Hippiből lett kőműves

  2014. január 30. - Perkó Rudolf Márk Címkék: vásárlás dízel volkswagen transporter t3 felújítás léghűtés t2 tc flotta adunk-veszünk

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A Belsőség a Totalcarra költözött
2015-07-31 16:04:54

A blog 2015 augusztus 1-től ezen a címen megszűnik, DE a Belsőség nem áll le, sőt. Mostantól a

Kinyomtattuk a Totalcart
2015-07-13 14:40:12

Bár korábban létezett a Totalcar nyomtatott kiadványként is , most nem erről van szó, csupán egy kérésnek

Legyél kísérleti nyúl!
2015-03-28 16:25:40

Korábban már egy kérdőív formájában kifaggattam az olvasókat , hogy mi, hogyan változzon a TC címlapon, de

Sokféle tuning, sokféle embernek
2015-03-26 10:59:19

Szombat délután fél egy felé indultam kifelé a Hungexpóról. Hiába volt kiírva az üvegajtóra, hogy kijárat

Esténként szorgosan mosogattam a Szimplában, napközben az egyetemen voltam, a kieső időben pedig a használt autókat böngésztem. Megvolt még a csúnya, de hálás rongytetős Corsám, de én buszt akartam. Volkswagen Transportert, T2-est.

buszok t123
Faros Transporterek. Jól látszanak a különbségek

Az első kinézett busz Pécs környékén volt. Nagyon ígéretes szürke T2b, egy kicsi rozsdapöttyel a képek alapján. Leopárdos pléddel leterített ülésekkel, hogy alatta milyen volt, örök homály fedi. A telefonban kiderült, hogy nincs a jelenlegi tulaj nevén az autó, de meg lehet őt is találni: a Tibi az a szomszéd faluból. Nem volt még rutinom a magyar használtautó-piacon, visszariadtam. Ha jól emlékszem 299 ezerért, Ki tudja, talán ez volt a nagy kihagyott lehetőség.

A második busz a Velencei-tó mellett volt. Zöld, Westfalia-belsős T2b, szintén 350 ezer körül, megszorult motorral. Telefonban beajánlottam érte az Opelt, és azt is, ha kell, ráfizetek. Vogel Misi bácsi - a Szépvölgyi úti Bogár-szaki - épp ekkor számolta fel a műhelyt, de azt mondta van még egy jó ezerhármas motorja, ha elég beletesszük azt. Fejben már kész volt az autó. Hétvégén Marcellal autóba ültünk és elmentünk megnézni. Nem látványosan, de azért rohadt mindenhol, a kapcsolók letörve, mert a busz játszóházként szolgálta az unokákat a kertben. Ráadásul tehergépkocsi papírjai voltak. Visszagondolva, rémes volt, de az a bizonyos rózsaszín fátyol nagyon vastagon kiült a kötőhártyámra. De nem adták. Úgy döntöttek, mégsem, esetleg majd, meg még gondolkoznak.

Csalódottan jöttünk hazafelé, amikor egy udvarban megláttam egy fél tucat T2-t. Persze rögtön megállás, kiszállás. Szerencsére a buszok tulaja, Tamás ott volt a kertben, rögtön hosszas és hasznos beszélgetésbe kezdtünk. Volt T1-ese, sok T2-ese, egy nagyon szép T3 Caravellje, és más léghűtéses VW-i is. Ő azt tanácsolta, hogy ha használni szeretném az autót, akkor vegyek inkább T3-at. Az is kiderült, hogy van eladó T2-ese, de máshol áll. Következő hétvégén visszamentünk, megnéztük. Nagyon egyben volt a szintén zöld busz. Két dolog hibádzott: amerikai piacos injektoros kétliteres levegős boxer volt, amitől féltem a fogyasztás miatt, illetve 500 ezerbe került, nekem pedig szűkösen volt négy. Így sajnos ott kellett hagynom.

westybelso
A legszebb ez a zöld kockás Westy belső, ilyen volt leharcolva a kinézett példányban is

Telt az idő, eladtam a Corsát és vártam a tuti vételt. Elkezdtem T3-asokat nézni. Ha már áldozunk a racionalitás oltárán alapon 9 fős 1.6 D-ket néztem. Becsúszott a keresésbe egy képeken makulátlan, nagyon korai, ha jól emlékszem, 1980-as, 1.6 boxer Bus, 160 ezerért. Mire felhívtam, már eladták. Azóta sem találkoztam 1.6 boxer T3-mal, pedig létezett, de nagyon ritka. Aztán a békéscsabai kereskedésben leakcióztak 399-ről 349-re egy szép fényes, 81-es, 9 fős, 1.6 D piros buszt. Úgy éreztem, ez az én pillanatom. Csütörtökön felhívtam őket, hogy szombaton meddig vannak, azt mondták dél, mondtam, hogy várjanak, mindenképp ott leszek.

hirdetes
Eredeti hirdetés, ugye milyen csábító?

Szombat reggel hatkor felültünk a Keletiben a békéscsabai gyorsra Marcellal, belső kabátzsebemben minden idők összes spórolt pénzeivel. Szinte már Pesten tudtam, hogy megveszem. Ez volt az első nagy hibám. Leérkeztünk, mivel az autókereskedés a város szélén volt légvonalban, mindenféle töltéseken átvágva jutottunk el oda, tíz óra felé. Megnéztük az autót. Kívülről szép volt. Naná, hiszen körbelocsolták, de akkor a naiv énem elhitte, hogy nem, és a párás időben a megfolyásokat sem vettem észre. A gumiknak szép mély mintája volt, és a nyomást is tartották. Utólag már tudom, nagyjából 15 évesek voltak. A belét egységes szürke, csíkos huzat borította. Hogy benéztem-e az üléshuzat alá? Persze nem. Csak később derült ki, hogy a középső üléssor nem ezé a kivitelé, és a vezető még szakadt is volt. A kárpitokat világoskék padlószőnyeg váltotta, a motortér fedelét zöld plüss, műfű szerű anyag.

IMG006
Itt feküdtem alatta az alvázszámot keresve

Egy fél órát fetrengtem drótkefével az autó alatt, hogy rátaláljak a vázszámra az alvázvédő alatt, mire végre meglett. Beindítás? A saját akkuja halott volt, bebikáztuk. Némi alku után végül 315 ezerért elhoztam. Közben persze ment a púder a kereskedőtől, hogy ez egy ismerősük családi autója volt, nem munkásbusz. Na, persze.

IMG008
Első fotó már a nevemen, még a kipufogódob is kapott a piros locsolásból

Az első tankolás után még nem volt elég erő az akkuban, egy passatos behúzott. Hazáig sima utunk volt. A következő hetekben vettem új akkut, bal oldali tolóablakot meg pár apróságot. A futóműben kicsit nyöszörgött valami, de ment, megállt. Aztán egyik hétvégén megmutattam pár barátomnak, és akkor derült ki a turpisság. A T3 soros dízel motorja gyárilag el van forgatva, hogy beférjen a boxer helyére, nekem nem volt, a motortérfedőre volt hegesztve egy púp, hogy elférjen. Egy egyes Golf motorját rengeteg házias megoldással rátették a benzines váltóharangra. Eredetileg még csak nem is vízhűtéses volt, valószínűleg kétliteres levegős (Sőt! Tűzoltó!). Így jár az, aki típusismeret nélkül vesz autót, balek voltam, bevállalom. Hogy ez hogy lett hivatalosan átépített, érthetetlen. Nyár elején beadtam egy szerelőhöz, hogy cserélje ki a vízpumpát és a gumialkatrészeket a futóműben. Kicserélte, de csak amihez könnyen hozzáfért. Hetvenezer. A benzines önindító nem volt elég erős, hogy elindítsa a dízelt, meghalt. Aztán a következő is, maradt a tolás.

31048 1359944363318 3748456 n
Büszke tulajdonosként, úton Várpalotára, a Pannónia fesztiválra menet, ahol ebben is aludtunk

Ezen kívül két emlékezetes eset történt még azon a nyáron. Az első pont a működő önindító hiányából adódott. Indulási mechanizmusunk már rutinná vált: én beülök, többiek tolnak, autó beindul, többiek visszaülnek, megyünk. Egy kitétel volt, a tolóajtót mindig csukni kell, mert hiányzik a határoló, ami túlcsúszni engedi hátrafelé az ajtót. Elindultunk éves társasági programunkra Sopronba, Budaörsön tankolás, de az ajtó nyitva maradt, hátra csúszott, kiszakította a tolóajtó középső sínét. Instant megoldás kellett. Apukám a közelben dolgozik, odáig elgurultunk az utastérben az ajtóval, és ott visszaszegecselték nekünk. Tudom, nem szép dolog, de működött és mehettünk.

ajtole
A budaörsi benzinkúton kalapálom vissza szakszerűen a lehajlott ajtósínt

A másik a saját hülyeségemből adódott: kifogyott a gázolaj. A Mechwart ligetig tudtam legurulni a busszal, ott az út szélén kiszedtük a régebbi fajta, 80 literes vas tankot és kitisztítottuk a Szász Károly utcában.  Vissza már nem ment, hajnali háromra feladtuk. Másnap vontatás és egy barátom garázsában visszatettük a tankot. A nyár alatt majdnem 6 ezer kilométert menünk, többször kölcsön is adtam. Néha egy kis olajat utántöltöttünk, de ennyi.

P1040448
Ugye, milyen szép? A háttérben a piros. Rajzáson.

A mindenféle átépítések ismeretében felmerült bennem, hogy eladjam, logikus lépés lett volna. Meghirdettem a hahun és a T3 klubban. A hahuról hamar leszedtem, miután reggel 5-kor kaptam hívásokat, hogy mennyi a vége, és belefér-e a nagy létra. A klubból jött egy megkeresés, az első találkozás után meg is állapodtunk, 160-ért adtam volna oda, nekem 500 ezerben volt akkor. A megbeszélt helyre és időre nem jött el az elméleti vásárló, a sokadik hívásom felvette, és azt mondta mégis sok, legyen 120. Semmiképp sem nevezném korrekt hozzáállásnak, és az alkudozás sem volt hiteles, mert korábban egy Dodge Rammel jöttek megnézni az autót. Felszívtam magam, úgy döntöttem, marad.

aladar
A Granny's Heartattack zenekar turnébuszaként is rendszeresen szolgált

A következő hónapokban szorgosan mosogattam esténként a poharakat, és gyűjtögettem az alkatrészeket, amik a motor normálisra való átépítéséhez kellettek: dízel önindító, dízel váltóharang, T3 olajteknő, olajbetöltőt meg ami még kellett. És vettem egy leghosszabb difijű négyes váltót. Nyár végén elvittem a buszt egy dízel VW-guruhoz, hogy csinálja meg ő az átépítést.

Itt követtem el a vásárlás után a második legnagyobb hibát, mivel ismerős-ismerőse, azt mondtam ráér. Augusztus végén egy hónapot beszéltünk meg, végül májusban hoztam el az autót. A kért dolgokból csak azt csinálták meg amihez kedvük volt, rengeteg tákolás és félmegoldás, és minden pénzem elment. Olyan volt ez, mint Winkler esete a Las Baronsszal.

IMG 0140
A nyolchónapos felújítás után

A további majdnem két évben kerestem rendes szerelőket, akik rendbe rakják a tákolásokat, de komolyan senki nem akart foglalkozni az autóval. Mindig csináltunk rajta ezt-azt, vagy vettem hozzá valamit, az állandó foglalkozási és pénzköltési faktort tehát kitöltötte az életemben. Nyáron még felújíttattam a fékeket, új dobokat is vettem. A végösszeg pedig már bőven hét számjegyű volt. Az értéke a fele se. Aztán nyár végén megint eluralkodott rajtam a T2 birtoklási vágy, tehát megírtam a pro-kontra listát:

Pro, ami meg lett csinálva, ki lett cserélve:
- DK kódú, leghosszabb diffijű, 4,57-es végáttétű 4-es váltó
- mivel amikor megvettem az autót, nem a Transporter-specifikus alkatrészekkel volt benne a motor, ezért kellettek T3-hoz való motortartó gerendák, új motortartó bakok, dízel váltóharang, a Golfétól eltérő lapított karter, hátsó olajbetöltő a rendszám mögé, fekvő adagoló, mert az fér el, és új vízcsövezés a motortérben
- új kipufogó
- új első fékbetétek, hátsó fékdobok, felújított a dobokban a mechanika, be van zsírozva a kézifékbovden
- a váltókulissza alatt lévő műanyag rugós gömböt is cseréltem, ami a váltórúd alján van
- hátsó sárvédők lakatolva
- oldalsó, középső elhúzható ablakok
- 15-ös alufelni szettet vettem rá, ehhez hosszított tőcsavarokat és menetes csavarokat csináltattam
- a futóműben a szilentek és a gumiharangok cserélve
- felújított generátor
- felújított önindító
- a gondokkal működő kétakkus, relés rendszert kiiktattuk és egy akku (Banner) ment be
- teljes üléshuzat
- téligumi lemezfelnin
- hátsó lengőkarok cserélve
- első stabilizátor és a szilentjei cserélve
- szelepfedél tömítés újra cserélve
- kartertömítés újra cserélve
- ködlámpa
- Multivan oldalfal asztallal (nincs beépítve)
- tetőcsomagtartó
- rádió
- pót kéderek
- műanyag motorfedő
- új hátsó rugó
- Multivanhez gyártott első szigetelő parafaszőnyeg
- tetettem rá vonóhorgot
- apróságok, amik nem jutnak eszembe

Kontra, azaz amit meg kéne csinálni:
- kis olajfolyás a turbónál
- elöl ki kéne lakatolni a kiiktatott akku tálcáját, mert elrohadt. És a jobb taposót is
- a motortól a hűtőig menő vízcsövet rosszul rögzítették, kidarálta a féltengely, be lett toldva és felkötve, ezt igényesen megcsinálni
- az izzítórelé kontaktos, ki kéne cserélni
- kábelezést átnézni
- fűtésbovdeneket rendbe tenni, mert nem lehet teljesen elzárni a rendszert
- váltórudazatot bezsírozni
- kell rá egy bal oldali tükör, mert csak szigetelőszalag tartja a helyén
- tolóajtó alsó kédere elszakadt

DSC 2967
Kincső, a barátnőm is szerette, vezetni is. Úton a Transporter Találkozóra.

Nagy volt a dilemma. Barátaim egyik tábora azt mondta, hogy nem szabad eladni, ha már ennyi mindent megcsináltam, és ennyi pénzt belelocsoltam. A másik tábor azt mondta, hogy szabaduljak tőle hamar, és vegyek mást, akár ne is buszt. Rengeteg jó, néhány rossz, de kalandos élményt szerzett nekem az együtt töltött nagyjából 9 ezer kilométeren. Ezek mellett fel nem becsülhető tapasztalatot és ismeretségeket gyűjtöttem a tulajdonlása kapcsán. Egyszer meghúztam én, egyszer egy barátom. Elfogyasztottam három rendszámot, egyszer feltörték, részt vettem vele találkozókon, fesztiválokon, pályanapon, kirándulásokon. Végül elváltak útjaink, de az egy másik és hosszú történet, arról majd legközelebb.

DSC 4303

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr915784880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ps3peter 2014.01.30. 18:40:47

Most legyek klasszikus troll?
Sz@r, régi autót vettél drágán, utána még ráköltötted a gatyádat is, de jó még így sem lett.
Téged az isten is autós újságírónak teremtett :)

trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2014.01.30. 18:41:41

Ez brutális ráfordítás 9 ezer km-re. Biztosan nem 90 ezer? Nálam egy év alatt megy kb 30-at az autó, és nagyjából három évente cserélődik valami másra. De ennyit még a hobbi-hobbi-hobbi projekt autóimra sem locsoltam el.
fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1/381864_431974946857735_2072254599_n.jpg
Még erre sem pedig ez egész tűrhető lett. (Készül a tesója, az is hasonló low-cost projekt, csak szarabb alapból építem :)) )

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.01.30. 18:55:44

Miért kell a magyar nyelvet kerékbe törni? Nem illene odaadni valakinek, mielőtt megjelenik? Vagy nem újságíró gyakornok vagy?

Perkó Rudolf Márk 2014.01.30. 18:58:02

@kipe: Nagyon szép lett, gratulálok hozzá.

Perkó Rudolf Márk 2014.01.30. 19:07:46

@malenykij polgar:

Illene, ezért oda is lett adva, át is lett nézve.

Nem, nem újságíró gyakornok vagyok.

GabikA 2014.01.30. 19:20:39

9k km-ert 7 szamjegyu huf-ot kiadni?

ember, miert nem bereltel inkabb egy jo bmw-t ennyiert

Seca81 2014.01.30. 19:38:33

@Perkó Rudolf Márk: 23 éve van birtokunkban egy T2-es, bejártuk vele fél Európát, de ennyi idő alatt még 500 sem ment rá, nem hogy 700!!!
Szerintem szimplán kifogtál egy tákolt szart, szerelemautó, ismerünk ilyen sztorikat.
Ha egy lelkiismeretes, hozzáértő, "bogaras" körökben is (el)ismert szerelőt keresel, a te embered Tóth Gábor Biatorbágyon.
Ha eddig nem hallottál róla, megadhatom az elérhetőségét privátban.

1kutya 2014.01.30. 19:50:26

ilyen a szerelem!

bár én inkább Kincsőnek tulajdonítanék ekkora figyelmet! a fene vigye a t3-at;)

ZsZ 2014.01.30. 19:54:06

@trainmodeller: na igen, de ebbe hogy ültetsz be egy rockbandát gruppikkal? :)

@Perkó Rudolf Márk: nem írtad a vásárlás évét, de pár éve már sajnos 300 körül csak felújítási alapot tudsz venni, persze azt is meg kell nézni.
Én majdnem egy év felkészülés után álltam neki a vásárlásnak, de még így is belefutottam egy motorcserébe. :)

Perkó Rudolf Márk 2014.01.30. 20:03:02

@Seca81:"szimplán kifogtál egy tákolt szart, szerelemautó, ismerünk ilyen sztorikat" - pontosan.

Adam88 2014.01.30. 20:09:08

Ismerős ez a szerelemautó sztori.
Ebben én is benne vagyok, csak én utána jártam a típusnak.
Bár nem hinném hogy ez a típus ennyire gáz lenne.

Olyan Chryslerem van amiből nem nagyon jön szembe az országba, még is ésszerű keretek közt rendbe lett rakva.
Jó dolog a szerelem autó, csak okosan kell választani.

bakonyibetyarbandi81 2014.01.30. 20:19:31

teljesen jó, szórakoztató írás
a fanyalgóknak meg fasz üsse ki a fogát

románc cuvée 2014.01.30. 20:34:50

Mondjuk a Skoda mikrobusznál minden jobb...még ez is!
7 számjegy az nagyon sok, abból már kintit is lehetett volna venni.

ommm 2014.01.30. 20:51:52

@ps3peter: Tizenévesen te voltál a megtestesült józanság és bölcsesség? Hagyd már!

ommm 2014.01.30. 20:56:35

@malenykij polgar: Peti, rossz napod van? Inkább a témához szólj hozzá, azzal mindenki többre megy,mint a nyelvtannácizmussal. Köszi!

ps3peter 2014.01.30. 20:59:11

@ommm: természetesen nem, akkoriban - tizenévesen - nekem egy Opel Rekord kellett 15 literes fogyasztással...
Nem is szidásnak szántam, bocs ha nem jött át még smileyval sem.
Idövel okosodik az ember, de azért akkor is fáj a szive ha az eszére hallgat. Iskolapélda: pont ma vettem egy diesel Aurist. Csak azért vagyok hajlandó elviselni, mert sokat kell menni és hétvégére van más.

Never 2014.01.30. 21:04:01

Mint a házvásárlás - nincs olyan, hogy "tuti bolt", az ember annyit kap, amennyit fizet (néha még annál is kevesebbet).

Arra mondjuk kíváncsi lennék, hogy mire is van Magyarországon a műszaki vizsga rendszer.

Arra még inkább kíváncsi lennék, hogy vajon mennyi rossz minőségű tömény kell ahhoz, hogy valaki erre a műszaki megoldásra jusson a motornál.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2014.01.30. 21:04:09

@ZsZ: Amolyan USA déli államok stílusban: platóra :-)

karlmann 2014.01.30. 21:04:41

Biztos sok okos fog még írni sok okosságot, de szerintem kettőn áll a vásár. Sokan belefutnak egy ilyenbe, vagy ehhez hasonlóba és rövid idő alatt sok pénzért sok tapasztalatot szereznek. Vagy van a másik véglet, akik ugyanennyit, vagy többet szívnak csak sokkal lassabban. Ki melyik utat járja be? Ez szerintem egyénfüggő. Szerintem.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2014.01.30. 21:10:17

@ommm: Hogyne, hogy megint kitiltsatok? Az ifjú padavan hibás döntéseire már rávilágítottak elegen.
Elnézést Pista, elég nehezen viselem a nyelvi igénytelenséget, nem tudom megígérni, hogy nem fogom szóvá tenni.

Üdvözlet
Egy fanyalgó nyelvtannáci troll.

Térspecialista 2014.01.30. 21:19:05

@Seca81: Ja-ja, a Gábor ennyiből akár egy kisebb mozdonyt is összerak. :)

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2014.01.30. 21:51:34

399.000-ért hirdet meg egy ilyen foshalmazt? (már elnézést)
van bőr a pofáján a neppernek, nem mondom...

Térspecialista 2014.01.30. 21:55:02

Azért az érdekes, hogy a Bende buszára, hogy ment a szar franciázás, ez meg hiába szar német, mégiscsak fószvágen, oszt ilyenkor lapít a sok igazságosztó... Pedig a Bende még nem tart itt anyagilag a ráfordítással, és ráadásul már egészen össze is állt a dolog. :) Na mindegy, csak észrevétel volt, aztán lehet, hogy csak alszanak már az okosok...

nikarágja 2014.01.30. 21:57:14

Jó írás Rudolf! Vártam. Kösz. Legyen jószerencséd ez az életstílus!

Térspecialista 2014.01.30. 21:57:51

@Térspecialista: "aztán lehet, hogy csak alszanak már az okosok..."

Vagy a reklám szünetet várják a BK-ban? :D

thisisnotsound 2014.01.30. 22:05:24

Drágán vettél szart, utána jó sokat szívtál, még többet átvertek.
Megérte? Simán.
Még nekem is kedvet adtál a buszozáshoz pedig a lapos pörgős japán vasat szeretem.

paveway 2014.01.30. 22:19:41

Haverom vett egy GTI-vé épített 2-es Golfot. 4 szerelő sem tudta megcsinálni. Így van ez a kendácsolással...

supermatic 2014.01.30. 22:27:07

nekem volt motorom, amivel összesen 14 kilométert sikerült megtennem, ráköltöttem a vételár felét és a negyedéért adtam el. nagyon örülök, hogy nem négyszázezres téten játszottam...

Bushley 2014.01.30. 23:05:58

Szerintem rokk volt ez a T3-as tranyó!
Teljesen megértem miért vetted meg és miért tartottad életben. Lehet rá ment inged, gatyád de mennyi sok közös élmény forrása lehetett..

Mi egy kölcsön 9 személyes T4-el mentünk fesztiválozni és kirándulni egyszer-egyszer. Fúúú de piszok jó volt. Balaton part, FOO, szeszelés, "szerelmek"..

Várom a folytatást! :)

ommm 2014.01.30. 23:19:47

@malenykij polgar: Nézd, te tizenévesen csak és kizárólag racionális és helyes döntéseket hoztál?

Ez az ő dolga, ő pénze, csináljon vele azt, amitől elégedett lesz és egy mogorva emberrel kevesebb lesz a világban. Már jobb hely lett ezzel.

Rocko- 2014.01.30. 23:36:31

kívánom, hogy több örömöd lögyön a T2-ben!

biker_kolee 2014.01.31. 00:31:56

Megtaláltad Békéscsabán azt a kereskedést, ahova csak azért megyek be, hogy röhögjek. Attól függetlenül, hogy a város legnagyobb telepe, a legsiralmasabb is a felhozatal az olcsóbbik kategóriában. Olyan utolsó szarszemét tákolmányok fordulnak meg ott, a tipikus ócska nepperfogásokkal tarkítva, hogy vinnyogok minden egyes alkalommal, amikor arra tévedek.. :)

Tudnék mesélni, de nem rontom még jobban a renoméjukat, így is elég szutyokfalva..

Hurri Kán 2014.01.31. 01:00:52

Ez egy tipikus vadászautó volt :)
A következő is valószínű, ez lesz.
Amúgy drukkolok, álljon össze a vas, és Rudi örüljön neki, szívni fog vele, de használja örömmel!

yeti 2014.01.31. 07:20:06

Ugyanennél a kereskedésnél vettem a jelenlegi kocsim.
Ott is azt hangoztatták milyen jó rajta a tizenéves gumi.

Gomulka Béla 2014.01.31. 07:34:50

@malenykij polgar: Részletesen? Mert így miért?

@ommm: Avval se kéne hogy baj legyen, ha valaki jó nyelvtanra vágyik, már ha úgy alakult, hogy a szerzo a publikumnak ír.

Rocko- 2014.01.31. 07:36:50

@biker_kolee: van azon kívül másik kereskedés? :D

biker_kolee 2014.01.31. 08:26:49

@Rocko-: Van. Csak kevesebb autóval, a színvonal egy picivel jobb.. :)

dave00 2014.01.31. 08:28:48

@Perkó Rudolf Márk
Ez nagyon jo iras. Koszonom! Johet meg ilyen :)

ZYLO 2014.01.31. 08:38:53

Ez pont az a kategóriájú autó, amit nem szeretnek a szerelők. Öreg, tákolt, egyedi megoldásokkal teli - sok vele a nyűg, de nem lehet érte sokat kérni. Mikor szembesül a szívásokkal, már megbánja, hogy elvállalta - persze, hogy fél évig készül a munka (fele).

Ilyen autót én csak guruhoz/klubos emberhez vinnék, aki csukott szemmel cserél váltót 20 perc alatt és különben is van neki ebből a fajtából 5 db szétszedve.

1127ccm 2014.01.31. 08:44:08

A nepper azt ker erte amit akar, max nem veszik meg. Amugy meg ki az aki nem csinalt ilyeneket az elejen?! Nekem s100 skodam volt anno.
Berelhetett volna Bmw-t vagy vehetett volna 12db swiftet. De ez nem opcio szerintem. Kar is felhozni. Azert koltotte ra h Élmenyt vegyen. Hogy Álmot valositson. En is utalnek nap mint nap ugyanabba az unalmas szurke szappantartoba ulni amit a gyartok ma autonak neveznek.
Amikor a Szimplába jartam szerintem meg beszelgettunk is errol.

Rocko- 2014.01.31. 09:42:39

@biker_kolee: á! megnyugodtam. :D
mert sosem jártam ebben a kereskedésben, tán még Békéscsabán se, de a kereskedés ajtjaját már megismerem. :D

közösperonos átszállás 2014.01.31. 09:54:04

@Seca81: "23 éve van birtokunkban egy T2-es, bejártuk vele fél Európát, de ennyi idő alatt még 500 sem ment rá, nem hogy 700!!!"

Sőt, az egész '80-as években nem költöttünk kenyérre húszezer forintot!

(Infláció, jelenérték?)

Hiszékeny Úr 2014.01.31. 09:54:59

Nem értem a VW kisbusz(ok) iránti imádatot, de azért élvezettel olvastam a cikket. Így tovább!

kakukk11 2014.01.31. 09:55:00

Emléxem mikro meglett a jogsim, elővettem az összes spórolt pénzem(76db ezres), felmentem valami apróhirdetés oldalra(hahu nem nagyon volt még akkor), megtaláltam a legolcsóbb, működő, műszakivizsgás autót, egy kispolszkit. 90-ért hirdették, felhívtam, mondtam 76-om van, ha akarnék se tudnék többet adni érte. Másnap vonatra szálltam, elhoztam, szerencsére volt annyi benya benne, hogy hazaérjek, mert egy vasam nem maradt. 2 hónap múlva tudtam csak átiratni. De én voltam az élet császára, hogy volt verdám :D

Jamesblond 2014.01.31. 10:45:58

Jol van az. En sokkal jobban meg tudom erteni ezt, mint azt hogy valaki olyan autot vesz ami nem tetszik neki. Nobol is olyat valasztunk aki tetszik. Aztan majd megtanul fozni, sporolni, mint ahogy egy autot is meg lehet javitani.
Szerintem a cikk iroja tul igenyesen allt a dologhoz. En bennehagytam volna a golf motort meg a pupot, ha mar igy alakult...
De fiatalon az autos ember lehessen mar kicsit konnyelmu. Kesobb amikor csalad van, mar nehezebben csapodik be ezen a fronton. Hatha nem viszi majd a gep a kirandulasi kasszat.
A tanulas soha nem olcso...

para'zslo' pacikaki 2014.01.31. 10:58:25

Elmosolyodtam a cikk olvasása közben, hogy mekkora balfék a srác. De másfél éve még én is az voltam, megvettem egy (utólag kiderült, tört) swiftet túlárazva (320-ért), mert beleszerettem első látásra (tudom, swift, népautó, semmi szép nincs benne).
Szivárgott az olaj, hatalmas holtjátéka volt a kormánynak, a kuplung nagyobb fingásra benyomódott, a gázpedál pedig (kis túlzással) kétfokozatú -> vagy gázt adsz, vagy nem, a kéziféket meg nem volt szabad egy napnál tovább behúzva hagyni, mert berohadt és fogta a hátsó tengelyt.
De hatalmas feelingje volt, amikor a Balatonra mentünk nyáron hétvégenként :)
Szóval tapasztalataim szerint az első autó mindegy mekkora patkány, életünk szerelme lesz.
Azért (sajnos emberi tulajdonság, de) vigasztal, hogy szegény srác ekkorát szopott, én csak a ~200e Ft-os értékvesztést fájlalom. Meg hogy ezzel középvezetőként megjelenni gáz, de ez a társadalom hibája.
A cikk mindenesetre nagyon jó, grat :)

Schütii 2014.01.31. 11:14:31

Megfogadtam a Csikós cetlijén írottakat, hátradőlve olvasok a szopáshalamzról és örülök hogy nem velem történik mindez. :)

2014.01.31. 11:35:39

én már 40 is elmúltam, de ha valaki azt mondja, hogy nem a legnagyobb királyság huszonévesen egy ilyen Transporterrel utazgatni, koncertekre járni haverokkal, akkor azt csak sajnálni tudom.
Személyes tapasztalatom alapján ennyi idősen még lerohadni is buli.

doominogame · http://www.doominogame.com 2014.01.31. 13:04:12

Nekem is volt buszom fiatalon, egy Barkas. Egy buli után hazafelé telehányta a hátulját egy haver, aztán mindenki ment aludni. Ébredés után eljött, hogy kitakarítja, mert neki van lelkiismerete. De a téli időben addigra belefagyott a kiadott gyomortartalom, nem bírta kisöpörni. Végül fogott egy kapát, és kikapálta a hányást. Lehet ezt elfelejteni?

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.01.31. 15:22:12

@gwr:
Mi ezt Transporter nélkül vonatozva produkáltuk, és így még sofőrt sem kellett választani. Igaz mire odaértünk mondjuk Hegyaljára, addigra már az otthonról hozott szesznek lába kélt mint valamennyi rögnek, de nem éreztük hiányát egy kisbusznak.
Ami viszont nagyon metál volt, Toyota Aygoval fesztiválozni menni. Na amikor azzal az egyheti fesztiválozás után hazafele megállítottak a rend éber őrei rendesen elkerekedett a szemük. A földön mindenfele üres viszkisüvegek, energiaitalos dobozok kekszes zacskók etc., mi meg ketten haverral olyan alpárian leamortizáltan ültünk elöl Wagnert hallgatva, hogy még ma is ott állnak szerintem.

Tippszmix 2014.01.31. 16:59:24

@biker_kolee: Én is jártam már ebben a kereskedésben, nekem olyan érzésem volt, mintha valami balkáni faluban mászkálnék, valami cigányzene szólt a hangszórókból, szerintem csak a rádió szólt, de pont illett a helyhez, mert rajtunk kívül szinte csak mackónadrágos románok szédelegtek a telepen, a felhozatalról meg annyit, hogy láttam ott olyat is, amelyik a JDCS-ben is megállná a helyét. A Tisza vonalától keletre már megnézni sem érdemes az autókat, én egy pár megyét eleve kiszűrök, ha használtat nézek, bár így kihagyok olyan tuti bizniszeket, hogy pl: disznóra cserélhetnék 9tonnás pótkocsit... Még jó, hogy nem disznószarra! :-)

2014.01.31. 18:20:01

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: nem is konkrétan a márkán volt a hangsúly. valószínűleg van köztünk némi korkülönbség, mert ami neked az Aygo, az nekem a Trabant meg a Szamara volt. Vonatból viszont jó eséllyel mindketten ugyanazokban a vagonokban utaztunk :).

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2014.01.31. 21:15:19

@gwr:
Még a dédanyám is ezekkel a vonatokkal utazott fel Pestre piacozni. Nem is tudom, hogy ez a szerelvény érdeme vagy a M(ér)Á(llunk)V(azzeg) szégyene?

yeti 2014.02.01. 06:47:55

@hofi601: Igen az van,és imádom.

Tsyga 2014.02.01. 18:09:53

@ommm: leírta a kalandjait a T3-mal, vállalta, hogy hülyének nézik, és be is szólhatnak neki. Ha ezt el akarja kerülni BÁRMELYIK szerző, akkor nem kell írni... vagy nem kell közzétenni.

Amúgy az eddigi írásainál mérföldekkel jobb ez, végre olvasni is lehet anélkül, hogy közben kétszer elaludnék... Még, 4-5 bejegyzést kiszenved magából, és akár már küldhetitek is tesztelni... :P

rumitom 2014.02.01. 22:46:55

nekem is T2 volt az álmom. végül egy 86s transit lett. 20 ezer kilometer után, közel fele használt sutoolajon most Nigeriaban tengeti életét a 9 személyes partybusz. aterzem mit adhatott a busz neked.

Benyoo95 2014.02.02. 15:54:39

@biker_kolee: Nem vagy egyedül, tényleg vicc az a hely :( Érdemes lenne egy fotósorozatot csinálni az egy körbejárás alatt látott gyöngyszemekről..

akos696 · www.focusauto.hu 2015.05.26. 15:25:02

@GabikA: Igen drága. Mint, ahogyan az új autó is. Megveszi valaki, és eladja mondjuk 3 évesen, bizony akkor 1x 2x 3x 7 számjegy a bukta összeg, ha csak 9e km-t ment vele. Mindenki megfizeti egyszer a tanulópénzt. Valaki többször is.

(Ezt a hozzászólást már másfél éve tartogatja a böngészőm, mert elfelejtettem akkor elküldeni, hát had menjen) :)