Hogyan építs 600 lóerős motort?

Így készül a Nissan GT-R motorja

  2013. november 25. - Stump András Címkék: motor nissan godzilla tokió yokohama motorépítés gt-r tokió 2013 VR38DETT tokyo 2013

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

A suttogás határán egyensúlyozó lágy, alázatos hangon beszél hozzánk a tolmács, miközben Weiss Manfréd egykori birodalmába, a Csepel Művekbe hatolunk be. A régi vágású ipartelepen nagy vasdarabok között keresi útját a busz, rozsdás hullámlemezből épült csarnokok mellett sorakoznak a raklapok és rácsos ládák. Valahol az üzem gyomrában vörösen izzik az acél, érezni az égett vas szagát. Nem hiszem el, hogy itt készül a Nissan GT-R motorja, pedig azt ígérték, oda visznek.

IMG 7386
Úton Tokyóból Yokohamába

Amikor Európában áhítatosan kiejtjük a japán gyártmány varázslatos szókapcsolatot, nem ezek a képek pörögnek szemeink előtt. Tényleg csak annyi a különbség egy tetszőleges hazai fél évszázados gyártelep és a Nissan yokohamai üzeme között, hogy ez valamivel zsúfoltabb és kicsit nagyobb a rend. Rettentően sajnálom, hogy tilos a fotózás.

A legnagyobb japán erény talán a tisztesség. Amikor mifelénk virágos zöld mezőkről, alpesi tájakról svenkel át a kamera az autóipar legújabb parádés találmányára, hangos csengetéssel azonnal bekapcsol a bullshit-riasztó, érezzük, hogy valami ordas kamut próbálnak megetetni velünk. És többnyire így is van. Amikor egy japán beszél arról, hogy hány gramm szén-dioxidot tudnak megtakarítani a legújabb generációs, három mikronnal karcsúbb csapággyal, azt valahogy sokkal szívesebben elhiszem. Érezni rajtuk, hogy komolyan gondolják, elhivatottak és büszkék a munkájukra.

Valószínűleg ezért is kellett nekik egy olyan hírhedt zsivány, mint Carlos Ghosn, aki a tönk szélére sodródott Nissant újra fel tudta virágoztatni. Nagy spíler az öreg, és tényleg csodát tett az elmúlt tizenvalahány évben, ezért most úgy tisztelik itt, mint egy félistent. A gyárlátogatáson egy leselejtezett robottal az arcképét rajzoltatták meg.

IMG 7498
Csak egy klasszikus, láncos vezérlésű, 24 szelepes V6-osnak látszik, pedig korunk egyik legjobb konstrukciója

A tolmácsolt szöveg helyenként végzetesen komikus. Kétszer, háromszor ismétli meg a legjelentéktelenebb részleteket, olyan áhítattal, mintha egy eltűntnek hitt szent szoborról beszélne, nem a GT-R motorjáról. Ismerjük, szeretjük, tiszteljük, de nem ez hozza el nekünk a világbékét, az örök életet és az ingyen sört együtt.

Egy közönséges ipari hodályba vezetnek be, jobbra merev hátsó hidak, balra félig szerelt dízelmotorok raklapon. Egyszer csak tényleg ott terem egy 2007-es GT-R, majd egy tisztességes nappali méretű szobában vár ránk a négy takumi, akik a híres V6-osokat rakják össze. Hosszas kiválasztási procedúra után kaphatják meg a takumi rangot: először szemi-takumi aspiránsokat gyűjtenek a motorösszeszerelő üzemekben, ezek közül a legjobbak lesznek szemi-takumik, és a piramis csúcsán trónolnak az igazi takumik. Európában valószínűleg csak annyit mondanánk, hogy a legjobb embereinket választjuk ki a feladatra.

A négy takumi kézzel szereli össze a GT-R-motorokat, ezt legalább ötször meg kell hallgatnunk. Ez igen fasza, én is szeretek motort összeszerelni, de kisszériás cuccoknál egyáltalán nem ritka dolog. Egyszerűen nem éri meg felszerszámozni egy gyártósort, és kétségtelen, hogy jobb minőségű termék szokott keletkezni, ha egy ember rakja össze. A Porschénél is így működött ez a Cayenne V8-asánál, amikor bevezették, bár lehet, hogy azóta változtattak a módszeren. Az AMG mindenesetre ugyanolyan mítoszt próbál teremteni ekörül, mint a Nissan, még a kis névtábla is nagyon hasonlít, amit ráragasztanak a motorra.

IMG 7499
A beömlők méretéből azért lehet már sejteni valamit

Három-három és fél óra alatt készül el egy-egy V6-os, ebből két műveletet mutattak be nekünk sűrű tömjénfüst közepette: a szelephézag-állítást és a szívósor illesztését. Jó választás, ezekhez tényleg kell a kézügyesség, és sokkal művészibb feladat, mint mondjuk egy kalibrált nyomatékkulccsal lehúzni a csapágyakat. A srácon, elnézést, takumin tényleg látszik, hogy teljes átéléssel végzi a feladatát, ez az élete. Kell hozzá egy jó adag monotóniatűrés, hogy nap mint nap huszonnégy szelepnél húzogassuk a hézagmérőt - kétségtelen, hogy ő rendelkezik ezzel a képességgel.

IMG 7515
Csak semmi bizalmaskodás, ez komoly munka

Minimum háromszor suttogja a fülünkbe a női hang, hogy egy század különbséget kell megéreznie a becses kezeknek. Így van, valószínűleg ez is egy nyomós ok volt a szelephézagot automatikusan állító hidrotőkék bevezetésére, szép dolog, hogy a VR38DETT-nél megmaradtak a hagyományos hézagállításnál. Versenymotor-féleség ez, és ennek megfelelő körültekintéssel is rakják össze őket. A bemutatótermünk mellett egy tiszta szobának hívott helyiségben történik az összeszerelés - ide sem szabad befotózni.

IMG 7521
Öröm nézni

Miután kellőképpen körül lett járva a szelephézag-állítás, nekilátunk a szívócsatorna hengerfejekhez csatlakozó részének felillesztéséhez. Itt három öntvény találkozik, ezért van némi szórás az alkatrészek méreteiben, és egy GT-R motornál nem lenne jó, ha a levegő útját megzavarná akár csak egy milliméteres perem. A hatlyukú beömlőt ezért pár milliméterrel el lehet tologatni a szükségesnél nagyobb rögzítő furatoknak köszönhetően. Nincs mit szépíteni, ujjazós módszerrel illeszti a takumi a lyukakat, és a legjobb kompromisszumnál húzza le az anyákat. Ezzel a szöveg szerint 3-5 Nm nyomatékot lehet nyerni vagy veszíteni a teljesítménymérésnél.

IMG 7497
Egyenként száz lóerő megy át rajtuk

Egyébként viszonylag nagy, plusz-mínusz 5% a megengedett teljesítmény-szórás, vagyis akár 30 lóerővel gyengébb is lehet egy 600 lóerősnek mondott Nismo-változat, de megnyugtatnak minket, hogy a takumik 1%-nál kisebb szórást tűztek ki célnak. Kérdésemre, hogy miért nem simítják el a beömlő versenymotorhoz méltatlanul érdes öntvényét, azt válaszolták, hogy nincs hatással a teljesítményre. A kanyarodó ívet, ahol ráfordul a levegő a szívócsatornára, felpolírozzák, de itt nincs szükség erre.

IMG 7495
Jobbos, balos turbófeltöltő és első diffi, ami ugye a motorra van ránövesztve

És elhiszem neki. Megint a tisztesség jut eszembe, és a négy büszke munkást elnézve kezd világos lenni, hogyan emelkedett a vallásosság szintjére a japán minőség fogalma. Lehet, hogy ugyanolyan maszatos gyárakban dolgoznak, mint nálunk, és lássuk be, nincs semmi varázslat a VR38DETT összeszerelésénél sem, egyszerűen csak egy piszok jó konstrukció. De más a hozzáállás.

IMG 7524
Én megvettem: innen nem megy ki selejt

A takumi hihetetlenül büszke a munkájára, az ilyesmit nem lehet színlelni. Szerintem nagyobb lendülettel emelte meg a szakés poharat, amikor kinevezték a GT-R motorok összeszerelésére, mint első fia születésénél. Fanatikus precizitással dolgozik, mert neki ez a feladata az életben. Ezt mi soha nem fogjuk utána csinálni, nekünk marad az ISO-szabvány meg a minőségbiztosítási auditok. Keserűen hangzik, de úgy érzem, mifelénk kihalóban van az igény, hogy büszke legyen az ember a munkájára. Pedig nem érdemes sopánkodni, örüljünk, hogy létezik egy ilyen furcsa sziget, ahol veszett jó motorokat építenek nekünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr775649490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PomberMaci 2013.11.26. 13:07:54

Háűt itt meg mi történt?

Az előbb írtam egy pár sort a szívósor megmunkálásról és jól eltűnt, pedig a beírás utáni frissítésnél még megvolt.

Béza Dániel 2013.11.26. 13:31:05

@Ad Dio: Ja értem, ez tény, mert a közvélemény kutatók, meg a nemzetközi rangsor... amit meg én írtam, az csak a kudarcaimból és a mikrokörnyezetemből levont téves álltalánosítás :D ... Oké, legyen így...

(nem te tervezed ezeket a "Magyarország jobban teljesít" plakátokat? :D )

butschq 2013.11.26. 14:42:29

Körülöttem rengeteg japán hívő van, a falnak szaladok néha tőlük. De rájöttem, hogy ha meghallgatja az ember őket, és csak annyit mondok, hogy szerintem nem gyártanak rossz cuccokat, de nekem nem jön be, hamarabb végzek velük.

Két hete kellett végighallgatnom egy japánt istenítő, németeket lehordó beszélgetést, akkor világosodtam meg :). De látom itt is jó buli volt :D

Ezen azért húztam a szemöldököm:
"Ezt mi soha nem fogjuk utána csinálni, nekünk marad az ISO-szabvány meg a minőségbiztosítási auditok"

Az ominózus merci cikkre is emlékszem, ott is ment a szemöldök húzogatás.
Pedig elismerem a japókat, mert elég mélyről kellett felállniuk, és ezért dicséret illeti őket.

KTiby 2013.11.26. 15:06:27

SB kollégának elég nyers a stílusa olykor, de semmi durva anyázást, személyeskedést nem nyomott, csak elmondta a (negatív) véleményét a cikkről és annak írójáról. Ezért már bannolás jár?

Ad Dio 2013.11.26. 15:25:14

@Béza Dániel:

"nem te tervezed ezeket a "Magyarország jobban teljesít" plakátokat?"

Nemá'... hogy jön ez ide :-/?

"Ja értem, ez tény, mert a közvélemény kutatók, meg a nemzetközi rangsor... amit meg én írtam, az csak a kudarcaimból és a mikrokörnyezetemből levont téves általánosítás"

Nem érted? Sebaj! Segítek.
Tények:

- Magyarországon tartózkodó külföldiek szinte kivétel nélkül hivatkoznak arra a tapasztalatukra, hogy sajnos a pesszimizmus aránytalanul magas, még olyanok körében is, akik jó körülmények közt élnek.
- öngyik arányában dobogósak vagyunk, vagy nagyon a közelében
- közvélemény kutatásokban és egyéb kimutatásokban rendre a hozzánk hasonló gazdaságoknál sötétebben ítéljük meg a helyzetünket
- hogy mindezt össze tudd vetni a megbecsültség általad kifogásolt szempontjával: a jövedelmi viszonyaink hasonlóak a régió és a hasonló gazdasági adottságú egyéb országok adataival. JA!!! És mielőtt aktuálpolitikává silányítanád a kérdést, leszögezem, hogy ez így volt 5-10-15-20 éve is.

nick: 2013.11.26. 15:38:08

@Stump András: visszavonom, amit írtam...
gáááz :-/

Ada 2013.11.26. 15:57:55

@butschq
"Körülöttem rengeteg japán hívő van, a falnak szaladok néha tőlük."

Hát én ezzel pont fordítva vagyok, tehát 1:1. Az épületben ahol dolgozom van a BMW székház, ha szabad így fogalmazni.
Lent a porta előtt mindig vmi kék propeller modell van kiéllítva (aktuálisan egy 1-es felmatricázva FakeBooke rajongók képeivel). Lent a mélygarázsban vagy 30 BMW, motor is.
Mert a BMW a pesztizs, prémium. Mert a tolvajoknak is a BMW kell. Mert ide celebek jönnek kunyerálni, hadd képviselhessék a BMW-t azzal, hogy a seggüket abban furikázzák. A liftben öltönyös pasik azzal akarnak csajoknak bevágódni, hogy BMW kulcsot lógatnak.
A másik dolog, ami az őrületbe kerget a dízel dicsőítése...

Szóval, undorom van a BMWtől és az olajkályháktól....

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.26. 16:05:24

BMW eladas:

Sales of the BMW brand totaled 281,460 vehicles, up 13.5 percent from the 247,907 sold in 2011.

es a nissan:

Nissan Motor
Company
U.S. Sales
( ebben Infity is benne van )

2008
951,350

2009
770,103

2010
908,570

2011
1,042,534

2012
1,141,656

a nissan eladasi atlagar $25.329, a bmw $45.198 (!!!)
szoval kb negyed annyi autot adnak el majd dupla aron. Ehhez tudni kell valamit.

Béza Dániel 2013.11.26. 16:05:46

@Ad Dio: Sőtt elég öreg vagyok hozzá, hogy tudom, hogy már harminc éve is így volt. De attól még te ellentmondásba keveredtél magaddal. Tényleg hagyjuk, rohadtul nem érdekel ez itt senkit rajtunk kívül. Szétszedhetném amiket írtál, de soha nem lenne vége. Zárjuk itt le. További élhető, szép Magyarországot kívánok neked. Őszintén.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.26. 16:09:23

@KTiby: igazad va, a stiluson lehet vitatkozni, de SB -n kivul mas nem latott kozelrol autotervezest, ezt szogezzuk le.

rocksarkany 2013.11.26. 16:12:17

@visszakettopadlogaz: Nem tudom mit akartál ebből a hozzászólásból kihozni, de valamit nagyon elírtál vagy rossz forrásból kontrolcézted.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.26. 16:27:48

@rocksarkany: adataim hajszalpontossak :)

celom az eladasi adatokkal az volt hogy ravilagitsak a lenyegre: a hokuszpokusz mindegy, a lenyeg az eladas es a profitmarzs; ebben ugy nez ki a bmw jobb, egyszeruen jobban csinalja az "autoeladast" - barmit is jelentsen ez.

a szamokbol kiolvashato tovabbra az is vilagossan hogy ki tomeg gyarto es ki premium.

butschq 2013.11.26. 16:39:17

@Ada: Nem szeretem a döntetlent, szóval:

Olyan helyen dolgozol, ahol a BMW székház is ott van, és csodálkozol, hogy naponta látsz több tucat BMW-t. Én inkább akkor csodálkoznék, ha a BMW székháznál több tucat Mercedes lenne :)

Az, hogy sokszor státusz szimbólumnak használnak bizonyos márkákat, kis hazánk sajátossága, lehetne idekeverni a régi rendszert, az elmúlt 20 évet, a 8 évet, a 4-et, a mentalitást stb.
Azoktól, akik mutogatásból veszik ezeket az autókat, kihaénnem elven közlekednek, mert nekik bmw van, azok a nők akik erre gerjednek stb. szintúgy a falnak szaladok.
Valami oka csak lett, hogy szinte egyedülálló módon egy márka került így a középpontba, és ez a BMW. Mert jóformán mindenki a BMW-hez, és bmwshez hasonlítja magát, oda-vissza.
"Ez jó csávó, mert bmw-je van. Megtehetem mert bmw-m van. Rohadt suzukisok, nekem bmw-m van. Rohadt bmws, biztos bűnöző. Legyorsultam az 1.0-val egy bmw-t. undsoweiter..."

Szóval valamit csak eltettek az asztalra, hogy jóformán minden autósnak képe legyen a BMW-ről, vagy ilyen vagy olyan.

Én se szeretem az olajkályhákat, azoktól is a falnak szaladok, de megértem aki olyat vesz. Ha meg önteni kell bele a pénzt, ne csodálkozzon. Én inkább eljárok a benzines 6-7, 8-10 fogyasztással.

Illetve egy valami nagyon furdalja az oldalam. Már egyszer előjött egy másik kommentelő által. Abban az esetben mennyit változott volna a válaszod tartalma, ha nem egy e30, hanem mondjuk egy Skoda a kis képem? Egészen biztosan akkor is sorokon keresztül a BMW-t hoztad volna elő?

kori18t 2013.11.26. 17:29:52

Tetszik a cikk,de az igazán szomorú,hogy bizonyos emberek arra élveznek,hogy idejönnek és osztják az észt,mint árnyékbika és kocka,ez utóbbi úriembernek teljes szívből gratulálok,nagyon okos hsz-ai vannak,vitatkozni nem érdemes vele,nincs értelme.
Sokaknak savanyú a szőlő,hogy az imádott M3-M5-M6 nevű személygépjárművektől a Nissan egy még komolyabb gépet rakott össze.Ez van,el kellene tudni fogadni a tényt,nem pedig a cikk íróját fröcsögni.

Tirpákium 2013.11.26. 17:56:35

En orulok, hogy csak husz év autózás után lett BMW-m, mert kulonben semmit sem tudnék az autószerelésrol, amit a sok jappán meg digó szaron sikerult elsajátítanom.

Ada 2013.11.26. 17:59:48

@butschq:
Volt Skodam, Octavia 1,9TD. Atlagfogyasztasa 4,7 l/100km.
Ez volt az egyetlen jo tulajdonsaga. Tobbet volt szervizben, mint uton. Utaltam ugy ahogy volt. A csaladunkban az elso auto Skoda 1202-es volt, majd 1-2 ev mulva ezt kovette a Skoda 1203-as. Utobbi univerzalis auto volt, konnyen szerelheto, habar a vegsebessege 80 km/h, de lehetett kedvelni.
Megertem, ha vlaki Skodat vasarol es szereti, nem nezem le a skodasokat. En viszont maradok a japoknal...
Megtehetnem, h Audi-BMW-Merci vonalbol valasszak, de nem fogok...Nem jon be nemet design sem.

NagyG81 2013.11.26. 18:00:02

@Ada: Letörném a kezét ha valaki így rakná össze a motoromat....

bush84 2013.11.26. 18:04:11

@kori18t: He, was? Velem nem erdemes vitatkozni? (Mondjuk ugy nehez is ha törlik a hozzaszolasomat, de mindegy.) Ha figyelmesen olvastad volna amit irtam, talan sikerult volna felfogni hogy nem a GT-R-rol vagy a japan autoiparrol volt szo, hanem a marketing bullshit beszopasarol, annak terjeszteserol, majd az ennek visszassagat firtato kritikara valo rossz reakciorol. Tovabbi szep estet.

kori18t 2013.11.26. 18:18:51

@bush84: Beszélsz angolul?Mióta jelent nálad kockát a bush84??
Elmondom: a bush magyarul bokrot jelent, a kocka pedig cube-ot(ejtsd:kju:b,fonetikusan).
Tehát ebből következik,hogy nem rólad beszéltem. Got it?
Neked is szép estét!

Ada 2013.11.26. 18:34:01

@NagyG81:
Akkor inkabb Ikeas porcelan, mint Herendi vagy Hollohazi?
Mert utobbiakon minden minta egyedi, es aprobb hibakkal...
Ja, es dragabb is, mert nem robotok festik...

Speedman 2013.11.26. 19:20:16

Azért vicces, hogy bannolnak valakit azért, mert lemerte írni a GT-R-ről és annak motorépítéséről a saját véleményét.

Ami külön érdekes, hogy nemrég volt egy M6-os motorhibás cikk, és egy japó (és ezen belül pont egy GT-R)rajongó 2 napos ámokfutást rendezett.
Akkor hol voltál Bandi (még ha nem is a te cikked volt)?!

wajzy 2013.11.26. 19:47:29

Huhh, még épp jókor kérdeztem, így még SB-nek is volt ideje válaszolni :) Szóval mindenkinek köszönöm a véleményét, még ha egyértelműen nem is derült ki számomra, hogy itt konkrétan miért választották ezt a konstrukciós megoldást (volt némi ellentmondás a válaszokban).
SB stílusa sokszor nem éppen finom, de ő mégis azon kevesek egyike a hozzászólók között, akik láttak már belülről autógyárat. A hozzászólásait pedig nem tartom olyan mértékben bárdolatlannak, ami egy ilyen blogon azonnali kitiltásért kiáltana. Ez most butaság volt Bandi.

Sayniqua (törölt) 2013.11.26. 19:50:10

@Stump András:

Éppen kérdezni akartam, hogy mikor akarjátok már ezt beképzelt, okoskodó, idióta barmot bannolni. Én már eléggé untam, úgyhogy respect és köszi. :)

butschq 2013.11.26. 19:51:08

@Ada: Akkor valószínűleg az Octavia utáltatta meg veled a dízelt.
Nekünk benzines van, 8 éve teszi a dolgát, különösebb meghibásodás nélkül. Új kora óta nálunk van, két sofőrrel, két különböző vezetési stílussal, ridegtartásban. Úgy is fogalmazhatnék, egyszerűségéből adódóan nagyszerű.
Én is megértem aki japánt vesz, mindenkinek szíve joga azt venni, ami tetszik. Viszont amikor erőszakosan próbálják meggyőzni a másikat, na az nem tetszik. És sajnos ez oda vissza játék sokszor...

Sayniqua (törölt) 2013.11.26. 19:53:59

@wajzy:

Te sem repesnél az örömtől, ha folyamatosan, gyökér módon kioktatnának nem?

butschq 2013.11.26. 19:58:14

@kori18t: Cube pont ezzel hordja le a BMW-t. Nem leírja, mint mások, hogy így szar, úgy szar, hanem a bmw-s sztereotípiákkal fogalmaz.
SB lehet, hogy néha túlzihálja a dolgot, viszont rálátása van egy olyan témára, amire másoknak nem, és szélmalomharc módjára próbálja elmagyarázni azoknak a dolgokat, akik csak a monitor mögül láttak autótervezést.

kori18t 2013.11.26. 20:05:08

Azért,mert valaki leírja normálisan a saját véleményét,azzal nincs is gond.Akkor kezdődik itt a karate,amikor idejönnek mentális retardációval(F70 kód) küszködő egyének és olyanokat mondanak,hogy pl."Renault származék",stb.,majd jön a többi és lehazugozza a japánokat,meg takumizik itt és kialakul egy értelmetlen komment halmaz.Ki kíváncsi a sárdobálásra?Én nem.Én csak egy jó cikket akartam olvasni,gondoltam megnézem a hsz-okat,de mit látok?Idejön pár félkegyelmű,csak azért,hogy szarozza a GTR-t,meg jön azzal,hogy BMW így-úgy.Én nem csodálkozom a moderáción.

butschq 2013.11.26. 20:14:07

@kori18t: Állj, te összemosol két külön személyt. Cube egy sokszor visszajáró troll, leírja a hülyeségét, lehet rajta röhögni. A baj ott kezdődök, mikor valaki nem ismeri, és leáll vele vitatkozni, mert akkor folytatja. Na így születik a Renault származék kifejezés.
Aki ki lett tiltva meg történetesen ért hozzá annyit, hogy véleményt formáljon, ha tetszik ha nem. Teljesen jogos volt a felvetés, miért kell ezt a gyárat isteníteni, miközben a Merci látogatásból egy lehúzó cikk lett. Holott a két gyár nem egy szinten áll.

De komolyan, miért kell azt a nyamvadt GT-R-t ennyire isteníteni?

injuhasz 2013.11.26. 20:26:47

"nekünk marad az ISO-szabvány meg a minőségbiztosítási auditok"
Mondanám, hogy ez az egész auditosdi japán találmány és ebből kifolyólag valahol a tisztességes európai szakmai önérzetet katanával fejezték le...
...nekik persze lehet precízkedni, nekünk meg marad a japó biorobotokra szabott norma!
Sajnos, testközeli tapasztalataim vannak a dologban!

Ada 2013.11.26. 20:33:36

Teny, hogy Cube tobbet irhatna, van benne poen.
Es az egy Nemet bringa gyar. A francba, nekem van is Cube bringam. Na, azt szeretem...

De SB megfogalmazasa nyers:
"mehehe, te beszelsz marketing bullshitrol, aztan meg beszopod tomenyen?
Ugy megetted az ordas kamut, hogy orom volt nezni. "

Pedig ez csak egy tudositas volt a helyszinrol, Bandi altal.
Nem vitatom SB tudasat, de o nem volt ot...
Kar volt bannolni, mert most nem nyilatkozhat...

Béza Dániel 2013.11.26. 20:46:00

@butschq: A gtr-t még értem, mert az azért eléggé üt, de a nissan, és nismo indokolatlanul felülreprezentált, és hype-olt. Pláne a nismo amiről a tesztekből kb az jön le hogy leginkább egy címke, meg némi csecse extra, de a nismo verziók nem hozzák azt a sportosságot, amit a hype alapján várnánk...

butschq 2013.11.26. 20:54:52

@Béza Dániel: Kicsit elhamarkodottan írtam. Biztos, hogy a GT-R jól megy, öröm vele autókázni, de semmivel sem látok benne több technikai finomságot, mint pl. egy SLS Mercedesben.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.26. 21:02:35

@butschq: megszolitva erzem magam sls / gt-r ugyben: azert ne legyunk dilettansok, egy $212ezeres V8-as elo legendat ne hasonlitsunk egy nagyon jo sportautohoz. ( mert a GT-R nem tobb, nem kevesebb )

butschq 2013.11.26. 21:15:49

@visszakettopadlogaz: Én is tudom, hogy nem egy kategória, de ha már tényleg ekkora csoda a GT-R, hogy európai gyártó nem tud hasonlót készíteni, gondoltam bedobok egy európait, mégsem akkora nagy bumm az a Nissan.

TCTKB 2013.11.26. 21:16:07

Figyelem!

A Totalcar Trolljainak Központi Bizottsága a mai események elleni tiltakozásként egy hetes

K O M M E N T E M B A R G Ó T

hirdet minden, a Totalcarhoz köthető blogon, beleértve a TCommentet és a Belsőséget is. A bojkott időtartama:
2013 november 27. 00:00 órától
2013 december 04. 00:00 óráig

Kérjük tagjainkat, hogy legyünk szolidárisak kitiltott trolltársainkkal, és tiltakozzunk közösen egyhetes csenddel a TC blogjain elharapózó cenzúra, putyinizmus és nárcisztikus személyiségzavar ellen!

Baráti üdvözlettel,

TCTKB
Szólásszabadság és Polgári Jogok Tagozat

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.26. 21:18:22

@Stump András: ez a kibannolas dolog nem jo. Lehet vitatkozni valakivel, lehet nem figyelembe venni amit ir, ezer dolgot lehet - de egyszeruen elnemitani, szerintem azt nem lehet. Nekem szemely szerint ez a dolog nem tetszik. Itt nem most errol a dologrol es errol kommentelorol van szo hanem a jelensegrol. Kinyilatkoztatas szeruen kibannolni valakit mert nem ertett egyet a cikkben leirtakkal es mert mas nezeten volt; ez rossz szajizt szul. Olyasmit mint az ember a nyolcvanas evekben erzett utoljara Magyarorszagon...

Voltaire azon gondolata, hogy: "Nem értek egyet Önnel, de meghalnék érte, hogy elmondhassa amit akar!" ugy latszik nalatok nem ervenyesul. Kar.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.26. 21:19:34

@TCTKB: na ezt egyszerre irtuk, fuggetlenul egymasstol. Erdekes, ugy latszik ez a dolog nemcsak nekem "nem jon be".

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.26. 21:28:41

@butschq: fele annyiba kerul mint az SLS, az elonye a nissannak, mas nemigen.

( a rajtprogramot en nem tartom hibanak, normalis ember nem is hasznalja, az ugy mukodik hogy uvolt a gep kb 6-9 masodpercig majd uvegen aztan rab@ssza a kuplungot --- en azon csodalkoztam hogy ketszer kibirta )

kori18t 2013.11.26. 21:34:23

@butschq: Jaaa?! Ha tudtam volna,hogy Cube egy visszajáró troll,akkor nem veszem komolyan a dolgot.Már az első pár mondata elárulta szerencsétlent.
SB kitiltása jogos,arrogáns egyénekre nincs semmi szükség.

butschq 2013.11.26. 21:50:57

@visszakettopadlogaz: bizonyára a japók beletettek anyait-apait, de biztos, hogy nem az autógyártás csúcsa. Akárhogy is próbálják előadni a mérnökei (meg a marketingesei).

butschq 2013.11.26. 21:55:31

@kori18t: Na de ilyen szemszögből még akár szórakoztató is tud lenni. Kicsit görbe tükör az idióta bmw tulajoknak :)

Sb kitiltása szerintem nem volt jogos, itt még elég finom is volt, néhány alkalomhoz képest. És a felvetései jogosak voltak.
Függetlenül attól, hogy szeretem Bandi írásait, és ő sem közömbös azért a témában (autógépész révén), épp ezért nem is értem, mi volt ez a kirohanása.

Ha van türelmed, olvasd el egyszer az elromló M6-hoz kapcsolódó kommenteket, őrület, mi ment ott, ahhoz képest ez semmiség volt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.26. 21:58:36

@butschq: nagyon jo auto a GTr, csak a helyen kell kezelni. Ilyen szinten nincs rossz auto, ilyen szinten nuanszok dontik el hogy a vevo alairja a vasarlasi szerzodest vagy sem.

@kori18t: ha arrogans arrogans, mindenkinel mashol van a limit, valakinek a "barmilyensege" nem lehet bannolasi ok. Amig szemelyes szidalmakig nem mennek el a dolgok addig irhat barki barmit - max az ember magaban mondja hogy "ez egy hulye" vagy " hm, mond valamit". ( megjegyeznem, a demokracia az nem az hogy mindenki mondhat barmit - az az hogy mindenki kulturaltan velemenyt formalhat egy dologrol, es nem kell szamolnia azzal hogy a velemenye utan szankciok erik mert mast gondol ) Ha valaki kitilt valakit akkor a lehetoseget veszi el toled hogy velemenyt formalj, a kitiltas egy cenzura, ami megszuri hogy neked mi jo es mi nem. En, koszonom, nem kernek belole.

butschq 2013.11.26. 22:01:07

@visszakettopadlogaz: "Ilyen szinten nincs rossz auto, ilyen szinten nuanszok dontik el hogy a vevo alairja a vasarlasi szerzodest vagy sem."

Na ezt kellene sok fotelhuszárnak megmagyarázni.

wajzy 2013.11.26. 22:02:02

@Sayniqua: Nem, és nem is támogatom ezt a stílust. Ugyanakkor a cikk szerzője is gyakorolhatna némi önfegyelmet, és megpróbálhatná emberi hangon helyretenni a kommentelőt, vagy szakmai érvekkel alátámasztva megvédeni a véleményét, mielőtt erővel befogná a száját. Ezzel a módszerrel ugyanis az a baj, hogy a fürdővízzel lehúzta a gyereket is. Ha nem maradnak itt olyanok, akik benne élnek a sokunk számára csak távolról csodált, de kevéssé értett világban, akkor nem sok esélyünk marad arra, hogy több forrásból (azaz ne csak az egyes konkrét cégek marketingesei által megálmodott események alapján) tájékozódjunk, ismerjünk meg valamit.

GChar. 2013.11.26. 22:18:30

Üdv mindenkinek. Nem semmi vita keveredett itten. Sokáig, csak olvasgattam a hozzászólásokat, de most muszáj írnom mert, meg kell hogy védjem SB-t. Nem vagyok BMW párti és a japán gépeket se utálom, DE japán cégnél dolgozom és sajnos amit SB mond igaz. A tudásuk, szakértelmük nem több, mint a mienk, ellenben nagyon sok köztük a kétszínű, gerinctelen ember, akik simán meghazudtolják a másikat(azt hittem ez csak magyar cégekre jellemző). Tényleg nagyon megy nekik a mások beetetése, a külvilág felé csak a jó mutogatása. Egy példa cégünktől: rendeltünk új etalon készletet mérőeszközt kalibrálni, persze japánból. Meg is jött, zsír új made in Japan, csak hát nem tudta azt az értéket ami rá volt írva. Ezzel nem is lett volna gond, megreklamálod, hogy nem jó és kicserélteted. Csakhogy a nagy japán főnök közbeszólt, hogy nem reklamálhatjuk meg mert a mienket nem reklamáljuk ha szar akkor sem és kész! Szevasz. A statisztikában ez egy újabb tökéletes japán termék, csak a valóságban nem. Kidobtunk pár százezret és szereztünk máshonnan etalont.
Ennél sokkal durvább dolgok is vannak itt(természetesen sok a pozitív tapasztalat is, de a negatív sokkal több), de az nem ide tartozik.
Szóval, nem jobbak egyáltalán mint mi vagy mások és már egy kicsit tényleg túlzás és vicces ez a nagy japán nyalizás. Ezeket csak az tapasztalja meg és az érez így aki már dolgozott velük, a többiektől nem is várom, hogy megértsék, de jó lenne ha elhinnék hogy van ilyen és a valóságban nem minden olyan velük kapcsolatban mint ami a cikkből lejön.

parasztvakitas 2013.11.26. 22:33:17

@GChar.: semmi ilyen es mas kapcsolatom nincs japokkal de lejott, hogy beteg vilag
nem ebbol, masbol
nem 'hiszek' a minosegben:
a nemetek 60 eve oralisan erre epitik iparukat
szerintem nagyon szorakoztato, legalabbis en jot rohogok

hm.V6...na megyek elkapom az asszonyt

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.26. 23:00:43

@GChar.:

a japanok kb mar 20eve nem "japanok".

a rajuk aggatott sztereotipiak mar messze nem igazak. Van egy japan baratom - inkabb jo ismeros - o japankent el itt Californiaban, a hazaban minden japan ( @Rocko-: kollega errol mar latott kepeket ) a haztartasi gepektol kezdve butorok, a wc ig MINDEN> de az autoja AUDI. ( A6 kombi ) Kerdeztem tole: miert nem veszel japan kocsit? - Mert nincs olyan mazda ami tetszik. Azt mondja a mazda ugy keszul mint egy japan auto, a tobbi nem. Hat fene tudja.

1kutya 2013.11.26. 23:02:40

@Stump András: hát asszem a Pistát elveszítettétek!

ezért a ti Pistátoktól (aka Vályi) még fogsz faszolni :)))

1kutya 2013.11.26. 23:06:21

@visszakettopadlogaz: hehe! :) igaz!

már írtam a minap feleségem nagybátyja mondását a nissanomról: "melyik az az autó, amelyik japán, de részben francia, részben német alkatrészekből, az angliai Sunderland-ban raknak össze kis sárga paki munkások?
???
HÁT A TE NISSANOD BZMG!!! :-DDD"

SimonR 2013.11.27. 01:52:54

@katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád: "Annyira találkoznék már egy olyan BMW-ssel, aki rá tud cáfolni az előítéleteimre..."

Mivel kulfoldon elek, ezert nem sok eselyt latok egy szemelyes talalkozora, de ha megismerkednenk, szerintem ugy gondolnad, hogy talakoztal egy az eloiteleteidre racafolo BMWs-sel. Negy BMW-m van, az egyik eppen egy M3, szoval valoszinuleg megfelelek a BMWs kvalifikacionak. Termeszetesen megyek veluk gyorsan is, nemegyszer, de varosi kozlekedesben lampanal jellemzoen legyorsulnak (foleg a nok, azok valahogy szeretnek nagy gazzal indulni), kozuton szerintem soha nem versenyeztem senkivel es kinosan ugyelek mindig az indexelesre, mert utalom es elitelem azt az onzo hozzaallast, hogy csak megyunk a magunk kedvere az uton es mindenkit leszarva, oket semmirol nem tajekoztatva a magunk tetszese szerint kacsazunk amerre eppen eszunkbe jut. Persze nem tartom magam kulonlegesnek, szeintem sok mas BMWs is van meg aki hasonloan kozlekedik.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.27. 03:10:35

@Stump András:

"mindent mindenkinél jobban tudsz, könnyebb lenne átsiklani személyeskedő, arrogáns, kioktató stílusodon. "

Ezt ommm Pistankrol is irhattad volna. Semmi bajom Pistankkal, sot, top5 ban van a TC nel, de neki is ilyen a stilusa. Igy kell elfogadni, mint ahogy SB t is. Akit zavar az ne olvassa.

Szerintem a bannolas torlese azonnal SB fele egy kivalo lehetoseg lenne annak bizonyitasara hogy a TC szerkesztosegeben minden rendben, teret adnak az eszmecserere az autok szerelmeseinek, az olvasokat es kommenteloket nem csupan a netes ujsagiras kellemetlen hozadekanak tekintik, a szerzonek van kritikaja mind sajat maga mind a benzingoz lelku olvasok fele, a bannolas - mint egyfajta hatalom - gyakorlasa nem oncelu es nem szemelyes sertettsegbol fakadt. Az azonali feloldas megnyugtatna a ketkedo szimpatizansokat hogy itt nem onkenyes moresre tanitas folyik hanem a legvegso moderalo eszkoz kisse elhamarkodott hasznalata.

Igy is mindenki tanult belole akinek kellett ( ha kellett )

Javaslom sb kolega karantenjanak feloldasat.

szabi1983 2013.11.27. 08:25:33

@GChar.: Én is hittem a japán minőségben, mert nem volt még igazi japán holmim de aztán kapcsolatba kerültem egy nagy japán autógyárral és termékeivel. Háát annyi gagyi holmit én még nem láttam. Első meglepetésem a toyota hilux(tudom nem japánban gyártják de akkor is...) volt. Gyerekek két egyforma autó nem jött belőlük. Ezek ami a kezük ügyébe került azt belerakták oszt csokolom. A kedvencem a 60-as évek amerikáját idéző egybepad volt a két első ülés helyén. Ezt hogyan lehet megmagyarázni átadáskor? Volt olyan is, hogy féléves lexus borult és nem nyiltak a légzsákok. Volt mindenféle szakértői vélemény, hogy csak ilyen meg olyan körülmények között nyílnak meg stb. Tudjátok a bullshit generátor beindult. A valódi ok azonban nagyon prózai volt. Nem volt benne egy légzsák sem. Érdekes. Aztán egyszer elmentem venni egy subaru forestert mert az egy legenda. Háát az. Biztosan az lehet mert ha nem legenda lenne ki a franc adna ennyi pénzt egy nyiszogó, nyeszergő húzatos gagyi tejfölespohárból összeeszkabált valamiért ami nem megy csak morog és fogyaszt mint állat. No itt le is zártuk a japán minőséget. Volt még egy nissan a családban de miután a harmadik kerékcsapágyat(amerikai gyártmány) cseréltük méregdrágán persze kerékaggyal együtt az is továbbált. Ettől függetlenül biztosan vannak nagyon jó japán autók de én már többet nem kisérletezek. Már ha meglátom azokat az idióta - egyébként amerikaiaknak szóló - mindenféle feliratokat a napellenzőtől a motorburkolatig mindenhol tudom, hogy ez nem az én autóm.

rocksarkany 2013.11.27. 09:31:40

@visszakettopadlogaz: bocs, kicsit megkésve de nem tudom napi 24 órát olvasni a blogot :).
Szóval leesett, hogy csak US adatokat nézted :).

Speedmannek pirospont, amiért még emlékszik, amikor a motorhibás M6 blogposztjában valamilyen Zsoltika nevű kamikaze hirdette az igét. Igen, érdekes, hogy az nem volt gond.
Bár lehet azért, mert ő saját magából csinált viccet és nem lehetett komolyan venni, SB pedig lehet valami G-pontra tapintott nem megfelelő módszerrel :)).

2-More 2013.11.27. 10:59:24

Én se értettem ez a telelőtt gatyát a japán módi dicsőitésével, de asszem pont az én möhözésem már ippeg nem hiányzik innen. Azt azért fel kéne fogni, hogy japánban is túlléptek a 90'es éveken, amikor szartak rá mi mennyibe kerül, csak csináljuk. De komolyan, Nissan GT-R űbertuning, csodamobil, öntvény hajtókarral meg főtengóval? Mikor bármelyik komolyabb cégtől 500, de max 800 dollárért kapsz kovácsolt hajtókart, és 1500-2000 dollárért főtengelyt? Turbinaházzal egybeépitett leömlő, és megmisztifikáljuk, hogy azért hogy jobb legyen a súlypont? Véletlenül sem azért mert olcsóbb, mi? Öntény alu blokk, hengerhüvely helyett meg egy 0,15ös bevonat? Mikor jobb helyeken 0,25 egy túlméret, rosszabbakon meg 0,5? Biztos nem lesz olyan az igénybevétel egy ilyen motornál, hogy élete során egyszer dugózni-gyűrűzne kelljen, mi? Nosza dobd ki a blokkot, biztos lesz másik gombokért, ja. Telelőjük a gatyánkat, hogy súlycsökkentés, azt' baszki majd 280 kiló csak a motor, és több mint 1700 az autó? Ez se más, mint egy agyonbonyolitott dinoszaurusz, és nem másból él ez se, mint amiből az összes többi, nem csak japán gyár: abból hogy régen mit tettek le az asztalra. Mondom ezt úgy, hogy 3 japán kocsim van, ha szarnám a pénzt, bizony lenne német, amcsi, de még francia vagy olasz is amibe beülnék, de az is hétszentség, hogy 95' óta nem készült olyan, amire a leghalványabb késztetést érzem hogy kéne.

madbalee 2013.11.27. 11:37:49

Egy dolgot nem ertek. a GT-R nem a Nürburgringgel lett nepszerü, uram bocsa legenda. Miert kell akkor ez a szamhaborus bohockodas neki?

2-More 2013.11.27. 12:31:53

@madbalee: Mert a hazai pályán már nemegyszer odaverték, mint a szél. Eresztették össze Radicallal, azzal ofkorsz nem tudott mit kezdeni, de még egy harmadannyi lóerős Elise, vagy a Take Off szintén harmadannyi lóerős Cappuccinoja is megfogta Suzukában is, meg a tsukubai pályán is.

Meg ugye, az nem akkora hirérték hogy náluk mi van otthon, mert a'öregkontinensen mindenkinek a nürburgringtől lesz fantás a naci.

Béza Dániel 2013.11.27. 12:58:33

@2-More: turbóval egybeépített leömlő... nem tudom van-e külön előnye, de hátrányát sem látom, egy tömítést, és ezáltal egy hibaforrást megspórolunk, szóval miért ne?

öntött hajtókar, főtengely... a széria teljesítményhez bőven elég, a blokk sajnos nem átlátszó így még csak gyönyörködni sem tudsz a kovácsolt cuccokban, akkor meg minek? Aki meg 1000 lóerősre akarja pumpálni, majd bele rakja ezeketa cuccokat.

Bevonatos henger vs hengerhüvely... Nagy teljesítményű sportmotorok blokkjainál már rég elfelejtették a hüvelyt, a bevonatos hengernek jobb a hővezetése, és ha kell azt is lehet fúrni, és újra bevonni.

2-More 2013.11.27. 13:16:45

@Béza Dániel: Ja, meg ha megreped, cserélni kell, stb, kapásból el lehet költeni rá egy halom pénzt, viszont gyártani meg olcsóbb, mint külön leömlőt meg turbinaházat, viszont köszönhetően a kisszériás gyártásnak, meglássuk mennyire lesz könnyű pótolni 10 éves korában. Ja hogy 5 évre van tervezve...

Öntvény főtengely, hajtókar, nem az a gond, az is edzett, meg az is jó, kérdés hogy akkor mire fel a nagy hype a kézi összeszereléssel, ha roppszéria, tömeggyártásból kieső alkatrészekből lapátolod össze, amit amúgy másik 8 autóban is használsz? Mert itt jön ki az, hogy óóó há' ez olyan mint egy porsche, vagy egy ferka, csak kerül a harmadába. Persze. Csak ott alap a szárazkarter, meg másegyéb olyan okosságok, amiről itt szó nincs ugye.

Bevonatos henger, meg a hüvelyezés: Ja, csak nagyteljesitményű sportmotor nem fogja a tizedét se elgurulni annak, mint egy autó, illetve ott se feltétlenül baszódnak a bevonatolással, főleg egy-kéthengeresnél, hanem kidobják a hengert a francba, és raknak fel újat. Mellesleg, mennyi is az újrabevonatolás egy fúrás+hónoláshoz képest? Meg mennyira hajlamosak a különféle bevonatok pusztán az üzemanyagban vagy a beszivott levegőben előforduló korroziv anyagoktól károsodni? Nagyon?

zeddez 2013.11.27. 13:52:19

@2-More: tökmind1, mert a gyárnak az első júzer számít, mert ő tőle kapja a lóvét a szaráért :P

zeddez 2013.11.27. 14:00:25

egyébként 2more-nak igaza van abban, hogy semmi olyan fúdeextra minőségű speckó cucc nincs benne, és ebből is látszik, hogy a turbósítás nem lenne egy űrtechnika sok utcai autóban sem, mert elbírná a széria gyári belső is sok helyen
az meg hogy a szívósort ujjal tapizva illesztik, elég vicces

a szívósort egy a portokba illesztkedő sablonba berakva, a poziciónáló csapoknak úgy elkészített furatokkal mind ugyanott lenne max 0.01mm-n belül
nem hiszem ezt vmi CNC-s megmunkálóakármi ne tudna megoldani egy lépesben, amikor azok 0.001mm-re dolgoznak, ahhoz a 0.001mm-hez képest meg ez az "ujjazás" nem igazán a mindenekfeletti japán precizitásra jó példa

2-More 2013.11.27. 14:03:07

@zeddez: Ja, csak a következő generációt meg úgy fogja tudni eladni, ha lesz olyan, aki az előzőt vette, majd levedlette, és újra olyat akar, csak újabbat, és nem attól hangos a fél világ, hogy 5 évesen széthullott a fél autó, elvégre nem egy smartról beszélünk, meg nem is egy lamboról vagy ferkáról, amiből meg annyira kevés van, annyira drága, hogy nem illik szóba hozni ha elromlik. Márpedig de...

2-More 2013.11.27. 14:15:24

@zeddez: Ja, csak itt szó nincs fullba CNC-zett alkatrészekről. Sima öntvény leömlő, szivócsonk, stb stb, lemunkálják a felesleget, és pá. Szórás meg mindenképpen lesz. CNC-zni azért szar ilyen alaktrészeket, mert konkrétan az anyag 80-90%a megy a hulladékba, és lehet szarozni a kitudja mennyira szennyeződött spén visszaolvasztásával, újra tömbbe öntésével.

Utcai csigázással kapcsolatban, régen ez nem volt nagy trip, csak kevésbé volt infó róla szabadkézen. Kellett egy turbó, elég üzemanyag, egy rendes lambdaszonda meg egy irható ECU, és pá. Utána már csak ész kérdése volt, meddig mész el, és hol fog valami engedni, mert előbb-utóbb fog. És ugye a régen minden jobb volt alapon, akkoriban nem volt grammra-mikronra kidekázva minden, volt tartalék az alkatrészekben, ami most nincs. A saját házam tája környékén, ismerek verdát amiben a 90 lóerős gyári motorra tervezett főtengelyen jelenleg jó 300 ló ébred, és eszébe nincs megmihálylani, az más kérdés hogy kb a főntengó az egyetlen gyári elem a motorban :D

rocksarkany 2013.11.27. 14:16:45

@zeddez: feltehetőleg azért nem "cnc-s megmunkálóakármi" csinálja ezt a folyamatot, mert az még tovább növelné a minden eladott autó utáni veszteséget.
Úgy is mondhatjuk, hogy a négy takumi droid olcsóbb :).

lanciabacci 2013.11.27. 17:05:33

@Stump András:
Nem akarnék belefolyni, de annyit meg kell jegyeznem, hogy valóban lehetnél nagyvonalúbb. Ez a reakció, hogy "mi adjuk" a kommentfelületet - főleg a "nem azért" kitétellel -, nagyon lekezelő és arrogáns, meg is lepődtem hirtelen.

Nagyon jó színvonalú mindegyik japán írásod, élvezet olvasni őket, számomra hitelesek, ahogy az is, amit és ahogy az autóiddal csinálsz. Feljebb már rajongtam is. Ugyanakkor szvsz nem kellene elmenned ebbe a Csikós-Ommm féle paranoid irányba, akiknél a kommentek olvasásakor a(z önbizalomhiányból fakadó?) lekezelés és a rosszindulat a meghatározó. Akik ide járnak, nem a balhét keresik igazából, hanem egymás és a ti társaságotokat. Ezt értékelni kellene, még ha gyakran a trollkodás is a kommunikáció meghatározó formája. Semmi sem tökéletes :)

zeddez 2013.11.27. 17:09:46

@rocksarkany: nem hiszem a 4, sokszázból kiválasztott "takumi" szintű, és kiemelt bérezésű jómunkásember 1-1.5 éves összes bérköltsége olcsóbb lenne egy direkt erre való gépnél
főleg, hogy egy ekkora cégnél akár lehet is vhol egy ennek megfelelő gép már eleve...

ONF 2013.11.27. 18:14:23

SB bannolása kicsit meredek volt. Azért máskor vedd figyelembe , hogy a számodra stílusilag éppen bántó megjegyzés mellett a serpenyőben hány olyan hozzászólás érkezett tőle ami építette egy-egy bejegyzés tartalmát. Kár volt. A mi a adjuk a kommentfelületet hozzáállás pedig a "nem teszik el lehet mennire" emlékeztet. Azt hiszem ez nem egy win-win felállás.

@visszakettopadlogaz: +1

Amúgy meg HetiCube rovatot kérek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.27. 18:42:32

@rocksarkany: azert erdemes csak az amerikai reportokat nezni mert itt nem lehet kamuzni, vagy ha megis akkor a consumer reportban benne van es akkor barmekkora a gyarto abbol nagy balhe van. Az auditor cegek itt fuggetlenek, teljessen, nincs haver koma jobarat kozosvadaszat, itt a piacbol elnek es nincs mellebeszeles. A magyar gepjarmuimportorok szovetsege ( ha jol irtam ) mi van ha "teved"? Semmi. ha a CR teved akkor hiteltelen lesz es aki oda tette a penzet az mehet kapalni.

@Ordasnagyfarkas: SB szakmabeli - ettol nem lesz tobb vagy kevesebb "joga" masokat megbantani de amit o ir annak tobb erteke van - szamomra legalabbis - mint amit #fotelszakerto1001 ir. Persze ettol be kell tartani az altalanos iratlan ertekezesi formakat, de az mar az a kategoria hogy elolvasom e vagy nem amit ir. Krvaanyazva is lehet irni uj, informativ, okos dolgokat de a mondando lenyeget erodalja a stilus - persze SB nel azert nem volt ilyen rossz a helyzet.

En amellett vagyok hogy a bannolast mint legfobb es legutolso fegyvert hagyjuk meg olyan esetekre amik soha nem fognak eljonni. Igy az elmeleti eselye megvan hogy hasznalja a szerkeszto a kitiltast de ne eljen vele soha.

Cube neha jo, neha nem, olyan mint az elet. Nem lehet mindenki hetfon ongyilkos :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.27. 18:54:12

@zeddez: ez a "show" resze. Lehet hogy a 4 jomunkasember akkor szerel csak ossze motorokat ha jonnek az ujsagirok - ki tudja?
idezek valakit: " ezek nem emberek, JAPPPANOK!"

ONF 2013.11.27. 19:09:43

@visszakettopadlogaz: Persze, ezzel egyet is értek. Most kicsit jobban feszegette a határokat, Bandinak meg rossz napja volt; nem is akarom túl reagálni a kérdést.

Akkor a bannolás olyan, mint a szabad fegyvertartás? Egy ideális világban mindenkinek lehet de senki nincs rászorulva :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.27. 19:23:04

@Ordasnagyfarkas: pontossan. Kell hogy valami lebegjen az emberek feje felett, es tudjak hol van a RED LINE :)

puchiburu 2013.11.27. 19:39:16

@visszakettopadlogaz:
SB legalább megbízható információkra alapozva kommentel, szakszerűen. A szerkesztők meg szeretik a hatásvadászatot. Ellentétben azzal, mikor tükröt tartanak eléjük.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.27. 19:39:54

@Ordasnagyfarkas: ha mondjuk tenyleg egy hetre kitiltjak akkor meg gondolando a TC latogatasa, ilyen poszt kadarista szellemu oldal nekem nem "fekszik" fajo szivvel de akkor bucsut intek. Komolyan.

Scaleo 2013.11.27. 19:53:49

@lanciabacci: "Ez a reakció, hogy "mi adjuk" a kommentfelületet - főleg a "nem azért" kitétellel -, nagyon lekezelő és arrogáns, meg is lepődtem hirtelen."

Azt én megértem, amit a Bandi írt, hogy nem szeretnék, ha sértegetnék őket a kommentekben. Ez teljesen rendben is van. A gond csak az, hogy SB nem sértegetett senkit. Csak leírta a véleményét a cikkről, illetve rávilágított néhány körülményre a szerző hozzáállásával kapcsolatban. Elhiszem, hogy ez nem tetszett a szerzőnek, de ettől még szó nincs sértegetésről, csak _kritikáról_.

Rendkívül sajnálatosnak tartom, hogy itt ezek szerint összemosódott a kritika és a sértegetés fogalma, mert ez olyanoknál szokott előfordulni, akiknek nagyon alacsony szintű a kritikatűrő képességük. Amivel egyébként önmagában nincs baj, csak akkor pl. nem kell engedélyezni a kommenteket a cikkhez, és máris megoldódik ez a kérdés.

A másik probléma, hogy a stílust első körben jellemzően azok szokták kifogásolni, akiknek nincs érvük. Mert ha lenne, akkor a tartalomra reagálnának, vagy legalábbis arra _is_. Természetesen nem feltételezem, hogy itt ez a helyzet, éppen ezért nagyon szívesen olvastam volna, hogy mit tud konkrétan reagálni a Bandi az SB által felhozottakra.

puchiburu 2013.11.27. 20:30:38

@Scaleo: Pont ezt írtam le, mint te. Ezért aztán ki is vágott árnyékbikával együtt. Úgyhogy szerintem vigyázz :)))

Scaleo 2013.11.27. 20:54:42

@puchiburu: Még itt vagyok. :)

Ha pont ezt írtad, amit én, és ezért kiraktak, az szerintem hirtelen felindulásból történhetett. Majd visszaengednek. :)

Nem lehet egy rossz srác ez a Bandi, csak tegnap kicsit bal lábbal kelt fel. Majd csak kibékültök egymással. :)

mlas45 2013.11.27. 21:28:07

Jajj, de nagy probléma lett ez a kis bannolás (rühellem ezt a szót, legyen inkább kitiltás)
Az indexes fórumokon - főleg a politikaiban - ez napi gyakorlat.
MINDEN üzleti érdek mentén fekszik, egy ilyen fórum is, tehát van gazdája, van bevétele, van érdeke.
És ha valaki ezeket sérti, a tulaj eltakarítja.
Nehogy azt gondoljátok már, attól, hogy itt egy fehér szövegmezőbe írhattok, egyenlő jogotok lesz a cikkíróval...
Ez a felület ad nekünk egy hordót, amire fel lehet állni kiabálni - ha valakinek nem tetszik, hogy lelökhetik, álljon a saját hordójára!
Nekem se tetszik a rendszer, de ezen kár nyavajogni, ha elszalad az oldallal a paci, ne járjatok ide, ennyi. Ha nem lesz minden cikkre 200 komment, majd észbekapnak.

csubakkapákó 2013.11.28. 10:10:55

@СubE: "bugyiszagolgató fél-autisták" ezen felsírva röhögtem!!! Fáj-nem fáj (japánoknak, japán fanoknak) de azért ebben van van igazság rendesen, mégha nyilván nem igaz minden japánra sem. Ami engem illet, én simán vágom Cube humorát :-))
Kevesen tudják, de itthon is készülnek kézzel összeszerelt (ez fontos, ott is csak ezt látjuk!) motorok,kis darabszámban, igaz pont 2x ekkorák és dízelüzeműek; sőt továbbmegyek,: a soron előállított belsőégésű motorok előállításában is rengeteg kézi munka van :-) Shadowbull-t pedig én sem tiltottam volna ki - még bőven a kultúráltság határain belül volt, olyan, mint amikor egy vitában végképp kifogysz az érvekből és odabaszol egyet....nem mondom, néha ez is jólesik :-)

szappangyáros 2013.11.29. 10:36:07

A japcsik droidok!Ha a tehénsz@rból kéne nekik csipesszel a fűmagokat kiszedegetni, azt is ugyan ilyen áhítattal csinálnák.

ebtest 2013.11.29. 14:29:54

Ahogy én olvasom , valaki igenis durván leegyszerűsítette a cikket , és elég durván válaszolt rá, simán személyeskedő részletekkel. Pl:
"Csak az a baj, hogy megalltal azoknal az informacioknal, amit egy mangabol meg Az utolso szamuraj szeru filmekbol ossze lehet szedni, azon kivul meg kritika nelkul beszopod a japcsik hulyiteset, akik erre a kultura dologra kokemenyen ra is jatszanak az europaiak elott." ill:
"Ezt leontottek a szokasos japan szosszal, te meg lelkesedsz utana"

Miközben a cikkben:

"A tolmácsolt szöveg helyenként végzetesen komikus. Kétszer, háromszor ismétli meg a legjelentéktelenebb részleteket, olyan áhítattal, mintha egy eltűntnek hitt szent szoborról beszélne, nem a GT-R motorjáról. Ismerjük, szeretjük, tiszteljük, de nem ez hozza el nekünk a világbékét, az örök életet és az ingyen sört együtt."
"...Európában valószínűleg csak annyit mondanánk, hogy a legjobb embereinket választjuk ki a feladatra.
"
A négy takumi kézzel szereli össze a GT-R-motorokat, ezt legalább ötször meg kell hallgatnunk. Ez igen fasza, én is szeretek motort összeszerelni, de kisszériás cuccoknál egyáltalán nem ritka dolog. Egyszerűen nem éri meg felszerszámozni egy gyártósort, és kétségtelen, hogy jobb minőségű termék szokott keletkezni, ha egy ember rakja össze. ....Az AMG mindenesetre ugyanolyan mítoszt próbál teremteni ekörül, mint a Nissan.."

Az egy vitatható állítást, nevezetesen hogy a kézzel való összeszerelés jobb mint a gépi(itt viszont európai elit példákat is hoz), tök világosan atrról beszél kellő iróniával, hogy kis széria és olcsóbb modell, és ebből próbálják a legjobbat kihozni, pl. mítoszteremtés, stb.

Amit meg irónia nélkül állít, az az hogy mondjuk a japán munkaerő erre(übermonoton überpreciz meló) egy picinykét talán alkalmasabb mint a miénk.
hát, ezt én is elhiszem.
Hogy tisztességesebbek, ki tudja, hogy ott is hazudik a marketinges meg a CEO, miért ne?, de melyik az az ország,
ahol ilyen becsülete van az aprólékos babramunkának,
ahol évtizedekig nyirbálnak nagy gonddal egy bonsai-t,
csilliókba kerül egy kézzel készült kézi kézi gyalu , elcsöppennek egy hónapokig élezett katanától, etc?

emlékszem sok éve olvastam egy interjút a Kürt Kft alapítójával, ahol elmesélte hogy elvitték valami gyárba japánban, és leesett az álla, hogy mekkora ordító különbség van a két ország közt a kézi munka minőségében, hogy az ottani ugyanolyan gyári munkásnak mennyivel jobb a precíziós "termékelőállító" képessége, amit ő nem tudott mással mint kultúrális, szemléletbeli különbséggel magyarázni...

Speedman 2013.11.29. 14:56:09

Mivel a komment felületet elvették a GT-R teszttől ide írom.

Nem vagyok elájulva a GT-R Nismo menetteljesítményétől a videó láttán. Ugye azt írták régebben, hogy 1.8s-os(!)100-ra gyorsulást akartak kihozni Nismoéknál a 600le-ből. Ezt legutóbb már 2,5s módosították. Nem lehet érzékelni ezt a fergeteges gyorsulást, a kigyorsításoknál (vagy csak 100-ig érvényesek ezek a fantasztikus adatok, utána már elfogy az erő?).
Írom ezt úgy, hogy nekem maga az autó bejön, csak a marketing rész..

NagyG81 2013.12.04. 06:44:47

@Ada: Ikeást semmiképp... :)))
De nekem lenne rá 1 nagyobb összegem, hogy amit a videón összehánynak motorokat beraknád 1 autóba max 20000 km alatt összefosná magát.

Shadowbull 2013.12.10. 10:21:25

Nezzuk csak meg, tenyleg lejart-e az egy het helybenjaras.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2013.12.10. 10:56:14

@Shadowbull: Le bizony. Nem bántottak a sitten? Nekem Schönbrunnra néző cellám volt. De ami még fontosabb: jártál már azóta Japánban???

Shadowbull 2013.12.10. 10:58:11

@malenykij polgar: kezdjunk el trollkodni mondvan ugysem figyel mar senki?
De akkor mi ertelme van? :)

Rocko- 2013.12.10. 12:21:11

@Shadowbull: @malenykij polgar: szóljatok, ha hozhatok popcornt.

Refuse/Resist! 2013.12.10. 15:58:04

@Shadowbull: @Rocko-: @malenykij polgar: Gyerünk, gyerünk! :D

Amúgy ha akkora császárok vagytok ott az M-nél a japánokhoz képest, akkor miért nem csináltok egy limitált M3-ast, ami röhögve körbeautózza a GT-R-t?

11880 (törölt) 2013.12.10. 21:05:36

@Refuse/Resist!: Mert felesleges. Eleg megvarni, mig a Nissanon a Launch Control szetveri a valtot :)

Shadowbull 2013.12.11. 06:53:04

@Refuse/Resist!: "ha akkora császárok vagytok ott az M-nél a japánokhoz képest,"

Mondott ilyet valaki?

"miért nem csináltok egy limitált M3-ast, ami röhögve körbeautózza a GT-R-t? "

A GT-R nem az M3 kategoriajaban mozog. Sem arban, sem teljesitmenyben. M-nek ebben a szegmensben az M6 van, az meg inkabb egy gyors GT, nem pedig egy sportkocsi. Lehetne belole azt csinalni, de ertelme nem sok lenne.

Shadowbull 2013.12.11. 06:54:39

@11880: LOL. Bar rossz nyelvek szerint a valto szetveri sajat magat, nem kell hozza launch control. Az az auto leggyengebb pontja, volt belole tan visszahivasuk is, kis tuningnal meg mar egybol szethullik, azt erositeni kell, de ugy sem birja sokaig.

Refuse/Resist! 2013.12.11. 08:58:44

@Shadowbull:"Mondott ilyet valaki?"

""mert a BMW nem tud egy ilyen autót összerakni"
Halistennek. Egne is a pofajuk rendesen, ha ilyet raknanak ossze. "
:D:D:D

Méretben és jellegében azért az M3 elég közel van hozzá :)
Erősebb motor kéne, a szívó V8-ast gondolom, már nem lehetett tovább húzni, de az újat - innen a fotelből - úgy gyanítom, azért lehet majd :D
Az M6-ból valóban értelmetlen lenne, habár annyi talán igen, hogy a tinik akkor erre rántanának rá a GT-R helyett. Márkaimázs meg minden. A Nissannak persze, erre nagyobb szüksége van.

Shadowbull 2013.12.11. 09:05:54

@Refuse/Resist!: ezt a minosegre es megbizhatosagra ertettem elso sorban.

Arban sincs hozza kozel (100e a GT-R, 60e az M3) teljesitmenyben sem (600Le vs. 420Le).

Hogy a tinik mire rantjak az lenyegtelen, az a lenyeg hogy azok a vevok, akik hajlandoak penzt kiadni egy autoert, mire rantjak :)

Refuse/Resist! 2013.12.11. 09:17:18

@Shadowbull:
a nyálcsorgató tinikből lesznek 5-30 év múlva a vevők.
sőt, lehet, hogy valakit 50 évesen is meghat a jó ringi köridő.
/a nissan 545le a wiki szerint/
fotelszakértés:
az új M3-nak felnyomjátok 550 fölé a teljesítményét, aerodinamikai javítások, több karbon, keményebb futómű stb. és adjátok 120-ért.
Valószínű úgy is veszteséges lenne, de minőségi marketing lenne.

Shadowbull 2013.12.11. 09:26:43

@Refuse/Resist!: mire 50 evesek lesznek, akkor majd BMW-t meg Porschet akarnak majd venni, nem Nissant :)

Persze, meg lehetne csinalni, sot meg kamuzhatnank is, feltolnank 600 lo fole (nem baj ha nem birja hosszu tavon) mindent kihajigalnank a kocsibol, feltennenk ra 4 versenyslicket, aztan hajra.

Ertelme nulla lenne. Nezd meg a Nissan hova jutott a GT-R-rel, gyakorlatilag nem latszanak a piacon, olyan alacsony az eladott darabszam.

Ellenben mondjuk a Porscheval aki ellen versenyeznek.

okéAttila 2014.04.26. 13:45:25

1,5 éves 22.000 km futott GT-R hajtókarhibával , garanciás , de nem javítják...1 hónapja vizsgálják a feketedobozt ! Versenypályán nem járt , kötelező szervizen viszont igen.....Vélemények?
youtu.be/cr0rk47DGBo

okéAttila 2014.05.02. 23:22:16

@Shadowbull: 1,5 éves 22.000 km futott GT-R hajtókarhibával , garanciás , de nem javítják...1 hónapja vizsgálják a feketedobozt ! Versenypályán nem járt , kötelező szervizen viszont igen.....Vélemények?
youtu.be/cr0rk47DGBo