Heti merítés

  2013. november 24. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

A szabadon engedett ragadozó

34908

Az autó elektronikájára nem mondhatjuk, hogy elfogadható, hiszen a Fiat Cromából származik (régi olasz elektronika, gondolom nem kell senkinek bemutatni ...). Az elektromos ablak nagyon vicces tud lenni, amikor fél percen keresztül szenved, amíg teljesen eltűnik az ajtóban, egyszer megindul, egyszer majdnem megáll.

Aladár a legszebb, a legjobb, a legerősebb...

34552

Ja, Aladárnak hívjuk, a kislányom nevezte el. Volt egy szomszéd fiú aki tetszett neki, azt mondta ez az autó olyan Aladáros, hát rajta maradt.

Célba értünk, barátaim!

45485

Jövőre megint jelentkezem.
Jövőre van, jelentkezem. 128 000 kilométernél járunk Lexivel, csupa mosoly mindenki. Az autó szereti, hogy mindig időben megkapja az előírt minőségű anyagokat és karbantartást, cserébe makulátlanul működik. Közben a Reálszisztémába nem hordom már, mert tele lett a búrám azzal, hogy minden 15 000 kilométerenként "ki kellett cserélni" az első fékbetéteket, mert "nehéz az autó", meg az "automaták jobban zabálják a betétet", meg "biztos nehéz a jobb lába".

Jaguar - mert megérdemlem... :D

51709

Az autó egy totális véletlen következménye. Minden álmom egy BMW 740i-730i volt az E38 as szériából. Meg is néztem párat mind bontószökevény. Jó magyar módra minimum 2 autóbol összegányolt és hibátlannak hirdetett.
Elkezdtem összegyűjteni mik is álmaim netovábbjainak fő tulajdonságai. Legyen minimum 6 hengeres, csakis benzines, hátsókerék hajtású, és minimum 5 m hosszú.

Most miről álmodjak?

34236

A középiskolából hazafelé a parkoló autók között megláttam valamit, sötétbarna furcsán lapos, szögletes, gyönyörű - MASERATI - kiabáltam az emberek néztek, kb még egy órát járkáltam az autó körül amit az autókatalogusban már ugyan láttam, de élőben még gyönyörűbb volt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr865653279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.24. 14:16:17

@scsaba1: Erre egyre többen rájönnek,aztán inkább vesznek egy fiatalabb Passatot.

DonVincenzo 2013.11.24. 14:23:08

Nyegleó!
Nem is értem,hogy a több mint 50000 népitéletből miért kell mindig ugyanazt az 50-et ismételgetni? Ha ennyire lusta vagy keresgetni akkor hagyd a picsába és add át valakinek a lehetőséget aki szívesebben csinálja.

DonVincenzo 2013.11.24. 14:30:14

@yxcvbnma: Nálam most is van: Passat TDI gyárilag 70 literes tankkal. Vegyes üzemben,erőltetett spórolás nélkül is 1200 km egy tankkal. De gondolom nem mondtam újat. :)

whale 2013.11.24. 14:49:15

@scsaba1: Nekem 827-esem volt (I. gen Honda Legend 2.7 V6 automata, british racing green, bézs bőr belső). 14 évesen vettem, patika állapotban. Életem legjobb autója volt, pedig háromszor volt előtte új autóm...

MonteCarlo 2013.11.24. 15:11:26

A 348TB azóta összetört (sasszemű buszsöfőr kihajtott elé), majd újjáépült, de már Finnországban használják. Viszont méltó utódjai voltak az évek során :)

KissGecihuszár 2013.11.24. 15:15:36

Ami engem illet; bármennyire is elolvadnék, ha 1x vezethetnék egy vérbeli Ferrkát, az is tutifix, hogy ebben az országban én nem tartanék, mert ezekre az utakra -sajnos, beleértve bizonyos sztrádaszakaszokat is!- nem való egy ilyen finom műszer! Viszont Japánban gyártott Japán felsőkategóriásokat, úgy mint Lexus, Honda Legend, Infinity (Q45), stb viszont igen! De ugyanígy van létjogosultsága egy W126-os szépségnek is, persze max S280, esetleg S300D kivitelben, illetve azért egy NSZK, vagy Svejci relációból, szigorúan magánszemélytől megvett 7-es Bömmcinek sem mondanék nem-et...

Rocko- 2013.11.24. 15:35:13

@nincs_nick: venni kell egy 155 literes CNG tartályt, az lesz az igazi range extender.

dani 2013.11.24. 15:41:32

2. képen a Ferrari ajtaja odabasz. :)

Rocko- 2013.11.24. 15:44:18

@Motoros Bogár: lehet nem akarja a saját háza előtt fotózni.
vagy inkább a ferrarira költötte a pénzt, és leszarja kb. miben lakik.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.24. 15:48:01

@Gyurma73: a porschera szavaznek en is, az "birja".

Rocko- 2013.11.24. 15:49:02

@scsaba1: jaja, ennyire sekélyesek az emberek.
kedvencem amikor a pápaszemes merciben ülőt (piaci érték kb. 1 millió) megköpködik, hogy burzsuj köcsög, aztán rohan a postára befizetni a Suzukira a törlesztőt, mert azon még van 4 millió hitel.
látszatország.

totalnick 2013.11.24. 15:56:26

A Nepiteletben a hozzaszolas elott figyelmeztetni kene az embereket, hogy a "szeviz" rovid "i". Vagy vegigmehetne egy automata script az osszes bejegyzesen, mert ez szegyen, hogy egy autos forumon ezt kell latni egymillioszor leirva.

1kutya 2013.11.24. 16:00:25

@Rocko-: no de hát neki az új autó az alanyi jogon JÁR! benne van az al-kotmányban. :)

1kutya 2013.11.24. 16:01:44

@Rocko-: no de hát neki az új autó az JÁR!

1kutya 2013.11.24. 16:04:23

blokkmotor monnyon le!

Emmanuel Goldstein 2013.11.24. 16:07:12

monnyuk ezekre én is ráverem simán, de ha józan ésszel egy kockás füzetbe leírom az éves költségeket...
klasszik swift a vége, akárhogy számolom :)

TaaT 2013.11.24. 16:18:02

A jaguárossal nincs minden rendben.

KissGecihuszár 2013.11.24. 16:25:32

@Emmanuel Goldstein: naccerű, ez kb olyan, mint a 60W-os izzót összehasonlítani a T5-ös 14W-os fénycsővel, szigorúan költségszinten! Azt azért hadd bátorkodjam megkérdezni, hogy mi történik akkor -én tudom, hogy ennek rendkívül kicsi az esélye, de nekem még az 1% is sok!-, ha a swiftre ráfingik egy masszívat valaki? konkrétabban; hogy kászálódsz ki egy swiftből egy oldalirányú -frontálisat már nem is említem- ütközést követően? Persze, lehet hogy ezzel már nem is kell "bajlódni", mert inkább összekaparnak mokkáskanállal egy tecsós szatyorba... no most, speciel nekem -és szerintem sok józan gondolkodású embernek ez igenis szempont, mert ha ott marad ő is és mondjuk a 2 gyerkőc, akkor tudod az ú.n. szeretteknek, barátoknak, rokonoknak is nagyon rossz lesz, feltéve, hogy nem örvendett közutálatnak az illető?!

Dr. Kókány - motorkerékpár és autó specialista 2013.11.24. 16:31:58

Én a fentebb bemutatott népitéletek írói helyében oldalakat írnék tele azzal, hogy a húzott Golfokat, hülyegyerek Ladákat, Sport Swifteket simán lenyomhatnám és le is nyomom minden lehetséges helyzetben. A sorompónál még az elektromos biciklis vénasszonyok mellől is füstokádó gumikkal rajtolnék el. És persze a világért nem hagynám ki a parkolóhelyet kereső f Astrák földbe döngölését sem egy 3.6- os Jaguarral.

Emmanuel Goldstein 2013.11.24. 16:33:26

@KissGecihuszár: repcsi, vonat a te barátod...
az autózás veszélyes üzem :)

Bandit 1200 2013.11.24. 16:34:50

Emmanuel Goldstein :Ne számolgass és akkor nem kell stifttel járni:-)
Házfikázók:Most ha nem egy Fertődi kastélyban lakom nem lehet ferrarim? Ezek nem átlagemberek.Nem is akarnak megfelelni a kispolgári elvárásoknak.

bimut 2013.11.24. 16:38:15

Nem is értem az öreg mit várt a bálnától 6- 8 litert?a ferkással egyet értek Porscéval is ez a helyzet..

ChPh 2013.11.24. 16:38:45

A mercisnél ez sem rossz: "Nem tudom milyen Mercedest vesz az akinek ez a típus mindig rossz, az enyémnek semmi baja. "
aztán:
"Volt A8-asom, persze az is megy, ezek már azonos teljesítmények, de az többet volt a szervízben mint én otthon."

:D

bimut 2013.11.24. 16:39:18

akartam írni Porschéval

Emmanuel Goldstein 2013.11.24. 16:40:36

@Bandit 1200: monnyuk ez igaz, de ha sok hobbim van, prioritizálni köll köztük, mert véges a büdzsé...
különben meg ari vatanen se háccsókerekezett:)

Kyrie Eleison 2013.11.24. 16:44:15

A Jag-esnek van valami nagyon-nagyon règóta fel nem fejtett, kezeletlen kisebbsègi komplexusa...
Egy hozzàèrtő szakember mèg segíthet rajta.
...plusz egy magyar nyelvtanàr kellene neki a helyesíràs elsajàtítàsàhoz.
A kocsival semmi baj, bàr èn csak akkor vennèk brit luxusautót, ha feltètlen ragaszkodnèk az orosz rulett kipróbàlàsàhoz:)

Emmanuel Goldstein 2013.11.24. 17:00:34

@aetna: monnyuk, aki odáig felmászott a mászló piramisra, h vegyen egy dzseget, annak már kurvamindegy, lennebb mit gondolnak a hejjesírtásáról :)

Mental Militia 2013.11.24. 17:08:20

Gyanítom, sokunk, így én is szívesebben járnék egy 6-8 hengeres, 5 méteres, automata csónakkal, mint 4 hengeres, dízeles kombival a '90-es évekből (vagy Swifttel, ugye..).
De itt?! Így? Bérek-árak/költségek viszonya iszonyat!
Lakás? Gyerek(ek)? Nyaralás? Vagy álomautó..

etwas kultur muss sein 2013.11.24. 17:31:07

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: Egyik ismerősöm mindig kétezerért tankol. Ha épp az kocsijával mentünk valahová, akkor garantált volt 10 perc elbaszása tankolásra. Agyrém.

Herlock Sholmes 2013.11.24. 17:32:46

A fenyőgyantát a denaturált szesz /spiritusz/ oldja. Kellett volna még 5 ember.
Gumikédert nem szilikonozunk, hanem glicerinnel kezeljük.

RealXeon 2013.11.24. 17:33:38

Egy dolgot sose felejtsünk el! Amikor beülünk az autóba és elindítjuk a motort, akarva akaratlan gyilkosokká válunk. Szép a sok henger, de maradjunk józanok! Számomra ez az egyetlen húzós érv ami miatt sokszor megbocsátóan nézek egy-egy szemtelen bringásra, mert ugyan lehet, hogy eszébe sem jut, de óvja az én gyermekemet is és hát egy szóval az emberiség jövőjét. Mindez tőlünk függ!

zobod 2013.11.24. 17:44:20

@Mental Militia: ízlések és pofonok... nem inkább egy huszonéves átlag jó csaj kellene, mint egy negyvenes éveit taposó két évtizeddel ezelőtti szépségkirálynő?

Thanathos 2013.11.24. 18:02:25

Jó fej a ferraris.
5 év alatt semmi sem romlott el. Komoly teljesítmény! És hány kilométert ment? 22.000-et sem. :D
Hát igen, mikor arányaiban több Ferrari ég le mint ház, az már döfi. :)

Thanathos 2013.11.24. 18:27:31

Ezek a régi Jaguárok is inkább vonulásra valók mint versenyzésre.
Nem mindenki akar kekeckedni az autópályán. Aki normális az elengedi azt a ki beérte, ebből nem kell messzemenő következtetéseket levonni. Főleg nem egy 220 lovas özönvíz előtti Jaguárral. Ezeket szokták összetörni a Kobra 11-ben mert jól mutatnak, de értékük a nullához közelít.
Egyszer összeakad egy kis aszfalttorpedóval, aki nem lesz elnéző a nagy batárral és összetöri a tulaj lelki világát. :)

jelentéktelen alak 2013.11.24. 18:48:06

@RealXeon: Azt hiszem ezzel csak is egyetérteni lehet. De egy autós közösségben sosem leszel népszerű ilyen nézetekkel.

jelentéktelen alak 2013.11.24. 18:54:36

@zobod: Ez biza igaz. 20éveset én sem autót kívánok, hanem csajt. Ez az a kor, ami nőben ideális, de autó esetén már túlhaladott. Legalábbis mindennapi használatra, kissé koros. Akkor már inkább egy kevéssé "elegáns", de sokkal fiatalabb/korszerűbb/gazdaságosabb. Persze aki érzelmek alapján választ autót, azzal más a helyzet. Ott nem a logika és nem racionalítás a döntő, de nem is a gazdaságosság. Ott kő kemény szerelem van. Szerelmes meg lehet az ember egy 40-50 éves nőbe nőbe is...

theograf 2013.11.24. 19:03:54

Ferkásnak: kockaház, csekkek...lárifári
tejbegriz.com/tomi/

nortonvincent 2013.11.24. 19:19:55

@yxcvbnma:
26litert gondolom varosra ertete a srac.

Dr. Kókány - motorkerékpár és autó specialista 2013.11.24. 19:39:37

@Thanathos: Nagyon okosat akartál írni, de hülyeség lett belőle. :) Jó hogy arányában több a leégett Ferrari, hiszen kevés Ferrari van és abból az a pár darab is nagyobb százalékot tesz ki(relative).

TH 2013.11.24. 19:39:59

Jesszusom, és ilyen emberek vesznek Jaguárt...egy viszonylag elegáns és finom autónak ilyen komplexusos és tuskó tulajt...szomorú. :(

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.11.24. 19:45:43

@SzélsebesVelorex:
Így őt legalább nem érinti az árváltozás, mint a szőke nőt a viccben, mert mindig 2000-ért tankol :D

DrSzoke 2013.11.24. 19:52:02

@Rocko-: En sem ertem mi a fenenek zavar az embereket hogy miben lakik....

DrSzoke 2013.11.24. 19:56:22

@zobod: Latod mennyire nem vagyunk egyformak? Ha jol tartja magat,nekem az utobbi!

Rocko- 2013.11.24. 19:57:47

@DrSzoke: mert Te ott vagy, én meg itt. :)
én tudom, hogy kicsinyesek. :)

Teshow 2013.11.24. 20:01:44

A postban szereplő Jag annak a szériának az utolsó darabja, ami a Jaguárnak megadta a végső kegyelemdöfést. Ezután lépett be a képbe a Ford, és a padlóról egészen szépen talpra állította a márkát.
Az autó érétkéről és elismertségéről annyit, hogy ha nézitek a Cobra11 sorozatot, akkor biztosan észrevettétek, hogy minden "fehérgalléros" rosszfiú (pl a maffiózók könyvelői és ügyvédei) mind Jaguárral járnak. Ha a filmben megjelenik egy ilyen "kocka-Jag" akkor már lehet tudni, hogy az epizód vége felé xarrá fogják törni :)))
És törik is szívfájdalom nélkül, mert ezeknek a régi Jaguároknak sajnos 0 a piaci értéke.
Mondom ezt úgy, hogy én egyébként nagy szerelmese vagyok a márkának!
Persze nálunk még mindig lehet "villantani" vele, az irigyeknél is ki lehet verni a biztosítékot, de józanul nézve max hobby autónak szabad tartani.

Teshow 2013.11.24. 20:06:20

@zobod: Nagyon jó hasonlat :)
Azért ha egy dögös negyvenes MILF rendesen megtekergetne egyszer, lehet hogy átértékelnéd a választ :))))

Teshow 2013.11.24. 20:08:29

@Thanathos: Bocs, most látom, hogy a Cobra11-es párhuzamot már előttem felhoztad. Akkor vedd úgy, hogy csatlakozom! ;D

KissGecihuszár 2013.11.24. 21:02:00

@Emmanuel Goldstein: Gratula az épületes kommentért, bölcs maradtál volna, ha hallgattál volna!
Bandit 1200; pontosan erről van szó, úgyhogy 1 lájk...

Gomulka Béla 2013.11.24. 21:09:03

Ha a szomszéd Aladárról kideru"l hogy egy bunkó, megtudjuk majd a posztból. Ez azért megnyugtat.

Bandit 1200 2013.11.24. 21:51:15

@Teshow: De ez tulajdonképpen jó!Ha nem veszítenék el az értéküket mi átlagcsórók nem tudnánk soha megvenni.És ha itt autófanok között sokaknak csak a felesleges,sokat fogyaszt,ciki szavak jutnak eszébe egy régi jag-ról akkor nem igazi autófanok.

R500 2013.11.24. 21:53:47

na,ez a Ferrari-s írás...hát valami csoda. aki egy ilyen autónál le meri írni a motor tuningot azt nem kéne közzétenni.
baromarcú már bocsánat...

Szabványok 2013.11.24. 22:12:16

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:
Nekem nem számít a hatótáv.
Ha rövid utakon (városban) járok, nem mindegy mennyi időnként kell megállni? Ha meg hosszú utakat teszek, akkor direkt jó pár óránként megállni, kinyújtózni, sétálni, kávét inni, enni, pisilni, lemosni a bogarakat, stb.
A múltkor mentem egy gáz+benzines autóval. Ment volna 1000km-t megállás nélkül, de három óra vezetés után megjelent egy kávéscsésze szimbólum a kijelzőn. Megálltunk kávézni-pisilni.
Akár tankolhattunk is volna.

Az autók nagyon tetszenek!
Irigylem a tulajokat, hogy bele mernek vágni, van energiájuk a lábon tartásukhoz.
Én a tökéletes állapotú, nekem és családomnak tökéletesen megfelelő autómat eladtam, mert meguntam, hogy 10+ éves nagyautóval mindenünnen kirúgják az embert.
- Kérek egy féktárcsát!
- Nincs, nem is lesz, nem rendelhető, különben is csak a hülyék használnak eredeti alkatrészt, a gyár nem szállít. Viszont ha nagyon szépen kéri, és hoz egy lavórt, akkor a sógorom abból kivág egy tárcsát, ami kibírja addig, amíg szétesik ez a szar.
Eladtam és az árának harmincszorosáért vettem egy új autót. Ami kevésbé kényelmes, zajosabb, rázósabb, nem olyan élvezetes vezetni. 2l/100km-rel kevesebbet fogyaszt. Unokáimnál se fogja behozni az árát! Szervize is drágább, mert az akku ötször(!) annyiba kerül, a féktárcsacsere hatszámjegyű.

kapitális 2013.11.24. 22:30:51

Hát nem tudom, mindegyik autó olyan amit ezer örömmel elfogadnék, ha ideadnák ingyen, de jelen pillanatban nem tudok elképzelni olyan indokot, amiért pénzt költenék rájuk(na jó, kettőt mégis: S Mercit pályázáshoz, a Ferrarit meg második/harmadik autónak).
@Szabványok: Ha évente 2-3x mész 300km-nél többet, akkor okés, igazad van. Viszont ha hetente/naponta kell 700-800-900-1000 km-eket autóznod, akkor hamar tele leszel a tankolásokkal. Akkor meg főleg, ha a lakóhelyednél van egy olcsó, de megbízható kút, és utána főleg, vagy teljesen autópályán kell járkálnod.

cukkkorka 2013.11.24. 22:41:38

ha valaki azt hiszi, hogy a régi nagy autókban biztonságban van akkor nem ütötte még be a jútubon a new car vs old car-t a keresőbe. Kedvencem: www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs

Thanathos 2013.11.24. 23:49:27

@Dr. Kókány - motorkerékpár és autó specialista:
Felesleges hülyeségekről vitatkozni, mert nem volt szerencsés a példa azt elismerem, de attól még igaz.
Egyébként rossz a gondolatmeneted, mert azonos mennyiséget kell venni mindkettőből és úgy vizsgálni!

Suni dékán 2013.11.25. 06:26:14

@cukkkorka: Igen, pedig az ilyen koporsókra szokták azt mondani, hogy "ebbe' még van/vót anyag".

Krisi 2013.11.25. 06:32:43

lehet, hogy csak nekem bántja a szemem, de aki le meri írni a Ferrari helyett azt, hogy "ferka", az egyszerűen még arra sem méltó, hogy egyáltalán ránézzen egyre, nem hogy kipróbálja...

hatótáv témához megy csak annyit, hogy ha lenyomsz egy seggel 1200km-t, akkor garantáltan ígyfogsz kinézni:

napirajz.hu/?p=1349

kapitális 2013.11.25. 08:29:52

@Krisi: Nem arról van szó, hogy egy seggel tolod le, de pl. ha pályázol egész nap, akkor nem a normál ár+30-40 forintért kell tankolni, meg hogyha meg akarsz állni, nem kell feltétlen olyan parkolót keresni ahol kút is van, satöbbi.

toncsi64 2013.11.25. 09:10:40

Nekem valójában mindegyik itélet tetszik, főleg azért mert leírták, ez a kategória nem tartható fenn fillérekből. Azt viszont nem értem miért nem érzi egyik tulaj sem úgy, hogy autója "megérte az árát" ?!
A Ferrari és a Maserati meghozta a várt életérzést (ez bizony pénzbe kerül), a Mercedes éa a Lexus tulaj az írás szerint problémamentesen kapott luxust, talán a Jaguár tulaj panaszkodhatna e tekintetben de gyanítom - a leírtak alapján - valami vicces vételárért juthatott a géphez.

zerge44 2013.11.25. 09:11:29

@kapitális: Ki az aki aki időre, munka miatt egész nap pályázik saját kocsijával a saját pénzén, és erre a feladatra öreg, gyakran nehézkes alkatrészellátású, bármikor az útszélen lerohadó időzített bomba nagyvasat választ? Addig még értem hogy hétvégén csapat vele, vagy hogy átgurul vele a szomszéd városba, de ebből a felhozatalból te melyikkel ingáznál pl. BP-Madrid útvonalon?

don't 2013.11.25. 10:25:06

aetna 2013.11.24. 16:44:15
A brit luxusautók:Aston Martin,Bentley,Rolls R.teljesség igénye nélkül.A Jaguar nem az.(Ha+ Mo.-t nézzük átlagembernek minden újautó luxus.)
A 26-29 a fogyasztási adatoknál az mp/g,ez jelzi hogy 1 gallonal hány mérföldet megy el.

deepdiver 2013.11.25. 11:51:13

Írja a Jag-os, hogy a japán autók "lelketlenek", ezen mindig jót mosolygok, mert ha egy Alfa, Jag, Rover stb állandóan a szervizben van akkor az nem baj, mert "lelke" van, de ha egy Honda, Mazda, Lexus megy 20 évig, kevés problémával az gagyi japán, és nincs benne az +..... az a +X Ft évente valóban nincs benne amit nem kell a szervizben hagyni.

Jamesblond 2013.11.25. 11:55:03

Jol van az... En nagyon elvezem hogy vannak bator emberek is akik ha van pl 3 kilojuk nem automatikusan Swiftet, vagy valami mast vesznek 1.4 literig. Jo latni hogy nem vagyunk egyformak. A Ferrari persze meg ma is sok millios tetel, az magasabb kategoria. A Jaguarosban meg becsulom hogy van kitartasa, mert a Jaguar azt igenyli. De ha valakiben meg van a "power", miert ne? A Lexus meg a japan auto amerikai meretu motorral... Orult finom lehet.
Mert hogy veszunk autot sokan?
Igy dontunk:
Ar/kor
Ar/ulesszam
Ar/km futas
Ar/csomagtarto meret
Ar/fogyasztas
Ar/vallalhatosag (mit gondol a szomszed)
Ar/megbizhatosag
...vagy ezek kevereke...
Valaki meg vesz egy 20 eves Ferrarit, Jaguart, Porsche-t es ismeri a modjat hogyan okozzon oromet maganak akkor is amikor javit, alkatreszt tur, stb... Nekik az autozas mast jelent mint nekem TDi-HDi-TDCi-1.4i-DCi-5 liter/100 km hazi koltseg leszorito fokonyvelonek.

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.11.25. 12:51:49

@Jamesblond:
"Ar/vallalhatosag (mit gondol a szomszed)"
Szeretem, amikor ez a vélemény dominál. Engem minden szomszéd ismerős egy Opel Vectrára akart rábeszélni:"mer hülye vagy ha nem aztat veszed".

Szabványok 2013.11.25. 13:27:31

@kapitális: "Ha évente 2-3x mész 300km-nél többet, akkor okés, igazad van. Viszont ha hetente/naponta kell 700-800-900-1000 km-eket autóznod, akkor hamar tele leszel a tankolásokkal."
Én vagyok az átlagautós, mert évi 20000km-t autózom, immáron 40 éve. (Volt pár év, amikor többet.)
Nincs tele a tököm a tankolással. Nem mondom, egy villanyautó, ha 200km-ként 2 órányi töltéssel idegesítene, de 400km-nél többet megállás nélkül úgysem bír ki a fenekem, jól esik megállni 5 perce, levegőzni, pisilni, enni, tankolni, stb. Előfordult nem egyszer, hogy 1000km-nél többet kellett megtennem egyvégtében. Az nekem egy nap. Én nem tudok egy napig egyfolytában ülni pisilés, kávé nélkül, két megállás pont jó.
De ha már nagy távolságok jönnek szóba, akkor pont egy nagy merci az, amiben elviselhető egy egésznapos autózás, nem egy zajos, kemény ülésű, vibráló, huzatos, visító hangon kínlódó kisautótócska. Én szívesebben autózom egy öreg S-klassz merciben, mert az kényelmes, mert annak akkora erőtartaléka van, hogy minden helyzetben elég, mert abban nem zsibbad el a kezem a vibrációtól, abban kellemes zenehallgatás mellett, nyugalom autózhatok 160-nal hegyre fel, hegyre le.

"Akkor meg főleg, ha a lakóhelyednél van egy olcsó, de megbízható kút, és utána főleg, vagy teljesen autópályán kell járkálnod."
Olcsó, megbízható kút nincs.
Én még leginkább a márkában bízom, régebben Shellhez jártam, manapság rászoktam inkább az ÖMV-re, azon belül is a kénszegény (katalizátor-, lambda-szonda- és olajkímélő) prémiumra.
Ha ismeretlen terepen közeledik a tank vége, akkor a GPS-ben megkeresem a legközelebbi ÖMV kutat és ott tankolok.
(Iszom egy kávét, pisilek, eszem egy szendvicset, feltöltöm az ablakmosót, kinyújtóztatom zsibbadt tagjaimat.)

Szabványok 2013.11.25. 13:32:12

@Don Tejbegríz a féllábú matrac: ""Ar/vallalhatosag (mit gondol a szomszed)"
Szeretem, amikor ez a vélemény dominál. Engem minden szomszéd ismerős egy Opel Vectrára akart rábeszélni:"mer hülye vagy ha nem aztat veszed"."
Én a saját pénzemből veszem az autómat, nem azért, hogy a szomszédnak kellemes látványt nyújtson. Pl. én ritkán látom az autómat kívülről, tehát nem érdekel, hogy néz ki kívülről. Eszembe nem jutna százezreket fizetni azért, hogy metállfényű legyen, hiszen úgysem látom.
Sajnos az emberek szeretnek kategóriában, skatulyákban gondolkozni.
Nő? Akkor aranyos kiskocsi kell neki!
Nagy autót vesz? Felvágni akar!
Régi autót vesz? Hülye!
BMW-t vesz? Köcsög!

Szabványok 2013.11.25. 13:38:04

@deepdiver: "Írja a Jag-os, hogy a japán autók "lelketlenek", ezen mindig jót mosolygok,"
Pedig ez nagyjából igaz. Barátom Toyota Carinája olyan, hogy az ember észre sem veszi. Semmi jellegzetes nincs benne. Egyszerűen csak egy autó. Elindul, megy, megáll. Használati tárgy.
Nem lehet játszani vele. De nem lehet szeretni. Nem lehet törődni vele.

"Alfa, Jag, Rover stb állandóan a szervizben van akkor az nem baj, mert "lelke" van, de ha egy Honda, Mazda, Lexus megy 20 évig, kevés problémával az gagyi japán, és nincs benne az +....."
Természetes, hogy akinek a legfontosabb, hogy gondozásmentes legyen az autója, az vegyen japán autót.
De nem mindenkinek ez a top prioritás. Van, aki a francia autók kényelmét, eleganciáját szereti és megéri neki, hogy háromszor annyit hagy a szervizben.

Szabványok 2013.11.25. 13:48:32

@zerge44: "Ki az aki aki időre, munka miatt egész nap pályázik saját kocsijával a saját pénzén, és erre a feladatra öreg, gyakran nehézkes alkatrészellátású, bármikor az útszélen lerohadó időzített bomba nagyvasat választ? Addig még értem hogy hétvégén csapat vele, vagy hogy átgurul vele a szomszéd városba, de ebből a felhozatalból te melyikkel ingáznál pl. BP-Madrid útvonalon?"
A mecivel és a Lexusszal. (Ha fiatal lennék akkor a Ferrarival.)
A megbízhatóság elsősorban a karbantartástól függ. Igen, a kábeleknek árt a meleg, töredezik a szigetelés. Ezért aztán a motortéri kábelköteget 10 év után illik kicserélni. Igen, a hűtőrendszer alkatrészeinek élettartama 10 év, 10 év után hűtő és összes gumicső cseréje. Pár ilyen dolgot betart az ember és akkor megbízható egy öreg nagyvas. Odafigyelő, nem fillérbaszó tulaj, jó szerviz, jó szerelő.
Nem olyan rossz a merci alkatrészellátása! Egész Európa tele van Merci szervizekkel, bármelyikbe bemész, bármit megjavítanak.

M. Úr 2013.11.25. 14:30:08

A Ferrarist fikázni a kockaház miatt ősi román szokás. Egyébként elsőre Kiskunfélegyháza ugrott be nekem a fotóról. Ott láttam életemben először McLaren SLR-mercit, a sok "Kádár-kocka" között elgurulni. Meg az egyik udvarban a legújabb 911 Turbo parkol a mellette lévőben pedig putri és baromfiudvar... Tökéletes állapotban lévő 964-est is ott láttam először.

Szerintem Magyarországon ott a legnagyobb az egy főre jutó sport/luxusautók száma. Ha esetleg valaki tudja ennek az okát, kérem írja le! Már régóta foglalkoztat.

TaaT 2013.11.25. 14:41:22

@Szabványok: "Én még leginkább a márkában bízom, régebben Shellhez jártam, manapság rászoktam inkább az ÖMV-re"

Akkor olvasd el Karotta esetét az ÖMV prémium benyával, ennyit a "márkahűségről".

djsilas 2013.11.25. 15:37:47

@KissGecihuszár: köztudott, hogy a Suzi nem páncélozott tank. Már csak ezért se értem a benne ülők temperamentumát. De azért nem vagyok biztos benne, hogy aktív+passzív védelmet figyelembe véve pl egy 5 éves Suzi sokkal rosszabb lenne mint egy 20+ éves tepsi... Azért ezt se kellene elfelejteni...

Nem mellékesen megjegyezném, hogy szerintem a Jages barátunk kamu. Vagy hülye. Vagy nem tudom, de tuti nem 100%-os...

zerge44 2013.11.25. 16:21:24

@Szabványok: A saját pénzeden tankolnád meg naponta 2X? Ha ennyire fussa benyára, miért mások által lefingott öreg kocsit vettél? Vegyél például új bömöst, tizenpár misiből kijön egy erős, üzemanyagtakarékos változat. Vagy saját pénzeden fizetnéd a szerelőt is? Az érv az volt hogy milyen jó az öreg luxusautó pályázásra. Ezzel egyetértek, feltételezve gondosan/szeretve karban van tartva. Da amikor valaki a napi szinten időre, pénzes munkára pályázáshoz egy ilyen zsebből fizetős öreg autót ajánl(különben hogy a fenébe jönne ki napi sokszáz kilométer) és még ideológiát is teremt hozzá, na azzal nem tudok egyetérteni.

RealXeon 2013.11.25. 17:46:59

Egy évtizedet tippelek és minden füstöt okádó négykereküre úgy fognak nézni, mint japán a csizmás székelyre reggelizés közben. Az energiacellák levédhetőségének pontratétele után, már elektromos meghajtás lesz a domináns, elegáns, csendes és olcsó. Sajna konstrukciós problémák miatt "más" autó fog kelleni, mivel a jelenlegi autókat csak félmegoldással lehet "elektromossá" tenni.

Pepejoe 2013.11.25. 17:53:13

Hát nemtom', én örülnék egy ilyen Kádár-kockának vagy minek. Egyébként is bejön a retro.
Ha valakinek olyan van, az gáz...?

Don Tejbegríz a féllábú matrac · http://konyvespolc.webnode.hu 2013.11.25. 18:22:26

@Pepejoe:
Na igen, érdekes, hogy öreg autó miatt nem szabad megszólni valakit, de egy manzárdtetős ház az ciki.

Pepejoe 2013.11.25. 20:13:54

@Don Tejbegríz a féllábú matrac:

Állapítsuk meg akkor közösen, hogy ebben az országban mindenki újépítésű házban lakik saját kerttel és nincs közös fala senki idegennel, a ház elött egy max. 5 éves autó áll és csak én lakom panelban. :D
Szégyenlem és sajnálom magam egyszerre.
Csak akkor azt nem értem, hogy kik ezek az emberek a folyosón, akikkel nap nap után találkozom...? Látogatók, akik a panelmúzeumot jöttek megnézni?
Kicsit fura, hogy van kulcsuk mindenhova nekik is...hmmm...nem értem. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.11.25. 20:14:06

az új lexus pl nem lelketlen,kéne.

kapitális 2013.11.25. 20:46:51

@zerge44: A Lexussal vagy a Mercivel, ha normálisan karban vannak tartva. De ha az anyagiak megvannak rá, biztos sokkal szívesebben mennék egy ilyennel, mint egy új Swift-Fiesta-Clió-stb-vel. Ott már azért nyilván új értelmet nyer az előző hsz-em, hiszen általában olyankor nem időre mész(vagy legalábbis úgy, hogy vasárnap kimész, hétfőn dolgozol).
Ha főleg országon belül megyek, és időre, akkor nyilván ez nagyban változna, akkor ezek közül egyik se, hanem valami középkategóriás. Pl. a mostani 6-osom.
@Szabványok: Nemrég volt alkalmam megtenni egy 1900 km-es túrát(Mo nyugat-Olaszország észak, odavissza) 23 óra alatt, egy óra alvással. Nyilván én is kb. 2-300 km-enként megálltam letakarítani a szélvédőt, kávé, wc, ilyesmi, de a tankolásokat mindig utáltam. Hülye olaszok semmilyen nyelvet nem beszélnek, csak a sajátjukat, minden kútnál várni kell, szívrohamot kapok miközben számolom mennyiért tankolok, stb. Nagyon tudtam neki örülni hogy csak kétszer kellett megállnom tölteni. Egyébként a lelkemnek valahogy sokkal jobb érzés, hogy azért állok meg a parkolóban, mert én úgy akarom, nem azért mert a kocsi miatt muszáj.

deepdiver 2013.11.26. 13:24:44

@Szabványok: Egy 6-os Mazda miért lelketlen, vagy egy Accord, értem én hogy lehet érzelemből autót venni, csak logikátlan.

Szabványok 2013.11.27. 23:29:16

@deepdiver:
Az AWD azért lelketlen, mert mindig pontosan úgy kanyarodik, ahogy elfordítom a kormányt. Az AWD-nél nem (vagy nehezen) tudsz csikorgó gumikkal indulni, rángatni kell a kéziféket (már ha van), ha farolni akarsz.
Autót venni (és nősülni) érzelemből _és_ logikából kell. Tudomásul kell venni, hogy gépek vagyunk, érzelmeink vannak. Nem akarunk mindent optimálisan csinálni.
Nem tudom más hogy van vele, de én nem azért veszek autót, hogy optimálisan, lehető legkisebb üzemanyag fogyasztással eljussak A pontból a B pontba.
Miről is szól a poszt?
"Sportosság"
Az élvezethez, a sporthoz hozzá tartozik a játék, a játékosság. Hogy lehet egy AWD autóval játszani? Legfeljebb terepen. Egy RWD autóval lehet játszani, lehet sportolni.
Hogy élvezetesebb lejönni a sípályán, egy AWD ratrakkal, vagy egy folyton faroló síléccel?

Szabványok 2013.11.27. 23:38:29

@TaaT: Hol olvasható?
Amúgy meg mi a megoldás? Építeni egy saját benzingyárat? Minden tankolásra kimenni Svájcba minden tankolásra?

Szabványok 2013.11.27. 23:48:36

@zerge44: "A saját pénzeden tankolnád meg naponta 2X?"
:-) Attól függ, hogy hivatalos úton vagyok, vagy magánúton.
Egyszerűen tudomásul kell venni, hogy a jó minőségű autózás nincs ingyen, sőt nem olcsó. 30cent ... 1EUR a kényelmes, biztonságos és gyors autózás ára.

"Ha ennyire fussa benyára, miért mások által lefingott öreg kocsit vettél? Vegyél például új bömöst, tizenpár misiből kijön egy erős, üzemanyagtakarékos változat."
:-) Több félreértés is van ebben!
Sajnos eladtam az öreg autómat, mert untam, hogy a szerelők, márkaszerviz, sőt a gyár is leszar, nem hajlandó rendesen karbantartani az autót. Vettem egy "új bömöst".
Sajnos nem olyan jó utazólimuzinnak, mint a régi!
Sajnos üzemanyagtakarékos, ugyan erős, de nem élvezetes. Az üzemanyagtakarékosság elektromos kormányszervó útján megöli a kormányzást és a kibírhatatlanul lassú gázpedál miatt a vezetés élvezetét. A hosszú áttétel miatt a 3l-es motor nem bírja túlforgatni a kerekeket. Sajnos spóroltam és csak hármast vettem. Sajnos a BMW gondosan vigyáz arra, hogy a hármas csak hármas legyen, érezhetően nem olyan csendes, nem olyan vibrációmentes, mint egy 5-ös, vagy 7-s.

Ha lehetne újonnan venni 20 éves nagyautót, azt venném.

Szabványok 2013.11.27. 23:52:14

@kapitális: Én nemrég jártam Genovában. Semmi bajom nem volt az olasz kutakkal. A kútból benzin jön, a kávé _nagyon_ finom. Amennyit egy tankoláshoz kell, annyit még olaszul is tudok. (Uno espresso)

Szabványok 2013.11.27. 23:53:59

@kapitális: "Egyébként a lelkemnek valahogy sokkal jobb érzés, hogy azért állok meg a parkolóban, mert én úgy akarom, nem azért mert a kocsi miatt muszáj."
:-) Ezért én nem várom meg, amíg kifogy teljesen a tank, hanem megállok előbb, amikor én akarom és akkor már tankolok is.

TaaT 2013.11.28. 00:16:54

@Szabványok: karotta.blog.hu/2013/02/18/a_hangyasz_hazater A vége fele.

Nem tudom mi a megoldás, én a helyi Lukoil kúton tankolok egy pár éve, semmi probléma nem volt eddig.

Rocko- 2013.11.28. 07:19:41

@Szabványok: "Az AWD azért lelketlen, mert mindig pontosan úgy kanyarodik, ahogy elfordítom a kormányt."
www.youtube.com/watch?v=FbbP7X_pdLQ
www.youtube.com/watch?v=JHChEb67yb4
természetesen.
az RWD meg azért lelkes, mert amikor dugni akarsz vele, akkor azt mondja, hogy fáj a feje.

Szabványok 2013.11.29. 20:09:13

@Rocko-:
:-) Ez azért nem az én kategóriám.

a) Amikor autót akartam venni rákerestem a youtube-on, hogy "Insignea drift" és "BMW drift". A másodikra több találat volt.
Ami még lehetőség volt, a Skoda Superb, arra még kevesebb.

b) AWD-vel lehet farolni, de nehéz. Inkább csak kézifékkel lehet.
Figyeld csak meg: youtu.be/LuDN2bCIyus !
Ez nekem nem megy!

c) Az én feleségemnek sohasem fáj a feje!

Rocko- 2013.11.29. 20:42:04

@Szabványok: a) az Insignia friss, a BMW nem, plusz az egyik egy típus, a másik egy márka. ergo nagyobb a paletta.

b) mindent lehet mindennel, csak akarni kell.

c) na látod, vele kell dugni, nem a kocsival.
a kocsinak nincs lelke.

Szabványok 2013.11.30. 20:54:38

@Rocko-:
"az Insignia friss, a BMW nem, plusz az egyik egy típus, a másik egy márka. ergo nagyobb a paletta."
OK, legyen "Insignea" drift kontra "BMW E90" drift!

Persze, hogy lehet, csak nehéz, sok ügyesség kell hozzá. Miért ne válasszak olyat, amivel könnyű?

:-) De a kocsinak is van lelke. (Sőt még a windóznak is. Ha nem szereted, durcás lesz és folyton akadályoz!)

Rocko- 2013.11.30. 21:29:35

@Szabványok: nem, ezeknek nincsen lelke, ezek gépek.
a gépek nem élőlények. ez valahol általános iskolai tananyag.

az egy másik dolog, hogy az emberek emberi tulajdonságokkal ruházzák fel a gépeket. de attól azok még nem élőlények.

Szabványok 2013.11.30. 21:43:47

@Rocko-: Persze, tudományos értelemben nem élőlények. (Bár ki tudja, mikor érik el a gépek azt a fejlettségi fokot, amikor azt kell rájuk mondani, hogy nem DNS/fehérje alapú, de élőlények.)
Nem is azt mondtam, hogy élnek. Hanem azt, hogy lelkük van.
Például hangulatuk van. Lusta, vagy élénk, kiszámíthatatlan, vagy megbízható, erős vagy gyenge, játékos vagy unalmas. Lehet őket szeretni, lehet őket gyűlölni, ellen tudnak állni, tudnak kezesek lenni, be kell őket törni, meg lehet őket hajtani, kímélni lehet őket, lehet őket jól tartani, lehet őket gyilkolni, kegyetlenkedni velük, lehet velük játszani.
Persze ezen szubjektív kapcsolatok mögött tényleges, fizikai jelenségek vannak. De nem úgy mondjuk, hogy megéreztem a nőnek a feromonját, ettől felszökött a tesztoszteron szintem, hanem úgy, hogy megkívántam azt a gyönyörű nőt!

Rocko- 2013.11.30. 21:48:27

@Szabványok: nem véletlenül nem szoktam veled beszélni.
most is abbahagyom.
légy szíves akkor jelentkezz, ha videora vetted, ahogy elmondja az autód, hogyan érzi magát.
köszi.

Szabványok 2013.11.30. 22:11:16

@Rocko-:
:-))
Az megfelel, ha azt mondja, hogy "Washer fluid is too low"?
Vagy komplett Turing-tesztet akarsz?
Na, jóccakát!