Aranylövés Nissannal

  2013. december 26. - Stump András Címkék: japán nissan múzeum úton tokió 2013 heritage car garage

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Csokit, ropit, szotyit, valamit készítsenek gyorsan a gép mellé. Én szóltam, időcsapda lesz ez a poszt mindenkinek, aki szereti a Nissant. Vagy csak a japán autókat. Vagy a veteránokat, vagy a versenyautókat, esetleg ezek kombinációját. Ha a tünetek bármelyike fennáll, ne kattintson bele a galériába, amennyiben nem rendelkezik legalább negyed óra szabadidővel.

IMG 7578

Én legalább ötödször pörgetem végig a száznál is több képet, és valahogy sosem találok ki a fotók labirintusából, pedig ott voltam. De azóta is zúg a fejem, mert ezt mind megemészteni lehetetlenség. Talán másfél-két órára engedtek be a Nissan múzeumába, ami szörnyen kevés ahhoz, hogy az ember legalább csak azokat az autókat megnézze, amik nagyon érdeklik. Inkább arra koncentráltam, hogy készüljön egy-két használható fotó, aztán gondoltam, majd otthon kielemzem a látottakat.

 

IMG 7618

De el lehet menni egy 72-es, versenyautónak látszó Skyline mellett anélkül, hogy az ember ne nyomná oda az orrát az oldalablakra? Két kattintás után kegyetlenül hagyjuk magára az elsőkerekessége ellenére őrületesen kívánatos pálya-Sunny-t? Shekhar Mehta Safari Rally-s 240Z-je előtt térdelve ne érzékenyüljünk el azon, hogy milyen bölcs dolog volt így megőrizni, félig roncs állapotban?

IMG 7562

A Nissan házi múzeuma elképesztő gyűjtemény, mind terjedelemre, mind összetételre. Már a belépés pillanatában nyomasztó érzés lesz úrrá rajtunk a hering módjára egymás mellé zsúfolt autómennyiség láttán. Túladagolás ez, akárhogy is nézzük, még ha korlátlan idő állna rendelkezésemre, akkor is előbb múlnék ki folyadékhiányban, éhhalálban, infarktusban vagy végelgyengülésben, minthogy egyesével fel tudnám dolgozni a Nissanok százait. Egyetlen stratégia tűnt megvalósíthatónak: elkezdek csavarogni az autósorok között, és ahol valami megragadja tévelygő tekintetemet, ott elidőzök néhány percig.

IMG 7763

Így jött össze bő százötven fotó - még ezt is képtelenség lenne rendesen körbeírni betűkkel, ezért csak bíztatni tudok mindenkit, akit érdekel a téma, ne féljen rákattintani valamelyik képre, bátran lapozzon bele a galériába. Én pedig kiráncigálok néhány csodát az albumból, amelyek valamilyen okból megbirizgálják idegvégződéseimet

IMG 7558

Esküszöm, szemből először piskóta Escortnak néztem ezt az első generációs, 70-től 74-ig gyártott E10-es Cherry-t, amely még az előszobában narancssárgállott. Pedig műszakilag pont az ellentéte: ez az első keresztmotoros, elsőkerekes Nissan. Lehet, hogy a 70-es években még vastagon a másolós korszakukat élték a japánok, de ez akkor is egy okosabb fajta diplomamunka: több forrásból ollózták össze, ügyesen.

IMG 7565

Egyetlen nagy baja van a Pulsar Exának: elöl kapar. Különben formája, stílusa, méretei alapján azonnal lecsapnék egyre. Zseniális a koncepció: nem ismerek még egy shooting brake targát. A tető két oldalát ki lehet lökni, így hosszanti füles bevásárlókosárrá alakítható, de akár a teljes hátsó fedelet is le lehet csatolni. Amíg nézegettem, rájöttem arra, hogy nekem igazából egy kétajtós kombi kéne otthonra, de nagyon.

IMG 7573

A Pao egy eleve agyament kreáció tetézése volt. Az 1987-es Be-1-est a Micra, japán nevén March alapjaira építették, de teljesen más kasztnival - ugyanilyen gülüszemekkel, mint amiket a Paón látunk. A retró már ekkor vadul burjánzott odaát, imádták a kis Be-1-est, ezért gondolhattak egy merészet a Nissannál, és kihoztak egy szafaris változatot. Külső zsanér, felcsapható hátsó ablak, rongytető és hullámlemez-utalás. Mi más lehetett volna a sorsa egy ilyen kreténnek, mint hogy ki kelljen sorsolni a limitált sorozatot a többszörös túljelentkezés miatt.

IMG 7583

A Nissan-gyűjtemény tetemes része származik úgymond rajongói felajánlásból. Nissan-tulajdonosok, akik meguntak vagy megörököltek egy-egy ritka vagy kevésbé ritka példányt, sokszor felajánlják a járműveket a múzeumnak. A Patrol, ami odaát Safari néven fut, feltehetően egy ilyen felajánlás lehetett. Nagyon érzik a japánok, mihez kell hozzányúlni és mihez nem szabad, mert ez a Patrol pont úgy néz ki, mintha egy autóját rendeltetésszerűen használó tulaj garázsában állna.

IMG 7603

Ki ne ismerné a Rasheent? 94-től 2000-ig gyártották japán belpiacra, ráadásul csak válogatott kereskedők árulhatták. Nem is értem, miért állíttatta le a gyártását feltehetően az első monitorra köpött adag kávé után Carlos Ghosn, miután meglátta. Pedig büszkék voltak rá a Nissannál, mert évekkel megelőzte a CR-V-t, a RAV4-est meg a Forestert. Csak hát ez a retró-vonal a globális piacon egyszerűen nem indukálhatott szalonok előtt tolongó vásárlójelölteket. Bezzeg most már garantáltan megvan a rajongótábora az alig tizenéves klasszikusnak.

IMG 7619

Ő bizony egy Skyline 2000GT, csak a kevésbé kívánatos szériák egyike. A fényszórórács volt az, ami megállásra kényszerített mellette, de nem bántam meg. A diszkrét kengururács meg a szúrófények nem viccből vannak rajta: Tesima nevű tulajdonosa Ausztráliát járta vele keresztbe-kasul, mielőtt felajánlotta a Nissan-múzeumnak.

IMG 7623

Szerintem ez a legesetlenebb GT-R mind közül, de így kiszélesítve, versenyautósítva megigézett. A zöld-arany színkombináció telitalálat, a hótoló az orrán szintén - az egész gép hangulata percekig nem engedett el. Oda kellett hívnom a személyzetet, hogy nyissák ki a motorháztetőt, de most azonnal, különben hisztirohamom lesz.

IMG 7668

Nem csalódtam. A jobb első lámpa helyéről szürcsöli a három fekvő ikerkarburátor a levegőt, a hengerenkénti leömlő pedig a régi iskola gyönyörű, kompromisszummentes példája: felfelé indul, hogy a kipufogócsatornából kilépve ne kelljen egyből irányt váltania. Mókás, hogy ezzel a konkrét autóval sosem versenyeztek, csak kiállítási darab volt az 1972-es Tokiói Autószalonon.

IMG 7626

Tesója lehetne a 73-as Fairlady Z vagy 240Z, kinek hogy tetszik. Ezzel sem versenyeztek soha, csak a később Nismóvá vált Omori Factory kísérleti autója volt. Azt hiszem, a Hangyász újjászületése előtti embrióstádiumában valami ilyesminek indult, csak aztán elburjánzott néhány mutáns sejt.

IMG 7631

Ő pedig a piskóta-Cherry vad, szinte felismerhetetlen mutációja. Kevés elsőkerekes autó mellett tolul a fejembe és máshova a vér, de ezzel szívesen kergetőznék egyet a pályán. Állítólag 150 lóerőt tud az apró 1,3-as motorja, elöl szélesebb gumi van rajta, mint hátul, és nagyon úgy néz ki, mint egy végletekig hegyezett, könyörtelen pályagép. Kéne.

IMG 7639

Ha valami férfiasabb a pályaversenyzésnél, az a rali, a ralik között pedig külön helye van a Safari Rally-nak. Ezzel a 240Z-vel nyerték meg az 1973-ast. Mi mindent tudna mesélni a gyűrött vas, a rozsdás futómű, a feldrótozott lámpa? Isteni csodaként maradhatott meg ez a Nissan úgy, ahogy Chandrashekhar Mehta kiszállt belőle pezsgőt locsolni. Valaki nagyon érezte, hogy ez a roncs sokkal többet mutat, mint egy patikára restaurált, csillogó raliautó.

IMG 7719

Szintén Safari Rally, csak 15 évvel később. Ez sem lehetett sokkal egyszerűbb történet. A 200SX/Silvia hátsókerekes autóként abszolút második helyen futott be Mike Kirklandnek köszönhetően - annyi csalás van a történetben, hogy ez a Silvia nem az a Silvia: háromliteres, 250 lóerős V6-os van benne.

IMG 7756

Egyszer már elsütöttem, de nem baj. Ez a segg megérdemli a hírnevet. Utólag sem sikerült kiderítenem, hol pörkölték ezzel a Skyline-nal a szegény mögé kerülőket, de talán nem is baj. A misztérium csak segít a legendagyártásban.

IMG 7657

Így nézett ki 64-ben egy japán GP autó. Nem is egy Nissan, hanem egy Prince - a márka, amely később beolvadt a Nissanba. 1963-ben ők hozták ki az első felülvezérelt japán motort, a kétliteres sorhatosukat, amivel a következő évben megnyerték a japán GP-t. Ezzel a batárral.

IMG 7702

Mondják, hogy alig akad klasszikus szépség a japán autók között - ez a Fairlady márpedig az. Hosszasan lehetne zsinatolni azon, mennyire eredeti találmány ez a forma, mindenesetre jól sikerült.

IMG 7696

Nincs Nissan-múzeum Hakosuka nélkül. Annyira karmolják ezt a doboz-Skyline-nak becézett, közepesen érdekes formájú szedánt, hogy már lassan elcsépeltnek érzem, pedig Európában mutatóba is alig akad. Ki tudja, hogy kikémkedték-e a Peugeot-nál vagy egyszerűen a véletlen műve, hogy a 68-ban alig pár hónap eltéréssel bemutatott 504-es és a Skyline orra ennyire hasonlít? Mára a Skyline árai lassan érthetetlen magasságokba emelkednek, az 504-esekkel meg Afrikában taxiznak. Mindkettő legenda, csak kicsit másképpen.

IMG 7651

Talán mindenkinek az a legjobb, ha egy Micrával lazítom el az izmokat. Bár ez a Micra/March nem biztos, hogy alkalmas erre. 1,5-ös sornégyes van benne, 160 lóerővel. De legalább ehhez van alapautó mifelénk, legalább van esély rá, hogy építsünk ilyet.

IMG 7705

Lehet, hogy muzeológiai szempontból szerencsésebb volna a több száz autóból kiválasztani úgy ötvenet, és folyamatosan rotálni a készletet. Annyit méltóbb környezetben, bővebb információkkal lehetne bemutatni, mondjuk úgy, mint a tokiói History Garabe-ban. De én örülök, hogy végignézhettem ezeket, szúrhattam egy végzetes dózis Nissant, még ha a többség mellett csak pár másodpercet tölthettem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr965701411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.12.26. 07:41:05

A Mercedes múzeumban nekem három óra is kevés volt, a végén már rohantam. Ott aztán van változatosság, kishajótól autóbuszig, repülőgépig minden.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.26. 07:42:28

Nem vagyok oda a japan autokert de ez a galeria "odabasz". Szenzacios autok, ketsegtelen.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.26. 07:45:19

Soros 6 henger!! De kár hogy már alig van.

1127ccm 2013.12.26. 07:45:45

Azt a kutya meg a macska. Ehez csak azt tudom fuzni : koszonjuk nissan, koszonjuk totalcar

1127ccm 2013.12.26. 07:50:06

Feltunt h japan autot alig talalni felujitott allapotban? Mercedes bmw peugeot van. Ilyen nincs, bele is gondoltam milyen munka lenne. Azok a lehetetlen helyre tett racsozasok, kromozasok, muanyagok mind potolhatatlan remekmu. Elveznem a munka minden percèt...

szati77 2013.12.26. 08:02:49

Szépek, én is megnézném élőben :)

Komojtalan 2013.12.26. 08:24:22

A Japánok akkor rontották el, amikor a 90 -es évek közepén abbafejezték a sportos autók gyártását. Sportautót gyártanak, utcai tömegautót szintén, de csak nekik volt a kettő között autójuk. 2000 körül a fejemben zsongtak a márkák mit is kellene venni, most meg semmi nem jut eszembe. Találtam egyet, ami tetszene, árban is jó (mondjuk nem véletlen): Mitsubishi FTO. 4-500 -ért 10+ éves példányok vannak 200 LE -vel, a nagy hibájuk: Csak jobb kormányost gyártottak belőle. Mielőtt a 323F -t megvettem kalapban volt a Nissan ZX, SX sorozat is, mondjuk nem bántam meg. 950 kilóhoz 137 LE, na ez a kategória hiányzik most.

Exa owner 2013.12.26. 08:59:25

Az egyik legszebb karácsonyi ajándék, amit kaptam idén. Köszönöm szépen. Látom bekerült a szórásba az én autóm is (Pulsar EXA). :) Meg tudom erősíteni, hogy igen nagy élmény tető nélkül veretni vele nyáron. Ha minden jól megy jövőre teljes renováláson fog átesni a kicsike, hiszen maholnap 30 éves lesz.

nikarágja 2013.12.26. 09:05:10

Carlos Ghosn-l eljött hozzájuk is az "innentől pénzt csináljunk"-korszaka. Azért kösz Bandi!

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2013.12.26. 09:23:00

Uh, ez de jó volt így reggeli mellé...

rapchee 2013.12.26. 09:28:32

@Exa owner: erről remélem lesz legalább egy cikk

kvcsoliver 2013.12.26. 10:03:47

Bandi! Kétajtós kombi kéne? Trabant?! :D

Garp 2013.12.26. 10:22:08

Engedtessek meg egy csendesen elrebegett "hubaaa".

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.26. 10:24:31

Régi opelekben is volt 3 ajtós kombi,kadett,rekord.

Motordoktor 2013.12.26. 10:27:46

@Gyurma73: Valóban, a soros hat henger már szinte nem létezik, de ha mégis, akkor az autó 1500 kg felett van. Ez itt a probléma. Meg jön a sok négyhengeres turbós.
Ezért kell megbecsülni az utolsó olyan autókat, ahol még a tömeg relatíve alacsony, a motor meg sokhengeres és hátul hajt. Egyre kevesebb van.

Motordoktor 2013.12.26. 10:29:05

@Gyurma73: Volkswagen typ3 Variant. Ős kombi 3 ajtóval.

Bőrkormány · http://autokarpit.hupont.hu 2013.12.26. 10:29:09

Ez az a kategória, ha választhatnék magadnak egy kocsit innen, akkor még egy év múlva is ott ülnék, és gondolkodnék.Nagyon szép a galéria!

Yuri Boyka 2013.12.26. 10:33:55

@1127ccm: A Yamahás taknyolásod után nem szívesen engednélek gép közelébe.

Exa owner 2013.12.26. 10:39:14

@rapchee: Bízzunk benne, hogy lesz rá lehetőségem (mármint a cikk megírására).

peti.olah 2013.12.26. 10:43:42

@Gyurma73:
Nekem rövid ideig volt egy 1976-os 3 ajtós Rekord kombim. Kinézetre állat volt, de családdal használni kínszenvedés.

peti.olah 2013.12.26. 10:46:27

@Bőrkormány:
Mi a Citroen gyár múzeumában éreztünk hasonlót:)

1127ccm 2013.12.26. 10:52:23

@Yuri Boyka: Orulok h te mindenkinel ugyesebb vagy. Remelem megjelenik a te irasod is. (Akarhol is)

Yuri Boyka 2013.12.26. 11:08:01

@1127ccm: Régebben blogolgattam, de az már a múlt. boyka.blog.hu

vancello · http://vancello.hu 2013.12.26. 11:12:34

Kicsit olyan, mintha a Reeobek, vagy az Aidads múzeumot nézném. Amikor a formatervezőknek elfogyott a kopipasztájuk, akkor viszont odatették magukat rendesen.

1127ccm 2013.12.26. 11:27:40

@Yuri Boyka: biztos jobb minosegben es szakertelemmel dolgozol.

Bőrkormány · http://autokarpit.hupont.hu 2013.12.26. 11:37:34

@peti.olah: Hát igen,ezt ma már nem érzed egy autószalonba. Eltűnt a varázs.

Jamesblond 2013.12.26. 11:38:50

2003-ban vettem egy '84-es evjaratu 3.3-as dizel Patrolt amit gyenge motorral hirdettek. Odamentem, beroffent, fustolt mint a vonat, de mindene mukodott. Megvettem semmi penzert, aztan otthon a muter kerdezte: "Fiam ebben 976000km van?"
Odamentem, nem hittem a szememnek. Na azt az orat nem hinnem hogy visszaporgettek. Motorfelujitas, kasznimunka, meg vagy 150 k km-en at volt a csaladi igas-hobbi-kirandulo-horgasz-vadasz-megmento auto. Eladtam, meg ma is megy, regebben az uzemanyag "iparban" serenykedett. Azota meg egy Y61 GR az utodja. Na ezzel mar a tocsaba se hajtok bele, meg polirozom a hidjait. Imadom amikor latom a sotetben a megcsillano brutal vasakat alatta. Telen elo nem vennem aranyert. Pedig arra valo. Nagyon jo autok a Nissanok.

Jamesblond 2013.12.26. 11:40:15

2003-ban vettem egy '84-es evjaratu 3.3-as dizel Patrolt amit gyenge motorral hirdettek. Odamentem, beroffent, fustolt mint a vonat, de mindene mukodott. Megvettem semmi penzert, aztan otthon a muter kerdezte: "Fiam ebben 976000km van?"
Odamentem, nem hittem a szememnek. Na azt az orat nem hinnem hogy visszaporgettek. Motorfelujitas, kasznimunka, meg vagy 150 k km-en at volt a csaladi igas-hobbi-kirandulo-horgasz-vadasz-megmento auto. Eladtam, meg ma is megy, regebben az uzemanyag "iparban" serenykedett. Azota meg egy Y61 GR az utodja. Na ezzel mar a tocsaba se hajtok bele, meg polirozom a hidjait. Imadom amikor latom a sotetben a megcsillano brutal vasakat alatta. Telen elo nem vennem aranyert. Pedig arra valo. Nagyon jo autok a Nissanok.

SwedishRunner 2013.12.26. 11:48:22

@Yuri Boyka: Miután befejezted a testépítő vackokat, megszűntek az összevissza ürítős problémák? 8-) Amúgy a blogodon először kiakadtam, aztán rájöttem, hogy nekem mindegy ha beteg vagy, én kacaghatok a vicces részeken...

1kutya 2013.12.26. 11:51:53

@Motordoktor: Doki, ezzel Misuno San elvitázna veled egy darabig (mármint, hogy alacsony tömeg + sok lóerő)

egyébként a galéria odab@sz!!!

dondiridongo · http://karmageddon.blog.hu 2013.12.26. 11:51:59

Az illatbol nem hoztal egy befottesuvegnyit?

Arculatervin 2013.12.26. 11:56:15

@1127ccm: Toyota Carina TA62 83-ból, érdekelne?

SwedishRunner 2013.12.26. 12:08:32

@1kutya: Colin Chapman pedig elvitázna Misuno San-al. Az a baj, hogy nem vezettem még GTR-t, de nagyon kíváncsi vagyok... A pályanapi tapasztalataim azt mutatják, hogy ugyan azon súly/le arányt mutató gépek közül a a könnyebb-gyengébb (viszont ugyan azt az arányszámot mutató) gyorsabb volt. A GTR persze abszolút király járgány volt, de valszeg nem gyári így nem volt mihez viszonyítható. Illetve a Radical ami könnyű -de talán nem olyan fejlett a hajtása- elverte... Majd itt is megnézem gyári állapot esetén az arányszámokat...

1127ccm 2013.12.26. 12:17:47

@Arculatervin: az egy kedves verda de mi a terved vele?

Arculatervin 2013.12.26. 12:21:42

Azok voltak, csak az élet úgy hozta, hogy az amit rászántam, máshová kell.....

FalseShepherd 2013.12.26. 13:00:25

Kedves Stump Bandi!

Hatalmas kérésem lenne, remélem nem leszek túl szemtelen. A galérián keresztül nem sikerült eredeti méretben megtekintenem a képeket, viszont lenne 5db kép, amiket nagyon szeretnék gépemen tudni. A 3, 9, 76, 87 és 88-as fotók lennének ezek, ha esetleg ezen fotók teljes méretű példányait el tudnád nekem küldeni e-mailben, vagy bármi más módon (nem vagyok tisztában az esetleges fileméret korláttal), azzal leköteleznél!

Kellemes Ünnnepeket!

poggY 2013.12.26. 13:17:50

Én már a második képnél ledobtam a veseköveimet. Nem is jutottam tovább.
DO WANT

DBandesz 2013.12.26. 13:22:59

Édes Istenem!

47. kép

Nissan Skyline R34 GT-R és végre nem bayside Blue, hanem Millenium Jade Green.

Köszönöm Vágó Úr, vegyük le a zenét. Megállok és vinném is.

nem kéne... 2013.12.26. 13:56:39

@Motordoktor: @Gyurma73:

a csikós háromajtós kombija meg smafu, mi?
:)))
a bianchinát minden esetre én azért öregebbnek tippelném a typ3nál.
és ez európa, mert szerintem az ötvenes években, sőt, már előte is lehettek ilyen kombiszerű vackok amerikában, mindenféle 2door meg woody wagonok.
ember meg nem mondja, melyik márkáé lehet az elsőség.

nem kéne... 2013.12.26. 13:59:10

@zeddez: nagyszerű választás.
vegyél egyet újban.
jaaaa....

nem kéne... 2013.12.26. 14:03:34

@1kutya:

az az autó nem agilis.
nagyszerű hajtása van, egy jól eltalált futóműbeállítása egy viszonylag egyszerű futóműben, kurvanagy fékek, remek váltó, nagyon széles kerekek, erő van bőven, de az egész dögnehéz úgy, ahogy van.
nem a stopperen érzed, hogy nehéz, hanem a seggeden.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2013.12.26. 16:03:26

Szóval egy egész óra kellett. Húú'zze, a képek, a gépek... Jobbára kívánatos tárgyak, van közte néhány rémség, de összességében remek válogatást sikerült leközölni, köszönet!

Btw. vajon mi célt szolgálnak azok a kis szőnyegek a kerekek alatt az első képeken?
Szemet szúrt még a bridgestone gumikra utólagosan és kókányul fehérrel ráfújt bridgestone felirat, ezt vajon ki és milyen megfontolásból követte el? Vagy ez is autentikus, így csinálták akkoriban?

1127ccm 2013.12.26. 17:16:57

@Yuri Boyka: Hires vagy, sot celeb. Irt a Csikos rolad a cim oldalon.

1kutya 2013.12.26. 17:22:23

@SwedishRunner: San szerint meg az a lényeg, hogy legyen jó a súlyelosztás és mindig tapadjanak a kerekek...

de mindegy is, majd ha az öreg Misuno követi Colint az égi versenypályákra (természetesen kívánom, minél később legyen), akkor elvitatkoznak rajta :-DDD

1kutya 2013.12.26. 17:24:12

@1127ccm: de miért nem lehet annál a cikknél trollkodnííí???

én akarok ;)))

gmondi 2013.12.26. 17:24:17

Istenkirály! Nekem is a Hakosuka Skyline GT-R a kedvencem, ilyen kasznit fog kapni jövőre a Tamiya modellem is.

@Make Valamit: Hol van ez a Mercedes Múzeum, érdekelne. Stuttgart?

Japán autó rajongóknak ajánlom a német Toyota Múzeumot. Magángyűjtemény, Budapesttől 520 kilométerre. Októberben voltunk, akkor 80 autó volt kiállítva, de folyamatosan bővül. Olyan ritkaságok vannak ott, mint 2000GT vagy Sainz-féle rally Corolla, az eredeti.
Ha valakit érdekel, akkor néhány kép a múzeumból itt:
picasaweb.google.com/107180660684219924030/ToyotaMuzeum?authkey=Gv1sRgCPfVvpnQ-_OlGg

1127ccm 2013.12.26. 17:31:10

@1kutya: lehet, hogyne lehetne. Meg is koszonom az epito kritikat. :)

Benyoo95 2013.12.26. 18:07:34

De azért remélem, hogy legközelebb nem arról olvasunk, hogy az 504-es meg a BMW be lett olvasztva és egy Nissant köpött ki helyette a gép, mert szépjapánul mondva szeppukut követek el...

Yuri Boyka 2013.12.26. 18:23:11

@1127ccm: Igen, sztár vagyok. Itt nem a trollos posztra gondolok ( zárójelben jegyzem meg, hogy azt hittem mielőtt elolvastam, hogy végre egy troll, aki nyilvánosságot kapott és pozitív meglepetés, hogy tényleg tud valamit zárójel bezárva), hanem arra, hogy volt nekem egy kb 58 nickkel ezelőtti felhasználónevem: Don Marcus Hibiscus. Ha ez mond bárkinek bármit. :)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.12.26. 21:17:03

@gmondi: Stuttgart. Reptérről S-bahnnal simán elérhető. Kis séta az állomástól. Van ott egy bazi aréna is. Amikor voltam, éppen itthon töltötte az idejét a Renntransporter (ha jól értettem, néha át-áthajózzák Amerikába, lássanak ők is csodát) úgyhogy volt mire csorgatni a nyálam.
Keress rá indafotón, ahogy elnéztem, nem csak én készítettem fotókat az ótvar telefonommal, volt aki rendes fényképezőgépet vitt ki.

mtk001 2013.12.26. 21:20:37

Ezeket a fotókat imádom !!!

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.27. 06:25:08

atneztem megegyszer a kepeket. Alapmu mostantol kezdo japanbuziknak.

amugy megneztem gyorsan a nissanusa.com -ot, erdekes ( nekem legalabbis ) hogy arulnak Nissan Taxi -t. A nevbol kiderulhetett hogy ez egy gyari taxi. Erdekes.

www.nissancommercialvehicles.com/nv200-taxi?next=header.vehicles.postcard.vlp.image

EddieCivic4g 2013.12.27. 09:08:04

@DBandesz: Átérzem a problémád, 3x futottam neki a galériának, a 47. képnél mindig elakadok. A múzeum összes autóját odaadnám azért az egy R34ért!

fákkje 2019.07.05. 18:07:31

Ez a galéria ma is odab@sz