Valaki menjen és forgasson, könyörgünk!

  2014. január 20. - ommm Címkék: sopron bringa wtf

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Egy furcsa meghívó érkezett ma a szerkesztőségbe.

Tisztelt Szerkesztőség!
A Magyar Kerékpárosklub és  a Bringázz Sopron Egyesület szeretettel várja a sajtó képviselőit sajtótájékoztatójára.
A sajtótájékoztató keretében a Magyar Kerékpárosklub a Bringázz Sopron Egyesülettel közösen bemutatja, hogy mi lenne, ha az autóvezetőknek is át kellene tolniuk járműveiket a kereszteződéseken.
Helyszín: Sopron, Mátyás király út és Csengery utca kereszteződésében.
Térkép: https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zStH4eAD3aVQ.kvzcLdzSHoss
Időpont: 2014. Január 22. 14:30
Az eseményen jelen lesz: László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke, Szűcs Szabó Máté, a Bringázz Sopron Egyesület képviselője, valamint  helyi aktivisták.

El nem tudjuk képzelni, mégis mi_a_tökünk_ez, viszont - mivel ma érkezett - így már nem áll módunkban leautózni Sopronig, de ha akad ott olvasó (pláne ha troll), az mindenképpen nézze meg és videózza le, mi történik Gyöngyösön Sopronban holnap után. Köszi!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr205772026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2014.01.20. 16:16:50

Most ott valakinek TÉNYLEG nem esik le, hogy a személygépkocsi bizonyos dolgokban különbözik a kerékpártól, így más szabályok vonatkoznak a két járműkategóriára?
És nem esik le, hogy a kijelölt gyalogosátkelőhely nem ugyanaz, mint a kereszteződés?

motor77sport 2014.01.20. 16:28:20

Ezzel csak annyi a teendő hogy egyszerűen NEM KELL VELE FOGLALKOZNI, ha senki nem megy el a sajtótájékoztatóra akkor előbb utóbb elfelejtik a baromságaikat, és szépen hazamennek.
Megint egy agresszív kisebbség akar a többség kárára előnyöket szerezni.

istenbarma 2014.01.20. 16:30:34

úristen ezmiez.
annak ellenére hogy rendszeresen bringázom Budapesten nem tudom eldönteni hogy a kerékpáros klub és társai hasznunkra válnak-e... kell a tökömnek a bicikliút, úgyiscsak kilopják belőle a pénzt, stb, a bringasávok is néhol úgy vannak felfestve hogy az agyam eldobom. ahelyett hogy jó minőségű és viszonylag széles utak lennének, annak a bringán is örülök, meg kocsiban is amikor én kerülgetem a bringásokat. arról nem is beszélve hogy nem veri szét a járművet a seggem alatt.

nem tudom mikor fogják már fel végre hogy nem egymás ellenségei vagyunk.

dobákpeti · http://dobakpeti.blog.hu 2014.01.20. 16:34:11

Csak a teljesség kedvéért, erről a kereszteződésről van szó: 444.hu/2013/11/07/kerekparutak-milliokbol-sehonnan-sehova/
Azért ez elég abszurd, megérdemli, hogy ilyen abszurd módon tiltakozzanak ellene.

skyrangr 2014.01.20. 16:35:55

elfelejtik azt az apróságot, hogy a forgalom alapvetően párhuzamos felépítésű, és ha oldalról érkezik valami, az már eleve probléma. ha meg teszemazt egy szinte láthatatlanul, 30-40-el érkező, relatív kis valami (egy bicajos személyében, aki keresztezi az utat a zebrán), akkor elég egyszerű az egyenlet, eléggé tendál a szerencsétlen kimenetelű találkozások felé.
mivel (többek között) méret és tömegbeli különbségek vannak a találkozó felek között, és a fizikát akármilyen kisebbség se tudja megcáfolni, a sérülések eloszlásának tekintetében kérdés nem merül fel...

lehet a tűzzel játszani, csak számítani kell az égési sérülésekre...

Progi 2014.01.20. 16:42:36

kattant ez az összes

tailor13 2014.01.20. 16:45:41

Vannak elvakult bringások, sajátos nézetekkel. Én személy szerint addig szoktam velük foglalkozni, amíg kinevetem őket.

Tudom, hogy nem ez a helyes állampolgári magatartás, de nevetséges dolgokat szoktak szajkózni.

Én is bringázom, nap-mint nap, gyönyörű székesfőfalunkban többek között, de nem gondolom, hogy majd az autósok félreállnak a bringások kedvéért, meg hasonló egyéb zöldségeket, ami annyira népszerű manapság. A bringa lassú, (tisztelet az őrülteknek, akik tartós 50-55-öt tolnak bringával :D ) és az autósoknak alapvetően akadály. Nem is szoktam olyan helyeken menni, ahol nem lehet engem könnyen, gyorsan, egyszerűen kikerülni.

Kedves elvakult bringások! Fogjátok már fel végre, hogy nem körülöttetek forog a világ. Nem fog napi pár tízezer autós haptákban állni néhány bringás kedvért, mert nem életszerű, és nem praktikus.

... ... 2014.01.20. 17:15:49

azért egy nagyobb városban tényleg végtelen szerencsétlenkedés lenne ha a bicajos minden eggyes kereszteződésnél áttolja a bringáját. tudom mert jártam reggel bicajjal is meg mindkét járművel jártam rendszeresen a bicjos vigyázzon magára mert meghal ennyi. nem kell ezt idióta szabállyokkal ragozni.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2014.01.20. 17:21:53

Budapesten a Kiskörúton meg tudták oldani, hogy a jobbra kisívben kanyarodó autósoknak elsőbbséget kell adniuk a külső bringasávban érkező, egyenesen továbbhaladó bringásoknak, Sopronban ehelyett a bringautat a kereszteződés előtt felviszik a járdára a gyalogosok közé, ahol véget ér, majd egy mezei zebrán lehet áttolni, felszállni és ugyanezt folytatni.
Nyomatékosításképpen, hogy ne tudjanak egyenesen haladni bringával, leraktak még két úttorlaszt is.

Képzeld el, hogy jön a gyorsforgalmi út, elér egy völgyet, ahol híd helyett le kell szerpentinezned a völgybe, átmenni a falun, aztán fel a szembelevő dombra, aztán mehetsz újra a gyorsforgalmin. Nem lennél bosszús?

bardospetikmet 2014.01.20. 17:26:26

A KRESZ nem írja elő, hogy a zebrán mindig tolni kéne a bringát, sajnos ezt nagyon-nagyon sokan (rendőrök is!) rosszul tudják...
Az áttolást csak 2 speciális helyzetben írja elő, lásd 54. § (4) b)
Gondolom, erre is fel fogják hívni a figyelmet amellett, hogy azt a kriminális csomópontot bemutatják...

A lényeg, hogy a legtöbb esetben nem kell leszállni a zebrán, de ekkor nincs elsőbbsége a bringásnak.

karlmann 2014.01.20. 17:46:16

@bardospetikmet:

Tudod ezzel csak az a baj, hogy abból, amit leírtál azt szűrik le a gyenge agyúak, hogy nekik most már elsőbbségük van a zebrán, nem kell se megállni, se leszállni. Ugyanaz, mint az egyirányú utcáknál, ahol ki van téve a kiegészítő tábla tényleg behajthatnak a forgalommal szemben szabályosan, de tíz egyirányú utcából jó ha egy ilyen van. Ehhez képest minden egyirányú utcában konzekvensen szembe jön a sok kretén bringával és még neki áll feljebb. Ami egy kis utcában még elmegy, de tavaly nyáron Budán a Fő utcán jött szembe két idióta!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.01.20. 18:07:26

@Hargita Nándor: Az a baj, hogy a két helyzet nem azonos. Itt nem az van mint a kiskörúton. Ha pedig nem az van itt, mint ott: akkor el lehet gondolni, hogy miért más a megoldás.

Pl. a lényeges különbség, hogy a körút kapcsán: A körút megy tovább egyenesen (autóval is van folytatása), és ezért a kanyarodó forgalom mértéke is mérsékelt. Mivel van az úton áthaladó járműforgalom, ezért erre hangoltak a lámpák.

Sopronban mindez nem így van. A két helyzet különböző. És bár a különbségekre felhívták az érintettek figyelmét, a további érvelések során még mindig azonosnak mondják a két helyzetet. Így az érveik valótlanok, és ami még rosszabb: nem is találtak egyenértékű helyzetet, erre jó megoldást, stb.

Ha általában megszűnik egy kerékpársáv, kerékpárút: Onnan az úttest szélén lehet tovább tekerni. A kötelező zebrán áttolás egyáltalán nem általános. Ellenben itt komoly baj az, hogy egyenesen a szélső forgalmi sávban sem lehet tekerni: Az ugyanis tilos. Arra ugyanis "nem megy az út."

bekbórd! 2014.01.20. 19:58:42

Annyi baromságot várnak már el a bicajosoktól, hogy inkább nem járok vele. Beizzítom a dízelt, azt' hadd füstöljön. Ott meleg van, szól a zene, és el se fáradok.

szipipeti 2014.01.20. 20:06:27

@skyrangr: Azért a 30-40!!! Azt megnézem.... Talán 15-25! De a 25 nagyon necces tempó biciklivel...
Kevesen bírják mondjuk folyamatosan 20 percen keresztül. Az átlagtempó jó ha eléri az átlagkerékpárosnál a 15-17 km/h-t. (most nem a versenykerékpárról, és a versenyzőkről van szó, hanem egy "átlagos" biciklisről egy átlagos biciklivel...)Hozzáteszem: '87-ben volt utoljára balesetem autóval, '91-ben motorral, és biciklizek is napi, átlag 15-20 km-t. Saját meglátásom szerint a legfontosabb: figyelmes vezetés, és akkor van elsőbbségem, ha megadták! (pláne drótvázon)!

skyrangr 2014.01.20. 20:19:04

@szipipeti: persze, nem arra értettem, hogy én felpattanok a drótszamárra, és 40-el átzúzok az úton.
viszont volt már példa rá, hogy az eléggé kisportolt, bicajos futár átzizzent előttem az úton. ha féktávon jön, észre se veszem.

amúgy abszolút igazad van, az elsőbbség relatív dolog, akkor van, ha megadják.
hiába jogos, vagy jogtalan, ha átmegy a biciklisen a busz, cseszheti hogy volt-e elsőbbsége, neki az már nem segít...

nincs semmi bajom a bicajosokkal, magam is tekerek (bár nem üzlet, vagy versenyszerűen :D ), de az a meglátásom, hogy a gépjárművek, és a biciklisták keverése egyazon útfelületen nem szerencsés. és ezt állítom mind autós, mind biciklistaként (volt már mindkét részről rossz élményem).
úgyhogy mindenki haladjon a saját részén, jobb az úgy mindenkinek ;)

Hurri Kán 2014.01.20. 20:46:52

Szimplán idióták, nem kell velük foglalkozni.

tök mindegy 2014.01.20. 20:55:46

@bardospetikmet:
(4) Kerékpárral
54. § (4)

a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá

b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad.

A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

22 §

1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie.
(2) Ha az úton sem járda, sem leállósáv, sem útpadka, sem kerékpárút nincs - vagy az a gyalogosközlekedésre, illetőleg a kerekes székkel való közlekedésre alkalmatlan -, a gyalogosok az úttesten közlekedhetnek.
(3) Ha a gyalogosok az úttesten közlekednek, az úttest szélén, egysorban
a) lakott területen lehetőleg a menetirány szerint a bal oldalon, lakott területen kívül mindig a bal oldalon, a járműforgalommal szemben,
b) a segédmotoros kerékpárt vagy kerékpárt toló, továbbá a kerekes székkel közlekedő mozgáskorlátozott gyalogosok mindig a menetirány szerint a jobb oldalon haladhatnak.
(4) A gyalogosnak az úton olyan tárgyat, illetőleg anyagot, amely sérülést, rongálást vagy szennyezést okozhat, csak megfelelően becsomagolva szabad vinnie. Olyan tárggyal, amely méretei miatt a gyalogosforgalmat zavarná, az úttesten - a menetirány szerinti jobb oldalon, az úttest szélén - kell közlekedni; éjszaka és korlátozott látási viszonyok között az ilyen tárggyal közlekedő gyalogosnak a járművek vezetői által elölről és hátulról kellő távolságból észlelhető lámpát kell vinnie.
(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,
a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),
b) egyéb helyen bárhol,
a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át.
(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.
(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.
(9) A gyalogosnak tilos
a) híd, alagút, aluljáró, felüljáró úttestén áthaladni;
b) olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, a szabad kilátást gátló akadály (nagyobb álló jármű stb.) közelében az úttestre lépni;
c) lánc-, illetőleg csőkorlátot, sorompót kinyitni, azon átmászni, alatta átbújni, illetőleg azt megkerülve elzárt területre (úttest, útszakasz, vasúti pálya stb.) lépni;
d) villamospályán közlekedni, vasúti vagy zárt villamospályán - a kiépített átkelőhelyen kívül - áthaladni;
e) autópályán (a leállósávon is) közlekedni, valamint áthaladni;
f) autóúton (a leállósávon és az útpadkán is) közlekedni, valamint útkereszteződésen kívül áthaladni;
g) az úttesten áthaladni, ha a közelben gyalogos alul- vagy felüljáró van.
(10) Vasúti pályán (vasúti átjárón vagy más kiépített átkelőhelyen) a gyalogos csak akkor haladhat át, ha meggyőződött arról, hogy vasúti jármű nem közeledik. Nem haladhat át a gyalogos, ha a jelzőberendezés a továbbhaladás tilalmát jelzi.
(11) Főútvonalon 6 éven aluli gyermeket felügyelet nélkül hagyni tilos.
(12) A lakott területen kívüli út úttestén, leállósávján, útpadkáján tartózkodó gyalogosnak/személynek - ide nem értve a gyalogosok zárt csoportban történő közlekedését - éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.
(13) A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.

Gyalogos gyalog jár, ergo ha kerékpárosnak a gyalogosra vonatkozókat kell betartania, akkor nem kerékpáron ülve kel át az úttesten. Legalábbis én így értelmezem.

szipipeti 2014.01.20. 21:00:01

@skyrangr: Nekem sokat segített szocializálódni a kerékpárra, hogy egy fél évet éltem Hollandiában...
Na az más... (Ott alaphelyzet, hogy bár a kresz szerint nem, de) "halgatólagos" vagy megszokott állapot, hogy a kerékpárosnak elsőbbsége van. - általában, - köszönhetően a rendkívül fejlett kerékpárút, és sáv hálózatnak - a biciklisek vannak a védett zónában. + a teljes holland autós társadalom tisztában azzal, hogy a felesége/férje anyukája, gyereke talán éppen kerékpáron ül, és számít arra, hogy őrájuk ugyan úgy vigyáz a másik sofőr.
Na, ebből kellett visszaszokni a balkáni állapotokra!
Nekem a tapasztalatom, hogy egyre több autós kerékpározik is - és, talán ennek köszönhető: egyre többen udvariasak, előzékenyek. Igaz, én nem "követelőzöm" az utcán, járdán. (Csengőt sem használom). Szóval, én inkább kis javulást látok az együttélés terén!

szipipeti 2014.01.20. 21:08:34

@tök mindegy: akkor ezek szerint: "minden" kereszteződésben le kell szállnom, és gyalog az átkelőhelyen át kell tolnom. Akkor is, ha van kerékpársáv? (hisz nincs kivételként felsorolva a kerékpársáv és a kerékpárút).

skyrangr 2014.01.20. 21:13:29

@szipipeti: ja, a holland példa nagyon jó. de amúgy ugyanez a szitu mondjuk Dániában (Koppenhágában főleg), vagy Svédországban.
én jól elvagyok a bringásokkal, figyelek rájuk, de azért az is elvárható legyen, ahogy te is írod, hogy ők is figyelemmel, követelőzés nélkül közlekedjenek.
addig pedig, amíg a zebrán a gyalogosnak sem adják meg az elsőbbséget, ne is reménykedjenek, hogy a bringásoknak megadják.
tessék leszállni, és áttolni!
ez nem személyeskedés, vagy kioktatás, csupán jótanács.
lehet hogy lassabban ér oda pár másodperccel, de odaér.

majd talán formálódik az autós társadalom, és eljutnak oda, hogy lehet biciklis 'zebrákat' csinálni, mint itt svédben is (bár már párszor itt is kivitte a hajam pár bicajos, amikor minden előjel nélkül átvágott előttem az ő zebráján. oké hogy elsőbbsége van, de simán lehetett volna féktávon belül is... ja, és súlyosbító körülmény, hogy fülhallgató a fülében, mögötte megy gyerekhordó 'utánfutó'...)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2014.01.20. 21:22:17

@tök mindegy: Te hogyan hivatkoznál az áttolós mondatra (mert, ha nem tűnt fel, a kresz bármelyik pontja hivatkozható), ha az nem az előtte lévőkhöz tartozik?

Ha ez valami rejtélyes önálló csonka szabály, akkor a biciklisnek mindig minden úttesten át kéne tolnia a biciklit? Ez csak nekem tűnik nettó hülyeségnek?

Nem akarok itt sértőeket írni, de ezt a témát négy posztban dolgoztam ki. Ez a 3-asban van.

takarék-láng 2014.01.20. 21:50:15

Kivancsi vagyok, hanyan lettek e blogposzt alol kimoderalva, kitiltva.

Peter Csongradi 2014.01.20. 21:53:43

Az én véleményem az, rengeteg kerékpáros nem fogja fel épp ésszel, hogy nem egyenrangú jármű egy autó, mint egy bringa, és fogalmuk sincs, mennyire kellemetlen autóvezetés közben, az össze-vissza felbukkanó bringást kerülgetni.. de a fő baj az, hogy nagy részük lehet, hogy biciklin ül, és tud hajtani mint az állat, de a nagyapám egész napos tivornya után biztosabban kezeli a 28-asát kocsmából hazafelé jövet, mint jó pár nagy bringás aktivista.

bardospetikmet 2014.01.20. 22:24:02

@tök mindegy: Rosszul teszed, ha így értelmezed...

tök mindegy 2014.01.20. 22:28:58

@szipipeti, @bonifac:

Ezek szerint igen.
Meg kell kérni a jogalkotókat, hogy pontosítsák a dolgokat, mert ez így nem oké.

KGBT 2014.01.20. 22:38:30

Természetesen a lényeges információk hiánya, még nem mentesít a trollkodástól, de hátha átmegy:
444.hu/2013/11/07/kerekparutak-milliokbol-sehonnan-sehova/

KGBT 2014.01.20. 23:06:22

A lényeg az, ha van egy megoldás, ami se az autósok, se a biciklisek érdekeit nem szolgálja, az a megoldás hibás. Sopronban pedig jelenleg ilyen esetek vannak. A vitatott pontokon sokkal logikusabb és egyszerűbb volt a közlekedés a bicikliutak felfestése, és az ilyen hibás megoldások születése előtt. Ha nincs felfestve bicikliút, amin menned kell bringásként, és te tovább tekernél egyenesen, akkor egyszerűen, nem állsz be a lekanyarodó sávba, ez logikus, mész tovább egyenesen. Régen ez volt, egyszerű volt, ez az alapvető és egyszerű lehetőség, ezzel a hibás megoldással megszűnt és csak a szívás van. Közben parkolók lettek felfestve az út közepére, jobbról mellette bicikliút, ami bójában végződik?! Azt szállj le, told át gyalog a zebrán! Utána szállj fel, vissza a bicajútra, agyrém! Autósnak, bicajosnak egyaránt rossz megoldás született.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.01.20. 23:11:10

@Hargita Nándor: nem, ez a példád nagyon nem idevág, akkor te sem érted, hogy miért raktak oda még oszlopokat is. a vasúti átjáróban tudod miért van kialakítva "sikán" korlátból? hogy rákényszerítsen a körbenézésre! Azt is nagyon hülye ötletnek tartom, ami a kiskörúton van. ugyanez van szegeden (sugárúton, belárosi hídnál) is, egyszerűen nonszensz, életszerűtlen, hogy fosni kell, h mikor ütöd el a bringásokat. miközben előzöd, haladsz a kereszteződésbe, de sávot kell válts, hogy lekanyarodhass jobbra, addig ő megint utolér, holttérbe kerül, elengedem vagy sem... áhhh hagyjuk. fos. ugyanez a véleményem arról a szabályról, aki megengedte, h jobbról becsoroghassanak a motorosok meg bringások a sor elejére lámpánál (tök mind1 nekik, sima kereszteződésnél, sőt körforgalomnál is bejönnek jobbról). utálom megvárni, amíg felszállnak, elkezdenek tekerni, vánszorognak, én meg jobbra fordulnék, de a vánszorgót még követi 2 bringás, aki kurvára nem akarja, h én előbb kanyarodjak jobbra. nonszensz. ilyen nincs, kiakasztanak. Jobbról tilos előzni, vmelyik fajankó meg kitalálta, h hát mégis lehessen. gratulálok. nagyon jó ötletnek tartom ezt a soproni kereszteződést, remélem még sok ilyet építenek! nagyon utálom a zebrára hajtó bringásokat. nem egyszer csikorgó gumikkal kellett fékeznem. meg a futókat. kiscsaj szalad a parkoló autók közül ki a zebrára, fülén zene, jogging, heppi, és szét se néz. az, h majdnem állóra fékezem, az legyen az én bajom. hú, de felhúztam magam, ne haragudjatok! de amikor lekarmol az ideg az ilyen felelőtlenek miatt, és tudom, ha elütöm, az életbe nem tudom megmagyarázni, h nem én vagyok a bamba. egyszer repült már az oldalamba biciklis leányzó. végigszánkázott a kocsi jobb oldalán. akkor próbáltam ecigivel leszokni. hát nem sikerült, szerencsére volt még nálam pár nyugtató szál. szerencsére semmi baja nem lett (és elismerte a hibáját).

KGBT 2014.01.20. 23:21:22

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Sajnos te sem érted a helyzetet, ez az állapot az autósoknak sem jó:
www.rtlklub.hu/hirek/belfold/video/225335

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.01.20. 23:23:08

@szipipeti: nem, csak nézz körül, és nézd, h van-e elsőbbségadási kötelezettséged (táblád)! ennyi az egész. nekem rohadt mind1, h leszállsz, vagy egykeréken mész át a sávon, csak akkor és úgy tedd, hogy ne okozz vele bosszúságot másoknak. főleg az autósoknak. nagyon sok helyen hiába van felfestve a kerékpársáv, a kerékpárútnak van kitéve a macisajt. de az elborult bicajos csak a sárga csíkokat nézi, h az biza sáv, és körbenézés nélkül hajt le! körforgalmaknál van ilyen sok. vagy körbenéz, de azért is kijön. mert nem is nézte a táblát, és még mindig azt hiszi, h neki van elsőbbsége.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.01.20. 23:24:31

@KGBT: tökmind1, nem érdekel. a bicajos akciókon vagyok felháborodva éppen.

bardospetikmet 2014.01.20. 23:25:17

@karlmann: Szomorú, ha ezt szűri le bárki. Igen, át szabad tekerni a zebrán, de akkor elvész az elsőbbség. Ha elsőbbséget akar az ember, akkor le kell szállnia, és gyalogos üzemmódban átkelni. Az egyirányú utcákkal, kiegészítő táblás behajtani tilosokkal kapcsolatos széles körű tudatlanság meg nagyrészt a médiának köszönhető, hiszen sok helyen úgy jelent meg anno, és sok fejben ez rögzült...
Még jó, hogy a BuBi kapcsán sok egyirányú utcát fognak megnyitni a bringásoknak:)

Rot 2014.01.20. 23:29:32

Van egy sejtésem,
a soproni rendőrök jóval a közember átlagos tűréshatárán felül parasztkodnak a bringásokkal, ezt sajnos én is többször tapasztaltam...
Sokszor csak rosszindulatú vegzálás, baszogatás amit művelnek,
kelet-európai díszkiadásban.
Valószínű ez a happening nekik (is) szól.
Ez a zebrán áttolás életszerűtlen, pláne ha mindenkivel be is akarják tartatni, és kapod a büntit ha a kerékpárod a rendeltetésének megfelelően akarod használni. (Mert Sopronban kapod, igaz gyalogosként is, ha pirosban mész át...)

KGBT 2014.01.20. 23:31:03

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Ha nem érdekel, akkor a véleményed is csak ennyit ér, persze jó felháborodást, ha neked az segít.

Hurri Kán 2014.01.20. 23:33:34

"Ez a zebrán áttolás életszerűtlen, pláne ha mindenkivel be is akarják tartatni, és kapod a büntit ha a kerékpárod a rendeltetésének megfelelően akarod használni. (Mert Sopronban kapod, igaz gyalogosként is, ha pirosban mész át...)"
Ja, hogy neked ekkora probléma, hogy a szabályokat nem csak az autósokkal akarják betartatni? Szar ügy.

Rot 2014.01.20. 23:36:07

@Hurri Kán: Nézd meg ezt és sírj
www.rtlklub.hu/hirek/belfold/video/225335

Nem az a gond hogy be akarják tartatni a szabályokat, hanem hogy agyatlan ostoba szabályokat akarnak betartatni...

Hurri Kán 2014.01.20. 23:41:34

@Rot:
Rossz hírem van: a szabályokat nem a rendőrök hozzák, ellenben nekik kell betartatni őket. Elég, ha sírok, vagy szaggassam meg a ruhámat, esetleg vessem le magam a járdaszegélyről?

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.01.21. 00:07:56

@KGBT: a legnagyobb baj, h tolják a bringások képébe a marketinget, meg az új nekik kedvező szabályokat, és ettől arcuk lesz, meg bátorságuk, meg iddqd. nemhogy inkább az odafigyelésre, és a szabályok betartására sarkallnák őket. apropó sark: feltűnően sok sarokkal fékező bicajost látok mostanában. Ha ekkora bazinagy egyenrangú közlekedőknek képzelik magukat a bicósok, akkor hordják csak ők is műszakira a cangát, legalább a féket csináltassátok meg! plusz fizessetek természetesen adót is. és minden kaja, amit kerékpáros eszik, legyen élvezeti cikk, és legyen rajta extra adó, mert az hajtja a kerékpárt!

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.01.21. 00:09:26

bocs, semmi bajom amúgy a kerékpárosokkal, én is sokat tekertem régen, és szerettem is. de az eszetlen kerékpárosokkal annál több a bajom.

KGBT 2014.01.21. 00:25:21

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Most erre mélyebben nem reagálok, de nagyon vicces tényleg:) Valójában tetszik, nem tetszik, a társadalom bicikliző része idővel ki fogja kényszeríteni a toleranciát vele szemben, már csak a növekvő létszám miatt is. Divatos tekerni, és a növekvő benzin és dízel árak miatt költséghatékony is. Felemelheted a szavad, esetleg nem tetszik, de teljesen hasztalan. Pár éve még a bicikliutak felfestése is elképzelhetetlen volt, ma meg egyszerűen a tekerők tömege miatt megkerülhetetlen. Ha nem lennének olyan sötét, régi rendszerben szocializálódott városvezetők, mint amilyenek az egész országban szép számmal akadnak, és terpeszkednének a bársonyszékekben megújulásra képtelenül, a forgalom átalakulása is kevesebb feszültséggel, és olajozottabban menne. És ismétlem tetszik, nem tetszik idővel te is toleranciára leszel kényszerítve, vagy fújjolsz még évekig "idegállapotban", a te döntésed :) Én pl. ezerszer jobban szeretek tekerni, mint vezetni, olyankor nem érzem a hétköznapi stresszt, míg az anyázva volán mögött dudálva igen, de ez én vagyok.

KGBT 2014.01.21. 00:27:56

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: És persze, vannak böszme bicajosok, ahogy paraszt autósok is, de hát mikor nem voltak :)

Seri2112 2014.01.21. 02:35:55

Mért a bringát át kell tolni a kereszteződésen? Ez nekem új.

Seri2112 2014.01.21. 02:44:48

Oké már tudom melyik KRESZ szabályra gondolnak, de az a biciklisek védelmét szolgálja, mert gyalog nagyobb a gyorsulása a biciklisnek mint biciklin. Ergo hamarabb elhagyja a veszélyzónát. Nem is értem milyen idióta szervez ilyeneket. Ha az autóval tolva hamarabb átlehetne kelni a kereszteződésen akkor azt is tolni kéne.

karlmann 2014.01.21. 08:25:59

@bardospetikmet:

Azért azt még várjuk meg, mert ígérni nagyon könnyű, megvalósítani sokkal nehezebb. Annyi különbség lesz, hogy utána már még többen hiszik el, hogy mindenütt elsőbbségük van és jóval több lesz a baleset. Igen ez szomorú, de az emberek általában nem foglalkoznak szabályokkal és csak azt hallják meg, ami számukra kedvező. Rémlik valami, jogok és kötelességek?

@Rot:

Már miért lenne életszerűtlen? Vannak szabályok, amik az egyes közlekedőkre vonatkoznak, azokat kell betartani és ennyi. A szabályokat az egyes járműfajták jellegzetességeinek figyelembe vételével alkották meg. Teszem hozzá, nemcsak nálunk, hanem más, tőlünk jóval fejlettebb társadalommal és főként sokkal fejlettebb kerékpáros társadalommal rendelkező országokban is így van ez. Nyilván nem véletlenül.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2014.01.21. 09:56:21

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: ez a kereszteződés pont növelni fogja a zebrán átbringázók számát

madbalee 2014.01.21. 12:05:40

Miert nem lehet maximalizalni a kerekparos sebesseget az atkelön mondjuk 5km/h-ra es akkor nem kell leszalni? Vagy ez hülyeseg lenne?
(Tudom jön a kerdes hozza, hogy ezt hogy ellenörzöd? Ha meg az megvan, akkor onnet egy lepes az erre raallo büntetö jardok megsokszorozasa)

Nap 2014.01.21. 12:44:42

Aki szerint a kerékpárról le kell szállni és tolni kell, az nem fogadja el a kerékpárost közlekedő félként, pláne nem egyenrangúként.
És nem a barom autós jelenti a legnagyobb gondot, hanem akik a közlekedés szervezéséért felelnek.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2014.01.21. 19:26:47

@KGBT: jo, hat akkor remelem leszunk olyan toleransak meg birkaturelmuek, mint ezek, e:www.youtube.com/watch?v=8p8qLOKL87o&feature=youtube_gdata_player
Barmi jo lehet, tenyleg, igy aztan lehet haladni...

Rot 2014.01.21. 22:57:25

@Hurri Kán: ne menj városban 50km/h felett...

Hurri Kán 2014.01.21. 23:03:26

@Rot:
Mi a helyzet, ahol 70-es tábla van?

R_Gábor 2014.01.22. 13:07:08

@GGab: "A mai napig felb@sz agyilag, ha egy biciklis átgurul a zebrán."
vs.
"ha GYALOGátkelőhelyhez érek, (...) ha nincs autó a környéken, sem gyalogos, akkor átgurulok."
Ellentmondást érzékelek. Én minden munkanapon autózom is (gyerekeket viszem) és kerékpározom is (utána megyek munkába). Hozzám inkább a második mondatod áll közelebb. Ha nem zavarom a gyalogosokat, és nem viselkedem úgy, mintha nyeregben ülve elsőbbségem lenne a zebrán az autóssal szemben, akkor nem értem miért gond, ha nem tolom a bringát, hanem áttekerek. Ha sietek és látom, hogy sok az autó, akkor zebrához érve leugrom a kerékpárról és futva áttolom, csak hogy formailag elsőbbségem legyen az autóval szemben (ezt nyilván féktávon kívül csinálom).
Arra azért figyelmeztetném az autósokat, hogy ha zebrán szabálytalanul áthajtó biciklist gázolnak, akkor azért nem árt, ha tudják igazolni, hogy a kerékpáros nyeregben volt. Mert gázolás után ugyanúgy néz ki az kerékpáros is, aki leszállt, meg az is, aki nem... Szóval utassal autózók ill. csoportosan kerékpározók előnyben vannak.

olcso 2014.01.22. 17:09:24

@Peter Csongradi: "nem egyenrangú jármű egy autó, mint egy bringa"

Erre milyen szabály vonatkozik??

"kellemetlen autóvezetés közben, az össze-vissza felbukkanó bringást kerülgetni"

Azért többségében a biciklist előzzük, aki pedig nem tudja, hogy kell előzni, az vegyen pár órát bármelyik oktatónál...

A meghívást pedig nem értem. Nem kell tolni semmit a kereszteződésben. Valaki esetleg ott volt és írna egy beszámolót??

pontszromle 2014.01.22. 23:24:10

annyira oromteli olvasni,h a sok kocsihuszar pesti troger,akiknek fingja nincsen sopron forgalomrendezesrol,kanape harcot vivnak a bringasokkal es foleg a soproni bringasokkal.
hanyszor jartatok sopronba?hanyszor kellett sopronban bringast kerulketnetek?
ne legyetek ennyire ostobak es lustak…legalabb nezzetek utanna mielott frocsogve uvoltesz le barkitis.

csak a hecc kedveert,soproni bringas vagyok.es veletlenul van A,B,C,E jogsim, PAV I vizsgam.

olvassatok/nezzetek utanna,aztan lehet frocsogni…

ez volt a sztori.
kerekparosklub.hu/szallj-ki-es-told

es ha barkit is erdekel ez van jelenleg sopronban
sopronbike.blog.hu/2013/12/03/allomastol_allomasig

koszi puszi :*

machbox 2014.01.23. 14:22:58

Nem tudom, ki ismeri a Dózsát keresztező Vágány utcát. Hősök tere felől akarsz jobbra kanyarodni a Vágány utcára, és a kereszteződésben elhúz előtted egy biciklis. Észre nem tudod venni,mert a felüljáró alól kanyarodsz. Az úttestet, meg a fentebb lévő bicikli utat és járdát beton oszlopok takarják. Amikor a kereszteződésből megpróbálsz körbenézni, az oszlopoktól nem látsz be a járdára, csak közvetlenül azt látod, kik azok a gyalogosok,kerékpárosok, akik várakoznak, hogy átkeljenek. Őket átengeded, aztán jön a villám (biciklis). Na itt reagálj rá... Ez nálam megmagyarázza a "szálljleabiciklidrőlzebrán" dolgot. Nem a biciklis haladásának hátráltatása a cél, hanem, hogy ne kerüljön olyan helyzetbe, ahonnan már élve nem kerül ki. Továbbá, a kanyarodásos tilalmakhoz annyit tennék, hogy mivel a biciklik elenyésző részén van visszapillantó, így amikor sávot vált, hátrafordul (nem látja az utat maga előtt) vagy nem néz hátra, akkor minket, autósokat nem lát. És akkor mi próbáljuk megfejteni, mi a szándéka épp, amikor hirtelen ide-oda rángatja a kormányt.

toreki 2014.01.24. 12:36:41

@machbox: Az, hogy nem tudod észrevenni, egy ordas nagy hazugság. Én is autózom arra, jól ismerem a kereszteződést. A felüljáró és a kereszteződés között van 50-70 méter. Ha ekkora távon sem veszed észre a bringást, akkor meg is állhatsz, hogy szétnézz. Másrészt meg nincs elsőbbsége a bringásnak, ha gurul.
Pont az ilyen veszélyzónák miatt javasoljuk, hogy városban ne járdán vezetett bringautakat csináljanak, hanem lehessen az úton haladni, mint ahogy a Dózsa folytatásán a buszsáv közös használatú.

örökhajtós ökörhajtó 2014.01.24. 16:03:06

Gondolom ez mindössze egy kis figyelemfelketés akar lenni...
Mint gyakorló kerékpáros baromságnak tartom bizonyos szempontból a kerékpár !gyalogátkelőn! való tologatását. Ugye az a gyalogátkelő a galogosoknak van. Mint a hogyan a járda is. Hiszen még a nevukben is ott van a félreérthetetlen utalás.
A kerékpár az ùttestre való, mivel ez is egy jármű, csak éppen emberi erővel van hajtva. Egy kereszteződésben ugyanazok a szabályok vonatkoznak ránk mint az autósokra.
A probléma nem itt van. Az a baj hogy mind két oldalon sok a túl okos arc.
Amúgy ha ilyen ütemben folyik a kerekparos mobilizació elterjedese, lassan el kéne gondolkodni, hogy hol jelöljünk ki gèpjárművek részére forgalmisávokat.
süti beállítások módosítása