztikus egy jármű volt. Az ideális súlyelosztársól már volt szó. Javításáról annyit, hogy gyárilag egyetlen szerszámot mellékeltek hozzá: egy UAZ jelzésű kalapácsot (hiába, a brandépítés...), és azzal tényleg majdnem mindent meg is lehetett szerelni rajta. Aztán ott volt a motor, ami a két első ülés között helyezkedett el, a tajgába nyilván jól jött az extra fűtés, de a 40 fokos magyar nyárban, a napperzselte sötétkatonazöld bódéban ülve, úgy, hogy csak az elefántfülek voltak nyithatók – nos, a legfinomabb vélemény is az volt, hogy a finnek könyöröghetnének a szaunaötletért.
Volt ám napfénytető is, mintegy 10x20 centiméteres méretben, melynek az oldalsó peremeit gondosan fölhajtották 5 centit (gondolom, a gyáriak már eleve nem bíztak a saját vízhatlan tömítésükben, így maradtak a zsírosbödönfedő-szisztémánál), következésképp egy molekulányi levegő nem jött be rajta – úgy kellett kidugni egy platón erre a célra rendszeresített (és méretrevágott nyelű) seprűt, hogy valamit betereljen az utastérbe... A töltés mesebeli volt (hol volt, hol nem volt), mert a generátort rögzítő csavar furatának átszakadt a – nyilván príma anyagból készült – menete, így a generátor mindig elmászott, csúszott rajta az ékszíj. Következésképp viszont általában nem volt önindító sem. Némi alapjárati problémákkal kombinálva ez ahhoz vezetett, hogy az elindulás, pláne vontatmánnyal, komplett 4 emberes koreográfia volt: vontatmány leakaszt, befékez, UAZ betol, majd ellenirányból visszatól a vontatmányra, mert rutinos sofőr közben kinyomott kuplungnál nagyon nehéz lábbal áll a gázon a lefulladás elkerülése érdekében (az ugyanis kocka sörökbe került a kocsitologató-vontatmányakasztgató személyzet számára), aztán vontatmány felakaszt, összeköt, hibakeres lámpák vonatkozásában, kalapáccsal szerel, és ha minden jól ment, akkor a sofőr sem fulladt le az elindulásnál... :o)
Jut eszembe, index: a kormány karimája tökéletesen kitakarta a visszajelző lámpát, a kart viszont semmi nem húzta vissza, ezért nappal simán végig lehetett indexelni a fél országot... (Rutinos sofőrök tudták, hogy ha eszetlenül mutogató autók előznek, akkor az indexkar elfelejtése a felelős az idegbetegségért.)

Hej, de szép idők voltak... és hogy mennyire nem hiányoznak ezek a kalandok! :o)

@Schütii: VW T4 szállítókocsizásra? Ej, de jól eleresztett, burzsuj egy repklub! ;o)

GaborApa · http://kempingmania.hu 2014.02.16. 18:56:53

Itt egy nagyon dögös UAZ:

kempingmania.hu/content/a-nap-off-roadja

Ennek némi vas is van az elején, de nem a borulás miatt.
süti beállítások módosítása