Heti merítés

  2014. február 09. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Zörög, morog, lelke van. De mindent kibír

52293

A dolog úgy kezdődött, hogy kitaláltunk, indulunk a Bamakón. Oda Toyota kell és régi. Így lett ő, az egykori dán katonai mentő.

Hihetetlen, hogy mit tud! Szeretnivalo kabrió

33892

Miután a Totalcaron olvastam egy tesztet az 1000-es motorú Suzukiról, elhatároztam, hogy veszek egy ilyen terepjárót. 4 hónap keresgélés után vettem is egy rendszámos Suzukit. Mivel meg addig nem ültem ilyen kocsiba, nagyon meglepett hogy hihetetlenül kényelmetlen:)

Kedvenc

52475

Mindig egy álom volt az autó, de mivel korábban csak 4 személyes, rövid kivitelben volt elérhető, 3 gyermekes családfőként, maradt is álomnak, DE ... aztán a nyáron (2007.) megláttam az 5 ajtós hosszú kivitelt.

Kedvenc orrszarvú

41962

Nemrég vettük, sok kilométerrel és jól lestrapáltan... cserébe nem volt drága. Sajnos az előző tulaj nem akart már autót csinálni belőle, így teljesen elhanyagolta a lényeges karbantartásokat.

Nem menekülhetsz előle

26326

Az első 8 év alatt előforduló apróbb hibái eltörpültek a vadparipa okozta megbízhatósága mellett, mígnem pár 100 ezer km-megtétele után alkalmazott (neki semmi sem drága !) nyergelte meg zabolátlan testét (felhívnám könnyelmű emberek figyelmét, motorolaj és hűtővíz nélkül ez a típus sem működik hosszútávon !).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr365805821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ben1988 2014.02.09. 09:58:10

A sangyong-ost nem értem, miért nem vett inkább valami öregebb suv-ot. Ilyennel városban járni színtiszta önszivatás.

Józsi a guminagykeres 2014.02.09. 10:18:38

Hehe, fater a honvédségben Csepelt vezetett főként,szerinte az verte agyon terepen az IFA-t.

Rocko- 2014.02.09. 10:20:20

"Zörög, morog, lelke van"
dehogy van lelke. ez egy gép. a gépeknek nincs lelke. csak az ember személyesíti meg ezeket.
pláne a váratlan hibákkal, amiket az ember saját maga okoz a kétes minűségű, de ócsón beszerzett alkatrészekkel.

kissé szokatlan a 4 (5?) ajtós Wrangler.

Musso:
"az előző autónkat totalcar-ra törte egy aranyos hölgy"
vicces tud lenni az írástudatlanság. :)
vannak amúgy érdekes elképzelései. :)

superbfanatic 2014.02.09. 10:24:38

Üdv!
Hihetetlen fanatikus az Ideglenes Forgalmi Akadály (IFA) gazdája, és hogy fikázza pl a MAN-t. Szánalmas!

Gomulka Béla 2014.02.09. 10:29:59

És végre megadják az elsőbbséget!

Félnek. Hátha van egy furcsa kamaszgyerek a csomagtartóban, bendzsóval. Aki aztán még lenéz a hídról, talán mert tud valamit ...

stein99 2014.02.09. 10:32:12

A Suzukis Úr maga a STÍLUS. Mind írásban, mind autóban...
Neki elhiszem, hogy hétvégén bepattan és kimegy a tanyára.

Józsi a guminagykeres 2014.02.09. 10:39:02

A musso igazi mélytorkos vadászautó.
Motorok jók,mivel még a csillag is rajtuk van,csak simán belelógatták hozzá nem nyúltak (szerencsére).
De pl. a terepváltója az igazi opás. Bontott mind szar,szerelő havernál hosszútávú vendég volt egy ilyen,már sajnálta az embert,hogy két bontott váltót hozott és egyik rosszabb volt mint a másik. Végül egy váltó specialista cimbi újította fel neki valami 180 rugóért.
Nem kell csodálkozni rajta,hogy mennyire gyenge minőség,a márka itthoni bevezetésekor (talán 94'-95') is feltűnően olcsó volt.

Schütii 2014.02.09. 11:28:56

@Rocko-: Bassz.. "az előző autónkat totalcar-ra törte egy"
én is ezen sírtam fel. Ez aztán az igazi agymosás, az eredeti szót el is felejtette. :D

Rocko- 2014.02.09. 11:44:58

@Schütii: el. vagy nem is tudta, hogyan kell leírni.

@Hurri Kán: az.

Schütii 2014.02.09. 11:45:05

Azt a Land Cruisert nagyon szétcsaphatták a dánok.

Schütii 2014.02.09. 11:47:09

6.5 litererrel elmenő Samurai?! Ejha.

Schütii 2014.02.09. 11:49:00

Zavart érzek az erőben.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2014.02.09. 12:24:44

@Schütii: MEgvédem, mert szerintem túlagyaljátok. Már miért felejtette volna el? Csak egy egyszerű elcsépelt szóvicc. (A népítélet a TC része, nem?)

Adam88 2014.02.09. 12:43:18

A Jeep et örömmel kezdtem el olvasni, amíg el nem értem arra a részre hogy ez egy CRD. Előbb tankolnék egy V6 os benzinest. Nem bíznék meg ebbe a motorba. Igaz most is benzines V6 ot tankolok de nem cserélném le semmi pénzért.

A Ssangyong os tulaj helyében meg nagyon hamar lecserélném azt az automata váltó olajat, szűrővel és mindennel együtt.
Nem fog sokáig menni ha így hagyja.

Józsi a guminagykeres 2014.02.09. 13:14:36

@Schütii: 23km-t megtéve egy óra alatt összkerékben sarat dagasztva nyilván nem annyi.
Szabadonfutó első kerékagyakkal,gyári gumimérettel,még tisztán városban is elképzelhetőnek tartom a literestől.
Nekünk van egy 1.6 16V hosszú vitaránk,ősszel mértem le teletankolva 7.8ra jött ki úgy,hogy a megtett táv 70%-a városi 3km-es etapokból állt. A többi 15km két város között meg egyszer 60km oda vissza.
Mindig nem mérem,de 10.000ből elmegy 300km-t simán. Most is tele lett tankolva,elég sokat járt a takarítatlanul sorsára hagyott utcákban összkerékben 278km-en áll a számláló és kicsit a féltank felett a mutató(55literes),olyan 8.5re saccolom.

roadkiller123 2014.02.09. 13:30:24

Na végre egy érdekes válogatás :D
A Land Cruiser nagyon érdekes, valóban elpusztithatatlan, én is most akarok beszerezni valami hasonlót, de inkább a Patrolra hajtok most.

Nem ismerem a Ssangyong autókat, de ha 160.000 km után ilyen, ahogy leirják, nem is szeretném megismerni. Na jó, az ára miatt elnézzük.

Az IFA-s embernek fel nem udom fogni mi lehet a foglalkozása. Érdekes irás, elismerem a régi gépek előnyeit, de azért nehogy már egy IFA odaverjen egy MAN-nak vagy egy Mercinek. Csak igen, nehéz őket rendben tartani, mig az IFA-t sokkal könnyebb.

A Jeep tényleg nagyon hangulatos, elfogadnék egy ilyet :D

Chabs 2014.02.09. 13:31:00

A jeep nagyon tetszik, orok eletu forma, massziv, terep, varos vagy autopalya, mindegy neki. Gyerekek is imadjak, ha vennek egyet ujan biztos ez lenne az utolso autom mert nem kell ennel jobb.

Rocko- 2014.02.09. 13:40:49

@bonifac: ha el is fogadjuk, amit írsz, akkor is helytelenül írta.
én ebből indulok ki.

Mondeoman 2014.02.09. 13:52:08

@Rocko-: Te meg nem használod a mondatkezdő nagybetűket. Nem szeretek a helyesíráson trollkodni, de azt szeretem a legkevésbé, amikor olyanok trollkodnak rajta, akik maguk sem írnak 100%-ig helyesen. És légy erős, olyan ember nincs, aki teljesen hibátlanul ír. Még a magyartanárok sem. Úgyhogy szerintem nyugi.
Trollkodás vége.

románc cuvée 2014.02.09. 13:54:15

A Musso tulaja szétnézett a Ford-Toyota-Merci terepjárók között, de pl. a kettes Discovery-t nem nézte meg? Pedig lehet hosszú távon sokkal jobb a kicsivel drágább.
"A hidegindítás még -10 -15 fok között sem gond akár izzítás nélkül is !" Ez az "akár" tényleg működik az ifánál? Én mindig kivárom a szent másodperceket.

JaxTeller 2014.02.09. 13:54:22

Nekem is ilyen Musso kellene. Miskolcon sokszor még a külső sávban is letolják az embert. Sőt inkább IFA.

Prérifarkasz 2014.02.09. 14:19:02

Eddig nem is tudtam, hogy teherautókra is lehet népítéletet írni... :D Gyorsan rá is mentem a főoldalra, de az IFA-n kívül más nincs...
Kíváncsian várom a jövő hetet, hátha 1-2 jó kis traktoros népítéletet is olvashatunk... ;)

Prérifarkasz 2014.02.09. 14:26:13

@roadkiller123: Szerintem fuvarozott... :D A rossz terepviszonyokból pedig azt sejtem, hogy esetleg faszállító volt...:P
Ő sem írja,hogy mindenben odaver a nyugati típusoknak, csak azt, hogy a sárból sokkal könnyebben kijön... Amit meg akár könnyen el is tudok képzelni, egyszerűen az IFA kisebb önsúlyából adódóan...

Prérifarkasz 2014.02.09. 14:37:38

@JaxTeller: A baj az, hogy napjainkban elég sok anyuka és anyukajelölt is ezt használja városban, olyanok, akik a jogsijukat távoktatáson szerezték, a KRESZ-ről meg azt hiszik, hogy valamilyen desszert, a járdáról pedig, hogy külső/parkoló-sáv

Schütii 2014.02.09. 14:38:06

@Prérifarkasz: Hát jah, terepes futóművel, összkerékhajtással valóban nagyobb esélye van az IFA-nak, mint a teljesen sima MAN-nak(nek).

www.youtube.com/watch?v=37HabRMmsks

Schütii 2014.02.09. 14:59:20

@Józsi a guminagykeres: Azzal a futóművel, gumikkal, légellenellási együtthatóval, benzinmotorral én nem tartom elképzelhetőnek a 6.5-es átlagot.

3gb 2014.02.09. 16:02:24

@Rocko-:
Aztán, miért ne lehetne lelke? Múltkor az egyik régebbi órám szíjából kiesett valami, vakarták a fejüket, hogy szíjcsere, elvittem egy öreg órásbácsihoz, aki megcsinálta és: ez a Rolex, ez az igazi Rolex, ennek még lelke van felkiáltással jött ki a műhelyéből. Ez a Toyota sincs telebaszva elektronikával, honnan tudod, hogy nincs lelke, Te vagy az Isten?

Rocko- 2014.02.09. 16:06:03

@3gb: mert a tárgyaknak nincs lelkük. az élőlényeknek van.

3gb 2014.02.09. 16:15:17

@Rocko-:
Én nem tudom bebizonyítani, hogy van, de Te sem, hogy nincs. Mindkét lehetőség adott.:-) Én például sosem beszélek az autóban, arról, hogy az adott kocsit el kéne adni vagy másikra kéne cserélni. Nem akarom ezzel megbántani!

Rocko- 2014.02.09. 16:24:18

@3gb: nagyon egyszerű: vidd el pszcihológughoz az autódat. ha az autót kezdi el vizsgálni, akkor szerelőnél jár, ha téged, akkor pszichológusnál.
ismétlem: a lélek egy élőlényhez kapcsolódik, nem pedig tárgyhoz. egy tárgy nem tud gondolkodni és érzelmi reakciókat adni. lélekkel azért ruházzák fel, mert a saját szellemi korlátaikat meghaladja, hogy racionális magyarázatot találjanak a működésére.

JaxTeller 2014.02.09. 16:32:59

@Prérifarkasz: hát igen van benne valami, mondjuk nekem úgy általában nincsenek előítéleteim a női sofőrökkel szemben, mert férfiből is van jó pár kutyaütő, de egyébként én is megfigyeltem azt a kategóriát, amit említesz.

Oldm4n 2014.02.09. 16:38:34

@Rocko-: Ehhez képest iszonyat a helyesírásod. Tudod, a magyarban a mondat NAGYBETŰvel kezdődik. Azt a nagy hombár arcodat már kiosztottam egyszer, de úgy látom semmiből sem tanulsz. (Ez meg téged minősít.) Hülyegyerek...

Gomulka Béla 2014.02.09. 16:47:23

@Oldm4n: Azóta fél a nagybetuktol. Helyrehozhatatlan kárt okoztál a személyiségében. (És hallottam, hogy a Chuck Norris is bujkál valamiért.)

herkó 2014.02.09. 17:11:24

@Józsi a guminagykeres:

A samurai első kerekeit nem lehet szabadonfutóvá kapcsolni. Legalábbis a mi két kocsinkén nem. Attól lehet, hogy a másokét lehet. Szerintem azért, mert merev tengelyes.

2014.02.09. 17:52:51

@Rocko-: Az élőlényeknek sincs lelke. Érzése, gondolatai, impulzusai, vegyi reakciói lehetnek.
Ja, a penészgomba lelke... multkor is hogy megsértődött, mikor lebaktériumoztam!

2014.02.09. 17:55:42

@Rocko-:" pszcihológughoz" Ez mi?

3gb 2014.02.09. 18:03:40

@Rocko-:
Be van szűkülve a tudatod.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.02.09. 18:10:42

@Schütii:
Szülővárosomban régen volt egy Csepel tűzoltóautó, az terepen sehol nem akadt el soha, pedig nem kevés vizet vitt magával, azóta már múzeumba került, nem akarok hülyeséget mondani, de talán olyan 50 év körül lehet már ha nem túl van rajta.

Termik_Kutya 2014.02.09. 18:35:06

@Rocko-: Szerencsére még nem tartunk ott, hogy a magukat másoknál többre tartó emberek bárkinek is megmondhassák, hogy lélekkel, vagy lélek nélkül gondoljanak az autójukra. Ez pedig egy autós oldal, ahol feltételezésem szerint igen sokan vannak, akik szerint a járműveknek is lelkük van.

Rocko- 2014.02.09. 18:37:42

@Termik_Kutya: természetesen mindenkinek joga van hülyének lenni.
csak ne sértődjenek meg, ha közlik velük.

Dax 2014.02.09. 18:56:41

Koreai autóról jöttem népitéletet olvasni az index címlapról, de itt sehol sincs ilyesmi. Átverve érzem magam, adjátok vissza a pénzem!

Schütii 2014.02.09. 19:00:57

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:
Értem, de nem gondolnám hogy egy kemény terepre szánt MAN-t www.unicat.com/img/EX70HDQ-MANTGA6x6.2-560.jpg

tehát nem egy "terepes" 8x4-est
www.autotrucks.ro/images/cars/4e8e2b7e7feb36d5b0d4d3659aa2c30c.jpg

körberöhögnének ezek az IFÁval egyetemben.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.02.09. 19:22:51

@Schütii:
Erre csak azt tudom mondani, hogy a tűzoltóörs kapott németből egy leselejtezett 1963-as MAN tűzoltóautót, ami váltotta a Csepelt, ez röhögve húzta ki terepen erdőtűznél még 1-2 éve is a zsír új Renault tűzoltóautót ami valami 80-100 millióba fájt.

Bolsi Buster 2014.02.09. 20:30:22

Ezek közül bármelyik nagyon megfelelne, ha egy büdöslábú redneck lennék a tanyáró. Igaz még nagyobb paraszt aki városban tart ilyet.

effendi79 2014.02.09. 20:55:26

Úristem, a Suzukisnak olyan a helyesírása, hogy többször felsírtam, pedig tényleg nem vagyok nyeltannáci...

Amúgy ezekkel a terepjárókkal úgy vagyok, mint a zsiráffal. Szép-szép, de otthonra nem kéne. :-)

hamisnero 2014.02.09. 21:16:55

@Rocko-: a magyar nyelv igen szép, számtalan ún.: képes beszéddel érteti meg a hallgatóval az elbeszélő érzelmeit, attitűdjeit. bevett fordulat, hogy emberi tulajdonságokkal (jellemzőkkel, cselekvésekkel, gondolatokkal) ruházunk fel tárgyakat, vagy más élőlényeket. így aztán a lila nyakkendő dalra fakad, az eper majd' megszólal, a cica kéri a reggelit, a ló rosszallóan horkan, de a kisvasút is vidáman zakatol, ám a vonatfütty meg bús is lehet, de pl.: az anyag is el tud fáradni, a sebváltó kelletlenkedik, a motor nehezen kel életre, sőt lehet az autó torkos, vagy iszákos. a gépnek (műszernek) pedig alkalmasint lelke van, mint ahogy ezt a szólást (mert ez az, egy közismert, számos alkalommal használt, már-már közhelyszerű szólás) az irodalomból is ismerhetjük.

Rocko- 2014.02.09. 21:23:12

@hamisnero: ez mind csodálatos dolog egy szépirodalmat kedvelő és értő embernek, mindazon által ezen emberek nem szokták összekeverni "Suzuki Sfiwt Szerelési útmutató 1992-2003 benzines modellekhez" és Gárdonyi Gézától az Egri csillagok c. műveket.
bár a lényegre rámutattál: nem a gépnek van lelke, hanem az emberek vetítik ki rá a saját gondolataikat.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.02.09. 21:38:50

@Könnyen elkaptuk, uram!:Attól, hogy Te így gondolod, még nincs így.

akos696 · www.focusauto.hu 2014.02.09. 21:39:54

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nincs minden élőlénynek lelke, az igaz, de, hogy senkinek, az egyszerűen nem igaz.

Acrocercops 2014.02.09. 21:57:54

@Rocko-: "ócsón"
Vicces tud lenni az írástudatlanság. :)

Tippszmix 2014.02.09. 22:22:33

@Schütii: Az is lehet, hogy csak szójáték és nem rakott szmájlit, én sem szoktam.

Tippszmix 2014.02.09. 22:29:03

@Rocko-: A lányok meg nem finganak! Meg dinoszauruszok sincsenek, és szörnyek is csak régen voltak! :-) <---szmájli

Bolsi Buster 2014.02.09. 22:31:23

@Rocko-: Az Isten mentsen meg olyan autótól/géptől aminek lelke van!

1127ccm 2014.02.09. 22:33:07

En is irtam mar helytelenul mert figyelmetlen voltam, elofordul. Nekem volt vitaram a rekord fogyasztas:7.5 es volt jimni : 6.5 l/100 varosban! De azt le kell szogezni h ez nem mormalis hasznalat volt csak rekord kiserlet. Jellemzoen 10-11 korul volt mindketto

Tippszmix 2014.02.09. 22:41:11

Tényleg jó a hatos IFA, de nekem volt egy 1114-es Mercim, az elment 16 literrel, igaz csak épített úton. IFA-m nem volt, de hajtottam párszor, az azért más dimenzió. Olyan... közvetlen. Mellesleg 25 liter lábszaggal nyomva a gázt.

Tippszmix 2014.02.09. 22:49:06

@Tippszmix: Pont ezért sokalltam be a terepjáróm 12 literes fogyasztásától, mert az 2 tonna, a 11 tonnás meg 16 literből eljárt. Tudom, most fog valaki kioktatni, hogy almát a körtével ne, de az utódja 16 mázsa és 5 liter. Tiszta számmisztika, de válság van és drágaság.

Miszter Iksz 2014.02.10. 02:25:30

Ha mar az autok lelke a tema figyelmetekbe ajanlom a Chrisitne.c filmet aki meg nem latta volna nezze meg :D .

cztom 2014.02.10. 08:24:42

2006-2008-ig volt Mussoja fateromnak. Teljesen vállalható autó, de a váltót 10 havonta darabjaira szedték, egyszer a terepváltót is, a legegyszerűbb kopó alkatrészek pedig arányaiban irdatlan drágák voltak.
Másik típushiba a kézifék, egyiken se fog, a miénken úgy fogott, hogy ha 80ezret ráköltötték a hátsó fékekre.
A hangja lenyűgözött kívül belül (még most is van mp3-ban) :) :) de az autópálya már nem az ő terepe volt.
Hihetetlen brutál kényelmes volt elöl hátul az ülések és a rugózás is, klíma, fűtés, szervó, a fékek (ha jók voltak) minden erős normális jól működő.
Normális alkatrészárakkal és normális váltókkal még ma is meglenne apám szerint, mert ár/érték arányban nagyon jó, de elkoptak-elfogytak....

peter3374 2014.02.10. 09:54:33

Azért a Mussos faszit megnézném akkor is majd amikor az ultra biztonságosnak gondolt autóját, pláne benne a terhes asszonnyal ropira töri egy kisautó, a nagy tömeg persze kis koccanásnál ad egy védelmet, de nagyobbnál azért számítani fog a gyűrődőzónák teljes hiánya, a nullás törésteszt....

Az IFA-s emberke is sajátos, persze vannak ilyenek IFA, Lada, Niva mindenek felett, én nem mondom, hogy nincsen olyan helyzet ahol egy ifa nagyon jól tud teljesíteni, de azért nem nagyon mérhető egy mai modern autóval....
Persze körbeautóz vele mindenkit, gondolom ő ment pót nélkül 5 tonna rakománnyal 11 tonna össz-szel, a sok szutyok nyugati meg elakadt 30 tonna rakománnyal, 45 tonna össztömeggel...
A hathengeres terepes ifa nem egy rossz autó, de ha választani kell, hogy abban kell dolgozni, vagy egy csendes, kulturált fülkés, légkondis lenézett terepes nyugatival, ami majd kétszer annyit elvisz, akkor csak az elborult ifa hívők választják az ifát...

BocaNegra 2014.02.10. 12:50:23

@Dax: Miért, a Ssang Yong az mi?

lyken 2014.02.10. 16:12:23

@Dax: "Átverve érzem magam, adjátok vissza a pénzem!"
Az iskolában vertek át. Általánosban. Alsóban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.02.12. 06:48:40

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:

Csepel-MIM Tü-1. Gépjárműfecskendő. 1972-ben állították rendszerbe, a mai napig ez volt az utolsó olyan tűzoltó gépjármű, amely teljes egészben magyar.

elakadt az is. A soforon mulik az elakadasok 99%-a.

@Tippszmix: a negyes ifabol a legjobb a "kis"terepes volt( ballonkerekes, ha mond valamit, ami az NDK 5 markason van a kombajn mellett ) az jo volt terepen, de az orszaguti kerekes - annak mas volt az attele - az mar nem, a hosszuplatosnak meg ha a kereke ala hugyoztal akkor el se indult fuvon. ( ez megtortent egyszer majaliskor, valaki odacsandazott a kerek ala aztan ugy kellett megtolni engem hogy el tudjak indulni a fuvon ) A ballonkerest amugy le lehetett vizsgaztatni haromszogre es akkor huzhattal vele ket (!!) potkocsit.

Hatos ifa az mas vilag volt, 180loero, hat henger, mikor olyat kaptam ket hetig nem is koszontem annak aki negyessel jart :D Sarban a nagyobb osszsuly miatt bena volt de ezerszer jobb volt mint a manok vagy mercik.

sokkal jobb e az ifa terepen mint a nyugatiak? Nem, csak azert mondjak mert ifaval bemennek eso utan az erdobe, mert ha letorik egy tukor vagy lesz egy horpadas azt 'ki nem sz@rja le - egy MAN tukor '92ben 22.000ft volt, akkor egy atlag melos 10ezret vitt haza, szoval innen a legenda hogy mennyivel "jobbak" - inkabb batrabb volt az ifa sofor.. Kb ugyan az.

ami jo terepen az a GAZ66 meg az ural, a kraz. Mondjak a zilt is - en eletemben nem lattam terepes zilt csak orszagutit. A karazzal egy baj volt, megrakva faval terepen 30kilometerre sokszor nem volt eleg 20liter benzin..... Volt Di-Zil, ( ifa motoros a zil, '80korul az olajvalsag utan tettek bele ) csak orszagutiban, billencsbe nem tettek. ( megvan a felkor metszetu billencses zil? :)

jok voltak az ifak, mert nem volt mas es mert regen volt es ami regen volt az minden jo es szep, unnep volt amikor 6 evessen a muszerfal kozepen levo levegos terepkapcsolot lehuzhattam amikor szolt fater, de amugy egy nagy kalap sz@rok voltak.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.02.12. 06:54:46

juteszembe szerintem senki nem tudja milyen az NDKs otmarkas, hala a jo egnek az NDK nincs mar es marka sincs.

kepfeltoltes.hu/view/140212/5marka_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Rocko- 2014.02.12. 07:34:38

@visszakettopadlogaz: "es marka sincs."
lehet még lesz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.02.12. 16:19:40

@Rocko-: ha lesz marka az talan meg OK, de ha NDK is lesz - na az nagy baj lesz! :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2014.02.12. 19:09:26

@Rocko-: azok szerintem "igenylik" az elnyomast. A magyar nagyon birka nep, de ami ott megy az ellen felkeles lenne. ( persze aztan kinevelnenk az uj kim-ir-szeneket lasd 89 tol maig magyar belpolitika, de lazadas lenne az tuti.)

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.02.15. 17:31:13

@visszakettopadlogaz:
Nem tudom a pontos típusát kinézetre valami ilyen volt az öreg:
csepel.info/wp-content/uploads/164379_csepeltuzoltokocsi.jpg
Kecelen a hadtörténeti múzeumban van most talán kiállítva legjobb tudomásom szerint.