Az új japán álomautó

Hello, Tokyo Motor Show

  2013. november 21. - Stump András Címkék: japán úton tokió tokió 2013 tokyo motor show 2013 ken okuyama kode 9 tokyo 2013

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Arra lennék kíváncsi, hogy mi állt a feladatlapon, amikor kiadták a megbízást a mérnöknek. Egy útépítés elkerítő korlátjáról van szó, ami két egymás fölött futó csőből áll. De hát tartania is kell valaminek, mi legyen az? Piros háromszög, hogy feltűnő legyen? Sárga-fekete sávos téglalap, nehogy nekimenjenek? Á, inkább legyen rózsaszín nyuszi. Azt hiszem, a reggel első sokkjával kellőképpen felkészültem a Tokiói Autószalonra.

DSC01967

Idén Frankfurtban jól megállapítottuk, hogy az autószalonoknak reszeltek, megölte őket a zinternet. Meg hogy Európára már magasról tesznek az autógyártók, hiszen egyre kevésbé fontos piac. A Tokiói Autószalonon rá kellett jönnöm, tévedtünk is, meg nem is. Japánból nézve kicsit másképp fest a világ.

DSC02131

Míg Frankfurtban az európai gyártók terítették lapjaikat, helyenként mondjuk kicsit erőtlenül, de a japánok sokszor csak alibi-standokat építettek, itt pont fordított a helyzet. A Peugeot a németeknél egy fél csarnokot kibérelt, és tanulmányautóktól kezdve a Pikes Peak-en taroló versenygépükig mindent felvonultattak, itt egy vézna 2008-assal és egy RCZ-vel tudták le a kötelező kört. Mondjuk érthető az ő anyagi helyzetükben, de egy kétautós stand helyett meggondoltam volna a helyükben, hogy egyáltalán érdemes-e megjelenni.

DSC02156

Teli gatyával könnyű büdösnek lenni, a Volkswagen persze méretes sarkot vett birtokba Tokióban is, de újdonságot nem hozott. Igaz, raliautójuk mellé a szalon egyik legjobb csaját tették, ez is valami, de érezni lehetett, nem ide koncentrálnak most.

DSC02025

Ehhez képest az a Suzuki, amely Frankfurtban csónakmotorral töltötte ki a parlagon maradt négyzetmétereket a standján, itt méretben és felhozatalban is túltett a VW-n. Elsősorban dobozautókkal bombáztak, de legalább ötfélével, azonos méretben. Azt is tudták, hogyan kell eladni őket: nyilván ablakba ragasztott bősz kutyapofával. Mondom, a nyúl csak a kezdet volt.

DSC02157

Ha már a cukiságoknál tartunk, ismerkedjünk meg a Tokiói Autószalon kabalafigurájával. Természetesen macika, jellemzően rózsaszín, és TMS-es pólót hord.

DSC02291

Vannak ám komoly dolgok is. Egy egész polcot foglal el az újságárusnál a méltán világhírű Girls und Panzer magazin. Nem fogják kitalálni, csajok és tankok vannak benne. Leginkább olyan felállásban, hogy látványosan hozzá nem értő, copfos leánykák babrálnak tankmaketteket. Nem mondom, hogy nálunk ne lenne érdeklődés iránta, de egy printmagazint ezzel a relatív szűkös témaválasztékkal fenntartani szerintem csak Japánban lehet.

DSC02473

Térjünk vissza a standokhoz. A Nissan rácáfolt arra a tézisre is, hogy autószalonon nincsenek már meglepetések. Az IDx tanulmányautók, melyekre nehéz kellően erős jelzőt találni, annyira titkosak voltak, hogy még a PR-es sem tudott róluk előre. A sztorijuk különben az, hogy egy digitális előtanulmány-csokorból harminc kiválasztott szimulátorrajongó ezt a formatervet szavazta meg, amin maguk a nissanosok is meglepődtek. De azt gondolták, ha erre gerjednek a gémerek, akkor ezt kell megépíteni, és jól is tették.

DSC02476

Sőt, Andy Palmer, a Nissan egyik nagykutyája ma azt is elejtette egy kerekasztal-beszélgetésen, hogy a látszatnál komolyabban gondolják az IDx-et. Nem zárta ki a lehetőséget, hogy gyártani fogják, bár a műszaki paramétereken még remélhetőleg reszelnek egy kicsit. Az eddig belengetett 1,6-os, turbós csúcsváltozathoz ugyanis azt találták ki, hogy a remek CVT-váltójukkal csavarozzák össze, az pont jó lesz a kis sportkocsihoz. Térdre borulva könyörgök, építsék meg ezt az autót, de ne szúrják el egy fokozatmentes váltóval.

DSC02072

A tömeg mintha érezte volna, hogy a Nissannál nagy dolgokra készülnek. Én szokásom szerint ki szoktam hagyni a túlfűtött bullshit-generátorral gyártott sajtótájékoztatókat, tapasztalt kollégáimmal nagy egyetértésben. A japánok azonban úgy tolongtak Carlos Ghosn prezijénél, hogy még a szomszédos Suzuki-standot is ellepték. Pedig akkor még senki sem tudhatta, mi van a fehér lepedő alatt.

DSC02189

A Subarunál is fantasztikus tanulmányautókat láthattunk, a frankfurti betli után itt olyan standot építettek, amilyet kell. A WRX-et ugyan itt is rejtegették, de a Viziv Concept jó pár percig lekötötte a figyelmemet. Aztán eszembe jutott, hogy a Subarunak már nem hiszünk, ebből a pompás autóból is a végén egy Levorg lesz, mire szériába kerül.

DSC02193

De nem csak a fontos modellek időzítéséből és a nyilvánvaló erődemonstrációból derül ki, hogy a japánoknak mennyire hazai pálya Tokió. Megdöbbentő arányban nem beszélnek ugyanis angolul. Több standon is lyukra futottam, amikor angolul próbáltam megszerezni olyan infókat, amik nincsenek benne a sajtóanyagokban.

DSC02381

Volt például egy kisebb tisztásnyi terület a kisebbik csarnok első emeletén, ahol egy Segway-hez hasonló ráállós kétkerekű lábpótlékot lehetett kipróbálni. Megkérdeztem, hogyan, erre visszakérdeztek, tudok-e japánul. Tagadó válaszomra előkerült a már túlságosan is ismerős borzasztóan sajnálom arckifejezés, és sűrű bocsánatkérések között elhajtottak, hogy a működését csak japánul tudják elmagyarázni.

DSC02128

A fenti szerkezetről is nyelvi akadályok miatt nem sikerült kiderítenem, mire való. Azért lefotóztam a hölgyet, aki maga előtt terelgette a gépet, amely néhány másodpercenként vidáman megszólalt. Azt mondta: minimikimó! - majd továbbment. A piros szoknyás lány csak széttárni tudta a karjait, bármit is kérdeztem tőle angolul. Ha valaki tudja a megfejtést a minimikimóra, ne tartsa magában.

DSC02311

Én sem bírom magamban tartani a szalon pofaleszakító meglepetését. A Yamaha-stand mellett földbe gyökerezett a lábam. Egészen elképesztő szépségű sportkupé hasalt a földön, sok mindenre emlékeztetett, de konkrétan semmire sem. Óriási műgonddal illesztette rá két művészlelkű japán a keménytetőt, amikor meg tudtam mozdulni, éppen a hézagokat csekkolták harmadszor, szépen passzol-e a dekli.

DSC02310

Ken Okuyama kezét platinába kellene foglalni ezért. A nálunk teljesen ismeretlen dizájner kis stúdiójában tervezte a Kode 9-est, és egészen apró szériában szeretnék gyártani is. Olyan hihetetlen stílusérzékkel és a legapróbb részletekig kidolgozott az autó, hogy az bármelyik nagy gyártó standján megszégyenítette volna a tanulmányautókat. Sziporkázik a finom ízléssel megrajzolt forma, még az uszony a hátán sem hat vásárinak. Ha Ferrari-emblémát ragasztanának rá, mindenki bevenné, de nem, ez annál sokkal érzékibb. És ha közel megyünk, japánabb is.

DSC02314

Alatta a Lotus Sevenekhez hasonló testvérmodell, a Kode 7-es technikája lapul, egy modernebb Lotussokra emlékeztető alumínium teknő, középmotorral. Hogy milyennel, azt nem árulták el, csak hogy japán eredetű négyhengeres, HKS kompresszorral, 370 lóerővel. Szeretném tudni, hogyan mozgatja a mindössze 890 kilós kasztnit.

DSC02323

A Kode 7 Clubman és Exclusive verziója elhalványul a 9-es mellett, pedig ha csak azok lennének kiállítva, az is eléggé felborzolta volna az idegeimet. Igazából sértés a Sevenhez hasonlítani, mert annyival kidolgozottabb, annyival precízebb szerkezet benyomását kelti, hogy csakis japán lehet. A furcsaság itt az, hogy a tapinthatóan tökélyre törekedő technika fantasztikus dizájnba van bújtatva.

Hogy mennyire értenek a rajzoláshoz, azt az átdolgozott Yanmar traktornál jobban semmi sem bizonyíthatja. Aki egy mezőgazdasági gépet ilyen dögösre tud faragni, annak nem akármilyen tehetsége van.

DSC02326

Ilyen kontrasztok országa Japán, a füles nyuszitól eljutottunk a büntető traktorig.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr925646321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

protézisesh 2013.11.21. 09:08:52

ID-x= japán Charger elfuserált arányokkal
minimikimó = elektromos banyatank, felmosógéppel kombinálva
Kode9 = nem rossz, mint egy D-type ami összement a mosásban.

СubE 2013.11.21. 09:12:07

Ejtsünk néhány szót arról is, hogy a BMW miatt majdnem elmaradt az egész kiállítás. A németek olyan technikát akartak odavinni, ami veszélyeztette volna a japán gyártók részvételét. A kis bugyiszagolgatók nem szerettek volna beégni hazai pályán. A BMW-től lopott hibrid technikával meg inkább nem arcoskodnék.

amc 2013.11.21. 09:12:46

A japán cukiságokra hatszázadjára is rácsodálkozni ősi román szokás.
Minimikó helyett írhattál volna autókról is.

ElPadre 2013.11.21. 09:28:24

wow, az a yamaha traktor nagyon büntet. :) tiszta rovararca van.

Ironpen 2013.11.21. 09:39:36

Nagyon japán ez a kiállítás, de azért tényleg találtatok pár érdekeset is. A minimikó és a hasonlóak azért kellenek egy ilyen leíró jellegű cikkhez, hogy a hely hangulatát árnyalja, ilyen egy irodalmi stílus, ez nem blikk...
Ha a BMWnek van egy forradalmi hibridje, hát akkor miért rejtegeti, a Toyota már kb. 15 éve gyárt hibrideket...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.21. 09:51:34

Erősen próbáltak az IDx tanulmánnyal a Datsun 510-re utalni, tetszik! :)

red87 2013.11.21. 10:20:59

Az a Kode 7 jöhet. Kár, hogy ezekből egy darabot sem látunk itthon soha, ahogy értelmes mennyiségű kei-cart sem. Pedig mennyire jó lenne olyannal közlekedni városban :) Az ID-X-ből meg remélem tényleg valami értékelhetőt hoznak ki, a forma ígéretes :)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.11.21. 10:23:34

A "minimikimo" az a mesterségesen alkotott szó, amit nagy műgonddal dolgoztak ki annak érdekében, hogy megalkossák az egyetlen olyan nemzetközileg is felfogható kifejezést, amire a Google SEMMILYEN találatot nem dob ki! (A vihorászókés is ilyen kifejezés amúgy, csak nem fogható fel nemzetközileg, mert fura betűk vannak benne.)

СubE 2013.11.21. 10:23:46

@Ironpen: A BMW meg 30 éve gyárt hibrideket na akkor ki lopott kitől? Arról nem a BMW tehet, hogy 30 évvel ezelőtt a világ még nem volt felkészülve és egyébként is egy hibrid sokkal környezetszennyezőbb, mint a diesel. Valamiből az akksit is elő kell állítani. A dieselhez meg csak gázolaj kell. Te okos te.

kobakaba 2013.11.21. 10:30:24

A Girls und Panzer amúgy meg egy aranyos japán anime sorozat amiben tényleg filigrán csajok nyomatják harckocsikkal és amiben (természetesen) egy feljavított Panzer lll.-as szerzi meg a végső győzelmet. Egyébként csak tényleg nekem tűnik kicsit őrültnek ez az autószalon?

szimplán csak valaki 2013.11.21. 10:30:42

A miko jelentése google szerint papnő, a mini meg ugye kb. mindenhol ugyanazt jelenti, így kb minipapnő-t jelenthet :D Hogy ennek mennyi köze van a funkciójához nem tudom, de ránézésre valami bevásárlást segítő cucc lehet, aki viszi helyetted a csomagokat.

szimplán csak valaki 2013.11.21. 10:38:17

Ja most olvasom, hogy nem miko, hanem mikimo :D Arra kihoz olyat, hogy "mini nem érdekel" :D

Boka1 2013.11.21. 11:01:21

" A BMW-től lopott hibrid technikával meg inkább nem arcoskodnék. "

Ez az év vicce.

Béza Dániel 2013.11.21. 11:12:37

Az idx úgy néz ki, mintha valaki kellő tudás és felszerelés nélkül, táblalemezből akart volna kevés munkával összedobni egy kasztnit.

Az az überszépnek nyílvánított sportautó pedig egy formai klisé gyűjtemény, szemmel látható koncepció nélkül össze válogatott formai elemekből. Persze ízlések és pofonok...

Luighi 2013.11.21. 11:17:16

minimynimo みにmyにも Szintén a mini (by Google) Mondjuk ha látszana a gyártó, a honlapjáról csak kiderülne "mi hajcsa".

Luighi 2013.11.21. 11:18:36

@СubE: "A németek olyan technikát akartak odavinni, ami veszélyeztette volna a japán gyártók részvételét."

A bajorok újabban széthulló szarjaikra gondolsz!? :-O

Ollyan tényleg nincs Jappánban ;-)

Luighi 2013.11.21. 11:24:08

ASportkocsi a "Superseven" és a "dongó" traktor ODABAS* !!!

Japán az új Itália (Luighi Colani) ! Az uszonyon mint dumán még most is hentergek! ;-)

Luighi 2013.11.21. 11:28:34

@СubE: "BMW meg 30 éve gyárt" :-OOOOO (aztakqqqqqquuuuu....)

Maximum, és akkor fölfele kerekítettem egy nagyságrendet: csinál(t)

DE az meg nem ugyanaz! Legfeljebb szerinted!

GregDzsi 2013.11.21. 11:29:24

Az a gyomron lőtt nyúl csőállvány, ha az kellene, teraszkorlátként tudnám hasznosítani izlésesen:)

СubE 2013.11.21. 11:37:11

@Boka1: Cáfolod? Konkrétan a Lexus az aki mindent a BMW-től nyúl, így a hibrid technikát is. Amióta a BMW az etalon a luxus prémium autók között, azóta mindenki őket szeretné utolérni. Persze a japánok a szokásos lopással akarnak felzárkózni, de még így is 10 év lemaradásban vannak. Azért foglalkoznak a környezetszennyező zsákutca hibriddel, mert nem tudnak normális fejlett diesel motort csinálni. A legújabb 7-es BMW, ha finoman nyomod neki, a piros lámpánál állva 4,4 literrel is beéri. Mennyit eszik egy LS600h az autópályán 12 litert? :D ráadásul menni se tud csak pörög mint egy varrógép, nincs nyomatéka. Egy diesel 7-es BMW nyomatéka akkora, hogy három, tízemeletes panelházat el tudna húzni, ha találnál olyan felületet amin rendesen megtapadnának a gumik.

Lo zombi 2013.11.21. 11:40:14

Nem lehet semmi ez a szalon!
A miniakarmire magyarazat: "Obstacle Avoidance Guide Robots
This exhibit displays a guidance system that integrates advanced sensing technology with drive technology. This technology holds the potential to enable autonomous driving and improved safety and comfort for automobiles in the future. Visitors to NSK's booth will be able to view a demonstration of the robot in action."
Forras: www.nsk.com/company/presslounge/news/2013/press1115a.html

Szoval akadaly automatikusan elkerulo rendszert bemutato robot.

Luighi 2013.11.21. 12:13:22

@СubE: Erdőbe hangos fütyülés nélkül ne merészkedj ki! Én szóltam!

c3as84 2013.11.21. 12:23:39

@СubE:
Most akkor hibrid vagy dízel? Nem ugyanaz.
Hibridje a BMW-nek ezidáig nem volt, max az efficient dynamics, de azt tiszta lelkiismerettel nem lehet hibrid hajtás láncnak nevezni.
Dízelük van jó, de azt is tudni kell, hogy szennyez az rendesen, ha nem is fogyaszt.
Még egy megjegyzés: a BMW azért nem luxus prémium. Mondjuk prémium, legalább is a márkaimázs szerint biztos.

СubE 2013.11.21. 12:44:17

@c3as84: Nehogymár te jobban tudd mint én. A BMW egy luxus prémium márka. Az efficient dynamics sokkal jobb technika mint a japánok hibridjei. A hibridhez akku is kell, amit le kell gyártani. A gyártás folyamán pedig olyan anyagok kerülnek a levegőbe, vízbe amik járványokat és halpusztulást okozhatnak. Egyébként a modern dieselek már nem szennyeznek.

Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2013.11.21. 12:48:24

@c3as84: Aki CubE-bal leáll BMW-ról vitatkozni, annak éjjel ellopják a románok a lovait :D

Tényleg van még olyan, aki beszopj ezt a trollkodást?

c3as84 2013.11.21. 12:54:05

@СubE: De én jobban tudom. Bocs, tesó. Tudom, mindig ez van, de hát ilyen az élet. Én is unom már amúgy, hogy mindig mondogatják, "hogy c3as84, te vagy a császár, megint neked volt igazad". De hát Isten adta ezt a tehetséget nekem, nem tehetek semmit.

c3as84 2013.11.21. 12:55:59

@Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként:
Igazából nem vagyok nem kommentelő, nem ismertem a srácot, gondoltam, ha nem offenzívan lépek fel, akkor csak simán feldolgozza az információt és csendben marad.
Sajna nem így lett, és így én kérek elnézést a sok OFF-olásért. Tanultam a hibáimból :)

Ironpen 2013.11.21. 13:07:27

@СubE: hát az elmúlt 1-2 évben van a BMW kínálatában, vevők számára hibrid személygépjármű, a Toyota '98 óta ad használható hibrid személygépjárművet. Hogy ki kitől mit lopott, azt egyikünk sem tudhatja, mert ezek titkosabbak, mint a Kennedy gyilkosság. Személyeskedni egy vitában, meg nagyon buta dolog...

Rocko- 2013.11.21. 13:50:56

@СubE: welcome home!
i3-ast láttad?

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.11.21. 13:58:54

Karotta ráérzett, Winkli sziporkázott, én meg nagyon élveztem ezt az epizódot is.
A jócsajt a nézok kozul, nem lehetne becsempészni egy tesztbe?

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.11.21. 14:01:31

...és hogyan kerultem erre az oldalra, azt nem tudom.

gigabursch 2013.11.21. 14:34:27

@c3as84:
Keress vissza a hozzászólásaira.
Van köztük pár szellemes is, meg jópár megmosolyogtató.

Szerinte BMW nélkül még illatosat sem lehet szellenteni, mert mindenben a BMW a legbüfébb...

Ne erőlködj vele, ő csak szórakoztató próbál lenni, a maga módján megy is neki.
Próbáld ilyen szemüvegen keresztül olvasni, s akkor találsz ám néhány rendes görbe tükröt is.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2013.11.21. 15:27:41

Mutassatok egy linket, hogy mit nem vitt a BMW, nehogy megszégyenítse a japánokat. Másik linket a 30 éves BMW hibrid technikával. Nem mocskolódom, BMWs vagyok, de ez kicsit hihetetlen.

szingi 2013.11.21. 21:05:43

Az a Kode 9 hasonlít az 1959-es Tojeiro Jaguar-ra www.classicdriver.com/en/car/tojeiro/jaguar/1959/198516 csak van teteje, mint a Tojeiro Buick-nak

Gab3c 2013.11.22. 01:13:13

>>Ha valaki tudja a megfejtést a minimikimóra, ne tartsa magában.

Nem adtal tul sok segitseget, mert vagy a logot erdemes lett volna lefotozni teljesen vagy a ketoldalt levo magyarazo tablakat.

De igy sem volt tul nehez, csak el kell vetni a "minimikimo"-t :-D

Az NSK (NihonSeikou) egy nagy japan csapagygyarto ceg.
A cucc pedig egy navigacios robot.

Roviden amit tud: megadod a celt es elnavigal oda (audio navigacio). Ami fontos, hogy az utkozben levo akadalyokat kikeruli illetve jelez veszely eseten. Alapvetoen testi fogyatekos es idosek megsegitesere szolgal. Toloszekkel is hasznalhato. Stb...

Ehun egy cikk rola:
response.jp/article/2013/11/03/209940.html
Ez pedig a hivatalos pre-release:
www.jp.nsk.com/company/presslounge/news/2013/press1101b.html

ui.: legutobb lesz@rtatok a javitasi javaslatomat es meghagytatok hibasan a japan autoparkolasi szabalyzasrol irt tevedeseteket. Igazan kijavithatnatok...

Bud Taste 2013.11.23. 09:21:10

A minimikimo félrehallás a csaj azt mondta, hogy ez elvezet téged oda ahová menni szeretnél. A michibiku igéből kiindulva 導く

w a s d 2013.11.24. 14:32:37

Ha ugyanaz van a Kode 9- ben, mint a Kode 7- ben, és ami a képek közt látszik ( galeria.totalcar.hu/blogok/2013/11/20/tokyo_motor_show_bejelentkezes/21 ), akkor úgy tippelnék, Honda az a japán négyhengeres, amire kompresszort tesznek.

A nyulas tartó meg egész biztos a napirajzos lapos nyúl miatt van:

napirajz.hu/?p=925