Olyan erős, hogy le kell kötözni

  2013. december 13. - papptibi Címkék: brutál baleno

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Biztos a személyes kötődés teszi, de megszerettem a családi Balenónkat. Különösen a szerkesztőségi gyorsuláson mutatott teljesítménye nyűgözött le, persze kis dög, relatíve erős 1,6-os motorral, jófajta, Euro kevés kivitelben. Vagyis veszi a gázt.

Néha ránézek a hirdetési oldalakra, hogy nincs-e egy olyan eladó, amilyen a miénk volt, tudják, ez az Ausztriában a bontóba leadott kocsi, amivel még lehetne járni, csak az osztráknak már nem éri meg üzemeltetni. Igazság szerint kéne egy motorházfedél, mert kiderült, hogy tényleg azért ragasztottak fekete szalagot az orrára, mert alatta erősen rohad. Arra gondoltam, egy ugyanilyen kék, kislámpás pont jó lenne, és mivel néha akad egy-egy százezer alatti áron, talán érdemes lenne megvenni alkatrészdonornak, pláne, ha klíma is van benne. És csak át kéne rakni a motorházfedelet.

De mit csinálnék a maradékkal? Lehetne belőle pl. játszós autó. És a lehetőségek korlátlanok. Az 1,6-os Suzuki-motor nem egy kihegyezett valami, talán érdemes lenne turbósítani. Akármilyen hihetetlen ugyanis, a világon nagy mennyiségben fogyott, van hozzá sok minden az Ebayen, mert még Amerikában is árulták Esteem néven. Nem beszélve az Indiai piacról, ahol még mindig napi téma egy Baleno, nem pedig lejárt lemez, mint nálunk. Találtam kb 50 ezer rúpiáért (ez ma úgy 180 ezer Ft) komplett turbószettet hozzá, amivel úgy 145 lóig lehet felhúzni.

Azt viszont nem értem, hogy vajon ki a fenének éri meg ennél jóval többet elkölteni arra, hogy cirka 1,3 baros töltőnyomással 244 lóerőt hozzanak ki belőle. Na nem azért, mert nem lehet, de ennek az autónak mindene 100 lóerős, a fék, a futómű, de a váltó még ezt is csak nyűgösen bírja. Mindenesetre itt a bizonyíték:

Őszintén szólva már ettől is meglepődtem, de amikor egyszer beütöttem a youtube-on a szokásos baleno és turbo szavakat, a következő gyöngyszemre bukkantam. Ezt hollandok építették, nem is értem, miért pont a Baleno az alap, de gondolom, krosszban nem kell homológnak lennie az autónak, viszont pici és könnyű, továbbá gyakorlatilag ingyen megszerezhető.

Aztán pedig bele lehet önteni egy vagyont, hogy közel 370 lóerős legyen a Balenód, szeki váltóval. Igaz, itt már egy másik Suzuki, a Hayabusa motorja az alap, amihez ugye önmagában háromezer dollár fölött van a turbószett, plusz még pár száz dollár a csökkentett kompressziójú dugattyúkészlet. És kell még motorvezérlés, cső, satöbbi, satöbbi... Íme a végeredmény. Egy holland műhely készítette, úgy tűnik, nem szarral gurigáznak. Eleinte fotók vannak a videóban, de ez senkit se riasszon el, utána a fékpadi mérés következik.

Brutál.

Erre azért még gyűjtenem kell.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr625688291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.12.13. 07:35:19

vajon alázná e a BMW t ? :-) :-)

Rocko- 2013.12.13. 07:47:15

@Gyurma73: de közben 4 litert enne. :-)

Schütii 2013.12.13. 07:59:55

A bagatell ár mellett a másik nagy fegyvertény az összkerék lehetett. Egyébként nem tudom hogy mennyire lehet öröm cross pályán terelgetni ezt a "fenevadat" McPherson bácsi féle futóművel.

Schütii 2013.12.13. 08:02:36

Ja meg érdekes az a hátsó kerék lengés is, mintha 8-as lenne benne.

LanciaBacci 2013.12.13. 08:05:38

"Erre azért még gyűjtenem kell."
de legalább nem kell rá motorházfedél

Sayniqua (törölt) 2013.12.13. 08:10:58

Biztos kicsit sok volt a ganja a csávóknál.... lol
De azért brutál a gép! :)

2-More 2013.12.13. 09:36:12

1,3 baron a 244 lóerő, valamit csúnyán elnéztek a srácok. Itthon egy hasonló motorra épülő gép tud 280at, igaz, azon más a hengerfej, de értelmesebben is lett megépitve.

Ilyen 180 ezres turbószetteket el kell felejteni. Egy tisztességes turbó leömlővel nem jön ki annyiból, de lehet magában sem. Nem mellesleg a G16A-B hajtókar olyan vékony, mint a piszkafa, és ha eltörik, márpedig törik csigás motorokban gazdagon, főleg ha forgatják is a barmok, akko ahogy betámaszt, rendszerint félbetöri a főtengely, de még a blokkot is.

Kovácsolt hajtókar mindenképp kell, a gyári dugó elég sokáig birja, de ha már meg kell bontani, érdemes azt is cserélni, és ha már le van bontva, 1:1ben felmegy rá az 1,3 GTi dupla tengelyes hengerfeje. Ezzel lazán el is költötte az ember egy millió boldogabbik felét.Utána már "csak" rendes injektorok, irható ECU, cooler, csövezés, stb kell, az lesz a boldogtalanabbik fele, a legboldogtalanabb meg akkor lesz, mikor kell egy sperr különben állandó vendég lesz a féltengelyesnél.

Egyallampolgar 2013.12.13. 09:49:05

Jó volt olvasni, hogy az örökké földönjáró Papp Tibi is tud álmodozni. De ennek az utolsó izének kevesebb köze van egy Balenohoz mint karotta nemzeti hangyászának egy 260z -hez.

Szkotti 2013.12.13. 10:50:25

Tibi, ott a falhoz támaszta a rohadásmentes (és garantáltan nem rohadó műanyag) géptető.
Egy emailt megér a hollandusoknak, hogy mibe fáj egy olyan ;o)

karolyk22 2013.12.13. 10:54:27

@2-More:
ja mert biztos egy szaros 500 ezres suzukira kovácsolt hajtókart fognak venni....
mikor bontott motor van hozzá 100 ezerért mindennel ami kell, még talán a klíma is rajta van ennyiért...
erre ráakasztasz egy csigát, 200 ból megvan, és megy ameddig megy...
és megvan a 150 lóerő, megvan az élmény, felkapar 1-2be, fütyül, susog, ha meg elpukkan akkor le lehet fotózni a blokkot milyen szépen kiütötte a hajtókar a blokk oldalát, és feltenn iFb ra egyből kiposztolni, jön rá az 1000 like, és az kárpótol!
De ha téged az kárpótol, hogy ráköltesz a motorra 1 milliót, és max akkor is 200 lóerő lesz, akkor nyugodtan.. :) akkor is csak egy suzuki marad...

karolyk22 2013.12.13. 10:57:00

@karolyk22:
ha meg elpukkant akkor megy bele vissza a gyári blokk, és megy fel a hahura...
talán ha most leműszakiztatom, 2 évet kihúz a sufnituninggal műszaki előtt eldurran, és mehet vissza a normális blokk.

2-More 2013.12.13. 12:39:30

@Szkotti: Ja, csak utcára nem teheted fel, számos okból.

@karolyk22: Kiscsibém, de nagy a pofánk.....Én speciel megvettem a kovácsolt hajtókart. Meg a dugót. Meg a ketrecet. Meg többi kurvaanyját. És leszarom a véleményedet, hogy böff akkor is egy suzuki. Mert amikor az a cég, akitől a hajtókart meg a dugót veszem, ugyanabból az anyagból gyártja ugyanolyan gépen a hajtókart a suzukiba is, hondába is, nissanba is, ferrariba is, akkor nincs ott "csak egy suzuki". Viszont azzal, hogy tok-vonó csővel, üzemanyaggal is 900 kiló alatt van a gép, azt egy "picit" nehezen veszed meg más autónál, ami nem "csak egy suzuki".

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2013.12.13. 12:40:56

Jó futóművel és fékkel többet el lehet érni, mint a motortuninggal. Meg kell tanulni, hogy lehet kiautózni a gyári teljesítményt, aztán ha az nem elég, akkor lehet tovább gondolkodni, hogy mit lehetne csinálni a járgánnyal. Szerintem.

Tirpákium 2013.12.13. 13:00:50

Ennek hajínt a hátsója Johanneke mester!

2-More 2013.12.13. 15:28:23

@Tommi: Ja. De a jó futómű meg a fék nem nyom 0-100as sprintben annyit, meg 400 méteren, mint a motortuning, szerintem. Meg mások szerint is.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2013.12.13. 16:18:38

Na ez tényleg olyan, mintha nagyon le akarna mászni a padról... :) youtu.be/SmNw1xeu0KA

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2013.12.13. 16:27:10

@2-More: 0-100-ra meg negyed mérföldre valóban teljesítmény kell. De ha köridőre mész, akkor jó futómű és fék. :-)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.13. 16:40:03

@Schütii: ket szezont at rallykrosszoztam kb 15 eve, megallapitasaim a kovetkezoek: 200loero BOVEN es MINDENRE eleg, ( amator rallykrosszrol beszelek, nem a VB rol ) a dolog Achilles sarka hogy mikent tudod levinni az erot a foldre. Futomu, Gumi. Ezen mulik. Tok jo nezni ahogy 500+LE autok huszmeterre lovik ki maguk alol a foldet de elore alig haladnak - ami azert fontos dolog az elso hely megszerzesehez. Kanyarodni meg mindig gazbol max Loeb tud.

Min 25-30 cm rugout, es special rallykrossz gumi. A loero a rallykrosszban messze nem minden.

Krosszmotorozni meg sokkal jobb es tizedebe kerul :)))

Schütii 2013.12.13. 16:52:00

@visszakettopadlogaz: Ennek az autónak mindenképpen elég lenne a 200 lóerő, lehet hogy még az is sok. Meg azt birom hogy csinálják ezeket a kurvanagy turbós dyno videókat és hát persze nagyon büszkék a legnagyobb teljesítményre, közben a nyomattékgörbe meg olyan mint a Himlája. A motor lényegében csak a fordulatszámtartománya legfelső negyedében erős, igaz akkor aztán kurvára. A cross lényege meg az lenne hogy inkább minél egyenletesebb legyen a nyomatékeloszlás.

Schütii 2013.12.13. 16:56:13

@visszakettopadlogaz: Krosszmotorozni, na azt szeretnék én is.. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.13. 17:00:08

@Schütii: pontossan.

volt egy cr250-es motorom, mikor megerett a felujitasra akkor nagyobb hengerurtartalmu henger lett rateve ( big bore kit ) meg nagyobb fuvoka, stb.... addig egy jo kondiban levo - es keutemu versenymotorhoz kepest - egyenletes eroleadasu gepem volt, utanna lett egy meregeros, de 10.000rpm es 10500rpm kozott hasznalhato motorom. Semmire nem lett jo.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.13. 17:04:22

@Schütii: Hajra!:) En kb harminc eve krosszozok, nem lehet megunni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.13. 17:06:01

@Tommi: a gyenge pont altalaban a sofor kepessegei szoktak lenni. Amugy teljessen igazad van, kb en is ezt irtam le csak mas szavakkal.

Schütii 2013.12.13. 17:23:16

@visszakettopadlogaz: Big bore kit, na igen, ha az olyan egyszerű lenne.. A kétütemű az egy veszettül bonyolult dolog, a látszat ellenére. Egyébként nekem is 2 ütemű kéne. :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.13. 21:05:04

@Schütii: igen, a 2utemu "kenyesebb". A gazcserek, a felomlok, stb vagy pl a 2utemu kipufogo keszites az muveszet, a 4utemue cso kerdese az egesz.

80-as evekben rendkivul sokat "reszelgettunk" simsonokat es 125-os MZ ket, az ember rengeteget tanult belole aminek aztan hasznat vette a japan motorokon.

a 4utemu motorok mas vilag, amugy erdekes, mikor elterjedtek a 4utemuek akkor mindenki megtanult hirtelen egykerekezni :)))

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2013.12.14. 08:41:06

@visszakettopadlogaz: Igen. Te kicsit kibővítetted. :-)
Mondjuk most egy kis ellentmondás önmagammal: Ha vannak hiányzó lóerők, az bátorsággal nem pótolható. ;-)

2-More 2013.12.16. 08:24:50

@visszakettopadlogaz: Mondjuk 4 üteműnél is lehet érdekes dolgokba belefutni, erre mondhatnám azt hogy egy egyhengerek kétütemű esetén egy kipufogó egyszerűbb történet, mint egy többhengeres 4 ütemű, az egy dolog, hogy az egyiknél felömlő méret-alak, stb, a négyüteműnél meg ott a vezérműtengelyprofilokkal, nyitási időkkel szarozás, hogy ilyen finomságokat, mint összenyitás meg az egymás töltési hatásfokát rontó hengerek egymással szivócső-kipufogószinten való összejátszása....

@Schütii: Az ilyen 1000+ lovas, dynopadra spaniferezett, elől meg egy klimagépházzal fújatott szaroknak én se látom értelmét, de egy okosan kitalált és megépített motornak 1,6ból a 200+ ló használható lóerő-nyomaték tartományokkal nem egy megoldhatatlan dolog. Mindig el szoktam ugatni ha felmerül ez a turbórinyálás, hogy már nem 89'et írunk, amikor 5ezerig nem volt töltőnyomásod, majd 5ezertől 7ezerig kitörött a nyakad és hátracsúsztál az üléssel a csomagtartóba, azt' leszabályzás, egy gang fel és kezdődik előlről. Egy mai golyóscsapágyas, gyakran sima utcai autóban is titánötvözet turbinakerekes-tengelyes turbó már 2-3 ezernél úgy felfújja a motort mint a szél, nem mellesleg, nem az "ideálisnak" mondott 8,5:1 kompresszióaránnyal operálnak, hanem gyakran akár 10:1essel is.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.12.16. 19:28:23

@2-More: persze a gazcsere az mindig bonyolult - en a ketutemueket favorizalom mert abban nottem fel, van 4utemu motorom is es pont nemregiben vettem egy cr250-2T mert ugye egy jo ketutemunek kell lennie a garzsban :)